Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   ARCTIC TROPHY 2011 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80951)

myllis 10.02.2011 15:27

ARCTIC TROPHY 2011
 
Kun, juttu lehdessä herätti paljonkin kiinnostusta ja kyselyjä sinne lähdöstä. Niin kisajärjestäjiltä sellainen tieto, että vuoden 2011 kilpailuun on enään 10 paikkaa auki. Ja 30 kilpailijan rajasta ei jousteta. Itse tuo matka kiinnostaa myös kovasti...

uokki 10.02.2011 22:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 738745)
Kun, juttu lehdessä herätti paljonkin kiinnostusta ja kyselyjä sinne lähdöstä. Niin kisajärjestäjiltä sellainen tieto, että vuoden 2011 kilpailuun on enään 10 paikkaa auki. Ja 30 kilpailijan rajasta ei jousteta. Itse tuo matka kiinnostaa myös kovasti...

Vulvalla olis tarkoitus lähteä-pohjoisen ulottuvuuden edustaja valtuutettiin ottamaan selvää kuvioista...Teirin kans oli puhetta jos se mukaan ja yks tojotaheebokin ljllä..Kuis se on mitä maksaa yms..

myllis 10.02.2011 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja uokki (Viesti 738910)
Vulvalla olis tarkoitus lähteä-pohjoisen ulottuvuuden edustaja valtuutettiin ottamaan selvää kuvioista...Teirin kans oli puhetta jos se mukaan ja yks tojotaheebokin ljllä..Kuis se on mitä maksaa yms..

sellainen 600 USD/autokunta (ei huoltoauto maksua).

lacrits68 10.02.2011 23:21

moi!

Norjalainen tuttu kävi ko "safarilla" 2008!

http://picasaweb.google.com/haakon.s...ticTrophy2008#

http://www.youtube.com/watch?v=redreGqMgEo ja part 2&3 löytyy kans!

suosittelee kovasti!

//Janne

KooPee 11.02.2011 10:42

1 Liiteet
Mulla olis parisataa kuvaa vuosilta 2007-2010 mutta aika homma linkitellä....ideoita?

Tusse 11.02.2011 11:16

Pienennä kuvat puoleen, tee yks pakattu tiedosto ja upi johonki?

100 kuvaa, vähän reilu 10mb.

http://finnish.ircfast.com/lv/group/...ge_Resizer.htm

Jare 11.02.2011 12:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 739017)
Mulla olis parisataa kuvaa vuosilta 2007-2010 mutta aika homma linkitellä....ideoita?

Paa kuvat vaikka muistitikulle ja pyydät MikaU:n kahville ja nakitat sen laittaan ne nettiin:D:D:D:D:D:D

Holst 11.02.2011 16:54

Onko ne sulla kotikoneella? Jos on niin otat ja avaat Picasan (google) kuvaalbumin ja liität sinne.
Lataat sen oman ohjelma koneelle ja merkaat mitä kuvia haluat albumiin ja minkä kokoisena, ja sit kilkkaat vaan hiirtä..
helppoa kuin heinän teko! :D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja KooPee (Viesti 739017)
Mulla olis parisataa kuvaa vuosilta 2007-2010 mutta aika homma linkitellä....ideoita?


Rekisteröimätön 11.02.2011 17:35

eli pari sanaa tämä vuoden reitistä. Startti tapahtuu Kantalahdesta, josta lähdetään Hibinivuorten yli ja tullaan viikon päästä Barentsinmeren rantaan.
Reitit on suunniteltu aina yhden päivän mittaiseksi. Reitiltä ei ole mahdollisuutta poistua kesken kaiken ja sanoa lopettavansa. Ainoa mahdollisuus on ajaa reittiä pitkin takaisin tai jatkaa loppuun. Siellä ei yksinkertaisesti ole teitä eikä kyliä. Ketään ei jätetä vaan mukana on kokoajan Rescue Team eli telemaasturi, joka kokoaa sitten hajonneet tms .autot yhteen letkaa ja tuo ne pois.

Tänä vuonna ensimmäiset kolme päivää ajetaan niin, että pitää olla ruuat ja bensat kolmeksi päiväksi. Yöt nukutaan teltoissa. Huoltoautot eivät myöskään pääse kun enimmäisen päivän lähtöön ja kolmannen päivän lopun maaliin. Eli ollaan aika kaukana kaikista teistä tai ihmisasutuksesta. Bensaa/naftaa kannattaa varata 70-80km maastoajoa varten. Se on tuo kolmen päivän kokonaismatka eli se on aika vaativa osuus.Loppupäivät on helpompia? ja huoltoauto pääsee aina päivän lähtöön ja maaliin.

Loppupäivinä majoitusta tai kattoa päänpäälle löytyy erämökeistä. Siellä on muutamissa jopa sauna.Autoilla ei sinänsä ole teknisiä rajoituksia, mutta niistä saa lisäaikaa. Eli lähdössä kello laitetaan käyntiin ja maalin tuloaika lasketaan kultakin päivältä. Maksimiaikaa ei ole Ladogan tapaan. Isoista rengaista esim. 39,5” saa lisäaikaa samoin porttaaliakseleista, jos ne eivät ole auton mallisarjaan kuuluvat aksulat (eli ei koskea Volvoa, Pinzgaueria ja UAZia). Kuorma-autoilla saa osallistua esim. Sisun Proto Masin tuplapyörillä olisi suopätkillä aika makee menijä. Huoltoautojen tulisi olla maastokelpoisia, koska ne ”tiet” on silloisen GULAGin rakentamia ja niiden kunto on huono tai erittäin huono.

Murmanskissa on sitten reippaat ja railakkaat päätösbileet.

nyybinä myllis

Rekisteröimätön 11.02.2011 17:50

Sen piti vielä sanoman, että maisemathan on uskomattomat. Jotain mittasuhdekäsitystä saa 4x4 maailma lehden sivun 5 yläkuvasta, jos katsoo tarkkaan niin kuvan alareunassa vasemmalla näkyy oranssi Toyota HJ. Alareunan tunturilammen rannassa.

nyybinä myllis

Team Lypsikki 11.02.2011 19:56

Tuonnehan se on lähdettävä! Kantalahteen alle 300km, eli melkein kotinurkilla :D

lacrits68 11.02.2011 20:14

moi!

Miten rakenneltu ja rengastettu pirssi tonne tartee olla?

Tuo norjalaisten reissu oli aika "miedon" oloinen...!

//Janne

samw 11.02.2011 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Team Lypsikki (Viesti 739242)
Tuonnehan se on lähdettävä! Kantalahteen alle 300km, eli melkein kotinurkilla :D

taidan olla tulossa sun kotinurkille vko8 jos ei o 30 astetta pakkasta

myllis 22.02.2011 17:07

Juukan keisari eli Lipponen on tänään ilmoittautunut Arctic Trophyyn.

J20 27.02.2011 18:23

Proto etenis paripyörillä suo osuuksilla,mut siellä Hibinin laaksossa on yks kinkkinen lammen kierto Proton raidevälille...
Toisella puolella suht jyrkkä rinne,ja toisella syvä lampi.
Vinssaus pisteet on tosiaan kortilla,pätkästä riippuen,jos ei oo esim.vähintään mäyriksen kokoluokan peliä lähettyvillä.
Lehtijutusta tais jäädä Bill Lithonius pois,bille oli muistaakseni mukana-97

Rekisteröimätön 27.02.2011 19:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J20 (Viesti 744756)
Proto etenis paripyörillä suo osuuksilla,mut siellä Hibinin laaksossa on yks kinkkinen lammen kierto Proton raidevälille...
Toisella puolella suht jyrkkä rinne,ja toisella syvä lampi.
Vinssaus pisteet on tosiaan kortilla,pätkästä riippuen,jos ei oo esim.vähintään mäyriksen kokoluokan peliä lähettyvillä.
Lehtijutusta tais jäädä Bill Lithonius pois,bille oli muistaakseni mukana-97

Soitin Keinäsen Harrille ja kyllä Bili oli ekassa ryhmässä eli -97 mukana, jostain syystä venäläinen lähde ei sitä muistanut? Ja kun tarkistin nuita suomi osanottajia se ei muille tullut mieleen vasta kuin nyt...Bili on aina niin huomaamaton vai mikä syynä..

Veikkaisin, että reitti ei ole sama kuin vuonna-97..


nyybinä myllis

J20 27.02.2011 19:15

Joo 2006 ajeltiin sitä laaksoo,mistä oli lehdessäkin kuvia,se yks lammen kierto on vain hankala isolle raidevälille..
Kuviakin olis,mut en oo opiskellu miten niitä tänne laitetaan..

T€€MU 27.02.2011 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J20 (Viesti 744781)
Joo 2006 ajeltiin sitä laaksoo,mistä oli lehdessäkin kuvia,se yks lammen kierto on vain hankala isolle raidevälille..
Kuviakin olis,mut en oo opiskellu miten niitä tänne laitetaan..

Joo totta, kapea kivetty reunus joka tehty uazeille :) ja aikasta äkkisyvä se lammikko oli,
joten korkeanpaikan jännitystä koko vaivan edestä ;)

tuo kuva tais olla siitä paikasta, käytiin 09 :
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75583

Jörmelö_2 27.02.2011 21:27

pari kuvaa sieltä päin
 
2 Liiteet
:)-08 oltiin sielläpäin kurvailemassa..

Rekisteröimätön 27.02.2011 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jörmelö_2 (Viesti 744847)
:)-08 oltiin sielläpäin kurvailemassa..

Onkos tuo Veskun BJ toka kuvassa?

nyybinä myllis

tiipe 27.02.2011 21:39

Sepä se.

J20 27.02.2011 21:55

Just toi kohta missä on Veskun bj,olis protolle mielenkiintonen.
Toyotan vasemman puolen renkaiden vieressä on jyrkkä putous...

alticity 27.02.2011 22:10

Tuo on mun mielestä se kapee kohta. On vesi varmaan alempana ollu meidän reissun aikaan.

http://psory.kuvat.fi/kuvat/Alakurtt...jpg/_small.jpg

Rekisteröimätön 28.02.2011 09:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 744775)
Soitin Keinäsen Harrille ja kyllä Bili oli ekassa ryhmässä eli -97 mukana, jostain syystä venäläinen lähde ei sitä muistanut? Ja kun tarkistin nuita suomi osanottajia se ei muille tullut mieleen vasta kuin nyt...Bili on aina niin huomaamaton vai mikä syynä..

Veikkaisin, että reitti ei ole sama kuin vuonna-97..


nyybinä myllis

Bilin autokunta ei ole ainakaan Mursmanskin kerhon mukaan ole ollut virallisesti kilpailussa kilpailijana, sen takia on jätetty mainitsematta. Sen takia puuttuu heidän lähtölistoilta ja tuloksista myös. Kukaan ei kyllä enään muista tai tiedä syytä...

nyybinä myllis

TML 02.03.2011 13:15

Kuramadot Esa/Mika myös ilmoittatuneet ja vielä saattaisi muutama auto sopia. Joten äkkiä ilmoituksia kehiin niin saadaan enemmän Suomalais edustusta tuohonkin kisaan.

jappe 02.03.2011 23:23

Päivämäärät
 
Mitkä on todelliset alku ja loppupäivämäärät?

pt. 10.03.2011 21:08

Viskilasi lähelle ja:

http://www.youtube.com/watch?v=Gj42cP90UyQ

Rekisteröimätön 10.03.2011 23:34

Tuoltahan ne tiedot löytyy 5 paikkaa vapaana tämän vuoden kisaan. Kuramadotkin lähtivät matkaan. Eli 2 suomi teamia..

http://www.at4x4.ru/

nyybinä

myllis

pt. 14.03.2011 11:57

Kuin tämmöiset tapahtumat esim. kilvettömällä mönkijällä? Auton kyydissä rajan toiselle puolelle ja ajelemaan vai pitäisikö löytyä minkälaisia papereita?

Tuo liikennevakuutus mönkijässä on, mutta taitaa olla joku kiinteä hintainen maastoliikennemalli (mikä virallinen nimi tälle nyt onkaan..)

TML 02.09.2011 06:28

Matkalla Arctic Trophyyn ollaan menossa Kajaanin yläpuolella, harvinaista herkkua kun ei tarvii itse ajaa vaan saa olla apparin paikalla kun Esa päästelee menemään maasturilla traileri perässä jossa kilpuri kyydissä. Kuvia voisin laittaa paikanpäältä mutta voi olla ettei netti siellä toimi......

pee 02.09.2011 06:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 795505)
Matkalla Arctic Trophyyn ollaan menossa Kajaanin yläpuolella, harvinaista herkkua kun ei tarvii itse ajaa vaan saa olla apparin paikalla kun Esa päästelee menemään maasturilla traileri perässä jossa kilpuri kyydissä. Kuvia voisin laittaa paikanpäältä mutta voi olla ettei netti siellä toimi......


Hyvvee matkoo ja lykkyä pyttyihin !!!

Patu925 02.09.2011 06:38

Olkeeha ihmisiks.

Jylppy4x4 02.09.2011 07:01

Eiku tsemppiä ja pytyt suomeen sieltä(kin)!!!

TML 02.09.2011 07:26

Kiitokset! Peekin on näköjjään oppina puhummaan suommee:=) Mukana on myös yks mönkkäriporukka Kuopiosta, Taho-Motorentin ja Seikkailukuopion johtajat. Yhteensä 3 henkeä heijjän porukassaan.

sampolaattori 02.09.2011 07:42

Onnee kisaan vaan täältä Kajjjaaninki suunnalta!!!

pee 02.09.2011 09:23

Kiäriäisen Jamppoo uon kuunnellu...

Team Lypsikki 02.09.2011 09:53

1 Liiteet
Trophy team Norway lähti 30min sitten rajaa kohti meitin pihasta.

joker 02.09.2011 10:35

"paketti" :D kisaajalle venäjälle odottaa pohojanmaan pikakuriirin noutoa :eek: (T€€MUa).
Tuakaa sieltä "poika" kotiin saunomaan :cool:

Ps. Esa tulooko vierotus oireita kun ei pääse kisaamaan taaskaan :) ?

Arska 04.09.2011 21:38

Terse apatiitissa ollaan matka on aika vauhdikasta 2 päivän ajon jälkeen melkein"poika saunoo" timo autojen kärjessä ja suomi pojat mönkkäreiden kärjessä. Metsässä ilmeisesti paljon autoja matkan varrella tiedetään vasta keskiviikkona paremmin kun tulevat ihmisten ilmoille. Ei isompia ongelmia timolta taka lukko ei pelaa "eikä haittaa"
yksi vanne hajosi "tonni keiju". Maisemat ovat mahtavat.
T.Esa v-v

myllis 06.09.2011 12:31

Väliaikaraportti. Lipponen soitti juuri...

Ovat päässeet 4 päivän loppuun, ovat johdossa vaikka porttaaliakseleista ja renkaista tulee viisi tuntia aikasakkoja. Autoista suurin osa hyytynyt kolmen ekan päivän soille, tänään oli lähdössä enään 10 autoa. Seitsemän autoa on totaalisen hukassa, edes järjestäjät eivät löydä ja satellliittipuhelimella hankala saada yhteyksiä. Järjestäjien autojen keruu telamaasturi ei pääse etenemään tämän päivän pätkää tiheän puuston takia..Ja 4 ekaa päivää ajetaan todellakin keskellä ei mitään ei teitä, ei kyliä, ei mitään. Lipposelta lopetti takalukko toimintansa ekana päivänä, tänään lopetti myös etulukko. No nyt huolto pääsee korjaamaan. Muita ongelmia ei ole ollut, jokien ylitykset olleet helppoja. Suot olleet tosi helppoja verrattuna Ladogaan. Yöllä menee reilusti pakkasen puolelle, tänä aamuna ollut -7astetta pakkasta kun teltasta heräsi (ja tietysti kamiinasta tuli sammunut) oli kuulemma karmein aamuherätys mitä muistaa ja pukea märät eilisen päivän kamppeet päälle. No nyt auto on apattiiteilla vanhalla lentokentällä olevassa huoltoparkissa ja lukot saadaan kuulemma toimimaan huomiseksi. Mönkäreissä on johdossa Polariksilla Arto Jauhiainen ja Mika Pääkkönen, mönkkäreistä jatkavat vielä kaikki. Enduropyöristä on jatkossa enään kaksi pyörää. Seuraavaksi alkavat nuo kovapohjaiset ja kivikkoiset tunturiosuudet..

Mutta tähän asti helvetin hyvin on mennyt!

Jylppy4x4 06.09.2011 23:08

HYVÄ SUAMI!!!! :D

Arska 06.09.2011 23:53

Lipposen huollosta 4 päivää ilman suihkua nyt se tekii muuten komiaa. On kerrrankin komiaa tehdä huolto yli tuhannen neliön betonikentällä ei ötököitö ei kuraa ei tunkki painumaihin ym.... kello käyjö aamun tunteja ja laitteet kunnossa herras väelle vaan ei löydy mieleistä puuhaa... mutta me lähdetää huomenna kalaan.

Arska 07.09.2011 00:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 797034)
Lipposen huollosta 4 päivää ilman suihkua nyt se tekii muuten komiaa. On kerrrankin komiaa tehdä huolto yli tuhannen neliön betonikentällä ei ötököitö ei kuraa ei tunkki painumaihin ym.... kello käyjö aamun tunteja ja laitteet kunnossa herras väelle vaan ei löydy mieleistä puuhaa... mutta me lähdetää huomenna kalaan.

Pitänee itsekin lisätä jotain, vaikka Esa jo kertoikin tärkeimmät. Hauskaa on ollut ja huoltovolvoon on tullut reilusti kilometrejä. Morganin kanssa on ajettu pari päivää offia huoltoautolla ja ainoastaan yksi vetotikku ja ohjausvarsi on saatu rikottua. Kisareitti on melko helppoa, koska ajoimme ensimmäisen päivän reitin yli 5 tonnia painavalla Volvolla lähes kokonaan läpi ilman vinssauksia. Maisemat on todella hyvät ja tiimi toimii.

myllis 07.09.2011 07:14

Virallisten tulosten http://www.at4x4.ru/eng.shtml mukaan Lipponen olisi toisena ja mönkkäriluokassa olisi puolestaan johto.

Arska 07.09.2011 12:08

Väliaika tietoa, oltiin eka päivänä 10. ja hävittiin voittajalle ehkä 30 min mutta 2. ja 3. päivänä jotka olivat vaikeimmat olimme molempina ensimmäisiä ja parhaillaan tunteja ennen seuraavaa. 4. päivänä olimme toisena muutaman minuutin jäljessä ykkösestä ja kuitenkin ehkä 15 min ennen kolmosta. Joten kokonaisajassa olemme ehkä voitolla mutta ei tiedä vielä kun saamme aikasakkoa porttaaleista ja renkaista 5 tuntia. Eli vielä on kovasti tekemistä jos meinaa voittaa!

Tämän ja eilisen päivän olemme olleet täällä Apatiitin hylätyllä lentokentällä korjaamassa kilpuria, murros paskana, takavetari kierteelleä ettei mennyt lukko päälle ja taka tukivarresta etummaonen silmukka revennut auki ja helat paskana.

Teemulle kiitokset kun toi heloja:=)

Mutta nyt erinomaisen huoltoporukkamme elikkä Nikon ja Ruotsalaisen vahvistuksemme The Morganin ansiosta saamme kipon kasaan ja kaiken toimimaan ja pääsemme jatkamaan lähes 100% kunnossa, vain toinen taka jarrusatula on paskana ja puuttuu mutta se ei vauhtia haittaa.

Kisassa taitaa olla vielä ainakin 10 autoa mukana jos vain on kaikki päässeet pois metsästä.

Ensimmäiset 4 päivää olivat aika hurjia siinä mielessä että olimme parhaillaan noin 50 km päässä lähimmästä tiestä ja jos auto hajoaa niin ettei se kulje omillaan niin se on lähes täysin mahdoton saada sieltä pois.

Toisen päivän iltana kun tulimme ekana maaliin ja seuraava vasta tuntien päästä meidän jälkeen kysyin yhdeltä Suomea puhuvista järjestäjistä että millä he aikovat saada keskelle ei mitään jääneet autot pois; vastaus oli ettei mitään tietoa!!! Tela-ajoneuvo ei sinne sovi tiheän puuston takia joten jokainen saa hinata tai kantaa autonsa itse pois!

Elikkä siinä mielessä tämä kisa poikkeaa todella rajsuti mistään muusta offroad kilpailusta. Esim. silloin kolmannen päivän aamuna oli vieläkin maaliin tulematta noin 10 autoa ja kellään ei ollut mitään hajua missä ne ovat. Puhelinverkkoa kun ei juuri ole, hyvällä tuurilla voi kuulua jossain korkeimmalla kohdalla mutta vain noin 5% ajasta.


Ja tämän kaiken kirjoitti TML vahingossa Arskan tunnuksilla!!!

myllis 08.09.2011 13:11

Tämän päivän jälkeinen tilanne. Eli Lipponen 2h 20 min. johdossa seuraavaan (ja tuossa on se 5h aikasakko porttaaleista ja renkaista), Polaris -team myös johdossa mönkkäriluokassa.

Ei nuolaista vielä ennenkuin tipahtaa..

myllis 09.09.2011 14:16

Tämän päivän jaksolla Lipponen oli kolmas, hävisi voittajalle jotain 10 minuuttia. Lipposella on kyllä reilu kahden tunnin johto, seuraavina oleviin norjalaisiin. Tämän päivän lopussa oli sellainen 20 metriä leveä ja syvä joki, jossa oli vielä todella kova virtaus, olivat sen rannalla odottelemassa ja katsomassa miten mönkkärit tulevat joesta yli. Huomenna on viimeinen kisapäivä ja erikoiskokeen pituus on 140 kilometriä. Eli toivottavasti auto vain kestää perille!

Patu925 09.09.2011 14:54

Hyvinhän se ylipainoinen sitimaasturi allterrainit alla antaa kyytii... Malttia sinne loppupätkille, elkee särkekö sitä autoo kalkkiviivoilla.

Arska 09.09.2011 20:54

Kaikki ok viimeistä päivää varten. Autossa ei mitään ongelmia, vaihdettiin yksi raidepää ja öljyt periin, ei mitään muuta ongelmia. Korjattiin vielä norjalaisten hilux tuossa illan hämärtyessä, että pääsisivät huomenna maaliin.

H&K 09.09.2011 21:43

Esalta teksiviestinä tulleet terveiset:

"Kaikki ok. Päivä jäljellä, Timo johdossa ja Suomiporukan mönkkärit johtaa kanssa. Maisemat mahtavat ja kelit suosii, nyt olenokoskissa 100km murmanskiin ja sieltä sitte kotiin."

Viestin viimeinen lause jätetään kirjoittamatta. Esa saa sen itse julkaista itselleen sopivassa yhteydessä.

T: Viestinvälittäjänä;

Jussi


Sivu luotu: 16:09 (GMT +2).