![]() |
läjään 1kz-t
eli kiinnostaisi laittaa läjään toi 3.0td,jos sais ranskalaisilla viivoilla speksit mitä pitää tehdä et kone napottaa keulilla.
ei haulla oikein sattunut kohdalle mitään..joku on muistaakseni tehnyt projektiosiossa joskus tän kyseisen jutun.. -kytkinkoppa ilmeisesti 3.0l ottaa 2,4 laatikkoon?/kytkin 3.0:sta -miten kiinnitykset menee??jne...kuvatkin kelpaa kiitos jo etukäteen... |
|
joudut koneen korvii siirtää taakke päin jonku viis senttii.
|
no joo...näillähän pääsee alkuun..tuota 1kz-te konetta näkyy olevan paremmin saatavilla..jopa autom laatikon kanssa..onkos tää hyvä vaihtoehto..eroaako paljon manuaalista kiinnityksien suhteen???jne
|
Lainaus:
Lisäksi johtosarjat katkaistu purkamisen kannalta helpoimmasta kohtaa. Helpoin tie tuon -te version suhteen olis,kun löytää ns."cut paketin" eli autosta irtileikatun keulan,mistä vois itse purkaa kaikki tarvittavat johdotukset,boxit yms hilppeet ja siirtää läjän nokalle. |
juu..niin vois olla..pitää alkaa tutkaileen jos jostain löytys se 1kzt,taitas helpommalla päästä,
|
unohdat noi tomaatit ja lykkäät sen sinne runnerin kytkin kopan kans paikalleen,ja ostat fourrunnerin kattilan ni siin on mekaaninen pumppu ja et tarvi mitään ihmeelisiä sähköboxeja! tuolta löytys juuri oikeen lainen kattila!http://www.maasturid.ee/index.php?op...0&limitstart=0
|
ei ole kyl pahan hintasii..japan importsin sivuilta kattelin kans..mut siellä ei ollu kuin se te versio..
|
Mulla ois tuo te moottori boxeilla, liittimillä ja polkimella. En kyl tajua miten tuo on sähkönen tuo polin ku siinä on vaijeri? Yks johtosarja on poikkastu.
Suursyömäri ossaa varmaan selittää paremmin jos tänne eksyy :-) |
ekös -te motissa ole imusarjassa kaasuläppä?? Poljin on normi vaijeri vetoinen. Imusarjassa kaasuläpän asennosta tulee sitte boxille tieto. (2L-TE)
Toivottavasti on näin muuten pitää jostain saada "sähköpoljin", itellä läjän keulille menossa -tee motti kuhan kerkäis laittaamaan. |
Lainaus:
|
Joo oon myymässä, velipoika laittaa yhteystietoja ku kerkiää laatotukselta( seinän) :-)
|
joo
velipoika täsä veljen tunnuksilla ;) Elikkäs kyseessä motti joka renpattu 40 000 km jälkeen. kone on kaivoslaitteesta. ku met "tonnisata" palstan jäseneltä se ostettiin niin sillä koko kulkineella oltiin suditeltu pitkin pihoja ja kone peuhas. meillä se ei ole koskaan ollut käynnissä joten kyseessä voi olla ostajalle tai sulle ns. riskimasiina. tosin hinta on semmonen että jos ei sitten oikeesti peuhaa niin siitä voi käyttää varaosina jne. semmottis. kannattaa soitella mulle elikkäs pno 040 5643260 SuurSyömäri aka viinikan jari h. 850 €rkkiä |
Lainaus:
Kiitos ja anteeksi, nälkä lähtee syömällä ja jano juomallla |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ny on 2lt pata pistetty taipaleelle ja uuden moottorin hankinta alkanut..
|
tiukassa tuntuu olevan nää moottorit..japan importsilta kyselin niin ovat automaattilaatikon perästä otettuja..sit pitäis vauhtipyörä ja kytkin katella jostain..jos sieltä ostaa
onkohan tuolla virossa olevat koneet manuaalivaihteisesta autosta?? taisipa englannissakin olla jokunen myynnis. http://www.maasturid.ee/index.php? option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id =17&keyword=&manufacturer_id=0&Itemid=6&orderby=pr oduct_name&limit=50&limitstart=0&vmcchk=1&Itemid=6 |
Lainaus:
Tossa yks: http://cgi.ebay.co.uk/1995-TOYOTA-HI...item2a0e313d29 |
Lainaus:
|
onkos kellään kokemusta tuosta viron poijaasta onko se luotettava kauppias..englannissa ois kyllä tarjontaa mutta toimittaakos ne muualle kuin iso-britannian alueelle??...
|
Lainaus:
|
ok...itse ei kyl taida kehdata virosta asti lähteä hakemaan..vähän turhan kaukana..
|
no onhan viro lähenpänä ku enklanti...,tai laita sinne mesen pata!
|
laitoin yhdestä koneesta kyselyä englantiin...vielä aikoivat selvittää rahdin et paljonko kustantaa
http://cgi.ebay.co.uk/TOYOTA-LANDCRU...item3a5ba8a511 mikähän mersun kone sinne menis helpoiten..ei taida kutonen mahtua??on sekin kyllä käynyt mielessä.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuolla adapterilla ja Jeepin AX-15 kytkinkopalla saa OM617:n sopimaan Toyotan R-sarjan laatikkoon. http://mercedesdiesel4x4.com/Products.aspx Uudempiin moottoreihin joutuu sitten tekemään osat itse ;) |
hyvä hyvä....tässähän vaihtoehdot kasvaa
|
tai laitat vitosen sinne,om605 mahtuu ainaski läjään,onhan tos isompi kone huone ku hiluxissa!
|
|
Lainaus:
|
yeah...kokeillaaan ensin löytää toitsin kone....englantilaisilla kuullostas puuttuvan vähän osia noista moteista..muuten hyvä..vauhtipyötää..ja muitakin tarpeellisia laitteita..perkele/kai se on kohta sieltä virosta ostettava..tai jos sais jonku hakemaan
|
Tuo monivena vapari kestää turbotuksen vallan hyvin kun pitää tehotavotteen alle 300hv:ssä. =)
Siellä on öljyruiskut männille vaparissakin. Vanhat kapeakantiset vaparit tahtoo laueta turbotettuna. Kivikautista OM617skaa en tunkis enää nykypäivänä mihinkään keksintöön. |
ok..pidetään mielesä
|
Sori ku tuu rääkyyn toisen topikkiin mutta mietin, että onkos tuossa jotain ihmeenpiä paperi töitä, että tollasen saa leimattua?
|
onhan siinä..jos toyotan konetta tarkoitat..
|
jep, viittiskö joku laittaa siitä tähän topikkiin tai vaikka yyveenä
|
Lainaus:
|
-Osavertailu rinnakkaismalliin (RJ70 käy), esim. www.toyodiy.com sivujen avulla. Ei eroja.
-Ostokuitti moottorista -Moottorin speksit (iskutilavuus/teho), jos katsastaja ei tiedä/löydä/haluu etsiä. Euro-malleissa 125 hv (92 kW), 295 Nm. |
Kiitoksia. Tarviiko tuosta osto kuitista selvitä muutakuin kauppatavara? Meinasin, että mistä autosta se on jne?
|
joo...toi ostokuitti oli kyl jännä...minkähänlaisen kuitin se vironpoika kirjoittaa kunhan hommaan sieltä motin
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
6 § (16.11.2006/1087) Selvitys osien alkuperästä 1. Korjatun ajoneuvon rekisteröinti- tai muutoskatsastuksessa on esitettävä luotettava selvitys siitä, mitkä osat ovat peräisin kanta-ajoneuvosta. Muiden kuin kanta-ajoneuvosta peräisin olevien osien alkuperästä on, jos katsastustoimipaikka katsoo sen tarpeelliseksi, myös esitettävä luotettava selvitys, kuten kauppalasku, tulliselvitys tai muu vastaava. 2. Rakennetun ajoneuvon kokoamisessa käytettyjen osien alkuperästä on samoin esitettävä luotettava selvitys. Selvitys on annettava vähintään tämän asetuksen liitteen mukaisen jaotuksen tarkkuudella. 3. Osien alkuperää koskeva selvitys tehdään Ajoneuvohallintokeskuksen vahvistaman kaavan mukaisella lomakkeella, johon liitetään selvitykset osien alkuperästä. Rekisteröinti- tai muutoskatsastusta hakevan sekä, jos hakija on eri kuin ajoneuvon omistaja tai haltija, myös omistajan tai haltijan, tulee vahvistaa osaluettelo allekirjoituksellaan. Osaluettelon laatimiseksi tarvittavien tietojen hankkimisesta vastaa ajoneuvon omistaja tai haltija. |
huomena pitäis tekniikkapaketti lähteä kohti suomea englannista....pääsiäisen jälkeen pitäis päästä kokeilemaan paikoilleen et miten istuu...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sehän on syksyyn mennessä jo paikallaan, ja maijanlammella pääsee kokeilemaan linjan alle pitempään rinteeseen...
|
Lainaus:
|
no nyt on mosa tullu ja makaa tallin lattialla ja odottelee et joku pulttais sen paikoilleen...voi olla et tästä tulee topicci tuonne projektiosioon..
|
Lainaus:
|
juu..rahtikirjassa luki se 300kg minkä arvioin..johtoja tuli niin perkeleesti..ja bokseja joka lähtöön..abs..jne..pitää tutkia v-loppuna tarkemmin mitä kaikkea turhaa niissä on...ylimääräiset osat voip tulla myyntiin kohtuu hintaan sitten kunhan ne on perkattu..ilmastoinnin kompuraa..ym muuta
|
Punnihe piruuttas se moottori jos vaan on mahdollista ennen kuin laitat kiinni. Kun kukaan ei tunnu tietävän se todellista tarkkaa painoa.
|
voin punnitakkin jos jostain saa vaikka jonkun koukullisen puntarin lainaan..saapi taljaan laittaa roikkumaan
|
heitetääs tällänen kyssäri tähän kun että, 2lt tilalle laitettu 1kzt.
Niin osaako kukaan neuvoa, että kuinkas nuo laturin johdot menis ku vanhassa tuo kolmen johdon nippu oli vihr, sininen ja valkonen missä musta raita ja uudes laturis liitin missä valk, pun ja keltainen missä sininen raita. ja jos jollain olis sähkö kaavioo 2ltstä ja tai 1kz-tstä niin olis kova apu.. |
Lainaus:
http://www.toyotasurf.asn.au/techsite/downloads.htm En alkanu availemaan tiedostoja, eli laadusta en tiedä. toivotavasti on jotain apua. |
Lainaus:
|
juujuu.. Eiköhän se selviä.. Oon vaan ite ihan käsi noiden sähköjen kans niin kaveri on noita mulle laitellu.. Ja sitte ku tuli laiskasti merkkailtua johtojaki vie niin siitä 2lt sähkökaaviosta olis kova apu..
|
kauhee kiire!
no nyt olis hoppu.. Alko leimalla vaatiin 1kz sta teho lappuja ja kuitista olis pitäny selvitä vie koneen numeroki.. Mutta tehot saa maahantuojalta jos olis antaa alustanumero autosta mistä kone on otettua mutta eestin poika laitto paaliin rungon jo.. Eli siis onko kellään antaa auton alusta numeroo missä olis ollu toi 1KZ?
|
Mun ex-4Runner 3.0TD: JT111GND008001079 Nykyään en tiedä missä, AVK:lla oli myynnissä melko rusinana viime syksynä.
Kaikissa 1KZ-T -moottoreissa on 92 kW (125 hv) ja 295 Nm. Iskutilavuus 2982 cm³. |
tommonen tuli vaan mieleen että jos pyytää jollain muulla alustanumero tiedot maahantuojalta niin siinä lapussa tietysti sitte erikoneen numero kö?
Eikö muu prkl auta ny ku hakee sitte penkistä paperit vai? |
Lainaus:
Pyydä kattoon vaikka Autodatasta, sinne on tosin jostain syystä merkitty 91 kW eikä 92. |
juu ei auttanu vaikka olis saanu maahantuojalta lappuja ku siitä ei käy ilmi että ne on juuri tämän koneen tehot. Siinä olis pitäny olla koneen numerot siinä lapus eikä niitä siihen laittanu vaikka kauniisti pyysikin..
kävin siis penkis ja nyt odottelen maahantuojalta lappua että 1kz täyttää -90 alusta voimaan tulleet pakokaasu säädökset.. On näköjään otettu tää läjä 3/90 käyttöön.. Senki lapun sain vaan ku annoin tuon ylläolevan rungon numeron ja 185e + 50e tunnille jos mies on arkistos niin kauan ettimäs lappuja.. Pitää kuulemma vertailla englantiin ja jotain eu säädöksistä se puheli.. No se mies lähti lomalle niin leimaki saa odotella pari viikkoo.. |
No jo oot taas aseman löytäny. Pakokaasupäästöistä ei Trafin ohjeenkaan mukaan tarvii mitään todistuksia, käytönaikainen mittaus riittää vähäpäästöiseen asti. Vm. -90 Läjä ei vähäpäästönen ole. Ks. sivu 4 ja 8 §: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E2AC4...ttamisesta.pdf
Hae se 185 € pois ja sijoita paremmin! Mitäs penkki näytti? |
ok! täytyy käydä laittamas niille jauhoja suuhun tuolla PARKANOSSA.
Niin ja kaiken kukkuraks ku katsuri on peloissaa että liian tehokas niin penkis 94heppaa.. missähän loput 30 on?? |
Vaihelootissa , perässä , flektissä ja renkaissa.
Nii Paljos siinä läjässä on orkkiksena että riittääkö tuo ettei vaan jää ala vireeseen????? |
kai siinä joku 86hp on jos en väärin muista..
kuinka porukka joka noita koneita on vaihdellu niin laittanu mittarit pelaan..?? ei näytä ton 1kz anturit ja vanhat mittarit pelaavan yhteen.. |
mul löyty läjäst tol 1kzt kattilal 125 hepoo pyöräst,vääntöö ei saatu ku penkki otti jotai häiriöö autosta,ja ainut mitä tohon oli tehty oli avara putki käyty syöttö ruuvvil ja iso cooleri oli keulal!
|
juujuu.. väännöt mulla oli mitä valmistaja ilmotti.. kuinka laitoit noi mittarit?
|
Lainaus:
|
minkäslaista moottorinlämmitintä ootte käyttäny tossa moottorissa?? ihan lohko vai letku?
|
Lainaus:
Lohkoon et saa mitään, mut letkuversio onnistuu Defan ohjeilla. Alavesiletkussa ei toimi. Osa kilowatin letkulämmitin ja paa tälleen. Defan osanumero 460324, tarvii näet tuon takaiskuventtiilinki. http://www.defa.com/file/64732043c90/460324.pdf Tuolta löytyy dataa: http://www.defa.com/en/html/automoti...engine_heater/ |
webastoo itekki virittelin toho..
|
Lainaus:
|
tätä topikkia voipi varmaan käyttää liittyen tähän samaan aiheeseen. Elikkä jos hommaa automaattin eestä koneen niin tarviiko muuta vaihtaa, kun kytkin ja vauhtipyörä? kävikös tähän sit lj:n pumppu jos ostaan sen te mallin? onko tässä muuta huomiotavaa?
|
. .
|
Lainaus:
Kyllä sinne se LJ:n pumppu käy heittämällä paikoilleen, takakiinnikettä voi joutua muokkaamaan. |
sit jos se on se te moottori niin tartteeko se minkä verran niitä kaikenmaailman bokseja että lähtee rokkaamaan? vai saapiko toimimaan ihan lj:n systeemeillä?
|
Jos laitat sen LJ:n pumpun, niin voit heittää kaikki boksit mäkeen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
joo näin minä sen ymmärsin. nyt vaan josssain vaiheessa motti pitää jostain hommailla niin pääsee puuhastelemaan.
|
Lainaus:
Eipä sitä sitten semmostakaan kannata mihinkään laittaa. |
No kehvelsson..
Lainaus:
|
Onkohan 1kzt.n tehostajan pumppu alitehoinen läjässä renkaita kääntämään, vai onkohan omassa pumppu vaan väsy?
Olisi muistikuva et vanhassa läjässäni olisi ollut paljon kevyempi ohjaus ja siinä oli läjän orkkis pumppu. Sit jos vertaa vaikka emännän pajeroon, niin siinä kääntyy 33x12,5 renkaat kuin tyhjää vaan, ja läjässä saa ihan kääntämällä kääntää vaikka on pizzaleikkurit alla. Mahtaisko olla viisainta väkertää Saginaw.in pumppu. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 20:20 (GMT +2). |