![]() |
kokemuksia nissan patrol y61
Elikkäs kattelin tollasta -98 mallin patrolii 2.8td koneella. Onko kellään kokemuksii tai tietoo minkälainen auto on, kestävyydeltään ja muutenkin.
|
Lainaus:
|
No se on sit vissii käytävä ostamassa se ja todeta se sit hyväks tai huonoks :D
|
Kone, laatikot ja perät taitaa olla täysin samat kuten Y60 sarjalaisessa, myös runko varmaankin ihan samanlainen, kori tietysti eri :D. Tuskin sen ikäsessä viä kovin pehmee runko on mutta samat paikat niissä kaiken järjen mukaan menee ekana puhki kuin Y60.
Mulla ei kokemusta Y61 mutta ei kai se kovin paljon erilainen oo kun Y60 jollanen itellä on. Kaikista parhaiten selviää kun ostat sellasen ja toteet sit että millanen on :) |
Lainaus:
|
Kuvia näkyville!! ja vähä tietoja autosta.:D
|
Pitänee nappasta jokunen kuva kuhan tässä jokupäivä kerkee :D Tuli tossa mieleen et liekköhän kukaan asentanu tollasta turbo timerii autoonsa. niin sillä tulis ainakin käytettyy vähän aikaa aina ajon jälkeen, eikä tarviis ite jäähä siihen odottelemaan :P Tai eniten mietityttää se että mitenkä se käyttäytyy ton ajoneston kanssa????
|
Aja viimenen kilsa vähä rauhallisemmin jos olosuhteet sallii, niin ei tarvi paljoo käytellä.
|
Ok! Kiitti vinkistä :) Saakos ton patrollin leimattuu 33/12,5/15 renkaille? Kun mitä tuolta foorumeilta lueskellu niin jotkut väittää että saa ja jotkut taas jotta ei :/
|
Mikkäs pyörät siinä o otteessa tällä hetkellä?? vai onko Y61 alkuperänen rengaskoko 215/80R16 sama kun Y60?
|
"Ex-appiukolla" oli Tansaniassa työreissussa ollessa tuommoinen Y61 Patrol jostain tämän vuosituhannen alkupuolelta. Hieno ja hyvä peli, mitään remonttia ei ollut 2v aikana. Siinä oli 4.2D ja muistaakseni lukot molemmissa päissä. Alustarakenne silmämääräisesti hyvin samankaltainen Y60 kanssa. Alkuperäinen rengaskoko 265/70R16. Heitettiin sillä parin-kolmen tuhannen km "safari" Dar es Salaamista pohjoisen kansallispuistoihin, eikä v*tuttanut yhtään :D
|
Mulla on katsastuksessa merkitty 255/65R18 myös.
|
tuli kans tänään haettua tollanen -99 pätkä patukka :) näin vajaan 200km jälkeen ei ainakaan ole muutakuin hyvää sanottavaa.. paitsi ruokailu.
kuinka noi on muilla kuluttanu soppaa ? ku oudoksestaan tuntu vievän maantie ajos aika paljon, vartti tankki 140km ?!? |
Ite tossa mitä laskeskellu että vähän reilu 12l 100km nelikko päällä :/
|
timeri
Lainaus:
|
timer
Lainaus:
|
Minkähän lainen ois jos tollasen tehoboxin asentas? Onko kellään kokemuksii onko niistä mitään hyötyä? Kun Ite ainakin haluisin tota alavääntöö lisää :P
|
Lainaus:
|
renkaina 265/75-16 ja kaks tankkaus kertaa, 14,4l ja 16,3l/100km :) ja vähän nuhaselta tuntuu auto...
toi huono käynnistyvyys puoli lämpimällä koneella on ilmeisesti vakio vika ? olin jostain lukevinani et ennakonsäätimen kannen vaihtamalla johonki tarvike malliin rupeis kone käynnistyyn paremmin ?!? |
Lainaus:
Se taitaa olla toi huonokäynnistyvyys puolilämpimänä pikemminkin ominaisuus kun vika :D Ohjokirjassakin lukee että täytyy laittaa kaasua käynistäessä, kylmänä pohjaan ja lämpimänä puoleenväliin. Ja tossa mulla oli entinen omistaja vaihtanu sen kannen jonka jälkeen oli kyllä lähteny paremmin käyntii mutta muuttunu laiskemmaks ja sen kanssa ei vissiin ollu menny päästöistä läpi kun ennokot menee päin persettä.:mad: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kylmänä lähtee hyvin kun ei heti startaa kun hehkunmerkkivalo sammuu vaan odottaa jonkin verran pitempään. Ohjaustehostimen letku halkes aamulla, valu punaset ölpät pihalle:mad: |
Lainaus:
Kansi on korjattu sekä kytkin, tiedä sitten johtuuko /edesauttaakao ko viriviri asiaan. Pahimillaan meni yli 20l/100 km:D On kyllä liikaa. Ajaminen kyllä paljon hauskempaa:) Näin talvella ei voi paljon antaa ylimäärästä, pito on senverran huonoo. |
Lainaus:
http://www.teholastu.com/product_details.php?p=902 Tollasta tehoboxii kattelin, mitetityttää vaan et mitenkä toimii...:D |
perhana, pihalla en oo huomannu/kuullu mitään mut nyt ku vuorokauden oli hallis pakkasia karuus niin painelaakeri huuta ku hyeena :/
|
Lainaus:
|
timeri
Lainaus:
|
Lainaus:
Nonni, kiitti vinkeistä :) Näillä tiedoilla pääseekin jo pitkälle. Mitähän lie kustantaa toi ohjelma päivitys jos ihan merkki liikkeessä käyttäs:confused: |
timeri
Lainaus:
|
Lainaus:
T:LINNA |
Lainaus:
Aivan joo. Itekkin ajattelin ottaa ton egr:n pois kun eihän sillä hittoakaan tee, muuta kun että sotkee koneen :P Täytyypä käydä kyselee noista liikkeistä mitä niillä ois tarjota. Suurin osa myy vaan niitä pelkkiä tehoboxeja joka liitetään siihe egun rinnalle. Ja mitä oon hevosten tietotoimistosta kuullu nii niillä on kyllä saatu koneita rikki :/ 290000 on tullu lasiin tossa mun kotterossa. Millasii lukemii lie ajaneet noilla koneilla:confused: Ja saksan maaltahan tuo on taitu tuua suomen maalle, kun mitä minä olen ymmärtänyt niin noita ei olisi tuotu suomen markkinoille uutena. en tiiä sit pitääkö paikkaansa. Ja hätävilkun katkaisia löytyy multaki oikeelta puolen ylimmäisestä ja vasemmalla on taas mullakin pelkkä tyhjä paikka :) |
Lainaus:
|
timeri
Lainaus:
|
Lainaus:
T:LINNA |
Lainaus:
|
Eli nuo puhutut kulutukset ovat 2.8td entäs onko kellään tietoa sen 3.0 koneen kulutuksesta?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Akku täytyy olla timmissä kunnossa näillä pakkasilla.Täytyy kiertää kunnolla ympäri. |
Lainaus:
|
timeri
Lainaus:
|
timeri
Lainaus:
|
Lainaus:
Kytkimessä merkkivalo ylhäällä. Syttyy kun käyttää kytkintä ON asennossa. Kytkin ponnahtaa perusasentoon. Kuvassa olis pissapojan tai jms kuva jossa litkunpinta väreilee? Huono on tämä selostuskin. Auto on uitettu ruotsista joskus. |
Eikös tuossa symbolissa oleva sahalaitainen merkki tarkoita yleensä jonkinlaista lämmitystä?
Pyyhkijälle, lasiin sulan kohdalle, pissapojan suuttimelle...? |
Lainaus:
Joo käyttöohjekirjasta lukasin niin se on tuulilasin lämmitin. joka toimii n. 15 min. kerrallaan :) |
timeri
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
timeri
Lainaus:
dieselin jäänesto. jos polttoaine järjestemässä tai tankinpohjalla on vettä,liottaa jäänestoaineet nämä vesipisarat sellaiseen muotoon että ne lähtevät/sekoittuvat polttoaineeseen ja sitäkautta jäätymisongelma poistuu. mutta. jos tämä toimenpide tehään talvella kovalla pakkasella ,niin dieselin syttymisherkyys pienenee ja saattaa sitämyten huonontaa käyntiinlähtöä. ja nyt on ollut niin kovat pakkaset että hyvaalätuinen polttoainekkin on ollut jo suodatettavuuden rajoilla( ei tietenkään arktinen laatu) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Voi paska, nyt näyttää pahasti siltä että kans pahvi on finaalissa :mad: ihmö möhnää oli syylärissä ja paisunta säiliössä. Pitää huomanna käydä mittuuttaa hiilivedyt jos se on kohollaan nii se on selvä peli:eek: Eli huonon käynistyvyyden syy ois sit varmaan siinä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
tuleeko startatessa savua piipusta? siitä nyt kannaattaa lähteä tutkimaan että puuttuuko aine vai sytytys...
onkos tuossa ihan jo boschin pumppu vaiko lisenssi kiki vai mikä? jos on noista jompikumpi niin hyvin voi olla tuon aikakauden perus vikoja mitä näissä euroopankin autoissa tuntuu olevan, että ei muuta kuin pumppu pajalle ja suuttimet myös tietysti tarkastaa... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jaahas tossa nyt on tullu semmone ilmiö et tuntus että tyhjäkäynnillä pikkusen pätkis, ajaessa ei ainakaan huomaa mitään. Mistähän moine vois johtuu:confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
entä koneen huohotus? meneekö sulla se vielä imusarjalle? minä oon senkin laittanut pihalle. joo tuota mistä ostit ja /tai millainen ruuvi se on minkä ostit? kerrohhan minkalaisia tuloksia sait aikaseksi! mutta onko siitä mitään hyötyä jos polttoaineen saantia ei saa lisättyä?? ostin tuossa itelle jo kesäksi renkulaisetkin datsuniin:cool: suapa nähä miten tuo kottero jaksaa 33 tuumasilla kulukia.... |
Suutinvuoto?
Terve,
onkohan Patrossa korkea- vai matalapainesuuttimet? Vaikuttaisi V8 6,2 dieseleistä hankitun kokemuksen perusteella suutinvuodolta, eli läpäisee naftaa jatkuvasti, usein molempiin suuntiin (sisään ja ulos). Matalapaine dieselsuuttimet on helppo testata löysäämällä tyhjäkäynnin aikana jokaista suuttimen polttoaineputkea vuorollaan HIEMAN, se joka ei vaikuta käyntiin, on viallinen. Ilmanpuhdistin on vaihdettava ensimmäisenä, sillä sehän tukkeutuessaan vie vedot pois ja nostaa kulutuksen. Ajokaudella kannattaa puhdistaa suodatinta useinkin paineilmalla sisältä ulospäin suuntaan (ianoastaan). EGR-venttiili, tai sen ohjaustunnistimet (ainakin lämpötilantunnistin) tulee tarkastaa, muutoin kone karstoittuu, jos EGR-venttiili on auki kylmällä moottorilla. Jatkossa voimakkaasti karstoittunut moottori venyttää kannenpultit, joka aiheuttaa kansipahvivuodon, kannen vääntymistä ja halkeilua lämpökuormituksen takia mm. EGR-venttiili sijaitsee "kaasarin", eli imutorven sisällä tai takana. Hyvä huolto - huoleton ajo. |
Lainaus:
|
Onko kellään mitään tietoo mitkä on patukan normaalit ahot? Asensin tossa ahtopainemittarin nii parhaillaa näytti 0.8 :) Voiko olla että ahtaa niin paljon vakiona:confused:
|
no miten se patrol nyt pelittää ? joko on onkelmat ratkaistu?
|
Lainaus:
Ja suunnittelin tossa ens kesälomien ratoks koneremonttii tohon :D Tuolta tuntus löytyvän ihan edulliseen hintaan osat http://www.milneroffroad.com mäntä sarja 450€ :P |
Paljonko patrollis on vero pakettiautona ? Kun mulle ei oo vie tullu verolappuja niin ajattelin et tietäs varautua !
LINNA |
Lainaus:
On se yli 300€, olikohan 360 tai jotain en muista varmaksi. |
380€ ! tuli eile laput..
|
nooh mitenkässe jaskapan patrolli pelittää vaa joko oot pistäny sen paaliin?
|
Mulla on tuo ZD30DDTi-koneella ja automaagilla. Noin äkikseltään vähien kokemuksian perusteella autossa ei oo mitään yhtäläisyttä Y60 kanssa :)
Kulutukset normi matka-ajossa 10-11 luokkaa ja kanttipyörityksessä 14-15 luokkaa. -P- Lainaus:
|
Lainaus:
ja sitten niissä Y61 ssä joissa 2.8 TD kone niin on sama käsittääkseni vain hieman päivitettynä, sekä laatikko ja jakolaatikko täysin sama kuin 2.8 TD Y60, mutta niissäkin on eroja sitten että mihin maahan on alunperin maahantuotu auto, kun ainakin saksaan uutena tulleissa ei oo ulosottoa kylessä niin laatikko on aivan täysin erilainen ulkoapäin tarkasteltuna. :) |
Ajettavuuden suhteen ei ole mitään yhtäläistä :D
Koko alusta voimansiirtoineen ja liikkuvine osineen on tietojeni mukaan täysin uutta vs Y60, eli pidetään yhtenä vahvimmista vakioon laitetuista rakenteista. 2004 mallivuodelle tuli jonniin verran päivityksiä, mutta tais olla vaan koripuolelle :confused: Suomi-härpäke tuo minun yksilö on, vinssille on paikka keulassa, mutta enpäs ole sillä(kään) silmällä katsellut, että oisko mekaanista mahis pistää. Tosin liian hyvä metsään on tuo vietäväksi ja liian isokin. Ajelin viime kesänä WJ jeepillä kesätourilla ja sekin oli ehkä turhan suuri, mutta puoli metriä pitempi Nismo on jo liian massiivinen peli. Hiukkasen tekis mieli kyllä vaihtaa takaisin Diesel WJ:hin, mutta pitäs saada yhtä hyväkuntoinen, eikä viitsisi paskaa kauppakaan tehdä. Pärjäisin pienemmälläkin veturilla. |
Sivu luotu: 16:13 (GMT +2). |