![]() |
Range rover -76 v8 For Just Fun.
Tollanen range rooveri tuli vaihto kaupoissa mulla,tarkoitus tehä budjetilla ja tehä niillä osilla mitä nurkista löytyy.
Akselithan on kotoisin jeep wagoneeristä,tekniikka muuten vakio paitsi joku tehostettu simpukka laitettu. tarkoitus ajella safareilla/räppäillä omaks huviks ja offirossia ajella,muutokset tehdään niin että tarpeen vaatiessa menee suunnistus puolella modiin jos joku haluaa lähteä sinne. kävin hankkimassa projektin kaikista kalleimmat osat eli 37"boggerit beadlock vanteilla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73620 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73621 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73623 koria on korotettu 70mm rungosta ja alustassa on ilmeisesti 50mm korotusta. tuolla muutama muutama lisä kuva. http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3645 Onkohan palstalla ex-omistajia jotka osais kertoa mitä on milloinkin tehty? seuraavaksi olis tarkoitus kun keretään huoltaan ja vaihdella öljyjä,laittaa taakse kemppi lukko,ja eteen kitkalukko.tankki täytyy vaihtaa parempaan kun kuluu bensaa helvetisti kun joka mäessä valuu norona maahan:D |
Range on kyllä kaunis auto, perskules kun tuli oma annettua romumiehelle :rolleyes:
|
Edellinen omistaja
Nimimerkki pjtk:lla auto tais olla aika pitkään. Toi Range oli MMC:n ajoalueella Nokialla aika tuttu näky.
|
Osaako joku sanoa, millä palikoilla tuo raidetangon siirto on tehty etupuolelle?
Taitaa olla vähän TI-hitsailtuja palikoita? Vai ihanko tehtaanpaapan tekemiä... TT No, niinpä on Jeepistä...sori kun en vaan tajunnut ;-/ |
Lainaus:
|
|
Keväällä tuon näinkin paddasriverillä "hiukan" heikommassa hapessa tosin :D
|
Joo mun tekelehän tuo on. Näköjään ympyrä sulkeutuu, ainakin taka-akselin osalta. Se oli mulla kans alunperin kymppi kempillä. Muistaakseni se vanha hitsattu murikka meni auton mukana. Kehitti kyllä päätöksen ettei ikinä enään semmosta kadulla ajettavaan autoon.
Laittele vaikka YVellä jos jotain kysymyksiä mielessä. Niin semmonen juttu tuli heti mieleen, että ainakin multa lähtiessä oli jommankumman puolen (muistaakseni pitempi) takavetarista boorit kiertynyt. Kannattaa varmaan tarkistaa nykyinen kunto. Tankki ei oo mun aikaansaannoksia, vaan edellisen omistajan. Lähtösin jostain Volvosta. Jos se vieläkin kuseksii tankin täyttöreijästä, niin ei sitä tankkia vaihtamalla eroon pääse. Vie täyttöreijän ylemmäksi, niin pitää kallistaa lisää, että vuotaa. :D Niin ja mahtuu sillä alla pyöriin 39,5/15,5 renkaat ainakin takana. Edessä sit ottikin jokapaikkaan kiinni. http://static.petrisimolin.com/galle...k-P6248429.JPG http://static.petrisimolin.com/galle...k-P6248437.JPG Tuossa vielä vanhassa värityksessä http://www.petrisimolin.net/gallery/...-160906_11.JPG Aina niin hellää käyttöä. |
Olisko mahollista saada juttua ja tai kuvia tosta akseli swapista? Ittellä olis tarkotus sovittaa omaan rangeen eteen dana 44 ja taakse 12 pulttinen GM
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sy siihen että meinasin nuo blazerin aksulat laittaa on ihan tuossa rahapussissa:D eli tuommoset akselit on tallin perukoilla jemmassa ja toiseksi noihin näytti olevan osat amerikoissa edukkaita.
|
OT: Jäppinen
Myy vaan ne jenkkikamat pois ja hj:t alle. Voin kokemuksesta sanoa, että homma pelaa ja iisit laittaa. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74469
Pikkuisen on taas projekti edistynyt eteen palalukon asennusta ja huoltoa. |
Eteen tuli kitkalukko kun todettiin että palalukolla ei vetarit pitkälle riitä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75703 Taakse tuli quik lockin palalukko. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75706 Koe ajoa hyvin pelas hetken:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75704 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75705 Eikä tästä kauaa niin oli teron hymy hyytynyt:D Takapenkki poistettu ja kontissa Jazin turvatankki. Nyt tarviais saada jostain uusi a-tuen nivel sekä uusi startti että sais kuntoon ton. |
No jo on Terholla hymyä!
|
Pakostihan siinä hymyilyttää ku kasi laulaa:D.. hymy kyllä loppu eilen:mad:
|
Lainaus:
|
Auton pidempi aikanen omistaja varmasti tietää kaiken tarpeellisen, joka jo täällä ilmoittautuikin.
Mutta ite osaan sanoa sen verran että leiman takia tuli jamantilta uudet jarrukilkkeet taakse, ja raidetanko on uusi. Että vahvistakaa jotenkin ennenkö menee mutkalle, makso paljon. |
tämäkin on taas talliin hiissattu sisälle.aikaisemmin tuli toi takaakseli keski kuulapaketti vaihdettu vanhan katketessa.muuta pikku remontti.
Öljynpaineetkin saatiin takaisin,merkkivalossa joku sähkö vika ja se täytyy korvata mekaanisella mittarilla. Nyt tulee pako putkisto loppuun asti.snorkkelia,takapenkkiä ja kaikenlaista muuta mitä kerkiää tehdä ennen safaria. Vinssikin täytyis keulalle laittaa jos kerkiää. |
Moi,
> Öljynpaineetkin saatiin takaisin,merkkivalossa joku sähkö vika ja se täytyy korvata mekaanisella mittarilla Eihän oo anturivika? Ainakin mun rankkuihin on tarvinnut vaihtaa antureita. -Paavo |
Lainaus:
|
Mä vaihtaisin toisen uuden ennenkuin uskon ettei oo anturivika, mutta ehkä oon itsepäinen.
Mittari tietty anturia paljon parempi, kun näkee paljonko painetta on eri tilanteissa. |
Keulaan ruuvasin vanhan m800 warnin kun valmis paikka oli.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85687 tankki löysi paikan kontista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85688 tollanen paskaputki snorkkeli tuli turattua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85689 2.5" pakari yhdellä vaimentimella tuli tehtyä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85690 ulos tulo löysi suojaisan paikan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85691 off road pajalta tuli tollaset 50mm iskarin droppi sarjat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85695 ennen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85693 ja jälkeen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85692 |
Sattuneesta syytä mun lempi topicceja.
Taka-akseli kuvia katsellessa tuli mieleen episodi akseleita muutoskatsastaessa. Katsuri piti takajousien alla olevaa korotusta liian korkeana. Tavallaan se oikeessa olikin, mutta Raakun orkkis boge taas rajoitti todellisen korotuksen paljon pienenmäksi. Pitkään siittä väännettiin, ennenkuin usko asian, tai sit ei vaan jaksanu enään vängätä. Ei silti suostunut otteeseen kirjottamaan mitään jousituksen korotuksesta. Ainoastaan korin ja rungon väliset korotukset, jotka joku edellinen omistaja oli tehny paljon ennen auton tuloa mulle. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86082
Safari valmiina kuvissa. käyttiin ajelemassa ja nyt on ongelma että ei lataa kuin 12v justiinsa ja meinaa olla vähän huono käynti kun sähköt on loppu. Käykö joku isompi laturi suoraan paikoilleen?joku muisteli että käy suoraan joku yleis mallin tarvike tilalle. onko joku laittanut kärjetöntä virranjakajaa tollaseen ja mistä saa ja mihin hintaan? |
Eikös tästä kyseisestä yksilöstä oo joku joskus jo hävittäny kärjet??
|
Ei ollu kärkiä jakajassa kun auto mulle tuli. Eikä ollu multa lähtiessäkään.
|
no mutta nyt on.kone pellin alla kuskin puolella on joku musta ohjaus boksi joka kai on liittynyt jakajaan joskus?
Onko kellään tietoa mikä simpukka tossa on ja tehostimen pumppu kun on aivan tehotton toi tehostus.meinasin sovittaa tilalle blazerin simpukan ja tehostimen pumpun. |
Eikös kaikenlaiset vritys puulaakit myy ainakin muutos sarjoja esim. crane 3000 ja 6tonnises tais olla säädettävä rajotinki ja hinnat tais olla 150€ ylöspäin
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Sytkä roippeet vaihdeltu ja taas käy ja kukkuu hienostin.
laturi tulee ilmeisesti tollasesta 6.5td chevyjen laturi kun hinta on sopiva ja amppeereja on 105. napojen pinna pultteja joilla napakappale tulee kiinni kääntö päähän 6kpl per napa niin tarvittaisiin äkkiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87372 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87373 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87374 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87375 |
maiskis :D:D
|
Range korjattiin Pähäman 20v juhla safarille. siellä saatiin tuhottua simpukka ja jarrut ,finland trophyyn tuli pikkusen kiire pajoittamaan mut nyt näyttää jo hyvältä
Kaikenlaista pikku fiksailua ja huolto hommiakin on keretty tekemään. Laturiksi tuli tollanen letukan 115amppeerinen.aika helposti kävi paikoilleen.kaikki sytkä puolen osat laitettiin samalla uusiksi ja rupes käymään helvetin hyvin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89576 moottorin alle tuli tollanen panssari että ei öljyn putsari sais osumaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89579 taka valoille tuli tollanen suoja samalla pikku siriukset pakki valoiks. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89580 Katolle tuli tollaset xenonit ja ympärille tollanen putki kehikko joka jäi joskus porttaali patrollista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89581 Keulaan tuli tollanen warnin m8000 vinssi ja tollaset ledi työ valot. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89582 Kun ei muutakaan hommaan muka ollut niin maalattiin uuten uskoon mutta aika paskoja kuvia tuli jostain syystä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89577 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89578 |
Onko nuo ledi valot miten kirkkaat?
|
Lainaus:
|
Ei kait se vaikuta ennakkon säätöön vaikka ois miten paljon hampaita pielessä?
Kunhan vaan jakaja pyörii tarpeeks säädössään. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei pilata enenpää turhanpäiväsellä jankkaamisella toisen rakentelu topiccia! |
Mistähän tollasen pirajan boksin sais ostettu kun ei jaksais kasailla kärjellistä sytkää takaisin.
|
Mä ostin tuolta moposportista, mutta taisi olla lumenition sytkä, toiminut ainakin mulla suhteellisen hyvin sit kun sai jutut kohdilleen... Ja kato ne hampaat kohdalleen menee homma paremmin ;)
|
Hanki uudemman v8:n hal-jakaja. Simppeli ja toimii - ei ulkoista boksia.
|
Sivu luotu: 04:32 (GMT +2). |