![]() |
Suzuki Vitara, käyttis-makkaranpaisto-vakioauto.
Sen verran näjemmä kuvia tullut otettua ja jotain muutosta että kasataas immeisten harmiksi...
2009 syksyllä tuli hankittua mokoma laitos, 1995vm 1.6/ 16 tappinen JLX versio. Pelkäksi käyttöautoksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71627 Sitten tuli talvi ja tarvis lumityöt saada tehtyä, auran nosto mietitytti...piti alunperin laittaa mönkijän vinssi aurapakettiin kiinni ja sillä hyvä. Lomautus ja hyllyssä oleva ABT 10 muutti suunnitelman: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48470 Aura tuli tarpeeseen kyseisen talven lumimäärälle: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50634 Vinssin ohjauksen kaukosäädin (kiinalaista laatu työtä) pätki, jotain oli tehtävä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51128 Vinssin ohjaus sisällä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51144 ja ulkona: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51146 Talvi mentiin tämän näköisenä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51145 Huhtikuussa pidettii WORRY:n FF suunnistus karkelot, piti laitella valoja ja vähän korotusta jne... Tuolta (http://www.jimnybits.co.uk/shop/) tuli 3" alustan korotus setti: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57846http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57847 Periaatteessa olis voinut toteuttaa ihan audin tms jousilla ja olisi säästänyt euroja..ennen korotusta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57476 Valoille piti askarrella sähköt, samalla läppärille virtalähde ja la-puhelimelle virrat...Akulta "paksulla" kaapelilla haaroitettuna neljään ja sulake rasiaan, josta lähdöt tarvittaviin paikkoihin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57850 Läppärille tuli askarreltua teline biilhelvetin telkkarin seinätelineestä, valojen kytkimet vaihdekepin edessä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57849 Suunnistus karkeloiden jälkeen näytti tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57851 Sitten tuli käytyä vielä vetämässä vakio auto safiiri: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58319 Juhannuksen tienoilla piti alkaa pintapeltien ruosteita tutkimaan, siintä se ajatus sitten lähti: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62142 Hetken tuumimisen tuloksena valmistui "erikoistyökalu": http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62147 Sillä tuli sitten piirrettyä paksua viivaa joka kulmaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62143 Helmojen palkitus tuli aloitettua hirveällä tarmolla, johto nippu kahdesta päästä poikki: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62146 Tais olla suurinpiirtein viimeinen juhannus pyhä kun näytti tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62713 Auto nippuun ja ruostesuojausta kehiin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63169 Oli aika ruveta suunnittelemaan etuperälle suojausta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63172 Laikkaa, lekaa ja rasia poraa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63173 Paikoilleen mallailua: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63185 Sitten hetkellisestä mielijohteesta piti alkaa neppailemaan joutavia: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63201 Vähän tartti sipistellä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63405 ja vielä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63407 Valotkin piti tuunailla: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63800 Taaksekkin piti uutta puskinta alkaa tusaamaan, eipä juuri tuosta ole edennyt: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63748 Laturi tapas jossain kohtia kohtalonsa, asiaa on käsitelty täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=74254 Kesän askarteluiden jäljiltä ei oikein ole ollut ruutia rakennella...Pienoisen Venäjän safiirin jälkeen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71634 Josta alkoi pieni innostus taasen, la puhelinta asentamaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67270 Eturipustuksiin molemmille puolille pellistä vahvikkeet ja apusimpukalle pienoinen lisätuki: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71625 Etupään pessaarinkin puuhastelin valmiiksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71626 Ja itsenäisyyspäivän safiille lähtö kunnossa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71624 Vielähän tuossa askarreltavaa piisaa...seuraavaksi varmaankin: -Alustan panssarointi -Etu akseli saada kestämään (ideoita/vinkkejä otetaan vastaan) |
Hyvännäköstä settiä. Vitara rojektia palsta pullollaan kohta!:D
Mikäs se etupäässä poikii,murrokset vai se peräkotelo? Jenkit tehny samurain takaperästä etuperiä. Murrokset omassa paskana ainakin, paljo isompia murroksia ei vaan mahu ulkopäähän. |
Lainaus:
|
Enhän mää nyt ole murroksia särkenyt, isot pojat mil´o henkselit ja kaikki on...Lukkojen kanssa kuulemma myös tikut napsuu herkästi.
Sisemmälle murrokselle (on sitten KALLIS murros) suunniteltu jonkin näköistä lämpösovitteista holkkia päälle. Lisäksi amuliini möykkyä tarttee vahvistaa, sellainenkin kun on näjemmä poikki menny. |
Lainaus:
|
Hieno projekti on tääkin. Kyllä viturastakin saa oivan pelin. Onko tieliikenne auraa??
|
Etupuskuri on komeesti taiteltu ja muutenkin alkaa olemaan mukava safaripeli tuo.
|
Kiitosta vaan, ulko muistista toi auto ei pelkän liftin varassa ollut tuossa kohin..ton läskin takana on etuakseli palkissa pukki, tosin ei näkynyt noissa toisissa kuvissa...
Ei ole "tieliikenne" aura, otteessakaan ei jostain syystä ole auraa mainittu. Olisi kiva tietaa onko ollut ja peseytynyt jossain katsastuksessa pois... 6- päivän Venäjän safiirissa ei näjemmä suurempia vaurioita, LA-antenni tarvii hankkia uusi...ei enää magneetti jalkaisia, jokin nopeasti kaadettava piiska hankintaan. Muutenkin tota LA- puolta pitäisi kehittää, jokseenkin pettynyt tohon kuuluvuuteen rajan takana... |
Oliks toi aura Patu 1700 tai joku sellanen?
Sit se varmaan on ton yhden kaverin omavalmiste. |
Gesvaksen tekele se on joo, hyvin on toiminu. Pikku muutoksia vain.
|
Pienissä kalsareissa tuli askarreltua lisää valoa keulille, halvinta Kiinan laatua:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74449 Ballastit teippasin uhallani konepeltiin kiinni, ei kuulemma kestä teipillä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74523 Liikkuvat ei tykänny: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74122 Joten kilvelle uusi paikka: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74524 Itsenäisyyspäivän safiirilla otti antenni vähän itteensä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74511 Uutta kiinteämmin asennettavaa kehiin, vähän aikaa sai paikkaa hakea etti jäisi törröttämään liiaksi toi jalka sisällä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75446 Sisälle asentamista varten 44mm reikä, jos et omaa kätilön käsiä suosittelen vähintään 52mm reikää: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=75447 |
Liikkuvat ei tykänny:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74122 On se kun niilekkään ei kelpaa mikään :) antovatko sakot? Kuinka paksusta tavarasta on tuo etupuskuri |
Lainaus:
Puskuri ja muutkin olemassa olevat ja tulevat panssarit on 5mm kamaa. |
Lainaus:
|
Safari huoltoa
Toukokuun safari lähestyy uhkaavasti...joten perus huolto ja jos aikaa jää niin jotain parannuksia, alkuun keulan purkua:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78511 Vähän tekisi mieli puottaa tukivarret alas ja puhallella ja värjäillä uusiksi, ei taida nyt olla aikaa joutaville... Joulukuussa vaihdetut suojakumit ovatten pettäneet, sisempi pahemmin, ulompi jo halkeamilla: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78510 Joulukuussa asennetut kumit oli Löbron, paksua ja kovan oloista kumia...nyt olis odottamassa Japan partsin kumit, tosin laitoin mutkatiskille tiedustelua alkuperäisen hinnasta... Sisemmät murrokset lähtee sorvarille, jospa saisi vähän vahvistus holkkia päällensä... Toisen puolen napalukko vähän sontaisen näköinen, taidanpa vaihtaa sinnekkin AVM tuotteen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78509 Taakse olisi oottamassa vähän kiiltävää osaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78512 Lisäksi jos vaikka jonkin sortin lukon sinne arpoisi, lähinnä askarruttaa onko vm95 sama taka-akseli kuin vm89-91... On myös tullut pohdittua tota loveen lankeamista, kun se kuulemma on tuolla rajantakana vaarallisempaa...niin olisiko syytä suojautua..? 48,3x3,2mm putkea jo kyselinkin, hinta pompsahtanut n.5 kertaiseksi edelliskerrasta..taittuuko tämmöinen putki normi rypyttimellä: Teräsputki EN 10255 (DIN2440), materiaalina S195T / S235JR (Fe33 / ST37-2). Putken paino on 3,61 kg/m? Vai tekisikö kuitenkin nojailurauta tyyliin jostain miedommasta(kevyemmästä) tavarasta..? |
Sisemmät murrokset tuli sorvarilta takas, vasemman puoleinen läpikarkastua tavaraa...oikea ei?!?
Ennen ja Jälkeen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79053http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79051 Ohessa kevät siivous: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79052 |
Tukivarret tuli puhallettua puhtaaksi ja pohjaväri tuli telattua:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79118 Maalin kuivumista odotellessa tuli varastosta löytyneita taivistelu harjoitus putkia soviteltua hyttiin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79119 Vähän jäi matalalle pääkaari, tosin tää ainakin mahtuu kippaamaan penkin ilman että pää osuu kaareen ja muutoinkin kaari tuli asemoitua aikas taakse... Sovittelua: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79120http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79121 |
Hyvännäköstä, jatkakaa samaan malliin!
|
Noita kaaria kun kattoo, niin tulee mieleen kaks asiaa mitkä iteltä puuttuu...
1 Ammattitaito 2 Kunnolliset työkalut :D |
Kuvia notcerista tai jätkä on nyhrännyt noi rälläkällä:p
|
Olisit tehnyt samointein oikeat takatuet
Miksikö tuohon takatukeen on pitänyt ähertää peräti kaksi mutkaa kun siihen olis voinut samaointein laittaa oikea takatuet ihan suoranakin. :( Tuollaisena ne eivät ainakaan trialin sääntöihin käy, mutta suunnistuslaitteeksi varmaankin ihan riittävän hyvät. Niin ja erittäinkin siistiä työtä. :cool:
|
Lainaus:
2. Niinpä... (: Lainaus:
Perus reikäsahalla koloa, markkamarketin 50mm terä ei kestänt tehä kuin 20 reikää 5mm levyyn...joutu vaihtaan makitan valmisteeseen, joka on aavistuksen liika piikanen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79231 Piti valjastaa poitsu ottamaan kuva: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79232 Lopuksi silaus lentävällä ja rätti laikalla: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79233 Kohtuu hyvä? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79234 Lainaus:
Oikeesti noi kaaret ei varmaan kävisi yhteenkään kisa katsastukseen, pääkaari liian matala..kenties myös liian kaukana jne. Kuitenkin uskoisin että turvallisuutta lisää mikäli sattuu loveen lankeamaan..? Joka tapauksessa mitoitus sattuu melko kivasti safari tarpeisiin, vielä kun yöllä oli mitta purkkeja ilmestynyt rappusille: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79235 |
Tiloja...?
Vähän koitin askarrella lisää tiloja etusille, piti alkujaan vain pistää heppiin ja koe kasata keula ja kokeilla toimiiko...noo, eihän sitä malttanu..
Toinen puoli pitäs askarrella viel: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79533 Pikkasen tavaraa pois ja uutta tilalle, lisäks vähän latikoita jos askartelis jotain levikettä vaik: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79534 ...saas nährä mahtuuko tuolla edelleenkään pyörimään mikään muu kuin 235:nen... Siintä jos alkuun lähtee järjestyksessä testaamaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79535 |
tuommoisella muutoksilla itsellä mahtui olemaan 31 kumi. koria korotettu. olisi itse pitänyt vaan heti tehdä se muokkaus niille korvakon reiille niin olis monelta ongelmalta selvinnyt. ja kumi otti ainoastaan silloin kiinni kun ratti käännettynä ja jousti kunnolla sisään
|
Lainaus:
Vähän kasailin ja mallailin kuinka mahtuu rengas olemaan ja kääntyilemään, siinä ja tässä joutuuko tekemään vilunkia...ja kuinka paljon... Joko tyyliin tämä: http://www.bits4vits.co.uk/store/ima...SP-VitCast.JPG Tai kutakuinkin näin: http://www.bits4vits.co.uk/B17VTS/ha...haganmod11.JPG Mitäs vilunkia Laalaa teki että sai 33" mahtumaan? |
olisikohan ollut tuon tuuman verran nostettu. vaikea sanoa kun piti kuitenkiin kaikki korin korvakkeet tehdä uudet niin saattoi myös olla hiukan enemmän. tuo alempi vaihtoehto on ainakin helppo totetuttaa ja vielä kun hitsaa kunnon korinaluslaatat tuohon vahvikkeeksi niin tulee hyvä.
|
Mahtuupi...
Jeah, toinen etukulma olisi viimeistelyä ja jarrujen ilmaustavaille kasassa...
Sisemmän murroksen suojaretongin laitoin pikkasen kasaan, jos ei sitten ulos"joustossa" repiäisi(?): http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79580 Tilaa tuntus äkkiseltään tulleen riittävästi noille 31"sille: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79582 Jotain levikkeen tynkää: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79583 |
Sulake löytyi...
Sain kun sainkin romut nippuun hyvissä ajoin safari päivän aamuna, varikolle nopiaan testaamaan että renkaat mahtuu varmasti olemaan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80113 Edestä tuli tunkin päällä ilman jousta testailtua mahtuuko, takapää oli arvoitus...mahtuu, ehkä voisi vähän rajoittaa sisään joustoa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80114 Pakkaamaan kamoja kyytiin... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80335 Muutama fiilistely kuva reissusta, kahluu testausta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80338 Kivasti istui, kanto etupanssarin ja laatikon palkin välissä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80339 Aikaisemmin on tult moitittua tuota 3" alustaa kovaksi, safari käytössä tää (ja tais apparikin yhtyä mielipiteeseen) tykkäs sittenkin mukavasti kuormaa kantavaksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80341 Kunnes petti retonki, tikku läpi jo +100km ajetusta kummista: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80336 Kumin lisäksi petti jotain etenemiseen vaikuttavaakin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80337 Hajos todella naurattavassa tilanteessa, mutta todennäköisesti saanut kipeetä joskus aikaisemmin...eli sinällään onni ettei porsinu missään ns.vittumaisessa tilanteessa (: Olis olt hauska tietää paljon oli safari paino: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80342 Joka tapauksessa todella mahtava reissu, kiitos mukana olleille vielä tätäkin kautta. Parannettavia asioita selvisi tällä reissulla aika liuta, muutakin kuin tuo etuperän porsiminen. |
Lainaus:
http://static.petrisimolin.com/galle...%20avarrus.jpg Tolpan päähän epäkesko speisseri korjaamaan camperikulmaa ja 40mm tiputus http://static.petrisimolin.com/galle...n%20ylapaa.jpg Etujousen yläpäähän speiceri korottamaan n. 40mm http://static.petrisimolin.com/galle...%20korotus.jpg Ja ehdottomasti tärkein seikka, hankin alamittaiset 33" :D http://static.petrisimolin.com/galle...ra%2033lla.jpg |
No nyt näyttää hyvältä. Meinaakko seppäillä Gv:n perän vai jatkatko vakiolla?
|
Lainaus:
|
Kiitos Laalaa, ei kaiketikkaan tarvitse ruveta 33" at renkaita alle haaveilemaan..säästyypähän välitys rahat johonkin muuhun.
Lainaus:
Pieniä juonia on punottu tohon akselipuoleen, niistä myöhemmin lisää kun sen aika on. Etuperän porsimisen syy alkaa selviämään, veikkauksia tietysti kuunnellaan. Lainaus:
|
kiitoksia vaa hienosta reissusta. tääkin sai jo renkulat haettua, enää vaa konepuoli kuntoon ni pääsee omalla kikottimella liikkeelle...
|
Eikös se Gv:n murikka oo ihka oikeaa metallia, joskus muistaakseni sivukorvalla nähnyt kun niitä on vitaroihin seppäilty.Oli miten oli mutta muista taas laittaa kuvia mitä sitte teetkin.
|
http://auszookers.com/index.php?name...ght=steel+diff
Tossa joku linkki. Noi kengurun grillaajat on paljon noita vaihellu, mulla ei toi lontoo oikein taivu niin odottelen että tänne joku taas laittaa suomeks hyvät ohjeet (; |
tuossa on yks fiilistelypätkä matkalta ku lehiksen vitara lyö joutavaa viel molemmista päistä :D hitto en nyt saa jostai syystä suoraa youtube -laatikkoa tähä näkymää et joutuu klikkaa linkistä auki, sieltä löytyy muutama muukin video pätkä samasta kanavasta, kiitokset kuuluu pääasiassa aslakille videopätkistä, muokkailen vähä pitemmän version ilman tuulen suhinoita kunha aika antaa paremmi myöten..... edit. onnistuha se liitos, joo eli tuolta sitten noita pätkiä lisää http://www.youtube.com/user/0201346#p/u/6/K5Y9hDW5JSA |
Nuo oli ainakin joku viikko takaperin vielä myynnissä:
http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=vitara |
Kaunis väri ja kauniit parlok-ulostukset. :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ja jottei romu loppuisi...
Tulipa sitten haalittua vähän varaosia, ensimmäinen satsi olis hajettu:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80877 Etuakselin päivitys settikin tuli samoissa kaupoissa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80878 ...sopivan hämärää kuvaa... |
No mikäs murikka sinne eksy, ja mitäs muita osia sinne päivittyi?
|
Lainaus:
Varaosa autosta tulee ainakin käyttikseen Calminin 3"alusta sarja, lukkoa akseliin ja jotain muuta pientä...mitä sitten tolle varaosa vehkeelle tapahtuu niin :D Koska tuossa nyt olisi ylimääräinen taka-akseli, niin kuinkas lienee onnistuisi semmoisesta etuakselin rakentaminen..? Olisko jollainain kuvaa Pajeron, Troopperin, ja mitä näitä retkukeulia onkaan etupään murroksista ja vetareista kera mittojen? |
Ulompaan vetoniveleen sopii muuten lancerin tai galantin suojakumi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81310 Tuossa näkyy tyyppi
Japan partsin suojakumi ei sopinut paikolleen kun ulompi nivel oli noin 80mm halkasijaltaan vaikka laatikossa on kyllä teksti UL ja tilattu ulompaan niveleen. Sisempään olis passannut kyllä. Onneksi oli unohtunut tommonen hyllyyn ja oli kuittikin sisällä 15e joskus ollut hintaa mitsun kumilla. |
Lainaus:
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81343 |
suosittelen hommaaman ne ylivedettävät kortsut. ovat kumia eikä m,uovia ja venyvät hyvin. vitarassa ei ollu mitään ongelmia kun itellä semmoiset oli. ja ovat yleimallit että kaikkiin käy. motonetistä
|
Lainaus:
|
eipä noi tainnu nytkään kestää nuo kovat? eikö. itellä meni kummasti risukossa niillä pehmeillä vitara, ja ei yhtään reikää. omasta mielestäni paremmin kestää kun risu ei halkaise reunaa vaan venyy ja hyvälä tuurilla luiskahtaa poikkeen siitä
|
Eipä ole liiaksi murros-tikku-murros pakettien mittoja tullunna?!?
Alkoivat vihjailemaan et välil voitais lähtiä safiirille, et laitas ne romut nippuun...piti sitten pyhän kunniaksi vähän alkaa suunnittelemaan. Alustan panssarointi reilulla kädellä olt mielessä jo pidemmän aikaa, joten vähän piti palastella panssari aihioita:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81862 Into rälläkkä hommiin ei riittänyt joten aletaas tutkimaan mitä toi perä on syöny, no särki se on ei jää epäselväks. Lopullinen aiheuttaja on vielä vähän mysteeri...tai ei, heikkouttaan hajos: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81860 Pitäs vaan päättää että värkkäiliskö mitä tonne keulaan seuraavaksi, alkuperäinen akseli vahvistettuna, Ladan akseli, vaiko rupeisko työstää tosta taka-akselista uutta etusta..? Alkuperäiselle linjalle jos lähetään niin jotain tämmöistä vahvennusta ainakin tehtävä: http://www.zuwharrie.com/gallery/alb...9/P1180592.JPG http://i38.photobucket.com/albums/e1...o/P2024845.jpg Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81861 Mukavan terävä piikki puhkassu. Sisemmät Spärdärit kesti nyt "lytättynä" hyvin, taidan olla kahvin velkaa vinkistä. |
Akseli pohdintaa...
Tulipa purettua etu ja takaperä osiksi ja alettua pohtimaan kuinkas noiden ristiin naitto onnistuisi...Taka-akselista saa todennäköisesti kohtuullisella leikkaamisella ja liimaamisella eteen soveltuvan akselin...
Pikkurattaiden "posket" vaihtoon, ei ropleemaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83323 Vasen takaa, oikea edestä. Vetari ei sovi ei mahu: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83324 ...ja jako ei satu: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83325 Eli sorvihommiksi menee, tuossa vain pohdin että onkohan mitä muuta ongelmia odotettavissa..? Epäilen kuitenkin tota takamurikkaa vahvemmaksi kuin etusta mm. neljällä pikkurattaalla jne. eli todennäköisesti työ ei menisi siltä osin hukkaan..? |
...ei taas ment niinku strömssöössä...
Ilman vastoinkäymisiä kaik olis tylsää, lisää rojektia päätti aiheuttaa rajaukko viimeyönä tarkistamalla passin vähän reilummalla kädellä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83557 Likel on ettei mene kesäloman safiirit vituiksi... Perän limppu olis sorvattuna: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83556 n.10mm on uus paketti vanhaa leviämpi, alkuun pelkäsin jo että kaventuu mut ei sentäs. Koe kasaamista pääsisi suorittamaan koht sillään, sitten saap pätkittyä perän kuoret mittoihin jne..vielä tohon limppuun tehtävä sokka ura ettei pääse "tikku" uimaan liika syvälle...laakeri pesä jne..hommaa kyl auttais jos tietäis noista peristä muutakin kuin... :D |
...Reippa viikko lähtöön...
Virastosta tuli mukavaa viestiä tänään, uusi passi on valmis noudettavaksi. Itämatkat ilmoitti et viisumi siirto tulee päivässä...eli dokument puoli alkaisi olemaan kunnossa (:
Akselia pääsin tänään sovittelemaan alle: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83845 Vielä loput ja toivoa jot molemmat päät vetää samaan suuntaan :D |
...kun ei vielä ole kiire...
Piti sitten leikkiä laikan kanssa, slaissi pois murikasta jotta ohjaus nilviäiset mahtuu kivasti kulkemaan. Lisäksi roppu hitoille ja 30-40mm ylemmäs:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84000 Vähän sipistelyä ja hiekkaa selkään, sit väriä ja alle..jos sit pääsis takapään kimppuun, vaihdellaatikon palkkikin pitäs ehtiä tekemään uusi, putki modata ja ja ja... |
Perus kiireellä romut kasaan ja testaamaan itään...
Aikansa kun tussaroi niin loppu tulos näyttää tältä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84087 Eli siis takasesta duunattu etuperä. Tuntus äkkiseltään toimivan, tosin painavahan se on mutta pääsihän tuossa eroon etupanssarista. Pikkasen joutui tekemään tiloja että mahtui: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84097 Muutenkin koko palkki pitäisi vahvistaa... Läppäri kun sai viimereissulla riittävästi mutaa ja meni huoltoon sieltä palaamatta, tuli pummittua photonavi testiin...tää kyllä tykkäs enemmän kun läppärin kanssa touhuumisesta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84501 Moinen tuli tilattua sitten itelleenkin, tosin houkuttelis tilata isommalla näytöllä oleva... Calminin 3" setti tuli ruuvattua alle, etunen toimi paremmin kuin edeltäjänsä (http://www.jimnybits.co.uk/shop/vita...prod_26.html): http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84502 ...mutta takapää ei sitten senkään vertaa safari varustuksessa, uutta pitäs hommata..tai sitten jimmysin 3" jouset taakse ja calminit jää eteen..tosin jimmysin 3" sarjan yksi jousista oli ment poikki noin vuoden käytön jäljiltä... Testi tuli suoritettua sähköaidan toisella puolella, ainakin etuakseli kesti tämän reissun...ja muutoksia vaativia kohtia tuli liuta lisää, ensimmäisenä kuitenkin tankki. Safari hommiin aivan liian pieni, alkaa nyppimään toi miettiminen saakohan "sieltä ja sieltä" pensaa... |
[/QUOTE]
Jos ei muuta niin kiva lukea ko ittekki yrittää "rakennella", aina tullee tietoa ko kattellee mitä touhuatta |
...näyttäis siltä että ainoat vauriot löytyy pinta pelleistä...
Lainaus:
Useamman tunnin huuhtelun jälkeen näyttäis tilanne siltä että jopa murroksien suojakumit ovat ehjät tämän reissun jäljiltä (: Eli jonkinlaiset mahdollisuudet jatkaa auton rakentelua eteenpäin, ainakin yrittää ratkoa muutamia ongelmia: -Tankki, jo edellä mainittu että tankki on liian pieni ja vanha vaatisi panssarointia jne. Rosteri vai musta sinkittynä, vai jotain muuta..? Mitä? -Mjoottori sahalle paikka mistä se on mukavampi kaivaa esiin, kuitenkin pitää näjemmä olla "lukittavissa"...junnarit oli Kaukolassa jo katolle kiipiämässä sahaa hakemaan... -Jääkaappi paremmin käytettäväksi.. -Nojailu raudat jos vääntelis kans, iteljoonikin kantoi virallisemman notserin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84587 -ja kaikki muut tekemättä jääneet "pikku hommat" :D Reissuhan meni muuten vallan hienosti, torstaina lähdettiin vain tuntia sovittua lähtöaikaa myöhässä ylittämään rajaa...kahden auton voimin rajasta yli ja suunta Kirvuun, ilman sen kummempia suunnitelmia. Koska yksi auto liittyy letkaan vasta perjantaina, oli mukana myös täys mittainen LA-aneetti (270cm)...suzuki muka pieni auto, moinen mahtui kulkemaan mukana ongelmitta :D Kuvasaldo jäi omalta osaltani vähän vajaaksi, kun Vartan patterit kestivät ottaa tasan kolmekuvaa per pari... Leirissä tuli otettua vähän kokeiluja minne asti kuuluupi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84503 Eikä noissa quso maisemissa olt moittimista: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84505 Perjantai iltana vähän tihuutteli vettä, joten piti katosta väsätä...muuten sää suosi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84590 Väärä ajolinja ja kaasunasento, kone sammui ja jumissa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84591 Rengas paineita alemmas ja... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84592 ...edellinen ura loppui Asta-myrsyn tuhoihin, ei kun ympäri ja pikku hiljaa suuntimia lähemmäs rajaa... Matkalla oli Mitsut jumissa, ei muuta kuin jeesimään...kattovat vähän hölmönä kun tulee karvainen setä hullunkiilto silmissä tunkkaamaan auton irti: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84589 Ilmeisesti oli menossa jokin mitsu lupin safiiri, kun myöhemmin oli reitin varrelle leiriytyneenä toistakymmentä mitsua.. Jokatapauksessa reissu oli taasen vailla vertoja, kiitokset mukana reissussa olleille ja myös auton pajotuksessa auttaneille (: Ei muuta kuin uutta settiä suunnittelemaan... |
Syyskuun safiiri lähenee...
Näjemmä kun pieni kiire alkaa painamaan päälle niin alkaa auton laittokin kiinnostamaan, tehtävälistaa olis:
Takajousten vaihto, mitkä? LA antennijalan vaihto, tilattu on mutta ei näy ei kuulu... Lataus hävis, vaihdettu uusi laturi ja paksummat piuhat. Putkea pitäs modailla. Vaihteiston palkki oli aivan solmussa, samoin kannatin kumi murtunut. Palkki vaihtui "polvien välissä tehtyyn" ja kannatin kumi uusittu. Lisäks jos ehtii jaksaa perus huoltojen lisäksi askarrella kameralle jalustaa jne. Konttorillakin tuli käytyä, sen kunniaksi piti alkaa päivittämään valoja. Katolle telineeseen kiinni Nordikin200:set, pisimmällä valokuviolla. Sisään Kiinan xsenonit 35w/4300k... Konepellissä: N25 35w/4300k: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88522 Katolla N200 35x/4300k+konepelti valot: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88523 Kamera samassa paikassa molemmissa kuvissa ja samoilla valoituksilla. Vielä jos keksis ballasteille jonkun suoja boksin tonne katolle, vai onks nuo kuin arat kaikenmaailman sonnalle? Jospa noilla pärjäis seuraavan session (: |
Rangessa on ainakin ballastit uineet ties missä kurassa eivätkä ole olleet moksiskaan.
|
näkyy kantavan pitemmälle niiku ounastelitkii.... ?
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
On se elektroniikka valettu sellaseen geelimössöön sinne sisälle, et ihme on jos kastuu :) |
Lainaus:
|
Miulla nuo ajovalojen ballastit on valettu umpeen asti eli eivät oo ees avattavat
|
Uutta jalkaa..
Iteljooni kuljetti uuden antennin jalan, aavistuksen tukevampaa tekoa mitä edellinen..josta sisuskalut pullahti alakautta ulos..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88573 Vielä jostain sopivaa kiirettä et saap ton asennettua paikoillensa.. |
Perus settiä...
Pikkasen koittant keritä pajottelemaan, taakse tuli vaiheltua jimmysin 3" jouset takas..LA antennin jalka tuli vaiheltua ja äsweeärrät ruuvailtua kohilleen, eli se puoli alkais olemaan kunnossa...Tosin tuoren xsenon sarja antaa hyvät surinat puhelimeen, samasta paikasta tilattu kuin edellinen ja samanmoiset tarrat päällä...
Lisähärpäkkeet nostaa painoa, joten muutama kevennys reikä lienee paikallaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88602 Ja kun noista ballasteista oli aijemmin puhetta, kenellä kestää ja mitä...no täl ei kestänt ku paripäivää paljaaltaan auton katolla kunnes pimahti...tottahan piti sisään sitten kurkata, onhan sinne jotain kumia kaaveltu...mutta mutta... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88707 |
...edelleen perus settiä...
Iltalöysin kunniaksi meinasin sitten neppailla ton huohotus puolen kuntoon, tupant vähän harmaat öljyt olemaan joka reissun jäljiltä..
Noo kaik letkut yheskoos kone huoneeseen ja sieltä pihalle norkkelin hatun sisään: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=88878 Sit sytkävehkeitä vaihtoon ja samalla virranjakajan huohotus kajuutan puolelle, kah yllättäen aijemmin varalle tilatut virta vehkeet oli väärää mallia...onneks ei olt tult tilattua kuin parisarjaa varastoon...varaosaputkassa puolentunnin ihmettylyn jälkeen saattaa olla mahdollista että huomenna tuloo oikiampia osia... |
Osien saapumista odotellessa...
Poutaisen iltapäivän kunniaksi piti laittaa tiaisenhallissa särmäri laulamaan, eli pihalla laikkaa lekaa ja lokinpaska saumaa...
Tankille tuli siis väkästeltyä pienoinen pessaari, tankki on kyllä kerinny saamaan jo sen verran uutta muotoa et olishan ton voinu tehä vähän aikasemmin...no jos talvella tekis sitten sen uuden tankin... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89105 Keltainen poikakin laittoi s-postia että on todella pahoillaan rikkoutuneesta ballastista, lähettää heti uuden rikkoutuneen tilalle (: |
Ei ees tuu kiire!
Taasen painettu tiaisenhallissa menemään vertikaalihymy paistaen...
Pessaari istui kivasti, jospa tuo nyt poistais ton tankin uudelleen muotoutumisen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89159 Pakoputkeen piti yks pätkä askarrella uusiksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89160 Kameralle tellinki kojelautaan, jos sais vaikka paremmin tilanteita tallennettua: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89161 Huomenna vielä rengas jumppaa, öljyjen vaihtoa ja pakkailut...ja jos vaikka ehtis vaakalla käymään... |
Kerrankin ei tullu ees kiire!!!
Vehjes olis nyt nipussa, vielä loppujen kamojen paikkailut ja sitten vaakaamaan...mitä lienee safari paino..?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89180 |
:okkistO
on se vaa kyrväkkään näköne sutsuki!:)
|
KYLLÄ! ehdottomasti samaa mieltä nuoren ja tyhmän kanssa:cool:
|
Reissu vedetty ja takki melko tyhjä...
Lainaus:
Lainaus:
Kiitosta taasen pajotuksessa jeesanneille ja tietty koko safari porukalle, tais olla sellanen reissu mitä jutellaan iltanotskilla aika pitkään...kyllä Venäjä opettaa... |
Lyhyttä kertomusta reissusta ja...
Juuh, flunssa painaa päälle eikä ole olt liijemmälti intoa edes purkaa romuja autosta...
Mutta torstaina ylitimmä rajan ja ajelimme Korsjärvelle ekaan leiriin, josta pääsi aamulla sitten mukavasti suoraan katkoviiva reitille...Ajatuksena siis ajella Ojajärvelle radanvartta pitkin.. Heti alkuun selvisi että vedestä ei tällä reissulla ole pulaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89487 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89488 Ja sisällä kun alkoi näyttämään tältä, tuli väkisinkin mieleen ruiskupoksin sijainti: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89490 Hyvin putos: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89489 Toisen yön nukuimma radanvarressa, iltasella piti ruuvailla 272-Pulunraiskaaja katolle ja opastella Aslakkia leiriin... Aamusella etsimme toyotasta kadonneita jarruja, poimimme tikut pois vanteen ja kumin välistä ja tunkkailimme nurin kääntyneen riipun oikiaan suuntaan osoittamaan...sitten sahaamaan tuulenkaatoja pois reitiltä.. Ensinmmäisen ojan yli päästyäni tuumin kokeilla puottaa vielä rengas paineita alemmas, josko alkais kannattamaan tossa hötteikössä paremmin...homma valmis ja mitä vittua, starttaa hörähtää ja sammuu...sama toistuu, uudestaan ja uudestaan...muutaman tunnin tutkimisen jälkeen alkoi homma näyttämään tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89491 Tuumasimme että vedetään Ojajärvelle etsitään leiripaikka ja korjataan sitten leirissä...noo, ei menny niinku suunniteltiin...viimeset kilometrit oli yhtä tuskaa, sen verran hyvänä ankkurina toi suzuki alkoi toimimaan tossa hommassa että päätettiin aamutunnella vetää suoraan Suomeen saakka, viimeinen leiri siis pidettiin autossa nukkuen klo 6:00-7:00 Mertjärventien varressa... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89492 Jokatapauksessa koko kööri hengissä Suomeen (: Kunhan flunssa tästä joskus helpottaa niin alkaa vian tutkailu, mettässä olevinaan ainakin paikallistimme sen pensa pumppuun...joka ei hörähtänytkään, uusimme sähköjä pumpulle jne...virtaa tulee (3s kun kääntää virrat päälle), pumppu näytti kerran pari vastusta, eli tästä diaknoosi... Mutta miksi pumppu levis? Eikö tykännyt vinssin varassa pää alaspäin roikkumisesta, joka tapahtui hetki pari ennen totaali stoppia...vai tuliko vain käyttötunnit täyteen? Mitään oireita ei ole aikaisemmin ollut... Ja ruuvatakko tonne sitten uusi alkuperäistä vastaava pumppu, vai jokin tarvike? Ja varsinkin miten varautua seuraaville sessioille moisen vaivan varalle, orginel varapumppu mukaan vai jokin tarvike pumppu minkä saa tarvittaessa liitettyä letkujen väliin? Lisäksi toisenpuolen sisempi murros alkoi uimaan perästä ulos, C-sokka tullut varmaan tiensä päähän...Mistäpä moisia saa hankittua, muualta kuin S-tiskiltä? Ei ainakaan paikkilliset firmat moisia pystyneet edes tilaamalla hankkimaan... Ja kaiketi jos moista toimintaa meinaa tällä autolla vielä jatkaa, niin pitänee alkaa tosissaan suojaamaan noita sähköjä... |
Boksi
Vai oisko boksi saanut vettä ja sitä kautta ei ohjaa enään pumppua?!?!?
Miul ainaskin o käynyt kerran pari tuollain... |
eikös aivot ole tuossa kuskin kajarin ritilän takana, itsellä kävi niin että meni pumpulta letkulkähtöön menevä putki tankin sisältä halki ja päästi paineet pois linajsta. juurikin hörähti ja sitten sammui, kaikkea tuli tutkittua kun suuttimelle tuli polttoainetta, mutta ei riittävästi kuitenkaan. ja boxinkin käytin korjattavana, mutta niin vaan vika löytyi mekaaniselta puolelta
|
Piruvie ku ei päässy torstaina lähtemää:( Niiin mukavilta reiteiltä näyttää, mut saihan tuon auton kuraseks kuitennii:D koita vaa uuella pumpulla ekana ni ihmetellää sit lisää..
|
Pohdiskelua-Tutkiskelua
Lainaus:
Lainaus:
Onkohan 8 & 16v mahdollisesti sama boksi? Voisi yhden heittää pakkiin varalle... Haynesiä vähän koittanu tavata asian tiimoilta ja sikäli jos oikein tota kirjasta luin niin 2s pitäisi tulla pumpulle virtaa kun virrat käännetään päälle.... |
8v koneessa ei nyt hirvetä määriä johtoja ollu 10-20 ehkä??
http://www.kick-fix.com/ECU/ECU.html yllä olevaa linkkiä käytin ohjeena, ja vein paikalliselle autosähkö liikkeelle. ps. hirveesti hyvää tietoo noilla sivuilla vitaraan |
Paljon juttua löytyi linkin takaa, kiitosta vaan (:
Miinuksena tietysti tän suunnattoman hyvä lontoonkielen taito :D ...äkkiseltään 16v boksille menee 48piuhaa :O jos oikein tuosta yhdestä kuvasta laskin... |
vikakoodi
antoko mitään vikakoodia ? onhan tossa se vilkkuvalo systeemi?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
pikasella haulla onks tollane jomppikytkentä millä luetaa? http://www.rhinopower.org/diag/cel.html |
Lainaus:
|
testiä
joo kannattaa noi koodit tsekata ihan ekaks.
kaverin vitarassa hajos virranjakan sisällä oleva tunnistin, niin koodit oli just se tunnistin tai ecu. pienentää ainakin valintaa:) |
Liikkuu taas...
Tuli jatkettua tuota pentsiini pumpun tutkiskelua, tai pikemminkin vaihdettua koko pumppu kun sellainen tuossa valmiina oli...amerikan linkeistä ymmärsin senverran että maadoitukset ovatten hienosti toteutettu näissä vehkeissä..no kieltämättä niinhän nuo on, yhdestä pisteestä kaikki takapään sähköt..ja melko onnettomalla kaapelilla ja liitokset nitolla...
Ens alkuun näytti tältä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89735 Johtoniput kuorien auki, maapiuhat järestään sulaneet...nyt on vedetty pumpulle ja mittarin maat omina johtoina ja valot jne vedetty paksummalla kaapelilla ja liitokset tinaten kera liimasukan. Liittimeltä irroitettu polttoaineeseen liittyvät piuhat ja tinattu uusiksi...josko nuo nyt kestäis...lisäksi pumpun vaihto ja auto käyntiin (: Konttiin varmaan hankin varuiksi pumpun, 86€ ilmoitti paikallinen varaosaputka hinnaksi. Jälkikasvulle pientä hommaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89736 Milläköhän/miten noi sähköt pitäs oikeasti suojata? |
Ensimmäisekstärkeintä asiaa lähitkin jo korjaamaan eli johtojen pitää olla tarpeeks paksuja. Paluujohdon eli maakarvan myös, eikä siinä kannata luottaa korin/rungon voimaan vaan mielellään vetää ihan oikeaa kuparia. Joitain sähkölaitteita pitää maadottaa korin kautta tai kikkailla vähäsen, koska niihin ei voi suoraan liittää paluujohdinta.
Suojaamisessa sähköneristyksen osalta johdon normaali eriste on ihan hyvää niin kauan kun pysyy ehjänä. Toiset eristeet kestää tärinöitä ja hiekan ja öljyn ja bensan lähelläoloa sekä lämpöä ja kylmää paremmin kun toiset. Parhaiten selviää kokeilemalla tai ihan varmuudella hyvin selviää ostamalla kaikkialle silikonieristettyä. Johdot kannattaa niputtaa ja suojata niput mekaanisesti jotenkin siten, että pahimmat vedet pääsee valumaan pois ja loput jotain mystistä kautta haihtumaan kerran kesässä. Nämä suojatut niput tietty pitää myös kiinnittää heilumattomiksi, ettei hankaus nitkuta eristeitä rikki. Loppuviimeks kaikki kaapelit ja niput, joissa saman kuoren alla on useampi johdin kannattaa päästään kiinnittää aukaisukohta alassuin, jotta kaapelin kuoren alle ei painovoimalla valu vettä. Kato mallia vaikka miten sähkö tulee maalla ilmalangasta maakaapeliin ja miten se kaapeli on taiteiltu mutkalle yläpäästään. Ainiin, liikkumiselle alttiissa paikoissa kannattaa suosia montaa ohutta säiettä sisältäviä kumilla tai silikonilla eristettyjä johtimia tai kaapeleita. |
Jokos sait sähöt laitettuu. Osaatkos kertoa minkäväriset piuhat menee takasumarille. Muuten näkyy vielä valot pelaavan mut sumarin johdot vielä hukassa. Hirvee sekamelska kyllä tuolla kuskin lampun takana. On rosvoo rosvon perään ym.. muuta liitosta :) Alkuperäisellä liittimellä näkyy valolle menevän yks piuha :) Ollappa inspistä niin paljon että vetelis taka sähköt uusiksi mut jos nyt sais valot pelaan ja leimalle niin se olis pää asia.
|
Lainaus:
|
Joo tossa oli vihree johto muistaakseni mustalla raidalla. Joskus jo kauan aikaa sitten sen katkaissut näemmä.
|
Pientä pajotusta...
Pihalla tult vain rinkiä pyöritettyä ja siinä sivussa kitkettyä "rikkaruohoja", tuntus toimivan ihan ok...LA puolta tuli vähän fiksailtua, häiriön poistoa jne...
Rikkaruohot osaa olla tiukassa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91720 Edellis reissulla tuli vinssattua sen verran reilusti et huolletaan vinssi ennen seuraavaa sessiota, noh tais olla jo aikakin... Vassut vähän vaihtanut väriä, no muuten tuntu viel olevan voitelu kykyä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91721 Jotain tuheroa moottori puolella: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91725 Sulamisen merkkejä niiteissä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91726 Jotain vilunkia tonne hiilisiltaan ilmeisesti tehtävä, mitä? Vinssien huoltokertomuksia, muistin virkistämiseksi (enkä löytänt haulla, piti plärätä jot löysin): http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22175 Selvispähän sekin miks noita pitkiä teräspiiskoja sanotaan "Puluntappajiksi": http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91728 :D |
Soppiiko se muuten 235/75 r16 pyörimään korottamattomassa viturassa vai tarviiko vähän korotusta ettei raavi joustoissa?
|
Lainaus:
Vinssi alkais olemaan huollettu, rattaat vietti yön kylvyssä ja kera uuden rasvan takas pakettiin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91840 Moottoripuolelta poistettu sulavia muoveja: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91839 TapeGrip -pitoteippi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91841 Näjemmä moottorin pääty kuppi väjän haljent, pitänee ehjätä tai ehtiä uus... |
Ei oo vielä tietoa todellisesta halkaisijasta ku ei oo renkaitakaan :) pittää katella jos jostaki sais HALVAT JA HYVÄT. jos ei muu auta ni ei pieni vilunkikaan oo täysin pois luettu homma.
ps. sulla on kyllä menevän näkönen peli. |
Mulla on ny noi 31" alla ja muuten ne kyllä mahtuu oleen ilman korotuksia mut joutuu etu kaaria rälläköimään vähän siitä helman ja renkaan välistä pois. Mut noi on kuluneet BF:T että jos täys pintäiset insat laittaa niin joutuu varmaan tekeen muutakin. Mut kyllä kait 235 pitäis mennä heittämällä.
|
Lainaus:
|
No rengasta pitäis saada sellainen 3cm ainakin siirtyyn eteenpäin jos aletaan sieltäpäin siirteleen. Uskoisin että helpommalla pääsee ku ottaa rälläkän käteen ja hilpasee sillä.
|
Mitäköhän tällekkin piti tehä...
Seuraava ja todennäköisesti vuoden viimenen reissu lähenee, kaiketi alettava kutomaan nippuun...ei vaan muista mitä tauteja tää nyt poti...
Vinssi tuli tänään ruuvattua paikoilleen, tulipa huomattua et yks muovi simmi puuttu...no kiitokset Aslakille osasesta. Piti nyrkkipyykillä hoitaa vinssinarun pesu, mutta hetkeä aijemmin piti huitasta massavasaralla sormeen joten eipä paljoa nyrkkipyykki innostanut...eli köysi konepyykkiin ja tulipas puhtoinen, huuhteluaineen unohdin lisätä..tarvinnee varata vinssiapinalle hanskat :D Olipas mukava pleissailla puhdasta narua, sujahti sissään kivasti...tietty siinä koheltaessa piti potkasta varvas johonkin palkinpätkään... Uus ballastikin pitäs ruuvata tuonne katolle kiinni...Ferriiteillä koitin päästä eroon noista kseenoneitten antamista laa häiriöistä, ei vitunkaan hyötyä...tuli sitten pohdittua mitenköhän vaikuttaa jos maadoittaa noi ballastit? Konepellissä kiinniolevat eivät juuri häiriöitä anna, mutta noi kattotelineissä olevat antaa sitäkin enemmän... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 23:52 (GMT +2). |