Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Sj 413 lwb (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77945)

MikkoS 14.11.2010 22:03

Sj 413 lwb
 
Nonni.. vanha läksi "metsästys" autoksi ainakin vähäksi aikaa :D
Uutta tilalle.. paavinkuljetus auto

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70801

Jarrut jumissa
Moottori lievästi käynti vikainen
Muutamia hitsattavia kohtia
Pientä ajan patinaa

Pesun jälkeen tälläistä paljastui

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70814

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70816

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70813

Nyt olis tarkoitus laittaa leima kuntoon ja ajella kevääseen mutta mieli voi muuttua kyllä nopeesti.
Olis lj:n tukivarret ja 1.6 volkkarin dieseli tiedossa. Välitetty jakis ja renkaat tallissa.

make-lj 14.11.2010 22:14

Laita nyt sitten suoraan akselitkin LJ stä niin ei tarvi kokoaika olla vetareita/murroksia vaihtamassa.. :)
volkkarin kone on hyvä vaihtoehto! ja miulla ois yks laippakin vielä jäljellä jos et vielä ole kerennyt hommaamaan.

Jouni_S 15.11.2010 07:18

Uutta projektia siis lykkäs.

Ja mulla on ne kaaretkin viä hallin nurkas.

MikkoS 05.12.2010 19:40

meinaa aika olla kortilla mutta jotain on koitettu näperrellä

Taakse pikku paikka kun meinas olla melkoinen tilkkutäkki

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71527

helmaa avattu tutkimuksia varten

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71528

pitäisköhän vaihtaa vasara leveenpään niin ei menis niin monesta kohtaa läpi kun koputtelee..

joojoomies 05.12.2010 20:38

Olet siivonnut tallin kun pitkäkin mahtuu sisään;)

MikkoS 02.01.2011 19:28

Lisää romua tontille :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72854

Sisältä löytyypi tuollainen malmikasa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72849

Joten kai se on yritettävä tunkea suzukiin

Rompe1 02.01.2011 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 727244)
Lisää romua tontille :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72854

Sisältä löytyypi tuollainen malmikasa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72849

Joten kai se on yritettävä tunkea suzukiin

On se sitten kaunis ihan näin kuvissakin... :D

Rompe1 02.01.2011 21:02

Kyä tällä Paavi saa hyvät kyydit, kun saat valmiix... :)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 719723)
meinaa aika olla kortilla mutta jotain on koitettu näperrellä

Taakse pikku paikka kun meinas olla melkoinen tilkkutäkki

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71527

helmaa avattu tutkimuksia varten

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71528

pitäisköhän vaihtaa vasara leveenpään niin ei menis niin monesta kohtaa läpi kun koputtelee..


L-200 02.01.2011 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 727244)
Lisää romua tontille :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72854

Sisältä löytyypi tuollainen malmikasa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72849

Joten kai se on yritettävä tunkea suzukiin

Hmmmhh... nyt vähä harmittaa.. ois pitännä "sosialisoida" nuoki vanteet.... ois opeliskin arvo ainaski triplaantunna ku ois ollu nuo hianot alukiekot alla, vaikka talvirimpuloina..Kesäpyöriinhä onki jo sosialisoidut kiekot..... ;) (talvi ei tapa kaikkia kerjäläisiä sittenkään :D )

Ja juu, ainaki tuo malmikasa suhahteli siihe mallii että siellä on "vetari vaihda" treeniä tiedossa... ja aika useesitikkin.... :D

MikkoS 20.01.2011 18:36

jotain saatu tehtyä. Takatila valmis.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73768

repsikan jalkatilassa pikkasen hitsattavaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73771

Helmapalkkikin rupee hahmottuun paikoilleen. Vielä ei uskalla hitsata kun ei tiedä paljonko etukulma tulee muuttuun.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73770

bluevan 20.01.2011 20:27

Hmmm. Mikkäs tukivarret lattialla jo makoilee. Kierteetkö tulossa samalla ?

MikkoS 20.01.2011 20:58

LJ:n varret siellä pötköttää.. täytyy vähän hahmotella miten ne sinne menis.

MikkoS 06.02.2011 19:26

Kuskin puoli olis melkein valmis..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74466

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74468

Hitaasti hyvä tulee :D

MikkoS 07.03.2011 21:55

Ny rupeis oleen korin hitsaukset valmiina.. Repsikkakin saanut peltiä jalkojen alle.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76354

Ja samalla tuli suoritettua tämän vaiheen helpoin homma elikkäs moottoritila tyhjäksi

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76353

Täytynee varmaan siirtää volkkari sisään sulaan ja ruveta sitä pikkuhiljaa purkamaan..

MikkoS 19.05.2011 20:39

pitkän hiljais elon jälkeen jotain tallissa tapahtunu..

Kone ja laatikko laitettu yhteen korvakkojen tekoa varten. Sitten vaan keulapala kiinni ja pelti alas.. ei mahdu :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80994
turbo ottaa kiinni.. ja ei akseliinkaan liikoja tilaa jää :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80996

Ei tän nyt näin vaikeeta pitäny olla..

Muuten se mahtuu ihan hyvin siellä oleen

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80997
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80998

Pitänee näillä saada lisää tilaa akselin kohdalle.. ja jos ei riitä niin sitten vähän modata öljypohjaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80999

bluevan 19.05.2011 20:46

Kallista konetta lisää niin tulee tilaa ylös ja alas.

MikkoS 19.05.2011 20:50

ei voi.. muuten joutuu hämmentään vaihteita repsikan puolelta :) Menee vaihelaatikko niin vinoon.

mitsford 19.05.2011 21:09

onnistuisko se että laittas akselin jousien alle nii sehä tois vähä lissää tillaa moottorin ja akselin väliin. :)

MikkoS 25.05.2011 20:42

nyt olis jouset alla. Tilaa tuli jonkun verran. Mennään näin ja rajotetaan sisäänjoustoja minkä tarvii.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81445

Kaaret tuli samalla heppailtua nippuun ja vähän avarrettua.. rupes 235 näyttään pieniltä :)

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81447

turbolle joutuu tekeen pienen putken pakosarjan perään että saa sen sopivaan asentuun ja konepellin kiinni.

jampeli 27.05.2011 17:56

Kuinka alhaalla sun kone on? Mulla 1.9td on öljypohja 9cm matalemmalla ku runko etuakselin paikkeilta.

MikkoS 08.07.2011 20:58

Projekti otti aimo harppauksen eteenpäin.. ja motivaatiokin nousi uuteen uskoon :D



Hyvin se yskähti käymään.. nyt saa ruveta laittaan koneesta johtoja ja muita juttuja lopulliseen paikkaan.

Rompe1 15.07.2011 10:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 781013)
Projekti otti aimo harppauksen eteenpäin.. ja motivaatiokin nousi uuteen uskoon :D



Hyvin se yskähti käymään.. nyt saa ruveta laittaan koneesta johtoja ja muita juttuja lopulliseen paikkaan.

Komee pata... ;) :D
Polttaako edelleen kumia???

MikkoS 15.07.2011 11:01

Kyll :D:D:D:D:D

DarkestMessiah 15.07.2011 11:03

Aisaakeli ku istuu nätisti Suizan konetilaan VAG-diisseli. Taas sai lisäintoa omaanki projektiin :)

Rompe1 15.07.2011 11:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 782577)
Kyll :D:D:D:D:D

VITEOOOOOOOOOO kehiin... :D

MikkoS 23.07.2011 19:50

1 Liiteet
Eikös tää ollu joku safari malli :) Vähän mustaa vielä jonnekin päin..

bluevan 23.07.2011 19:52

Cameliaskin logo kylkeen vielä ;)
Hieno tulee.

mjoona 23.07.2011 19:55

Tästä tulee komee!

-Mika- 23.07.2011 20:09

1 Liiteet
Olipa hyvä etten omaani sitten maalannut keltaiseksi niin kuin eka idea oli. Toka oli limen vihreä ja sellainenkin on jo nähty. Joten vaimo sai päättää värin ja violetti siittä sitten tuli. Kuva saattaa vääristää väriä.

MikkoS 23.07.2011 20:36

Onhan noita suzukeja vähän joka väriä. Vaikea löytää semmoista mitä ei ois ennen tehty. Tämä ois RAL 1002 sand yellow. Kiiltävänä vaikka matta olis ollu parempi.

bluevan 03.08.2011 14:55

Jokos tää on pian kasattu/ajokunnossa ?

MikkoS 03.08.2011 18:38

Ei vielä.. Lomat loppu ja seliseli :) Ovet kunnostaa kun puuttuu alareunat ja maalata ne, ja vähän paikkamaalausta koriin. Konepeltiin löysin ilmaritilät motonetin veneosastolta. Valotkin pitäis johdottaa uusiksi kun joku meni ajaan johtonipun innostuksissaan poikki.. Ja vähän muuta pientä. Sisustan ja takakatteen kunnostuksen teen vasta leiman jälkeen.

MikkoS 23.08.2011 20:32

4 Liiteet
Laitetaan muutama kuva ihan vaan kun ne on niin kivoja..

Katetta vähän sovittelin päälle ja puskuria rupesin heppaileen kasaan.

AlluK 23.08.2011 20:47

Oot sitten laittanu pakoputken jostain oikeesta autosta :D

Heguli 24.08.2011 18:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AlluK (Viesti 792833)
Oot sitten laittanu pakoputken jostain oikeesta autosta :D

Tuo on ns. tehopakoputki :)

MikkoS 19.12.2011 20:55

Tätäkin tullut laiteltua sen verran että käväistiin siirtokilvillä ajelemassa vähän siirtymää ja Korkeavuoren ajopäivä. Maantiellä insoilla aikas hirvee ajettava mutta kulkupuolta löytyy enemmän kun askaltaa ajaa. Metsässä menee paremmin kun osasin odottaa. Ei puudu ja tehoa löytyy kun sitä tarvitaan. 4 alkava välitys pitää laittaa jossain vaiheessa kun muuten on vauhtia ja vaarallisia tilanteita vähän liikaa.

Miinuksena voi sanoa pienenmoiset lämpö ongelmat jotka sai tänään vitutus käyrän nousemaan. Käynnistin suikan ihan normaalisti pienten yskähdysten kera ja kurkkasin syyläriin.. Sillä varmaan oli pieni kankkunen kun niin puhalsi nesteitä pihalle. Korkki kiinni ja ihaileen kun paisariin tulee kuplia kanssa. Ilmeisesti kansipahvi näki viimeiset päivät vai voisko joku muu aiheuttaa samanlaisia oireita? Pitäneekö ottaa hattu pois vai voisko jollain muuten asiaa selvitellä?

jampeli 19.12.2011 21:04

Jos sulla on suikan orkkis syyläri niin se on muutenkin ihan liian pieni tollaseen lämmönkehittäjään.

jampeli 19.12.2011 21:12

Kannentiiviste vian huomaat siitä jos on vedet ja öljyt sekaisin , valkoista tahmaa venttiilikopan korkissa , jos tulee heti painetta syylärin putkiin kun käynnistää kylmästä , pulputtaa paisuntasäiliöön vaikka normaalilämpöinen kone, jatkuvaa vesihöyryä pakoputkesta vaikka lämmin kone yms.

Mitä tuolle koneelle on tehty virityksiä ? jos on vakio ahdin niin pakopaineet ja lämmöt on turhan kovat jo 1bar ahdoilla koska on niin pieni ahdin.

MikkoS 19.12.2011 21:14

No sehän se siellä on. Matkalla oli hävinny laturin kiristäjä ja se aiheutti luultavasti vesipumpun huonon kiertämisen. Remmi vikisi jonkin verran. Lämmöt käväs jossain 110 paikkeilla mutta ei keittänyt kummiskaan. Muuten sillä pysyi lämmöt normaalisti vähän alta 100.

MikkoS 19.12.2011 21:21

öljyt ok. ei haise jäähdytys nesteelle. En käyttänyt ihan lämpöiseksi mut kuplia tuli kierrosten mukaan :( Ainut mikä vois pelastaa tilanteen on se että pääsee vetään jostain ilmaa syyläriin kun ei oo vw omaa paisaria kiinni. En tosin tiedä onko tommoinen edes mahdollista.

Koneessa garretin joku vnt-ahdin ja ilmeisesti pumppuun on nestepää vaihdettu. Paineet vähän liian kovat 1.5 bar. en vielä kerennyt laskemaan. Ei oo mun rakentama ja edellinen ei tiennyt mitään historiasta muuta kun sen että benecars olis sen rakentanu

bluevan 19.12.2011 21:24

1 Liiteet
Laitanko itellan tuotavaks ? ;)

MikkoS 19.12.2011 21:28

Melkeinpä ;)

MikkoS 28.03.2012 18:57

Johan on aika kulunut viimeisestä päivityksestä. Mutta silti ei oo oikein mitään tapahtunut. Nyt kevään tullessa auringon mukana on vähän tullut motivaatioo. Tempaisin vaihdelaatikon pois ja vaihdoin uuden kytkinen (joku ap merkkinen). Samalla vetäsin auki vaihdelaatikon pienoisten rahinoitten selvittämiseksi. Öljy oli mukavasti hieman metallisen oloista joten jotain pientä sieltä löytyy. Sain sen purettua helposti mut nyt kuuluu kysymys että kuuluisko kaikkien hammaspyörien pyöriä yhtä helposti? Muutama on vähän naheempi kuin muut. Vaihdelaatikko oli sisältä aikamoisessa tatinassa joten voisko neulalaakereissa olla likaa ja putsaus auttais? vai olisko jollain heittää laakereitten kokoa jos vaihdan ne suoraan?

4WD 28.03.2012 20:53

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=34583

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61394

Olisko tosta viestiketjusta apua laakeriongelmaan ?

EX NÄÄS 29.03.2012 00:13

7.4 lähestyy eli etene harkiten.

MikkoS 30.05.2012 17:15

Leimalla käyty mut ei ihan läpihuutojuttu..

Moottorin tyyppi hukassa. Mistä löytyy? vinkkejä (1.6 td löytyy 4 eri tehovaihtoehtoa)
Akselimassa ylitty edessä. 550 max. 600 punnittiin. Onko kellään diesel suzukin massoja tiedossa?
Takajarrupaineensäädin ylllättäen rikki. Korvaavaa jostain. Ehdotuksia?

Ja muutama pienempi juttu..

Mut jotain hyvää oli savut 1.36.

Tyyppi löytyi.. SB ja 80 hp kone. Asiat vaikeutu hitusen :(

bluevan 30.05.2012 17:28

Moottorikoodi löytyy kuskin puolelta.
Lohkon ihan yläreunassa 3-4pytyn kohdilla on suoraksi hiottu paikka mihin meistattu tai pistehakattu pari kirjainta ja numerosarja. Pelkät kirjaimet sun pitää kaivaa esille.

nuti-90 04.06.2012 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 885731)
Leimalla käyty mut ei ihan läpihuutojuttu..

Moottorin tyyppi hukassa. Mistä löytyy? vinkkejä (1.6 td löytyy 4 eri tehovaihtoehtoa)
Akselimassa ylitty edessä. 550 max. 600 punnittiin. Onko kellään diesel suzukin massoja tiedossa?
Takajarrupaineensäädin ylllättäen rikki. Korvaavaa jostain. Ehdotuksia?

Ja muutama pienempi juttu..

Mut jotain hyvää oli savut 1.36.

Tyyppi löytyi.. SB ja 80 hp kone. Asiat vaikeutu hitusen :(


Diesel suzukin massat kiinnostas minuakin..:D

MikkoS 21.06.2012 21:14

Ja leima napsahti paperiin :D

Sit ajamaan vikoja ulos.. Ekat 100 km takana ja irronnut sisäkierronletku, helvetinmoinen woblaaminen 60 jälkeen, perä ehkä vähän ääntää (vaikee erottaa kun on niin hiljainen komuutti :) ).. Mut on se mukavaa kun pääsi ajaan. Huomenna katto ja ovet pois niin pääsee fiilisteleen avoautoilua.

bluevan 21.06.2012 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 891780)
Huomenna katto ja ovet pois niin pääsee fiilisteleen avoautoilua.

Sauna lämpiää joten poikkeehan :D

MikkoS 22.08.2012 16:50

Vähän ajoa ja paljon korjausta takana. Elikäs lämpöjen nousun syyksi paljastui kansipahvi joka oli 3-4 välistä vesitilaan pettänyt. Kansi kävi oikaisussa ja oli kuulemma ollut aika paha. No nyt on vaihdettu pahvi ja nokkahihna kiristäjineen. Syyläri vaihtui astetta isompaan golffin syyläriin ja nyt lämmöt pysyy kohtuu hyvin hallinnassa. Mitä nyt pitkässä vedätyksessä pyrkii nouseen vähäsen. Nyt odotetaan taas mikä paikka seuraavaksi pettää..

MikkoS 17.01.2013 17:00

1 Liiteet
Pientä talvihuoltoa aloitellessa. Taka-akseliin tarvis laittaa uudet pyöränlaakerit ja perä tarkistaa välyksiltään. Soan teen samalla kun muutenkin joutuu jousen tallat hitsaileen kun ovat ihan vääntyneet.

Henkka85 03.02.2013 03:15

mites tuo katsastaminen sujui noiden akselimassojen ja tehojen puolesta?

MikkoS 03.02.2013 08:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Henkka85 (Viesti 967765)
mites tuo katsastaminen sujui noiden akselimassojen ja tehojen puolesta?

Ihan hyvin se sujui yhteisymmärryksessä katsurin kanssa. Vaakalla käytiin ja moottoristakin löydettiin tyyppinumero niin ei siinä ollut enään sen jälkeen ongelmia.

sos 03.02.2013 09:30

Oisko lähi kuvia tuulilasin yläreunasta ja alareunasta lasi kadettuna

MikkoS 16.03.2013 11:27

4 Liiteet
Sainpas takapään nippuun. Soa tosiaan tuli taakse ja edessä käänsin riiput jousien takapäähän. Vinssi tuli samalla laitettua mut puskuri on vielä vähän vaiheessa. Seuraavaksi jakista välitteleen ja kytkintä päivitteleen. Sintteri, vw+vitara hypridi ja joku muu.. siinäpä pulma..

bluevan 16.03.2013 11:39

Onko takaiskari sisäänjouston rajoitin kun ei ainakaan pohjaanlyöntikumia näy :O

MikkoS 08.11.2013 21:52

Kesä meni nopeesti ja paljon tuli ajeltua suzukilla. Muutoksia viimeiseen päivitykseen.. Kytkimeksi tuli laitettua moposportin 3-lapainen sintteri. Ja kyllä pitää. Ei omasta mielestä mitään ongelmia ajella metsässä vaikka aluksi oli vakio jakolaatikko. Jakikseen putkahti 6.5 välitys ja nyt on enään ongelmana liian pienet renkaat:D .. Jousia meni takapäästä poikki ja tracktion barit meni kanssa evo2 kun aikaisemmat petti. Pieniä lämpöongelmia esiintyy kun joutuu polkeen paikoillaan vähääkään enemmän.. ajossa ihan ok. Isompi syyläri siihen lääkkeenä kuhan vaan semmoinen löytyy jostain kun tila on vähän rajallinen..

Nyt suzuki lähtee ansaitulle talvilevolle.. Siis talliin purkuun evo2 varten..

Suunnitelmia: Moottorin tuenta uusiksi jäykemmillä puslilla, Vaihdelaatikon tuenta kanssa kuntoon, takajouset vaihtaa "uusiin" ja muuttaa iskareiden paikat erilaisiksi, Sähköt selvitellä paremmin, syyläri uusia isompana, alusta suunnitella "uudestaan" mielessä olisi coil-overit eteen ja tukivarret (tiedä sit mistä löytyisi sopivat, etsitään), taakse ehkä palalukko niin saa sieltäkin jotain rikki, turvakaaret mietinnässä, isommat renkaat jos löytyy sopivat, ohjaustehostin jos löytyy sopiva..

onhan tuossakin jo alkua.. ja lisää tulee kuhan saadaan edes jotain tehtyä :D

jylppy1982 28.03.2015 13:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 983616)
Sainpas takapään nippuun. Soa tosiaan tuli taakse ja edessä käänsin riiput jousien takapäähän. Vinssi tuli samalla laitettua mut puskuri on vielä vähän vaiheessa. Seuraavaksi jakista välitteleen ja kytkintä päivitteleen. Sintteri, vw+vitara hypridi ja joku muu.. siinäpä pulma..

Komee pirssi!

Kekkeruusi 28.03.2015 21:17

Mikko myi tän susukin tossa talvella pois ja siirtyi toyota leiriin, saa näkee laittaako susukin uusi omistaja tänne jatkoksi päivityksiä..hieno laite oli kyllä :)


Sivu luotu: 01:46 (GMT +2).