![]() |
Herrasmiesten suunnistusauto
Oli vähän rahat ja motivaatio tiimillä vähissä, joten päätettiin hommata kimppaa-auto.. Elikkäs veejiin ja kesiksen kanssa pohdittiin useaan otteeseen mitä sitä sitten hommais ja kun jokaisella on jo range entuudestaan ja ennenkin sumuisten saarten tuotteista (huonoja) kokemuksia, päädyttiin vahingoista viisastumatta range rooveriin :)
Elikkäs tälläinen vuoden 1987 7-paikkainen bensarange löytyi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70673 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70674 On sillä jo vähän offattu, mutta ei ihan hirveessä kunnossa sentään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70675 Täällä ne herrasmiehet istuu sikari suussa. HUOM! OBS! kyynärnojia löytyy (ja toimiva oma tupakinsytkä takapenkille! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70676 Automaattinen vaihteisto takaa pehmeän menon. 248tkm mittarissa, tiedä sitten.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70677 No mutta pitihän se heti mennä pilkkomaan.. Rungosta lähti puolitoista poikkipalkkia noin ensalkuun. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70679
On se komia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70680 Normipäivä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70678 Aika paloiksi menee yhdessä illassa kun 3 ukkoa purkaa 6 tuntia. Mut sai veejii sentään yhden offimuutoksen toteutettua. Ecuboksi penkin alta kattoon, niin pitkälle kuin vakio johtosarja riitti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70681 Kolmetuhattaviisisataakaksikymmentäkuutioinen veekahdeksan ruiskumoottori. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70677
hyvin on vasara naamioitunut...liekkö ollut jo valmiina... |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70682
Ei tullu kukaan kaveriksi tallille, niin omin voimin madalsin poistamalla jouset. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70683 Vois väittää että vaihdon tarpeessa on.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70684 Ovea vähän pilhottu, jos vaikka sais pyöränkaareen tilaa. HUOM! Sähköikkunan moottori, herrasmiehen olkapää ei heilu! Ja keskuslukitus löytyy (tosin ei taida toimia) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70685 Eipä tuo korinkannake oikeastaan ollut edes hirveen huono, mutta jotenkin siinä vaan kävin noin :( Aikasempia vaiheita täällä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=42605 :) |
Joku jutteli joskus jossain jonkun konttorin takapihalla , että ei tarvi mitään suurta tehä
vaihdetaan renkaat ja vinssit paikoilleen ja tietty kaaret ni ois melkeen valmis viivalle.. TUTTU TUNNE! |
Mistäs te niitä herrasmiehiä meinaatte tonne autoon hommata?
|
Lainaus:
Hyvin on kyllä runko yhdistynyt happeen. :eek: |
Pitäs olla pakolliset ruostesuojaukset edelleen...
|
Lainaus:
Tuntuu ruostehommat olevan aina projektin alkusivujen aiheena. Ihanata puuhaa. :D |
Viimesessä kuvassa näkee että tuosta takatukivarren kiinnityskorvasta eteenpäin löytyykin jotain ruostesuojaa. Samoin helmakotelon sisällä on jotain töhnää eikä ole ihan takapäätyä lukuunottamatta edes juurikaan ruosteessa. Jotenkin vaan suojaukset on johonkin hävinneet tuolta rungon takaosasta ja korin takapalkista.. Poistettujen osien suhteen on tosin oltu aika kriittisiä eli reilusti vaan huonot pois niin pääsee paljon helpommalla. Pitää runkoa vielä vähän rälläköidä, kunhan saa rungon pukkien päälle ja korinkin takaosastaan tuettua.
|
|
Pehmeetä näyttäisi olevan. Niin kuin kaikki roverit takapäästä.;) Tankki varmaan samassa kunnossa.
|
Must on oikeesti niin hienoa kun jo(t)ku jaksaa jumpata noita ruostehommia, itteä ei mikään niin syletä kuin just ton kuntoset vehekset... hattu nousee hymiö !
|
Heti ku silmä vähän välttää ja perheelliset on viettämässä isänpäivää ni yks ottaa koko kylän
suurimman rälläkän ja pilkkoo koko vehkeen. Kauheen vaativia toi nykynuoriso ,jos ny muutama ruostepilkku löytyy ni kaikki pitää heti palotella:D Niin ja tuollahan vanhassa ex heimomiehen topikissa nimenomaan mainitaan et takarunko hitsattu:D:D Niin ja tankki oli hyvässä kunnossa,ei ollu ku yks pikkurillin kokonen reikä kyljessä. Mut muuten tekniikka tuntuis olevan yllättävän hyvässä kunnossa,ei juurikaan edes klappia missään ja tiellä kulkee pehmeesti ja äänettömästi,kunhan ei tee mitään äkkinäisiä ohjaus liikkeitä. Hyvä siitä tulee ei muuta ku lisää rälläkkää ja muutama metri palkkia ja pari neliöö peltiä ja kaaret ympärille ja ja ja,sit jossain kohtaa huomattiin et pikkusen meinaa karata taas lapasesta. Mut sisällä istutaan ku herrat seurahuoneella,vähän eri meininki ku suzukilla aikoinaan:) |
Lainaus:
|
Lainaus:
NM: kokeiltu, ei suositella!!! Ei muuta ku kuttaperkaa kuoreenja matka jatkukoon!!!! |
On ne innoissaan! :D Koskas lähdetään testaamaan? Jos vaik sais Mersunkin liikenteeseen..
PS. savua on jo tullut ja vihellystä kuulunut.. |
uusi tankki tehdään toiseen paikkaan,ei mahdu oleen enää vanhassa paikassa ku siihen
tulee vähän muuta tavaraa:) |
Lainaus:
Asiallisen pelin ootte hankkinu, mut hakekaa Antilta kaikki ruuvaria isommat työkalut pois jos meinaatte et toi pysyy edes jotenkin osissa :D Sillä on purku-ikä menossa... |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70836 Alaluukun pintapelti oli ruosteinen. No on se pelti vieläkin, mutta ruostukoot rauhassa romukasan päällä. Yläluukkuunhan oli kehykset vaihdettu ja oli ihan priimakuntonen. Mut se on jo myyty, rikkokoon joku muu sen :D |
Lainaus:
|
Ruostesuojausta riittää niin pitkälle kun se kone jaksaa öljyä puhaltaa...... :)
Sorry, oli ihan pakko. |
|
:eek::eek: onko Sauvon Maastoauto Laboratoriossa sittenkin tuon värinen lattiaa ???????:D:D
|
Lainaus:
Sami, samaa ihmettelin että oliko tää nyt sittenkin joku tilausprojekti myyntiin..mutta kyllähän tuo aika luksusta on edellisiin kulkineisiin verrattuna, joko on ollut sikinsokin putkia, maksalaatikonkoppa-alumiinia ja bensankatkua ilman mitään ikkunoita tai sitten liki puolenkymmentä äijää sutsukin kajuutassa. Nyt saa navigaattori istua plyyssisoffalla, ottaa keskikonsolin kylmiöstä hieman virkistysjuomaa ja ehdottaa etupenkin miehistölle josko herroille sopisi siirtää maastohenkilöauton kulkusuuntaa kattonäytön osoittamaan suuntaan sopivan uran ilmestyessä. Sikareja ei sisällä vedellä kun Kesis on lakossa. |
Siinä vaiheessa kun tuo laitos starttaa ens kerran kisoissa lähtöviivalta niin meinaan avata
SÄHKÖIKKUNAN (huom.myös takana) ja ottaa taskusta vähintään peukalon paksusen sikarin,työntää kyynärpään ulos ikkuna-aukosta ja sytyttää kyseisen pötkylän ja morjestellä yleisölle ylpeen näkösesti. Mutta vain tuon yhden kerran,meinaan selvinpäin. |
tuollahan ol Lordien jalkatilat - ALASPÄIN - :D:D:D
4x4 + Söör Knallipäiden Sievikengät - ei tarvii vinssejä... |
3 Liiteet
Jaa meinaa joku muukin(taas) rakentaa Gentlemanni offarin :)
tuli tollanen projekti tehtyä viimme talvena Ei kun Paddokilta osia tilamaan ja palkkikynnyksiä tekemään 35" 13,5 / 15 mahtuu hyvin alle kun laittaa -34 offsetillä 15X10 Vanteet Paddokilta tietty Käsijarrun saa näkyviin vaikka nostaa koria rungosta 40mm ( kuva) |
Mut miten nyt käy Baxxterin pipon? Vaihtuuko sekin? :D:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
On se vaan aika pätevä keksintö tuo rangen taka-akselin tuenta.
Pysynyt näköjään akseli matkassa vaikkei hantinpuolelta olekkaan ketään viittinyt hitsata uudesta "kevyt-käsityön jälki" tukivarren akselinpään korvasta kun sen yhden pystykarvin mikä on näkyvissä...pysynyt näköjään sillä ja lekasovituksella vanhan korvan jämien päälle pari vuotta matkassa. Osasyy varmaan siihen Kesiksen mukaan hieman nuljuvaan jarrukäytökseen. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70999
Vanha ystävä tuli takaisin kotiin! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71000 Mutta mutta, kesis sitä siinä käyttää kipinöiden ja sauhun keskellä. Kuva säästyy jälkipolville, jotta mua ei voida syyttää tämän rangen pilhomisesta.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71001 Vielä vähän pois.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71002 Vähän jo uutta soviteltu paikoilleen :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71003 Kuppa-Keke oli syäny meiän runkoa :( |
Kylmältä tuntui 10 asteen pakkanen hyvin ilmastoidussa tallissa. No jaksoi sentään kuvia ottaa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71260 Tottakai oli toisenkin iskarikiinnikkeen alla mätää. Entinen seppä oli tietty osittain hitsannu iskarikiinnikkeenkin runkoon.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71261 Toisestakin suunnasta kuvaa takaosan rungosta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71262 Viiskytä milliä saatiin kesiksen kanssa koppaa ylöspäin. 6/10 kiinnikettä saatiin laitettua. Molemmat takimmaiset puuttuu kokonaan, lisäksi kuskin puolella on helman takaosa vieläkin hitsaamatta ja rintapellin juuresta pyöräaukossa oli kannake ruostunut käytännössä irti. Korikorotuksen pitäis helpottaa isompien renkaiden sovittamista ainakin taakse. 33x12,5 todennäköisin rengas ja takaovi taitaa tulla ensimmäisenä vastaan. Mutta jos tuli turhaan korotettua, niin otetaan palikat pois ja ollaan tyytyväisiä :D |
Lainaus:
Ja laita laturin kiinnitysraudasta lisämaata suoraan akulle, niin toimii nekin paremmin (eikä stereot ulise ajossa niin helpolla, saattaa aiheuttaa muuten "sikariosastolta" huomautuksia audiojärjestelmästä:D:D) |
Tallillakin on ollu välillä 29 astetta pakkasta, niin ei ole hirveesti viihdytty..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73793 Mutta tänään saatiin taas jotain (vahinkoa) aikaseksi. Puukkosaha oli lainassa niin takapää taas tilapäisesti keveni jonkin verran :) Toiselle puolen sentään sai vähän jo peltiä hitsattua reiän tukkeeksi ja onhan nyt jo korinkannakkeet myös takana. Saattaa pikkasen olla paineita saada valmiiksi ennen talvikisaa :D |
Kylmyyden lisäksi myös muut pikkuseikat hidastavat projektia,kuten yhden asentajan painimatsi
pöytäsirkkelin kanssa,joka luonnollisesti päätyi 2-0 sahurin häviöön. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73922 |
AI Sappermentti, tuo teki taatusti gutaa...
Toivottavasti ei menny toi nivel paskaksi Nim. Nakit vinossa |
Herrasmiesten autoon tulee vissiin lankku lattia.:D
|
Auu :( Tuo tietää sitä että kestää tovin ennen kun saa taas pultteja pyöriteltyä..
|
Aih, kipiän näköset, menikös nuo sitä rangen mahonkilattiaa tehdessä...?
|
Hehee,juu lankkulattiaa sahattiiiin rangeen.Ei ku toissä sahasin alulevyä ja yhtäkkiä löi kappaleen takasin sormille,ja lähtee
meinaan kovin tollanen reilu kämmenen kokonen 15mm paksu levyn pala.On tehny sen ennenkin muutaman kerran mut nyt piti tutkia mistä johtuu,ja vika selvis heti eli terän ympärillä oleva kehys painunu alemmas ku pöytälevy,myös pöytälevy oli notkolla ja teräkin oli vinossa,eli levyä sahatessa etureuna on ilmassa ja pääsee haukkaamaan,no nyt se on korjattu ja koe sahaukset tehty. Nimettömässä ei muuta ku kynsi halki päältä mut keskisormi on sisältäkin rikki,eli toi viimenen nivel jää toimimattomaks mut eipä sillä juur käyttöö ookkaan. Ja kieltämättä on arka ja haittaa ruuvaamista mut onneks ei särje enää ja yhellä kädellä saa ees vähän jotain tehtyä. |
Herrasmiesten herättelyä!
Mites tämä projekti, tallin lämmitin on heräillyt myöskin jo..
Hyökkääkö puuntakaa lähtöviivalle?? |
Lainaus:
Ei vaan, jossain kohdassa oli vaan todettava että jopa minä oon tullu niin vanhaksi (noista kahdesta muusta puhumattakaan) ettei viitsi tuolla yli kympin pakkasissa enää tuhertaa autoa kuntoon. Oikeen kunnon meriselitykseksi oon kehitelly sellasen tarinan, että ennen kunnon talvipakkasia piti auto saada tuolla ulkotallissa tarvittavin osin purettua ja taas koottua ajokuntoiseksi. Tämän jälkeen oli tarkoitus lämpimään tallipaikkaan autoa siirrellä aina tarvittaessa, mutta ne pakkaset (ja muut kiireet) vaan iski liian aikaisin. Ja nyt kuulen mielessäni H&K:n v**tuilun että jätkät on niin laiskoja ettei jaksa ees autoa talliin vinssata.. Mutta en osaa/pysty/kykene vieläkään selittämään :) Eli koitetaan josko auton sais Oulaisten kisaan mennessä kisakuntoiseksi ja ehkä jollain järjestelyllä vois saada tuon kilpa-autonkin kisapaikalle kuskattua.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
älä HK ota itseesi ne paxxterin kuulemat omituiset äänet on nykyään ihan ihan normaalia. yllätys oli se että tällä kertaa se ääni kuullosti sulta, mutta aikuisten oikeesti se oli OMATUNTO :D |
Lainaus:
|
Työkalut oli sen verran sulaneet, että sai rälläkkää pideltyä käsissä..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77167 Helmakotelosta lähti puolet. Korin kiinnityspulttikin tarttis näköjään vaihtaa muutaman sentin lyhkäsempään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77168 Uusi helma, made in maastoautolaboratorio. Tais olla 3mm paksuudeltaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77169 Ja siinä se on, helpon puolen sai hitsattua ennenku lanka loppus, enää se ankeampi alapuoli hitsuuttelematta. Toivottavasti sauma otti kiinni myös lattiapeltiin, eikä vaan tuohon L-profiiliin mihin tiiviste tulee :) |
tarttiskohan munkin ruveta läjää tosissaan tekemään ettei käy niin et toi teijjän range on ennemin kun läjä lähtö viival :):)
|
Lainaus:
Kamerakin oli mukana, mutta eipä siinä ihmeellistä kuvattavaa ole kun toinenkin helma on hitsattu ja rungon reikiä paikattu. Koriräätäli sai mun pilkkoman takaoven suht hyvin korjattua, mutta sitä vielä kehdannu kuvata kun jäi hitsaamatta (hitsauskone väärällä puolen autoa.) Vierailin erään kateutta herättävän Mercedeksen tuoreella tallipaikalla, sielläkin haastettiin että pitääkö sitäkin ruveta tosissaan laittamaan että ehtii tielle ennenku Herrasmiesten auto liikkuu omin voimin ;) |
laitelkaas välil. ei muuten ehdi kisailee.
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78267
Peltikoppero hitsailtu takaluukkuun reiän tukkeeksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78268 Ilmanpoistoräppänän on joku suurentanu, kelpaa kaataa bensaa peltikopperoon. Ja kopperon sisälle tulee tuo lattialla häämöttävä tankki. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78269 Peltivelho (kesis) on askarrellut takaoviin uudet kaaret, käyttäen apuna rhs-putkea ja popniittejä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78270 Ovien alareunatkin pääsi velhon käsittelyyn, helmaan tarttis väkertää putki lisäksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78271 Vähemmän ruosteiset jousilautaset tinattu rungon kylkeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78272 Rungon takaosa muuntautui U-profiilin malliseksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78273 veejii sai tehdä rauhassa pahojaan konehuoneessa. Flekti on jokin volvon flekti (kiitokset kankulle) joka sopi paikoilleen vaikka hieman ahdasta olikin. Ropellin halkaisija on suurempi kuin syylärin korkeus. Ilmamäärämittari ei vain lepäile imusarjan päällä, vaan sen olis tarkoitus jäädä siihen. Putsari ja snorkkeli pitäis mahtua helpommin pelkääjän puolelle. Lukuisat sähkövarusteet menee varmaankin hajalle jos kunnolla upottaa, mutta alunperinhän tuo haukkoo happea tuosta kuskin puoleisesta etukulmasta. Ei ainakaan niin helpolla ilmanputsarin pitäis kostua. |
Aikaisemmin viikolla olin mukamas ahkera ja kulutin katkaisulaikkoja..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78574 Runkoon vähä vielä paikkaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78575 Toisella puolen oli takavyön kiinnitys vähä huono ni pehmoset pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78576 Runkoon tinattu uutta rautaa ja poikkipalkin rakennusta aloteltu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78577 Lokasuojaa pellitetty. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78578 Tankki olis tommonen, oikeen mittarikin laitettiin. |
Tänään kun vihdoin ja viimein pääsin tallille ja tuli hitsaamisen aika, käänsin kaasupullon auki.. Jaa mutta pullo olikin kätevästi jo auki valmiiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78581 No ei siinä mitään, rälläköidään sitte vähä lisää ni on valmiita osia hitsattavaksi kunhan kaasulähetti saapuu lapin lomalta. Vaan kuinkas sitten kävikään, alkaa kierrokset aaltoilemaan ja lopultaa hidastuu pienen sauhun saattelemana.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78582 Kollektorista karannu vähä osia. Oli tuo boschin 50e rälläkkä muutenki huono, mut uus maksaa taas rahaa :( Totesin paremmaksi vaan lähteä kotiin.. |
Lainaus:
Millos se kaasupullo tulee? Mä voisin EHKÄ huomenna illalla lainata sulle sellaista.. |
heti ollaan luovuttamas kun hiukan lyö vastaan :D
|
Mä voin sponsoroida lisää nippusiteitä jarruputkien kiinnittämiseen.
|
Minkäs kokoinen tuo polttoainesäiliö on? Missä pensapumppu on? Siirtopumppua/välisäiliötä?
|
Lainaus:
Tankissa on tarpeeksi iso lähtö laittaa vaikka pumppu suoraan tankin viereen, mutta välisäiliön kanssa ei varmasti haukkaa kallistuksessa ilmaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Välisäiliö vois olla ihan hyvä tuollaiseen. Siirtopumppu tarvittaessa.
Jos alkuperäiset pumput ei innosta (vaikka sen vois ehkä upottaa kätevästi just soppelin kokoiseen välisäiliöön?), niin tällainen sattui silmään kun hain kuorkkiin "konepellin" kaasujousia (joita ei kuitenkaan löytynyt, piti ajella piltemaan saakka, jossa oli melkein soppelit mutta hieman liian jäykät). http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=28-1213 Olis muistaakseni vielä tehokkaampiki/kalliimpikin pumppu, jos tämä ei piisaa. Eikös orkkispumppu ollut jotain 180 l/h? 115l/h (5 bar vastapaineeseen) riittää kyllä kans aika hyvin, 115 pensaa lienee luokkaa (reilu?) 100kg, ja jos moottorin ominaiskulutus on 300g hevosvoimatunnille (vois olla paremmpikin/pienempikin, eikös nykypensaturpomoottorit ole luokkaa 300g per kilowattitunti?), niin tuolla pitäis pyörittää reilua kolmeasataa kaakkia, ja rangessa tarvitaan kuitenkin orkkisvermeillä vaan 2.5 bar pensanpaineita. Vajaa 40l ei ol ihan hirmuisesti pensa-autoon, mutta onpahan kevyempi ku polttoainetta on vähemmän mukana (tankissa ainakin, jerryjä ei lasketa auton painoon vaikk aolisivat mukana). Mulla on mennyt normisafareilla ja suunnistuskisoissa luokkaa 4-5l/h polttoainetta, kulutus tietty kasvaa jos siirtymiä on paljon tai esim. joutuu hapettaan paksuun lumeen. Ja aina sitä on pitänyt lisää tankata, kulutuksesta ja tankin koosta riippumatta. -Paavo PS niin ja se piti vielä sanoa, että aika hyvin näyttää intoa piisaavan, mä olisin aika totaalisen masentunut jos puolet korista JA rungosta pitää vaihtaa, mutta varmaan se on porukalla helpompaa touhuta noita mätähmmiakin, kuin mitä jos turaa kaiken itse. Ja onhat tuossa "vähän" muutoksiakin, eikä pelkästään korkkoosiokorjauksia. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79069
Poikkipalkki valmis ja maaliakin vähän sudittu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79068 Lokasuojien väliin isompi palkki, että saa takavyöt johonkin kiinni. Palkin kulmiin aateltiin vielä laittaa ylimääräiset korin ja rungon väliset kiinnitykset. Vakiona vyöt on pultattu korin alumiinilattian läpi runkoon, mikä on sinänsä jännä ratkaisu kun kaikki muut vöiden kiinnityspisteet on korissa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79070 Takaluukku alkaa kasaantumaan. Ei taida tulla yhtään alkuperäistä kevyempi, mutta eipä tuonne vakiokaan olisi paikoilleen sopinut. Pumpuksi aateltiin ennemminkin vakiomallista ulkoista pumppu, joita vois ostaa 2kpl yhden suurtehomallin hinnalla. On sitten varaosa jos pääsee pumppu haukkomaan tyhjää ja hajoamaan. Ja tankin tilavuus oli mittailujen perusteella 35 litraa ja tosiaan hieman pienen puoleinen. Mutta jotain 80 litraista ei viitsis edes tankata nykyhinnoilla täyteen :) |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79321
Kai siellä jotain uutta on. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79323 Siellä ne lordit istuu.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79322 Lavastettu tilanne.. Varapyörä paikoillaan, jouset lattialla ja auto pukkien varassa. Takalokari ja takakulma vain aseteltu paikoilleen.. |
Lainaus:
|
Kun kisatkin oli menossa, piti sen kunniaksi keskittyä olennaiseen..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80553 Lordin oli paha istua, joten piti purkaa käsinojat irti ja säätää asentoa ylemmäs, reunimmaisissa oli vain kulumaa ja keskimmäisessä oli ruuvaukset pettäneet :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80554 Takaluukku on jo vähän maalissa, vielä pintapellit niin saattaa kohta valmistua. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80875
Hyi hirvitys mikä puskurikyhäelmä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=80876 Kolme laikkakonetta avuksi niin puskuri irtos.. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81096
36x12,5 TSL ei ihan mahtunu olemaan, piirrettiin isolla laikalla suuria linjoja ni johan sopis. Pitää vaan sisäänjouston puolella avata takaovi :) Koria siis korotettu 50mm, sisäänjousto kuvassa mitoitettu niin että jousi täysin kasassa mahtuis väliin. Renkaan todellinen halkaisija 34" luokkaa, joten pitäis 33x12,5 mahtua jo olemaan. Tietty jos tulee sivunappulat tosimiesten renkaissa vielä ulommas niin tiukalla on. Helpottais jos auto olis ajokuntoinen ja jos olis oikeat renkaat :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81097 Takavyöt pultattu palkkiin kiinni, 10.9 M12 per kiinnityspiste luulis riittävän. |
Meinasiitako katsastaa Rooverin? Kunka suuret kumit saa leimalle? Ittellä 35" sovittelu työn alla...:)
|
Lainaus:
T: "Virallinen taustavittuilija" |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81632
Palkkien väliin hitsuuttelin pellinsiivun. Pienten kolmiotukien vieressä oleviin reikiin tulee ylimääräiset kiinnityspisteet koriin. Alunperin takalattian alla on vain rungossa korvakkeita joiden päällä kori "makaa". http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81634 Peltivelho veejii naputteli ja ruuvaili alumiinista kaukaloa takapenkkien alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81636 Takakulman korikannake ja turvakaarien takatuen korikiinnityslappu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81637 Koriräätäli kesis avarsi kaaria hieman lisää ja teki takaovista version numero 2. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81638 Takalokarikin aseteltuna kuvaan. Pitäisköhän jonkun vaihtaa nuo ylipitkät korin kiinnityspultit pikkuhiljaa.. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81796
Hirmusesta RHS palkista halkasin vinssipedin taakse. Pitäis vielä vinssi kasata ni tietäis mihin kohtaan tuon pulttaa kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81797 C-pilariin hitsailin tommosen systeemin.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81798 .. toisesta suunnasta näkyy vähä enempi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81799 Tuohon neliöläpyskään pitäis tulla "nojailukaari" kiinni. Takakulmapelli on erikseen irrotettavissa. Olis ehkä tarvinnu vahvistaa tuota alkuperästä pilaria, on aika ohkasta tavaraa. Saa nähdä miten käy kun muutaman kerran ottaa johonkin kiinni. |
Mikä toi vino kouru on?
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81876
Takahelmaputki tinattu kasaan ja koppaan kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81877 Takakulma ja lokari oikeen pultattuna kiinni tällä kertaa. |
Tuohon tyyliin oon omanki nojailukaaren takapään suunnitellu, ehittepä ensin niin se oon sitte mie joka matkii.
Hyvän näköstä settiä, koko ajan keskitytään olennaiseen... |
opa muuten jutteli tos joku aika sit että sil olis rangeen valmiit kaaret ylimääräisenä mikäli teitä kiinnostais :cool::cool:
|
1 Liiteet
tuollanen
|
Ei noi kaaret oikeen sovellu 5-paikkaiseen autoon..
|
Pätkäset takatuet pois ja muutat ne mieleiseksesi. Pääkaari on turvavöiden kiinnityspulttien kohdalla..
|
Lainaus:
Mulla 36-12,5" ja 36-14" jolloin olis taka-akseli siirrettävä 2" taaksepäin, jotta tossu mahtuu ovikotelon sisään, eikä pinta ota kiinni peltehin/oveen... Tempusa 2" pidemmät takatukivarret ja kolmiotuen kiinnitys 2" taksepäin... Vaikka tehä ootte jo liimannu takaosan kasaakin... |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82026
Kävin iltapuhteena tinaamassa toistakin takakulmaa.. Lainaus:
Taka-akseli pysyy alkuperäisella paikallaan, nytkin piti ottaa pyöräkotelon takareunasta vähän pois ja takaovistakin jo siivu. Jännityksellä odotetaan mitä käy kun oikeesti ajaa auton ristiriippuun... |
Hommahan meinaa valmistua käsiin, onkos ensiesiintyminen juukassa?
|
Ei,mutta seuraavaan jo tähdätään.
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82460
BOGGERI TEKEE MIEHEN. Helteestä huolimatta saatiin yks swampperi ähkittyä pois vanteelta ja boggeri tilalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82461 Näin ne joustot lisääntyy.. Nyt tais vihdoin selvitä erikoinen jarrutuskäytös. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82462 Toisellakin puolen vähä alkavaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82463 Ja vähän enemmän alkavaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82464 Napa purettuna ja osien yhteensopivuushämmästely. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82465 BLING! |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83127
Jigi :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83128 Ja valmis tuote.. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83228
Vakiopyörä mahtunee pyörimään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83229 Etuakseli sai lähteä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83230 Ei ihan hirveesti kiinni toisella puolellakaan tukivarren korvake. Toinen puolihan oli jo irronnut.. Seuraavaksi putki saa siirtyä "kuubaan". |
Aika heikossa hapessa tuo etuakseliputki... tuleeko tilalle samanlainen (mutta ehyempi)?
Mikäs tuo "BLING!" murros on, jotain kyrpämetallia? Megaruutalla pääsis siitä ilmamäärämittarista eroon, jos sen asemointi on työlästä. |
Lainaus:
BLING tarkoittaa tässä kohdassa ashcroftia, onko se sitten "kyrpämetallia"? :) Onhan se megaruiskukin käynyt mielessä, mutta tämä projekti on jo liikaa lähtenyt lapasesta (tällä erää)... Ilmämäärämittarin poistamisen kannalta ei ole kyllä ajateltu ;) |
Kuis helvatun paljon tuohon meinaat korinkorotusta laittaa ? ;)
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83310
Lattian piti olla jo ehjä, mutta vähän pehmeetä löytys kun aloin helman päätä tekemään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83311 No ei muutaku uutta rautaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83312 Tällä kertaa löytyy mustaa rostexia joku vanha purkinpohja. Kait se tuossa menee.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83313 Ja muistutuksena (itselle), tehostimenpumpun letkulähdön klemmari on näköjään hieman puutteellinen. Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83459
Kiitoksia teräsmies Kankku, kätevänä kaverina tiggaili välipöntön bensalinjastoon. Ja letkulähdötkin piti sorvata ruostumattomasta akselista kun ei ollut sopivaa putkea :) Pitäiskö toikin vielä kiillottaa? Ja kuvassa ehkä näyttää isolta, mutta tilavuus on vaan karvan alle 2 litraa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83460 Offroadpajalla kävin ostoksilla ja mukaan tarttui muunmuassa "uusi" etuakseliputki. Siihen vähän tinasin 4mm levyä vahvikkeeksi, tuohon lautaspyörän kohdalle vielä tuplakerros. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83461 Ja taas hyödyllistä ja tarpeellista touhua, porakone&teräsharja-systeemillä putsasin ja maalasin yhden tukivarren. Kävin bauhausissa heräteostoksilla ja nappasin purkin valkoista hammeritea. Saa nähdä miten pysyy.. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83982
Alkuperäinen runkonumero on pikkasen happaman näköinen, vaikkakin luettavissa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83983 Napautin sitten uuden numeron, vähän keikkuvin kirjaimin :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83984 Akseliin sutisin maalia... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83985 ... samaan aikaan toisessa päässä tallia kesis asensi kainalossa kantamaansa norsuvinssiä kiroilun lomassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83986 Vinssipeti runkoon kiinni kuudella 12mm pulteilla. Kait se pysyy. |
Ettei ny vaa tulis jo liian hyvää?
|
Kukas suunnittelee Baxxxter:n pipon telineen????
|
Pitkästä aikaa jotain näkyvää..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84853 kesiksen kanssa nostettiin etuakseli paikoilleen. Kaikki osat on valmiina, kunhan joku kasaisi loppuun. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84854 Runkoon sudittu maalia.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84855 Helmaputket tehtiin asennusta odottamaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84856 Takapäästä vielä vähän peltejä pois.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84857 Ja vihdoin uutta tilalle. veejii toi myös tankin takaisin hitsauksesta ja koeponnistuksesta. Tankki nostettiin paikoilleen ja tehtiin viimeiset kiinnikkeet. Ja vähän sähköjohtokaaosta koitettiin setviä. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85200
Hitaasti mutta edistyy.. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85706
Helmapalkin tinasin kiinni.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85707 Nämä tästä.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85708 .. kasaantui näin. Etuakselin kokoonpano on; vakio 3.54 välitys, 24-poorinen ARB, pitkä vetari on KAM, lyhyt vetari Karpiola, murrokset Ashcroftin kromot, vetolaipat Terrafirma "HD":t. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85893
Takapuskuri alkaa pikkuhiljaa olemaan valmis. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85894 Rungossa kiinni olevat raudat menevät korin rautojen väliin, monta milliä on tilaa. Mielenkiintoista nähdä miten käy kun ekan kerran survoo johonki kivikkoon :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85895 Akku löysi paikkansa vinssien välistä. Kierretankoja pitää vähä vielä lyhentää.. Takavinssin petikin on suurimmaksi osaksi pultattu kiinni. Neljä kuudesta reiästä porattu, sit loppui mielenkiinto porata alhaaltapäin 5mm runkopalkkiin 10mm reikiä. |
Mittailin vähän murroksia ja vetareita, kun en muutakaan jaksanu tehdä:
Ihmeteltävänä oli roverin alkuperäinen 10 urainen etuvetari ja siihen sopiva murros, karpiolan 24 urainen etuvetari ja ashcroftin kromomurros. Toyotalaisia oli vakiovetari HJ:sta, URW made in japan murros sekä longfieldin 27poorinen kromomurros. Koodi:
Vetarit järjestyksessä rover10, rover24, toyota |
Sivu luotu: 15:16 (GMT +2). |