![]() |
NajaMog
1 Liiteet
Jostakin se on alotettava. Vain puolet kuormasta mulle.
|
Näihä se yleensä on :D
|
Olet sit hommannu varaosiakin kunnon kasan samalla kertaa :D
|
Näähän onki haettu tutusta paikkaa, ku tuota taustalla näkyvää maisemaa kattelee:D:D
Innolla odotellaan, että mitähän näistä tulee......tuliskohan joku "Hipon kilpailija"???????? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Niin ja toivottavasti jää matalemmaks ja kevyemmäks kans;) Mut kauheen utelias ku olen, niin tuleeks NajaMogiin 4 kääntyvää pyörää vai 2:confused::confused::confused: |
Ja mimmonen tekniikka muuten tulee?
|
[QUOTE=Jare;709334]No ei kai ainakaan vipujen määrän suhteen:eek::eek::eek::eek:
Niin ja toivottavasti jää matalemmaks ja kevyemmäks kans;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei noita periä liikutella millään susukin litrasella.Pistä ny vähintään mesen 300 heppanen se on ainakin alumiinista ja levee.:)
|
Huomen olis tarkotus lähtee ajelee Jyväskylään päi kattelee josko siält päi löytäis vähä tekniikka toho rojektiin. homma etenee ku mummo hanges ei nopeasti nmutta hissuksiin kuitenki.
|
1 Liiteet
Saatii sit tota tekniikkaa hieman haettuu, näyttää olevan 24 valve ainaski vielä ku ei oo avattu venttiilikoppaa.
|
No niiiiiiii:D:D
Eli joku 3-pyttynen etuveto moottori hankittu;) Vai oliskoha V6 kuitenki:rolleyes: |
Opelin x25xev tai x30xev?
edit: taitaakin olla vectrasta tuo kone joten sitten se on x25xev kun sitä ei isommalla tehty. |
Toihan on Karhu-Sisun 24valve moottori :)
|
Lainaus:
|
Joo tui sitä sit tekniikkaa haettuu tualt Jyväskylän nurkist tai oikeastaan tui koko auto jote tänään sit alko se purkamine et sais sen irrotettuu ja pääsis si ihmettelee mitä se o syäny, tunttuu et joku o joskus pirruuttans tehtaal pistäny sen niin maan ahtaasee paikkaa et ei oikkee ajatukset mahru sinne konehuaneesee sekkaan. no mut hyväs alus kuitenki ollaa et ehkä huamen saaraan se siält änkettyy esille. Että huoimenna jatketaan nyt otetaa yks niis 24 valveista kohti ääntä.
|
2.6 ja 3.2 on sitte uuvemmista ruost.. ooppeleista, ton ikäluokan koneet on joko se 2.5 tai 3.0
A |
Pääsimpähä taas tallilt kottii torjumaa nälkää ja sohval makoilemaan pitkän tallipäivän jälkeen. Saatiin Jipon, Jyrkin ja Teemun kanssa kone laskettu lattialle ja koppa päältä pois, Minun hovisähköseppä selvitteli johto nivaskoja (ohjeeksi tuli että ei porsastonkeja sit purkaessakäytetä) konehuoneeesta kajuttaan ja sielt sit hyllyl. huomenna olis si tarkotus riisuu kaikki turha ympärilt pois et pääsis hieman viruttelee suurempii röhnii pois. Koneen sialunelämääki on tarkotus hieman tarkastella lähi tulevaisuudessa eli tutkia hieman sisustan kuntoa. Tallin lattia alkaa muistuttaa jonkinmoista purkaamoa mutta eiköhän lattiaki tuu viikonloppuna hieman siivottua. Ja nyt sohval pitkälleen ja nautitaan seuraava valve siit koneest.
|
pääseekös reima tallille kattomaan tota mottia.
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Tulipa taas vietettyy rentouttava viikonlop tallil ja jottain sain aikaiseksiki, tekniikka auto o ny lähes tyhjä hylsy ja moottori/vaihrelaatikko tuli erotettuu toisistaa ja hiema tulevaisuuttaki värien suhtee pistin malliks ja aik yllättävvää et talli nurkist löyty punasta färii ja sitä oli si heti pakko hieman malliks sutii koneen pintaan. Nyt orotellaan akselien viäntii hiakkapuhalluksee ja pohjamaalauksee jonk jälkkee pääse istuttelee akseleit ja kone/vaihrelaatikkoo rakentelupukkii.
Täst jatketaa seuraavaks, koneest kannet pois ja sialuu tutkimaa. |
Lukeeks tos lohkon kyljessä GM? Eli mikäs kone tää nyt sitte on?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
No olettepa saanut ainaski vuntsimisen aihetta ku olette miettiny mika kone, piretää jännityst yllä
|
nii ja vähä kans kiinnostaa, että tuleeks se vakio turbaanilla vai tuleeks joku korkeemman stall speedin omaava?? Yhdellä etuveto V6 protolla ajaneena suosittelen stall speedin nostamista vakiosta;);)
Mut tää on mielenkiintoinen rojekti jo heti lähtökohtana. Mites muuten koska tää on suunniteltu olevan kisakunnossa??? |
Lainaus:
Toiseen kohtaan että talven aikana olis tarkotus saara se kuntoon eli keväällä koeajolle. Mitä tulee Stall Speedin nostamisesta ensinnäkin sanat o ihan out mulle mut kaippa niit o nostettava jos ootte sitä miält. lisää neuvvoja ja ehrotuksii ettei mee ihan hakuseen mun rojekti. |
Laatikkona aw 50-40LE?
|
Lainaus:
|
kone täsmää :)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/...=497&mode=view Ja tossa laatkosta, Laatikon ominaisuuksia (50-40LN AF-22), tuli ilmeisesti markkinoille 1995/6 -neliportainen vaihteisto (ECT-1 Engine Combined Electronically Control) -sport ohjelma napin painauksella(vaihteisto vaihtaa korkeimmilla kierroksilla) -taloudellinen ohjelma (vaihteisto vaihtaa alemmilla kierroksilla),normaalisti käytössä -liikkeelle lähtö liukkaalla napin painauksella (auto lähtee liikkeelle 3-vaihteella) -automaattinen vapaa-asento Neutral Control (siirtää vaihteiston itse N-asentoon esim.liikennevaloissa kun jarrua painetaan) :D |
tuleekos opeliksin merkki autoonkin :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Nonnii sit olis motorin sialunelämää tutkittu ja eikä mitään murheita tuntunut näkyvän joten hieman ossii tilaukseen ja koonti päälle. Akselit orottaa erelleen hiekkapuhallukseen pääsyy.
|
eiks tommonen samanlainen kone oo saapissakin.vai olisko ollu 3 litranen?
|
Lainaus:
|
Miksi juuri tuo kone? Ei meinaan ole sieltä parhaasta päästä opelin koneita...
Tuonne 2.5litrasen sisään menee sitten muuten 3.0 romut, että kun se on palasina, niin helposti siitä samalla tekee isomman. Tuolla paljon asiaa ko. moottorin virittämisestä. http://www.opelclubfinland.fi/forum/...p?f=36&t=73176 |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Nonnii sit olis ihan vähän viimeistelyä enää, että eiköhän tämä tästä.
|
Komiat vanteet ;) taitaa olla ihan myytävänä??
|
kuinkas paljon tulee akseliväliä?
|
No nyt on jo hommattu myös ajokengät ja komee lätsä!!
Akselitkin näyttävästi saaneet väriä pintaan. Hyvä hyvä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
2 Liiteet
Tulipa ny si pestyy ja maalailtuu noit ossii et jos vaik viikonloppun saatais hiema konetta kassaa päi ja näkis mimmosen tilan se vaatii et sais motorin/ laatikon paikkaa haettuu. ny tunttuu et par päivää kulluu kyl ton lumihässäkän kans et taitaapi toi rojekti hiema olla seisoksis.
|
Jaa et hiukan vaan teettä töitä toi lumi ;)
Jaahas sit olis 24 venttiilisen avaustalkoot :) :) Mallennoksiakin olis hiukan piirustettu... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mut vaihrelaatikko saattaa "hiaman" ottaa osumaa tolla asennuskorkeurella:D:D:D http://forums.offipalsta.com/attachm...9&d=1290608894 "TESTAROSSA" |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Joo saatiimpa hiema rojektia taas etteenpäi ku vietimme lauantaipäivän Teemun kans tallin lämmös. Viikko sitte lauantain ol nii sanottu suunnittelu/tuumaus hetki jolloi löimme ajatukset hieman yhtee et mitä ollaa rakentamass ja mil aikataulul. No tänään saatii sit kone lähes kokonaa kasattuu jote eristyst seki täs, loppuviikol pitäis si olla kone kasas ja sovitettaa siihe perää sit vairelaatikkoo ja nostetaa koko paketti sitte siinne akseleitte vällii et Hippo saapi si mittail ensimmäiste putkie paikkaa. että tästä jatketaa.
|
Lainaus:
Komia moottori, edellenki "testarossa", joten tehoa sit löytyy??? Ikinä vaan ei kuulemma ole tarpeex???:D:D:D |
1 Liiteet
Taas saatiin rojekti hieman eteenpäin, eli nyt kone koottu ja ajotukset kohdallaan ja osa laitteista sijoitettu paikoilleen. Seuraavaksi sitten Hippon vuoro saada rautaputkee taipumaan sopiville mutkille tai kait se putken taivuttaminen jää Harbor Gruiserin Kankun tehtäväksi mutta Hippo saa antaa mitat ja muodot sinne. (KUULITKO HIPPO sinnuu tarvitaan koht tallil). Teemu saa lähtee lomailemaan iha rauhas Lapin lumille koska seuraavaksi Teemuun panosta tarvitaan sitten kun aletaa ripustamaa johtosarjoja paikoilleen ja se ei tapahru ihan ensviikol, kiitos Teemul ny ens alkuu tähänastisest. Ja homma jatkuu......
|
1 Liiteet
Saatiin sitten kone nostettua suurinpiirtein siihen hollille mihin se olis tarkoitus sijoittaa.
|
Lainaus:
Ja tarkemmin kun kattelen kuvatuksia, niin eihan niissä näy missään mitään MOOTTORIA :D |
Lainaus:
Ja onhan se sentään GM tuoteperheestä..:D;);) |
NajaMog projekti toivottaa kaikille projekteille HYVÄÄ JOULUA JA MENESTYKSELLISTÄ UUTTA VUOTTA.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Hiukan tökkii ku noi tyät (lumentulo) haittaa harrastusta. |
1 Liiteet
Taas saatii hiama tehtyy projektii eteepäin eli etuaksulasta tuli sit siirrettyy toi kartaani linja yhteneväiseksi vaihelaatikon kans. Etuakselista toiselta pualelta otettii pala välistä pois ja lisättii toiselle puolelle, seuraavaks sit varmaan käynti karpiolan sorvaamoon teettämään uusi ja pitempi vetari vasemmalle pualelle.Tyät erellee hirastaa rakentelua ja taitaa toi hieman vilponen talliki eresauttaa rakentelun vaiheisiin. Mutta tästä jatketaan
|
Kyl sais jo toi lumen tulo hieman vähentyy ku ei oo tallil ehtiny oikeen mittää saanu aikaseks ja kevät lähestyy. tarttisko jo painaa panikkinappulaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Nonii taas ollaan saatu jottain kehitettyy tai oikkeastaan Hippo o saan hiema kaarisapluunaa tehtyy 10millisest pyäröpuikos, kyllähä siinki toi seinämävahvuus olis rittävä mut ei oikkee toi ympäryysmitta, no täytyhä munki hieman jottai Hipon kiusaks saara aikasek eli tehtiimpä sit 15 vaneris pyäränmallii et Hippo suopi taivuteltuu kaarimallit siihen uskoon et kummitki mahtuis pyärimää ihan niinku vappaasti. Ei tää talvi oikkee oo suasinu auton rakenteluu ku tyät o häirinny ens ja sit kauhiat pakkaset et tallis ei oikkee tahro tarkentuu, mut eiköhä se siit ala etenee. Tossa kuvas hiama kaarisuunnitelmaa jo näkkyy jote eiku toisellekki pualel sit vaa puikkoo sopivaan muatoon ,vai mitä Hippo? Ei muute mut saaraan Kankullekki jottai tekemist.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
harborleaks paljastaa kuvan salaisesta koe tilaisuudesta :D http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...9HQ9W3j6ynyIiQ |
Lainaus:
|
Eiks ton akselin kuuluis olla runkopalkkien alapuolel :eek::D
|
39 tai 40 renkasta lainaksi
oloisko jollain antaa yksi 39 tai 40 tuumasta renkasta mogin vanteella lainaks kunnolla ei välii,i että saatais homma etenemään.ihan sovitus renkaaksi vaan, ku tuntuu olevan ton kokoset uudet renkaat kiven alla tässä maassa.
Terv. Reima 0405442500 |
Mull on monen kokosia tuu hakeen vaan
|
löytys lainaksi renkas. kiitos
|
joko pian tarttet paniikkinappulaa, ei muuten mut ilmoittelet testipäivää vappuaatoksi, meinaatko et on silloin testikunnossa.
|
Lainaus:
No onhan ny ainaski kummit ja vanteet tilaukses ja niiren pitäis sentään tulla 2-4 viikon sisäl Suamee ja tallin lattial kaikennäköist kamaa jota vois riipustaa siihen ympälil jos olis vaa mihi ripustais. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
,ainakin mun laitteesta jota ei täälä Suomessa saatu kasaan :D Täytyyhän se loppu viimeistely tehdä siellä paikan päällä ;) :) :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
vaihteeksi homma hieman eteni kun saatiin turvakaarikehikko melkein tehtyy tänään. mukana talkoissa Kankun pajalla oli nuorempi putkentaivuttaja Hippo ja vanhempi luokkahitsari Jyrki ja mie sit häärinki vaan konteis. viäl yks ehtoo nii kaaret olis asennusvaiheessa. Kiitos tämän päivän panoksesta mukana olleille.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ja mää en edes tiänny :( ois mulleki kaffe maistunu ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
T: Tero S team Offipower Hämeenlinna. |
Lainaus:
|
Lainaus:
No me otetaan sunkin puolest. onko najamokki vappuna baanalla? T:Tero S Team offipower |
Lainaus:
|
Lainaus:
T:Tero S Team Offipower Hämeenlinna PS (hyvin hiillostettuna alkaa tapahtumaan...) |
jättäkää vaan ne konjakit myöhemmäksi, se on Teron sabotaasi suunitelmaa tuleville kilpailu"vihollisille":D:D:D:D:D
lisää projekti kuvia! |
Lainaus:
|
4 Liiteet
No jotakin saatin viimeksi kahvinjuonnin lisäksi aikaan. Kuten huomaatte muistettiin hitsata kulmat kiinni ennen kuin hepattiin vaakaputket.
kuva 1 Hippoahan siinä miettii mitä seuraavaksi. kuva 2 Jyrki sihtaa ja Hippo vetää meinaan ihan millilleen kuva 3 Ja taas asennettiin kuva 4 Muistettiin hitsata kulmat ennen vaakaputkia |
Lainaus:
buhahahaaaaaaa T: Tero S |
Lainaus:
|
Sabotaasia..;)
Joo ei se kunto REIMASTA eikä JARSKISTA johtunu..
Ihan hima kulmien johdosta..;) Ja eihän kunto ollu edes mikään paha.. Lievää loivennusta..:D |
3 Liiteet
Kankun pajalla jälleen ja jotain saatiin aikaseksikin, eli nuorempi putkentaivuttaja Hippo silmä tarkkana ja vanhempi luokkahitsari Jyrki veti saumaa löysin rantein, no ei ne putket oo ko pienissä hepeissä vast mut eiköhän ne koht oo oikein nipussa kunnolla. Jatkuu ....
|
Lainaus:
|
Tänään tuli tallilla vietettyä aikaa Jyrkin kanssa, no Jyrki sai kaaret hitsattua lähes valmiiksi tai olis saanut ihan valmiiksi mutta mie en viittiny enää tehdä yhtä kattoputkea joten hieman kesken jäi kaaret vielä. Tulossa olis Karpiolalta vetoakseli, renkaat tarvikkeineen, speiserit ollu tekosalla koht 3viikkoo, joten tavaraa olis koht tallin lattialla. No seuraavaksi olis sit runkon ym pakollisten rakenteiden suunnittele/teko. tästä jatketaan.
|
Sivu luotu: 21:19 (GMT +2). |