![]() |
MILNER OFF ROAD
Tuli tilattua kyseisestä liikkeestä 4kpl olka-akseleita ja muuta sälää. Olka-akselit osoittautuivat ensisilmäyksellä hengenvaarallisiksi ja mittaus mauserilla vahvisti asian. Varsinainen kuorman kantava olk on 2mm liian pieni. Asennettuna tämmöinen osa pääsee elämään sen 2mm edestaas ylös alas ja sidos pultit on ainoat jotka ottavat liikkeen synnyttämän energian vastaan. Jokainen sen tietää mitä siinä käy kun aikansa siellä akselin päässä nuljuaa. Pultin reikien ulkoseinämä vahvuus on vain 2-3mm mittaus kohdasta riippuen. Alkuperäisessä reikien ulkoreunoihin jää materiaalia 8mm. 8kulmainen ulkokehä on myös 8mm liian pieni.Tilauksen yhteydessä oltiin aktiivisesti yhteydessä sähköpostitse mutta kun laitoin reklamaatiota kyseisistä osista niin yhteyden pito loppui kuin seinään. Tilausta hoiti Laura Bailey niminen henkilö mutta enään en saa kyseiseen henkilöön minkäänlaista yhteyttä.En myöskään kehenkään muuhun vaikka laitoin postia. Osien arvo 312e. Mahtaako olla kuinka yleistä että ulkomaalaiselle myydään mitä sattuu luottaen siihen ettei se mitään mahda.No ei asia vielä tähän jää tuttavat Englannissa alkavat selvimään asiaa. Toinen on alkuperäinen Engelsmanni joten katsotaan miten käy?? Kohdallani tämä on sitte viimeinen kerta kun kyseisetä firmasta mitään tilaan. Kuviakin olisi mutta enpä ossoo liittää.
|
No on kyllä ollu aikamoiset toleranssit noiden osien valmistuksessa!
Onni onnettomuudessa jos kerta tuttavia on samalla saarella, jos ei muuta niin otat lennot paikanpäälle (kun halvalla saa sinnepäin) käyt kertomassa että meillä Suomessa on NOLLAtoleranssi! ...ja varsinkin rottia kohtaan! Vaan olihan ne osat tilattu oikeaan vuosimalliin yms.? Perseestähän tuo on, kun teettää aina ylimääräistä hässäkkää, prkl! |
Oliko kyseisen osa tälläinen HDJ:hin sopiva?
http://www.milneroffroad.com/img/pro...ages/11533.jpg Itse meinasin noita parin tilailla........ Mut jos tosiaan laatu on tuota, niin pitää uudelleen harkita...... |
Lainaus:
|
Tuolta löytyy kans jotain
http://www.euro4x4parts.com/toyota_p...0_12s_01_1995/ Ranskassa ja Espanjassa puljut |
onks kuvaa siitä epäkelvosta ?
|
tossa just purettiin hj61sen etunapa ja jos meinaat väljyyttä joka jää ton ja murroksen väliin ni siinehhän kuuluu ainaki hj:iissä pronssiholkki sisälle muualla siis ulkopäässä on just tuo 2-3mm väljää
|
Lainaus:
|
Roistot!
Yrittävät vissiin myydä hj/hilux olka-akselia hdj pulttijaolla! se selittäs noi mittaheitot!? Vai oonko ihan metässä?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
hpotteri epäili että yrittävät myydä hilun osaa hdj:n jaolla. En tiedä mitä yrittävät, mutta en kyseisiä osia laittaisi mihinkään autoon. Luulen että ovat ostaneet paska satsin ja niistä pitää päästä eroon tavalla tai toisella. Mikäs sen helpompaa kuin dumpata ne saarivaltakunnan ulkopuolelle jos ei ihan niin paljon tulisi sanomista. |
Tuli taas sitten ostettua paskaa. Köyhällä ei ole varaa ostaa aina sitä halpaa..
Käyttäkäähän kotimaisia toimittajia, niin noi takuujututkin on helpompi hoitaa. Ja jää verorahat Suomeen. |
Lainaus:
|
Milnerin osat on yleensä näitä perus-motonet-laatua eli kiinanpaskaa aina välillä. Takuuasioista ko. firman kans hyviä kokemuksia, laitoin vain sähköpostilla kuvan että viestin että katos kun on hihnankiristäjän lakrusta lentänyt rasvat ulos muutaman tuhannen ajon jälkeen ja asia oli sillä selvä, palauttivat rahat tilille. Ei tarvinnut lähetellä mihinkään eikä soittaa minnekkään.
Ostan varmasti vielä kaikenlaista ko. firmasta, mutta en kriittisiin paikkoihin tulevia osia. |
|
Periaatteessa,jos tuo olake mikä tulee kääntöpäähän on oikeassa mitassa niin tuolla reiän reunan paksuudella ei ole juurikaan merkitystä.Mutta aika karua jälkeä muutenkin.
|
Lainaus:
|
oonks mie niin kännissä, et silmät harittaa, vai miks tuo näyttää, niinku ois reiätki porattu miten sattuu?
Nii, ja laakerikoolit oli väljät akselille? Tolla kuvissa esitetyllä reunuksen erolla ei oo mitään vaikutusta mihinkään. |
Lainaus:
|
Nuo 2-8mm mittapoikkeamat
Eivät (mielestäni) aiheuta mitään muuta, kuin epäilyn muiden suunnittelu/valmistus prosessien
täsmällisyydestä. tuo tukevuus napaan kärsii varmaan prosentteja... Toki tuo valu..... P.S onko kuinka monta olka-akselia vääntynyt "normaali käytössä", ilman että nuutakin olisi mennyt? Tokihan tuo milner on sumujen saasten motonet, mutta on siellä paljon hyvääkin. ja puolestaan täyttä xxxxxx! |
Mun pitää kyl nyt kysyä, että onks tää osa tosiaan nykyään nimeltää olka-akseli? Eikös tämä osa ole niinku napatappi/napa-akseli nimeltään?
Ja munkin silmien harituksen mukaan tossa yhdessä olis reiät porattu vähän miten sattuu, enkä tiettävästi ole kännissä just nyt:D:D:D:D |
Pyöräytät mielessäs jompaa kumpaa 120 astetta, niin jaot täsmää:)
Reiät ei ole kummassakaan tasajaolla. |
no jos se istuu paikoilleen, niin mikäs tuossa sitten on se ongelma? Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa!
|
Lainaus:
|
"kuorman kantava olka" eli siis laakerikoolit on liian väljät akselille? Eihän siellä kuu kanna kuormaa. Minen kyllä käsitä, miten sen saa nuljamaan pulttien varassa? Takapuolella oleleva sorvaamaton osa ei kyllä osallistu kuorman kantamiseen, vaan toi spinle pysyy paikoillaan sen sorvatun osan ja vastapuolen väliin syntyvän kitkan voimalla, kun pultit kiristetään. Samalla tavalla siis, kuten vanteet navassa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Ja tuo "olka-akseli" nimitys on ihan oikea tuolle osalle, ainakin sama osa on nimetty suomenkielisessä Rangen korjausohjekirjassa just noin. Englanninkielisessä varaosakirjassa nimi on Stub axle (tumppi akseli?) Taka-akselilla se taas on vain "takanavan akseliputki" (semifloatterissa ei tällaista ole) |
Kyllä tuosta aina oon kuullu just olka-akselina puhuttavan.
Tuossahan sanottiin, että kesti siksi ku oli yhteydessä tekniseen osastoon, ja tutkivat että varastossa on kuraa tältä osin. Ois toki voinu heti vastata, että "oho, selvitän asiaa, anteeksi." EDIT: Pääasia että homma tulee kuntoon. |
Mites sit tässä tapauksessa tuo caster, eli olka-akselin takakallistuma selitetään, mikäli tuo spindle osan suomennos on olka-akseli;)
|
Caster pitäs kai olla suomennettuna olkatapin takakallistus. Kun mietitte tuommosta vanhaa kuorkkia jäykällä etuakselilla, niin eikös se tappi, jonka varassa eturengas kääntyilee, ole nimeltään olkatappi? Ja se tumppi, johon laakerit kiristetään ole nimeltää sitten olka-akseli?
Vähän sama, et raidetanko on tie rod, mut onko drag bar sitten suomeksi vetotanko, vai ihan vaan "no se tanko, joka tulee sieltä simpukalta sinne olkavarrelle" Niin ja sitten englanninkielissä on vielä eri nimitykset brittienglannissa ja amerikanenglannissa joillekkin osille :/ |
lehtijouset
onko kellään kokemuksia noista milnerin hj:n jousista eli ovatko korottavat ja jos ni minkä verran suurin piirtein?laatu kans kiinnostas eli pysyykö noilla ryhti vai lässähtävätkö heti kohta alle laiton jälkeen?hintahan noilla ei päätä huimaa kyllä...
|
Lainaus:
|
niinpä
Minulle tuli Milneriltä kans satsi vääriä osia ja samalla tavalla pyysivät pakkaamaan paketin takaisin lähetystä varten. Samaan aikaan lähettivät oikeat osat mutta laskuttivat ne uudelleen, kun palautus paketti meni perille niin rahat tuli takaisin minun tilille ihan ok. Joten ihan hyvät kokemukset tässä vaiheessa, takuuasioista en sitten tiedä, vielä :) Laura oli minullakin yhteyshenkilönä.
|
Kenen valmistajan...
Oiskohan kellään tietoo, että kenen valmistajan männänrenkaita näillä on noihin Mitsuihin ja Nissanin moottoreihin tarjolla? Entäs sit tiivisteet näihin? Männänrenkaat 60% halvemmat ku kotomaassa ja vaik saan korjaamoalet niin silti näin etua saarelle kertyy...
|
Reippaan viikon päästä löytyy tieto minkämerkkistä rinkulaa ja tiivistettä myyvät mitsun 4d56seen, on melkonen paketti tuloillaan. :D
|
Hyvä juttu....
Lainaus:
Otiko ihan täydellisen korjaus setin? Eli sen rebuilt kitin, vai keräsitkö irtosta kaikki? |
Ei oo rebuild-kitti, vaan sekalaista osaa tulossa.
Ainakin koko moottorin tiivistepaketti ja männänrengassatsia ja kampuran laakereita on tulollaan, edes kaikkea muista kun kimpassa tilailtiin. Vaikka tuli satkun rahtikulut niin suomen hintoihin verrattuna kannatti, jos vaan sais edes motonet laadun kampetta.:D |
Ok. Ajattelin sillä niiden männänrenkaiden valmistajaa, kun Cofabintekeleit en laita ikuna käyttiksiin. Ainoostaa ratakinnereihin, kun niissä ei kestävyyttä tarvi oola. Ei huvitta yhtään 10tkm jlest taas aukoo mosaa ja korjata kädet mustana... Cofabit sellasia ollu mitä ollut tässä pari settiä niit... Göetzlet meni seuraavassa kasauksessa pyttyihin...
Mut kuullostellaan... Ja tilataan ite sit ku tiedämme mitä tulee... |
Onko kukaan tilannut tuolta bertan jousipakkoja http://www.milneroffroad.com/toyota-...-spring-front? Hieman epäselvää on ainakin itselle onko nuo bj40:n vai bj42:n jouset. Tuotenimessä mainitaan bj40, mutta vuosimallit (1980-1985) viittais paremmin bj42:een. Kenelläkään moisista käppyröistä kokemusta? Tekeekö noilla mitään ja säilyttävätkö ryhtinsä? Hinnallahan nuo ei todellakaan ole pilattu.
|
Lainaus:
olisi pitänyt osta koko kylän autoihin jousipakat, että kulut olisi ollut kohtuulliset. tämä siis muutama vuosi sitten, nykyinen jousipakkojen toimitus arvoitus. Ja noista jousipakoista ei ole kokemusta; voivat olla hyvätkin:confused: p.s joskus esim. stefat on niin kyseenalaisia, että minä en pistä niitä ainakaan omaan autoon:( -> hdj-80 etuvetarin ja perien pinjoniakseli stefoja ylijäämänä), pakastuksen jälkeen; toki täytyy myöntää että noita pari tuoppia halvempia stefoja tuli käytettyä.... mutta jos alkuperäinen kestää kuukausina kolminumeroisen määrän, ja joku toinen saman tunteina, ja tämä ennustus ulkomailta... Siis hatusta vedettynä: bj-hj-hdj halvimmat etuvetoakselin stefat maksaa 10-20e vähemmän kuin marmoritiskillä, ja ulkonäkö,laatu jne on erit. Ja kaikkein suurin ero, tarviketuotteen ja alkuperäisen väliillä, on ollut HDJ-80 etunavan "pronssipuslassa"; Kotimaisen puljun puslia tuli kokeiltua,hiottua,jne Ja kun ne lähti hilseilemään, hirttämään kiinni jne. niin silloin päätin, että noita palasia pitää ostaa marmoritiskiltä:(yksikään noista marmoritiskin holkeista ei hylkinyt noita tarviketoimittajan niveliä, ainut vittuuntunut nivel paloi, kun oli kuulemma pakko ajaa... ja vetoakselikin sai osansa) |
Lainaus:
|
Mites kun Milnerin lähetys saapuu kotipihaan niin täytyykö sitä olla vastassa vai osaavatko jättää ilman kuittailuja,soittelevatko kun ovat lähitienoolla??
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Taitaa sitten vaihdella tuo rahtifirma, ja varmaan käytäntökin. En nyt muista mikä firma se oli kun paketin toi, muttei kuitenkaan ups. Meillä ainakin firmassa tapana soittaa yksityishenkilöille ennen kun tavaraa lähdetään viemään, ne penteleet kun tuppaa olemaan töissä:D
|
mulle tuli viimeisin milnerin paketti itellan jakelemana, ja soittivat hyvissä ajoin ennen toimitusta jaa vastaanottamisen siirto työpaikalleni onnistui ilman ongelmia.
|
Ei tarvittu pari viikkoa sitten kuittauksia, paikallinen kuljetusliike toimitti perille. Seuraavalla viikolla taisi olla vähän nimet ja osoitteet sekaisin kun tuli extrapaketti, mutta siitäkin selvittiin minimaalisin vaurioin :eek::).
|
Hyvää matskua
Tilasin Millneriltä kytkin paketin ja aika mukava ylläri, että paketista kuoriutu exedy kytkin,eikä mitään kiinalaista halpiskeidaa. Tuotteen descriptionissa ei ollut tuotteesta mainintaa...
Muutenkin kaikki tilaamani tuotteet olleet asiallisia (yksi laatikko tosin vielä avaamatta ;) ) |
Minä olen vauhtipyörän hammaskehää tässä kuukauden päivt odotellut, samassa paketisa tulee uusi kytkinkin.
Mitä tässä on kirjeenvaihtoa käyty niin lupasivat reilun alennuksen odottamisen vaivasta. Aika näyttää |
Vajaassa viikossa tuli Rockyn kampuran stefa ja jakohihna. Ainoa miinus oikeastaan se, että näissä pienemmissä tilauksissa on postimaksut suhteettoman suuret. Nuo edellä mainitut tulivat noin 30x30x50 cm pahvilaatikossa, vaikka olisivat tulleet ihan helposti vaikkapa kirjepostina.
|
Onko kukaan tilannu tuolta jousi pakkoja että tietäs suunnillee paljo rahtia tulee.?
Ja onkohan nuo korottavia vai ei..? |
Minulle tuli viimeksi etujouset puslineen ja u-pultteineen Rockyyn pari vuotta sitten. Ensimmäisessä sähköpostiin tulleessa kuitissa rahdin hinnaksi oli merkitty 18 £, mutta perässä tuli sähköpostia, jossa kerrottiin jousien olevan niin painavat, että rahdin hinta oli 38 £ ja haluttiin varmistaa, toimitetaanko silti.
Jouset on tosi jäykät ja nostaa varmaan alkuperäisiin jo vähän uupuneisiin jousiin verrattuna n.55 mm. Auto ei ole enää minulla, mutta ei kuulemma ole vielä parinkaan vuoden jälkeen jouset alkaneet oikein joustamaan. Tarvitsisivat varmaan kunnon maastojumppaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kovasti pahoitteli kun toimitus venyi kuin jätkän räkä ja samalla kiitteli kärsivällisyydestä. Lupasi hinnan alennusta tilauksesta ja piti lupauksensa, reilusti yli 80£ putosi laskun loppusumma. En valita. Odotamma osia ja viemmä auton sepälle kunhan osat tulevat.... |
Tilasin pari viikkoa sitten mazdarangeriin apusimpukan Milneriltä. Paketti tuli DHL:n kuljettamana vähän reilussa viikossa ja tavara oli sitä mitä piti.
Vähän jänskätti pakettia avatessa sellainen, kun näytti "right hand drive"-osalta, vaikka kuvauksessa ja lähetyslistassa luki "left hand drive". Kun osa tuli, oli se Milnerin "left hand drive"-kuvan mukainen, eli sektorivarsi osoittaa eteen päin, eikä taakse, kuten pitäisi :mad: http://www.milneroffroad.com/image/c...1f-228x228.jpg Jostakin kumman syystä ovat tehtaalla koonneet sen niin, että sektorivarsi on 180 astetta eri asennossa kuin miten se on autoon asennettuna. Yllä näkyvä kuvan osa on ihan oikea "left hand drive"-osa, kun vaan vääntää varren toiselle puolen. Milnerin kuvat ei siis olleet ristissä. Varren puolen, eli taakse päin tuleva reikä laipassa on oikeasti alempana kummassakin. LHD streering idler RHD streering idler |
J60 Land Cruiserin takajouset tulivat tuolta ja ne sopivat paikoilleen.
|
Sivu luotu: 10:13 (GMT +2). |