![]() |
Volvo c306 kone
Juu tuli tuollainen volovo ostettua. ja sellainen olis mielessä että vaihtais diesel koneen tuohon, onko millainen moottori käypänen suoraan laatikkoon..? kun jotkin koneet käy muttei tarkkaa tietoa ole..:o ja hakemalla en löytänyt järjellistä juttua aiheesta..:confused: nythän siinä on se b30, 6 bensakone
|
Onhan noita juttuja tuolla haulla löydettävissä monia!
Tuossa yksi: http://forums.offipalsta.com/showthr...volvoon+diesel |
mersun koneita on laitettu paljon, ruotsista saa bolt-on asennus sarjan jos mersun koneen haluaa laittaa.
Mulla on jouten hyvä mersun dieseli joutilaana hommasin volvon dieselöintiin mutta ilmeisesti lähtee koko volvo niin jää kone joutilaaksi Myös nissanin 3.3 on sovitettu volvon laatikkoon ja muutama on tehty käyttäen nissanin omaa laatikostoa. Ainakin yks on tehty toyotan 12h-t koneella ja ilmeisesti oli toyotan omilla laatikoilla. Volvon "omia" koneitakin on muutama laittanut. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Virityspotentiaalia merssussa enempi, meinaan siis om60x sarjan koneita, ei vanhoja valurautatorneja. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jostain 240 tai 740 D5 tai D6 koneesta kytkinkoppa, riippuen mikä laatikko sulle siellä on.
LT:n kone ei men Volvoon heittämällä, koska Volvolla on oma pulttijako moottorissa. Tämä tullut se kymmenen kertaa vastaan, kun "joku" on toimittanut itse vaihtomoottorin, ja saanut halvalla LT:n koneen, kun Volvolainen on ollut kallis/vaikeesti saatavilla... Mutta kato ekaksi onko laatikon kyljessä vielä messinkilaatta, jossa on växelloda:n typ: merkintä (M4?) Samassa kyltissä näkyy muuten myös välityksetkin!;) |
200-sarja on tehty D5 ja D6 koneilla, 700 ja 900-sarja vain D6. Näissä kaikissa ollu vaihtoehtona Volvon M4x laatikko joka on aivan eri kaliberia kuin C30x sarjalaisessa käytetty ZFn ZF-SX-18.
Ja tähän ZFn laatikkoon pitäs löytää diesel kone - tämä on se temppu... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta varoituksen sanana voin ilmoittaa, jotta siitä F4:sta EI KANNATA konetta ostaa. Ne ei sitten kovin kestäviä keksintöjä olleet, kantta sai vaihtaa samaa tahtia kuin öljyjäkin!!!! Ja öljyä ei tarvinut muuten vaihtaa kun ne huohotti aivan käsittämättömästi!!! |
Just menossa halliin sovittamaan dieseliä paikalleen. bmw 2.5td+patrollin lootat ja kytkin.
|
Lainaus:
F4 volvoissa on 3.6 litrainen kuutoskone TD40, jonka perässä on ZF S5-35 laatikko. Sama laatikko löytyy esim proto-sisusta, tosin hieman eri välityksillä. Sitä lootaa on ainakin turha haaveilla C30X sarjaan, se on kuorma-auton vaihteisto, iso ja painava. Painaa 100-150 kg ainakin. Volkkarin 2.4 litran kuutos dieseli koneita on ollut vain henkilö-volvoissa, 200 ja 700 sarjoissa. |
Lainaus:
Lisäksihän noita löytyy LT-volkkareissa ja audissa. Perusmoottori on kaikissa sama. |
Lainaus:
Jossain Steyrin maastoautossa on 2.4 litraista myös? |
mersun moottori(aika kevyt) on helppo asentaa kun malttaa ostaa ruotsalaisen asennussarjan, turbo versio kannattaa hommata. jakikseen tiheämmät välitykset ja/tai automaatti laatikko, itsellä volvon omat askit, vaihtuu automaattiin. rangen askeja tsiikailin jos alkais sovittelemaan mesen pannuun kiinni.
|
vissiin nyt aksulat siirtyy patrolliiin:o
|
Lainaus:
|
tuota Uokki - älä laita... uskoisin ettei maksa vaivaa,,,
mitä kytkinasetelmaa Svensson sarja käyttää Volvoon MB tuoreempi dieselkone sovituksessa ? |
svenskin setissä tulee mukana uusi vauhtipyörä, orggis 300d asetelmalle tarkoitettu, kytkin levy diesel rekordista passaa. pee:n kera oli tarinaa jostain pakumesen asetelmasta joskus, itellä vielä orggis asetelma paikoillaan, tod. näk laitan tomaatin kun ehdin eli ei koskaan... svenskin setti on kyllä hintansa väärtti jos ei halua keksiä pyörää uudelleen. jos olis ylimääräistä aikaa touhuilla niin olisin duunannut erillaisen vauhtipyörän ja eri kytkimen.
|
Lainaus:
Ja tuo 35:n aski oli F6:ssa, eikä se paina kuin max. 75kg. 18:n askin ottaa käsin alas kuormurissakin, kuten uudemmassakin FL4:ssa... Laatikko on meinaan kuormuriin NAURETTAVAN pieni!!! |
Pituutta ZF S5-35 laatikolla on kytkinkopan kanssa 60 cm, kuinka se sopii mäyrikseen? Kuorma-autoon tuo laatikko on naurettavan pieni, proto-sisuissa se kestää tehottoman koneen ja pienen kuorman takia. Volvoissa se ei oikein kestä, niillä kun tehtiin töitäkin. Tuo 35 tarkoittaa maksimia laatikkoon sisään menevää moottorin vääntömomenttia kpm. Momentti riippuu tosin välityssuhteista. Proto-sisun vapari-Leyland väänsi 40 kpm, valmet 611 43 kpm, ja turbo-leukku 48 kpm.
Tuo F4 vw koneella mietityttää. Koska tuommoista on tehty, mihin käyttöön ja miksi? |
JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä. Jos ei kestä porttaaliRangessakaan, niin ei kannata vaivautua Volvoon laittamaan. Pitäisi saada enempi vääntöä kestävä loota siihen. Sitä en tiedä, saisko kestävyyttä minkäkin verran lisättyä, jos laittaisi yhden levyn lisää a-pakkaan.
Sotankylässä kyllä yksi mäyris on Volvon koneella ja laatikolla ja se on sama ZF 4hp22 laatikko diesel Volvossa kuin Rangessakin. Ei ole vielä ainakaan moittinut. Saattaa luistaa tai saattaa olla luistamattakin. Emmätiiä, koita sinä ensin, tullaan muut perässä... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Volvo on käyttänyt perkinsin koneita esim pyöräkoneissa. |
Lainaus:
Tälläinen tieto löytyi volvotrucks.com sivustolta: When Volvo introduced this range in 1975, the heavier 'F6' model featured a direct-injection 6-litre Volvo engine, while the lightest version 'F4' featured a Perkins engine, which was replaced by the in-line-six TD40 engine (produced in Volvo's engine plant in Vara, Sweden) which thanks to its pre-combustion-chamber design and turbocharging featured clean emissions. The new 'F4' version of 1978 with the Volvo TD40 engine was easily identified by a diagonal bar in the grille, a design feature which has since become an integrated feature of all Volvo trucks. |
Onnistuuko volvon jakikseen sovittaa esim mersun automaattia?
|
Lainaus:
|
Moi,
mun FL4 Volvo on ainakin S5-24 laatikolla, ei siis -35. Kone on 3.6 litrainen. Laatikko on tosi pieni, alla pari kuvaa uudesta lootasta jonka ostin viidelläsataa kun paikallaan olevassa on kolmosvaihteen synkrot rikki (tai mitä lienee, kolmosta ei saa päälle ilman krrr-ääntä, helpompi vaihtaa koko loota kuin rempata vanha). http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/...101019_007.jpg Kuvassa mittakaavana Tojotan (LJ) jarrukilpi, tuo kuormalava on siis tosi pieni, ja laatikon nostaa henkilöauton takakonttiin ihan itsekreenkin, ja pois tietysti kans. http://stiletti.wipsl.com/gallery/d/...101019_008.jpg Tästä näkyy välitykset, ykkönen on aika lyhyt, ja vitonen suora. > JV73 älä koita Rangen lootaa. Tarjottiin juuri porttaliRangea, josta laatikko sökönä. ZF automaatti tuli Rangeen -86, ja olen antanut itselleni kertoa että niissä on kait kaikissa joku lastentauti tuossa vuosimallissa. Vanhemmat ja korjatut kestää kyllä, tosin noissa rooverin pikkukaseissa on vaan kolmesataa njyyttonia vääntöä, kolmepuolikas efi tais olla 280 ja kolme-ysi sitten 320 tai jotain sinne päin. -Paavo |
Lainaus:
Tuo S5-24 näyttää todellakin kevyeltä, ja vielä köykämiini kuoretkin. Olikohan jossain iveco raskas paku/kevyt kuorma-autossa samanlainen laatikko? |
Mites nuo mersun automaati ovat kestäneet volvossa. Eikös tuo 722.3 laatikko ole melko luja mut miten ne kestää offikäyttöä eli luistatusta kun haetaa renkaalle maks pitoa. Onko nuo laatikot olleet henkilöautojen automaatteja joita laitettu volvoon. Eikös niissä ole melko harvat välitykset jolloin laatikkoa joutuu "luistattamaan" paljon. No voihna ton volon jakiksen välittää jotta saadaan kokonais välitys tiuhemmaksi. No suunnitelmissa on laittaa turbo OM603 tai vapari OM606 volvoon ja jatkoks joko automaatti tai mersun 6-lovinen manuaali. Pääsis vaan helpommalla jos laittais automaatin. Ei tarvis säätää vaihdekepin kanssa niin paljoa.
|
itseänikin kiinnoistaisi tietää miten nuo Mersun automaatit kestäisi Volvossa ja miten se olis paras liittää volvon jakikseen kun olis hankittuna 300 TDT tomaatilla volvon dieselöintiin. rengastus kuitenkin on 39,5 pitbulli niin enemmän vastusta sieltäkin liikkumiseen.
|
Kyllä ehjä 722.3xx laatikko kestää, ja varsinkin vahvistettuna melko isoja tehoja/vääntöjä luokkaa 500hp/700Nm. Nelonen on suora, muita välityksiä en muista. Mersufoorumilta löytyy haulla.
Öljyjen kuumeneminen on suurempi vaiva, mutta sehän on helposti hoidettu isolla kennolla ja flektillä. Samalla kokonaisöljytilavuuskin kasvaa. |
Lainaus:
1993 vuodelta ? |
Lainaus:
|
mä oon kaavaillu tuohon vombatttiin -farmari-n ajatuksesta nytkähtäen Rangen automaatti+jakis pakettia, pikku puoli tihenis, kardaanit menis suoriltaan samoilla laipoilla, olis ylivaihdekin
OM60X koneet menee rangen ZF n laatikkoon laipalla bolt-on, laatikon vahvistamistarve / mahdollisuus on vielä hiukka avoin... |
Tuo ylivaihde on kyllä loisto juttu. Täällä on yksi porttaali range johon on laitettu ZF:n eteen OM602. Toimii ihan hienosti, hiukan korkealla vaan vaihtaa ja vaparina todella laiska. Mut joku sanoi et toi ZF:n laatikko ois heikko niin en ihan helpolla usko. Oon nyt seuraillu 4 vuotta tuota porttaali rangen menoa eri rengastuksilla 37-39,5 ja runtua se on saanut ihan huolellaa. Ja öljyttäkin mennyt jo aika monta kertaa ja edelleen se pelaa. Ja niinkuin Pee totesi niin jakiksen pikkupuoli on jo valmiiks tiheä ja rattaat on jämyä tekoa.
|
Tuo W124 300TDT:n 722.3 automaatti kestää kunnossa ollessaan ilman vahvistusta oikeissa jämäköissä säädöissä sen ~450nm Tarpeen vaatiessa varmasti sen 500nm:kin mutta se alkaa käydä jo laatikon päälle.
Luistatus ei ole automaatissa ongelma. Siellä ei luista hiljaa ryömiessä levypakat vaan turbiini. Joka lämmittää "luistaessaan" laatikkoöljyä. Kunnon jäähdytyskennolla sekin ongelma poistuu. |
Mulla on ZF-aut. molemmissa offipeleissä, Portaali-Rangessa ja 6x6 Volvossa. ja ei mitn ongelmia. Molemmissa 37"- renkaat.
Jos laitatte tuota ZFhp- laatikkoa, niin muistaa tarkistaa poorit turpiinista! Ne sileää paljon ajetuista. |
Sivu luotu: 12:44 (GMT +2). |