![]() |
|
Chevrolet G-7117 -42 + Willys MB -44 + GMC CCKW -44 + Willys MBT -42 + Ford GPW -43
Laitetaan nyt jonkinlainen rakennustopikki tästäkin vekottimesta, Vaikka ei nyt maasturi olekaan...... tai no onhan se maastokuorma-auto :D
Hyttiä + muita isompia osia oli säilytetty ulkona ojan penkalla viimiset 30v...... eli ruostetta kyseisissä osissa riittää. Auto on tullut Suomeen -47 Liittoutuneiden ylijäämävarastoista. Auto on tarkoitus kunnostaa alkuperäiseen ulkoasuunsa, Moottori vaihtuu nykyaikaisempaan. Museoautoa en ole tästä ainakaan vielä tekemässä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39917 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39905 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39910 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50962 Rungossa "Suomijatke": http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39908 Joku nimensäkin kirjoittanut sodan aikana hytin yläreunaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50965 Viime kevättalven aikana tuli puuhasteltua koria jo vähän kuntoon: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51047 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50966 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52241 Ostin Bowtiebitsiltä lasikuituiset alareunat kun peltisiä ei valmista kukaan uusina ja Ebayssä kaupattavat on aika huonossa hapessa nekin. Hyttiin sopii 1939-46 siviilimallin pick-upin/kuorma-auton peltiosat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51943 Tuli maaliskuun lopulla käytyä Euroopassa osienhakureissulla, Mukaan tarttui Ranskan Alsacesta taka-akseli jousineen ja Saint-Mihielistä Jeepest.comista NOS-ovet + muuta pikkuosaa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56141 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56144 Hytti siirtyi sivuun odottelemaan lisää osia ja hitsausinnostusta :D, Ebaystä löytyikin ehjät takanurkat siihen. Aloin puuhastelemaan runkoa kuntoon, jatkeet pois...... eli runko alkuperäiseen mittaansa. Kesällä sen hiekkapuhalsin ja se sai oliivinvihreän värin pintaansa: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53624 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64129 Kesällä löytyikin varaosiksi G-7107, Auto on "entisöity" joskus 80-luvulla. Ollut viimeksi leimassa -85. Siitä löytyy monta puuttuvaa osaa tähän projektiin. Tekniikkaa on tässä tullut mietittyä. Dieseliin päädyin...... koska 6.67 perävälitys + bensakone ei ole kiva yhdistelmä jos vaikka innostuu enemmänkin ajelemaan :D Kun 80 km/h = n. 3000rpm alkuperäisellä 7.50-20 renkaalla. Halusin säilyttää Chevyn oman kytkinkopan ja vaihteiston. Maajussin jemmasta löytyikin yks Toyotan H-moottori jonka saikin yhdistettyä aika helposti välilaipalla Chevyn kytkinkoppaan. Vauhtipyörälle sorvailin myös adapterin, niin pystyy käyttämään Chevyn starttia. Täytyy kokeilla aluksi miten toi moottori pelaa, etsii sitten vaikka hyvän 2H:n........ http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66793 |
vihdoinkin kuvia!!:)
se vaan on makee peli!! |
Lainaus:
Kaikki kuvat mitä on muistanut ottaa, löytyy tuolta: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2142 |
Tää onki semmoi mukavan erilainen projekti :D
ja pitihän siihen tietty sotkee tojotaakin heti mukaan ;) |
Lainaus:
Ja enköhän mä saa jonkun Jeepin osankin tuohon sotkettua sun mieliksi ;) |
Hieno on projekti. Katoin vaan, että onko hytissä samoja piirteitä kuin zil 157:ssa mietin vaan, että käykö peltiosia sellaisesta. Niihin taitaa pelti osaa saada vielä rajan takaa.
|
On kyllä hieno projekti ja siis etenkin projektin kohde. Noita kun ei Suomen kamaralla paljoakaan ole.
Mistäs hommasit oliivinvihreetä, vai onks tää suomalaisittain AN-11 kuitenki? |
Ei sovi Zilin pellit, Zil on kopioitu ww2 Studebakerin US6 kuorma-autosta. Eli tälläisestä: http://miliblog.co.uk/wp-content/gal...go-msv-364.jpg
Mulla onneksi alkaa olemaan kaikki osat tuohon Chevyn hyttiin. |
Lainaus:
4 on mun tiedossa...... joista mulla kaks........ Maali on Ranskasta Paratroopervehiclesiltä, Pieniä kommelluksia oli maalin kanssa kun eka lähetys tuli tuhoutuneena Suomeen, paketti varmaankin tippunut Ranskan päässä jostain kyydistä ja purkit olivat alkaneet vuotamaan. Lähetyksen joutui noutamaan tullipostista muovisäkissä...... Lähettivät onneksi hyvityksenä uutta maalia. Italiasta saa tilattua oliivia: http://www.thelongolivedrabline.com/...-paints/list/1 |
Lainaus:
|
Jee, lisää maastokuorma-autoja. :)
Äkkiä kun katsoo, nii olisiko tuo varaosa-auto parempi projekti aihio, se kun on kokonainen auto? Tämä projekti kun on "hieman haastavassa kunnossa". :rolleyes: |
Mobilistit varpailleen
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kyllä tuon varaosavekottimen koppi on melkein yhtä huonossa kunnossa. Pop-niitti+pelti paikkauksia siitä löytyy muutama. Ja rungossa on keskellä n. 40 cm jatke. Muutenkin tuon vinssitömän version rungon etuosa on erilainen. Mutta eiköhän noista kahdesta autosta saa ainakin yhden ehjän rakennettua. Pitäsköhän hommata tälläiset 9.00x20 NDT renkaat tuohon........ http://vehiclesofvictory.com/wp-cont...assis_4_10.jpg |
Ei?
Vaan Krazin renkaat! :D |
Lainaus:
7.50-20 korkeus 928 mm, 9.00-20 1018 mm. Laskekaa itte tuumiksi jos kiinnostaa. :) Mikäs tämmöisten vanhojen sota-ratsujen pulttijako on? Jos on 6x190mm, niin käy GAZ-66, ja piikkinokka ZIL-157 vanteet. Niissä on 12.00-18 kummit, korkeutta noin 1100 mm. |
Eilen tuli pieni ruskea paketti Hollannista....... eli NOS jousen puslat ja pari stefaakin.
Jouset nyt asennettu uusin puslin runkoon. Alkuviikosta pulttasin rungon takaosan+vetokoukun kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67685 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67686 |
Lainaus:
|
Ei mitään Krazin renkaita, ku just tuommoset US military pyörät!!! Ne on makeet! Ja jos sellaisia tilaat, niin kuulemma Taren Dodgeen samalla 6 kappaltella kans:p:p
|
Lainaus:
Tuoltahan noita sais: http://www.us-army-military-shop.de/...x20::2485.html Täytyy varmaan käydä hakee noita reilusti kyytiin kun tuonnepäin portterilla taas joskus eksyy ;) |
Hei jos meinaat mennä jenkki tyyliin niin otat tommoset renkaat kun on sun kuvassa piste! Hieno on vehje
|
Jos WWII kalusto kiinnostaa...... niin laitoin tuonne muutaman kuvan:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3403 |
Lainaus:
Mikä juoni siinä yhdessä katkaistussa 6x6:sessa oli? Pystyy vaihtamaan nopeasti toisen keulan tai perän, jos jompi kumpi on vahingoittunut? Niinkuin kenttä olosuhteissa...? |
Lainaus:
|
Aika laiska on tullut oltua tämänkin projektin kanssa....
Tänään innostuin sotkemaan maalia Moottoriin ja takabanjoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70361 Kuva adaptereista joilla saa Chevyn osat sopimaan Toyotan moottorin perään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70358 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70359 |
Tässä se taas nähtiin, military-maali kaunistaa mitä tahansa. :) Hyvä värivalinta.
|
Molemmat vaihdelaatikot purin osiksi...... Kohtuu yksinkertainen tuollainen "crash box", Kun ei ole turhia synkronointeja :D
Täytyy valikoida ehjimmät osat ja kasata niistä yksi laatikko. Kummasti tuollaisissa vajaa 70v vanhoissa osissa alkaa olla jo kulumaa ja syöpymää. Laakerisarja paperitiivisteineen löytyi tuolta: http://www.fillingstation.com/ Tuo hieman erikoisella laipalla oleva ja laatikon ainoa stefa täytyy vielä keksiä jostain. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70580 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70579 Jos jollain on jäänyt nurkkiin uusi 10-3/4" kytkinlevy 10-uraisella keskiöllä, Niin sellaisellekin olisi käyttöä. |
Toi kytkin kuullostaa joko UAZ tai GAZ koolta ??
|
molo gaz kytkin on aika lähellä meen sunnutaina käymään viipurissa näillä näkymin niin mittaan ja otan mukaan jos käypänen taitaa maksaa noin 20 euroa pelkkä levy muutaman tuonnut aikanaa kokopaketti oli vajaat 70 e viimeksi.
|
Lainaus:
Ja keskiö on Chevyssä enemmän toisella puolella levyä (menee vähän matkaa vauhtipyörän sisään) Tuolta näyttää orkkis: http://212.79.246.244/5800/home.nsf/...chDiscChev.jpg 85€ maksaa Hollannissa......... Gaz-66:n keskiö näyttäs muuten sopivalta, mutta se ei ole toisessa laidassa yhtä paljoa kuin Chevyn...... http://www.russianspares.com/catalog...saedinitel.jpg |
Majorin levy on aika lähellä myös hintansakin puolesta vs orkkis.
http://www.konekorjaamo.fi/product_i...el=84&cPath=42 |
Lainaus:
Chevyn 11" levyjä saa kyllä helposti, Onnistuskohan sellaisen sorvaaminen vähän pienemmäksi. |
Lainaus:
Itse tuon kitkapinnan sorvaaminen ei varmaan tuota ongelmaa, mutta se levyn runko voi olla muuta kuin pyöree ("pipari") ja voi olla jotain kovempaa terästä, varmaan tuo maltilla kokeilemalla selviää. :D Paljoohan siitä ei tarvis pois ottaa, joten uloimmat niititkin jäis viel rauhaan. |
Uazin levyn mittasin ja halkaisija oli 255 mm, poorit samat kuin Ford AA:ssa jotai tommosia
http://lbcunited.com/earlyford2/index.php/cPath/136_204 http://advanceadapters.com/product/1866/281226.html |
"Muuten samanlainen ku markkinoilta ostettujen leikkisotilaiden mukana tullut, mut eri värinen. Se sotilaiden mukana tullu on suunniteltu autiomaa sotiin ja tää vissiin mettäsotiin." Oli kommentit sen jälkeen ku oltii käyty ihmettelemässä livenä tätä härveliä.
|
Hieno rojekti. Lisäpäivityksiä odotellessa..
Ja sinä kauniina päivänä, kun kyllästyt tuohon H-moottoriin ja päätät laittaa vaikka sen 2H:n, niin otappa yhteyksiä. Tallin päädyssä kun odottelee yksi kappaletta HJ45sia, jossa on juurikin tuo ns. 1H-moottori, joskin kenties huonokuntoisena.. Tai ei sitä vielä ole avattu, eikä muutenkaan koppuloitu, mutta vaara on tarjolla, että käyttämättömyys on jälkensä jättänyt. Tämä tietty siis, jos joskus luovut tuosta oliivinvihreästä maamoottorista soppeliin hintaan :D |
Lainaus:
Ainakin siihen saisi helpommin osia kuin tuohon. Oikeastaan tuo H-kone on vielä Maajussin, Alunperin mun piti vaan käyttää sitä mallineena välilaipan tekoon...... En paljoa ole mitään tehnyt projektille, Lähinnä nippeleitä odottelen maailmalta. Vaihteiston laakerit eivät ole vielä edes lähteneet matkaan, Kun ne on myyjältä loppu. Just Belgiasta kyselin osia, NOS Kytkinlevy löytyy sieltä ihan kohtuuhintaan ja laatikon stefakin + muita stefoja akseleihin tilaan varmaan samalla sieltä. |
Varaosaauton taka-akseli siirtyi tallin puolelle, Tutkin että löytyisko tuolta paremmat jarrukengät........ loppu oli nekin. Eli täytyy tilailla uudet liinat ja niitata ne vanhoihin kenkiin kiinni.
Jotain vauriota oli tuossakin banjossa, Hitsattu oikeanpuoleiseen putkeen vahvike alapuolelle ja vetarikin oli jostain muusta autosta otettu. Käteviä romujen siirtelyyn nuo Bilteman dollyt, Vähän alle 50€ pari....... lupaavat 450 kg kantavuutta per. dolly. Kännykuva kun en jaksanut kameraa hakea: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70884 |
Etuakseli irtosi varaosa-auton alta.
Tuohon mulla on melkein kaikki stefat hommattu, Ainoastaan vetarin + pinionin puuttuu. Pinioniin pitäisi sopia GM:n 14-pulttisen stefa........ Jousineen tuo olisi tarkoitus asentaa tuonne rungon alle, Putsailua ja maalailua se kyllä vähän ennen sitä tarvii. High-pinion akseli...... kun on sama murikka kuin takana, Mutta vaan käännettynä ylösalaisin etuakselissa :D Etu ja takakardaani pyörivät erisuuntiin...... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70997 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70996 |
Takabanjo pultattu jousiin kiinni.
Nopeutti aikalailla noiden pikkuosien putsausta ja maalaamista kun ostin Puuilosta hiekkapuhalluskaapin, Kun ei noita kaikkia palikoita jaksaisi ulkona pakkasessakaan hiekkapuhallella. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71175 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71177 |
Lainaus:
Paljos kustansi? |
Lainaus:
249€ HIEKKAPUHALLUSKAAPPI 94X57X139CM sis. puhalluskäsineet, 5 suojakalvoa lasille ja 4-os. suutinsarjan kokonaismitat: L 94, S 57, K 139 cm työtilan mitat: 85 x 56 x 36/56 cm letkupidike loisteputkivalaisin 12 V, sis. muuntajan http://www.savenmaa.fi/tuotekuvat/suuri_267.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
onko sulla ollut hiekkaa vai lasia vai jotakin muuta millä olet puhallellut? |
Lainaus:
Ilmastointiteipillä imurin letku päädyssä olevaan reikään kiinni, Se auttaa jonkinverran pölyyn. Pienen tauon kun välillä pitää niin näkyvyys palaa suht nopeasti. Ihan hiekalla oon puhallellut, Vaihtaa hiekan sitten uuteen kun se alkaa kostumaan tai menee liian hienoksi. Kunnollinen vedenerotin olisi hyvä olla, Mulla nyt vaan sellainen letkun väliin tuleva. Jostain luin että alumiiniosia voisi tuollaisella kaapilla puhaltaa kidesokerilla...... Varmaan soodakin voisi kokeilla? |
Onko jo ollu tarvista käydä katsomassa Kovelan vastaavaa paloautoa?
|
Lainaus:
Täytyisi tehdä uusi reissu sinne että saisi mittailtua bensatankin ja piirrettyä takapuskurien muodon pahville....... Tässä kaikki viisi G-506:sta mitkä tiedän Suomessa: Mun G-7117 ja G-7107 Kovelan G-7107 Kokkolassa on yksi, Mutta en muista että onko se kumpaa mallia. Kehä3:lla oleva G-7107 (kuva mobilistissa, luultu sitä pätkityksi Gemsuksi) |
sooda paakkuuntuu helposti.niissä prolaitteissa on ainaki täry kyljessä.
ja taitaa ainaki tosi kuivaa ilmaa vaatia. kokeiltiin ittekki tavallisessa puhalluskellossa soodaa,ei pelaa. alumiiniosista tulee todella hyviä kun ne sooda puhaltaa. täytyy vaan sitte muistaa sanoo puhaltajalle et puhaltaa vesissä osat, muuten tulee rumaa jälkeä. kaveri vei kawasakin osia puhallukseen ja mainitsi että vesissä. ukko sano et hän tietää mitä tekee, kuivana puhalsi ja vituks meni. edit: mulla olis sulle rautaoksidia noin 400kg, 40kg säkeissä. ei pölise niinkun hiekka ja puree paljon ärhäkämmin.jos kiinostaa... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja tälläistä historiaa: During World War II, The U.S. sent 151,053 1.5 ton trucks of the G506 type to Russia as part of the Lend Lease program. The Russians thought that the American trucks were better than the Russian trucks, especially off road. Russian supply capability improved dramatically in the Spring and Summer of 1943, mainly as the result of the American trucks that were arriving in large numbers. |
http://koti.mbnet.fi/fixfocus/PnoVKuvat/60vpk.jpg
parkanossahan oli tommonen joskus paloautona, en site tiädä missä menee nykyään, mutta mikäs se semmonen elokuvissakin paljon nähty oveton, rättikatollinen malli on nimeltään, kaverilla oli ainakin vielä kuukausi-pari takaperin semmonen 3 aksilainen autokatoksen takana parkissa, kunto samaa luokkaa kun tämän projektin aloituksessa... |
Lainaus:
Noita tuli Suomeen aika paljon sodan jälkeen, Kantapuun kuva-arkistossa on muutama kuva niistä pöllinajossa |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ilmoittele vaan että milloin hän on menossa, Jos vaikka sattuisi aikataulut yksiin. |
Jotain pientä edistystä taas:
Korjattu jarrupääsylinteri asennettu: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71297 "vihreä" moottorikin nostettu rungolle ja etujousien korvat asennettu myös http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71299 Etuakselia myös purettu osiksi....... Tietysti sieltä löytyi joku DIY vetarin lyhennys :( Ja just tuo lyhyen puolen vetari puuttuu toisestakin akselista, Täytyy jossain vaiheessa etsiä ehjä tilalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71300 Ja vielä kuva että millaiset nivelet tuollaisessa GM:n banjoakselissa on, Vertailukohteena Toyotan murros: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71301 |
"Vähän" järeämmät. Onkos nuo puolikkaat toisissaan kiinni jotenkin?
|
Lainaus:
http://www.militarytrader.com/upload.../knuckle10.JPG |
Pientä edistymistä taas.......
Etujouset on yhdistelty kasaamalla lattoja eri pakoista vastaamaan vinssimallin jousipakkoja. Uudet puslat myös vaihdoin noihin. Etuakseli raavittu puhtaaksi ja maalattu. Ja osat soviteltu rungon alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71467 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71468 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71469 |
Laakerit joutui tänään noutamaan tullista.... Samassa paketissa tuli jarrusylinterihin korjaussarjat.
Pakkohan se oli heti pistää laatikko nippuunkin. Toisesta laatikosta pitää ulosoton pinnapultit ruuvata tämän laatikon kuoriin ja tutkia ulosoton kunto. Ainoastaan takastefa puuttuu, Eiköhän sekin tällä tai ensi viikolla postissa tule Belgiasta muiden osien mukana. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71690 |
Tästä tulee kyllä komee "äijä" auto. Ja Jeeperin tuntien tämäkin varmasti nähdään maastossa, eikä vaan museon parkkiksella:D
|
Lainaus:
En kai mä nyt ihan kaikkia ajoneuvoja metsään aja ;) |
Lainaus:
Meijän äijä vaan totes, et kyllähän niitä letukan kutosia olis vielä maailmalla. :D Komee peli tuosta tulee. |
Lainaus:
Mutta jos ton joskus muumioin, Niin kunnostan alkuperäisen 235:n |
Joulupukki tuli eilen jo........ tai no.... sillä oli kylläkin siniset vaatteet ja autossa luki Itella :D
Paketti Belgiasta saapui, Kaikenlaista kivaa NOS-osaa se sisälsi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71824 Kytkinlevy oli myös samassa paketissa, Pakattu 29.6.1944 Nuo kaikki aremmat osat on yleensä pakattu tiukasti vahapaperiin, Niin ei pääse kosteuskaan tekemään tuhojaan 65:ssä vuodessa. Kytkinlevypaketissa oli tuollaiset kosteudenpoistopussitkin sisällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71832 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71831 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71830 Osa kamoista on 50-luvulta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71825 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71826 |
Kytkin sopi paikoilleen ja vaihdelaatikko sen perään. Pientä ongelmaa oli vauhtipyörän pulttien kanssa. Kun kuusiokolopulttien kannat olivat liian pitkiä, Ottivat kiinni kytkinlevyyn.
Muutaman millin kun niistä sorvilla pyyhkäisi pois niin alkoi sopimaan. Ilmeisesti myös tuon adapterin keskitys osui suht hyvin kohdalleen, Nelosvaihteella laatikon päästä pyörittäessä kun kytkin on pohjaan painettuna koko paketti pyörii herkästi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71880 |
Jotakin taas.......
Ulosotto purettu......putsattu......kasattu ja asennettu: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72075 Vasen takajarru niputettu uusin jarrukumein + NOS-kengillä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72076 Oikea kääntöpää kasattu uusilla laakereilla ja tiivisteillä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72077 |
Hyvää ku yrittää ni priimaa pukkaa syntymään :D Hienoa!
|
Joulupukki tuli etukäteen.......
Hollannista sain ostettua todella harvinaisen osan, Eli rungon sivuun tulevan varapyörätelineen...... Ison veden takana näistä pyydetään satoja dollareita....... itse selvisin muutamalla kympillä :) Onneksi tätä kalustoa on rantautunut aika paljon viimeisimmän kansainvälisen kovapanosammuskelujen aikana paljon vanhalle mantereelle.... Mielenkiintoista kirjeenvaihtoa oli..... Itse Englanniksi kirjoittelin ja vastaukset tuli Hollanniksi, Kyseessä oli vähän iäkkäämpi harrastaja. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72193 |
Molemmat kääntöpäät niputettu ja raidetankokin löytänyt paikkansa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73354 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73355 |
ny vasta huomasin mutta onpahan hauskan paikan ja muodon raidetankoinsinööri valinnut
|
Lainaus:
|
Eihän tuossa tangon paikassa ja muodossa mitään ihmeellistä ole, mutta katopa Mikko noita raidetangon päitä:D
Ei enää nykyään kovin yleinen ratkaisu...:rolleyes: Tää on kyllä oikee äijä-projekti... Olis kyllä aika namu tollanen pihan perällä alkuperäsenä tai entisöitynä. |
Lainaus:
|
http://www.sisua.net/gallery/d/10046...92009_001_.jpg
Juu, samantyyppinen on sisun välitanko. Protossa on lisäksi sentin levystä väännelty panssari tangolle perä murikan alla. Kai kuvasta jotain selvää saa. |
Etukenkiin uudet pinnat laitatettu. Raybestos (made in China :( ) siivilimallin kuorma-auton sylinterit soviteltu paikoilleen. Sylinterit ja jarruletkut tuli hommattua Rockautosta, Mukavaa kun saa osat kotiin asti, Eikä tarvi lähteä hakemaan mistään kaukaa.
Pyöränlaakerit täytyisi purkaa irti kaikista navoista ja valita käyttökelpoisimmat. Kun halvimmillaan kaikki neljän navan laakerit tulisi maksamaan n. 300€.......... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=73731 |
Navat puuhasteltu paikoilleen ja runko nyt pyörillään..... Renkaat on mitä sattui nurkissa olemaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74114 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74113 Täytyisi muutama ehjä vanne löytää, Aika monessa ruostevikaa tai keskiö halki ja kartiot kuluneet liikaa. Ehjien vanteiden määrä selviää kun purkaa vanhat renkaat pois vanteilta, Tällä hetkellä näyttäisi olevan 4 ajokelpoista vannetta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74116 Vinssi paloiteltu, Ehjä kytkentähaarukka + rummun jarru otetaan vastaan...... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74120 |
Kuinkas paljon tuo eroaa jojotan mekaanisesta esim koon osalta, silmät tai muisti temppuilee mutta väittäsin jojotassa olevan vahvempi kytkentäkahva ja rummun pääty näyttää erilaiselta? Ettänituotani saisko tojotan vinssin osia sovellettua sopimaan?
|
Lainaus:
Jää Toyotan osat aika pieniksi tuohon, Tuo rummun sisählkaisija on jo yli 10cm..... Kyllä tuohon haarukkaan saa hitsailtua vähän paremmat korvat kuin nykyiset kyläsepän viritelmät. Ranskassa olisi ainakin yhdessä kaupassa CCKW:n haarukkaa, Täytyy vertailla että sopiiko sellainen. http://jeep-dodge-gmc.com/smi/eclates/GMC/treuil.jpg |
Meillä on mummolassa kuusen alla makaamassa jonkun englantilaisen pikkukuorma-auton taka-akseli ja siinä on rinkulat paikallaan mutta kokoa en muista. Ulkonäöllisesti vaikuttas samalta näin niinku äkkiseltään.
|
Meilläkin on joku (1kpl) saman näkönen vanne 15-16" ja pulttijakoakaan en tiedä mut oiskos ollu 5-6 reikää?Voin tulla näyttämään sitä ja vaanimaan rojektia samalla :)
Vieläkö tarvit sitä laturia? |
Lainaus:
Laturille on käyttöä, En vaan ole viitsinyt lähteä sitä sieltä lumikasan alta irrottamaan......... |
Lainaus:
Jokos tälle on tehty jtn? Ja paljonkos kyseisessä autossa on pulttijako? Osuuko lähellekkään tätä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=28309 |
Eipä ole tullut tehtyä tällekään oikeastaan mitään hetkeen, Comanche-projekti kun täytyisi joskus saada tallista myös pois.
Saksasta kyselin tarjousta 6kpl 7.50x20 NDT renkaille, Sellaiset täytyy varmaan ottaa mukaan Münsterista kun ohi ajelee keväällä. 9.00x20 NDT kyllä kiinnostaisi, Mutta niitä oon vaan löytänyt käytettyinä. Jotenkin vaan ei innostaisi laittaa ties kuin vanhoja renkaita alle. Vai pitäisköhän samantien ottaa 8 kpl noita renkaita...... ;) http://www.surfacezero.com/g503/data...506_Winter.jpg |
onko 7.50-20 renkaat minkä hintasia? mulle kelpaa ihan vähä huonommatkin jos sulta löytyy.. alkaa tuleen sisäkumi kohta läpi http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=75268
|
Lainaus:
Nämä mitkä ovat tämän kuvan etuakselilla joutais kyllä,Kunto selviää sitten kun saan ne joskus purettua pois vanteilta, Ne näyttäis kyllä suht ehjiltä vielä. Ei montaa kymppiä noista kahdesta tarvi maksaa. Nuo NDT on Saksassa n. 150€ kpl http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74114 Tuolla olis kyllä jotain Venäläisiä Voltyrejä 120€ kpl, Nehän sopisi Gazin alle kuin nenä päähän :D http://www.valmer.fi/?id=25&keel=fi Varmaan tuollaisella kuviolla: http://www.oponyhurtdetal.pl/foto/04...-20_mi-173.jpg |
joo, kiinnostaa kyllä kaikki.. etenkin käytetyt.. :D
|
Hiljaista ollut taas projektin kanssa.......
Selkä kun taas alkoi eilen temppuilemaan, Niin aloin lääketokkurassa selailemaan Ranskan Ebayta ja paikallista "keltaista pörssiä". Sieltähän sitten löytyi 6kpl melkein ajamattomia renkaita vanteeinen. Saapahan samalla ehjät vanteet rikkinäisten tilalle. Kaupatkin niistä tuli jo sovittua...... täytyy vaan käydä noutamassa ne huhtikuussa Pariisin eteläpuolelta :D Renkaat ovat peräisin Gmc:n "Ben Hur" peräkärryistä, Joita tuntuu olevan myynnissä Ranskassa vaikka kuinka. Ovat ilmeisesti olleet varmuusvarastossa pitkään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76796 Eli tuollaisesta 1 Ton kärrystä: http://www.jeepvillage.com/militaire...s/remgmc02.gif |
tää on kyllä todella hieno ajoneuvo. viimittenpäälle komiaa työ jälkee.
|
Lainaus:
Laita sä myös Dodge kuntoon! |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77341 |
Lainaus:
Noup, Tuo Chevyn vinssi on GarWoodin valmistama, Eroaa aikalailla tuosta Tulsan tekemästä. |
Renkaat sain eilen kyytiin Pariisin nurkilta, Yhdestä vanteesta puuttuikin lukkorengas....... Onneksi niitä on ehjiä kotosalla
Tänään kävin Carentanissa olevassa kaupassa....... tai siis piti käydä mutta oli just laittanut kaupan kiinni pariksi tunniksi. Pihalla olis ollut kaupan tälläinen Gmc "Duck": http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78153 |
Jätkä sen kun paistattelee auringossa ja bongailee erikoista kalustoa, kateeks käy. Laitahan lisää kuvia kohteista joissa käyt.
|
Olishan tuolla ollut kiva paistatella ja kierrellä katsomassa erilaisia paikkoja. Nyt kotosalla taas :(
Belgiasta löytyikin iso kasa tarvitsemiani osia: Bensatankki, Takapuskurit, muutama stefa, yks syylärin raato, tuulilasin tiiviste , uudet kardaanit ristikoineen. Paikka josta nuo hain oli todella mielenkiintoinen, Omistaja oli haalinut osia ja kalustoa pitkin eurooppaa ja jenkkejä jo 30 vuotta...... parissa varastossa käytiin, ja jokaisessa oli melkein osaa lattiasta kattoon. Kaluston määrää hän ei edes tiennyt, Niitä on paljon. Seassa monta harvinaista ja erikoista ajoneuvoa mm: 6x6 Willys MB joita tehty 26 tai 27, jäljellä 7kpl. Kuvia en ottanut..... jätetään tuo paikka vähän salaisuudeksi ;) Omistaja on kyllä todella mukava tyyppi, Tarjosi jopa yöpaikan kun osien irroittelu rungosta ja ajoneuvojen ihmettely venähti iltamyöhälle asti. Pitää tuolla taas poiketa jollain reissulla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78321 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78322 Muutama osa tuosta kuormasta on menossa Tampereen nurkille yhdelle harrastajalle. |
Tästä 8,25x20 renkaat hieman karkeammalla kuviolla http://www.blocket.se/skaraborg/Dack...m?ca=23_11&w=3 Eikä hintakaan päätä pakota
|
Renkaat koesovitettu...... paremmalta näyttää kuin sekarengastuksella (takana kyllä se edelleen ;) ).
Yksi vanne täytyy vaihtaa kun on eri offsetillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78405 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78406 Kuka myy Lahden alueella fosforihappoa? Voisi sillä yrittää putsata tankin ruosteesta. |
eikö fosforihappo ole ihan apteekkikamaa ? saatta tietty olla että sun annos ylittää keskivertopiipertäjän päivätoiveen, mutta kysäses...
|
talli kaveri haki agri marketista sitruuna happoa 5 kg pötikän oiskoha ollu jotai 36e. 5% seoksen sotki lämpimään veteen ja sil huljutteli h-d:n tankit. kait siitä hyvä tuli.
|
Pitääkin kysästä apoteekista fosforihappoa.
Sitruunahappo olis muuten ihan jees, mutta sen putsaama pinta olisi saatava heti kuivaksi ja suojattua jollain. Muuten on taas ruostetta tankki täynnä. Fosforihappo jättää suojaavan pinnan, Täytyy vaan muistaa neutralisoida se puhdistuksen jälkeen. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3403 Tälläinen tuosta kai joskus tulee: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78692 Keep'em Rolling! :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78687 |
Sivu luotu: 14:03 (GMT +2). |
|