![]() |
Willy' Rover
Ratsuni topicistani hieman alkua lainaten tällekkin järjettömyydelle:
.........taas alko päässä humiseen uus rojekti:D:D:D Jospa yhdistäis takapihalla olevat pari Rangea yhdeks "härpättimeks". Eli vihreestä runko(lyhennettynä), akselit (jos ne on ehjät), jousitus. Valkoisesta sitten kone ja laatikot. Koppa.....no se on vielä vähän ratkaisematta.....ehjä CJ Jeepin lasikuitu flippi....tai sit jotain muuta. Saa nähdä aloitanko rojektia vai jääkö vaan taas ajatuksiin. Kova todistelu itselle, että aloita aloita, sillä ei niistä autoista iloa ole pelkästään pihan koristeena:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66517 Valkoinen on ollut Tuukalla "puskutraktorina", kuten keulasta näkee. Oli koittanu työntää 700 sarjan volvoa kyljestä, mutta ei huomannu, että volvon toisella puolella oli pari koivua sopivasti:D:D:D Vihree on sit Jyväskylän suunnalta joskus haettu. Eli Suomisten (SOS) entinen modi luokan kisa range, johon joku on muokannu perimätiedon mukaan Sherpan perämurikat, koska niissä olis tiheämpi välitys kuin rangessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66519 Takavetaritkin vaikuttaa olevan jotkut spesiaalit. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66518 Etuakselissa myös joitakin muutoksia. Raidetanko akselin etupuolella ja oudot levitykset akseliputkien päissä. Eli ens alkuun pitäis pyöritellä akseleita, että jos ne olis ehjät, niin projektillahan vois olla jotain tulevaisuutta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66521 Vihreen runko käyttöön siitä syystä että sinne on sovitettu jo ohjaustehostin, niin pääsis siinäkin taas "helpolla". Tehostin tais olla peräisin Dodge Aspenista...?? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66520 .....mutta kattotaan ny alkaako tästä uus rojekti ja koska. JEP JEP......alkohan se:rolleyes: |
Joo ei sitä malttanu olla taas aloittamatta jotain uutta, vaikka edellisiäki on piha täynnä.
Viimeviikolla piti Ratsunia laitella, mutta paskat, eiku Range takapihalta asfaltille pikaiseen tutkimiseen.......Aika raadolta näyttää ja sitähän se onki:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67049 Juu akselit tuntu pyörivän, eikä perien sisältä kuulunu pahempaa rutinaa, joten ei kai auta, ku alkaa yhdisteleen pari Rangea yhdeks kulkineeks. Ei muute ulkonäkö parantunu vaikka laitto kromivannnetta:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67048 Ja ohjaamo täynnä romua/ varaosia.... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67047 Sit perjantaina 17.9. survasin rälläkän töihin ja aloin koppaa hieman pienentään, koska tiedossa oli, ettei Rangen näköisenä sitä tulla pitämään. Kuvia ei ehtoolla tullu otettua, mutta lauantai aamusella näytti tuolta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67046 Aika jytky takapuskuri....tosin ei jää tähän autoon ku peräylitys saa lähtee sinne Kuubaan (tai ehkä Ratsuniin uusio käyttöön toi puskuri???) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67045 on jo hetkinen vierähtäny, ku tuolla autolla on safarilla oltu, saas nähdä koska seuraavan kerran on ajossa:confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67044 Aikoinaan joku tehny isot työt korin suhteen......mut nyt rälläkällä palasiks ja romulavalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67042 Juu pieniin paloihin oli laitelta, että jakso yksinään siirrellä osat pihalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67040 |
|
Kun koppa oli pilkottu tieltä pois aloin tarkemmin tutkia runkoa.......hmmmmmm:(
Panhardin kiinnikkeen reikä pilalle venynyt. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67043 Rungossa useampeja vekkejä, joten taitaa olla aikas kiero aihio lyhennellä ja liitellä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67041 Simpukastkin yks korva poikki ja kuten sos kertoilikin Ratsuni rojektissa, niin runkoa ei ole holkitettu, joten simpukka löystyy aikaa myöden. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67037 Noo kone ja laatikko kuitenki pois rungosta, kun toiset tulee, jos tulee....... ja jos ei tule tähän runkoon, niin sit tää joutaapi romulavaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67039 Sit tuli vielä havaittua yks suunnitteluvirhe. Eli pohjaanlyntikumin ja akselin väliin jää siinä 3-4cm, kun panhardi osuu akseli etupuolelle siirrettyyn raidetankoon/akseliin. Samalla havaitsin, etä panhardin korvaa on muokattu aikoinaan ja siitä puuttuu yks sivuttais tuki, joten ei ihme, että se rungossa oleva reikäkin on venyny piloille. Tuo siis tarviis jotenkin muokkaa tulevaisuudessa, mutta se olkoon sit sen ajan murhe. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67038 Runko huono.....mitähän tekis.......PLINK!!! Ja lamppu sytty:D Meillähän on pihalla yks vanha syksyllä '92 jo lyhennetty, hiekkapuhallettu ja maalattu Rangen runko. Eli Rover-sherpa-akselit siihen ja valkoisesta kone ja laatikko, niin eiköhän tästä vielä jotain tule. Samalla tulis käyttöä tuolle 18 vuotta sitten aloitetulle Rangen rungolle:D:D:D Noo joutuu tosin rakenteleen ohajustehostimen, etupanhardi on kans vielä aika auki ym ym, mutta piti kuitenki käydä romurenkaiden ja muiden roippeiden alta kaivamassa runko esille. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67035 Vihreen runko ja akselit odottaa nyt purkammista.......saa nähdä koska ehtii taas jatkaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67036 .....jaa miten niin ehtii?? Noh, pienennä "lisäprojektina" pitäny pihojen siivoilua ja tuli hankittua pari varastokoppia, että sais rompetta niihin jemmaan pois taivasalta. Mut joku ihmeen hommeli on kyl tähtikartastossa tai jossain. Meinaan ostettiin kopit, mut nehän olikin jo täynnä "aarteita" valmiiks ja noi pitäis koittaa saada jotenki järjestykseen ja mielellään ennen lumia ja pakkasia. Tässä kuva kopista, jossa vähemmän tavaraa, jonka järjestelemisessä ja romujen pois heittelemisesä meni tän päivän rakentelu aika, eikä vieläkään tullu valmista.......on nääs itelläki pirusti samaa vaivaa, ku faijalla.....ei raaski heittää pois kaikkea, ku niitä voi vielä jokupäivä tarvita;): http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67033 Ja toisessa kopissa olis PALJON enemmän selvitettävää.....huh huh:eek::eek:......taitaa kyllä tulla se lumi ennen, ku noi molemmat olis siinä järjestyksessä, että sinne vois viedä vielä lisää kamaa hyllyille. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67034 .....mutta jatketaan ku kerkiää taas;) |
Lainaus:
MJOOOOO:D:D:D:D tommonen olis kyllä aika makee.....saas nähdä minkä näköinen tästä sit tulee:confused: Paitsi mun matalan budjetin raaseriin ei ole kyl tulossa noin räyhäkkäät renkaat.....harmi! Taidan pihistää renkaat tuosta ekasta maasturista, jotta pääsis halvalla ja tulis nekin sit taas käyttöön. Eli vanhat "lappalaiset", joille vois hieman tarjota kumileikkuria: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67069 |
Lainaus:
|
Lainaus:
:D:D:D:D:D Juu ei Ratsunin renkaita oteta tähän projektiin. Ei käy pulttijako ja ei kiinnosta tehdä vanteita sen takia. Taas olis intoo puuhailla hommaa eteenpäin, mutta pirun työt haittaa harrastuksia:mad::mad::mad::mad::mad::mad: |
8x8
Lainaus:
Ei olis neliakselista Rangea kovin monella. |
vihreen kaaret on muistaakseni kromo putkea tiiä sitte onko niistä mitään jälellä ja painon takia toope ne siihen laitto sai aikoinaan tehdä ohuemmasta jos oli kromoa tai jotai
|
8x8 olis kyll pirun makee, mut tuppaa tuleen liian pitkä trailerilla kuljetettavaks.
Kromo putkee.....olisko......joutuu tutkaileen:rolleyes: Mut miks ne aikoinaan on silputtu:confused: |
se oli seurakunnan auto ja ne meinas kaikessa viisaudessaan siirtää ne jotenki välikoppa escorttiin onko ne silputtu kokonaan vai osittain
edittiä on näköjään silputtu |
Mikset Jare käytä tota sinistä lyhennettyä ja kavennettua rangen koppaa.
Olis tosi hienoo nähdä se toiminnassa uudelleen. Vaikkakin eri tekniikalla ja akseleilla. Ja onko toi valkonen mistä aiot renkaat ryövätä sama auto jolla ajoitte kilpaa vuonna miekka ja kivi sekä jarella pitkä tukka. Jos on niin mulla pitäs olla jossain video tai valokuvia missä kaadatte sen häkärinteillä kyljelleen. |
Lainaus:
Ja juu kyllä toi Range on sama peli, jolla ajettiin kisaa '91 ja '92 vuosina. Pari kertaa käyny mielessä senkin "entisöinti" siihen asuun, kun se aikoinaan oli, mutta on muut projektit ollu mielenkiintoisempia toistaiseks. Ja meinasiks jotain tällästä kuvaa:D:D:D:D: http://www.petrisimolin.net/gallery/...are-kaato1.jpg |
Lainaus:
Juu samasta kohtaa mut tais olla toisesta suunnasta.:D |
No teillä ei rauta(romu) pihasta lopu. Joka sortin raatoo näyttää olevan projekti-intoa odottamassa. :D
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67113 |
Ei taida Roverin koneella saada samanlaista lähtöä aikaa:p:p:p:p
http://www.youtube.com/watch?v=nsGy5L6uVYg |
Lainaus:
Joo-o, oikein aina venas sitä hetkee kun teille tuotiin jtn kamaa, et näkee onkos pihalle tullu lisää "Aarteita"... :) |
Lainaus:
|
Hallia/ katosta tekemään, etteivät lahoa paikoilleen.
|
Tänään ehti jotain taas hieman värkkäämään. Eli akselit irti rungosta ja samalla heltis myös puskurit, jos ne sais helposti sovitettua Ratsuniin. Sinne jäi toistaiseks runko makaileen pihalle. Vielä pitäs irroitella takaa ylemmtä tukivarret talteen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67518 Sit toinen runko tallin nurkalle ja akselit irti siitäkin ja lopulta sain sen kiikutettua sisään. Saa nyt nähdä koska taas ehtii jatkaan projektia, ku Ratsunille pitäs kans jotain tehdä ennen Stadion trialia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67517 Seuraavaks pitäs varmaan hieman purkaa akseleita ja tutkia että kaikki olis ok, tukivarsien puslat uusia kaikki ja tais olla vähän oikomistakin tukivarsissa. Maalatusta rungosta olikin jo joskus tukivarret pihistetty muihin projekteihin. Sit sais laittaa akselit rungon alle ja alkaa sovitteleen ohjausta ja panhardia. Ja kyl ennen lumia pitäis ehtiä kone ja laatikot irroitteleen valkoisesta roverista ja renkaat mustavalkoisesta. |
Kysellääs vinkkejä. Elikkä mistäs halvimmalla sais hommattua täyden alustan pusla ja kumisarjan. Tarvis siis löytää:
-panhardin puslat -etutukivarsien puslat -etuvarsien rungon puolen kumit -takavarsien puslat -takavarsien rungon puoleiset kumit Eli onko kokemusta, mistä kannattais hommaa, ettei rahaa palais ihan älyttömiä tähän "low budget raaseriin":p |
offroad paja tai karaasi?
|
halvimmat ja joustavimmat saa kun keräilet kaikki vanhat rangen puslat mitä löydät niihin ja mitä et löydä niin jätät suosiolla pois. Mätä runko ja huonot puslat on joustojen salaisuus.
|
|
Lainaus:
Iskarit on kans kohtuuhintasia. |
Tuo taitaa olla halvin paketti Paddockilta (49£):
http://www.paddockspares.com/pp/OFF_...c_to_1985.html . |
Lainaus:
|
Kiitos vinkeistä, mutta toistaiseks puslahomma on jo hanskassa. Kiitos Holstin:)
Oikeen kirotuttaa valmiiks, ku tuleva viikonloppu menee ainakin suurimmalta osalta Ratsunia fiksatessa.....just, ku olis intoo purkaa akselit ja tarkistaa, että mitä ne on syäny. Sit osien pesu ja uudet rasvat ja nippuun. Samalla pitäis pohjaroput hitsailla uudet ja peräkopat kans, ku on menny vuosien saatossa melkoisen surkeeseen kuntoon noi nykyset:D:D |
Perjantai ehtoolla ehti tätäkin hieman rääpiä. Ja lisää huoltahan sitä tuli taas tongittua. Eli takaperän pinjonista hampaa rikki:mad::mad::mad::mad::mad:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67747 Välitys olis niinku 8/41 hammasta (5,125:1), joten jonkinverran tiuhempi kyllä, ku mitä Rangen originaali. Hieman on vuosien saatossa kosteus tartuttanut ruostetta pintaosiin. Ens viikolla osia pesuun ja tutkimaan, että olisko yhdessä varaperässä ehjä välitys, minkä vois tuohon vaihtaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67748 On siinä joku aikanaan nähny vaivaa, kun on sovitellu uuden pulttijaon rangen akseliin, jotta saanu sherpan murikan siihen sopimaan. Vetarit näytti olevan tuollaisen harva booriset, mutta ilmeisesti melkoisen hyvää kamaa, ku muistaakseni sos ajeli aikoinaan 38 swampereilla tällä autolla? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67749 Vielä olis vähä hemmetisti hommaa, ennenku tällä pääsee esim. Punkalle ajeleen.....olis vaan aikaa, mutta ku ei oooooo:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67750 |
En olisi ikänä uskonut, että Leyland Sherpassa on mitään kelvollista mihinkään. Mutta, onhan siinä sentään tiuha perä. :D
|
co.uk
Lainaus:
|
karpiolan vetarit eessä ja takana ja renkaat oli 38,5 ja muistaakseni 14,5 leveet
|
Lainaus:
legenda kertoo että vois olla jonku loppilaisen kyläsepän vanhat..:rolleyes: muistaakseni lapikkaat olis ollu noiden päällä. samassa kaupassa oli tullu myös 8" vanteet joihin oli tinailtu rangen orkkisvanteista keskiöt.. noissa 10" on nykyisin myös 6-pultti jako lisänä.. |
Lainaus:
Veikkaan, että olis Jormalaisen tekemät, eli Tervakoskella tehdyt, mutta Kajaanin suunnalta ku kattoo, niin Loppi ja Tervakoskihan on melkeen sama asia. Koskahan sitä taas tätäkin rojektia jatkais tai ehtiis sopivasti. Taka-akseli pitäis purkaa loppuun ja sit etummainen kans. Osien tarkastus, kuten jarrulevyt sorviin, jarrusatuloiden herkistys, laakerit ja perien välykset ym ja sit niputus ja sit pääsis laittaan nää rungon alle. Tosin pitäis kai poimia moottori ja laatikko kohtapuoliin sieltä yhestä rooverista, ennenku joutuu hangessa kahlaamaan. |
kovasti odottelin, että saapuis lauantai ja pääsis pajalle ehkä tätäkin rojektia taas puuhaamaan. Noh kaikenmaailman lapsen kenkien "pakko-olla-mukana-ostoreissun" jälkeen pääsinki. Noh koska keli oli hyvä, niin piti kuitenkin ensin jatkaa pihan siivoilemista, mitä koittanu tehdä keväästä alkaen aina kun kerkiää.
Tuossa siivoiltavaa. Tuokin vanha junanvaunu pitäis purkaa, ku alkaa lahoamaan omia aikojaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69204 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69203 Ja sain sentään jotain näkyvää aikaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69205 Mut sit alko tuleen pimeetä, mut mielessä oli, että jos edes jotain tekis rojektille. Ja niin piti lähtee pimeeseen irroittaan pari rengasta. No juu jarrut tosiaan kaipaa ehkä hieman kunnostamista:rolleyes:.....ainaki tää, ku puuttu koko satula:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69202 No joo alle siis näillä näkymin tulee iän ikuisen vanhat Good Year studded grip vai-mitkä-ne-nyt-oli renkaat ja kokoa 280/85-16. Eli "lappalaiset". Ja hetihän ne näytti niin korpuilta, että piti miettiä, että miten niitä leikkelis. Ehkä niinku tuolla viisiin???? Eli vihreellä liidutetut pois....ehkä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69201 Juu ja sit piti pihalta hakee vanha Willyksen konepelti ja maski ja mallailla, että jos siitä tulis vaikka jotenki tuon näköinen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69200 Nooo jatketaan haaveilua tai töitä taas kun kerkiää.........:o |
Aikas metkasti kääntyy renkaat noin niinku pohjaanlyöntiasennossa. On laitettu mielestäni aika paljon takakallistumaa. Saa sit nähdä millainen on ajaa, kun nyt se päivä sit joskus koittanee.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69400 Tänään satoi melkeen koko päivän, joten eipä tullu pihaa siivoiltua, vaan purin sit akseleita, jotta sais osat pesuun ja pääsee tarkisteleen, että mitä on rikki. Taka-akseliltakin löytyi levikepalat navan ja akselin välistä. Liekö ideana ollut ensin leventää etuakselia, jotta mahtuu renkaat kääntymään ja sit takapää on levitetty, jotta olis samalla leveydellä, ku etupää.......ehkä? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69402 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69403 Siinäpä osa tän päivän puuhasteluista valmiina laatikossa ja matkalla työpaikan pesukoneeseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69401 Ja olihan siellä etuperässä lukko murikka. Jonkin sortin kitkamurikalta vaikuttaa. Joutuu varmaan tuonkin purkaan ja tarkistaan sisäkalut ja että saisko sitä hiukan tiukattua;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69404 Seuraavaks varmaan kärrään rungon ja akseliputket pihalle ja haen takapihalta moottorin ja laatikoiden luovuttajan, että sais nekin purettua valmiiks tallin nurkkaan. Niin ja pitää sitä mjoottoriakin hieman tutkia, ku ei viimeks nostanu öljynpaineita, ku sain sen käymän hörähtään. Eli ennen ku purkaa kokonaa pois autosta pitää tutkailla missä on kadonneet öljynpaineet. Hyvällä tuurilla vaan pumppu ei osaa alkaa nostaan ja tarvii "siemen" öljyn, mutta huonommalla tuurillahan sieltä löytyy jotain ongelmaa:confused::confused: Sit pitäis akselikuoriin vaihtaa ehjät banjokopat ja vahvistaa ne, ku edelliset on aika vahvasti hanganneet kiinni lautaspyöriin. Etummaisesta välityksestä jo hieman hampaatkin saaneet kipeetä, mutta eiköhän se vielä kevyellä hionnalla siellä taas rallata:D Sit navat paikoilleen, jotta sais akselit rungon alle ja pääse alkaa mittaileen ohjauksen ja panhardin keskinäistä tilaa.....siinä kun on tietoisesti hieman ongelmaa. Kuitenki mieli tekis jättää tähän simpukka ohjaus, jotta auto kelpais hätääntyneesti vaikka suunnistukseenki, vaikka eiköhän tää pääosin ole "nurkka-lelu" tai offi-crossi-lelu ja harrastluokassa trialia vois ajella kans.....tai no katotaan noita sit tarkemmin, ku sais ton edes joskus omin avuin edes liikkumaan ensin:p:p Vinssikin olis varmaan hyvä sovitella tuohon keulalle jo heti rakentelu vaiheessa:confused::confused: Pitäs vaan ensin jostain hommaa sellainen hyvä ja halpa ja vahva sähkövinssi.....saa tarjota siis sellaistaki;);) |
Onkohan tuohon taka-akseliin laitettu jarruvehkeet jostain muualta vai rumpujen tilalle?
Näyttäis tolla välilaipalla sovitetun levyä satulan kanssa samalle viivalle, mutta näyttäis olevan levy hiukan ulkona, mahtuukohan uusi jarrupala ulkoreunaan ollenkaan? |
Mikäs hiivi tähän on muuten tulossa? Kyllä ainakin toi Willyksen maski kovasti V-moottoria taakseen huutaa!
|
Lainaus:
Tänään tuli rojektiin taas takapakkia, kun selvis, että ainakin toinen etuvetari on murroksen päästä kiertyny noin spoorin verran:mad: Pitää soitella Karpiolan hepuilla ja kysellä kustannus arviota vetarille. Tosin pitää kyl kaikki muutkin vetarit ensin tarkistaa. Johan Tare ehdotti, että laittaisin tähän toyotan lukko-akselit.....tai ison mogin valuakselit tuolta pajan nurkalta.....mut eipäs nyt vielä anneta mopedin karata käsistä:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Vetari onki hieman enemmän kiertyny, ku hakkasin siitä yhden holkin pois päältä, että näki paremmin:(:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69474 Tänään ei pitäny ku viedä pestyt osat pajalle ja sillä selvä. Mutta sit tuli töissä juttua yhen sepän kanssa, että sillä on ollu työpaikan töiden puolesta hiljaista, niin vihjasin, että tuonkin sille yhden Willyksen konepellin mätä korjattavaks ja oikaistavaks:D:D:D Ajattelin kuitenki vaan ihan pikaisesti hioo maalia ja ruosteita pois, että seppä sais sit suoraan keskittyä pellin nakertelu hommiin. Mut olipa maali tiukassa tai sit hiomapaperi oli valmiiks tylsää:p Mut sai siitä hieman reunoja jo putsattua, kunnes piti ehtiä kotosalle....ku ei siis pitäny tänään jäädä tekeen mitään tallilla:rolleyes: Mut eihän toi pirun pelti mahtunukkaan varmari vokus voortin takaluukkuun:mad: Pitää siis lainata isäukolta isompi auto huomenna. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69475 Hieman on molemmissa reunoissa tuollaista "haperkuoriaisen" purema jälkee:(:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69476 Pitää työpaikalla kysellä kaverilta hiekkapuhallinta taas lainaks, että sais nopeemmin ruosteet pois pellistä.....vai pitäsköhän vaan suosiolla viedä Metallirakenne Lehmuskannan hiekkapuhallukseen, niin säätyis taas omaa aikaa muuhun puuhaamiseen....mitähän tuon puhallus mahtais maksaa:o |
Jaahas ja taas jotain puuhattu. Simeliuksen tallilla käydessä sai kuulla, että eikös tästä projektista kannattais oikeesti käyttää vain noi Willyksen pellit ja tekis loput kunnon osista:p:p:p:p
No niinpä se runko lähtikin sit pihalle: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69564 Mutta vaan tehdäkseen tilaa tälle "herrasmies maasturille":D:D:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69565 On se varmaan joskus ollu hieno peli, ku kaiverruksia laseissakin.......nyttemmin tosin hieman päässy rupsahtaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69566 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69567 Korroosiokin iskenyt aavistuksen verran rungon takaosaankin jo:eek: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69569 Ja näinkin tuoreen näköinen bensapumppu on menny mykäks:confused: Eikö enään mihinkään voi nykyaikana luottaa:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69568 Mutta siinä se on, Willy' Roverin "sydän" ja voima;) Tosin nyt pumppu vähän nikottelee, kun ei nosta öljynpainetta, joten jonkinsortin ohitusleikkaus tai "jump start" sille pitäis tehdä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69570 |
YES!!!!!
Tänään sain taas öljynpaineet koneeseen porakoneen avulla. Eli uudet öljyt + suodatin + öljypumpun avaus ja porakoneella esipaineistus. Sit eiku väliaikaiset bensapumppu viritykset ja kone lähti käymään, mut huomasinkin sit, että kaasarien välitanko puuttuu. Noo pitää semmoinen rakennella. Toisaalta tekis mieli laittaa tuohon joku jäähdytin jotta vois käytellä pidempään ja todeta kaiken olevan kunnossa...........mutta toisaalta siihen menee aikaa "hukkaan" kun voihan sen koe käyttää sit taas toisessakin rungossa. Todiste, että se käy.....edes jotenkin: |
Voi tsiisus mikä raato on taas ulkoota haettu sisälle. Alkaa näkyä autokatoksen puutteesta kieliviä merkkejä yleisilmeessä. :eek: :D
|
Juu nua Rankut on hyviä, ku ne ei mätäne ! Nehän onkin köykämiinistä !
Papallakin oli Jaawa... :confused: |
Lainaus:
|
Perjantai ehtoo menikin Riihimäen offi/Jeeppi "tallilla pyörähtäessä saunassa" ja lauantaina olikin sit veto pois:o:o:o Lauantaina piti käydä hieman happea haukkaamassa vain Punkalla jalkaisin.
Mut tänään sit puolen päivän aikaan alkoi taas projektit kiinnostaan ja alkoihan se kone+laatikko paketti sit lopulta sieltä irtoamaan. Pirun hidasta, ku yksin tekee. Onneks on lämmin talli+monttu+nosturi apuna. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69950 Ja lopulta oli rangen raato pihalla ja ....... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69951 .......ja kone jäi killumaan nosturin talloihin. Nyt pitäs seuraavaks kärrää toi pihalle ja pestä se jossain vaiheessa. Niin ja akseleita pitäs niputtaa, jotta pääsis sit kasaan ja sovitteleen kaikkia toisiinsa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69952 Niin ja työkaveri kävi kans sen verran jeesaamassa, että haki Willyksen konepelin pikku pakullaan meile töihin, jospa sais jonkun sepän "entisöimään" siitä ruosteet pois. |
jare
on sinulla hieno massikka rojektien siirtoa varten.
|
Juu kyllähän isä-ukolla talvi meni Fergua fiksatessa, mutta hienohan siitä kyllä tuli......oikeastaan liian hieno, ku nyt pitäis sille keksiä joku katos jo talveks, ku ei raaski enään taivasalla säilytellä.
|
Kysymys:
Mikäs nykymarkkinoiden sähkövinsseistä (12V) olis ennen kaikkea halpa. Ja hyvä + kohtuullisen nopeakin olis tietysti toivottavia piirteitä. Jotain 9000 kokoluokkaa se varmaan sais olla, että jaksais sit vetää. Eli minkä vinssin tähän ostais ja mistä???? |
Oliks Runvat miten kalliita? Ko eiks Reprolla oo semmone ja kehus et ois nopia...
|
Eiköhän ne oo noi parin satasen kiinavinssit ebaystä halvimpia...
|
joks se käy? vai vedätkö vinssillä käyntiin ku on manuaali:D:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
tuun käymään ja otan mukaan paksumpia ruuveja, kananmunaa ja kanelia ja mitä kaikkee niit oli..:rolleyes: loppujen lopuksi ollaan saunomassa ja ratsunissa vuotaa jo jäähdytinkin:D |
Lainaus:
Kiinanvinssit on hitaita, kokeile tota Runvaa! |
Lainaus:
Itellä on hyviä kokemuksia Radical Cruiserin Come-Up 9000 vinsseistä, niin mistä niitä nykyisellään sais ostaa ja mihin hintaan noin suunnilleen? |
Lainaus:
http://www.hasoy.com/ |
Lainaus:
|
Ruvan vinssit on mullakin yhessä autossa, edessä ja takana. 12 000 hidas, mutta voimakas ja 9500 on huomattavasti jo nopeampi. Nämä siis normaaleja vinssejä
|
No ja taas ehti vähän nikkaroida. Eli yhdestä varaosa-akselista meinasin ottaa jarrulevyä, mutta ei tarvinu ainakaan tuota ottaa, kun oli tuollaisella ihme patentilla sidottu levy satulaan kiinni. Joutu ihan muutaman iskun tarjoamaan vasaralla, ennenku heltis satula levystä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70070 Ja sit tuolla aiemmin ihmettelyä oli noista satuloiden sopimisista niiden levikepalojen kanssa, niin ainakin originaalina satulat on kiinnitysrautojen ns. sisäpuolella, kun noissa modatuissa akseleissa ne on viritelty ulkopuolelle. Kiva tutkailla, että miten ne sinne nyt oikeasti saa sopimaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70071 Takaa ylätukivarsien akselinpuolen kiinnityskohta on venynyt ja nivelen kiinnipysyminen "varmistettu" hitsaamalla. Eli rälläkkä käteen ja korvaketta leikkaamaan. Varaosa-akselista pitää irroitella ehjä korvake ja pitää varmaan heti vahvistella? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70072 Sit ruttunen peräkoppa mäkeen ja toisesta akselista sovitteleen parempaa tilalle. Nyt pitäis vaan hitsailla kiinni ja sen jälkeen vahvistella, ettei mene taas heti kurttuun. Niin ja perän täyttöroppukin tarvii muistaakseni tehdä, ku sherpan murikassa ei sitä tainnu olla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70073 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70074 PS. rälläkän pöly ketuttaa jo nyt, eikä rojekti ole vasta kun alkumetreillä.........kai siihen käryyn ja pölyyn taas väkisellään tottuu:confused::confused::confused::rolleyes::rol leyes::rolleyes::rolleyes: |
Ei ihan ole rojekti hiljentynyt, vaikka Punkan ajelut hieman onkin tätä rauhoitellut. Tänään ehdin hitsaileen taka-akseliin banjokopan kiinni, etuperää varten kävin pihalta penkomassa yhden akselikuoren, josta leikkailin kopan toiseen akseliin. Huomenna työpaikalla pesu ja hiekkapuhallus sille, niin voi sit jokupäivä hitsailla sen etuperöön kiinni.
Sit katselin taka-akselin pyörän napoja ja laakereita ja mutterieita ym, jotta pääsis kohta kasaamaan takuseen pyörännavat paikoilleen. Sit perä, kunhan Tare jossain vaiheessa ehtii sen säätään.....kiirettä ei ole, ku rojektissa on melkoisen paljon kaikkea muutakin puuhattavaa:D:D No mutta laakereista pari oli huonoja, laakerin kiristysmuttereissakin parissa oli sanottavaa ja napatappi oli ruosteen syömä just stefan pinnan kohdalta:mad: Varaosa akselista löytyi onneks hyvässä kunnossa olevat laakerit ja navan osat. Pitäs kans jarrujen osia alkaa herkisteleen tai ainakin levyt sorvailla, jotta sais ne kasata paikalleen akseliin. Mut jatketaan taas ku ehtii. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70546 ja jälkeen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70547 Kivasti siistiintyy osat, kun olis vaan työpäivän aikana paremmin aikaa noita puuhastella, mutta ku ei ole:mad: Joku tuota meitin fergua kehuskeli komeeks peliks, niin komeeks alkaa tuleen kans työkaverin kaivuri mallin fergu. Kohta pääsee kuulemma kiinnittään kaivurin ja etukuormaimen. Mut on sillä Pekalla riittäny kyllä tuon kanssa pirusti hommaakin, mutta ahkera kaveri tekeen ja innokas, niin siistiä tulee. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70549 |
Lainaus:
sherpa rocks;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70550 |
Lainaus:
Mut näkyy niistä olevan tuollaistakin hyötyä:p:p |
Lainaus:
Siis Sherpan perissä jo 2 hyvää asiaa...:rolleyes::rolleyes: |
nyt on vaihdettu toiseen ehjä välitys ja sotkettu ne tolla punaisella aineella että näyttää säädetyiltä..:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71157 |
Lainaus:
|
Hemmetti.....murikatkin olis jo valmiina ja mulla hommat ihan vaiheessa, ku eipä ole oikein ehtiny pajalle. Ja nytkin pitäs ensin ehtiä siivoon ja järjesteleen, että mahtuis jotain tekeen.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71158 |
Lainaus:
Hyvä rojekti |
Höh vaikka siivoo, niin tuntuu että vaan menee entistä sekaisemmaks:D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71232 Mutta nyt sentään pöydälle mahtuis jotain........toisaalta noi faijan sekalaiset maalipurkit pitää sinne vielä pinota takaisin, mutta vois maalata ton pöydän ensin:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71233 Mut tuli sentään tänään tuotua rover pulikkaa työpaikalle taas pesuun ja hiekkapuhallettavaks. |
toi pöytä ei varmaan ole ollut noin tyhjä edes silloin kun se on tohon asennettu:D
|
OHO!!!:eek::eek:
Toisaalta, kävin siinä Launosissa "kokin" pajalla ja muisteltiin menneitä aikoja. Kokki näytti miten nykyäänkin osataan hommia tehdä. Otti nurkasta Volvon vetarin joka oli lyhennetty (ralliautoon) ja oli Mankisella ollut booritettavana, mutta eivät olleet saaneet tehtyä. Sitten oli tultu Essolle ja sieltä löytyi tuttu sorvari, jolla booritus saattais onnistua (HUOM! Sorvin kampena mm. minin kiertokanki!!!) ja boorit oli saatu tehtyä samana päivänä...;) Vetarin boorit on sen verran siistit ja nätit, ettei pysty sanomaan millä ne on tehty, mutta rälläkkä oli kuulemma erinomaisen hyvä tässä tapauksessa!!!:rolleyes::rolleyes: |
Rojekti on ihan seis, ku siivoilu vie ajan. Mutta jotain näkyvää sentään saanu aikaan.
Ennen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71280 ja sit jälkeen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71281 Sit toi maalaaminen kun sai näyttämää paljon valoisammalta paikat, niiin...... ENNEN: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71282 ja sit jälkeen. Eli seinien "pesu" maalilla:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71283 |
Itse rojektiakin edes hitusen puuhannu. Etuvarret hiekkapuhallettu ja vanhat puslat irroitettu, takatukien yläkorvake kans putsattu ja vanha nivel lingottu "kuubaan" ja huomenna ehkä noiden osien maalaus. Vielä pitäis vaan päättää, että mikä se alustan osien väri tulee oleeen:confused::confused::confused:
|
Alustan osiin osviittaa Wellun lj:n väreistä :D
|
Lainaus:
|
Ja pikkuisen kerrallaan tämäkin yrittää edistyä.........mihin ihmeeseen on taas kadonnut vapaa-aika, jolloin pääsis puuhasteleen???????????
No mutta siis konepelti tuli hiekkapuhallettua ja lisää reikiä tuli tietysti:( Noo offi käyttöön kun menee, niin eihän tästä onneks mitään "museo-leima" kuntoista tarvii tehdä. Kaveri joka sen korjailee kyselikin jo huolestuneena, että kuinkas hyvä tuosta pitäis saada:confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71629 Noihan varmaan tulee sliipattua umpeen jollain peltiliimalla tai vastaavalla "däddällä":p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71630 Mut sit on yks koulupoika sopivasti työhön tutustumassa, niin ei tarvinu ite edes ripustaa ja maalata noita alusta kappaleita. Runko, akselit, tukivarret siis pitäs vetää tuollaiseks. Salama tosin hieman kirkastaa väriä....ei se ihan noin räikeä ole hallin valossa, mutta auringossa ehkä on?? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71631 |
Voi jessus mikä väri:D
|
Lainaus:
Mutta konepellin ja maskin värikin on jo niinku päätetty, vielä pitäis vaan löytää sitä ja osaa maalaakkin, mutta siihen menee vielä aikaa. Näprätään nyt noita tekniikka puolen osia nippuun pikku hiljaa. |
tuleeks tää kuitenkin Trinelle? :D
|
Lainaus:
Tänään ehdin taas pitkästä aikaa näpräileen edes jotain. Ensin piti siivoilla loppuja, mitä oli kesken ja sitten hieman projektin näpräämistä. Etuperän koppa vaihtu tänään suorempaan. Ennen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71846 Ja jälkeen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71847 Taka-akseliin tuli ylätukien kiinnike leikattua valmiiks hitsausta varten ja pultattua laarien akselit paikoileen ja siivoiltua tiivistepintoja vanhoista liimoista. Sit koitin etsiä sen näköisiä jarrusatuloita, missä ei olis männät ihan jumissa ja yhtä etusatulaa nyt vielä uupuu, kun en jaksanu lähtee pimeellä hangesta tutkimaan. 3 muuta satulaa vois toimia. Pitää kyllä koittaa pumppailla varmaan niistäkin männät ulos ennen pesua ja maalausta. Pari varaosa "etupyöränmurgulaa" tuli kans purettua, että sai paremman murroksen (tai siis 2) ja ehjät pronssihelat murroksen päihin. Jarrulevytkin tuli kiikutettua Makelle sorvattavaks, mutta kaveri oli flunssan kourissa, joten ne sorvaillaan, ku ukko paranee. Niin ja se kiertyny etuvetari meni kans Makelle tutkittavaks, että miten kovasta matskusta on kyse ja että pystyykö hän omilla koneillaan tekeen korvaavan. Tarkoitus olis siis saada akselien osat siihen kuntoon, että vois niputtaa ja alkaa sovitteleen rungon alle, josta tulikin mieleen, että faija oli tainnu auraa pihan lumet rungon päälle:(:(:(:( ' Jatkuu taas jossakin vaiheessa.....huomenna kuulemma jouluostos päivä ilmoitti Sanna:mad::mad::mad: |
Ei se runko ihan kasan alle ollu jääny, mutta kasan taakse hiema. mut kyl fergu sen sieltä kevyeen veti näkyville.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71975 Apukuskina sylissä Trine "helpotti" ratin pyörittelyä. Mut tytöllä oli kivaa, vaikka oliki kuulemma vähä kova ääni vaarin raktorissa:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71976 Ja lämmityskuluja ylöspäin, eli kylmää rautaa sisälle sulamaan. Etuakselista toivottavasti löytyis ehjät jarrusatulat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71977 Seuraavaks taas pikkuhiljaa osien siivoilua, että sais akselit kasattua ja runkoon kiinni. Rungosta pitäis ylimääräisiä korvakkeita leikkailla pois. Sit varmaan pitäs alkaa tutkimaan höyrypesuria kuntoon, että sais kone-laatikko paketin siivottua ja pääsis sovittleen sitä ja ohjausta ja panhardia ja pakoputkia....niin joo Roverin V8 koneeseen saa tarjota peltisarjoja;) |
Ei rojektissa mitään vikaa, mutta onpahan vaan komia verkku!
Pölijää, ku täällä ei oo lunta ko nimeksi... |
Tänään taas puuhasteltu. kaverin kanssa oli uuden vetarin tekemisestä alustavaa juttua. Sit pajalla aloin vertaamaan, että onks noi nykyiset vetarit samalla 10 spoorisella jaolla, ku Rangessa. Onhan niissä siis 10 spooria, mutta vetarin paksuudessa hiukan eroa:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72046 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72045 Rungossa lieviä ruostavaurioita korjattavaks. Eli tässä lähtökohta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72039 Sit myöhemmin sain paikkailtua http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72042 Ja hieman pohjamaalia perään.....jousen korvakkeessa oli ruostereikä, jonka sit laskin "snurran" kanssa vaan siistimmän näköiseks ja totesin, että sehän menee kevennys reiästä:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72044 Etupäästä lyhentelin runkoa hieman ja ylläriks löyty toisen palkin sisältä pieni amppari pesä. Kyllä ne kans tekee pesänsä kaikenlaisiin paikkoihin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72040 Tuossa siis tän päivän aikaansaannoksia. Ingmannin Tommi jo aiemmin ilmoitti, että älä heitä korvakkeita pois, sillä niille on tarvetta. Pitäs jokupäivä varmaan ottaa työmaalle mukaan, niin olis lähempänä uutta määränpäätä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72043 Juu ja Maken sorvi oli kans saanu syötyä ruosteet pois jarrulevyistä. Nyt vielä noille ja napakappaleille pieni sorakylpy ja "Trinen valitsemaa" väriä pintaan. Sit pääsis niputtaan taka-akselin, mutta edestä vielä puuttuu se toinen vetari:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72041 Sit kun saa akselit alle, niin olis kiva sovitella konetta paikalle, mut sitä ennen pitäis perehtyä höyrypainepesurin sielunelämään ja koittaa saada se taas toimimaan:rolleyes: |
http://www.imcdb.org/i006617.jpg
Kuva elokuvasta 007 Rakastettuni. Siinä James Bond ajaa Leyland Sherpalla turvaan, vaikka Jaws (Richard Kiel, 217 cm) reuhtoo peltejä irti. Ja mikä on ajaessa, noin tyrnillä vetareilla. :D:D:D Samassa elokuvassa Bondin kusinen Lotus Esprit tarvitsi kaikenlaisia kikkoja, että pääsi konnien mustaa Ford Taunusta karkuun. :) |
Hissukseen jotain lisää. Willyksen maskista leikkailin turhia sisäosia pois ja irroittelin vaakalistat. Aikas syvässä ruosteessa kun on, niin tarkoitus olis putsailla ja kunnostella osat kohta puoliin. On vaan pirun kylmää tuolla ulkona hiekkapuhaltaa, joten hieman odotellu lämpöisempiä kelejä, että sais maskin puhallettua puhtaaks.
Joo ja sit tässä topikissa jo siivoilemista esittelin, niin tavallaan siihen liittyen hankin laatikoston työkaluille. Olisin halunnut 40cm korkean laatikoston, koska se olis mahtunu tuohon alemmalle pöytätasolle, mutta eipä sellaista osunu kohdalleen. Ja sit meinasin persiiilleen lentää, ku kävin muutamissa paikoin katselemassa työkalu laatikoiden ja vaunujen hintoja. SIIS KYLLÄ ON HINNOITTELU KOHDALLAAN!! Noo kaikkihan on kallista, jos rahaa on rajallisesti käytössä ja siitä syystä IKEAsta tarttui mukaan tuommoinen peltinen laatikosto. Vielä ei ole käyttökokemuksia, ku en ole ehtiny työkaluja sinne laitella, mutta jospa tuo olis hintansa arvoinen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72203 No sitten taas itse rojektin kimppuun. Hieman hitsailin etummaiset tukivarsien korvakkeita nippuun, ku tuli tuosta irroiteltua korin kannake korvat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72204 Maskissa siis toisin paikoin tuollaista kohtuullisen selkeää ruostumista ja syöpymistä havaittavissa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72207 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72208 Puhalluksen jälkeen selviskin, että ne on jossain vaiheessa ollu kromatut, koska kuparointia löyty puhalluksen jälkeen.....saas nähdä millaiset näistä saa siivottua, ku on meinaan aika tukevasti syöpyneet.........kullan värisenä ne vois olla ehkä passelit suhteessa muuhun ideoituun väriin;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72209 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72210 Jarrulevyt ja napalaipat oli kaikki melkoisen surkeen näköisiä lähtökohtana:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72206 Mutta aikansa ku niitä siivoili ja Make sorvas pinnat ja sit sai vielä uutta väriäkin niskaan, niin ihan piristävältähän noi osat jo alkaa näyttään. Vielä on tosin pirusti palikoita ja pulikoita siivottavaks ja sovitettavaks, ennenku tääkin omin voimin liikkuu ja on "valmis":o Aika erilaiselta näyttää toi väri nyt kun otin kuvan ilman salamaa:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72212 Nyt pitäis vielä kokeilla siivota noin kääntökuulat siihen kuntoon, ettei ihan solkenaan kuseksis rasvoja ulos. Eli melkoisen syöpyneet on. Ajattelin laittaa varaosista toiset, mutta ei onnistu heittämällä, kun näissä on muokattu sitä olka-akslein takakallistumaa uusilla reikäsillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72205 No sit tuli idea, jota pitää kokeilla. Eli puhallus, jotta pinnan saa karheaksi (oli makee kipinäsuihku, ku puhalsi kromattua pintaa:D:D), sit päälle epoksimaalia, sitten hiotaan pahimpia epätasaisuuksia pois ja vedetään tarvittaessa lisää epoo. Sitten kun pohjat on "hyvät" niin väriks musta.....ai miks? No ettei heti näy vaseliini raidat:p:p Ja sitten viimeiseks pintaa ns. kovalakka, jota käytetään ainakin uudempien ja kalliimpien merssujen maalauksessa. Kallista on, mutta onneks lakka jämiä jää yleensä sen verran, että riittää näihin kuuliin helposti. Mut aika näyttää, että menikö suteen koko idea. Nyt ollaan vasta vaiheessa, että eka värssy epooksiva on ruiskittu pinnalle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72211 Töistä lähtiessä tuli vielä ilmoitus, että JP, eli harjoittelia "kloppi" vetäs loputkin puhalletut osat väriin ja on kuivumassa:):):) Nyt pitäsi saada aikaseks uus etuvetari, että pääsis niputtaan akselit. Tai siis taka-akselin pääsee jo niputteleen.......kunhan nyt saa tän Joulun alta pois. Tuli meinaan kotoa sellainen ilmoitus, että ei tarvi pajalle mennä ennen ens maanantaita:p:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72213 |
Lainaus:
Oltiin mamman kanssa ostoksilla ja otti kuulaan niin perhanasti, kun ilmoitti, jotta mennää vasta 21 aikaan kotiin, kun sillo tulee telkkarist "joku ohjelma". Pyysun tietysti puhelinta lainaksi ja katoin jotta oli laittanu ittellensä muistutuksenkin, joten siirsin puhelimen kelloa 2 tuntii eteenpäi!!!:D:D Sit oltii seiskan aikaan kotona ja sain lähteä aika liukkaasti tallille ittekki...:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Ja jouluna: - VARO "kinkku ruukkua"... NIIN JOO!!! Tohon kuuliin poijjaat tuolla "muualla muailmassa" ovat laittaneet kemiallista metallia, ja väittävät jotta toimis??? Kannattaisko kokeilla???? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kysästääski, ku tuli just mieleen......eli onko joku törmänny pulttijako adapteriin Rover (5x6,5"??) -> 6x5,5" ??? Eli onks semmonen mahdollista. Sais vaan paaaljon lisää rengas vaihtoehtoja, kun sais sovitelaipoilla laitettua muitaki vanteita, ku noita Roverin omia.
|
Lainaus:
Saattaa olla että tulee vaan viidellä kiinni, kun viimex kysyin...:D:D Niin ja sais vähän vahvempiakin vanteita ja vähän toisen kokoisiakin... |
Lainaus:
Hieman muuttunu auton ulkomuoto eli look sitten vuoden 1995. Eli videossa kohdassa 22.21 samainen auto http://video.google.com/videoplay?do...26303437&hl=en# |
Hieman muuttunu auton ulkomuoto eli look sitten vuoden 1995. Eli videossa kohdassa 22.21 samainen auto
kenes tuo range oli. ilmoittele kun rungon käkkylöitä sais tulla hakee |
Suomisen Samulihan tuolla viimeiseks ajeli kisoja ja sitä ennen muistaakseni Rintala ja oliko vielä Pasi etunimeltä apuskuski tais olla Taru:confused::confused::confused::confused:
Joo pitää ottaakki rungon kilkkeet mukaan työpaikalle tässä jokupäivä, niin olis ainaki lähempänä. Tänään hieman pakkanen meinas latistaa hiekkapuhallus intoa, mutta ei sentään kokonaan. Eli K-raudasta pari pussillista hiekkapuhallushiekkaa ja eiku työpaikan pihalle touhuaan. Lähtökohtanahan siis tuollainen "ajanpatinoima" Willyksen maski. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72613 Sisäpuolelta siivoilin aiemmin jo jäähdyttimen "tuulitunnelin" kuubaan, mutta ruastetta on. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72614 Sit jonkun aikaa touhuttua oli ruosteet poissa ja kello kerrankin mun puolella, niin jäi aikaa suhauttaa epoksit pintaan, ettei heti sovittelu vaiheessa ruostuis jo uudestaan. Jossain vaiheessa sit pitäis vielä tehdä pohjatyöt loppuun ja maalailla lopullinen pintaväri, mutta ennen sitä pitää rakennella tohon kiinnikkeet runkoon ja jotkut valotkin vois sovitella. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72615 Poikkilistat tuli samalla maalattua ja uus kerros väriä meni etuakselin kuula-muniin kans. Listoissa on kasn vielä aikapaljon pohjatöiden tekoa, ku olis jotenki halu saada noista edes vähänkään kullatun näköiset. Ameriikan maalla olis hienoja litkuja, mutta ei tiettävästi kellään täällä Suomessa??? Eli tuommoisiin tuotteisiin törmäsin mutakilpuri King Sling kautta http://www.sprayonchrome.com/index2.html http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72616 Jatketaan taas jokupäivä.......tosin nyt on taas vähän RC-crawleri kuumettakin ollu ilmassa, ku MikaU hommas scale auton. Niin että saas nähdä innostuuko ite kasaan oman RC auton tuolta muutamasta peltipurkista ja muovilaatikosta taas ajokuntoon:rolleyes: ai niin ja Sannan Volvokin pitäis kai tarkistella ja katsastaa tässä lähipäivinä.....on muuten vastahakoista hommaa tuollainen perus autojen huolto/korjaus, ku ajatukset kuitenki ihan muualla:D:D:D |
Lainaus:
Ja nyt perkele teet ees jonkun projektin loppuun saakka!:D:rolleyes: |
Lainaus:
Tossa ainakin vaikuttaisi,että jaksot oli pitkiä ja ajettavia. OT,mutta olkoon. |
Lainaus:
Mjut tänään edes hiukan projektiakin nysväsin. Eli kääntökuulien hionta ja lisää maalia, jotta syöpymät sais peittoon ja pääsis kohta lakkaamaan jotta sais alkaa kasaamaan etuakselia. Aika hyvältä alkaa näyttään jo. Pieni hionta pariin paikkaan ja seuraavaks mustaa ja sit kovalakka. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72749 Samalla maskin poikkilistojen ruosteen syömiä kuoppia tuli kans täytettyä ruiskukkitillä ja kun odottelin ruiskutuskertojen välillä hieman kuivumista, niin piti selailla jo kopan värivaihtoehtoja, vaikka auto on vasta ihan suunnittelu asteella:D:D:D:D No mutta kuluipahan aika nopeammin unelmoidessa:rolleyes: Jotenkin punainen ja "kulta" pyöriny mielessä......noo saas nähdä sit loppupeleissä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72750 Sueraavaks pitäs kasailla taka-akseli ja korjailla se höyrypesurikin......niin ja takatukivarret pitäis vahvistaa ja siivota ja taakse ylätukivarsiin pitäs käydä Karaasista hakemassa nivel ja ja ja ja............:p |
Tua punanen olis kyllä porno.
|
Sivu luotu: 14:19 (GMT +2). |