![]() |
Ford F250 4x4 juttua...
Mietin ja katselin ja ihmettelin ja ties mitä.
Ajatuksena ens olis ollu uudempi kinkkukaappi, mut sit on ongelmana nuo paikat. Ku ovat yleensä kaks paikkaisia. Vähintää kolme tarttis olla. Ja sitte tulee se pakuvero. Periaatteesta sen kierrän, vaikka se maksais sit muuta kautta. No, tuollaiseen sitte päädyin. Kuorma-auto pienellä verolla ja 5 paikkanen. Auto on mallia 96 ja varustelu XLT. Koneena siin on 7,3TD ja tomaatti siin peräs. Tämän on pakko olla sitä ekologista, ku perusverot ja käyttövoimaverot on kert niin pienii. Mut ei ilman jenkkiä ole ongelmiakaan. Olis muutama kysymys nyt alkuun.. Ongelma1: Ihan ku jousia ei olis ollenkaa edessä. Joustovaraa noin 5cm sitte tulee pohjaanlyöntikumi vastaan. Eli ikäänkuin olis jouset kuolleita tms. Myyjä viel kehu että on hyvä kun eteen on jousipajalla laitettu oikee lisäjouset vahvistamaan keulaa. Mut ihmettelen, et mis joustot on? Ja kun laittaa sen irroitettavan vetokoukun (tai kyntöaura) paikalleen ja mittaa sen koukun ylätason korkeuden, ni se on tuossa noin 40cm. Normaalisti vetokoukun suositeltava asennuskorkeus on about 50cm. Eli olisko toi koko paketti sen kymmenisen senttiä liian alhaalla? Ei se kovin korkealta näytä, eikä tunnu, mut toisaalta se on kyl aika iso auto, et kai sen pitäis hiuka korkeampi olla ku melkei vakio KC. Räppäsen kuvan siit, niin joku jonka silmä on noihi tottuneempi, niin voi kertoa oman näkemyksen. Kaarinan Jousipajalla kävin kyselemäs, ni ehdotus olis, et puretaa jouset, naputellaa niit uuteen uskoon ja korvataa se jälkeen asennettu lisälehti parabolisel paksummal, että sais sen nousemaa. Hinta-arvio karkeasti 500. Ja tuoho hintaan ottaisin ite pakat irti autosta. Ja pelkkä etupää. Joten jos on muista ideoit, saa kyl ehdottaa.. Eli miten tuosta saa pehmeämmän ja hiuka korkeutta saa tulla lisää. Ongelma 2: Vaihtaa ihan hemmetin isoilla kierroksil vast.. Kun tuon kans ajaa jotai 60kmh, niin se pitää varvit siin 2-3tonnis.. Eikä aina vaihda isommal. Onkoha sil jotai tehtävis tai kuuluuko sen olla tuollaine? Sama ku sen kans lähtee liikenteeseen, niin jos koittaa sillai "siististi pintakaasul lähtee, niin se vaihtaa isommal vast ku varvit menee liki 3tuhannen.... Sit ku sen kans menee sen 80-90 ja se menee OD:lle, niin varvit hiuka yli tonnin.. Ja kuulostaa hiljaiselta, niinku kuuluukin. Ongelma 3: Ratkaistu ilmeisesti ainakin... Mahtaak jostapäi Suomen maata saada tuoho takalaitaa? Ku tuossa on tuo typerä verkkorätti nyt paikallaan. Varmaa yksii tyhmimpii tuunauksii mitä tuollaisee voi tehä. Johonki se voi sopia, mut tuossa se alentaa viel entisestään matalaa takapäätä. Ja parempi olis muutenki originellin kans. |
mulla on kans joku reilu 5senttii keulassa pohjaanlyöntikumeihin pakat on ihan suorat. jenkeistä saa vaikka mitä palikkaa noihin jousiin :) ei se kyllä ikinä oo pohjaan niitä löyny aika jäykkiä nää on joka paikasta. mulla on tosin 99 että tiedä sit millasia eroja näis on. overdrive.fi siellä on juttuu aikapaljon foordistakin vittumainen vaan ettii sielä tietoo sivuja rupee olee niin monta. :D
mä en taas tajuu mikä mun etujarru levyt vetää kieroon ostaes ne oli kierot vaihdoin levyt n 2kk pelas taas hienosti nyt taas täristää jarrutuksis ja justiin etupää... en ymmärrä pääseeks ne sit niin kuumaks kun en mielestäni mitään hirmu jarrutuksia edes tee ja levytkin on melkee 3 senttii paksut ettei iha heti pitäs vääntyy ?:confused: oon välillä koittanu lämpeekö napa jotenki erityisesti jos ne vaikka laahais tai jotain mut eikyllä lämpee ? tuost laatikosta en tiedä mitää mulla on keppiloota.. |
Lainaus:
Kyl ne jousipajal sano, et ei se tollaine kuulu olla.. Kiva verrata johonki pikku chevypickuppiin, ku on edest ja takaa iha hemmetin löysä. Tai oikeastaa pehmee. Ei löysä. Mistäs palikoita on tilattu, Summitilt tai jostai muualta? |
toi vaihtaminen voi johtuu ihan vaan öljyistä, tuppaa noi jenkkin automaatit olee aika tarkkoi siitä öljyn määrästä eikä se ikinä haittaa tee jos öljyt ja suodattimen vaihtaa :)
|
pitää sorvauttaa nyt noi levyt. voimansiirto osat jamantilta sit us parts jolla ei ole koskaan ollut mitään varastossa kun kyselly sit on tää south west trade tai joku sellane ja jari mäeltä johon oon ollu kyllä tyytyväinen joidenkin osien hinnat saattaa olla tajuttoman kalliita mut kaikki kulutus osat osat on ollu ainahyllyssä ja suht edullisesti ja jos jotain on pitäny tilata niin tulee kyllä nopeesti ja asiakas palvelu on hyvää :) jokku tilaa suoraan rockauto.com mut pyrin aina ostaa suomesta jos ei varmasti tiedä osan sopivuutta niin palautukset helpompii..
mua ihmetyttää kans ton pakokaasujarrun toiminta kun kylmällä kelillä se sulkee sitä että saa moottorin nopeemmin käyntilämpöseks mut parikertaa tehny sillee että iha yht äkkii vaikka kone on ollu montatuntii ajos ni saattaa lykätä pakokaasujarruu kesken kaasutuksen päälle joka kuulostaa aika pahalta yleensä tää on tullu ku ajaa jonkun sumupilvenläpi aamuyöstä tai vesisateella jos rupee temppuilee ni pitää nypätä piuhat irti rikkoo viel koko koneen :S |
|
2 Liiteet
Joustoja edessä melkein 4cm.. Että näin..
Ja sitte toises kuvas näkyy, et millaine jousiviritys siin on.. |
oho kyllähän tuo aika kuoleentunu on :D mittasin piruuttaan on mulla 7 senttii ja mulla on 2 lehtee.
tuohon ois kyllä pirun helppolaittaa apukierrejouset mutta huonontaako vaan entisestään jo jäykkää alustaa tosin en minä tällä kyllä mettään oo menossa että senpuolee.. :confused: |
Lainaus:
Mut maantiellä olis iha kiva, jos ei ratti löis nokkaan, ku menee jostai hidastetöyssystä tms.. Tulee todellaki hidastettu niihi (ei kai se huono ole, mut ku niihi pitää melkei pysähtyy). Kingcabil vois surutta vetää sen 4-50kmh niistä yli. No melkei ainaki. :D Tuollaisii peten näyttämiä settei olen kans summitilt katellu. Mut harmittaa toisaalta maksaa koko korottavasta sarjasta, ku tarvis pelkät vakiojouset uusina. Tai sitte tuuman-kaks ylös. 4-6 tuumaa nostavat hankaloittaa jo talliin ajamista. :P |
http://www.topparts.ee/ Tuolta oon jo vuoren verran hommannut varaosat forttiin. Levikkeitä kun kyselin niin Mäki 1000 € 650 € mva-huolto ja viro muistaaksenin 400 € kaikkineen kuluineen mulla 2 viikkoo toimitus aika.
|
Lainaus:
|
komee fordi ostikkos tuon turusta ? jos se oli sielt ni minunki piti mennä kattoo tuota mut oli pyöränlaakeri ruvennu ääntää ja se vietiin sit huoltoon eikä päässykkää kattoo.
|
Jaa ne on poistanut suomen kielen version. Kyllä ne hyvin ymmärtää suomea (kun rahasta kyse) :) Tarjouskyselyä vaan kehiin.
|
Lainaus:
Kävin kotkas kans kattoos yhtä vastaavaa mikä oli tullin varastos, mut se olis ollu liian vaivan ja rahan takan sit jo. Tosin siin olis ollu takan koppa ja järee lumiaura, mut eipä sil aural mitää käyttöö olis ollu. Vaikka olis sen saatu myyty. Oli vaan nii helvetin tietämättömii myyjiä. Kuulemma ei tarvii e-valoi -> väärin. Kuulemma ei tarvi mitää ihmeellisii paperei, ku heil on kaikki. -> miksei niit näytetty.. ymym Nojoo.. Ei aina voi voittaa.. :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja vaik tässäki nyt on hiuka jousimurhetta tms. Niin luulen kuitenki saavani paremman laitteen vaikka vuoden onkin vanhempi.. Mut ei ainakaa ole ruostetta missää. Rungos hiuka pintaa, mut toi neljä millinen nyt saa hiuka ruostuakki.. :D |
Lisää ongelmaa.. Lisään kans ekaan postaukseen.
Mahtaak jostapäi Suomen maata saada tuoho takalaitaa? Ku tuossa on tuo typerä verkkorätti nyt paikallaan. Varmaa yksii tyhmimpii tuunauksii mitä tuollaisee voi tehä. Johonki se voi sopia, mut tuossa se alentaa viel entisestään matalaa takapäätä. Ja parempi olis muutenki originellin kans. |
Usa-Osassa näkyy olevan yks F150 purkuautona, siin ois takalaita. http://www.usaosa.fi/index.php?page=...nfo&prodId=629
|
Lainaus:
|
Nii, osaako joku sanoa jos tuo sopeis. He sen ilmeisesti olisivat valmiita myymään.
|
Mä en niin noista Fordeista tiedä, mutta pikainen googletus kertoi notta -92 tuli uudempi keula, face lift siis, muuten koppa olis sama. Ja kun vertaa kuvia, niin mun mielestä tuon laidan pitäis sopia.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
TV-Cable!!!!!!
Tarkista laatikon tv-kaapeli ennen kuin ajat enää metriäkään, voit vielä ehkä pelastaa laatikon? Jos se asia on kunnossa eli ehjä ja oikeissa säädöissä , seuraava on keskipakoventtili ,puhdista ja herkistä , Jos ei vieläkään apua -korjaamo kutsuu
|
Lainaus:
Lainaus:
Vajaa 600$ olis ollu uus ameerikoista tarvikelauta paljaana. Eli siihe viel kaikki hilppeet ym mukaan. Ja rahti ja tulli ja ja ja .... No, ainaki tulee lauta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ethän vaan ole mennyt ajamaan sillä!
TV control cable ja Kick down ei oo sama asia , usko pois, ja niiden säätö oma asiansa. Laitoin terminologiaa että sun ois helpompi googletta, sieltä löydät faktaa ,täältä mielipiteitä ,mulla on samanlainen peli jo parikytvuotta, ja mielipidettä löytyy, löytyy myös korjausopas ko.autolle. niin ja paaaaljon remppaa on tehty!
kokeile säätöä vaikka:- kaasupohjassa vaijerista kaikki löysät pois (kone sammuksissa) varmistu että vaijeri on ehjä eikä rispaantunut ja jumitteleva Keskipakoventtiili jos jumittaa vaihteet menee aika hyvin sekasin ,ei vaihda ,ja jos vaihtaa haluaa pitää myös sen päällä. Jakolaatikko irti, häntä pois, ja sieltä löytynee keskipakoventtiili, en tiiä mikä englanniksi, kokeile vaikka... g.point |
Lainaus:
|
Lainaus:
mitä sullaon kulutus ? |
Lainaus:
Kulutus oli tuossa alussa jotai 13nurkil ku ajeli nurkkaa ja matkaa sekaisi ja hiuka polki silloitällöi. Nyt tuo vuotaa jostai suodattimen läheltä aika rankasti, ni en ole tohtinu laskea kulutusta. Pitää ottaa nissani käyttöö että ehtii tuoho kunnol perehtymään.. |
Lainaus:
mä ostin koko hanan kun tuntui niin väljältä ja tiivisteet tuli mukana ne on sellasii jännii kartio tiivisteitä etten tiä löytyykö niit tarvikkeena mut ei hanakaan ollut pahanhintainen 35€ samalla hyvä vaihtaa suodatin. ja tehä "suodatinjalka modi" tuossa keskivaiheella alkaa höpöttää siitä. todella ahtaassa paikkaa vaan joutuu istuu siel koneenpäällä :D:D http://www.youtube.com/watch?v=BipeEzrF0RQ tänään ite tappelin kuskin sähkölasin kanssa hampaat on yläpäästä kuluneet ihan paskaks ei meinannu saada kiinni eikä auki no hitsasin sinne sitte hampaat uusiks ja viilasin hienosti asentelin paikalleen laskin alas ja takas ylös "täähä toimii" sit viel kerran alas ylös ja pam hampaat irtos :D nyt jos avaa ni ei saakkaa kiinni pitää pahvit purkaa kyllä niin vituttaa. |
tänä aamuna -1 ja ei syttynyt hehkun valo starttas kyllä ei lähtenyt käyntiin oli polttanut 30A sulakkeen
selailin tuossa ja jennkki foorumilla sanottiin että naftansuodattimenjalan lämmitin on oikaris johto irti ja uusi sulake ja toimii taas ihan vaan jos jollain temppuilee samalla tavalla. moottorin esilämmitys systeemi on sellanen että se pistää pakokaasujarrua päällä ja pois tiheeseen tahtiin joka kuulostaa todella ärsyttävältä (suorillaputkilla) aamu 5 ja koko naapurusto herää niin otin pakokaasujarrunpiuhankin pois eipä siitä kovinkaan ole hyötyä minä kerkeen esilämmittää konetta muutenkin :) |
Lainaus:
Ensiks, mistä tuon hanan sai ostettu vai pitikö tilata jostai kauempaa? mikä tuon suodatinjalkamodin idea on varsinaisesti? Ja sit noista jousista.. Ideoita nyt itellä ollu, et pistäis ilmatyynyt, ilmaiskarit tai vaan uudet lehdet. Tai vaan elvyttää vanhoi lehtiä. (pystyykö tekee edes?) Onko jollai ideoita tuoho, et mitä tekis tuon kans? Koska ongelmahan on se et se on siis ihan tautisen jäykkä. Olis kiva saada se pehmeemmäks ja hiuka sen pitäis olla korkeempi. Ts enempi joustovaraa. Ja tiedän et tuo jonkun verran maksaa, mut ei viitteis tonneja laittaa kii että pehmenee... Eli mahd edullinen paketti tietenkin. :) |
Lainaus:
kaiketi ton jousihässäkän poistamisella nafta virtaa paremmin en tiedä onko suurta eroa tai vaikutusta mihinkään mutta ihanku ois kiihtyny vähän paremmin sitä tietenki vaa kuvittelee..... :D ei siitä haittaakaan ollut eikä tuolla ole mitään virkaa ei vaan anna polttoainetta jos olet unohtanut pistää suodattimen paikoilleen. taas omas foorttis ongelmii ku takapalat loppu ja nytku palat tuli ni oikeen puolen takapalat oli jo kadonneet :mad: oma vika mutta pakko vaan jotenki ajaa töihin.. nyt sitte uudet männät ja levy samalla on se niin halpaa :( sain sen viel silleen kasaan että pystyy ajamaan vahingoittamatta enempää saa nähä millon osat tulee kaikki jenkeistä tietenki :) mä oon miettiny jos ostais eteen jotkut korotussarjan jouset ku takapää on melkein 20 sennttii ylempänä eika kovin kalliita mitä nuita jenkki hintoja olen katellu ainii ! ja renkaat on tilattu vähän karkeempaa :P |
Lainaus:
Oleks jousia kattonu jostai jo? Ite katellu nyt summitilt ainaki, mut onko jossai halvempaa ja/tai helpompaa tilata? Mun mielestä toi suodatinmalja on erilainen. TUossa ohjeessa ku neuvotaa ne kaks ruuvia ottaa pohjalta irti, et saa sen suodattimen sisäl tulevan pillin ylös, ni ei mul ole mitää ruuvei siel pohjal. En tosin ole varma, mut mun mielest moisia siel ei ole. Mulla taas on koko paketti liian matala. Vetokoukun mukaan ku mittaa ni perse olis 10cm liia alhaal. Ja keula taas varmaa sen viitisen sentii ainaki. Se arvio perustuu siihe et vois kuvitella et joustovaraa tarttis olla sen 10sentin nurkilla.. Ja muutenki toi on takamatala. :) |
Lainaus:
En tiiä, kysyinkö jotai tyhmää tai eikö mua vaan ymmärretty vai halutaanko mulle myydä jotain mitä en tarvi. Kysyin JariMäeltä: Hei! Itelläni on tuollainen F250 '96 7,3TD. Siin vuotaa naftaa jostain suodattimen ympärilt. Ja ilmeisesti se syyllinen olis se hanapaketti, jolla saa sen veden laskettu alas sieltä. Offipalstalta sain sellaisen käsitysen että teiän kautta moisen sais? Mitäs mahtaa maksaa ja miten nopeasti tulis? T:Tero R. Ja vastaus: Moroo Ei ole yleensä vika siinä tyhjennyshanassa , tai en ole noita ainakaan myynyt , yläänsä vika korjaantuu hanan tiivistisarjalla Ford osanumero F6TZ-9157-BA mikä on ikävä kyllä loppu varastosta mutta laitan sitä heti tilaukseen pari settiä eli sitä lienee saapuvilla ensi viikon alkupuolella jos sellaisen tarvitset , hintaa luulisin olevan noin 60 euroa + postitus . kannattaa myös tarkistaa syöttö ja paluuputkien tiivisteet toki nissä harvemmin vuotoja on . terveisin Petri R. ________ Että näin. Aika arvokas tuo tiivistesarja jos hana on 35e nurkilla. Ja kysyinkö nyt edes oikeeta nippeliä? Jousikysymykseen kukaan ei vissii osaa sanoa mitää? |
no hitto kyllä ihan oikeeta osaa oot kyselly...
mut hetkinen onko sulla edes tollasta hanaa ku oon nyt kokonaa unohtanu että eihän sulla ole samaa vuos mallii :o http://stores.channeladvisor.com/Aut...arator%20Valve ei sulla sit pakosta oo tuollasta jousihässäkkääkään siel suodattimes |
1 Liiteet
Lainaus:
Tuossa kuva ylhäältä koko maljasta. Mikä tuon irtonaisen langan tarkoitus on, joka tuol pohjal näkyy? Siis toi puol ympyrä, joka on tuon peltisen "lautasen" päällä. Vissii on juotettuna kii johonki ollu joskus? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
sulekkeen pitäisi olla 25A tai 30A mutta paikkaa en tiedä tuos sun vehkeessä ei muutaku kattelee mikä niistä saattais olla tukos ? yks on tietenki jos tankin suodatin on iha tukos mut kai sinne jonkunverran pitäs tulla... tai ehkäpä siirtopumppu menny mut katso ensin ne sulakkeet jos on menny vaihda uus jos palaa heti ota sen naftasuodattimen lämppärin liitin irti |
Kaveri osti kans tuossa F350 -97 samalla padalla.
Kun oltiin hakemassa, sammahteli ykskaks aina sillontällön. Sit ku katto tarkemmin, niin toinen noista 8mm pulteista, joilla tuo pienempi juttu tulee kiinni siihen filtterikotelon kylkeen oli hukkunu ja vuoti välistä. Uus millinen pultti siihen ja rokrok. Nyt sitten oli siitäkin vehkeestä tullu suodattimen vaihdon aika, kun entistä suodatinta ei enää ollu... tai oli ne muoviosat, mut pahvit on varmaan jo siellä elektronisissa suuttimissa :/ tuli vaan kateltua rockautolta, notta suodatinelementit on ~$25 mut postikulut päälle ~$32. AD varaosassa sama filtteri 50e. Mutta toisaalta, jos on vuotoja filtterissä, vastukset rikki tjsp, niin $250 saa uuden suodatinhärvelin. |
Lainaus:
Kaikki sulakkeet on ehjiä. Ellei sitte ole erikseen jossain paikassa x joku erillinen suodatin. Hassu kyl jos tuossa ei olis edes siirtopumppua. Mut en nyt sit tiiä mitä täs uskois. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kaveri oli viikko sitte ostanu F250 power stroken ja tänää illalla ihmeteltiin yhteen ääneen et voiko pitää paikkaansa ku manuaalilaatikossa on käytettävä automaattiöljyä?? :confused:
Ja mikä ihmeellisempää, se lukee ohjekirjassa?? |
Lainaus:
|
| Sivu luotu: 06:37 (GMT +2). |