Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Käyttökokemuksia automaatti Volvo V70 -2000-> (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75312)

-Jyki- 03.09.2010 17:03

Käyttökokemuksia automaatti Volvo V70 -2000->
 
Otsakkeen mukaisesta kikottimesta jos kokemuksia ni kiitollisena otettas vastaan.

SauliS 03.09.2010 17:17

Korjaamokokemusta on jonkun verran. Mitä siittä pitäis tietää?
Aika lujia vehkeitä ovat. Koritekniikka oikeinkin hyvää, ei paljoa ruosteet vaivaa. Alustan osat/jarrut kulutustavaraa. Laatikot kestää suht hyvin jos ölpät vaihdeltu säännöllisesti.

-Jyki- 03.09.2010 19:14

Lähinnä just tuo tekniikkapuoli.Laatikon kestävyys on mietittäny ja sit tuo alusta...
Ja sit jos olis tuosta AWDeestä tietoo ni ois jees...helpottas valintaa jos niis on jotai "lastentauteja" mitkä tietäs.

kami 03.09.2010 19:22

ite ajelen tällähetkellä vanhemmalla mallilla ja hyvin kulettaa. 500tkm automaatti dieselillä. uudempia sivusta seuranneena ei sen kummempia kuin muutkaan sen ikäiset. ehkä keskimääräistä vähemmän jopa ongelmia. joitain alustan osia ja jarru osaa syövät kyllä. muistaa huoltaa ajoissa..
edittiä jotta parista awd stä nivomatit uusattu tuttavapiirissä ja hammastanko.. tosin olivat jo aika paljon ajeltuja..

SauliS 03.09.2010 19:37

Kyllä ne ihan kohtuu hyvin mailia kestää. Jos se on ostohetkellä kunnossa, laatikko ei rytky eikä luista, saattaa kestää pitkään. Jos vikaa, silloin yleensä maksaa. AWD:ssä sama homma. Nelivedon kulmavaihde tuppaa vuotamaan öljyä vanhemmiten, muuten ei ole kallis vika paitsi työn osalta. Pystyy korjaamaan itsekin. Jos takapää ei vedä ja rutinaa kuuluu, silloin yleensä kulmavaihteen holkista poorit sileänä. Holkki halpa, mutta joskus harvoin akselikin pilalla->uusi kulmavaihde.

HV 03.09.2010 20:52

viisvaihteista automaattilaatikkoa voi huonostapaukses joutua vaihtamaan 100tkm välein eli ei tosiaankaan mitään kestäviä laatikoita. jonninverran sähkövikoja, esim. lambda, ilmamassamittari, ilmastoinnin antureita ymym. mut kai sitä jotkut pitää hyvänä autona, ainakin ne jotka omistaa. Itse enää ikinä tule omistamaan volvoa ja olen tyytyväinen kun sain ton edellisenkin myytyä :)
ja sit vielä ne etupään nivelet sun muut ei taho kestää

ugly_hj 03.09.2010 21:39

pikkuveljellä oli 98 v70 automaatti ajoi sillä 200tkm ja nyt silä on ajettu lähes 700tkm eikä ole muuta tehty kuin vaihdettu kaksoismassavauhtipyörä nyt sillä on uudempikoppainen d5 manuaali lastutettuna ja hyvin tuntuu kestävän.

jakenbj 03.09.2010 21:45

Ex-naapurilla oli taksissa aikanaan -99 automaatti.Laatikko hajos 3 kertaa 130tkm aikana...Ei se ainakaan kehunu volvoa

sumpe 03.09.2010 22:08

Mulla oli 850 2.5 20v autom, eka ja vika volvo (ei lasketa off ajoneuvoa) pirun kallis ajaa ja korjata

pee 03.09.2010 22:09

Näist II koppasista Volvoista on vaihdettu takuina laatikoita niin paljon turhaan, ettei sinisen tiskin pääjehut uskalla edes ajatella... Toki risojakin on ollut, suurin osa on hajonnut paskoihin öljyihin, ja enimmäkseen siks, ettei niitä ole vaihdettu, tai on vaihdettu vaan osin...

Oma 03 mallinen XC 70 AWD alkoi 230 tkm kohilla luistattaa 2 - 3 välistä vaihtoa, ja tuomio oli "uutta laatikkoa" ! En suostunut, vaihdettiin öljyt kierrättämällä - 12 litraa - ja uusi softa = nyt ajettu 60 tkm sen jälkeen ilman mitään murheita...

Pyöränlaakereita menee 40 tkm välein taakse AWD ssä SaSan kertoman kulmavaihteen lisäks, muuten toimiva AWD on mainio peli, ja parjattu 5 vautom laatikko vanhan D5 koneen (163 hp) kanssa, vie vaunua n. 6.3 kulutuksella ympäri vuoden, maantie ajossa. Pyöränlaakerin vaihtaa alle tunnissa, löytyy motonetista, maksaa noin 100 euroa, ja on alkup SKF piilotettuna moponet pahveihin.. Simppeli homma, satula pois, 4 pulttia takaa pois, keskimutteri auki ja avot = käessä ! Edes käsijarrukenkiä ei tarvi irrottaa...

Käsijarrukengistä saa pinnat irti käyttämällä sitä auton liikkuessa, etenki V70 ssä >!

Vikakoodien suhteen helppo vaunu, OBD löytyy ja useimmat lukija toimii, bensavehesten ilmamassa anturi ja kaasuläppä kulutuskamaa, uudemmat osat parempia, löytyy siniseltä tai tarvikkeena...

AWD stä ajo / käyttökokemusta yhteensä noin 600 tkm ltä, saldo: nolla vaihteistoa, yks kulmavaihde, yks turhaan vaihdettu 6 v geartronic, muutama lokasuoja ja lukematon määrä muuta perushuoltoa - saapi soittaakin jos haluaa asiasta haastella... Numeron löytää jos etsii, päiväsaikaan kiitos...

sjeeppi 04.09.2010 20:33

volovo
 
ompahan tuommonen ollu kohta vuoden, eikä ole vaihdettu ku ilmamassamääräanturi, muuten toimii ku junan vessa, vaihteisto viat korjaanttu ku on vaihdettu tarpeeksi tiheään öljyt, kuulemma hesan takseissa 10000km välein.
Hjuva peli

salamanteri 04.09.2010 21:09

mulla 850 T5 automaatti,joka lastutettu 295hp.Autolla ajettu nyt noin 400 000 km,ja ei ole ollu moittimista.Normaalia kuluvaa osaa on vaihdettu,mutta ei mitään isompaa remppaa.Ehkä noi vanhemmat mallit on sit parempia kestään.

pee 04.09.2010 22:39

Kaivokselan sinisen tiskin taksihuolto-ohjelman mukaan muistaakseni 60 tai 80 tkm välein...

Aiemmin saattoi olla, ettei kuulunut ko. ohjelmaan...

Ei kai nyt MITÄÄN vaihdeta 10 000 km välein uusiin autoihin ? Kuskia korkeintaan,,, ja renkaat eestä taa ja pv

EDIT: onks nuo jo selattu: http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=48167.0

-Jyki- 05.09.2010 09:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 693456)
Kaivokselan sinisen tiskin taksihuolto-ohjelman mukaan muistaakseni 60 tai 80 tkm välein...

Aiemmin saattoi olla, ettei kuulunut ko. ohjelmaan...

Ei kai nyt MITÄÄN vaihdeta 10 000 km välein uusiin autoihin ? Kuskia korkeintaan,,, ja renkaat eestä taa ja pv

EDIT: onks nuo jo selattu: http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=48167.0

Kyllä tuolla volvolandian sivuillakin on tullu käytyä mutta ei tämä oo sattunu silmään...kiitti.

AnttiH 05.09.2010 15:37

V70 D5 tomaatilla oli joku aika takaperin. Eipä meitin aikana ollut mitään vikoja kone/laatikkopuolella. Takuuseen meni keskuslukon ohjainyksikkö, polttoainetankin anturi ja konehuoneesta joku anturin tiiviste, vuosi hieman öljyä. Eihän tuolla tosin ollut ajeltu kuin 190tkm myydessä, kun ostettiin talo hieman syrjempää, niin vaihdoin pakuun ja halvempaan henkilöautoon. Entinen naapuri tuolta huolsi Hämeenlinnan Volvolla, niin laatikkoöljyistä meinas, ettei tartte vaihtaa, kun tsekkaa vaan, että vanhat on kunnossa ja usein kuulemma varsinkin taksipyörityksessä öljyjä pitää vaihtaa useammin, kun taas esim. meillä kun pitkää maantiesiivua pääosin työnnellään öljyt oli huolto-ohjelman mukaisessa vaihtokohdassa vielä kirkkaan punaiset. Huoltohinnat oli varsin kohtuulliset. Sattui ruotsinreissu siten, että kyselin 180tkm jakoremmihuoltotarjouksen Örebron Bilialta ruotsin puolelta, mutta tuli edukkaammaksi vaihtaa Suomessa ennen reissua.

habe 05.09.2010 19:49

Muutama vuosi tuli tuossa aikoinaan ajeltua tuollaisella 2.4 bensa tomaatilla. Myyntihetkellä kilometrejä oli kertynyt 220 000. Kaikinpuolin palveli kohtuullisen hyvin ja ajoltaan oli oiken mukava, automaatti cruisella höystettynä ihan mainio. Normaali huoltojen lisäksi vaihtoon meni ainoastaan kaasuläppäkotelo ja konepellin aukaisuvaijeri, joka käytön puutteen vuoksi jumi kiinni. Ennen myyntiä vaihdoin vaihteistoöljyt, koska aika-ajoin oli alkanut esiitymään lievää nykimistä vaihtaessa. Öljyn vaihdon jälkeen nykiminen loppui ja muutenkin vaihtaminen muuttui entistä jouhevammaksi. Tämä yksilö palveli siis lähes moitteetta.

Jappi 05.09.2010 21:00

Sen mitä itse merkkiliikkeessä olin töissä,vajaan vuoden,niin äärettömän vähän tekivät laatikonvaihtoja ja yleensäkään vähän mitään isompaa remppaa noihin autoihin...Itse olin kuitenkin raskaalla puolen.

Nerd-O 06.09.2010 07:24

Itsellä on v70 vm.2003. Tosin bensa peli ja manuaali. Toistaiseksi ei ole ollut mitään muuta kuin sähkövikaa. Esim. kojelaudasta sammui kaikki valot kesken ajon. Autoon uudelleenkäynnistys ja valot toimi taas. Liekö jonkin asteinen Windows taustalla.. Ainoa mikä ei toimi on apparin puoleinen takaoven keskuslukko. Välillä se vetää sen lukkoon, mutta yleensä ei. Tuossa kun on se "tuplalukko" niin ei ole paljon haitannut, koska se lukitus toimii. Moottorin kierrokset seilailee kanssa välillä. En tie onko joku enteilevä anturivika jossain. Varsinkin pitkän ajon jälkeen kun koneen pitäisi olla tyhjäkäynnillä niin kierrokset on siellä 500 luokkaa. Sen myötä mm. ohjaustehostin tuntuu olevan pois pelistä. Pikkusen kaasua niin alkaa taas toimia. Pirun hieno peli kyllä ajella. Eikä tuo kulutus nyt niin kovin suuri ole. Viimeksi mittailin tampereen reissulta 8.2l/100km. Koko matka motarilla 150 lasissa.

Mitä tuossa kuullut niin D5 malli on kuulemma janoinen ja heikko esitys. Sen sijaan 2.4d menee pienellä. Tuossa on eräällä tutulla S80 2.4d missä on mittarissa reilu miljoona. Sitä vaan ihmettelin kun kolmas moottori menossa. Onko ne niin halpoja noihin vai mikä idea on vaihtaa kone uuteen..

Jappi 06.09.2010 08:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 693770)

Mitä tuossa kuullut niin D5 malli on kuulemma janoinen ja heikko esitys. Sen sijaan 2.4d menee pienellä. Tuossa on eräällä tutulla S80 2.4d missä on mittarissa reilu miljoona. Sitä vaan ihmettelin kun kolmas moottori menossa. Onko ne niin halpoja noihin vai mikä idea on vaihtaa kone uuteen..

Ei noissa ole juurikaan muuta eroa kuin bittejä eri järjestyksessä.Moottorin heikkous liittyy jakohihnaan,se kun pitäisi vaihtaakin välillä...Ja hyvin harvoin on merkkiliikkeessä järkevää tehdä muuta kuin laittaa vaihtokone hihnavaurion jälkeen,ei välttämättä ole paljoakaan osia särkynyt mutta työtunti on niin kallis ettei kannata alkaa laittamaan konetta isommin.

Eskimo 06.09.2010 09:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 693770)

Mitä tuossa kuullut niin D5 malli on kuulemma janoinen ja heikko esitys. Sen sijaan 2.4d menee pienellä. Tuossa on eräällä tutulla S80 2.4d missä on mittarissa reilu miljoona. Sitä vaan ihmettelin kun kolmas moottori menossa. Onko ne niin halpoja noihin vai mikä idea on vaihtaa kone uuteen..

Moottorit ovat käsittääkseni ihan samoja mutta D5:ssa tosiaan vaan eri softa.
Toki vaikuttaahan se koneen kestävyyteen otetaanko siitä 135 vai 165 kaakkia.
Tuoreemmista jo sitten enemmän.

Kaverilla oli taksissa maakunnassa S80 D5 tomaatti ja siistillä ajulla pääsi jopa 4:lla alkaviin kulutuksiin niin en voi kyllä janoiseksi haukkua.
Kerran siihen rempattiin loota kun humalainen vänkäri oli pukannut P:n päälle satasen vauhdista :D
Kilsoja taksissa siihen kertyi reilu 400t ja ei mitään vikaa.

Laatikoissa on sen kymmentä suositusta öljyn vaihdosta mutta jos niitä ei vaihda max. 100tkm välein niin ongelmia tulee.
Itte vaihtasin 50-70 tkm jos sellasen hankkisin. Itseasiassa pikkasen polttelisi.
Nyt ajossa yköskoppanen V70 2.TDi manuaali. 460tkm rullattu eikä konetta auottu jakopäätä enempää.
Kytkin vaihdettu 400tkm kohdalla "takuuseen" kun ostin liikkeestä.

Ajutyyli vaikuttaa tosi paljon, joka ei nyt liene kenellekään ylläri pylläri.

-Jyki- 29.01.2011 22:17

Nivomat automaattinen tasonsäädin.Tollanen on kiikarissa olevassa autossa...olisiko tosta kellään kokemuksia?Hyvät/huonot puolet.Se tiedetään et on kallis vaihdella.

Eskimo 30.01.2011 17:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jyki- (Viesti 735206)
Nivomat automaattinen tasonsäädin.Tollanen on kiikarissa olevassa autossa...olisiko tosta kellään kokemuksia?Hyvät/huonot puolet.Se tiedetään et on kallis vaihdella.

Ei muuta kun normi iskarit ja jouset alle jos porsii.
Dieseleissä ei taida kaikissa olla näitä keksintöjä niin heitää niiden palikat alle.

pee 30.01.2011 19:49

Nivomat on hieno kun se toimii, meillä XC ssä just pähkäillään mitä tehdä kun Nivomat iskarit aika finaalissa

a) uudet alkuperäiset siniseltä tiskiltä noin 800 euroa / pari, tarvikkeena ei saa...

b) tavalliset iskarit tilalle, samalla joutuu vaihtamaan jouset, vakaajan ja muuta pientä, loppulasku ei halpa sekään...


Alkup Nivomatit kestäneet runsaan 200 tkm, eli ei ne ihan huonoja kyllä ole... Onks kellään rajuja rabattisuhteita siniselle :rolleyes: ?

Rekisteröimätön 31.01.2011 01:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 735446)
Nivomat on hieno kun se toimii, meillä XC ssä just pähkäillään mitä tehdä kun Nivomat iskarit aika finaalissa

a) uudet alkuperäiset siniseltä tiskiltä noin 800 euroa / pari, tarvikkeena ei saa...

b) tavalliset iskarit tilalle, samalla joutuu vaihtamaan jouset, vakaajan ja muuta pientä, loppulasku ei halpa sekään...


Alkup Nivomatit kestäneet runsaan 200 tkm, eli ei ne ihan huonoja kyllä ole... Onks kellään rajuja rabattisuhteita siniselle :rolleyes: ?

Kysyppäs mitä maksaa koko paketti jousineen ja vakaajineen...
Saatat hämmästyä (ja myyjäkin...)

Mikki 31.01.2011 01:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jyki- (Viesti 735206)
Nivomat automaattinen tasonsäädin.Tollanen on kiikarissa olevassa autossa...olisiko tosta kellään kokemuksia?

On ja vain hyviä!
Ostin 2002 itelle S80:n ja laitoin siihen sitten Nivot sen takia kun ei tavikset kestäny. Ollut sen jälkeen 200.000km alla ja toimii edelleen moitteetta.

Lisäksi mukava mennä reissuun kun auto ei näytä persettä raapivalta lintalta!!

SauliS 31.01.2011 11:40

Nivot on niin hyvät että ei tulis pieneen mieleenkään vaihtaa tavallisia jousia/iskareita tilalle.
Yleensä sinisellä tiskillä on edullisempi ostaa koko Nivomat-sarja kuin pelkät iskarit, uskomatonta mutta totta!
Ja joihinkin malleihin saa myös tarvikkeena

sjeeppi 31.01.2011 12:22

V70 vm2001
 
No halapaa ku saippua tuo Volvon ylläpitäminen. Laturin vaihto Biliassa 908,20€
Olishan tuon tietenkin itse vaihtanut pihalla lumihangessa -20 asteen pakkasessa, mutta ei kiinnostanut.

KoniJeep 31.01.2011 22:34

Itellä oli 140 hp tomaatti V70 Classic , vinkuu ku porsas, ei kule minnekkään ja syö ku sika... muuten kiva kyyti.

Mikki 02.02.2011 14:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 28CRDKJ (Viesti 735859)
140 hp tomaatti V70

Ammattikielellä = perverssin märkä päiväuni...

Samaa kategoriaa:
Renault Clio 1.0 automatic A/C
Renault Grand Scenic 1.4 automatic A/C

Sorry OT, mutta joihinkin laitteisiin automaatti on vain liikaa...

Heikki L 01.03.2012 20:12

Mikäs touossa awdN perässä vois olla kun kardaanista pyörittää ei takapäässä tapahdu mitään. eikä pyöriä pyörittämälläkään tapahdu mitään.

Takapää lopettanut siis vetämisen, epäilin kulmavaihdetta mutta ei näytä perässä olevan eloa. Onko siellä joku sähköinen kytkentä naftan kulutusta hillitsemässä?

pee 01.03.2012 20:19

jos se on se Haldex malli niin ei kuulukaan tapahtua, ennenkuin pyörimiseroa havaitaan, moottori käy ja muistaakseni vaihde on muualla kuin P / N llä, ja sitten perässä oleva kytkin napataan sähkö ohjatusti / hydraulisesti kiinni = vetoa perään...

kulmavaihde on koko ajan toiminnassa, ja kardaani pyörii aina kun auto liikkuu...

kerro ongelmasta / auton iästä / mallista lisää ?

Lerssinen 01.03.2012 20:26

Lolvo V70...

Huh huh


http://www.youtube.com/watch?v=wEoPDgEQsvY

http://www.youtube.com/watch?v=5rrqc_Ksk4c

http://www.youtube.com/watch?v=pAGhIn5gLU0

Laukes sitten joskus myöhemmin lopullisesti.. Korjaus oli €€€€....

Jatkakaa :D

Heikki L 01.03.2012 20:52

V70AWD oliko 02vm, kaveri huomas vaan kärriä vetäessä että takapää ei ole ollenkaan mukana, kun ei meinänny eteenpäin päästä kärri perässä.

Vilkuiltiin sitten nosturilla tarkemmin, kardaani pyörii vapaasti vaikka etupyörät maassa.
Ilmeisesti voi sittenkin olla kulmavaihde? Takapäässä ei tosiaan tapahdu mitään, mikä ilmeisesti ok kun auto sammuksissa.

pee 01.03.2012 21:00

juu, tutut oireet...

kulmavaihde pafgana, uus on rapiat 1300 muistaaksein...

jonku korjaussarjankin sinne saa, se hajoaa kun kuivuu ensiks öljyistään, ja sitten pettää poorit / holkki, semmonen rc auto kokoluokkaa oleva holkki...

paa rekkari privaan, niin katotaan mitä löytyy...

Reetu 03.03.2012 13:43

Tos kyläl ol yks 70 taksi, diesel tomaatti, vajaassa 800tkm porsi loota. Ikinä ei olt öljyjä vaihdettu, kolme kertaa ol pitänt lisätä. Vanhakoppanen peli tosin.

AVRO 03.03.2012 20:00

Tohon nelivedon ongelmaan. Pee jo laittelikin sen kulmavaihde ja/tai pooriholkki ongelman.
Tuolla Volvo Ralli clubissa on hyvä ketju sen Haldexin huoltamisesta, monessa tapauksessa se on saatu toimimaan öljyn ja suodattimen vaihdolla. Joku painekytkinkin on rikkuva.

vrcf -> foorumi -> neliveto

Nerd-O 05.03.2012 08:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen (Viesti 857518)
Lolvo V70...

Huh huh


http://www.youtube.com/watch?v=wEoPDgEQsvY

http://www.youtube.com/watch?v=5rrqc_Ksk4c

http://www.youtube.com/watch?v=pAGhIn5gLU0

Laukes sitten joskus myöhemmin lopullisesti.. Korjaus oli €€€€....

Jatkakaa :D

Noihin mittarivikoihin. Tuohon omaan peliin tuli muistaakseni syksyn aikana vähän enemmänkin ongelmaa mittaristoon, kunnes se sekosi kokonaan joulukuussa. Uusi mittaristo Biliassa n. 1000€. Mittariston korjaus 2v takuulla Rovaniemellä 200€. Joten lähetin sen Rovaniemelle. Viikkoon ei autolla voinut ajaa kun ei ollut mittaristoa. Se ohjasi keskuslukkoa, puhallinta ja vaikka mitä ihmeellistä. Sinnehän ei mene kuin yksi sähköliitin. Irroitus erittäin helppoa. Mutta kun mittariston sai takaisin niin kaikki toimi ok. Tosin kun olivat korjanneet mittarin niin aina kun syttyi luistoneston valo niin samalla paloi hehkun merkkivalo. En jaksanut lähettää korjaukseen sitä vaikka sanoivat korjaavansa sen ilmaiseksi.

Samalla kun tuo mittaristo simahti niin se keksi että srs-järjestelmässä (airbag) on vika. Sitähän ei muuten saa resetoitua ihan millä tahansa laitteella. Kahdessa eri firmassa kävin resetoimassa sitä. Toisessa oli oikeen boschin laitteet ja kehuivat että heidän 4000€ laite kyllä resetoi sen. Vitut. Onneksi on palstalla Avro, joka sitten osaa tuon resetoida ;)

Niin ja tuo mittaristo ongelma liittyy muistaakseni vuosimallien 2000-2003 Volvoihin.

VonLeka 11.03.2012 20:30

pari kuukautta sitten taksikuski kerto mulle että kuopion avainvaunulla 6kpl alle puolvuotta vanhoja volvoja odottaa konehuonetyhjänä uutta dieselmoottoria takuuseen.

uudet dieselit ovat ainakin paskoja, mut nehän tehdäänkin kiinassa.

lähti puheeksi siitä kun se huomas mun pihassa 940 volvon ja kehui sitä että on viimeinen kunnon volvo ku on takaveto, ja sit sanoin että senkö takia ajat mersulla, sit se kerto tuon volvo jutun

pee 11.03.2012 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka (Viesti 860993)
pari kuukautta sitten taksikuski kerto mulle että kuopion avainvaunulla 6kpl alle puolvuotta vanhoja volvoja odottaa konehuonetyhjänä uutta dieselmoottoria takuuseen.

uudet dieselit ovat ainakin paskoja, mut nehän tehdäänkin kiinassa.

lähti puheeksi siitä kun se huomas mun pihassa 940 volvon ja kehui sitä että on viimeinen kunnon volvo ku on takaveto, ja sit sanoin että senkö takia ajat mersulla, sit se kerto tuon volvo jutun

nyt on kyllä taas taattua "tolpalla kuultua" faktaa...

uusiakaan volvon diesel koneita ei tehdä Kiinassa, enkä usko tuohon vikamääräänkään, edes Sawolaisella liioittelulla, ja kun puhutaan takuuhommista niin tuohon ei voi olettaa kuuluvan edes kovin vanhoja lavetteja...

"aika paljon" ja läheltä aihetta seuraavana, ja täs meidänkin taloudessa 2000 lukusiin volvon dieseleihin ajetaan noin 250 tkm vuodessa, kyseenalaistan JÄLLEEN Von Lekan jutut

kolmesta hajonneesta koneesta tiedän pk-seudulla taksien osalta, ja niitä on noin 500 kpl (siis volvoja), vioista kaks selkeetä hajoamista ja yks huoltovirheen aiheuttama, ja korjaus ajat koko koneen vaihdon osalta 3 - 5 vrk siitä kun auto saapunut Kaivokselaan ja takasin töissä...

luvut lienee vertailukelpoisia sikälikin, että koko itäisen Suomen taksien lukumäärä lienee Hgin tasoa...

ja tää ei oo maksettu mainos...

Nerd-O 12.03.2012 11:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 861032)
luvut lienee vertailukelpoisia sikälikin, että koko itäisen Suomen taksien lukumäärä lienee Hgin tasoa...

Mutta tässä ei otettu huomioon että itäisessä suomessa siellä joutuu orava turboon niin ne Volvot hajoaa :D Ja sehän on moottorin vika jos yksi orava ei mene turbosta läpi.

Jappi 12.03.2012 12:24

Mitenhän alkanee nuo 1,6Drive koneet kestämään, aika paljon tuntuu voimaa olevan pikkukoneessa eikä tuo V70 ole pienimmästä päästä liikuteltavaksi... Ja kestämisellä tarkoitan vertailua noihin Tdi ja D5 koneisiin joilla paukutellaan puoli miljoonaa ilman huolia.

Heguli 12.03.2012 14:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 861032)
nyt on kyllä taas taattua "tolpalla kuultua" faktaa..

Kuulostaa tosiaan erittäin luotettavalta tietolähteeltä. Ja siihen yhdistettynä Leka välikädeksi niin johan on kivenkovaa faktatietoa käsillä. Olikohan Leka taksin kyydissä yli vai alle kolmen promillen kaasussa, kun oma auto jäi kotipihalle :D

Jappi 27.03.2012 17:24

Jahas, uusia kokemuksia taas tuli. Ajettu 330tkm.

Huohotinputki alkoi vuotaa jäähdytinnestettä, käsittääkseni suhteellisen harvinainen tapaus. Näissähän siis moottorin huohotinputken sulanapito on hoidettu jäähdytinnestekierrolla.

Hammastangon rattiakselilta vuotaa tehostinöljy, orkkisosana ei saa kuin koko paketin ~1200€. Jos jollain on tietoa mistä tiivisteitä saisi tilattua niin kiitollisena otan vinkkejä vastaan... Auto kun ei ehdi tutkittavana seistä kovin pitkiä aikoja.

macro 27.03.2012 19:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 866157)
Hammastangon rattiakselilta vuotaa tehostinöljy, orkkisosana ei saa kuin koko paketin ~1200€. Jos jollain on tietoa mistä tiivisteitä saisi tilattua niin kiitollisena otan vinkkejä vastaan... Auto kun ei ehdi tutkittavana seistä kovin pitkiä aikoja.

Kaverilla oli s60 volvossa samaa ongelmaa, käytti volvoaan tuolla:
http://www.korjaamomarttila-tornio.com/index.html
Lopullista laskua en tiedä tarkkaan, mutta puhu, että hinta-arvioissa siniseen verrattuna oli jo satasien heittoja. Muualtaki hyvää ko. pajasta kuullu. Kannattanee tiedustella...?


Sivu luotu: 23:39 (GMT +2).