![]() |
Raskaankaluston action kuvia.
Laitetaas votoja miten on saatu isomman kaluston etutassut ilmaan:
Alotetaan vaikka vastineella vaihtolavavolvolle, tosin mersu keulii kipatessa multaa :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64044 |
Scanialla ja Sisulla sai aikoinaan vaihtolavoja ajellessa etupyörät 3 metriä korkealle, onneks ne lavat on jäänyt pois käytöstä, ja autot myös.
|
Hyvähän tuolla on keulia, kun 3/4 osa akseleista on tukevasti maassa. :)
Meidän 1619 mersu oli joskus kyljellään nosturin varassa, kuskin puolen pyörät metrin korkeudella. Tassun alla oleva asvaltti petti... Mutta onneksi mitään suurempia vaurioita ei tullut, toisen puolen laidat meni uusiksi kun kuorma meni niistä läpi. Mutta kuvia ei siitä valitettavasti ole. |
Vastineena tuolle Mersulle, Volvon tassuthan taisi nousta jopa hieman ylemmäs ja ihan tasamaalla. Eikös tuo, että takapyörät ovat ojassa, lievennä tilannetta?
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2704073.jpg |
ainaki metsähakehommis näkee melkei joka päivä et koukkuauton etupyörät nousee ilmaan(tasamaalla).. :) viime kesänä olin kuukauden ajamassa 4-akselisella sisulla soraa, yhel kuormal kipatesa ei kasetin perälauta auennut niin nostihan sisukin pari metrii etusia enne ku kerkes painaa kipin alas ja jonkun verran tuli jo perälaudan yli soraa :)
|
Lainaus:
Meidän firmalle kävi viime talvena melko vastaavasti. Ainoa et oli iso henkilönosturi ja kaks miestä korissa. tassu oli vanhan hiililuukun päällä ja petti alta. Voitte veikata mitä kävi ku puomi melkeen pystysuoraan ylös ja piiskana tulee 10m alas päin se puomi.. |
|
Lainaus:
|
Lainaus:
No joo tuokin oli julkisivun puolella, toiset tassut jalkakäytäväl ja toiset tais olla tiellä. 2 tyyppiä kuoli sen luukun takia.. |
Lainaus:
|
Mihin laitat valjaat nostokorissa? Varsinkin jos räystäässä ei ole tartuntapaikkoja. Ei siinä valjaat auta jos puomi kaatuu.
Sirpa: ei ollut ojassa, pikkasen kalteva piha (kaivurille keikkaa, ehkä jo syssymmällä piha tasanen..) Lisää votoja, noita nosturin kaatumisia kattelin youtubessa ja ei tosiaankaan naurattanut kun aatteli miten on korissaolijoille käyny. |
Lainaus:
|
Tuli tuubissa vastaan niin hyvä raskaankaluston action/renkaiden nostatus filmi, että pakkohan se on tänne laittaa:
Onko tuo sitten sitä täydellistä auton hallintaa vai onko kanikka vain tosi tehokas:confused: Anyway: teki vaikutuksen.:) |
Tuon videon jälkeen tarjolle tulee filmejä jotka ovat katsomisen arvoisia. Todellisia raskaan kaluston action filmejä! Toi Scania juttu ei sitten tainnut mikään ihmeellinen ollakkaan eikä tuo meidän viimekesäinen Volvon etupyörien nostatus.:p
|
Tämä kaveri on kyllä tosissaan konemies. Ei taida ottaa ihan pelkkänä työnä Catepillarin ajoa.:)
http://juracime.skyrock.com/ |
Olisiko tästä uusi laji Suomeen
Ei voi muuta todeta kuin että alansa osaajia. Ei varmaan helppoa hallita tuollaista voimanpesää noin kapeassa rännissä kun yleisökin on vielä millin päässä. Luulisi tuossa katsojankin adrenaliinitason nousevan.:) Tähän ei voi taas todeta muuta kuin että miten noi Jenkit aina osaa...
|
- Taitavia äijiä...
Seuratkaapa sitä voittajaautoa, ei paljon savu katkea isompaan vaihtaessa !! Veikkaan että laatikkona on suorahampainen Fuller. Tekijämies tosiaan...
Vaari joka ei osaa kirjautua :( |
vetää sanattomaksi...
:eek: :eek: :eek:
Olis varmaan hauskaa seurata paikanpäältä! ;) |
http://www.youtube.com/watch?v=rMWZG...eature=related
sen mitä noita on kattonut niin toi coga vetää kyllä hyvin http://www.youtube.com/watch?v=A538HCjip3I http://www.youtube.com/watch?v=S5blj...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=9GQxjE5T9Vs http://www.youtube.com/watch?v=qDKxONRxeCc |
|
Lainaus:
Ja aiheeseen,vähän füllerilla pykältämisen mallia immeisille. http://www.youtube.com/watch?v=7MVyJVBY9kA |
http://www.youtube.com/watch?v=fTEukDJN_0U Melko hätäseen lähtee.
|
Lainaus:
|
Helkkari nuo twin stickit ne vasta huskan näkösiä hämmentimiä on.
|
Lainaus:
Mulle ei koskaan inttiaikana auennut että miten synkronoimattoman ajaminen voi olla niin vaikeaa, jotkut ei sitä oppineet vaikka saivat harjoitella hommaa yli puoli vuotta lähes päivittäin :eek: edit: Lainaus:
Ei ole tämäkään ukkeli ihan eilisen teeren poikia hämmentimen kannsa? http://www.youtube.com/watch?v=kkpxs...yer_detailpage |
http://www.everymantri.com/.a/6a00d8...2b4b290970b-pi
kai tämäkin aika raskas on, ja actioniakin piisaa.... |
Tossa olis ``twin stick pappy`` aikas hurjan näköstä touhuu.
http://www.youtube.com/watch?v=2mf6AUbjT-s |
Lainaus:
http://apps.volvotrucks.com/I-Shift/fi-fi/i-shift.html |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
älä mitään, tuntuu et joka kausi ne parantaa sarjaa niinku sika juoksuaan
|
Tuossa taannoin kokemäenjoelta ruoppausta
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2947947.jpg http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2947945.jpg |
Fullereissa on eroja, ja se on autokohtainen se ero! Vaikka ois samanlainen loota niin osaa sitten olla ihan erilainen ajettava toisessa autossa.
Ennen en tykännyt yhtään synkronoiduista laatikoista ja olin niitä vastaan, MUTTA, nykyään ajan mieluummin synkronoidulla lootalla, pykälät menee uusilla lootilla ihan samalla tavalla päälle kuorma päällä 45 asteen mäessä, huono puoli noissa on SE, että jos autoa käy piiskaamassa useampi seppä niin sinne mahtuu myös sellaisia vaihtajia mukaan joilta se tuntuu onnistuvan laatikon hajottaminen vuodesta toiseen. :mad: Ettei menis OT:ksi niin tossa parin vuoden takaa kun käskystä piti käydä korjaamassa altaan reunaa, ei taas ollut mitään järkeä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51788 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Niitä joita mahdollisesti alkoi kiinnostamaan rekkojen kiihdytyskisat enemmänkin, V8 lehti on julkaissut yhden aukeaman jutun lehdessä nro 1/2009. Nyt mulle selvisi sekin miksi ranskan kieli on noissa videoissa niin kovasti esillä.
-Rodéo du Camion on kanadalainen joka vuotinen tapahtuma, jota on vietetty jo 30 kertaa. -tapahtuma järjestetään joka vuosi pienellä paikkakunnalla nimeltä Notre-Dame-du-Nord, joka sijaitsee Kanadan ranskankielisellä alueella Quebecissä. Tapahtuma on nelipäiväinen. -tapahtuma sai alkunsa, kun kaksi paikallista rekkakuskia väitteli siitä, kumman vehkeet vetävät paremmin. Kaverrukset päättivät kokeilla hommaa käytännössä ja asettuivat rekkoineen kaupungin keskustassa sijaitsevan mäen alle - ja ei kun kilpaa ylöspäin. Voimankoitos järjestetään edelleen samassa mäessä. -säännöt tiivistettynä: autojen tulee olla tieliikenteeseen rekisteröityjä ja siitä todistuksena voimassa oleva katsastusmerkintä. Ainoa sallittu polttoaine on diesel. -säännöt kieltävät autojen perusrakenteiden muokkaamisen. Rautajousilla varustettuihin autoihin haetaan parempaa pitoa kiristämällä jousiin pänniä ketjuilla. -autojen perään kytketään B-juna, eli kaksi puoliperävaunua peräkkäin. Yhdistelmän kokonaispainoksi on määrätty 63500 kg. -kilpailu käydään parikilpailuna normaalin kiihdytysajon tapaan. Itse kiihdytys tapahtuu varttimailin matkalla jatkuvasti jyrkkenevään ylämäkeen. -kilpailuun osallistujien kesken jaetaan 32500 Kanadan dollarin arvosta rahapalkintoja. -päätapahtuma koostuu perävaunuluokasta, mutta lähtöjen välissä ajetaan täytenumerona pelkillä rekan nupeilla omaa sarjaa sekä näytöslähtöjä kiihdytyskäyttöön tehdyillä vetoautoilla. -perävaunullisen rekan vauhti mäen puolivälissä on reilut 60 km/h -tehot ovat hurjia jokapäiväisessä leipätyössä oleville autoille. Todellisia teholukemia varjellaan kuin kansallisaarretta, mutta varman tiedon mukaan liikutaan 1500 hv paremmalla puolella. -pelkät nupit kiipeävät mäelle parhaimmillaan yli 100 km/h. -kilpailuissa tapahtuu yleensä erittäin vähän kaluston rikkoontumisia. -kilpailun lähettäjä on yleensä päivän lopussa suihkun tarpeessa. Koko ihon ja hengitystiet peittää musta noki. :rolleyes: Kannattaa poiketa paikalle kun seuraavan kerran tapahtuma järjestetään. Siellä on nimittäin lukuisia arvontoja johon jokainen voi osallistua. Mikäli käsitin oikein arvat maksavat erisuuruisia summia riippuen päivästä. Mutta viimeisenä päivänä oli arvonta jonka arvat maksoivat 100 Kanadan dollaria kappale. Voitot: -päävoitto tuliterä Peterbilt 389 rekkaveturi (arvo 126 000 Kanadan dollaria) -toinen palkinto tuliterä Mustang -kolmas palkinto uusi Ford pickup -neljäs palkinto Harley-Davidson Fat Boy Teksti on suoraa lainausta v8 lehden artikkelista |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Voi olla että vielä tänäkin päivänä valmistavat:eek: |
Lainaus:
Meitillä on palokunnassa 300 Sisu kaikkine fullerineen ja sillä on kyllä oppinut jokainen alle 50 vuotias ajamaan. Autokoulu opeilla ei pärjää kun siinä on joku kummallinen resonaatio joissain montuissa eli se paiskaa aina nelosen pois päältä. Eli kepistä ON pidettävä kiinni. Ennen jotain remonttia se oli jopa niin huvittava ilmiö, että kirkonmäelle noustessa,on tietystä suuntaa kuoppa jossa vaihde aina pomppasi pois,ja jos oli sopivasti kaasua niin pykälä meni suoraan kolmoselle.:D:D:D .Eli loota vaihtoi ite pienempään.:D:confused: Jolppina kun tuli jyrylllä lempattua koneen alta tavaraa kasalle lyhyttä väliä, niin jossain vaiheessa huomasi ettei kytkintä tullut enää käytettyä pakille vaihdettaessa,vaan kun leylandi sopivasti jarrutuksessa niiasi niin pakki meni siinä kohtaa päälle kuin itsetään ja lopuksi ilman kytkyä. |
Lainaus:
Top Gear:in uusin jakso eli S16 E05 (kausi 16 jakso 5) |
Mikäs se semmonen twin-stick "fuller" oikein on? Mä olen nähnyt/ajanut kahdenlaista Roadrangeria, toinen sellainen "normaali" ja toinen sellainen missä oli peukalojarru.. eikun siis napilla kytkinjarru.
Mutta en ole Sisulla joutunut leipätyötä tekemään joten viisaammat valistaa.. |
Lainaus:
http://i87.photobucket.com/albums/k1...IMG_0030-1.jpg Kuva tuolta: http://www.mytrucksource.com/t335-my...x-transmission |
Joo, toimintaperiaatehan on "selkeä", tuohon tyyliin monessa vanhemmassa traktorissa hantaakit menee. Meinasin vaan että onko tuota Sisu ja jenkkimiesten pyhää laatikkoa tehty 2-keppisenä versiona joskus..
Tällä Mackin laatikolla ei liene paljon tekoa sen kanssa? Menee kyllä aika rankasti offtopic mutta eihän se täällä chit-chatissa haittaa.. :D |
- Vielä fullerista...
Mulla on hämärä muistikuva kun täällä länsirannikolla järjesti jokin autolehti kokeen ns. paimion mäessä, vanhalla ykköstiellä. Tarkoitus oli kahdesta ruotsalaisesta merkistä katsoa kumpi on kunkku. Eli täysillä sorakaseteilla mäkeä ylös seisovalla lähdöllä, aika jo loppunopeus mitattiin.
Pakan sekoitti paikallinen sorakuski sisulla jossa oli paljon tehottomampi rollssi ja se fuller... Ihan suvereenisti pesi ne uudet voimanpesät puoli miljoonaa ajetulla työkalulla... Lehdessä ei tätä mustaa hevosta kyllä mainittu : ) - Nikitön vaari joka ei osaa kirjautua. |
Kelpaako tähän takapyörät ilmassa kuva, kjäh kjäh, onkohan kuski säikähtänyt.:D
http://www.nednet.us/images/bla/kraz-katastrofa.jpg |
Lainaus:
Tuo Twin splitter on ollu myös Ivecoissa (Eurostar, Eurocargo) käytössä ja se onkin yks maailman parhaita laatikoita mun mielestä. Suomalaiset on onneks ollu niin viisaita että ovat saaneet kaikki toiminnot yhteen keppiin, videoitten perusteella riittävän hujattoman näköstä touhua jos joutuu kahta keppiä yhtäaikaa veivata. |
En tiiä onko kovin action mut raskaassa kalustossa toi roikkuu.
http://media.riemurasia.net/albumit/...ppumatolla.jpg |
Lainaus:
Eräs toinen palstalainen yövuoron loputtua: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51793 |
Merssua väsytti siis yövuoron jälkee ja heitti sitte syrjälleen.. :D
|
|
Lainaus:
|
Kyllä se pelto ensimmäisen kuorman kesti, muttei enää sitä kun veti kasettikuupan kyytiin. :eek:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79963 |
Höh, katupaineilla pehmeelle menee.:):)
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 13:22 (GMT +2). |