![]() |
Ratsuni mun
Nyt mulla on eka Datsuni Patrol.......kaikkea sitä tulee ostettua, kun ei ole merkki fanaatikko ja "halvalla sai":p
Pussy Wagon mitsu kun lähti uudelle omistajalle, niin piti jostain keksiä uus puunhaku ja hauskuutus peli ja tuommonen tuli eteen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62086 Ja nimeä miettiessä autolle, meinasin että NUSSIN tulis kivasti tosta NISSAN tekstistä, mutta täähän on niin vanha peli, että on Datsun ja siitä Suomalaisittain Ratsuni....niinku Rotke ja Raihatsu ja Riisseli-mersu kans. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62087 Laitteluahan oli heti alkuun monen moista, ku vandaalit ja vuodet on tehny tehtävänsä. Alusta on tukevasti kuorrutettu ilmeisesti kalkki tai muulla kaivospölyllä. Kytkin sylinterit ja polkimen vivut kaipas remonttia, vedet ei pysyny sisällä, ku oli pakkasroppu kadoksissa ja montaa muutaki pikku puuhaa oli ja on edelleen. Pitihän sitä kokeilla, että saisko helpolla 35" traktori gummit alle......ei mee ihan helpolla ei:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62088 Seuraavaks jos kyhäilis pakoputken, ku nyt on 1,5m suoraa HÖRINÄÄ, eli ihan kammottava ääni. Sit pitäs jotain keksiä, että sais isommat gummit alle helpolla. Ehkä SOA eteen, vai kuinka vittumainen se on tehdä? Taakse tekis mieli kierteet tehdä, niin sais takaylityksen katkoa, ku nyt ei mahdu edes omaan traileriin. Tai pitäskö tuosta tehdä pick-up "flat bedillä" ja samalla lyhentäs akseliväliä??? Hyviä ja helppoja ideoita saa heitellä. Tai jospa sillä ajelis hetken ihan tuollaisenaan......jaa niin mut joutuu lainaan aina kuljetuksiin Taren traileria, jos ei tee jotain....höh:confused::confused::confused: |
Lainaus:
tai hae siihen leima, niin ei tarvi trailerii:D |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62095 ÄLÄ NYT HULLUTTELE!!!!!!! Toi Ratsuni on niin kova rauta, että ajan kohta ton kasan yli, niin että heilahtaa:D:D:D:D |
hyvä jare!
Tästä se lähtee ei mee kauaa niin mogit,traial kilpurit ja muut projektit on hävityksessä ja piha täynnä patrolleja. niin ja ota akselit siitä willysteristä tohon. |
noi kumit mahtuu komeesti kun otat vaan rälläkän kauniiseen kätees ja laitat pidemmät riiput.
|
Lainaus:
Mjaa'a..... toi kuulostais kyl aika helpolta ja nopeelta ratkaisulta. Paljos niitä riippuja pitäs jatkaa noin suunnilleen?? Tuossa oli oikee rasvanipat jousentappeihin ja perskuleen monta lehtee etupakoissa.....lyhyellä tutkimisella noissa Patrolleissa taitaa olla kahta erityyppistä etujousitusta. Mutta mites jos alkaa tekeen kuitenki soaa tohon etupäähän, niin: -riittääkö originaali kardaanin pituus ja ristikoiden kulmat?? -Ohjausvarret kaipaako muutoksia?? -Napoja en ajatellu alkaa kääntään, ku tuolla ei ajeta maantiellä, niin että onnistuuko soa ilman napojen kääntöä?? -Onks jotain muita mahdollisia ongelmakohtia etupään SOA:n rakentelussa?? SOA kiinnostaa siitä syystä, että tulis samalla ehkä herkemmät joustot keulaan. Takapäähän mielessä pyörii jonkinlainen kierrejousitus ja peräylityksen katkominen......toisaalta himottais lyhentää kyllä tota akseliväliäkin hieman, jos sais samalla painoa pudotettua. Ku eiks tommonen mörkö paina joku 2400kg luokkaa:eek::eek::eek:??? |
Lainaus:
|
Jaa että SOA onnistuis noinkin helpolla. Persketti sellasta kai keulaan pitäs sit alkaa tekeen, kunhan nyt vaan ehtii taas......:( Jospas sitä vaikka Juhannuksena ehtiis, jos ei jää korkki pahasti auki:p:p
Mites hyvin noi automaattinapalukot kestää tai vetarit ja murrokset? Eli renkaiks tulossa noi traktorinpyörät, eli periaatteessa samankokoiset, ku 35/16" boggerit? |
automaatti napikset kestää kun annat kemppi liimaa niille soa syntyy jekkupullon avustuksella ripeästi juhannus iltana .
|
|
Lainaus:
|
Olisko kuvaa tai kertomusta, että mitäs mä sieltä napalukosta hitsaan jumiin??
Ai jeegerin avulla soa....perskeles:D:D:D:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Transit vm 68 honda civic vm 88? jetta vm 88 noi nää niin ku alkuun ku ei noit kuvia jurrissa takemmin erota. mut mä tarjoon kaljat jos joku tunnistaa kaikki aarteet ja jare ei voi osallistua kun se ei oo entisiäkään tullu juomaan |
Lainaus:
ai niin on siin ainakin kaks minii |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62174 |
napalukko käteen ja tutkimaan nii kyllä se siitä paljastuu et mitä hitsata, tarkkaan en muista mut oisko ollu et parit päällimmäiset prikat kuuseen ja reippaasti bräkleeneriä ja parisatoo amppeeria ja montametrii lankaa nii alkaa napikset pitämään.
sisuskalut siis hitsataan napiksen runkoon. |
Tänään ehti jopa jotain puuhaamaan. Elikkä enste kuitenki aloin mulkkaamaan koppaa.
Lähtökohta iltapäivällä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62331 Sit jokusen tunnin puuhailun ja rälläköimisen ja plasmalla polttelun jälkeen oli takaovista pelkät pintapellit jäljellä ja heftailtuna koppaan kiinni, sámoin ku katon vanha takaosa. Vielä pitäs hitsaa loppuun ku kerkee ja siistimään jollain pellinpaloilla lavan reunat ja tehdä väliseinä ja takaikkuna ja sivuikkunat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62334 SOA rakennelma pitäs kans aloitella, jos tuolla koittais ehtiä TMK:n trial kisaan. Tare ilmoitti, että pääkaari vähintään on pakko saada, jos hän tulee appariks!!! Mä ehdotin, että jos vaan ajetaan "ihan varovasti":D:D:D SOA homman aloitus ei niin maistu, ku alusta on jossain ketun kalkki/betoni kuorrutuksessa....muuutta eiköhän se siittä jokupäivä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62333 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62332 |
Lainaus:
ainakin tassunia ja toyotaa |
Joo ei eilen jaksanu sit kuitenkaan mennä Ratsunia ronaamaan, vaan piti rauhoittua juhannuksesta:p
Mut tänään saanu jotakin aikaan. Takapuskuri ja vetokoukku lensi "kuubaan":D Taka-akselia ku irrottelin, niin otin iskareita pois ja toinen perkele mosahti silmille. eli kun sain alapään irti, niin kaasuiskari sylkäs paineet ja nesteet pitkin poikin. On jossain vaiheessa siis varissu männäpään mutteri irti ja nyt ku ei mikään estäny aukeamasta, niin johan purkes. Hirmu tuuri oli itellä, meinaan osu vaan joku muutama pieni pisara, mut auton alla ja montussa oli kyl sit iskariöljyä senkin edestä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62650 Mut juu nyt olis SOA rojekti sillä mallilla, että akselit on pihalla ja pitäs koittaa harjailla ja kaivella suurimmat kaivuumoskat irti akseleista ja alkaa sovittaan niitä takas auton alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62652 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62651 Piti vaan välillä tulla grillaan evästä, että jaksais vähä paremmin;) |
Aikaa meni, mut puhdistuhan ne akselit. Nyt näkyy jo olka-akselin pultinkannat oikee slevästi, ennen ne oli pelkät möykyt muiden möykkyjen seassa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62669 Taka-akselista leikkasin tuommoset pellinpalat pois, jotta jousitasot tulis tukevasti suoraan akseliin kiinni. Noi pellinpalathan ei ollu, ku parilla lyhyellä saumalla kiinni akseliputkessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62668 Jooooooooo.....aikas korkeelta vaikuttaa ens kokeilulla. No okei tuossa auton paino on kyllä vielä nosturin varassa, eli periaatteessa kyseessä ulosjousto tilanne. En saanu vielä akseleita hitsailtua paikoilleen, ku ei heti löytyny sopivaa matskua nurkista, mistä tekis jousitasot. Mut eiköhän ne huomenna ala sinne asettuun. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62670 Pirusti vaan kaikenlaista puuhee vielä ennen TMK:n trila kisaa ja aikaa alle viikko:(.......työtkin haittaa harrastuksia:p:p |
Välikysymystä pukkaa mieleen. Elikkä osaaks joku sanoa, että sopiiko toyotan mekaaninen vinssi jollain lailla tuohon patrollin ulostuloon? Jotenki mulle on jääny muistikuva, että vinssistä tulis hemmetin nopee?
Mietin vaan että jos tuohon jossain vaiheessa alkaa vinssiä laittaan, niin ostaako 24v kiinanvinssin vai sovitteleeko toitsun mekaanista tuonne jotenkin. |
Kyllähän se Toijotan vintturi siihen sopii, onhan noita tehty. Jv:llä oli ainakin pitkän patrollin keulassa. Nopeushan on vaan hyvä asia, tosimies laittaa vielä hieman lisää välityksiä siihen ulosoton perään, saa narun nopeesti pinkeeks..:) Ainakin Villellä oli melko hätänen mekaaninen lyhyen GR:n keulalla, aluks ei meinannu kardaanikaan kestää.. Soita Tapsalle, se tietää, joku visio sillä oli jo omaankin autoonsa mekaanisen vinssin suhteen..
|
Sopii jos koria korottaa tai vastaavasti syyläriä että kardaani mahtuu kulkemaan, tai sit vaan tekee etummaisen poikkipalkin kokonaan uusiks.
33" pyörillä veti vinssi melkein samaa vauhtia, näin siis muistikuvien perusteella vuosien jälkeen. Ulosottoon pitää tehdä käyttökampi uusiks että sen saa pyörimään molempiin suuntiin. |
Lainaus:
ja on aika sopivan nopea.. käyttö vivuston saa tehtyä kierretangosta ja nivelpäistä. itsellä ainakin toimii:rolleyes: |
Ok hyvä tietää jo valmiiks.
Juu eilen sai etuakselinki hollille ja ihan ulosjoustossa kardaanin laatikonpuolen nivel pohjaa pikkuisen, eli varmaan hieman kalvamista ja apparin puolen iskarilla ulosjouston lievä rajoitus, niin eiköhän se sitten siitä. Taakse ei tuntuis tarviivan juuri mitään palikkaa jousen ja akselin väliin. On auto ihan hyvässä asennossa, mikä johtuu ehkä takapään kevennyksestä, eli lasit ja kattohan lähti pois ja ennen trial kisaa saa lähteä vielä takaluukkukin, että näkee peruutella. MikaU oli kans jeesimässä eilen ja nyt onki napalukot työpaikalla osien pesukoneessa puhdistumassa, että pääsee kemppi kympittään ne jumiin. Mut vielä olis pirusti hommelia jälellä:( |
Mika irroittelee takapuskurista hinauspistettä, ku se sopi ihan "bolt-on" takaisinki
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62778 Tänään touhuttiin Taren kanssa niitä näitä, takaluukku irti, iskareiden sovittelua, akselit kiinni jousiin (pari lisä vahviketta vielä pitää tosin hitsaa), akkukengän korjaus, käsijarrun säätö, takakardaani kiinni, ohjausvarsien "zuumailua" ja sitä pitää varmaan hiukka muokkaa, ku ei ulosjoustossa käänny oikealle, ku ihan vähän ja myös nivelestä loppuu liikerata. Etukardaanin nivelhaarukkaa tuli kans kalvettua, jotta mahtuis ulosjoustossa pyöriin....ehkä se jo mahtuu? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62781 Napalukot tuli kans hitsailtua jumiin. Purin sisäosat juur kokonaan ja hitsailin kasaan ne noin. Eli peltikuppi auki ja ensin uloin hammastus paikoilleen, niin silloin voima menee hampaiden kautta, eikä hitsisauman tarvi estää, kuin hampailta pois liukumisen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62779 Sisäosiin kans ensin spooritukset kohdilleen ja sit hieman miggi-liimaa ja saas nähdä kestääkö ne noin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62780 Sit uusin huomio..... DATSUN = JEEP http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62782 Huomenna jos sais jarruletkut viriteltyä, niin vois koittaa isompia renkaita ja ajaa auton ulos. Sit tarviski tehdä pääkaari jotenki tuohon ja hieman mätäpaikkausta ja katon hitsaukset saattaa loppuun. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
No saatiin lopulta se ulkoilemaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62806 Sit heti otti etugummit kiinni lokasuojiin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62807 .....mut hieman rälläkkää näyteltiin, nii ei ainakaan pienell testiajolla enää ottaneet kiinni Sit piti kokeilla, että onks siinä joku lukkoperä....ei oo, ku gummin sauhua tulee vaan yhestä renkaasta:D:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62808 |
Teittekö apusimpukalle mitään että kääntyilee yhtäpaljon kummallekin puolelle?
onks pohjapanssaria? alkupräinen on ainakin ihan paperia. |
Lainaus:
Ei vielä, mut tänään tehdään, ku eilen ajettiin tallista ulos, niin toiseen suuntaan käänty ja toiseen suuntaan se vaan kaartaa:D:D:D Apusimpukalle? Hetkinen......mitäs sille pitää/voi tehdä? Meinattiin, että kajautetaan ihan simpukalta varsi irti ja vaihdetaan muutama pykälä spooreilla, mut onks täs joku muukin ratkaisu olemassa?? Helpompi ehkä, sillä yleensähän noi simpukan varret on ihan perkeleesti kiinni. Eikä oo panssareita, eikä nyt tähän hätään ehdi tekeen, ku kisat lauantaina ja vielä olis aikaspaljon puhaa. Piru ku työt haittaa taas harrastuksia:mad: |
Apusimpukan laskeminen kuulemma auttaa asiaan. Olen kuullu laskettavan 40-75mm.
|
Lainaus:
Vielä pitäis ehtiä tekeen ainaki: -se ohjaus parannella -pääkaari ja takatuet -moottorin sammutin vaijeri kyhää, ku ei varmaan kelpaa, että vaihteella sammuttaa -kuskin lattia paikata, ettei putoo jalka ulos -katto ja pick-up korimuutosten hitsailuja ja lanareunan terävien peltien parsimiset ja niitä riittää!! -kaikki öljyt vaihtaa! -kemppi lukko taakse pitäis koittaa ehtii tekeen, että etenis edes johonki -kuppipenkit olis ihan kivat, mut saas nähdä ehtiikö, samoin ku 4-piste vyöt -jarruvalot hukassa -kuten myös peruutusvalo hukassa -akun napojen päälle tarviis kai jotain kumia suojukseks -ja paljon paljon muuta, mitä just nyt ei edes muista. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Laitan vähän offtopikki joten anteeksi. Kun tuollaisia isoja autokasoja näyttää löytyvän niin kaikki autojen kromiset merkit otetaan mielellään vastaan. Kummi-poika keräilee niitä koti-tallin oveen. ;) Postikulut luonnollisesti maksetaan. Isommista määristä voi saada jo jonkilaista korvausta.
|
menisköhän ens yönäkin myöhään.. :rolleyes: (menee).
tässä eilen 23.57:D tosin ei naurattanu aamulla kun lähti töihin:( ihan vähän joutu ns. myöhästyä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62823 |
se on sitä mötorsporttii.
|
Huomenna jo helpottaa...vähäksi aikaa...;):D
|
Meni myöhään, mutta kyllä kannatti!!!!
Väsyneet, mutta pirun Onnelliset TMK trial HS-luokan voittajat ja rakentajat Tare ja Jare: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62975 Auton värityskin hieman muuttu ja renkaat vaihdettiin kallioille paremmin sopiviks ja Hannu Mikkola lähti kyytiin lavalle tutustuun Off Road Trialiin:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62978 |
Hatun noston arvoinen suoritus :)
Ja pirun komia patrolli!!! |
No ei olis uskonu tuostakaan rytökasasta, mikä mun pihalla rötkötti, että ihan voittaja-auto???
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ei taia yksityis viesti juttu toimia... 0400151946 joten tuossa |
Onneks olkoo!! Eipä taida noin äkkii vilastuna näyttää kahvat samalta :(
sorry ot. |
Lainaus:
Eiku ollu vähä ajatukset sekasi unen puuttesta ehkä johtuen, mut nyt vastattu privaan:D Ratsuniin pitäs nyt löytää ehjä 4 vaihteisen takakardaani ja hitsailla kemppilukko takaperään. Ne olis niinku seuraavana mielessä. Jossain vaiheessa pitäs jatkaa turvakaaria, elikkä tehdä etukaaret kopan ulkopuolelle. Ja eiköhän helmapalkitkin olis ihan tarpeelliset ja pohjapanssari jonkinlainen, mut katellaan ku kerkiää taas. Pitäs alkaa kyl reissu bussia laittaan kuntoon, että päästään Taren ja Mikan ja muiden kanssa sweduihin EuroTrial kisoihin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Laitetaas pari kuvat taas.
Eli kaaria tehdessä hitsailtiin lattiaan laput ja kaaren alapäihin toiset. Kopan vahvikelaput ainakin luulis olevan hieman ylimitoitettu, ku Tare löysi "sopivaa" n. 6mm paksua rautaa tuommoset palaset. Kaaren alapäihin sit tuli n. 3mm levyä jotka hitsattiin kiinni vahvikelappuihin ja pantiin vielä pultitkin lisäks, ettei tarvii kisa katsastuksissa kuunnella jurputusta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63140 Katon takareunaan ei sit tullukkaan alkuperäisiä Patrollin takakulmia, ku meitin mielestä se on härskimmän näköinen ilman niitä. Tare soittaa vielä varmistus puhelua kotiin, että saako olla vielä ens yön tallilla peuhaamassa:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63139 Hurttakin joutu oleen tallilla vahtimassa, ettei laiskotella:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63138 Aamulla ku oltiin kisoihin lähdössä siinä klo 6 aikaan, niin takakyljet oli vielä ihan laikukkaat, ku ei ollu maalit ehtiny oikeen kuivumaan:rolleyes: Tarratkin uskalsi liimaa vasta Raision kisapaikalla:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63141 Nii juu ja hommashan Tare jo uuden hulluttelu projektin meille. Eli suzuki avo ja oikee takaovella varustettu...:p:p:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63137 |
Tare hahmotteli tarkasti piirtäen ensin, että millainen siitä pitäs tulla:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63142 Ja melkein samanlainenhan se on. Kuskin kyljelle ei kisoissa tullu juurikaan jälkiä. Mitä nyt auton ainoa levike sai hieman kuonoon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63144 Apparin puolelle sit tuliki jo oikeen "off road lommot" kylkeen ja helmaan:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63143 |
Miksei kisasuorituksista ole kuvia näkösällä, pantataanko kaatokuvia? :D ;)
|
Lainaus:
Ei se mitään kaatunu ole.....tai sehän se vasta makeeta olis ollu, että jos olis kaatanu ja silti voittanu kisan:D:D:D Ei oo itellä kisakuvia, ku tuli ajettua, joten pitää vaan odotella, että jollain muulla olis kuvia. MikaU:lla olis jotain videoo, kunhan se nyt töiltään ehtii ne juuutuupiin laittaan. |
|
mika antoi jonku extreme kameran ja muistin laittaa sen päälle viimeiselle jaksolle.
tuli ainakin kuvattua tuulilasin pyyhintä. ilmeisesti hauskaa oli:D ja kamera tietysti unohtui päälle ja kuvasi vielä ratsunin loppu taputuksen:D:D:D http://www.youtube.com/watch?v=j8NwGnEoBAQ |
Lainaus:
Tuli mieleen eräs keskustelu ajopäivillä, pari vuotta sitten. -"Sulla on vissiin lukot tässä, kun noin kiipee?" -"On ovissa, mutta ne ei toimi." -"Jaaa...." (kysyjän autossa oli arbit kummassakin perässä) Porttaalit ja veekasi ovat kivoja, mutta ilmankin voi olla hauskaa. :D |
Ratsuniin sopiva kappale:
http://www.youtube.com/watch?v=aYT673BXNQw |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tänään kävin aamusta laittelemassa uuden alavesiletkun ja koneeseen uudet öljyt ja suodattimena. Takaperään kemppi-kymppi lukkokin oli vahvasti mielessa,mut ei aika riittäny tällä erää.
Mut piti sitä silti vähä käydä Ratsunia ulkoiluttamassa ja itteensä hikoiluttaas Punkan ajomaastoissa ja "meinas mennä" helma vähän kasaan kuskin puolelta, mutta kuten Taren ikuistamasta kuvasta voi todeta, niin ei siinä tilanteessa itkua väännetty:D:D:D:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63244 Juu sit tarjosin helmalla ja lokasuojalle hieman lekaa ja toin sen kotiin oikein työkäyttöön. Eli grillin tiilien kuljetukseen:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63243 |
Videon pätkää yheltä trial jaksolta:
http://www.youtube.com/watch?v=qdbPlqjcMGY Hannu Mikkola pöjöttää tyytyväisenä lavalla:D:D:D |
Kyl noi Ratsunit kai vaan oikeen haluaa mutaan, ku toi munkin meni ja juuttu takapihalla kiinni!!!! Hiki päässä lapion ja tunkin avulla veivaili, niin lähti se tuosta, mut kyl nyt alkaa kemppilukko houkutteleen jo tosi paljon.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63517 Olikohan tässäkään taas mitään järkeä:confused::confused::confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63518 |
Eiks vinssin laitto ois helpompi kuin valovirtalukko. :)
|
Lainaus:
Olihan muuten lepikossa hyttysiä ja paarmoja kaverina. Ja itellä ens alkuun varustuksena vaan uimahousut, ku piti ihan vaan roipetta kuskaa metsän puolelle. Mut sit ajattelin ajaa tuon lutakon kautta, ku näytti niin kuivalta, mut ei se ollukka niiin kuiva sit kuitenkaan:D:D:D:D |
ens viikolla vois kartaani saapua meitin pajalle, et terve tuloo hakemaan ku kerkeet. soittelen sit ku kartaani on mul kädessä.
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63963 Tänään alko kans "kemppi-kympitys" eli takapäähän lukko. Sain sen tuossa purettua jo ja huomenna olis tarkoitus jumittaa, mutta heräs kysymys. Voiks ton keskellä olevan palan heittää "Kuubaan" vai ei? Ja jos ei, niin miks ei? Onks se jotanki yhteydessä laakerien välyksiin? Toisella puolella oli kans väljää aikas paljon havaittavissa:rolleyes: Emmää muuten sitä sieltä pois haluais, mutta olis tulevaisuudessa vetarin vaihto paljon helpompaa, ku sitä ei olis tuolla perän sisällä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=63964 Lämpöjä tykkää kans kone nostella, mut vikana olis risa visko. Eli kiehuvan kuumanakin voi käydessä ottaa siivistä kiinni, eli ei paljon ropelli tuuleta:D. Mut kai sen tälläses käytös vois jumittaa vaikka parilla pultilla....pitää tutkia:p:p:p |
Kemppi sinne viskoonkin
|
joo laakeri välyksien takia se palikka on siellä
|
Lainaus:
|
joo kartaania täälläkin ootellaan. jussukka ei vaan saa toimitettua sitä meitin tallille...
|
Eiks toi kardaani kannattas tehä vaikka 76mm vesijohtoputkesta 4 tai 6mm seinämällä. Painoa tulee toki rajusti, mutta kestää vaikka koko auton painon kiveä vasten...
|
Lainaus:
|
Tänään ei sit Ratsuni paljoa edistyny, ku yritin bussin maalausta paikkailla. Siinä maalien kuivumista odotellessa ruuvasin viscon irti jo valmiiks, mut sit meni hermot. Jaa miks???
Noh, olin saanu siis bussin kulmaan pohjat tehtyä suunnilleen ja suojattuakin. Tässä vaiheessa siis kaikki ok ja keli, kuten mielikin hyvä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64075 Noo sit varovasti yks kierros väriä, ettei vaan käy mitään vahinkoa tai valuttelua. Noo siinä sit kuivuessa tosiaan visco irti Ratsunista ja pöydällä odotteleen. Toinen kierros maalia ja siitähän tuli riittävän hyvä maalaus.........siis vähäks aikaa......:mad: (noi kaks läikkää on varmaan jo niitä mitä tuli sit lisää.....) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64076 Eli perkele vettä alko tuleen ihan saatanasti taivaan täydeltä just kuvan oton hetkellä. Siis ihan tolkuttomasti ja kesti varmaan miehekkäät 3-4minuuttia ja sit ei mitään. ELI OIKEIN TÄSMÄISKU!!!! JA MIKS VITUSSA JUST, KUN OLIN SAANU MAALATTUA JA MAALI OLI IHAN MÄRKÄÄ?!?!?!?!?!?!? No läskikshän se maalaus tietysti meni, enkä jääny paljon katseleen, että kuinka sudeks:mad::mad::mad: Juu mutta eihän siinäkään vielä kaikki, toteis TV-shop. Koira oli mukana ja jätin sille autosta kaikki ovet auki, jotta hieman ilma kiertäis.......joo'o on varmaan ilmakin kiertäny, mut oli vesikin.....VOI HELEVATAN PERKELE!!! Penkit märät, lattiat märät ym ym.......kyllä muuten kirotutti:mad::mad::mad: |
Johan mä vähän taisin sanoakkin, että Rainman-Salosella saattaa käyhä flaksi sen sateen kanssa. Voi vittu!
Jokohan se kardaani olis vaikka torstaiks ni vois käydä hakees ja kahvittelees. |
Pitäsköhä munki koittaa maalata jotain ni sais sadetta, ei varmaan kuukauteen oo näkyny ku muutama kolmen pisaran kuuro prkl...
|
Lainaus:
|
Kemppi kymppi hitsattu ja kasattuna valmiiks. Odottelen vaan, josko sais ehjän kardaanin vielä ennen lauantain Punkan Ajoja.
Tuulettimen visko kans jumitettu ja pitäs laittaa takas autoon kiinni. Sit raidetangon oikaisu, rasvaus ja eiku Punkalle möyrimään:D:D:D |
Jesseh.n puolesta (se kun itse on jossain valtion hommis tai jotain) tossa joku päivä heitin matkahuoltoon jonkun kartaanin pätkän mutta jotain vekkiä siinäkin on kyllä ,uskaltaisin väittää että trukin piikin "kuva" olis ollu mutta kai se varalla menee ainakin tai jotain...
|
Lainaus:
Joo tänään suunnitelmissa laittaa visco ja ropelli takas paikalleen, hieman oikoa raidetankoa ja sit se takakardaani olis vielä laittamatta kiinni. Nooh, bussin pilalle menny maalauskin pitäs koittaa paikkailla kans. |
Lainaus:
En tiiä sitte ratsunin flektistä, mut voi sekin mennä aika raskaaks pyörittää kiinteellä vedolla. |
letukasta en tiiä mut mulla ainakin patrollissa on visko jumiutunut luonnollisesti, eikä hihnat sen takia luista. on nääs tupla hinnalla kun laturin ja tehostajan remmit kulkee viscon siimapyörän kautta.
|
Lainaus:
Ennen Punkan Ajoja pitäs vielä sammutin kiinnittää johonkin ja tunkki ja vähä rasvailla ja rengaspaineet kattoo. Niin ja kardaaneista parempi ruuvataan kiinni. |
Hei, mites saako patrolin jakolaatikkoon helposti pikkupuolen takavedon??? Jaa miks? No ku ei jaksa isolla puolella pyörittää paskarinkiä kunnolla:D:D:D:D
|
Lainaus:
|
Trial kisaa taas tulossa ja pitäähän sitä lähtee taas "kisapelillä" kokeileen:D:D
Pientä huoltoa se kaipaa. Eli kynnyksiä taottu hieman lekalla, jotta ovet toimis herkemmin edes ekoilla jaksoilla. Pesukin tuli suoritettua ja pientä fiksailua. Koppa tuppaa elään runkoon nähden sen verran, että rattiakselin rättinivel hajos Punkalla nätisti ajellessa, joten päätin sit hitsailla koppaa ja runkoa kiinni toinen toisiinsa sieltä täältä. Kareksen ohjein kempin pulteilla siis:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66515 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66514 Vielä pitäs raidetanko takoa suoremmaks ja tehostimen remmi vaihtaa ja hieman rasvailla, niin sittenhän Ratsuni taitais olla taas valmiina Raision trialiin. Niin no joo.....Tare löysi meitin nurkista pakoputken ja ritiläpeltiä ja totes, että nää pitää laittaa Ratsuniin.......saas nähdä jaksanko laittaa, ku olen aina ollu pystyputkia vastaan. Ne kun mun mielestä kuuluu vain aitoihin rekkoihin. Mut Taren mielestä toi olis just sopivan törkee ratkaisu Ratsuniin......mauton, mutta sopii siks just Ratsuniin:p:p Hieman pitää lyhentää ja kairata lattiaan reikää, jos tuon meinaan laittaa....saa nähdä nyt, kuinka ehtii. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66516 Joku saattaa kysyä, että miten niin ehtii, ku kisoihin on vielä 2 viikkoa;) Mutta ku taas alko päässä humiseen uus rojekti:D:D:D Jospa yhdistäis takapihalla olevat pari Rangea yhdeks "härpättimeks". Eli vihreestä runko(lyhennettynä), akselit (jos ne on ehjät), jousitus. Valkoisesta sitten kone ja laatikot. Koppa.....no se on vielä vähän ratkaisematta.....ehjä CJ Jeepin lasikuitu flippi....tai sit jotain muuta. Saa nähdä aloitanko rojektia vai jääkö vaan taas ajatuksiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66517 Valkoinen on ollut Tuukalla "puskutraktorina", kuten keulasta näkee. Oli koittanu työntää 700 sarjan volvoa kyljestä, mutta ei huomannu, että volvon toisella puolella oli pari koivua sopivasti:D:D:D Vihree on sit Jyväskylän suunnalta joskus haettu. Eli Suomisten (SOS) entinen modi luokan kisa range, johon joku on muokannu perimätiedon mukaan Sherpan perämurikat, koska niissä olis tiheämpi välitys kuin rangessa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66519 Takavetaritkin vaikuttaa olevan jotkut spesiaalit. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66518 Etuakselissa myös joitakin muutoksia. Raidetanko akselin etupuolella ja oudot levitykset akseliputkien päissä. Eli ens alkuun pitäis pyöritellä akseleita, että jos ne olis ehjät, niin projektillahan vois olla jotain tulevaisuutta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66521 Vihreen runko käyttöön siitä syystä että sinne on sovitettu jo ohjaustehostin, niin pääsis siinäkin taas "helpolla". Tehostin tais olla peräisin Dodge Aspenista...?? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66520 .....mutta kattotaan ny alkaako tästä uus rojekti ja koska. Nyt kuitenki Ratsuni on ens sijalla....tai pitäs olla, mutta kun taas kiinnostaa aloittaa uutta rymistely laitetta:rolleyes::rolleyes::rolleyes: |
jos se vihree on meidän vanha ni siinä on leyland sherpan murikat takana kemppi ja edessä kitka lukko mistaakseni ehjät, välityksiä vähän hankalampi löytää:) niin ja karpiolan vetarit
edittiä on aspenin tehostin ja runkoa ei holkitettu eli löystyy koko ajan |
Vähä tuli MRT trialissa taas Ratsunnii ruoskittua.
Beadlock vanteen kehäkin käänty ulkokehältä ja ilmat tuli ulos renkaasta....eipä ole vielä tuollaista tullu omalle kohdalle. Toivottavasti saan vielä kotikonsteilla tuon oiottua, tai sit joutuu ostaan Dirty Jormalaiselta yhden varaosa kehän http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67634 Murros meni kans rikki, joten nyt olen Tapsalle sellaisen velkaa:rolleyes: Raidetanko meni taas mutkalle, ku osus "ihan vaan vähän" yhteen kiveen. Apparin kylki mankeloitui aika surkeeseen kuntoon. Jostain pitäis nyt keksiä siihen halvalla ovi ja lasi. Ovi ei suostu enään aukemaan ja lasikin on murusina oven sisällä. Toinen ajovalokin meni rikki, mutta se ei nyt vielä Stadion trialissa haittaa. Syksyn safarilla kylläkin, jos sellaiseen nyt vielä pääsis. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67635 Joo ja apparin penkkiä pitäis laskee alemmas, ku kaikki kyydissä olleet valittaa, ettei mahdu kypärä päässä oikein istumaan. Nyt Stadion kisaan on tulossa vielä ihan "offi neitsyt", niin ei viittis sen ekaa kokemusta tuhota kipeellä niskalla:D:D:D. Niin ja jos näin kylmä on, niin pitäis kait se kesällä puhki ruuvvattu lämppärinkennokin koittaa jollain paikata. Juu ja kauhukahvakin heltis MRT trialissa.......aika paljon ilmeisesti hyppiny:D:D:D Tommonen konepelti maalaus olis kyl aika makee:p Tää tuli bongattua paluu matkalla Forssan Autokeitaalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67633 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Toi kaverin volvo on muutenkin melkoinen ilmestys.
|
öö minkäkokoiset noin irocit oikeen muuten on?
|
Lainaus:
|
Seuraavaks lisää paukkuja ratsuniin
http://www.youtube.com/watch?v=oSBr2...eature=related |
Lainaus:
Tainnut ajella ennenkin hiekkaylämäkee, sen verran hyvä pelastus. :eek: Olis tainnu aika monella pyöriä 20 kertaa sivuttain katon kautta ympäri alamäkeen. Meni offtopiciks, mutta onhan tuokin saman lajin edustaja. |
Rojekti edistyy, vaikka en olekkaan tallilla käyny. Eli varaosia pitäs tulevana viikonloppuna riipiä irti turbo versiosta......eli kait siitä ovet ja vetarit käy tämmöseen vapari ruksuttimeen?? Entäs perät?? Jarrut? Raidetanko?
|
akselit on samat välitykset voi olla eri turbossa 4.375 vaparissa usein 4.11 ja 4.625
kaikki osat käy sulle varalle turbo mallista. |
No juuuuu:D:D
Tänään tuli haettua varaosia Ratsuniin. Eli murroksia ja raidetanko, ovet etulokasuojat ym ym. Mutta piti perskele hakee Pylkön Pekalta koko auto. Eli kaupan ehtoja oli: On vietävä koko auto, mutta palauttaa pitää moottori, vaihteistot kardaanit ja jotain muutakin sen toivelistalla vielä oli. Eihän siinä auttanu, ku Taren kanssa lähtee aamulla 7 aikaa matkaan ja Pekan takapihalle etsimään Patrolia. Ja sieltähän se huurteinen aarre löytyki metiköstä. Sain samalla oman vasaran ja lekanki takas, jotka jäi yhdellä reissulla Pekan volvoon. Vasaran toimintakyky piti testaa toiseen ajovaloon ja vasara oli vieläkin "iskussaan":D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67751 Sit kokeileen, että saiskos sen tulille. Toiset akut tupaan ja eiku tarttaileen ja heräshän se "pienen" savun saattelemana pakkas aamuun. Ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67752 Aikas hyvin toimiiis myös savukoneena. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67753 On se vaan komee ja oikee intercooooler:p http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67754 Pajan pihalle päästyä pitikin sit lämmitellä konetta hieman ja kokeilla, että jaksaakos se Pekalle jäävä kone poltella yhtään takagummia. Ja hyvin jaksaa vielä pikkupuolen nelosella polttaa:rolleyes::rolleyes::D:D:D Ja Tarekin hämmästeli, että sehän poltti lopulta oikeen molemmilla takasuolilla!!! Kova peli ja ilmeisesti lukkoperä......tai sit avoin leikkas tuon verran kiinni:confused: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67755 Trine oli kans sitä mieltä, että kyllä on vähä hassu auto:D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67757 |
Sivu luotu: 05:43 (GMT +2). |