![]() |
Porttaali jooppi
Tehdääs nyt tästäkin joku tarina tänne ,eli aihiona toimii -88 wrangleri johon istutetaan tänään vihdoin ja viimein haetut mitkä lie belaruksen vai minkä aksulat noi on ku köyhä ei pystyny muitakaa ostaan ja kone huoneeseen istutetaan jotain V muodossa oleva sylinteriryhmää ja alle aluks ainakin mogsun vanhat 39.5" irokit millä äkkiseltään mitattuna raideleveys lähentelee 2300mm akseliväli ajatus jotain 2600-2700mm luokkaa...
Rauhallisesti edetään ku suosuitsaa siinä sivussa tehdään tai sitten tai sitte tätä sen sivussa mutta tähän koitetaan käyttää vähän muutakin kuin kempin pultteja... Ja aihiohan oli siis tämä minkä linttala jo kurastikin ku patrollilla sitä revittiin pitkin peltoja ja etuloksuunki tuli eka klommo jo (: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57883 Ja belaruksen vai minkä lie porttaalit nää oli ja joku vaihdelaatikkokin mukana tuli (; http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57884 |
Noi akseli välit ei sit käy jos halut pitää ton simpukkaohjauksen myös, 2500mm niin sit saat pidettyä simpukkaohjauksen myös;)
|
Lainaus:
|
Tänään vois sanoo että tää projekti ikäänkuin nytkähti liikkeelle viimein ku päivällä ensin tekniikka pois...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58166 Ja sitten ehtoosti takas ku jappe tuli hakeen jakolaatikon ni rälläköittin jousivermeet ,tankin ym ylimääräset joutavat pois rungosta nii pääsee sitten asemoimaan aksuloita ja lodjua ku ne valmiit... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58165 Eli seuraavaks laatikon ja kartaaniputkien kimpuun ja aksuloista rumpujarruvermeet pois ,terapialeluja vaa liikaa pihassa ni pakkaa aika meneen niitten kans mut eiköhän tää tästä ala etenee... |
Tänään
Kävinpä tuota tänään kattomassa. Hyvänoloinen koppa. Laatikko on jo tallilla :)
|
Tänään tuli vähän aksuloista revittyy irti kaiken moista turhaa ja suunnitella vähän minkä mittasta akselivälii sais väsäiltyy...
Etuaksulaan pulttasin irokit kii ja leveähän siittä näillä gummeilla eli sen vatimattoman 2300mm ): http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58216 Taka-aksulasta irrottelin kans jotain mut tarvii happisahaa näyttää sille ku on klootattu vähän rajumpaa rautaa siihen ja toinen porttaali oli irti ku myyjän puheiden mukaan oli irrottanut ja kattellu laakerinummeroita että saa moggiinsa tilailla tai jotain ja toista porttaalii vähä tutkailin ku vaikutti et krohisis mut oliki vaa soraa kotelon ja pyörän navan välis... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58218 Irto osia... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58219 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58217 Ja sitten tuli yhtäkki hokastuu että jotain oleellista puuttuu akseliputkien päästä eli se "klomppi" millä saa putket naitettuu laatikkooon ja inspiraatio hävis samalla tälle päivälle... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Nyt alko näkyä valoa tunnelin päässä tämänkin projektin suhteen ku löyty puuttuvat kartaaniputkien kiinnitys palikat(tarelle SUURI kiitos niistä) ja sitä myöten inspiraatiokin ja eilen ehtoosti kerkesin alottaa laatikon tekoa tai paremminkin vasta purkua mutta kuitenkin...
Vähän vielä noistakin rattaita ja siirtäjiä pois ja pientä sorvausta ym ni kyllä se siittä syntyy isolla ja pikkupuolella varustettuna... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60080 Jonkun verran rojua jo poiskin kyllä... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60081 Kartaani putket poikkastu mutta akseli väli ajatus vielä päänupissa vaiheessa mutta 2700mm ajatus jos osus edes liki,ei vaan millää muista minkä pitunen paketti chevyn pikkulohko ja esim th350 paketti ku ei ole löytynyt sopivaa elintä vielä tai no ei köyhälle sopuhintasta (: Taka-akseli tuli kanssa nippuun päin eilen kartaania lukuunottamatta joskos tänää ehtool tarkenis taas men touhuu jotain ni jos ens viikonloppuna aksuloita alle päin ,tosin hyttää pitää myöskin ainakin takaa vähän leikellä |
tänään tuli akseliväli päätettyä ku pätkäsin kartaaniin ja putken ja hitsuutin takas nippuun ja se pitäis mittauksien jälkeen olla noin 2700mm ja laatikko pientä akselin sorvausta vailla ku ei ollu laakereita viel ni ei tie mihen mittaan olis sorvannu jos huomenna sais laakerien mittoja ni vois "etulevyy" väsätä ni vois jotain kuvatuksiiki taas laitella...
|
Kuviaa?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jaa ei vaan tänäänkää oikeen mitään muuta työpäivän jälkee ku laatikon "etulevy" aihion kerkesin kaivurin maalauksen välityönä tekeen...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60458 Jos huomenna kerkeis jo sorvailee akselii ja "holkkeja" laakereille... |
Ei kerenny sorvailee ennen ku tänää ku työt haittaa tosissaan harrastuksii (:
Jotain holkki meininkejä ja asettuvan laakerin laitoin tohon"pää akselille" ni ei oo niin noko nuuka jos vähä vinos holkki meiningit... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60692 Ja vähän tuli irstaan näkönen ku vähä plasmalla tuli tehtyy ronskit reiät ni joutu vähä tekee "siltaa" mutta pääasia että hyvin pyöri pikku ja iso puoli... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60693 Tiistaina olis ajatus kattoo miten passailee runkoon ja hyttään aksulat ku JESSEH lupas tulla vähä jelppiin ni eiköhän tää joskus valmistu ja JRPOWERIN kanssa vähä tehty tekniikka puolesta kauppaa... |
Kaikenmailman noidannuolet tullu kärsittyy ni taas pääsi projektinki kimppuun...
Pikkuhiljaa alkaa hahmottuu minkä näkönen tulee... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61796 Mikää leevee tuu näillä gummeilla... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61797 No okei kai jotkut levikkeetki tarvii??? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61798 Etu ylitys ihan ok... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61800 Kuten takaylityskin ,leikeltyäkin tuli jo kuvan oton jälkeen takakulmia että istuu vähän järkevämmin rengas aukkoonsa... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61799 Ja taakse panhardi... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61801 Ja etupanhardi tuli kuvauksen jälkee hitsuuteltuu viel ja ohjaussylinteriki tuli hepattuu paikoilleen... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61802 Jakolodju möllöttelee tuon näkösesti ja niinku olettaa voi niin vaihdelaatikonpalkki on taaskin kiinteämalli... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61803 Huomenna taas jotain väsään ja kuvatuksii jos muistan ottaa... |
Leveempi ku pidempi??
|
KOMEE!!! :)
|
Hyvält näyttää
Ton kyl PITÄIS pysyy pystys mut... :D Mitäs tänään on saatu aikaseks? |
No ei nyt sentään leveempi eli n.2300mm leveyttä ja 2650mm akseliväli...
Tänään jotain pikkujuttui tuli tehtyy vaa ei oikee mitää näkyvää pohjaanlyöntigummeija jotain... Etujouset laitoin alapäästä ihan mogin omille paikoille kiinni ,yläpäitä en tee ennen kuin tekniikka on paikoillaan... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61887 Ja vähän lisää piti "avartaa" että laatikkokin mahtuu... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61886 Ja ainahan vähän pitää nostella kulmista miten joustelee jos tuommottet joustot haluis ni 750mm pitäs iskari oleman pisimmillään ,etunen 1300mm maasta enemmänki ois noussu mut ei viitti levikkeitä survoo vituiks... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61885 Maassa olevat iskarit vain 580mm eli ei likikään mutta ne nyt aluks laitan... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61884 Takagummi 1200mm ja edestä alkaa orkkis levike lähenee samoin kuin takakartaanin kulma... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61883 Iskarin max.mitta taakse jäi mittaamati... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61882 Päivitellään taas ku jotain näkyvää saan aikaseks... |
Sori topikin sotkeminen mutta olkku on varmaan höpötelly jotain ton pitkän paskaläjän kylvettämisestä ja maalaamisesta??? Ajankohtakin alkaa varmistumaan heinäkuun puolenvälin paikkeille niin miten se sinnesuuntaan passais? Laita vaikka rivana nummero niin pääsen rimpuuttelemaan!
Ja sitte itse asiaan hyvän näköstä tulee. Itte läjään laitan bilsteinit 14'' iskulla eteen. Mittoja en just ny muista mutta ainakin ton 750mm on pitkä. Makso sakemannilta ostettaessa 79e pala ja 50e rahti päälle.. Tuli kylläkin tavaraa yli 70kg samassa lähetyksessä ja nekin kahdessa erässä... |
Juu passailee ja toki nummerron näin näkyviinkin voin laittaa eli 0451111305 satunnaisesti vastailen jos puhelin on liki...
Budjetti on pieni köyhällä projektiin ni ostelen iskareita ku sopivat löytyy edullisesti ja noi kyllä vaikuttas ihan edullisilta mutta kattoo ny mitä keksii ku paranneltavaa kuitenki tulee enemmän ja vähemmän tähänkin.... |
Jep jep. Mitä itse haeskellut pitkiä iskareita nii ei oikeen halvempia ole tullu vastaan, jos on niin loppuun ajetut..
|
jos iskareita meinaa niin kannattaa kysellä http://www.racersplace.fi/ , ranchon pumppuja löytyy kaikenlaisilla päillä ja halutuilla mitoilla. itse olen tainnut pariin rojektiin täältä tilata iskarit, 5000 oli n. 50e ja säädettävät 9000 taitaa olla vähän päälle satkun. toimitukset nopeita vaikka joutuis jenkeistä tilaamaan, näyttää logistiikka toimivan veden yli sujuvasti.
|
Joo skyjackkerit tai jotku mikkä ne oli joskus tilasinki mut ne kypsy jostain syystä tavallisen nopiasti olisko kans ollu jotai 40-50e hujakoil pituuksii en muista...
|
En itse ainakaan ranchoja suosittele kellekkään. ittellä kypsy ranchot kahen reissun jälkeen. eivätkä pohjanneet kertaakaan. taitaa ranchon laatu olla sitä sun tätä tänäpäivänä. lehtijousilla varmaan viel menettelee mut kierteillä tuntu nopeesti kypsyvän, enkä oo ainut jaka on saman kokenu. nii ja 5000-sarjalaisista oli kyse.
ranchot jää mulla taakke (lehtijouset) tästä edespäinkin kunnes kypsyyvät, mut eteen (kierteillä) laitan kyl bilsteinit tai jotku muut hieman kalliimmat/paremmat? |
JRPower toi tänään elimen luovuttajan pihaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62067 Mites muuten onko kellään kokemusta lukkoturbiinillisestä laatikosta mettäkikottimessa eli saako vaihtaa normi turbiinin vai miten on??? |
Taisit käydä jo hakeen sitä bensaa :)
|
Itseasiassa en käyny tutkailin vaa mitä kaikkee tarvii muuttaa ja korjata/huoltaa ennenku tempasee joopin keulalle ja pientä flunssaa oli havaittavissa ni en sitte lähteny driftailee vielä sillä (: mut huomenna sitte töitte jälkee pientä säätöö joskos se sittä...
Haitkos muute ite bentsiini (; |
juu.tai kaadoin vaan kannusta...ja pistettiin muksujen kans jo nurtsi rullalle :)
|
Jos suizan olisit ottanu vois olla aavistuksen enemmän nurtsit rullalla,no nyt alkaa menee aavistuksen offtopikiks...
|
Mitäs loppu astrolle tapahtuu???
|
Myydään erittäin mielellään vaikka sinulle (;
Hieman vitutuskäyrää nostatti kun vaihtelin tulpat ym ja säätöä ja Jesseh.n kanssa lähettiin koeajolle niin 300metrii ja huimat 5.7litraa amerikan voimaa löi umpipuuhun... No tuupattiin astro talliin ja jos täs ehtoopuhteina koittas nyppii tekniikan ulos inspiraatio vaan hieman taas laski kun alko taas tökkiin heti ku sai jotain aikaseks.... |
Lainaus:
|
Jos laatikko on bensa koneen perästä (th350), ni eikös lukko kytkeydy sähköllä. Joten jättää virrat pois tai vaihtaa lukottoman turbaanin.
|
Lainaus:
|
Motti tuli revittyy pois ja purettuuki jo aika pitkälti ei vaan ollu semmosta ulosvetäjää millä ois dampperin saanu irti ni jäi vähän vaiheeseen ja miten sattuki että kone jumahti juuri semmoseen kohtaan ettei yhtäkään laakerin kaulaa saa irti /:
sinne se jäi killumaan talliin... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62107 |
No nyt se motti on sitten aivan levällään tallis ja 6sylinteriin kk-laakerit siellä oli päällekkäin...
Varmaan kampurakin tarvii kuskata koneistamoon ku oli ottanu vähä siipeensä ettei heti ku taas nipussa ni kilkkaa kines ,no ajatuksen TMK.n kisoista saa unohtaa... |
Joo eli kaula näyttää tältä eli kovasti vaatii koneistamossa käyntiä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62165 Kauheesti tänään ei tullu mitään saatuu aikaseks pienen inspiraation puutteen vuoksi... Mutta suunniteltuu ja jonkun verran löyty "romua" vielä mitä piti irrottaa ja jäikin vielä jotain... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62164 |
Kyllä se siitä, sentään nelipulttinen alakerta.
|
Linttalan aarrearkusta löyty tuommonen ,mitenhän jos tohon virpois kaks kappaletta häränkives tbi ruikkuhässäkkää jollain ihme virityksellä ni riittäsköhän soppa???
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62417 |
Ai et o kommee...ja korkee...:)
|
Joo hiukan joutuu tekeen konepeltiin reikää jos mielii ton tuonne törkätä ,no näkeepä koska motti horasee vettä kitusiinsa (;
Multa varmaa meni jotain ohi mut eiks sun pitäs olla turkissa /: |
ei viel.tiistaina vasta...:)
|
Jokos tää on pian ajossa?
|
Lainaus:
|
Tää odottaa vieläki laatikkoo tosin jo kotitallissa ja kaaret siihen pakertelin ja jotan palkkia helmaan penkkien,tankin ja akun kiinnikkeitä tehny ja semmosta pikkuhommaa tässä kuussa kovasti olis ajatus että tarttis liikkuu jollei mitää ihmeellistä ilmene ,pysähtyminen onkin sitte eriasia ku liikkuminen eli jarrujen suhteen tuo ajatus ei vaan oo viel kohdannu ,mahtaskohan joku haluta vaihtaa nuo 15" irokit joihinkin 39.5" missä vanteen reikä olis 16.5" tai isompi ni helpottas jarruasioita ja sais kapeemmaks...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64821 |
Palaaks kumi sitten tälläkin?
|
Lainaus:
|
Lauantai ehtoosti tuli laatikkokin haettua ja vaikka kavereille vannoin että yhtäkään sponsori osaa en tähän laita kun niistä ei oo tullu ku harmia niin nyt sellainen kuitenkin tuli kun paikallinen laatikkomies oli pyöräyttäny laatikkoon päätylaipankin remontin yhteydessä...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65193 Ja tekniikka tulee aika liki noille main konehuoneen puolelle vähän pituuden puolesta ahdasta mutta ei suurempia murheita kuitenkaan ,jos huomenna se istus siellä jo ilman nosturia... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65194 |
Joko tämä pian kukkuu ja kulkee?
|
Lainaus:
By the way joko laatikon tarveisit omaan projektiis ku sekin ihan vähä jääny roikkuun... |
joks tällä on ajettu??? KUVIA!:)
|
Kai tätäki vois päivittää ku tuli virallisesti käytyy eka kerran metsässä vaikka sillä omissa nurkissa on tullu jo kuoputeltuu varmaan kyl eka kerran tammikuun alku päivinä mutta ihan kauhee hinku ei oo ollu talliin pakkasilla ni venahtanu hippasen...
No mutta tokihan se ekalla reissulla hajoskin ,orbin ja rattiakselin välinen yhteys hävis mutta ongelmia oli kyllä ohjauksessa muutenkin ja käynti/käyntiinlähtö ongelmia oli myöskin mitkä johtuu suurimmaks osaks kaasarista... Takalukkokaan ei suostu toimiin ,liekö jumissa vai holkki sokona tiedä hänestä mutta yksi suuri "ongelma" on raideleveys joka on kyllä aivan järkyttävä oli aikas v...mäinen ajaa hanges toisten uria ku ei osu sitte likikään niihin.... No mutta ulkonäkö on aikaslailla kuvan luokkaa vieläkin mutta monenmoista pitää vielä pakertaa jos siittä kunnollisen joskus haluu... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77011 |
pintakäsittely on siisti...mites se katkennut liina?
|
Jeep!
Komia on peli!
t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
Eli se vihree jynkkyliina ilmeisesti kyseessä no on se ainakin niin monena pätkänä ettei sillä mitään tee mutta eiköhän siittä rahalla selvitä ku törmätään (; |
hyvä meininki.
|
komia on laite :)
|
joko pikku puutteet ja vaivat korjattu/muutettu, oliko sytkä pielessä vai miks käyntiin lähtö oli niin hankalaa? mites jessen projekti käynnistynyt? tuleeko siitäkin porttaali jooppi 2 vai ihan jotain muuta.
|
Lainaus:
Sytkä ei tuntus vaikuttavan kuumana niin yhtään mitää ja kylmänä lähtee niin pirun hyvin käymään ja kuumana ku kone ni ilman sytkävirtaa jaksaa pyörittää komiasti mut heti alkaa potkii vastaan ku sytkävirta päällä oli sitte sytkä aikasel tai myöhäsel ei käsitä mut jos ruiskunki asentelis ja kattos et saako sitten purkaa koko laitteen ja myydä etuakselin jesselle jos ei toimaile (; Jessellä tuo armeija taitaa hippasen hidastaa projektii ja tais se ostaa jonkun pirtinki ni taitaa siinäkin olla pientä projektii... |
Lainaus:
|
Helev....kommee!!!!! jooppi
|
Lainaus:
Akkutelineen tein konehuoneeseen ja nyt tuntus lähtevän kuumanaki käymään paremmin ku lyheni toista metriä kuitenki kaapeliki... |
Aika rouhee peli on.hIENO Seurata projektin etenemistä.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Koskas se mennään ponnistaan toho kämmäkkään?
O muuten komia :) |
Lainaus:
Mites muute saisko sen yhden V8 moottorin hakee millään äetsästä vai tarvisko se hakee tampesterista asti (: ,nii ja oliko siinä muuten tehostimenpumppukin kun tuo paikallaan oleva vuotaa akselin juuresta aikaslailla /: |
Tässä on tyyliä. Ilmottele ku oot myymäs ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei oo tullu paljoo päiviteltyy tätä mut nyt on kova tuuminta että kehtaisko tän riisselöidä sitten kuitenkin ja muuttaa orbi ihan perinteiseks ohjaukses ni suunnistus touhu luonais tällä sitten myöskin kun ei tuo V8 tunnu tykkäävän oikeen veden kanssa prutaamisesta ja ruiskuasennuksetkin tökkii kovasti ja triali luonaa riisselillä mun tarpeisiin ihan riittävästi ja en nyt muista koska olis eteneminen jääny voimasta kii mutta mutta...........
|
Kai parit kuvatuksetkin vois laitella...
Paineilmoja suuntaan ja toiseen... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82701 nappuloita ja mittareita ei kovin paljoo... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82702 Kone huoneen sekasorto ,ruisku aihio 454sen päältä kotoisin ja ohjaus yritystä ollut omalla boxilla ja megaruutalla mutta aina jokin ongelma tullut eteen eli ei ole käynyt ruiskulla vielä ollenkaan.... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82703 Ulkokuori saanut jotain levikkeen tynkää ja alkuperäisestä raideleveydestä saanut karsittua jonku 15cm pois nyt noin 2200mm vieläkin ja jotain kosmeettistakin on tullu reissuilla... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82704 Stefan vaihtoa menossa ja toiset bemarin satulat tarttis virpoo vielä tuohon että saa kässärinkin... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82705 |
Onko 454:sessa ollu kaksikurkkusia, kun tuo ainakin näyttää sivulta kaksikurkkuselta?
Mikäs siellä oman boksin käytössä tökkii, ei siellä nyt ihan montaa karvaa tarvi olla kiinni, että alkaa käymään? Käsittääkseni TBI:n boksit toimii aika hyvin ristiin, ainakin niin hyvin, että käyntiin lähtee. Jotkut on ratkaissut kaapelointiongelmat ostamalla Painless Performancen valmiin johtosarjan. Johtosarjoja on suoraan vaikea vertailla, kun esim. Caprisen 305:sessa oli johdotus tehty erilailla kun Suburbanin 350:sessä. Mutta kun kävi läpi boksilta lähtevät johdot läpi muutaman eri kaavion kanssa, niin alko selkeytymään. Ja selvyyden vuoksi: en tosiaan ole mikään ässä ton TBI:n suhteen. |
Lainaus:
Ja omassa boksissa tökkii lähinnä virranjakajan ja antureiden puutteet kun ne on kulkeutuneet ties minne jo edellisen omistajan aikana kun motti kilahtanut /: eikä taitas isolohkon jakaja sopiakaan sen puoleen...Ja megan boksi ei halua olla toiminta kykyinen jne jne... Ja sitten on se juttu mikä liittyy mun metsässä ajooon on että se suo, ym märkä kiehtoo vaan liikaa ja tosiaan kun suunnistus kiehtoo niin mun persaus ei kestä ajaa 24h pentsiinillä /: mutta mutta ja mutta tiiä sitte mitä tekis ku riisselin ku keulalle lyön nii sanomista tulee ainakin suunnasta ja toisesta (: |
Käviskö 2t v8 diesel??:rolleyes:
|
Lainaus:
|
Lue privaviestis ja ei kai kukaan mitään sanele, jos sinne joku OM606 kuorohuutajien mieliksi automaatilla varustettuna menee?
|
EI
Mä taidan olla sitte "kukaan"...
Lisää soppaa koneeseen ja alkaa se bensakonekkin savuttamaan!!!!:D:D:D |
Jos megaruikkijaan olet kokeillut niin kait muistit et johdot on just toisin päin megas ja gm:n boxis?
|
Lainaus:
Vaakakuppi kovasti kallistumassa riisseliä kohden vastalauseista välittämättä ,mutta mutta mutta.......................... |
Lainaus:
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Sma.../1135246657215 |
Lainaus:
|
painaa suht paljon cumminssi ja sit sellanen loota joka kestäs sen alavännön :( painaa kyllä mersunki kone mutta litroihin nähden mersusta saa suht hyvin irti. mut kyllä ehdottomasti oon diiselin kannalla olise sit minkämerkkinen vaa :cool:
|
Onhan noita muutamia vaihtoehto riisseleitä "hyllyssäkin" ja rahalla sais vaiks mimmosii mutta en mää sitä voimaakaa niin tarttis mutta kun on se "sairaus" että pakko päästä kuran sekaan mylläämään niin yks kaunis kerta sanojen ONKOHAN TOSSA SYVÄÄ jälkeen ulpahtaa jooppi niin syvälle taas kerran että on ruiskun boksi jne kaput mut oli sitte mikä vaan vanhan liiton riisseli niin siellä se porisee vai häh...mutta jos tekis sitte ihan semmotten trialiin tarkotetun pelin seuraavaks niin ei tartte miettii rypemisii suossa "ongelmana" mutta mutta...
|
Raijjalissa mennään väänöllä vai? Näin olen käsittäny, että sellanenhan se olis hyyyvä.. :rolleyes::cool:
|
Niin palataas nyt kuitenkin vielä tuohon ruiskuun eli jos kerran ei montaakaan johtoa tule niin osaisko joku nyt ohjeistaa...
Eli osat mitä mulla on alkuperäiseen ovat tuo itsessään ruiskumööpeli 454sesta ( vm -94 suburbanista)ja sen boksi johtoja ei ole kuin muutama liitin pätkittynä ja boksilta kaikki noin 30cm päästä katkottuna... ja normaali hei jakaja on koneessa eli minkämoisen jakajan se nyt tarvitsisi ja mitkä kaikki anturit vaaditaan toimiakseen (imuilma,koneen lämpö ,lampda????????) Netissä neuvoja niin monella tapaa et ei mitään käsitystä enää ja kyselemällä amerikan ym ruisku miehiltä niin toiset neuvoo toista ja toiset toista niin ei tie mitä sinne sitten ostas kun ei oo rahoja ihan vaa kokeilla että mikä toimii jos toimii...... |
No mulla on javessa tbi:n oma jakaja kiinni (small cap), eli en ole varma sekoaako boxi kun ei tule jakajalta pyörintätietoa. GM:n boxi vetänee ennakot hatusta tolla tavallisella heillä..
Antureista: Lamda,kaasuläpänasentoanturi, vedenlämpötila ja ilmamääräanturi, noilla pitäs pelittää. Megaruikkijalla ainakin toimii tolla hei heillä, kunhan suutinten johdot on just toisinpäin kuin gm:n boxissa. Tuu kattomaan millanen hässäkkä toi tbi on livenä, javes perä paskana niin ei voi tulla käymään.. Pistin jotkut kytkentä kuvat mitä äkkiseltään löysin koneelta + jakajan & anturin kuvat tonne: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4045 |
Lainaus:
|
Toi "ufo" muistelisin sen olleen egr, eli pakokaasun taksinkierrätys sydeemejä, ei tarpeellinen ja poistolistalla kunhan megaa alan asentelemaan..
MAP eli manifold air pressure aikas oleellinen juttu, megassa se on siinä boxissa ja tossa gm:n sydeemissä mun kuvassa näkyy päivämäärän yläpuolella se neliskanttine boxi mihin tulee letku imusarjasta (etupuolelle) ja lähtee siihen ufooon (takapuolelta mappia). Jollei mappia ole, et saa käymään. Se pyöreä jutska siinä mapin alla taaempana on tyhjäkäyntisolenoidi, kuulemma sekään ei ole oleellinen jollet sitten halua pientä tyhjäkäyntiä.. Eli jos GM:n mappia ei ole niin eikun mega kehiin. Oletan että olet jo surffaillut megaruutta sivustolla? http://www.finsquirt.net/forum/index.php |
Lainaus:
Niin onkos tuon MAPpi mööpelin paikka alunperinkin tuossa sun kuvan mukaisessa kohdassa??? |
Lainaus:
|
Tuolta finnsquirt sivustolta löytyy suåmeksi ohjeet megan asennukseen ja säätöön.
Toi mun mosa on jostain pikapista repästy eli siinä MAP:in paikka oli tossa. Mulla on koneella kans noi ohjeet ja megan asennuksessa tarvittavat johdotuskuvat, kunhan löydän. Jos siinä sun megan boxissa on jotain kipua mutta sulla on se megan liitin ja muut himmelit asennettuna niin vois tietty kokeilla tolla mun boxilla, se on käyvästä autosta otettu, 305:sta tosin mutta kyllä sillä käyntiin pitäs lähtee. |
No nythän mä muistin, että mulla on hyllyssä täydellinen 350tbi ruuttasetti mikä oli Roopen jeepissä paikallaan, tuu hakemaan se + asenna paikalleen => kone pelittää varmasti ja sit koitetaan keksiä sille joku sopiva hinta, tai voit maksaa sen myös etukäteen, ihan miten vaan sovitaan, ja jos ei toimi ni voit myös jättää maksamatta jos siltä tuntuu.
Autetaan miestä mäessä, melko reilua, eikö vaan. :D |
Lainaus:
mutta vielä hiukan tuosta 454sen ruutasta hiukan kuitenkin eli suburbani olikin -88 vuotinen ja jonkun tämmösen kaavion löysin siihen liittyen mutta missä map ja kun tutkailin muita vuosimalleja 350 jne niin oli mapilla ja maffilla jne eli toiset toimii toisella tapaa ku toiset vai häh,ollappa autosähköasentaja tai jotain... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82846 |
sähkö ja vesi ei sovi yhteen
Eli riippumatta siitä, kenen boksi siinä on, niin suojausta pitää parantaa.
(eikö noissa gm:ssä ole vaihdettavalla chipillä oleva boksi-> ei valettu silikonia täyteen?) Ainakin tuossa megassa kotelointi vedenkestävään alumiinikoteloon suht helppoa; Olikohan pelkästään pääteasteet (fetit) jotka piti saada jäähtymään rivalla; siis alumiinikotelolla. Ja kaikki sisäänmenevät johdot massalla tiiviiksi, ja kotelon huohotus paineilmaliittimillä esim. katonrajaan muoviseen limpparipulloon, missä noita elekroniikan kuivauspusseja, esim. silicageeliä, tai vaikkapa kuorma-auton jarrujen ilmankuivaimen läpi jos oikei alkaa hifistelemään:o |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82804 |
Sivu luotu: 04:36 (GMT +2). |