![]() |
KeTTu TyTöT FSJ Cherokee 1983. the orginal :)
tälläne rimpula löytyy kesä autoks tallista. monta vuotta jo kulettanut ja vielä sillä on jälellä paljon mettä kilometrejä:D
pistin ton Evo2 projektin nyt jäihi et saan tän kuntoo enne heinäkuun viron safaria hirveesti paljon on tullu tuhonki tehtyä vaik mitä mut alotan tän nyt hirveellä kuva vyöryllä. lisään sit jälestäpäi ku kerkee tekee lisä juttuja. jeep keväällä 08. syksyllä 07 leikkas takapyörän lakru kiinni 80-90 vauhissa. motivaatio oli aika hukassa sillo. mut oonpaha nyt nähny senki et rengas kaikkine vetareinee viiletti autosta ohi:D ( sama vetari edelleen käytössä... luulis et ois irtaantumises es vähä vääntyny?) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57502 hirveeseen perä ylitykseen ratkasu: 30cm pois ,viistotut rungonpäät tilalle, ja vinssin upotus. tein tollasen oman boxin et mahtu syvemmälle. ja nyt on helppo pestä kurat rungon päältä. nii ja ikkunaha siihe piti tehä et humalainen apu kuljettaja voi makuu asennosta seurata kelautumista:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57506 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57505 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57503 sit vähä akseli remppaa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57501 ja jotai http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42974 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57504 toi etu vinssi on upotettu iha syylärii kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57500 |
tossa 258 perässä on kyllä nii onneton perä kuori (1,25mm) et ei siitä saanu hyvää ees vahvistamalla.
parempi ku tekee suoraan uuven vähä jäykemmästä kamasta. purin varaosa akselista kopan pois ja vein töihi. tänää just alotteli tota uutta. piirrotin suoraa 8mm levyn päälle halkasian ja reikien paikat ja eiku poraamaa ja pillittämään. sit 5mm levystä taka seinä. enempää en uskalla tehä enneku käytän auton alla et varmasti sopii. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57507 |
prkle patterit loppu ni en saanu perä kopasta kuvaa enkä ovi "pahveista".. mut sit huomenna. "uuvet"kumit + vanteet hain matkahuollosta. oikeen mut staarit:D myin mud terrainit ja tollaset tilalle.. öö fiksua?:D nomut pääseepähä kurvailee metikköön. pitää noista vähä kuviota viel leikata kuha saan self made leikkurin valmiiks:rolleyes:
pitihä se käyä heti kasan pääle tarjoomassa. ja kuvassa esiintyy myös: puska vaijeri, lisä pitkät katolla, avarretut kaaret 70mm + 3" jousitus nosto ja mud hard core terrainit. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58106 lisää tein itse osia: snorkkeli. jotai en muista kokoa putkea mut mustaa kummiki. ja toi siivessä oleva käikäle on pari millistä säsi peltiä eli kestää hieroo puihin.. kokeiltu on... halvinta puru letkua ja yheltä koulu työmaalta "lainattu" pirikellon kuuppa joka maalattu kärpässieneks:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58105 kyl tää tästä valmistuu!.. ruvennu vaa himottaa välityksien hidastus ja ox locker taka akseliin.. rahan menoa ei voi estää:D (kuvissa mis näkyy vähä eri väristä maalia johtuu siintä et siin o ollu lommo. se on hiottu pellille ja sutattu rensselillä yli :D ) |
peräkoppa, mallia extra heavy duty: täyttö siirretty parempaan paikkaan ku orkkis ja myös pohja roppu löytyy ja sille oma suoja latta.http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58188
ja etu perässä kans jäykistystä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58189 ovi muoveja: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58191 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58190 etu vinssin käyttö kapula. saatananmoine murkula mut kestää vettä paremmi ku orkinaali. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58192 ja sit asentaja mirri päässy kuviin :D ja itse Herra jeep guru mestari tietäjä itse omassa persoonassaan... kait.% http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58193 |
No eikös toi melkolailla valmis ajoon ole?
Saitko muuten tohon leimattua ne renkaat mistä oli joskus vuosia sitten puhetta? Kerro mirrille terveisiä! |
on se melkeen valmis :) vinssit pitäs huoltaa ja uus puskuri tehä eteen ku antautu vähä viime kesänä..
en saanu leimattuu 33" kumeja. nauro vaa katastaja setä et ei oo mahollista...maximi koko helvetinmoisen väittelyn ja itkemisen jälkeen 31"... sen jälkee ei ookkaan 31:siä auton alla näkyny:D ja nyt ku on toi taivaanvanha korin korotus 70mm+jouset70mm ni ei paljo jääkkään renkaille kasvu varaa... lain puolesta. |
piti lauantai aamuna vaihtaa raidetangonpää ku on vähä väljää mut en sit jaksanukkaa ni tein uuven etu puskurin joutessaa. jokseenki persoonallisen näköne siintä tuli...:D viel pitäs vähä saumoja sipistellä ja vetästä väri päälle. 3 vaihtoehtoa: musta, oranssi tai vihree. nyt voit vaikuttaa ja antaa äänen värityksen suhteen:D
siks tein tollasen koko keulan peittävän ku ruvennu auto lyhenee keulasta ku on uutta uraa puskenu metikköön... ja tuli la iltapäiväl sit testattuuki:D pikkukakkosella perä tippu uraan ja kaasuahan ei höllätä.> kops! puskurin kautta snorkkeliin ja koko oik kyljen hellä hieronta. toimii. mitään ei hajonnu keulasta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58885 ja samalla reissulla tuli testattua perä koppakin. ei vuotoja eikä muutakaan näkyviä vahinkoja... eli onnistunut viritys. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58884 ens viikon rupeamaan kuuluukin sit neste kytkimen ihmettely tohon jeeppiin. pihalla makaa yks L200:nen mitsu mistä meinasin ottaa koko kytkin asetelman kaikkine polkimineen jeeppiin. ei mitään käsitystä onnistuuko mite"helposti" mut pitäähä sitä koittaa. ku tossa orkkis linkku systeemis on se vika et ku ajaa iha jiiriin ni jää vaihe jumii.. ravijoella viimeeks ja samalla sillo meni yks linkku poikki :D oli ihanaa raahata romut pois metästä. |
Lainaus:
Omassa wagoneerissa ei ollu koria korotettu, niin orkkis linkkuhässäkkä kyl pelas mainiosti. |
Joku neuvoi saranoimaan vipusysteemin moottorin kylkeen siten että pääsee elämään. Mä tein semmosesta pikku "raidepäästä" uuden sen vikan vipusen.siihen toiseen hitsasin rikat lukitukseks että ei pääse kuulat lumpsuaan kupistaan. Vielä en saranointia tehnyt mutta nyt ei ainakaan vivut enää tippunu..
Niin ja on muutes hieno jeeppi.... |
Siinä projektiraadossa on vaijerikytkin, jos ajelet tallin suunnassa ni käy vakoilemassa mallia, on aika simppelin näköinen ratkaisu mikäli oikein muistan... On tehty ilmeisesti käsijarruvaijerista ja hydrauliletkusta..:eek:
|
perhana! eipä tullu mieleenkää toi vaijeri kytkin.. kiitokset hyvästä ideasta :) ois kyl oikeesti paljo parempi ku neste kytkin.. hmm. taidanki jättää mitsun rauhaan:D
mie sitä kans mietin et tekis jonku käikäleen et ois vaa konees kiinni mut on aika hankala toteuttaa ku ei meinaa saaha mihikkää kiinni..? jos ens vkl käy voisin tulla piipahtaa xjxj:n tallilla? tuon samalla sen unohdetun ohjaus iskarin + kiinnikkeet. |
diesel pover
linkku kytkin remontti tekemättä, startti rikki ja viron reissulta sisälle tulleet vedet/hiekat vieläkin putsaamatta :D .. työt ja maatalous hommelit sotkenu harrastusta.. vai olikoha se kaljan juonti??
nomut kummiski nyt löyty valtionmetallin amuliinivalu koppa ni pääsee haaveilemaan diiselöinnistä.. ja tietty sen tulevan koneen ahtamisesta. kaikkenlaiselle jeepin dieselöinti tietotaidolle ois kohta käyttöä! |
kone haettu
nyt on kone haettu. viikonloppuna onkin ohjelmassa koneen pesu / tarkastamine et millane paskakasa sitä tuli hommattua.. 1500 tuntia hangatusta sampo puimurista kotosin.
nii ja 1000km tuli tuonki koneen takia istuttua caddyn kopissa:D oli oikeestaan ihan hyvä ajaa ku runttas lavalle valtion metallia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66397 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66396 |
Niin onko se nyt sitten 411 B vai C sarjan kone...???
Yli 400 kiloa silkkaa seksiä kuitenkin. :D |
no siltä se tuntuki et painaa 400kg:D konetta en oo kerenny tutkimaa ku on viel nii paskanen. pumpun kylessä numero: p4658/1a. ja kaks haaranen pokötys putki..? malli?
|
Siinä on caddy ollu kantavuuksiensa rajoissa! :-D
|
Lainaus:
|
koneelle tekasin pukin helpottamaan siirtelyä. senverran putsattu et simmssin pumppu näyttäs olevan.
|
perkele hajos piha trukista startti ni jäi kone nostamatta pois kyydistä mut pesin silti vähäsen. ihmeen vähän lodunnu öljyä enemmi jtn puinti kyönää koneen päällä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66441 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66440 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66439 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66438 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66437 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66436 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66435 |
Onkos Jeepissä hydrobuusti vai pitääkö ettiä alipainepumpullinen laturi ??
|
ei oo vielä buustia. sellanen tai sit se alipaine lutkutin pitää hommata. jostain kuorkin raadosta sais varmaa laturin..
|
Lainaus:
|
no siint kyl joutais :D ehkä buusteri ois kyl parempi.. 1 pikku homma pitää viel selvittää. elikkäs ku miulla on tuo kone, valu koppa, 3v man, ja 20dana jakis.... muuten ihan hjyvä voimalinja mut etu kepin lähtö oik puolella danassa... ja tällähetkellä etuperässä lähtö vas puolella. enkä tiiä viel käyks tuo tremec 176 suoraan tohon koppaan...
oishan tuolla varastossa 1kpl dana44 oik puolen lähöllä mut siintä puuttuu vasen napa/vetari ja muutenki ihan paska. ja onkohan sama välityskään? noissa volvolaisissa taas ois lähtö kepille oikeella:rolleyes: tuonku turbottas viel ni ois käypänen EVO 2 projektiin:D siihe saisin sit tehä sen kikkelin mittasen pystyputken eikä tartteis katastuksista murehtia. |
En löytänyt tuosta P4658/1A pumpusta tietoa niin paljoa, kuin olisin halunnut. Se tuli nyt kuitenkin selväksi, että tuo on se pienempi minimec, 8 mm elementeillä. Ahdetuissa koneissa, ja joissakin ahtamattomissakin koneissa (esimerkiksi alkuperäinen valmet-jeep) on käytetty isommilla 9.5 mm elementeillä olevaa pumppua. Mitään isoa tehoa tuolla pumpulla ei saa, se on selvä. 9.5 mm minimecit ovat esim P5322, P5074, P5562,
Verstaalta löytyy lisää salaisia kansioita, niissä on lisää tietoa minimeceistä, jos tarvetta ilmenee... Tuo 16076 on moottorin sarja numero. Tuo pässinsarvi-vauhtipyöräkotelo ei sitten käy siihen alumiiniseen jeep-valmetin välikappaleeseen. Siihen tarvitaan pyöreä SAE3-pulttikuviolla oleva kotelo, jonka paksuus on muistaakseni huikeat 25 mm. Puimureissa on käytetty noita molempia, riippuen mallista. Aika siistin näköinen kone, vaikka se on vuosimallia 1972-1978, noin. Meiltä löytyy ahdettu 411BS pyöräkuormaajasta. Täytyy ottaa siitä joskus kuvia, vähän niinkuin vertailun vuoksi. :) Täytyy samalla katsoa, että millä pumpulla se on. |
väli käikäle ja öljy pumppu.
väli käikäle koneeseen nyt tais löytyä..
tänään ku kapulassa kehuin itteäni hyvästä ostoksesta ja samalla tihrustin tarkemmin konetta ni siinähän on ilmeisesti hytikka pumpulle varaus laturin vieressä? siinä on vaa joku peitelevy nytten. eikös sen voimanotto oo rattaalla.. eli jostakin etin toho sopivan pumpun ja BOLT ON..? vai kannatasko tohon laittaa joku tuoreempi versio. tarkotus ois siintä ottaa voimaa vinssille/ ohjaukselle. menee ihan kyselyks muttakun en näistä dieseleistä kyl tajua yhtään mitään... vielä:D ja loppu kevennys: näin mein pajalla hoidetaan maggaran paisto.. jaksa mitään saatanan tikkua pidellä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66569 |
jj4hcc
Lainaus:
Otappas piruuttasi tuo alumiini levy pois, ja katso onko siellä käyttölaitteen sisuskalut paikoillaan? Jos on, niin sieltä näkyy laakeri, ja sen keskellä boori-reikä. Jos ei, niin siellä on pienen nyrkin kokoinen tyhjä tila. sisua45 |
otin sen kannen äskettäi pois ja tyhjähän se oli. pitääkin tehä soitto kierros rakkori purkaamoille jos löytys sopiva pumppu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66708 |
Joo, eipä näy sisuskaluja. Mutta käyttölaite löytyy kyllä tuohon helposti. Sen laakerit ovat muuten 6009 numeroiset.
Kuinka tuo on noin puhdas sisältä, oletko ruiskinut rasvan poistoa sinne? Puimurin koneet ovat tietysti vähän ajettuja, mutta mustia nekin ovat sisältä. Ajattelin vaan, että voiko noin hyvää konetta olla. :) |
ei oo putsailtu :) ihmeen hyväkuntoselta vaikuttas muutenkin. ens viikon lopulla pääseekin jo ehkä maalaamaan koko voimalinjan! .. vaihtoehtoja värille on tasan 2 caterpillarin keltanen TAI valmetin orkkis ruskea.
|
On taidettu vuodessa puida naksuttaa pari päivää, ja uusilla öljyillä seisomaan. Joka tapauksessa uskomattoman puhdas kone.
Maalaa catin väriin, se on kivan värinen. Tuo vanha valmetin paskan ruskea on aika tylsä sävy... :rolleyes: Noista pumpuista vielä. 411 B koneisissa jeepeissä on sittenkin tuo pienempi P4658 pumppu. 411 C jeepeissä on isompi P5074, vaikka molemmat ahtamattomia. 411 B jiippi työnsi tehoa 85hv/2800rpm, se on kovaa kyytiä traktorin moottorille. Se on tehokkain ahtamaton kone, meidän 88hv/2350rpm pyöräkone on ahdettu. Väännöistä en oikein tiedä, mutta tuolta löytyy traktorien tietoja, niistä saa likiarvoja näille muille moottoreille: http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet702_73.htm http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66751 Olisko tuommonen Powered by Valmet-kilpi komee jeepin perään? Saat semmosen postikuluilla. :D |
tuo on kyl ohittamaton tarjous!:eek: pika palaveri piettiin tiimiläisten kesken ja suht yksimielisesti päätettiin et cattia pintaan. :)
mites tuo P4658 pumppu, riittääkö siinä pelkkä syötön lisääminen jos ahdan ton koneen urpolla.. vai pitääkö kiikuttaa johonkin pajalle elementtien vaihtoon?? haaveilin jostakin pienestä alhaalta heräävästä ahtimesta ku eihän tuo mikää revittely kone ookkaan.. vai oliks se sellai et ennemmi vähä iso ku pieni.. mistä ootte turboja rojekteihi hommannu?/ onko jollai veikkausta tai tietoa minkä kokonen tuohon kävis. |
switcher s2a tai b semmoisia niissä valmetin moottoreissa on käyttänyt ja savulla on myös sellain omassaan lailavuon diesel mikkeli uus tais olla 550 euroa .
http://www.volvolandia.com/volvomp/i...?topic=30546.0 |
Lainaus:
Tässä vaiheessa kaikki huutavat, että vaihda bossi paikoille... Kyllähän se kuulostaa toki seksikkäältä ja hienolta, mutta saman kokoiset 9.5 mm elementit siinäkin (PES4A95) on kuin isommasa minimecissä. Lisäksi Bosch A-pumppu on huomattavasti kalliimpi rakentaa ja ostaa. Bossi ei myöskään sovi paikoilleen ilman sepittämistä. Jos vaihtaa 411D-sarjalaisen hammaspyöräkotelon, etukannen, ja muita osia, niin kyllähän se onnistuu. Mutta nuokaan osat eivät ole bolt-on, eli työtä piisää. Mielestäni 411B-sarjalaiseen ei kannata haikailla Bossia, ei maksa vaivaa. Jos haluaa leikkiä hurjaa, niin 9.5 mm Minimeciin löytyy tarvittaessa hard-core osia. Niitä käyttävät pullinki miehetkin, ja kyllä keulii. :D Ei kyllä enää kestä jeepissä mikään voiman siirron osakaan enää silloin. Tuon pikku-minimecin voi päivittää isommaksi, onnistuu kyllä asiansa osaavalla pumppumiehellä. Sinuna ahtaisin ensin tuolla pumpulla, ja lisäisin vähän syöttöä. Ja sitä pumppua vähän aikaisemmalle. Ei kannata alkuun ahnehtia, kokeilee miltä tuntuu. Svitseri S100 toimii myös, vaikka ihan joku uudemman 420 DS/DSR/DSRE:n ahdin. Ja sitten pieni varoitusen sana ennenkuin heittäydyt ahneeksi. Tuossa puimurin koneessa on ns ahtamattoman männät. Palotila on pienempi (eli isompi puristussuhde), ja eri muotoinen. Lisäksi ylimmäisestä puristusrenkaasta puuttuu vahvikeurat. Kovalla riivaamisella ylin rengas nousee männän päälle. Mutta järki päässä nämäkin männät kestää. |
tiipe mie kyselinki jo savulta jos vois lähtee kattomaan lähempää sitä sen mörkö jeeppiä.. vähän niiku teollisuus vakoilua:D
kiitos sisua oot kyllä korvaamaton tän auton rakentelussa! juu emmie rupee toimivaa pumppua vaihtamaan. saa luvan riittää nuo ohjeet miun virityksille. ja jos joskus tehoa kaipaa ni löytyyhän tuolta tallista bensa v8 voimaa... ja sille annetaan sitten vähän remmillä apuja... nyt ois vanha puimurin vauhtipyörä, vauhtipyörän kotelo, laturi, startti ja vähän muuta irto rompetta purettu maalauksen tieltä. pitää muuten punnita kui helvetisti se v-pyörä painaa :D.. nii ja öljypohjan tiiviste meneee uusiks ku purin v-pyörä koteloa ni olikin osa öljy tilaa. |
Lainaus:
Kuulema paikallisessa ammattikoulussa oli joku tehnyt asiakkaan autoon kytkinremontin ja homman lopuksi kaatanu kytkinkopan täyteen öljyä. :D |
Toisaalta jos ei mikään parempi pumppu mene suoraan ni sovittelee jonkun budjettipumpun turbollisesta traktorista, kuorma-autosta tms. Asiaa ymmärtämättömästä kuulostaa yksinkertaiselta ?? Mites esim hj 61 pumppu jos hyödyntää vaan ne neljä pyttyä, eikös niitä oo viritelty tuottosammiksi.
|
Toisaalta jos ei mikään parempi pumppu mene suoraan ni sovittelee jonkun budjettipumpun turbollisesta traktorista, kuorma-autosta tms. Asiaa ymmärtämättömästä kuulostaa yksinkertaiselta ?? Mites esim hj 61 pumppu jos hyödyntää vaan ne neljä pyttyä, eikös niitä oo viritelty tuottosammiksi.
|
Lainaus:
6 sylinterisen ruiskutuspumppu ei käy, ei oikein mitenkään. Kuutosen pumppu ruiskuttaa 60 asteen välen, nelosen pumppu 90 asteen välein. Yhden pytyn ruiskutushetken sillä saa kohdalleen. :) Nuo edellä olevat asteet ovat sitten ruiskutuspumpun kierroksia, sehän pyörii puolet kampiakselin nopeudesta. CAV:llä oli myös iso pumppu, Majormec. Niitä käytettiin isoissa Leylandeissa, ja Rolls-Roycessa. Tuttuja vanhojen sisujen nokilta. |
paljos tommone kone jaksaa kiertää rikkomatta paikkojaa?
putjettipuhallin:D http://cgi.ebay.com/ebaymotors/T04E-...ht_4638wt_1165 ...pari tankillista sahannu tommosel ja toistaseks toimii:rolleyes: |
valmetin raktoreissa kuulemma 4000 kierroksee asti ruuvattu ja kestänny 10000h. Ja sit myyty etiäpäin. En sit tiiä kuin legendaa se on.
|
ei hemmetti .. majormec :D joha tuollanen pitäs saaha pelkän nimen perusteella!
suoraa iipeistäks sie aslakki tilasit ton. tuliks sille kui paljo hintaa? mie en oo viel sielt mitää tilannu.. tulit muute tänää 6 tiel vastaan patröllillä :D 4000rpm kuulostaa aika paljolta mut onhan nuo suomalaista laatua! |
mie tilasin sen 105dollarii maksavan version mis ei ollu hukkista/painekelloo mukana ni kotiovelle tuotuna 214€ ja risat:) pistin kyl palasiks koko föönin enne asennusta ja iha hjuvalta näytti, viimeistelyn jälki hakkas karrettilaiset mitä o vastaan sattunu ehä 3-0... oli jopa tasapainotuksen jälkiäki, tiiä vaa kinukkien toleransseista ja materiaaleista:D
|
En kyllä suosittele lyömään jenkaa 4000rpm.. kun kuuleman mukaan 6-mukisen saa kestämään sillä isoja kierroksia, kun kampiakselilta poistaa vastapainot (3000rpm)
Tyytyisin maksimissaan sinne 2700-2800rpm huitteille(Omassa 3-pyttysessä ottaa sen 2700rpm, vielä ei ole ollut ongelmia, ruuvattuna on kierrokset olleet n, 1000h ).. joka päivä tulee rattoreiden kanssa pelattua (nimenomaan Valamettien) Eikä tee mieli kyllä lyyä tuon enempää kierroksia 3-4-6 pyttysillä. alkaa kone kärsimään. (Valamettien lohkoon on muuten stanssattu maksimi rpm mitä se kestää yhtäsoittoa, kannattaa se katsoa jos vielä löytyy koneesta ;) ) |
no ei kyllä oo kallis! ja eiks nää keltaset ihmiset oo aika tarkkaa kansaa.. :D
pitääkin ettiä tuo stanssaus. eiköhän se sieltä löydy. on niin neitseellisen näköne pannu muutenki :) |
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Ainakin valtra valametin 700 -98 lukee (ulkomuistista) kopista katsottuna oikealla koneen kupeessa, Voin tupakilla käydessä katsoa onko se sitten tosiaan tuo minkä mainitsit, silloin kun asiaa ihmettelin niin ainakin älysin sen että olisi maksimi kierrosluku mitä kone "kestää" Kestäähän ne ottaa jonnin verran enemmän, mutta käyttöikä lyhenee, onhan ne suunniteltu vääntö-koneiksi eikä kierros vehkeiksi. |
Ne alumiinilätkät ovat paikallis koneissa vasemmalla puolella, ja traktorin moottoreissa ei niitä ole. Oikealle puolelle lohkoa on meistetty moottorinumero (sarjanumero), eikä muuta. Tuossa se on esim H12345.
Jos moottoriin tehtaalla liimattu tarra on vielä paikoillaan, niin katso siitä asentajan nimi. Ihan akateemisesta mielenkiinnosta... :D |
99% varmuudella puhuin p*skaa ylenpänä :o
En ainakaan nyt pimeässä löytänyt kuin alumiini lätkän johon veistetty max teho 2270rpm:llä, eli pää on voinut tuosta vääntää vaikka mitä :p Mutta ilimineeraan jos sattuu löytymään kyseistä "stanssausta" tosin rupesin itsekkin epäilemään asiaa :o |
nyt tiedän mite tuo koneen sovittaminen tapahtuu .. ainaki suunnilleen:D kävin savu:n mörkö jeeppiä ihastelemassa tänään ja on kyllä jokseenki pätevän tuntune laitos! ja pääsin jopa kyytiinkin:) vääntöä tuntus olevan senverra et äitimaa pyörii alla..:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=66918 |
tuli joulu vähä aikaseen
jep tuli valmet jeeppiin vauhtipyörä kotelo ja jeep valmetti vauhtipyörä! nyt lähti kytkin tilaukseen ja sit pääseekin jo maalaus hommiin:)
himalajan kisassa käytiin jeepillä siis ihan kattomassa... eikä ilman pikku katastroohvia. just käännyttii kikkelin tieltä homolajan pohjaa päi ni kuulu vaa riks räks poks ja hirvee vemputus ratissa... harasoo. 4kpl pyörän pultteja poikki! just jäi 2 vastakkaista onneks ehjäks ni ei tarvinnu ruveta lavettia tilaa.. omituista? ajettii takas kotia nou problem. onneks on toi varaperä mist saa pinna pultit.... ens viikolla kirmaan A katastuksen ison päälikön juttusille kyselemää et saisko noi porttaalit leimattua tohon jeeppiin. sit ois porttaali akselein varustettu diesel huoltoauto. hommaa sit toha EVOOn toiset akselit.. |
FaK
ihanaa. eihän nuo osat käy ei sitte millään.. perkele.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67717 eli linnavuoren valukoppa ei mahu ees ton mukamas jeep/valmet vauhtipyörän selkään. startti tulee vika paikkaan tolla laipalla ja tossa väli laipassa on väärä pultti jako.. muute sama jako mut kopan ku laittaa paikallee ilman vauhtipyörää ni väli laipan holeista näkyy vaa puolet. eli nekää ei käy. nii ja toi pilotti laakerin reikä on aivan helvetin iso verrattuna jeepin vaihe laatikon akseliin... ELI ostin kasan paskaa :D KIITOS. nyt juon hirveet perseet ja mietin huomenna mitä tartteis tehä... ehkä teen ihan itse kytkinkopan paskaraudasta ja jätän ton väli laipan ja vauhtipyörän.. |
No voi perse sentään, ei aina mene putkeen hommat... :mad:
Vauhtipyörä on väärä, ei jeep/valmet osa. Siksi startti ei myöskään sovi paikoilleen. Tuo vauhtipyöräkotelo askarruttaa. Ota kuva siitä ilman vauhtipyörää, sitten kun kamera pysyy taas kädessä. Edit: Savun laittamassa kuvassa näkyy vauhtipyöräkotelon ja startin välissä alumiininen välikappale. Niitä on käytetty joissakin koneissa eri vauhtipyörillä. Välikappale on muistaakseni noin 20 mm paksu. Ja vaarnat ovat tietysti pidemmät. Edit 2: Mittaa alumiinisen vauhtipyöräkotelo-vaihdelaatikko välikappaleen pulttijako. Pultin reikiä on vissiin 12 kpl? |
enhän mie muistanu pulttijakoa mitata..:o
miul ei tuossa oo kyl mitää väli käikälettä startille. otin vähä kuvia : http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67928 startti käy kyl paikalleen. eli toi väli käikäle ja v-pyörä on ainaski samasta laitteesta:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67927 siihe toppas. eli too biG http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67926 väli laippa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67925 ilman vauhtipyörää linnavuoren koppa/laatikko jää vinoon ku laittaa startin kärsä reiän kohalleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67923 sen pitäs olla tälläi.. mut startin hole ei käy. ja.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67922 alumiini kopan reikien jako on sama.. paitsi et ovat väli laipassa hiukka isommalla kehällä. eli väli laippa ja vauhtipyörä on jostaki iha muusta valmet hommelista. mut ei harmita ku sain ton pyörän pultti remontin valmiiks:) tuliki sellane mutteri vastaan purkaes et piti iha erikois työkalu tehä:D ruma mutta toimiva. 32mm pilteman hylsy, pihalta pätkä 50x50 putkee ja parit rst soirot. samalla tuli kätevästi purettua vara hilut napalukkoon jos joskus hajovaa. ja eiliset ryypiskelytki meni iha hukkaa ku ei tullu ees kunnon kohmeloa:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=67921 |
Onpas erikoinen vauhtipyörä kotelo, en ole moista ennen nähnyt. :confused: Tuo näyttäisi olevan rautalevystä leikattu ja koneistettu. Minulla ei ole mitään hajua mihin käyttöön tuo on...
Se kotelo mikä sinulle käy, on valurautainen. Kooltaan suurin piirtein sama, mutta startti on ylempänä. Sitten se passaa alumiini koppaan. Ja perseen pulttijako tietysti eri. Lyön taskulämpimän keskikalja pullon vetoa, että alumiinikopan kiinnitys pulttien reikäjako on 429 mm. Niitä on 12 kpl tasajaolla. Eli SAE 3 jako. |
laippa
joo on tuo iha mustasta levystä poltettu laippa. ja painaa aivan hel..tisti..
no saaha siintä tukevan postilaatikon jalan:D EDIT: oiskohan muute jonku mettäkoneen laippa? ku on vihreeks värjätty.. tietty joku hinaajan motori laippa :D |
Tuota vihreätä maalia käytettiin ennen monissa koneissa. Esim sisu kuorma-autot, lokomo tiehöylät, agrekaatit yms. Paskan ruskeita oli sampo puimurit, valmet traktorit ja pyöräkoneet. Melkein kaikki kolmoset ja neloset oli ruskeita, ja kuutoset vihreitä. Noin karkeasti yleistäen. Ihan tarkkaa väri-politiikkaa en tiedä, että minkä mukaan ennen maalattiin.
90-luvulla käytettiin Cumminsin sinistä, ihan häpeilemättä. :D Tilalle tuli vaaleampi sininen, RAL 5009. Scanian oranssia on myös joskus käytetty, RAL 2002. Todella pirteä väri. Vaikka Valmet on pieni merkki, niin kaikenlaista ihmeellistä osaa on niihin keksitty. Linja-autoihin asennettiin 611 koneita kyljelleen makaamaan, ns mahuri kone. Niissä vasta kummallisia osia on. Ruiskupumppu on roikkuu etummaisena koneessa, nokka-akseli pyörittää sitä, jne. |
Nuo ku luet ni ainakin englanninkielen taito karttuu :-)
http://www.jeeps-offroad.com/showthread.php?t=4740 ja http://www.4btswaps.com/forum/index.php Sitten kun tuntuu huumori loppuvan kannattaa kokeilla google translateria tuloksena seuraavaa: "Nyt, mitä on todella siistiä tästä (ja mitä työnsi minut reunan yli vihdoinkin) on makupala Jerry putosi aiemmin mainitsemani. '03 Tai '04 Isuzu on nyt käytössä AW tranny again takana 3,5. Näin ne tuottivat uutta Pumpunkannatin astuttaa kaksi. Tämä Bell pultit 60 astetta Chevy kuvio 3.5 lohko. Joten jälkeen minun moottorin vaihto, minä voi saada kellon asuntoja Isuzu että saat pultti uusi voimansiirto minun 4,9 Caddy moottori. täytyy selvittää momentinmuunnin / vetolevy sitä, mutta se on aika pieni ongelma mielestäni. |
välillä tätäkin
juuh rupee tökkimään isompi jeeppi osa hommeleitte takia ni tehää sit tätä välillä. täs kuussa pitäs leimatakki taas...
koppa rupes olee siin kunnos et pitää vähä oikoa peltejä ja vetästä uus väri päälle. Ral 6018 tai 6025. taka pyörän takana olevasta helma palasta löyty laikku ruostetta eli parempi laikata molemmat kokonaan pois ja putkee + 3mm valssi peltiä tilalle. koko autoon pitäs viel pipertää uuvet releistetyt ajovalot/työ valot ,ledi taka luikut ja vähä kaikellaista pientä kivaa. oikee jos jaksas ahertaa EHKÄ kerkeis ravijoelle safaroimaan? keulan purin osiks et saa tehtyy osiin pohjat kunnolla ja puskuriin sivelöin hellästi vähän temaduuria http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77956 kummatki kylet kävin läpi neekerintukka laikalla mikä käy pikku vinkuun. ja paineilma hinkuttimella toinen kierros. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77957 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77958 taka kulmat läks veks ja jotaki jännää tilalle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77959 kaikil kovil jätkil on bead lokit ni pitää ne kait sit tähäkki asentaa.? :D eikun tuo vaa kyl näyttäs niiiiiiin hyvälle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77960 |
Lainaus:
|
FUuuuuCKK!!:D tulikin kunnon aivo nystyrä pähkinä laitettua!! SIIS RAL 6025 http://super-hobby.com/revell-32360-...-6-483269.html http://www.rainbow-containers.com/Lager/Detail_3.htm tai 6018 aika pirtakka toi jälkimmäine mut taidan humalaisena kallistua tuohom jäykempään värimassaan elim kuus tuhattas kakskyt vIIS
|
Saisinko ehdottaa astetta militantimpia värejä 6003 tai 6031?
Noista väreistä alkoi soimaan päässä tämä: http://www.youtube.com/watch?v=h8vZsmXUFAg :D:D:D |
hoh! kaikki käy. :p tuo video oli kyl hyvä! tämän videon jälkee menee kyl viimestään käsi taskuun:D http://www.youtube.com/watch?v=7k9XNUhJ4Ho
tuo väritys käy kkyl mitä ehotit. eli jos väritys teema ei kelpaa neiti ketulle voin sysätä syyn siulle:D your fuckd! |
Lainaus:
|
no. you fuc a chinese man dressed like a 10 euro ho... ai tink so? juu nyt rupee menee aika rankasti ohi aiheen:D paitsi liittuuhän tää rakentamiseen aikalailla eikö? :rolleyes:
|
perkelemn hh sanos leka..eiku oikeesti.
mistä ostan takavalot jeeppeihin kimpaaki pitäös saada ledit? rekka veijoilta vai onks nuo mätänetin kamat iha kakkoja???:o |
ei viddu meinas cacca tulla housuun ku katoin mitä kirjottelin.. ei perkele! nakit rupee bvaluu silmillle!!:p anTEEKS naggi naamat se on hyvää yötä ja muistakaa rakennella tojotia ei ne muute pysy kunnossa. tut ku rUOSTEESSA!
|
Lainaus:
|
ruisku tasotetta
rupee väritys pikkuhiljaa vaihtumaan. edellinen väri oli uretaani maalia ja nyt ruiskin alkydit ku sitä sattu olee velipojalla hyllyssä 10l.. mahottoman mukava maalata ylä kannu ruiskulla ku sotki sellaset kunnon mämmit et saa reilusti myytä mut ei kummiska valu... no okei 1 valuma tuli mut seki lokarin sisä pintaan:p
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78099 tratok. olet oikeassa. tässä kävi nyt niin et miulta loppu kaljat jo alku illasta ja sit piti juua Viinaa.. paljon. se ei ollu hyvä idea. mut hei mitä sitte?:p |
джип
краска on 6025 ja жесть hommat edistyy hissukseen. maali pinnasta tuli tälläi alottelian tuurilla oikeestaan ihan hel#%tin hyvä! jopa velipoika kehu jälkee ku vähä johdattelin siihe suuntaan:D
muuteki harvinainen tapahtuma tuo pinta värin veto ku ei ollu ees ohenninta otettu niiku kahella edellis kerralla..? no mut senverran ilmeisesti korjattu virhettäö ety ei oo tullu ku 1 kuva napattua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78315 vähäku ois malttanu ootella ni tuota temalaccia ois saanu glitteri hileellä!:eek:.. no kuha tää jeeppi perhe taas kasvaa parilla uutukaisella ni ne suditaan sit glitteri maaleilla kiiltoaste 110%:D väritkin jo päätetty. ja toinen on pinkki;) |
Kieltämättä on aikas vihreä... :D
Tulee mieleen veljeni ensimmäinen auto, pösö 204. Se vedettiin juuri tuommoseen sävyyn. Kauhea väri. :) |
Lainaus:
|
katastuksen tässä kuussa voi huoletta unohtaa:D sen verra on viel hommaa. jotaki ripellyksiä käyny sillotällö turaamas :
taka helmasta tosiaan löyty sellanen mustekynän mentävä ruoste reikä ni panin sit kerralla uusiks. vesi johto rööristä reunat ja itkuvalitus levyä pohjaks. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78812 tuos taka fillareitten takana olevaan lattaan pitää konttori reissuks joku lerputin ruuvvata. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78814 ei enää helmat ruttaannu nyt sit rupee riipukkeen korvat antautuu varmaa seuraavaks. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78811 etummaiset korin kiinnikkeet oli antautunu pikkasen:p ei ihme et linkku kytkin temppuilee ku päässy joustoissa kori elämään vähä liikaa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78815 ja korjattuna http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78813 tuo spagetti pitää katkasta tulipellin kohalta ja vienttee ja kienttee uuvet johtimet. nii ja tankki siirty alta taka konttiin.http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78816 |
Korin kiinnikkeet.
Hyvältä näyttää.
JEgoNEERissä samaa tautia tuossa korin kiinnityksen kohilla, tarvii antaa samaa lääketä ku säkin annoit Late eli rautaa ja sähköliimaa. Laitan vielä lisäksi toiset raudat vinosti runkoon suojaamaan edestä ja takaa tuleilta iskuilta. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
mitään suoja rautoja en käyny virittelee ku on täysi mahdottomuus saada tuo auto sellaseen tilanteeseen et jäis korin kiinnikkeistä kiinni..?:p ovatten nii kauhian ylhäällä suojassa:D |
JEgoNEERillä on näemmä aikaisemmat omistajat säälimättä kivikossa rymyytellyt kun on muutama kiinnitysrauta niin mutkalla että ei saa mutteria avattua.
Lekaa ja laikkaa niin eiköhän se tuosta helpota. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Lainaus:
meininki oli kyl vääntää koko katon hento lisävalo teline ni peittyy sit vähä ees tuo katto. no vat ever. huomenna keulan kasaus ja dinitrooli käsittely pohjaan. ehkä.. |
No sitten jotain enämpi armeijahenkistä vihreetä tilalle, niinkuin psykobillyllä? ;)
|
ei ei ei ei eie eieiiii!:eek: sen värisiä on jo ihan liikaa. kärsin ja otan vastaan naljailuja kuhan tuo taas liikkuu:D seuraavan jeepin kyl sutasen jollai muulla ku vihreellä. vaik tumman vihreellä?:D
(el edittos: mut ei intin tummalla kummikaan) |
Lainaus:
http://image.4wheeloffroad.com/f/280...w_wheeling.jpg |
se ei paljoa tuosta tummempi nyt oo:D äh laitan huomenna kuvan ni selviää. mieki aattelin selvitä!:p jihuu!
KoniJeep "if you own more then one Jeep at a time, is it time for therapy?" KYLLÄ & KYLLÄ:D |
Lainaus:
Jees http://gfxlovers.com/smilies/imgs/lo...lost-it009.gif jees! http://gfxlovers.com/smilies/imgs/fo...d-drink016.gif |
no hei eihä tuo nyt ihan kauhee oo. .. itärajan takaaki tuli tänää mieshenkilö joka kehu maalausta.. ja vei miun ainoon kunnon taittopyörän mennessään:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79155 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=79156 |
On se vihree. :D:D:D
http://stangplanet.com/forum/attachm...5-2007-005.jpg Vähän matta mustia muskeli auto raitoja, niin hyvä tulee. Toi musse on Grabber Green-värinen. |
aika livakan näköne mutztangi! helmat ny ainaki tulee mustalla ja jotain pienempiä kuvia/töherryksiä pitki autoa. isukilta jääneen perintö kynäruiskun jos herättelis tulille sil vois koittaa taas jotai maalata..?:rolleyes:
muskeli auto raitoja ei voi vetästä ku puuttuu ne muskelit pellin alta:D |
Lainaus:
Tais olla niitä pyöree lappusia Ladoja aikas saman värisinä aikoinaa... http://farm4.static.flickr.com/3109/...bf943e13b7.jpg |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthr...ht=maastobussi |
Lainaus:
tänää rötväsin kiveksen isku massat helmoihin ja ruikin dinitrooli litkua vähä joka paikkaan. hirmu nopeesti kävi ku joku oli ottanu paineenalentimen komuranpäästä pois.. tuleekoha sielt jotaki 360l min ja 12bar... :D mie oon aina ihastellu ku nuo jenkit vetelee rhino liningia joka paikkaan ja eihä sellasta miu silmii oo missää kaupassa sattunu. no perkele.. hyllystä löyty joku jeesusksen siskon vanha massa purkki ni vetäsin sillä etu puskurin:D perhana et tuli komee oikee ameriikan mallia nyt!:p mitään hyötyä tuosta ei varmasti oo mut tulipaha nyt tehtyä. sellasta se kapulaisen mieli teettää. |
noni tätäkin välillä.
tankki piti siirtää konttiin mut sit ei mahu yöpymään autossa eli orgis muovi tankki takas alle sillä erotuksella et tankin kaukaloon tulee vähä jäykkäriä ja se käytetään sinkissä. tän vehkeen YBER hieno kapula desing puskuri siirtyy mustaan lava vehkeeseen ja tilalle tulee mallia tein itse ja semenivituikstuliihapaska mallia:p mikään kiire ei taas juu ole ku joku auto pitäs virpoa valmiiks et pääsee foffia kattoo...:D huippu laadukkaita kuvia tulee huomenna. |
1 Liiteet
kyllä väri on komia
|
Varo Late tuota Obi-Wan Genobia. Sillä on woima kaataa kaikki vihreät laitteet. :D:D:D
|
:D vielä ei oo autoa tullu kipattua. sitä odotellessa:p
uhh huh.. on se muuten vaan jokseenki pers anaalista nuo autojen sähkö hommelit...:rolleyes: sitä luulee vaa et eihä tos oo ku parit johot ja sit perkele menee toista viikkoa et saa ees jotai selkoa tuikkuihin...:mad: ei pitäs ilmeisesti koittaa uusia kaikkia johtoja kerralla:D no mutta. akku telineen tekasin ku vanha oli ottanu ja sulanu alta ku 1 kpl biltenman akkuja posahti oiskoha ollu viime syksynä. aihio: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85599 melkein valmis: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85600 tollasen kumi lerpakkeen leikkasin viel. ja ilmanen mainos:p ja tankille väkästelin puhde töinä uuven panssarin 3mm pellistä. sinkki kuormaa oottelee. ja samaan mälliin pitäs saaha valmiiks läjä muitaki osia.. pohja: sileä ku siilin maha http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85597 tadaa! hauskuutin itseäni tekemäl kaikkii ihanii kuvioit niinQ http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85596 vastaanottaja ja lähettäjä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85598 jos joku tuntee tarvetta haluta itelleen tommottis koneen raato vaik ehjäykseen tule hakemaan eikä maksa mitään ja nostetaan viel kyytiinki:) mukaan saa euron rahaa ja tarjoon tupakin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=85601 |
Lainaus:
|
niinpä.. ei meinaa mitää tietoa onko 4.2 vai se pienempi puputin. mistäs sen nyt kätevästi tunnistas?
|
Näitä teikäläisen topikkeja on kyllä hauska seurailla, helvetin hyvin soljuvaa kerrontaa ja hyviä kuvija. Unohtamatta asiallista työjälkeä. Jatka ihmeessä samaan malliin.
|
valmistuu ... joskus ..?
:) kyllä jatketaan samalla tyylillä!
tein itse, kittiä jiiriin, kelalla on lankaa ja hitsari on raon paras kaveri:D noni asiaan.. sieni trippi ei meinaa loppua millään:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87316 no kristalli metsästä hoiperreltuani tallille oon saanu jotaki tehtyä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87312 ehä mie tuoho saa mitää kunnon kytkin viritelmää väkerrettyä kumminkaan nii ostin bilteemasta tuollaset jointit kokeiluun. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87319 uus pumppu mallia motonet:p no mut laadukkaamman tuntunen ku entine piltema malli:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87315 kaasarille säätö yksikkö? .. on nuo vaa nii käteviä noi seinä rasiat auto hommissa. tuoho laitoin vähä varauksia sisälle ja pensa pumpun sulakkeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87314 koje taulu katkasiaa en haluva enkä pelkkää kaukkaria mikä on rele poksissa kiinne nii veljeltä sosialisoin tollasen xtra pitkän kierre kaapelin. nyt saa penkille sykkyrälle ja piisaa vaikka auton taakse. jaa miks ei iha oikeeta kaukosäädintä? no ku se häviää kummiki:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87313 tuo paskiainen pitää kyl viel purkaa irti ja ihmetellä miks on niin HIDAS! saa virtaa ihan ok.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87318 sinne jäi ku ei iteksee saanu paikalleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87320 kyllä muuten tuoksuu autossa mukavalle:D |
Rupes silmät vuotamaan heti, ihan sympatiasta, kun näin kuvan tuosta hajustinkasasta ;)
|
tuo on ihan reissu rekvisiittana matkannu ja turvonnu hissukseen:D
vähäsen jo jänskättää ku huomenna pitäs ruveta veivailemaa jeeppiä käyntiin pitkästä aikaa!:) enää ei puutu ku: pensan täyttö letku ja hengitys lutku, jäähytin nesteet, periin uuvet hd ölpät ja jakikseen piel liraus lisiä. etu vinssille koitin keksiä parempaa kapulaa mut eipä tuottanu tulosta. 2 vanhaa kaukoa löysin ja kummassaki nappi paskana. toine kelaa vaa sisään ja toine ulos päi :D noooh pitää jotai keksiä. öh mitäs vielä? nii joo tosiaan het ku saa käyntiin pitää ajaa toiseen talliin kytkin linkku remonttiin ja sieltä pohja pyykille ja kuivamaan. pari purkkia jo hain dinitroolia rötväys hommiin. leimaamaan en kyl enää näi "myöhää" rupee ku tää kultamussukka viettää talvet poissa suolatuilta teiltä:) eipä tässä ihmeempiä. neljättä olvia tässä juon. maistuu muute aika kitkerälle ja hieman ohennin/tärpättimäinen jälkimaku:confused: |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87555
vittu kyl se on vaa komea laitos! iha vähä jöpöttää jo:D |
Jos tuo kone on se minulta "kalliilla" ostettu niin kannattaa käyttää auki ennen asennusta, piti meinaan sellaista elämää vielä hengissä ollessaan...;)
|
no saattaaha se jotai rallatusta pitää jos kytkimen kitka pinnoista on esim 15% jälellä ja loput mujut pyöriny mukana kopassa:D hiukka hais juu pensalle ölpät.. oiskoha männän erektio renkaat menny? romulavalla se nykyään asustelee ku ei kellee kelvannu:rolleyes:
|
Sivu luotu: 12:29 (GMT +2). |