Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pinnapultit ei pysy kiinni (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70117)

Rekisteri 21.03.2010 15:34

Pinnapultit ei pysy kiinni
 
Mitehä sais pinnapultit pysymään kiinni? jo puolen kilometrin matkalla pinnapultit löystyy. Ja vieläpä ihan oikeesee momenttii kiristetty. ruuvilukitettaha tonne turha laittaa, ku ei tommosessa lämmössä pysy? Jokaisee pinnapultin kierteesee vaihdettu helicoilit ku kierteitä meni aina.

veijon-esso 21.03.2010 15:45

Mikä laite ja missä nää pultit sijaitsee?

lepoantti 21.03.2010 15:45

mistähän laitteesta on kyse ja millaisesta paikasta??

tdi 21.03.2010 15:46

minkä pinnapultteja tarkotat ? pakosarjanko ?

Rekisteri 21.03.2010 16:10

Sylinterin pinnapultit. Ja mönkijä kyseessä.

pee 21.03.2010 16:15

väärät lääkkeet ja väärät momentit, jollei pysy kiinni tai kierteet lähtee...

pane vaan lukitetta, ja katoppa oikeet momentit, pinnapultti vähän kovemmalla kuin sitten kiinnittävä mutteri

HRD 21.03.2010 16:16

Kuuman kestävää lukittetta löytyy erikseen.

veijon-esso 21.03.2010 16:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteri (Viesti 653908)
Sylinterin pinnapultit. Ja mönkijä kyseessä.

Joku kiinalainen halpismönkkäri?

Kankku 21.03.2010 16:26

oletkos selvittäny mistä löystyminen johtuu

eli venyykö pinnapultit,pettää kierre lohkossa,kiertyy auki vai mikä?

Pete 21.03.2010 16:43

Eihän vain ole ruostumattomat pinnapultit?

Rekisteri 21.03.2010 16:53

Ihan honda mönkkäri. Tuntuu tärinästä irtoovan. Taitaa olla ruostumattomat. Pitää kokeilla kuumankesto lukitetta. taitaa olla liian hieno tuo helicoil kierre ni herkemmin irtoo tärinästä sitten.

Pete 21.03.2010 16:59

Rosteriset ei tule ikinä pysymään, vaikka laittaisit kuinka lukitetta. Lämpölaajenee niin eritahdissa ja enemmän kuin itse kansi, samasta syystä rikkoo myös kierteet.

Rekisteri 21.03.2010 17:05

ok. mites jos noi todellaki on rosteriset pultit ja vielä teräs irtokierteet alumiini lohkossa. Mites tossa lämpölaajeneminen menee? Pystyykö mitenkää testaa tota onko noi roseri pultit?

Olkku 21.03.2010 17:12

Kokeile magneetilla ottaako kiinni, jos ei ota, on ruostumatonta.

Pete 21.03.2010 17:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteri (Viesti 653934)
Pystyykö mitenkää testaa tota onko noi roseri pultit?

Kokeile tarttuuko magneetti. Se ei tosin kerro aina koko totuutta.
Meneekö ne lämmöstä siniseksi?
Ja sit se helpoin, onko ne ruosteessa :D

Rekisteri 21.03.2010 17:18

Kyllä nuo ihan terästä tuntuu oleva

sisua45 21.03.2010 17:22

En usko että on rosteriset, mutta magneetillahan se selviää.

Lukitteeksi esim Loctite 638. Se on mukavan jäykkää, eikä valu ennen kuivumista pois.

Onko ne irtokierteet heli-coil merkkiset? Eli "rautalangasta" väännetyt. Ne pystyy yleensään paremmin paikoillaan kuin esim Wurthin time-sert. Time-sert on sellainen holkin tapainen, jossa on sisä-, ja ulkokierre. Kun time-sertiin laittaa ulkopuolelle liimaa, ja vetää öljytyllä mankelointi tapilla läpi, niin aika hyvin pysyy kiinni.

Rekisteri 21.03.2010 18:27

On helicoilit. Kaikissa kierteissä. Mitehä kuumaks noissa mönkijäissä menee lohkot? Että osaa ostaa tarpeeks kuuman kestoista

Patu925 21.03.2010 18:37

Laita Nordlock lukituslaatat väliin... http://www.nordlock.com/default.asp?url=2.24.37

baxxter 21.03.2010 18:46

Ei kait sieltä puutu mitään, esim ohjuritappeja, prikkoja tjsp?

Sutsu 21.03.2010 19:03

Yks mahdollisuus on, että pinnapultit on kiristetty yli myötörajan, jolloin ne venähtää lisää helposti. Tällläiset pultit tulisi aina uusia yhden kiristyksen jälkeen. Voit merkitä mutterin reunaan ja samaan kohtaan kiinnitettävään kappaleeseen esim. pistepuikolla merkin. Näet jälkeenpäin pyöriikö auki vai venyykö. Hienokierre pysyy paremmin kuin harva, koska sen itsepidättävyys voima on suurempi.

AlluK 21.03.2010 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 653986)
Laita Nordlock lukituslaatat väliin... http://www.nordlock.com/default.asp?url=2.24.37

Eipä taida auttaa, jos pinnapultit löystyy, eikä mutteri?

Patu925 21.03.2010 20:03

Eipä auta mutta mutterit/tapit ei kyllä herkästi pyöri auki kun noita käyttää...

revu 21.03.2010 20:39

kaverilla oli mikro autossa vastaava ongelma. siihen autto ainakin kupari rikat muttereiden alle ja varmaan tuo nord lock toimis kans. taidaa vaan kupari rikkoja löytyvän helpommin. itse en kyllä mitään lukitetta sinne laittas.

Rekisteri 21.03.2010 21:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 653990)
Ei kait sieltä puutu mitään, esim ohjuritappeja, prikkoja tjsp?

Itseasiassa pari jäi käteen, mutta niille ei löydy sieltä mistään paikkaa :confused:

Tuoppo 21.03.2010 22:00

Oisko tosta tärinästä kiinni? kaverin monkeyssä oli samaa vikaa että pultteja ja muttereita sai olla koko ajan kirraamassa mutta sillä oli kampura kierossa ja se aiheutti liikaa resonanssia.

Kartse1 21.03.2010 22:29

Aikas usein näissä koneissa on parin ulommaisen pinnapultin juuressa sellaiset lyhyet holkinpätkät,
jotka uppoavat sekä lohkoon että sylinteriin.

Näiden holkkien suht' tiukalla sovituksella estetään sen sylinterin löystyminen moottorin värinöiden takia.

Rekisteri 22.03.2010 15:56

Juu. Tämmöstä mömmöö ostin http://verkkokauppa.planeetta.net/ep...loct54210-0001 ei tullu paketin mukana mitään tietoo mite kauan menee kuivumiseen, mitehä kauan tommosella menee kuivumiseen?

Kankku 22.03.2010 16:17

Kierretiiviste 542 hydrauliikka kohteisiin Loctite
(Pakkauskoko : 10 ml)
Hyväksynnät
Saksan DVGW hyväksyntä (No.96.02e125)
Testattu EN751-1 mukaisesti
Täyttää BS 6956 tyyppi A kaasuputkistojen tiivistyksen
WRC hyväksyntä juomavedelle.
Sovellukset
Suositellaan hienokierteisten hydrauliikka ja pneumatiikka asennustern tiivistämiseen, koneissa, työkaluissa, ajoneuvoissa ja raskaissa teollisuus kojeissa.

mitäs meinaat, eikös sun pitäny hankkia lukitetta

Rekisteri 22.03.2010 18:36

Väärä linkki. http://verkkokauppa.planeetta.net/ep...LOCT27010-0001

Kankku 22.03.2010 19:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteri (Viesti 654266)

parempi väärä linkki kuin väärä mömmö :p

yleensä nuo lukitteet aloittavat rektion ns.hapettomassa tilassa eikä monikaan valmistaja anna noihin "kuivumis" aikoihin mitään tietoa.

mutta vieläkin tarkistaisin että josko nuo ohjuritapit löytäisivät paikkansa ja ettei nuo pinnapultit ole päässeet venymään tai tuo pinnapultin lohkonpuolen kiinnitys ole liukuvaa sorttia.

Rekisteri 22.03.2010 19:48

Juu. Jostainhan nuo ohjurit on. En vaa ole löytäny että mistä. Pinnapultteja katoin ja yksikää ei ollu venyny ainakaa nii että silmin ois nähny. Kun tuossa on tuo lämmönkestävyys +150 niin meinaako tuo että tuo 150 on minimi mitä kestää jatkuvaa kuumuutta?

Pete 22.03.2010 19:53

Yleensä ne ohjurit ovat sylinterin ja alakerran välistä (pinnapulttien juuresta), mutta on niitä nähnyt joskus kannen ja sylinterin välissäkin käytettävän.

Mutta helpotuksena sanottakoon että on parempi että osia jaa yli kuin vajaaksi, sillä hävinneet osat on yleensä jossain väärässä paikassa:D

Kankku 22.03.2010 19:56

mikä ton hondan malli ja valmistusvuosi oli?

Rekisteri 22.03.2010 20:00

Juu. Tossa vähän vaikee löytää niitä paikkoja niille, ku porattu lohkoista niiden ohjureiden koloja isommaks, kun ne helicoilit laitettu



Malli oli fe ja vuosimalli 05

Kankku 22.03.2010 20:09

1 Liiteet
oliskos tossa?

Rekisteri 22.03.2010 20:20

Kiitti tosta. Nuoku pitää yleesä vasaralla naputtaa pyttyyn kiinni, nii ei iha sattumalta arvannu lähtee laittaa kiinni, ku voi pois saanti olla tiukassa :)

sisua45 22.03.2010 20:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteri (Viesti 654301)
Juu. Jostainhan nuo ohjurit on. En vaa ole löytäny että mistä. Pinnapultteja katoin ja yksikää ei ollu venyny ainakaa nii että silmin ois nähny. Kun tuossa on tuo lämmönkestävyys +150 niin meinaako tuo että tuo 150 on minimi mitä kestää jatkuvaa kuumuutta?

Kyllä tuo yleensä maksimia tarkoittaa. Tuota kyseistä lokua en ole koskaan käyttänyt, mutta esim 638 on aika tiukassa jo vartin jälkeen. Mutta anna olla yön yli rauhassa, jos ei kiire ole.


Sivu luotu: 11:18 (GMT +2).