![]() |
Patroll ei käynnisty
Vävy vaihtoi pajeronsa toissa päivänä pätkä patrolliin, vanhaan sellaiseen oliko vm 83. Vaihto päivän pelasi ja lähti hyvin tulille. Seuraavana aamuna ei sitten millään käymään, pyörittää ripeästi niin kauvan kun virtaa riittää, tekee savua, ilmattu on, eikä ilmaa ollut löpön joukossa.Polttoainetta myöskin lisätty. Sammutin on mallia vaihteella, vivuston vääntely ei vaikuttanut. Pitänee tutkia hehkut, eikö pikatesti hehkuille ollutkin niin, että kisko irti ja hyppyvirtaa hehkun päähän ja jos kipinöi niin on hengissä. Vai onko alkuperäinen sammutin juminut off asentoon, no silloin ei suutinputkestakaan pitäisi löpöä turskahella (irti startatessa) ei olla testattu vielä. Näissä taitaa myöskin olla vahteja öljynpaineelle tai pinnan korkeudelle, onko? Eetterilläkin vähän illalla yritettiin, hörähteli sen mitä eetteri paloi. Onko hyviä ideoita missä vika?
|
Kuulostaa siltä että hehkut on mykkänä, reippaasti vaan starttipilottia tarjoilee niin pitäs sen hörähtää tulille, jos ei sittenkään niin sitten voi olettaa että vika on jossain muualla kun hehkuissa.
|
Mulla oli mustikka-patrolissa häikkää siinä releessä. Piti vaan ootella hissuksee että naksahti enne ku tarttas.
|
Lainaus:
|
Esikammiotkaan ei tykkää paljosta pilotista.......
Hehkut siitä on sökönä tai ensin katsoisin seuravan jutun Kuskin puolen akun plusnavasta lähtee nippu johtoja ne ovat 2 liittimen välissä olevat johtosulakkeet hapettumat tai muuten heikossa hapessa olevat johdot. Omassa keksinnössä nuo liittimet olivat hapettuneet lähes olemattomiin ja silloin ei virta mennyt hehkuille saakka vaikka rele napsahtikin, volttimittarista näkee hehkuttaako.... Jännite putoaa hehkutuksen ajaksi selvästi... |
Lainaus:
|
MASTON
itse suosittelen mastonin matta mustaa spry maali tsrattipilotin sijaan!ei ole niin herkkää syttymään ja säästyy esikammiot ym männän halkeilut!!!
|
Asiaa taas tutkittu. Hehkut näyttäisi olevan pimeitä, ei minkäänlaista kipinöintiä eikä millisen johon lämpeämistä havaittavissa kun virran otti suoraan plusnavasta. Voihan siellä hapettumat tosin olla eristeenä. Terveet hehkut nappaa kumminkin jotain 50A virtasta.
Toinen oikuttelija näyttää olevan siirtopumppu. Startatessa juutinputki irrallaan ei rykinyt ainetta muuten kun käsipumpulla avittaen. Siirto pumppu heräsi henkiin pienenpienellä naputtelu kehotuksella, mikähän siinäkin voi jumia? Kolmas ongelma on tiensä päässä olevat akut, ei aivan saatu tulille kun kapasiteetti loppui, savua kumminkin talli täyteen:mad: Totta on ettei eetteri terveellistä ole, mieluummin minäkin tulta tiisselille annan pakkokeinona. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
siirtopumppuja on ainakin tälleen talvella menny johtuen jäätyneestä polttoaineesta? en tiedä mutta kahdesta mennyt siirtopumppu samoihin aikoihin kun tapeltu jäätyneen naftan kanssa.
|
Tilanne on nyt sellainen, että käy ja kukkuu. Saa nähdä uusiiko siirtopumpun toiminta härö.
Minkä virman hehkut on parhaat kyseiseen kamppeeseen? Tai onko kukaan värkännyt imusarjaan raktorimallin hehkutusta? Miten olisi järkättävissä tuo pakkosyöttö vaijerivedolla? Nythän on niin, että sammutinmoottori on kuollut ja sieltä tuleva vipu on poistettu. Jousi painaa akselin käynti asentoon, onko pakkosyöttö asento sammumispisteen ja käyntiasennon puolivälissä, vai miten se toimii? Vähistäkin tiedoista ollaan kiitollisia. |
Käsittääkseni se pakkosyöttö on tuosta käyntiasennosta vastakkaiseen suuntaan kuin sammutus. Eli vipua kääntämällä eteenpäin. Siihen joku jäykkä vaijeri kiinni ja vetämällä sammutus, työntämällä pakkosyöttö.
|
pittää alkaa tänään värkkään tuo sammutin/pakkosyöttö asia kuntoon. Eli kysehän on minun, rouvaltakin kehuja keränneestä, patrollista, joten kysynpäs vielä moiseen ongelmaan ratkaisua eli polttoainemittari on eloton. oisko vinkkejä miten sais pelaamaan alkuperäisen vai onko vaihtoehtona joku tarvike mallin mittarihässäkkä. ja tosiaan mitä hehkuja suosittelette, koska nekin on välttämätön uusia
Kiitoksia jo annetuista tiedoista! |
Lainaus:
|
Eikö kukaan koskaan ole virittänyt imusarjaan hehkuttajaa. Nyt viisaat päät yhteen toimisko tuo?
|
Lainaus:
|
Kyllä sen saa toimimaan. Vanhoissa dieseleissä on imusarjassa ollut liekki hehkua ja sarja ikh:lla taisi olla jotain 30€ luokkaa. Imusarjaan sopiva kolo. Sähköä polttimeen ja paluulinjasta polttimen säiliöön letku. So simple.
|
ilmeisesti siirtopumppu on sökö tai ainakin vaatii huollon jos on huollettavissa. pumpun alla olevasta banjo liittimen sisältä löytyin noin 1x5cm pitkä paperi joka on estänyt polttiaineen kulkua. nooh paperi pois ja romut kasaan mutta eipä tullut suuttimen päästä ainetta. oletteko mistä ostaneet näitä pumppuja tai mitä yleensäkin suositellaan. ei oo häävisti patrollointi alkanut :mad:
|
Oletko nyt koittanut ilmata sitä syöttöpumppua samalla kun käsilutkusta pumpannut?
Eli samalla kun pumppaa käsipumpusta niin vuorotellen vaikka siitä pumpun kyljestä ilmaruuvit auki ja pumppaa niinkauan että naftaa valuu. Ruuvit kiinni samalla kun pumppaa. Sen jälkeen starttaamaan. Mikäli ei sittenkään saa ainetta tulemaan niin naftaputki tukossa tai ruostunut puhki ja hörii ilmaa. Voihan se tietysti olla mahdollista jotta se pumppu olis hajonnut mutta en oikein jaksa usko siihen vielä. |
Tuota noin, emme ole vielä tutkinut tankin ja siirtopumpun välistä linjaa. Tosi on se että siinäkin voi olla vuotoa:mad: On jopa todennäköisempi niin kuin että pumppu ei siirrä, tukosta ei pitäisi olla kun aine liikkuu käsipumpulla. Ottaapa näistä selvää. Ikäviä tuommoiset viat jotka aiheuttaa oireita, eilen pelaa ja tänään ei.
|
tuskin ainakaan huonontaa tilannetta jos uusii linjat tankilta pumpulle..senhän vois periaatteessa erillisellä polttoainetankilla testata onko vika tankin päässä vai voiko sen pään heittää laskuista pois. tankin kylki oli kyllä vähä kostea kun kattelin tankille meneviä johtoja eilen
|
tankilta pumpulle asti ainakin tulee polttoaine kun pumpun päästä ilmasin käsipumpun avulla. nooh ilmaruuvi kiinni, käsi pumppu kiinni, starttaus mutta ei suuttimen päästä tirsseliä- VITTU! pajeroa jo ikävä:mad:
|
Lainaus:
|
eli ilmeisesti tarkotat niitä "kellertäviä" tötteröitä. nostiko käsipumpulla kuitenkin eteenpäin pumpulle asti?
|
Lainaus:
|
eli sihtin tohtii poistaa? pitääpä hioskella kun ottaa taas pumpun käteen
|
Lainaus:
|
hiottu on, akut latautumassa ja kohta yritteleen. banjossa edelleen sihti mutta jos ei nyt lähe tulille niin sihti joutaa pois. jos ei sittekään niin sitte joku joutuu myymään mulle pumpun.:D
|
laita sähkönen niin loppuu pelleily väljän vanhan pumpun kanssa tai etsi uusi orggis pumppu/korjaussarja vanhaa niin toimii taas seuraavat 400 tkm .
|
sihti pois ja auto tulille!!
mutta... varsinainen syöttöpumppu alko vuotamaan tulipellin puoleisesta päästä. täytyy alkaa huomena tutkii mikäs sille tuli, kiristämällä ei parantunut joten kai siellä tiivisteet on pettänyt. onko kellään tietoa minkälainen tiiviste siellä on? o- rengas? perkele ku meinaa vastustaa mutta ei passaa luovuttaa! |
Lainaus:
|
oli sihti kyllä paskanen
jos se pumpun päätyn aukasee niin lentääkö sieltä kuin hirviästi osia tallin lattialle. tiiviiksihän se on saatava.. |
Laitas jotain kuvaa jos onnistuu että mistä kohtaa syöttöpumppu vuotaa.
|
pittää koittaa napata kuvia. kuitenkin 10mm kannalla olevia pultteja 4kpl. olivat löysällä mutta jäi vähä tippaseen läpi vaikka kiristi. kautta rantain kuulin että siellä vois olla o-rengas tiiviste mutta mene ja tiedä.
|
perhana ku en muistanu kuvaa ottaa eilen illalla. joka tapauksessa pumpun päästä vuotaan ja tarkemmin koneenpuoleisen alimmaisen 10mm kannalla olevan pultin kohdalta tulee tippa läpi. tarkka selitys...:rolleyes:
|
Kokeillaan oasaanko liittää kuuklen löytämää tähän.
http://s169.photobucket.com/albums/u...ikeikei022.jpg Tuossa osoitteessa on kuva vastaavasta rivipumpusta, vuotava sauma on siinä keltaisen pallon kohdalla olevassa saumassa. niihin maisemiin menee myöskin imusarjalta tulevat letkut, eli tämä vuotava päätykö säätelee suuttimien saamaa lääkkeen määrää. |
vika löytyi! pumpun kyljessä oleva pultti vaati vain reilummin kiristyksen, vuoti aivan aavistuksen tästä ja polttoaine valui alas ja näytti että vuoto olisi pumpun alaosassa- mutta kiitoksia kaikille vastanneille avusta! vieläkö sais polttoaine mittarin pelaamaan. keltainen ja musta piuha näköjään irralla roikkuu tuolla, olleet kiinni ilmeisesti jossain mutta irronneet. missä?
|
Sivu luotu: 08:45 (GMT +2). |