![]() |
lakko
miten tulee lakko vaikuttamaan elämiseen siis kuljetus alan lakko
|
Pukkaa opiskelijalle loman, kun ei saa työharjoittelu aikana olla mukana lakkoilemassa, vaan siirryn lomalle :D Ruokaa on jo jemmassa. Samoin bensiinin saanti ei ole ongelma. Eli tulee piristävä loma.
|
Lainaus:
Nyt juostaan hamstraamaan ruokahyllyt tyhjiks kaupoista, köyhät jää jälkoihin, linja-autot ei kulje, kimppakyytibensat loppuu sitten nekin jossain vaiheessa, mikään polttoaineella kulkeva vehje ei liiku pyhällä hengellä! Sillon lakkoillaan, kun firmoilla on siihe varaa!! Eli vaaditaan niitä palkankorotuksia silloin kun firmoilla on niitä varaa maksaa!! Ei nyt kun ollaan pahemmassa suossa kun 90-luvulla.. Itellä ei ole hätää... Mutta vois tietty siirtää vaikka kuukaudella tot lakkoo, ni Trolliin vois tankata biodieseliä.. :D Nyt o liian kylymä... :mad: Onneks sentäs talo lämpiää puilla/sähköllä eikä öjyllä.. ja jätteet voi polttaa omalla tontilla.. Jottain hyötyy tästäkin korvessa asumisessa.. Viddu!! |
Ei se näin alussa mitenkää, mutta jos kestää useita viikkoja/kuukausia ni sitte voi olla eri juttu.
|
Ei varmaankaan kovin paljoo vaikuta omaan tilanteeseen.
Mutta omasta mielestä kohtalaisen pöljää touhua, halutaan parempaa palkkaa ja jos ei saada tarpeeksi niin laitetaan pyörät seisomaan. Jos saavutetaan parempi tulos kuin jo luvattu pari prosenttia niin taas mennään tyytyväisinä pakosarja punaisena. Kellekkään vaan ei tule mieleen että jos saadaan 5% lisä niin kauanko menee ennenkuin sillä 5%:lla on ensin kuitattu lakon aiheuttama palkanmenetys itselle...siitä tietysti vielä verot yms. pois...pari vuotta? Sittenhän ollaan taas "nollatilanteessa" ja voidaan alkaa taas tappelemaan palkasta ja lakkoilemaan... |
Eiköhän se ammattipätevyyskoulutuksen maksukysymys vaikuta yhtä paljon tohon kun tuo palkkakysymyskin. Jos se pitäis suorittaa omalla ajalla ja omalla rahalla niinkuin työnantajapuoli ehdottaa, niin siinä menee se pyöreä 1000 euroa viiden vuoden välein työntekijän pussista. Ja minun mielestäni ainakin tuo kuljettajien kouluttaminen kuuluu kyllä työnantajille eikä työntekijöille. Eli siinä mielessä olen kyllä lakon puolella vaikka muuten en pidäkään kyseisestä toiminnasta.
|
en kyllä ite ainakaan pelkäis ruoan loppumista kaupoista, pienemmät firmat ei jää lakkoon... eli itsekin ajelen ruokaa kauppoihin lakonkin aikana ja myös kaikki työkaverinikin.
ymmärrän kyllä ihan hyvin miksi lakkoon mennään, ei se rekkakuskin palkka mikään erikoinen ole vaikka koko suomi seisoo jos ei olla töissä....ja kohta kun pitää tuo ammattipätevyyskin olla. parempihan se olis kaikille jos nääkin asiat vois ratkaista ilman lakkoja, harmiahan siitä on vaan kaikille. |
on se ihanaa kun ei saa ruokaa tai diiseliä. Sit ku satamatkin menee lakkoon niin ei tarvi välttämättä mennä laivallekaan.
|
Lakon aikana
Siinä samalla on hyvä tarkistaa myös liikennöitsijöiden taksoja, siis tarkoitan yksityisiä autoilijoita, jotka ajavat isommille kuljetusliikkeille alihankintana.
Taksi tienaa saman hinnan kilometrille, kuin mitä 60-tonninen yhdistelmä. Jossakin on jtn vikaa... Samoin jos on pakettiauto tuntitaksalla liikenteessä, niin "Yleisin" hinta tälle on 25€ +alv 22%, eli sisältää kuskin palkan, ja auton kaikki kulut. Pelkästä rakennusmiehestä saa vastaavasti veloittaa 35€ + alv 22%, joka sisältää miehen palkan, ja käsityökalut (Vasara, saha, yms) Jossakin on kyllä vikaa, ja paljon... Taksikuskit, älkää ottako vittuiluna, vaan ihan vertailun vuoksi tämän laitoin. Ajattelin että tavalliset tallaajat ymmärtäisi myös, että ei tavallisella pienyrittäjällä ole sen helpompaa, kuin työntekijälläkään. |
Tuskin tästä kovin pitkää lakkoa tulee, veikkaisin että lakon päätyttyä sen pituus ilmoitetaan tunneissa..;)
|
Lainaus:
Isot virmat voittaa urakat alhasilla kilometritaksoilla, ottaa provikat ja myy ota tai jätä periaatteella etenpäin. Näinä aikoina harva jättää ottamatta. Kuljetusliikkeiden konkursseja on tullut tosi reippaasti laman myötä. |
:D :D no juu, mutta tuskin alat ovat vertailukelpoisia keskenään, siis kuljetusyrittäjät ja taksiyrittäjät. Toisella kuskataan ihmisiä (ja joskus pieniä rahtejakin, alle 100kg lähetyksiä) ja toisella rahtia kiloista kymmeniin tonneihin.
Vai pitäiskiköhän taksamittarit muuttaa toimimaan painon mukaan. Puntarit penkkeihin ja mitä painavampi asiakas niin sen raskaampi kilsataksa :D. No juu alkaa mennä OT:ksi mutta kyllä sympatiat on kuskien puolella, aika harvalla alalla tulot on sillä tasolla että työ kovin mielekästä olisi kun tiliä katsoo..... Edit: tossa kun olin kartongilla töissä ja tuli rekka purkuun niin purkuaikaa oli muistaakseni sen 2h jonka jälkeen alkoi ns. sakkotaksa juoksemaan, 200€/alkava tunti. Töihin kun tuli ja vilkaisi halliin jossa oli molemmat trukit konepeitto pystyssä ja pihassa 5-6 rekkaa ja pomoa jos jonkin näköistä pyöri pihalla niin tiesi olla menemättä kyselemään tyhmiä :D |
Arska puhuu taas asiaa...
Lainaus:
Silloin kun SKAL julkaisi vielä súositushinnaston, oli kaikki hyvin. Nyt kaverit ajaa toisiaan halvemalla, että saavat ajoja, kuitenkaan pystymättä suoriutumaan velvoitteistaan. Pakko on jostain aina tinkiä... Ja sitten isot yritykset ratsastaa sillä että jatkaja löytyy, ja jono on oven takana odottamassa... :D Ei oo kauaa, kyl se jonon pääkin jossain vaiheessa tulee... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mitenhän paljon autoja seisoo talleissa oottelemassa uutta nousua? Siis niillä, joilla ei voudista ole harmia...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
"Ei oo rahaa", sanotaan! :) mutta niinhän tuo aina on meidän "teknisen johtajan" palkka on noussut 2006-2009 n 5000€/kk==>8500€/kk. Lattia porukalla 2,5% 2000€/kuukausipalkalla...! --Janne-- |
LAkkoa tai ei
Hienoa
Liian vähän pyytävät, enemmän olisi aiheellista maksaa kuljettajille ja autoille, helpotus koronneisiin kustannuksiin pitää tulla Suomen valtiolta. Esim. polttoaineveroon puuttumalla. Lakko vaikuttaa myyntiin aikas paljon, tavaraa ei saa ajoissa ja eikä sitä saa lähtemäänkään. Mitenhen matkahuolto ja postin kuljetukset toimii. Sitten vielä tuohon lamaan, jos et yritä mitään ja ajattelet koko ajan negatiivisesti, niin lamahan jatkuu itselläsi koko ajan. Ahtaajat menee seuraavaksi, sitten varmaan lääkärit ja palomiehet ja opettajat. Siistijöiilä ei ole väliä, kun tulee kumminkin joku "ulkomaalainen" jatkamaan harjan varressa. Ajetaan autolla töihin niinkauan kun bensaa riittää, jos loppuu pidetään sitten vapaata ! |
Minulta ei heru yhtään sympatiaa bussikuskeille.Vituttaa ihmisten ahneus. En pääse huomenna bussilla minnekään!!
Saatanan pyörillä liikkuvat paskaputket Räkäistä merimiesnaurua niille, jotka pitävät lakkoa "oikeutettuna" ja positiivisena asiana. Kuljettajat saavat jo nyt työhönsä nähden todella hyvää palkkaa.. ja heille ei ehdotetut korotuksetkaan kelpaa. Pitkäänhän tuo lakko ei tule tavaraliikennepuolella kestämään, jos ylipäänsä alkaa edes. Vahingot kun on arviolta 100 miljoonan euron luokkaa päivässä. Kuljetusalalla ei ole minkäänlaisia perusteita odottaa palkankorotuksia. Koko ala on täysin kuralla. Kertoo liiton ja kuskien törkeydestä aika paljon, että kuolemankielissä kamppailevalla alalla kehtaavat vaatia naurettavia korotuksia ja ehtoja. Kaiken lisäksi tämä parin vuoden välein toistuva anaalinahtaajien ja kuljetuskullien lakkopelleily heijastuu erittäin ikävästi koko Suomen taloustilanteeseen. Erityisesti nyt, kun muutenkin ryvetään pohjamudissa. Lainaus:
Kuljetusala tietää saavansa maan polvilleen niin halutessaan. Tämän ansiosta nämä moraalittomat ahnehtijat pyrkivät saamaan läpi aivan mitä haluavat, aina joka toinen vuosi. |
kyllä jonkun pitää alkaa puuttumaan näihin asioihin. vituttaa kuinka autoilijoita rankastaan kokoajan jonkun hemmetin keksityn ilmastonmuutoksen takia. "suomeen ei tule enää koskaan kunnon talvea", niin on enemmän lunta ku viimiseen viiteen kymmeneen vuoteen, se ei mihkään muutu. kokoajan verot kasvaa polttoaineessa ja käyttömaksuissa. vaikka lehmät tuottaa enemmän otsoonikerrokselle haitallista kaasua kun autot. kohta on varmaan mansikeille ja mustikeillekkin asennettava hiukkassuodattimet ja hipitiskoopit ja vipitiskoopit perseeseen.
tais mennä ot mutta avauduinpahan. |
Lainaus:
|
???
Lainaus:
Määhän kirjotin että VELOITUSHINTA, en puhunut kavereitten palkasta mitään, saatikaan koulutuksesta. Kuljetusalalla on aikaslailla samanlaiset palkat, kun raksaukoillakin, jos maksetaan kaikki niinkuin kuuluu. Tässä mun kommentissa olikin kyse siitä, että pelkkä ukko, tai ukko, ja auto. Suhteellisuudentaju on mennyt aivan kuralle.... |
Lainaus:
Kannattaa muistaa, että työnantajaosapuoli olisi hyväksynyt puolueettoman valtakunnansovittelijan esityksen, mutta tämä ei kelvannut AKT:lle. Periaatteessa lakkoilu on terve merkki siitä, että lama on ohitse. En ymmärrä tätä lausetta vaikka yritän kovasti: Lainaus:
|
Selvennöksen vuoksi:
Mies (1 kuluerä), tai mies ja auto (2 kuluerää)... |
Ooteenä esimerkki
Sähkömies maksaa 60E tunti sis. sivuleikkurit, ruuvarin yms. Kaivinkonemies maksaa 45E tunti sis. kaivinkoneen, polttoaineet yms. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuo 45€ tunti oli joskus 80 luvulla? Ja nykyään tuo jopa 90€ tunti on hyvinperusteltu sillä että työ oikeasti tapahtuu hyvien koneiden ja lisälaitteiden ansiosta jopa puolet nopeammin kuin 10-20vuotta sitten. Sähkömiehet maksaa ihan älyttömästi siihen nähen mitä ne tekee ja eivät ikinä siivoo jälkiänsä, mestat on niiden jälkeen ihan täynnä johonpätkiä yms. menee koko päivä siivoillessa niitä, joskus lähetän kyllä sähkömiehelle siivous laskun |
Lainaus:
|
Lainaus:
Sitä paitsi tässä kyllä ahtaajat sahaavat omaa oksaa taas enemmän kuin pahasti. Mitä enemmän täällä satamat lakkoilevat, sitä vähemmän tavara kulkee enää Suomen kautta. Yhdelläkään varustamolla ei ole palavaa tarvetta saada konttejaan juuri Suomen kautta muualle, aika nopeasti siirtyy tavara kulkemaan muuta kautta ja siinähän sitten taas ollaan... Järjetöntä toimintaa. Tai järkeä tai ei, ei nyt ainakaan tuota toivottua tulosta pitemmän päälle kun omille nilkoille pissitään. |
Lainaus:
eli sanotaan että 60-120€/h sis.alv |
Ei siinä ole AKT:llä pelkästään raha taustalla, vaan tuolla akt:n sivuilla oli lista muista epäkohdista siinä sopimuksessa verrattuna esimerkiksi edelliseen.
Niinkuin mattiesko laulaa "...pyörät nää jos pysähtyis, niin kohta ilman muuta, tyypeillä ois pöytä leivätön" Sitten tulee kaikki kukkahatut itkemään "ei heru sympatioita, yhyy, ahneet paskiaiset! Siihen nähden kuljetusala tuntuu olevan melkosen aliarvostettu. Ja kokoajan keksitään uutta kiusaa. Tuntuuko 2500e/kk brutto isolta rahalta? No, omaa koulutusta vastaavalla alalla tienaisin samalla työmäärällä melkein puolet enempi (tietoliikenneinsinööri), mutta ei nyt satu täällä pohjois-karjalassa olemaan töitä. Kun ottaa vielä huomioon sen vastuun, mikä kulkee mukana joka yö: satojen tuhansien arvosta tavaraa ja kalustoa tai linja-auton kuljettajilla kymmenittäin ihmishenkiä pienen ratinliikkeen varassa... Hilpeyttä herättää suorastaan lehtien keskustelupalstoilta lukea aikuisten ihmisten angstaamista "kun ei mikään toimi ja kaikki on kuskien vika!" Se nyt vaan on niin, jotta maailmassa mennään vahvimman oikeudella. Jos tulee takkiin, niin se on voivoi, mutta joskus pitää vähän ryhdistäytyä ja näyttää mikä on homman nimi. |
Ihan oikein että kuljetusala pistää kapulaa rattaisiin, valtiokin kusee alaa silmään jatkuvalla syötöllä. Saati sitten kuluttajat.
|
moi!
sittenhän se tuppaa olemaan silleen että net jotka sai "hyvin lisää" vetää vähän niinkuin muitakin mukanaan, ei tarvi seuraava porukka raataa neuvvoteluissa "niin kovasti"! ( niin ainaski täällä-ei saa eri ryhmien "palkka kuilu" tulla liian isoksi) Eli tsemppiä vaan...! Meillä täällä Svedulassa kans povataan lakko kevättä...! Saas kattoo...! --Janne-- |
Liksat kohdalleen ja kynyttäjälle luu sinne minne ei kevätaurinko paista.
Lainaus:
Jopa se afrikanneekeri saa tuon 27 egee/tunti silloin kun tulee sunnuntaina töihin. Itse en edes palkkaisi noin halpaa raksaranea koska jostain se kate pitää ottaa,ja jos se ei tule kaksikärkisestä kynästä niin tulee se pitkistä kahvi ym. tunneista.Tai viime kädessä jää jotain maksamatta kuten ne lisät,tai verot,ja sitten ihmetellään niiden kt. vähennysten ym.kanssa. Joka tapauksessa kuljetusalan liksat varsinkin onnikkapuolella on niin paljon jälkeen jääneet notta niitä sietää korottaakkin,ja pitää, että näinä ammattipätevyys direktiivi aikoina kun ei enää kohta eläke-ukkoja,tms. riitä joka hommaan , kiinnostaisi ala vielä valkoistakin nuorisoa. Ja hyötyy siitä korotuksesta yrittäjä/kuljettajakin,kun hinnoittelee itsensä niinkuin kuuluu,ja maksaa itselleen ne lisät ym. OT:Kyselin niitä koulutuspäiviä niin Imatralla maksaa lysti että kortti pysyy voimissaan a/118 egee/päivä. |
eiköhän jokainen kuljetusalalla työskentelevä tiedä että palkka ei ihan vastaa työn määrää, eli joudutaan tekee se 45-50 tuntia että saadaan sama kun se konttorirotta joka tekee 38tuntia viikossa. Ja onhan siinä vähän vastuutakin kun ajaa tuolla liukkailla keleillä täydellä kuormalla keskellä yötä kun lunta tulee perkeleesti ja aurat ei liiku.....
|
mua niin vituttaa tuollainen asenne ku pidetään itteensä ja omaa duunia sinä kaikkein tärkeimpänä asiana maailmassa. Kukaan muu ei ole yhtään mitään kuin juuri minä ja minun työ. Tuollaisten nokkapystyssä kulkevien paskiaisten takia maailma just on tässä jamassa, Kaikki takoo vaan omaa etuaan mikä poikii muissa ryhmissä sitä samanlaista jatkumoa. Kaikki nousee, kaikki kallistuu, kaikki menee vituiksi. Ahneus on perseeestä.
|
Lyhyestä virsi kaunis! Nyt se lakko sitten jo loppui, ennen kuin edes kerkisi vaikuttaa mitenkään elämään. Toivottavasti työntekijäpuoli sai sen, minkä vuoksi taistelivat.
18.3. pitää itsekin järjestäytyneenä olla lakossa. Ensimmäistä kertaa elämässäni vieläpä. |
Lainaus:
|
moi!
Onkos lakossa kyseessä "ahneudesta" ja "omaan napaan tuijottamisesta"? Mielestäni ei, kun katselee yhteiskuntaa niin ei se taida olla palkat kun niitä hintoja vetää ylös...? Ite kun olen "tuotanto teollisuuden" parissa töissä niin meillä yksi suurimista meno eristä on ENERGIA, meillä on lämmöntuottoon käytössa 40MW pannut, sähkönhinta täällä Swedulassa on "parhaimillaan" ollut 1,5€/kwh ja just nämä "menot" on sitten revittävä kuluttajan selkänahasta tuotteen hinnassa! Mitäs sitten ku kuluttajalta "loppuu" rahat? Jos katsoo normi perhettä niin taitaa olla niin että ostovoima on heikentynyt aika roimasti..! polttoaine, sähkö ruuanhinta ymym ovat taatusti nousseet, eikä syynä ole palkan nousut! --Janne-- |
Lainaus:
Naurattaa vaan kyseinen touhu kun ei tiedetä mitä mieltä oltaisiin, mun puolesta olisivat voineet olla pitempäänkin lakossa ja hakeneet etunsa kohdilleen, kun ei kummpikaan osapuoli ole tyytyväinen ratkaisuun. Ja en ole autonkuljettaja, sivusta seurannut vaan niiden touhua ja tilasin hyvissä ajoin verstaalle riittävästi terästä saadakseni hommat tehtyä. :) :) :) |
eipä ollut Pohjolan liikenteen kuskeille mitenkään mairittelevaa mainostä äsken tölsyssä. Haastattelivat lakkovahtia ja kyselivät joko illalla liikenne toimii: tuumas että mahdotonta, osa kuskeista kun oli jo lähtenyt Viroon ryyppäämäään, ehkä ylihuomenna takas.. :D että silleen. Mut hyvä että loppu lakko
Itse en lakkoilua ymmärä, enkä kuulu liittoon. Sovin mieluummin asiat itse. |
Tänä päivänä ei tarvi duunarin vapista pyytäessään lisää liksaa.
Kapitalistit katainen ja kumpp. on hoitaneet homman niin että alle 1 %palkan korotukset menevät suoraan työmatkoihin(polttoaineveron korotukset,ja työmatka vähennyksen omavastuun korotus) |
No saitteko mitään tärkeitä juttuja läpi, niinku ulkomaalaisen ilmaistyövoiman käytön rajoittamisen suomen sisäisessä liikenteessä vai kuuluko ne edes sopimuksen piiriin?
|
Nooh, onkos ahtaajat kauemmin lakossa kuin rahtarit/bussikuskit?
Lomauttaako vientiteollisus kun ei saada tuotteita ulos maailmalle? Meneekö Jycce-boyltä herne nenään? Vituttaako kun kaupasta loppuu tuoretuotteet ja tuontioluet? Ei taida olla hallituksella langat sittenkään käsissään tuon talouden ohjailun suhteen. On se vaan kumma kun työntekijä haluaa sen verran liksaa että saapi välttämättömät menot maksettua ja edes pikkauisen jäisi taskurahaakin. Tuossa eilen kahvipöytäkaeskusteluissa kävi ilmi eräs mielenkiintoinen seikka, nykypalkkataso vastaa ostovoimalla mitattuna 50-luvun tilipussia. Se että päästäisiin 70-luvun ostovoiman tasolle vaati vain pienen vaatimattoman palkankorotuksen joka olisi vain 18% nettotuloihin. Kahvipöytähuhun mukaan tämä olisi laskettu SAK:ssa, mutta siitä ei oikein taideta uskaltaa puhua kovin julkisesti..... Tosin, tuo nyt oli vain kahvipöytähuhukeskustelu... Oletteko tutkineet mitä pussinpohja näyttää jos laitetaan rinnakkain kuukauden tulot ja menot. - merkkinen vai + merkkinen on tulos kun lasket mihin rahat menee. |
mulla ainakin - merkkinen. ei voi kuin kuluja karsia.
|
Tänä keväänä tulee olemaan lakkoja monella alalla.
Koko nousukausi on ollut yhtä "porvareiden" juhlaa,mutta nyt on alkaneet perusasiatkin kiinnostamaan ihmisiä. Miksi "porvareiden"? .No koska ihmisille on kokoomuksen ja keskustan taholta uskoteltu että jokainen jolla on omakotitalo/tai asunto-osake,ja tila-auto voi olla ihka oikea porvari jos vain tekee ahkerasti töitä kellon ympäri. Niin ja Ay väki on kaikki kommareita.Tietenkin. Tällä hetkellä käydään erittäin kovaa propaganda sotaa kaikilla saroilla joihin on valjastettu uhreiksi niin vanhat paperimiehet, kuin nyt autokuskit ym. unohtamatta ahtaajia. Kaikkia heitä moititaan ahneiksi omaan napaan tuijottajiksi,vain siksi koska peräävät omia oikeuksiaan. Entäs sairaan hoitajat? No oikeisto käytti heitä vaaliaseena,ja joutui pitkin hampain lunastamaan vaalilupauksensa pakon edessä.Hyvä niin. Kenen etu on että esim.paperiteollisuus pysyy Suomessa?Kaikkien. Kenen siitä pitää saada suurin hyöty? Amerikkalaisten eläkesäätiöiden? Vai Osakkeenomistajien? Vai kenties metsän omistajien? Automiesten? Vai kaikkien alaan liittyvien duunareiden? Eli mitkä ryhmät jättävät rahat Suomeen? Aivan, kaikki muut paitsi nuo kaksi ensimmäistä. Suomessa on ollut aina semmoinen ihmeellisyys että onnistujia paheksutaan.Jos olet ahtaaja niin olet etuoikeutettu kun saat tehdä töitä talvella,liukkaalla,pimeällä laiturilla,ja kovalla kiireellä.Ja sinulle maksetaan lakisääteiset lisät. Olet siis paha ihminen. Mutta jos teet esim.remppahommia halvalla ja firma on vähän niin ja näin,tai joudut sen lisäksi ettei sivan kassa elätä ,jakamaan lehtiä niin heti olet parempi koska sinulla on kurjaa. Jos et kuulu tällä hetkellä liittoon niin liity,koska seuraavissa vaaleissa eivät porvarit tule menestymään yrittävät he kaikin tavoin nujertaa työläisväestön tämän laman aikana. Ja Jos olet yrittäjä niin kysy omalta edustajaltasi miten esim. polttoaineveron korotukset ajavat asiaasi? Ja jokaiselle joka luulee että pystyy hinnoittelemaan oman palkkansa työnantajan kanssa,niin vaikka olisit kuinka ammattimies tahansa niin aina tulee se päivä kun tulee joku nuorempi,ja taitavampi kaveri ja sanoo että minä voin tehdä tuon halvemmalla.Sinä päivänä kannattaa kuulua ammattiliittoon... Ei Suomesta tehtaat häviä sen takia että täällä on työvoima kallista,vaan sen takia että lopettaminen on halpaa... |
Meille luvattiin huima 0,04 %:n korotus. Työsuhteisiksi siirryttiin vuoden alussa. Olemme olleet sopimuksettomassa tilassa koko tämän vuoden. Välillä tuntuu, että työntekijä on vain suuri rikollinen, joka on vain välttämätön paha ja kaiken lisäksi työntekijälle pitäisi maksaa palkkaa.
|
Ja näinä ammattipätevyys päivinä yrityksen arvokkain voimavara(muutenkin kuin kustannuspaikkana) on työntekijä.
Peruste. Kaivureita,rekkoja,hitsauskoneita,sorveja ym. saa kaupasta aina uusia,ja jopa osamaksulla tai liisingillä. Mutta ammattitaitoinen työmies(nainen) on se joka sen rahan yritykseen tuo. Ja mitä tulee sen ilmaisen ulkomaisen työvoiman käyttöön niin laki määrittelee jo nyt nuo palkka asiat,ja tes:sit siihen päälle.Jostain syystä vain viranomaiset eivät ole kovin halukkaita puuttumaan juuri noihin epäkohtiin. (korruptio,omalehmäojassa,vai mikä lie).Räikeimpänä esimerkkinä nuo valtion rakennusurakat ym.jotka tehtiin pääosin pimeää työvoimaa käyttäen. No suuri pääomahan siitä hyötyi eli katetta jäi enemmän.(kenen etu,duunarin?) Ja jostain syystä kun niin maksaja,valvoja,ja tuleva tuleva käyttäjäkin on suhtkoht sama taho niin valvonnan tehon arvaa. |
Ite oon TÄYSIN tyytyväinen omaan palkkaani, enkä halua olla tekemättä töitä vain siksi että jotkut mulukerot jotka jo muutenkin tienaavat AIVAN liikaa saisivat vielä enemmän paalua. Ja varsinkin jos se ei omaan palkkaani vaikuta muuten kuin vähentämällä töitäni, eli negatiivisesti. Ainoa paikka jonne he oikeasti ansaitsisivat paalua on se minne aurinko ei paista. Muutaman vuoden kuluttua on suomipoika kusessa kun itänaapuri saa omat satamansa valmiiksi ja toimimaan kunnolla, se on väistämätön kohtalo. Sitte alkaa ulina ku rahat ja työt loppuu, ja kaikkia osapuolia syytellään vuorotellen. Jos uskot että olen väärässä, usko mitä haluat (niinkuin suurin osa kansalaisista). Aika näyttää.
Ja epäilijöille tiedoksi, en todellakaan ole venäjä-ystävällis-mielinen, olen vain realisti. Vituttaa moinen pelleily, kuvitellaan et ollaan kaiken herroja ja et on vara nyhtää mitä halutaan vaikkei ees tehä oikeita töitä. Jokainen ahtaaja saa aivan vapaasti tulla kokeilemaan miltä tuntuu ajaa 3-6 paperirullakuormaa päivässä verhokapelliyhdistelmällä, jokainen rulla lattiaan sidottuna, ja tehdä perinteistä 12-15h päivää. Ja jos vielä sen jälkeen joku (m)ahtaaja kehtaa väittää työnsä olevan raskaampaa, vastuullisempaa ja ansaitsevansa puolet kovempaa palkkaa, saa tulla vapaasti juttelemaan asiasta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ei herneitä nekkuun mut...
Lainaus:
ite en jaksa enempää asiaan sotkeutua koska niinkuin sun allekirjotuksessa lukee: "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" nimimerkillä ennen mahtaaja nyt rekkapekka:D |
Ja edelleenkään toisen hanke ei ole toiselta pois.
Jos on tullut tehtyä pitkiä päiviä niin kannattaa pitää niistä ainankin kirjaa,ihan vaan siltä varalta että tulee mieleen vaihtaa vaikka firmaa... Sille joka tekee jatkuvasti 12-15 tuntista työ päivää ei käytännössä tarvitse maksaa palkkaa lainkaan koska sitä rahaa ei mene muualle kuin esson baarin kahviin,ja pajatsoon. Suomessa nyt vaan on semmonen meininki että jos vaadit palkkaa itsellesi niin olet paha paha ihminen. |
Kateus, tuo suomalainen perisynti :rolleyes:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mitä yhteistä on kaikilla kadehdituilla aloilla joissa maksetaan suuren yleisön mielestä "liikaa" liksaa??
Näissä kaikissa tehdään pitkälti vuorotyötä,jopa epäsäännöllistä jolloin ilta,yö,ja sunnuntai lisät nostavat keskituntiansiota(jää vain aina kaikissa lehti ym.jutuissa mainitsematta). Perus liksa eli 8-16.00 ei välttämättä ole kummempi luin kirjastonhoitajalla.Joka sekin lienee tänäpäivänä enemmän kuin rahtimies saa pitkästä päivästä. |
Lainaus:
Eikai se ole muuta kun oikeus ja kohtuus että ko työstä maksetaa parempi korvaus? --Janne-- |
Aikas härskiä touhua työnantajapuolelta tuossa ahtaajien työtaistelussa.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...010/03/1081253 Saas nähdä milloin nähdään ensimmäiset facebook sairaanhoitajat,palomiehet,rahtarit,ja lastentarhan opettejat. ARVOISA IHMINEN!!! Jos sinulle tarjotaan lakon alaista työtä niin ottamalla sen vastaan kuset pitkässä juoksussa omiin muroihisi. Työnantajapuolen tarkoitus on rappeuttaa moraali,ja aiheuttaa eripuraa. Koska ihmiset jotka ovat kavereita keskenään,ja/tai muuten vain yksimielisiä,ja muutenkin puhaltavat yhteen hiileen ovat huonoja palvelijoita. Parempi on jos olette kaunaisia,köyhiä,ja mielellään lukutaidottomia,niin ette muodosta turhaan omia mielipiteitä,ja olette halpaa työvoimaa.!!! Sillä jollakinhan on sijoittajien purjeveneensä ostettava. |
Jos joku tulee mulle tarjoamaan mulle töitä kun "vakituiset" on lakossa niin lähden kyllä heti jos pystyn...jos joillekkin ei kelpaa työstä saatu palkka niin mulle kelpaa. :D Ei ole köyhällä vara lakkoilla. :mad:
|
TYÖN TEHKÖÖN NE KEITÄ SE KIINNOSTAA!!!!
nykyiset ahtaajat voi pelata sitä kimbleä kotonaan tai vaikka sie lakkoruokalassa. ahtaajien haluama muutosturva on aivan älytön esim eroatte vaimostanne, mikäli et onnistu saamaan pesää muualta on ex vaimosi velvollinen antamaan sinulle vuoden ajan päivittäin. MELKO REILU VAATIMUS EIKÖ? |
Lainaus:
|
Tuossa muutosturvassa koetetaan päästä lähemmäs eurooppalaista tasoa,eli pyrkimys on siihen ettei täällä lakkautettaisi firmoja vain siksi että se on halvempaa kuin italiassa.
Herätkää!!! |
No siis eikö se olisi lähinnä reilua...
Eli jos muija antaa kenkää niin vuoden ajan on flaksi taattu,ja silti saa etsiä uutta hoitoa ja ihan luvan kanssa:D:D. Ja se perinteinen tapahan on ollut että ukko ulos,ja baarinkulmapöytäpiiriin. |
Pakko silläkin uhalla kommentoida, että joku tulee ja lynkkaa seuraavissa off-road tapahtumissa. Mutta ei voi itse ahtaajana työskentelevänä olla näitä kommentoimatta...
Lainaus:
Tyytyväinen olen minäkin palkkaani, ja niin on tietämistäni ahtaajista suurin osa. Kyse näissä neuvotteluissa EI ole ollut MISSÄÄN VAIHEESSA lisäansioiden saannista. Kyse on ensinnäkin muutosturvarahastosta, ja toisekseen työnantajapuolen vaatimista "parannuksista". Nimetäänkö muutama työnantajapuolen vaatimus: 1. Tilapäisen- ja vuokratyövoiman käyttö lomautusten aikana. Toisin sanoen, kun vakinaista ja määräaikaista henkilökuntaa lomautetaan, niin näiden lomautusten aikana työnantaja haluaisi käyttää talon ulkopuolista työvoimaa. Lomautukset pyörivät ennen lakkoa käytännössä jokaisessa Suomen tärkeässä satamassa - väh. viikko kuukaudesta lomautettuna. Kuitenkin samaan aikaan ukkoja on liian vähän töissä ja teetetään ylitöitä?! 2. Liukuva työaika ILMAN suunniteltuja työvuorolistoja - käyttännössä näin se menisi koska satama-alalla ei oikein listoja moneksi päivää eteenpäin suunnitella. Aikataululiikenteessä vaikka ollaan, niin vuorokausiheitot laivoilla on silti useita tunteja. Tämä siis tarkoittaa, että aamulla töihin tullessa et tiedä, onko sinulla sinä päivänä 0, 4, 8, 12 vai 16h töitä. 3. Edelliseen liittyen työaikapankki, eli katsotaan 3vko:n jaksolla 120h töitä ja vasta sen yli menevistä maksetaan ylityölisät. Kaksivuorossa työskenteleville ei enää maksettaisi edes yötöistä ylityökorvausta ja vuorokausilepoaika hoidettaisi palkattomalla vapaalla heti seur. päivänä. Suunnittele siinä sitten lastenhoidot, perheen menot, yms. yms.. 4. Muitakin palkanalennuksia yms.. työehtojen heikennyksiä vaaditaan "huonon taloustilanteen vuoksi". Julkisuudessa esitetyt ahtaajien palkat on osin tuulesta temmattu - AKT:n alaisen 2-vuoroahtaajan perusansio on 15,16€/h + lisät päälle (mm. pätevyyslisä 0,36€/h, normi ikälisät ja ~1,30/h vuorolisä iltatöistä). Käytännössä esim. itselläni kaikilla pätevyyksillä (5kpl on maksimi), ikälisällä ja vuorolisillä PERUSansio 2880€/kk. Aika kaukana EK:n ja työnantajapuolen ~4000€/kk liksasta. Ylitöineen kyllä liksaa kertyy monilla sinne 45-47k€ luokkaa, mutta tarkoittaa sitä että teet koko vuoden keskimäärin 6 päivän työviikkoa. Kukaan ei toki pakota, mutta jos isoille tileille haluat päästä niin ei paljon ukon naamaa kotona näy. Mitä työhön tulee, oletko koskaan satamassa ollut ahtaajana? Konttilaivoilla on varsin helppoa, joko manttelina kaijalla tai laivan päällä, jos olet jalkamiehenä niin viskot jonkin verran karoja. Kraana- ja lukkikuskeilla toki vielä mukavampaa, kuivaa ja lämmintä vuodenajasta riippumatta. Roro- laivoilla, ei enää ollenkaan niin helppoa. Näyttömies vielä pääsee varsin helpolla, mutta koneessa saat painaa koko päivän urku punaisena niin että selkä, niska, hartiat on aivan jumissa joka työpäivän jälkeen. Koneet on kivirekiä, jousitus on mutta aika marginaalinen. Iso osa päivästä ajetaan sivuikkuna auki kelissä kuin kelissä koska ei sieltä koneesta muuten näe ahtaissa paikoissa. Jalkamiehenä raahaat 1000-3000kg ketjuja ja lukkoja päivän aikana käsin, oli sää mikä tahansa. Jonkun ne pitää myös semeihin ja lauttavaunuihin kiinnittää, ja niitä tulee 6-10kpl/ kärry. Yksi lukko tai ketju on 10-15kg/kpl. Helppoa ja kevyttä, eikö? Ei tuo mitään erityistä aivotyötä ole, eikä järkettömän raskastakaan, mutta kuitenkin jotain ihan muuta kuin suurin osa ihmisistä kuvittelee. Tervetuloa myös testaamaan! :) btw. Silloin kun oli vielä tilapäisiä käytössä (ennen lomautuksia), niin yleensä tuli kesän aikana ~100 uutta ukkoa hommiin. Syyskelien tullen keskimäärin 10 oli jäljellä. Kertoo varmaan jotain työstä. Lainaus:
Muutosturva ei ole älytön, ja haemme ennakkotapausta siitä että sama juttu saataisiin muillekin sopimusaloille Suomessa. Tässä maassa irtisanominen ja firman alasajo on niin helppoa ja halpaa, että se kannattaa tehdä jos miljoonia vuodessa tuottava yritys säästää sillä muutaman sata tuhatta. Toki firmojen täytyy voittoa tuottaa, mutta toisaalta joku arvo pitäisi olla työntekijöilläkin? edit: Ai juu, muutosturva ei tarkoittaisi automaattisesti vuoden palkkaa kouraan, vaan ansiosidonnaisen päivärahan ja laskennallisen vuosiansion erotusta, joka maksettaisi siltä ajalta ennenkuin tuotannollis-taloudellisista syistä irtisanottu saisi uuden työn - kuitenkin max. 12kk ajalta. Olisit velvoitettu ilmoittautumaan Kelaan työttömäksi työnhakijaksi, ja siis ottamaan vastaan tarjotun työn joka jokseenkin vastaa koulutustasi ja ammattitaitoasi. Jos ei ota niin karenssi päälle ja tuet pois. Jos Suomesta siirretään pikkuhiljaa kaikki teollisuus halpoihin maihin, niin kuka täällä sitten maksaa verot ja ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa? Palveluala ei riitä kaikkia työllistämään jotka tehtaista potkitaan pois sitä mukaa kun niitä suljetaan.. Joku raja pitäisi olla kapitalistin ahneudellakin, ettei firman liikevaihdossa ja liikevoitossa pienehkön voitonlisän takia kannata alkaa siirtää tuotantoa halpamaihin. Ugh, olen puhunut! Toivottavasti ei mulla tule nenä kipeäksi seur. kerralla kun nähdään ;) :D edit: pari kirotusvihrettä korjattu |
Harvinaisen asiaa mies kirjotti, siitä isot plussat!!!
|
Olipas hyvä kun kirjoitit ni ei tarvinnu ruveta itte kirjailemaan .On meinaan aika meisseli otassa ku lukee noiden asiaan "perehtyneiden" avautumista aiheesta ku rahan ahneet ahtaajat vaativat hulluja peijooni.Koneahtaajasiisitsekkin,on melkoisen kapea maailman katsomus jos tästä aiheesta joutuu vetämään toista käkättimeen edes kännissä
|
Hienoa, jotta joku jaksaa kertoa todellisuudesta median takana. Uskomatonta paskaa kerrotaan nykyään totuutena.
Lehdistö petaa ainoastaan omistajiensa etujen mukaisia uutisia lakoista. Muistui hyvin mieleen paperiliiton "7 viikon lakko" :rolleyes: Tälläkään palstalla kirjoittelevista harva maksaa palkkaa ahtaajille vai mitä? Kateelliset harhaanjohdetut... |
Juu toi kirjooitus selvensikin hyvin. Median "tietojen" perusteella olin valmis lynkkäämään ahtaajat.
Nyt alkaa oleen jo ahtaajien puolella. Varsinkaan tota vuokratyövoiman käyttöä omien ollessa lomautettuna ei voi hyväksyä. |
moI!
Meillä täällä Sweduloissa on kuumin "peruna" just tuo vuokra työvoiman käyttö! Palkkaan useimmat tyytyväisiä, mutta just nuo vuokratyöläiset kun vie leivän suusta! Sitten on tuo työturvallisuus ( tai ergonomia puoli, nostot, raskaat muut käsittelyt) jää sivuseikaksi kun "vuokralaiset" vaihtuu niin usein että työturvallisuus/ergonomia ongelmat ei ehdi tulla näkyviin......"ongelmaa ei ole ei ole kun ei ole "tapauksia" --Janne-- |
Eipä siinä tilapäistyövoiman käytössä lomautusten ulkopuolella mitään väärää ole, koska kuitenkin on niitä vilkkaita päiviä jolloin vakituista henkilökuntaa ei ole riittävästi. Lomautusten aikana tapahtuva ulkopuolisen työn käyttö sen sijaan on väärin, sekä se että irtisanottaisi vakkareita ja muutettaisi työsuhteita määräaikaisiksi, ja heidän paikalle tilapäiset tai vuokratyövoima hommiin.
|
Jos on kova hinku päästä kokeilemaan satamahommia ja/tai "tukemaan" työtaistelua, niin täältä löytyy "ohjeet": :p
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous.../31702&ext=ltr "Kuumia tunteita herättänyt ahtaajien Facebook-ryhmä on 28-vuotiaan espoolaisen idea. Aki Kakko ryhtyi rekrytoimaan vapaaehtoisia ahtaajien hommiin, kun lakkotilanne alkoi näyttää hänen mielestään kohtuuttomalta. Idea syntyi kun Kakko (kuvassa) jutteli kavereidensa kanssa ahtaajalakosta pukuhuoneessa, lehti kertoo. - Kaikilla oli aika vahva näkemys siitä, että nyt on käytetty vähän turhan järeätä työtaisteluasetta. Mietimme, että voimme varmasti vaikuttaa asiaan, hän sanoo. Kakon Facebook-sivujen kautta on tullut työhakemuksia ahtaajien hommiin jo 500 kappaletta. Jäseneksi tähän Facebook-ryhmään on liittynyt jo yli 3 300 henkilöä. Yrittäjänäkin toimineella Kakolla ei ole kokemusta ahtaajan työstä. Eilen hän oli kuitenkin Kotkan satamassa järjestelemässä vapaaehtoisten töitä. Hän ehti saada Vuosaaressa jo koulutuksen merkinantajana toimivan jalkamiehen hommaan. - Olen ollut yrittäjänä melkein koko pienen ikäni, ja siksi minulla on sympatiaa työnantajapuolelle ja ymmärrän myös heidän kantansa, Kakko sanoo Aamulehdelle. Niin ravintola-, matkailu- kuin it-alallakin toiminut Kakko on ollut työttömänä tämän vuoden." Saas nähdä koska tulee murheellisia uutisia satamoiden suunnalta... :o |
Ei taida onneksi ehtiä tulla, koska lakko päättyi :)
Vielä kun joku kertoisi mitä siellä sovittiin :D |
Lainaus:
|
Pääasia ettei mennyt työnantajapuolen ehdotuksista mikään läpi, ja että muutosturvasta saatiin nyt sopimus siten että voidaan paikallisesti sopia irtisanomisten yhteydessä maksettavista toimeentulotuista.
Se oliko tämä kahden viikon lakon arvoista, on eri asia. Jos oikein kriittisesti katsoo, niin eihän tässä ollut kuin häviäjiä - työnantajapuoli ei saanut esityksiään läpi, eikä saanut suoranaisesti työntekijäpuolikaan. Yhteiskunta, teollisuus, ja teollisuuden alan työntekijät menetti tuloja, ja Suomi ehkä jonkin verran mainettaan luotettavana tavarantoimittajana (tosin on näitä kuljetusalan lakkoja muuallakin maailmassa jatkuvasti, niitä vain ei juuri uutisoida). Kuten jo ennen lakon alkua itsekseni ajattelin; olisi ollut positiivista että tähän tulokseen olisi päästy ilman työtaistelutoimia, koska tulos oli jokseenkin ennakoitava. Kyllä sen tyhmempikin tajuaa ettei kummankaan puolen alkuvaiheen neuvotteluiden esityksistä olisi voineet mennä läpi. Kaikenkaikkiaan ihan kelvollinen tulos neuvotteluissa kuitenkin niin työntekijä- kuin työnantajapuolelle :) |
Joo se on tuo porvari porukka nyt niin voimissaan,ja varmana siitä että näin laman aikana Suomen kansa on täysin kyykytettävissä.
Kiitos Ahtaajille!!! Ja totta on että harvoin noissa työtaisteluissa on todellisia voittajia. Mutta jos ei muu auta niin sitten ei. Suomalaisen on taisteltava jos ei muun niin kotinsa säilyttämisen,ja toimeentulonsa puolesta!!! Sekä sen että firmat pysyy Suomessa,ja luo vauratta ja toimeen tuloa nimenomaan Suomeen eikä amerikan eläkeläisille ja sijoittajille !!! Tänä vuonna veljet!!! Ottakaa se mikä teille kuuluu!!! |
Lainaus:
Parempi siirtää tuotantoa ulkomaille ajoissa kun liiketoiminta vielä kannattaa eikä odottaa että kannattavuus hiipuu ja kassavirta menee nagatiiviseksi. Tuon jäkeen liiketoiminta ei laajene ulkomaille vaan katkeaa ja menee täysin ulkomaille. Jos joku Nokia ei olisi vienyt tuotantoa ulkomaille niin puulaaki olisi konkassa ja meillä koko it ala lakannut. Työntekijät ovat ainoa ryhmä, joka ei jousta kysynnän ja tarjonnan mukaan. Ennemmin annetaan työpaikkojen liukua pois kun joustetaan vaikka palkkoja alaspäin. Viereisen firman työpaikat eivät kiinnosta jos omaa liksa voi puoleksikin vuodeksi vetää ylöspäin. Laittaa pannuttamaan alat joilla ei ulkolainen kilpailu uhkaa. Vedätetään sekä firmojen että työntekijoiden toimesta niin paljon kun pystytään ilman mitään solidaarisuuden hiventä. Suomalainen on pahin susi suomalaiselle. Muutosturva ei ole älytön jos muuta ei olisi. Nyt halutaan sekä muutosturva että työttömyysturva ja heitetään kapuloita perinteisten työsuhteiden rattaisiin. Kohta ollaan kaikki osa-aikaisia pätkätyöläisiä kun firmoille tulee ylettömän työlääksi tehdä liiketoimintaa pelastavia toimia. Sitten tehdää vuorafirmasta 0-80 tuntista viikkoa ja vain virkamiehet nostavat kuukausiliksaa. Tässä maassa 1/3 elättää kahta kolmasosaa ja demokration mukaisesti elätettävät päättävät mihin panostetaan. Sitten kasvatetaan valtion velkaa ilman järjen hiventä. Aika kakun olemme rakentamassa lapsillemme lusittavaksi. Ja sitten joku sinkku vielä kitisee kun lastenhoitoon yms laitetaan hänen verorahojaa ajattelematta että hänkään ei maksa osuuttaa veroina vaan elää valtion velalla ja maksattaa eläkkeensä tulevalla sukupolvella. ja kommentti toki anonyyminä - anteeksi |
Mikä se mahtaa tuolla Vietnamissa tai Kreikassa olla elintason hinta??? Ei taida täällä sillä euron tuntipalkalla normi-ihminen elää? Se on tämä maailma menny vaan semmoseksi, että tuo "VOITONTAVOITTELU" firmoilla menny aivan yli äyräiden, on välikäsien välikäsiä joille pitää siivu aina lohkaista. Ja tietenkin tämä revitään sieltä työntekijä puolelta, vedoten aina milloin mihinki markkinatilanteisiin ym. Lakkoilu on aina hyvä asia, jos sille on vähänkään perusteita.
|
Lainaus:
|
njaah
itseasiassa kreikassa suomalainen elämäntyyli maksaa enenmän
|
Lainaus:
|
Mut minäpäs pääsenki huomen aamulla TÖIHIN.
|
Lainaus:
Ja toisekseen TESit antavat kyllä monilla aloilla mahdollisuuden joustaa sen kysynnän mukaan,esim. Erilaisilla teholisillä. Nykyään vaan aina tarjotaan sitä yksinkertaista tuntipalkkaa koska se on olevinaan isännille helpompaa. |
Ei tämä kiista sitten ratkennutkaan lopullisesti "yhdellä istumisella":
Satamissa kostolakko - työministeri palaveroi Hallituksen työministeri Anni Sinnemäki (vihr) ei halua ottaa kantaa ahtaajien uusimpaan tempaukseen. Aamulla ministerin avustaja ilmoitti, että "päivän ainoaan vapaaseen hetkeen tuli toinen palaveri", eikä työministeri ehdi antaa Kauppalehden pyytämää kommenttia. Ahtaajat ovat tänään järjestäneet ulosmarssin, johon on Varsinais-Suomessa osallistunut 150 ahtaajaa ja Kotkassa 750 ahtaajaa. Syyksi ulosmarsseille on kerrottu ulkopuolisen työvoiman käyttäminen viisi vuorokautta sitten loppuneen ahtaajien lakon aikana. http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2010/03/31901&ext=ltr |
Sanomalehti Keskisuomalaisen lukijakommenttia lainaten:
Portit kiinni vaan ulosmarssijoiden perässä ja ne avataan vain työhaluisille jatkossa |
Rikkurit on homoja
Heh ;)
Jotkut duunarit vaan tienaa enemmän, ei se täällä netissä itkemällä parane :D |
Lainaus:
|
joo just puhuin yhden asiakkaan kanssa jotka ennen käytti Kotkan satamaa. Nyt tavara liikkuu maailmalle Venäjän kautta kun ei kotimaasta kulje. Toinen reitti on ajattaa Haaparannan kautta Göteborgiin,, niin ne hommat lähtee maailmalle kun ei kiinnosta täällä tehdä.
|
No olisko se semmoinen meininki okei,että palkkoja sahataan työnantajan mielen mukaan aina alaspäin kun siltä tuntuu???
Tai että jos juuri sinä olet lomautettuna,niin tilalle tulee lauma facebook rahtareita ja tekee sinun työsi "vähän halvemmalla",koska jonkun mielestä sinä olet se ahne rahtari etkä ansaitse sitä 10 egeä/tunti,vaan joku kylänmies katsoo että hän ainankin ajaa mielellään vaikka pimeenä 8 egee tunti??? Suomen valtiotakin hyödyttää enemmän se että suurten firmojen liikevaihdosta mahdollisimman suuri osa maksetaan palkkoina duunareille,eikä osakkeenomistajille jotka ovat jossain muualla. Koska silloin se raha menee kotimaan kulutukseen,ja näin ollen pitää yllä yhteiskuntaa. Työhaluja on varmasti kaikilla,mutta en voi käsittää miksi ehdoin tahdoin pitää lähteä itse ajamaan orjataloutta Suomeen??? Ja jos tuntuu että jostain hommasta maksetaan niin hyvin että se aiheuttaa kateutta niin miksi et hakeutuisi sille alalle ihan normaalin työnhaku menettelyn kautta,ja nostaisi sitä hyvää liksaa niinkuin muutkin??? Silloin kun jätkä tekee työnsä niinkuin kuuluu niin ei sillä käsi tilipäivänä vapise. |
Mitä halutaan, markkina taloutta vai http://www.youtube.com/watch?v=BXnHw...eature=related nykysysteemissä nuo orjamarkkinat on jo Kiinassa ja hyvin tuntuu tavara kelpaavan, myös minulle, tosin kohta ei täällä kellään töitä/rahaa ostaa edes halvalla
|
Lainaus:
luuleko ne olevansa jotenkin korvaamattomia nyt puhun siis tästä ulosmarssista enkä siitä lakosta:eek: |
Tuntuu olevan tällä(kin) palstalla näitä wannabee porvareita liikkeellä...
Jos työnantaja olisi toiminut edes pikkuisen työntekijää ajatellen niin tuskimpa tälläistä sirkusta olisi syntynyt. Väkisin vääntämällä ei tulosta synny. Huomasi tuossa lakon aikana että EK johdolla työntekijästä tehtiin se syntipukki ja jotenkin tuo riidan aihe onnistuttiin julkisuudessa "muuttamaan" rahaksi vaikka kyse oli jostain muusta. Tämän hallituksen aikaan on työnantajien otteet koventuneet työmarkkinoilla, onko siis yllätys että työntekijäpuoli ei ole todellakaan jäämässä tässä menossa jalkoihin. |
Kuinkakohan moni tänkin palstan "porvareista" on palkansaaja?
|
Vähän pitää sohia muurahaispesää... Jos työolot ei miellytä niin eikö kannattaisi vaihtaa työpaikkaa? Kysyntä ja tarjonta pitää huolen siitä että palkat ja työolot ovat just niin hyvät kuin työntekijät vaativat ja firmojen kannattaa maksaa.
|
Ahtaajat on täysiä pellejä touhuissaan, naurettavaa että että työnantaja ei saa tuollaisia pihalle ja työhaluisia miehiä tilalle!
Kaverit ajaa vähän trukkia ja luulee olevansa korvaamattomia, palkka kuitenkin varmaan kaksin kertainen johonkin sairaan hoitajaan nähden ja työn vaativuus aivan eri luokkaa kun näillä pelleillä, pistää vituttamaan tälläset perkeleen ruikuttajat kun muutenkin ajat on mitä on. |
Joo joka ukko osaa ajaa trukkia ja halvalla.... Näin sellaisen ihmeen lakon aikaan eli merikontti rekan päällä menossa pohjoiseen... Oli pitäny laittaa parruja kontin ja lavan väliin kun kontti oli voimakkaasti mutkalla... Varmaan joku ammattiidioottianonyymi ollu siellä hätäaputöissä... Toivottavasti kontissa oli autonrenkaita eikä vaikka taulutelevisioita...
Saattaa kauppias olla tyytyväinen jos rikkurirunkkarin jäljiltä arvokontti on valmis kuusankosken kuormaan. Lainaus:
Hoitajat olisivat irtisanoutuneet kun homma ei miellytä mutta tämä sininen työväenpuolue kokoomus oli heti pakkolakia veistämässä kepuleitten kanssa. Siinä laitettiin oikein toivotalkoot pystyyn. Eli ota näistä wannabee porvareista sitten selvää... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:27 (GMT +2). |