![]() |
XJ Cherokee
Tähän olis tarkotus keräillä vähän juttua ja kuvia siitä kuinka täällä Padasjoen turakkipajalla rakennellaan suht miedoin muutoksin toteutettavaa safariautoa XJ Jeepistä. Tarkotus ei ole tehdä mitään venäjänsafarimörköä vaan sellanen pirssi jolla voi tarvittaessa käydä vaikka lapissa ajelulla jos siltä tuntuu. Eli tommonen 4 litrasella kutosella ja automaatilla varustettu yksilö tuli hommattua syksyllä kun olin myynyt kilvettömän kirahvinkuljetusmallin Suzuki SJ413:n Tammelaan eräälle palstalaiselle. Tämä Jeeppi onkin sitten tarkoitus pitää nyt ja tulevaisuudessa kilpien välissä ettei ole sitä iänikuista trailerin ja veturin ettimisongelmaa. Kaikkihan tietää miltä vakio XJ näyttää niin lähtökohdasta en ottanu kuvaa. Sitten perään vähän kuvasatoa mitä on tähän mennessä tullut tehtyä.
Ensimmäisenä tuli hommattua Vilkuttimelta 31/10,5 Fedima trial adet ja nakattua ne Jeepin vakiopeltivanteille. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51414 Sitten ilmesty katolle parit kattotelineet ja neljä nordikkia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51417 Tohon sifterin kylkeen valoille katkaisijat http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51421 Sitten tuli helmapalkit 120x40x4 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51416 Eteen jousiksi Dopinssonssit ja Omen pumput http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51415 Taakse 60mm alumiiniset korotuspalat ja LN65 hailuxin takapakoista yhet lisälehdet + Omet, uus tankki pilkottaa taustalla http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51419 Uutta putkee kun vanha oli ihan saatanan mätä http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51418 Sisälle uus ratio ja mäklaitille paikka http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51423 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51422 Vanha puskuri lähti käveleen, vanhat puskurin kiinnikkeet otettiin uuten omatekoseen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51424 Uus puskuri valmis ja maalit niskassa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51427 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51426 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51425 Sähköflektin asennusta aloteltu http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51420 Tosta pitäis sitten jatkaa. Näin alkuunsa olis tollanen lista vielä jäljellä: -Flektin kiinnitys ja sähköt -Lootan lämpömittari -Uus takapuskuri -Panssari keskelle ja tankille -Perus leimatarkastelut Saa antaa risuja ja ruusuja:D Jos jollain on kuvia automaatin lämpömittarin anturin asennuksesta nii vois laittaa linkkiä ja vinkkiä.. |
Jos meinaat etupuskimesta vetää irti edes vähänkin pahemmasta suosta, niin suosittelen vahvasti lisäämään noita kiinnityksiä hieman. Orkkis puskurin kiinnikekohdat on yksinkertaisesti aivan liian heikot - enkä puhu nyt mistään HC- mutamöyryämisestä.
Sitten tuohon tankin panssariin, mulla olisi yksi ylimääräinen (hiekkapuhallusta kaipaava) panssari, taitaa olla 3mm hardoxia tms. jos kiinnostaa. Itte nostan koko tankin puoliksi takaloosteriin niin voi pistää suoran pellin koripalkkien alareunan tasalle :D Mitäs ikäluokkaa tuo on? Sähköflektin ohjaus on joko PCM:ssä tai sitten erillisellä lämpöanturilla, mitkä kummatkaan ei ole kauhean hankalat toteuttaa. Mulla on '90 mallisessa laitettu HO- koneisten avoin jäähdytysjärjestelmä, ja tuo flektin ohjaus käy termarikoppaan liitetyn lämpötunnistimen kautta, kun lämmöt nousee yli 95*:n. Mulla on jossain jemma- nimisessä paikassa sen auton lämpötunnistin mikä tohon soveltuu, jos ei esim. ole syylarissa alkuperäistä paikkaa, tai on '91-> mutta ei ole alunperin sähköflektiä ollut. Muistaakseni oli joku 80- luvun vetestä oleva tunnistin.. Täytyy tarkistaa. edit: Just kattelin, on toi HO- koneella kun on syylärissä toi täyttöaukko. Eli termarikopasta pitäisi löytyä paikka mihin laittaa lämpötunnistin, jos ei siinä jo ole. Sitten toinen mahdollisuus on PCM:n kautta tuleva ohjaus, mutta ei ole mitään muistikuvaa tähän hätään miten piti johdottaa että toimisi suoraan. |
Tuo taka-akselin korotuspala. Onko se suulake puristettua alumiini profiilia? Jos on, niin paljonko siinä on seinämää? Ohut alkaa vaan helposti painumaan kasaan, ja U-pultit löystyvät.
Kuinka akselin keskitys jousiin tapahtuu tuon palikan kanssa? Yksinkertaisia asioita, mutta tärkeitä. :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
'87-'90 syylareissa on paikka tuon ikäiseten lämpötunnistimelle, mikä ohjaa relettä joka taas kytkee sähköflektin päälle. '91 eteenpäin tunnistin on termarikopassa, ainakin siinä on sellaiselle paikka jos alkaa soveltaa. Vanhemmissa ei termarikopassa alunperin ole paikkaa tunnistimelle. Puskurin kiinnikkeet kandee tehdä siten, että sekä oikea että vasen puoli on yksi iso levy joka ulottuu sieltä taaimmaisesta isosta pultinreiästä eteen asti. Kuskinpuolelle tulee 7 pulttia (taaimmainen reikä, simpukan 3kpl ja alkuperäiset puskurin 3kpl), matkustajan puolelle vastaavat ilman simpukan pultinpaikkoja. Tosin niille kohdille voi porata aisasta reiät ja pistää jotain paksuseinäistä putkea niin kestää ainakin. Noi alkuperäiset ei tosiaan ihan kauheaa vinssailua kestä, nimim. kokemusta on. Idea siis tämä: http://jeepin.com/showphoto.asp?img=...r/monitor5.jpg Toinen suositeltava vahvistettava paikka, on tehdä simpukan ja aisan väliin kokonaan uusi vahvike levystä ja hitsaamalla siihen paksuseinäisestä putkesta palat, tiedossa on että jo '31 renkailla vähänkin reilummin ajaessa voi simpukka revetä korista irti jos ei noita vahvikkeita tee molemmin puolin aisaa (ulkopuolisen vahvistuksen hoitaa tuo puskurin kiinnitys). Sisäpuolen vahvike jotenkin tähän tyyliin: (ylempi on se sisempi, sen toiselle puolelle hitsattuna korokepalikat) http://thephantum.jeephorizons.com/s...bmprmounts.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Harvemmin se puskuri tai simpukka sieltä kerrasta irti lähteekään, mutta on sitten myöhästä itkeä kun huomaat että "runkopalkki" alkaa pikkuhiljaa revetä sieltä ja täältä. Se ei meinaan ole kuin reilu millin pellistä tehty ja vahvikkeiden määrä tuolla(kin) alueella lähentelee nollaa.. Kato laturin kylkeä, Cherokeessa on ollut paria eri laturia. Järeämpi kestää kohtuullisesti myös vinssailua, mutta ei se mikään voimalaitos ole :D |
Lainaus:
Mein -88 vuotisessa vuotaa sekä syyläri, että tuo paisari, joten muutan koko systeemin uudemmaksi. Eli syyläri, vesiventtiili ja paisari vaihtoon. |
Pakoputki melko alhaalla ja työvalot melko ylhäällä. Putki ottaa varmasti osumia noin alhaalla ollessaan. Runko tulee satavarmasti hajoamaan ensimmäisessä kunnon upotuksessa, jos et muokkaa puskurin kiinnitystä vahvemmaksi. Repeää simpukan kohdalta ajastaan poikki, vaikka olisi kunnolliset levytkin "palkkien" sivuilla. Biltemasta saa kympillä sellaisen sovitteen alavesiletkun väliin, johon saat flektin anturin kiinni. Anturi maksaa muistaakseni kanssa jotain kympin luokkaa, joten pitäis mahtua työttömänkin budjettiin.
http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../32-1240_h.jpg |
laitan nyt itekkin tähän jotain,
oisko noi kattovalot mahtunu ton telineen alapuolle vähän paremmin suojaan? tai sitten laittaa jonkun latan sojottamaan taaksepäin ja siihen riippuvalla asennuksella valon ni luulis sopivan. ps. ULJAAT POKKERSSIT |
Lainaus:
|
riittäiskö noissa takapumpuissa muuten sisäänjousto jos nostais niiden kiinnitykset tuohon akseliputken tasolle? Aika ikävästi törröllään akselin alla, ettei vaan kauniin keltanen pumppu särkyis.
otas vähän kuvia kun puskuri kiinni.. kun en oo kerenny sielläpäin käymäään. |
Lainaus:
|
Nyt on Villelle kuva puskurista, laitellaan sitten ne kiinnitykset uusiks kun aletaan sovittelemaan tohon keulalle jonkunnäköstä sähkökelaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51692 Liftikin tuli heitettyä tonne katolle. Kattotelineen ja tunkin väliin laitoin tommoset 25mm korkeet kumirinkulat ettei kolise niin perkeleesti siellä katolla. Ei kylllä oikein tosta kuvasta näy mutta on ne siellä:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51693 |
hyvältä näyttäää, ja nordiccilaista rupee oleen komeesti katolla...
tuletkos muuten aukaseen enduro reittejä? Koskahan sekin homma on? Taino samapa se, itellä ei ole ehjää syyläriä sj:in. |
Ei oo mitään muistikuvaa koska sitä piti mennä aukaseen. Täytys varmaan ainakin toi flekti ja uus takapuskuri laitella ennen sitä kun ei toi amerikan poika laittanu vetopistettä taakke ollenkaan ja tuolla lumessa jumutessa meinaa noi lämmöt nousta aika helposti. Ja olishan tossa vielä pientä väliprojektiakin ennen sitä :D
|
Lainaus:
Ku on noin isot korotus palikat. |
mulla ainakin kun otin korotuspalat pois jousia vaihtaessa pisti silmään se että noi alumiiniset oli muokkaantuneet kauniisti purukumityynyn muotoisiksi, todennäköisesti aika vähän offatulla autolla.. joten en yhtään epäile etteikö tractionbarista olisi hyötyä...
|
noi ei kestä! vahvemmasta kamasta,korotus jouset tai traction bar. jos et usko käy kurkkimassa naxjan sivuilta mitä käy :( siel on kyl muutenki hyviä juttuja! eli naxja.org muistaakseni (itellä pikahakuna kun käyn usein).
ja sit sättiin jeepin omistajat tänne! |
Juu, piti kans jo aikaisemmin sanoa että XJ:n pakat EI kestä korotuspaloja kunnolla. Jouset vääntyy ässälle ja ennemmin tai myöhemmin katkeaa. Yleensä jo ennen sitä väsähtää niin pahasti että vääntyy väärään suuntaan mutkalle. Sama juttu lisälehtien kanssa.
Eli kannattaa ennemmin hommata kokonaan uudet HD- pakat (korottaa ~tuuman-pari) ja sitten vaikka kunnolliset, hieman pidemmät riiput. Tai sitten vähän reilummin korottavat pakat ilman pitkiä riippuja (tosin sitten saattaa kärsiä ulosjoustot hieman). |
totta tuokin! lähinnä tarkotin että toi palikka hajoo,akseli kääntyy poikittain rikkoen kardaanin ja jakiksen hännän! toki jos kestää tuhoaa jouset. ei ne korotus jouset jerkulla niin kalliita ole!
|
Joo ei noi korotuspalat tuolla ole lopullinen ratkasu vaan sitten kun budjetti kestää nii taakse varmaankin dopinsonssin pakat. Tai ehpäkä teetän Sundellilla ihan spesiaalit....:rolleyes:
|
..ja jos ei kauheen isoa korotusta kaipaa, niin OME:n HD- pakat on kans aika hyvät. Noin kolme tuumaa korottaa ja on sopivan pehmeät (ei kuitenkaan liian).
|
Lainaus:
|
itse laiton alustaksi RoughCountryn 3" korottavan alustan ja ainakin vielä olen tyytyväinen.taakse tein 3" pitemmät riiput ja takaiskareitten kiinnityspisteitä nostin pari tuumaa.ihan ajettava tuli eikä edes kallis.
|
Vois noi rough countrytkin olla ihan jees mutta todennäkösesti tulee kyllä topinssonssit kun edessäkin on jo ja ne tuntuu pirun hyvältä hinta/laatusuhteeltaan.
|
Tänään tuli tehtyä taas tota pakoputkea uusiks, laitettua laturi paikalleen, tehtyä flektille kiinnikkeet ja sähköt ja vaihdettua takaoveen uudet kaasupumput. Kuvia tulee kun kerkeen laittaa.
|
Tänään tuli leima ilman huomautuksia ja samalla tuli muutoskatsastettua renkaat ja korotus otteeseen:) Oli harvinaisen hyvää palvelua Holmassa siihen mitä on muilla Lahden konttoreilla tullu asioitua.
Ja sitten kysymys Jeeppitietäjille eli kuinka paljon tohon automaattiin menee öljyä? Eli AW4 kyseessä. |
Onhan siellä mittatikku :D
Mitä meinasit tehdä, suodattimen vaihto vai? Silloin menee jonkun 4-5 litraa muistaakseni, mutta periaatteessa kannattaa varata vähän enemmän. Kokonaistilavuus tais olla 11 vai 12 litraa. |
Ohjekirjan mukaan vaihtotilavuus n.3,8 litraa ja kuivatilavuus 8 litraa AW4.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Laatikkoon menee reilusti 4 litraa, jos saa valua jonkin aikaa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ite laitoin edellisessä laatikon lauhduttimelle menevään putkeen T- haaralla ja anturi siihen. Nykyiseen en ole sitä vielä turannut.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ootte väärässä kumpikin, koska oikeesti se on terästä. Raudan ja teräksen ero selviää alla olevista linkeistä ;) http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauta http://fi.wikipedia.org/wiki/Ter%C3%A4s |
Lainaus:
Jos lauduttajan päässä niin ylä vai alaputkeen ? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Laatikkoöljyllä on kyllä hyvä olla jäähdytin offikäytössä, vaikkei laatikko paskana olisikaan. Onko kellään kokemusta Moparin kautta saatavasta AW 4 -laatikon lisäöljynsuodattimesta. Tilasin sellaisen kun oli halvalla poistomyynnissä. Tulee letkun väliin ja mietin kuristaako virtausta eli kannattaako laittaa ollenkaan paikalleen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Holmassa on hyvä palvelu, koska son Pähäman kantapaikka... |
Lainaus:
Lainaus:
Tarkemmalla tutkimuksella selkisi, että se tosiaan onkin terästä eikä alumiinia. No kerrankos sitä erehtyy - joskus ehkä toistekin :D |
Uus tapuskuri valmiina ja flektin sähköt valmiina + etuvakaaja heitetty Kuubaan leiman jälkeen. Nyt sitten pitäis lähteä koeponnistamaan Pro Fantasyyn huomenna :)
Pari suttusta kuvaa puskurista http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55182 Näyttää siltä että noi päädyt roikkuu alempana vaikka onkin suorassa :D Kiinnikkeet 8mm lootua ja palkki 5mm seinällä eli todennäkösesti kestää tämmöstä kevyttä käyttöä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55181 Seuraavaks sitten pitäis alkaa kasaamaan rautaa pohjaa suojaamaan kun taas löytyy hyvää "kierrätysmateriaalia"... |
Tuli hallin katolta lumet alas niin hetihän siihen piti mennä kikkailemaan :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55569 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55568 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55567 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55566 Ihan ei taida olla maksimijoustot mutta aika lähelle. Aika hyvin tuntuu tuo sekasikiöalusta toimivan... |
pitäiskös meidän kehitellä jotain ajelun paskaa pääsiäisenä?
|
Pitää harkita asiaa, ACSssään en ainakaan lähde kun siellä on kuitenkin 70% samat laitteet kun viimevuonnakin ja ei se tuuninkipuoli kiinnosta hevonvittuja:D
|
samat, josko saatais maurinkin sj jo ulostallista...
|
Mul ei auto ihan valmis:), mut pääseeks appariks???
|
Lainaus:
|
sj:ssä ja rangessa ainakin tilaa... tiä sitten, jos pe. iltana tai la. rupes turaan tota vinssin paskaa kiinni sj.
|
Eilen tuli takakulmista hiottua pintaruosteet pois ja maalattua sekä massattua ne. Tuli aikapaljon paremman näköset niistä kulmista ilman Norjankromia :D Kuvia taas kun muistaa ottaa kameran tallille.
|
Perien panssarit saatu tehtyä ja jouston rajotuksia ja kääntörajotuksia hierottua kohdilleen.
Kuvasatoa tän päivän "testeistä": Etuperän panssari: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57170 Takaperän panssari: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57166 Etupään sisäänjousto on aika optimi: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57167 Samoin takapäässä sisäänjousto aika kohdillaan: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57172 Vähän ihmettelen kun jotkut selvittää että vakiotukivarsilla ja puslilla ei saa kunnon joustoja aikaseks, mielestäni toi on ainakin suhtkoht riittävästi kilpipeliin. Ja noissa kuvissa ei kuitenkaan edes yritä vielä nostaa tassua ilmaan mistään nurkasta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57169 |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jeps, mutta kannattaisi silti ainakin keulassa leikata etusiipi- ja levike poikki tuosta sivuvalon alareunan tasalta ja vaikkapa sitten jatkaa puskuri kiertämään sopivasti sinne alle että suojaa. Nyt sulla on vähän turhaan tuo puskuri jatkettu etunurkkien alle tuollaisena neliskanttisena kulmana, joka tökkää heti ekaan kiveen.
Saat sillä reilusti lisää tilaa sillä kun kiipeää esteen päälle. Sisälokarin ja sen viistotuen sitten sorvailet kohdilleen sen mukaan mistä leikkaat poikki. Töötit saa taitettua ylös sivuun pois tieltä eikä pitäisi vielä 31" renkaiden niihin osua. Sen alipainesäiliön voi siirtää jonnekkin konehuoneen puolelle pois tieltä jos ei jo ole. Kuinkas paksusta tavarasta teit perän panssarit? Toteutus vaikuttaa oikein hyvältä! :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos multa kysyttäisi perien panssareista, niin jos noista jotain parantaisi niin kovasta/vahvasta tavarasta peräkopan ulkokehä ja 12.9 uppokantapultit kuusiokolokannalla -> ei pitäisi olla ongelmia missään tilanteessa. Ja tietysti itse peräkoppa kunnolla vahvistettu kuten jo onkin. Mitä tuohon rengaskokoon tulee, niin se karkaa vielä joskus lapasesta :D |
Juu ja vakionopeudensäädin ei taida toimia ilman alipainepönttöö. Rengaskoko pidetään kolmeykkösenä niin kauan kun joku keksii kuinka leimata isommat XJ:hin :D
|
Lainaus:
|
Eipä oo siitä yhdestä yksilöstä hirveesti apua :D:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Eiku sitä mie vaan että keino on, joten tän topicin auto suorastaan huutaa jo isompiä pyöriä alleen. |
Mikähän se keino sitten on? Ilmeisesti poikkeuslupa ja sitä en kyllä ala hakemaan kun ei oikein ole mitään järkeviä perusteita sille.
|
Laatikkoon tuli laiteltua lämpömittari sekä tehtyä pohjapanssari ja laiteltua uudet jarrusatulat eteen. Panssarista ei tähän hätään auton alta kuvaa tarttunut kameraan. Mutta kun tuo on metrin pitkä niin lootat ja katti jää kivasti raudan taakse suojaan että voi matalalla autolla kolistella kivikossa. :)
Ja sitten pari kuvaa ettei tule pelkkää yksinpuhelua: Uutta satulaa kehiin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58340 Panssaria maalauksessa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58341 Automaatin öljypohjaan paikka lämpöanturille http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58342 |
se muuten että isäshän saapi kyllä poikkeusluvan, metsäkone miehenä... ;))
|
mäkään saa viillellä vaik isä on kirurgi ;) eli isälles töihin tai jeeppi sen nimiin ja eiku perusteluja hakemukseen! kannattaa listä hakemukseen yhteydenottopyyntö jos ongelmia tai vaaditaan lisäselvityksiä.
niin ja työperuste on ainoa mikä kelpaa ja siinäkin 35" maksimi?! |
Vapun jälkitunnelmat
Täytyy varmaan itte alkaa ajamaan konetta niin sitten vois ainakin hakea lupaa niihen renkaisiin... Vapun jäljiltä auto pesty ja tutkittu mitä tehdään seuraavaksi ja listaahan kyllä löytyi. Eli:
-Runkopalkkien päihin rautaa -Etupuskuriin vinssipeti ja puskurinpäiden pidennys noin 10 senttiä. -Etulokasuojien etureunoista siivut Kuubaan -Tankinpanssari -Takapään korotuspalat Kuubaan -Palojen tilalle pidemmät riiput+apukierrejouset+lehtiä Kuubaan - konversio -Ehkä taakse Traction bar -Laa-puhelin Mutta pienistä puutteista huolimatta olen tyytyväinen auton toimintaan ja etenevyyteen. Varsinkin kivikossa pääsee haastamaan isopyöräset 30 senttiä korkeemmat autot aivan täysin. |
Lainaus:
Huhuja kuulin, että olis Jeeppiä jouduttu nyppäseen useempikin kerta. Ja sellastakin kuulin, että 30cm korkeampaa hiluksia ei nyppäilty kertaakaan. Enhän mä mitään tiedä. Kunhan vaan lämpimikseni vittuilen:D BTW: Kyllä sä siitä oot aika käytännöllisen pelin aikaan saanu. |
Lainaus:
- Elä pidennä yhtään vaan laita vinssi maskin tilalle tai korin ja moottorin väliin. Muuten joudut tekemään homman uudestaan kun huomaat miten epäkäytännöllinen pidennetty puskuri on. Netti on pullollaan valmiita mallikuvia. - Joutaishan noista lokareista siivu muualtakin :) - Erittäin hyvä idea, koska uusi tankki maksaa kuitenkin sen pari sataa. - Ei pöllömpää. - Mihin tossa kierrejousirakenteessa enää noita lehtijousia tarvitsee? - Sama ku edellinen. - =muisto 1980-luvulta ;) |
Tankin panssari
Riippuen miten paksua rautaa on hakemassa, niin budjettimallisen panssarin tankkiin saa purkaamolta jonkin ZJ:n alta. Käy "heittämällä", kaksi reikää piti soientaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
-Vähän samaan tyyliin tulossa vinssin paikka kuin Rolling Jeepissä -Ei tarvi enempää silpoo ku se 31 mahtuu:D :p -Juu ja kun tankki on vaihdettu uuteen mädän tilalle -"tukivarreks" putjettiratkasussa kun kaikki kilkkeet on hyllyssä -Mukavampi siihen laa-puhelimeen on puhua kun kännykkään:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Jep hiluksia ei varmaan enää käyttiksenä nähdä, mutta sulla on pysyny toi ajatus selkeenä. Ainakin VIELÄ:) |
Lainaus:
|
kattele vinssistä mallia jeepperiltä tai 454ssltä tai multa (multa saa kuvia kännykällä) kaikki vähän erilailla mutta paikka sama (paras :) ) hyvä vinkki toi zj panssarin sopivuus! Kysyn heti kaverilta sitä huomenna 5.9 grandistä ( johon tulee madallussarja :( :) ) sitä kun vähän vahvistaa kriittisistä kohdista ni ei paina tonnia.
|
Mites ton LA kanssa tehdäään, hommataanko sulla samanlainen ku rikulla ja jorilla, n. 100€ paketti antenneineen... vai laitetaanko me se vanha mokoma?
Laittelen linkkiä kun saan vappusafari videon nettiiin, viime yönä piti mennä mutta netti pätkäs ninku arvata saattoi. |
Niko: Kyllä se vinssi tulee hieman RollingJeep tyyppisesti kun ei natsaa pidentää noita runkoaisoja tehdä uutta poikkipalkkia kun sen puskuriinkin saa kiinni.
Ville: Pistetään vanhaa Mokomaa, on muutakin rahanmenoo kun tää rotisko eikä noilla liiton rahoilla liikaa pääse pröystäilemään :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
edit: tässä olisi esimerkiksi aika hyvä vaihtoehto tehdä toi etupuskin: http://www.jeepforum.com/forum/f11/e...ml#post9368390 http://www.jeepforum.com/forum/f11/e...ml#post9368390 |
no anteeks timo et unohdin mainita sut !
|
Ei auta, nyt oon kyllä pahasti loukkaantunu :D
..kaikkihan noi on jokseenkin samalla idealla toteutettu, ja ilmeisen hyväksi havaittu. Itse en kyllä edes heti älynnyt että noinkin sen vinssin upotuksen voisi tehdä, piti sitten kopioida idea muilta. |
Jä täältä löytyy meidän vappusafari toimintaa, kokoa on sitten se 2gb, suosittelen lataamaan koko tiedoston ensin koneelle ja sitten katsomaan.
http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Vide...+2010_720p.wmv |
Tuloillaan on, näyttäisi ~18 min. kestävän. Kommentoidaan kun ehdin katsoa :)
|
Tänään tuli noille etulokasuojille näytettyä hieman rälläkkää. Melkonen on ero tohon renkaan edessä olevaan kohtauskulmaan. Samalla tuli otettua sisälokarit pois ja annettua vähän lekaa pyöräkoteloille. Ja kun kuvat on kivoja niin pistetään nyt pari otosta.
Lähtötilanne: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58942 Kuskin puoli silvottu: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58943 Ja sitten pari kuvaa lopputuloksesta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58944 Apparin puolen lokarissa näkyykin jo vähän lommoa mikä aiheutu noista alhaalla roikkuvista lokarinreunoista :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58945 Etupuskuria pitäis seuraavaks alkaa modaamaan vinssiä varten. |
ei puskuria vaan "runkoa" joutuu modaamaan vinssiä varten!!! tee se kerralla ni ei tarvi tehä montaa kertaa!! vähän kun raapii päätä ja käyttää rälläkkää ni ni kohtauskulma parempi ku orkkiksena.
Hieno väri ;) |
Tämmöstä tänään
Puskurinpäihin jatkopätkät: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59014 Tohon väliin pienet kulmatuet kuuden millin lootusta: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59013 Tommosiin 16mm paksuihin lappuihin alan rakennella vinssin kiinnitystä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59015 Puskurin palkkiin kolo ja tohon hahmolleen noi laput. Tohon kulmatukee vähän joka suuntaan ja palkki hitsataan takas umpeen 8mm lootulla. Jos huomenna kolahtais Warni matkahuoltoon niin pääsee suunnittelemaan lisää. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59016 Sitten kun on saatu vinssi hahmolleen niin vahvistan tota puskurin kiinnitystä 8mm ja 6mm lootulla. Varmaan joutuu laittamaan tän rojektin jälkeen etupäähän tuuman korokepalat että saa kompensoitua vinssin ja vahvistusten tuoman lisäpainon. |
pertsin peijooona, olekko millasen warnilaisen laittanu? HYVÄ VALINTA !!!
miten vahvistat noiden vahvojen lappujen (vinssipetien) kiinnityksen tuohon puskuriin? Mjooo, etupyörän eteen tuli hienosti kyllä tilaa !!! |
Lainaus:
|
juuu sano, ja taittopyörää on kuitenkin järkevä käyttäää kovemmissa upotuksissa, säästyy vinssiä kummasti. Ja sitten ei kyllä vedot lopu.
Joo sano, ajeleks koska hallille, ni punnitaan jeeppi? Meinattiin Nikkilän kanssa rykästä liinoja runkopalkkien ympäri ja åkermannin koukkuun vaaka ja ilmaan. |
Ei varmaan tänä viikonloppuna liiku tallista mihinkään...
|
Juu nyt olis vinssi saatu keulille.
Ensi sovittelua keulalle, vähän jää ulos väkisinkin että riittää vielä jäähdytys kun tuppaa varsinkin laatikon jäähyttimen eteen tulemaan aika pahasti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59601 Ton verran jätin rakoa että saa maskiverkon tohon taakse mahtuu ilma kiertämään vinssin ja jäähyttimien välissä kunnolla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59602 Valmis tuotos. Releboxi jäi aika hyvin suojaan tohon yhden putken taakse. Rullakita vaihdetaan joskus valurautaliukukitaan niin saa vielä keulaa ~ 8 senttiä lyhyemmäksi. Maskia en raaskinu alkaa pilkkomaan niin tuli laitettua tollanen verkko siihen, ruma mutta ajaa asiansa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59604 Keula laski taas puoltoista senttiä alaspäin... :mad: Takajousituksen kun tekee ensin uusiks niin pääsee mittailemaan minkälaiset korotuspalikat täytyy laittaa tohon Dopinssonien kaveriks. |
Kun tuo vinssi tuo lisää painoa keulalle niin eikö sitä saisi laitettua auton perään ja siitä sitten vedettyä jotenkin hienosti vaijerin perän kautta eteen? :)
|
| Sivu luotu: 19:50 (GMT +2). |