Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   XJ Cherokee (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68796)

Pertsi 10.02.2010 22:51

XJ Cherokee
 
Tähän olis tarkotus keräillä vähän juttua ja kuvia siitä kuinka täällä Padasjoen turakkipajalla rakennellaan suht miedoin muutoksin toteutettavaa safariautoa XJ Jeepistä. Tarkotus ei ole tehdä mitään venäjänsafarimörköä vaan sellanen pirssi jolla voi tarvittaessa käydä vaikka lapissa ajelulla jos siltä tuntuu. Eli tommonen 4 litrasella kutosella ja automaatilla varustettu yksilö tuli hommattua syksyllä kun olin myynyt kilvettömän kirahvinkuljetusmallin Suzuki SJ413:n Tammelaan eräälle palstalaiselle. Tämä Jeeppi onkin sitten tarkoitus pitää nyt ja tulevaisuudessa kilpien välissä ettei ole sitä iänikuista trailerin ja veturin ettimisongelmaa. Kaikkihan tietää miltä vakio XJ näyttää niin lähtökohdasta en ottanu kuvaa. Sitten perään vähän kuvasatoa mitä on tähän mennessä tullut tehtyä.

Ensimmäisenä tuli hommattua Vilkuttimelta 31/10,5 Fedima trial adet ja nakattua ne Jeepin vakiopeltivanteille.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51414

Sitten ilmesty katolle parit kattotelineet ja neljä nordikkia
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51417

Tohon sifterin kylkeen valoille katkaisijat
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51421

Sitten tuli helmapalkit 120x40x4
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51416

Eteen jousiksi Dopinssonssit ja Omen pumput
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51415

Taakse 60mm alumiiniset korotuspalat ja LN65 hailuxin takapakoista yhet lisälehdet + Omet, uus tankki pilkottaa taustalla
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51419

Uutta putkee kun vanha oli ihan saatanan mätä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51418

Sisälle uus ratio ja mäklaitille paikka
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51423
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51422

Vanha puskuri lähti käveleen, vanhat puskurin kiinnikkeet otettiin uuten omatekoseen
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51424

Uus puskuri valmis ja maalit niskassa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51427
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51426
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51425

Sähköflektin asennusta aloteltu
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51420

Tosta pitäis sitten jatkaa. Näin alkuunsa olis tollanen lista vielä jäljellä:
-Flektin kiinnitys ja sähköt
-Lootan lämpömittari
-Uus takapuskuri
-Panssari keskelle ja tankille
-Perus leimatarkastelut

Saa antaa risuja ja ruusuja:D Jos jollain on kuvia automaatin lämpömittarin anturin asennuksesta nii vois laittaa linkkiä ja vinkkiä..

Timo_L 11.02.2010 22:42

Jos meinaat etupuskimesta vetää irti edes vähänkin pahemmasta suosta, niin suosittelen vahvasti lisäämään noita kiinnityksiä hieman. Orkkis puskurin kiinnikekohdat on yksinkertaisesti aivan liian heikot - enkä puhu nyt mistään HC- mutamöyryämisestä.

Sitten tuohon tankin panssariin, mulla olisi yksi ylimääräinen (hiekkapuhallusta kaipaava) panssari, taitaa olla 3mm hardoxia tms. jos kiinnostaa. Itte nostan koko tankin puoliksi takaloosteriin niin voi pistää suoran pellin koripalkkien alareunan tasalle :D

Mitäs ikäluokkaa tuo on? Sähköflektin ohjaus on joko PCM:ssä tai sitten erillisellä lämpöanturilla, mitkä kummatkaan ei ole kauhean hankalat toteuttaa. Mulla on '90 mallisessa laitettu HO- koneisten avoin jäähdytysjärjestelmä, ja tuo flektin ohjaus käy termarikoppaan liitetyn lämpötunnistimen kautta, kun lämmöt nousee yli 95*:n. Mulla on jossain jemma- nimisessä paikassa sen auton lämpötunnistin mikä tohon soveltuu, jos ei esim. ole syylarissa alkuperäistä paikkaa, tai on '91-> mutta ei ole alunperin sähköflektiä ollut. Muistaakseni oli joku 80- luvun vetestä oleva tunnistin.. Täytyy tarkistaa.


edit: Just kattelin, on toi HO- koneella kun on syylärissä toi täyttöaukko. Eli termarikopasta pitäisi löytyä paikka mihin laittaa lämpötunnistin, jos ei siinä jo ole. Sitten toinen mahdollisuus on PCM:n kautta tuleva ohjaus, mutta ei ole mitään muistikuvaa tähän hätään miten piti johdottaa että toimisi suoraan.

sisua45 12.02.2010 18:07

Tuo taka-akselin korotuspala. Onko se suulake puristettua alumiini profiilia? Jos on, niin paljonko siinä on seinämää? Ohut alkaa vaan helposti painumaan kasaan, ja U-pultit löystyvät.

Kuinka akselin keskitys jousiin tapahtuu tuon palikan kanssa?

Yksinkertaisia asioita, mutta tärkeitä. :)

Pertsi 12.02.2010 19:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 641588)
Jos meinaat etupuskimesta vetää irti edes vähänkin pahemmasta suosta, niin suosittelen vahvasti lisäämään noita kiinnityksiä hieman. Orkkis puskurin kiinnikekohdat on yksinkertaisesti aivan liian heikot - enkä puhu nyt mistään HC- mutamöyryämisestä.

Sitten tuohon tankin panssariin, mulla olisi yksi ylimääräinen (hiekkapuhallusta kaipaava) panssari, taitaa olla 3mm hardoxia tms. jos kiinnostaa. Itte nostan koko tankin puoliksi takaloosteriin niin voi pistää suoran pellin koripalkkien alareunan tasalle :D

Mitäs ikäluokkaa tuo on? Sähköflektin ohjaus on joko PCM:ssä tai sitten erillisellä lämpöanturilla, mitkä kummatkaan ei ole kauhean hankalat toteuttaa. Mulla on '90 mallisessa laitettu HO- koneisten avoin jäähdytysjärjestelmä, ja tuo flektin ohjaus käy termarikoppaan liitetyn lämpötunnistimen kautta, kun lämmöt nousee yli 95*:n. Mulla on jossain jemma- nimisessä paikassa sen auton lämpötunnistin mikä tohon soveltuu, jos ei esim. ole syylarissa alkuperäistä paikkaa, tai on '91-> mutta ei ole alunperin sähköflektiä ollut. Muistaakseni oli joku 80- luvun vetestä oleva tunnistin.. Täytyy tarkistaa.


edit: Just kattelin, on toi HO- koneella kun on syylärissä toi täyttöaukko. Eli termarikopasta pitäisi löytyä paikka mihin laittaa lämpötunnistin, jos ei siinä jo ole. Sitten toinen mahdollisuus on PCM:n kautta tuleva ohjaus, mutta ei ole mitään muistikuvaa tähän hätään miten piti johdottaa että toimisi suoraan.

Kuinkas noita puskurin kiinnikkeitä on porukka vahvistellut? Panssari saattais kiinnostaakin jos hinta on sopiva työttömälle.. 90 vuosimallia tuo on, flektin ohjaus tulee todennäkösesti vaan "nappipakkoflektiksi" että voi ylämäissä kuravellissä möyrytessä laittaa vähän lisää puhallusta ettei lämmöt nouse. Täytyy kattoo onko siinä tota lämpötunnistinta.

Pertsi 12.02.2010 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 641756)
Tuo taka-akselin korotuspala. Onko se suulake puristettua alumiini profiilia? Jos on, niin paljonko siinä on seinämää? Ohut alkaa vaan helposti painumaan kasaan, ja U-pultit löystyvät.

Kuinka akselin keskitys jousiin tapahtuu tuon palikan kanssa?

Yksinkertaisia asioita, mutta tärkeitä. :)

Alumiinivaluahan tuo on. On jamantilta ostettu ja siitä sahattu 15mm pois. Aika paksulla seinällä tuo on, varmaan jotain 8mm. Jousitallaan menee palikassa oleva "keskinaula" ja jousen keskinaulalle on nafti reikä johon se uppoaa. Eli luottavaisin mielin ollaan että pysyy akseli paikallaan :)

Timo_L 12.02.2010 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 641781)
Kuinkas noita puskurin kiinnikkeitä on porukka vahvistellut? Panssari saattais kiinnostaakin jos hinta on sopiva työttömälle.. 90 vuosimallia tuo on, flektin ohjaus tulee todennäkösesti vaan "nappipakkoflektiksi" että voi ylämäissä kuravellissä möyrytessä laittaa vähän lisää puhallusta ettei lämmöt nouse. Täytyy kattoo onko siinä tota lämpötunnistinta.

No '90 vuosimallissa on suljettu jäähdytys alunalkaen ja tuossa ei ainakaan suljetun syylari ole, eli joko on uudempi, tai sit on syylari vaihdettu. Onko sulla paisuntasäiliö matkustajan puolella melkein tulipellissä, vai siinä vähän edempä sellainen pystymallinen tötterö?

'87-'90 syylareissa on paikka tuon ikäiseten lämpötunnistimelle, mikä ohjaa relettä joka taas kytkee sähköflektin päälle. '91 eteenpäin tunnistin on termarikopassa, ainakin siinä on sellaiselle paikka jos alkaa soveltaa. Vanhemmissa ei termarikopassa alunperin ole paikkaa tunnistimelle.

Puskurin kiinnikkeet kandee tehdä siten, että sekä oikea että vasen puoli on yksi iso levy joka ulottuu sieltä taaimmaisesta isosta pultinreiästä eteen asti. Kuskinpuolelle tulee 7 pulttia (taaimmainen reikä, simpukan 3kpl ja alkuperäiset puskurin 3kpl), matkustajan puolelle vastaavat ilman simpukan pultinpaikkoja. Tosin niille kohdille voi porata aisasta reiät ja pistää jotain paksuseinäistä putkea niin kestää ainakin. Noi alkuperäiset ei tosiaan ihan kauheaa vinssailua kestä, nimim. kokemusta on.

Idea siis tämä:

http://jeepin.com/showphoto.asp?img=...r/monitor5.jpg


Toinen suositeltava vahvistettava paikka, on tehdä simpukan ja aisan väliin kokonaan uusi vahvike levystä ja hitsaamalla siihen paksuseinäisestä putkesta palat, tiedossa on että jo '31 renkailla vähänkin reilummin ajaessa voi simpukka revetä korista irti jos ei noita vahvikkeita tee molemmin puolin aisaa (ulkopuolisen vahvistuksen hoitaa tuo puskurin kiinnitys).

Sisäpuolen vahvike jotenkin tähän tyyliin:
(ylempi on se sisempi, sen toiselle puolelle hitsattuna korokepalikat)
http://thephantum.jeephorizons.com/s...bmprmounts.jpg

Pertsi 12.02.2010 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 641802)
No '90 vuosimallissa on suljettu jäähdytys alunalkaen ja tuossa ei ainakaan suljetun syylari ole, eli joko on uudempi, tai sit on syylari vaihdettu. Onko sulla paisuntasäiliö matkustajan puolella melkein tulipellissä, vai siinä vähän edempä sellainen pystymallinen tötterö?

'87-'90 syylareissa on paikka tuon ikäiseten lämpötunnistimelle, mikä ohjaa relettä joka taas kytkee sähköflektin päälle. '91 eteenpäin tunnistin on termarikopassa, ainakin siinä on sellaiselle paikka jos alkaa soveltaa. Vanhemmissa ei termarikopassa alunperin ole paikkaa tunnistimelle.

Puskurin kiinnikkeet kandee tehdä siten, että sekä oikea että vasen puoli on yksi iso levy joka ulottuu sieltä taaimmaisesta isosta pultinreiästä eteen asti. Kuskinpuolelle tulee 7 pulttia (taaimmainen reikä, simpukan 3kpl ja alkuperäiset puskurin 3kpl), matkustajan puolelle vastaavat ilman simpukan pultinpaikkoja. Tosin niille kohdille voi porata aisasta reiät ja pistää jotain paksuseinäistä putkea niin kestää ainakin. Noi alkuperäiset ei tosiaan ihan kauheaa vinssailua kestä, nimim. kokemusta on.

Idea siis tämä:

http://jeepin.com/showphoto.asp?img=...r/monitor5.jpg


Toinen suositeltava vahvistettava paikka, on tehdä simpukan ja aisan väliin kokonaan uusi vahvike levystä ja hitsaamalla siihen paksuseinäisestä putkesta palat, tiedossa on että jo '31 renkailla vähänkin reilummin ajaessa voi simpukka revetä korista irti jos ei noita vahvikkeita tee molemmin puolin aisaa (ulkopuolisen vahvistuksen hoitaa tuo puskurin kiinnitys).

Sisäpuolen vahvike jotenkin tähän tyyliin:
(ylempi on se sisempi, sen toiselle puolelle hitsattuna korokepalikat)
http://thephantum.jeephorizons.com/s...bmprmounts.jpg

Kyllä on paisari apparin puolella tulipellissä, pitää sitä termarikoppaa tutkia kun känni laskehtii :D Oon silti sitä mieltä että teen vaan sen pakkosähköflektin. Taidan tota puskurin kiinnitystä tutkia yhen safarin verran tutkia kestääkö vai ei. Mielestäni on kyllä aika hyvin kiinni. Huomenna vois ottaa pari kuvaa kun on puskuri keulalla ja vähän lisää valoja katolla. Kuinkas tuo alkuperäinen laturi muuten kestää työvaloja/vinssiä?

sisua45 12.02.2010 22:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 641784)
Alumiinivaluahan tuo on. On jamantilta ostettu ja siitä sahattu 15mm pois. Aika paksulla seinällä tuo on, varmaan jotain 8mm. Jousitallaan menee palikassa oleva "keskinaula" ja jousen keskinaulalle on nafti reikä johon se uppoaa. Eli luottavaisin mielin ollaan että pysyy akseli paikallaan :)

No sitten ei ole mitään hätää. Ajattelin vaan että on pätkä "laiskan laitos-miehen profiilia" välissä. :D

Timo_L 13.02.2010 10:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 641857)
Kyllä on paisari apparin puolella tulipellissä, pitää sitä termarikoppaa tutkia kun känni laskehtii :D Oon silti sitä mieltä että teen vaan sen pakkosähköflektin. Taidan tota puskurin kiinnitystä tutkia yhen safarin verran tutkia kestääkö vai ei. Mielestäni on kyllä aika hyvin kiinni. Huomenna vois ottaa pari kuvaa kun on puskuri keulalla ja vähän lisää valoja katolla. Kuinkas tuo alkuperäinen laturi muuten kestää työvaloja/vinssiä?

Joo ei siinä mitään, kyllä se pakkoflektikin käy ihan hyvin :)

Harvemmin se puskuri tai simpukka sieltä kerrasta irti lähteekään, mutta on sitten myöhästä itkeä kun huomaat että "runkopalkki" alkaa pikkuhiljaa revetä sieltä ja täältä. Se ei meinaan ole kuin reilu millin pellistä tehty ja vahvikkeiden määrä tuolla(kin) alueella lähentelee nollaa..

Kato laturin kylkeä, Cherokeessa on ollut paria eri laturia. Järeämpi kestää kohtuullisesti myös vinssailua, mutta ei se mikään voimalaitos ole :D

HeikkiH 13.02.2010 13:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 641857)
Kyllä on paisari apparin puolella tulipellissä

Taitaa kuitenkin olla suljettu systeemi, koska paisarille ei mene letkua syyläristä. Onko lämppärin vesiventtiili letkuja muutettu tai venttiiliä vaihdettu uudempaan? Tuon -> http://jeep.off-road.com/jeep/articl....jsp?id=257864 mukaan pitäisi venttiili vaihtaa jos muuttaa suljetun avonaiseksi siten että toimii oikein. Muuten jäähdytysneste kiertää paisarin kautta.

Mein -88 vuotisessa vuotaa sekä syyläri, että tuo paisari, joten muutan koko systeemin uudemmaksi. Eli syyläri, vesiventtiili ja paisari vaihtoon.

454SS 13.02.2010 13:30

Pakoputki melko alhaalla ja työvalot melko ylhäällä. Putki ottaa varmasti osumia noin alhaalla ollessaan. Runko tulee satavarmasti hajoamaan ensimmäisessä kunnon upotuksessa, jos et muokkaa puskurin kiinnitystä vahvemmaksi. Repeää simpukan kohdalta ajastaan poikki, vaikka olisi kunnolliset levytkin "palkkien" sivuilla. Biltemasta saa kympillä sellaisen sovitteen alavesiletkun väliin, johon saat flektin anturin kiinni. Anturi maksaa muistaakseni kanssa jotain kympin luokkaa, joten pitäis mahtua työttömänkin budjettiin.

http://www.biltema.fi/osteri/data/we.../32-1240_h.jpg

Vilkutin 13.02.2010 17:16

laitan nyt itekkin tähän jotain,
oisko noi kattovalot mahtunu ton telineen alapuolle vähän paremmin suojaan?

tai sitten laittaa jonkun latan sojottamaan taaksepäin ja siihen riippuvalla asennuksella valon ni luulis sopivan.

ps. ULJAAT POKKERSSIT

Pertsi 13.02.2010 20:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 642040)
laitan nyt itekkin tähän jotain,
oisko noi kattovalot mahtunu ton telineen alapuolle vähän paremmin suojaan?

tai sitten laittaa jonkun latan sojottamaan taaksepäin ja siihen riippuvalla asennuksella valon ni luulis sopivan.

ps. ULJAAT POKKERSSIT

Vähän korkeellahan noi valot on mutta kun muistaa että ne on siellä niitä voi jopa vähän varoakin;) Tuli jo noita valoja laitetuakin vähän erilailla, täytyy ottaa kuvaa joku päivä.

Vilkutin 13.02.2010 21:07

riittäiskö noissa takapumpuissa muuten sisäänjousto jos nostais niiden kiinnitykset tuohon akseliputken tasolle? Aika ikävästi törröllään akselin alla, ettei vaan kauniin keltanen pumppu särkyis.

otas vähän kuvia kun puskuri kiinni.. kun en oo kerenny sielläpäin käymäään.

Pertsi 13.02.2010 23:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 642150)
riittäiskö noissa takapumpuissa muuten sisäänjousto jos nostais niiden kiinnitykset tuohon akseliputken tasolle? Aika ikävästi törröllään akselin alla, ettei vaan kauniin keltanen pumppu särkyis.

otas vähän kuvia kun puskuri kiinni.. kun en oo kerenny sielläpäin käymäään.

Täytys varmaan yläpäitäkin mulkata että riittäis sisäänpäin, on täl hetkel aika lailla optimimittaset joka suhteessa. Jos sitä huomenna ja viimestään alkuviikosta kävis kuvia räpsimässä.

Pertsi 15.02.2010 17:39

Nyt on Villelle kuva puskurista, laitellaan sitten ne kiinnitykset uusiks kun aletaan sovittelemaan tohon keulalle jonkunnäköstä sähkökelaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51692

Liftikin tuli heitettyä tonne katolle. Kattotelineen ja tunkin väliin laitoin tommoset 25mm korkeet kumirinkulat ettei kolise niin perkeleesti siellä katolla. Ei kylllä oikein tosta kuvasta näy mutta on ne siellä:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51693

Vilkutin 15.02.2010 21:40

hyvältä näyttäää, ja nordiccilaista rupee oleen komeesti katolla...

tuletkos muuten aukaseen enduro reittejä? Koskahan sekin homma on? Taino samapa se, itellä ei ole ehjää syyläriä sj:in.

Pertsi 15.02.2010 22:05

Ei oo mitään muistikuvaa koska sitä piti mennä aukaseen. Täytys varmaan ainakin toi flekti ja uus takapuskuri laitella ennen sitä kun ei toi amerikan poika laittanu vetopistettä taakke ollenkaan ja tuolla lumessa jumutessa meinaa noi lämmöt nousta aika helposti. Ja olishan tossa vielä pientä väliprojektiakin ennen sitä :D

sako 19.02.2010 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 641293)
Taakse 60mm alumiiniset korotuspalat ja LN65 hailuxin takapakoista yhet lisälehdet + Omet, uus tankki pilkottaa taustalla
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51419

Pitäisköhän taka-akselissa olla traction bar, ettei mene lehet mutkalle ?
Ku on noin isot korotus palikat.

Rytari 19.02.2010 21:39

mulla ainakin kun otin korotuspalat pois jousia vaihtaessa pisti silmään se että noi alumiiniset oli muokkaantuneet kauniisti purukumityynyn muotoisiksi, todennäköisesti aika vähän offatulla autolla.. joten en yhtään epäile etteikö tractionbarista olisi hyötyä...

niko69 19.02.2010 22:40

noi ei kestä! vahvemmasta kamasta,korotus jouset tai traction bar. jos et usko käy kurkkimassa naxjan sivuilta mitä käy :( siel on kyl muutenki hyviä juttuja! eli naxja.org muistaakseni (itellä pikahakuna kun käyn usein).
ja sit sättiin jeepin omistajat tänne!

Timo_L 19.02.2010 23:32

Juu, piti kans jo aikaisemmin sanoa että XJ:n pakat EI kestä korotuspaloja kunnolla. Jouset vääntyy ässälle ja ennemmin tai myöhemmin katkeaa. Yleensä jo ennen sitä väsähtää niin pahasti että vääntyy väärään suuntaan mutkalle. Sama juttu lisälehtien kanssa.

Eli kannattaa ennemmin hommata kokonaan uudet HD- pakat (korottaa ~tuuman-pari) ja sitten vaikka kunnolliset, hieman pidemmät riiput. Tai sitten vähän reilummin korottavat pakat ilman pitkiä riippuja (tosin sitten saattaa kärsiä ulosjoustot hieman).

niko69 20.02.2010 00:09

totta tuokin! lähinnä tarkotin että toi palikka hajoo,akseli kääntyy poikittain rikkoen kardaanin ja jakiksen hännän! toki jos kestää tuhoaa jouset. ei ne korotus jouset jerkulla niin kalliita ole!

Pertsi 20.02.2010 10:43

Joo ei noi korotuspalat tuolla ole lopullinen ratkasu vaan sitten kun budjetti kestää nii taakse varmaankin dopinsonssin pakat. Tai ehpäkä teetän Sundellilla ihan spesiaalit....:rolleyes:

Timo_L 20.02.2010 10:55

..ja jos ei kauheen isoa korotusta kaipaa, niin OME:n HD- pakat on kans aika hyvät. Noin kolme tuumaa korottaa ja on sopivan pehmeät (ei kuitenkaan liian).

Pertsi 20.02.2010 14:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 644510)
..ja jos ei kauheen isoa korotusta kaipaa, niin OME:n HD- pakat on kans aika hyvät. Noin kolme tuumaa korottaa ja on sopivan pehmeät (ei kuitenkaan liian).

Hyvät ne omen pakat on ainakin lässähtämään muutamassa vuodessa :D Näin ainakin yhdessä Cherokeessa meidän kylillä. Siksi tuli eteenkin topinssonit eteen eikä emuja :)

kaistapää 21.02.2010 13:46

itse laiton alustaksi RoughCountryn 3" korottavan alustan ja ainakin vielä olen tyytyväinen.taakse tein 3" pitemmät riiput ja takaiskareitten kiinnityspisteitä nostin pari tuumaa.ihan ajettava tuli eikä edes kallis.

Pertsi 21.02.2010 20:24

Vois noi rough countrytkin olla ihan jees mutta todennäkösesti tulee kyllä topinssonssit kun edessäkin on jo ja ne tuntuu pirun hyvältä hinta/laatusuhteeltaan.

Pertsi 06.03.2010 20:04

Tänään tuli tehtyä taas tota pakoputkea uusiks, laitettua laturi paikalleen, tehtyä flektille kiinnikkeet ja sähköt ja vaihdettua takaoveen uudet kaasupumput. Kuvia tulee kun kerkeen laittaa.

Pertsi 18.03.2010 22:09

Tänään tuli leima ilman huomautuksia ja samalla tuli muutoskatsastettua renkaat ja korotus otteeseen:) Oli harvinaisen hyvää palvelua Holmassa siihen mitä on muilla Lahden konttoreilla tullu asioitua.
Ja sitten kysymys Jeeppitietäjille eli kuinka paljon tohon automaattiin menee öljyä? Eli AW4 kyseessä.

Timo_L 18.03.2010 22:48

Onhan siellä mittatikku :D

Mitä meinasit tehdä, suodattimen vaihto vai? Silloin menee jonkun 4-5 litraa muistaakseni, mutta periaatteessa kannattaa varata vähän enemmän. Kokonaistilavuus tais olla 11 vai 12 litraa.

sako 19.03.2010 08:59

Ohjekirjan mukaan vaihtotilavuus n.3,8 litraa ja kuivatilavuus 8 litraa AW4.

Pertsi 19.03.2010 10:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sako (Viesti 653211)
Ohjekirjan mukaan vaihtotilavuus n.3,8 litraa ja kuivatilavuus 8 litraa AW4.

Kiitoksia tiedosta:) Suodattimen vaihto edessä ja samalla pitäis tehä öljypohjaan laatikon lämpömittarin anturille paikka.

Gary Grand 19.03.2010 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sako (Viesti 653211)
Ohjekirjan mukaan vaihtotilavuus n.3,8 litraa ja kuivatilavuus 8 litraa AW4.

Ei passaa valuttaa kovin pitkään, jos meinaa pärjätä neljällä litralla.
Laatikkoon menee reilusti 4 litraa, jos saa valua jonkin aikaa.

Timo_L 19.03.2010 14:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sako (Viesti 653211)
Ohjekirjan mukaan vaihtotilavuus n.3,8 litraa ja kuivatilavuus 8 litraa AW4.

Olikos siinä turbiini mukana? Jotenkin on niin vahva muistikuva jäänyt päähän että menisi yli 10 litraa. Mutta voin olla väärässäkin, ei olis eka kerta :D

Timo_L 19.03.2010 14:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 653231)
Kiitoksia tiedosta:) Suodattimen vaihto edessä ja samalla pitäis tehä öljypohjaan laatikon lämpömittarin anturille paikka.

Sinnekin sen saa, muistaa vain että pohja on köykämiiniä.

Ite laitoin edellisessä laatikon lauhduttimelle menevään putkeen T- haaralla ja anturi siihen. Nykyiseen en ole sitä vielä turannut..

JAMANT 19.03.2010 14:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 653288)
Sinnekin sen saa, muistaa vain että pohja on köykämiiniä.

Ai mistäs lähtien automaatin öljypohja on ollu alumiinia?? Kyllä se viimeks kun tarkistin oli ihan rautaa...

454SS 19.03.2010 14:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 653290)
Ai mistäs lähtien automaatin öljypohja on ollu alumiinia?? Kyllä se viimeks kun tarkistin oli ihan rautaa...


Ootte väärässä kumpikin, koska oikeesti se on terästä. Raudan ja teräksen ero selviää alla olevista linkeistä ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ter%C3%A4s

sako 19.03.2010 15:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 653288)
Ite laitoin edellisessä laatikon lauhduttimelle menevään putkeen T- haaralla ja anturi siihen. Nykyiseen en ole sitä vielä turannut..

Laitoiko T haaran sinne lauduttajan päässä olevaan putkenliitokseen vai laatikon päässä...?
Jos lauduttajan päässä niin ylä vai alaputkeen ?

JAMANT 19.03.2010 15:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sako (Viesti 653307)
Laitoiko T haaran sinne lauduttajan päässä olevaan putkenliitokseen vai laatikon päässä...?
Jos lauduttajan päässä niin ylä vai alaputkeen ?

Ja taas palataan tähän asiaan: Jos automaatti kaipaa lauhduttamista, se on sitten jo totaali-paskana!! Ne on edelleen JÄÄHDYTINputkia!!

JAMANT 19.03.2010 15:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 653295)
Ootte väärässä kumpikin, koska oikeesti se on terästä. Raudan ja teräksen ero selviää alla olevista linkeistä ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ter%C3%A4s

Pilkunnu**ija!! Tavallinen tallaaja ei erota terästä raudasta!!

kaistapää 19.03.2010 15:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 653311)
Ja taas palataan tähän asiaan: Jos automaatti kaipaa lauhduttamista, se on sitten jo totaali-paskana!! Ne on edelleen JÄÄHDYTINputkia!!

arvon herra kertoo sitten että miksi automaatille usein suositellaan/asennetaan lauhduttimia/jäähdyttimiä.tehtaan toimestakin jo jonkinlainen yleensä löytyy.saa semmoisen kuvan em. tekstistä että kaikki automaatit ovatten paskoja...kumma juttu kun öljyt lämpiää

454SS 19.03.2010 15:56

Laatikkoöljyllä on kyllä hyvä olla jäähdytin offikäytössä, vaikkei laatikko paskana olisikaan. Onko kellään kokemusta Moparin kautta saatavasta AW 4 -laatikon lisäöljynsuodattimesta. Tilasin sellaisen kun oli halvalla poistomyynnissä. Tulee letkun väliin ja mietin kuristaako virtausta eli kannattaako laittaa ollenkaan paikalleen.

Luigi81 19.03.2010 15:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää (Viesti 653316)
arvon herra kertoo sitten että miksi automaatille usein suositellaan/asennetaan lauhduttimia/jäähdyttimiä.tehtaan toimestakin jo jonkinlainen yleensä löytyy.saa semmoisen kuvan em. tekstistä että kaikki automaatit ovatten paskoja...kumma juttu kun öljyt lämpiää

No jos automaatin öljyt höyryyntyy siihen pisteeseen että tarvis LAUHDUTINTA niin eiköhän se aika paskana ole... jäähdytin sitten eri asia...

JAMANT 19.03.2010 16:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää (Viesti 653316)
arvon herra kertoo sitten että miksi automaatille usein suositellaan/asennetaan lauhduttimia/jäähdyttimiä.tehtaan toimestakin jo jonkinlainen yleensä löytyy.saa semmoisen kuvan em. tekstistä että kaikki automaatit ovatten paskoja...kumma juttu kun öljyt lämpiää

Lauhdutus on kaasusta nesteeksi, jäähdytys jäähdyttää nesteen lämpötilaa!! Laatikossa ei ole kaasua, mitä pitäisi nesteyttää...

Vilkutin 22.03.2010 22:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 653133)
Tänään tuli leima ilman huomautuksia ja samalla tuli muutoskatsastettua renkaat ja korotus otteeseen:) Oli harvinaisen hyvää palvelua Holmassa siihen mitä on muilla Lahden konttoreilla tullu asioitua.
Ja sitten kysymys Jeeppitietäjille eli kuinka paljon tohon automaattiin menee öljyä? Eli AW4 kyseessä.


Holmassa on hyvä palvelu, koska son Pähäman kantapaikka...

Timo_L 23.03.2010 00:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sako (Viesti 653307)
Laitoiko T haaran sinne lauduttajan päässä olevaan putkenliitokseen vai laatikon päässä...?
Jos lauduttajan päässä niin ylä vai alaputkeen ?

Sinne suht lähelle laatikosta jäähdyttimelle menevää putkea, t-haara ylöspäin ettei ole metsässä heti kaikki risut ja männynkävyt anturin johdossa kiinni. Mun mielestä ei kannata laittaa laatikon jäähdyttimen jälkeen sitä anturia, koska eihän sillä tiedolla tee juuri mitään kuinka lämmintä öljy on jäähdytyksen jälkeen. Tärkeämpi on tieto ennen jäähdytystä koska se kertoo aika tarkkaan lootan käyntilämmön. Näkee myös missä vaiheessa öljyn jäähdytys auttaa jos on ollut lämmöt korkealla.



Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 653311)
Ja taas palataan tähän asiaan: Jos automaatti kaipaa lauhduttamista, se on sitten jo totaali-paskana!! Ne on edelleen JÄÄHDYTINputkia!!

Mä aina sekoan noissa! :D

Tarkemmalla tutkimuksella selkisi, että se tosiaan onkin terästä eikä alumiinia. No kerrankos sitä erehtyy - joskus ehkä toistekin :D

Pertsi 26.03.2010 14:30

Uus tapuskuri valmiina ja flektin sähköt valmiina + etuvakaaja heitetty Kuubaan leiman jälkeen. Nyt sitten pitäis lähteä koeponnistamaan Pro Fantasyyn huomenna :)
Pari suttusta kuvaa puskurista
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55182
Näyttää siltä että noi päädyt roikkuu alempana vaikka onkin suorassa :D Kiinnikkeet 8mm lootua ja palkki 5mm seinällä eli todennäkösesti kestää tämmöstä kevyttä käyttöä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55181

Seuraavaks sitten pitäis alkaa kasaamaan rautaa pohjaa suojaamaan kun taas löytyy hyvää "kierrätysmateriaalia"...

Pertsi 29.03.2010 11:31

Tuli hallin katolta lumet alas niin hetihän siihen piti mennä kikkailemaan :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55569

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55568

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55567

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55566

Ihan ei taida olla maksimijoustot mutta aika lähelle. Aika hyvin tuntuu tuo sekasikiöalusta toimivan...

Vilkutin 29.03.2010 19:18

pitäiskös meidän kehitellä jotain ajelun paskaa pääsiäisenä?

Pertsi 29.03.2010 19:37

Pitää harkita asiaa, ACSssään en ainakaan lähde kun siellä on kuitenkin 70% samat laitteet kun viimevuonnakin ja ei se tuuninkipuoli kiinnosta hevonvittuja:D

Vilkutin 31.03.2010 17:25

samat, josko saatais maurinkin sj jo ulostallista...

Lätty-ode 31.03.2010 17:46

Mul ei auto ihan valmis:), mut pääseeks appariks???

Pertsi 31.03.2010 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lätty-ode (Viesti 656744)
Mul ei auto ihan valmis:), mut pääseeks appariks???

Katsellaan mitäviikonloppu tuo tullessaan...

Vilkutin 01.04.2010 10:30

sj:ssä ja rangessa ainakin tilaa... tiä sitten, jos pe. iltana tai la. rupes turaan tota vinssin paskaa kiinni sj.

Pertsi 01.04.2010 16:06

Eilen tuli takakulmista hiottua pintaruosteet pois ja maalattua sekä massattua ne. Tuli aikapaljon paremman näköset niistä kulmista ilman Norjankromia :D Kuvia taas kun muistaa ottaa kameran tallille.

Pertsi 15.04.2010 16:43

Perien panssarit saatu tehtyä ja jouston rajotuksia ja kääntörajotuksia hierottua kohdilleen.

Kuvasatoa tän päivän "testeistä":

Etuperän panssari:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57170
Takaperän panssari:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57166
Etupään sisäänjousto on aika optimi:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57167
Samoin takapäässä sisäänjousto aika kohdillaan:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57172
Vähän ihmettelen kun jotkut selvittää että vakiotukivarsilla ja puslilla ei saa kunnon joustoja aikaseks, mielestäni toi on ainakin suhtkoht riittävästi kilpipeliin. Ja noissa kuvissa ei kuitenkaan edes yritä vielä nostaa tassua ilmaan mistään nurkasta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57169

454SS 18.04.2010 20:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 661073)
Vähän ihmettelen kun jotkut selvittää että vakiotukivarsilla ja puslilla ei saa kunnon joustoja aikaseks, mielestäni toi on ainakin suhtkoht riittävästi kilpipeliin. Ja noissa kuvissa ei kuitenkaan edes yritä vielä nostaa tassua ilmaan mistään nurkasta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57169

Komeet panssarit akseleissa, mut onko ne liimattu kiinni suoraan koppaan? Kyllähän noilla joustoilla katukivetyksen yli ajaa jo paremmin kuin CRV:llä, mut jotenkin tuolleen http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._offroad_2.jpg ne pitäis kilvellisessäkin offiautossa olla ;) Siulla on noi pyöränkaaret turhan alhaalla edessä ja takana, joten pajottamista riittää vielä ennen kuin auto on valmis.

454SS 18.04.2010 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 653312)
Pilkunnu**ija!! Tavallinen tallaaja ei erota terästä raudasta!!

Eikä lauhdutinta jäähdyttimestä, eikä iskaria heilahduksenvaimentimesta, eikä... :) :) :)

Pertsi 18.04.2010 22:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 661990)
Komeet panssarit akseleissa, mut onko ne liimattu kiinni suoraan koppaan? Kyllähän noilla joustoilla katukivetyksen yli ajaa jo paremmin kuin CRV:llä, mut jotenkin tuolleen http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._offroad_2.jpg ne pitäis kilvellisessäkin offiautossa olla ;) Siulla on noi pyöränkaaret turhan alhaalla edessä ja takana, joten pajottamista riittää vielä ennen kuin auto on valmis.

Kyllä ne panssarit on liimattu suoraan peränkuoriin kiinni. On hitsauksien jälkeen ja katottu ettei oo vetäny kieroks eli tiivistyksen kanssa ei ainakaan ole ongelmia. Ja samaan tyylin näkyy olevan amerikan maallakin tehty noita. Ei noita pyöränkaaria tarvi tosta nostaa kun tarkotus ei oo laittaa 31" isompia renkaita ja nuo mahtuu ihan mukavasti tuolla pyörimään...;)

Timo_L 18.04.2010 22:39

Jeps, mutta kannattaisi silti ainakin keulassa leikata etusiipi- ja levike poikki tuosta sivuvalon alareunan tasalta ja vaikkapa sitten jatkaa puskuri kiertämään sopivasti sinne alle että suojaa. Nyt sulla on vähän turhaan tuo puskuri jatkettu etunurkkien alle tuollaisena neliskanttisena kulmana, joka tökkää heti ekaan kiveen.

Saat sillä reilusti lisää tilaa sillä kun kiipeää esteen päälle. Sisälokarin ja sen viistotuen sitten sorvailet kohdilleen sen mukaan mistä leikkaat poikki. Töötit saa taitettua ylös sivuun pois tieltä eikä pitäisi vielä 31" renkaiden niihin osua. Sen alipainesäiliön voi siirtää jonnekkin konehuoneen puolelle pois tieltä jos ei jo ole.


Kuinkas paksusta tavarasta teit perän panssarit? Toteutus vaikuttaa oikein hyvältä! :)

Pertsi 18.04.2010 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 662071)
Jeps, mutta kannattaisi silti ainakin keulassa leikata etusiipi- ja levike poikki tuosta sivuvalon alareunan tasalta ja vaikkapa sitten jatkaa puskuri kiertämään sopivasti sinne alle että suojaa. Nyt sulla on vähän turhaan tuo puskuri jatkettu etunurkkien alle tuollaisena neliskanttisena kulmana, joka tökkää heti ekaan kiveen.

Saat sillä reilusti lisää tilaa sillä kun kiipeää esteen päälle. Sisälokarin ja sen viistotuen sitten sorvailet kohdilleen sen mukaan mistä leikkaat poikki. Töötit saa taitettua ylös sivuun pois tieltä eikä pitäisi vielä 31" renkaiden niihin osua. Sen alipainesäiliön voi siirtää jonnekkin konehuoneen puolelle pois tieltä jos ei jo ole.


Kuinkas paksusta tavarasta teit perän panssarit? Toteutus vaikuttaa oikein hyvältä! :)

Ajetaan koppaan ensin muutama lommo että raaskii alkaa leikkelemään :D Alipainesäiliö on nostettu konehuoneeseen apukuskin puolelle meilkein tulipeltiin kiinni, sieltä löytyi sopiva kolo. Tööttien nostoa on jo muutenkin tullut suunniteltua ylös konehuoneeseen ettei olis noin alhaalla kuran ja tiesuolan peitossa koko ajan. Perän panssarit on veistelty 8mm lootusta. Noin 75 senttiä 80x8mm lattaa noihin meni eli käytännössä noitten tekeminen on aikalailla ilmaista, suosittelen persaukisille :D:D

454SS 21.04.2010 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 662081)
Ajetaan koppaan ensin muutama lommo että raaskii alkaa leikkelemään :D Alipainesäiliö on nostettu konehuoneeseen apukuskin puolelle meilkein tulipeltiin kiinni, sieltä löytyi sopiva kolo. Tööttien nostoa on jo muutenkin tullut suunniteltua ylös konehuoneeseen ettei olis noin alhaalla kuran ja tiesuolan peitossa koko ajan. Perän panssarit on veistelty 8mm lootusta. Noin 75 senttiä 80x8mm lattaa noihin meni eli käytännössä noitten tekeminen on aikalailla ilmaista, suosittelen persaukisille :D:D

Sääli on sairautta, ei muuta kuin koppa vaan kerralla maastokelpoisempaan kuosiin. Torvia ei tarvi olla kuin yksi, niin sille löytyy varmasti tilaa konehuoneestakin. Miulla ei ole tota alipainepönttöä ollenkan paikallaan ja missään toiminnossa en ole huomannut ongelmia. Perien panssarit on muuten ihan asialliset, mutta ainakin omassa ajokissa on alareuna peräkopan päällä olevasta levystä kulunut hyvin voimakkaasti. Ylimääräinen materiaali kopan ohuen pellin lisäksi ei olisi yhtään pahitteeksi. Miten niin ei ole tarkoitus suurentaa rengaskokoa, odotas vaan kun homma karkaa lapasesta :)

Timo_L 21.04.2010 22:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 662964)
Miulla ei ole tota alipainepönttöä ollenkan paikallaan ja missään toiminnossa en ole huomannut ongelmia. Perien panssarit on muuten ihan asialliset, mutta ainakin omassa ajokissa on alareuna peräkopan päällä olevasta levystä kulunut hyvin voimakkaasti. Ylimääräinen materiaali kopan ohuen pellin lisäksi ei olisi yhtään pahitteeksi. Miten niin ei ole tarkoitus suurentaa rengaskokoa, odotas vaan kun homma karkaa lapasesta :)

Alipainepönttö jos uupuu niin ei toimi ilmanvaihdon säädöt ajon aikana.. muistaakseni. Vai olikohan se niin että jumittui jollekkin tietylle säädölle? Ei pysty muistamaan.

Jos multa kysyttäisi perien panssareista, niin jos noista jotain parantaisi niin kovasta/vahvasta tavarasta peräkopan ulkokehä ja 12.9 uppokantapultit kuusiokolokannalla -> ei pitäisi olla ongelmia missään tilanteessa. Ja tietysti itse peräkoppa kunnolla vahvistettu kuten jo onkin.

Mitä tuohon rengaskokoon tulee, niin se karkaa vielä joskus lapasesta :D

Pertsi 21.04.2010 23:11

Juu ja vakionopeudensäädin ei taida toimia ilman alipainepönttöö. Rengaskoko pidetään kolmeykkösenä niin kauan kun joku keksii kuinka leimata isommat XJ:hin :D

454SS 22.04.2010 05:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 663001)
Juu ja vakionopeudensäädin ei taida toimia ilman alipainepönttöö. Rengaskoko pidetään kolmeykkösenä niin kauan kun joku keksii kuinka leimata isommat XJ:hin :D

Vakkaria miulla ei enää olekaan ja lämppärinsäädöt kyllä toimii. On noita ainakin yksi leimattu 33" ;)

Pertsi 22.04.2010 09:36

Eipä oo siitä yhdestä yksilöstä hirveesti apua :D:D

niko69 22.04.2010 13:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 663022)
Vakkaria miulla ei enää olekaan ja lämppärinsäädöt kyllä toimii. On noita ainakin yksi leimattu 33" ;)

elvistele vaan saatana! pohjanmaalla on iso tatami ;)

454SS 22.04.2010 14:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 663105)
elvistele vaan saatana! pohjanmaalla on iso tatami ;)


Eiku sitä mie vaan että keino on, joten tän topicin auto suorastaan huutaa jo isompiä pyöriä alleen.

Pertsi 22.04.2010 20:29

Mikähän se keino sitten on? Ilmeisesti poikkeuslupa ja sitä en kyllä ala hakemaan kun ei oikein ole mitään järkeviä perusteita sille.

Pertsi 03.05.2010 20:18

Laatikkoon tuli laiteltua lämpömittari sekä tehtyä pohjapanssari ja laiteltua uudet jarrusatulat eteen. Panssarista ei tähän hätään auton alta kuvaa tarttunut kameraan. Mutta kun tuo on metrin pitkä niin lootat ja katti jää kivasti raudan taakse suojaan että voi matalalla autolla kolistella kivikossa. :)

Ja sitten pari kuvaa ettei tule pelkkää yksinpuhelua:
Uutta satulaa kehiin
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58340
Panssaria maalauksessa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58341
Automaatin öljypohjaan paikka lämpöanturille
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58342

Vilkutin 04.05.2010 06:08

se muuten että isäshän saapi kyllä poikkeusluvan, metsäkone miehenä... ;))

niko69 04.05.2010 08:42

mäkään saa viillellä vaik isä on kirurgi ;) eli isälles töihin tai jeeppi sen nimiin ja eiku perusteluja hakemukseen! kannattaa listä hakemukseen yhteydenottopyyntö jos ongelmia tai vaaditaan lisäselvityksiä.
niin ja työperuste on ainoa mikä kelpaa ja siinäkin 35" maksimi?!

Pertsi 04.05.2010 10:46

Vapun jälkitunnelmat
 
Täytyy varmaan itte alkaa ajamaan konetta niin sitten vois ainakin hakea lupaa niihen renkaisiin... Vapun jäljiltä auto pesty ja tutkittu mitä tehdään seuraavaksi ja listaahan kyllä löytyi. Eli:
-Runkopalkkien päihin rautaa
-Etupuskuriin vinssipeti ja puskurinpäiden pidennys noin 10 senttiä.
-Etulokasuojien etureunoista siivut Kuubaan
-Tankinpanssari
-Takapään korotuspalat Kuubaan
-Palojen tilalle pidemmät riiput+apukierrejouset+lehtiä Kuubaan - konversio
-Ehkä taakse Traction bar
-Laa-puhelin

Mutta pienistä puutteista huolimatta olen tyytyväinen auton toimintaan ja etenevyyteen. Varsinkin kivikossa pääsee haastamaan isopyöräset 30 senttiä korkeemmat autot aivan täysin.

Juh@H 04.05.2010 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 666277)
Mutta pienistä puutteista huolimatta olen tyytyväinen auton toimintaan ja etenevyyteen. Varsinkin kivikossa pääsee haastamaan isopyöräset 30 senttiä korkeemmat autot aivan täysin.

Älähä ny!
Huhuja kuulin, että olis Jeeppiä jouduttu nyppäseen useempikin kerta.
Ja sellastakin kuulin, että 30cm korkeampaa hiluksia ei nyppäilty kertaakaan.
Enhän mä mitään tiedä. Kunhan vaan lämpimikseni vittuilen:D

BTW:
Kyllä sä siitä oot aika käytännöllisen pelin aikaan saanu.

454SS 04.05.2010 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 666277)
-Runkopalkkien päihin rautaa
-Etupuskuriin vinssipeti ja puskurinpäiden pidennys noin 10 senttiä.
-Etulokasuojien etureunoista siivut Kuubaan
-Tankinpanssari
-Takapään korotuspalat Kuubaan
-Palojen tilalle pidemmät riiput+apukierrejouset+lehtiä Kuubaan - konversio
-Ehkä taakse Traction bar
-Laa-puhelin

.

- Ai puskimet vai?
- Elä pidennä yhtään vaan laita vinssi maskin tilalle tai korin ja moottorin väliin. Muuten joudut tekemään homman uudestaan kun huomaat miten epäkäytännöllinen pidennetty puskuri on. Netti on pullollaan valmiita mallikuvia.
- Joutaishan noista lokareista siivu muualtakin :)
- Erittäin hyvä idea, koska uusi tankki maksaa kuitenkin sen pari sataa.
- Ei pöllömpää.
- Mihin tossa kierrejousirakenteessa enää noita lehtijousia tarvitsee?
- Sama ku edellinen.
- =muisto 1980-luvulta ;)

Jii 04.05.2010 20:21

Tankin panssari
 
Riippuen miten paksua rautaa on hakemassa, niin budjettimallisen panssarin tankkiin saa purkaamolta jonkin ZJ:n alta. Käy "heittämällä", kaksi reikää piti soientaa.

Pertsi 04.05.2010 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H (Viesti 666448)
Älähä ny!
Huhuja kuulin, että olis Jeeppiä jouduttu nyppäseen useempikin kerta.
Ja sellastakin kuulin, että 30cm korkeampaa hiluksia ei nyppäilty kertaakaan.
Enhän mä mitään tiedä. Kunhan vaan lämpimikseni vittuilen:D

BTW:
Kyllä sä siitä oot aika käytännöllisen pelin aikaan saanu.

Neljä kertaa taisin joutua narun jatkoksi :D Mutta pääs sentään nauttimaan kun nyppäsin nikkilän lukkoakselihirvityksen kiven päältä pois:p On tossa ainakin maantieominaisuudet vielä hiluksiin verrattuna aika hyvät, toisaalta eipä se hiluksi minkäänlaista käyttöautonvirkaa taida enää ikinä hoitaakaan...

Pertsi 04.05.2010 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 666454)
- Ai puskimet vai?
- Elä pidennä yhtään vaan laita vinssi maskin tilalle tai korin ja moottorin väliin. Muuten joudut tekemään homman uudestaan kun huomaat miten epäkäytännöllinen pidennetty puskuri on. Netti on pullollaan valmiita mallikuvia.
- Joutaishan noista lokareista siivu muualtakin :)
- Erittäin hyvä idea, koska uusi tankki maksaa kuitenkin sen pari sataa.
- Ei pöllömpää.
- Mihin tossa kierrejousirakenteessa enää noita lehtijousia tarvitsee?
- Sama ku edellinen.
- =muisto 1980-luvulta ;)

-Etupuskimen kiinnitykseen lisää ainevahvuutta että uskaltaa vinssin joskus pultata tohon keulaan. Puskurin päihin siis taaksepäin vähän pidennystä kun lokareista lähtee pois alaosat niin siihen tilalle.
-Vähän samaan tyyliin tulossa vinssin paikka kuin Rolling Jeepissä
-Ei tarvi enempää silpoo ku se 31 mahtuu:D :p
-Juu ja kun tankki on vaihdettu uuteen mädän tilalle
-"tukivarreks" putjettiratkasussa kun kaikki kilkkeet on hyllyssä
-Mukavampi siihen laa-puhelimeen on puhua kun kännykkään:D

Pertsi 04.05.2010 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jii (Viesti 666459)
Riippuen miten paksua rautaa on hakemassa, niin budjettimallisen panssarin tankkiin saa purkaamolta jonkin ZJ:n alta. Käy "heittämällä", kaksi reikää piti soientaa.

Eipä taida tossa ZJ:ssä olla niin paljoa rautaa että se mulle riittää eli tulossa joko 3mm hardox/raex tai 5mm musta rauta

Juh@H 04.05.2010 21:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 641293)
Tarkotus ei ole tehdä mitään venäjänsafarimörköä vaan sellanen pirssi jolla voi tarvittaessa käydä vaikka lapissa ajelulla jos siltä tuntuu.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H (Viesti 666448)

BTW:
Kyllä sä siitä oot aika käytännöllisen pelin aikaan saanu.


Jep hiluksia ei varmaan enää käyttiksenä nähdä, mutta sulla on pysyny toi ajatus selkeenä.
Ainakin VIELÄ:)

Pertsi 04.05.2010 21:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juh@H (Viesti 666486)
Jep hiluksia ei varmaan enää käyttiksenä nähdä, mutta sulla on pysyny toi ajatus selkeenä.
Ainakin VIELÄ:)

Joo enhän mä edes ajais volkkarilla jos se ei veis 8 litraa vähemmän satkulla:D Ehkä se mopo karkaa vielä joskus...

niko69 04.05.2010 22:45

kattele vinssistä mallia jeepperiltä tai 454ssltä tai multa (multa saa kuvia kännykällä) kaikki vähän erilailla mutta paikka sama (paras :) ) hyvä vinkki toi zj panssarin sopivuus! Kysyn heti kaverilta sitä huomenna 5.9 grandistä ( johon tulee madallussarja :( :) ) sitä kun vähän vahvistaa kriittisistä kohdista ni ei paina tonnia.

Vilkutin 05.05.2010 08:09

Mites ton LA kanssa tehdäään, hommataanko sulla samanlainen ku rikulla ja jorilla, n. 100€ paketti antenneineen... vai laitetaanko me se vanha mokoma?

Laittelen linkkiä kun saan vappusafari videon nettiiin, viime yönä piti mennä mutta netti pätkäs ninku arvata saattoi.

Pertsi 05.05.2010 10:21

Niko: Kyllä se vinssi tulee hieman RollingJeep tyyppisesti kun ei natsaa pidentää noita runkoaisoja tehdä uutta poikkipalkkia kun sen puskuriinkin saa kiinni.

Ville: Pistetään vanhaa Mokomaa, on muutakin rahanmenoo kun tää rotisko eikä noilla liiton rahoilla liikaa pääse pröystäilemään :D

454SS 05.05.2010 12:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi (Viesti 666601)
Niko: Kyllä se vinssi tulee hieman RollingJeep tyyppisesti kun ei natsaa pidentää noita runkoaisoja tehdä uutta poikkipalkkia kun sen puskuriinkin saa kiinni.

No mie ainakin oon lyhentäny koria ja kiinnittäny vinssin puskuriin.

Timo_L 05.05.2010 13:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 666546)
kattele vinssistä mallia jeepperiltä tai 454ssltä tai multa (multa saa kuvia kännykällä) kaikki vähän erilailla mutta paikka sama (paras :) ) hyvä vinkki toi zj panssarin sopivuus! Kysyn heti kaverilta sitä huomenna 5.9 grandistä ( johon tulee madallussarja :( :) ) sitä kun vähän vahvistaa kriittisistä kohdista ni ei paina tonnia.

On mullakin se upotettuna sinne syylarin alle, tosin ei ole vielä valmis ;) ..tosin mulla kyllä toi asennus vielä vähän muuttuu, eli tulee myös asentoon "pohja edellä". Loppupeleissä paras vaihtoehto. Vaijeri ehkä vaihtuu kyllä anruun ja tulee liukukita eikä rullakitaa. Painoa pois edestä, kun painaa muutenkin niin julmetusti..

edit: tässä olisi esimerkiksi aika hyvä vaihtoehto tehdä toi etupuskin:

http://www.jeepforum.com/forum/f11/e...ml#post9368390

http://www.jeepforum.com/forum/f11/e...ml#post9368390

niko69 05.05.2010 16:05

no anteeks timo et unohdin mainita sut !

Timo_L 05.05.2010 16:32

Ei auta, nyt oon kyllä pahasti loukkaantunu :D

..kaikkihan noi on jokseenkin samalla idealla toteutettu, ja ilmeisen hyväksi havaittu. Itse en kyllä edes heti älynnyt että noinkin sen vinssin upotuksen voisi tehdä, piti sitten kopioida idea muilta.

Vilkutin 05.05.2010 20:46

Jä täältä löytyy meidän vappusafari toimintaa, kokoa on sitten se 2gb, suosittelen lataamaan koko tiedoston ensin koneelle ja sitten katsomaan.

http://www.vilkutin.1g.fi/kuvat/Vide...+2010_720p.wmv

Timo_L 05.05.2010 21:11

Tuloillaan on, näyttäisi ~18 min. kestävän. Kommentoidaan kun ehdin katsoa :)

Pertsi 10.05.2010 18:41

Tänään tuli noille etulokasuojille näytettyä hieman rälläkkää. Melkonen on ero tohon renkaan edessä olevaan kohtauskulmaan. Samalla tuli otettua sisälokarit pois ja annettua vähän lekaa pyöräkoteloille. Ja kun kuvat on kivoja niin pistetään nyt pari otosta.

Lähtötilanne:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58942
Kuskin puoli silvottu:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58943
Ja sitten pari kuvaa lopputuloksesta:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58944
Apparin puolen lokarissa näkyykin jo vähän lommoa mikä aiheutu noista alhaalla roikkuvista lokarinreunoista :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58945

Etupuskuria pitäis seuraavaks alkaa modaamaan vinssiä varten.

niko69 11.05.2010 10:17

ei puskuria vaan "runkoa" joutuu modaamaan vinssiä varten!!! tee se kerralla ni ei tarvi tehä montaa kertaa!! vähän kun raapii päätä ja käyttää rälläkkää ni ni kohtauskulma parempi ku orkkiksena.
Hieno väri ;)

Pertsi 11.05.2010 18:47

Tämmöstä tänään

Puskurinpäihin jatkopätkät:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59014
Tohon väliin pienet kulmatuet kuuden millin lootusta:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59013
Tommosiin 16mm paksuihin lappuihin alan rakennella vinssin kiinnitystä:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59015
Puskurin palkkiin kolo ja tohon hahmolleen noi laput. Tohon kulmatukee vähän joka suuntaan ja palkki hitsataan takas umpeen 8mm lootulla. Jos huomenna kolahtais Warni matkahuoltoon niin pääsee suunnittelemaan lisää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59016

Sitten kun on saatu vinssi hahmolleen niin vahvistan tota puskurin kiinnitystä 8mm ja 6mm lootulla. Varmaan joutuu laittamaan tän rojektin jälkeen etupäähän tuuman korokepalat että saa kompensoitua vinssin ja vahvistusten tuoman lisäpainon.

Vilkutin 12.05.2010 13:23

pertsin peijooona, olekko millasen warnilaisen laittanu? HYVÄ VALINTA !!!

miten vahvistat noiden vahvojen lappujen (vinssipetien) kiinnityksen tuohon puskuriin?

Mjooo, etupyörän eteen tuli hienosti kyllä tilaa !!!

Pertsi 13.05.2010 12:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 668611)
pertsin peijooona, olekko millasen warnilaisen laittanu? HYVÄ VALINTA !!!

miten vahvistat noiden vahvojen lappujen (vinssipetien) kiinnityksen tuohon puskuriin?

Mjooo, etupyörän eteen tuli hienosti kyllä tilaa !!!

M8000 oli kunnon tarjouksessa ja taborit oli loppu atlokilta. Eiköhän toi saman vedä kun joku ysitonninen kiinanvinssi. Kaiken lisäksi toi on ainakin taulokoitten mukaan jopa vähän nopeempi ja selvästi pienenpi virrankulutukseltaan täydellä kuormituksella kun monet muut saman kokoluokan vinssit. Vinssi kiinnityks tulee mallia "kun järki loppuu niin lisätään materiaalivahvuuksia" elikkä paljon lisää rautaa puskuriin :D Josko se nyt huomen tulis matkahuoltoon kun eilen ei tullu..

Vilkutin 14.05.2010 06:03

juuu sano, ja taittopyörää on kuitenkin järkevä käyttäää kovemmissa upotuksissa, säästyy vinssiä kummasti. Ja sitten ei kyllä vedot lopu.

Joo sano, ajeleks koska hallille, ni punnitaan jeeppi? Meinattiin Nikkilän kanssa rykästä liinoja runkopalkkien ympäri ja åkermannin koukkuun vaaka ja ilmaan.

Pertsi 14.05.2010 08:54

Ei varmaan tänä viikonloppuna liiku tallista mihinkään...

Pertsi 17.05.2010 19:52

Juu nyt olis vinssi saatu keulille.

Ensi sovittelua keulalle, vähän jää ulos väkisinkin että riittää vielä jäähdytys kun tuppaa varsinkin laatikon jäähyttimen eteen tulemaan aika pahasti.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59601

Ton verran jätin rakoa että saa maskiverkon tohon taakse mahtuu ilma kiertämään vinssin ja jäähyttimien välissä kunnolla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59602

Valmis tuotos. Releboxi jäi aika hyvin suojaan tohon yhden putken taakse. Rullakita vaihdetaan joskus valurautaliukukitaan niin saa vielä keulaa ~ 8 senttiä lyhyemmäksi. Maskia en raaskinu alkaa pilkkomaan niin tuli laitettua tollanen verkko siihen, ruma mutta ajaa asiansa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59604

Keula laski taas puoltoista senttiä alaspäin... :mad: Takajousituksen kun tekee ensin uusiks niin pääsee mittailemaan minkälaiset korotuspalikat täytyy laittaa tohon Dopinssonien kaveriks.

pastirolli 19.05.2010 07:22

Kun tuo vinssi tuo lisää painoa keulalle niin eikö sitä saisi laitettua auton perään ja siitä sitten vedettyä jotenkin hienosti vaijerin perän kautta eteen? :)


Sivu luotu: 19:50 (GMT +2).