Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Patrollin ehostusta (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68664)

Rolpatti 07.02.2010 00:30

Patrollin ehostusta
 
Tämä murhe tuli hankittua reilu vuosi sitten ja lähtokohtana oli mätä paska.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27450

Kolme kuukautta kylmässä tallissa hitsattiin ja monen asian olis voinut tehdä jo silloin kunnolla...
alkuvaiheessa tuli todettua että kone on ihan PASKA... kansivikainen, väljä, vuotaa öljyä ja jäähdytinestettä.
Siitä sitten pikkuhiljaa varusteltiin ja annettiin sikaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39508
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51181
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46541

Suhteellisen vähillä vaurioilla pärjätty
-Ohjausimpukasta tiivisteet
-Vasen murros kappaleiksi
-Kone keitti kerran kuukaudessa
-Ohjausvarret
-klommoja ja hajonneita lamppuja

Nyt olis sitten tarkoitus laittaa palkkihelmat ja muutenkin kaunistella komistusta, samalla menee vaihtoon viimeisen silauksen raisiossa saanut moottori.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51171
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51176
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51170

Tänään kun laikkailin helmat pois niin kävi kerran jos toisenkin mielessä että olis pitänyt laittaa palkkihelmat jo heti alkuunsa kun helmat vielä oli muodossaan.

Sivuprojektina tuunattiin suomen rumin kattokorotus pois:
Eli kattokorotus oli tehty niin että joskus ilmeisesti jonkin koripajan asentama kattokorotus oli sahatu pois ja 30cm peltiliuskoilla liitetty se tähän yksilöön (kaksi kattoa päällekkäin)
Monta porattua popniittiä myöhemmin kattokorotus veks ja romuttamolta haettu katonpala hitsilla kiinni.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51172
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51177
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51174
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51175

Repro 07.02.2010 12:25

Eiks tohon kannattas laittaa polykarbonaattilevy niin ois maisemakatto? :)
Turvakaaret se sit kyl vaatis..

Rolpatti 07.02.2010 23:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 640144)
Eiks tohon kannattas laittaa polykarbonaattilevy niin ois maisemakatto? :)
Turvakaaret se sit kyl vaatis..

Kovin kävi tuokin mielessä, mutta aateltiin että tehään sitten kovakattonen:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51261
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51263

Pikkasen vielä kittiä ja lokasuoja evikkeiden alta paljastuneet yllärit migillä kuntoon niin päästään ruiskuttamaan mattamusta pintaan. :cool:
Perkele, meitä vaan kusetettiin kun saatiin valmiiks klommonen katto :D


Pikkasen raapisin tota omaakin:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51260
Tosta palkista kun näkyy taustalla olis tarkoitus noi helmat väsätä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51259

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51262
Sitä itseään oli helmat syönyt

Rolpatti 11.02.2010 00:34

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51428

TÄTÄ SE MUN UNENI TIES!!:eek:

Maalattavasta patikasta löytyi etupäästä tälläinen:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51430

Tarttis taakse laittaa pidemmät riiput ja eteen jos laittais vähän enempi ryhdissään olevat kierrejouset niin mahtuis 33"set pyörimään ja ei raaputtais juuri maalattuja kaaria.

Rolpatti 19.02.2010 00:22

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51911

Ovet katos kokonaan ja mistä tota paskaa oikeen tulee...??
Tarviikos tota koria jotenkin tukea jos laikataan kokonaan toi helma pois?

young n dum 19.02.2010 07:53

helmat
 
jos ihan kokonaan meinaat leikata sellai et b-pilari roikkuu tyhjän päällä ni laita jotku putket vaik vaakaan ettei ovi aukon mitat muutu + jotain putkia vinositeeks ettei katto nitkaha .

Rolpatti 21.02.2010 00:00

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52072
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52073

Tollaset pikkuset tue hitsailtiin ihan varmuudeksi ja sitten tunkilla palkki kiinni autoon ja miggiliimaa perän...
samalla tarttee ovista napata pala pois niin samalla säästyy mätien ovenkulmien paikkailulta

Rolpatti 07.03.2010 21:09

Ei sit arvon automaalarit mitään herneitä
 
Kun ne isot pojat aina sanoneet että ei kannata maalata pölyisessä paikassa niin sit ainut pölytön paikka oli pihalla.
Tulee muuten poijjaat sitten suomen eka patrolli missä on vinyylikatto.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53181
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53182
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53183
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53184
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53185
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53186
On ne kun kaks marjaa
Juu ja ISO kiitos kaverille kuka tän maalasi (on muuten sitten ihan oikeesti ihan ammattitaitonen automaalari)

bluevan 07.03.2010 21:13

No ei luulis hyttysiä/kärpäsiä olevan maalipinnassa. :D

Rolpatti 08.03.2010 21:44

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53224
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53225
Komia siitä tulee

Rompe1 08.03.2010 21:50

Hyvältä näyttää joo...
Mites tätä on tarkotus nostaa/korottaa? Vai onko tästä tulossa näitä uuden tyylisuunnan autoja, ja vuoróssa tontitus??? :D

Rolpatti 08.03.2010 22:03

Tätä ei nyt kyl saakeli vie lähetä korottamaanmihinkään suuntaan.... tai no jos aluks jotku renkaat laittais..
on muuten patrolliks aika ihmeellisen hyvä ajaa kun on tuolla etupäässä noi kierrevieterit

Rolpatti 14.03.2010 00:24

Hammaspeikko kävi kylässä ja hajotti etuperän niin että tuli oikeen ölperit ulos kannen ja banjon välistä

Rolpatti 17.03.2010 19:23

Joo eihän ne öljyt mistään banjon ja vaan oikeen reikiö oli kolmin kappalein
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53681
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53682
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53683
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53684

sisua45 17.03.2010 22:33

Mitä möhnää kattoon tuli? Näyttää tectyl-pullolta.

Rolpatti 17.03.2010 22:41

Tollanen iso katonpalaon melko ikävä vaihtaa ja kun katto oli jo entuudestaan kuin perunapelto ja katon reunoissa oli vielä iso läjä paikattuja pop-niitin reikiä niin tultiin siihen tulokseen että vedetään kiveniskumassa siihen kattoon niin tappaa pahimmat virheet ja ihan hyvä tuli ainakin omasta mielestäni ja ei oo ainakaan kukaan vielä (uskaltanut) rumaksi hakkunut

sisua45 17.03.2010 22:45

No se on hyvää siihen käyttöön. Ajattelin vaan, että onko vedetty alustamassa kattoon. Täälläpäin oli yksi "vinyylikattonen" auto, josta alkoi "vinyyli" sulamaan kesä helteellä. :D:D:D Vesikourua pitkin juoksi maahan...

Rolpatti 17.03.2010 22:52

se vois harmittaaa... ja vituttaa takana ajavaa kun pyyhkiät pyyhkii varmaan aika huonosti

Rolpatti 13.05.2010 21:36

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59146
Vanteessa oli jotain juttuuu lentänyt..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59147
Jarrutehokin oli heikentynyt huomattavasti

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59148
Syyllinen!!

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59150
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59151
Sit kun jarrut saatiin kuntoon niin paranneltii kulkupuolta...

Rolpatti 25.06.2010 21:27

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62619
Pikku krapulapäissämme saatii hyvä visio.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62620

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62621

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62622
Ja lavurihan siitä TOIVOTTAVASTI SYNTYY!

Jussit kaikille!

Rolpatti 27.06.2010 12:43

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62649
Ei se katon pala takaseinänä ole kylläkään ole niin rimpula miltä se näyttää...

Kaaret tarvitsis sitten varmasti kanssa laittaa kun on toi katon jännitys varmaankin hävinnyt

Rolpatti 27.06.2010 20:48

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62671

Toinen puoli olis jo melkein kunnossa

Rolpatti 04.08.2010 20:45

Varsinainen projekti odottelee akseleita ja uutta moottoria.......


Käyttöautoon uusia iskareita kävin metsästämässä jä löytys biiiltemasta tämmöset:
70-931 VAKIOISKUNVAIMENTAJA, VOLVO 19,95€ kipale
vieressä vakio etuiskari... jää nähtäväksi miten kestää...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64666
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64665

Rolpatti 02.06.2011 21:46

Pelit vaihtuu topikki pysyy..

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81878

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81880
Etulokari irti ettäi sai hakattua suoraksi kun oli joskus ottanut vähän kipiää..
alumiisiet lokarinlevikkeet sinäänsä ihan näppärät mutta kun ei noita alumiiniliima vehkeitä ole niin päätin ottaa irti.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81881
Nää nyt jää nyt ylimääräisiksi jos jollain olis kiinnostusta niin YV... takana on viel paikallaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81885
Vanha nautarauta irti kun ei oikeen sopinut vinssipuskurin aihioksi, tosin ei tääkän ihan valmiiksi tullut kun ei ole se vinssi sieltä saapunut...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81886
Tommoiset niistä nyt tuli, ei ehkä niin nätit kun noi alumiiniset mutta palvelee paremmin mun käyttöä ja sopii paremmin kun se on kohta lommonen...

Rompe1 02.06.2011 22:43

No nythän mä vasta tunnistin tän uuden kaaran... Tää majaili Humppilassa jokuaikasitten...

Rolpatti 22.07.2011 08:32

Etujouset olivat eriparia niinpä päätin vaihtaa ne ja samassa löytyi joustojen salat=runko halki
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84738
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84740
No puikkoliimalla me korjasimme sen. Joustenvaihdon yhteydessä vaihdoin kaikki josten puslat. Hantinpuolen takapusla oli hirttänyt kiinni pultin ympärille ja tarvitsi puukkosahaa irrotakseen.

Vinssikin löysi paikkansa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84770
soan se vaatis.

etsku 22.07.2011 23:46

Mielenkiinnosta kyselen, että miten tällääset patrollit vakiokunnossa tuola metässä menee ja kestää kun olis tulossa pikkupatrolli kovasti?

Rolpatti 23.07.2011 12:06

Toi mattamusta minkä katkastiin oli mulla vuoden ajossa ja sai metsässä melkoista sapiskaa ja yksi murros meni koko aikana, tosin se naputti jo melkoisesti kun pate mulle saapui. 31x10.5 gummeilla ja oli jokapäiväsessä ajossa. Pohja kannattaa panssaroida ja helmoihin tehä palkit. Ottaa vakiokorkusena aika helposti siipeensä ja sitten ei aukea enää ovet kunnolla... Voimansiirto on aika kestävää mutta kyllähän kaiken rikki saa..... Nimimerkillä yhden etuperän särkenyt talon parkkipaikalla.

etsku 23.07.2011 22:58

tänää käytii hakemassa patrolli :P eli hyvät kaupat taisin tehdä.

Rolpatti 20.08.2011 21:57

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86637

Ei ne SOA patukatkaan aina oo niin hirmu korkeita...

Harmaassa 70mm korinkorotus, pitemmät riiput ja alimittaiset 35" gummet

Vihreessä SOA ja alimittaiset 33" gummet

tarvii kattoa mitäs näistä rupee syntymään jos yhdistäis vaikka kaikki kolme patukkaa...

Rolpatti 21.08.2011 20:59

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86694

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86695

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86697

Pikku etuperäjumppaa...
Vanhasta etuperästä oli toi pinjonin akseli leikannut kiinni laakeriin niin pahasti että ei tullut edes väkisin takomalla (koko kierteen matka hakattu "sienen" malliseksi) ja sitten vielä hitsasin sisäkehän kylkeen puikolla pari palkoa että lämpölaajeneminen mylläisi mutta ei auttanut...

Uutta perää sitten vaan kasaamaan. yhdistellen auton mukana tulleita ja omia osia, toisenpuolen u-pultin jouduin väliaikaisesti tekemään jenkatangosta ei taida kestää pitemmän päälle???

To do listaa olis vielä
-tuulilasi- OK
-jarrut
-eteen ja taakse iskarit
-etuperän panssarointi
-pikkusen sähköjä
-taka-akselista hitsata traktionbarin kiinnikkeet kun on lähtenyt repeämään irti
-taka kardaani vaihtoon
-jonkunäkönen pakoputki
-pohjapanssari

jos sitä sit pääsis tonne torrolle parinviikonpäästä rummuttaa

Rolpatti 02.09.2011 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 792207)

Pikku etuperäjumppaa...
Vanhasta etuperästä oli toi pinjonin akseli leikannut kiinni laakeriin niin pahasti että ei tullut edes väkisin takomalla (koko kierteen matka hakattu "sienen" malliseksi) ja sitten vielä hitsasin sisäkehän kylkeen puikolla pari palkoa että lämpölaajeneminen mylläisi mutta ei auttanut...

Uutta perää sitten vaan kasaamaan. yhdistellen auton mukana tulleita ja omia osia, toisenpuolen u-pultin jouduin väliaikaisesti tekemään jenkatangosta ei taida kestää pitemmän päälle???

To do listaa olis vielä
-tuulilasi- OK
-jarrut - OK
-eteen ja taakse iskarit -OK
-etuperän panssarointi -Ei jaksa
-pikkusen sähköjä -Ei jaksa
-taka-akselista hitsata traktionbarin kiinnikkeet kun on lähtenyt repeämään irti -OK
-taka kardaani vaihtoon -Ei jaksa
-jonkunäkönen pakoputki -OK
-pohjapanssari -Ei jaksa

jos sitä sit pääsis tonne torrolle parinviikonpäästä rummuttaa

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87552

Roller 03.09.2011 10:02

meinasitko rakentaa soan jos et voisin ostaa sulta ohjaus hilkkeet omaan soa projektiin

Rolpatti 04.09.2011 10:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Roller (Viesti 795839)
meinasitko rakentaa soan jos et voisin ostaa sulta ohjaus hilkkeet omaan soa projektiin

Nii mitähalusit?? toi vihree on soattu ja toi harmaa on käyttöauto mikä soataan joskus... ei soatessa tarvi mitään erikoisia ohjausvermeitä vakiot käy

Roller 04.09.2011 14:03

eikös niitä tarvii muokata ja oliko se toinen jousen riippu tarvii olla erilainen. Jos ois kaikki osat valmiina niin ois helpompi toteuttaa kun ei oo omaa tallia pitäis olla kaikki osat valmiina kun ei voi jätää levällee

Rolpatti 04.09.2011 14:46

no tossa vihreessä ei oo ohjaukselle tehty mitään... vakio kilkkeillä.
ongelmana se että ohjausvarsi ottaa kiinni lehtijouseen tietynlaisessa joustossa.
sit toinen ongelma on että auto kääntyy toiseen suuntaan paremmin kun toiseen, mutta siitä selvitään kun irroitetaan ohjausvarsi simpukasta ja käännetään sen paikkaa. jos ohjausvarsi ottaa kiinni jouseen voi apusimpukkaa tiputtaa alaspäin jolloin kulma loivenee...

palstalta löytyy aikapaljon juttuja noista patukan soajutuista ja kuvia kans

Rolpatti 25.09.2011 19:32

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89386

Meni sitten patukka ajokunnottomaks.. piti tänä viikonloppuna irrotella toisesta patukasta kone mutta ei...

Miten onko kokemuksia että miten toi kannattaa korjata. kerran jo revennyt ja nyt repes sauman vierestä?!?

bluevan 25.09.2011 20:52

Pöröllähän oli tuota samaa ongelmaa. Kysäses siltä miten korjas ku mie en muista enää.

Rolpatti 25.10.2011 22:09

Tehoa lisää evo 2... ja VITUIKS
Eka turbotus oli vakio turbon pakosarjalla ja garretin isolla hukkaportittomalla To4 ahtimella... Ahtoi kivasti 1bar mutta tosin lähti ahtamaan vasta toosi isoilla kierroksilla EI hyvä...

No sitten tämä evo2 orkkis pakosarjalla ja pienemällä ahtimella...
ONGELMA: Ahdin herää tosi myöhään ja paineita vaan 0.5bar...
pumpussa oli vielä varaa joten väänsin syötöt aivan tappiin -> mustan savun määrä on aivan uskomaton ja edelleenkään ei paineita ja kaasupohjassa kun ajaa ja vedättää niin nippanappa 0.5bar vaikka kokoajan lyö mustaa.

KYSYMYS: Voiko ahdin hajota jotenkin niin että paineen alaisena ikäänkuin leikkaa kiinni ja ei jaksa pyöriä? Tosin kun vehkeen samuttaa ahdin pyörii pitkään koneen sammuttua ja ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä..
en usko että imusarjakaan vuotaa sillä ahtomittari menee kauniisti miinukselle kun irroittaa kaasusta ja kone ei ryntää vaikka toisen syöttöpumpun ohjausletkun irroittaa -> savuttaa vaan ihan vitust

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91847

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91848

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91850

Rolpatti 04.04.2012 17:57

Patukkaa lekalla päähän

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102503
Kappas keppanaa, etummaiset ja viimeiset korinkorvat oliva ainoot mitkä tarvitsi avata, muihin oli toi korroosio jo mukavasti iskenyt.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102502

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102501
Tuulilasi ja kattovalot jäi huomiselle. jos joku tuntee tarvitsevansa tosta korista jotain niin ÄKKII ilmotusta tulemaan

bluevan 04.04.2012 18:00

Onko toi kuvassa rungon ja kopan välissä näkyvä nolkki sama mikä toimitti jakkaran jalan virkaa ;)

Rolpatti 04.04.2012 18:17

Tarkkasilmäisen hyvä huomio =)

Kekkeruusi 05.04.2012 19:02

Mukava seurata rojektia kun on paljon kuvia ja hyvät selostukset

Rolpatti 05.04.2012 21:13

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102569
Kun traaktionbaarin irrottaa rungosta ei sen vissiin yleensä kuulu tippua maahan?!

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102568
Jäljistä päätellen ei oo vissiin oikeen koskaan purrut tohon akseliputkeen tuo edellisen kaverin sauma. viimekesänä puikolla tinasin sen parista kohtaa kiinni...
Menee uusiksi koko hässäkkä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102570

Huomista harrastepäivää haittaa kaverin gr-patukan jarruremppa... :(

VaraMara 09.04.2012 14:55

hellou nyt saatiin onneks jarruremppaakin edistymään

Rolpatti 22.04.2012 19:58

Mätämätämätä
 
Piti aloittaa akselien vaihto kun nää tän omat ei oikeen oo hyvät ja jollain aavikkoväleillä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103693

Purin keulasta painoa pois että on kivempi työstää, samalla menee vinnsi huoltoon ja tarttis uuden vaijerin.
Sitten auto käydä lossotti akkuja ladaten ja rupesin tunkkaamaan helmasta ylös ja kuului sellainen ääni että ihan kun kakka osuisi tuulettimeen ->
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103694
Vittuu kaikki etummaiset korinkiinnikepaikat ihan haperot, ei muuta kun kolvi kouraan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103695

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103696
U-pultilla oli yhtä huono päivä kun mulla...

Mites toi noin kävikö manuaalinapalukot suoraan automaattisten tilalle vai vaatiko se jotain kikkailuja?!?
Sitten olikos noissa tractionbaarin kulmissa jotain väliä? eli pitikös sen olla kardaanin suuntainen vai siten vaan kun parhaitein sopii...?!

Rolpatti 08.05.2012 08:22

Hiukan olis vielä tähänkin kilkottimeen tekemistä ennen viikonlopun officrossia.

OT:
Jos ei olis sit tuho näin totaalinen kun raision traijaleissa :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104728
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104729

bluevan 08.05.2012 09:03

Kattelin hetken kuvaa et mitä helv... onks sulla tojon akselit nykyään mut sit hokaisn et tuo murska oli siis bertasta :)

Rolpatti 08.05.2012 21:11

Ei hitto etkai sä mua niin hulluna pidä että laittaisin patukkaan heikommat akselit ;)

sumpe 08.05.2012 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 879865)
Ei hitto etkai sä mua niin hulluna pidä että laittaisin patukkaan heikommat akselit ;)

:D

Sami89 08.05.2012 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 879865)
Ei hitto etkai sä mua niin hulluna pidä että laittaisin patukkaan heikommat akselit ;)

Miun omaa oli laitettu.. Ja miä nyt sit kädet ruvella vaihtelen niit pois..:D:D

Rolpatti 05.10.2012 21:44

Hetkellinen mielenhäiriö tähän väliin.
 
Kun ei Patrollia tarvi koskaan korjata :D :p niin piti tämmöinen hapero hommata
Auto on vuosimallia 1990 2.6 bensiini 70mm korinkorotus ja joku dobinsonin alustasarja ja 35" mutikat alla.
Auto on kulkeutunut joskus 2007-2008 helsingistä turkuun.

Onkos jollain kokemuksia tosta 2.6 koneesta onko ihan susi?
Mistä tunnistaa onko tässä se vahvempi laatikko?
manuaali ja voimanulosotto löytyy.
Sitten onkos mimmoinen homma laittaa tojotan mekaaninen keulille? (kuvia kenties)

To doo listaa olis:
etuperän korjaus.
sähköjen elvytys.
vähän panssarontia.
Jonkunäköiset turvakaaretkin vois olla jees, toi katto näyttää aika huteralta.
Niin ja katto pään päälle, rätti on aivan valmis.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115230

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115232

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115233

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115231
On se OFFROADI ihanan maanläheinen harrastus :D

fj40 05.10.2012 23:22

Vahvemmassa loodassa ei ole peltistä "öljypohjaa".
Toyotan mekaanisen vinssin laitoin vaan väärinpäin keulaan. Kartaanin joutu tekeen iha ite.

Nuhapumppu 05.10.2012 23:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja fj40 (Viesti 923317)
Vahvemmassa loodassa ei ole peltistä "öljypohjaa".
Toyotan mekaanisen vinssin laitoin vaan väärinpäin keulaan. Kartaanin joutu tekeen iha ite.

Mutta jos mukana saa toyon kardaanini niin siihen tarvitsee tehdä vaan laipat itse ja lyhentää hieman,riippuu miten tekee. Tuolla joitakin kuvia omasta tekeleestä ja samaan tekeleeseen MCF sivuilta suoraan kopioituna ohjeet.
Lainaus:

Ensinmäisenä pitää muokata vinssin alkuperäistä taka kiinnitysrautaa vääntämällä se niin että se menee rungon mukaisesti. Vinssin saa vielä sisemmäs jos tuon takaraudan tekee kokonaan itse. Takaraudan hitsasin kasaan tuohon väännettyyn kulmaan ja pistin vielä vahvistukseksi 10mm pellistä palaset noiden leikattujen kohtien päälle estämään hitsisauman repeämiset. Takapään kiinnike tuli runkoon kahdella 12mm pultilla,rungon valmiisiin reikiin.
Sen jälkeen tein eturaudan niin että kiinnitys tapahtuu molemmilta puolin runkopalkkia,eli yhteensä 8 10mm pultilla.
Vinssi taas itsessään on eturaudassa kiinni neljällä 10mm pultilla ja taka raudassa neljällä 8mm pultilla.
Eturauta on 8mm lattarautaa,mutta alas hitsataan vielä rautaa että siihen tulee L profiili,nurkat ja välit on jo vahvistettu kuten kuvista näkyy.
Kardaanista piti ottaa ~30cm pois,itse lyhensin pidemmästä päästä että sain kannattimen lähemmäs alkuperäisiä rungon pultinreikiä.
Itse leikkasin boorin irti,mittasin sen oikeaan kohtaan ja hitsasin takaisin paikoilleen.
Soviteholkki ulosoton päähän on kokoa 75x50mm,holkkiin painettiin itse kiilaura ja kiila tehtiin itse kiilateräksestä. Laatikon päästä kardaanista leikkasin boorin pois ja hitsasin laipan siihen tilalle. http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsubishi/Pajero/Vinssi/

Rolpatti 07.10.2012 17:00

Kiitokset noista, tässä olis lisää kysymyksiä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115408
Kuuluukos tuon hanttarin puoleisen akselin tulla vain noin vähän tuohon pikkurattaaseen kun kuskinpuoli tulee niin reilusti läpi että ottaa kiinni tasauspyöristän keskitappiin?! \/noin
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115409

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115411
Tämä hantinpuolen välivetoakselin pää on joskus pyörinyt tyhjää...
Mikä lie aiheuttanut

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115410
TÄMÄ on nyt sitten se heikompi laatikko?

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115412
VOIMAPESÄ!

jyrze 07.10.2012 17:33

Tuohan on sama pata kun b2600 mazdassa.
Kyllä se ainakin hyvin 20tkm kesti kun mulla oli. Tosin tieajossa oli eikä ihan äärilleen vedätetty.
Melko janoinen ruiskukone oli, mutta ihan mukavan pirtee.

sami73 07.10.2012 20:03

Tosta vetoakselista on pettänyt se sokkarengas joka pitää sen akselin paikoillaan. Omassa "Naaperossa" kävi kerran ihan samanlailla.

elhapero 08.10.2012 16:06

Kyllä se jakolaatikon ketju antautuu ennen kun tuo pikkulaatikko.Jos oljyä on riittvästi vaihteistossa niin se kestää saman kun muutkin,yleensä ne on hajotettu öljyn vähyydellä tai väärällä öljyllä ja sitten niistä menee menee vaihteiston ja jakolaatikon välinen stefa,laatikko tyhjenee ja jakolaatikko täyttyy.En ole minä ainakaan saanut pikkulaatikkoo rikki,35" renkaita pyöritetty ja molemmissa päissä 100% lukot,vetoakseleita ja murrokksia on kyllä paukkunut ihan kiitettävästi, kerran jäi koko taka akseli reitille:D nyt paukkuu tuo jakolaatikon ketju.

Rolpatti 08.10.2012 19:54

Tänään taas olin pari tuntia tallilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115494
Varaosaperästä löyty tämmönen sisältä, vaikuttais ainakin vahvemmalta niin taidan laittaa tuon sinne eteen samalla jumpalla.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115495
Sisustaa purin, kaatopaikkatavaraa, kaikki läpimärkää ja kasvaa sammalta ja sieniä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115496
En tiedä kuin happamia nää yleensä on mutta tää oli ainut löytö.

Rolpatti 11.10.2012 21:32

Eilen hitsailin sen reijän umpeen ja irroitin vanhan etuperän.
Tänään jumppasin uden etuperän paikalleen ja STANA PERK VITT :mad:
En sit huomannut että vanha vetari ei sitten sovi tuohon uuteen perään rihloissa on joku vaivainen millin ero. en viittinyt enää uudestaan pudottaa perää niin napa sai lähteä...
Positiivisesti yllätyin että lähes yhtä kivuttomasti tuntuu pultiti aukeevan kun Patukassa :)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115623
Tähän jamaan jäi odottamaan.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115624
Siinä kun itse ähersin etuperän kimpussa niin Harri värkkäili maanläheisten jakkaroiden tilalle civikin pekit.

ELI etumurikassa oli rihlat erikokoisia mitä mahtaa olla takaperässä odotettavissa...

Rolpatti 16.10.2012 21:45

Etupää olis valmis oikeen uusien öljyjen kera, sitten on takaperän vuoro.
Proppu auki niin sieltä tuli aluksi litra vettä ja mustaa paskaa öljyntapaista toinen mokoma.
pinjonin laakerit on valmiit joten toivon mukaan uudemmanmallin murikka sopii.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115894

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115895


sit jos joku tarvii NIIN LAHJOTETAAN VAI NOUTO. mehut pysyy sisällä vaikka ulkokuori on ruttuinene
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115896

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115897

Rolpatti 18.10.2012 21:36

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116032

Ei se sitten tietenkään se ison perän murikka sopinut tohon pätkän banjoon vaan piti sitten silottaa banjo ja tehdä uudet pedit.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116033

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116034
Tässä vaiheessa sitten joku noheva tuli tallille vinoilemaan "Olisit tehnyt samalla SOAN" TOUH.... :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116035
Ei mitään hiekkalaatikko remonttia kun kurapaskaa.


http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116036
Tein 0.75mm pellistä tonne perään yhden levyn lisää.
saa sit käytänössä nähdä riittääkö.

Ison perän kardaanin laippa oli erillainen se piti vaihtaa mutta onneks sopi suoraan pikkuperästä, tuon ison perän jarrut oli aivan entiset ja pikkuperän vetarit ei sovi pituudeltaan isoon perään. Jarruremonttia tiedossa huomiseksi.

sisua45 19.10.2012 08:33

Mittasitko pienen ja ison perän lautaspyörän halkaisjoita?

Kiinnostaa vaan, kun olen molempia myymässä.

Rolpatti 19.10.2012 23:23

pienen voin mitata isoo en enöö viitni ellet sponsaa uusia jarruja ja tiivistliimoja :D

Rolpatti 23.10.2012 19:51

Sormet ruvilla poltettu pohjapanssareita.
kuvii ei oo keretty ottaa...

Rolpatti 04.11.2012 22:45

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117340

Worrycrossin tuloksia... onko yleinen vika? taidan kempata kiinni tohon ylätukivarteen

Tomppaa_ 05.11.2012 14:13

Ei tuo nyt ihan yleisimmästä päästä ole vaikka on noita vissiin muutma käynytkin. Eikös tuossa pitäisi olla joku lukkorengas joka pitää pallon kiinni? Kävisiköhän uudemman mallin pultattava versio miten helposti kiinni?

Rolpatti 05.11.2012 22:23

Ei ollut sokkaa se varmaan löytyy jostain imatran kuralätäköstä.

Oisko jollain kuvaa siitä uudemmasta niin vois piruuttaan kokeilla sovittaa, kun jos ton nyt kemppaa niin ei sitä sitten niin vaan vaihdeta

Tomppaa_ 07.11.2012 11:31

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=95180&page=3

Tuolla on jottai.

Rolpatti 19.11.2012 22:46

Kemppasin tuon yläpallon kiinni kun oli tuo varren reikäkin mennyt soikeaksi ja sain uuden ylätukivarren, vaihtaa sitten kun tuo pallo hajoaa lopulliesti.

Viikonloppuna raisiossa otti keula vähän kipeetä, tarvitsee värkkäillä keulaan vähän palkkipuskuria että kestää ajella niitä koivuja päin.

Sitten koko päivän vaivasi käyntiongelmat paukkuu putkeen ja kaasariin vuorotellen ja tehot pois, mulle jo hankintavaiheessa manailtii että tuo kaasutin on susi, mitäs mieltä porukat on?? jos on susi niin mistäs vehkeestä kannattaisi lähteä korvauskaasutinta metsätelemään??:eek:

Kankku 20.11.2012 15:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 939398)
Kemppasin tuon yläpallon kiinni kun oli tuo varren reikäkin mennyt soikeaksi ja sain uuden ylätukivarren, vaihtaa sitten kun tuo pallo hajoaa lopulliesti.

Viikonloppuna raisiossa otti keula vähän kipeetä, tarvitsee värkkäillä keulaan vähän palkkipuskuria että kestää ajella niitä koivuja päin.

Sitten koko päivän vaivasi käyntiongelmat paukkuu putkeen ja kaasariin vuorotellen ja tehot pois, mulle jo hankintavaiheessa manailtii että tuo kaasutin on susi, mitäs mieltä porukat on?? jos on susi niin mistäs vehkeestä kannattaisi lähteä korvauskaasutinta metsätelemään??:eek:

oletkos ihan varma että se mystinen pauke johtuu kaasarista, mä olisin kuvitellut että tulisi ennemmin kipinä puolelta ?

Nuhapumppu 20.11.2012 17:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kankku (Viesti 939561)
oletkos ihan varma että se mystinen pauke johtuu kaasarista, mä olisin kuvitellut että tulisi ennemmin kipinä puolelta ?

Samaa mietin itsekkin,yleensä tuo kaasariin potkiminen kertoo siitä että ajoitus on pielessä.

Rolpatti 20.11.2012 22:47

Voihan sekin olla mutta sitten kun taas toisaalta hävis välillä nuo paukkeet.. jakajan kyljessä oleva alipainesäädin tuskin säätää sytkää niin paljoa... loppupäivästä hävis tyhjäkäynti ja rikkaalla tuntus käyvän kun tulpat oli aivan mustat ja painoi kaasua niin tuli musta pöllähdys putkesta... ryyppy on mekaaninen niin tuskinpa sekään präkää
no viikonloppuna tarvii lyödä sytkä ja kaasari levälleen.

Kankku 21.11.2012 09:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 939801)
Voihan sekin olla mutta sitten kun taas toisaalta hävis välillä nuo paukkeet.. jakajan kyljessä oleva alipainesäädin tuskin säätää sytkää niin paljoa... loppupäivästä hävis tyhjäkäynti ja rikkaalla tuntus käyvän kun tulpat oli aivan mustat ja painoi kaasua niin tuli musta pöllähdys putkesta... ryyppy on mekaaninen niin tuskinpa sekään präkää
no viikonloppuna tarvii lyödä sytkä ja kaasari levälleen.

ettei vaan olis kärjettömän boksissa bitti menny poikittain ;)

Rolpatti 21.11.2012 19:25

Kai tommoses ihanuudes viel kärjet on :D no laitetaan läppäri kiinni niin eiköhän vikadiknostiikka kerro missä on onkelma

Rolpatti 25.11.2012 22:32

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118868

Keulaan laitettiin lisää rautaa ja vähän oijottiin kun koivu hyökkäs päälle...
Monenmoisten eri visioiden jälkeen tankiksi tuli 29l muovinen veneen tankki
Käyntihäiriö häviää kun ottaa ilmanputsaein irti ja ajaa ilman puhdistinta, vika palaa heti kun laittaa putsarin takaisin... ja joo joo snorkkeli ahdistaa mut miksi se toimi tuolla snorkkelilla ilman ongelmia ennen :mad::mad:

Imuvuotoja ei ollut, alipaineletkut tarkistettu.. kai se on vaan sohlo joltain kalvoltaan tai muultaan se kaasari...
hermo loppuu...

Rolpatti 23.02.2013 16:05

Pinnapultit meni vähän hassuiksi tuolla eurajoen officrossissa.
Piti nopeesti vaihtaa napa mut eihän se sit taas ihan niin mennyt kun elokuvissa... isos dieselis on isommat jarrut....

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124254

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124255

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124256

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124257

Rolpatti 16.05.2013 22:14

Päivitellääs tätäkin, kun ei ne vetovehkeet hajoo niin päivitetääs 35"x15 R15 :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130883
Happamat kaaret

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130884

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130885
Taakse tarttis kaaria kans hiukan avartaa tai sit rajottaa joustoja...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130886

mahtaakos ensin mennä kytkin :o

Rolpatti 28.05.2013 22:27

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131815

Pääkaari valmiina

Rompe1 29.05.2013 07:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 1010569)

Onks Marasta tullu julkisuuskammoinen?

Rolpatti 31.05.2013 00:20

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131907

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131908

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131909

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131910

Vähän hölmösti tuli tehtyä kun nyt kaari on auton uloin kohta tuolla ylhäällä mut ei ollut putkea niin paljon että ois voinu tehä uuden... menkööt ekoina omatekosina kaarina.

Takaperä on TAAS rempattu 0.7mm ja 1.2mm lisälevyt kitkassa... jos ei ny pidä niin sit seuraavaks kemppiii

huomenna vielä vedet posi akseleista ja öljyt tilalle.

Rolpatti 05.08.2013 20:32

Taas tuli patukka pihaan...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135794

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135796

Soa eteen, kierteet taakse, turvakaaret vinssit kumpiinkin päihin yms...
siitä se taas lähtee

Rolpatti 06.08.2013 20:46

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135843

Rolpatti 16.11.2013 09:42



Eihän sitä ny ihan pakko ollut särkee mut...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139811

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141862

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141863

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141864

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141865

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141866

Kuvat kertoo enepi kun tuhat sanaa... Pikkusen piti muitakin akselien osia vaihtaa niin purin parit patrollit ikäänkuin varaosiksi :D:D
Ja nyt on vielä kaikenlisäksi niin järkky darra että ei ees paljoa jaksa kirjailla

PunisherFIN 16.11.2013 11:27

teet tollasen heavy duty tyyppisen kardaanin siis patukkaan .) en oo vielkää kerenny perehtyy siihen ahdon alaseen, ku meni tapellessa sen etupyörän laakerin kans, mullo vissii olkalaakerit väljät ku pystysuunnas on välystä orkl..

Rolpatti 16.11.2013 16:08

siel on olkalaakereissa simmilevyt.. jos on aikanaan otettu simmit vittuun kun on ollut väljät laakerit ja nyt laitat uudet ilman simmejä niin menevät liika piukkaan...

PunisherFIN 18.11.2013 19:30

mistäs niitä simmejä saa, en oo aukassu moista, niin liekö jotain eksoottista kamaa taas vaihteeksi? päivällä tilattava varsin tamgearsilta molemmin puolin ne laakerit ja apparin puolelle sit pyöränlaakeri ku vittupää katsuri sano väärän puolen väljemmäksi ja touhukkaana tajunnu tarkistaa et kumpi se pahempi on :P

Sami89 18.11.2013 19:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 1066876)

Savua on ku taikurin teltassa.:D:D

PunisherFIN 18.11.2013 20:02

joo mie kahoin kans et voimasavua ainaki tulloo ja PALJON :D pittää vissii tutustua Rolpatin ohojeilla omanki patun syötön säätöihin :D

Sami89 18.11.2013 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN (Viesti 1067904)
joo mie kahoin kans et voimasavua ainaki tulloo ja PALJON :D pittää vissii tutustua Rolpatin ohojeilla omanki patun syötön säätöihin :D

Samanlainen ellei jopa hiukka isompi savupilvi leijuu aina miunki oman ympärillä ku hiukka antaa happea.:D:D

Rolpatti 23.11.2014 22:10

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166795
Noin 11kk sitten meni tatsuni särki ja avoin etuperän kannen ja sitten tuli kesä, kärpäset ja känni... tänään sitten jatkoin homaa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166794
Jotain alkavaa ruostetta :D

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166796
Pikkusen etuperään samalla päivitystä.

mäksä 23.11.2014 22:14

jatkoitko känniä kärpästen kanssa ja mieteit kesää.. ???? :eek::eek: :D:D:D:D:D:D:D ;););););)

Rolpatti 23.11.2014 22:14

Milläs tota saa lisää voimaa tohon ohjaukseen? tehokkampi pumppu? simpukka vaihtoon?

Sami89 24.11.2014 08:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 1180025)
Milläs tota saa lisää voimaa tohon ohjaukseen? tehokkampi pumppu? simpukka vaihtoon?

Pumppu vaihtoo+apuorbbi.


Sivu luotu: 13:00 (GMT +2).