![]() |
Patrollin ehostusta
Tämä murhe tuli hankittua reilu vuosi sitten ja lähtokohtana oli mätä paska.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=27450 Kolme kuukautta kylmässä tallissa hitsattiin ja monen asian olis voinut tehdä jo silloin kunnolla... alkuvaiheessa tuli todettua että kone on ihan PASKA... kansivikainen, väljä, vuotaa öljyä ja jäähdytinestettä. Siitä sitten pikkuhiljaa varusteltiin ja annettiin sikaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39508 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51181 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46541 Suhteellisen vähillä vaurioilla pärjätty -Ohjausimpukasta tiivisteet -Vasen murros kappaleiksi -Kone keitti kerran kuukaudessa -Ohjausvarret -klommoja ja hajonneita lamppuja Nyt olis sitten tarkoitus laittaa palkkihelmat ja muutenkin kaunistella komistusta, samalla menee vaihtoon viimeisen silauksen raisiossa saanut moottori. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51171 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51176 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51170 Tänään kun laikkailin helmat pois niin kävi kerran jos toisenkin mielessä että olis pitänyt laittaa palkkihelmat jo heti alkuunsa kun helmat vielä oli muodossaan. Sivuprojektina tuunattiin suomen rumin kattokorotus pois: Eli kattokorotus oli tehty niin että joskus ilmeisesti jonkin koripajan asentama kattokorotus oli sahatu pois ja 30cm peltiliuskoilla liitetty se tähän yksilöön (kaksi kattoa päällekkäin) Monta porattua popniittiä myöhemmin kattokorotus veks ja romuttamolta haettu katonpala hitsilla kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51172 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51177 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51174 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51175 |
Eiks tohon kannattas laittaa polykarbonaattilevy niin ois maisemakatto? :)
Turvakaaret se sit kyl vaatis.. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51261 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51263 Pikkasen vielä kittiä ja lokasuoja evikkeiden alta paljastuneet yllärit migillä kuntoon niin päästään ruiskuttamaan mattamusta pintaan. :cool: Perkele, meitä vaan kusetettiin kun saatiin valmiiks klommonen katto :D Pikkasen raapisin tota omaakin: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51260 Tosta palkista kun näkyy taustalla olis tarkoitus noi helmat väsätä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51259 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51262 Sitä itseään oli helmat syönyt |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51428
TÄTÄ SE MUN UNENI TIES!!:eek: Maalattavasta patikasta löytyi etupäästä tälläinen: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51430 Tarttis taakse laittaa pidemmät riiput ja eteen jos laittais vähän enempi ryhdissään olevat kierrejouset niin mahtuis 33"set pyörimään ja ei raaputtais juuri maalattuja kaaria. |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51911
Ovet katos kokonaan ja mistä tota paskaa oikeen tulee...?? Tarviikos tota koria jotenkin tukea jos laikataan kokonaan toi helma pois? |
helmat
jos ihan kokonaan meinaat leikata sellai et b-pilari roikkuu tyhjän päällä ni laita jotku putket vaik vaakaan ettei ovi aukon mitat muutu + jotain putkia vinositeeks ettei katto nitkaha .
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52072
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52073 Tollaset pikkuset tue hitsailtiin ihan varmuudeksi ja sitten tunkilla palkki kiinni autoon ja miggiliimaa perän... samalla tarttee ovista napata pala pois niin samalla säästyy mätien ovenkulmien paikkailulta |
Ei sit arvon automaalarit mitään herneitä
Kun ne isot pojat aina sanoneet että ei kannata maalata pölyisessä paikassa niin sit ainut pölytön paikka oli pihalla.
Tulee muuten poijjaat sitten suomen eka patrolli missä on vinyylikatto. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53181 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53182 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53183 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53184 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53185 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53186 On ne kun kaks marjaa Juu ja ISO kiitos kaverille kuka tän maalasi (on muuten sitten ihan oikeesti ihan ammattitaitonen automaalari) |
No ei luulis hyttysiä/kärpäsiä olevan maalipinnassa. :D
|
|
Hyvältä näyttää joo...
Mites tätä on tarkotus nostaa/korottaa? Vai onko tästä tulossa näitä uuden tyylisuunnan autoja, ja vuoróssa tontitus??? :D |
Tätä ei nyt kyl saakeli vie lähetä korottamaanmihinkään suuntaan.... tai no jos aluks jotku renkaat laittais..
on muuten patrolliks aika ihmeellisen hyvä ajaa kun on tuolla etupäässä noi kierrevieterit |
Hammaspeikko kävi kylässä ja hajotti etuperän niin että tuli oikeen ölperit ulos kannen ja banjon välistä
|
Joo eihän ne öljyt mistään banjon ja vaan oikeen reikiö oli kolmin kappalein
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53681 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53682 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53683 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53684 |
Mitä möhnää kattoon tuli? Näyttää tectyl-pullolta.
|
Tollanen iso katonpalaon melko ikävä vaihtaa ja kun katto oli jo entuudestaan kuin perunapelto ja katon reunoissa oli vielä iso läjä paikattuja pop-niitin reikiä niin tultiin siihen tulokseen että vedetään kiveniskumassa siihen kattoon niin tappaa pahimmat virheet ja ihan hyvä tuli ainakin omasta mielestäni ja ei oo ainakaan kukaan vielä (uskaltanut) rumaksi hakkunut
|
No se on hyvää siihen käyttöön. Ajattelin vaan, että onko vedetty alustamassa kattoon. Täälläpäin oli yksi "vinyylikattonen" auto, josta alkoi "vinyyli" sulamaan kesä helteellä. :D:D:D Vesikourua pitkin juoksi maahan...
|
se vois harmittaaa... ja vituttaa takana ajavaa kun pyyhkiät pyyhkii varmaan aika huonosti
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59146
Vanteessa oli jotain juttuuu lentänyt.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59147 Jarrutehokin oli heikentynyt huomattavasti http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59148 Syyllinen!! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59150 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=59151 Sit kun jarrut saatiin kuntoon niin paranneltii kulkupuolta... |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62619
Pikku krapulapäissämme saatii hyvä visio. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62620 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62621 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62622 Ja lavurihan siitä TOIVOTTAVASTI SYNTYY! Jussit kaikille! |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62649
Ei se katon pala takaseinänä ole kylläkään ole niin rimpula miltä se näyttää... Kaaret tarvitsis sitten varmasti kanssa laittaa kun on toi katon jännitys varmaankin hävinnyt |
|
Varsinainen projekti odottelee akseleita ja uutta moottoria.......
Käyttöautoon uusia iskareita kävin metsästämässä jä löytys biiiltemasta tämmöset: 70-931 VAKIOISKUNVAIMENTAJA, VOLVO 19,95€ kipale vieressä vakio etuiskari... jää nähtäväksi miten kestää... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64666 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=64665 |
Pelit vaihtuu topikki pysyy..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81878 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81880 Etulokari irti ettäi sai hakattua suoraksi kun oli joskus ottanut vähän kipiää.. alumiisiet lokarinlevikkeet sinäänsä ihan näppärät mutta kun ei noita alumiiniliima vehkeitä ole niin päätin ottaa irti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81881 Nää nyt jää nyt ylimääräisiksi jos jollain olis kiinnostusta niin YV... takana on viel paikallaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81885 Vanha nautarauta irti kun ei oikeen sopinut vinssipuskurin aihioksi, tosin ei tääkän ihan valmiiksi tullut kun ei ole se vinssi sieltä saapunut... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81886 Tommoiset niistä nyt tuli, ei ehkä niin nätit kun noi alumiiniset mutta palvelee paremmin mun käyttöä ja sopii paremmin kun se on kohta lommonen... |
No nythän mä vasta tunnistin tän uuden kaaran... Tää majaili Humppilassa jokuaikasitten...
|
Etujouset olivat eriparia niinpä päätin vaihtaa ne ja samassa löytyi joustojen salat=runko halki
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84738 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84740 No puikkoliimalla me korjasimme sen. Joustenvaihdon yhteydessä vaihdoin kaikki josten puslat. Hantinpuolen takapusla oli hirttänyt kiinni pultin ympärille ja tarvitsi puukkosahaa irrotakseen. Vinssikin löysi paikkansa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=84770 soan se vaatis. |
Mielenkiinnosta kyselen, että miten tällääset patrollit vakiokunnossa tuola metässä menee ja kestää kun olis tulossa pikkupatrolli kovasti?
|
Toi mattamusta minkä katkastiin oli mulla vuoden ajossa ja sai metsässä melkoista sapiskaa ja yksi murros meni koko aikana, tosin se naputti jo melkoisesti kun pate mulle saapui. 31x10.5 gummeilla ja oli jokapäiväsessä ajossa. Pohja kannattaa panssaroida ja helmoihin tehä palkit. Ottaa vakiokorkusena aika helposti siipeensä ja sitten ei aukea enää ovet kunnolla... Voimansiirto on aika kestävää mutta kyllähän kaiken rikki saa..... Nimimerkillä yhden etuperän särkenyt talon parkkipaikalla.
|
tänää käytii hakemassa patrolli :P eli hyvät kaupat taisin tehdä.
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86637
Ei ne SOA patukatkaan aina oo niin hirmu korkeita... Harmaassa 70mm korinkorotus, pitemmät riiput ja alimittaiset 35" gummet Vihreessä SOA ja alimittaiset 33" gummet tarvii kattoa mitäs näistä rupee syntymään jos yhdistäis vaikka kaikki kolme patukkaa... |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86694
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86695 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=86697 Pikku etuperäjumppaa... Vanhasta etuperästä oli toi pinjonin akseli leikannut kiinni laakeriin niin pahasti että ei tullut edes väkisin takomalla (koko kierteen matka hakattu "sienen" malliseksi) ja sitten vielä hitsasin sisäkehän kylkeen puikolla pari palkoa että lämpölaajeneminen mylläisi mutta ei auttanut... Uutta perää sitten vaan kasaamaan. yhdistellen auton mukana tulleita ja omia osia, toisenpuolen u-pultin jouduin väliaikaisesti tekemään jenkatangosta ei taida kestää pitemmän päälle??? To do listaa olis vielä -tuulilasi- OK -jarrut -eteen ja taakse iskarit -etuperän panssarointi -pikkusen sähköjä -taka-akselista hitsata traktionbarin kiinnikkeet kun on lähtenyt repeämään irti -taka kardaani vaihtoon -jonkunäkönen pakoputki -pohjapanssari jos sitä sit pääsis tonne torrolle parinviikonpäästä rummuttaa |
Lainaus:
|
meinasitko rakentaa soan jos et voisin ostaa sulta ohjaus hilkkeet omaan soa projektiin
|
Lainaus:
|
eikös niitä tarvii muokata ja oliko se toinen jousen riippu tarvii olla erilainen. Jos ois kaikki osat valmiina niin ois helpompi toteuttaa kun ei oo omaa tallia pitäis olla kaikki osat valmiina kun ei voi jätää levällee
|
no tossa vihreessä ei oo ohjaukselle tehty mitään... vakio kilkkeillä.
ongelmana se että ohjausvarsi ottaa kiinni lehtijouseen tietynlaisessa joustossa. sit toinen ongelma on että auto kääntyy toiseen suuntaan paremmin kun toiseen, mutta siitä selvitään kun irroitetaan ohjausvarsi simpukasta ja käännetään sen paikkaa. jos ohjausvarsi ottaa kiinni jouseen voi apusimpukkaa tiputtaa alaspäin jolloin kulma loivenee... palstalta löytyy aikapaljon juttuja noista patukan soajutuista ja kuvia kans |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=89386
Meni sitten patukka ajokunnottomaks.. piti tänä viikonloppuna irrotella toisesta patukasta kone mutta ei... Miten onko kokemuksia että miten toi kannattaa korjata. kerran jo revennyt ja nyt repes sauman vierestä?!? |
Pöröllähän oli tuota samaa ongelmaa. Kysäses siltä miten korjas ku mie en muista enää.
|
Tehoa lisää evo 2... ja VITUIKS
Eka turbotus oli vakio turbon pakosarjalla ja garretin isolla hukkaportittomalla To4 ahtimella... Ahtoi kivasti 1bar mutta tosin lähti ahtamaan vasta toosi isoilla kierroksilla EI hyvä... No sitten tämä evo2 orkkis pakosarjalla ja pienemällä ahtimella... ONGELMA: Ahdin herää tosi myöhään ja paineita vaan 0.5bar... pumpussa oli vielä varaa joten väänsin syötöt aivan tappiin -> mustan savun määrä on aivan uskomaton ja edelleenkään ei paineita ja kaasupohjassa kun ajaa ja vedättää niin nippanappa 0.5bar vaikka kokoajan lyö mustaa. KYSYMYS: Voiko ahdin hajota jotenkin niin että paineen alaisena ikäänkuin leikkaa kiinni ja ei jaksa pyöriä? Tosin kun vehkeen samuttaa ahdin pyörii pitkään koneen sammuttua ja ei pidä mitään ylimääräisiä ääniä.. en usko että imusarjakaan vuotaa sillä ahtomittari menee kauniisti miinukselle kun irroittaa kaasusta ja kone ei ryntää vaikka toisen syöttöpumpun ohjausletkun irroittaa -> savuttaa vaan ihan vitust http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91847 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91848 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91850 |
Patukkaa lekalla päähän
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102503 Kappas keppanaa, etummaiset ja viimeiset korinkorvat oliva ainoot mitkä tarvitsi avata, muihin oli toi korroosio jo mukavasti iskenyt. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102502 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102501 Tuulilasi ja kattovalot jäi huomiselle. jos joku tuntee tarvitsevansa tosta korista jotain niin ÄKKII ilmotusta tulemaan |
Onko toi kuvassa rungon ja kopan välissä näkyvä nolkki sama mikä toimitti jakkaran jalan virkaa ;)
|
Tarkkasilmäisen hyvä huomio =)
|
Mukava seurata rojektia kun on paljon kuvia ja hyvät selostukset
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102569
Kun traaktionbaarin irrottaa rungosta ei sen vissiin yleensä kuulu tippua maahan?! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102568 Jäljistä päätellen ei oo vissiin oikeen koskaan purrut tohon akseliputkeen tuo edellisen kaverin sauma. viimekesänä puikolla tinasin sen parista kohtaa kiinni... Menee uusiksi koko hässäkkä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102570 Huomista harrastepäivää haittaa kaverin gr-patukan jarruremppa... :( |
hellou nyt saatiin onneks jarruremppaakin edistymään
|
Mätämätämätä
Piti aloittaa akselien vaihto kun nää tän omat ei oikeen oo hyvät ja jollain aavikkoväleillä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103693 Purin keulasta painoa pois että on kivempi työstää, samalla menee vinnsi huoltoon ja tarttis uuden vaijerin. Sitten auto käydä lossotti akkuja ladaten ja rupesin tunkkaamaan helmasta ylös ja kuului sellainen ääni että ihan kun kakka osuisi tuulettimeen -> http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103694 Vittuu kaikki etummaiset korinkiinnikepaikat ihan haperot, ei muuta kun kolvi kouraan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103695 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103696 U-pultilla oli yhtä huono päivä kun mulla... Mites toi noin kävikö manuaalinapalukot suoraan automaattisten tilalle vai vaatiko se jotain kikkailuja?!? Sitten olikos noissa tractionbaarin kulmissa jotain väliä? eli pitikös sen olla kardaanin suuntainen vai siten vaan kun parhaitein sopii...?! |
Hiukan olis vielä tähänkin kilkottimeen tekemistä ennen viikonlopun officrossia.
OT: Jos ei olis sit tuho näin totaalinen kun raision traijaleissa :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104728 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=104729 |
Kattelin hetken kuvaa et mitä helv... onks sulla tojon akselit nykyään mut sit hokaisn et tuo murska oli siis bertasta :)
|
Ei hitto etkai sä mua niin hulluna pidä että laittaisin patukkaan heikommat akselit ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hetkellinen mielenhäiriö tähän väliin.
Kun ei Patrollia tarvi koskaan korjata :D :p niin piti tämmöinen hapero hommata
Auto on vuosimallia 1990 2.6 bensiini 70mm korinkorotus ja joku dobinsonin alustasarja ja 35" mutikat alla. Auto on kulkeutunut joskus 2007-2008 helsingistä turkuun. Onkos jollain kokemuksia tosta 2.6 koneesta onko ihan susi? Mistä tunnistaa onko tässä se vahvempi laatikko? manuaali ja voimanulosotto löytyy. Sitten onkos mimmoinen homma laittaa tojotan mekaaninen keulille? (kuvia kenties) To doo listaa olis: etuperän korjaus. sähköjen elvytys. vähän panssarontia. Jonkunäköiset turvakaaretkin vois olla jees, toi katto näyttää aika huteralta. Niin ja katto pään päälle, rätti on aivan valmis. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115230 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115232 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115233 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115231 On se OFFROADI ihanan maanläheinen harrastus :D |
Vahvemmassa loodassa ei ole peltistä "öljypohjaa".
Toyotan mekaanisen vinssin laitoin vaan väärinpäin keulaan. Kartaanin joutu tekeen iha ite. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Kiitokset noista, tässä olis lisää kysymyksiä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115408 Kuuluukos tuon hanttarin puoleisen akselin tulla vain noin vähän tuohon pikkurattaaseen kun kuskinpuoli tulee niin reilusti läpi että ottaa kiinni tasauspyöristän keskitappiin?! \/noin http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115409 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115411 Tämä hantinpuolen välivetoakselin pää on joskus pyörinyt tyhjää... Mikä lie aiheuttanut http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115410 TÄMÄ on nyt sitten se heikompi laatikko? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115412 VOIMAPESÄ! |
Tuohan on sama pata kun b2600 mazdassa.
Kyllä se ainakin hyvin 20tkm kesti kun mulla oli. Tosin tieajossa oli eikä ihan äärilleen vedätetty. Melko janoinen ruiskukone oli, mutta ihan mukavan pirtee. |
Tosta vetoakselista on pettänyt se sokkarengas joka pitää sen akselin paikoillaan. Omassa "Naaperossa" kävi kerran ihan samanlailla.
|
Kyllä se jakolaatikon ketju antautuu ennen kun tuo pikkulaatikko.Jos oljyä on riittvästi vaihteistossa niin se kestää saman kun muutkin,yleensä ne on hajotettu öljyn vähyydellä tai väärällä öljyllä ja sitten niistä menee menee vaihteiston ja jakolaatikon välinen stefa,laatikko tyhjenee ja jakolaatikko täyttyy.En ole minä ainakaan saanut pikkulaatikkoo rikki,35" renkaita pyöritetty ja molemmissa päissä 100% lukot,vetoakseleita ja murrokksia on kyllä paukkunut ihan kiitettävästi, kerran jäi koko taka akseli reitille:D nyt paukkuu tuo jakolaatikon ketju.
|
Tänään taas olin pari tuntia tallilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115494 Varaosaperästä löyty tämmönen sisältä, vaikuttais ainakin vahvemmalta niin taidan laittaa tuon sinne eteen samalla jumpalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115495 Sisustaa purin, kaatopaikkatavaraa, kaikki läpimärkää ja kasvaa sammalta ja sieniä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115496 En tiedä kuin happamia nää yleensä on mutta tää oli ainut löytö. |
Eilen hitsailin sen reijän umpeen ja irroitin vanhan etuperän.
Tänään jumppasin uden etuperän paikalleen ja STANA PERK VITT :mad: En sit huomannut että vanha vetari ei sitten sovi tuohon uuteen perään rihloissa on joku vaivainen millin ero. en viittinyt enää uudestaan pudottaa perää niin napa sai lähteä... Positiivisesti yllätyin että lähes yhtä kivuttomasti tuntuu pultiti aukeevan kun Patukassa :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115623 Tähän jamaan jäi odottamaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115624 Siinä kun itse ähersin etuperän kimpussa niin Harri värkkäili maanläheisten jakkaroiden tilalle civikin pekit. ELI etumurikassa oli rihlat erikokoisia mitä mahtaa olla takaperässä odotettavissa... |
Etupää olis valmis oikeen uusien öljyjen kera, sitten on takaperän vuoro.
Proppu auki niin sieltä tuli aluksi litra vettä ja mustaa paskaa öljyntapaista toinen mokoma. pinjonin laakerit on valmiit joten toivon mukaan uudemmanmallin murikka sopii. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115894 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115895 sit jos joku tarvii NIIN LAHJOTETAAN VAI NOUTO. mehut pysyy sisällä vaikka ulkokuori on ruttuinene http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115896 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=115897 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116032
Ei se sitten tietenkään se ison perän murikka sopinut tohon pätkän banjoon vaan piti sitten silottaa banjo ja tehdä uudet pedit. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116033 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116034 Tässä vaiheessa sitten joku noheva tuli tallille vinoilemaan "Olisit tehnyt samalla SOAN" TOUH.... :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116035 Ei mitään hiekkalaatikko remonttia kun kurapaskaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=116036 Tein 0.75mm pellistä tonne perään yhden levyn lisää. saa sit käytänössä nähdä riittääkö. Ison perän kardaanin laippa oli erillainen se piti vaihtaa mutta onneks sopi suoraan pikkuperästä, tuon ison perän jarrut oli aivan entiset ja pikkuperän vetarit ei sovi pituudeltaan isoon perään. Jarruremonttia tiedossa huomiseksi. |
Mittasitko pienen ja ison perän lautaspyörän halkaisjoita?
Kiinnostaa vaan, kun olen molempia myymässä. |
pienen voin mitata isoo en enöö viitni ellet sponsaa uusia jarruja ja tiivistliimoja :D
|
Sormet ruvilla poltettu pohjapanssareita.
kuvii ei oo keretty ottaa... |
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=117340
Worrycrossin tuloksia... onko yleinen vika? taidan kempata kiinni tohon ylätukivarteen |
Ei tuo nyt ihan yleisimmästä päästä ole vaikka on noita vissiin muutma käynytkin. Eikös tuossa pitäisi olla joku lukkorengas joka pitää pallon kiinni? Kävisiköhän uudemman mallin pultattava versio miten helposti kiinni?
|
Ei ollut sokkaa se varmaan löytyy jostain imatran kuralätäköstä.
Oisko jollain kuvaa siitä uudemmasta niin vois piruuttaan kokeilla sovittaa, kun jos ton nyt kemppaa niin ei sitä sitten niin vaan vaihdeta |
|
Kemppasin tuon yläpallon kiinni kun oli tuo varren reikäkin mennyt soikeaksi ja sain uuden ylätukivarren, vaihtaa sitten kun tuo pallo hajoaa lopulliesti.
Viikonloppuna raisiossa otti keula vähän kipeetä, tarvitsee värkkäillä keulaan vähän palkkipuskuria että kestää ajella niitä koivuja päin. Sitten koko päivän vaivasi käyntiongelmat paukkuu putkeen ja kaasariin vuorotellen ja tehot pois, mulle jo hankintavaiheessa manailtii että tuo kaasutin on susi, mitäs mieltä porukat on?? jos on susi niin mistäs vehkeestä kannattaisi lähteä korvauskaasutinta metsätelemään??:eek: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Voihan sekin olla mutta sitten kun taas toisaalta hävis välillä nuo paukkeet.. jakajan kyljessä oleva alipainesäädin tuskin säätää sytkää niin paljoa... loppupäivästä hävis tyhjäkäynti ja rikkaalla tuntus käyvän kun tulpat oli aivan mustat ja painoi kaasua niin tuli musta pöllähdys putkesta... ryyppy on mekaaninen niin tuskinpa sekään präkää
no viikonloppuna tarvii lyödä sytkä ja kaasari levälleen. |
Lainaus:
|
Kai tommoses ihanuudes viel kärjet on :D no laitetaan läppäri kiinni niin eiköhän vikadiknostiikka kerro missä on onkelma
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=118868
Keulaan laitettiin lisää rautaa ja vähän oijottiin kun koivu hyökkäs päälle... Monenmoisten eri visioiden jälkeen tankiksi tuli 29l muovinen veneen tankki Käyntihäiriö häviää kun ottaa ilmanputsaein irti ja ajaa ilman puhdistinta, vika palaa heti kun laittaa putsarin takaisin... ja joo joo snorkkeli ahdistaa mut miksi se toimi tuolla snorkkelilla ilman ongelmia ennen :mad::mad: Imuvuotoja ei ollut, alipaineletkut tarkistettu.. kai se on vaan sohlo joltain kalvoltaan tai muultaan se kaasari... hermo loppuu... |
Pinnapultit meni vähän hassuiksi tuolla eurajoen officrossissa.
Piti nopeesti vaihtaa napa mut eihän se sit taas ihan niin mennyt kun elokuvissa... isos dieselis on isommat jarrut.... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124254 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124255 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124256 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=124257 |
Päivitellääs tätäkin, kun ei ne vetovehkeet hajoo niin päivitetääs 35"x15 R15 :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130883 Happamat kaaret http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130884 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130885 Taakse tarttis kaaria kans hiukan avartaa tai sit rajottaa joustoja... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=130886 mahtaakos ensin mennä kytkin :o |
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131907
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131908 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131909 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131910 Vähän hölmösti tuli tehtyä kun nyt kaari on auton uloin kohta tuolla ylhäällä mut ei ollut putkea niin paljon että ois voinu tehä uuden... menkööt ekoina omatekosina kaarina. Takaperä on TAAS rempattu 0.7mm ja 1.2mm lisälevyt kitkassa... jos ei ny pidä niin sit seuraavaks kemppiii huomenna vielä vedet posi akseleista ja öljyt tilalle. |
Taas tuli patukka pihaan...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135794 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135796 Soa eteen, kierteet taakse, turvakaaret vinssit kumpiinkin päihin yms... siitä se taas lähtee |
|
Eihän sitä ny ihan pakko ollut särkee mut... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=139811 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141862 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141863 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141864 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141865 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141866 Kuvat kertoo enepi kun tuhat sanaa... Pikkusen piti muitakin akselien osia vaihtaa niin purin parit patrollit ikäänkuin varaosiksi :D:D Ja nyt on vielä kaikenlisäksi niin järkky darra että ei ees paljoa jaksa kirjailla |
teet tollasen heavy duty tyyppisen kardaanin siis patukkaan .) en oo vielkää kerenny perehtyy siihen ahdon alaseen, ku meni tapellessa sen etupyörän laakerin kans, mullo vissii olkalaakerit väljät ku pystysuunnas on välystä orkl..
|
siel on olkalaakereissa simmilevyt.. jos on aikanaan otettu simmit vittuun kun on ollut väljät laakerit ja nyt laitat uudet ilman simmejä niin menevät liika piukkaan...
|
mistäs niitä simmejä saa, en oo aukassu moista, niin liekö jotain eksoottista kamaa taas vaihteeksi? päivällä tilattava varsin tamgearsilta molemmin puolin ne laakerit ja apparin puolelle sit pyöränlaakeri ku vittupää katsuri sano väärän puolen väljemmäksi ja touhukkaana tajunnu tarkistaa et kumpi se pahempi on :P
|
Lainaus:
|
joo mie kahoin kans et voimasavua ainaki tulloo ja PALJON :D pittää vissii tutustua Rolpatin ohojeilla omanki patun syötön säätöihin :D
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166795
Noin 11kk sitten meni tatsuni särki ja avoin etuperän kannen ja sitten tuli kesä, kärpäset ja känni... tänään sitten jatkoin homaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166794 Jotain alkavaa ruostetta :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=166796 Pikkusen etuperään samalla päivitystä. |
jatkoitko känniä kärpästen kanssa ja mieteit kesää.. ???? :eek::eek: :D:D:D:D:D:D:D ;););););)
|
Milläs tota saa lisää voimaa tohon ohjaukseen? tehokkampi pumppu? simpukka vaihtoon?
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 13:00 (GMT +2). |