Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzuki sj410 offi projekti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68593)

Ruusulehto 04.02.2010 22:27

Suzuki sj410 offi projekti
 
Elikkäs tuli tossa hommattua kans suikka taloon ja siit pitäis nyt alkaa värkkäämään jotain mehtä peliä. Mätää näyttäis olevan ainaki omiks tarpeiks (voin lahjottaa jos joku tarvii:)), ja kuvia laittelen kunhan saan räpsittyä.
Ja jonkin asteinen suunnitelma kytee jossain takaraivon perukoilla elikkäs tulossa olis
-Soa tai ehkä jopa kierteet
-Jakiksen välitys
-ja kaikkee mitä pieneen hulluun mieleen juolahtaa
Niin ja jos jollain sattuis olemaan ehjää kantta tai koko moottoria niin voipii tarjota.
Jatketaan tarinaa kuhan saadaan jotakin aikaseks.

Mappe 05.02.2010 09:58

Tervetuloa vaan. Myyntiosastolla näyttäis olevan suzuki osia hyvin tarjolla. Mielestäni varaosia löytyy myös hyvin ihan varaosa liikkeistä (laakerit, tiivistet). http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=suzuki

Ruusulehto 05.02.2010 21:43

Juu kyl se on tiedos et varaosia löytyy myt pohdinnan alla on et ehjäänlö ton suizan oman padan vai istutanko fordin 1.6 ohc moottorin.

Ruusulehto 22.02.2010 23:24

Kiitokset Sakari65:lle Kannen ja nokan myymisestä, jos sitä nyt sais vaikka rojektia nytkäytettyä etiä päin.

Ruusulehto 07.05.2010 19:12

Noniin viimeinkin sai jotain aikaseksi ja kasattua sussun moottorin sekä räjäytettyä sen tulille. Sitten pitäis alotella se loputtomalta vaikuttava hitsuu rojekti.

Tuoppo 07.05.2010 19:48

laitas kuvia suzukista niin nähään minkälainen kone on kyseessä

Ruusulehto 07.05.2010 20:00

kuvia tulee jahka saan kameran lainaan, ku ei oo viel omaa kerenny ostamaan mut eiköhän niit viikonlopun aikana ilmaannu

Ruusulehto 07.05.2010 20:04

ja tuopolle kyssäri. Että onkos nuo teikäläisen profiilissa näkyvät ohjauspalikat jotain hig-steer hipo palikoita mitkä on jalostettu noista mersun varsista? Vois meinaa itteeki kiinnostaa samanmoiset palikat

Ruusulehto 13.05.2010 16:54

Jotain saatu aikaseks etupuskuri lens kuubaan ja lattian hitsausta aloteltu sekä kuskin helmapalkki löys jo pakkansa.
No nyt olis kuvia tuol profiilissa, ku en osaa laittaa niit tohon suoraan näkymään.

Tuoppo 14.05.2010 14:24

Ois tarkotuksena tehä noista hi-steer varret, menee lievällä sovittelulla jarrusatulan kiinnikeisiin. tossa mersun ohjausvarressa reikien väli on 1mm suurempi, pallovivelen reikää luultavasti joutuu suurentaan ja rraidetankoa joutuu luultavasti jatkamaan jos ei tangossa säätö riitä. leimalle ois tarkotus noitten kans mennä, saa nähdä miten käy. muuta ongelmaa ei oo paitsi tuo raidetangon jatkaminen ei oo laillista

Voin ottaa kuvia jos tarvii

Ruusulehto 14.05.2010 20:57

kyllähän kuvat kelpaa jo sitä suunnittelis itelle vähän samantyylisiä jossain vaihees

Tuoppo 15.05.2010 21:26

mulla löytyis yhet ylimääräset varret niin ne vois olla myynnissä sopivaan hintaan

Ruusulehto 20.10.2010 21:18

Vihdoinkin jatkuu
 
Elikkäs kadonnut motivaatio löytönyt tiensä takaisin korvien väliin. Suurin osa mätä hommista olkaa olla takanapäin ja nyt pitäis alottaa kierrejousien suunnittelua etupäähän, taakse tulee aluksi varmaankin soa. Renkaiks tuli nyt 30*9,5*15 fediman siroccot. Kuvia tulee mahdollisesti kuluvan viikon aikana, että ei tarvi niitä hätäillä.

Vilkutin 23.10.2010 19:43

ninku jo sanoin niin SOA

Ruusulehto 23.10.2010 22:00

Tuolla rohviilissa olis kuvia. Tarvii paremmal ajal opetella laittamaan ne tohon suoraan näkyville

Pertsi 24.10.2010 09:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 706718)
ninku jo sanoin niin SOA

Toi ohjaus on van yks persereikä toteuttaa tohon rummulliseen etuakseliin jos siitä haluaa tehdä leimakelposen. Kun ei oikein löydy minkäänlaisia ohjausvarsia jotka tohon kävis ja nostais raidetangon kunnolla lehtien yläpuolelle.

Ruusulehto 24.10.2010 15:16

Se ohjaus homma on juurikin se syy miksi kierrejousitus olis erittäin hyvä vaihtoehto.

HRD 24.10.2010 15:51

Jos vaan on viitseliäisyyttä, aikaa, osia ja rahaa, ni ilman muuta vieterit. Tän kokosessa kikottimessa paremmat niin lyhyessä ja pitkässä juoksussa. Jossain vaiheessa kuitenkin alkaa tekeen mieli, ni miks tee suoraan ilman välivaiheita. Toteutus tapojakin on monia. :rolleyes:

Ruusulehto 24.10.2010 19:45

Kyl noi vieterit kuumottaa jonkin verran. Mutta minkä vehkeen jousilla se pitäis toteuttaa? Yhdet taunuksen takajouset olis olemassa, mutta vähän mietityttää niiden jäykkyys vai meneekö se vaan että keksi ja kokeile. Ehdotuksia voi heitellä ihan vapaasti.

Ruusulehto 24.01.2011 20:40

Jousi ehdotuksia??
 
Herätelläämpä tätkin välillä. Jakolaatikko on saanut uudet välitykset sisuksiinsa ja takaperään on tehty kymppi kemppi. Seuraavaksi olis suunnitelmissa päivittää alusta kohdilleen ens kesän rientoihin. Eli kierrejousitus tulee nyt aluksi varmaan vaan etupäähän, riippuen tilin saldosta ja rakentelu ajan riittävyydestä. Elikkäs minkäs laitteen jousia on muut käyttäny???

Ruusulehto 21.02.2011 21:17

Moottori särki...
 
Nyt olis TAAS nokka leikannut kiinni perkele!! Eli teemme suzukin koneesta verkon painon ja laitetaan todennäkösesti volkkarin dielsel tekniikkaa pellin alle. Jos jollain siis sattuu olemaan ylimääräinen 1,6 tai 1,9 volkkarin tiisseli niin voipii tarjota...

Nuhapumppu 21.02.2011 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulehto (Viesti 742833)
Nyt olis TAAS nokka leikannut kiinni perkele!! Eli teemme suzukin koneesta verkon painon ja laitetaan todennäkösesti volkkarin dielsel tekniikkaa pellin alle. Jos jollain siis sattuu olemaan ylimääräinen 1,6 tai 1,9 volkkarin tiisseli niin voipii tarjota...

Onkos tuo sitten joku tyyppivika? Kaverille vaihdettiin kerran SJ410 jakopäänremmi uuteen ja koekäytöllä pamahti yht´äkkiä nokka jumiin tuhoten remmin. Tuli vaan mieleen kun laitoit että TAAS nokka leikannut kiinni,ja mikäs tuon aiheuttaa.

Rekisteröimätön 21.02.2011 23:02

Liian piukalle säädetty jakoremmi lienee yksi syy leikkaamiseen. Onko ketään asennuttanut suzukin leikanneeseen kanteen jonkun muun moottorin liukulaakereita ?

Ruusulehto 21.02.2011 23:07

Ite lottoisin et valmiiks väljä kone ja huono öljypumppu, ku sai olla lämpysenä aikas paljon kierroksia koneessa et oli ees 2bar öljynpineet. Öljyinä castrolin synteettiset 5w-40

Heguli 22.02.2011 06:38

Ainakin pikkulohkossa kanteen menevät öljykanavat ovat aika pienet. Yhdistelmä kulunut öljypumppu + tahmeat öljyt + talvi = voitelu ei pelaa. Moni on suurentanut noita öljykanavia, tosin ei saa suurentaa liikaa. Ja tietysti öljypumppu on halpa vaihtaa uuteen. Omassa suikassa aikanaan meni nokka-akseli vaihtoon, oli sen verran jo kulunut. Ja siis noita kanavia koneistettiin vähän isommaksi ja uusi öljypumppu.

nuti-90 25.02.2011 00:39

Niistä jousista..itsellä on tuloillaan audi 80 sedan takajouset eteen ja taakse.. niitä on muistaakseni kolmea eri vahvuutta 10, 11 ja 12mm pinnalla..kuulin että ainakin toi 10mm on liian löysät..:D

Ruusulehto 12.03.2011 14:13

Nyt on sen verta edistytty, että koneeksi olis tuloillaan volvon pari litranen vino kone ja loota myös volvosta. Alustan suhteen raavittu päätä ja päädytty nelilinkkeihin panhardin kera tai ilman. Kuvia pistelen kunhan saadaan jotain aikaseks.

Ruusulehto 15.03.2011 13:47

Noniin elimenluovuttaja haettu ja purettu. Kone ja laatikko odottelee lattialla uutta elämää suzukin pellin alla.
Ja muutama foto luovuttajasta
http://forums.offipalsta.com/picture...189425&thumb=1http://forums.offipalsta.com/picture...189425&thumb=1http://forums.offipalsta.com/picture...189425&thumb=1

Ruusulehto 16.03.2011 22:02

Tänään nostin vanhan koneen ja lootan pois ja alotin sovittamaan volvolaista tilalle. Huomisen aikana kun sais tehtyä loppuun koneen korvat ja vaihteiston tuennan ja perjantaina välikartaanin niin vois päästä viikonloppuna jo ajelemaan. Muutama kuva kun ne on kivoja.
Volvon sovitusta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76898[/IMG]
Ihan ei sovi syyläri. Tarvii se alkuperänen poikki putki rällätä poikki
[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76901[/IMG]
Pikkusen joutuu avartamaan että sopii
[IMG]http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76899[/IMG]

bluevan 16.03.2011 22:20

Tuo vanhanmallinen kansi on parempi kun ei ole nokka-akselin päässä jakajaa.
Vaihdekepin muokkaus saattaa tuoda myös pikku haasteen ;)
Ahdasta ja törmäyskurssi jakiksen kepakon kanssa.

Ruusulehto 16.03.2011 22:27

En usko, että se vaihdekepin muokkaus on oikestaan mikään ongelma. Vaikka en kyllä perehtynyt siihen kovin syvällisesti vielä, mutta eiköhän tuo huomenna selviä

bluevan 16.03.2011 22:32

Ei se ongelma ole mutta hiukan ahdasta siellä on. Oletan että tuossakin on manuaali 5lovinen.

Ruusulehto 16.03.2011 22:35

Manuaali kylläkin mutta vaan 4-lovinen. Mielessä käyny et ettis joskus automaatin, kun on noi kylän jeeppi miehet sanonu et muuta ei tarvita ku automaati ja ohjaustehostin, mut ite tykkään kuitenki tost kovasta askista enmpi ku kuminuhasta

bluevan 16.03.2011 22:37

No mulla olis ylimääräinen tomaattiloota. 50€ ;)

Ruusulehto 16.03.2011 22:40

Koitetaa nyt ensin tolla ja mietitää sitte. Sitä keppi hommaa kun aloin tossa mettimään ni senhän saa siirrettyä melkeimpä kiinni siihen laatikon persiisee

bluevan 16.03.2011 22:42

Juu niin saa ja 5lovisessa sen joutui tekemäänkin. Abaut 3cm tuli välitanko ja tee sitten valmiiksi pulttiliitos sellaiseen asentoon että saat sen irtikin (siis sen orggis sokan tilalle)

Ruusulehto 16.03.2011 22:58

tarkotus olikin laittaa pultilla, kun se alkuperänen sokka systeemi ei oikeen vakuuttanu. Ja saahan sen kepin pistettyä mihin vaan jos jaksaa askerrella semmoset välitangot. Sehän siinäkin on, Että jos sen tekee helpoimman kautta ni tulee käännetty vaihdekaavio:D

Pertsi 17.03.2011 16:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulehto (Viesti 750133)
Manuaali kylläkin mutta vaan 4-lovinen. Mielessä käyny et ettis joskus automaatin, kun on noi kylän jeeppi miehet sanonu et muuta ei tarvita ku automaati ja ohjaustehostin, mut ite tykkään kuitenki tost kovasta askista enmpi ku kuminuhasta

juu tottahan sitä tomaatti ja ylitehostettu ohjaus pitää olla että voi ruisailla luu pokalla ja ohjailla kämmenellä kivikossa ilman kiirettä

Ruusulehto 18.03.2011 09:35

Eilen sain tehtyä koneenkorvat loppuun ja kötösteltyä laatikontuen. Vielä pitäis hakee kummituslukat moottorin tuentaan ja porailla korviin reijät ja, sitten pääsis suunnitteleen vaijereita ja sähköjä koneeseen. jakohihnan ja öljyt vaihtelis vielä lopuksi, jos vaikka huomenna pääsis suorittaan koeajon

koneenkorvista tein tommoset yksinkertaset
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76935
rungon puolelle tuli tommoset
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76937
Saa nähä kestääkö toi lootan tuki mut korjataan jos hajoaa
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76939
Lopuksi viel yleiskuva että ei siel vielkää ahasta oo
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=76940
Tulipas perkeleen isoja kuvia... Mutta kun ei osaa pienentää ni olkoot

Ruusulehto 27.03.2011 11:38

Jatketaas tätäkin juttua välillä. Volvo tekniikalla ajettu ensi testit, vaikka ensin vaikutti synkältä kun teki painetta ja keitti kokoajan, mutta asia korjaantui flektin asennuksella. Välityksetkin vaikuttaa jopa aavistuksen lyhyemmiltä, kun omalla tekniikalla. Jotain pieniä onkelmia ja puuhastelua vielä olis ennen ensimmäistä safaria kuten jakista pitää pikkusen nostaa ja lotan persettä laskea(ei riitä murto ristikoissa) ja kartaanitunneli parsia kasaan ym. pientä...

Ruusulehto 03.04.2011 21:22

Taas on saatu jotakin aikaseks. Eli kierrejouset saatu laitettua eteen ja taakse tuli tehtyä soa nyt toistaseks, mutta muutetaan kierteille kunhan keritään. Vielä pitäis etujarrut rakentaa, tinailla kartaanitunneli kasaan, ilmansuodatin tehä ja iskareita mulkata niin pääsis koe safarit vetäsemään

Ruusulehto 11.04.2011 20:09

Koe safarit ajeltu ja hyvin tuntu pelittävän mitä nyt pientä lämpö murhetta joihin ratkaisu jo olemassa. Renkaiksi vaihtu pokkerit 10 leveillä ja -44 et:en omaavilla vanteilla. Ja muutama kuvatus...

Pokkerssit alla
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78387

venyttelyä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78386

Ruusulehto 16.04.2011 08:53

Nyt olis uudet flektit jäähdyttämässä vettä ja ihan hyvältä vaikutti, kun syötti pitkällä kakkosella umpihankeen vartin verran niin ei ainakaan keittäny enää.
Petlokit oottelis kans kiinni hitsausta ja alusta uusia iskareita.

Ruusulehto 03.06.2011 10:56

Vähän vaan piti kokeilla tuohon vasemmalla näkyvään kiveen että kiipekö vai ei. Ja kiipeshän se...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=81907

Ruusulehto 17.08.2011 16:49

Noniin nyt olis suikka kokonaan kierrejousilla. Iskarit ja muutaman vahvike pellin kun jaksais vielä rakennella niin pääsis testailemaan metsän puolelle. Kuvia laittelen jahka jaksan kamerasta siirrellä koneelle

Ruusulehto 09.10.2011 21:28

Jotain taas tapahtunu tälläkin suunnalla. Eli pari takakartaania säretty ja takalinkki pettäny tuhoten yhen kartaanin, mutta kempinliima ja taunuksen kartaani sattu olemaan käen ulottuvilla niin oli äkkiä kartaani tehty ja linkki korjattu. Petlokit olis hitsattu kiinni ja ensviikolla jos jaksais laitella renkaat vanteille niin piäsis taas testaamaan mistä löytyis heikkoja paikkoja. Saakos suizaan muuten leimattua tuommosta 2.0 litrasta mjoottoria jos tehot pysyy rajois eikä akselimassa ylity????

Ruusulehto 22.10.2011 19:20

Rypömässä käyty ja raidetanko män poikki, mutta kempinliimalla korjasimme sen. Volvo moottorilla tais olla kans paha päivä, kun ensin ei meinannut kiertää millään ja sitten, kun innostu niin alko haisemaan vähän öljylle korjataan jos jaksetaan. Parannettavaakin löyty elikkäs takapään linkki suunnitella uusiks jos vaikka huonosti suunniteltu nelilinkki olis parempi kun tuo saatanan kolmiovarsi.

jampeli 22.10.2011 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulehto (Viesti 811154)
jos vaikka huonosti suunniteltu nelilinkki olis parempi kun tuo saatanan kolmiovarsi.


Mitä vikaa :D

Ruusulehto 25.10.2011 22:40

Tahtoo tuo takimmainen akseli pyrkiä etummaisen kaveriks kun joutuu hypyttään mäkeä ylös. Onkos muuten jakareilla tuommosta onkelmaa???

Pari kuvaa jousto kuvatusta. Loppu liftistä vara niin ei täysiä jostoja saanu
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91866

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91868

HRD 26.10.2011 07:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulehto (Viesti 812305)
Tahtoo tuo takimmainen akseli pyrkiä etummaisen kaveriks kun joutuu hypyttään mäkeä ylös. Onkos muuten jakareilla tuommosta onkelmaa???

Käytännössä sama toimintaperiaate, eli on. Neli- tai kolmilinkki käyttäytyy erilailla.

Ruusulehto 11.01.2012 14:20

Hermot meni ja tupakkia palo tuota takapään jousitusta suunnitellessa, joten siirrytään toistaseks sontakärrin jousiin takas tuolla takapäässä. Tällä kertaa muistetaan laittaa tractionbaarin rungon puolen kiinnikeeseen riipuke väliin niin ei ahista joustoja eikä repeile kokoajan irti akselista. jos jollain pyörii nurkissa suzukin hyviä ehjiä takanorria niin voisin pari ketaletta ottaa varastoon

Ruusulehto 22.08.2012 20:43

henkiin herätystä
 
Palattiin takasin kivikauteen ja lehtijousiin, mutta muuttuhan parempaan suuntaan eikä joustoistakaan ihan hirveesti joutunu tinkimään. Eteen kun löytäis vaikka käytetyt omen 2 tuuman pakat ni alkais olemaan paketti taas kohillaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=109777

soa alustan venytystä (kuvanlaadun takaa nokia)
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=112135

Ruusulehto 23.09.2012 17:39

Mitenkäs on muu väki toteuttanu ohjausvarsia soattuun tuikkaan, kun ongelma on että vetovarsi ottaa kiinni raidetankoon ja kun on rummullinen etuakseli niin higsteer palikat on melko hankalat toteuttaa

Ruusulehto 20.08.2013 10:44

jatketaas tätäkin välillä. Eli seuraava tavoite olisi päästä retroon kisailemaan, jonka johdosta pajan lattialla nökötää oikastu kansi ja xdynan vinssi oottamassa asennusta. Sitten oli vielä ne ohjausvarret, takajarrut, tankki ja kaikkea muuta pientä näprättävää. Etujarrut päivittyi jo tuossa keväällä levyiksi nivan levyillä, 300-sarjan volvon satuloilla ja kaveri koneisti kiinnikkeet. voipi olla että kiire tulee mutta yritetään.

Ruusulehto 05.12.2013 16:45

Jatketaas tätäkin välillä. Retrossa tuli käytyä ajelemassa ja eihän sieltä ilman vaurioita selvitty eli ensin yöllä katkes etunorra jonka tilalle askarreltiin yön hämärissä takanorra. Sitten lauantai iltapäivänä hujautin suitsan mutapoteroon, joka sattui olemaan oikeesta laidasta aivan pohjaton, siinä hajos kuskinpuolen murros ja vinssin rullakita ja varaosia ei tietenkään matkassa. Takavedolla ja vinssillä tapeltiin pois sieltä ja ajeltiin maaliin.
Nyt on taas vauriot korjattu ja etujousipäivitys evo4 suoritettu. Eli takanorrat ja etupakat naittamalla jousen ja riipun korvia siirtämällä sopi yllättävän helposti tuo takapakka tuonne eteen. Ja muutama kuva nykytilanteesta
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143604

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143611

Ja kaveri tekas tuommoset "vähän" vahvemmat ohjausvarret kaikki neljä päätä on suzukin vasemman puolen raidepäitä
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143606

Ruusulehto 24.07.2014 20:21

Jotain yritetty taas tallissa touhuta. Keulile vaihtunut ladan moottori ja loota kävipä vielä 240 volvon kardaanin liuku ladan kardaaninlähdön sisään niin ei tarvinut uutta välikardaaniakaan askarrella. Etuloksut korvattu putkella ja parlokilla, sekä jarrutehostin askarreltu paikalleen.
muutama kuva vielä perään.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159241
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159240
ja murrosjumppaakin päästy taas tekemään
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159242
ihan hyvin näyttäs venyvän
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159376

Ruusulehto 12.08.2016 18:46

Päivitellääs tätäkin välillä.
ohjauksen tehostaja tuli laitettua tossa muutama vuosi takaperin mallia opel
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195447
Oma hommansa oli soveltaa tuo alahihnapyörä mutta lada osista koneistamalla ja tupakin/oluen voimalla se otti oman paikkansa. Pumpun tellinki aiheutti myös vähän päänvaivaa, mutta asettu sekin lopulta. Jälkeenpäin tuli todettua, että tästähän tää rakentaminen olisi pitänyt alottaa, on meinaan mukava pyöritellä kämmenellä pokkeria paikassa kun paikassa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=195446


Sivu luotu: 05:14 (GMT +2).