![]() |
Käyttökokemuksia Isuzu D-Maxista
Hei!
En ole tältä foorumilta löytänyt juurikaan kertomuksia D-Maxista. Eihän tuo lukoton pakettiauto tietenkään tälle foorumille mitenkään kuulu kun se ei ole oikea maastoauto. Ajattelin kuitenkin, että josko joku olisi kyllin rohkea kertoakseen kokemuksia siitä. Minulla ei ole kokemusta autosta koeajoja enempää(vielä). Koeajossa olen huomannut, että alennusvaihteen kytkeminen on hankalaa. Kerran kävi niin, että en saanut alennusvaihteita pois päältä. Lieneen käyttäjän vika (tai ainakin autoliikkeen mukaan niin oli). Toisesta yksilöstä sain alennusvaihteen hyvin pois päältä, mutta en saanut sitä joka paikassa päälle millään. Yritän kytkeä alennusvaihdetta paikoillaan ollessa kuten kai kuuluukin. Silloin kun olen sen saanut päälle, niin olen tainnut liikauttaa vähän auto suuntaan tai toiseen. Miten temppu tehdään sitten kun ollaan jumissa? Ilmeisesti pitää tietää millon jää jumiin ja laittaa hitaalle jo etukäteen. 2,5 ltr kone tuntui vähän nuhaselta. 3,0 litranen tuntuu selvästi paremmalta väännön suhteen. Autolla tuntuu olevan helppo ajaa parkkipaikoilla ja muissa ahtaissa paikoissa. Näkyvyys on mielestäni hyvä joka suuntaan. Minkälaisia vikoja noissa on ollut? Onko joku laittanut lisävaloja eteen ja miten? Renkaiksi näköjään mahtuu 265/75R16. Varustelu on vanhassa V70 -99:ssä parempi ja monipuolisempi kuin LS varustellussa D-Maxissa. Oletin, että työkaluksi tarkoitettu auto olisi jo 15 vuotta vanhemman perusvolvon tasolla varusteissa, mutta työkone mikä työkone. Saakohan autoon osia muualta kuin merkkiliikkeistä? Ainakaan motonet ei tuota juuri tunne. |
Lainaus:
Joskus takavedolle palauttaminen paikallaan seistessä voi ahdistaa. Akselien välillä on silloin todennäköisesti vääntöä, niin nelivetoa kytkevä holkki ei pääse irtautumaan, ellei sitä "pänniä" helpota pienellä siirrolla. Lainaus:
Jos jumi yllättää takaveto päällä, eikä saa siinä tilanteessa nelivetoa kytketyksi, niin kyllä sitä takapyörää voi vähän pyöräyttää takavedolla lisää ja sitten kytkin pohjassa kokeilla nelivedon kytkentää uudestaan. Tai jos ei saa 4H -> 4L menemään, niin ykkösellä/pakilla vähän liikauttaa akseleita ja koittaa sitten vaihtaa 4L:n. Kyllä se siitä menee. Sudittaessa ei saa jakolaatikon keppiä käyttää ollenkaan. Vaikkapa joku liukas mäki, joka ei näytäkään nousevan takavedolla, niin nelivetoa ei saa kytkeä takapyörien sutiessa. Sutiminen pitää saada loppumaan kaasua keventämällä tai kokonaan pysähtymällä ennen 2H -> 4H vaihtamista. Etu- ja taka-akselin pitää pyöriä samalla nopeudella, kun 2H -> 4H vaihdetaan - tai olla kokonaan pyörimättä. Lainaus:
Yhdestä toisesta merkistä (3 vuoden takuu) seurasin, että vasta 4-5 vuoden ikään ensimmäisten päästyä alkoi jotakin osia olemaan Motonetissa ja silloin ne oli kulutusosia, kuten jarrupaloja, pakoputkia yms. Valikoima on lisääntynyt vuosi vuodelta, joten eiköhän D-Maxinkin kohdalla aika tee tehtävänsä. |
Lainaus:
Ja tämmösiä ei tietenkään missään liikkeessä huudella ellei asiakas ymmärrä kysellä. |
Tuosta lokasuojan levikkeestä voisit kertoa lisää. Isuzussahan on joku muovilevike vakiona. Sekö kihnuttaa peltiä? Äkkiä katottuna se ei liiku mihinkään. Turha kai enää kierrellä. Mulle tuli D-Maxi. Suojautin sen heti ja laittoivat myös noiden levikkeiden alle mömmöä.
Täytyy opetella käyttämään noita vaihteita. Ei mulla ole aikaisemmissa nelikoissa (3 kpl) yhtään takkuillut hitaan alueen kytkennät. Tosin ne on olleet kepillä kaikki. Isuzussa on sähköllä. Mulle tulee lavakaukalo myöhemmin. Pitäskö siis muovikaukalon ja lavan väliin laittaa jotain suojamassaa? Malli on 3.0 LS MT Double Cap ilman takapenkkiä. |
kikkailemalla.
Juu en tiä mitään koko isuzusta,ei luulis olevan hassumpi peli. Jostain ausseist sihen saa vaik mitä,ainaki arbin katalogissa se oli. Ihan hyvä et tulee kilpailijoita hiluksille,hinnat niissä on korkeella.En tiä noist mitsuist ja nisaneist,niist ei taida olla vastusta. Nii se jakoloota,ei kai siin muuta ku ess taas nitkuttaa ni menee päälle/pois.Meil on suskassa sama homma,hiluksissaki kyllä mut keppiloota kun on ni ei niinkää huomaa.
|
Isuzusta ei ole itellä mitään kokemuksia, mutta ei kai se hullumpi ole. TM:n testissa oli kuitenkin toinen, jos noilla testeillä sit on jollekkin jotain merkitystä.
Mutta tuosta lavakaukalosta... Itelle tuli syksyllä uusi Ford Rangeri, jonka myös suojautin heti ennenkuin olin sillä ajanut yhtään. Lavakaukalon otin irti ennen suojaukseen vientiä ja porasin lavan pohjaan reijät, johon myöhemmin kiinnitin kuormansidontalenkkejä, kun tuossa ei ainakaan ollut tarpeeksi matalalla yhtään. Suojaamossa vetivät kotelosuoja-aineen myös sinne lavan sisäpinnoille. Sitten kun auto tuli suojauksesta, pistin tuohon lavan reunaan, johon se lavakaukalon reuna loppuu, 3M:n kiveniskuteippiä kaksi teippiä päällekkäin, ettei se lavakaukalo kuluttaisi kovin nopeasti maalia pois. Lisäksi lavakaukalon kaikki kohdat jotka koskevat lavaan tai muihin peltiosiin levitin pensselillä vesivaseliinia. Takalokarin kaariin on myös rakennettu lisäsuojat 5mm roiskeläppä kumista. Alunperin tuossa on kyllä sisälokarit, mutta silti kaikki paska yms. pääsee leviämään sinne lavan alle. Jatkoin tuolla kumilla tavallaan tuota sisälokaria alaspäin, jolloin pyörä on tavallaan kotelossa ja kura ei leviä joka paikkaan. Tuota kiveniskuteippiä laitoin myös kynnyksiin, ovenkahvan syvennykseen ja takalokarinkaaren levikkeisiin.Myös kunnon roiskeläpät oli asennuslistalla. Automaalarina toimivalta kaverilta sain silloin nämä vinkit, kun se tuntee ja tietää hyvin mikä paikka ekana ruostuu ja mihin kivet hakkaa yms. Tosin roiskeläpät yms. on maastoajossa lähinnä haittana, mutta itellä tuo auto on lähinnä pelkästään maantieajossa. Eikös isuzussa ole levikkeen ja korin välissä sellaista kumista suojanauhaa? Jos on muovi suoraan peltiä vasten, niin se ei ole kovin pitkäikäinen, kun se jo kukkii. |
Jos mä hommaisin ruosteettoman uuden karhean pick-upin, niin sen lavalle tulisi ehdottomasti jotain tuollaista -> http://www.linexsuomi.fi/ tai http://www.autosuojaus.fi/index.html?sivu=rhino_etusivu
Kyselin Rhino Linings-pinnoitetta Dodgen lavaan pari vuotta sitten, niin se olisi maksanut noin 900€. Ranger tai vastaava pienempi lavainen varmaankin halvempi. Eikä tuo 900€ ole iso kustannus uudessa autossa. Nuo muovikaukalot on ihan perseestä. Ne kun tuppaa hieman elämään, talvella kutistuvat ja kesällä turpoavat, näyttää siltä ettei mahdu olemaan lavalla kun reunat nousee ylös. Lavan pohja on kulunut, sekä laitojen reunat on puhki. Pitäis nakata menemään ja korjata maalipinta ja sit hankkia tuollainen pinnoite. |
Vois kyllä olla hyvä, eikä tuo varmasti ole niin liukas kun tuo muovikaukalo. Ja ainakin rangerissa tuo muovikaukalo pienentää lavaa aikapaljon, kun reunoissa on jonkinverran tyhjää tuon kaukalon takana.
|
Täs perhees on ollut D-max nyt kaks vuotta.
Neliveto ja hias puoli menee aina päälle, mut ei just niin kuin manuaalissa sanotaan. Elikkä takavedolta aina ensin nelivedolle jo ajon aikana. Painaa 4H -nappia ja ajelee menemään, välttää kovaa veätystä tai moottori jarrutusta. Voi kiihdyttää normaalisti ja yleensä kytkeytyy kun vaihtaa vaihdetta eli veto katkeaa hetkeksi. Jos vilkuttaa tasaisessa ajossa jonkin aikaa, niin löysää kaasun sekunniksi niin menee päälle. Tämän jälkeen 4H->4L. Nyt auto seis ja painaa 4L-nappia. Vilkuttaa tiheään 4L-valoa mittariataulussa - odotetaan pari-kolme sekuntia ja painetaan 4L-nappia uudestaan. Nyt alkaa vilkuttaa harvempaan ja hias puoli kytkeytyy noin sekunnin kuluttua. Kerta painallus ei siis läheskään aina hiasta puolta kytke ja 4H jää päälle ilman uusinta painallusta. Uusinta painallus siis hetken päästä, heti jos painaa uudestaan niin vilkuttaa vaan tiheäst, eikä välttämättä kytke. Kytkennät aina järjestyksessä 2H -> 4H -> 4L (kaksipainallusta) ja pois kytkentä käänteisesti 4L -> 4H (kaksi painallusta) -> 2H. Toimii kuin junan vessa, mutta ei haise niin pahalle.:) Ite laitan 4H:n päälle kun käännän tieltä pois ja tarpeen vaatiessa seis ja 4L päälle. Jos ajaa kiinni takapotkuna, niin voi vaatia pientä liikuttamisen yritystä, että saa 2H -> 4H päälle. Tämän jälkeen 4L menee kaksoispainalluksella varmasti päälle auton seistessä. Itselläni on 2,5 koneella ja nyt boksin kanssa antaa ulos sen mitä 3,0 D tehtaan jäljiltä, eli 160 hv. 3 - litrasesta saapi tarvittaessa 190-200 hv. Toki enempi on aina parempi. Liikkeelle lähtöön tuli myös lisää vääntöä kun boksitti. Nyt Isuzu on täysin eri planeetalla liikkeelle lähdössä esim. hengenttömään Rangeriin verrattuna. ARB kotiutui D-maxiin viime kesänä ja nyt on lukko etu- ja takapäässä, eli se siitä lukottomuudesta.. Isuzu hävisi TM- vertailussa Hiluxille juuri huonon kitkalukon ansiosta, joten päivitys on paikallaan. Kettingit on talvea varten olemassa ja lisää tuningia on tulossa, mm korkeuden säätö järjestelmä.;) |
Kuinka muuten tuo pinnoite josta oli aiemmin puhetta mahtaa kestää öljyä?
Jep tuo on pakko myöntää, että rangeri oli joskus uudempana melko laiska ja alakierrosten sitkeys onnetonta. Tämä on onneksi jo taakse jäänyttä tuon rangerin kohdalla. Kuinka muuten tuo lavan pinnoita, josta ylempänä juttua, kestää esim. öljyä tai polttoöljyä? Osaako muuten joku kertoa että kenen tekele tuo Isuzun moottorinohjaus elektroniikka on ja onko siinä vnt ahdin? |
x-liner
Mulla on dodge ram -06 jossa on x-liner merkkinen mömmösuojaus lavalla, tuntuu tosi pätevältä. Kerros noin 5mm paksu kumimainen musta "massamainen" telattu kerhea pinta. Lämpimässä tosi hyvä ja joustava, talvella tosin kova ja ainakin muovilaatikoille liukas vrt muovikaukalo. Tuntuu hyvältä suojaukselta, ei ole mistään irtoillut, eikä mikään kemikaalikaan vielä pystynyt sitä sulattamaan. Suosittelen
|
Lainaus:
Kiveniskuja tulee kyllä takalokasuojan levikkeen etureunaan melkosesti ja peltiin hieman levikkeen etupuolelle. Samoin takaratas nakkaa kiviä roiskeläpän taakse. Ne kannattais peittää kokonaan kivenisku teipillä jos haluaa hyvänä pitää tai sitten jatkaa roiskeläppiä kymmenen senttiä. Mitään muuta vikaa, kuin kiveniskemiä ei ole ollut, ei ois kyllä saanutkaan olla 40 tkm ajetussa autossa. Itellä ei hermo kestäis rassauttaa uutta autoa. Varustelusta voidan olla montaa mieltä. Minusta on hyvä, että saa vielä uusia autoja, jossa ihan kaikki ei toimi sähköllä. Kelpais esim. edelleen veivilasit, mutta minkäs teet kun on sähkölasit. Perseenlämmitin on varuste joka pitää olla. Puskurit ja lokasuojan levikkeet olisin halunnut mustina (ei maalattuna), mutta LS:ssä ne on korinväriset. Maalit lähtee kun rymmyyttää menemään, vaan eipä sillekkään mitään voi - lähteköön. |
Milläs muuten nuo tehot on mitattu että olis 160hp tai siis kenen penkissä? Vai onko nuo "tuning"-boksin valmistajan ilmoittamia?
|
ihan nätti siitä ainakin tulee kolmekolmosilla, tällainen se olis pitänyt olla jo tehtaalla...?
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=50534 http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=50533 |
Jep. Ei ollenkaan paha. Kuvissa vaan näyttää niinkuin perä olisi alempana. Onko tuollainen paha korottaa? Vai samanlainen kun rangerit, navarat yms.
|
Lainaus:
Kulutuskin laski entisestä pienestä vielä vähemmäksi, niin ei voi valittaa. Työssä kulussa (maantie ajoa) kesärenkain janottaa 7,5-8 l ja talvella/talvirenkain karvan päälle 8-8,5 l. Välillä mennään lusikka syvällä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Alempana... hell no! :D |
Aika pienellä tuo sitten tuntuu menevän maantiellä.
Ainut mikä tuossa kuvan isuzussa pistää silmään on nuo runkopalkit, jotka näkyy aika rumasti korinkorotuksen jälkeen... Mutta makuasioita. |
Lainaus:
|
Astinlaudat kans peittää noita aika hyvin.
|
Lainaus:
Kyllä ne maantieominaisuudet aina muuttuu, kun karkiaa ratasta laittaa ja nostaa koppaa. Kaheksaa kymppiä köröttää toki siltikin, mutta kovemmissa nopeuksissa on huojakampi mitä ylempänä painopiste on ja mitä enemmän on kumia vanteen päällä. No ehkä ko. nostetun auton omistajalla ei ole ensisijainen tarkoitus maantie ominaisuudet.. |
Kiitos neuvoista. Tuo L4 kytkentä ei tosiaankaan onnistu autoliikkeen tai ohjekirjan neuvojen mukaan. Tuo kaksoisnapautus on se millä hitaan alueen kytkentä toimii ja molempiin suuntiin.
Lavan pellin ja muovisen lavakaukalon väliin meinaan laittaa kiveniskumassaa. Sellaista joka kovettuu ja on ylimaalattavissa. Luulisi sen kestävän kulutusta aika hyvin. Ostin myös kiveniskuteippiä ja meinaan sitä laittaa vähän sinne sun tänne. Takapenkin (double cap, two seater) paikalle meinasin laittaa filmivanerista (nurin päin) tasasen pohjan. Siihen levyyn jotain kiinnityslenkkejä ja ehkä parin sentin reunat. Lavalle kai pitäs kanssa laittaa jotain kiinnityslenkkejä lattiaan. Siellä ei taida olla vakiona yhtään. (en oo lavalle vielä juuri kurkkinut). Saiskohan niiden reiät tervalla käsiteltynä kestämään korroosiota vastaan? |
Lainaus:
Mitä muuten tuli maksamaan nuo lukot ja miten ne on toteutettu? Siis lähinnä kiinnostaa, että mitä kaikkea piti vaihtaa. Missä lastutit ja mitä siitä piti maksella? |
Alkuperäinen tasauspyörästö korvataan ARB:n tekemällä, jossa on kytkettävä lukko. Kytkentä tapahtuu paineilmalla. Kompura on oikean lokasuojan päällä konepellin alla (siinä oli pari kierrereikää oikealla jaolla valmiiksi). Lukkoja käytetään kojetaulussa olevilla napeilla (3 kpl). Kaikki osat ja tarvikkeet tuli paketissa mukana. Tilasin paketin cros4wd:ltä ja maksoi 2000 euroa. Lisäksi laitoin uudet poskilaakerit, kun ei ollut sopivaa ulosvetäjää alkuperäisten laakereiden irroitukseen. Laakerit, tiivisteliimat ja täyssynteettiset öljyt maksoi 200 euroa. Matti Cros4wd:ltä autteli kun en lontoota ymmärtänyt ja oli pikku probleemia.
Itte laittelin paikallaan sepelipihalla maaten ja aikaa meni enskertalaiselta lukon asentajalta noin 30 tuntia. Perälukko on helppo laittaa uudehkoon autoon, kun pultit ei ole vielä ruostuneet kiinni ja on jäykkä akseli takana. Keula oli selvästi työläämpi, risumalli kun on. Tarkasti otettuna viritys ei ole lastu, vaan digi tuning. Boksin tekijöitä on monia ja hintojakin on eriä. Mulla on Promotech (ruottalaanen), joka makso veroineen 480 euroa. Asennus on plug in play, kesti kolme minuuttia ja tarvittaessa (esim. katsastus) sen saa pois käytöstä yhtä helposti. Plussa mallin modulia voi lisäksi ohjelmoida jos random ohjelma ei pelaa omassa autossa. Itse asiassa itelläkin auto on pääasiassa maantie käytössä (töissä kulkua ja joskus työmaalla ajoa). Kesällä kuskataan sitten pahvilaatikoita. Elokuusta-Joulukuuhun ajellaan sitten kaikki kärrypolut ja mettärattorin jäljet mitä löytyy. Lumessa möyritään vielä sydän talvellakin elukoitten jälkiä ettien. Siksipä halusinkin/haluan autosta, että on mahdollisimman mukava maantie käytössä, mutta jolla lisävehkeet kytkettynä pääseekin johonkin. Renkaat tosin pitää jatkossa vaihtaa varmaan 3 kertaa vuodessa. |
Minkä takia meinaat renkaat alkaa vaihtamaan kolme kertaa vuodessa?
|
No yksi asia johtaa toiseen ja se sitten kolmanteen.. Olen pohtinut (ja täällä foorumilla kysellyt), mikä olis hyvä yleisrengas lumettomaan aikaan. Kaikki tuntu olevan huonoja kompromissejä. Nyt on päässä, että kaksi rengas kertaa ei täytä vielä tarvetta. Nykyisiin talvirenkaisiin olen tyytyväinen, mutta kesärenkaat on alkuperäiset (Bridgestone H/T Dueler 245/70-16). Niillä pääsee pikitietä, muttei juuri muuten. Syksyn jahdeissa pitää aina vetää kettinkiä päälle, jos meinaa hieman liejukkoa näyttää. Eli syksyksi karkeammat rattaat esim. Hankook MT03 265/70-16. Menevät alkuperäisille vanteille ja ovat laillisetkin vieläpä. Testien mukaan pääsis jo johonkin. No nuilla ei sitten jaksa huhtikuusta- elokuuhun jyrryyttää vaan sille ajalle sais olla ihan omat rattaat ja ne sais olla sitten täydelliset pikitiekäyttöön. Mietinnässä ja hintakyselyssä vielä, että mitkä ovat, yksi esim. Hankook RH06 265/50-20. Sarja maksaa jotain 2500 euroa, joten katellaan vielä.. Vannekoko on maksimissaan, että tulis jämäkkyyttä lisää. Korkeat kummit kun tuo hallitsematonta joustoa. Näiden yhteydessä sitten laskettu ja jäykistetty alusta ja LOL isuzusta tuli kuin henkilöauto.. Menikö ulalle??
|
Ei ollenkaan.
Ite myös katsellut tuollaisia 20" rengas/vanne paketteja rangerin alle... On vaan aika arvokkaita. Kuinka paljon tuollainen mahtaa painaa enemmän kuin perus 245/70-16 paketti aluvanteella. Ainakin aikoinaan kun oli D4D 102hp Hiacessa 255/35-20 rengaspaketti, niin nousi kulutus noin 2litraa/100km vakioon verrattuna ja veteli joka suuntaa urissa. |
En tiedä painoa, mutta arvaisin, että ei se paino kulutusta nosta. Painaahan tuo kumikin ja melko paljonkin. Voipi olla sopivalla vanteella, että paino jopa laskee alkuperäisestä. Toki voi noustakki, jos on raskastekonen vanne. Veikkaan että hiacessa levennyt rengaskoko ja vierintävastuksen kasvu nostivat kulutusta. Melko paljon kylläkin.:confused: Liekkö siinä 195-205 vakiona. Katsoitko kulutuksen ajotietokoneesta vai seurasitko todellista? Tarkoitan, että esim. rengaskoon kasvu vääristää tietokoneen näyttöä. Sääjätitkö aurauskulmat kun laitoit nuo renkaat hiasseen ja mikä oli vanteitten offsetti verrattuna alkuperäiseen? Nekin vaikuttaa varmasti vetelyihin. Jaksoko se mennä enää ollenkaan, jos kulutukseenkin nuin paljon vaikutti?
Mulla on nyt talvirenkaiden offsetti 35 ulompana kuin vakiovanteilla. Eli raideleveys on 70 mm suurempi. En ole havainnut vetelyjä tienpäällä (sen enempää mitä muutenkaan). Voi johtua myös kapeasta renkaasta. Mutta lumisilla mettäteillä ei sovi kenenkään vanhoihin uriin tai jos minä työnnän uran, niin ei kukaan voi tulla perässä samaa jälkeä. Yhtä puolelta toiselle hyökymistä..:D |
Ei hiacessa mitään ajotietokoneita ollut. Tosin ne 20" kromivanteet oli kyllä aika painavat jotka siinä oli. Kyllä se niillä vielä jaksoi liikkua. Vakiorenkailla kulutus oli muistaakseni vähän alle 8L ja niillä isoilla pyörillä kympin pintaan.
|
Itte oon meinannu hommata nissanin tilalle isuzua kiinnostais tietää onko minkälainen lähtemään kylmänä käyntiin?
Oli se hyvä kun luin tän topikin ennen koe ajoa niin sain nelikon päälle muuten olis voinu mennä sormisuuhun. äkkiseltään tuntuu aika nuhaselta vakio 2,5 luulen että tarvii lastun. Onko tietoa mistä saisi edullisesti valo raudan eteen ja lavallekkin tartteis jotakin putkea ettei heti huitase löpö pöntöllä koppiin? |
eurovanne.fi
|
Itellä on kanssa tollanen Isuzu juuri nyt koeajossa. Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa ja nelivedon kytkennät on mennyt ilman ongelmia vaikka en ohjeita muistanutkaan. 8,2l/100km oli tänä aamuna kulutus kun 100km neliveto päällä pyyhkäsin. Koeajo autossani on jotkut ihan onnettomat renkaat alla josta johtuen joutui eilen kotipihalla traktorilla nyppäsemään kun meni hieman penkan puolelle.
|
Kerran on vahingossa käynnistetty ilman lämmitystä -23 asteesta (vuorokauden seisonut tuossa pakkasessa). Hehkutti noin kymmenen sekuntia ja pyöritytti reilun 5 sekuntia, sitten alko ryskimään. -34 asteesta roikan nokasta, melkeen kuin kesällä. Hehkutti noin 3 sekkaa ja tärähti sekunnin pyörityksellä. Oli ollut roikassa noin 5 tuntia.
Lainaus:
|
kyllä sen kotona saa roikkaan mutta kun on päivän metässä ja illalla kotiin pitäis lähtä niin siinä vaiheessa ahistaa jos ei pääse
|
Webastot on sitä varten.
|
Lainaus:
Varsinkin jos tietää että sitä tulee käytettyä. |
Öljynsuodatin oli vaikea saada irti. Kädet ei mahdu siten, että sais voimaa. Suodattimen irroitusta varten oleva työkalu ei mahtunut. Ylhäältä ei päässyt lyömään. Sain mokoman irti alakautta meisselillä lyömällä. Läpi asti en meisseliä saanut sieltäkään, mutta sen verran liikku, että sai käsin loput.
Samassa ryminässä kattelin kardaanin rasvanippoja. Minusta näytti ja tuntuii siltä, ettei niihin ollut kukaan laittanut rasvaa ikinä. Polttoaineen kulutus on ollut 3 litrasella manuaalilla ekan 1500 km aikana 9,7 l/100km rauhallisessa maantieajossa. Renkaat varmaan tekee ton ylimääräsen litran. PS! Saako takapuskurissa olla 2 sumuvaloa? Vaihdoin Piakin puskurin ja pitäs takasumari keksiä... |
Mitkä renkaat tuossa on?
|
Lainaus:
j.h Ei jaksa kaivaa aken sivuilta... www.ake.fi (vai oliko se jo trafi) |
Lainaus:
Aiempiin autoihin olen laittanut suodattimen aina vain käsin kiinni ja ovat pysyneet. Tässäpä lähti kiertyyn auki ja suihkutti öljyä jonkin verran lokasuojan päälle. Nyt olen pistänyt avaimella kii, ettei enää putoa. Kyllä kolmilitrasella enemmän varmasti janottaa kuin nuha koneella. Laita se boksi, niin puottaa kulutusta ja tulee lisää voimaa. Koneissahan ei ilmeisesti ole muuta eroa, muin pidempi isku kolmilitrasessa, joka tarkoittaa suurempaa mäntänopeutta samoissa mittarinopeuksissa. Vaihteistojen välityksetkin ovat liki samat. Siitä se kulutusero kai johtuu. Nyt tilasin Incubus Crawler 9x20 vanteet ja niihin renkaat Hankook RH06 275/45-20. Katotaan miten kulkee kun lumet lähtee. |
Mistäs muuten tilasit kyseisiä vanteita..?
Näytti olevan ihan mielenkiintosia kiekkoja, kun guuglettelin:) |
Vanteet Haaparannalta kmdäck.com. 184 €/kpl veroton. Renkaat otin nordenrenkaalta. Tässä kuva vanteesta: http://www.incubusalloys.com/images/...815%20FBLM.jpg
|
Täytyy ostaa tuollanen ahtaan paikan suodatinavain.
Lastutustakin vois harkita. Mitenköhän se kannattas tähän tehdä. Rahasta ei oo niin nuukaa, mutta ajasta on. Eli ei voi viedä päiväksi johonkin pohjanmaalle laitettavaksi. Kuljen Helsinki-Lahti-Hämeenlinna kolmiota. Renkaina minulla on Nokian Suv 5 265*70R16. Kesäksi on jotku hienot maastokumit 265*75R16. |
Minulla on pelannut ProMotech (www.promotech.fi) loistavasti. Maksaa nykykurssilla 510 euroa toimitettuna. Se on ainakin erittäin helppo laittaa paikalleen ja tarvittaessa poistaa. Palautusoikeuskin on 30 päivää, jos et ole tyytyväinen saat rahas takas. CR570 modulilla 18-20% lupaavat lisätehoja ja vääntöä. Tarkkaa lukemaa ei toki tiedä ilman dynoa, mutta en ite autoa missään käyttänyt. Löin modulin kiinni ja kävin kokeileen ja olin tyytyväinen. Kulutus putos noin 0,5-0,7 litraa.
Sanottakoon että aina ei pelaa. Emännän Hyundaihin tilasin innoissani myös boksin, mutta se ei laskenut kulutusta, eikä tuonut tehon lisäystä jonka olisin perstuntumalla huomannut. Lähetin takas ja se uudelleen ohjelmoitiin - ei pelannut siltikään ja palauttivat rahat. |
Komeat vanteet! Paljonko siis tuli koko paketille hintaa? Pistä kuvia sitten kun ovat autossa alla.
|
Joo pitää laitella kuvia, kun lumet lähtee. "L&L" -systeemikin pitäs olla alla siihen mennessä.;)
Koko paketti maksoi 1219 euroa (veroton). Renkaisiin sisältyi rahtikuluja reilu 30 euroa, mutta vanteet noudan paikan päältä kun käyn appiukkoa kattoon. Kun erikseen ostin, niin pitää käyä laitattaan renkaat vanteille ja tasapainottaan paikallisessa rengasliikkeessä, joka maksanee 40 euroa, eli yht noin: 1260 euroa verottomana tai 1540 euroa verollisena ilomoitettuna. Kysymieni vanteiden hinnat liikkui 185 - 390 euron välillä kappaleelta (verollinen). Päädyin nuihin koska olivat kohtuu hintaiset ja omasta mielestä tosi hyvän näköset, katukäyttöön kun tulevat. Renkaat oli käytännössä halvimmat mitä löysin, oisko ollu jotain poistoerää, koska monessa liikkeessä maksoivat 200-300 euroa kappaleelta ja sitten muutama liike myi 125-150 eurolla kappale (verollinen). Haaparannalla pyysivät kumeista 200 euroa/kpl, siksi piti ottaa kumet eri paikasta. |
L&L?
Harmaaseen tai muuhun vaaleahkoon autoon nuo vanteet ovat erityisen hienot. |
onko teillä minkälaisia lava tai valorautoja kiinnostaisi nähdä (kuvia) ja tietää mistä saa itelle pitäis sellaset hommata
|
Laitoin jo linkin, www.eurovanne.fi sieltä saa kaikenlaista. Itse ostin sieltä tuohon rangeriin valoraudan nokalle. E-hyväksytty 76mm valorauta oli siellä muistaakseni 440e.
|
onko teillä valo automaattia ittellä ei ole ja kuka niitä valoja muistaa päivällä käyttää..
onko tietoa onko vaikea asentaa? |
Lainaus:
Motonetistäkin löytyy pyöreetä, littanaa pitkää ja vähän korkeampaa ja lyhyempää. |
Noi ledivalot ei auta siihen, että kylän naiset ramppaa ovella kertomassa valojen olevan päällä. Mulla on jäänyt valot päälle niin usein, että kävin jo kerran ilmoittamassa parkkerauksen jälkeen sammuttaneeni valot. Joku summeri olis kiva. Kuutamokeikkaa tekevällä on hyvä, että kaikki valot saa pimeiksi vaikka auto käy.
|
Mun kolmelitraisella ajettu nyt 20 tkm.
Lastutus yhä tekemättä. Etenkin vääntöä olen kkaivannut lisää. Se loppuu jo hyvän aikaa ennen maksimimassaa eli kuutta tonnia. Nyt on 163 hv ja 360 Nm. Hatusta arvaan, että vääntöä sais olla n. 500. Lastuille luvataan jotain 420 eli vähän. Miten pääsee tavoitteeseen? Konehan on oikeastaan pidennetty iskuinen 2,5 litranen. Tässä on muutuva geometrinen turbo ja välijäähdytys. |
Lainaus:
Tietysti jos latva on sen verta pehmonen että pimeelläkin jää valot päälle, niin siihen ei tuosta taida sitten apuja olla. :D |
Lainaus:
Testailen boksia eri tehoasennoilla, mitä vaikuttaa löpön kulutukseen. Ainaki tolla normiasennolla huomaa et tehoa/vääntöä tuli lisää, kulutuksesta en osaa viel sanoo. Tässä linkki isuzulle: http://dte-diesel-tuning.com/power-t...category_id=32 |
No ei tuohon 500Nm tavoitteeseen ainakaan millään bokseilla pääse. Ammattitaitoinen ja hyvä ohjelman tekiä, niin sellainen pystyy jo melko lähelle. Vetoa on vaikea lisätä sinne yläkierroksille, kun vakio rusinan kokoinen ahdin menee varmasti tukkoon. Se on toinen juttu että pääseekö tuohon Isuzun ohjainlaitteeseen kuinka käsiksi. Jos on Bosch EDC16 tai vastaava, niin helppo juttu. Toinen asia sitten taas on että kuinka järkevää on ottaa tuollainen vääntö. Kun ei taida olla vielä kokemuksia paljonkaan että kuinka paljon vääntöä kestää isuzun kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin tai vaihdelaatikko. Tuo vauhtipyörä siinä varmasti heikoin lenkki on niinkuin yleensä on noissa viritetyissä autoissa ollut. Kytkimen kestoa saa huomattavasti pidennettyä, kun vaihtaa isomman turbon, niin ei tuu alakierroksille mitään tappovääntöä, niin vääntö siirtyy vähän ylemmille kierroksille. Ja ohjelman tekijä saa tietysti kyllä rajattua noita alavääntöjäkin eri vaihteilla erilailla.
Mutta siis jos voimaa pitäis saada reilusti lisää, niin isompi ahdin, suurempi cooleri nokalle, parempi putkisto ja hyvä ohjelma. |
Totta et ei tommosiin lukemiin pääse noilla bokseilla.
Hiluxiin ei mitään ohjelmaa ikävä kyllä edes saa, joten oli tyytyminen boksiin. Käsitykseni mukaan boksejakin on ainakin kahta lajia. Toinen lisää suutinten painetta, joka ainakin luetun ja kuullun mukaan huonompi vaihtoehto. Suutinten elinkaarta ajatellen... Sitten on toi esim.Dte mikä pidentää suutinten aukioloaikaa ja ei pitäis rasittaa sutinta niin paljoa. Kysäsin piruuttaan Moonlightilta et miten on Isuzun kanssa..? Siihen saa kuulemma ohjelman 192hp ja vääntöä 65nm lisää. Ei se 430 nm:kään ihan huono luku ole :) Jos omistaisin Isuzun tai yleensäkin auton, mihin saa ohjelman, niin se olis vaihtoehto nro 1.!!! |
Jos hirmuisia vääntöjä kaipaat, niin sitten auto on väärä. Ainut järkevä keino on ostaa Dodge tai Chevy tai american Ford.
Toyotan moottorinohjaus on kuulemma melko hyvin suojattu, niin ainakaan vielä ohjelmoijat ei ole päässeet siihen käsiksi, paitsi joihinkin näihin uusiin henkilöautomalleihin. |
On varmasti osittain totta, että mulla on väärä auto kun haluan vetää 3000 kg:n kärryä. Jenkkiin ei kuitenkaan ollut varaa.
Toisaalta moniin henkilöautoihinkin luvataan 500 vääntö jo 2.0 koneella. Mulla on sentään kolmelitrainen niin kyllä tässäkin potentiaalia saattas olla. Virityksen järkevyys tuonne asti riippuu kai paljon siitä millä tempuilla sinne päästään. En tiedä olisko koneessa jotain pullonkaulaa jonka poistamalla sais kerralla lisää potkua. |
On varmasti osittain totta, että mulla on väärä auto kun haluan vetää 3000 kg:n kärryä. Jenkkiin ei kuitenkaan ollut varaa.
Toisaalta moniin henkilöautoihinkin luvataan 500 vääntö jo 2.0 koneella. Mulla on sentään kolmelitrainen niin kyllä tässäkin potentiaalia saattas olla. Virityksen järkevyys tuonne asti riippuu kai paljon siitä millä tempuilla sinne päästään. En tiedä olisko koneessa jotain pullonkaulaa jonka poistamalla sais kerralla lisää potkua. |
Lainaus:
Viisaammat kertokoon:) |
Kyllä tuo katti niissä yleensä taitaa jonkinasteinen tulppa olla. Katin poistoa järkevämpi ja katsastusystävällisempi tapa on lyödä katin läpi suora rautaputki sitten tyhjentää se esim. rautakangella läpi lyömällä. Näin paikoilleen jää katin kuoret, eikä ulospäin näy mitään poikkeavaa. Toinen rajoittava tekijä tuntuu yleisesti pakoputkistossa olevan takavaimennin.
Onko tuossa isuzussa muuten jo hiukkassuodatin? Toinen asia mikä saattaa avittaa tehojen lisäyksessä on laittaa nokalle sen verta reilu välijäähdytin kun sinne sopii, kun tuossa koneen päällä ei varmasti ole kovin hyvä paikka sille, vaikka konepellissä olisikin scooppi. Paremminhan se tuossa koneen päällä on suojassa, mutta jos vaan maantiellä ajelee niin eipä ole merkitystä. Itselläkin olisi seuraava operaatio omaan pick-uppiin pistää uusi välijäähdytin. Toisissa autoissa tuntuu olevan melkoisesti enemmän potentiaalia vakio osilla kuin toisissa. |
Luulis, että kaikkiin elektroniseen ohjaukseen perustuviin moottoreihin saa ohjelman, kunhan löytyy oikeat vehkeet ja taitoa laittaa!
Virityspajoja vain tuskin Suomesta löytyy. Ja chevystä puheen ollen, eikös Isuzu D-Max ole melkein sama kuin Chevrolet Colorado? http://www.netcarshow.com/chevrolet/...llpaper_04.htm http://en.wikipedia.org/wiki/File:20...utility_02.jpg |
No lähinnä tarkoitin tuolla chevyllä noita 6.6 litraisella duramax (tai joku sinne päin) koneella varustettuja silveradoja. Tosin jostain luin että se olis Isuzun tekele.
Perjantaina poikkesin motonetissä ja sielläkin oli hyllyssä vaikka millaista silikooni mutkaa ja jatkoa ja alumiini putkia ahtoputkien tekoon. Coolereita oli myös edullisesti montaa kokoa. Samoja kiinalaisia coolereita nuo on kun monessa muussakin paikassa, mutta hinta oli sopiva ja laatu vaikutti hyvältä. Itse ajattelin tuollaisen sieltä poimia, kun ajelen taas ohi. Pakoputkesta kun oli puhetta niin noilla ulkoilaisilla foorumeilla on ainakin ollut puhetta että paremmalla pakoputkistolla saisi lisää vääntöä. Lähes kaikkiin pick-uppeihin oli noilla viriputki valmistajilla valmis 3" putkisto tarjolla. Täytyy pistää linkkiä kun taas osuu silmiin. |
Soitin 3 viikkoa sitten Voimaa.com virittäjälle riihimäelle. Ei osannut heti sanoa mitä tlle itutsulle pitäs tehdä. Lupas ilmoittaa. Ei ole kuulunut mitään. Täällä olis maksava asiakas odottamassa jos tätä joku alalla toimiva sattuu tätä lukeen. Kim o4oo-125903
|
Lastua jos mietit, niin ootko näitä tsekannut: http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_type=7979
Kokemuksesta voin sanoa että ko. firman purkit toimii ja pelaa niinkuin pitää. Eikä noussu kulutus. |
Lainaus:
Pakoputkesta. Suunnitteilla kokeilla suoraa putkea, joka ulostautuu oikean eturattaan takaa ja sisältää vain suoraa putkea ja yhden loivan mutkan sen jälkeen kun on turbolta päästy lähtemään. Ja saa sieltä voimaa ulos rahalla, mutta paljonko olet valmis sijoittaan. Ei kai sellaista perus konetta olekkaan mistä ei tuplatehoja löydy kun alkaa ulosmittaan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Steinbauerin boxeista on yleensä aina TÜV-todistus matkassa mukana. |
KIM: Oliko Karalasta mitään apua?
Mistähän muuten katsastusmies vois arvata että auton moottorinohjaus softa on päivitetty, eli ei ole mitään boksia missään johtojen välissä? |
Lainaus:
|
Apropoo, millastas rengasta tollaseen mahtuu ilman korotuksia?
|
Lainaus:
jos tuo valoautomatiikan puuttuminen vaivaa niin isuzulta saa tilattua d-maxiin valoautomatiikan joka ei ole kovin paha asentaa.. pari oon nyt kesänaikana niitä laittanut.. tarkistan huomenissa mitä se maksaa merkkihuollossa asennettuna.;) |
Lainaus:
Ei tartte montaa vuotta olla autolla ikää niin jo on puolet ajovalotehosta karkuteillä. |
Lainaus:
|
En ole Karalalle soitellut kun on väärällä suunnalla.
Motorbit Oy:lle Tuusulaan yritin varata aikaa joulukuun alkuun, kun sopis työkuvioihin. Heillä ei ole tuolloin kuulemma toimitiloja lainkaan. Joku muutto kai menossa ja uudet tilat on käytössä vasta kesällä 2011. Juuri tämän viestin aikana laitoin sähköpostia Samppasportiin (ss40 Racing) aiheesta. Tehostus etenee kuin mummo lumessa. kim Lainaus:
|
Lainaus:
Kesäkumit on 265/75R16 ja ne ei mahdu. Kääntäessä rapisee alkuperäiseen muoviseen lokasuojaan. Kuitenkin niin vähän, ettei ole minua haitannut kun autollekaan siitä ei ole ainakaan ekan 10000 kilsan jälkeen tullut näkyvää vauriota. Lokasuojasta just ja just huomaa, että siihen joku välillä on raapinut. Nuo molemmat renkaat on kuitenkin ollut vikainvestointi. Olis tarvinnut ostaa isommat vanteet ja matalampi profiiliset renkaat. Niille olis varmaan kuitenkin tullut aika paljon lisää hintaa. kim |
Lainaus:
Kävin koeajaan "roadshow" ssa 3,0 D automaatin ja mukava oli se vakkari. Tosin eihän se ihan samoin pelaa manuaalilootalla, mutta kuitenkin. Voimaa oli koeajoautossa tasan saman verran perstuntumalla ja kellolla mitattuna kuin omassa boksitettuna (2,5D). Ihmettelinpä sitä että miksi tomaatti kierrätti 4000 kierrokseen asti ennen kuin vaihto isompaa, vaikka vääntökäyrä putoaa 3200 r/min jälkeen.?? Nykyisessä autossani vääntökäyrä putoaa vasta 3400 r/min jälkeen ja siltikään ei kannata kierrättää yli 3800 kiekan täyskaasukiihdytyksessä. |
Lainaus:
vakionopeudensäädin vdo manuaalivaihteiseen 512e asennettuna 793e. tommosta näyttää isuzun lisävarusteluettelo, noita en kyllä oo yhtään joutunu asentaa vielä.. |
Lainaus:
Lainaus:
ELI EDELLEEN MUN ISUZU KAIPAA LASTUTUSTA TAI OHJELMOINTIA TAI JOTAIN PIKKUTEHOSTUSTA!!! Ja edelleen 0400viiva125903 |
Lainaus:
http://www.steinbauer.cc/neu/pdf///S...m_120_kW_1.pdf |
Mikäs ohjainlaite sulla sitten tuossa on??
|
Lainaus:
En muista mikä ohjainlaite mulla on. Auto on keikalla ensi viikkoon niin ei pysty kattoon. |
Käytin Isuzun 30000 km huollossa joulun alusviikolla. 6 vrk tuon jälkeen auto hyytyi n. -20°C lämpötilassa. Syynä tukkoon jäätynyt polttoaineen suodatin. Auton huolto-ohjelmaan ei kuulunut suodattimen vaihto. Muistakaa vaihtaa se itse tai mainita huollossa suodattimen vaihto. Suodattimia tuohon ei kasva joka oksalla...
Kim |
Yli 50 000 km ajettu. Kuskin turvavyö ei aina tule kun sitä yrittää vetää rullalta ulos. Olen ollut autoon tyytyväinen. Tai no tehon puute vaivaa edelleen.
Tänä vuonna on ostettu taloon uudet 4wd Transit ja Forester. Niiden ominaisuuksista ei ole vielä kokemuksia. |
Lainaus:
Ja olen alkanut epäillä tankin huohotustakin kun suhahtaa korkin avattaessa mutta kokeillaan suodattimen vaihtoa ensin... |
Isuzu 3,0 hyytyi heinäkuussa. Pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmä hajosi. Auto oli oireillut viikon aikana muutaman kerran siten, että otti vaan tyhjäkäyntikierrokset. Sitten viikon oireilun jälkeen se ei lähtenyt enää käyntiin ja hinattiin pajalle.
Olis pitäny ostaa heti uutena eteenkin rautapuskurit :). Keula on kerran kulmasta paikattu ja maalattu. Nyt siinä on jo 2 uutta osumaa. Toisen syytä en tiedä, mutta näyttäs siltä, että sillä on ajettu betoniseinään (kääntäessä parkkipaikalla tms.). Tiedossa oleva osuma on kuulemma tullut linnusta. Isuzu on kyllä komeen näkönen isommilla renkailla, kovalla korin värisellä lavakatteella ja valoraudalla/lisävaloilla varustettuna. |
Ekat dee-maxit ovat olleet liikenteessä jo jokusen vuoden ja varmaan rupeaa olemaan kokemuksia auton kestävyydestä.
Onko isuzujen kanssa ollut suurempia murheita, vai uskaltaisiko sellaista harkita seuraavaksi menopeliksi? |
Minuukin kiinnostais miten porukoilla kestäny d maxit ite tuli tilattua tuo uus 2.5 twin turbo onkohan tuo ohjelmoitavissa? Takuu aikana tuskin kannattaa vai miten ne noita seuraa jos sais egr ja katin poistettuu samantien? Huonosti löytyy tuosta tuplaturbosta tietoo kun kaiketi vaan euroopan markkinoilla ausseissa jatkuu 3 litrasen myynti. Miten voimansiirto on näissä kestäny? Vinssi pitäs kanssa jotenkin saada jos jollain on kuvia toteutuksista niin kiinnostais. Mistä halvalla valoraudat en rupee 600e maksaa U raudasta joka porataan muovipuskuriin...
|
Lainaus:
|
Sitä just meinaankin että onko siellä putkessa antureita jotka vilkuttaa sitte jos putken tyhjentää aika moneen on keksitty joku vastus kikka tai scanneri että moiset anturit saa ohitettua. Hirvee rikoshan se on jos ilman tollasia hiukkaspönttöjä ajelee.. mut pitää tutkii eihän se auta ku kokeilla en vaa ite tykkää noista saaste laitteista pilaa vaan hyviä moottoreita.
|
Laitat vaan jonku tämmösen purkin, helppo irrottaa vaikka huoltoja varten niin kukaan ei tiedä mitään/takuu säilyy: http://www.speed-buster.de/en/chiptu.../a-1928420003/
Eiköhän toi 500 Nm oo riittävä vääntö tollaseen avolavaan. |
Lainaus:
Thaimaasta saa noita piggyback ecuja ois ihan mielenkiintonen kokeilla tulevaisuudessa, hinta on siinä 1500-2000. Aussifoorumia jos uskomista ainakin vanhempi dmax sallii suorat putket ja egr tulppaamisen joko kokonaan tai pienellä reijällä peltilätkään se tuntuu olevan vähän tapaus kohtaista. ja löyty suht edukas paikka euroopasta noihin rosteri osiin ja muihin varusteisiin valokaaret on kyllä vähän kesyn näkösii... http://www.tessera4x4.gr/ProductSear...ge=en&Model=98 |
ai että ois komee voi ristus sentään:rolleyes:
http://www.btv4x4.com/btv/ref_isuzu-vcross.php Sen verran olen selvitellyt että uuskoppasen hiluxin etujouset ainakin sopii dmaxiin ja dobinssonilta saa jo valmiita sarjoja. Jos muut etsii palikkaa noihin ni hakusanoilla holden colorado=au, isuzu dmax v-cross thaimaassa ja chevrolet colorado on kanssa alustaltaan samanlainen. tupla turbo on vaan eu markkinoilla. ja chip expressiltä löytyy kanssa lastua tuohon. metec:lle pistin viestii valoraudoista päivittelen kun jotain uutta selvii :D Tällä viikolla pitäs auto tulla ni pääsee tutustuu. |
https://lh6.googleusercontent.com/-C...-08-52_877.jpg
Tässä ois kuva jos se nyt näkyy kun puhelimella lisäsin... Kuitenkin rupee olee vähän kokemusta tuosta uudesta d maxista. Mukava peli kyllä suht pien kulutus ja yllättävän pirtee että lastua ei välttämättä heti tarvii. Steibauerilta sain viestiä että heillä on boxi nyt koekäytössä ja ens kuussa mahdollisesti markkinoilla. pieniä modauksia jo tehty mm webastoon gsm ohjaus, valorauta osanet.fi, hellan lisävalot xenoneilla, tuuliohjaimet tuolta tessera4x4. Kesäksi pitäs korotus sarja hommaa vähän huonosti vielä tarjolla katsotaan nyt dobinssonilta varmaan sitten ja jotkut 16" vanteet ja 265/75/16 taitaa olla isoin lain puitteessa eli n.32" ? |
Onko muuten tossa edellisen korimallin D-Maxissa sama perävälitys kuin tässä uudessa 2012 mallissa, eli 3,0x? Kestääkö noi mitään kovaa käyttöä?
|
Tässä tänhetkinen tilanne ausseista snake racinging 45mm korotuspalat. Renkaat sais olla isommat mutta noilla ei ainakaan polttoaineen kulutus noussut. Ohjelmointia suunniteltu tossa on transtron ecu joka pitäs olla mahdollista ohjelmoida ja ainakin yritetään eliminoida dpf cat ja egr pois. Ilmotan kun jotain uutta ilmenee, onko muilla kokemuksia moisesta operaatiosta?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=131841 |
Minkä kokoset renkaat 16" vanteilla mahtuu ongelmitta vakio vm. 2008 Isuzu D-maxiin ? 265/70R16?
Olisi mukava saada vähän varmistusta ennen kun laitan tilausta sisään. :) |
Eli vanhakoppaseen pitäs mennä pienellä varauksella jopa 265/75/16 ilman korotusta, suositelevat 2" korottaa.
2008 rodeo 4x4 dual cab 3ltr CRD fitted 265/75-16 = 32's Fitted with no lift, only minor scraping on mud flap , minor rework of flap would fix this. Että kyllä 70 pitäs mahtuu, sevaan millanen vanne sulla on? jos vakio niin ei pitäs olla ogelmia offsetin suhteen. Uus koppaseen mahtuu 285/75/16 +20et ja 45mm korotus, vähän joutu sisälokasuojia työstää mutta ei paljoo. |
| Sivu luotu: 16:52 (GMT +2). |