![]() |
12ht käyntihäiriö ei ota kierroksia. Kunnossa ! :)
nonni:(
luulin eka että hyyty vaan ku tankissa kesänaftat. ei ottanu kierroksii ja piti sellasta ääntä kun ei ois pakoputkee ollenkaan ilman turboo. no eiku talliin lämpeemään talvilaatuu tankkiin, veden erottimen tyhjäys, uusi suodatin ja ilmaus, uudet naftaletkut vaihdoin samalla tuohon koneenpäähän, noh ei vaikuttanu mihinkään :mad: samallainen käynti ei ota kierroksia hirveetä ääntäpitää harmaata savuu tulee ihanku ei kävis kaikilla eikä varmaa käykkää. otin jokaselta suuttimelta liitintä löysälle (konekävi) että tulis ilmaa no ei auttanu. onkos tuosta nyt suutin tukossa tai ilma ongelmii tai naftan saannissa jotaki ? venttiilikopan otin auki päällisinpuolin sieltä ei löytyny mitään välykset tarkistin ne on ok.. öljyt on just vaihdettu ne on puhtaat ja hyvän näköset. jäähdytin nesteet on hyvän näköstä ei ö öljyä seassa.. tuskin kannentiiviste on mennyt? entäpä venttiilit ? saako niitä tarkistettuu muutakun kansi irti ? apuja tarvis ei ite tiedä mistä alottais! :( |
otappa ahtimes imuilman letku irti kuinkas paljon turbon aksuula heiluu vai heiluuks ollenkaan...
|
Lainaus:
käykö muuten 2h suuttimet tuohon jos niillä testais onko suuttimissa ongelmaa ? miten tuo rikkinäinen venttiili ilmottaa itestään ? |
noup 2H esikammio kone 12-HT suoraruisku....
ongelman korjaus 2 irroita siirtopumppu ja kokeile hirtääkö se kiinni!! Jos tuppaa tekemään ilmaa per....leesti useimmiten siirtopumppu nalkannut!!! |
Lainaus:
|
noup 2H esikammio kone 12-HT suoraruisku....
ongelman korjaus 2 irroita siirtopumppu ja kokeile hirtääkö se kiinni!! Jos tuppaa tekemään ilmaa per....leesti useimmiten siirtopumppu nalkannut!!! |
kokeiltu ei vaikutusta :(
syöttöpumppu ja suuttimethan kävi mynädiiselissä siellä on tiivisteet vaihdettu ja suuttimet huollettu. siirtopumppu toimi iha normaalisti siinä ei oo vikaa ja siin on uus käsipumppu ettei sekää vuoda. kaikki kuparitiivisteetki on uudet. tietenkin kasauksessa on voinut mennä joku roska muttakun on se toiminut tähän saakka ongelmitta n30km. onkose nyt heittäny suuttimiin jotaki ? voi vittu näit romui alkaa usko loppuu ja ois säästäny pitkän pennin ku ei ois leikkiin ruvennu... :D seuraavan auton ostan valmiiks rakennettuna :D |
Kyllä toi Turbo vialta kuulostaa tai välijäähytin on jäässä,tsekkaa pyöriikö
se 10km ajettu hyrrä :),itselläkin näitä murheita on! |
Lainaus:
kokeilen viel irrottaa ahtoputken ennen imusarjaa jospa se auttas epäilen vahvasti :( |
Samoilla oireilla ollut kannentiivisteessä ongelmaa.
|
Ajoitus?
Eikös ruiskupumpun väärä ajoitus saa aikaan harmaan savun??? Vuotava suutin pitäs lopettaa vuotamasta jos suutinputki on irti/löysällä käydessä...
|
Lainaus:
eikä auttanu ottaa ahtoputki irti sama vaiva.. ajotusta säätelin tos pariviikkoo sitten toimi ihan hyvin ennen tota yhtä koeajoo hangessa. ei oikein ota selvää noista suuttimista pitää viel huomenna testata niitä. jos ei suuttimista löydy niin kai se on kansi aukastava oon kyllä jälkikiristänytkin sen et en tiedä sitte... :( |
pikku vinkki
Lainaus:
|
Entä jos männänrenkaat ei oo tykänny uuden turbon tuomasta lisäpaineesta...? Ja mynäpumppu tais olla kans alakertaa rankaisemassa. Eikös näissä 12H-T:ssa ole rengasurat/renkaat jossain vaiheessa ennen miljoonaa jo rempan tarpeessa?
Monet jutut on näilläkin palstoilla pyörineet, esim. tämä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55300 |
pakoputki tukossa? joskus ollu tapauksia..
|
Mutta eikös just tähän myllyyn tullut uudet männät remontin mukana?
|
Lainaus:
mun pitää koittaa huomenna tota erillistä säiliöö jos se alkais toimii ja noi suuttimet pitää viel testaa kun ei oikein pysy käynnissä ellei kaasuupaina ni pitää joku kaveri pyytää apuun. kiitos nopeista vihjeistä huomenna jatkuu mystisen vian selvitys |
kai sulla pelaa öljynpainemittari?
Etttet vaan yritä pitää konetta käynnissä ilman paineita.. |
Lainaus:
nii eikä kone huohota mitää |
Puhalla paineilmalla tuloputki auki.Mulla hyyty kans tossa kovilla pakkasilla ja huoltamon pihalla muutaman tunnin uurastuksen jälkeen sain käymään oli sitten jäätä tai paskaa tulolinjassa.
|
Lainaus:
|
Jos oikein vanhoja oppeja muistelee, niin tuo kuulostaa aika vahvasti ajoitushämmingille... Terävä käyntiääni+harmaa savu+tehottomuus. Samat oireet kyllä saa monellakin eri tavalla, mutta nyt kun potilasta ronkittu pumpusta lähiaikoina niin epäilisin pumppuvikaa... Onkos noissa pikkukoneissa jonkinlainen ennakonsäätökin, jos ois ekassa ääriasennossaan (täyskuorma) juminu jostain syystä?
|
Lainaus:
|
Tota on liikkeellä..
Mulla hiluksissa sama homma.Tasan samat oireet,nyt suuttimet vein pajalle ja kusee ku hevonen.Suuttimilla ajettu reilu 120tkm ja edelliset kesti 300tkm.Saa nähä ku laittaa suttimet kiinni onko pumppuki sökö...mulla kans toinen kone työn alla ja nyt joutuu tota vanhaaki elvyttää,kylläpä vituttaa.Nii piti sanomani et ooks kokeillu laskee vedet pihalle toimiiko sitte?jos vaikutusta ni vuotaako kansi?
|
joo no se on mukava et muillakin on samoja ongelmii :D:D
nii eipä se kyllä nestettä oo hukannu mielestäni eikä painetta kertyny tosin en oo kyllä silleen kattonukkaa. pitää ensin toi polttoainepuoli kokeilla jos selviis säikädyksellä... voin ottaa huomenna vaikka videonkin ni voitte kuulostella mikä siin ois jos ei nämä eväät auta.. |
mulla on muutamista hoojiista joutunu vaihtaa sen putken joka menee tankille rupee fuskaa siitä juuresta muistaakseni ihan hylly tavaraa toyotalla. hinta 30-40 euroa
|
Lainaus:
|
Minkälainen sammutin 61:ssä on, joskus patrollissa sammutinmoottori temppuillu, eli ei ole avautunu kunnolla ja ei oo sen takii saanu kunnolla polttoainetta...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ja on tuos pumpun kylessä se ihme syötön tappo vipu mistä saa kans sammuu ja sitä veivasin ei auttanu.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sepä se.
Lainaus:
|
NONIIN
nyt sain kaverin painaa kaasuu ja testattiin suuttimet 2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä ei ihme että oli vähän huono käymään :D
huomeenna saan suuttimet pajalta niin nähän korjaantuiko. suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä. eli vika oli täysin miun syytä enpä oo ennen diiseleitä kasannu syynä varmaan liian epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa enkä oo kaasuu raaskinu ajossa painaa ni on menny iha tukkoon. kiitos neuvoista ainakin tällä tietoa vika on noissa suuttimissa niinkun jo arvelittekin..:) pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut. ehkä tästä vielä auto tulee. |
Lainaus:
Lainaus:
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä... Lainaus:
Jos likaa mennyt jo kasauksessa, on tyhjäkäynnillä ollut melkoinen "kilkatus", koska suuttimiin kertyvä lika aiheuttaa "kusemista" ja pisarointi polttonsteessä aiheuttaa kilinää, joka TUHOAA männät pidemmässä käytössä! (eli polttoaine palaa männän pinnalla, ja tekee siihen "kuulapäävasaran" näköisen kolon) Lainaus:
Kolina kuuluu myös silloin kun suutin jumissa (polttoneste purkautuu pumpun nestetilaan) ja suuttimen putkesta lähtee "soiva / helähtävä" ääni joka myös tuntuu värinänä putken pinnalla. |
kyllähän tollanen juuri rempattu kone vuotaa öljyä palotilaan ennekuin männänrenkaat ynnä muut tilottuu paikoillensa,ja nokee niitä. ja jos oot vie pitäny pumpun kalvolla ylimäärästä painetta välillä niin varmasti nokee polttojämillä lisää, ja jos ei uskalla uudelle koneelle antaa mailaa kunnolla että noet palais välillä pois!
|
Lainaus:
Lainaus:
oppirahat on maksettava toivottavasti ei mitään isompaa oo mennyt :o:( ens kerralla pistän suuttimet niinpuhtaana paikalleen kun vaan saan EDIT: nii joo noi männän renkaat ja syötöt :D jospa malttas nyt olla ajelematta täs pihas ja sitku saa kilpiin ni ajella sisään vaihtelevilla kierroksilla ja rasituksella.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tällainen "helppo" vinkki kasaukseen:
- suuttimet kiinnityksen jälkeen paineilmalla puhtaaksi ja sitten teippi tai "jokin muu" tulpaksi siihen päälle. - ENNEN suutinputkien asentamista, tippakannulla öljyä tai lääkeruiskulla naftaa suutin täyteen ja paineilmalla kuivaksi. - suutinputki puhtaaksi paineilmalla ja "tiivistekartiot" öljyllä tms. rasvalla paikoilleen (ensiksi pumpun päästä ja sitten suuttimilta!!!) - PUTKIEN MOMENTTI 15NM! eli ei hampaat irvessä --> muuten kartio "tyssääntyy" ja siitä irtoaa metallia, joka menee suuttimeen... Ja sen jälkeen putket on uusittava! - ENSIMMÄINEN KÄYNNISTYS --> jätä putket löysälle yläpäästä (myös lika pääsee pois!) ja tiukkaa VASTA KUN POLTTOAINE on noussut suuttimille saakka. Säästää pumppua, akkua ja starttia!!! JA KÄDET KANNATTAA PESTÄ AINA ENNEN AVONAISEN POLTTONESTELINJAN KÄSITTELYÄ!!! Ja naftaputsarista: - vaihtaessa ei kannata kaataa vanhan putsarin naftaa takaisin, vaan heittää se jäteöljyihin, koska se on TODELLA likaista tavaraa - suodattimeen kannattaa ottaa naftaa tankista pulloon ja esitäyttää suodatin, helpottaa käynnistämistä ja ilmaamista (joissa sen pystyy tekemään) Pahin tapaus jonka olen nähnyt MERKKIKORJAAMOLLA, on mekaanikko kaatanut vanhan suodattimen naftat uuteen suodattimeen (siis täysin turha vaihto!!!), jolloin kaikki moskat siirretty uuteen suodattimeen!!! Ja tuolla paineilmalla kannattaa puhaltaa joka paikka ENNEN purkamista ja ENNEN kasausta, pysyy paikat puhtaampana... Toivottavasti ei nyt sulta mennyt 3mukia rikki uudesta koneesta.:(:( Ja "sisäänajo" kannattaa tehdä paikoillaan --> 2000rpm ja 45min, sitten ajoon! Ja ensimmäinen 1000km, AJOITTAIN lapikas tulipeltiin, jotta männärenkaat liikkuvat eivätkä jumiudu nokeentumisen takia... OT: Aikoinaan oli "työsuhdeauto" ja sillä ajettiin 15.000km "nalli pohjassa" lähes koko ajan. Auton ostanut asiakas palautti auton korjaamolle, koska "tehot katoaa" --> oli "hyssytellyt", koska oli "uusi auto" ja kone oli mennyt tukkoon, joten 30km ja lapikasta tiiliskivellä lattiaan ja taas kulki (oli renkaat jo hiukan jumissa!!!):D:D:D |
asiallista tietoo kiitoksia ! koitan koota ohjeiden mukaan jospa sitte onnistais :) pakko niiden mäntien on olla ehjät muute tää auto myydään osissa tai vaikka afrikan miehille varaosa autoks :D
|
jaahas eipä ollu suuttimilla vaikutusta:mad: suuttimille tulee hyvin naftaa.
ensin kokeillaan viel toi pumppu et tulee suuttimien läpi ja sitten otan kannen irti ja päivittelen sit mitä sieltä löytyy. kalliiks tulee taas omat moat.... |
pumppu pelaa tulee tasanen sumu suuttimien läpi.
eimuutaku kantta irti jos sieltä ei löydy ni männät käteen kyl tää tästä vielä iloks muuttuu oppiipahan jotaki enskertaa varten :D:rolleyes: |
Kertosko puristus/ohivuotomittaus mitään ennenko purat koko masinan? Miten tuo pumppu ajoitetaan - eihän sieltä voi olla mikään kiila tms pudonnu että ajoitus olis menny sen verran pieleen että kone toimii noin?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mut enää kannenpultit jälellä tulin välillä kahvittelee kun selkä nii kipeenä saa kumaras tehä kaikki :D päivitän kohta mitä löytyi. |
5 Liiteet
noniin nyt löyty vika. eli keskimmäisen sylintereiden kohadalta oli tiiviste antautunu.
ei tajunnu kattoo kun purki ekaakertaa et onko kansi kiero mutta nyt ainakin on.... ohjeiden mukaan on kiristetty et en sit tiedä vai onko tiivisteessä ollut jotakin :confused: huomenna purkaa ja viedä koneistamolle mutta onko kellään kokemusta pitäiskö tuohon alkuperäinen tiiviste ostaa vai onko motonetin ym tarvike tiiviste yhtäpätevä ettei toisenkerran tällästä tapahtus ? :( sylintereissä ei ollu mitään. oisko kellään kuvaa toyotan ja motonetin kannentiivisteestä onko niis eroja tuon keskimmäisen sylinterin kohdalla kun tuos tiivisteessä ei ollut metallia keskellä et onko siinä toyotankaan mallissa ? |
kannattaa sit tarkistaa myös lohko....kaverilla rupes menemään12h-t:ssä kansipahveja niin mutkalla olikin lohko eikä kansi!!!
|
Kaveril meni kaks kampiakselia poikki peräkanaa.. Syy todennäköisesti lohkossa, joka vääntyy lämmetessään!!! 3:tta kertaa ei alettu kokeilemaan :-) Kannataa ottaa sellainen mahdollisuus huomioon...
Suosittele suuresti käyttämään konetta kasatessa käyttämään ARB asennus tahnaa!!! |
Lainaus:
luultavasti se on nyt tuos vikaa onneks tuli nyt ilmi kun 2 kuukaudenpäästä ehkä kortin saa jaku sit ois antautunu niin vituttas enemmän lähti varmaan noista suuttimista liikkeelle että täs meni varmaa tuo kansikin.. :) |
Lainaus:
|
Tuohan on massatiiviste! Ainakin patessa on turbokoneessa alkuperäisenä metallilevytiiviste joka on kyllä suorilla tiivistepinnoilla todella luja.
Selvitä nyt toyotalta tai joltakin hyvältä koneistamolta josko tuohonkin kuuluis metallilevytiiviste. |
Lainaus:
|
Lainaus:
1KZ-T(E):ssä on metallitiiviste alunperin, en tiijä tuosta. |
Lainaus:
se ei sit vaan näyttänyt siltä voi olla että on ollu :confused: mut nyt tarvis joku kunnon kannentiiviste keksii ei tuolta roodogsilta näyttäs saavan kun tuota samaa sarjaa. motonetistä ei ainakaan sivujen mukaan oo 12ht:seen kannentiivistettä ollenkaan. eikä netistä pikasen googletuksen ja huonon enganninkielen jälkeen mitään uutta :( jos jollain on kokemusta näistä tieto kiinnostais? :) |
en nyt akkiä löydä linkkiä, mutta nettivaraosassa on joku kundi joka tekee autoon kun autoon metallisen/kuparisen jne. kannen tiivisteitä eri paksuudella, hinta oli muistaakseni 50e 4cyl + 20e sylinteri. pistä linkki tähän jos löydät
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=824720 |
Metallitiivisteessä on monta ohutta levyä päällekkäin, älä teetä mitään kupari tai muutakaan tiivistettä, ei menesty dieselissä.
Kysy toyotalta millainen on alkuperäinen, vaikka nykyään on kyllä hankala löytää autoliikkeistä henkilökuntaa joka tietää autosta yhtään mitään.:( |
Lainaus:
|
joo oon kans kuullu että noi kupariset ei oikein toimi. pitää kysyy toyotan miehiltä ja tolta koneistajalta löytyykö tähän sen parempaa tiivistettä huomen ollaan taas viisaampia ! :)
|
No mites se orkkis tiiviste??
Ja tuota jenkkieemelit laittaa sitä kuparia siihen tiivisteeseen ja samaa on tullut tehtyä itsekkin ,en tosin kansipahviin mutta muihin tiivisteisiin kyllä. Olikos jälkikiristys tehty/tarviiko sitä tehdä 12 h-t :ssä? |
Lainaus:
|
täältä härmästä löytyy tiivisteitä huonosti!!! ulkomaan tiivisteissä on tullut vastaan sellasia joissa 3-4 mukin välissä metallivahvike liekkirenkaiden välillä ei tule läpi asti niinkuin orkkiksessa. orkkis tiivisteitä saa ja hintaa n.200e mutta on ne laadukkaampia.
joskus kun oli tilanne päällä kaverin 12h-t:sä niin tein cometicille kyselyä mitä maksaisi sellanen kunnollinen tiiviste kyseiseen moottoriin....tyypilliseen jenkkityyliin vastausta ei ole tullut vieläkään. vai tulikohan sieltä yksi no problem kaikki hallussa rakastamme teitä viesti takaisin mutta ei mitään konkreettista apua asiaan. |
joo eipä tienny oikein kukaan mistä saisi parempia tiivisteitä.:( no tyydyin toyotan yläpääntiivistesarja n.300 €
ja kannen saan huomenna hyvällä tuurilla viikonloppuna kasassa.. onko kellään tietoo saako mistään keinuvipuja tarvikkeena ? on osa suht kuluneita, toyotalta en uskaltanut edes kysyä :D |
kansi tuli eilen, tiivisteitä en oo vielä saanut.
tuota polttoainelinjastoo rupesin uusimaan sai ilmaa jostain välistä ja tankista jäi imuputkikäteen. otin tankin jo irti vuotaa saumastakin ettei se niin hyvä ollutkaan mitä alussa kehuin :D koittaa putsata ja hitsaa se sauma keulanpäästä kun menin toisen tankin jo hukkaamaan :( |
ja nyt on kunnossa ! kiitoksia kaikille jotka jakso neuvoja jaella :) hyvin tuntu toimivan kun tuossa testailin mutta just kun olin ajamassa talliin alko turbosta kuuluu metallista sirinää niinkun siipeä hankais joku otin turbon auki ja puhaltilin puhtaaks voi olla että siellä oli joku kannentiivisteen rämmäle jääny jumiin :D noo huomenna uus testi ja konepeltiin reikä sit valmistellaan katsastus kuntoo ja ehkäpä enskuun alussa leimalle.
|
Sivu luotu: 04:50 (GMT +2). |