![]() |
|
KeTTu TyTöT Jeep / VALMET
tollasesta pitäs tehä uus ohvi lelu ku rupes riittää suora akselisilla ajelu. (jeep cherokee 1979)
kuvassa pikkasen jo alettu purkamaan. (juulia ratissa) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=43758 runko puhallukseen lähössä. koppia vähä lyhennetty ja hitsuuttelin palkki helmat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42857 puhallettuna ja rupee akselit siirtyy alle. jousien kiinnikkeitä joutu siirtää ku volvolaisissa jää aika kapeelle noi jouset. and peräpään muokkausta alotettu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45831 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45832 siinä ois teknikkiä. 360cid police special (ex-marine) + A-833 manuaali. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47726 tässä oiskii jo sit keula suht hepissää. tuli tehtyä koko keula putkesta ja pultti liitoksilla ku joskus joutuu kummiki purkaa ja oha tossa jo syyläriäkin sovitettu. nii ja saatanan upeet konepellin toppari kumit ja lukko :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49007 ja kuvaa koneen kiinnityksestä.. en jaksanu käyä tilailee mitää kumi käikäleitä.. siinäpähä tärisee. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49008 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49013 tossa yleis ilmettä? näyttää aika pieneltä toi vulvan ogis kumi... aivan saatanan rumaha siint tulee mut ei se mitn. etu lokkareista ajoin huolella peltiä pois :D ja hitsasin jäykkäriks 30mm leveetä lattaa. letukan hytro puusteri pitäs viel löytää ni sit vois ruveta sisä lokkareitä vääntää. nii ja joku järkevä stinger mallin puskuri pitäs tehä. .. kuvia lisäilen kuha saan jotai näkyvää aikaseks. tahtoo noi talli visiitit mennä lähes aina tupakoinniks/kaljotteluks. nii ja toki saa kommentoida ihan vapaasti jos joku vaivaa tai muutevaa. nii ja ei oo tulossa kilpiin.. joku sitä ois kummiki kysyny..:D |
huhhuh ! kylläpäs muuttu yleis ilme :D
|
Lainaus:
Nii, ja paljon lisää kuvia, mielenkiintoinen projekti. |
kiekurat
:cool:
juu kyllähän miun piti alunperin tuho tehä kierrejousitus. mutta toisaalta kiinnostaa hirveesti et kui huono toi sit on ajella lehti alustalla? kait se nyt jotenki joustelee? ja sit tulevaisuudessa kun tulee kierteet ni ompaha vertailu pohjaa:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
koneen kiinnitys
kyllähän myö tallilla sitä tuumailtii ja tultiin siihe tuloksee että kestää.. lähinnä se on onkelma et rupeeks sorvaa pultteja ku on tollane kiinnitys. noi milliset pultit vaihtuu viel tuumasiks et tulee tiukka sovite jä lukko liejut perää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49039 tänää kävin tekemäs u-pultteja 16mm jöötistä ja taka iskarien alapään kiinnikkeet. lapun etupään hitsasin suoraan kiinni u-pulttiin et jämäköitys ja taaempi pultti sit puristaa ton käikäleen joustavasten. taka päähä pitäs viel jotku pohjaus kumit viel keksii. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49041 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49042 turvakaaren laput. alempi lappu hitsattu ympäriämpäri ja ylempi tulee kiinni 4:llä 12mm pultilla. eli koko surmakaaresta tulee irrotettava. pää kaaren laput tehty samallai. laput s=8 eessä 150x150 ja takana 120x120 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49043 |
väännä kierteet siihen lohkon reikään :-) joku vanhempi harrastaja varmaan kertoo paljon vanhan piikkinokka gazin jakoloota kestää tehoja, koittanu sellasta tarjota :-))
jaa aiheesta löytykin:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26660 |
joo mie luulin et tarkotit 66:sen jakista :D kävishän sekii.. eiks siulla joku jakis oo ylimääräsenä jossai hallin nurkassa?
|
ja lisää kuvia. tuollaset vanteet tuoho sit tulee.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49210 jakolootikko ja toinen v-laatikko. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49174 tuollanen kammotus pitäs tehä... alustavia suunnitteluja on jo tehty huippu modernilla piirto ohjelmalla.:D hyviä puoli ois ainaki varaosien saatavuus. ainaku jotai hajoo ni on "hyvä" syy ostaa uus varaosa jeeppi ja ämeriikastaki näköjää saa aika edullisest osia tohon manuaaliin ja jakikseen. ja vielä pieni ylistys teksti danan puolesta: The Dana 20 is found in 1962-1979 Jeep vehicles. It is also found in IH vehicles as well as a limited run of GM trucks in the early-mid 1970's. The Dana 20's design was outstanding and remains one of the strongest and most refined of all the popular transfer cases. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49173 |
eikös tuolla pitäis saada välitykset kohilleen
|
no kyllä saa. velipoika tossa olutta ottaessa laskeskeli kokonais välityksen kaikkine laatikoinee ja akseleinee ja tulos.. empäs enää muista mut riittävän hitaasti pitäs kulkee:D ja jos sekään ei riitä ni saahan toho danaan esim: 3.15:1 välitykset Teralow:lta.
|
Menikö se katto teline jo kaatikselle?
|
kt
meni. ei paskiainen irronnu helpolla ni sai lähtee.
|
Mikälainen rengastus tulee?
Mitäs tällä tehdään? Siis tietysti ajetaan, mutta tuleeko johonkin luokkaan, vai omaksi iloksi? Rouhee peli tulee. :D |
Lainaus:
omaksi iloksi? KYLLÄ! ... safarointi laite ja johokki omii ajeluihi. ja kiitoksia kehuista! |
piikkinokka
rupes näyttämään pahasti siltä et tuo orkkis konepelti ei ois kauaa kestäny mettässä rymyymistä etenki ku ei ollu suunnitelmissa tehä mitään jättiläis puskuria. vanhaa four wheeleriä selatessa sattu simmuihin yks ihan ok toteutus ja eiku apinoimaan.
leikkasin vaa sopivan palan pois ja sit siintä reunat talteen ja hitsaamaan.. turhan millittelyn jätin pois. jotai pientä lommoa ja pattia jäi mutta ei haittaa. kuskin puoli hepissä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49575 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49576 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49577 oli aika vittumainen tehä ku oli tuo pelti vähä joka suuntaan kaareva ja sillee.. mut tuli iha välttävä. kaikki pellit tuli sit ihan päittäis liitoksilla ei mitään saatanan limi liitoksia.. pakko myöntää et oli myös ulkonäkö juttu et tein piikkinokan:D tuli paljo kyrväkkäämmän näköne..? |
Asiallista meininkiä, metallikässyt näyttäs onstuvan melko mallikkaasti ...
|
kiitti. ja parhaani yritän aikaa,vaivaa ja tupakkaa säästämättä.:D
|
jos ei muuta ni nimi o kyrväkäs:D ...siistin näköstä se loihtii:)
|
:D eiks ookki.. tuuha pyörähtää joku ilta mei pajal jos ajelet konnusuol päi? (selli 23 a siipi:D)
|
pitää joku kerta pysähtyy, jos näkkyy liikettä pihas..
|
hieman ot mutta onko paja missä päin konnunsuolla? vankilan lähistöllä, oon tulossa täältä itärajalta sinne töihin tuossa ens kuun alussa niin jos vaikka kävis turisemassa ja katsastamassa kalustoa....?
|
paja zo
tottakai saa tulla! se on vankilan "takana"(n:3km) eli leppälässä. erittäin helppo löytää perille. laitan vaik yv:llä numeron ni soita ku oot lähistöllä?
|
tupla laatikot
nyt ois jo pari päivää ootellu noi laatikot yhteen naittamista.. hidastaa kummasti ku pajalta puuttuu sorvi..
käytettyjä kattelin mut sellane "oikee" venäläinen sorviha kustantaa just nii paljo et pitää vissiin ulkoistaa toi vaihe laatikoitte/laippoje sorvaus:o (tähän asti kaikki tehty ite) pitäs viel keksii mite ton yhistämise tekis:D holkki/kiilaura, pelkkä holkki & "murto" pultit vai kummatki? väli speiseri käikäleestä ei sais kummiskaa tulla hirmu pitkä... jos jollain idea miten toteuttaa ni saa neuvoa! tossa kuvassa näkyy toi vanha perä uloke, liuku joukki vai mikäsenyoli ja erittäin extra long akseli mikä pitää lyhentaa ja tehä joku liitos judanssi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49781 no mut onhan tossa muutaki tekemistä.. paitsi et lattiaa ei pääse tekee enneku on noi laatikot paikallaa. etuvalot(mallia halvimmat mätämoponetin pyöreät lisäpitkät) tuli hepattua paikallee. laitan niis kuvia kuha muistan ottaa kameran mukaa.(lisäpitkät siks et ne sattu olee hyyllyssä ensimmäisenä ja oli halvat) ja etu puskurista saa laittaa vaikka linkkinä ideoita! eli haaveilin jostai stinger mallin puskimesta. ja kommentoikaa arvon palstalaiset muutenkin ettei mee ihan yksin puheluks!:D risuja/voikukkia.. ja loppu kevennyksenä löyty varaosa hyllystä hieno ilmanputsari jeeppiin:D lähes vedenpitävä ja melkein hengittävä.. ei tarvii pestä eikä oljytä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49780 |
Hieno tulee, saisko tosta "yleiskuvaa" että näkyis koko auto ja toi piikkinokka systeemi, mielellään eturengas paikallaan. Jotain tommosta joskus visioinu blazeriinkin, en tiiä tulisko jo liian raju kadullakin ajettavaan laitteeseen.
|
jeeppi
kadulle ajettavaan tuo miun konepelti homma ei kelpaa ku otettu nii rajusti peltiä pois et rengas paljastuu liikaa tai jotai ( mummot ja pienet koirat jää alle :D) mut muuteha toi on miun mielestä aika toimiva "viritys" ku näkee paljo paremmin etukulman ku muuten ni vaikee arvioida mis pyörä/keula menee. eikä ruttaannu nii helposti? vähän jos kulmasta ois niistäny peltiä pois ni ois saanu viel renkaan konttorikäynnin ajaks peitettyy jollai levikkeellä..? ehkä koitan tota keulan kavennusta tohon "siviili" vehkeeseen?
kuvia laitan lisää huomenna kuha yläkerran kolotus lakkaa. |
aivan mahtava tuo ilmaputsari
|
ei muuta edistystä ku purin ton kuletus alustan pois..on nyt pukkie pääl. olipaha siinäki aika show!:o 3h meni suhratessa iteksee. kahel tunkil ja yhel tml liftillä. kumeilleen en laskenu ku ei oo ku 1 kumi lainassa naapuri tallista missä valmistuu kans top secret porttaali projekti...;)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49902 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49901 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49900 huomenna teen comepäkin tallille ja nysvään noi etu lokkarit valmiiks. ja jos kerkeen suihkin pohjat ruutalla. katto luukulle teen myös huomenna reiän. |
Lainaus:
handmade ampujanluukku:D ...on monesti tullu suunniteltua, mut ei toteutettua.... |
Ei ku semmone pesukoneen luukku
|
luukku?
tosta vessasta meinasin pöntönkannen nykästä malliks pajalle:D eiku jostai volvosta se on.. ku halvalla sain ni oli pakko ottaa:o ja on valmiiks amis malliin tummennettu:D jollai spräyllä? näkyvyys nolla mut ei se mitää. kuha mahtuu ite kampee siit ulos jos tarvii...
|
Räyhee tulee :cool:
|
Millos meinasit ne "nippelit" hakea, kun unohtui ihan täysin mitä silloin puhuttiin...?:D
|
nippelit ja jotai
nyt on haettu herra xjxj:ltä erittäin hyväkuntoiset ovet jotka retusoin joskus kuha kerkeen ja laitan toho "käyttis"jeeppiin ja otan siintä ovet jotka on jo valmiiks rutussa and teen niistä puoli ovet vai mitkä ne ny on? kummiski..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50370 jäi se kattoluukkuki asentamatta ku jäi vaivaamaan toi mister aslakin kommentti hand made kattoluukusta. laitan takas hyllyyn ton vulvan orgiksen ja teen ihan itse pienillä käsillä siihe kunnon luukun.. prkl :D sit voi sanoo et ite tein ja tuli ruma. etu siivet tai no mitä niist ny o jälellä sain valmiiks. maaleja en vetäny. ootan et auto ajo kunnos sit yhel kertaa. (kuva tulee huomenna) ja sit OFF TOPICCIA > http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50371 kävin laittaas vanhuksen tulille ja sen verra ajelin et 1 jumi tuli (saattoi johtua renkaista :D ) ja takavalon linssin peruutin innostuksissani rikki... ( jos jollain sellasia ylimääräsenä saa tarjota...(( imatralla?)):D) ja edelleen kaipaisin ideoita/visioita miten toteuttaa toi kahden laatikon yhteen naittaminen... |
Taitaa pari olla noita linssejäkin jossain siellä kaiken romun seassa...;)
|
eix tääl oo muka tapahtunu mitää?:)
|
onhan ny jotain pientä mut ei mitään kuvien arvosta.:o toi käyttis wv on temppuillu ni joutunu sitä korjaa..
|
Lainaus:
|
siirto valmis.
jep eli ens viikolla kärrätään jeeppi kaari pajalle. tarkotus ois vääntää pääkaari + takatuet+etu puskin 48mm vesijohto putkesta. siintä sit hyvä jatkaa keulaa kohti jos huvittaa. ja siis itelläni meinasin kaaret teettää.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51247 ja siinä samalla ku ollaa kunnon pajalla missä on pelit ja rensselit ni tulee varmaa tehtyy vähä muitaki osia. .. tankki, etu/taka vinssien pedit ja jotai |
perhanan style konepelti kyllä
|
kaaria ja puzkuria
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51606
kuletuskalusto http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51605 turmakaari. joutuu ton pääkaaren viel tekee uusiks ku tuli sellane ihan pieni mitta kämmi eli runttasin siintä aluks 20cm liian leveen:D pistin poikki ja kavensin. käytän sit mallina ku taivutan uuven. ja tosta viel puuttuu jokune putki ku loppu aika keske. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51604 takavinssille tein tollasen oman boxin. siintäki puuttuu viel kansi, jäykkäri latat ja jotai pientä kilkettä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51609 tollanen stinger tuli tehtyä. pysyy kiinni neljällä m12 pultilla ja 8kpl 6mm taptaitteja. ja näkyyhä tos kuvassa tollane peltiki jonka tarkotus ois suojata syyläriä jos menee vaijeri poikki. joo ja sakkeli käikäleet heppasin kiine. |
tulee aikas hieno laite.. siel on takavinssi suojas...
|
lissää kuvia
onha se hyvi suojassa mut on pirun korkeelle jäi ku tollai teki. paskempi homma ku ei tuu vinssates oikee nostetta.. tänää heppailin vähä jäykkäri lattoja pedin pohjaan ja tein liukukidan
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51716 ton taka rungon ku joutu pistää poikki ni laitoin tollaset jäykistys levyt jos vaik ny kestäs. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51715 uuven pääkaaren tein kans ja lisäilin noit reiva putkia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51717 ja viel puskurista pari kuvaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51713 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51714 |
tankkia
joo oli tänää senverra täyttä pajalla ni en saanu autoa sisälle ni kävin tekee tankkia 1,25 säsi pellistä.
tälläi ammattikoulu pohjalta ja muutenki aika vähä pellin kanttaus hommia tehneenä loppu tuloksen voi jo arvata:D helpompiha toi ois ollu ku ois yhestä levystä kantannu mut tuli seki mielee vast sit ku oli jo osat tehty.. mut sain sentää tollasia jäykistys kantteja tehtyy noihi pitkii sivuihi. tulee siint kyl aika jämäkkä... mitat: 600x300x400. 2 loiskelevyä laitoin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51843 vähä jäi viel keske ku ei jaksa iha yötämyöte painaa.(ja piti käyä naapurissa UAZ:eja ihailemas:D) joku keruu kuppi toho pitäs kait tehä? ja hyvähä ne pensatki ois saaha tonne sisälle eli korkkia kaipaa |
Tankkii
Lainaus:
Hienohan tosta vermeestä tulee! Tarvii tulla samalle safarille sitten kesällä niin näkee sen tosi toimissa. Hitsaatko migillä tankin? Keroppa sit tuliko saumat tiiviiksi? Kaasulla tai messingillä saapi helpommin tiiviin sauman. t.Ismo Ämmä |
kesälläkö valmis..?
siis ens kesänäkö.. eeeei hemmetti. asetin aikarajaks et ku oon 30 ni ton pitäs olla valmis:D eli viel on moonta vuotta jälellä. ja mikillähä mie. ei tullu mieleenkää kyl toi juottamine..:o miteköhä onnistuu toho ku on sinkittyä? noh kyl mie ton koe ponnistan viel vedellä/paineilmalla.. ja on nuo miu hitsit ainaki enne pitäny:D
|
tein koulussa alumiinista tankin yhteen kisa volvoon ja ponnistettiin se paieilmalla ja saippuavedellä. Eli painetta sisälle ja sitte sumutin pullosta saippuavettä saumoihin ja näkee aika hyvin mistä vuotaa.
on muuten aika tympeetä hitsata alumiiniä, jos vähäki paskaa saumassa niin varmasti vuotaa siitä kohtaan:o |
Mettään!
Lainaus:
Meillä täällä amattikoulussa kunnostetaan Palolaitoksen museoajoneuvoja ja niiden vanhempien tankit on messingillä juotettu kokoon. Migin hitsi kun tupaa olemaan huokoista vaikka kuinka hyvin onnistuisi, toivotaan että sun sauma pitää. t.Ismo Ämmä |
melkee valmis
amuliini tankin teko kävi mieles mut sen hitsaamisesta ei oo yhtään kokemusta.. ja en rupee muilla teettämää :)
mig saumako huokosta? ei ainakaan sillo oo ollu ku mie oon hitsannu:D no eiku oikeesti. tota tankkia ku hitsasin ni siin ei tullu ku pariin kohtaan sellane pikku lopetus virhe> imuhuokonen. hioin pois ja laitoin uuven hepin. autoja hitsatessa sitä huokosta välil riittäny ku ei oo saanu paikkoja 100% puhtaaks. eipä niissäkää oo auttanu ku hioa pois ja uutta päälle. pitkän metästyksen jälkee koneosa palvelusta löyty tollane hytikka säiliön korkki esi sihvilät ja kaikkee. kallis? ... jep mut kiiltäähä se:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51899 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51900 meno puolelle tein tollasen montun. toi pilli on 13mm halkasialtaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51901 ja paluupuoli http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51902 pensa mittarista tuli tollanen moottorikelkka malli:D nimimerkki Caddy:llä oli tollanen. ja siintä se ajatus sitten lähti. eikä kyl kiinnostakkaa lisäillä mitää anturi hässäköitä:rolleyes: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51904 ja paikallaan. tei tankille viel kulmaraudasta pedin. ja jotku pannat siihe viel väkerrän. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=51903 |
Mie laittasin tuolle korkille vähän vartta ylöspäin. Muutaman kerran kironnu kun traktorin keulasäiliöön tuli korkki tuollain, kaikki lumi jaa jää on siinä heti menossa tankkiin ja toisekseen tuohan on huohotin korkki ja kallistuksissa antaa aineet pihalle. Hieno peli muuten !
|
korkki
ei niillä muita ollu siel rakkori kaupas. ja arvelutti miutaki vähä et mites aineet kestää sisällä:confused:. ainaski jos ton nutullee ajaa:D
huomenna teen siihe sit kaulusta. kiitoksia vinkistä :) |
Tuleeko tuosta korkista muka liemet pihalle ilman painetta?
Mitenkä muistelisin että ei tulisi, kun metsäkoneita tuli rassattua ja ei sieltä saisi tulla liemet pihalle jos se kaatuu. Ja ihan samannäköiset korkit niistä löyty. |
viel tankkia
tosta korkista vielä. tein siihe sellasen jatkopätkän n:120mm nyt ei mee lumet/kurat tankkiin! kiitoksia valppaalle palstalaiselle :) JA kun sitä jatkoa tein ni siihe korkkiin sopiva putkenpätkä oli noin metrin pitkä ja ku olin hitsannu sen kiine ni kippasin sen ympäri ja täytin vedellä.. ... ... ja EI vuotanut. eli offi osku oli oikeessa ja rakas veljeni:D 3:sta eri paikasta tänään enne remonttia kysyin et pitääks nesteet sisällä ni kaikki sano et ei. up yours:D miulekki ku epäilin. ja jos nyt kävis niin surkeesti et toi värkki joskus katollee menis ni helppoha ne ylimenneet pensat on hävittää senku tuikkaa tulille:D
ja nyt on kuttutyttöJeeP siirtyny takas koti tallille eli jatkan rakentamista ikiihanassa kimppa tallissa..:rolleyes: |
Eli siinä korkissa on tietty paine millä se antaa höyryt pihalle. Puukärrissä on tuommonen parkerin korkki ja se kun kaatu niin kyllä sieltä öljyä tul, liekkö ollu sitten viallinen.
|
pari päivää piin lomaa auton teosta ja nyt kävin vähä alottamas lattian tekoa. 20x20 huonekalu putkesta rangan tein. siihe sit rupeen pikkuhiljaa lisäilee peltiä ympärille. osa pelleistä tulee irrotettavia niiku huolto luukuiks. tein suht korkeen tost keskikonsolista et saa upotettua mittarit, tölkkitelineet ja muut irto roina hommelit siihe ku laatikko kummiki vie aikapaljo tilaa. niija sammutinki pääsee iha sisälle penkkievälii. (penkki vaa kuha on.. nousee viel tosta) parempaa kuvaa ei oo ku hävisivät johokki ku latailin koneelle...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52634 |
Olikos tää joku seniorimalli kun kuskille on alusastia :-))
|
penkki
on on... tai ei ny iha viel.:D nyt ois lattia pellit leikattu. huomen saan lainaan sikki koneen naapuri kylästä ni pääseeki jo illalla hitsuu hommii.
|
sikkiä ja lattiaa
lattia valmis! kyl kannatti hakee toi sikkikone lainaan. tulee iha saatanan hyvä ku sil vähä ajelee uria
aamuvuorossa tein noi lattian osat valmiiks ja heppasin. sit iltavuorossa hitsasin kiinne. otin tulevan ex vaimon mukaan pajalle avuks ni saatii kahestaa tehtyy tollaset hienot käikäleet:D toi jeeppi teksti tulee ton vanhan mittariston tilalle ja toi sytän johokkipäi autoo..? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52726 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52724 elikkäs : runko lattialle 2020 & 2060 putkee, leikkasin sopivankokosen pellin, piirrotin alapuolelta putket ja korinkiinnitys kohat, porasin aivan helvetisti 6,5mm reikiä ja sit vaa hitsuuttelin kiinni isolla virralla et noi tulppahitsit pitäs.helman kohalle ja kumpaaki päätyyn tuli täydet saumat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52725 |
peltiä
kaikkihan ny tietää milt mätä hommat näyttää mut laitan silti näit kuvia:D eikä näit peltihommia paljoo enää ookkaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52889 jep eli tollane kolo jää toho entisen rukkaslokeron tilalle.. sen tarkempaa merkitystä sil ei ole, sattuvaa olee laikka käjessä joskus ku tätä alottelin:D tohon pyyhkime vipstaakie etee tulee pultattava pelti et pääsee vetää piuhoi ja saa hiekkapuhalletuu paremmi ton kojelauan alusen. runtukellon asemmoin toho keskelle ku siihe on aikas hyvät näkymät. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52890 tillkkutäkki.. kaikelaisista jämä paloista mitä lattialta löyty. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=52891 ton näkösiä kovia auton rakentajia mei pajalla maleksii:D |
Hyvältä näyttää!
Aina vaan näyttääpi paremmalta tuo sun rojektis. hienoo!
Olt siis talille "tulevan ex vaimos" ? Tietääkös se että meinat sen lempata?? ;) t.Ismo Ämmä |
kyl se sen tietää... eiku:D vitsillähä mie. joo kyl se hyvältä näytää mut pääsispä jo ajelee! tänää piti taas heittää penkki paikallee ja päristellä nii pirusti:D hitosti nopeuttaa hommia ku on joku auttamas ku lähes aina joutuu yskin pakertaa.
|
Juttu seuraa!
Lainaus:
Jaa, meilläpäin kun joku saapuu paikalle niin tuppaa hommat pysähtymään kun ruvetaan pas...aa jauhamaan, paree olis jos joku olis naapuri tilassa ja tulis pyydettäessä auttamaan. ;) t.Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=53190
keskikonsoli rakentuu pikkuhiljaa. öljynpaine, amppeeri ja varvikello... eikait sitä muuta tarviikkaan? noissa valojen katkasimissa on pienet tuikut ja sit lisäks ostin parit isommat vihreet dotsit niistä teen jotku jalkatila valot. ja kaks pienempää ledi tyylistä luikkua. niit pitää käyä hakees repullinen ni saa komeet sisävalot :D |
Mitääh? 6000 rpm vain?? :eek:
|
takatyö ja etutyö? ..tarviiko niihi valoakin
|
Mitääh? 6000 rpm vain? nii siihe loppuu... ja kuuluu aivan ihanat äänet ku rajottaja puuttuu peliin:D toki voishan toho hommata jonku ultimate rpm boxin mut.. eipä tota konetta kierroksilla ajeta. vääntö konehan toi on. tai sellaseks myö se ainaki rakennettiin. ja Sergej.. kyl niitä välillä tarvii :D
pientä faktaa : 5.9 L, 360 CID Marine Engine (police special) >Reverse rotation< kone on ollu sen kokosessa ameriikan veneessä missä on ollu 2 konetta. toine normal ja toine vikoppäi pyörivä. miule tietysti jäi se vääränkätinen. jakovitja, nenäkeppi, öljypohja ja jakaja meni vaihtoon. kaikki tiivisteet, kaasari, öljytikku, öljy pikuppi, ja ja ja jaja... tilattii jenkeistä. koneistettu viimeseen ylikokoon ku yhteen sylinteriin oli jääny vettä tai jotai paskaa ni oli pikkase syöpyny. tehoista ei oo muuta tietoa vielä ku et siin veneessä oli 600heppaa eli miun ammattikoulun lyhyellä matikalla siintä tulee neitimäiset 300hv per kone. |
repro tää ei oo litranen moponmoottori! :)
|
Lainaus:
Aggrekaatit on erikseen. |
vähä hiljasta ollu toi auton rakentelu ku on ollu muita kiireitä .. mut pikkuhiljaa se siintä valmistuu.(ehkä)
vanteet vein työpaikalle ja pillitin niistä keskiöt pois ja perään uudet. kun ei siis vielä tähän evoon tuu sitä jeepin (tojotan) jakoa. keskiöt tulee 8mm levystä.. ei mee ruttuun:D tuttua sorvaria oon koittanu kysellä josko sorvissa pyöräytettäs noi keskiöt ja surauttas reijät samal. saattas muute vähä vipottaa jos ei sorvissa käytä:D tänää kävin tekemäs hai liftille kiinnikkeet, kuorma lenkkejä 3kpl, mallasin nordikkeja ja tein tankin pannan valmiiks. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55264 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55263 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=55266 tollaset kumekset tähän vois vaikka laittaa? eiks se nyt oo muotia et tehää matalia maastoautoja..? ja viel ku käntäs noi porttaali boksitki ni kyl tulis matala.. |
Lainaus:
|
juu emmie varmaa iha tollasia kumeja laita:D enkä poksia käännä. jotku jättiläis kumithan toho pitäs sit joskus ettiä. 39,5" ..?:confused:
|
jarru osia tuli hommattua ku halvalla sain:rolleyes: ja ilman tätä ei tämäkään rojekti valmistus.. radio joku sony xblow ja oha siin oikee cd soitinki:D freebie pihalla makaavasta nissanin raadosta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56982 ja ekan vanteen käytin tänää auton alla. poltin aihiotja sorvari sorvas sopivaks ja teki pulttijaolle uran. mie porasin reijjät ja keskitin laipan kehälle. työkone malli tuli keskiöstä. joskus jos tarvii ni poraa sit jeepi jaon viel tuoho lisäks. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56983 |
Kyllähän tää pian ajossa on... vai kuinka?:)
|
nooh.. sellane tavote miul ois et ens syksynä ois ominvoimin liikkunu. vaik ees tallissa:rolleyes:. eihä tas mikää kiire oo ku emmie täst kerralla valmista teekkään:D nyt vaa "sutasen" läjään sit parit ajelut ja uuestaa levällee. evo 3:seen on jo suunnitelmatki paperilla (oli pelko et unohan ..hik%).
tänää hitsasin vanteet valmiiks. hitsaamine ku on vaa nii kivaa ni nyt on kahtapuolta vejetty ympäri noi keskiöt. sit viel tekasin parista putken jämästä venttiili suojat. hyvästä en tiiä mut ainaki erikoiset tuli:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57000 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57001 ja sit 1 kysymys. eiks toi beadlock kehä pitäs olla hitsattu sellai et ois vanteen reunan tasalla? noi oli jo paikallaa ku vanteet ostin. hiertääks toi renkaan paskaks ajastaan?:confused: nyt ois viel helppo korjata... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=57002 |
Kyllä ne yleensä tasan on, hitsaussauman oon jättänyt siihen hiomatta koholle, jos se sillee kivasti tiivistäis sitä reunaa painautuessaan.
Tuo olake näyttää jo melko suurelle.:eek: |
oiskohan toi jotai 5mm.. eli ajan melkee siliäks.:)
|
jätä siihen parin millin pyöreä reunainen kohouma "tiivistyspinnaks" kuten repro jo tossa mainitsi.
|
joo nii mie jummarsin tost repron tekstistä. hion isolla kuokalla ekaks ja sit lamellil loput.
|
oollalaa! :D nyt on vanteet koe sovituksessa. näyttää hyvältä! leveys 208cm vanteista mitattuna. vähä ois voinu viel levittää mut meneehä se noinki. ja levittäähä ne kumitki viel
|
No mitäs tälle kuuluu?
|
huonoa kuuluu... :o toiminu koko kesän kätevästi varastona. ku oon hakenu kalu hyllyltä vehkeitä ni enoo jaksanu viiä takas ni oon mättäny autoon:D rupee olee aika täysi. eihän siinä ois muutaku kasaamista ja vähä hitsuuttelua mut ei oikee tiiä mist alkas tekee. lähinnä nyt koittanu haalia osia siihen.
ens talvi menee varmaan ton vallu jeepin kanssa äheltäessä:D mut kyl se siitä. kiire ei oo mihikkään. |
elikkäs suunitelmat muuttui... ku ei tohon käyttis jeepin valmet koneeseen löytynyt sopivia osia ni teen perkele ne ite! eli kytkin koppaa nyt työstän.
siintä tulee jokseenki aika eläimellisen näköne eli siksikään en haluu laittaa tätä kone settiä käyttö autoon... jos kiisselöinti himottaa ja aiheuttaa märkiä unia ni koitan jostai hommata sit SOPIVAT osat.. V8 kone laitettu TAAS jäähylle ku ei senkään vaihteisto pulmaan löydy ratkasua. joo mää tuon sulle lootan jenkeistä setät saa riittää. ja suomesta ei löyvy.. ja tupla manuaalille ei löyvy tekiää..sorvia ootellessa. huomenna panen kuvia nettilään ni saadaan sit ihan porukalla nauraa "uudelle" kopalle:D onse perkele ku tuuma toleranssilla koittaa tehä puolenmillin hommia. aika anaalista saaha toi laatikon pää akseli kikkeli suoraan kampuraan nähden..:D |
Maasturii!
Lainaus:
Ite san juuri JEgoNEERin taas kulkemaan, jakolaatikko hajos laitoin vara lootan tilalle, ei toimi rempattu automaatti irti ja lääkäriin josta ilmoitettiin että automaatti on ehjä ja taitaa turbiini olla entinen, varaosa turbiin esiin ja asentaessa huomaan että jollain on ollut pulti löysällä ja turbiinin jengat paskana, no eiku uudet tekemään kierre holkeilla, poratessa tietty poraan ensimmäisen liian isolla terällä ja täytyy hitsata reikä umpeen ja porata uudestaan, kaksi muuta sitten onnistuikin ensi yrittämällä. Turbiini kiinni, laatikko kiinni, jakolaatikko kiinni kardaanit kiinni, öljyt sisäänn ja peli tulille, toimiiko? Toimii Jes! Koeajolenkillä huomasin ite hitsaamani kardaanin vipattavan niin paljon että tarvi se vielä leikata auton alla melkein poikki ja hakata suoraksi ennen hitsausta jotta ilkiää maantienopeuksiakin ajaa. Viikon päästä olisi tarkoitus mennä jatilaan JEgoNEERillä. t. Ismo Ämmä |
mie oonki vähä ootellu millo jego on taas ajossa!:) jatilaan pitäs kyl tulla ajelee mut matkaa on sen verra et pitäs melkee yöpyy siellä ettei tartteis yötämyöte kotia ajella:)
nii ja ton katiska evo2:senhan piti olla valmis ku täytän kolkytvee.. juu ei. vaan ens kesänä ku kerholla on ne jättiläis synttäri bileet:D... juu ei mitää kiirettä..:D:D |
Jatilaan!
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
uus koppa
vähän jäi kesken mut hyvällä mallillahan se jo on :) tyylilleni uskollisena tääkin homma meni vähä vituiks ku tei kopasta 7mm liian lyhyen.. :D speisserillä korjaantuu kyl.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69300 ekaks tein jigin mihi pulttasin vaihteiston pään laipan kiinni. poltin pillillä uuven koneen pään kehän ja mankeloin vähä soiroa malliks. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69301 kopan kiinnitys on nyt vähintäänki mielenkiintonen... sisäpuolelta. ei mahu mitää toho pultti kehän ja v-pyörän väliin. no käyhän se noinkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69302 käy ku iskä äiskän selkään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69303 pilletti osa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69304 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69305 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69306 kauhiastihan tos on viel hommaa. kytkin käpälän asentamine on ainaki 1 vaikeimmista hommista. |
Lainaus:
|
perjantaina saan vihdoin uuven kytkin levyn, asetelman, painelaakerin ja silmä laakerin ni pääsee ripeltää konetta paikalleen.
kohtahan tuohon ois aika käyä tekee ohjausta... simpukka vehkeet meinasin unohtaa alkuusa eli hytraulinen ois meininki väsätä. koneeseen kiinni orgis pumppu josta letkut orbille/ läpi vemputtavalla silinterille. aika vähä on tullu toho hydrauliikkaan perehdyttyä (paitsi alan leffat:D) eli ei yhtään... mut koitin piirustaa tooosi hienon kaavion mite luulisin et noi tulee:o nii suodatin tost puuttuu.. mihis välii se tulee? ja samas kuvassa toi buusteri jarrun kytkentä. eli meinasin ottaa käyttö voiman vanhalta ohj tehostajalta ku ei vissii voi buustin läpi survoo nii kovia paineita mitä valmetin pumppu tuottaa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71077 sitte ku ootte lopettanu nauramise ni oikokaa:D |
Näkee kyllä mihin hydrauliikkaan on piirtäjä perehtynyt.. eiku hyvä toi on! :-) Lisäät paluulinjaan suodattimen ja jäähdyttimen ni eiköhän se olis siinä. Tosin noin iso öljysäiliö voi riittää itsessäänkin pitämään lämmöt kurissa.
|
Tuskin tarvitsee mitään jäähdytintä. Valmetin traktoreissakin on ollut vain vähän reilut 20 litraa hytikkaöljyä ja sillä on ruokittu orbin lisäksi kaikki työhydrauliikka. Öljysäiliönä niissä toimi kuumenevan vaihteiston päällä oleva nostolaitekansi, eli ei siinäkään mitenkään kovin hyvää jäähdytystä ollut. Joku 60 astetta taitaa olla maksimi, että tiivisteet pysyy kunnossa.
Kuvan jakotukki (siis se hyde-osa ;)) herättää kysymyksen: onko tarkoitus jakaa öljyvirtaa joskus muuallekin? Jos, nin se vaikuttaa sitten ohjauksen toimintaan. Silloin kun traktorikäytössä Valmet 411:n hydraulipumpussa oli vain yksi lohko, niin orbitroolille otettiin öljyvirta muistaakseni prioriteettiventtiilin kautta, jotta ohjauksen öljyvirta pysyy vakiona muista hydraulivehkeistä riippumatta. Sittemmin traktorissa pumppu muuttui kaksilohkoiseksi ja ohjaukselle oli silloin oma pumppu. Kumpikin pumpun lohko imee samasta säiliöstä imusiivilän (karkeasuodatin) kautta, mutta painepuolet on kokonaan erillään. Sellaisen kaksilohkoisen pumpun jos laittaa tuohon moottoriin, niin saisi helpommin vaikka hytikkavinssin tms. kytkettyä ilman ohjauksen hyytymistä. Jos alkuun ei tule kuin ohjaus, niin sitten se toinen lohko pitäisi putkittaa kierrättämään säiliön öljyä, että silläkin on voitelu. Pumppu käy samaan paikkaan jakopään kotelossa. En muista oliko 1- ja 2-lohkoisen pumpun kiinnityskauluksesa eroja. SisuA45 voisi tietää tämän kiinnityshomman tarkemmin. |
Minkäs tautta jarruilla on oma pumppu? Miksei orbia ja hydroboosteria voi laittaa sarjaan, niinku esim. vanissa?
|
Varoventtiili sit kans heti pumpun jälkeen, ennen jakotukkia
|
perhana tässähä tuntee ittesä viisaaks ku ei menny iha v.tuiks toi kuva :D
säiliön koko vaan tuli jostain:D saas nähä millane tuonne ees mahtuu.. ahaa.. eli paluu linjaan suodin.. okei. öljyn jäähdyttimenä muute vois käyttää tota syyläriä ku siinhä on hytikka letkuille jo paikatkin! alunperi piti laittaa v8:in öljyt kiertää siihe ja tomaatille oma. joo aluks pelkkä ohjaus saa riittää. eilen illal viel guuglasin noita pumppuja sillä menestyksellä et ikh:lta sais uuven jtn 400e..:eek: ja jako tukki on just vinssiä varten mitä ei muuten tuu varmaa ku niitteki hintoja kattelin..:rolleyes: tuo 2 lohkonen pumppu ois kyl etevä systeemi:) calmaria voi syyttää tosta jarru ideasta:D eiku just pähkäiltii sitä et pitääks painetta kuristaa jollaki venttiilillä ennen buusteria.. tai joteki sellai.:confused:. eli ekaks menee paine hydrolle sieltä orbille. kö? vaz iz varo venttiili? kvg antoikin vastauksen.:D eli jos liikaa painetta ni lirauttaa lahk.. eiku säiliöön. |
Lainaus:
|
nyt on valmet naitettu jeepin lootaan. voi saatana mikä homma en tee enää ikinä.:rolleyes:
12h nypläsin pelkästää tänää. ja silti jäi maalaamattakoko paska. kuvia ei oolee enempää ku loppu akku. parempi nii tuli siitä nii kauheen näköne.. kytkimen ku sain asemmoitua ja rupesin vänkäämää laatikkoa paikallee ni ei ttu tana.. eihän se käy. sen kyl tiesin jo et kopasta tuli ihan pikkase lyhyt mut jotekii olin sit ryssiny kiinnitys pulttien paikatkin:D onneks itä auto harrastaja naapurista sattu paikalle ni saatii mitattua speiseri ja puhuttua paskaa 1h peiseristä tuliki 10mm ( löyty lattialta sopiva pala) paksu ja etevästi hitsasin sen vaa jatkoks toho koppaan.. ja ketuiks menneet pultin reiät paikkasin hitsaamal 4kpl pultteja mihi se prkl laatikko kiinnittyy. kytkin käpälän paikan vetäsin iha lottona paikallee. turha mitan kanssa heilumine oli jo unohettu tässä vaiheessa.. on se muute aika jäykkä. kytkin siis. puolen metrin putkella vemputin siintä käpälästä ni tuntus toimivan. vauhtipyörylään piti sorvata adapteri jutska ku siin on ollu joku jättiläis kuula laakeri et sain käymää ton pronssi holkki käikäleen. sorvilla kätevästi ihan ite pyöräytin osan... ja muuten hyvä mut ku napautin holkin paikallee ni ei kyrrr perr kele. holkki kutistu, poraa pois, isonna reikää, hakkaa uus holkki ja nyt toimii.:D ja maalista vielä: maalikaupassa oli joku hemmetin itu hippi kassalla. ei se tienny mikä on caterpillari eikä mikä on pyöräkuormaaja tai puskutraktori ni koita siinä sit selittää millane se väri on. vihdoin ku sain värikartan siltä hippiäiseltä ni eihän sitä catti väriä löytyny... vitutuksessa ostin sit perus kiiltävän harmaata.:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71304 erikois palikka http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71305 uus kytkin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71306 tollasia rikkoja laiton vähä sinnetänne ni ei tarvinnu lukkoliimaa käyttää nii paljoo. tulevalla viikolla värit kone/laatikkoon. sit pääseeki asentamaan. kylhä tää viel tän vuode puolel käy!:D |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71394
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71396 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71395 pohjat ja sit pintaa. pinta väristä tuli aika vekkuli ku kuva huijaa aika paljo. oikeesti on sellanen minttu harmaa sekotus? aivan sama ompaha väri vaihtunu valmetin pökäleestä:D suodattimet vaihan ja öljyt laitan viel irtaallaa sit kampeen tuon suomalais amerikkalaisen laatu laitoksen jeeppiin. ... kohta pääsee veivaa käyntiin!!!!:eek: |
MYLLY!
Nätti, laita se lasivitriiniin olohuoneeseen. On se niin hieanon näkönen ny.
t. Ismo Ämmä |
erittäin kauanaikaa sitten säilytin crossi pyörää olkkarissa yhen talven:D oli kiva hutikassa hypistellä ja "remontoida"
juu tänää töitte jälkee vetäsin viel yhen pinnan ku oliki jääny uupuu jakiksen alta ja ei ollu iha peittäny kaikkia paikkoja. kyl nyt kelpaa. |
Sivu luotu: 16:56 (GMT +2). |
|