![]() |
Taas yksi HJ-60 ikuisuusrojekti (33 renkaat)
Alkaa olla jo niin paljo kysyttävää et aattelin pistää tulevasta "käyttis" rojektista juttuu. Sekun on sellanen juttu että kaupasta ei saa kunnon autoja ees käyttöautoksi niin kaiken joutuu itte rakentelmaan tai ainakin muutelemaan mieleisekseen.
Tämähän on sellanen ikuisuusrojekti joka on saanut väistyä koko ajan räkytäkyn entraamisen takia. Nyt pistin kuitenkin räkyttimen jäähylle ja puuhastellaan taas hetki tämän kanssa. Ostin tämän 1984 HJ-60 ilman akseleita ja jakolaatikko osissa jo 2006 keväällä arttuperkule nimimerkiltä (kelpais muuten se pohjapanssari vieläkin). Hain raadon jyväskylästä kaverin dynalla joka oli ikumuistoinen reissu sekin. B moottorin puhdittama dyna oli aika elämys. Alku tuntu pikkasen hankalta kun varmaan ekaa kertää eläissäni ajoin rattivaihteisella. No jonkun kilometrin ajettuani ja kiroiltuani et ei helvetti niin sitten löytykin arpomalla vitos vaihde tolpasta ja homma alko sujumaan. No ei siin ky jyskälään ja hj lavalle. No takastullessa sitten kytillä oli ratsia ja tiensivuun. Ekana ihmeteltiin kantavuuksi mut ne riitti onneks. Mut sit ei löytynykkään rekisteriotetta mistään. Ei se viel mitään mut sitten kun kattovat tiedot koneelta niin verotkin oli maksamatta ja tämä siis laina auto. No ei siinä sitten muuta kun kilvet irti mut onneks sai ajaa himaan eikä tullu ees sakkoja. Kotimatkalla huimin paikka oli joku pirun pitkä ylämäki jossa dynalle sai tarjota pienintä pykälää ja hetken tuntu et näihköhän hyytyy. No saatiin se sitten kotiin lopulta ja lavalta nostaessa vielä hajotettin takalasikin. Hyvää täs autossa oli se että se on 3+3 paku ja SOA+33" otteessa. Myös mekaaninen vinssi oli upotettu hieman järkevämmin keulaan. Palkkihelmat ja putkipuskurit oli joku rakennellut myös. Vaikka auto oli ilman akseleita niin siinä oli ollut lukkoakselit soalla ja niiden lukkovivustot löytyi vielä ja muutenkin kaikki oli valmiina soa akseleita varten. No ei tälle rojektille sit oikeen jääny aikaa alituisen bjn rassaamisen takia. Ainoo mitä tohon sai tehtyä niin otin yhest toisest roju hjsta akselit ja sheivasin siit kiinnikkeet pois ja ne heitettiin auton alle hämyyn. Joitain osia hankin myös kuten bolt on highsteer kitin jenkeistä. Sit se vaan makas pari vuotta... HJ 2006 keväällä. Auto haku kunnossa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47665 2Hkin oli vasta sisäänajettu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47666 Sit vasta 2008 syksyllä taas tuli uutta virtaa rojektiin kun kaverilta ostin 1989 vai 1990 HJ-61. Melko rumat noi nelikanttivalot mut ne voikin heittää romukasaan ja käyttää kauniita pyöreitä. Täs oli auravarustus mut kaveri riisu itte auran pois mut pumppu ja muu hytoliikka jäi. Peräskin on kiinnikkeet jollekkin soritusjutulle. Tää 61 kävi tosi nätisti mutta ei hievahtanutkaan ja epäiltiin jonkinlaista kytkin vikaa. Hyvää tässä oli vain 305000 ajettua kiometriä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47667 No eihän se hievahdakkaan kun levy on tämmönen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47668 No ei siin sit mitään kun uutta kytkinpakettii tutkimaan ja tilasin sitte vilä syksyllä 2008 australiasta uuden exedyn safari tuff paketin jonka pitäs olla vähän vahvempi kun vakion (luvataan jopa 50% enemmän kestoo). http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47669 Tekniikan vaihtoo alottelin 2008 loppuvuodesta. Käytännössä sillon vaan purin 61 palasiks. Tais olla vast nyt kesällä kun sain vihdoin vaihdettuu 61 kojelaudan ja johtosarjan kuuskymppiseen ja vanha 2H nostettin pois keulalta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47672 Kytkin meni 12-htn perään vasta syksyllä 2009. Velipoika teki keskitystyökalun ja ekaa kertaa eläissäni käytin sellasta. Aikasemmin laitettu aina silmämääräsesti. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47670 No sit vihdoin pääsin 61 akseleiden kimppuun ja vähän aikaa katottuani päätin heittää rumpujarrut romukasaan minne ne kaikki kuuluukin. Levyks otettin hiluksin levy joka nyt laitettiinkin navan päälle ja patrol satula kiinnitetään pienillä pultattavilla kiinnekeraudoilla vakio kilven pultteihin. Näin minimoidaan muutoksen. Ainoastaan napakappale piti sorvata pienemmäksi että levy mahtuu päälle ja levyn keskireikä isommaksi. Aikasemmassa bj toteutuksessa levy oli navan takana ja sen takia piti käyttää etunavan pyöränpultteja ja noin 5mm spaceria. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47671 eikä tässä vielä kaikki, en vielä päässyt edes niihin kysymyksiin asti eli tarinointi jatkuu huomenna... |
hitto, helppo se on tehä ku on sorvi ja taitoa:)
|
Lainaus:
|
Ja sitten etuakselin kimppuun. Jarrukilvet mäkeen putkineen ja umpiruostuneet jarrusatulat lekalla irti. Moponetistä hain uudet delco remy merkkiset satulat. Highsteer kitti on ollut kaapissa odottamassa tätä rojektia jo vaikka kuinka ja kauan. Setti tuli joskus jenkeistä kun laalaa tilaili suzuki roinaa. Setin merkistä ei mitään hajua mutta varsissa lukee MC. En siihen muuta keksi kuin marlin crawlerin? Tangot on tukusaa putkea ja raidetangonpäät hdj-80. Tässä vetotanko myös hdj-80 päillä eli sektorivarsi on myös uusi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47689 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47690 Spring overia kun tehdään niin cut&turn eli leikkaa ja käännää on tietty edessä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47691 Ja liikkuuhan ne kun olkalaakerien pesien läpi suzukin vetarilla kääntää. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47692 Perjantaina auto vedettiin ekaa kertaa meitin talliin ja 12ht nostettiin keulille. No eihän sekää sitten ihan sinne niin vaan mennyt vaan moottorin korvakkeet ja ohjaustehostimen pumppu rautoineen piti ottaa vanhasta 2H moottorista. Lauantaina sain näperreltyä laatikon kannakepalkit ja nippelit kiinni. Taka-akseli on myös jo kiinni lukuunottamatta iskareita. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47693 Tänään jos saataisiin etuakseli kiinni ja auto rullaamaan että sen saisi tallista ulos. Muutama muukin projekti kun odottelee vuoroaan niin näitä joutuu tekemään kun pystyy. Kun on niin pieni talli. No ulko oloissakin jos vaan kelit on siedettävät voin näprätä tätä ja koittaa konetta tulille. Kunhan vaan saan sähköhelvettiin jotain tolkkua ja akut takakonttiin. Hokasin just että onneks on yks kaverin 61 pihassa ja voin käydä siitä tukimassa mihin mikäkin johto ja purkki tulee. 61 sisusta miellyttää omaa silmääni enemmän kuin vakio 60. Pikkasen vaan haisee auto homeelle kun niin kauan seisonut. Millä lie hajun saisi pois? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47694 Sitten ensimmäisiä teknisiä kysymyksiä. Kaasuvaijerit on erilaisia ja toi kuvassa oleva 60 oma ei yllä 61 vivulle eikä vaijerin pääkään ole oikeanlainen. Tutkin josko 61 vaijerin polkimineen olisi voinut vaihtaa mutta rintapellistä puuttuu vaijerin reikä. Visioin tuon niin että yhyttää tun rintapellissä olevan vivuston perään 61 vaijerin jollain sovituksilla. Kuinkas muut on tämän tehneet? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47695 Kysymys #2 koskee takajarruja. Onko kukaan tehnyt levyjarruja taakse? Tässä kun on vielä toi joku ihme kuormaventtiili josta tulee varsi taka-akselille niin voiko sen heittää mäkeen vai toimiiko myös levyjen kanssa? Muuten kuvittelin hanskaavani tämän niin että poistan residual valven ja korkeintaan joudun laittamaan säädettävän rajotinventtiilin takapiiriin. Käsijarru tulee jakolaatikon kardaanin laippaan. Liitän tähän muuten hyvän jutun pätkän residual valvesta levyjarruilla ja jarrujen lukkiutumisesta kun ne kuumenee. Itselläni oli joskus tämä ongelma kohtuu pitkäänkin kun unohdin poistaa ko. venttiilin. ------------------------------------------------------------------------ We may as well start with the residual valve, because it is the first one that should be determined whether or not it is needed. This valve does exactly as its name suggests. It keeps a pre-determined amount of residual pressure in the line after you remove your foot from the brake pedal. This aids in preventing excessive pedal travel as well as insuring consistent height to the pedal. In a drum brake, heavy return springs are present to pull the shoes away from the drums. When not in use, the shoes are pulled back until they rest on a centering pin, usually located at the 12:00, or top position, on the backing plate also holding the wheel cylinder. In order to avoid the excessive pedal travel to move enough fluid from the master to activate the shoes, a 10-12 pound residual valve is installed in the line. Sine the return springs are stronger than the 12 pound valve, the shoes are pulled away from the drum in spite of the resistance so no brake drag results. A disc brake system, however, cannot tolerate this kind of pressure, as it would cause the pad to rub the rotor even when your foot was off the brake pedal. 10-12 pounds of line pressure on a disc brake will cause detrimental drag and a tremendous decrease in pad life. Worse yet, if the vehicle is driven at a consistent speed, the temperature will climb, due to this drag. This will cause the pads, rotors and brake fluid to swell causing lockup. At that point, the only way the brake system will release is for everything to cool back down. Kysymys #3 Hj-61 on tankkiin paluulinja mutta 60 ei. Mitä teen vai vaihdanko koko 61 tankin? |
osta uusi 61 tankin imuputki maksaa jonkun kympin ja on yksi vuotokohta samalla vähempänä.:D
|
1. Mää ainaki liitin vaan sen 61 vaijerin siihen rintapellin vivustohärdelliin ja hyvin on toiminu.
Mulle kyllä kelepais sieltä romukasasta ne inhottavat nelivalokeulan osat.. |
Lainaus:
|
otsonoinilla millä lähtee hajut turvavyöt ettikka vesi seoksella ja nahkajakkarat niillä yleensä .
|
Homeen haju lähtee otsonointihoidolla pois.
|
joo yleensä lähtee koira haju on tiukassa jos on pitkään ollut autossa ja märkänä käyttänyt koppina kaverin farkusta ei meinannut lähteä käry millään .
|
# 1 kyssäri. Mä laitoin -61:n kaasupolkimen ja vaijerin, vaijerille porasin "kuusella" oikean kokoisen reiän ja ite poljin itteporautuvilla ruuveilla kiinni...
# 3. kyssäri. Laiskuuttani en jaksanu alkaa vaihtaa tankkia enkä sitä putkihässäkkää niin laitoin polttoaine linjaan imupuolelle T-haaran mihin tökkäsin kans paluupuolen letkun ja ihme kyllä se toimi . |
minä kans liitin 61 vaijerin siihen vipuhässäkkään hitsasin sellasen erillaisen vaijerin kannatin raudan siihen (kun kerran hirtti kiinni vakioraudalla)
ja T haara toimiihyvin ei ainakaan mulla haittaa ilmaamista |
mulla on kans siinä rintapellissä olevassa vipuhässäkässä se 61 vaijeri kiinni!
ja laitoin paluuputken tankille asti, ja sen jälkeen on ollut ongelmaa että vetää ilmaa koneeseen helpommin kuin ennen! esim jos nokka ylempänä ja vähä alta puoltankkia löpöö niin aika helposti vetää ilmat koneeseen! 2h koneen pumpulla jossa ei ollut paluu putkea niin ei kyllä montaa kertaa loppunut aine! pitäis kokeilla kans joskus pelkällä t-haaralla, mutta diesel huolto varoitteli että viripumppujen kans se paluukiertävä aine jäähdyttää pumppua, ja ei sais tulpata ainakaan. |
Tein vaijeripatentin vakio osista + haarukka osa on käsijarruvaijerin jämistä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47774 Etuakselin spring over melkein valmis. Raidetangon sovittelua http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47772 Sinnehhän ne menee nätisti suojaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47773 Navat käännettiin 4 asteeseen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47775 |
Jätkä on laittanu aika paksut prikat noihin u-pultteihin... Oletan että ne ei jää tollaseks?
Tuleeko tästä Venäjän safarointi auto? olis tilaa ainakin enemmän ku BJ:ssä, mukavuudesta en tiiä. |
No jos ihan vaan ajo autoksi tekis mut voihan tolla jollekkin perhesafarille tai laatokan katselureissulle lähtee. Vois laittaa nukkumislaverit ja wepastot:D Ajattelin kyl rakentaa tohon kaikki edellytykset että vois olla hyvä maasturi mut tietty koko ja paino on ongelma jolle ei mahda mitään. Nii ja sit tietty noi latijouset. Katotaan nyt mitä tulee.
Nii juu noit prikat on holkit ja on jäämässä tollasiks kun ei muitakaan u-pultteja taida olla kun kaikki liian pitkiä. Ellei nyt sitten arkistoista parempia löydy. |
Tartteekos kuormaventtiili olla leimalla jos sellainen autoon on alun perin kuulunut?
|
Lainaus:
Toinen jarruasia eli etsin tosta 61 pääsylinteristä tuota "residual valvea" niin ei siellä sitä ollutkaan? Toinen mahdollisuus on että se on tuossa kuormaventtiilin yhteydessä tai jossain muussa palikassa linjan välissä. |
Lainaus:
|
Motonetistä uudet delco romu merkkiset satulat. Toivottavasti ovat hintansa väärti. No ei ainakaan pitäs vähään aikaan tarvita taistella noitten kanssa. Patrolin satuloihinkin pitää käydä ostaa uudet männät kun ei rosteriaihioita löydy.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48008 |
Lainaus:
|
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju
laitoin paluuputken tankille asti, ja sen jälkeen on ollut ongelmaa että vetää ilmaa koneeseen helpommin kuin ennen! esim jos nokka ylempänä ja vähä alta puoltankkia löpöö niin aika helposti vetää ilmat koneeseen! Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Itse tarvitsisin 2X pelkän kytkinlevyn & painelaakerin sekä HJ61:seen että BJ 40:seen, mistä kannattaisi ottaa ja onkohan isoja hinnan eroja? |
Lainaus:
itse olen muutamaan kertaan vääntänyt tästä kohdasta konttorilla kohtalaisen ankarasti, näyttänyt kyseisen asetuksen ja yhdessä katsureitten kanssa sitä on luettu. tulkinta on ollut se että kun auton suunnittelija on sinne laittanut kuorman mukaan säätyvän venttiilin niin sitä ei saa poistaa, jarrujärjestelmän syvin olemus kuulemma muuttuu jos esim. hiluxista poistaa em. osan!!!! ja vaikka asetuksessa lukee että saa poistaa niin siitä huolimatta siinä lukee että ei saa poistaa!!!! vaikka kuinka koitin selittää ja näytin takajarrupiirissä olevaa säädettävää venttiiliä niin orkkista ei saa poistaa. eli ennenkuin poistat niin varmista asia. |
Lainaus:
|
Ja mulle käskivät konttorilla laittaa säätimen kun oli jarrut niin takapainoiset. Uusintanäytoöllä käskivät sitten hakemaan muutosluvat kun oli säädim lisätty autoon missä sitä ei alunperin ole ollut..
|
Lainaus:
siksi laitoin tähän mikjussin topicciin tapauksen esimeksiksi että vaikka kuinka asetuksia lukee ja koittaa ymmärtää niin lopullinen tulkinta tehdään konttorilla, ja vaikka se olisi aivan eri kuin itse asetus niin silti se on paikallinen "laki". ylenmääräinen vastaanväittäminen tuottaa sitten lisää vikoja ja korjauskehoituksia!! |
Lainaus:
|
Siinä se paluulinjan haaroitus. Kaippa tää sitten toimii.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48050 |
Mulla on BJ:ssä 12ht ja PA linja haaroitettu samalla tavalla, hyvin pelaa. mites käsijarrun toteutus?
|
Lainaus:
|
Hienoa!
Sun pitunen ukko joutuu olemaan 60:sen peräloosissa kaksinkerroin niillä nukkumalavereilla. 160 cm tyypillä on ihan lokosat olot. son niin lyhy se peräloossi takalunkasta etupenkeille asti. :cool: |
Lainaus:
|
Miten ootte onnistunu kutistamaan hj:nne? Itte olen pari senttiä vajaa 190 hyvin mahtunu nukkuun suorassa kun pistäny takapenkin kasaan ja etupenkin selkänojan pystyyn.
Joka juhannus testattu;) |
Kyllä mullakin on tasan 200cm tuo takaosan lattian pituus eikä tartte vielä polvet suussa ajaa.
|
Sähköt on perkele ihan hukassa. Kaikki pitäs muka olla paikallaan paitsi taakse menevät johtosarjat. Ainoa mitä toimii on töötti, valot, mittarin valot, oven katkaisin(vinkuu jos ovi auki ja valot päällä) ja hätävilkulla vilkkuu vaan apparin puolen vilkku ja merkkivalo mittaristossa. Avaimesta ei tapahdu mitään eikä siihen mihinkään nastaan tule sähköä. Sulakerasian vieressä on kaksi circuit breakeria? joissa toisessa lukee power? no siihen ei tuu kun pari volttia. Ei ymmärrä??? Tarvii jostain hj-61 sähkökaaviota mut tuskin siitäkään mitään tajuu. Mitä esim. ne solenoidit on apparin etulokarin päällä? Kapusin auton alle ja annoin herätteelle virtaa niin pamahti heti kone tulille mut onneks sammu parin sekan päästä ei nimittäin ois ollu mitään hajua miten ton ois saanu sammutettua?
|
Tuolta mun profiilista löytyy muutama kaavio. Ne vaan ikävästi pienenee tänne laitettaessa...
Kokonainen korjauskäsikirja löytyy kyllä a.o. linkistä, sieltä nämä munkin kaaviot on kotoisin. http://forums.bauchan.org/portal/downloads.php |
onko laturin ja akun väliset piuhat kiinni? aika monessa vekottimessa virta virtalukolle tulee laturilta.....
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
sammuu siitä imusarjan läpästä tai pumpussa sellanen vipu.
|
Jeps taas testailtu mut ei oikeen mitään tolkkua tullut. En ymmärrä mikä olisi niin kriittinen komponentti ettei virtalukolle tulisi virtaa. No taidan luovuttaa ja ruveta näpertelemään muita juttuja autosta.
|
Oletko kattonut ne akun plusnavalta lähtevät ohuemmat piuhat olikos niissä muistaakseni jonkunmoiset sulakkeet.
|
Akun ja virtalukon välillä ei ole muuta kuin noita johtosulakkeita (Fusible link).
Jos ne on ehjät, niin sit ei auta kuin tutkia liitos kerrallaan. Neula on hyvä apuväline painaa johdon eristeen läpi tai liittimen sisään ja mitata mittarilla neulan ja maan väliltä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48268 |
Jeps noi fusible linkit on kunnossa mittasin jännitteen niiden jälkeen. Kuvan mukaan siis akulta menisi suora piuha virtalukolle mutta silti ei vaan ole jännitettä siellä. Mielestäni ja kuvankin mukaan johtosarja on yhtenäinen aina tonne mittaritaulun taakse josta sitten haarautuu virtalukolle. Täytyy tosiaan käydä joka liitin läpi vielä erikoishuolella sillä jossain on pakko olla joku todella outo ongelma. Kerran kun irrotin mittariston ja kasasin niin nyt kun hätävilkut laittaa päälle niin toimii kumpaankin suuntaan ja jopa mittariston hätävilkku ja normi vilkku valot palaa.
|
Konehuoneen puolella johdot ja liittimet hapettuu herkemmin, kuin siellä kuivan hytin puolella.
Usein on löytynyt sellaisia vikoja, että liittimen vierestä on päässyt kosteutta johtimen eristeen sisään ja siellä eristeen sisällä on tapahtunut se varsinainen tuho. Katso liittimien vierestä johtimien kunto. Jos eriste pullottelee paksummin, niin tod. näköisesti eristeen sisällä on enää möykky sinisenvihreää tomua... :p Myös tuota neulasysteemiä kannattaa käyttää siten, että painaa neulan eristeen läpi pari senttiä liittimen jälkeen, niin silloin pääsee varmasti toteamaan, että myös se johdin on kunnossa liittimen juuresta. Pitkään seisoneen auton liittimet kannattaa muutenkin nyppiä auki, suihkaista vähän CRC:tä liittiiin ja sitten painaa takaisin kiinni. Löysät naarasliittimet kannattaa puristella pihdeillä tiukemmiksi, niin ei tule jatkossa lämpenemis- ja johtamisongelmia löysien liitosten takia. Japsiautoista (mm. Pajero) on myös löytynyt sellaisia haaroituskytkentöjä teippausten alta (tehtaan jäljiltä), että johto on vaan kuorittu n. sentin matkalta ja siihen on "liitetty" pellinsoirolla oksa kylkeen. Tällaiset liitokset on hankala löytää sieltä ison johtosarjan sisältä. Siinä ei auta kuin vetää koukkupäisellä mattopuukolla teippaukset auki ja tutkia koko johtosarja... :p |
Tyhmiä arvauksia: onko siis kuuskymppisen liittimiin kytketty suoraan kuusykkösen koneen sähköt? Aikanaan törmäsin omassa(hj60-82) ongelmiin uutta mittaristoa(hj 60 noin 85) vaihtaessani. Liittimet sopi hienosti, mutta karvat perhanat ei ollut kohdakkain.
|
Velpoika just soitteli että vika löytyi. Aika monta päivää siihen meni ja aika lohduttoman näköstä johtosarjaa on näkyvillä kun piuhoja kuorittu esiin.
Alusta asti pelkäsin että tässä on nyt joku todellä tyhmä vika jota nauretaan jälkikäteen. No ongelma oli se että Toyota insinöörit suuressa viisaudessaan ovat laittaneet samanlaisia liitimiä vierekkäin ja nyt oli käynyt niin että virtalukolle menevä liitin olikin menny jollekkin releelle(punanen loota) ja releen liitin virtalukolle:D Liittimet samanlaiset muuta toinen liitin musta ja toinen valkoinen. Ei vaan tämmönen osunut silmiin kun se joku punanen rele on vähän jemmassa johtonipun alla. Itseasiassa muistan ihmetelleeni värejä mutta en kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota. Toivottavasti ei nyt mitään damagea ole tullut kytkennästä. Taas on turakkisähköasentajaa koijjattu. Juu ja ongelmat kyllä vaan jatkuu sillä nytkin on sitten paljon samananlaisia liittimiä joita pystyy kytkemään aivan päin vittua. Onneks sain tänään printattua sähkökuvat jotka toivottavasti pitävät paikkansa. Ja voin kertoa että sitten joutuu varmasti joka helvatun piuhan vaihtamaan 61 raadosta tohon et saa esim. takavalot ja muut heebelit kytkettyä. |
Tänään tuli offroadtarvikkeesta hdj-80 raidetangonpäitä, super etuvetarin stefoja ja levykäsijarru kiinnikkeet ja levy wilwoodin satulalle. Setti on alunperin LJlle mutta käy myös hojariin. Näyttäs menevän aika helposti paikalleen mutta pientä sovittamista joutuu harrastamaan. Oisko kellään kuvia setistä kun sen on asennettuna LJseen tai HJseen niin voisin tarkistaa pari juttua? Näyttäisi perin helpolta mutta käsijarruvaijerin kiinnitysraudassa ei yksi reikä ihan osu kohilleen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
kuvassa allpron hiluxin setti joka toimii!!! http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=9562 |
Paljos tommonen allpron satula kustantaa?
|
Ompa tullu taas laiskoteltua eikä oikeen mitään oo tehty. Siellä se nurkassa häpee. Pitäs laittaa rojektiin vauhtii kun käyttiksest loppu eilen leima.
No tänään laitoin uudet vetarien speciaalistefat ja asensin vanhat super longfiedit tohon. Huomen täytyy 200l tynnyrist käydä kaapii vaseliinii ämpäriin et saa noi navat rasvattua ja kii et pääsee säätään aurauskulmat kohilleen. Jos sit vaikka nakertais etujarrutkin tohon. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49012 Käkkissetin sovittelua. Tos vasemmast laidassa olevan vaijerinkiinnitys käikäleen reiät ei oikeen osu kohilleen. Sen oikeen puoleisin reikä heittää monta millii ja tätä vähän ihmettelin et oonhan laittamassa tota nyt oikeeseen paikkaan ja oiken päin? Helppohan toi on fixaa onneks mut ihmetyttää vaan miks reiät heittää? Myöskin kun toi levy on tos päällä niin noi pultit jää vähän lyhyehköiksi. Pitäskö siin sit käyttää pitempii vai kestäääks noi vaikkei mutterit mee ihan koko kierteen matkalta kii? Levyyn jouduin myös isontaa pulttien reiät. Täähän on 1989 tai 1990 HJ-61 alipainejakis. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49011 |
Kasassa. Kai se tolleen on tarkotettu tai sit se pitäs olla tuo ylemmissä pulteissa? Kolmioraudan oikeanpuoleisen reikä heitti melko pahasti mutta vingulla sekin korjautui. Käsijarruvaijeri on vähän pitkä mut kahvan säätöön muttereita väliin niin eiköhän toimi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49315 Pultit jää lyhyiks. Pitäskö sitte käyttää vaikka irtopultteja jostain bjn kardaanista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49316 |
kuis paksu tuo levy on ? :eek:
|
Kai se levy on joku 6mm about. Bertassa mul on 5mm.
|
Pitkään taas tääkin ollut naftaliinissa mutta nyt taas talviauto olis kohta tarpeen.
Koppa ja runko olis nyt hiekkapuhallettu silleen että pitäs olla helppo hitsata pellit ja pari pientä rungon reikää umpeen. Takapyöränkaaret joutuu vaihtamaan ja kuskin ovi etsittävä jostain parempi. Uudet akutkin tuli hommattua. Biltemasta tuli mukaan 3" mutkaa, joustopätkä ja pönttö. Olishan tässä vielä näpertelemistä. Tuli hommattua jotkut 33x12,5 leimarenkaat. Näyttäs olevan duelerit mut liekö näillä talvella pärjää? Nää on kooltaan tähän aika passelit. On tähän kyllä vaihtoehtoisesti 37x12,5 mtrrätkin jo olemassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68115 |
Viksun näköinen hoojii alkaa jo olla, mutta noista renkaista olin näkevinäni tossa yks päivä ettei oikein pito riittäny edes kuivalla asfaltilla ;=)
|
Lainaus:
|
soa korotuksesta...
onko tuo korotus laillinen? ku ite pitäs tehä kans.
|
Onhan se laillinen..leimamies sen ainakin hyväksyy ja kirjottaa otteeseen :D
|
Renkaat ei ole myynnissä koska tämäkin projekti ehkä joku vuosi valmistuu. Tässä joku päivä tajusin että hitto tuokin tuolla mäellä ruostuu mutta täytyy se varmaan kohta ottaa työn alle. Talliin vaan pitäisi saada rakennettua lämmitys systeemi niin voisi tehdä sitä vaikka ulkona paukkuisi pakkanen.
Korotus tosiaan laillinen mutta lehdet kai pitää käytännössä olla ihan suorat. Tämä hj on tosi matala kun vertaa moneen muuhun. |
mulla pakat on jo väärin päin kaarella eli ei pitäis olla ognelmaa.
|
Viimenen niitti tälle projektille tuli kun myin moottorin burtonille, rahapula iski ja löyty vielä ruosteisempi ja vanhempi ikuisuusprojekti :D . Verojuttujen muututtua tämä ei ollut enää ylihyvä veronkierto auto ja tilalle tuli lopulta ruttutukku kzj95.
Akselit,renkaat, laatikot, vinssi? yms. hilppeet jää mulle. Voisin myydä hylsyn pois jos jotakin kiinnostaa esim. paperit, tarjouksia kuunnellaan. Otteessa 33"x12.5"x15" renkaat, SOA, 3+3 paku, hj-61 sisusta ja sähköt, takalokarien korjaupalat, paremmat ovet mukana, helmapalkit, palkkipuskurit. |
Onks ne verot muuttumassa joten näitten 3+3 pakujenki suhteen vai mitä muutoksia tarkotat?
|
Sivu luotu: 16:58 (GMT +2). |