![]() |
BF goodrich mud terrain km2
Onko kellään käyttö kokemuksia kyseisistä renkaista bf goodrich mud terrain km2 ?
Olisin hankkimassa omaan koslaan tummoisia renkaita kokoa 32 / 11.5 - 15 |
kaveri laittoi -07 hiluksiin tuonmerkkisen rattaan 32x11,5 r15 kokoisena, sopii just pyöriin ilman korotuksia, kehunut kovasti, ks renkaat on sitä uusinta mallia
|
Niin toi KM2 ilmaisee että on kyseessä uudistettu BFG:n mudi..
|
Juu juurikin tuota uutta versiota tarkoitin...
Näin minäkin olen kuullut että 32" menisi tohon uusikoriseen hiluxiin ilman korotuksia. Onko tieto mistä noita renkaita saisi edullisimmin, pirkanmaa / satakunta akselilla? |
Suunnilleen 1000km tullu ajettua koolla 33x10.5 Hiton hyvät ajaa tiellä ja noi 10.5 kapeet ei ainakaa alkuperäisellä offsetillä vetele urissa ja kaistalla mihinkään suuntaan. Tasapainotus onnistui minimaalisilla painoilla. Ja ainakin paremman näköset ja kestävämmät rungot kun vanhassa mallissa.
Mitkään vyörenkaat ei ole maastorenkaita, mutta ei toikaan ihan huono mettässä ole. |
Mihin hintaan 33x10,5-15 irtos, ja onkohan halkasija vastaava kuin vanhassa pintamallissa?
Taakse tarttis uuvven parin, eessä vanhan malliset mudit. |
Muistaakseni kankaanpään TH-kumista 32x11.5-15 maksaa noin 640e vanteelle laitettuna ja tasapainotettuna.
En tiedä onko kallis vai halpa hinta? |
Lainaus:
|
Onko nää uudet yhtä surkeet talvella kuin vanhat? Niitä huonompia talvirenkaita kun ei taida juuri olla...
|
entäs talvel?
Nii mites ne KM2 goodrichit pelaa talvella?onks niissä se M+S mrkintä?sehän pitää olla talvilaillisis renkais?
|
Lainaus:
Kyllä vaan ja aivan oikein. Vaikka onkin lailliset "talvi"renkaat merkintöjen puolesta, niin ei näissä mitään pitoa ole. Takavedolla ei pääse ja nelikolla puskee suoraan. Varsinkin uudella tamppaantuneella lumella ja 0 kelillä on ihan vitun liukkaat. Näissä on se hyvä puoli, että ovat NIIN helevatan pitämättömät että sen huomaa jo pienessä nopeudessa eikä vauhti kasva vaarallisen suureksi. Ennakoivan ajon merkitys saa merkityksen, eikä sinänsä se nopeus, mutta äkkipysäys. Kyllä ne sirkkelinterät/kaivonkannet/pizzaleikkurit eli legendaariset 205 hakkikset on poikaa jos haluaa lumikelillä terveenä perille. (Ja kohta joku kuitenkin mainostaa (huokaus..)Coopperin Discoverer renkaita...:p) Eli en suositte lumien aikaan kuin tosi kamikaze tai sitte huippukuskeille, tiiä sitte kumpaa itte edustan. |
Eihan mutikaiset oo ees tehty talviolosuhteisiin, että ei niissä kyllä pitoa oo vai oiskin merkintä Mud+Snow... Insan valikoimasta ku valitset BF:n track edgen kopiot ni pitoakin löytyy erimalliin. Ja mitä taas Nokialaisiin tulee, niin eihän niillä tee h...v...a, jos meinaa enempikin ku talven ajella. Sellaset luistimet sen jälkeen, että oksat pois... Rengas kauppiaalla niit hakkiksia talven ajettuina pinoittain, kun ottaneet muiten renkaita tilalle. Ja kuullut kettumiehiltä, että BF:n Trackit vaikka kuluneet puolipitosiks, on kuitenkin päässyt umpisessakin etiepäin ku Hakkaset jääny kii... Ja Cooperin Discoistakin monta vaihtista, että ei voi haukkua saati kehua ku ei oo sen kummenpaa tietoa. Itellä BF:n orggikset Tracit alle menos taas ja toiseen laitoin leimaa varten Discot ku entiset Hankook RF04 (8mm pintaa) ei pitoa yhtään enään.
|
talven ajoin vanhoilla mutiaisilla ja pääs eteen päin ilman pusikoita eikä niissä paljon pintaa enää ollu, ei muzzillat sen paremmin pie talvella onkun luistimet.
|
ei pitoa metsässä eikä maantiellä
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita |
Lainaus:
Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh. Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla :) Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät. Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia. |
Lainaus:
|
http://www.bfgoodrich.fi/bfgoodrichfi/index.jsp
BF Goodrich Mud-Terrain™ T/A® KM2 Tekniset tiedot
|
mulla ollu nyt kesän alla km2 olisko tohon ritsaan tullu joku 4tkm ja 2 safaria sillä aikaa.
Hyvät on maantiellä ja mettässä ne on vaan mutiaset, mutta kestivät kuitenkin lahnan alla kilon paineilla. Kai sitä lunta kohta tulee niin näkee jaksaako vaihtaa 205 hakkapeliitat alle viel;) |
Lainaus:
|
Onkos joku näillä saanut oikeen kilometrejä kerättyä, että häviääkö silmissä vai ajaako satatonnia?
|
Ei näillä sataatonnia taida kehdata ajaa, mutta 5t km ei ole juuri jättäny jälkiä, vähän on ehkä etunappulat ulkoreunoista pyäristyny kun tuppaa laskeen mutkiin liiankovaa:(
|
Nyt kun Mutikat on ollu jo markkinoilla kauan ja mulla ois kohtapuoliin renkaat hankita edessä niin kiinnostais kuulla kokemuksia. Lähinna tuolta tien ulkopuolelta. yhdet mulla ollut niin tiedän miten toimivat tiellä mutta oli niin pienet että möin aikanani pois.
Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ? Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan. ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena |
Sen verran löytyy kokemusta,että joko seos on muuttunut ajan myötä vähän,tai sitten AtteL:lle on sattunut joku susi malli,koska nuo omat pitivät talvella oikeinkin hyvin ja jopa emäntä kehui niiden pitoa. Mudzillaan en lähtisi edes vertaamaan,koska kyseessä on MT rengas eikä oikea mnaastorengas kuten mudzilla on. Mutta kylläpä noilla on kaveri pärjännyt maastossa useamman vuoden jo hyvin,kyljethän noissa on kuin kumpparinvarret että kivikossa saa olla vähän tarkempana kuin oikean maastokumin kanssa. Urasyvyyttä taisi olla noissa omissa joku 14-16mm uutena,en muista tarkkaan.
Mutta tuo maastorengas on aina vähän kompromissi,jos haluaa mukavuutta tienpäälle niin se karsii heti maastossa ajo kykyä ja toisinpäin. Ja kohta joku boggeri mies hyökkää huutamaan että boggeri on parempi kuin mikään normaali kesärengas tienpäällä:D |
Sehän on selvä että molempia ei voi saada, mutta tosiaan kun tulee jonkunverran tiellä ajettua niin noi mudzillat katoaa silmissä mutta on kyllä ollu pirunhyvät maastossa. Nyt niin kun renkailla on tapana ne alkaa oleen melko lopussa, ja pikku hilljaa pitäis uudet hommata.
Bfg mutikoissa käsittääkseni ei ole tota kulumisongelmaa ja tienpäällä pirunmukavat on ajaa. Mutta lähinnä tuo kohtuu tiheähkö kuvio mietityttää. rengashan on sika halpa verrattuna noihin oikeisiin maastokumeihin niin sekin vähän houkuttais |
Itsellä oli 10.5x33 rj:n alla, mielestäni ihan ok. Rengasmelu oli inhimillistä, kulumista ei huomannut silmissä, pito piisasi metsässä omiin tarpeisiiin ja talvellakin oli tarpeeksi hyvät kun piti nopeuden ja turvavälin järkevänä, lumella pito menetteli mutta jäähän nuo nappulat ei tietenkään pure, nastoilla varmaan hieman apuja. Yksin pääsääntöisesti ajaessa menee talvellakin jos ei satoja kilometrejä päivässä aja, perheautoon en suosittele.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei tietenkään mitkään boggerin veroiset mudassa/ pehmeässä ole, kunnon hapella alusta loppuun niin kuvio pysyy kohtalaisesti puhtaana ja eteenpäinkin pääsee. Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut. Eli ihan pehmeikköön noi ei oikein toimi, muuten on tietyt rajoitukset huomioonottaen (eihän tuo ihan oikea maastorengas ole Suomen olosuhteisiin ;) ) mielestäni oikein pätevä yleisrengas, varsinkin kun maantiekäytöskin on asiallinen. |
Koskaan en ole omistanut yhtään bfg mt km2:ta...
Noilla vanhemmilla bfg All terrineilla on tullut ajettua enemmänkin; land cuisereissa, 285/75-16, 33-12,5-15 ja tuossa nimimerkin bj:ssä 35-12,5-15, on/oli "siirtymärenkaana", noille 38" swamppereille (oli pahimmillaan/parhaimmillaan ainut auto)
Ja noilla all terraineillakin ajoimme bj:llä harrastelu/tutustumisluokassa vinssiautona napalukot auki puolikaasulla, sillä tuolla 90 hv diselillä olis kaivanut boorit alta sekunnissa noille "aloittelijoille" Parilla kaverilla on/oli nuo bfg mt km2:set autossa, ja hdj-80 alla 285-75-16 on maantiellä siedettävät? mutta itse haluan tuosta äänestä ja vierintävastuksesta? hivenen pois: kun noita maasto (4x4) kilometreja tulee tuolla hodarilla alta 100km/vuosi. Jos olisi joka kuukausi 4x4 paikkoja, ja varsinkin märällä/lumessa, niin tuo km2 olisi hyvä. Ja jos pitää mennä suolla, missä pitää katsella askeleita, niin väärä rengas, joku bokkeri on parempi, taikka venäläinen lentokoneen sisärengas.... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
painapesurin suuttimet lokasuojiin ja joku painetta kehittävä vesipumppu peräkonttiin :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
No niin . Tänä suvena tarvis vaihtaa renkaat joten onko kukaan ajanu jo yli 10000 km:mmäää noilla km2 :silla ja jos on niin onko mekkala kasvanu kilometrien myötä.
Eli näillä näkymin vaihtoehtona on joko alltsikat tai nuo km2 :set.... Molemmat on saman hintasia. Ja koko on 35-12.5/15. Nii ja jos täällä kaakonkulmalla jollain on nämä alla niin oisi mielenkiintoista päästä koeajollekkin. |
Lainaus:
Meteli ei tunnu kasvavan, kuluminen olematonta.. Voi suositella. Käyttö on ollut 95% tiellä. Talvella ovat hengenvaaralliset:) |
Kovin vastaavat kokemukset. Humina vähentynyt kovasti (niin teki kyllä jo ensi tuhansien jälkeen) ja pito mm. märällä asfaltilla vain parantunut kilsojen myötä. Ei tarvitse seuraavia AT kumeja miettiä...
|
Miten on porukka talvella pärjänny näillä? Tuntuu näistäkin olevan juuta ja jaata. Onko kellään nastoitettuja versioita ollut alla?
|
Lainaus:
Mettäteillä ja hangessa toimi mukavasti. Nyt oon nyppinyt nastat pois ja ajan kesän näillä Seuraavaksi talveksi teetän varmaan saippauksen kun käyn pohjosessa. |
Lainaus:
|
mullakin km 2 2 kessää alla ei mmoittimista, km1 ajoin 6kesää ja kulu eriparisiks.
Noissa ei vielä havaittavissa. ei kyllä mikään jääratakumi, mutta nastoitettuna vois mennäkkin talven. on silti omalla tuntumalla pal parempi talvella ku km1 En kyllä edes harkitsis altsikoita jos mulla olis HDJ. |
Lainaus:
|
Ok. Muistan elävästi millanen oli vanha AT kuvio hieman kuluneena märällä loskakelillä...
Tuossa uudessa AT kuviossa sentään kuvio pääsee purkamaan ulos eli se saattaa olla jo edes sinne päin. Mutta pysytään km 2.sessa jo ihan turvallisuudenkin vuoksi. |
Onko saatavilla jostain km2 315/75-16 kokoa .?
|
| Sivu luotu: 12:47 (GMT +2). |