Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   BF goodrich mud terrain km2 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66671)

pete185t 10.12.2009 09:33

BF goodrich mud terrain km2
 
Onko kellään käyttö kokemuksia kyseisistä renkaista bf goodrich mud terrain km2 ?
Olisin hankkimassa omaan koslaan tummoisia renkaita kokoa 32 / 11.5 - 15

defet 10.12.2009 10:02

kaveri laittoi -07 hiluksiin tuonmerkkisen rattaan 32x11,5 r15 kokoisena, sopii just pyöriin ilman korotuksia, kehunut kovasti, ks renkaat on sitä uusinta mallia

kj_temmes 10.12.2009 10:13

Niin toi KM2 ilmaisee että on kyseessä uudistettu BFG:n mudi..

pete185t 10.12.2009 12:12

Juu juurikin tuota uutta versiota tarkoitin...
Näin minäkin olen kuullut että 32" menisi tohon uusikoriseen hiluxiin ilman korotuksia.
Onko tieto mistä noita renkaita saisi edullisimmin, pirkanmaa / satakunta akselilla?

AtteL 10.12.2009 15:26

Suunnilleen 1000km tullu ajettua koolla 33x10.5 Hiton hyvät ajaa tiellä ja noi 10.5 kapeet ei ainakaa alkuperäisellä offsetillä vetele urissa ja kaistalla mihinkään suuntaan. Tasapainotus onnistui minimaalisilla painoilla. Ja ainakin paremman näköset ja kestävämmät rungot kun vanhassa mallissa.
Mitkään vyörenkaat ei ole maastorenkaita, mutta ei toikaan ihan huono mettässä ole.

Samsonite 10.12.2009 20:05

Mihin hintaan 33x10,5-15 irtos, ja onkohan halkasija vastaava kuin vanhassa pintamallissa?

Taakse tarttis uuvven parin, eessä vanhan malliset mudit.

pete185t 11.12.2009 08:30

Muistaakseni kankaanpään TH-kumista 32x11.5-15 maksaa noin 640e vanteelle laitettuna ja tasapainotettuna.
En tiedä onko kallis vai halpa hinta?

AtteL 11.12.2009 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 622225)
Mihin hintaan 33x10,5-15 irtos, ja onkohan halkasija vastaava kuin vanhassa pintamallissa?

Taakse tarttis uuvven parin, eessä vanhan malliset mudit.

670€ kaikkine tarpeineen. Tiiä sitte oliko halpa vai kallis, kohta joku kuitenkin kehuu että sai jostain 300km päästä 15€ halvemmalla...:D

-MaTTi- 11.12.2009 23:26

Onko nää uudet yhtä surkeet talvella kuin vanhat? Niitä huonompia talvirenkaita kun ei taida juuri olla...

RIPAX 12.12.2009 00:02

entäs talvel?
 
Nii mites ne KM2 goodrichit pelaa talvella?onks niissä se M+S mrkintä?sehän pitää olla talvilaillisis renkais?

AtteL 12.12.2009 15:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 622633)
Nii mites ne KM2 goodrichit pelaa talvella?onks niissä se M+S mrkintä?sehän pitää olla talvilaillisis renkais?

"Onko nää uudet yhtä surkeet talvella kuin vanhat? Niitä huonompia talvirenkaita kun ei taida juuri olla... "

Kyllä vaan ja aivan oikein. Vaikka onkin lailliset "talvi"renkaat merkintöjen puolesta, niin ei näissä mitään pitoa ole. Takavedolla ei pääse ja nelikolla puskee suoraan. Varsinkin uudella tamppaantuneella lumella ja 0 kelillä on ihan vitun liukkaat.
Näissä on se hyvä puoli, että ovat NIIN helevatan pitämättömät että sen huomaa jo pienessä nopeudessa eikä vauhti kasva vaarallisen suureksi. Ennakoivan ajon merkitys saa merkityksen, eikä sinänsä se nopeus, mutta äkkipysäys.
Kyllä ne sirkkelinterät/kaivonkannet/pizzaleikkurit eli legendaariset 205 hakkikset on poikaa jos haluaa lumikelillä terveenä perille.
(Ja kohta joku kuitenkin mainostaa (huokaus..)Coopperin Discoverer renkaita...:p)

Eli en suositte lumien aikaan kuin tosi kamikaze tai sitte huippukuskeille, tiiä sitte kumpaa itte edustan.

jyrden 12.12.2009 16:52

Eihan mutikaiset oo ees tehty talviolosuhteisiin, että ei niissä kyllä pitoa oo vai oiskin merkintä Mud+Snow... Insan valikoimasta ku valitset BF:n track edgen kopiot ni pitoakin löytyy erimalliin. Ja mitä taas Nokialaisiin tulee, niin eihän niillä tee h...v...a, jos meinaa enempikin ku talven ajella. Sellaset luistimet sen jälkeen, että oksat pois... Rengas kauppiaalla niit hakkiksia talven ajettuina pinoittain, kun ottaneet muiten renkaita tilalle. Ja kuullut kettumiehiltä, että BF:n Trackit vaikka kuluneet puolipitosiks, on kuitenkin päässyt umpisessakin etiepäin ku Hakkaset jääny kii... Ja Cooperin Discoistakin monta vaihtista, että ei voi haukkua saati kehua ku ei oo sen kummenpaa tietoa. Itellä BF:n orggikset Tracit alle menos taas ja toiseen laitoin leimaa varten Discot ku entiset Hankook RF04 (8mm pintaa) ei pitoa yhtään enään.

-pajero- 12.12.2009 18:19

talven ajoin vanhoilla mutiaisilla ja pääs eteen päin ilman pusikoita eikä niissä paljon pintaa enää ollu, ei muzzillat sen paremmin pie talvella onkun luistimet.

Rekisteröimätön 19.12.2009 08:22

ei pitoa metsässä eikä maantiellä
 
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita

Racingrabbit 19.12.2009 08:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 624868)
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita

selvä provo,mutta kuitataan nyt jotain ;)

Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh.
Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla :)

Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät.

Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia.

kj_temmes 19.12.2009 13:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit (Viesti 624870)
selvä provo,mutta kuitataan nyt jotain ;)

Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh.
Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla :)

Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät.

Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia.

Tokkopa on BFG MT:lläkään nopeusluokitus 160kmh:ta??

NewJuhani 28.09.2010 21:26

http://www.bfgoodrich.fi/bfgoodrichfi/index.jsp


BF Goodrich Mud-Terrain™ T/A® KM2


Tekniset tiedot
  • Leveys: 215 - 305 mm
  • Profiilisuhde: 85 - 70
  • Vanneläpimitta: 15" - 17"
  • Suorituskykyluokka:
  • Q (160 km/h)

Heikki L 29.09.2010 20:41

mulla ollu nyt kesän alla km2 olisko tohon ritsaan tullu joku 4tkm ja 2 safaria sillä aikaa.
Hyvät on maantiellä ja mettässä ne on vaan mutiaset, mutta kestivät kuitenkin lahnan alla kilon paineilla.
Kai sitä lunta kohta tulee niin näkee jaksaako vaihtaa 205 hakkapeliitat alle viel;)

Nuhapumppu 29.09.2010 22:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 624868)
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita

Ei niin,osta suoraan TEKA niin on sitä pitoa kesällä ja talvella,tunnu tuo boggerikaan enää siinä vaiheessa miltään. Eikä tarvi hävetä kun on alla todellinen metsälaite. Tosihan on ettei juurikaan mikään MT rengas koskaan ole oikean talvirenkaan veroinen.

tepa78 29.09.2010 22:48

Onkos joku näillä saanut oikeen kilometrejä kerättyä, että häviääkö silmissä vai ajaako satatonnia?

Heikki L 07.11.2010 20:34

Ei näillä sataatonnia taida kehdata ajaa, mutta 5t km ei ole juuri jättäny jälkiä, vähän on ehkä etunappulat ulkoreunoista pyäristyny kun tuppaa laskeen mutkiin liiankovaa:(

nalle00 28.04.2013 18:33

Nyt kun Mutikat on ollu jo markkinoilla kauan ja mulla ois kohtapuoliin renkaat hankita edessä niin kiinnostais kuulla kokemuksia. Lähinna tuolta tien ulkopuolelta. yhdet mulla ollut niin tiedän miten toimivat tiellä mutta oli niin pienet että möin aikanani pois.

Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ?

Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan.

ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena

Nuhapumppu 28.04.2013 19:57

Sen verran löytyy kokemusta,että joko seos on muuttunut ajan myötä vähän,tai sitten AtteL:lle on sattunut joku susi malli,koska nuo omat pitivät talvella oikeinkin hyvin ja jopa emäntä kehui niiden pitoa. Mudzillaan en lähtisi edes vertaamaan,koska kyseessä on MT rengas eikä oikea mnaastorengas kuten mudzilla on. Mutta kylläpä noilla on kaveri pärjännyt maastossa useamman vuoden jo hyvin,kyljethän noissa on kuin kumpparinvarret että kivikossa saa olla vähän tarkempana kuin oikean maastokumin kanssa. Urasyvyyttä taisi olla noissa omissa joku 14-16mm uutena,en muista tarkkaan.
Mutta tuo maastorengas on aina vähän kompromissi,jos haluaa mukavuutta tienpäälle niin se karsii heti maastossa ajo kykyä ja toisinpäin. Ja kohta joku boggeri mies hyökkää huutamaan että boggeri on parempi kuin mikään normaali kesärengas tienpäällä:D

nalle00 28.04.2013 20:09

Sehän on selvä että molempia ei voi saada, mutta tosiaan kun tulee jonkunverran tiellä ajettua niin noi mudzillat katoaa silmissä mutta on kyllä ollu pirunhyvät maastossa. Nyt niin kun renkailla on tapana ne alkaa oleen melko lopussa, ja pikku hilljaa pitäis uudet hommata.

Bfg mutikoissa käsittääkseni ei ole tota kulumisongelmaa ja tienpäällä pirunmukavat on ajaa. Mutta lähinnä tuo kohtuu tiheähkö kuvio mietityttää. rengashan on sika halpa verrattuna noihin oikeisiin maastokumeihin niin sekin vähän houkuttais

axu87 28.04.2013 20:46

Itsellä oli 10.5x33 rj:n alla, mielestäni ihan ok. Rengasmelu oli inhimillistä, kulumista ei huomannut silmissä, pito piisasi metsässä omiin tarpeisiiin ja talvellakin oli tarpeeksi hyvät kun piti nopeuden ja turvavälin järkevänä, lumella pito menetteli mutta jäähän nuo nappulat ei tietenkään pure, nastoilla varmaan hieman apuja. Yksin pääsääntöisesti ajaessa menee talvellakin jos ei satoja kilometrejä päivässä aja, perheautoon en suosittele.

nalle00 28.04.2013 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja axu87 (Viesti 1000385)
Itsellä oli 10.5x33 rj:n alla, mielestäni ihan ok. Rengasmelu oli inhimillistä, kulumista ei huomannut silmissä, pito piisasi metsässä omiin tarpeisiiin ja talvellakin oli tarpeeksi hyvät kun piti nopeuden ja turvavälin järkevänä, lumella pito menetteli mutta jäähän nuo nappulat ei tietenkään pure, nastoilla varmaan hieman apuja. Yksin pääsääntöisesti ajaessa menee talvellakin jos ei satoja kilometrejä päivässä aja, perheautoon en suosittele.

Ajo on 80 % offia ja 20 % tiellä

axu87 28.04.2013 22:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 1000396)
Ajo on 80 % offia ja 20 % tiellä

Paha sanoa kun itse ei ole tullut täyspäiväisesti noilla nelivetoisilla offattua, äkkiä ajateltuna se taitaa tuolla prosenttimäärällä olla huono vaihtoehto. Jos ajaa autolla paljon tiellä mutta kulkee huonoja jahtiteitä yms metsäkeikkoja tuo km2 toimii mielestäni. Taitaa olla vaan semioffarin rengasvalinta :) ?

Timo_L 28.04.2013 22:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 (Viesti 1000299)
Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ?

Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan.

ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena

Mulla on 32 x 11.50 ollut nyt parisen vuotta ajossa, kivikossa ja kuivalla toimii mielestäni perhanan hyvin, märällä/ kosteallakin tarraa kyllä aika mukavasti pitoa. Sivunappulat saisi olla vähän isommat jos oikeasti haluaisi sivuvallien kanssa johonkin kiipeillä. Ja kyljistä puheenollen, ainakin itsellä meni kauniisti oksa läpi ja kurkkasi toiselta puolelta ulos eli mikään maailman vahvin rengas tuo ei ole kiviin olen kyllä raapinut urakalla eikä niistä ole juuri kipeää saanut, pari pienehköä viiltoa näkyy.

Ei tietenkään mitkään boggerin veroiset mudassa/ pehmeässä ole, kunnon hapella alusta loppuun niin kuvio pysyy kohtalaisesti puhtaana ja eteenpäinkin pääsee. Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut. Eli ihan pehmeikköön noi ei oikein toimi, muuten on tietyt rajoitukset huomioonottaen (eihän tuo ihan oikea maastorengas ole Suomen olosuhteisiin ;) ) mielestäni oikein pätevä yleisrengas, varsinkin kun maantiekäytöskin on asiallinen.

BJ-40/76 28.04.2013 23:43

Koskaan en ole omistanut yhtään bfg mt km2:ta...
 
Noilla vanhemmilla bfg All terrineilla on tullut ajettua enemmänkin; land cuisereissa, 285/75-16, 33-12,5-15 ja tuossa nimimerkin bj:ssä 35-12,5-15, on/oli "siirtymärenkaana", noille 38" swamppereille (oli pahimmillaan/parhaimmillaan ainut auto)

Ja noilla all terraineillakin ajoimme bj:llä harrastelu/tutustumisluokassa vinssiautona napalukot auki puolikaasulla, sillä tuolla 90 hv diselillä olis kaivanut boorit alta sekunnissa noille "aloittelijoille"

Parilla kaverilla on/oli nuo bfg mt km2:set autossa, ja hdj-80 alla 285-75-16 on maantiellä siedettävät? mutta itse haluan tuosta äänestä ja vierintävastuksesta?
hivenen pois: kun noita maasto (4x4) kilometreja tulee tuolla hodarilla alta 100km/vuosi.

Jos olisi joka kuukausi 4x4 paikkoja, ja varsinkin märällä/lumessa, niin tuo km2 olisi hyvä.

Ja jos pitää mennä suolla, missä pitää katsella askeleita, niin väärä rengas, joku bokkeri on parempi, taikka venäläinen lentokoneen sisärengas....

moggirange 29.04.2013 05:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1000437)
Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut.

Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?

pahvi_ 29.04.2013 06:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggirange (Viesti 1000475)
Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?

Ei muuten pysy sekään aina puhtaana :D

smgt 29.04.2013 07:51

painapesurin suuttimet lokasuojiin ja joku painetta kehittävä vesipumppu peräkonttiin :D

ISE 29.04.2013 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1000494)
painapesurin suuttimet lokasuojiin ja joku painetta kehittävä vesipumppu peräkonttiin :D

tuossa on muuten ideaa,ei muuta kun kehittelemään.:D

Timo_L 29.04.2013 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja moggirange (Viesti 1000475)
Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?

No ei, mutta on renkaiden puhdistumisessa kuitenkin selviä eroja. Toisista poistuu savi helpommin, ei tartte ihan lapikas lattiassa ajaa :D

Bj Andy 07.05.2013 18:18

No niin . Tänä suvena tarvis vaihtaa renkaat joten onko kukaan ajanu jo yli 10000 km:mmäää noilla km2 :silla ja jos on niin onko mekkala kasvanu kilometrien myötä.

Eli näillä näkymin vaihtoehtona on joko alltsikat tai nuo km2 :set.... Molemmat on saman hintasia.

Ja koko on 35-12.5/15.

Nii ja jos täällä kaakonkulmalla jollain on nämä alla niin oisi mielenkiintoista päästä koeajollekkin.

Punanenä 07.05.2013 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1003688)
No niin . Tänä suvena tarvis vaihtaa renkaat joten onko kukaan ajanu jo yli 10000 km:mmäää noilla km2 :silla ja jos on niin onko mekkala kasvanu kilometrien myötä.

Eli näillä näkymin vaihtoehtona on joko alltsikat tai nuo km2 :set.... Molemmat on saman hintasia.

Ja koko on 35-12.5/15.

Nii ja jos täällä kaakonkulmalla jollain on nämä alla niin oisi mielenkiintoista päästä koeajollekkin.

Kaksi kesää ovat käyttönivassa olleet alla ja nyt kolmas kesä meneillään, useampi 10tkm ajettu siis.
Meteli ei tunnu kasvavan, kuluminen olematonta.. Voi suositella. Käyttö on ollut 95% tiellä. Talvella ovat hengenvaaralliset:)

wikke 07.05.2013 21:28

Kovin vastaavat kokemukset. Humina vähentynyt kovasti (niin teki kyllä jo ensi tuhansien jälkeen) ja pito mm. märällä asfaltilla vain parantunut kilsojen myötä. Ei tarvitse seuraavia AT kumeja miettiä...

Mika P 09.05.2013 08:19

Miten on porukka talvella pärjänny näillä? Tuntuu näistäkin olevan juuta ja jaata. Onko kellään nastoitettuja versioita ollut alla?

Lord of flies 09.05.2013 12:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mika P (Viesti 1004317)
Miten on porukka talvella pärjänny näillä? Tuntuu näistäkin olevan juuta ja jaata. Onko kellään nastoitettuja versioita ollut alla?

Mulla oli rotken alla. Pärjäs kyllä kun ajo maltillisesti, mutta enemmän olis kaupungissa ja tiellä pitoa kaivannut. Kaupungissa mentiin paljon nelikolla ja ennakoivalla, mutta tiellä pidin kyllä takavetoa vain päällä.
Mettäteillä ja hangessa toimi mukavasti.

Nyt oon nyppinyt nastat pois ja ajan kesän näillä
Seuraavaksi talveksi teetän varmaan saippauksen kun käyn pohjosessa.

Bj Andy 09.05.2013 12:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 1003822)
Kovin vastaavat kokemukset. Humina vähentynyt kovasti (niin teki kyllä jo ensi tuhansien jälkeen) ja pito mm. märällä asfaltilla vain parantunut kilsojen myötä. Ei tarvitse seuraavia AT kumeja miettiä...

Nii kummat siulla on eli altsikat vai mutikat?

Heikki L 09.05.2013 21:40

mullakin km 2 2 kessää alla ei mmoittimista, km1 ajoin 6kesää ja kulu eriparisiks.
Noissa ei vielä havaittavissa. ei kyllä mikään jääratakumi, mutta nastoitettuna vois mennäkkin talven. on silti omalla tuntumalla pal parempi talvella ku km1
En kyllä edes harkitsis altsikoita jos mulla olis HDJ.

wikke 13.05.2013 07:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1004386)
Nii kummat siulla on eli altsikat vai mutikat?

No ne mutikat. Ne varsinaiset AT:eet onnettomat jos edes harkitsee asfaltilta poistumista, eikä ne sielläkään loista.

Bj Andy 13.05.2013 10:01

Ok. Muistan elävästi millanen oli vanha AT kuvio hieman kuluneena märällä loskakelillä...

Tuossa uudessa AT kuviossa sentään kuvio pääsee purkamaan ulos eli se saattaa olla jo edes sinne päin.

Mutta pysytään km 2.sessa jo ihan turvallisuudenkin vuoksi.

BENJAMIN 10.09.2018 17:39

Onko saatavilla jostain km2 315/75-16 kokoa .?


Sivu luotu: 12:47 (GMT +2).