![]() |
410 ehjäystä
3 Liiteet
Pitää vissiin tänne jotaki kirjotella
Elikkäs 19.10.09 tuli tollane -82 410 tohon pihalle. Kansipahvi palanut muuten ihan hyvissä kuoseissa eli ei mätää hirveesti ole löytynyt. Tarkotus olis rakennella tuosta ensimmäinen ohwikampeke.:) Kuvia laittelen kunhan kerkeen. |
Hieno peli
Vielä niin neitseellisen originelli.......
|
5 Liiteet
Eli kopan otin ensimmäisenä poijes. rungossa ei ole muutakun korin kannattimissa hitsattavaa.
ja hetimiten takalehdet poijes ja tukivarsia mallailemaan eli rangen tukivarret ja kierrejouset olis tulollaan.:) Taka vinssipetikin löysi paikkansa kuten myös uusi iskareiden kiinnitys palkki ja sitte jotaki kuvia niin päästään ajan tasalle missä ollaan menossa tällä hetkellä |
4 Liiteet
siinäpä niitä kuvia..
tosta vinssipedin kidan edestä lähtee toi putki käveleen ja koppaan tulee huolto luukku vinssille. iskarit, puslat ja takakeskitukivarren pallonivel lähti tänään tulemaan englannista. ja joka nurkkaan tulossa 413 levyt.. 413 jarrusatulat olis hakusessa eli jos jollakin on ylimääräsiä niin ilmotteluja tänne päin. |
Se siitä neitseelisestä originellista. :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Edittiä: Liekö kellään suunnitteilla museoida tuommoista Suzukia? |
Lainaus:
Kotteroa ei ole liiemmin muuteltu alkuperäisestä poikkeavaksi ja yleiskunto on ihan hyvä. Toisaalta auto on joskus nuoruudessaan kaadettu vasemmalle kyljelleen/katolleen ja nyt myöhemmin hitsattu joka kulmasta ruosteita pois. Siinä mielessä voisi löytyä helpompikin aihio. Tuo hopeanvärinen näyttää koriltaan uskomattoman hyvältä -82:ksi, koska tummista kuvista pääteltynä se on a) suora b) orkkismaalissa c) kukkaa ei näy pinnassa. Vikoja voi olla, mutta ne ei näy kilometrien päähän kuten yleensä. |
onhan tuo suora peltinen ja vähä kukkanen mutta kyllä sen päivän valossa näkee et on sitä paikka maalattu.. sisällä oli lattiat pinnotettu kattohuovalla:D
taka "jalkatilan" reunasta löytyi pienehkö reikä ja sitten pieni reikä takapyöränkotelon juuresta. tämä yksilö oli muuten vissiin lapista tullut siinä varmaan syy ruosteettomuuteen..... |
Nooh, onkos suikka edennynnä, onko siihen jousi ongelmaan tullu ratkasua ja onko ne jarrusatulat löytyny?
|
ei ole jarrusatuloita..ne pitää ne jouset upottaa runkopalkin sisään niin tulee tarpeeksi tilaa..
|
juu eli runkopalkin ja renkaan väliin jää tuolla takana niin vähän tilaa että jouduin tekemään "loven" runkopalkin kylkeen että sai mahtumaan jouset alle ..kuvaa ei kyllä ole mutta laitan tässä joskus senkin..
tutun katsastus miehen kanssa kävin tänään pitkät porinat kahvipöydän ääressä ja tuntuisi siltä että ei ongelmia tule muutosten kanssa.. niin ja moottorihan olisi tarkoitus tässä rojektissa vaihtaa 2-2.2 litraiseksi tiisseliksi niin ja olisiko kellään niitä 413 etu satuloita.. olisi tarvetta sellasille. niin ja swiftin tai vastaavanlainen jarrutehostaja olis myös kattelun alla. |
Kai muistit tarjota katsastusmiehelle pullat kans... helpottaa sitten sitä lopullista katsastusta
|
4 Liiteet
een tarjonnu.. katsuri tarjos mulle kahavet ja pullat:D
niiin rojektia taas vähäsen laitellut.. elikkäs tossa olis kuva niistä jousien upotuksista runkopalkkiin, takakolmiotuen pallonivelen pusla sekä taka jarrulevyjen kiinnitys mekanismistä..jousikuppien rakentelu tällähetkellä työn alla.. ehkä huomenissa tulis niistäkin jotaki kuvia.. |
Lainaus:
|
ei kiitos.. nyt tuli hommattua tollanen 2.2 isuzun kone + laatikko...
onko kellään tieto onko näitä 410 saatu katsastettua LJ.n akseleilla..:confused:???? vai onko ne jo liian leveet:confused: ??? jimmyyn tiedän että on ainaski laitettu mutta entä samuraihin, 413 ja 410?:confused: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
no jaa väärässä olin
AKE n sivuiila kerrottiin näin akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitystasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm). |
Tuolla kotipuolessahan sitä jo aikusemmin puitiin tuota lj:n raideväliä kön sitä kerta pitää metästää ;)
http://offroadoulu.com/index.php?opt...&topic=1561.30 Ainaki ku pikaseen kävin tuossa pimiässä mitan kanssa heilahtamassa niin näyttäs pitävän paikkansa, eli vanteen kiinnityspintoihin on nuo mitat. (70-sarjalainen Etu 1415/ Taka 1400) |
dodiin..
samurain akselit hommasin ja niitä asetellaan seuraavaksi paikoilleen.. takapää on jo tolla 410 akselilla ja kierrejousilla kun ehdin sen jo saada melkeen valmiiksi.. eli turhaa työtä on tullu ton vanhan akselin kans tehtyä mutta ei voi mitään.. noi samurain akselit on 8cm pidemmät ku 410 ja sitte ne LJ.n akselit mitä suunnittelin olis ollu varmaan 15cm pidemmät:D |
3 Liiteet
jees etupäässä olisi jakareiden kiinnikkeet rungossa hyvällä mallilla ja akselipäässä pitäisi saada toiselle puolelle jakariin kunnon puslat niin voisi senkin liimata kiinni..:) korinkannakkeita piti hiukan laihduttaa jotta sai noi jakarit mahtuun paikoilleen... harmittavan alas noi siltikin jää noi rungon pään piinnikkeet
|
Kyllä on taas komiaa jälkeä :) .
|
toivotaan vaan että herra katsastusmies on samaa mieltä:D
|
3 Liiteet
noniin englannin lähetys tulla tupsahti ja sain puslat etutukivarsiin ja pääsin laitteleen paikolleen... iskarit on kyllä melekosen pitkät että voipi olla että menee uudestaan katteluun:D
|
juu tämä rojekti pysähtyy nyt joksikin aikaa... kun pitäs kuulemma tota inttiä käydä...:mad:
|
Nonnii. Nyt on intti ohi ja vissiin työtki alkanu.... vai häh. Jokos se projekti alkaa edistymää? Eikös se suikka pitäs saaha koht silleen liikkeelle?
|
anssi on aivan oikeassa... pitäs talli siivota ja rueta laitteleen paloja yhteen.. isuzun kone taitaa lähtä johonki muuhun laitteeseen nimittäin toi vw tdi rupes tuntumaan aikas kivalta vaihtoehdolta.
|
ei muuta ku ala laittaan niitä irto-osia kiinni. Minä tuun ens viikon alussa koeajolle kun saavun takasin koti suomeen.
|
jaahas pitäskös välillä päivitellä.... elikkäs runkoa olen rapannut että saapi rueta hiekka puhalteleen.. etu akselilla on jousikupit tehtynä mutta iskarin kiinnikkeet puuttuu kummastakin päästä sekä edestä panhardi kun ei ole vielä sattunu sopivaa eteen.. kuvia tulee varmaan kun saa puhallettua ja maalattua osia..
|
hilijaa hyve tulee:D
mutta jotain on taas tehty .. runko ja akselit maalattu sekä jarru- ja pa linjat melkeen kokonaan vedetty uusiksi.. kuvaa tulis ku kerkeis |
nonniin pikkasen tarinan tynkää laitetaan eli...
koppa lähti uusiin tiloihin että saisi jotakin tehtyä kun ei tossa pienessä koti tallissa mahdu tekemään...pikkasen isontelen pyörän koteloita ja paljon laitan uutta peltiä koska on toi korroosio pikkasen iskenyt.. uusia kuluvia osia hommailtu yms. tekniikka puolelta puuttuu kytkin ja kunhan vauhtipyörä saapuu niin sen modiwointi.. että kyllä tämä tästä pikkuhiljaa kun jaksais ahertaa..:D:D |
Missäs susukin kuvat on ku korikin on jo rungon päällä?
|
ei ole kori muutakun koe kä'ytetty rungolla..
mätä hommat jatkuu...:D |
4 Liiteet
jassoo hilijaa taas hyvä tullee...:D
kori hommat alaksa olleen aikalailla loppu suoralla. etulokasuojat tarvii vielä rälläkkää ja hitsiä mutta muuten olis pellit valmiina.. taka lattian tein kokonaan uusiksi jossa myös huoltoluukku taka vinssille, kaaret kokonaan uusiksi, tankinkorkki nousi yläilmoihin, palkkihelmat tuli ja mitäs sitä muuta... vissiin oli tärkeimmät siinä.. |
5 Liiteet
tallilla tapahtuu.. suzukiin on tapahtunut jotakin sitten viime kerran. moottori asemoitu pakoilleen ja korvakot tehty useaan kertaan uusiksi kun paikka ei miellyttänyt.. imusarja muokattu matalammaksi...osia ostettu ja tilattu.. no tuossa olisi muutamia kuveja :)
|
3 Liiteet
ja lisää.
|
minkävaihelaatikon oot laittanu tähän?
|
413/samurain laatikko..tänään pitäs hakea postista renkaat.. 31/10.5/15 malatesta kougar.. onkos kokemusta noista renkaista.. olivat halvemmat kuin fediman sirocot jotka aluksi oli alle tulossa niin ajattelin kokeilla.. onko kellään kokemusta malatesta renkaista..?
|
itellä on susukisa samanlaiset renkaat ollu jonku aikaa.on niisä ainaki pitoja näin talvikelillä hangesa ihan kiitettävästi paremmin ku 33 mutterraineisa
|
Mulla Suzukissa alla semmoset. Liukkaat ovat jäällä ja sivuttaispitoa ei ole ollenkaan. 4-veto päällä pitää ajella
|
Lainaus:
|
5 Liiteet
käytin tänään suskaa ulkona että sai vähä siivota tallia.. kaikkea pientä sieltä täältä on hipistelty mutta mitään suurta ja ihmeellistä ei kyllä ole tapahtunut vaikka ehkä olisi pitänyt..:D siivouksen jälkeen purin akselit että pääsee huomenna asentelemaan arbeja paikalleen..:) vanteet haen hitsari ystävältäni viikonloppuna niin pääsee sitte uusilla renkailla ja vanteilla fiilistelemään..
|
4 Liiteet
arbeja yrittelin asennella ja kävin kysymässä uusia poskilaakereita perään.. 110e kpl..:mad: ei oikein napannut toi hinta.. etuperä saa mennä vanhoilla laakereilla mutta taakse ostan uudet.. viimeyön pikkutunneilla tuli väsättyä tankkia.. pääly pellit pitäs vielä leikata ja käydä kanttaamassa niin sais hitsuutella kasaan.. noin 45L tuli tilavuudeksi.. pohja tuli muistaakseni 4mm ja muut 2mm pellistä.. jospa ei tarttis panssaria..
|
Jos sulla on 410:n vakio akselit, niin perän poskilaakerit on muistaakseni samat kuin 410:n etupyöränlaakerit, ja etupyörän laakereita saapi edukkaasti motonetista ym , ...
|
samurain akselit on alla. tankki on nyt kasassa ja sille rupesin tekemään kiinnikkeita niin lanka loppu perkele mikistä.. noo kun lankaa saan lisää niin teen täyttö putken lähdön ja sitte paineella haen vuoto kohdat tankista.. vanteet hain tänään ja hiomista ja maali päälle .. huomenna bedlock pultit ja venttiilit haen niin saa renkaat kasaan..:) kyllä tämä pikkuhiljaa tästä etenee vaikka tekemistä on vielä paljon.:D
|
4 Liiteet
no niin renkaat saatiin kahden Aleksin voimin kasaan..:) vanteilla kokoa 8x15 ja ET-35...kääntöpäitä olen jo jonkin aikaa tutkaillut että pitäs pikkasen kääntää .. nyt kun työnsi tollasen sopivan akselin pätkän siitä läpi niin hoksas että tarvetta kääännölle on:D
|
1 Liiteet
kuvat oikein päin niin on helpompi kattella:D
|
hah vähän joo :D
|
PERKELEs. etuperän arbia asennettiin ja välityksen välyksiä haettaessa kun pyöritti perää niin tuntui tahmea kohta.. tämä kohta tuntui olevan aina samassa kohdassa.. otettiin välityksen isoratas murikasta irti ja siirrettiin eri kohtaan mutta silti tahmea kohta oli aina murikkaan nähden samassa paikassa.. toista poskilaakerin ``pukkia`` kun kiristää niin tahmeus korostuu ja päin vastoin. elikkäs vika paikka on mitä ilmeisemmin tämä vanha poskilaakeri... onkos kenelläkään vinkkejä/kokemuksia.?
|
4 Liiteet
noniin
perät saatu kasaan arbeilla ja uusilla poskilaakereilla, akseleihin hitsattu porlanpajan perän panssarit, kääntöpäitä käännetty noin 11 astetta parempaan suuntaan(nyt 7 astetta plussalla) , akselit maalattu ja kasattu.... takapuskurista syntyi "karkea" versio ja kesämallin safari tuninki härpäke oviakin suunnittelin kun oli ylimääräiset tallissa:D... sitte olis mukavia kuvia.:D |
eikös tuo kone ole td eikä tdi?
|
Lainaus:
ehkä tulossa tdi ja huomaa että kaikki kirjaimet punasella.:D |
anna olla td niin on varmatoiminen myös suossa :)
|
Lainaus:
|
pirskules... mistähän löytyisi aikaa tälle rojektille.?
|
Haalarit niskaan ja talliin...
|
Lainaus:
|
4 Liiteet
on tällekkin tapahtunut jotain. kori maalattu sisältä, etu lokasuojat oli niin helvetin isolla pakkeli ja kotelomassa määrällä korjattu että tilasin uudet, moottori otettu irti ja perus huolto käynnissä (tiivisteitä, jakopää, vesipumppu jne.), öljypohjan roppu siirretty erikohtaan ja muutenkin modattu ja maalattu. siinäpäs ne tärkeimmät.
|
Mitä? Menikö sut joku päästämään omien romujen kimppuun välillä? :D
|
5 Liiteet
niin ja onhan tuohon tullut jo aikaisemmin tuurattua kompuran säiliö ja kompuran telinekkin. myös pakoputki on jo valmiina ensisavuja varten. pakoputki piti viedä tulipellin ja moottorin välistä. pitänee asentaa jonkin moista lämpösuojaa letkuille ja johdoille.:D yhdessä kuvassa myös vitaran jarrutehostimen teline.
|
1 Liiteet
vielä yks kuvatus:D:D
|
Lainaus:
|
Kyllähän se hyvin pelas, välityksiä huutas ihan tosissaan ku ei jaksa hangessa painaa pikkukakkoseen ;)
-Nakkasin mää kuitenki siihen ksylitolivalot katolle varulta kun olivat niin kätevästi siinä anssin rangen perässä jouten ja minun oma sarja sen tallissa ilman umpioita josta toinen ballasti siellä sen äitin mersun keulilla... |
eilen tuli uudet etulokasuojat ja niitä piti päästä heti mallaileen. pikkusen pitää reikiä sorvata että saa keulan istumaan halutulla tavalla. lokasuojat ovat tarvike mallia ja kun auto on muutenkin elänyt pikkuisen tuossa korin mätähommien kautta niin saattaa olla ettei niitä ihan justiin saakkaan mutta ainakin tarpeeksi lähelle.:D
|
3 Liiteet
moottorin sain aika hyvälle mallille tänään. turbon öljyn paluu putkea/letkua rupesin epäilemään. vanha putki oli noin 10mm sisä halkaisijalla ja niin on kyllä tämä minunkin versio mutta jotenkin tuntuu ettei virtaus riitä tuossa putkessa. voihan se olla että kun lueskelin noita juttuja missä on 19-20mm noi putket ja tosin paljon suuremmat turbotkin niin jäi tuonne pää koppaan vaan sellanen tieto että putken on oltava ISO.:D .. tuossa viimeisessä kuvassa näkyy hyvin kyseinen putki.
|
Nyt vaan vähän maalia konehuoneeseen ja kone sisään.... eikä muuta ku konttorille :) Ja hyvinhän nuo uudet lokarit istuu.
|
Lainaus:
|
Aivan varmasti karkaa öljy turposta 10mm putkea pitkin tarpeeksi nopeasti...tosin olikos se niin että paluu öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle olisi jotenkin suotavaa mutta ei välttämätöntä, mutta kenollaan tuo sun koppero kuitenkin joskus rutkuttaa jossain suo-ojan kyljellä, että se siitä. Maalia nenään, kone paikalleen ja kaasua :D
|
Lainaus:
|
hip hei. moottori paikoillaan, ohj tehostimen pumppu tuli tänään(opel, sähköllä pelaava) sille kiinnikkeitä tuuskailin. pikkusen kone huoneen sähköjä parsin. laturille on kiinnikkeet tehty. syyläriksi tulee varmaan mk2 golf kun oli niin sopivan tuntoinen ja kevytkin. hmm mitähän muuta noo huomenna jatketaan niin ehkä kuviakin tulis.
|
1 Liiteet
he hei kertokaapas mitäs noi liittimet ovat.. toinen on vissiin laturille ja mikäs se toinen sitte on? nämä siis vänkärin puolella etuvaloille menevässä johtonipussa. sitten olisko jollakin sähkö kaaviota 410.stä kun tuonne takapäähän menevä johtonippu oli niin mukavasti ottanut kipeää että piti pätkä ottaa pois ja nyt pitäis tietää mikä johto menee mihinkin. ei viittis rueta kokeilemaan.:D
|
4 Liiteet
pistetäämpäs muitakin kuvia.. peräloosterista vedin 2x35mm kuparit keulille ja siihen hieno jako blogi.. pakoputkeen vähä lämpö suojaa, syyläriä paikoilleen, löpö suotimen teline ja sähköjen suunnittelua yms yms. kesäksi ajoon??
|
Kyllä se jo enskuussa liikkuu, ainakin koeajolle pääsee.
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
kiitoksia sähkökaaviosta. oli kyllä kovasti apua.. takapäähän on sähköt melkein kokonaan vedetty. takavaloille pitää vielä kytkeä.. sähköjä vetelin muutenkin ristiin rastiin ja nappuloita kojelautaan ja kaikkea pikku hiplailua.. taakse tein laatikon johon tulee akku ja päävirtakytkin ja jotakin muuta.
|
Hyvän näköstä puuhastelua! mututuntumana väittäsin että lämpöjen kanssa saattaa tulla ropleemia, mutta testaamallahan se selviää :) kunnon flektit kannattaa ainakin laittaa.
|
Lainaus:
|
Minulla on Mk3 koppasen bensa Golffin syyläri ja flekti tuulitunnelilla. Helteillä flekti pyörii melkein taukoamatta ja kovassa ja pitkässä rasituksessa lämmöt nousee! Suunnitelmissa olis laittaa joku simpukka rungon ulkopuolelle, niin saisi jonkinverran leveämmälle syylärille tilaa. Paksuuttahan olis kanssa mahdollisuus kasvattaa! Se mikä on hyvä, niin talvella ei tarvitse palella!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
olisi kysymys tuosta öljyn paineesta.. tuossa koneessahan on kaksi ö-paineanturia. ala- ja yläpaine.. alapaine eli sininen anturi sijaitsee kannessa ja yläpaine sijatsee suodattimen jalassa.. olisiko ok jos laittaisin tuon sinisen anturin merkkivaloon ja suotimessa olevan yläpaine anturin tilalle ö-paine mittarin..?? ja osaakos joku sanoa paljonko noissa pitäis olla paineet.:confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Hip Hei! ensimmäiset savut tupsahti ulos suzukin pakoputkesta..:D:D Pientä diesel vuotoa havaittavissa diesel pumpussa. pumpun sisälle menevä "kaasu vivun" akseli liikkuu sisään ja ulos muutamia millejä ja kun akselin vetää ulos niin juuresta tuhkii dieseliä.. pikkuisen testasin ja säädin kytkintä ja se vaikutti pelaavan ihan hyvin.. auto liikkui omin voimin ehkä 10cm!!!.. kriittisiä osia ennen ensimmäistä kunnon koe ajoa ovat ohjaus varret, ohj.tehostimen letkut, takakardaani, perien ja laatikoiden huohottimet, etulukon letku, etujarrut ja jotain pientä mittari yms hifistelyä. kyllä se tästä taas lähtee..
|
No nyt on voimakasta toimintaa! Laita voimasavukuva.
|
hiphei.. ompas kesän aikana taas tapahtunut paljon asioita.. mökki ja vene remonttia on kovasti tehty... noo mökillä naulain ampu naulan vasempaan silmään ja veneestä halkesi kansi toisen ajokerran jälkeen.. eli parempi siirtyä vain talliin uskollisen susukin kimppuun.. :D no tänään ruuvailin susukiin kardaanit ja ohjausvarret paikoileen ja ei muutakuin koeajolle.!!:D olihan se lystiä.. kaikki tuntui pelaavan niinkuin oli suunniteltu. kytkin, vaihteistot, pakoputkisto, moottori, alusta... ei mitään ihmeellistä tullut vastaan vaikka aika kovasti annoin lenkkaria.. muuten liikkuu mukavasti tuolla vw koneella:D:D on tuota varmaan ruuvattu ja ahtopaineetkin tahtoi hipua 1bar paikkeille. mutta huomenna taas jatketaan jotakin värkkäystä.
|
eilen kävin "voima" ohjaukseen hakemassa letkut ja pääsi sitä kokeileen. aika villin kuulonen tuo opelin sähköinen pumppu.. just niinkuin joku turbiini lähtis pyörimään. onko kellään havaintoa minkälaista ääntä tuommoset pumput yleensä pitää.? niin ja etuiskarit pistin tilaukseen ja niille olen jo vähä hahmotellut korvakoita.. aika ahdasta on iskuttimilla mutta kyllä ne sinne sopii.
|
5 Liiteet
jeap. etuiskarit on saatupaikoilleen ja tänään koe ajoin autoa ja pelasi moitteetta.. olen kyllä tyytyväinen tuohon ohjaukseen.. ihan kiitettävän kevyt ohjailla.. biltema motorsport kaupasta hain tuommosen ilmansuotimen.. pitäs käyttää auki ja liiman kans kasata ettei vain pääse vesi sisälle.. lopuksi pikkusen kävin kalliolle kukkulalle leikkiä:D
|
mulla kans ooppelin tehostin äänti mielenkiintoisesti. tosi hitaasti nostaa kierrokset täysiin :D
|
Lainaus:
|
mersun valloitus hommissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140818 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140817 |
Jos fiksu olis niin yrittäs saada auton katsastus kuntoon... mutta eeei kun pöljä on niin pitää tehdä sitä mikä hetkellisesti kiinnostavalta tuntuu:D
eli valoja että näkee ajella illan pimeässä. katolle biltemasta kattotelineet joihin integroin safaritelineen esab liimalla kiinni. sisälle 2 kpl 27w ledejä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141360 taakse 2 kpl 15w ledejä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141362 ja eteen 2 kpl 27w ledejä, 2kpl 35w ledejä ja 2kpl lisäpitkät http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141361 |
tuosta suunnilleen näkee millanen telinte sinne tuli
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141368 |
ovet ja konne pelti paikoillaan ja kovaa ajoa!!:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143564 snorkkelin juuressa näkyy sinertävää.. se on 4 napainen hyvin suojattu pistoke josta menee kattotelineen valoille sähkö.. ajatuksena on saada nopeasti kattoteline pois ja taas päälle. |
perrana. hyvältä näyttää hyvältä näyttää!
|
melko monipuolinen valopatteri, ootko testaillu mikä on noista paras?
|
Lainaus:
|
|
| Sivu luotu: 04:06 (GMT +2). |