Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   410 ehjäystä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=65291)

nuti-90 05.11.2009 17:08

410 ehjäystä
 
3 Liiteet
Pitää vissiin tänne jotaki kirjotella
Elikkäs 19.10.09 tuli tollane -82 410 tohon pihalle. Kansipahvi palanut muuten ihan hyvissä kuoseissa eli ei mätää hirveesti ole löytynyt.
Tarkotus olis rakennella tuosta ensimmäinen ohwikampeke.:)
Kuvia laittelen kunhan kerkeen.

artsi777 05.11.2009 21:24

Hieno peli
 
Vielä niin neitseellisen originelli.......

nuti-90 05.11.2009 21:25

5 Liiteet
Eli kopan otin ensimmäisenä poijes. rungossa ei ole muutakun korin kannattimissa hitsattavaa.
ja hetimiten takalehdet poijes ja tukivarsia mallailemaan eli rangen tukivarret ja kierrejouset olis tulollaan.:)
Taka vinssipetikin löysi paikkansa kuten myös uusi iskareiden kiinnitys palkki
ja sitte jotaki kuvia niin päästään ajan tasalle missä ollaan menossa tällä hetkellä

nuti-90 05.11.2009 21:35

4 Liiteet
siinäpä niitä kuvia..
tosta vinssipedin kidan edestä lähtee toi putki käveleen ja koppaan tulee huolto luukku vinssille.
iskarit, puslat ja takakeskitukivarren pallonivel lähti tänään tulemaan englannista.
ja joka nurkkaan tulossa 413 levyt.. 413 jarrusatulat olis hakusessa eli jos jollakin on ylimääräsiä niin ilmotteluja tänne päin.

pastirolli 05.11.2009 21:40

Se siitä neitseelisestä originellista. :D

-MaTTi- 05.11.2009 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 610541)
Se siitä neitseelisestä originellista. :D

Joo, parin vuoden päästä olis saanu museorekisteriin. :D Ei enää.

nuti-90 05.11.2009 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 610552)
Joo, parin vuoden päästä olis saanu museorekisteriin. :D Ei enää.

ääh ei kait maastureita museo rekisteriin kannata laittaa..

Tomppa82 05.11.2009 22:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 610553)
ääh ei kait maastureita museo rekisteriin kannata laittaa..

Ei se periaatteessa haittais jos joku tuommoinenkin säilyis ihan originellina. Anna kuitenkin vaan palaa kun oot vauhtiin päässy, tulee varmasti hieno kulkine:D

Edittiä: Liekö kellään suunnitteilla museoida tuommoista Suzukia?

MS940 06.11.2009 00:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa82 (Viesti 610573)
Ei se periaatteessa haittais jos joku tuommoinenkin säilyis ihan originellina. Anna kuitenkin vaan palaa kun oot vauhtiin päässy, tulee varmasti hieno kulkine:D

Edittiä: Liekö kellään suunnitteilla museoida tuommoista Suzukia?

Puolivakavasti käynyt välillä mielessä moinen. Kohteena olis tuo -83:n.
Kotteroa ei ole liiemmin muuteltu alkuperäisestä poikkeavaksi ja yleiskunto on ihan hyvä. Toisaalta auto on joskus nuoruudessaan kaadettu vasemmalle kyljelleen/katolleen ja nyt myöhemmin hitsattu joka kulmasta ruosteita pois. Siinä mielessä voisi löytyä helpompikin aihio.

Tuo hopeanvärinen näyttää koriltaan uskomattoman hyvältä -82:ksi, koska tummista kuvista pääteltynä se on a) suora b) orkkismaalissa c) kukkaa ei näy pinnassa. Vikoja voi olla, mutta ne ei näy kilometrien päähän kuten yleensä.

nuti-90 06.11.2009 11:31

onhan tuo suora peltinen ja vähä kukkanen mutta kyllä sen päivän valossa näkee et on sitä paikka maalattu.. sisällä oli lattiat pinnotettu kattohuovalla:D
taka "jalkatilan" reunasta löytyi pienehkö reikä ja sitten pieni reikä takapyöränkotelon juuresta.
tämä yksilö oli muuten vissiin lapista tullut siinä varmaan syy ruosteettomuuteen.....

anssi80 08.11.2009 10:35

Nooh, onkos suikka edennynnä, onko siihen jousi ongelmaan tullu ratkasua ja onko ne jarrusatulat löytyny?

nuti-90 08.11.2009 17:17

ei ole jarrusatuloita..ne pitää ne jouset upottaa runkopalkin sisään niin tulee tarpeeksi tilaa..

nuti-90 09.11.2009 22:30

juu eli runkopalkin ja renkaan väliin jää tuolla takana niin vähän tilaa että jouduin tekemään "loven" runkopalkin kylkeen että sai mahtumaan jouset alle ..kuvaa ei kyllä ole mutta laitan tässä joskus senkin..

tutun katsastus miehen kanssa kävin tänään pitkät porinat kahvipöydän ääressä ja tuntuisi siltä että ei ongelmia tule muutosten kanssa.. niin ja moottorihan olisi tarkoitus tässä rojektissa vaihtaa 2-2.2 litraiseksi tiisseliksi

niin ja olisiko kellään niitä 413 etu satuloita.. olisi tarvetta sellasille. niin ja swiftin tai vastaavanlainen jarrutehostaja olis myös kattelun alla.

anssi80 10.11.2009 19:02

Kai muistit tarjota katsastusmiehelle pullat kans... helpottaa sitten sitä lopullista katsastusta

nuti-90 10.11.2009 22:39

4 Liiteet
een tarjonnu.. katsuri tarjos mulle kahavet ja pullat:D

niiin rojektia taas vähäsen laitellut..
elikkäs tossa olis kuva niistä jousien upotuksista runkopalkkiin, takakolmiotuen pallonivelen pusla sekä taka jarrulevyjen kiinnitys mekanismistä..jousikuppien rakentelu tällähetkellä työn alla.. ehkä huomenissa tulis niistäkin jotaki kuvia..

Caddy 12.11.2009 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 611856)
niin ja moottorihan olisi tarkoitus tässä rojektissa vaihtaa 2-2.2 litraiseksi tiisseliksi

.

Ei kelpais 1.6 vapari tiisseli :D Lähtee halvalla poes

nuti-90 22.11.2009 18:30

ei kiitos.. nyt tuli hommattua tollanen 2.2 isuzun kone + laatikko...


onko kellään tieto onko näitä 410 saatu katsastettua LJ.n akseleilla..:confused:???? vai onko ne jo liian leveet:confused: ???
jimmyyn tiedän että on ainaski laitettu mutta entä samuraihin, 413 ja 410?:confused:

HRD 22.11.2009 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 616367)
onko kellään tieto onko näitä 410 saatu katsastettua LJ.n akseleilla..:confused:???? vai onko ne jo liian leveet:confused: ???
jimmyyn tiedän että on ainaski laitettu mutta entä samuraihin, 413 ja 410?:confused:

Jimnyyn ja samuraihin on leveyden puolesta muutoskatsastuksessa läpi huuto juttu. Noihin kapeampiin malleihin (413/410) voi ehkä jotenkin kepuloimalla saada.

nuti-90 23.11.2009 14:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HRD (Viesti 616515)
Jimnyyn ja samuraihin on leveyden puolesta muutoskatsastuksessa läpi huuto juttu. Noihin kapeampiin malleihin (413/410) voi ehkä jotenkin kepuloimalla saada.

jep jep. ja eikös se raideleveys mitata renkaan keskeltä?? elikkäs laittas vaan tarpeeksi isolla ET.llä olevat vanteet niin ei leveys pitäs mennä yli sallitun rajan

nuti-90 23.11.2009 15:01

no jaa väärässä olin
AKE n sivuiila kerrottiin näin

akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitystasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm).

Visa 24.11.2009 19:44

Tuolla kotipuolessahan sitä jo aikusemmin puitiin tuota lj:n raideväliä kön sitä kerta pitää metästää ;)
http://offroadoulu.com/index.php?opt...&topic=1561.30
Ainaki ku pikaseen kävin tuossa pimiässä mitan kanssa heilahtamassa niin näyttäs pitävän paikkansa, eli vanteen kiinnityspintoihin on nuo mitat. (70-sarjalainen Etu 1415/ Taka 1400)

nuti-90 28.11.2009 20:28

dodiin..
samurain akselit hommasin ja niitä asetellaan seuraavaksi paikoilleen..
takapää on jo tolla 410 akselilla ja kierrejousilla kun ehdin sen jo saada melkeen valmiiksi..
eli turhaa työtä on tullu ton vanhan akselin kans tehtyä mutta ei voi mitään..
noi samurain akselit on 8cm pidemmät ku 410 ja sitte ne LJ.n akselit mitä suunnittelin olis ollu varmaan 15cm pidemmät:D

nuti-90 05.12.2009 20:44

3 Liiteet
jees etupäässä olisi jakareiden kiinnikkeet rungossa hyvällä mallilla ja akselipäässä pitäisi saada toiselle puolelle jakariin kunnon puslat niin voisi senkin liimata kiinni..:) korinkannakkeita piti hiukan laihduttaa jotta sai noi jakarit mahtuun paikoilleen... harmittavan alas noi siltikin jää noi rungon pään piinnikkeet

anssi80 05.12.2009 23:21

Kyllä on taas komiaa jälkeä :) .

nuti-90 07.12.2009 13:46

toivotaan vaan että herra katsastusmies on samaa mieltä:D

nuti-90 15.12.2009 00:06

3 Liiteet
noniin englannin lähetys tulla tupsahti ja sain puslat etutukivarsiin ja pääsin laitteleen paikolleen... iskarit on kyllä melekosen pitkät että voipi olla että menee uudestaan katteluun:D

nuti-90 23.01.2010 17:39

juu tämä rojekti pysähtyy nyt joksikin aikaa... kun pitäs kuulemma tota inttiä käydä...:mad:

anssi80 17.07.2010 21:28

Nonnii. Nyt on intti ohi ja vissiin työtki alkanu.... vai häh. Jokos se projekti alkaa edistymää? Eikös se suikka pitäs saaha koht silleen liikkeelle?

nuti-90 21.07.2010 06:07

anssi on aivan oikeassa... pitäs talli siivota ja rueta laitteleen paloja yhteen.. isuzun kone taitaa lähtä johonki muuhun laitteeseen nimittäin toi vw tdi rupes tuntumaan aikas kivalta vaihtoehdolta.

anssi80 21.07.2010 07:22

ei muuta ku ala laittaan niitä irto-osia kiinni. Minä tuun ens viikon alussa koeajolle kun saavun takasin koti suomeen.

nuti-90 02.10.2010 20:38

jaahas pitäskös välillä päivitellä.... elikkäs runkoa olen rapannut että saapi rueta hiekka puhalteleen.. etu akselilla on jousikupit tehtynä mutta iskarin kiinnikkeet puuttuu kummastakin päästä sekä edestä panhardi kun ei ole vielä sattunu sopivaa eteen.. kuvia tulee varmaan kun saa puhallettua ja maalattua osia..

nuti-90 27.12.2010 11:57

hilijaa hyve tulee:D
mutta jotain on taas tehty .. runko ja akselit maalattu sekä jarru- ja pa linjat melkeen kokonaan vedetty uusiksi..
kuvaa tulis ku kerkeis

nuti-90 16.02.2011 23:19

nonniin pikkasen tarinan tynkää laitetaan eli...
koppa lähti uusiin tiloihin että saisi jotakin tehtyä kun ei tossa pienessä koti tallissa mahdu tekemään...pikkasen isontelen pyörän koteloita ja paljon laitan uutta peltiä koska on toi korroosio pikkasen iskenyt..
uusia kuluvia osia hommailtu yms.
tekniikka puolelta puuttuu kytkin ja kunhan vauhtipyörä saapuu niin sen modiwointi..
että kyllä tämä tästä pikkuhiljaa kun jaksais ahertaa..:D:D

anssi80 09.04.2011 20:05

Missäs susukin kuvat on ku korikin on jo rungon päällä?

nuti-90 11.04.2011 14:06

ei ole kori muutakun koe kä'ytetty rungolla..
mätä hommat jatkuu...:D

nuti-90 23.05.2011 22:29

4 Liiteet
jassoo hilijaa taas hyvä tullee...:D
kori hommat alaksa olleen aikalailla loppu suoralla. etulokasuojat tarvii vielä rälläkkää ja hitsiä mutta muuten olis pellit valmiina..
taka lattian tein kokonaan uusiksi jossa myös huoltoluukku taka vinssille, kaaret kokonaan uusiksi, tankinkorkki nousi yläilmoihin, palkkihelmat tuli ja mitäs sitä muuta... vissiin oli tärkeimmät siinä..

nuti-90 23.02.2012 22:48

5 Liiteet
tallilla tapahtuu.. suzukiin on tapahtunut jotakin sitten viime kerran. moottori asemoitu pakoilleen ja korvakot tehty useaan kertaan uusiksi kun paikka ei miellyttänyt.. imusarja muokattu matalammaksi...osia ostettu ja tilattu.. no tuossa olisi muutamia kuveja :)

nuti-90 23.02.2012 22:52

3 Liiteet
ja lisää.

smgt 25.02.2012 11:13

minkävaihelaatikon oot laittanu tähän?

nuti-90 27.02.2012 17:06

413/samurain laatikko..tänään pitäs hakea postista renkaat.. 31/10.5/15 malatesta kougar.. onkos kokemusta noista renkaista.. olivat halvemmat kuin fediman sirocot jotka aluksi oli alle tulossa niin ajattelin kokeilla.. onko kellään kokemusta malatesta renkaista..?

vilenius 27.02.2012 19:33

itellä on susukisa samanlaiset renkaat ollu jonku aikaa.on niisä ainaki pitoja näin talvikelillä hangesa ihan kiitettävästi paremmin ku 33 mutterraineisa

patrol90 27.02.2012 19:52

Mulla Suzukissa alla semmoset. Liukkaat ovat jäällä ja sivuttaispitoa ei ole ollenkaan. 4-veto päällä pitää ajella

nuti-90 27.02.2012 20:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patrol90 (Viesti 856447)
Mulla Suzukissa alla semmoset. Liukkaat ovat jäällä ja sivuttaispitoa ei ole ollenkaan. 4-veto päällä pitää ajella

no kyllä kait ne melkeen kaikki "MT" renkaat jäällä on liukkaita ja ajattelinkin leikata vähä sivuttaispitoa parantavia uria joskus..:D

nuti-90 14.03.2012 22:07

5 Liiteet
käytin tänään suskaa ulkona että sai vähä siivota tallia.. kaikkea pientä sieltä täältä on hipistelty mutta mitään suurta ja ihmeellistä ei kyllä ole tapahtunut vaikka ehkä olisi pitänyt..:D siivouksen jälkeen purin akselit että pääsee huomenna asentelemaan arbeja paikalleen..:) vanteet haen hitsari ystävältäni viikonloppuna niin pääsee sitte uusilla renkailla ja vanteilla fiilistelemään..

nuti-90 18.03.2012 12:43

4 Liiteet
arbeja yrittelin asennella ja kävin kysymässä uusia poskilaakereita perään.. 110e kpl..:mad: ei oikein napannut toi hinta.. etuperä saa mennä vanhoilla laakereilla mutta taakse ostan uudet.. viimeyön pikkutunneilla tuli väsättyä tankkia.. pääly pellit pitäs vielä leikata ja käydä kanttaamassa niin sais hitsuutella kasaan.. noin 45L tuli tilavuudeksi.. pohja tuli muistaakseni 4mm ja muut 2mm pellistä.. jospa ei tarttis panssaria..

4WD 18.03.2012 13:39

Jos sulla on 410:n vakio akselit, niin perän poskilaakerit on muistaakseni samat kuin 410:n etupyöränlaakerit, ja etupyörän laakereita saapi edukkaasti motonetista ym , ...

nuti-90 18.03.2012 21:06

samurain akselit on alla. tankki on nyt kasassa ja sille rupesin tekemään kiinnikkeita niin lanka loppu perkele mikistä.. noo kun lankaa saan lisää niin teen täyttö putken lähdön ja sitte paineella haen vuoto kohdat tankista.. vanteet hain tänään ja hiomista ja maali päälle .. huomenna bedlock pultit ja venttiilit haen niin saa renkaat kasaan..:) kyllä tämä pikkuhiljaa tästä etenee vaikka tekemistä on vielä paljon.:D

nuti-90 19.03.2012 23:51

4 Liiteet
no niin renkaat saatiin kahden Aleksin voimin kasaan..:) vanteilla kokoa 8x15 ja ET-35...kääntöpäitä olen jo jonkin aikaa tutkaillut että pitäs pikkasen kääntää .. nyt kun työnsi tollasen sopivan akselin pätkän siitä läpi niin hoksas että tarvetta kääännölle on:D

nuti-90 19.03.2012 23:55

1 Liiteet
kuvat oikein päin niin on helpompi kattella:D

tdi 20.03.2012 00:32

hah vähän joo :D

nuti-90 05.04.2012 23:00

PERKELEs. etuperän arbia asennettiin ja välityksen välyksiä haettaessa kun pyöritti perää niin tuntui tahmea kohta.. tämä kohta tuntui olevan aina samassa kohdassa.. otettiin välityksen isoratas murikasta irti ja siirrettiin eri kohtaan mutta silti tahmea kohta oli aina murikkaan nähden samassa paikassa.. toista poskilaakerin ``pukkia`` kun kiristää niin tahmeus korostuu ja päin vastoin. elikkäs vika paikka on mitä ilmeisemmin tämä vanha poskilaakeri... onkos kenelläkään vinkkejä/kokemuksia.?

nuti-90 02.05.2012 21:55

4 Liiteet
noniin
perät saatu kasaan arbeilla ja uusilla poskilaakereilla, akseleihin hitsattu porlanpajan perän panssarit, kääntöpäitä käännetty noin 11 astetta parempaan suuntaan(nyt 7 astetta plussalla) , akselit maalattu ja kasattu.... takapuskurista syntyi "karkea" versio ja kesämallin safari tuninki härpäke oviakin suunnittelin kun oli ylimääräiset tallissa:D... sitte olis mukavia kuvia.:D

smgt 03.05.2012 19:38

eikös tuo kone ole td eikä tdi?

nuti-90 04.05.2012 07:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 878422)
eikös tuo kone ole td eikä tdi?


ehkä tulossa tdi ja huomaa että kaikki kirjaimet punasella.:D

smgt 04.05.2012 13:29

anna olla td niin on varmatoiminen myös suossa :)

nuti-90 04.05.2012 18:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 878583)
anna olla td niin on varmatoiminen myös suossa :)

no saattas tietenkin olla.. katsotaan mitä tuolle koneelle nyt tekee.. tarkoitus kyllä oli että perushuoltoa teen vain ja sitten kun leiman ehkä joskus jopa saan niin kattelee wiriwiri hommia sitten..:cool:

nuti-90 03.12.2012 18:31

pirskules... mistähän löytyisi aikaa tälle rojektille.?

anssi80 03.12.2012 23:58

Haalarit niskaan ja talliin...

nuti-90 19.12.2012 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 (Viesti 944831)
Haalarit niskaan ja talliin...

otin vinkinstä vaarin ja painelin talliin.... edestä piti pyöränkoteloita vielä pikkuisen suurentaa että mahtuu malatestat pyörimään.. tämän jälkeen puhdistin lattian ja ruutaillin pohjamaalia pintaan.. liimamassalla täytin nurkat ja kolot ja sen semmoiset.. jos huomenna vetelis maalin lattia pintaan.:D

nuti-90 12.01.2013 23:27

4 Liiteet
on tällekkin tapahtunut jotain. kori maalattu sisältä, etu lokasuojat oli niin helvetin isolla pakkeli ja kotelomassa määrällä korjattu että tilasin uudet, moottori otettu irti ja perus huolto käynnissä (tiivisteitä, jakopää, vesipumppu jne.), öljypohjan roppu siirretty erikohtaan ja muutenkin modattu ja maalattu. siinäpäs ne tärkeimmät.

Visa 12.01.2013 23:35

Mitä? Menikö sut joku päästämään omien romujen kimppuun välillä? :D

nuti-90 12.01.2013 23:37

5 Liiteet
niin ja onhan tuohon tullut jo aikaisemmin tuurattua kompuran säiliö ja kompuran telinekkin. myös pakoputki on jo valmiina ensisavuja varten. pakoputki piti viedä tulipellin ja moottorin välistä. pitänee asentaa jonkin moista lämpösuojaa letkuille ja johdoille.:D yhdessä kuvassa myös vitaran jarrutehostimen teline.

nuti-90 12.01.2013 23:38

1 Liiteet
vielä yks kuvatus:D:D

nuti-90 12.01.2013 23:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Visa (Viesti 959396)
Mitä? Menikö sut joku päästämään omien romujen kimppuun välillä? :D

no meni perkeles.. miten sinulla suzuki?? hyvinkö eilen asennettu lukko pelittää?

Visa 12.01.2013 23:44

Kyllähän se hyvin pelas, välityksiä huutas ihan tosissaan ku ei jaksa hangessa painaa pikkukakkoseen ;)
-Nakkasin mää kuitenki siihen ksylitolivalot katolle varulta kun olivat niin kätevästi siinä anssin rangen perässä jouten ja minun oma sarja sen tallissa ilman umpioita josta toinen ballasti siellä sen äitin mersun keulilla...

nuti-90 15.01.2013 12:52

eilen tuli uudet etulokasuojat ja niitä piti päästä heti mallaileen. pikkusen pitää reikiä sorvata että saa keulan istumaan halutulla tavalla. lokasuojat ovat tarvike mallia ja kun auto on muutenkin elänyt pikkuisen tuossa korin mätähommien kautta niin saattaa olla ettei niitä ihan justiin saakkaan mutta ainakin tarpeeksi lähelle.:D

nuti-90 15.01.2013 22:42

3 Liiteet
moottorin sain aika hyvälle mallille tänään. turbon öljyn paluu putkea/letkua rupesin epäilemään. vanha putki oli noin 10mm sisä halkaisijalla ja niin on kyllä tämä minunkin versio mutta jotenkin tuntuu ettei virtaus riitä tuossa putkessa. voihan se olla että kun lueskelin noita juttuja missä on 19-20mm noi putket ja tosin paljon suuremmat turbotkin niin jäi tuonne pää koppaan vaan sellanen tieto että putken on oltava ISO.:D .. tuossa viimeisessä kuvassa näkyy hyvin kyseinen putki.

anssi80 15.01.2013 22:49

Nyt vaan vähän maalia konehuoneeseen ja kone sisään.... eikä muuta ku konttorille :) Ja hyvinhän nuo uudet lokarit istuu.

nuti-90 17.01.2013 20:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja anssi80 (Viesti 960645)
Nyt vaan vähän maalia konehuoneeseen ja kone sisään.... eikä muuta ku konttorille :) Ja hyvinhän nuo uudet lokarit istuu.

olisikin noin helppoa. vielä paljon osia joille pitää löytää paikka ja vielä saada ne toimimaan.:D

Arppa 17.01.2013 20:34

Aivan varmasti karkaa öljy turposta 10mm putkea pitkin tarpeeksi nopeasti...tosin olikos se niin että paluu öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle olisi jotenkin suotavaa mutta ei välttämätöntä, mutta kenollaan tuo sun koppero kuitenkin joskus rutkuttaa jossain suo-ojan kyljellä, että se siitä. Maalia nenään, kone paikalleen ja kaasua :D

nuti-90 17.01.2013 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arppa (Viesti 961364)
Aivan varmasti karkaa öljy turposta 10mm putkea pitkin tarpeeksi nopeasti...tosin olikos se niin että paluu öljypohjaan öljypinnan yläpuolelle olisi jotenkin suotavaa mutta ei välttämätöntä, mutta kenollaan tuo sun koppero kuitenkin joskus rutkuttaa jossain suo-ojan kyljellä, että se siitä. Maalia nenään, kone paikalleen ja kaasua :D

niin 12mm putki 10mm reikä. niin se rupesi minustakin tuntumaan että huilaa se öljy tuosta. ja paluu on öljyn pinnan ylä puolella. toi oon vakio reikä lohkon kyljessä mihin toi paluu tulee. eilen kävin teettämässä oulun kailateckillä vai miten se nyt kirjotetaan mutta kuitenkin uuden syöttävän öljyletkun turbolle.:D

nuti-90 22.02.2013 20:20

hip hei. moottori paikoillaan, ohj tehostimen pumppu tuli tänään(opel, sähköllä pelaava) sille kiinnikkeitä tuuskailin. pikkusen kone huoneen sähköjä parsin. laturille on kiinnikkeet tehty. syyläriksi tulee varmaan mk2 golf kun oli niin sopivan tuntoinen ja kevytkin. hmm mitähän muuta noo huomenna jatketaan niin ehkä kuviakin tulis.

nuti-90 23.02.2013 16:13

1 Liiteet
he hei kertokaapas mitäs noi liittimet ovat.. toinen on vissiin laturille ja mikäs se toinen sitte on? nämä siis vänkärin puolella etuvaloille menevässä johtonipussa. sitten olisko jollakin sähkö kaaviota 410.stä kun tuonne takapäähän menevä johtonippu oli niin mukavasti ottanut kipeää että piti pätkä ottaa pois ja nyt pitäis tietää mikä johto menee mihinkin. ei viittis rueta kokeilemaan.:D

nuti-90 23.02.2013 16:17

4 Liiteet
pistetäämpäs muitakin kuvia.. peräloosterista vedin 2x35mm kuparit keulille ja siihen hieno jako blogi.. pakoputkeen vähä lämpö suojaa, syyläriä paikoilleen, löpö suotimen teline ja sähköjen suunnittelua yms yms. kesäksi ajoon??

anssi80 23.02.2013 17:15

Kyllä se jo enskuussa liikkuu, ainakin koeajolle pääsee.

Suiza410 23.02.2013 18:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 975415)
he hei kertokaapas mitäs noi liittimet ovat.. toinen on vissiin laturille ja mikäs se toinen sitte on? nämä siis vänkärin puolella etuvaloille menevässä johtonipussa. sitten olisko jollakin sähkö kaaviota 410.stä kun tuonne takapäähän menevä johtonippu oli niin mukavasti ottanut kipeää että piti pätkä ottaa pois ja nyt pitäis tietää mikä johto menee mihinkin. ei viittis rueta kokeilemaan.:D

Sähkökaavio: https://picasaweb.google.com/1178615...eat=directlink

nuti-90 13.03.2013 21:07

3 Liiteet
kiitoksia sähkökaaviosta. oli kyllä kovasti apua.. takapäähän on sähköt melkein kokonaan vedetty. takavaloille pitää vielä kytkeä.. sähköjä vetelin muutenkin ristiin rastiin ja nappuloita kojelautaan ja kaikkea pikku hiplailua.. taakse tein laatikon johon tulee akku ja päävirtakytkin ja jotakin muuta.

make-lj 13.03.2013 22:20

Hyvän näköstä puuhastelua! mututuntumana väittäsin että lämpöjen kanssa saattaa tulla ropleemia, mutta testaamallahan se selviää :) kunnon flektit kannattaa ainakin laittaa.

nuti-90 15.03.2013 10:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make-lj (Viesti 982672)
Hyvän näköstä puuhastelua! mututuntumana väittäsin että lämpöjen kanssa saattaa tulla ropleemia, mutta testaamallahan se selviää :) kunnon flektit kannattaa ainakin laittaa.

kiitoksia vain.. onkos sinulla itsellä mikä syyläri ?? tuo mk2 golfin syyläri on semmonen että tulee kummatkin letkun lähdöt samalta puolelta eli neste kiertää kaksi kertaa tuon syylärin läpi. liekkö sillä sitte hirveesti merkitystä.. pistin niin ison flektin tuohon ku vaan syylärin korkeuteen mahtui.

Jermu1 15.03.2013 20:55

Minulla on Mk3 koppasen bensa Golffin syyläri ja flekti tuulitunnelilla. Helteillä flekti pyörii melkein taukoamatta ja kovassa ja pitkässä rasituksessa lämmöt nousee! Suunnitelmissa olis laittaa joku simpukka rungon ulkopuolelle, niin saisi jonkinverran leveämmälle syylärille tilaa. Paksuuttahan olis kanssa mahdollisuus kasvattaa! Se mikä on hyvä, niin talvella ei tarvitse palella!

nuti-90 15.03.2013 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jermu1 (Viesti 983442)
Minulla on Mk3 koppasen bensa Golffin syyläri ja flekti tuulitunnelilla. Helteillä flekti pyörii melkein taukoamatta ja kovassa ja pitkässä rasituksessa lämmöt nousee! Suunnitelmissa olis laittaa joku simpukka rungon ulkopuolelle, niin saisi jonkinverran leveämmälle syylärille tilaa. Paksuuttahan olis kanssa mahdollisuus kasvattaa! Se mikä on hyvä, niin talvella ei tarvitse palella!

jaajaa.. no pitänee kokeilemalla rueta tuota lämpöhommaa sit miettimään.

Nuhapumppu 16.03.2013 09:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 983458)
jaajaa.. no pitänee kokeilemalla rueta tuota lämpöhommaa sit miettimään.

Cooleri kannattaa myös laittaa,jossei ole jo tulossa,auttaa aika paljon lämpöjen kanssa.

nuti-90 16.03.2013 10:11

olisi kysymys tuosta öljyn paineesta.. tuossa koneessahan on kaksi ö-paineanturia. ala- ja yläpaine.. alapaine eli sininen anturi sijaitsee kannessa ja yläpaine sijatsee suodattimen jalassa.. olisiko ok jos laittaisin tuon sinisen anturin merkkivaloon ja suotimessa olevan yläpaine anturin tilalle ö-paine mittarin..?? ja osaakos joku sanoa paljonko noissa pitäis olla paineet.:confused:

Jermu1 17.03.2013 00:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 (Viesti 983597)
olisi kysymys tuosta öljyn paineesta.. tuossa koneessahan on kaksi ö-paineanturia. ala- ja yläpaine.. alapaine eli sininen anturi sijaitsee kannessa ja yläpaine sijatsee suodattimen jalassa.. olisiko ok jos laittaisin tuon sinisen anturin merkkivaloon ja suotimessa olevan yläpaine anturin tilalle ö-paine mittarin..?? ja osaakos joku sanoa paljonko noissa pitäis olla paineet.:confused:

Öljynpaine pitäs olla 2000rpm 2bar lämpimällä koneella. Kytkin merkkivalon anturin eli alapaineella kytkevän suodatin jalkaan ja mekaanisen mittarin kanteen.

nuti-90 18.03.2013 12:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jermu1 (Viesti 983909)
Öljynpaine pitäs olla 2000rpm 2bar lämpimällä koneella. Kytkin merkkivalon anturin eli alapaineella kytkevän suodatin jalkaan ja mekaanisen mittarin kanteen.

näin minäkin mietin että voisin toteuttaa.

nuti-90 14.05.2013 21:04

Hip Hei! ensimmäiset savut tupsahti ulos suzukin pakoputkesta..:D:D Pientä diesel vuotoa havaittavissa diesel pumpussa. pumpun sisälle menevä "kaasu vivun" akseli liikkuu sisään ja ulos muutamia millejä ja kun akselin vetää ulos niin juuresta tuhkii dieseliä.. pikkuisen testasin ja säädin kytkintä ja se vaikutti pelaavan ihan hyvin.. auto liikkui omin voimin ehkä 10cm!!!.. kriittisiä osia ennen ensimmäistä kunnon koe ajoa ovat ohjaus varret, ohj.tehostimen letkut, takakardaani, perien ja laatikoiden huohottimet, etulukon letku, etujarrut ja jotain pientä mittari yms hifistelyä. kyllä se tästä taas lähtee..

Visa 15.05.2013 10:40

No nyt on voimakasta toimintaa! Laita voimasavukuva.

nuti-90 23.09.2013 20:18

hiphei.. ompas kesän aikana taas tapahtunut paljon asioita.. mökki ja vene remonttia on kovasti tehty... noo mökillä naulain ampu naulan vasempaan silmään ja veneestä halkesi kansi toisen ajokerran jälkeen.. eli parempi siirtyä vain talliin uskollisen susukin kimppuun.. :D no tänään ruuvailin susukiin kardaanit ja ohjausvarret paikoileen ja ei muutakuin koeajolle.!!:D olihan se lystiä.. kaikki tuntui pelaavan niinkuin oli suunniteltu. kytkin, vaihteistot, pakoputkisto, moottori, alusta... ei mitään ihmeellistä tullut vastaan vaikka aika kovasti annoin lenkkaria.. muuten liikkuu mukavasti tuolla vw koneella:D:D on tuota varmaan ruuvattu ja ahtopaineetkin tahtoi hipua 1bar paikkeille. mutta huomenna taas jatketaan jotakin värkkäystä.

nuti-90 28.09.2013 09:35

eilen kävin "voima" ohjaukseen hakemassa letkut ja pääsi sitä kokeileen. aika villin kuulonen tuo opelin sähköinen pumppu.. just niinkuin joku turbiini lähtis pyörimään. onko kellään havaintoa minkälaista ääntä tuommoset pumput yleensä pitää.? niin ja etuiskarit pistin tilaukseen ja niille olen jo vähä hahmotellut korvakoita.. aika ahdasta on iskuttimilla mutta kyllä ne sinne sopii.

nuti-90 06.10.2013 16:54

5 Liiteet
jeap. etuiskarit on saatupaikoilleen ja tänään koe ajoin autoa ja pelasi moitteetta.. olen kyllä tyytyväinen tuohon ohjaukseen.. ihan kiitettävän kevyt ohjailla.. biltema motorsport kaupasta hain tuommosen ilmansuotimen.. pitäs käyttää auki ja liiman kans kasata ettei vain pääse vesi sisälle.. lopuksi pikkusen kävin kalliolle kukkulalle leikkiä:D

smgt 07.10.2013 12:31

mulla kans ooppelin tehostin äänti mielenkiintoisesti. tosi hitaasti nostaa kierrokset täysiin :D

nuti-90 07.10.2013 16:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1051934)
mulla kans ooppelin tehostin äänti mielenkiintoisesti. tosi hitaasti nostaa kierrokset täysiin :D

juu se onkin ainut huono puoli että vähä aikaa saa ajella suoraan jos kiireellä lähtee liikkeelle:D

nuti-90 30.10.2013 22:01

mersun valloitus hommissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140818
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=140817

nuti-90 08.11.2013 20:39

Jos fiksu olis niin yrittäs saada auton katsastus kuntoon... mutta eeei kun pöljä on niin pitää tehdä sitä mikä hetkellisesti kiinnostavalta tuntuu:D
eli valoja että näkee ajella illan pimeässä. katolle biltemasta kattotelineet joihin integroin safaritelineen esab liimalla kiinni.
sisälle 2 kpl 27w ledejä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141360
taakse 2 kpl 15w ledejä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141362
ja eteen 2 kpl 27w ledejä, 2kpl 35w ledejä ja 2kpl lisäpitkät
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141361

nuti-90 08.11.2013 21:20

tuosta suunnilleen näkee millanen telinte sinne tuli
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=141368

nuti-90 04.12.2013 20:14

ovet ja konne pelti paikoillaan ja kovaa ajoa!!:D
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=143564
snorkkelin juuressa näkyy sinertävää.. se on 4 napainen hyvin suojattu pistoke josta menee kattotelineen valoille sähkö.. ajatuksena on saada nopeasti kattoteline pois ja taas päälle.

smgt 06.12.2013 00:50

perrana. hyvältä näyttää hyvältä näyttää!

sos 06.12.2013 20:52

melko monipuolinen valopatteri, ootko testaillu mikä on noista paras?

nuti-90 07.12.2013 17:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1075118)
melko monipuolinen valopatteri, ootko testaillu mikä on noista paras?

noi keskimmäiset on jotkut halvat siriuksen pitkät. keskeltä ulos päin ku mennään niin 2kpl motonetin 35w ledejä.. noi 35w on kyllä parhaat mutta paras hinta/laatusuhde on kyllä noissa motonetin 27w ledeissä.. 27w hintaa 34,90€ kpl ja 35w 59€ kpl.

nuti-90 01.02.2014 12:25

Onhan se vähä muuttunut.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61735
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148322
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148320


Sivu luotu: 04:06 (GMT +2).