Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   officross SIIRETTY 5/2010 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64961)

VooDoo Jeep 27.10.2009 21:21

officross SIIRETTY 5/2010
 
Suunnitteilla olisi officross kilpailu !
joulukuun 12 pv olis ajankohta officross kilpailuun jos ajajia saadaan tarpeeksi mukaan! Eli ne jotka lähtis ajamaan huutaa JIPII!
Luokat olisi jo tutut eli mönkkärit, autot joissa renkaat alle 35" ja yli 35".
Ajoaika olisi mönkkärit 1 h, pikkupyöräset 1½ h ja isopyöräset 2 h
Ajopaikka olisi ATV puisto Askolassa. Ja pyritään korjaamaan edellisen kilpailun puutteet.


HUOM: varsinainen ilmottautuminen tulee sit myöhemmin jos kisat järjestetään

Ja ne jotka haluu lähtee talkoo porukkaan niin voi huutaa HEP!


HUOM HUOM HUOM

KILPAILU SIIRETTY TOUKOUULLE 2010
TÄSSÄ MUUTAMA SYY MIKSI KILPAILU SIIRTY TOUKOKUULLE 2010
-TULEE AIKASIN PIMEETÄ ETTÄ HUONOLLA LYKYLLÄ ISOLUOKKA JOUTUIS AJAA PIMEESSÄ
-MAA ON JÄÄSSÄ NIIN RAPA EI ROISKU ELI EI OO ENÄÄN CROSSIA
-ASKOLAN OFF ROAD RY HALUU JÄRJESTÄÄ TÄN KISAN TONNE ASKOLAAN
-HALUTAAN TEHDÄ PYSYVÄ CROSSI RATA TONNE ATV PUISTOON JOSSA VOI VAIKKA KÄYDÄ TREENAAMASSA
-ASKOLAN OFF ROAD RY EI KERKEÄ NYT OFFICROSSI KISAA JÄRKKÄÄ KUN PÄÄLLE PUKKAA TOI TALVIEKSYTYS
-KISASTA OLISI TARKOTUS TEHÄ NÄYTTÄVÄ JA HYVÄ NIIN KATSOJILLE KUIN KISAAJILLE

pikku-pepe 27.10.2009 21:28

Eiköhän sitä olla mukana tässäkin:D

JIPII
HEP

sos 27.10.2009 21:34

jippiiii

Pauli 27.10.2009 21:38

HEP HEP ja JIPII!!!

Täytyy alkaa harjoittelee niitä donitsien tekoa, ettei käy niinku yhdelle hölmölle kävi OC-1:ssä. :D
Ja sit täytyy vielä vaihtaa tehostimen pumppu, ettei käy niinku toiselle hölmölle kävi OC-1:ssä. :D:D

linttala 27.10.2009 22:04

no jipiii

pee 27.10.2009 22:30

snadilla varauksella JIPII tai HEP

SamiN 27.10.2009 22:52

JIPII!

Pienemmät ojat jooko? Tai ainakin saatava vauhtia lisää ennen ojaa :D :D.

..Takavinssin tarttis.

Tuleeko hyppyreitä kans?

cvy 27.10.2009 22:53

kait se täytyis sit jaksaa laittaa se kaalimadon akku lataukseen

CJ7 27.10.2009 23:08

Varovainen Jipii! Jollain kyllä, joo.

Kokku 28.10.2009 00:03

hep, tästä naapurista......

oke 28.10.2009 00:04

jippii!!

Nyt paremmalla varustautumisella!

kuningaskulkuri 28.10.2009 05:01

Periaatteessa ehkä HEP, ihan 100varma en ole vielä....

PutKari 28.10.2009 06:27

HEp
 
Hip hei ja JEE JEP

jv 28.10.2009 06:28

no voi sun helvata. kiinnostus olis kova mut patukka on viel niin vaiheessa et ei tälle vuodelle enää varmaan kerkee niputtaa sitä et pääsis kisailee.

Muuten tosi mahtava homma et näistä offijokkis kisoista on muutkin innostunu.

ens vuodelle kisoja kans lisää. kolme, neljä offijokkis kisaa per vuos vois olla hyvä rytmi.

sos 28.10.2009 08:32

en kerenny ajaa ku15min mut eikö tuo kaks tuntia ole aika vähän miten jos iso ja pikku luokka ajas yhtä aikaa vaikka pikku luokka lähtee 10.00 ja iso11.00 ja pikku luokka lopettaa14.00 ja iso15.00 oisko paha sillo ois pakko säästellä alussa autooki,vai onko tuo liian pitkä aika autoille ja kuskeille,tuolla ajo ajalla ois pakko alussa säästellä autoa

sam71 28.10.2009 08:54

JIPIIIIII !!!!!! vai mitä hä?

T:sjöberg racing team

Vestis 28.10.2009 09:39

JIPII!
Mönkijäluokkaan tulossa Sipoosta 4kpl Renegadeja ajamaan varmasti. Hyvältä kuulostaa!

pelsu100 28.10.2009 09:43

JIPII :)

Mukana mönkkäreissä!!!

Ja toiveena on ettei rata helpotu liikoja.
On meinaan se vinssaustauko ihan paikallaan aina välillä, ehtii kattoo vaikka maisemia ja vetää vähän henkeä..

lantikka 28.10.2009 10:41

jepjipii
 
Joo jollain laitteella ;). Jos ei muuta niin polkupyörällä.

Holst 28.10.2009 11:07

jippiaijeeeeeeeee
 
Tässähän alkaa innostumaan lajin pariin ihan kunnolla, reilu kk aikaa kunnostaa auto ni eiköhän sitä mukana taas olla! :D

veijon-esso 28.10.2009 12:05

Jipii tai hep tai aiinakin katsomaan, senverran hienon näköistä menoa oli videoissa ja kuvissa että mukaan olis päästävä tavalla tai toisella!

Hummer 28.10.2009 13:26

Hieno juttu että heti järjestetään perään officrossi 2.:):):):):)

Tullaan lähtöviivalle, kunhan saadaan Peltosen hinuriin sähköt takaisin, jotka hävisivät Heinolan radalle kolmannen kierroksen aikana.... :o

LandyCRUISER 28.10.2009 13:48

YYIIIPPPEEEE!!!!??!?!?!
 
Eli JIPIII!! Sanoo myös Team Kitka-Met1.

Jare 28.10.2009 14:12

Omasta puolesta Jipii ja pikkuluokka


ja Vellunkin puolesta Jipii ja pikkuluokka.

mosku 28.10.2009 14:44

Hianoo...
Just ainoo viikonloppu loppuvuonna kun ei sovi :(.
Mukana jos päivämäärä syystä tai toisesta vaihtuis.

sumpe 28.10.2009 16:17

Mieli tekis kyl pirusti mukaan mut varovainen j,,,,pp,,,,,i,,iii

villevallaton 28.10.2009 16:33

jippii

h-a-r-z-a 28.10.2009 16:46

Peruutusvalo
 
En tiedä oliko yhtään sellaisia tilanteita ykkösessä,että kun haettiin ajolinjaa,tuli joku taakse.
Oisko peruutusvalossa ideaa?
Olisi ainakin vähän helpompi ennakoida mitä edellä oleva tekee.
Repsikalle laminoitu numerolappu,jota näyttää kierroslaskijalle.
Vai onko hifistelyä?

MakeO 28.10.2009 16:55

Jippii ja pikkupyöräset eli alle 35"

Rak 28.10.2009 17:06

Meikäläisen keulaan ainakin peruutettiin pienirenkaisissa... Pakittajan pakkivalo tais toimia
Ei kerenny paeta alta pois ja tyytin oli joku täyttäny kakalla.

SamiN 28.10.2009 20:20

Tuli muuten mieleen että mikäs ikäraja apparille? Akk:n kisoissa 15v, mites officrossissa?

Olis meinaan helpompi sanoo 13v muksulle miksei pääse kyytiin..

Toi Sos:in ehdotus ei kuulosta hyvältä, johan isopyöräset Jeepi talloo kaikki mönkkärit (=suzukit) jalkoihinsa.. :D :(

Eli ajetaan eriaikaan kuten oc 1:ssä.

1,5 h on ihan passeli aika, kun/jos pääsee tykitteleen pellolla kunnolla niin lämmöt nousee..
kokeilin sunnuntaina ja 15 min pellolla täysii niin lämmöt 120:ssa! :(

Rekisteröimätön 28.10.2009 20:28

en lähtis helpottaan rataa tai ainakaan nopeuttaan. crossi ykkösessä pysyi nopeudet kurissa eikä tullu mitään vahinkoja tarkotan ihmisille. jos reitti helpottuu ja vauhti kasvaa niin riskitkin kasvaa.

mun mielestä reitti samaa tasoo tai pikkasen hitaanpaa = vaikeempaa niin toimii !

Heikki L 28.10.2009 20:30

perkele nyt pukkas tupladuunit päälle, joten autoon ei ehdi taas koskea ennen joulukuuta.

Mutta järkkäriks apulaiseks ja vinssiautokis voin tulla mielelläni jos ei ihme tapahdu ja jostain löytyy se 25:h vuorokauteen milla sais auton loppuun.

Eli hep mukana auttamassa varmasti

sos 28.10.2009 20:50

joo ei nopeutta ainakaan lisää ni pysyy suht turvallisena ja pidempää ajo aikaa siks ku ei viimeks saanu ajaa tarpeeks ja jäi paljon ajamatonta bensaa. niin ja jos pidempi ajo aika ni se pistää vähän säästämään vehkeitä

Mikki 28.10.2009 21:52

HEP!

Jos porukkaa liikaa niin sitten JIPPII pikkupyöräset ja katurenkailla!!!

Tarttee varmaan rakentaa vähän vahvistusta Rangen akseleihin (piti talvella tehdä ajan kanssa...)

MakeO 28.10.2009 23:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oke (Viesti 607452)
jippii!!

Nyt paremmalla varustautumisella!

Sen minkä vinssis säästää sen murroksis häviää.. :) .. sori oli ihan pakko t. Rj:n apuapina

oke 29.10.2009 00:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeO (Viesti 607880)
Sen minkä vinssis säästää sen murroksis häviää.. :) .. sori oli ihan pakko t. Rj:n apuapina

:) Kiitos teille kun autoitte pois! Oltais oltu siellä jonkun aikaa kisojen loputtuakin muuten..
Askolassa toisella autolla jos valmis, jos vinssinkin sitten laittas...



EDIT: eipä mennytkään murroksia vaan etumurikka oli aika pieninä palasina.

Pekuna 29.10.2009 12:16

Jipii x2 :) pari kiinan ihmettä olis tulossa häiriköimään mönkkäriluokkaan :D:D

AAPEEE 29.10.2009 15:33

laitetaa nyt sit jipiiiii ja isopyöräsii.

Masi 29.10.2009 15:45

Juu jippiitä meiltäkin ja pienipyöräisiin.

MakeO 29.10.2009 20:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oke (Viesti 607887)
:) Kiitos teille kun autoitte pois! Oltais oltu siellä jonkun aikaa kisojen loputtuakin muuten..
Askolassa toisella autolla jos valmis, jos vinssinkin sitten laittas...

Ei kestä kiitellä, hyvä ku apu kelpas ja olipahan jotain tekemistä sen jälkeen ku saatiin raidetanko vaihdettua :) Pikkasen teki kyllä mieli lähteä kiertää rataa isonluokan mukana mutta oliskohan siitä seurannu kilpailukieltoa..?

Jare 29.10.2009 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja AAPEEE (Viesti 608028)
laitetaa nyt sit jipiiiii ja isopyöräsii.

Paa nyt Aapeli toinen Jipii Dodgella pikkupyöräsiin;)

sos 29.10.2009 20:52

meiltäki ehkä toinen ja kolmas jipii pikku ja iso pyöräsii

VooDoo Jeep 29.10.2009 21:19

Hienoo kun näi lyhyessä ajassa tullut yli 40 kisajaa

Ensi viikolla ruvetaan touhuu asiaa eteä päin kun Roope ja kumppanit tulee takasin suomeen niin ne saa hoitaa lupa ym tärkeet asiat;) Kisat pidetään jos kaikki luvat saadaan kuntoon eli peukut pystyy kotikatsomossa.
Kisa on sit FUN KISA:D ja jos hyvin käy niin kierrokset laskettais emitillä niin saa kierros ajatkin.
Iso digitaali kello tulee myös josta näkee jäljellä olevan ajo ajan.
Palataan asiaan kun on uutta kerrottavaa:cool:

ImacInnes 29.10.2009 21:43

Ohvirossii!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeO (Viesti 608157)
Ei kestä kiitellä, hyvä ku apu kelpas ja olipahan jotain tekemistä sen jälkeen ku saatiin raidetanko vaihdettua :) Pikkasen teki kyllä mieli lähteä kiertää rataa isonluokan mukana mutta oliskohan siitä seurannu kilpailukieltoa..?

Nythän sitten kannattaa ilmoittautua kumpaakin luokkaan, ihan vaan sen varalta jos pikkuluokka kuluu remontoidessa?

t.Ismo Ämmä

MakeO 29.10.2009 22:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 608216)
Nythän sitten kannattaa ilmoittautua kumpaakin luokkaan, ihan vaan sen varalta jos pikkuluokka kuluu remontoidessa?

t.Ismo Ämmä

Totta, toi meidän ohjausvarsi remppa vaan venähti sen verran että isoluokkakin kerkes jo lähteä matkaan ja isonluokan apaut puolvälissä kisaa saatiin "rämeellä" peli kuntoon ja mietittiin että huomaiskohan kukaan jos lähettäis kiertää rataa muitten mukana.. :) No näin jälestäpäin mietittynä ,tuskin se olis haitannu ketään pääasiahan on keeping fun...

Zamppa 30.10.2009 11:08

Okan pyynnöstä Jippii.

AAPEEE 30.10.2009 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 608167)
Paa nyt Aapeli toinen Jipii Dodgella pikkupyöräsiin;)

Se on jo niin kauan seisonu tossa pihalla et osaakohan se liikkua enää... No ajoin mie sil kesällä kerran talon ymäri..
Ei sammunu ku kerran ja pakki puuttuu vielkii ( ei ollu korjautunu itestää)
Tarvii joskus laitella kuntoo tuo kuhan saa taas vähän haettua inspiraatiota...
No jos sais vaikka samin innostumaa tojotal pikkuluokkaa :)

sos 30.10.2009 22:44

meidän pitää aapeen kanssa tehä jotkut hienot adapterit et saadaan 31 tai pienemmät pyorät et päästään pikku luokkaanki ja vaikka tuolla säännöissä sanottii et yli rakennetut porttaali autot isoon luokkaan vaikka pienet pyörät ni me voidaan ajaa varovasti omaa kilpailua siinä samalla väistellen pinempiä.paitsi voi mennä välitykset aika hitaaks ku 44:silla on huipu 37kmh ku vetää rajotinta vaste

Pauli 30.10.2009 23:20

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 608529)
meidän pitää aapeen kanssa tehä jotkut hienot adapterit et saadaan 31 tai pienemmät pyorät

Mä voin lainata noita mun minipyöriä, ne on 42cm halkaisijaltaan (195/50-10)

SamiN 31.10.2009 00:58

Jokos maksalootas on uus pumppu? Ei näy jipiitä vielä..

sos 31.10.2009 08:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 608540)
Mä voin lainata noita mun minipyöriä, ne on 42cm halkaisijaltaan (195/50-10)

NOILLA OIS KYLLÄ AIKA RETEE LÄHTEE PIKKU KUOKKAAN AJAA TUSKIN HAITTAIS KETÄÄN JA SAIS VARMAAN AJAA IHAN TOSISSAAN VOITOSTA

PikkuMyy 31.10.2009 18:20

Minäkin huudan Hep ja pikkuluokkaan tultaisiin. :)

PikkuF 31.10.2009 21:07

Mikälisikäli tarvetta ilmenee,niin olisin käytettävissä vinssiautona Gebardin kanssa...

Kisaritsa kun on vielä(kin) "vaiheessa"...

VooDoo Jeep 01.11.2009 20:58

KISA SIIRETTY
 
HUOM HUOM HUOM

KILPAILU SIIRETTY TOUKOUULLE 2010
TÄSSÄ MUUTAMA SYY MIKSI KILPAILU SIIRTY TOUKOKUULLE 2010
-TULEE AIKASIN PIMEETÄ ETTÄ HUONOLLA LYKYLLÄ ISOLUOKKA JOUTUIS AJAA PIMEESSÄ
-MAA ON JÄÄSSÄ NIIN RAPA EI ROISKU ELI EI OO ENÄÄN CROSSIA
-ASKOLAN OFF ROAD RY HALUU JÄRJESTÄÄ TÄN KISAN TONNE ASKOLAAN
-HALUTAAN TEHDÄ PYSYVÄ CROSSI RATA TONNE ATV PUISTOON JOSSA VOI VAIKKA KÄYDÄ TREENAAMASSA
-ASKOLAN OFF ROAD RY EI KERKEÄ NYT OFFICROSSI KISAA JÄRKKÄÄ KUN PÄÄLLE PUKKAA TOI TALVIEKSYTYS
-KISASTA OLISI TARKOTUS TEHÄ NÄYTTÄVÄ JA HYVÄ NIIN KATSOJILLE KUIN KISAAJILLE

sos 01.11.2009 21:02

voi viddu mietin jo et miksei aikasemmin ku joulukuuhu on niin pitkä aika

Taisto 01.11.2009 21:05

Onko jotain sääntöjä jossain? Lähinnä kiinnostaa millaiset kaaret vaaditaan? Pitääkö olla leimattupenkki yms.? Tekeillä putkihässäkkä joka vois olla omiaan tuonne?

VooDoo Jeep 01.11.2009 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 609138)
voi viddu mietin jo et miksei aikasemmin ku joulukuuhu on niin pitkä aika

TOI 12.12-09 oli ainoo vapaa päivä tuolla ATV puistossa:(

Pauli 01.11.2009 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Taisto (Viesti 609139)
Onko jotain sääntöjä jossain? Lähinnä kiinnostaa millaiset kaaret vaaditaan? Pitääkö olla leimattupenkki yms.? Tekeillä putkihässäkkä joka vois olla omiaan tuonne?

Ei ole mitään sääntöjä vielä missään, eli ei myoskään ole mitään kaari- tai penkkivaatimuksia, eikä siis oikeestaan mitään järkevää muutenkaan.

Mutta eiköhän joku jotain jossain vaiheessa keksi, itselläni olisi jo muutamia ideoita turvallisuuspuoleen ja luokkajakoon/rengaskokoihin, mutta mutta...

sos 01.11.2009 21:13

no pitää keksiä joku hyvä paikka et päsee purkaan agressioita kuksan kanssa ku jääny aika alku metreille noi kisat tänä vuonna

sos 01.11.2009 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 609147)
Ei ole mitään sääntöjä vielä missään, eli ei myoskään ole mitään kaari- tai penkkivaatimuksia, eikä siis oikeestaan mitään järkevää muutenkaan.

Mutta eiköhän joku jotain jossain vaiheessa keksi, itselläni olisi jo muutamia ideoita turvallisuuspuoleen ja luokkajakoon/rengaskokoihin, mutta mutta...

luokka jaot pitäs pitää sillee et lähes millä tahansa autolla pääsee ajamaan sellaisenaan eli tuo rengas jako35 yli ja ali oli on hyvä ja turva puolella ei liian tiukkoja kaari ynnä muita sääntöjä vaan radat semmosiks et vauhdit pysyy kohtuuksissa kuten oc1 ja ei pahoja sivu kallisteluja/korkeus eroja. tää on mun näkemys näin sais paljo autoja mukaan.ja eri luokkia ei tartte lisää menee liian pitkäks päivä

Joske 01.11.2009 21:28

No sviddu määhän voisin kysellä parilta kaverilta jos pidettäs jonkunlaiset "jäätynyt-sänki-kisat" viel tän vuoden puolella.

Tosin jotain haastetta olis keksittävä ku jos maa ja ojat on jo jäässä...

VooDoo Jeep 01.11.2009 21:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 609147)
Ei ole mitään sääntöjä vielä missään, eli ei myoskään ole mitään kaari- tai penkkivaatimuksia, eikä siis oikeestaan mitään järkevää muutenkaan.

Mutta eiköhän joku jotain jossain vaiheessa keksi, itselläni olisi jo muutamia ideoita turvallisuuspuoleen ja luokkajakoon/rengaskokoihin, mutta mutta...

Tässä vaiheessa noi ajatukset kannattaa tuoda julki kun ei oo vielä mitää sääntöjä tehty:D

Hummer 01.11.2009 21:59

Officrossi
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 609165)
Tässä vaiheessa noi ajatukset kannattaa tuoda julki kun ei oo vielä mitää sääntöjä tehty:D

-Rata kokonaisuudessaan lippusiimojen väliin, ei tule epäselvyyksiä mistä saa ajaa

-Lippusiiman katkaisemisesta/irroittamisesta/radalta poistumisesta sanktio (kosketus nauhaan/lippusiimaan sallitaan )

-Kierroslaskuriksi esim. emit tai A4 kilpailunro ohjaamoon , jota vilautetaan... (molempia on ehdotettu aiemmin)

Autoihin kaarisäännöt ja autojen luokkajako onkin sitten vaikeampi asia...

Tässä heti pari lisäystä Officrossi ykköseen, joka oli kuitenkin hienosti järjestetty hankaluuksista huolimatta.

Pauli 01.11.2009 22:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hummer (Viesti 609179)
-Rata kokonaisuudessaan lippusiimojen väliin, ei tule epäselvyyksiä mistä saa ajaa

-Lippusiiman katkaisemisesta/irroittamisesta/radalta poistumisesta sanktio (kosketus nauhaan/lippusiimaan sallitaan )

-Kierroslaskuriksi esim. emit tai A4 kilpailunro ohjaamoon , jota vilautetaan... (molempia on ehdotettu aiemmin)

Autoihin kaarisäännöt ja autojen luokkajako onkin sitten vaikeampi asia...

Tässä heti pari lisäystä Officrossi ykköseen, joka oli kuitenkin hienosti järjestetty hankaluuksista huolimatta.


Kolme ensimmäistä kohtaa juuri noin.

Kaarisäännöt tosiaan jonkinlaiseen muotoon, koska kyseessähän on kilpailulaji jossa todellakin voi sattua ja tapahtua.

Luokkajakoon mun ja muutaman muun OC1:een osallistuneen mielestä vois ottaa rengaskokoja esim. suunnistuspuolelta, jotta joka lajissa ei olisi eri kokoisia renkaita, helpottaisi osallistumista olemassa olevilla renkailla.
Ja vaikka päivälle pituutta helposti tuleekin, niin kolme autoluokkaa voisi silti olla, esim. alle 787mm renkaat, alle 915mm renkaat ja yli 915mm renkaat, sekä porttaalilelut aina isoimpaan.

sos 01.11.2009 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 609199)
Kolme ensimmäistä kohtaa juuri noin.

Kaarisäännöt tosiaan jonkinlaiseen muotoon, koska kyseessähän on kilpailulaji jossa todellakin voi sattua ja tapahtua.

Luokkajakoon mun ja muutaman muun OC1:een osallistuneen mielestä vois ottaa rengaskokoja esim. suunnistuspuolelta, jotta joka lajissa ei olisi eri kokoisia renkaita, helpottaisi osallistumista olemassa olevilla renkailla.
Ja vaikka päivälle pituutta helposti tuleekin, niin kolme autoluokkaa voisi silti olla, esim. alle 787mm renkaat, alle 915mm renkaat ja yli 915mm renkaat, sekä porttaalilelut aina isoimpaan.

siinähän ne tekniset säännöt sit onki.paitsi tuo et porttaalit isoimpaan vaan seuraavaan ni pääsee porttaali autoillaki kahteen luokkaan:)

paitsi ei oikee innosta lähtee ajelee 31:sillä et pääsee keski luokkaan eli tarvii 2 autoo jos meinaa ajaa useammassa luokaassa

jnu 01.11.2009 22:38

Tuli mieleen eräs vaaranpaikka, nimittäin ristiin rastiin menevät vinssivaijerit vauhtilajin keskellä. Toisella vaijeri kireällä ja toinen saa lasit mudassa hyvän vauhdin päälle... Ainakin radan ja vinssipisteiden suunnittelulla tuota voi ehkäistä.

Rak 01.11.2009 22:45

Riippuu tietenkin paikasta mutta ristiin/ajouran yli vinssausta vois välttää sillä että pahoissa paikoissa on monta lippusiimalla toisistaan erotettua(yhden auton mentävää) ajouraa.

Pauli 01.11.2009 23:02

Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp :)

sos 01.11.2009 23:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli (Viesti 609222)
Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp :)

siis vinssiapinan vai narun yliajosta:)

Pauli 01.11.2009 23:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 609223)
siis vinssiapinan vai narun yliajosta:)

No siinäpä vasta pulma, en osaa sanoa, kun en kovin montaa kertaa ole vielä ollut apinoimassa vinssinarun kanssa. :D

sos 01.11.2009 23:11

ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan

Hummer 01.11.2009 23:22

Jos turvakaarisäännöt tulevat esim. isoon luokkaan, suunnistuspuolen kaarisääntö voisi olla yksi vaihtoehto. Tässä lainaus:

4.1 Turvakaaret
Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea. Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset:
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
 saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille:
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
 saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta. Niissä autoissa, joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin, ei välttämättä tarvitse olla ns. diagonaalitukea, mutta se on suositeltava, jos turvakaarien rakenne on sellainen, että diagonaali oleellisesti vahvistaa sitä. Pääkaareen voi laittaa myös vinotuen (vasemmalta alhaalta oikealle ylös ja/tai toisin päin).

Varmastikkaan kukaan ei halua sääntöviidakkoa crossiin, mutta jos suunnistuspuolellakin tarvitaan kaaria, niin kaiketi sitten crossissakin isossaluokassa. Voihan kyllä siellä pikkuluokassakin auto kaatua...

sos 01.11.2009 23:29

vielä kommenti ennen nukkumaan menoa ni holtittomamman näköstä pikkuluokan ajo oli ku ison luokan ajo ja moni pahempi paikka otettiin varmuuden vuoksi aika reippaalla perus kaasulla,eli kyllä pikku luokkakin tarvii kaaret olkoon sitte koko kaaret tai pelkkä pääkaari kummatki luokat yhtä kaato herkkiä

CJ7 01.11.2009 23:31

Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.

Osallistujia on kun pipoo!

sos 01.11.2009 23:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 609232)
Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.

Osallistujia on kun pipoo!

en usko trialin kuolleen edelleenkään sääntöjen takia säännöt on kuitenki aika yksinkertaiset ja ei suurempia muutoksia ole tullu suurin itkun aihe ollu kypärä sääntö

Byrocrat 01.11.2009 23:47

Ehdotuksia
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 609226)
ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan

Jotta ei menis ihan OT:ksi niin konkreettinen ehdotus tuohon vinssausasiaan :) Kun ne vinssaukset mitä ilmeisemmin tapahtuvat jo ennakkoon tiedossa olevissa paikoissa ja kun kyse on nopeuskilpailusta niin käytetään lippumerkkejä samaan tyyliin kuin radallakin :eek: eli keltainen lippu varoittamassa edessä olevasta esteestä. Vaatii tietty liputuspisteet, mutta eiös siellä muutenkin jo ole järjestäjän toimesta "valvojia" radan varressa. Ja jos nyt sattuis niin ettei joku lukijopista tiedä mitä keltainen lippu tarkoittaa niin kerrottakoon että kanssakilpailijan ohittaminen (niiden liikkuvien, ei vinssattavan) on lipun vaikutusalueella kielletty ja noudattamatta jättäminen tietää aina sanktiota joka voisi olla vaikka aikarangaistus= pakkoseisominen tietyn aikaa varikolla tms paikassa.:cool:

Ja tuohon ajanottoon ja kierroslaskentaan voisi lainata Enska-kisoissakin käytössä olevie "pondereita" niin sais varmemmin tunnistettua kisaajan ja saisipa kierrosten lisäksi kokonaisajan ja kierrosajankin ja lopputuloksetkin napin painalluksella. :eek:

Inhorealisti

jnu 02.11.2009 00:27

Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.

Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla!

sos 02.11.2009 07:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jnu (Viesti 609244)
Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.

Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla!

samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä

Rekisteröimätön 02.11.2009 12:23

Kaaret ja vyöt kuntoon, trialkaarisääntö
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 609261)
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä

Kukahan järjestäjä ottaa vastuun kun joku loukkaantuu tai vammautuu vakavasti tai peräti kuolee kisassa. Vaikka siellä kilpailija ajelee ns omalla vastuulla niin onnettomuustilanteessa se järjestäjäpoloinen on silti viimekädessä vastuussa kaikesta. Pahimmassa tapauksessa vastuuhenkilöt istuvat käräjillä.

oke 02.11.2009 12:25

Voi pettymys

jnu 02.11.2009 15:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 609261)
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä

Hyvä kun toit asian esille. Suunnistusta ajetaan voimassaolevalla liikennevakuutuksella, joko rekisteröidyllä autolla tai puuhakilvillä. Officrossi on luonteeltaan lähellä rokkirallia. Tietääkö joku rokkirallin vakuutuksista? Netistä ei nopealla hakemisella löytynyt tietoa.

Onko trialissa jotain yleispäteviä henkilövahingoista vastaavia akk vakuutuksia?

PitBull 02.11.2009 15:37

Rokkirallin säänöissä sanotaan:
Kuljettajat ajavat omalla vastuullaan täyttämällä sekä allekirjoittamalla omavastuukaavakkeen kilpailutoimistoon

sos 02.11.2009 17:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jnu (Viesti 609346)
Hyvä kun toit asian esille. Suunnistusta ajetaan voimassaolevalla liikennevakuutuksella, joko rekisteröidyllä autolla tai puuhakilvillä. Officrossi on luonteeltaan lähellä rokkirallia. Tietääkö joku rokkirallin vakuutuksista? Netistä ei nopealla hakemisella löytynyt tietoa.

Onko trialissa jotain yleispäteviä henkilövahingoista vastaavia akk vakuutuksia?

MUN KÄSITTÄÄKSEENI LISENSSIN MUKANA ON TAPATURMAVAKUUTUS JA JOS EI NI MUA ON KUSETETTU 14 VUOTTA MITÄ OLEN KERENNY TRIALIA AJAA JA VAHINKOA ON ITSELLE TULLU JA KUMPAANKAAN EN OLE SITÄ VAKUUTUSTA SOTKENU MUKAAN KU OMA VASTUU ON MUISTAAKSENI 5OE.JA LISENSSISTÄ SAA 11E ALENNUKSEN JO ON TAPATURMA VAKUUTUS JOKA KORVAA MYÖ KISA HAAVERIT.KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ JA ANTEEKS TAAS CAPS LOCK

Rekisteröimätön 02.11.2009 18:02

kuinkamoni on KUOLLUT trialissa tai yli päätään offailuissa, ei ole ainakaan kantautunut omiin korviin.ei muuta kuin akk:n alaiseksi tämäkin hauskuus niin homma luistaa... anteeksi (=

VooDoo Jeep 02.11.2009 18:40

Mulla on molemissa Jeepeissä ralli / sprintti vakuutus koska johan noihin safari touhuin vaaditaan vakutuusta. Senkin takia jo ottanut vakutuksen että jos joku kattelija jää alle tai itelle/aparille sattuu jotain niin eipä tarvi omasta lompsasta maksaa kokemusta ON:D Ja toi vakuutus ei maksa paljoo että herätys niille joilla ei ole vakuutusta niin äkkiä OTTAMAAN;)

sos 02.11.2009 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 609404)
kuinkamoni on KUOLLUT trialissa tai yli päätään offailuissa, ei ole ainakaan kantautunut omiin korviin.ei muuta kuin akk:n alaiseksi tämäkin hauskuus niin homma luistaa... anteeksi (=

ei se tarkota sitä että jos sinä et ole asiasta kuullut ettei sitä olisi tapahtunut

Rekisteröimätön 02.11.2009 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 609422)
Mulla on molemissa Jeepeissä ralli / sprintti vakuutus koska johan noihin safari touhuin vaaditaan vakutuusta. Senkin takia jo ottanut vakutuksen että jos joku kattelija jää alle tai itelle/aparille sattuu jotain niin eipä tarvi omasta lompsasta maksaa kokemusta ON:D Ja toi vakuutus ei maksa paljoo että herätys niille joilla ei ole vakuutusta niin äkkiä OTTAMAAN;)

normaali liikennevakuutus riittää kattaan muiden vahingot. kannattaa myäs tarkistaa ne ralli sprintti vakuutuksen ehdot. korvaa yleensä vaan kilpailutilanteissa.
fiksumpaa ottaa autolle vaikka ilman kilpiä oliskin se liikennevakuutus ja joku kasko jolla omat ruhjeet korvataan joka tilanteessa

sos 02.11.2009 20:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 609481)
normaali liikennevakuutus riittää kattaan muiden vahingot. kannattaa myäs tarkistaa ne ralli sprintti vakuutuksen ehdot. korvaa yleensä vaan kilpailutilanteissa.
fiksumpaa ottaa autolle vaikka ilman kilpiä oliskin se liikennevakuutus ja joku kasko jolla omat ruhjeet korvataan joka tilanteessa

aika harva kasko korvaa kilpa tilanteessa vaurioituneen auton ja liikenne vakuutus korvaa kaikki henkilö vahingot.mut sit mulla ainaki on semmonen pikku ongelma ku ei saa sitä liikenne vakuutusta ku auto on itse tehty

mosku 02.11.2009 20:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 609422)
Mulla on molemissa Jeepeissä ralli / sprintti vakuutus koska johan noihin safari touhuin vaaditaan vakutuusta. Senkin takia jo ottanut vakutuksen että jos joku kattelija jää alle tai itelle/aparille sattuu jotain niin eipä tarvi omasta lompsasta maksaa kokemusta ON


Eikai maastoajoon tarvita noita harraste- ja kilpailuajoneuvo vakuutusta. Tämä oli aiemmin ainakin vain punakilpi autoille. Eli... jos auto on katsastettu ja vakuutus voimassa niin se pitäisi riittää.

Niin joo... oliks noi sun pelit"punakilpi" laitteita?

sos 02.11.2009 20:26

ei tartte mitään lisä juttuja vakuutuksia jos kilvissä ja liikenne vakuutukset kunnossa siis normi liikenne vakuutus

mosku 02.11.2009 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 609486)
ei tartte mitään lisä juttuja vakuutuksia jos kilvissä ja liikenne vakuutukset kunnossa siis normi liikenne vakuutus

Juu, tiedän. aattelin vaan vääntää rautalangasta... selventää :)

VooDoo Jeep 02.11.2009 20:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mosku (Viesti 609484)
Eikai maastoajoon tarvita noita harraste- ja kilpailuajoneuvo vakuutusta. Tämä oli aiemmin ainakin vain punakilpi autoille. Eli... jos auto on katsastettu ja vakuutus voimassa niin se pitäisi riittää.

Niin joo... oliks noi sun pelit"punakilpi" laitteita?

Jep molemmat on punakilpi pelejä. Ja noihin joissa on kilvet ja normaali vakuutus niin ei tartte muuta;)

Rekisteröimätön 02.11.2009 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 609491)
Jep molemmat on punakilpi pelejä. Ja noihin joissa on kilvet ja normaali vakuutus niin ei tartte muuta;)

ei tarvii kilpiä että saa normiit vakuutukset. auton runkonummero riittää niin irtoo sekä liikennevakuutus ja myäs kasko jos sellasen haluu

VooDoo Jeep 02.11.2009 20:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 609481)
. kannattaa myäs tarkistaa ne ralli sprintti vakuutuksen ehdot. korvaa yleensä vaan kilpailutilanteissa.

Kyllä toi vakuutus korvaa vaikka ei oo kilpailutilanne meinaa useampi kerta on kokemusta kun ajoin enduroa niin siinä tuli välistä telottua itteä treeneissä ja kaikki korvas mitä mulle kävi mutta ei pyörän vaurioita;)

VooDoo Jeep 02.11.2009 20:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 609496)
ei tarvii kilpiä että saa normiit vakuutukset. auton runkonummero riittää niin irtoo sekä liikennevakuutus ja myäs kasko jos sellasen haluu

Miksi ottaisin tollasen normaali vakuutuksen ja maksaisin itteni kipeeksi siitä;) toi ralli vakuutus oli jotain 200€ vuosi

Rekisteröimätön 02.11.2009 21:00

mitkä vakuutus yhtiöt antaa näitä kaskoja kilpureihin kun toi pohola ainakin kieltäytyi eikä antanut osakaskoa mulle kun selvensin mitä autolla tehdään, olen myös ollut todistamassa kun satakymppi lantti ajoij safaritilanteessa puuhun ja kun pisti vakuutuksiin niin vakuutuspetoshan siitä sitten tuli kun joku meni laulamaan että ei tieliikenteessä sattunut turma, silloinkin kyseessä pohjola

ottakaa vaan se sprintti vakuutus kilpureihin jos noin halpa,itse otan ainakin .

Gegguli86 02.11.2009 21:05

kaveri ajaa rallia ja ottaa siirtokilvet + vakuutus 25e/kivet, ja sitten sillä on vielä oma vakuutus n.100e/vuosi, joka kattaa kunnolla "osumat" henkilövahingot

mikäis näistä olis oikeesti järkevin vaihtoehto?? olis hyvä tietää ettei tuu sitten kalliiks jossain vaiheessa.

mosku 02.11.2009 21:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gegguli86 (Viesti 609513)
kaveri ajaa rallia ja ottaa siirtokilvet + vakuutus 25e/kivet, ja sitten sillä on vielä oma vakuutus n.100e/vuosi, joka kattaa kunnolla "osumat" henkilövahingot

mikäis näistä olis oikeesti järkevin vaihtoehto?? olis hyvä tietää ettei tuu sitten kalliiks jossain vaiheessa.

Miks ottaa liikennevakuutuksen kahteen kertaan?
Kovin on halpa tuo tuhoomisvakuutus jos 100€/vuosi... itsekkin rallia ajaneena ja kalustoa tuhonneena (paljon:D) . Ei ainakaan 2005 vuonna ollut tuollaista vakuutusta tosin, aika menee eteenpäin.

Rekisteröimätön 02.11.2009 21:18

joo ekakin omaa kokekusta sen veran että noi kilpailu sprinttivakuutukset on ihan vähä erihintaisia kun ton 200 egee vuosi. aika lailla tuo 200 per kisa. siis huom kisa. ihan turha lähtee hakee korvauksia kisan ulkopuolella tapahtuneista jutuista.

kalliita on kaikki vakuutukset jotka oikeesti jotain korvaa. oikotietä ei oo. normaali liikennevakuutus korvaa toisten vahingot se on faktaa ja kaskon saa autoon mikäli yhtiö myöntää sen. on kaiketi ihan autosta sen iästä yms. kiinni ei kilvistä. jos saat kaskon se korvaa sit omat vahingot mutta tapauskohtaisesta yhtiöiden tulkinnoista riippuen.
tää lysti maksaa auton merkistä riippuen noin 700 - 1.200 / vuosi


Sivu luotu: 15:45 (GMT +2).