![]() |
officross SIIRETTY 5/2010
Suunnitteilla olisi officross kilpailu !
joulukuun 12 pv olis ajankohta officross kilpailuun jos ajajia saadaan tarpeeksi mukaan! Eli ne jotka lähtis ajamaan huutaa JIPII! Luokat olisi jo tutut eli mönkkärit, autot joissa renkaat alle 35" ja yli 35". Ajoaika olisi mönkkärit 1 h, pikkupyöräset 1½ h ja isopyöräset 2 h Ajopaikka olisi ATV puisto Askolassa. Ja pyritään korjaamaan edellisen kilpailun puutteet. HUOM: varsinainen ilmottautuminen tulee sit myöhemmin jos kisat järjestetään Ja ne jotka haluu lähtee talkoo porukkaan niin voi huutaa HEP! HUOM HUOM HUOM KILPAILU SIIRETTY TOUKOUULLE 2010 TÄSSÄ MUUTAMA SYY MIKSI KILPAILU SIIRTY TOUKOKUULLE 2010 -TULEE AIKASIN PIMEETÄ ETTÄ HUONOLLA LYKYLLÄ ISOLUOKKA JOUTUIS AJAA PIMEESSÄ -MAA ON JÄÄSSÄ NIIN RAPA EI ROISKU ELI EI OO ENÄÄN CROSSIA -ASKOLAN OFF ROAD RY HALUU JÄRJESTÄÄ TÄN KISAN TONNE ASKOLAAN -HALUTAAN TEHDÄ PYSYVÄ CROSSI RATA TONNE ATV PUISTOON JOSSA VOI VAIKKA KÄYDÄ TREENAAMASSA -ASKOLAN OFF ROAD RY EI KERKEÄ NYT OFFICROSSI KISAA JÄRKKÄÄ KUN PÄÄLLE PUKKAA TOI TALVIEKSYTYS -KISASTA OLISI TARKOTUS TEHÄ NÄYTTÄVÄ JA HYVÄ NIIN KATSOJILLE KUIN KISAAJILLE |
Eiköhän sitä olla mukana tässäkin:D
JIPII HEP |
jippiiii
|
HEP HEP ja JIPII!!!
Täytyy alkaa harjoittelee niitä donitsien tekoa, ettei käy niinku yhdelle hölmölle kävi OC-1:ssä. :D Ja sit täytyy vielä vaihtaa tehostimen pumppu, ettei käy niinku toiselle hölmölle kävi OC-1:ssä. :D:D |
no jipiii
|
snadilla varauksella JIPII tai HEP
|
JIPII!
Pienemmät ojat jooko? Tai ainakin saatava vauhtia lisää ennen ojaa :D :D. ..Takavinssin tarttis. Tuleeko hyppyreitä kans? |
kait se täytyis sit jaksaa laittaa se kaalimadon akku lataukseen
|
Varovainen Jipii! Jollain kyllä, joo.
|
hep, tästä naapurista......
|
jippii!!
Nyt paremmalla varustautumisella! |
Periaatteessa ehkä HEP, ihan 100varma en ole vielä....
|
HEp
Hip hei ja JEE JEP
|
no voi sun helvata. kiinnostus olis kova mut patukka on viel niin vaiheessa et ei tälle vuodelle enää varmaan kerkee niputtaa sitä et pääsis kisailee.
Muuten tosi mahtava homma et näistä offijokkis kisoista on muutkin innostunu. ens vuodelle kisoja kans lisää. kolme, neljä offijokkis kisaa per vuos vois olla hyvä rytmi. |
en kerenny ajaa ku15min mut eikö tuo kaks tuntia ole aika vähän miten jos iso ja pikku luokka ajas yhtä aikaa vaikka pikku luokka lähtee 10.00 ja iso11.00 ja pikku luokka lopettaa14.00 ja iso15.00 oisko paha sillo ois pakko säästellä alussa autooki,vai onko tuo liian pitkä aika autoille ja kuskeille,tuolla ajo ajalla ois pakko alussa säästellä autoa
|
JIPIIIIII !!!!!! vai mitä hä?
T:sjöberg racing team |
JIPII!
Mönkijäluokkaan tulossa Sipoosta 4kpl Renegadeja ajamaan varmasti. Hyvältä kuulostaa! |
JIPII :)
Mukana mönkkäreissä!!! Ja toiveena on ettei rata helpotu liikoja. On meinaan se vinssaustauko ihan paikallaan aina välillä, ehtii kattoo vaikka maisemia ja vetää vähän henkeä.. |
jepjipii
Joo jollain laitteella ;). Jos ei muuta niin polkupyörällä.
|
jippiaijeeeeeeeee
Tässähän alkaa innostumaan lajin pariin ihan kunnolla, reilu kk aikaa kunnostaa auto ni eiköhän sitä mukana taas olla! :D
|
Jipii tai hep tai aiinakin katsomaan, senverran hienon näköistä menoa oli videoissa ja kuvissa että mukaan olis päästävä tavalla tai toisella!
|
Hieno juttu että heti järjestetään perään officrossi 2.:):):):):)
Tullaan lähtöviivalle, kunhan saadaan Peltosen hinuriin sähköt takaisin, jotka hävisivät Heinolan radalle kolmannen kierroksen aikana.... :o |
YYIIIPPPEEEE!!!!??!?!?!
Eli JIPIII!! Sanoo myös Team Kitka-Met1.
|
Omasta puolesta Jipii ja pikkuluokka
ja Vellunkin puolesta Jipii ja pikkuluokka. |
Hianoo...
Just ainoo viikonloppu loppuvuonna kun ei sovi :(. Mukana jos päivämäärä syystä tai toisesta vaihtuis. |
Mieli tekis kyl pirusti mukaan mut varovainen j,,,,pp,,,,,i,,iii
|
jippii
|
Peruutusvalo
En tiedä oliko yhtään sellaisia tilanteita ykkösessä,että kun haettiin ajolinjaa,tuli joku taakse.
Oisko peruutusvalossa ideaa? Olisi ainakin vähän helpompi ennakoida mitä edellä oleva tekee. Repsikalle laminoitu numerolappu,jota näyttää kierroslaskijalle. Vai onko hifistelyä? |
Jippii ja pikkupyöräset eli alle 35"
|
Meikäläisen keulaan ainakin peruutettiin pienirenkaisissa... Pakittajan pakkivalo tais toimia
Ei kerenny paeta alta pois ja tyytin oli joku täyttäny kakalla. |
Tuli muuten mieleen että mikäs ikäraja apparille? Akk:n kisoissa 15v, mites officrossissa?
Olis meinaan helpompi sanoo 13v muksulle miksei pääse kyytiin.. Toi Sos:in ehdotus ei kuulosta hyvältä, johan isopyöräset Jeepi talloo kaikki mönkkärit (=suzukit) jalkoihinsa.. :D :( Eli ajetaan eriaikaan kuten oc 1:ssä. 1,5 h on ihan passeli aika, kun/jos pääsee tykitteleen pellolla kunnolla niin lämmöt nousee.. kokeilin sunnuntaina ja 15 min pellolla täysii niin lämmöt 120:ssa! :( |
en lähtis helpottaan rataa tai ainakaan nopeuttaan. crossi ykkösessä pysyi nopeudet kurissa eikä tullu mitään vahinkoja tarkotan ihmisille. jos reitti helpottuu ja vauhti kasvaa niin riskitkin kasvaa.
mun mielestä reitti samaa tasoo tai pikkasen hitaanpaa = vaikeempaa niin toimii ! |
perkele nyt pukkas tupladuunit päälle, joten autoon ei ehdi taas koskea ennen joulukuuta.
Mutta järkkäriks apulaiseks ja vinssiautokis voin tulla mielelläni jos ei ihme tapahdu ja jostain löytyy se 25:h vuorokauteen milla sais auton loppuun. Eli hep mukana auttamassa varmasti |
joo ei nopeutta ainakaan lisää ni pysyy suht turvallisena ja pidempää ajo aikaa siks ku ei viimeks saanu ajaa tarpeeks ja jäi paljon ajamatonta bensaa. niin ja jos pidempi ajo aika ni se pistää vähän säästämään vehkeitä
|
HEP!
Jos porukkaa liikaa niin sitten JIPPII pikkupyöräset ja katurenkailla!!! Tarttee varmaan rakentaa vähän vahvistusta Rangen akseleihin (piti talvella tehdä ajan kanssa...) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Askolassa toisella autolla jos valmis, jos vinssinkin sitten laittas... EDIT: eipä mennytkään murroksia vaan etumurikka oli aika pieninä palasina. |
Jipii x2 :) pari kiinan ihmettä olis tulossa häiriköimään mönkkäriluokkaan :D:D
|
laitetaa nyt sit jipiiiii ja isopyöräsii.
|
Juu jippiitä meiltäkin ja pienipyöräisiin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
meiltäki ehkä toinen ja kolmas jipii pikku ja iso pyöräsii
|
Hienoo kun näi lyhyessä ajassa tullut yli 40 kisajaa
Ensi viikolla ruvetaan touhuu asiaa eteä päin kun Roope ja kumppanit tulee takasin suomeen niin ne saa hoitaa lupa ym tärkeet asiat;) Kisat pidetään jos kaikki luvat saadaan kuntoon eli peukut pystyy kotikatsomossa. Kisa on sit FUN KISA:D ja jos hyvin käy niin kierrokset laskettais emitillä niin saa kierros ajatkin. Iso digitaali kello tulee myös josta näkee jäljellä olevan ajo ajan. Palataan asiaan kun on uutta kerrottavaa:cool: |
Ohvirossii!
Lainaus:
t.Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
Okan pyynnöstä Jippii.
|
Lainaus:
Ei sammunu ku kerran ja pakki puuttuu vielkii ( ei ollu korjautunu itestää) Tarvii joskus laitella kuntoo tuo kuhan saa taas vähän haettua inspiraatiota... No jos sais vaikka samin innostumaa tojotal pikkuluokkaa :) |
meidän pitää aapeen kanssa tehä jotkut hienot adapterit et saadaan 31 tai pienemmät pyorät et päästään pikku luokkaanki ja vaikka tuolla säännöissä sanottii et yli rakennetut porttaali autot isoon luokkaan vaikka pienet pyörät ni me voidaan ajaa varovasti omaa kilpailua siinä samalla väistellen pinempiä.paitsi voi mennä välitykset aika hitaaks ku 44:silla on huipu 37kmh ku vetää rajotinta vaste
|
1 Liiteet
Lainaus:
|
Jokos maksalootas on uus pumppu? Ei näy jipiitä vielä..
|
Lainaus:
|
Minäkin huudan Hep ja pikkuluokkaan tultaisiin. :)
|
Mikälisikäli tarvetta ilmenee,niin olisin käytettävissä vinssiautona Gebardin kanssa...
Kisaritsa kun on vielä(kin) "vaiheessa"... |
KISA SIIRETTY
HUOM HUOM HUOM
KILPAILU SIIRETTY TOUKOUULLE 2010 TÄSSÄ MUUTAMA SYY MIKSI KILPAILU SIIRTY TOUKOKUULLE 2010 -TULEE AIKASIN PIMEETÄ ETTÄ HUONOLLA LYKYLLÄ ISOLUOKKA JOUTUIS AJAA PIMEESSÄ -MAA ON JÄÄSSÄ NIIN RAPA EI ROISKU ELI EI OO ENÄÄN CROSSIA -ASKOLAN OFF ROAD RY HALUU JÄRJESTÄÄ TÄN KISAN TONNE ASKOLAAN -HALUTAAN TEHDÄ PYSYVÄ CROSSI RATA TONNE ATV PUISTOON JOSSA VOI VAIKKA KÄYDÄ TREENAAMASSA -ASKOLAN OFF ROAD RY EI KERKEÄ NYT OFFICROSSI KISAA JÄRKKÄÄ KUN PÄÄLLE PUKKAA TOI TALVIEKSYTYS -KISASTA OLISI TARKOTUS TEHÄ NÄYTTÄVÄ JA HYVÄ NIIN KATSOJILLE KUIN KISAAJILLE |
voi viddu mietin jo et miksei aikasemmin ku joulukuuhu on niin pitkä aika
|
Onko jotain sääntöjä jossain? Lähinnä kiinnostaa millaiset kaaret vaaditaan? Pitääkö olla leimattupenkki yms.? Tekeillä putkihässäkkä joka vois olla omiaan tuonne?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta eiköhän joku jotain jossain vaiheessa keksi, itselläni olisi jo muutamia ideoita turvallisuuspuoleen ja luokkajakoon/rengaskokoihin, mutta mutta... |
no pitää keksiä joku hyvä paikka et päsee purkaan agressioita kuksan kanssa ku jääny aika alku metreille noi kisat tänä vuonna
|
Lainaus:
|
No sviddu määhän voisin kysellä parilta kaverilta jos pidettäs jonkunlaiset "jäätynyt-sänki-kisat" viel tän vuoden puolella.
Tosin jotain haastetta olis keksittävä ku jos maa ja ojat on jo jäässä... |
Lainaus:
|
Officrossi
Lainaus:
-Lippusiiman katkaisemisesta/irroittamisesta/radalta poistumisesta sanktio (kosketus nauhaan/lippusiimaan sallitaan ) -Kierroslaskuriksi esim. emit tai A4 kilpailunro ohjaamoon , jota vilautetaan... (molempia on ehdotettu aiemmin) Autoihin kaarisäännöt ja autojen luokkajako onkin sitten vaikeampi asia... Tässä heti pari lisäystä Officrossi ykköseen, joka oli kuitenkin hienosti järjestetty hankaluuksista huolimatta. |
Lainaus:
Kolme ensimmäistä kohtaa juuri noin. Kaarisäännöt tosiaan jonkinlaiseen muotoon, koska kyseessähän on kilpailulaji jossa todellakin voi sattua ja tapahtua. Luokkajakoon mun ja muutaman muun OC1:een osallistuneen mielestä vois ottaa rengaskokoja esim. suunnistuspuolelta, jotta joka lajissa ei olisi eri kokoisia renkaita, helpottaisi osallistumista olemassa olevilla renkailla. Ja vaikka päivälle pituutta helposti tuleekin, niin kolme autoluokkaa voisi silti olla, esim. alle 787mm renkaat, alle 915mm renkaat ja yli 915mm renkaat, sekä porttaalilelut aina isoimpaan. |
Lainaus:
paitsi ei oikee innosta lähtee ajelee 31:sillä et pääsee keski luokkaan eli tarvii 2 autoo jos meinaa ajaa useammassa luokaassa |
Tuli mieleen eräs vaaranpaikka, nimittäin ristiin rastiin menevät vinssivaijerit vauhtilajin keskellä. Toisella vaijeri kireällä ja toinen saa lasit mudassa hyvän vauhdin päälle... Ainakin radan ja vinssipisteiden suunnittelulla tuota voi ehkäistä.
|
Riippuu tietenkin paikasta mutta ristiin/ajouran yli vinssausta vois välttää sillä että pahoissa paikoissa on monta lippusiimalla toisistaan erotettua(yhden auton mentävää) ajouraa.
|
Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan |
Jos turvakaarisäännöt tulevat esim. isoon luokkaan, suunnistuspuolen kaarisääntö voisi olla yksi vaihtoehto. Tässä lainaus:
4.1 Turvakaaret Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea. Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta. Niissä autoissa, joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin, ei välttämättä tarvitse olla ns. diagonaalitukea, mutta se on suositeltava, jos turvakaarien rakenne on sellainen, että diagonaali oleellisesti vahvistaa sitä. Pääkaareen voi laittaa myös vinotuen (vasemmalta alhaalta oikealle ylös ja/tai toisin päin). Varmastikkaan kukaan ei halua sääntöviidakkoa crossiin, mutta jos suunnistuspuolellakin tarvitaan kaaria, niin kaiketi sitten crossissakin isossaluokassa. Voihan kyllä siellä pikkuluokassakin auto kaatua... |
vielä kommenti ennen nukkumaan menoa ni holtittomamman näköstä pikkuluokan ajo oli ku ison luokan ajo ja moni pahempi paikka otettiin varmuuden vuoksi aika reippaalla perus kaasulla,eli kyllä pikku luokkakin tarvii kaaret olkoon sitte koko kaaret tai pelkkä pääkaari kummatki luokat yhtä kaato herkkiä
|
Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.
Osallistujia on kun pipoo! |
Lainaus:
|
Ehdotuksia
Lainaus:
Ja tuohon ajanottoon ja kierroslaskentaan voisi lainata Enska-kisoissakin käytössä olevie "pondereita" niin sais varmemmin tunnistettua kisaajan ja saisipa kierrosten lisäksi kokonaisajan ja kierrosajankin ja lopputuloksetkin napin painalluksella. :eek: Inhorealisti |
Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.
Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla! |
Lainaus:
|
Kaaret ja vyöt kuntoon, trialkaarisääntö
Lainaus:
|
Voi pettymys
|
Lainaus:
Onko trialissa jotain yleispäteviä henkilövahingoista vastaavia akk vakuutuksia? |
Rokkirallin säänöissä sanotaan:
Kuljettajat ajavat omalla vastuullaan täyttämällä sekä allekirjoittamalla omavastuukaavakkeen kilpailutoimistoon |
Lainaus:
|
kuinkamoni on KUOLLUT trialissa tai yli päätään offailuissa, ei ole ainakaan kantautunut omiin korviin.ei muuta kuin akk:n alaiseksi tämäkin hauskuus niin homma luistaa... anteeksi (=
|
Mulla on molemissa Jeepeissä ralli / sprintti vakuutus koska johan noihin safari touhuin vaaditaan vakutuusta. Senkin takia jo ottanut vakutuksen että jos joku kattelija jää alle tai itelle/aparille sattuu jotain niin eipä tarvi omasta lompsasta maksaa kokemusta ON:D Ja toi vakuutus ei maksa paljoo että herätys niille joilla ei ole vakuutusta niin äkkiä OTTAMAAN;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
fiksumpaa ottaa autolle vaikka ilman kilpiä oliskin se liikennevakuutus ja joku kasko jolla omat ruhjeet korvataan joka tilanteessa |
Lainaus:
|
Lainaus:
Eikai maastoajoon tarvita noita harraste- ja kilpailuajoneuvo vakuutusta. Tämä oli aiemmin ainakin vain punakilpi autoille. Eli... jos auto on katsastettu ja vakuutus voimassa niin se pitäisi riittää. Niin joo... oliks noi sun pelit"punakilpi" laitteita? |
ei tartte mitään lisä juttuja vakuutuksia jos kilvissä ja liikenne vakuutukset kunnossa siis normi liikenne vakuutus
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mitkä vakuutus yhtiöt antaa näitä kaskoja kilpureihin kun toi pohola ainakin kieltäytyi eikä antanut osakaskoa mulle kun selvensin mitä autolla tehdään, olen myös ollut todistamassa kun satakymppi lantti ajoij safaritilanteessa puuhun ja kun pisti vakuutuksiin niin vakuutuspetoshan siitä sitten tuli kun joku meni laulamaan että ei tieliikenteessä sattunut turma, silloinkin kyseessä pohjola
ottakaa vaan se sprintti vakuutus kilpureihin jos noin halpa,itse otan ainakin . |
kaveri ajaa rallia ja ottaa siirtokilvet + vakuutus 25e/kivet, ja sitten sillä on vielä oma vakuutus n.100e/vuosi, joka kattaa kunnolla "osumat" henkilövahingot
mikäis näistä olis oikeesti järkevin vaihtoehto?? olis hyvä tietää ettei tuu sitten kalliiks jossain vaiheessa. |
Lainaus:
Kovin on halpa tuo tuhoomisvakuutus jos 100€/vuosi... itsekkin rallia ajaneena ja kalustoa tuhonneena (paljon:D) . Ei ainakaan 2005 vuonna ollut tuollaista vakuutusta tosin, aika menee eteenpäin. |
joo ekakin omaa kokekusta sen veran että noi kilpailu sprinttivakuutukset on ihan vähä erihintaisia kun ton 200 egee vuosi. aika lailla tuo 200 per kisa. siis huom kisa. ihan turha lähtee hakee korvauksia kisan ulkopuolella tapahtuneista jutuista.
kalliita on kaikki vakuutukset jotka oikeesti jotain korvaa. oikotietä ei oo. normaali liikennevakuutus korvaa toisten vahingot se on faktaa ja kaskon saa autoon mikäli yhtiö myöntää sen. on kaiketi ihan autosta sen iästä yms. kiinni ei kilvistä. jos saat kaskon se korvaa sit omat vahingot mutta tapauskohtaisesta yhtiöiden tulkinnoista riippuen. tää lysti maksaa auton merkistä riippuen noin 700 - 1.200 / vuosi |
Sivu luotu: 15:45 (GMT +2). |