![]() |
Uutta rengasdirektiiviä pukkaa päälle
http://192.49.225.25/NR/rdonlyres/2C.../LTT1_2009.pdf
Lainaus:
En tiedä minkä verran löytyy tuota S:ää tyyppihyväksyntämerkistä. Omissa tänä vuonna ostetuissa Cooppereissa ei moista ainakaan ole. Kiitos EU! http://www.slck.net/images/smiles/icon_evil.gif |
Eli koskeeko tämä vanhojakin autoja? Vai ainoastaan uusien autojen ongelma. Ei tosiaan kuulosta kovin hienolta idealta tämäkään eu pykälä.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja tarkoitan ekassa viestissä olevia mittoja.;) |
..ja kun Suomi kuitenkin taas lukee (ja noudattaa) tätäkin idiottipykälää kuin piru raamattua, niin kohta ei sitten enää ole myynnissä mutakumeja katukäyttöön? Mites jos noita myy periaatteella "vain off-road käyttöön"?
Eihän tuo kai varsinaisesti koske vanhoja ajoneuvoja jos tuota tekstiä oikein tulkitsin, mutta se siis aikaansaanee sen että ennemmin tai myöhemmin noiden liian äänekkäiden hyötyajoneuvojen renkaiden tulee olla tietyn normin mukaisia, ja jos eivät ole niin niitä ei saa tieliikennekäyttöön myydä. Hienoa EU... |
Lainaus:
|
Kohta joutuu seuraavalla palkalla investoitteen kauheen läjän leikki boggereita varastoon :(
|
Lainaus:
|
Pitääkö käydä Norjassa rengaskaupoissa sitten?
|
Jopa kaverin uusissa Yokohaman Geolandar MT:ssa löytyy ko.S-merkintä.
|
Lainaus:
http://www.reifensuchmaschine.de/s-m...Markierung.jpg |
Lainaus:
Löytyykö boggereista S-merkki? :cool: |
Juuri tuossa Matin kuvan osoittamassa paikassa oli tuo S-merkinta.
|
Mitämitä, missä viipyy laatudirektiivi asfaltin sileydelle ja tasaisuudelle, taitaa ainakin keväisin vaikuttaa ajomeluun enemmän kuin kummien laatu.
Tavan puuhastelua, mutta meillä alkaa yleisesti olemaan asiat liian hyvällä mallilla, siksi pitää virkamiesten (siis valtion- ja EU-hallinnon) keksiä jotain tekemistä, vaikka tällaisten turhien direktiivien laadinta.. |
pitääkö joku taho listaa renkaista joilla tuo kyseinen direktiivi on? Vai onko kohta kaikissa renkaissa kyljessä myös tuo S-merkintä yhtä automaattisesti, kuin M+S ?
|
Miten EU:sta erotaan?
|
Eli pinnoitettua maastokumia saa myydä...(kuka hupsu nyt bokkereita ostaisi :) )
Lainaus:
|
Lainaus:
Tällaisen listan löysin Coopperin renkaista: http://www.cooper.reifensuchmaschine.de/ Näyttääpä 35" STT:kin läväisevän uuden testin: http://www.cooper.reifensuchmaschine...ial-STT-LT.pdf Tässä tää koko pykälä: http://www.unece.org/trans/main/wp29...gs/r117r1e.pdf Eli taitaa olla niin että ongelma koskee vaan vanhaa varastoa (+Boggereita yms. brutaaleja maastorenkaita), jota ei enää saisi myydä ilman lisäkuponkia vierintämelun täyttymisestä. Mutta empä tiedä kuka sitä valvoo, vai valvooko mitenkään... |
No mut boggerihan on ristikudosrengas museoautoihin? :)
|
Lainaus:
Ja mitähän mahdetaan tarkoittaa tuolla: -renkaat, jotka on varustettu liukuesteillä (esim. nastarenkaat) Mitä muita liukuesteitä renkaissa voi olla kuin nastoja? |
Lainaus:
- T-tyyppiset, tilapäiskäyttöön tarkoitetut vara- renkaat <--- voisihan niitä väittää vararenkaiksi? (tuota pitää kokeilla ratsiassa) |
No voi h*vetin h#vetti..maailma tuskin on tämän direktiivin jälkeen yhtään sen parempi paikka...
No, mutta jospa tilanne ei kuitenkaan ole niin paha kuin se ensin näytti ja maastokumeja edelleen saa. Mutta vanhoista boggereista tais tulla nyt kysyttyjä ja hinnat pomppasi pilviin..;-) Olisi mielenkiintoista kuulla offirenkaiden myyjiltä, että mikä on heidän näkemyksensä asiasta? |
äkkiähän sitä tuosta vaikka kesäreissun tekee autolla eu:n ulkopuolelle ja nappaa sieltä kumit mukaan jos nyt sattuis niin olemaan ettei kumeja enää suomesta saisi, samallahan voisi ostaa hehkulamppuja kotiin kun ei niitäkään kohta enää voi ostaa :D
|
Piikki kettinkit?
Swamppereihin vaa piikki ketjut alle?
|
Ketjut on lisävaruste...
|
Mikäs olikaan minimimäärä nastoja?
Ja eikös tuoki mee vaan niin, et pokkereihin laitetaan päälle "not for higway use" "vain maatalouskäyttöön" Moniko oikeesti käyttää käyttiksessä jotain swamppereita? Kalliita renkaita kuluttaa asfaltilla. Tai sitten pitää suosia norjalaisia offikauppoja. Taitaavat vaan olla pirun kalliita. |
Peter Meyeroschilta vastasi näin:
Lainaus:
|
Lainaus:
Eli ilmeisesti riittää, kun kerrotaan myydessä "niillä ei sitten sais ajella tiellä". |
Kyllähän niitä Bobcatin renkaitakin myydään vapaasti, ja niissä varmaan lukee not for highwy use. Mutta, on niitä autojenkin alle eksynyt. :rolleyes:
|
ihan sama mitä ne direktiivitädit sanoo, mutta minä ajelen kyllä edelleenkin creepyillä kadulla :D
|
mahtaisko lamellit olla liukuesteitä.. ainakin siihenhän niillä tavallaan pyritään.. ja kuinka iso gäppi lasketaan lamelliksi... boggerin "hampaanväli?"
|
Vierintävastuksesta
Tämän päivän Hesarissa juttua renkaitten ekomerkinnöistä. Missähän vierintävastusluokissa mutarenkaat olisivat?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47198 |
Aika vaikeaa uskoa että kunnon muta/metsärenkaat mahtuisi tuolle asteikolle.. Tarkoittaako tuo myynnin kieltäminen nyt sitten sitä, ettei saa myydä edes "Ei tieliikennekäyttöön"- periaatteella?
Sehän meinaan olisi sitten aivan perseestä. edit: Taas kerran tulee asiasta mieleen, että hyvää tarkoittavalla asialla on aika vittumaiset seuraukset pahimmillaan. No mutta, katotaan ennekuin liikaa itketään. Mitenkään asiaan liittymättä, mutta aika pitkälti perse edellä puuhun kiipeämistä on myös EU:n tuleva hehkulamppujen myynnin kieltäminen. |
ryssät kielsi Suomen, Natsit kielsi kansanryhmän (jonkun mielestä, meijä ainoot taistelutoverit, muistakaa SE), kiina kielsi enemmän ko yhden lapsen(pojan), pohjois-korea kielsi kaiken paitsi kim jong tai jotai illin jne.
Kehitys kehittyy;), eletään sen mukaa... "Ennen oli ennen ja nyt on nyt on nytten, kaikkee pitää olla, mut ennen oli ennen ja nyt on nyt on nytten!" Sano jopa PN! Ja silt, hetkenpääst joku kehittää ihan uuden tavan lähestyy "kunnon" tielle kelpaavaa maasto gummii? Tai, vaihtoehtoisesti Ameerikassa joku lobbaa "sopivaksi katsomallaan summalla" rengasvalmistajien etuja, ja s- merkki löytyy jatkossa, !SUPRISE! , joka nyky klemmin kylest:D |
Kunhan nyt eu:n fiksut ja viisaat tajuaisivat että maastoautoissa ja henkilöautoissa on erilaiset renkaat joita ei voi verrata toisiinsa. Eihän tuollaisessa ekomerkinnässä ole mitään järkeä jos henkilöautojen nastarenkaatkin voivat jäädä asteikon ulkopuolelle.
|
Lainaus:
Paikalliset poliisit oli tänään passissa risteyksessä, jossa tien pinta oli osittain sula, osittain jäässä. Lähdin siitä vasemmalle ja renkaat ajautui sinne jään puolelle. Oli pickupin lava tyhjänä ja kevyt perä vähän heilahti, ehkä noin puoli metriä meni takarenkaat ulompaa kuin etuset. Oikaisin ohjauksella suoraksi, mutta takarenkaiden sutiminen oli liikaa valvonnalle, joten poliisit pisti maijan tulille lähtien perään. Ajoivat perässä tallityömaan pihaan ja siinä sitten heti pilliä suuhun. Nollaa näytti ja a-metri vaihtui taskulamppuun. Mitkäs renkaat tässä on, kun noin luistaa, ettei vaan olisi kesärenkaat vielä alla, pohti aika nuoren oloinen konstaapeli ääneen ja valaisi Dueler M/T:n pintaa. Eihän näissä ole nastojakaan! (johon minä, että "no ei ole nastoja...") Onkos nämä sitten kitkarenkaat? (noo, sellaiset kai ne on, on niissä M+S-merkintä, eli saa ajaa). Kyllä on silestonet, ei ihme että noin luistaa! (urasyvyyttä n. 12mm). Ei tässä nyt viitsisi alkaa tarkemmin tutkimaan ja sakottamaan (sanoin vielä kerran, että on lailliset renkaat ajaa talvella, vaikka ei parhaat mahdolliset olekaan). Niitä näitä sitten juteltiin siinä lisää ja lopuksi vielä konstaapeli vannotti, että rauhallisemmin pitää ajaa. Lupasin olla varovaisempi ja toivoteltiin hyvät illanjatkot lopuksi puolin toisin. Sinänsä ihan hyvä, että valvontaa on, koska aamulla oli kaikki vähemmän liikennoidyt tiet driftailtu pitkiä liukujälkiä reunasta reunaan ja ne tahalliset luistelut on vähän eri asia kuin pieni lipsahdus ja sen oikaisu. Mutta jotenkin jäi vaan sellainen kuva koko tapauksesta, että M/T-rengas oli ihan uusi tuttavuus poliisille ja että sellainen voisi olla luvallinen tieliikenteessä talvella. Eihän sellaisia pakettiautossa voi olla, ei edes N1G:ssä... |
Lainaus:
|
Lisää linkkejä vanhaan asiaan:
http://www.automerkit.fi/uutiset/ren...urasyvyys.html http://www.etrma.org/uploads/Modules...28vers4%29.pdf Googletus lähti liikkeelle tuosta grabberin "mainoksesta" ja loppui tuohon toisella kotimaisella kirjoitettuun. Tuota itse itselleni tulkiten pökkyrätkin on siis ihan myytävissä olevaa tavaraa ilman kikkailuja. Koska en ole renkaita ostanut sitten vuoden 2006, en tiedä miten asia on tällä välin hoitunut. Onhan em. tieto voinut ammattilaisilla ollakkin tiedossa muttei oo vaan lähteny leviämään "suurelle" yleisölle. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuokin tulisi suojella useimpia: Lainaus:
Lainaus:
:) |
Tekis mieli soittaa johonkin ja avautua...
Ostetaan valtiolta iso maapala porukalla ja perustetaan oma valtio joka ei kuulu EU:hun :D:D Pitäs perustaa tämmönen https://www.youtube.com/watch?v=rCgsi4wiPpI ja soitella noille EU-päättäjille :D |
Lainaus:
Olisi armeijan tukikohdat, maataloutta ja kaupunkeja satamaa unohtamatta. Ruvettaisiin maksamaan veroja vain pohjoiselle ja kaikki joille ei kelpaisi potkitaisiin etelään tai ruottiin jos heille kelpaa :p Tievero eurooppaan kulkevaan maaliikenteeseen sekä muut mukavuudet joita olen jo ehdotellut ja kannatusta saanut -rikkausvero -maksat omaisuudestasi -osinkovero -maksat osingoista 80% veroa -johtajuus palkka vero- niin korkea et palkka joko 2000e tai sitten sama kuin firman duunarilla. Kansan äänestys kaikkeen esim. korotetaanko veroja äänestä -ei- jos äänet jää alle puoleen ääni oikeudellisista (yli 16v) nostetaan veroja. Ja muita kansan asiaa ajavia asioita. Tärkein meinasi unohtua omaisuuttaan SAISI puolustaa! |
^Mukana ollaan!!
|
Lainaus:
Hiihtolomallakin lähtisivät vain ulkomaille laskettelemaan... |
Mikä parasta, etelä rikastuisi (Tai ainakin köyhtyisi vähemmän)...
|
Nostelenpa vanhaa aihetta kun haulla sen viimein löysin.
Ei taida Suomeen tosiaan kukaan tuoda nyt uusia swampereita. Kalajoen kumikorjaamo taisi tuoda jossakin kohtaa muistin mukaan ja sieltä vastattiin ettei myydä kuin varastossa olevia kokoja.. Uusia ei ole tulossa. Offroadtarvikkeella näytti olleen myös joitakin kokoja, mutta mutta.. Eikö renkaita saa tosiaan tuoda maahan myyntiin edes ei tieliikennekäyttöön tarkoitettuna? Onko kenelläkään vinkkejä mistä voisi esimerkiksi uusia boggereita alkaa kyselemään? :(:(:( |
Swampperia en saa, mutta Nittoja pitäisi voida toimittaa-
http://www.nittotire.com/Tire/Grappl...ck/mudgrappler mm. 35x14,5R15 550€/kpl. |
Tämän mukaan off-road renkaat on vapautettu tire labelista.
Eli jos rengas on tehty tieliikenteeseen, niin eikö niitä silti saa käyttää? Vai onko joku muu syy miksi joitaki renkaita ei saa? |
Eiks tuolla virallisella maahantuojalla ole aika hyvin kokoja vielä tarjolla http://www.jatkuvaneliveto.fi/index.php?nav=007/001/001
vai onko noi sivut viimeksi päivitetty koska... ??? |
Eikös tuo jatkuva neliveto oo sama asia kun kalajoen kumikorjaamo?
Joku taisi sanoa, et amerikkailisissa kumiseoksissa on jotain myrkkyjä, mitä ei saa EU-alueelle tuoda. Eli jos tilaat sarjan swamppereita jenkeistä kotiin, saattaapi kumit jäädä tulliin. Paitsi vissiin Puolaan saa bokkereita tuoda, ja kun ne on kerran EU:n alueelle tuotu, voi ne rauhassa vaihtaa maata. Tämä siis kuulopuhetta. |
miksköhän puolaan sais tuoda, muttei muualle eu alueelle?
|
eikös interco mennyt konkurssiin??? vai mikä se nyt oli mikä pökkyrää valmistaa
|
Kyse on "clean oil" hyväksynnästä, Swamppereissa tämä status on muttei sitä EU alueella jostain syystä hyväksytä.
Jenkit vaativat myös että renkaat ovat tuotettu "clean oil" menetelmin, sinne tämä Swampperien hyväksyntä toki käy. www.jatkuvaneliveto.fi verkkokaupasta löytyvät tavarat ovat fyysisestikin meidän varastossa. Verkkokaupan varastosaldot ovat reaaliaikaset, eli ei myydä maahantuojan tai muunkaan instanssin virtuaalivarastosta. Interco ei ole mennyt konkurssiin, on monesti sekoitettu Denman tire:en joka toimi Intercon alihankkijana. Denman tire on mennyt konkkaan. |
Sivu luotu: 03:50 (GMT +2). |