Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Uutta rengasdirektiiviä pukkaa päälle (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64952)

-MaTTi- 27.10.2009 20:27

Uutta rengasdirektiiviä pukkaa päälle
 
http://192.49.225.25/NR/rdonlyres/2C.../LTT1_2009.pdf

Lainaus:

01.10.2009 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton, joka on varustettu C1- (leveys max. 185 cm), C2-
(hyötyajoneuvon rengas, jonka kantavuusluku on yksittäisasennuksessa enint. 121 ja
nopeusluokka väh. N) tai C3-luokan (hyötyajoneuvon rengas, jonka kantavuusluku on
yksittäisasennuksessa enint. 121 ja nopeusluokka enint. M, tai hyötyajoneuvon rengas, jonka
kantavuusluku yksittäisasennuksessa väh. 122) renkailla, renkaiden tulee olla hyväksytty
vierinmelun osalta direktiivin 2001/43/EY tai E-säännön 117 mukaisesti
01.10.2010 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton, joka on varustettu C1- luokan (leveys yli 185 cm ja enintään
215 cm) renkailla, renkaiden tulee olla hyväksytty vierinmelun osalta direktiivin 2001/43/EY tai Esäännön
117 mukaisesti
01.10.2011 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton, joka on varustettu C1- luokan (leveys yli 215 cm) renkailla,
renkaiden tulee olla hyväksytty vierinmelun osalta direktiivin 2001/43/EY tai E-säännön 117
mukaisesti.
Maastureiden yhtään isommat renkaathan ovat näitä LT-renkaita (hyötyajoneuvon), eli ainoa vaihtoehto jos ei vierintämelutodistusta ole myyjällä käpälään lyödä, on tökkiä niihin nastat. Käyttää siis saa, mutta myydä ei.

En tiedä minkä verran löytyy tuota S:ää tyyppihyväksyntämerkistä. Omissa tänä vuonna ostetuissa Cooppereissa ei moista ainakaan ole.

Kiitos EU! http://www.slck.net/images/smiles/icon_evil.gif

Gravedigger 27.10.2009 20:47

Eli koskeeko tämä vanhojakin autoja? Vai ainoastaan uusien autojen ongelma. Ei tosiaan kuulosta kovin hienolta idealta tämäkään eu pykälä.

sisua45 27.10.2009 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger (Viesti 607353)
Eli koskeeko tämä vanhojakin autoja? Vai ainoastaan uusien autojen ongelma. Ei tosiaan kuulosta kovin hienolta idealta tämäkään eu pykälä.

Lainaus:

01.10.2009 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton
Uusia tarkoitetaan.

Bj Andy 27.10.2009 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 607337)
http://192.49.225.25/NR/rdonlyres/2C.../LTT1_2009.pdf



Maastureiden yhtään isommat renkaathan ovat näitä LT-renkaita (hyötyajoneuvon), eli ainoa vaihtoehto jos ei vierintämelutodistusta ole myyjällä käpälään lyödä, on tökkiä niihin nastat. Käyttää siis saa, mutta myydä ei.

En tiedä minkä verran löytyy tuota S:ää tyyppihyväksyntämerkistä. Omissa tänä vuonna ostetuissa Cooppereissa ei moista ainakaan ole.

Kiitos EU! http://www.slck.net/images/smiles/icon_evil.gif

No noilla mitoilla ei vielä tule ongelmia...

Ja tarkoitan ekassa viestissä olevia mittoja.;)

Timo_L 27.10.2009 21:18

..ja kun Suomi kuitenkin taas lukee (ja noudattaa) tätäkin idiottipykälää kuin piru raamattua, niin kohta ei sitten enää ole myynnissä mutakumeja katukäyttöön? Mites jos noita myy periaatteella "vain off-road käyttöön"?

Eihän tuo kai varsinaisesti koske vanhoja ajoneuvoja jos tuota tekstiä oikein tulkitsin, mutta se siis aikaansaanee sen että ennemmin tai myöhemmin noiden liian äänekkäiden hyötyajoneuvojen renkaiden tulee olla tietyn normin mukaisia, ja jos eivät ole niin niitä ei saa tieliikennekäyttöön myydä. Hienoa EU...

-MaTTi- 27.10.2009 21:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 607363)
Uusia tarkoitetaan.

Joo, uuden auton renkaat pitää olla tyyppihyväksytty tuon S:n kanssa, 1.10.2009 ennen käyttöönotetun auton renkaista ei tuota S:ää haeta. Mutta tämä myyntihomma koskee kaikkia pykälässä mainittuja 1.10.2009 jälkeen myytäviä renkaita riippumatta autosta mihkä ne laitetaan.

¤Offi-Osku¤ 27.10.2009 21:24

Kohta joutuu seuraavalla palkalla investoitteen kauheen läjän leikki boggereita varastoon :(

-MaTTi- 27.10.2009 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 607367)
No noilla mitoilla ei vielä tule ongelmia...

Ja tarkoitan ekassa viestissä olevia mittoja.;)

Ei oo mitoilla väliä kun LT-renkaasta on kyse. Ja nuo Load Indeksitkin eli kantavuusluvut ja nopeusluokat on sotkettu näppärästi tuossa pykälätekstissä niin vaikeamuotoisesti että ne käytännössä koskee kaikkia renkaita.

Pafo 27.10.2009 21:32

Pitääkö käydä Norjassa rengaskaupoissa sitten?

ruck jassell 27.10.2009 21:37

Jopa kaverin uusissa Yokohaman Geolandar MT:ssa löytyy ko.S-merkintä.

-MaTTi- 27.10.2009 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ruck jassell (Viesti 607385)
Jopa kaverin uusissa Yokohaman Geolandar MT:ssa löytyy ko.S-merkintä.

No direktiivin vaatimukset ei sitten taida olla mahdottomat täyttää, hyvä niin. Onko muita havaintoja? Eli E-merkin vieressä/lähellä olevan numerosarjan lopussa pitäisi olla S.
http://www.reifensuchmaschine.de/s-m...Markierung.jpg

sisua45 27.10.2009 21:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 607372)
Joo, uuden auton renkaat pitää olla tyyppihyväksytty tuon S:n kanssa, 1.10.2009 ennen käyttöönotetun auton renkaista ei tuota S:ää haeta. Mutta tämä myyntihomma koskee kaikkia pykälässä mainittuja 1.10.2009 jälkeen myytäviä renkaita riippumatta autosta mihkä ne laitetaan.

Valvooko sitten joku rengaskauppiaita, että minkäläisia kummeja ne myy?

Löytyykö boggereista S-merkki? :cool:

ruck jassell 27.10.2009 22:02

Juuri tuossa Matin kuvan osoittamassa paikassa oli tuo S-merkinta.

hiski 27.10.2009 22:13

Mitämitä, missä viipyy laatudirektiivi asfaltin sileydelle ja tasaisuudelle, taitaa ainakin keväisin vaikuttaa ajomeluun enemmän kuin kummien laatu.

Tavan puuhastelua, mutta meillä alkaa yleisesti olemaan asiat liian hyvällä mallilla, siksi pitää virkamiesten (siis valtion- ja EU-hallinnon) keksiä jotain tekemistä, vaikka tällaisten turhien direktiivien laadinta..

Viipo 27.10.2009 22:19

pitääkö joku taho listaa renkaista joilla tuo kyseinen direktiivi on? Vai onko kohta kaikissa renkaissa kyljessä myös tuo S-merkintä yhtä automaattisesti, kuin M+S ?

Paavo 27.10.2009 22:22

Miten EU:sta erotaan?

Patu925 27.10.2009 22:23

Eli pinnoitettua maastokumia saa myydä...(kuka hupsu nyt bokkereita ostaisi :) )

Lainaus:

HUOM: vierintämeluvaatimuksia ei sovelleta seu-
raaviin renkaisiin:
- renkaat, jotka on varustettu liukuesteillä
(esim. nastarenkaat)
- renkaat, joiden nopeusluokka on alle 80km/h
- renkaat, joiden vanteen nimellishalkaisija on
enintään 254mm (10”) tai vähintään 635mm
(25”)
- T-tyyppiset, tilapäiskäyttöön tarkoitetut vara-
renkaat
- yksinomaan ennen 1.10.1980 käyttöönotet-
tuihin ajoneuvoihin tarkoitetut renkaat (esim.
museoajoneuvon ristikudosrenkaat)
- pinnoitetut renkaat (direktiivi 92/23/ETY ei
koske näitä renkaita lainkaan)

-MaTTi- 27.10.2009 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 607414)
pitääkö joku taho listaa renkaista joilla tuo kyseinen direktiivi on? Vai onko kohta kaikissa renkaissa kyljessä myös tuo S-merkintä yhtä automaattisesti, kuin M+S ?

Ei taida ainakaan vielä olla. S-kirjain pitäisi ilmaantuman sinne automaattisesti.
Tällaisen listan löysin Coopperin renkaista: http://www.cooper.reifensuchmaschine.de/
Näyttääpä 35" STT:kin läväisevän uuden testin: http://www.cooper.reifensuchmaschine...ial-STT-LT.pdf

Tässä tää koko pykälä: http://www.unece.org/trans/main/wp29...gs/r117r1e.pdf

Eli taitaa olla niin että ongelma koskee vaan vanhaa varastoa (+Boggereita yms. brutaaleja maastorenkaita), jota ei enää saisi myydä ilman lisäkuponkia vierintämelun täyttymisestä. Mutta empä tiedä kuka sitä valvoo, vai valvooko mitenkään...

baxxter 27.10.2009 22:52

No mut boggerihan on ristikudosrengas museoautoihin? :)

-MaTTi- 27.10.2009 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 607429)
No mut boggerihan on ristikudosrengas museoautoihin? :)

Vai olisko se "Pinnoitettu - Regummerat" ? :D Tollanen paistorauta jostain ja kumi käryämään.

Ja mitähän mahdetaan tarkoittaa tuolla: -renkaat, jotka on varustettu liukuesteillä (esim. nastarenkaat)
Mitä muita liukuesteitä renkaissa voi olla kuin nastoja?

HANE 27.10.2009 23:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 607438)
Ja mitähän mahdetaan tarkoittaa tuolla: -renkaat, jotka on varustettu liukuesteillä (esim. nastarenkaat)
Mitä muita liukuesteitä renkaissa voi olla kuin nastoja?

:D Kuvio :D

- T-tyyppiset, tilapäiskäyttöön tarkoitetut vara-
renkaat <--- voisihan niitä väittää vararenkaiksi? (tuota pitää kokeilla ratsiassa)

raw 28.10.2009 08:19

No voi h*vetin h#vetti..maailma tuskin on tämän direktiivin jälkeen yhtään sen parempi paikka...

No, mutta jospa tilanne ei kuitenkaan ole niin paha kuin se ensin näytti ja maastokumeja edelleen saa.

Mutta vanhoista boggereista tais tulla nyt kysyttyjä ja hinnat pomppasi pilviin..;-)

Olisi mielenkiintoista kuulla offirenkaiden myyjiltä, että mikä on heidän näkemyksensä asiasta?

Mika R 28.10.2009 15:22

äkkiähän sitä tuosta vaikka kesäreissun tekee autolla eu:n ulkopuolelle ja nappaa sieltä kumit mukaan jos nyt sattuis niin olemaan ettei kumeja enää suomesta saisi, samallahan voisi ostaa hehkulamppuja kotiin kun ei niitäkään kohta enää voi ostaa :D

RIPAX 28.10.2009 22:55

Piikki kettinkit?
 
Swamppereihin vaa piikki ketjut alle?

Yölento 28.10.2009 22:59

Ketjut on lisävaruste...

Viipo 28.10.2009 23:03

Mikäs olikaan minimimäärä nastoja?
Ja eikös tuoki mee vaan niin, et pokkereihin laitetaan päälle "not for higway use" "vain maatalouskäyttöön"
Moniko oikeesti käyttää käyttiksessä jotain swamppereita? Kalliita renkaita kuluttaa asfaltilla.

Tai sitten pitää suosia norjalaisia offikauppoja. Taitaavat vaan olla pirun kalliita.

-MaTTi- 29.10.2009 20:09

Peter Meyeroschilta vastasi näin:
Lainaus:

Hello Matti,

all tyres you will find under "search tire by brand" 4x4 classics have a S-Symbol.

Kind Regards
Peter
Eli siis kaikissa renkaissa mitä löytyy www.offroadreifen.com -sivuilta, on S-merkki. Ja näyttääpä sieltä lähes kaikki tutut merkit ja mallit löytyvän. Boggerit ja Pit Bullit ynnä muut puhtaasti jenkkiläiset karheemmat renkaat taitaa olla ainoita, joihin tämä vaikuttaa.

Viipo 29.10.2009 21:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 608123)
Peter Meyeroschilta vastasi näin:


Eli siis kaikissa renkaissa mitä löytyy www.offroadreifen.com -sivuilta, on S-merkki. Ja näyttääpä sieltä lähes kaikki tutut merkit ja mallit löytyvän. Boggerit ja Pit Bullit ynnä muut puhtaasti jenkkiläiset karheemmat renkaat taitaa olla ainoita, joihin tämä vaikuttaa.

Kyllähän tuolta Rockereita ja Creepyjä löytyy, mutta sitten kun penkoo sivuja, niin lukee "Attention! This tire does not comply with ECE Regulation 117 and may therefore not be driven on public roads."

Eli ilmeisesti riittää, kun kerrotaan myydessä "niillä ei sitten sais ajella tiellä".

sisua45 29.10.2009 21:59

Kyllähän niitä Bobcatin renkaitakin myydään vapaasti, ja niissä varmaan lukee not for highwy use. Mutta, on niitä autojenkin alle eksynyt. :rolleyes:

Mika R 30.10.2009 14:45

ihan sama mitä ne direktiivitädit sanoo, mutta minä ajelen kyllä edelleenkin creepyillä kadulla :D

Cental73 30.10.2009 15:46

mahtaisko lamellit olla liukuesteitä.. ainakin siihenhän niillä tavallaan pyritään.. ja kuinka iso gäppi lasketaan lamelliksi... boggerin "hampaanväli?"

Killman 05.12.2009 12:00

Vierintävastuksesta
 
Tämän päivän Hesarissa juttua renkaitten ekomerkinnöistä. Missähän vierintävastusluokissa mutarenkaat olisivat?


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47198

Timo_L 05.12.2009 14:27

Aika vaikeaa uskoa että kunnon muta/metsärenkaat mahtuisi tuolle asteikolle.. Tarkoittaako tuo myynnin kieltäminen nyt sitten sitä, ettei saa myydä edes "Ei tieliikennekäyttöön"- periaatteella?

Sehän meinaan olisi sitten aivan perseestä.


edit: Taas kerran tulee asiasta mieleen, että hyvää tarkoittavalla asialla on aika vittumaiset seuraukset pahimmillaan. No mutta, katotaan ennekuin liikaa itketään. Mitenkään asiaan liittymättä, mutta aika pitkälti perse edellä puuhun kiipeämistä on myös EU:n tuleva hehkulamppujen myynnin kieltäminen.

jason 07.12.2009 02:26

ryssät kielsi Suomen, Natsit kielsi kansanryhmän (jonkun mielestä, meijä ainoot taistelutoverit, muistakaa SE), kiina kielsi enemmän ko yhden lapsen(pojan), pohjois-korea kielsi kaiken paitsi kim jong tai jotai illin jne.
Kehitys kehittyy;), eletään sen mukaa...

"Ennen oli ennen ja nyt on nyt on nytten, kaikkee pitää olla, mut ennen oli ennen ja nyt on nyt on nytten!" Sano jopa PN!

Ja silt, hetkenpääst joku kehittää ihan uuden tavan lähestyy "kunnon" tielle kelpaavaa maasto gummii?
Tai, vaihtoehtoisesti Ameerikassa joku lobbaa "sopivaksi katsomallaan summalla" rengasvalmistajien etuja, ja s- merkki löytyy jatkossa, !SUPRISE! , joka nyky klemmin kylest:D

pastirolli 07.12.2009 07:11

Kunhan nyt eu:n fiksut ja viisaat tajuaisivat että maastoautoissa ja henkilöautoissa on erilaiset renkaat joita ei voi verrata toisiinsa. Eihän tuollaisessa ekomerkinnässä ole mitään järkeä jos henkilöautojen nastarenkaatkin voivat jäädä asteikon ulkopuolelle.

JiiPee 07.12.2009 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli (Viesti 621137)
Kunhan nyt eu:n fiksut ja viisaat tajuaisivat että maastoautoissa ja henkilöautoissa on erilaiset renkaat joita ei voi verrata toisiinsa.

Jep - eikä ne edellisetkään "direktiivit", eli M+S välttämättä ole ihan selvät valvovalle taholle.

Paikalliset poliisit oli tänään passissa risteyksessä, jossa tien pinta oli osittain sula, osittain jäässä. Lähdin siitä vasemmalle ja renkaat ajautui sinne jään puolelle. Oli pickupin lava tyhjänä ja kevyt perä vähän heilahti, ehkä noin puoli metriä meni takarenkaat ulompaa kuin etuset. Oikaisin ohjauksella suoraksi, mutta takarenkaiden sutiminen oli liikaa valvonnalle, joten poliisit pisti maijan tulille lähtien perään.

Ajoivat perässä tallityömaan pihaan ja siinä sitten heti pilliä suuhun. Nollaa näytti ja a-metri vaihtui taskulamppuun. Mitkäs renkaat tässä on, kun noin luistaa, ettei vaan olisi kesärenkaat vielä alla, pohti aika nuoren oloinen konstaapeli ääneen ja valaisi Dueler M/T:n pintaa. Eihän näissä ole nastojakaan! (johon minä, että "no ei ole nastoja...") Onkos nämä sitten kitkarenkaat? (noo, sellaiset kai ne on, on niissä M+S-merkintä, eli saa ajaa). Kyllä on silestonet, ei ihme että noin luistaa! (urasyvyyttä n. 12mm). Ei tässä nyt viitsisi alkaa tarkemmin tutkimaan ja sakottamaan (sanoin vielä kerran, että on lailliset renkaat ajaa talvella, vaikka ei parhaat mahdolliset olekaan).

Niitä näitä sitten juteltiin siinä lisää ja lopuksi vielä konstaapeli vannotti, että rauhallisemmin pitää ajaa. Lupasin olla varovaisempi ja toivoteltiin hyvät illanjatkot lopuksi puolin toisin.

Sinänsä ihan hyvä, että valvontaa on, koska aamulla oli kaikki vähemmän liikennoidyt tiet driftailtu pitkiä liukujälkiä reunasta reunaan ja ne tahalliset luistelut on vähän eri asia kuin pieni lipsahdus ja sen oikaisu. Mutta jotenkin jäi vaan sellainen kuva koko tapauksesta, että M/T-rengas oli ihan uusi tuttavuus poliisille ja että sellainen voisi olla luvallinen tieliikenteessä talvella. Eihän sellaisia pakettiautossa voi olla, ei edes N1G:ssä...

Viipo 07.12.2009 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee (Viesti 621298)
Jep - eikä ne edellisetkään "direktiivit", eli M+S välttämättä ole ihan selvät valvovalle taholle.
Mutta jotenkin jäi vaan sellainen kuva koko tapauksesta, että M/T-rengas oli ihan uusi tuttavuus poliisille ja että sellainen voisi olla luvallinen tieliikenteessä talvella. Eihän sellaisia pakettiautossa voi olla, ei edes N1G:ssä...

Heh, sama homma sunnuntaina meilläpäin. Pilli kuskille suuhun ja kyttäämään renkaiden M+S -merkintöjä. Käski laittaa nelivedon päälle ja toivotti hyvää matkaa...

Rak 22.02.2013 18:16

Lisää linkkejä vanhaan asiaan:

http://www.automerkit.fi/uutiset/ren...urasyvyys.html

http://www.etrma.org/uploads/Modules...28vers4%29.pdf

Googletus lähti liikkeelle tuosta grabberin "mainoksesta" ja loppui tuohon toisella kotimaisella kirjoitettuun.
Tuota itse itselleni tulkiten pökkyrätkin on siis ihan myytävissä olevaa tavaraa ilman kikkailuja.

Koska en ole renkaita ostanut sitten vuoden 2006, en tiedä miten asia on tällä välin hoitunut.
Onhan em. tieto voinut ammattilaisilla ollakkin tiedossa muttei oo vaan lähteny leviämään "suurelle" yleisölle.

Kaitsu67 22.02.2013 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 607416)
Miten EU:sta erotaan?

Tällä hetkellä helpoiten niin, että muuttaa Norjaan tai johonkin muuhun ei EU -maahan...

ZeiZei 22.02.2013 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rak (Viesti 975109)
Lisää linkkejä vanhaan asiaan:

http://www.automerkit.fi/uutiset/ren...urasyvyys.html

http://www.etrma.org/uploads/Modules...28vers4%29.pdf

Googletus lähti liikkeelle tuosta grabberin "mainoksesta" ja loppui tuohon toisella kotimaisella kirjoitettuun.
Tuota itse itselleni tulkiten pökkyrätkin on siis ihan myytävissä olevaa tavaraa ilman kikkailuja.

Koska en ole renkaita ostanut sitten vuoden 2006, en tiedä miten asia on tällä välin hoitunut.
Onhan em. tieto voinut ammattilaisilla ollakkin tiedossa muttei oo vaan lähteny leviämään "suurelle" yleisölle.


Tuokin tulisi suojella useimpia:

Lainaus:

o Tyres designed to be fitted on vehicles registered for the first time before 1 October 1990
Eikäs kaikki mutikat ole nastoitettavissa?

Lainaus:

o Studded tyres (studdable tyres if supplied without studs are covered)

:)

cybress 22.02.2013 21:09

Tekis mieli soittaa johonkin ja avautua...


Ostetaan valtiolta iso maapala porukalla ja perustetaan oma valtio joka ei kuulu EU:hun :D:D


Pitäs perustaa tämmönen https://www.youtube.com/watch?v=rCgsi4wiPpI ja soitella noille EU-päättäjille :D

Nikuzai 22.02.2013 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 (Viesti 975127)
Ostetaan valtiolta iso maapala porukalla ja perustetaan oma valtio joka ei kuulu EU:hun :D:D

Joskus mietiskelin et jos katkaisisi suomen jostain oulun korkeudelta ja julistaisi pohjoisen omaksi maakseen :D

Olisi armeijan tukikohdat, maataloutta ja kaupunkeja satamaa unohtamatta.

Ruvettaisiin maksamaan veroja vain pohjoiselle ja kaikki joille ei kelpaisi potkitaisiin etelään tai ruottiin jos heille kelpaa :p

Tievero eurooppaan kulkevaan maaliikenteeseen sekä muut mukavuudet joita olen jo ehdotellut ja kannatusta saanut
-rikkausvero -maksat omaisuudestasi
-osinkovero -maksat osingoista 80% veroa
-johtajuus palkka vero- niin korkea et palkka joko 2000e tai sitten sama kuin firman duunarilla.

Kansan äänestys kaikkeen esim. korotetaanko veroja äänestä -ei- jos äänet jää alle puoleen ääni oikeudellisista (yli 16v) nostetaan veroja.

Ja muita kansan asiaa ajavia asioita.


Tärkein meinasi unohtua omaisuuttaan SAISI puolustaa!

knucklebone 23.02.2013 09:20

^Mukana ollaan!!

Glutton 24.02.2013 10:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 975207)
Joskus mietiskelin et jos katkaisisi suomen jostain oulun korkeudelta ja julistaisi pohjoisen omaksi maakseen :D

Olisi armeijan tukikohdat, maataloutta ja kaupunkeja satamaa unohtamatta.

Ruvettaisiin maksamaan veroja vain pohjoiselle ja kaikki joille ei kelpaisi potkitaisiin etelään tai ruottiin jos heille kelpaa :p

Tievero eurooppaan kulkevaan maaliikenteeseen sekä muut mukavuudet joita olen jo ehdotellut ja kannatusta saanut
-rikkausvero -maksat omaisuudestasi
-osinkovero -maksat osingoista 80% veroa
-johtajuus palkka vero- niin korkea et palkka joko 2000e tai sitten sama kuin firman duunarilla.

Kansan äänestys kaikkeen esim. korotetaanko veroja äänestä -ei- jos äänet jää alle puoleen ääni oikeudellisista (yli 16v) nostetaan veroja.

Ja muita kansan asiaa ajavia asioita.


Tärkein meinasi unohtua omaisuuttaan SAISI puolustaa!

Eihän ne helsingin herrat edes homais mitään jos lappi ei oliskaan enään sama valtio!
Hiihtolomallakin lähtisivät vain ulkomaille laskettelemaan...

wikke 25.02.2013 11:18

Mikä parasta, etelä rikastuisi (Tai ainakin köyhtyisi vähemmän)...

Aparaatti 03.03.2014 18:48

Nostelenpa vanhaa aihetta kun haulla sen viimein löysin.

Ei taida Suomeen tosiaan kukaan tuoda nyt uusia swampereita. Kalajoen kumikorjaamo taisi tuoda jossakin kohtaa muistin mukaan ja sieltä vastattiin ettei myydä kuin varastossa olevia kokoja.. Uusia ei ole tulossa.

Offroadtarvikkeella näytti olleen myös joitakin kokoja, mutta mutta.. Eikö renkaita saa tosiaan tuoda maahan myyntiin edes ei tieliikennekäyttöön tarkoitettuna?

Onko kenelläkään vinkkejä mistä voisi esimerkiksi uusia boggereita alkaa kyselemään?

:(:(:(

JERKKU 03.03.2014 18:59

Swampperia en saa, mutta Nittoja pitäisi voida toimittaa-
http://www.nittotire.com/Tire/Grappl...ck/mudgrappler
mm. 35x14,5R15 550€/kpl.

GaryRock 03.03.2014 19:11

Tämän mukaan off-road renkaat on vapautettu tire labelista.
Eli jos rengas on tehty tieliikenteeseen, niin eikö niitä silti saa käyttää?
Vai onko joku muu syy miksi joitaki renkaita ei saa?

HV 03.03.2014 19:16

Eiks tuolla virallisella maahantuojalla ole aika hyvin kokoja vielä tarjolla http://www.jatkuvaneliveto.fi/index.php?nav=007/001/001
vai onko noi sivut viimeksi päivitetty koska... ???

Viipo 03.03.2014 19:34

Eikös tuo jatkuva neliveto oo sama asia kun kalajoen kumikorjaamo?

Joku taisi sanoa, et amerikkailisissa kumiseoksissa on jotain myrkkyjä, mitä ei saa EU-alueelle tuoda. Eli jos tilaat sarjan swamppereita jenkeistä kotiin, saattaapi kumit jäädä tulliin.
Paitsi vissiin Puolaan saa bokkereita tuoda, ja kun ne on kerran EU:n alueelle tuotu, voi ne rauhassa vaihtaa maata.

Tämä siis kuulopuhetta.

sos 03.03.2014 19:49

miksköhän puolaan sais tuoda, muttei muualle eu alueelle?

tikkukuski 03.03.2014 19:55

eikös interco mennyt konkurssiin??? vai mikä se nyt oli mikä pökkyrää valmistaa

Jänkhäsatv 03.03.2014 19:56

Kyse on "clean oil" hyväksynnästä, Swamppereissa tämä status on muttei sitä EU alueella jostain syystä hyväksytä.
Jenkit vaativat myös että renkaat ovat tuotettu "clean oil" menetelmin, sinne tämä Swampperien hyväksyntä toki käy.

www.jatkuvaneliveto.fi verkkokaupasta löytyvät tavarat ovat fyysisestikin meidän varastossa.
Verkkokaupan varastosaldot ovat reaaliaikaset, eli ei myydä maahantuojan tai muunkaan instanssin virtuaalivarastosta.


Interco ei ole mennyt konkurssiin, on monesti sekoitettu Denman tire:en joka toimi Intercon alihankkijana.
Denman tire on mennyt konkkaan.


Sivu luotu: 03:50 (GMT +2).