Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Datsun patrol vm81 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64336)

Anfi 12.10.2009 13:44

Datsun patrol vm81
 
3 Liiteet
Ensimmäinen nelikko.:) Patrolli tuli ostettua ja soa:aa pitäs värkkäilla, vinkkejä kunnellaan..:)

Anfi 12.10.2009 13:47

2 Liiteet
Tuollaiset pitäs tinailla kiinni..:D

Anfi 07.11.2009 12:24

3 Liiteet
Tuommoiset palikat tuli laiteltua.:rolleyes: Vinssikin tuli tilattua..:) taka akselin palikat viimestellä.. jarru putkiakin uusittu. Etu kardaanin poikki palkin muokkausta.. eteen pitäs iskarit pitemmät saaha tai muokata kiinnitys paikkoja..:confused: sittenpä ei olis kun kori sipistellä ja nostaa paikalleen..:) Taitaapi tulla aikas korkea peli:D

aslakki 07.11.2009 12:42

mahollisimman pitkät iskarit ni hyvä tulee... ja ei mitää henkilöautomalleja:)

Moppe81 07.11.2009 12:50

Mitenkäs noi akselinkulmat? Pitääkö niitä jotenkin modailla? Suunnitteilla vastaava SOA projekti ja ideoita siis itsekin kaipaan..

Anfi 07.11.2009 14:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Moppe81 (Viesti 610983)
Mitenkäs noi akselinkulmat? Pitääkö niitä jotenkin modailla? Suunnitteilla vastaava SOA projekti ja ideoita siis itsekin kaipaan..

no minäkin ensimmäistä SOA:a tekemässä, mutta kardaani kulma mahdollisimman suora ettei ristitapit hajoa.. akselia hieman kääntää niin hyvä tulee, minä en napoja kääntäny tuosta.. siisti kuntoinen kori sulla..:)

Anfi 07.11.2009 14:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 610979)
mahollisimman pitkät iskarit ni hyvä tulee... ja ei mitää henkilöautomalleja:)

Niimpä jostain kun löytäs kepit tähän hättään:D mitenhän etukardaanin jakiksen ristinivel kestää pitemmillä iskareilla.:confused: mittailemalla sopivat kepit:)

aslakki 07.11.2009 15:12

miulla edessä rancho RS5014, sopivat muistaakseen vakiokiinnikkeisiin ja on aika hyvän oloiset ollu, pari vuotta ajeltu... etukardaanista loppuu ainaki täällä liuku ennenkuin rupee ristikot rajottaa.

Anfi 08.11.2009 19:21

Noniin nyt ei olis kun pitempien iskarien etsiminen 55cm kiinni ollessa..:confused: löytäs vaan jostain.. sittenpä kori kiinni..:) ja ajoon

proto 08.11.2009 19:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 610979)
mahollisimman pitkät iskarit ni hyvä tulee... ja ei mitää henkilöautomalleja:)

minulla on hj alla kuoma autosta otetut iskarit on pituutta reilusti ja iskari testin mukaan vaimennus teho 79 joka kulmassa.

Anfi 10.11.2009 18:43

Mitenkähän jos laittelis reilusti pitkät iskarit hajookohan kardaani..:confused::D

Anfi 14.11.2009 22:42

4 Liiteet
Kuvassa 200litran tynnyri hahmottamaan korkeutta..:rolleyes: runko massa maalattu..:D enää etu iskarit, vakaaja tanko,pitemmät jarruletkut, korin kiinnikkeiden kunnostus ja kori paikalleen nostaa ja testailla kuin toimii...:D (mittanauha kuva taka kori kiinnikkeen kohdalta lattiasta)

Pörö 15.11.2009 09:42

1 Liiteet
Laita vielä takajousitallojen väliin latikat hitsattuna kumpaankin tallaan, veikkaisin että tuo pelti johon olet nuo soa tallat hitsannut repeää jossainvaiheessa irti..
Eli tohon tyyliin ja molemmille puolille akselia niin kestää ainakin.

Anfi 15.11.2009 09:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 613577)
Laita vielä takajousitallojen väliin latikat hitsattuna kumpaankin tallaan, veikkaisin että tuo pelti johon olet nuo soa tallat hitsannut repeää jossainvaiheessa irti..
Eli tohon tyyliin ja molemmille puolille akselia niin kestää ainakin.

niin pitää tehdä.. nyt tuli hitsattua paksummat pellit kiinni, melkein tuohon tyyliin..:D

Anfi 20.11.2009 14:16

nyt on taakse pitempi jarruletku, uusi täyttö putki tankkiin.. ja koria hitsailla kiinnitys paikkoja ja nostaa rungon päälle.. ja johdot ym.. kokeilla toimiiko..:)

Anfi 22.11.2009 13:52

Tuossa tuli vielä mieleen vakaaja tanko, mites katsastukseen voiko poistaa suosiolla vai millaisella patentilla kiinnitys..? kun noin 30cm pitkät pultit pitäs olla sitten..tai jotain muuta:D:confused:

tiipe 22.11.2009 14:15

eipä ole kyselleet 9 vuoteen tankoa

Pörö 22.11.2009 14:41

Vakaaja pois ja jos viitsii niin myös sen kiinnikkeet, eipähän sitten kysele kun ei ole edes kiinnikkeitä ;)

Anfi 22.11.2009 19:43

hyvä.. niin pitää tehdä..:D

Anfi 29.11.2009 17:35

2 Liiteet
Tuli tänään nostettua kori paikalleen, nyt ei olis kun putkia kiinni laitella..:D aika hyvä siitä tuli.. etu iskarit etsin kanssa

apiaani 29.11.2009 18:22

Näytti turhan korkeilta noi jousitallat...Meinaakko leimata ton kamppeen?

Anfi 29.11.2009 18:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja apiaani (Viesti 618677)
Näytti turhan korkeilta noi jousitallat...Meinaakko leimata ton kamppeen?

niin minustakin näyttää korkealta.. pitäshän se leimata.. akseli putken päältä noin 3cm korkea talla

Anfi 01.12.2009 16:49

niin ja nyt kun kori jo päällänsä, öljyt vaihtoon.. :D

Anfi 06.12.2009 02:22

1 Liiteet
Nyt sai keulasta päin kuvan napattua.. ensimmäiset ajot tehty :D, kori pultit kiinni ja öljyt vaihdella niin pääsee testaamaan kunnolla..

bluevan 06.12.2009 14:24

Etuakselin kiinnitykset kyllä pikkusen pelottaa jotta mahtavatko kestää pitkälti. :o

Anfi 07.12.2009 18:58

helppo laittaa lisää lootua.. on se ulkoa ja sisältä hitsailtu puikolla..:D

Anfi 08.12.2009 21:03

Nyt sai viimein etu-iskarit tilattua joululahjaks 4x4spartsilta. rough countrit.. öljyt vaiheltu kaikkialle, synteettiset tuli laitettua.:D etuperässä oli pikkuinen korjaus homma.

Meteli 08.12.2009 21:29

Hyvännäkönen operaatio "takana" vaikkei itellä kyllä oo mitään kokemusta vasta ensimmäinen työnalla! Miten oli SOA:n kanssa taistellessa keulanpuolipäähän? tuolta aika palio lukemalla kyllä selviski, mutta tarkenna ny vielä jos viitsit... Olis suureks avuks :D

Anfi 08.12.2009 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Meteli (Viesti 621615)
Hyvännäkönen operaatio "takana" vaikkei itellä kyllä oo mitään kokemusta vasta ensimmäinen työnalla! Miten oli SOA:n kanssa taistellessa keulanpuolipäähän? tuolta aika palio lukemalla kyllä selviski, mutta tarkenna ny vielä jos viitsit... Olis suureks avuks :D

Ensimmäinen projekti minullakin, viisaampien neuvoja kuunnellen, ja omia visiota miettien..:) u-raudasta nuo tallat tuli tehtyä,hioa sopivaksi akseli putkelle.pienellä vatupassilla suoraan palikat Molemmille puolille saman kokoiset palikat, joutuu hieman mitailemaan. sitten kardaani kulma sopivaksi. lehtijouset paikoillaan akseli suoraan ja heppailla palikat kiinni ja mittailla taas. Jos hyvä on, akseli hitsailla kasaan..:D jos tulee jotain niin kysyä voipi..:D

Meteli 08.12.2009 21:52

Allright ja olihan näin että kartaani ei mahtunu tuolla vakio rungolla kulukeen? piti siirtää eteen vai taaksepäin?

Anfi 08.12.2009 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Meteli (Viesti 621618)
Allright ja olihan näin että kartaani ei mahtunu tuolla vakio rungolla kulukeen? piti siirtää eteen vai taaksepäin?

mahtuu mahtuu vaihdelootan kohilla poikki palkkin muokkaus sopivaksi:D

Meteli 08.12.2009 21:58

joo 18. pvä alakaa tekeminen ku pääsee valtion leivästä pikku lomalle :D Kiitos näistä ja vaivaan lisää ko loppuu oma ymmärrys :D

Anfi 15.12.2009 19:14

Noniin projektin sai talliiin mahduteltua. ja rälläköimään, Palkki helmat 70x50mm palkista. kaaret hitsailla, kun hieman ajan saatossa rapsistunu..:D

Anfi 16.12.2009 10:31

Datsun patrol vm81 "katsastus"
 
mitä tulis tarkistaa katsastukseen mennessä (koko autosta), kun on tuo soa..? (elikkä vuosi katsastus tulee kanssa, kun leima umpeen menny).:D

Anfi 31.12.2009 18:29

Melkein valmis
 
4 Liiteet
Palkki helmat tuli sittenkin 80x40mm, korin hapannukset pois. kaikkea muuta siistimistä. keula kyyhöttää alhaalla..:eek: mitähän tekis..? :confused:riiput takana liian pitkat reikäväli (16-18cm) Etu lehtijouset suorat melkein.. mutta katsastukseen vissiin, voi olla kuolleentuneet latit..?
paluuputki tankkiin pitää uusia kun vuotaa.. sais ne Etu-iskarit jo tulla.:p
Jostain kun sais lainaan katsastus renkaat(31"x10.50"x15")

Samsonite 01.01.2010 16:22

Ohhohompaskorkee. ;)

Anfi 01.01.2010 16:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 628510)
Ohhohompaskorkee. ;)

no en nyt tiiä, alkaa se olemaan sinne päin..:rolleyes: kuskin palkinhelman ala reuna noin 60cm korkeudessa

Rekisteröimätön 02.01.2010 08:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 610998)
akselia hieman kääntää niin hyvä tulee, minä en napoja kääntäny tuosta.. siisti kuntoinen kori sulla..:)

Jos SOA:aa tehdään niin kyllä niitä napoja on vaan käännettävä. Siis jos homman meinaa kunnolla tehdä.

Anfi 02.01.2010 18:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 628680)
Jos SOA:aa tehdään niin kyllä niitä napoja on vaan käännettävä. Siis jos homman meinaa kunnolla tehdä.

eipä ole muutkaan kääntänyt.. saahan sen vieläkin käännettyä.. mutta tuntuis toimivan kuitenkin..:o

Anfi 02.01.2010 18:42

Tuli tuossa valoja laiteltua katolle ja ajelemassa enemmän (Isolla tiellä). sellainen jännä jurina kuuluu nopealla nelikolla moottori jarrutuksessa tai vetojen alussa. mutta ei sitten kun tasaseen menee. Hitaalla nelikolla ei mitään samoin takavedolla. elikkäs mistäs kyseinen jurina tulee, itse mietin jakolaatikosta..:confused:

santikko 02.01.2010 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pörö (Viesti 613577)
Laita vielä takajousitallojen väliin latikat hitsattuna kumpaankin tallaan, veikkaisin että tuo pelti johon olet nuo soa tallat hitsannut repeää jossainvaiheessa irti..
Eli tohon tyyliin ja molemmille puolille akselia niin kestää ainakin.

tein hojoon saman lailla kans, ensiks oli (muistaakseni) 6mm tavarasta kantattuna nuo "pedit", ekalla rymyreissulla taittu ja pinioni poikki.

Anfi 02.01.2010 19:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja santikko (Viesti 628850)
tein hojoon saman lailla kans, ensiks oli (muistaakseni) 6mm tavarasta kantattuna nuo "pedit", ekalla rymyreissulla taittu ja pinioni poikki.

voi petskele..:D tekevälle sattuu..:D

J-T 02.01.2010 19:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 628839)
Tuli tuossa valoja laiteltua katolle ja ajelemassa enemmän (Isolla tiellä). sellainen jännä jurina kuuluu nopealla nelikolla moottori jarrutuksessa tai vetojen alussa. mutta ei sitten kun tasaseen menee. Hitaalla nelikolla ei mitään samoin takavedolla. elikkäs mistäs kyseinen jurina tulee, itse mietin jakolaatikosta..:confused:

Kardaani hakkaa jonnekkin(?).Ainakin niin bjssä teki

Anfi 02.01.2010 20:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J-T (Viesti 628858)
Kardaani hakkaa jonnekkin(?).Ainakin niin bjssä teki

Ei ole sellainen jurnetus ja hitaallakin se tavallaan tekis..
eikä ole jälkiä missään, kardaanille tilaa tehty palkkiin.. outo on..

J-T 02.01.2010 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 628871)
Ei ole sellainen jurnetus ja hitaallakin se tavallaan tekis..
eikä ole jälkiä missään, kardaanille tilaa tehty palkkiin.. outo on..

Onko kardaani kulmet miten jyrkät?Eli hakkaako kardaani itseensä nivelistä

Anfi 03.01.2010 00:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja J-T (Viesti 628877)
Onko kardaani kulmet miten jyrkät?Eli hakkaako kardaani itseensä nivelistä

jako laatikon kohilla on aika jyrkän oloinen mutta kiinni ei ota (5mm tilaa tais olla),ei väljää ristikoissa. Tuo muuten pitää tarkistaa jäi katsomatta:o

Anfi 05.01.2010 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 628998)
jako laatikon kohilla on aika jyrkän oloinen mutta kiinni ei ota (5mm tilaa tais olla),ei väljää ristikoissa. Tuo muuten pitää tarkistaa jäi katsomatta:o

ei ollus jälkiä kardaanissa.. :p

Samsonite 06.01.2010 01:16

Lähtöökö etujortaani just pinionin suuntasesti? Omassa kun käänty hiukan lähtökulma ni jo alko jyrisemmään.

Rompe1 06.01.2010 10:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 628839)
Tuli tuossa valoja laiteltua katolle ja ajelemassa enemmän (Isolla tiellä). sellainen jännä jurina kuuluu nopealla nelikolla moottori jarrutuksessa tai vetojen alussa. mutta ei sitten kun tasaseen menee. Hitaalla nelikolla ei mitään samoin takavedolla. elikkäs mistäs kyseinen jurina tulee, itse mietin jakolaatikosta..:confused:

Se tulee siitä, kun autoon on SOA tehty. Mulle tuli sama ilmiö, kun tein omaan patuun SOA:n. Ratkasua sen jurnutuksen loppumiseen en löytäny, ja si eräs onnellinen mies halusi sen ostaa...

Rompe1 06.01.2010 10:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 628314)
Palkki helmat tuli sittenkin 80x40mm, korin hapannukset pois. kaikkea muuta siistimistä. keula kyyhöttää alhaalla..:eek: mitähän tekis..? :confused:riiput takana liian pitkat reikäväli (16-18cm) Etu lehtijouset suorat melkein.. mutta katsastukseen vissiin, voi olla kuolleentuneet latit..?
paluuputki tankkiin pitää uusia kun vuotaa.. sais ne Etu-iskarit jo tulla.:p
Jostain kun sais lainaan katsastus renkaat(31"x10.50"x15")

Mikset laita leimalle 33x12,5x15"???
Nekun saa tohon patuun leimattua alle... ;)

Meteli 06.01.2010 13:09

Älä huoli siitä jurnutuksesta nopialla puolella... Tekee mulla justiin samaa, mutta siks en sillä ajakkaan nelari päällä täysiä :D En oo ite myöskään löytäny siihen vastausta... Mikään ei vastaa mihinkään, mutta saattaa olla että kartaani on jatkolta 4mm vaille tappia niin moottorijarrulla alakaa tärräähän... Jos hajuaa ni sitte tehään uusiks :D

swamber 06.01.2010 13:56

Jos haluaa ettei kovin täristele maantie ajosa niin kardaanin kulmat pitäs laittaa samaksi eli perien laipat yhdensuuntaseksi vaihelaatikon laipan kans ja tietty myös kardaanin haarukat toisiisa nähen kohalleeen.

Anfi 06.01.2010 16:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 629939)
Mikset laita leimalle 33x12,5x15"???
Nekun saa tohon patuun leimattua alle... ;)

kun se on liian korkea noilla kumeilla.(vai saako suoraan leimaan..?) korkein kohta noin 205-209cm tosin riiput takana liian pitkät. (vissiin vakio pituus 90mm..???):D

Anfi 06.01.2010 16:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja swamber (Viesti 630015)
Jos haluaa ettei kovin täristele maantie ajosa niin kardaanin kulmat pitäs laittaa samaksi eli perien laipat yhdensuuntaseksi vaihelaatikon laipan kans ja tietty myös kardaanin haarukat toisiisa nähen kohalleeen.

eikas moinen homma olis..:o

Rompe1 06.01.2010 16:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja swamber (Viesti 630015)
Jos haluaa ettei kovin täristele maantie ajosa niin kardaanin kulmat pitäs laittaa samaksi eli perien laipat yhdensuuntaseksi vaihelaatikon laipan kans ja tietty myös kardaanin haarukat toisiisa nähen kohalleeen.

Mulla oli nääkin juri kohdalleen säädettynä, muttei vaikuttanu jurnutukseen mitenkään... :confused:

Anfi 06.01.2010 16:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 630068)
Mulla oli nääkin juri kohdalleen säädettynä, muttei vaikuttanu jurnutukseen mitenkään... :confused:

elikkä ajan mittaan antautuu joku paikka jos on hajotakseen..:D

Anfi 06.01.2010 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 630054)
kun se on liian korkea noilla kumeilla.(vai saako suoraan leimaan..?) korkein kohta noin 205-209cm tosin riiput takana liian pitkät. (vissiin vakio pituus 90mm..???):D

kannattaako kokeilla noilla kumeilla(33"x12.50".15") leimalle..? riippuja muokata..?

Rompe1 06.01.2010 22:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 630221)
kannattaako kokeilla noilla kumeilla(33"x12.50".15") leimalle..? riippuja muokata..?

Mun mielestä muokkaat riippuja ihan minimiin.... :)

Anfi 06.01.2010 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 630222)
Mun mielestä muokkaat riippuja ihan minimiin.... :)

elikkä vakio mittoihin. (etu 60mm ja taka 90mm)

Rompe1 06.01.2010 22:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 630226)
elikkä vakio mittoihin. (etu 60mm ja taka 90mm)

Jos niistä pystyt viä nipistään, niin avot.

Anfi 06.01.2010 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 630228)
Jos niistä pystyt viä nipistään, niin avot.

eikös tuo onnistune katsastuksen ajaks.:rolleyes: tulis vaan ne uretaani puslat, niin riiput onnistuu tehdä.:)

Rompe1 06.01.2010 23:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 630229)
eikös tuo onnistune katsastuksen ajaks.:rolleyes: tulis vaan ne uretaani puslat, niin riiput onnistuu tehdä.:)

:D Aikas hyvä ois juu....

Anfi 10.01.2010 00:48

Valojen etsimistä olis vielä ym pientä leimaa varten (pakki valot ei syty.?, toinen taka ajovalo, jarru valo kyllä pelaa:D sitten äänimerkki) massaukset. ruuvipenkki ja työkalulaatikko kiinni.

Yks kysymys sivussa
: tarviiko kaikkien ovien auveta,? jos esim. työkalulaatikko on kuskinpuolen takaoven kohdalla..?:confused: missä se olikin. kun ovi aukeaa sisältä lukosta.

Anfi 15.01.2010 00:00

Leimaus
 
1 Liiteet
Joo tuli leimauksessa käytettyä ja eihän se ekalla menny..:mad: päästöt korkeat(asia korjattu) jarrut puoltaa takana(kiristys). ja 2 cm liian korkea (riippuja vielä lyhennellä) kyllä se siitä sitten..:D
Katsastus renkaat: 235/75/15"

Anfi 17.01.2010 12:20

LEIMASSA
 
Nyt on datsuni leimattu, otteessa: Akseli muutettu lehtijousien alapuolelle.:D
33x12.50x15" jos meinais niin pitäs madaltaa kun menee yli korkuiseksi

Anfi 19.01.2010 20:30

Nonni tuli lumessa kikkailtua.. nyt rupes tankki sitten vuotaa.. vissiin hitsata jos ei kunnossa olevaa löytyis..?:rolleyes:

Samsonite 19.01.2010 20:55

juurikin hitsannut
 
Jos siellä on se panta vielä tankin alla tallella, niin sen alla on siivilää.
Rungon, iskaripoikkipalakin ja tankin välistä on myös hävinnyt sekä tankki että runko jos ei oo jo korjattu.

Anfi 19.01.2010 22:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite (Viesti 634429)
Jos siellä on se panta vielä tankin alla tallella, niin sen alla on siivilää.
Rungon, iskaripoikkipalakin ja tankin välistä on myös hävinnyt sekä tankki että runko jos ei oo jo korjattu.


tankki oli irti kun korikin poissa, runko on kunnossa. ja tankki vuotaa keulan puolelta.. silloin se hieman märki, nyt se tippumalla vuotaa..:D ei tekeminen lopu ainakaa..:p

tiipe 20.01.2010 04:01

Saumasta vuotaa puolesta välistä kuten aina .

Anfi 20.01.2010 10:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tiipe (Viesti 634530)
Saumasta vuotaa puolesta välistä kuten aina .

joo niin tekkee..:D tankki on irti lattialla, pittää se hapero reuna leikata pois ja laittaa pellin sulju ja hitsiä..:o putket mihin tulee kiinni on kanssa heikossa hapessa..

Rolpatti 20.01.2010 20:11

Mun tankki siirtyi sisälle kun vanha oli ihan laho

Anfi 21.01.2010 11:16

Että näin..
 
4 Liiteet
Ensin tankki vuotaa, nyt lehtipoikki melkein..:mad: sitten muutama kuva mitä tuli laitettua Old Man emun puslat ja trail masterin iskarit (ETEEN)..:rolleyes: eiku lehtijousien metsästykseen, useampi lehtiset jos laittais..? Eikös olis paremmat kuin omat 3 lehtiset..?

MotorPsycho 21.01.2010 17:56

kolme latiset joustaa ainakin paremmin

Anfi 21.01.2010 19:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MotorPsycho (Viesti 635082)
kolme latiset joustaa ainakin paremmin

niinhän se taitas olla mutta eihän lehtijouset niin hirveesti jousta. useampilehtiset olis saatavilla, vissiin käy suoraan kiinni..?:rolleyes: jos takos hieman vielä..:confused:

Rekisteröimätön 21.01.2010 21:31

monilehtiset on leveemmät

Anfi 21.01.2010 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 635206)
monilehtiset on leveemmät

liekkö sitten kuin paljon..? ei taida olla sillä seksuaalista vaikutusta..:D

Rolpatti 21.01.2010 22:15

Ei ainakaan 85 vuotisen monilehtiset sopineet. kun ne oli noin 1cm leveemmät.. takakiinnikkeet kapeemmat ja akseleille tulevat kiinnikkeet olis tarvinnut olla leveemmät, etukiinnikkeet olis sopineet jos on monilehtisten riiput...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33413
Monilehtisissä riiput tekee tommosen koukkauksen

Kartse1 21.01.2010 23:15

Itellä on pihassa:

-82 pätkä, jossa on 3-lehtiset jouset. Lehden leveys on 60mm.
-88 pitkä Turbo Patrolli jossa on 5-lehtiset jouset. Lehden leveys on 60mm. Tämä on mitattua faktaa.

Nyt tuossa pätkässä on tuon pitkän akselit ja pätkän jouset.

Pätkän jousissa on molemmissa päissä samanlaiset metallikuoriset puslat.
Pusla on jousen etupäästä yhtä leveä kuin rungossa oleva pusla. Siksi riipukkeet ovat ihan suorat.

Pitkän jousissa on etupäässä isommat silmukat ja niihin tulee kokonaan kumiset puslat.
Kumipuslassa on vielä se n. 5mm leveä & korkea kaulus, jonka takia riipuke on tuollainen kantattu versio.

Vakiojouset ovat vielä samanpituisetkin, joten niitä voi vaihdella/sekoitella lehtiä keskenään.

Jos käteen sattuu pidemmät lehtijouset, niin silloin ne on todennäköisesti jostain korotusjousisarjasta.

Rolpatti 21.01.2010 23:24

Hmm mielenkiintoista, itselleni otin monilehtisistä pieneksi tekohengitykseksi alimman lehden ettei ihan väärinpäin makaa jo jouduin ajamaan pienet urat tähän lehteen että U-pultit mahtui menemään.
tietty on mahollista että olis jonkun toisen vehkeen jouset?!?!
Tartteekin käydä mittaamassa omat kun kerkiää

Anfi 21.01.2010 23:29

joo o.. 50€ saa kaikki jouset niin pittää voija ottaa ja soveltaa jos ei passaa..:D 60mm leveät ne oli tuossa alla. pittää mittailla varaosa vempele

Kartse1 21.01.2010 23:29

Hyvin todennäköistä, että sulla on jonkin toisen auton lehdet.

Noissa mun molemmissa versioissa on ihan samankokoinen toi lehden takapään kiinnityskin,
eli ainoa ero on toi lehden etupään holkista johtuva ero.

Anfi 21.01.2010 23:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 (Viesti 635256)
Hyvin todennäköistä, että sulla on jonkin toisen auton lehdet.

Noissa mun molemmissa versioissa on ihan samankokoinen toi lehden takapään kiinnityskin,
eli ainoa ero on toi lehden etupään holkista johtuva ero.

tuossa etupäässä on mulla suorat riiput ja rikat välissä..entinen omistaja pidentäny riippuja..:D

Anfi 21.01.2010 23:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 635229)
Ei ainakaan 85 vuotisen monilehtiset sopineet. kun ne oli noin 1cm leveemmät.. takakiinnikkeet kapeemmat ja akseleille tulevat kiinnikkeet olis tarvinnut olla leveemmät, etukiinnikkeet olis sopineet jos on monilehtisten riiput...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33413
Monilehtisissä riiput tekee tommosen koukkauksen

ei olis sovilteltu hojon jousista tai joku vastaava..?

Anfi 23.01.2010 19:37

Jouset
 
Nyt on haeattu useampi lehtiset jouset eteen..:D on kyllä paremmat kuin omat..:D tuli tuossa mieleen jos takois vielä lisäks nuo jouset..? onko ideassa mitään järkeä..? että kannattaako..?:rolleyes:

Rolpatti 23.01.2010 20:07

Jos haluu säilyttää kyljellään ;)

Anfi 24.01.2010 00:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 635773)
Jos haluu säilyttää kyljellään ;)

hehe.. niinhän se voi olla että tulloo kaatuma tautinen..:D:rolleyes:

Anfi 01.02.2010 11:31

voi voi..
 
3 Liiteet
Tuli kiristeltyä kuskin puolen laakeria ja löytyi tuollainen "sirpula".. :rolleyes: onko tuo mutteri kiinteästi tuossa vai irti lähtevä..? kun navassa on kierteet ja tuossa mutterissakin ollut kierteet..:D kun jos tuon "sirpulan laittais" kierteille kun veto tulee tuohon pyörään sehän kiristyy tai löystyy riippuen ajosuunnasta..:eek: ei oikein tietoa kun ensimmäisen kerran purin koko hässäkän.. :rolleyes:

Niin ja johtuneenko renkaista vai mistä kun yli ja ali ohjaa, uria kun on tiessä niin on monesti meinannu valtion puolelle mennä..:D eikä 60km/h kovempaa uskalla ajaa..:confused: vetelee joka suuntaan.. onko muilla samaa ongelmaa..:D??? renkaat on tuossa nuo 33"

bluevan 01.02.2010 11:40

Dodii. Pääset vaihtamaan pyörännapaa sitten. Eli sillä syvemmällä olevalla mutterilla kiristetään laakeri ja tuo ulompi mutteri on lukitusmutteri ettei avaudu itekseen.

Se mutteri vissiin vaan leikkautunut kiinni sulla siihen napalukon "vastaholkkiin".
Pariviikkoa sitten vaihdoin omaan koska murros meni napalukon poorien jälkeen poikki ja murjoi tuon putken missä ulkopuolella nuo jengat.
On sitten kivaa puuhaa tiedossa josset löydä mistään 52mm ohutseinämäistä hylsyä.(Ylimitoitetut työkalut ja sääliä tuntemati irtoo kyllä) ;)

junnu78 01.02.2010 16:34

lähtee ihan kivasti jos yhden taltan uhraa ja sillä napauttaa sen pyörimään.puoli kierrosta ja sen jälkeen pitäis pyöriä ihan sormineen

bluevan 01.02.2010 18:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 (Viesti 638439)
lähtee ihan kivasti jos yhden taltan uhraa ja sillä napauttaa sen pyörimään.puoli kierrosta ja sen jälkeen pitäis pyöriä ihan sormineen

Noi joo jos kierteet ehjät.
Kuvasta ei oikein selvästi näy miten pahasti kierteet putkessa saaneet siipeensä mutta voisin kuvitella niiden olevan melko soosina.
Tuskin ihan sormineen tulee.

Gravehill 01.02.2010 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 638385)

Niin ja johtuneenko renkaista vai mistä kun yli ja ali ohjaa, uria kun on tiessä niin on monesti meinannu valtion puolelle mennä..:D eikä 60km/h kovempaa uskalla ajaa..:confused: vetelee joka suuntaan.. onko muilla samaa ongelmaa..:D??? renkaat on tuossa nuo 33"

Olisit vaan laittanu casterit kohdalleen soan teon yhteydessä niin ei varmaan vetelisi.:rolleyes:

Anfi 01.02.2010 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gravehill (Viesti 638519)
Olisit vaan laittanu casterit kohdalleen soan teon yhteydessä niin ei varmaan vetelisi.:rolleyes:

nelikko päällä ei oikein vetele pahasti, ja pikku pyörillä:eek:

Samuraipoju 01.02.2010 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti (Viesti 635229)
Ei ainakaan 85 vuotisen monilehtiset sopineet. kun ne oli noin 1cm leveemmät.. takakiinnikkeet kapeemmat ja akseleille tulevat kiinnikkeet olis tarvinnut olla leveemmät, etukiinnikkeet olis sopineet jos on monilehtisten riiput...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33413
Monilehtisissä riiput tekee tommosen koukkauksen

Mistähän noin rouheita kumeja sais? :P Voi olla että tulee patrollista kylkiparkki malli ;)

Anfi 01.02.2010 20:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 638386)
Dodii. Pääset vaihtamaan pyörännapaa sitten. Eli sillä syvemmällä olevalla mutterilla kiristetään laakeri ja tuo ulompi mutteri on lukitusmutteri ettei avaudu itekseen.

Se mutteri vissiin vaan leikkautunut kiinni sulla siihen napalukon "vastaholkkiin".
Pariviikkoa sitten vaihdoin omaan koska murros meni napalukon poorien jälkeen poikki ja murjoi tuon putken missä ulkopuolella nuo jengat.
On sitten kivaa puuhaa tiedossa josset löydä mistään 52mm ohutseinämäistä hylsyä.(Ylimitoitetut työkalut ja sääliä tuntemati irtoo kyllä) ;)

On aika tiukkaan kiinni jääny ei tampilla irronnu..:D kierteet on paskana 5-8mm matkalta, huonot kuvat on,,:rolleyes: lähtee nakuttelemalla se syvempi mutteri auki, niin minä arvelin että on lukitus mutteri se on. On sitten tiukassa..:D:D pittää voija sorvata tuo pois..:D

villevallaton 01.02.2010 21:02

mul oli sama vika mut korjaantu ku vaihto pinjonin laakerin ....

Anfi 01.02.2010 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja villevallaton (Viesti 638564)
mul oli sama vika mut korjaantu ku vaihto pinjonin laakerin ....

niin se vetely..?:D

Anfi 01.02.2010 23:06

hmmm
 
onko kukaan muokannu caster kulmia jälkikäteen..? :rolleyes: jos nekin muokkailis jos ei muuta projektia ole..:D neuvoja patrollin kohdalla..?:confused:

Anfi 02.02.2010 10:11

??
 
jos noita napapalloja kääntää niin riittääkö vatupassi vai pitäskös olla se aste mittari vai mikä se oli..:confused::D

Anfi 02.02.2010 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Anfi (Viesti 638689)
jos noita napapalloja kääntää niin riittääkö vatupassi vai pitäskös olla se aste mittari vai mikä se oli..:confused::D

eikö tietoa kellään..? tai neuvoja:D

tiipe 02.02.2010 21:02

Vatupassi ja astemitta riittää kääntöön näin ainakin kaverin autossa d60 akselin käännössä kun ei ollut hipo mittaa mut noi löytyy helpolla.


Sivu luotu: 19:55 (GMT +2).