![]() |
|
Datsun patrol vm81
3 Liiteet
Ensimmäinen nelikko.:) Patrolli tuli ostettua ja soa:aa pitäs värkkäilla, vinkkejä kunnellaan..:)
|
2 Liiteet
Tuollaiset pitäs tinailla kiinni..:D
|
3 Liiteet
Tuommoiset palikat tuli laiteltua.:rolleyes: Vinssikin tuli tilattua..:) taka akselin palikat viimestellä.. jarru putkiakin uusittu. Etu kardaanin poikki palkin muokkausta.. eteen pitäs iskarit pitemmät saaha tai muokata kiinnitys paikkoja..:confused: sittenpä ei olis kun kori sipistellä ja nostaa paikalleen..:) Taitaapi tulla aikas korkea peli:D
|
mahollisimman pitkät iskarit ni hyvä tulee... ja ei mitää henkilöautomalleja:)
|
Mitenkäs noi akselinkulmat? Pitääkö niitä jotenkin modailla? Suunnitteilla vastaava SOA projekti ja ideoita siis itsekin kaipaan..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
miulla edessä rancho RS5014, sopivat muistaakseen vakiokiinnikkeisiin ja on aika hyvän oloiset ollu, pari vuotta ajeltu... etukardaanista loppuu ainaki täällä liuku ennenkuin rupee ristikot rajottaa.
|
Noniin nyt ei olis kun pitempien iskarien etsiminen 55cm kiinni ollessa..:confused: löytäs vaan jostain.. sittenpä kori kiinni..:) ja ajoon
|
Lainaus:
|
Mitenkähän jos laittelis reilusti pitkät iskarit hajookohan kardaani..:confused::D
|
4 Liiteet
Kuvassa 200litran tynnyri hahmottamaan korkeutta..:rolleyes: runko massa maalattu..:D enää etu iskarit, vakaaja tanko,pitemmät jarruletkut, korin kiinnikkeiden kunnostus ja kori paikalleen nostaa ja testailla kuin toimii...:D (mittanauha kuva taka kori kiinnikkeen kohdalta lattiasta)
|
1 Liiteet
Laita vielä takajousitallojen väliin latikat hitsattuna kumpaankin tallaan, veikkaisin että tuo pelti johon olet nuo soa tallat hitsannut repeää jossainvaiheessa irti..
Eli tohon tyyliin ja molemmille puolille akselia niin kestää ainakin. |
Lainaus:
|
nyt on taakse pitempi jarruletku, uusi täyttö putki tankkiin.. ja koria hitsailla kiinnitys paikkoja ja nostaa rungon päälle.. ja johdot ym.. kokeilla toimiiko..:)
|
Tuossa tuli vielä mieleen vakaaja tanko, mites katsastukseen voiko poistaa suosiolla vai millaisella patentilla kiinnitys..? kun noin 30cm pitkät pultit pitäs olla sitten..tai jotain muuta:D:confused:
|
eipä ole kyselleet 9 vuoteen tankoa
|
Vakaaja pois ja jos viitsii niin myös sen kiinnikkeet, eipähän sitten kysele kun ei ole edes kiinnikkeitä ;)
|
hyvä.. niin pitää tehdä..:D
|
2 Liiteet
Tuli tänään nostettua kori paikalleen, nyt ei olis kun putkia kiinni laitella..:D aika hyvä siitä tuli.. etu iskarit etsin kanssa
|
Näytti turhan korkeilta noi jousitallat...Meinaakko leimata ton kamppeen?
|
Lainaus:
|
niin ja nyt kun kori jo päällänsä, öljyt vaihtoon.. :D
|
1 Liiteet
Nyt sai keulasta päin kuvan napattua.. ensimmäiset ajot tehty :D, kori pultit kiinni ja öljyt vaihdella niin pääsee testaamaan kunnolla..
|
Etuakselin kiinnitykset kyllä pikkusen pelottaa jotta mahtavatko kestää pitkälti. :o
|
helppo laittaa lisää lootua.. on se ulkoa ja sisältä hitsailtu puikolla..:D
|
Nyt sai viimein etu-iskarit tilattua joululahjaks 4x4spartsilta. rough countrit.. öljyt vaiheltu kaikkialle, synteettiset tuli laitettua.:D etuperässä oli pikkuinen korjaus homma.
|
Hyvännäkönen operaatio "takana" vaikkei itellä kyllä oo mitään kokemusta vasta ensimmäinen työnalla! Miten oli SOA:n kanssa taistellessa keulanpuolipäähän? tuolta aika palio lukemalla kyllä selviski, mutta tarkenna ny vielä jos viitsit... Olis suureks avuks :D
|
Lainaus:
|
Allright ja olihan näin että kartaani ei mahtunu tuolla vakio rungolla kulukeen? piti siirtää eteen vai taaksepäin?
|
Lainaus:
|
joo 18. pvä alakaa tekeminen ku pääsee valtion leivästä pikku lomalle :D Kiitos näistä ja vaivaan lisää ko loppuu oma ymmärrys :D
|
Noniin projektin sai talliiin mahduteltua. ja rälläköimään, Palkki helmat 70x50mm palkista. kaaret hitsailla, kun hieman ajan saatossa rapsistunu..:D
|
Datsun patrol vm81 "katsastus"
mitä tulis tarkistaa katsastukseen mennessä (koko autosta), kun on tuo soa..? (elikkä vuosi katsastus tulee kanssa, kun leima umpeen menny).:D
|
Melkein valmis
4 Liiteet
Palkki helmat tuli sittenkin 80x40mm, korin hapannukset pois. kaikkea muuta siistimistä. keula kyyhöttää alhaalla..:eek: mitähän tekis..? :confused:riiput takana liian pitkat reikäväli (16-18cm) Etu lehtijouset suorat melkein.. mutta katsastukseen vissiin, voi olla kuolleentuneet latit..?
paluuputki tankkiin pitää uusia kun vuotaa.. sais ne Etu-iskarit jo tulla.:p Jostain kun sais lainaan katsastus renkaat(31"x10.50"x15") |
Ohhohompaskorkee. ;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuli tuossa valoja laiteltua katolle ja ajelemassa enemmän (Isolla tiellä). sellainen jännä jurina kuuluu nopealla nelikolla moottori jarrutuksessa tai vetojen alussa. mutta ei sitten kun tasaseen menee. Hitaalla nelikolla ei mitään samoin takavedolla. elikkäs mistäs kyseinen jurina tulee, itse mietin jakolaatikosta..:confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
eikä ole jälkiä missään, kardaanille tilaa tehty palkkiin.. outo on.. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lähtöökö etujortaani just pinionin suuntasesti? Omassa kun käänty hiukan lähtökulma ni jo alko jyrisemmään.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Nekun saa tohon patuun leimattua alle... ;) |
Älä huoli siitä jurnutuksesta nopialla puolella... Tekee mulla justiin samaa, mutta siks en sillä ajakkaan nelari päällä täysiä :D En oo ite myöskään löytäny siihen vastausta... Mikään ei vastaa mihinkään, mutta saattaa olla että kartaani on jatkolta 4mm vaille tappia niin moottorijarrulla alakaa tärräähän... Jos hajuaa ni sitte tehään uusiks :D
|
Jos haluaa ettei kovin täristele maantie ajosa niin kardaanin kulmat pitäs laittaa samaksi eli perien laipat yhdensuuntaseksi vaihelaatikon laipan kans ja tietty myös kardaanin haarukat toisiisa nähen kohalleeen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Valojen etsimistä olis vielä ym pientä leimaa varten (pakki valot ei syty.?, toinen taka ajovalo, jarru valo kyllä pelaa:D sitten äänimerkki) massaukset. ruuvipenkki ja työkalulaatikko kiinni.
Yks kysymys sivussa: tarviiko kaikkien ovien auveta,? jos esim. työkalulaatikko on kuskinpuolen takaoven kohdalla..?:confused: missä se olikin. kun ovi aukeaa sisältä lukosta. |
Leimaus
1 Liiteet
Joo tuli leimauksessa käytettyä ja eihän se ekalla menny..:mad: päästöt korkeat(asia korjattu) jarrut puoltaa takana(kiristys). ja 2 cm liian korkea (riippuja vielä lyhennellä) kyllä se siitä sitten..:D
Katsastus renkaat: 235/75/15" |
LEIMASSA
Nyt on datsuni leimattu, otteessa: Akseli muutettu lehtijousien alapuolelle.:D
33x12.50x15" jos meinais niin pitäs madaltaa kun menee yli korkuiseksi |
Nonni tuli lumessa kikkailtua.. nyt rupes tankki sitten vuotaa.. vissiin hitsata jos ei kunnossa olevaa löytyis..?:rolleyes:
|
juurikin hitsannut
Jos siellä on se panta vielä tankin alla tallella, niin sen alla on siivilää.
Rungon, iskaripoikkipalakin ja tankin välistä on myös hävinnyt sekä tankki että runko jos ei oo jo korjattu. |
Lainaus:
tankki oli irti kun korikin poissa, runko on kunnossa. ja tankki vuotaa keulan puolelta.. silloin se hieman märki, nyt se tippumalla vuotaa..:D ei tekeminen lopu ainakaa..:p |
Saumasta vuotaa puolesta välistä kuten aina .
|
Lainaus:
|
Mun tankki siirtyi sisälle kun vanha oli ihan laho
|
Että näin..
4 Liiteet
Ensin tankki vuotaa, nyt lehtipoikki melkein..:mad: sitten muutama kuva mitä tuli laitettua Old Man emun puslat ja trail masterin iskarit (ETEEN)..:rolleyes: eiku lehtijousien metsästykseen, useampi lehtiset jos laittais..? Eikös olis paremmat kuin omat 3 lehtiset..?
|
kolme latiset joustaa ainakin paremmin
|
Lainaus:
|
monilehtiset on leveemmät
|
Lainaus:
|
Ei ainakaan 85 vuotisen monilehtiset sopineet. kun ne oli noin 1cm leveemmät.. takakiinnikkeet kapeemmat ja akseleille tulevat kiinnikkeet olis tarvinnut olla leveemmät, etukiinnikkeet olis sopineet jos on monilehtisten riiput...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=33413 Monilehtisissä riiput tekee tommosen koukkauksen |
Itellä on pihassa:
-82 pätkä, jossa on 3-lehtiset jouset. Lehden leveys on 60mm. -88 pitkä Turbo Patrolli jossa on 5-lehtiset jouset. Lehden leveys on 60mm. Tämä on mitattua faktaa. Nyt tuossa pätkässä on tuon pitkän akselit ja pätkän jouset. Pätkän jousissa on molemmissa päissä samanlaiset metallikuoriset puslat. Pusla on jousen etupäästä yhtä leveä kuin rungossa oleva pusla. Siksi riipukkeet ovat ihan suorat. Pitkän jousissa on etupäässä isommat silmukat ja niihin tulee kokonaan kumiset puslat. Kumipuslassa on vielä se n. 5mm leveä & korkea kaulus, jonka takia riipuke on tuollainen kantattu versio. Vakiojouset ovat vielä samanpituisetkin, joten niitä voi vaihdella/sekoitella lehtiä keskenään. Jos käteen sattuu pidemmät lehtijouset, niin silloin ne on todennäköisesti jostain korotusjousisarjasta. |
Hmm mielenkiintoista, itselleni otin monilehtisistä pieneksi tekohengitykseksi alimman lehden ettei ihan väärinpäin makaa jo jouduin ajamaan pienet urat tähän lehteen että U-pultit mahtui menemään.
tietty on mahollista että olis jonkun toisen vehkeen jouset?!?! Tartteekin käydä mittaamassa omat kun kerkiää |
joo o.. 50€ saa kaikki jouset niin pittää voija ottaa ja soveltaa jos ei passaa..:D 60mm leveät ne oli tuossa alla. pittää mittailla varaosa vempele
|
Hyvin todennäköistä, että sulla on jonkin toisen auton lehdet.
Noissa mun molemmissa versioissa on ihan samankokoinen toi lehden takapään kiinnityskin, eli ainoa ero on toi lehden etupään holkista johtuva ero. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Jouset
Nyt on haeattu useampi lehtiset jouset eteen..:D on kyllä paremmat kuin omat..:D tuli tuossa mieleen jos takois vielä lisäks nuo jouset..? onko ideassa mitään järkeä..? että kannattaako..?:rolleyes:
|
Jos haluu säilyttää kyljellään ;)
|
Lainaus:
|
voi voi..
3 Liiteet
Tuli kiristeltyä kuskin puolen laakeria ja löytyi tuollainen "sirpula".. :rolleyes: onko tuo mutteri kiinteästi tuossa vai irti lähtevä..? kun navassa on kierteet ja tuossa mutterissakin ollut kierteet..:D kun jos tuon "sirpulan laittais" kierteille kun veto tulee tuohon pyörään sehän kiristyy tai löystyy riippuen ajosuunnasta..:eek: ei oikein tietoa kun ensimmäisen kerran purin koko hässäkän.. :rolleyes:
Niin ja johtuneenko renkaista vai mistä kun yli ja ali ohjaa, uria kun on tiessä niin on monesti meinannu valtion puolelle mennä..:D eikä 60km/h kovempaa uskalla ajaa..:confused: vetelee joka suuntaan.. onko muilla samaa ongelmaa..:D??? renkaat on tuossa nuo 33" |
Dodii. Pääset vaihtamaan pyörännapaa sitten. Eli sillä syvemmällä olevalla mutterilla kiristetään laakeri ja tuo ulompi mutteri on lukitusmutteri ettei avaudu itekseen.
Se mutteri vissiin vaan leikkautunut kiinni sulla siihen napalukon "vastaholkkiin". Pariviikkoa sitten vaihdoin omaan koska murros meni napalukon poorien jälkeen poikki ja murjoi tuon putken missä ulkopuolella nuo jengat. On sitten kivaa puuhaa tiedossa josset löydä mistään 52mm ohutseinämäistä hylsyä.(Ylimitoitetut työkalut ja sääliä tuntemati irtoo kyllä) ;) |
lähtee ihan kivasti jos yhden taltan uhraa ja sillä napauttaa sen pyörimään.puoli kierrosta ja sen jälkeen pitäis pyöriä ihan sormineen
|
Lainaus:
Kuvasta ei oikein selvästi näy miten pahasti kierteet putkessa saaneet siipeensä mutta voisin kuvitella niiden olevan melko soosina. Tuskin ihan sormineen tulee. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
mul oli sama vika mut korjaantu ku vaihto pinjonin laakerin ....
|
Lainaus:
|
hmmm
onko kukaan muokannu caster kulmia jälkikäteen..? :rolleyes: jos nekin muokkailis jos ei muuta projektia ole..:D neuvoja patrollin kohdalla..?:confused:
|
??
jos noita napapalloja kääntää niin riittääkö vatupassi vai pitäskös olla se aste mittari vai mikä se oli..:confused::D
|
Lainaus:
|
Vatupassi ja astemitta riittää kääntöön näin ainakin kaverin autossa d60 akselin käännössä kun ei ollut hipo mittaa mut noi löytyy helpolla.
|
Sivu luotu: 19:55 (GMT +2). |
|