![]() |
ex- ryhävalas hj turaus
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42117
Tälläsenä odotti pilkkomista ja matkaa kuusankoskelle koko loppukesän. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42118 kun tuli noita pikku vauriota askolassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42119 takapinjoni http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42120 Kunnes syyskuussa löytykin kipinä tehdä tälle jotain muuta, (kaljapäissään tuli suunniteltua kaikenlaista :) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42121 Ton verran katkasin hyttiä, sai samalla kaikki mädät pois autosta. |
Lainaus:
|
Minkälaista disainia oot värkänny ton takapään suhteen? Jos saat tehtyä rumemman kun mun kyhäys niin onneks olkoon.:D
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42122
vanha laatikko helvettiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42123 Toinen paskapaketti tilalle, on sillä pituutta:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42124 Kierteitä teki mieli, joten turasin varret. puslat polybushia, sorvaus onnistui kohtuullisesti. Vitusti kierroksia ja sellainen kynisterä niin hyvä tulee. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42125 Akseli menossa alle varsineen päivineen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42126 Siellä se on, vähän joutu sääteleen kulmia että kaikki toimis. (liuku ei pohjaa ja mahtuu pyörimään vielä äärijoustoissa.) kardaani on 4vaihteisen hj:n tuplanive etunen. ja akseli väli on alkuperänen! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41719 panhardi kiinni ja vinssikin tuli pistettyy tonne jemmaan- http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41593 Korjailin samalla vuotavan öljypohjan, joku oli fiksusti tukkinu alkavan vuodon silikoonilla:( Silikoonit helvettiin ja rälläkällä viillot. Naputin panssarin kiinni ja hitsiä päälle. Olin ekaks repimässä koko panssaria pois, mutta olikin sen verta pistehitsattu sinne jo tehtaalta ettei viittiny. |
No en mä ajatellu tehä ollenkaan takapäätä!
Taivutelin kaaria silleen että loppus tohon perään. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42133 Tälviisii, joku pressu sinne tulee ja etupenkkien päällä 3mm alumiini turkkipelti http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42131 Tankki tulee tohon takuputkien väliin rullakidan päälle. tai siis suunnittelin niin:) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42132 Noi takatuet vähän arveluttaa, soviittelin tollain niitä. eli orkkis korikumi välissä. Tosta tulee vielä se suora takatuki sekä ylimutkasta siihen vahvike. no en osaakkaan selittää miten suunittelin |
kuis pitkä tuo vaihteisto on kokonaisuudessa? entä onko kuvia tuosta välilaipasta, mimmoinen se on sisältä?
|
siinähän on mittasuhde tölkki mihin verrata:)
Ei tullu mitattuu, mutta voin huomenna mitata, eka on 5v, sitte välilaippa noin 30cm, 4v ja jakis. Sisällä on semmonen mötikkö missä on ktkin akselin boorit ja jakikseeen menevän akselin boorit lämpösovitteella ja vahviste hitsattuna. sitä en ole itte tehny niin en tiedä kestääkö! On siitäkin jossain kuva, koitan ettiä huomisella. |
No nyt on ruvennu Pornolassa tapahtumaan! Talli ilmeisesti tuulenpitävä kun siellä on näköjään viihdytty? Hyvännäköstä puuhastelua!
|
Lainaus:
Vaihteisto on koneen kyljestä takakardaanin laippaan 132cm ja lisäosa on siitä 60cm eli toinen loota ja välilaippa. Eilinen turaus meni vähän vituiks kun lanka loppu just kun pääs vauhtiin.:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42211 jotain kuitenkin sain aikaseks, mites toi diagonaalin neljännes putki, tulee vähän perkelen lähelle takapenkkiläisen päätä. pitäskö jättää pois vai riittäskö kunnon pehmusteet? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42213 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42215 Tollaseks se nyt jäi toistaseks, diagonaalin 2 putken palaa ei ole vielä kohallaan, pitäs olla viivojen välissä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42214 Lähtikin toi penkki hyvin liekehtimään hitsatessa:) Sai kuitenkin hanskalla sammutettua. Onneksi uudet penkit on jo hankittu, kiitos siitä kj temmekselle! Ahteri mahtuu hyvin niihin. Ja juu kyllä talli pitää tuulen hyvin, ja jopa vesikin pysyy poissa! tathtoo vaan tota romua tuleen turhan paljon ja nopeesti tonne lattialle:( |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42344
Tollasen kaarisotkun sain sitten aikaseks, viel puuttuu joitakin tukia, mutta eiköhän noillakin jo pärjäis. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42345 PIti ruveta tankkia tekeen että saa testattua rumilusta, 2 laiskelevyä laitoin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42346 Toimiikohan tollanen kuppi ja reikä räpellys, vai tuleeko vaan vesikeräin! Ideahan olis ettei kallistusissa pääsis löpöt karkaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42347 Tankki paikallaan sovituksessa, tilavuutta karvan alle 100l:) Tehty 1.5mm plootusta, painaa kyllä aikapaljon. joten se siitä laihdutuksesta:( |
Tuo kuppi ja reikä on vissiin ihan toimiva, mutta kyllä se vesikin sinne kertyy. Kierretulppa pohjaan, josta saa veden laskettua pois?
Itsellä mielessä kahden säiliön ratkaisu, eli pääsäiliö-sähköinen siirtopumppu-välisäiliö moottoritilassa, josta myös paluu tankille. Välisäiliössä moottorin imu ja paluu, eli olisi jatkuva kierto säiliöiden välillä, mutta välisäiliö olisi aina täynnä. Jostain pienestä paineilmasäiliöstä sais hyvän. Jokuhan palstallakin sellaista välisäiliötä kauppasi joskus. |
Onkos tossa ny HDJ taka-akseli, mutta sit kuitenki HJ:n lukkomurikka?
|
Lainaus:
Murikka vaki välityksellä, kun niitä saa halvalla! Tossa boksissa on hj:n alkuperäsen tankin tyhjäys roppu. Mutta sillä tulee kylllä ainetta pois myös kun avaa. pitäs olla sellanen läpinäkyvä kippo tuol pohjalla niin vois olla parempi. Tarkistin vaan naapurin fordista että ne on jotain valua, paha vissiin hitsata:( Laitan orggis veden erottimen varrelle. toi kaksois tankki kuulostaa järkevältä, ja sais vähän lisätilavutta. Täytyy suunnitella seuraavaan rojektiin, tällä kun alkaa jo olla kiire officrossiin;) |
Lainaus:
|
no ny on karannut lapasetkin lähikyliltä... Mielenkiintoisen näkönen hojo tulossa!
|
Lainaus:
Vai meinaatko antaa koneen olla käynnissä koko talven ja lämmittää sillä tallin? HÄH??? :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tai jos kokeilis kilpiin ja lähtis venäjää koluumaan:) |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42446
Väsäsin rullakidalle tukiraudat, nyt pitäs kestää vetoa eteenpäinkin rullan kautta. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42448 Päävirtakatkasin eristettynä rungosta, jos laittas sen plussa puolelle. Onko järkeä???? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42449 Mites noi bilhelveten akkukotelot, toi tuuletusreikä on suoraan ylös, jos härveli kippaa niin sehän tiputtaa nesteet suoraan niskaan, ilmeisesti pitää tohon päälle vielä rakentaa jotain koteloo että toimii. ei ainakaan näin uskalla jättää kun kotelot on etupenkkien selkänojien takana. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42447 Ahdasta tuolla sika osastolla, tuli ehkä lyhennettyy liikaa:( Olis ollu 4 paikkasena pal kivempi, mutta ei sinne sovi millään enempää penkkejä. |
Lainaus:
Tosta HJ:sta tulee kyl paha laitos! |
Pieleen menee projekti,koska enemmistön mielestä hoojiista tulee maastokelpoinen vasta sitten kun paikallisen rautakaupan teräsvarasto on hitsailtu autoon kiinni ja saavutettu kunnioitettavat 4000kg tai yli!
enemmistöhän on aina oikeassa...vai eikö ollutkaan.... T.Punanenä |
en kyl tajuu mihin se penkki pitäs tunkee:):)
Siis tonne tankin taakse vai! kaverilla on nuffissa semmonen penkki ja voin sanoa että en istus kyydissä vaikka maksettas:) Joo kyl tää on jo ihan pilalla, mutta älä huoli nyt on lankaa koneessa joten hitsataan kaikki kylän raudat kiinni viikon aikana, ja sain tänäänkin hyvää romurautaa haalittua. (Pakko olla hyvää kun on halpaa;) |
No just sinne tankin taakse! :D
Olis tähystäjä ja tankin täyttäjä yks ja sama henkilö, eikä kenenkään tarttis nousta veke autosta...:p |
Lainaus:
|
Kyllähän mä voin tulla sinne taakse pieremään, kiroilemaan ja polttelee tupakkia tankin viereen!
Laita penkkiä kiinni vaan! :D |
tuli taas jotain väsäiltyy,kumma kun kaikkien pikkujuttujen tekeminen vie eniten aikaa..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42733 Hyvännäköset vassut murros pesissä:) nyt on perä irti ja viety asiantuntijoille shimmattavaksi. Vittu että laakerit on vapari ja lukkomurikoissa erikokoset, jos jollain on lukolliseen perään halvat poskilaakerit saa viedä offivarusteelle;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42734 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42735 Tällästä rättiä rupesin sovittaan, besterin kuomu. aika helvetin hyvä, ainut miinus takasivuikkunoiden puute. ja thomaksen penkki jää sateeseen:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42736 ja noita sovittelin kun ei noi lehdet näytä ehjinä pysyvän:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42737 Ei uskos että on plasmalla leikattu! täytyy vähän rälläkällä siistiä vielä. |
Näyttää muuten ihan mansikkajugurtilta noiden murrosten vasukat...tai no tulee siitä jotain muutaki mieleen!:D
Toi rätti on just niin PÅP, ettei haittaa vaik takapenkkiläinen altistuu sateelle ja metsässä teutaroiville satiaisille... Aiotko tehdä mootorille mitään? |
|
Katos meijän penan kikkare on eksyny kans kuvaan, en huomannukkaan kun räpsin.
Rotikka vanhushan se, tallikaverina. Koneelle olis tarkotus joskus talvella tehä jotain, tai ei koneelle vaan sen ulkopuolelle! kunhan pääsee nyt ensin kokeileen kestääkö noi räpellykset edes vaparin huimia tehoja:) |
Kiulua päästy kokeileen, hiljaa liikkuu. öljyt ja naftata pysyy siellä missä pitääkin!
Pakoputki pitäs värkätä ja joatin pientä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45937 Ruma se on, siitä ei pääse mihinkään:) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45941 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45940 Tollasta panssaria rupesin tekeen, pitäsköhän laskea panssaria silleen että sais suprasta levystä tehtyy koko paskan vai jakiksen kohdalle tollanen nyppy, kumpi nyt sitte olis pienempi paha? Vaihteostot on jo nostettu niin ylös että ylemmäs ei pääse:( http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45939 Apparin penkki pitäskiinnittää vielä ja jostain löytää apparillekkin vyöt. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45938 sittä katolle 3mm köykämiini:) |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48997
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48998 Sain sitte vihdoinkin penkit ja vyöt kiinni, tuntuu kyllä tukevalta 4 pisteelläkin, ei oikeen se viides tullu järkevästi niin jätin pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48999 keppejä riittää, jokaista joutu muokkaan jotenkin etttä mahtu penkkien väliin, puuttuu viel etulukon kahva, ken ei oo osii siihen perkeleen murikkaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49000 Tollanen pakari tuli, ei pitäny noin tehdä mutta en viittiny sitä tohon ruttuhelman viereenkään pistää. J menee kuitenkin uusiks heti kun jaksaa ruveta sitä mutkaa ruuvaamaan tohon sarjaan;) Mahtaako toi bilteman joustostydeemi kestää tollasta taivutusta, vai pitäskö laittaa ihan mutka siihen tilalle? Ens vuonna saan vyöt appareille niin pääsee tohon pihalle kokeilee miten etenee, vihdoinkin! |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49586
pääs vihdoinkin vähän ajeleen, toimi ihan ok, ja etupenkeillä tarkeni näillä pikkupakkasilla ihan jees(-16) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49585 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49587 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49588 Viel tarvii jaksaa turaa eteen kierteet, takaperin pääs mäkeen nätisti mut etuperin ei tahtonu nousta. kun noi perkeleen vankkurit ottaa jokapaikkaan kiinni. Mistähän sais sellasen matoruuvvi rullakidan, mikä liikkuu poikittain että kelaa vaijeria nätisti rummulle??? Naapuri sano sellasen jossain autossa nähneensä, ja se olis tässäkin poikaa, meinää eteenpäin vinssatessa kerätä vaijerii kasaan ja tiputtaa kelalta. takapenkki taitaa vaihtua vielä aidoksi bj:n lankku penkiksi niin saa 2 urpoo paksiin kyytiin:) |
No täällähän on tapahtunu vaikka mitä!
Aika äijjän laitteen sait aikaan! Kyllä tolla kelpaa rapaa lennättää! Saakos tuota takapenkkiä tulla koe istumaan joku päivä? :D |
On se ruma!!!
Kyllä oot onnistunu tekemään ainakin Suomen rumimman hoojiin, ellei peräti koko Telluksen rumimman. :D
Mut ei se mitään, jos itte tykkäät ja jos se vielä jopa toimii. Ja puntarille toi pitää saada, veikkaan että taitaa olla aikapaljon kevyempi ku hoojiit yleensä. |
Tuleekohan HJ:sta kovinkin etupainoinen tollasena, kun takaa puuttuu aika paljon rautaa?
|
Mites tuo tuplalaatikko, onko riittävän tiheet välitykset?
|
Saahan sitä tulla koe situmaan:)
Joo ei ihan silmiähivelevä kapistus mutta tosiaan toimii! Katsotaan millon saa kunnon koe ajoissa ajettuu viat ulos ja puntari onkin jo sovittu vien laitteen joku päivä kun kärry on vapaana;) On tossa vähän etupainoa, mutta vinssi ja tankki on takana, teki mieli siirtää etuakselia eteenpäin mutta ei halunnu aksseliväliä pidentää ja tuplaloodan takia ei taka-akselia voinu tuoda yhtään eteenpäin, kardaani jo nyt vähän riski kulmassa ulos joustossa. Välitykset olikin sitte parasta mitä kokolaitteessa on:) pitää pyytää kaveri kuvaan viikonloppuna ero vakion ja tän välillä kun molemmat loodat on ykkösellä, ite kun oon niin käsi et en osaa niit videoit uppii mihkää:( Tosiaan kun pitää taka lootaa 2 ja hämmentää etuloodasta niin 3varmaan vastaa alkper 1 Tä. |
Lainaus:
|
Muista sitten, että pakki kahdesta lootasta ja auto kulkee eteenpäin.
|
Lainaus:
|
oon kans miettinyt tota kiilakeulaa ja kierrealustaa omaan, pitää vaan takarunko kyllä ensin parsia ja koppa käyttää irti...
|
Juu kyllä kiilakeula kannattaa:)
Tänään se sitten antautui, meinään toi tuplalaatikko turakki. Luultavasti holkin boorit "korkkas" vitutus oli sen verta kova että tänään en alkanu purkamaan. Nyt saunan ja muutaman kaljan jälkeen olo on ihan jees:)¨5h se kesti, ihme että hajos just kulman notskipaikan edessä! veijo essolle hinauksesta kiitokset. Nyt vaan vanha pommivarma 4v takas, beadlocit vanteile, GR:n jakarit ja jouset eteen, turbo ja cooleri paikalleen niin päästään taas riehuun. |
Sivu luotu: 01:19 (GMT +2). |