|
Kekkulan Hj
No pistetään ny tästäkin vehkeestä tänne pikkusen jotain.Pitkäaikainen haave Land cruiserista toteutui viimein. Autona siis HJ61 vm-87 lukoilla,33muttereilla, jonka ostin elokuussa 2008. Silloin ajette reilut 400tuhatta. Auto perus siisti ei ruostetta juurikaan havaittavissa.
Laitetaan nyt kuva siitä kun hjn ostin. Heti oli vähä kokeiltava maasto kelpoisuutta ns. helpolla pellolla. No taidettiin 6tuntia hieroa pelastus autoja irti. Traktori oli pakko hakea. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21476 No tästä viisastuneena vinssi kauppaan. Valitsin jostain syystä(raha ja epätieto) Come-Up 9.5 Vinssi istu kivasti paikoilleen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41997 Taas ajeltiin jonku verran sielä sun täälä. Vinssi paloi jo neljännellä vedolla väärän käytön seurauksena ja alimitouksen takia. Korjaus osittain takuutyönä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42000 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42002 puskuri tuli väkästeltyä ja valoja katto täyteen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=21477 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42004 Helmapalkit ilmestyi vasta kun ovet ja helmat ajettu lyttyyn. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42006 Taka apurunko meni poikki joten sekin tuli tehtyä uusiksi http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=22085 Tarrat lähti ja vanteet vaihtu 10x15" gragareihin sekä kytkin vaihtui extreme outbackin sintteriin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42009 Renkaiksi hommasin 36x13,5-15 irokit beadlockeilla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42010 Vaihdelaatikon kannatin palkki vahvistettu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42012 Pohjapanssari. Materiili 4mm hardox http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42013 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42014 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42019 Ruoste korjailua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42015 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=42016 Tällä hetkellä auto on tämän näköinen mutta suunnitelmia on jo pää täynnä. Työvaloja ilmestyny katolle tän jälkeen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41991 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41994 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41996 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41992 Tää ei o nyt välttämättä järjestyksessä mut siinä suurin piirtein kaikki mitä autolle tehty, mitä nyt perus rempat sun muut murros jumpat. Jatketaan kun taas jotain tapahtuu:D |
Ei muuta kun sen verran nostoa autoon että saat ne isommat kummit mahtumaan.
|
SOA suunnitteilla tai oikeastaan jo suunniteltu mutta itse työ vielä tekemättä.:(
|
Kato kato osasit laittaa kuvat ;) Kyl siittä vielä kunnon vekotin tulee..:)
|
ei se nii amerikan temppu ollukaan
|
Juu... SOA:aa huutaa tämäkin cruiseri
|
SOA n tekoa suunniteltu taas lisää. Onkos kuinka moni toteuttanu sen ilman tuplanivel kartaania? Sain tossa vähä sellasta infoo että pärjäis ilman tuplaniveltä mut kuin kestävyys ja käytössä menee?
|
Pientä edistystä tähänki. Osia haalittu pikkusen.
Vinssi löyty Ekiltä. Kiitos. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47422 Etukartaanin sain sopivasti ihan tästä läheltä.Kaikki osat löytyy ja uusia kaikki. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47423 Ja niin tälläsiä unibaaleja jäi käsiin. Mitä porukat mieltä kestääkö tractionbaarin päässä? Vai onko se riipusta tehty paras vaihtoehto? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47424 |
saitko keskilaakerinkin ? mitä maksoi ?itse vaan pesin keskilaakerin ei ollut välyksiä ja hyvä tuli :)
etuperän onkosse nyt pinjonin laakeri on kyllä ihan soseena heiluu kardaaninlaippa mukavasti, siihen täytyis vielä löytää inspiraatio vaihtaa ne :D lisäks vinssin ulosoton stefa rupesvuotaa ku pyöritin sitä...:mad: pitäs varmaan ottaa pois koko ulosotto.. |
Joo on kartaaniin kaikki hilut mitä tarttee ja kaikki uusia. Tarvii vaan koota se. Näyttää mielenkiintoselta hommalta. :D Sanotaan ny oli sopivan hintanen ku kaverilta ostin. Tästä kiitos Larille.
Tilasin juuri Tamgearssista repullisen osia mm. etuakselin tiivisteet,olkalaakerit ja ne ns.kovemmat murrokset plus jotai muuta tarpeellista roipetta. Lisäks Lipposelta tulee kans rouhekopallinen tavaraa. Nyt alkaa oleen osat kasassa. Enää itse toteutus. Kytkimen kanssa tapellu nyt viikon. Jostain menee nesteen sekaan ilmaa. Työsylinteri vaihdettu,poljinsylinteriin vaihdettu uus mäntä/tiivisteet. Saa nähdä toimiiko nyt. Ongelma ollu vittumainen kun on hyvin ilmannu nii päivän parin päästä taas ilmaa nesteen seas. Onko muilla ollu samaa vikaa? Ja mitähän Toyotan omaan tiiviste sarjaan kuuluu? (tarvikkees tuli mäntä ja sen tiivisteet) |
Ei sieltä letku mistään olis rikki vuotais liittimistä?
Joo ja kardaanihan tuli kotiin tuotuna. :) Ilmoittele kun alat tekeen tätä niin pääsee katteleen viereen :D |
oliko noi tamgersin murrokset ne uuden lj/rj ne hd-nivelen kokoiset isommat vai ne tavalliset mitä väitetään kestävemmiks, kun on ilman sitä rasvauraa?
|
kai ne on iha perukset. Otetaan ny varalle vaan. Nyt on ehjät paikallaan. Jos sitte kesällä lonkkarit:cool:
|
Tuli väännettyä koko yö uutta vinssiä nokkaan eikä siltikään saatu sitä kunnolla kinnni vielä. Puskuri jäi tekemättä. Illasta laitan kuvia joita Offi-osku näpsi kiitettävästi.
|
Kohta pääset laittaan kuvia...
|
Taas jotain tapahtunut. Vinssin asennus ja uusi puskuri viritys.
Kuvat on kivoja joten kuvia. |
Tyylikkään näkönen puskuri,vähän uutta lookkia tavanomaisten puskurien sijaan:)
|
Sitä vähän haettiin ettei olis samaa näköä kuin kaikissa muissa :) Omasta mielestä onnistuttiin hyvin.
|
noo tulihan siitä pikkusen tavanomaisesta poikkeava. Pientä hieno säätöä se vaatii. Veto lenkit yms. valot
|
Kyllä siinä jo valot näky killuvan kun kylällä ajelit..
|
päivitellääs tätäkin. Työt haitannu ropaamista. Pikkusen nyherretty jotain. Webaston laitoin pakkasilla kun oli niin prkl kylmää. On tosin vaan 5kW malli. 12v järjestelmän värkkäsin myös toimintaan.
|
Hopi hopi vielä pääsee kevään ensi kurakoihin ;)
|
oisko sen pohjapanssarin toisenkin pää aiheellista olla vähemmän äkkijyrkkä kun pito ei aina riitä kantojen irroitukseen vaikka tahtoa olisikin:)
|
Joo kyllä sinne panssariin tarvii tehdä sellane loivempi kulma ihan vaan jäykistyksenki takia. Ei se kestäny kunnolla pudottaa kiven päälle.
|
Profiilista voi kekkula linkitel ite loput, mut täs nyt muutama..
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60125 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60124 |
varaosa hankintoja. 61 ja 60
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60117 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60119 |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60769
tän hetkinen tilanne. Viälä puuttuu mm. ohjaustangot, jarruputket/letkut, välitetty jakoloota, paineilma tsydeemit, traction baarit ja ja kaikkee muuta pientä ja isompaa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60768 |
Ompas menny Helmi 2 huonoon kuntoon siis tuo puna/musta varaosa hojo ja nuo irokit on ollu samaisessa autossa kanssa alla..
Katos Viltsun profiilista niin on hieman ehjempänä :) |
Joo kyl se punanen oli Viltsun aikaan hienompi. Mulla on ne irokit tosta autosta, hain ne viltsulta ennen kun se auton pois.
|
kylläpäs on riipuke hurjassa kulmassa :D
|
Joo näyttää hiukka hurjalta mutta toi toi auto on ollu pukeilla koko ajan ja noi jouset ei oo saanu viä yhtään painoo. Voipi olla että tarvii joku riippu stoppari tehdä.
Tai niin.Voiko tollasta vastaavaa tilannetta tulla ajossa? Siis että täys ulos jousto molemmin puolin yhtä aikaa? |
Topparit
Joo kandee kyllä jonkunlaiset topparit väsätä ettei muljaha jouet jos jonnekki töksähtää.
Ja saattaahan ku oikeen iskettä jossaki ni keulaki olla ilmasa. Mutta hoijjakkarojekteja on aina mukava seurata:) |
Tän päivän saldo oli aikas lyhyt.
Perä murikka hierottu putkeen. Oli lukko haarukan pultti poikki ja sitä piti metsästää kissojen ja koirien kans. Kun sitte sovittelin akselia alle niin sattu silmään että norra on poikki. No ei muuta uusia jousia tilalle. Huomisen hommia. Enää ei oikeastaan puutu kun ohjaustangot, niitten kans hiukka ongelmia kun offi tarvikkeen väki siä laatokalla. Ei tuuraajat oikei tiä mitä lähettää. Noo odotellaan. Kyssäri: Voisko joku mittailla omien hjiitten korkeuksia. Vaikka jostai pyörän kaarista,katon reunasta sun muista kohdista niin sais vähä selvile kuinka yli korkee tosta ny tulee. |
Navan yläreunan ja kaaren väli 50 cm takana ja 49cm edessä omen 2" korottavalla sarjalla. Ei soa, kaaret orkkis eikä korinkorotuksia.
|
Sehän on viikonloppuna ajos ;)
|
Noo ehkä aika lähellä ajo kuntoa on.
Kuvat on kivoja http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60861 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60860 billet osia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60859 |
Pyörillään.
Ohjaus ja jarrut plus jotai pientä ennun ku voi ajaa. Nii ja traction baarit tietty http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60869 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60870 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60872 |
Ajeltu jo pikkusen tietä pitkin koe ajo mielessä. Pelittää iha kohtuu hyvin.
|
Täytyy koittaa kerit viikolla käymään kattoon että miltä näyttää :) Joko Tractioneita suunniteltu? Sit viel kun saa maastokummit ;)
|
Joo soittelet vaan.
On niitä tankoja suunniteltu jo iha riittävästi ehkä liikankin. Tarvii iskarien paikat tehä ensin tai vaikka samalla mutta kuitenkin. |
No no. Jonkun verran varovasti tiellä ajeltu. Pelittää kun on vielä tiellä pysytty.
To Do listaa: Jakolaatikon vaihto välitettyyn (hankittu) Kompuran asennus Lukoille ilmaletkut Traction barit Etukardaani Pohjaan lyönti kumit Sähköhommia Levikkeitä.... On siinä viä aikas lailla nyppimistä mutta mutta... |
Lainaus:
Ton kuvan kans oon konttorilla käyny useammankin kerran onnistuneesti.;) |
Eli nyt on jakolaatikko vaihdettu välitettyyn(taitaa olla Killer-wo n setti sisällä) ja periin laitoin jo aikasemmin 4.11 välitykset. Menee 33silla oikei tosi hiljaa,tars huomenna koittaa 36silla kuinka niitten kans pääsee.
|
Mulla on hj:ssä KillerWon rattailla kasattu 3.05 jakis ja ei voi ku kehua! 38" renkailla voit köröstellä vielä erittäin hyvin metässä. Vakiovälityksillä ei saanu ku kytkimen ja pään kipeeks! 4.88 perävälitykset on ollu lisäks vielä mielessä, mutta tieliikenteessäkin ois tarkotus vielä pitää ja tyhjäkäynnillä jaksaa metsässä mennä ilmankin.
|
Hyvä tietää että se on hyvä.
Mutta mutta ongelmia jakolaatikon kanssa on. -Jumalaton ulina. Ihan niinku olis suorat hampaat laatikossa. -Ja ja se kuumeni kättäpolttavaksi noin 40km ajolla. Eli kaikki ei oo kunnos. Huomenna auki ja tutkia mikä on. Onko kellään mitää hajua mikä viturallaan.? |
Lainaus:
|
pronssihelat kunnossa ja kohillaan, ja kokeilitko ennen kardaanien asennusta miten pyörii laippa vaihteisto vapaalla.
|
Öljyä on ja vielä kallista synteettistä mökää.
Ja helat liimasin vassulla paikoilleen. Tarvii koittaa ne laipat vielä uudestaan, muistaakseni ne pyöri helposti käsin. Ulvominenko tulee jos laipat liian kireällä? Vaiko koko laatikon välys liian pieni? |
laitoitko kaikkiin väleihin paperitiivisteet missä on alunperin ollutkin?
|
laitoin tiivisteet oikeisiin paikkoihin.
Vähän lisä selvitystä asiaan. Välitetty jakolaatikkohan on 4-lovisen laatikon perästä, itse sovitin sen 5v-laatikon perään siten että jätin oman jakolaatikon etu kuoren ja siihen tämän välitetyn takakuoren.Tämä siksi koska 4v n etu kuori on erilainen. Sorvasin prikan pää akselin rattaalle jotta saan sen oikeaan kohtaan. Takakardaanin laipan vaihdoin 5v mallin laippaan ja taas etukardaanin laipan 4v mallin laippaan että saan tuplanivelen kiinni. Ps.tein juuri uudet reiät 5v etukardaanin laippaan. Saan sinnekinsenmikä sinne kuuluu,jos vaikka auttas. Autolla ei ole ajettu 4-vedolla vielä kertaakaan laatikko ropauksien jälkeen vaan ainoastaan kokeiltu kytkeytyykö se ja kytkeytyi. |
Vähän uusia kuvia. Se jakolaatikko hommakin selvis, oli vähä vääriä osia joiden luulin sopivan mutta ei niin ei. Nyt ajellaan normi väleillä toistaiseksi.
Tai no nyt ei ajeta ollenkaan kun pinjoni akseli katkesi takaperästä. Renkaat vaihtu 38,5/16-15 tsl:liin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69106 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69114 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69113 |
Tuli hommattua tälläinen kilvetön projekti vehje.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69466 Pientä testi ajoa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69470 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69467 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69469 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=69468 Suunnitelmissa Hj:n akselit lukoilla,kaaret, ehkä kierteet ja joku voimakas moottori automaatilla. |
TSL alle ja mettään!!
|
tuutko vinssi autoks jos vloppuna kokeilee TSL:lien kans sielä sun maastois?
|
Eiköhän sitä kerkiä lähteen..!
|
Onko miekkahihat sanonu mitään tuosta kilven paikasta keulassa ?:rolleyes: Vai näkyykö se kunnolla eteen ku ei kuvista erota :confused:
|
Jaa see onkii oranki hiluski. Kuukleen ku kirjotat oranki offroad ni tulee vähä parempia kuvia laitteesta.
|
Ei oo koukut sanonu kilvestä mitään. Tossa jossai välis ajelin 2kk ilman etu kilpeä ja ainoastaan kerran lähti perään ja tarkasti tiedot koneelta. Kai se sen verran näkyy mitä tarvii. Se on siinä eri hyväs paikas, pelastanu muutaman tolpan välähdylsen.
Jaa että hilusta löytyy jotain tietoa jo ennestään. Tarvii tutkia. |
Käytiin hiukka hiluksia kokeilemassa ja oikein yllätyin sen kykyihin ihan tollai vakiona.
Tarvii laittaa vauhtia akseli vaihtoon että saahaan lukkoja peliin. Ja niin mistäs niitä jakisen välitys sarjoja saa parhaiten? Edit: Lipposella näytti olevan |
No taas jotain tällekin. Laitoin hjn ajo kuntoon. Eli ugly hj:lta 4.88 perät ja jakolaatikon kokosin.
Hiukan avarsin pyörän kaariakin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70783 Ajelin tiellä reilun 50km testi lenkin kunnes kävi näin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70785 Eli juuri käytettynä ostamastani rengas vanne paketista hajos vanne. Ja ihan oli tuuriakin mukana kun ei tullut autoja vastaan. Hj pyörähti murto sekunnissa poikittain tiellä.:eek: Onko tää ny ihan normaalia että vanteet hajoaa isoilla renkailla? En oo saanu autoa soan jälkeen viä oikein kuntoon, woblaa aika tavalla väliin. liekkö se vaikuttanut tohon vanteen hajoamiseen? |
Huh huh onneksi ei käynyt kuitenkaan pahemmin eli tuuriakin oli, mutta ei pitäis kyllä woblauksen hajoittaa vannetta.
|
aikamoinen kalahdus täytyy pyörään käydä jos tolleen käy :O
Iteltä on kerran lähteny mutiaisen kyljestä kämmenen kokonen pala maantiellä kerrasta irti, mutta vanteet on kyllä aina pysyny koossa. |
Minkä merkkinen vanne tuo on? Mangels yms halpavanteissa on tosi heikko ja ohut keskiö. Kun vetää pulttipyssyllä mutterit auki tai kiinni niin näkee keskiön notkuvan. Auton valmistajan omat vanteet ei sitä niin herkästi tee.
|
Mulla kävi samalla tavalla yhelle mangelssille. Tuokin tais olla mankeli noista koristepulteista päätellen?
|
Kaippa se mangelssi oli. Ja itte en oo ajanu tuota vannetta mihinkään, joku ehkä joskus tölminyt johonkin.
Mutta mitä tästä taas oppi. No sen että kaikki pitää itte tehdä joten tilasin offivarusteelta Gragarit ja huomen jos muistais Jormalaiselta viä kehät tilata niin tekee sitte uudet ja jättää loput kolme "ehjää" vara renkaille. Voisin siitä vaikka yhden kaks myydäkin jos joku tarvii. |
..
no ei kyllä nuo vanteet virkkanu mitään sillon kun ne vielä kaverin ruiserin alla oli, ja vaikka pikku lenkki joskus metässäkin ajeltiin, vaan eipähän siitä ikinä tiedä mit tapahtuu. :/
kyllähän ne nuo isot renkaat ravistaa, minkäs voi kun nuo ole niin symmetriset keskenään kun niin isot ovat. mutta hyvin niillä pääsi, ei paljo haitannu jos kannon yli ajeli. :D |
Soittelinki sinne vieremälle. Eikä tää ny kenenkää vika ollu että se hajos ny. Olishan se voinu siäki hajota yhtälailla.
Mutta kohta pääsee ajeleen kantojen yli näillä TSL:lliä, ei ne oo tielle tarkoitettu vaan metsään:D |
Uusien vanteiden teko aloteltu.
|
...
pistähän kuvaa uusista vanteista! :D
|
No niin vanteet valmiit ja yksi taisteltu vanteelle ja muut taisteltu vanteelta. Aseina oli leka ja iso leveä tylppä taltta. Ei tarvinnu montaakaan tuntia paukuttaa kumeja irti mutta lähti kuitenkin. Tähänki hommaan olis varmaan jo joku muu konsti mutta en sitten keksinyt muuta.
Pari kuvaa. Gragar 10x15 ja jormalaisen kehät. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71410 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71408 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71409 tää on vähä haitannu Hj:n laittoa ja kohta tänki ropaus alkaa uudestaan. Ps. Kaverin auto. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71407 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71405 |
Maastotunkilla hojon nokan painoo hyödyntäen painat renkaat kätevästi irti vanteelta.
|
Vihdoin vanteet valmiit ja eilen laiteltii renkaat vanteelle. Saa nähdä pysyykö ilma. Jätin siihen sisemmän kehän hitsi saumaan sellasen pienen reunan mihin kuvittelisin renkaan tiivistyvän paremmin.
Kivoja kuvia: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71478 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71483 Raptori näyttää aika pieneltä:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71477 Samoin aika pieneltä näyttää uuden nelikko vehkeen rengas. Siitä laitan kuvia kun ehdin. Paljastetaan että litran pannu ja alennus vaihde löytyy. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71480 Tässä vielä vanhat vanteet. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71481 Tästä kuvasta huomaa että se vanne mikä hajos oli jo valmiiksi murtunut, on hieman ruosteessa murtuma kohdasta. |
No prkl. ei teillä mennykkään ilta pelkäks kaljan juonniks (täälä meni) Näyttää kyllä toi rengas sairaan isolta tossa kompiän vieressä. Tai ei se mitää näytä, se on.
|
Pikku ajelu suoritettu tänään. Sillain testi mielessä käytiin sakenn mailla ja metsissä. Ei hajonnut mitään, käsitöntä, vaikka joutu paikkapaikoin antaan sorkkaakin.
Sekalaisia kuvia kun ne on kivoja: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71614 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71616 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71617 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71615 ja sokerina pohjalla uusin neliveto hankinta. Huomenna jos pari parempaa kuvaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71618 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=71619 |
Winssi
Tossa noita kuvia mun HJ:n takavinssi virityksestä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72100 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72099 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72098 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=72097 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=58949 |
No siinähän niitä, tarvii alkaa suunnitteleen sitä paikoilleen.
Mutta kyselempäs nyt täälläkin ratkaisua ongelmaan, nimittäin Hj woblaa aivan käsittämättömästi. Ei pysty ajaan kuin max 60km/h. Kaikkia on koitettu tehdä. mm: -uudet jousien puslat eteen -uusi ohajus iskari -olkalaakerit ja pyöränlaakerit kunnossa -nivelet uusia -jousien kiinnikkeiden kunto tarkistettu -pyörän kulmat about nollassa(rullamitalla säädetty) -ja kai sitä jotai muutaki on koitettu tehdä muttei oikein tunnu auttavan. Pitäiskö tehdä panhard tanko? Miten, onko kellään kuvia hjssa olevasta panhartista? Edit. Kokeiltu erikokoisilla renkailla ja paineilla mut kokonaan ei woblaus poistu edes 33" renkailla. Pahinta tietenki kaikkein isoimmilla pyörillä 1,5bar paineilla. Eli 38,5-16-15 |
koitas laskee paineet, vaikka tonne 0,8 kun rengas on kuitenkin noin iso.
|
Njoo oon kyllä koittanu 0.8bar kin. Sillon pystyy nyt jotenki ajaan mutta silti on sellanen ettää alkaa vai ei woblaan. Tarvii ny testailla viä lisää
|
jos niis on molemis rengas sarjois sen verran pystyheittoo että vemputtaa?
kokeile pyörittää tasapainotuskoneessa siinä näkee hyvin jos on heittoo kumis... vähän ku laittoi aurausta auttoi ainakin mulla sekä tsl kans että creepyjen. |
Woblotiflot?
Sähän olit muistaakseni kääntäny napoja "sentin" ni tuli vaan mieleen että olisko se liikaa ku ei toi etupinjonikaa oo kovin pystyssä. Sitähän vois kokeilla kääntää pystympään sellasilla kiilapaloilla mikkä pistetään jousen ja akselissa olevan pedin väliin.
Laskin tossa että jos akseliputken halkaisija on 80mm (en tosiaan muista mitä se on) ni sentti kehällä on n.14 astetta. Jotta alkuperänen kasteri säilyis pinjonin pitäs olla 14 astetta jyrkemmässä kulmassa mitä orkkis laitteissa on. |
Mulla kanssa auttoi kun pikkusen laittoi aurausta.
Varsinkin kun toi tarkkuus rullamitalla on mitä on niin se voi äkkiä olla vaikka pikkusen harituksellakin... |
tuli ajatus katkos. siis haritusta ku laitto niin autto.
sillainhan on hyvä mitata auraus maasturista, että laittaa esim ruuvit renkaisiin takapuolelle akselin korkeudelle, ja mittaa välin, ja sitten ajaa rengasta puolikierrosta eteenpäin, ja mittaa uusiksi. |
Tällä on taas pikkusen ajettu. On vaan ollu ongelmia vetoakselin pulttien kanssa. Menny jo kerran molemmilta puolilta poikki. Jos jollain ylimääräsiä kartioprikkoja saa tarjoilla vaikka YV:nä.
Levikkeet laitoin kumista ja jonkinlaisen snorkkelin kyhäsin mutta niistä kuvia joskus. |
Vetoakselin pulttien? Ootko saanut niitäkin poikki jo? Vai tarkoititko niitä pyöränpultteja?
Täytyis koittaa itekkin saada suzuki ajoon niin vois käydä taas ajeleen, mul olis pikku visio mis vois käydä ajelee. |
Kyllä, vetoakselin pultteja. Mutta sain jo ohjeistusta siitä kuinka ne saa kestään.
Edit: Ja kaikkihan ne kerralla menee |
Tälle ei oikein oo tapahtunu mitään. Niin no snorkkeli tuli laitettua ja kumin soiroa levikkeeksi eteen.
Katsastaa yritin mutta muutama pikku vika reputti senki. Kuvia: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74146 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74147 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74149 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74148 kevennys kuvat: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74151 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74150 |
Jaahas, Hiluski projektia siinä pikkusen aloittelin.
Ensimmäiseksi talviunilta herätys: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74325 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74328 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74329 Purkua. Otin vaan lavan ja lokarit poies: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74321 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74320 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74322 Runko tuntu olevan muuten kohtuu kova paitsi repsikan etu jousen takaa poikki. Tästähän tulee joku kikkailu auto omiin ajoihin, jälki tulee olemaan sen mukasta :D |
Edittiä.
Tästähn meni molemmat lippos kromot kerralla ja sitten toi lukko. Tällästä tänään Hjn kanssa. Toyota 1 Lippos kromo 0 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74443 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74444 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74446 Mutta ei tässä vielä kaikki. Lukkokin sai himpunvverran kipeetä. Aika sileeksi meni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74445 |
Kokeilin miten rengas käyttäytyy pikku paineella. Kuvassa öö 0,4bar ja on näin.
Rengas 38,5/16-15 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74958 Ja auto on näin http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74960 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74957 Öö mikähän olis paras paine vai tarviiko se koittaa vaan.. Hiluxiin tuli kivoja tankoja sekä varsia kasa. (romun työpuhelimen kuva. Anteeksi) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=74961 |
Lainaus:
|
Taisin jossain tarra puljussa teettää kun töihin jotai tarroja hain. Ja on hyvin kestäny aurinkoa.
Oliskohan ollu nokialla joku tarra paja |
Selevä homma.
Paljon tuli korkeutta ku teit SOAn?? Siis se korotus paljon?? |
Toi 0,4 bariahan näyttää ihan hyvältä, kun tuossa kuvaustilanteessa kuitenkin iso osa auton painosta just kyseisen pyörän päällä. Ja jos tuntuu liian löysältä, niin nosta 0,45 - 0,5 - 0,55 kunnes tuntuu sopivalta omaan mieleen. Paksussa lumessa voi olla hyvä vaikka 0,3 paine. Ei se oikein kokeilematta selviä ja siltikin toisessa tilanteessa joku paine parempi, kuin joku muu:D:D:D:D
|
Tarvii tosiaa testiä tota paine hommaa. Kohtuu paha ajaa tiellä noilla paineilla. ;) Tosin ihan pikku siirtymiä vaan(max.20km).
En oo oikein mittaillu tota korkeutta vieläkään, unohtu mitata ennen soa hommiakin eli paha veikkailla. Nyt on katsastus homma meneillään eli uusinta näytölle menossa jarruista. Eikä ne siellä "peltoauto konttorilla" mitään sanoneet korkeudesta. Vaikutti ihan siltä että luulevat jousien olevan alunperinkin akselin päällä. Mutta on voin mittailla jotain korkeuksia kun pakkaset lauhtuu. Nyt ei huvita. http://www.youtube.com/watch?v=4Ii_xkwM0Jo |
Oonko noi kuvat viljakkalassa otettuja? näyttäs vaan tutulta. :)
|
Sieltähän ne hallin pihasta. Ja sehän on se halli missä tehdään nopeita kilpautoja
|
Jotai tännekin. Auto (HJ) on taas seissy pihassa kun inspiraatio loppu korjaamiseen.
Ei oikein nappaa vaihdella murroksia joka kerta kun käy ajamassa. Pitkäpeltoja odotellaan mutta ameriikan mies tuntuu olevan nihkeä lähettään tänne mitään. No jos kesäks sais. Eilen pikku hanki ajelu. Lumi on varmaan laskenu tai koostumus muuttunut kun TSL:lläkin pääsi umpihangessa pienellä puolella. Kalustoa tuli hankittua taas lisää: Tää tuli sitte offiveskulta meille, enempi rallicrossi auton kuljetukseen/kisareissuihin mutta voihan sillä offiautoakin kuskata jos siltä tuntuu. Ei tarvi traileria ja korttia hankkia.:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77228 Pientä laittoa bussissa on että saadaan se mieleiseksi mutta aika pientä vanhaan verrattuna. Katsastus tarvii hoitaa myös mutta siihen ei pitäisi olla mitään estettä. Ihmettelin kun käynnistin tossa joku päivä volvoa että mikä kun ei lähde. Tässähän ei hehkuja ole(vm-78 VOLVO B-58),siis pakko syöttöä kehiin mutta ei. Aikani starttasin nappi pohajassa ja akut rupessiinä jo sippaan. Kokeilin sitten toista nappia varuiks jos vaikka väärä nappi ja kappas heti tulille pienen pienen savun saattelemana. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=77230 Painoin ekaks jotain ihan väärää nappia ja varmaan meni sylinterit täyteen naftaa ku noin savutti mutta lähti kuitenkin. |
Karkaa lapasesta
On tullu oltua hiukka kuumeessa, nimittäin porttaalikuumessa. Ja sehän ei helpottanu muutaku hankkimalla sellaiset :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=78042 Eli HJ:sta tulee sitte porttaali vehje. Olis kaikkia osiaki myynnis jos on jollakulla tarvetta. Laittelen jonku myynti ilmonki jossain välissä mutta jos kiinnostus heräsi laita vaikka yv:tä niin vastailen sieltä. |
Missä vehkeessä nuo akselit on ollu viimeksi kiinni?
|
Sivu luotu: 05:21 (GMT +2). |
|