![]() |
HJ61: Kakskytä vuotta ja sikana
Toyota Land Cruiser HJ-61 4.0L TD 1987, huoltoautoksi rekisteröitynä. Pienen ikäni tästä haaveilin ja nyt sen sain. Pientä laittoa se vaatii vain ja sitten vinssillä puuhun!
Kuvassa mittapuuna pian kaksivuotias Taavi, auton katto omaa päätäni korkeammalla ja mittaa on viimeisimmän tiedon mukaan 193,5 cm + kengät. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62364 |
Hienoa, mulla sama homma kun vuosisitten hankin projektin.
Empä ole hetkeäkään katunut vaikken ole vielä ajelemaan päässyt, pikkuhiljaa kunnostelen ja suunnitelmat kypsyy siinä matkalla :) |
Laitahan vähän lisää kuvia. Näkee millanen kikotin kyseessä. Onko mitään akuuttia korjattavaa?
Itse sain hommattua viimeinkin sen oman maastobussin viime keväänä. Jotenkin se oli iskostunut takaraivoon että sen pitää olla HJ61 ja mielellään lukkoakseleilla. No semmonen tuli siinä mitattu kattokorkeus on jotain 206-210 cm väliin en muista tarkkaa arvoa mutta korkea se on. Mutta työn alla sekin vekotin on ja hirvee odotus että sen saa takaisin ajoon. |
itse ostin kans viikonloppuna hj60 ja käyn sen torstaina hakemassa (odottavan aika on pitkä) :D se on justiinsa pellitetty etulokasuojia lukuunottamatta jotka on hyvässakunnossa vielä.. takarunko uusittu ja sillee 6 hegen paku :) sit heitän tuon rempatun 61 koneen, 33" reenkaat ja rupeen säästää rahaa lukkoihin :D
|
Ei oikeastaan mitään isompaa akuuttia.
Huoltoauto kun on, niin koko takatila tehtiin yhtenäiseksi tasaiseksi pinnaksi penkkien taakse saakka. Takapenkkien syvennykseen upotettiin työkalulaatikot aukeavin kansin molemmin puolin, tästä kuvia kunhan on valmis. Ruostettahan näissä on aina ja edellisten omistajien purkkavirityksiä saa tovin fiksata. Josko pääsis vielä ennen lumentuloa ajamaan vähän enemmän. Kesärenkaat menee vaihtoon, onko noi BFGoodridgen Mudin hyvät? Kännykkäräpsyjä löytyy Feisbookista: http://www.facebook.com/album.php?ai...1&l=27f9bc86e6 |
Laita mielummin renkaaksi Bridgestone 33 duelerit. Mielyttävämmät pikitiellä ja menee maastossa siinä kuin bfg mt. Offivarusteesta 180 e kipale. Itsellä pyörinyt kummatkin ja toisia mutikoita en laita.
|
Lainaus:
|
Rengaspohdintaa
Tjaa-a. Kattelin tossa matalempaa kuuskymppistä 35" kumeilla.
Kertokaas konkarit, kannattaako moisia edes harkita jos ajaa maantielläkin? :D |
Naftaa menee ainakin 13l/100km, välitykset huononee aikapaljon.(jos vakiot)
§vaatii poikkeusluvan, tai leimarenkaat erikseen:) kiva ulkonäkö++ |
Lainaus:
|
Työlistaa:
Vinssin rullat rosterista ja vaijerin tarkistus/vaihto Lisävalot keulalle + työvalot, uudet ajovalot hankittuna Isoimmat lommot ja paikkamaalaukset Takatuulilasi Puskurit (takapää purettuna) Konesalin läpikäynti Tehtyjä: Ruostereiät umpeen Takatilan lattia ja työkalulaatikot vanerista Massauksia (loput ensi kesänä) + pirusti muuta pientä, kiitos "Pärnäsen" korjaamollemolle... Harkinnassa: Teippauksien uusiminen, vaatisi maalauksen Erikoismaalaus, joka taitaa tulla vasta seuraavaan projektiin jossa vähemmän ajettu tekniikka Isommat/erilaiset renkaat Löytynyt: Haulikon ja pienoiskiväärin patruunoita, käytettyjä ja käyttämättömiä Markan rahoja Sahanpuruja, säkillinen Moottorisahaöljyä, kaatuneena takatilaan ja muuta mukavaa pikkukamaa... Webaston "polttoainesäiliö" = Lasolikannu moottoritilassa, josta korkin kautta letkut webastoon Kaasuvaijerin holkki, vaijeri irtosi kaasaripäästä ostoreissun kotimatkalla kun ekan kerran kenkäsin kunnolla Takajarrupalojen väliltä vaijeri mallia purkka viritys |
Lainaus:
|
Lainaus:
Paras oli kyllä kaasuvaijeri joka irtosi Jyväskylän motarilla ja sain sen ihan itse takaisin paikalleen. Ylpeydentaso samaa luokkaa kaksivuotiaan poikani kanssa kun oppii jotain uutta. "ISI OSAS!" :p |
Renkaat
Alkaa tulemaan rengaspäätökset eteen, auto näyttää karseelta koppimopolta talvirenkailla ja noi mutiaiset ei oikein kuulemani mukaan ole talvirenkaat.
Muuten jopa näyttää siltä että pääsis ajamaankin joskus. ;) |
Pärnäsen korjaamolla on piisannut muuta hommaa.
Hitsasin takapuskuria kasaan ja totesin että melko haperoa... Ehkä sit paremmalla ajalla uusi puskuri, nyt meni suhteellisen kevyellä paikkailulla. Kuvia myöhemmin, rengasvalinta edelleen vaiheessa. Taidan ajella talven noilla pikkurenkailla vaikka helkatan kikottimelta näyttääkin. Josko sais arkiajoon vielä tässä kuussa. |
Noniin, tulipa lisäaikaa projektille... Ihan valtion myöntämä autoiluvapaa, pituus selviää myöhemmin. :D
Pohdin hieman tuota etupäätä, mitkä teillä on kokemukset noiden mekaanisten vinssien suhteen? Kannattaako jättää se ja huoltaa kuntoon, pikku nivelvikaa noin äkkiseltään paikallistettu. Vai pitäisikö hommata hydraulinen vinssi samontien keulille ja sorvata puskuri uuteen kuosiin samalla kertaa? Muuten alkaa olemaan ihan ok, ajovalot kun vaihtaa vielä. Nykyiset ovat melko heikossa hapessa, eivätkä kyllä mene katsastuksestakaan läpi. Aattelin ihan perusnormivakio H4 ja lisävaloilla sit näkyvyyttä. Rengashomman suhteen tulin siihen tulokseen, että ajelen talven noilla nastoilla. Pärnäsen korjaamo näkyi maalanneen vanteetkin jo. Takapäähän on upotettu erinäinen määrä alustamassaa ja valkoista peltikattomaalia. Todettiin vaan että taitaa kestää sen mitä autokin. Oli sitten pakko kysyä, että kauan auto sitten kestää. Kuuleman mukaan ainakin 10-15 vuotta! ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
mitä alempana sen parempi tietenkin, liian edessä se kyllä on. Itellä on toisessa hj:ssä rungon päällä syylärin edessä. Toisessa rungon välissä syylärin alla, tämä huomattavasti parempi koska vinssi pyrkii nostamaan autoa ylöspäin. Tuossa ekassa versiossa vetää keulaa maahanpäin ja vaijeri on todella kovilla. eikä auto tunnu irtoavan. |
Lainaus:
Olisiko kuvia noista modatuista ratkaisuista? Toki löytyy googlella jne, mutta mielellään näkisi oikeiden kokemusten kera oikeita projekteja. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mekaaninen vinssi päätetty säilyttää.
Löytyi pikkuvika, vasemmasta etupakasta pultti poikki, katoin sitä kyllä jo ekana päivänä... Mutta ei valokuvaajan visuaalista silmää kaiketi lasketa. ;) Tuli hommattua tosiaan lisää remonttiaikaa, elämäni eka sakko ja pyysivät kortinkin pois. Mato Valtosen esiintyminen meni sitten suurimmilta osin ohi turhan kiireen takia. Nyt voittekin ehdotella hulluja ideoita projektin suhteen, rahaa ei juuri ole, kun pitää vielä joskus se sakkokin maksaa. P.S. Lahjoitustavaraa otetaan vastaan, nouto onnistuu kunhan saan kyydin. :D |
Ekat ajot takana
Ekat kunnon ajot takanapäin, saldo: Kuskinpuoleisesta eturenkaasta venttiili poikki. :D
Koomisin osa reissua on ko. tapaturman tapahtuminen perus mettätiellä, sattui karahka sopivasti. Ootteko laittaneet metallisia venttiileitä? Kaverini joka fiksasi renkaan ennätysajassa, ehdotti sellaisien laittamista. Mitäs muita konsteja vastaavan välttämiseksi, poislukien paremmin ajaminen, se tulee kun tottuu tuohon hurjaan tehoon ja massaan! ;) Muuten tuntuu että persaus liimaantui penkkiin ja ehdinkin jo todeta HJ:n olevan paras omistamani auto. Pelkään pahoin et tämä harrastus tulee vielä kalliiksi. ;) Tulevaa kesää silmälläpitäen rengaspohdinta jatkuu edelleen. Käytännön kokemuksia nelivedon käytöstä? Tuntuu että takatuuppauksella pitää ajaa enemmän kuin varovasti, nastoista riippumatta, nimimerkillä eka takavetoinen autoni. |
Niitähän on sellasia matalia venttiilejä joihin tarvitaan erikoisnippeleitä että voi täyttää mut se just niissä se ongelma onkin että ne on hankalat ja sen takia veemäisen hitaat käytää.
Itse olen aina turauttanut tämmöset suojat ja ei hajoo venttiilit. Ainoo hankala et melkeen täytyy tehdä venttiili irrallaan tai sit täytyy varovasti hitsuutella ettei se sula. Maalit menee tietty karrelle mut jos on muutenkin kalikalimaalilla maalatut vanteet niin ne voi sit paikkamaalata. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48315 |
Lainaus:
Sen verran tuli tuossa ennen aattoa cruisailtua, että käytiin katsomassa pääsisikö yhdestä mettätienpätkästä läpi. Ei päässyt, mutta tulipa tarvetta ainakin kokeilla hidas neliveto ja toimi ok. Olihan se kiva halkoa tuoretta 30 cm hankea, todettiin siinä et pikkuhiljaa alkaa auto pääsemään maastoon jossa sen ominaisuuksia tarvitaan edes osittain. ;) Pitää seuraavaksi perehtyä noihin lukkoihin ja vinssiin, jotta on homma hanskassa ja vermeet kunnossa kun tarvetta tulee. Kannattaako tuohon laittaa naru vaiko vain tarkistaa/huoltaa vaijeri? |
Myin sitten Octavian pois ja nyt ei ole hetkeen muuta autoa käytössä, pitänee ajella hieman varoen siis. :rolleyes:
Lunta tuntuu piisaavan ja tunkeutuu melkohyvin möyriessä jokakoloon. Hyvin tuntuu etenevän hitaalla puolella ja riittävän suurella pykälällä. Kai tässä rauhalliseen tahtiin edetään kohti sitä pistettä kun joko jäädään jumiin tai auto hajoaa. :D Tällä hetkellä lähinnä ajelua ja omaan rauhalliseen tahtiin pohdintaa auton tulevaisuuden osalta. Kuvia tuntuu kertyvän vähänpuoleisesti, pitänee ottaa joku oikea kamera mukaan joku päivä kun valo ei oikein piisaa noille kännykkäkameroille. |
Ton venttiili suojan lisäks viel kaikkein lyhin tub.venttiili niin toimii hienosti...(lyhin normi venttiili n 1,5-2cm)
|
Talvella tuli ajeltua jonkinverran kun tuota luntakin oli mukavasti.
Kävinpä sitten vappuajulla, piti vaan kevyesti ajella, mutta jumiinhan siinä jäätiin. Tuli lukot ja vinssi tarpeeseen, sinänsä hyvä että tuli ne lukot heräteltyä tällä viikolla.Pitäis varmaan tuota talvirengastusta pikkuhiljaa vaihtaa kunnon kumeihin. Ajelun saldona sain myös etu- ja takapuskureihin iskua. Joku taisikin sanoa auton ostettuani että varaudu takavalojen rikkoutumiseen... :rolleyes: Siitä heräsikin ajatus, että vois varmaan tehdä palkkihelmat ennen kuin rynttään kyljet. Samasta materiaalista puskurit? |
Oven oikaisua ja pikkupaikkoja
Tuli oikaistua apparin ovea, joka oli jo ostettaessa saanut iskua. Samaan syssyyn hitsattiin kuskinpuoleista takalokaria. Putsasin myös rungosta vanhoja kuonia pois. Toistaiseksi vain pari paikattavaa kohtaa, aiemmin kyllä hitsattu jonkin verran.
Kävin vähän ajamassa ja totesin (taas) lukkojen olevan ehottomat, hyvä ettei tullut tingittyä autoa ostettaessa. Kuviakin vois koittaa lisätä taas joskus. |
Hitsuuteltu on, ei mitään isompaa kuitenkaan toistaiseksi. Helmoissa ja ovissa pientä fiksausta, takaluukun yläosan aikaisempia korjauksia tuli laitettua kuntoon. Rikkoutuneen lasin tilalle laitetaan todennököisesti pleksiä tai akryyliä. Mitä nyt halavalla saadaan.
Säät ovat haitanneet hieman ulkoilmatallityöskentelyä. Tuntus että rakentelu lähtee herkästi lapasesta, joten koitan pitää tämän käyttöautona, josko hankkisi sit jonkun toisen mille voi antaa sikaa surutta. Renkaista on haaveiltu, onneksi ei tullut lotottua, olis voinut surkean pieni jaettu potti vaan harmittaa. ;) |
Kuvareportaasia
Onpa laiskottanut kun en ole aiemmin laittanut, tajusin just että eihän tosta ole oikeastaan yhtään kunnon kameralla otettua kuvaa. :D
Tässä jotain poimintoja, tuolla albumissa lisää. Enemmän ois pitänyt kuvata, mutta minkäs teet kun suutarin lapsella ei ole kenkiä jne... Tankkaamassa ostamisen jälkeen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62362 Perillä kotikulmilla http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62366 Siivoaminen noin aluksi katuharjalla ja matot veks, sahanpurua, piekkarin ja haulikon patruunoita, sekä hylsyjä piisas. Löytyi sieltä myös markkoja, mukaanlukien yksi omalta syntymävuodeltani. Pari taskulamppua ja sahanpurua, moottorisahaöljyä ja sahanpurua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62363 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62369 Kuvaa ottaessa oli mielessä, että onkohan renkaat joskus tämän kuvan poikaa korkeammat... ;) http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62364 Takatilan mallailua ja lopputulos, maalata pitäis vielä vähän lisää jaja... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62382 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62394 Kuskin U-pultti edestä poikki, pysyi sentäs paikoillaan yli 500 km kotimatkan Sotkamosta :D Ikkunaveivissäkin vähän laitettavaa, sokan tilalle naula ja homma pelittää! Vittumaisia ne sokat. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62385 Tulihan sitä hitsuuteltua, loppuviimeksi suhteellisen vähän mitä voita muiden projekteja katselee. Jos olis asiallinen talli, niin sen tekisin toisin että nostaisin korin pois ja laittais rungon vimosenpäälle kuosiin. Mutta eiköhän ne nuokin hitsaukset kelepaa. Alahelmat, ovien alareunat ja takaluukku tuli laitettua kuntoon. Puskurit saivat myös lähteä, uudet suunnitteilla. Keulan muoviosiin maali pintaan, sattui olemaan mattamustaa nurkissa, saas nähdä kuinka pysyy. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62407 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62406 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62405 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62410 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62408 Uusi pleksi rikkeimen lasin tilalle http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62386 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62409 Vinssikin meni paloiksi... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62387 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62411 Yllättävän hyviä tollaset 3,5 € teräsharjakset! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=62412 Pitäis toi korvake korjata jollain tapaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=60785 Näiden kuvienkin jälkeen on jotain tapahtunut, liimasin etu- ja takapäähän Offipalsta-tarrat! :D |
On se vaan hieno noinkin. Kun ostin oman hj:n se oli täysin samanlainen. Varmaan samassa kunnossakin. Nyt kun sillä on tullu ajeltua on auto muuttunut aikalailla. Mopo kirpoaa käsistä pikku hiljaa.:D
Pyöritkö ikaalisissa? Mielestäni bongannut kyseisen hj:n siellä kylillä muutaman kerran.. |
Lainaus:
En kyllä, mutta onhan näitä samannäköisiä, meidänkin kylillä pari. |
Joustattelua...
|
Creepyt alle!
|
Ekat ajot takana
Vähän turhankin helppoa ajaminen näillä renkailla, verrattuna noihin 235/75R15 slikseihin. :D
Kaveri pisti muuten noihin metalliset venttiilit, jätin siis suojat tekemättä. Pistetään sit jos eivät ilman kestä! Ens viikonloppuna sit kunnolla testaamaan, etupuskuri pitäs väkästellä valmiiksi että saa vinssin keulille, jos vaikka sattuu uppoamaan... :cool: |
Jotain tapahtunut...
Apparin puolelle murrosmurskaa ja meni siinä vetarikin. Vesipumppu tuli jo tilattua ja tehostinta pitää tutkailla myös. Onko Longfieldin setti hintansa väärti? Helmat paukkuivat ja palkkia tulossa. Tietääpä taas mihin rahansa sijoittaa! :D |
Ajeleksää vinssinkartaanin nivel paikoillaan?
Eiks se pääse putoon pois, voi harmittaa jos hukkuu:rolleyes: |
Lainaus:
Mites muuten, meinasitko laittaa omaasi ne Tamgearsin murrokset? Tässä vähän kahden vaiheilla mitä tonne tuuppaisi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68621 |
Lainaus:
Mun piti leikata rälläkällä tuo booriosa irti akselista että sain akselin pois rungon hiekkapuhallusta varten. Pitää rässillä koittaa irrottaa se nivel booreilta. |
Joo kyll mää lähen tamgearseilla ensin, samalla holkit, jarrulevyt, pallon laakerit ja tiivisteet.
Nyt oli tosin valkeakoskelta loppunut joten muutamaviikko vartoillaan.. |
Tamgearsin murros. Pipari halki ja vetarin boorit paskaks. Onneksi oli apparin puoli ettei pitkäboorinen menny.
http://img337.imageshack.us/img337/2...70064large.jpg |
Eli ei kannata tamgearsiakaan laittaa. Onneksi on vielä 8 orkkista ihan vähän käytettyä jemmassa...
|
No ryökäle, pitääkö sitä orkkiksilla ronksotella kunnes on varaa ostaa parempia:confused:
|
Jaa jos ostais vaan Longfieldin sarjan sit... ;)
|
Orkkis tai halpa tarvike, malja halkeaa, -> nopea vaihtaa ja halpa uusia.
Kallis "kestävä", malja kestää, a) akselitumppi vinosti poikki -> napalukko paskaksi. b) tähti/pipari palasiksi -> vetarista boorit. -> isompi remontti, kalliimman nivelen lisäksi menee muutakin, murrosta arvokkaampaa osaa. Luetun, kuullun ja nähdyn perusteella luotu oma mielipide, olkaa vapaasti erimieltä. |
Lainaus:
|
Mites Motonetin murrokset? Kerran jos Tamgears on liian kestävä, eiku. :D
Satkun murroksia saa kyllä paukkua... Mitäs noi vetarit maksaa ja mistä niitä kannattaa ostella? Oisko siinä itua jos pistäisi cromovetarit ja tarvikemurrokset. Vaikeeks menee. Mistä muuten tunnistaa orkkismurroksen? |
TML cromo murros. 2 kpl oon rikkonu noita ja molemmat hajos samalla tavalla. Toisaalta aika hyvä hajota noin. Ei riko mitään muuta, eikä tarvii heti vaihtaa kun palaset ei jumita ohjausta.
http://img72.imageshack.us/img72/296...10010large.jpg |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta vastaavasti pipari on sitten ohuempi. Ps. Näköjään kuva risasta nivelestä poistunut imageshackista. |
Noniii, nyt on tilattu etuakseliin osaa 900 eurolla. Vielä pitää öljyt ja vaseliinit hakea... Mukavan kallista. :-)
|
Onko oikein longfiel kamaa tulossa
|
Otin Tamgearsilta murroksetkin, vaikkei niitä nyt kehuttu ole. Tilailin laakerit, tiivisteet ja jäihän tossa silti mm. perämurikasta palikat vaihtamatta, sen verran vähän ajettu nelikolla kunnosta päätellen kun vertaa välystä takapäähän...
Jätetään noi Longfieldit ja muut sitten ensi kertaan, enemmän harkinnut portaaleja tohon! |
Välitykset yms
Etuakseli makaa edelleen palasina, josko keskiviikkona osat kompuraan ja sais riittävästi paineilmaa työkaluille taas.
Välityksille pitäis varmaan kans tehdä jotain. Mietin eka perävälityksiä, mutta taidanpa skipata ja säästää nekin rahat jakolootan välityksiin. Paineilmaa tarvii myös saada autoon, pääsääntöisesti renkaiden täyttöön ja mahdollisesti työkalujen käyttöön sekä lukkoihin. Kaipa tonne konesaliin saa mahtumaan jonkun kompuran mallia traktori tms. ja veto hihnalla suoraan koneelta. Näin pitäis tuotto piisata ilman säiliöitä, joskin eipä sellanenkaan pahaksi ole. Ainakin akut voisi siirtää taakse. :rolleyes: Onko ehotuksia millanen vehje tuottamaan paineilmaa? Tällä hetkellä löytyy vanha kompuranraato josta saa kyllä askarreltua, kooltaan vaan turhan suuri. |
Lainaus:
|
Itse laitoin Hj:hin 4,88 perävälitykset sekä jotain 3,05 jakolaatikon välitys setin suoraan, ei pitäis olla väleistä kiinn enääi. Tosin se välitys jakiksen välitys sai pienestä asennus virheestä siipeensä niin se on korjattavana.
Ite aattelin että ilmaa saa parhaiten sähkö kompuralla kun laittaa sille oman akun ja laturin. Onnkohan se nyt 480 Viar ja 30litranen säiliö auton takaosassa. |
Lainaus:
|
Ne on kaikki second hand kamaa mut kyl ne jotain tonneja makso :)
|
Jösses!
Jotain tapahtuukin taas, akseli kohta kasassa. Taisi olla joku motivaatiopuuteväsymys koko talven, raasu sai maata rauhassa.
Tilailin tossa uudet etu- ja takavilkuttimet, josko kohta leimalle toi ja sen jälkeen liimailemaan palkkia helmoihin, jotka nekin on suurinpiirtein oiottu toiselta puolelta. :D |
Sehän on liikenteessä!
Ollut jo hetken aikaa.
Seuraavaksi palkkihelmat, korottavaa alustaa, snorkkelia... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=83855 |
mistä tuollasen offipalsta.com tarran oot saanu,? :)
|
Lainaus:
|
Palkkihelmaa
Jaahas, nyt on haettuna romarilta rautaa muutama kymmenen kiloa, mm. palkkihelmojen tekemiseen. Pähkäilin noita varmaan jo liikaakin, saas nähdä millaset tulee. :rolleyes:
Autoa tarvii vähän arkiajossa, mutta pitää kyllä vielä tän kesän aikana tempasta vaihdelaatikko irti ja käydä se läpi, ainakin kolmosen synkro on vaihtokunnossa. Liekö samalla sitten kytkin ja jakolaatikon välitykset, taitaa rahat loppua kesken. :D |
Näin väliprojektina nappasin vetokoukun kevoon, eipä enää kolise se!
|
Pikkuhiljaa helmat kasassa, kaikenmaailman muut puuhat haittaa autonlaittoa. Maailman suurimmassa autotallissa tuntuu tänäänkin olevan perin kostea ilmanala...
Posti toi tänään ameriikanmaalta aviisin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=87838 |
Halleluuja! Helmat melkein valmiina, tulihan siinä samalla pikkasen ekaa kertaa parin vuoden aikana korjattua myös jalkotilojen hapettuneita peltejä. Ei mitään pahempaa kuitenkaan havaittavissa. Vedet vuotaa jostain sisään edelleen hantin jalkotilaan, muutama rako paikattu jo...
Takajarrusylinterit meni uusiksi, oli sen verran jurkoontuneet männät ja uusia sai vielä punatiskiltä. 200 € setelistä sai vielä takasinki! :D Kikkeliskokkelis, josko seuraavaks ajelis taas vähän välillä eli se kerta ja jotain paskaks... :cool: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=90316 |
Hieno on kyllä ja hyvä tulee:D
Ihan jo mielessä että jos itellekki tollanen:cool: |
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=91459
Minimaasturi ja HJ. Pakko laittaa keväällä välitykset, josko ostaisi talveksi 33" renkaat. Pirun vaikeelta tuntuu vaan päättää että mitkä... |
[QUOTE=mjoona;806311]Halleluuja! Helmat melkein valmiina, tulihan siinä samalla pikkasen ekaa kertaa parin vuoden aikana korjattua myös jalkotilojen hapettuneita peltejä. Ei mitään pahempaa kuitenkaan havaittavissa. Vedet vuotaa jostain sisään edelleen hantin jalkotilaan, muutama rako paikattu jo...
Takajarrusylinterit meni uusiksi, oli sen verran jurkoontuneet männät ja uusia sai vielä punatiskiltä. 200 € setelistä sai vielä takasinki! :D Kikkeliskokkelis, josko seuraavaks ajelis taas vähän välillä eli se kerta ja jotain paskaks... :cool: ] Niin palijoko sää oikeen maksoit niistä takajarrusylintereistä.... ?? aattelin vaan ku niitä saa joka tarvikeputkasta 10 € kpl + muut mitä saattaa tarvita.. en ole itse enää nähnyt mitään järkeä mennä tojotan tiskille kun sieltä saattaa ihan simppelit kulutusosat maksaa mansikoita... tietysti jotain osia on pakko hakea sieltä.. kuten koneen sisäisiä osia.. |
Hyvän näkönen oli mitä pimeessä näin ainakin eilen yöl ku ajelit keskustas.
|
Lainaus:
Ompa hieno kuva. Tuli ihan ikävä omaa vanhaa HJ:tä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Juu kyl.
|
Akut uusiks
Jonkunlaista sähkövikaa on ilmassa, liekö wepasto mikä purkaa hommaa. No toinen akku on jokatapauksessa heikommassa hapessa...
Pitääkö/kannattaako nämä nyt vaihtaa samalla kertaa ja millasias akkuja tonne HJ:n konesaliin on kannattavaa laittaa? Mietin kyllä et pitäiskö vetää samantien kapiinin puolelle laatikoihin noi akut. |
Molemmat kerralla ja ainakin sataset Bannerit sopii hyvin. Eli mahdollisimman isot. ;)
|
Lainaus:
|
Entisessä 61:sessä jännitteenalennin purki akut alta viikon tyhjiksi. Sit ku laitto pääkytkimen ja ainaku auto seiso kauemmin käyttämättä nii pääkytkin auki ja ei irrat kavonnu minnekkään:)
|
Mullon HooJiissä (61 ja vm.1989) konetilassa jännitteiden ulosotot omin sulakkein omassa rasiassaan. Siellä on kolme nastaa, joihin tulee sähöä jatkuvasti, virtalukon asennossa ACC ja moottorin käydessä. Jännitteenalennin on tuon rasian ACC-navassa kiinni, niin ei akut tyhjene miten sattuu.
Liekkö tämä varuste sitten tullut vasta 1987-malleihin. |
Akut vaihdettu, iski laiskuus ja hain Vartat paikallisesta. Liekö sitten mitälie paskaa, mutta on niissä kahden vuoden takuu sentäs.
Seuraavaksi safaritelinettä katolle, siinähän se talvi meneekin mukavasti kun nakertelee pienessä autotallissa telineen... ;) |
Jaahasjaaahas, kiirus ja laiskuus on vaivannut. Mutta tuli sentään rymyttyä ja rypytettyä peltiä! Siinä sivussa tehtiin jarrupääsylinterin sisuskalujen vaihto, laskipa onneksi pakkaset kymmeneen asteeseen niin ei tarvinnut sormia palelluttaa.
Samalla reissu testiin pääsi uudet palkki- ja putkihelmat, mukava kun ei jatkuvasti tarvi varoa ja voi tarvittaessa kääntää autoa kiveen nojaten. No maalithan siinäkin ropisi... ;) Kesällä ei tullut tehtyä takapään palkkeja, joten nyt meni sit kyljet vekille. Pitää oikoa kesällä ja pistää palkkia/putkea. :D Jumissa Nokialla: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98589 |
Etujortaani poikki
Käytiin ihan äkkiä kokeilemassa kesärenkaita...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103573 |
Pitäs vissiin leimahuoltoa alkaa tekemään, syksykin painaa päälle perskuta! Ennen leimaa pitäs laittaa taakse palkkituraukset, levikkeet lokareihin, pari pienempää paikkaa ja vaihdella kaikki öljyt.
Nokialla käytiin vähän uittamassa autoa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113117 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=113118 |
Tälläistä tänään. Äänestä auton kohtalo: https://www.facebook.com/4x4Maailma
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...03011501_n.jpg |
mitäs prkl sitä on tullu tehtyy?? sattuko ketää?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
noo kylhä tosta vielä leipoo.. |
MYYTY
Jäähyväiset, kiitos hyvistä kilsoista. Metässä oli hauskaa monesti, joskus meinattiin kaatua katolleenkin, mutta aina selvittiin ajamalla pois. Viimeinen tapaus oli sinulle liikaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=120383 |
Ei oo todellista, just ku oli alkanu kiinnostaa tää topicci. :(
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 06:29 (GMT +2). |