![]() |
Hämeen Helmen syys tempaus
Hämeen Helmessä http://www.hameenhelmi.fi/ järjestetään maastoautosafari 31.10 2009
Tapahtuma on suunnattu off-road harrastajille jotka voivat tulla omilla maastureillaan. Tapahtuma järjestetään mikäli väh.20 autokuntaa ilmoittautuu. Max.rengaskoko on 35" Maastot n:100ha. vaihtelevia maastoja,ei hardcorea. Autojen ei tarvitse olla rekisterissä. Tapahtuma alkaa klo:10.00 Maastossa kota ja laavu jossa voi syödä omia eväitä. Hämeen Helmessä on kahvio avoinna. Mahdollisuus saunomiseen ja yöpymiseen tapahtuman jälkeen.http://www.hameenhelmi.fi/majoitus.htm http://www.hameenhelmi.fi/tilaussaunat.htm Ilmoittautumisen takaraja 23.10 2009 Ilmoittautumiset myynti@hameenhelmi.fi Tapahtumasta saa varmistuksen sähköpostilla viim.26.10 2009 Reittimaksu 20 euroa/autokunta. |
SE OM MORO
Tullaan jos hyväksytään porukkaan JONES Mansesta |
Nostoa
|
Minkälaisella kalustolla pärjää?
Terve,
Olisiko vinssittömällä TJ Wranglerillä ja 31" renkailla asiaa tuolle reissulle? Parilla safarilla on tullut oltua ja mukana pienipyöräisten porukoissa on kyllä pysytty. Antti |
Lainaus:
|
Siis mitä?
Ja mikähän vitun maastoautoilutapahtuma toi sit on, ku on noinkin iso alue, eikä saa tulla ajamaan jos on autossa isommat renkaat, luulis että ei haittaa jos tulee sinne tänne syvempiä uria?
Kai sitä tarvis naapurin micrasta lainata renkaat sit, jos meinais tulla. |
Lainaus:
|
Kuullostaa että olis sellanen reitti että pärjää vähän korotetulla, 33" pyörillä varustetulla ja lukottomalla HJ60llä? Vai mites on? :confused:
|
Lainaus:
Mutta hyvä kuitenkin, että mainitsit ton auto-osuuden, tällä kertaa jää nyt tulematta MAASTOautolla, ettei maat mene pilalle ja galaxit räjähdä. Verisilmää unohtamatta. |
Lainaus:
Myöskin urilta on poistuttu rankemmalla rengastuksella,ilman lupaa. Tuolla pärjää 31" rengastuksella jos osaa ajaa mutt asaattaa hieman kolista. Vinssit on tarpeettomia koska tämä on safari eikä verenmaku suussa kilpailu,hitaampaa varrotaan ja kaikkia autetaan. Mikäli välttämättä haluaa esiintyä 44":silla niin senkun ottaa yhteyttä ja koettaa sopia asiasta. Aikaisemmin yrittäjä ei ole lämmennyt harrastajasafarille ja joku on puhunut hänet ympäri. Minä olen vaan välittänyt kyseisen tapahtuman,enkä ole vetämässä tapahtumaa. |
no sehän on katsojan verisilmässä mitä haetaan,35" porttaaliakseleilla vastaa kaivuusyvyyden puolesta 43" suorilla akseleilla ni että eikö se ole aivan sama millä rengastuksella ajetaan.vai onko porttaaleille muka max koko 27".ei välttämättä ihme jos on vähän tulijoita kun täytyis kriteerit täyttääkseen ottaa jostain sitymaasturista pyörät.
|
Erittäin hyvä, että järjestetään näitä safareita myös meille aloittelijoille ja lähes vakiomaastureille. Niitä ei koskaan ole liikaa. Rymyryhmälle löytyy kyllä sitten riskiretkeä ja vaikka mitä kohellusta jossa kyllä saa rypeä antaumuksella vuorokausisotalla. Eiköhän paras tapa saada uutta verta harrastuksen pariin ole juuri järjestää tällaisia helppoja safareita, siitä se kärpänen sitten purasee ja mopo lähtee käsistä.
|
Lainaus:
T:Lamanka nyybinä |
Kyselin tästä sähköpostilla ja sain tälläisen vastauksen järjestävältä taholta:
"kuvia ei valitettavasti ole saatavilla, mutta reitti vaihtelee eritäin helposta haastavaan Maasto on vaihtelevaa, suosta ja umpimetsästä hakkuuaukkoihin ja metsäautoteihin. Rengaskoko on rajoitettu juuri haastavuussyistä, 40” renkaille reitit ovat liian helppoja mutta toisaalta 35” paikoitellen jo melko haastaviakin." |
Voishan tonne lähtee, kun ei oo kovin kaukanakaan!
|
6-7 henkee ilmottautunut,
ELI NYT NIITÄ ILMOJA!! reitiltä löytyy ns. "takalenkki" joka on PEHMEÄ, ja urat melko syvät koska siinä on menty 35" pohjia myöten moneen kertaan. MUTTA pienipyöräisemmät pääsevät tämän lenkin lähistölle metsäautotietä pitkin, eli lähelle pääsee katsomaan. Ja paikkoja löytyy varmaan muiden autoista. Pahimpia paikkoja on myös mahdollisuus kiertää. Eli kyllä 31" pyörillä voi lähteä, jos omaa taisteluhenkeä ja eikä pelkää että auto likaantuu tai jopa naarmuuntuu. Itse lähden susukilla 31" / 10.5 renkailla. Niinkuin täällä on jo kerrottu niin ei ole järkeä pyytää mukaan promodi luokan autoja portaaleilla ja 44" kumeilla, koska nämä reitit eivät tarjoa mitään sellaselle kalustolle. ELI JEEPPI JA HJ MIES MUKAAN ROHKEESTI, Siellä kyllä neuvotaan ja autetaan kaveria. Ei sinne ketään jätetä... |
Lainaus:
Pikkusempaa tennaria vaan alle :D |
saatiin lupa tulla vaikka vähän isommat renkaat onkin alla,kelpaa toi mörkö ainakin vinssauspisteenä isommallekin autolle.ei aina tarvi olla älytöntä maastoa minne voi upottaa auton ja sijaitsee vielä hyvin lähellä joten tulossa 1 kpl mörköä+miehistö.http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=33504
|
Voisihan sitä lähteä suitsaa ulkoiluttamaan kun on vaan 33" pyörät.
|
!!!
Joo, voishan sitä tulla läjän kaa tsuumaileen paikkoja, jos vaikka sais sitäennen ton lukkoperän paikalleen....
|
hienoa hienoa... !! Pyytäkää muutkin, mä menin lupaamaan isännille että kyllä me porukka kokoon saadaan :D
Minkäslaisia pirssejä näillä 3lla viimeksi ilmoittautuneella on? Pistäkää hyvissä ajoin, mielummin heti ilmotukset eteenpäin. |
Mulla itellä on uuskoppanen LJ-70, 35" renkaat, ja vinssiä...
Ja voipi olla et jos saa siksees ton mettävehkeen liikkeelle, niin sit... |
Kyl mäkin oon jo ilmoittautunut, HJ60 citycruiseri
|
huomenna ilmoittaudun,hj 39,5 renkailla jokapyöräveto
|
vanhoilla 30tuumaisilla tulossa paikalle:D
|
Punanenä tais olla se hitsari, hyvä että saadaan remonttimies paikalle :D
Nyybi: Vilkutin |
Kuinkas kauan ajot suunnilleen kestää? ja kuinka pitkä reitti on tarkotus ajaa?
|
Lainaus:
Siis vissiin jonkinlainen kimppasauna olis tarkotus... Vai mitä mieltä muut on? |
Laitoin ilmoittautumisen, kun on noin lähellä (170 km).
Auto on Gen 2 pajero 35" kumeilla. |
Ilmo pistetty meneen.. Autona suzuki 410 235/75/15 renkailla ja ilman vinssiä :)
|
Hienoa MIKKO!, Taistelu henkeä näemmä löytyy !!!
|
Ajojen ois tarkotus kestää n. 3-4h...
reitin pituutta ei ole koskaan mitattu.. ------------------------------------------ yöpymismahdollisuutta ei ole, Aapiskukko on lähin :D Sauna voidaan lämmittäää, (savusauna+kuuma kylpypalju) = hintaa on n. 400€, yhdelle miehelle päivän homma, lämmitys n.8h. Saunaan 15kerralla, paljuun 10... jos joku kimppasauna laitetaan, niin ilmoitus hyvissä ajoin... että tietää ottaa miehen töihin. |
Mulla on BJ-40 ja 33":t alla
|
Stanu suunnistus sussuki on tossa tallissa.
|
Joo, mukaan...
Lainaus:
|
Tähänkö ilmottautumiset?
Vinssitön GR patrol 35 pyörillä. Ja kädetön kuski. |
Ilmoittautumisen takaraja 23.10 2009
Ilmoittautumiset myynti@hameenhelmi.fi Tapahtumasta saa varmistuksen sähköpostilla viim.26.10 2009 Reittimaksu 20 euroa/autokunta. |
juurikin tähän malliiin, hienoa että ilmeisesti porukkaa tullut aika kivasti... katsotaan vaikka loppuviikosta montako ilmottautunutta...
viimeks oli n.7, nyt on varmaan reilut 10... eli kyllä tästä safari saadaan |
mahtuuks ville kyytiin? ei taida olla kalustoo tonne kun perjaina pitäs suzukin siirtyä uuteen omistukseen...
|
Ilmottauduttu juuri
Kalusto: Ladybunnyn Land Rover 110 STW 32" renkailla |
Laitoin sulle txt viestiikin asiasta, Mauri varannu apparin paikan, takapenkillä tilaa.
Just mietin että voisin melkein ajaa SJ Padasjoella railerille ja kärry joko oman tai maurin hiluxin perään. Omassa tietty enempi tilaa jos lähet mukaan, maurilla kyrväkkäämpi :D Sikäli kun tuo mahtuu 180cm leveeseen kärryyn, tietty vois penttilältä kysellä oisko sillä raileri vapaana, kun siitä ohi ajetaan tai tumpulla. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...ome+alusta.jpg http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais..._vahattuna.JPG |
asia paketissa, meikäläinen tulee takapenkille ottaan olutta ja polttamaan norttia, pitäiskö taakke sumplia ne ylimääräset swiftin penkit ja kolmepistevyöt...?
|
Lainaus:
Tossa kun paistelee laavulla makkaraa niin sithän ei paljoo tarvi ajella. Tuliko ahneus yrittäjälle? Jos kympiltä,yhelttoist alkaa ja loppuu kolmelta-neljältä niin sillonko aletaan saunomaan??? Tuskin tota kallista savusaunaa kannattaa ottaa,onhan siellä perinteinen jatkuvalämmitteinenkin. |
Minulle kyllä riittää se neljäkin tuntia jos vaikka sataa räntää ja on katoton auto:D
|
itsekkin olen kyllä sitä mieltä että 4h on vasta alku jos ajamaan ruvetaan, MUTTA minä en tätä tilaisuutta järjestä..
Joten en asiaan myöskään pysty sen enempi vaikuttamaan. Nooh, josko sitä menis muualle jatkamaan möyrimistä :D Ja pertsi, joo se ei ite asiassa ois huono idea... jos ne milläään tapaa mahtuu ne penkit sinne, joutus tekeen vaan jonkun korotuksen niillekkin, ois ne kivemmat kuin se orkkis penkki. Suunnitellaan, ois myös tarkotus asentaa palalukko ennen safaria, mutta saapa nähä kuin menee aikataulut, ens viikko lomautusta. |
Joo-o....
Mua kiinnostaa se sauna ainaskin, samoin Lamankaa, ja Rolpattia, Rolpatti lupautu ajaan mun autoo, kun oon ite "hieman estynyt"... Eli saunojia ois 3, saunan merkillä tai mallilla ei oo mitn väliä... Eli olikos joku muu kiinnostunu, vai tullaanko meille himaan saunomaan??? |
mukana ollaan
Pöristelen mukaan Defenderillä. Katsotaan miten sit sillä pärjää siellä- auto on aikalailla vakio joskin kolhujen perusteella metsää nähnyt
JuKu |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kyllä sitä defellä pärjäää, karkeemmat renkaat tietty tekis paljon...
Tätä sauna hommaa pitää nyt suunnitella, katsotaan vähän lähempänä paljonko on halukkaita saunojia, että tilataanko se vai ei? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
taitaa olla yhtä kammottava istua kun orkkis, jonkun tuoreen valtran tms. penkki vois olla passeli... mitään jontikan penkkiä en kyllä laita
|
Lainaus:
|
onko jälki ilmottautuminen mahdollista? ei tie vie rahatilannetta noin pitkälle!
onko toi ajoaika tosiaan max 4tuntia? vaikuttais vähän lyhyeltä! |
kai siinä 4 tunnissa saa jo vehkeet rikki.. :D
ja jos intoa riittää niin voihan siitä tuollakin käydä "kuningas mäkeä" kokeilemassa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64369 ei oo pitkä matka valkeakoskelle sieltä.. |
kyllä sen su yks jälki-ilmo varmaan onnistuuu... tuskimpa siitä jää homma kii.
Tilanne on se että tuo 3-4h ajoa on vaihdettu, uusi aika on että katsotaan kauan jaksetaan.. ELI KYLLÄ AJAA SAA !!! |
jälki ilmoja tulemaan :D
ilmoittautumis aika rupee oleen vähissä.. |
??? Mites sen saunan kanssa??? Minä vaan kysyn???
Ei vaan, olis se kiva käydä kyl saunassa, mut on se 3 hengelle turhan kallis potti. Eix muita sit kiinnosta saunoo, ja ottaa lonkeroo/bissee??? |
selvitän sauna asian huomenna...
|
Saunaan?
selvitän sauna asian huomenna...
|
Ilmoitettu 2 autokuntaa suikka ja läjä.
|
Joko kohta olis yhteenvetoa safarille osallistujista?
|
koitan selvitellä tänään tai huomenna...
Saunan kanssa tarvii varmaan menetellä niin että aamusta päätetään otetaanko vai ei, Ellei nyt niin moni nosta kättänsä, että halutaan maksaa tuo 400€. |
Lainaus:
|
Mä en oikein ole selvillä tästä sauna hommasta, ja kohta en mistään muustakaan...
|
Lainaus:
|
ollu taas sellanen vkl. että ois pitäny olla niin kauhiassa kännissä ettei tajuais mistään mitään... olin järjestäjän juttusissa vkl. ja huomen illalla saadaan varmaan tieto ilmoittautuneiden määrästä, ehkä jopa nimet ja autot näkyviin tänne.
|
Täältäpäin saattaa tulla vielä yksi auto lisää..laitan viestiä että ilmoittautuu tänään jos on tulossa
|
Onko kukaan saanu mailina varmistuksen tästä tapahtumasta eikä pelkiä huhuja palstalta?
|
Kukaan ei varmaan ole vielä saanut varmistuksia, mutta minä olen jutellut vkl. aikana kummankin järjestävän osapuolen kanssa.
Ja eilen sain juuri tiedon että 100% varmuudella ajot pidetään. Tänään illalla n. klo 22.00 ilmoittautuneet saavat sähköpostilla tarkempia ohjeita. Paikalta löytyy myös 5hengen sähkösauna, joka on tietysti savusaunaa huokeampi, sehän tietty lämpiää hyvinkin pian. Tuon savusaunan kanssa kun voipi tulla kiirus. Letkoja joudutaan varmaan muodostamaan kaksi, syystä että kalustoa tulee melko laidasta laitaan. |
2 Norjalaiset tuu myös
Eli Offroadpaja Tampere toimitaan 1 Disco, mistä on 2 norjalaiset sissällä.
(if missspelled, and you comment, you buy me a beer!) |
Lainaus:
|
Linkitän tähän osan saamastani s.postiviestistä...
Syksyinen ja kurainen tervehdys Hämeen Helmestä koko porukalle !
Ilmoittautuneita on tullut mukava määrä, laskujeni mukaan päivään osallistuu 26 ajoneuvoa ja lähes 50 henkilöä. Hieno juttu että näin moni on lähdössä mukaan. Safari tullaan toteuttamaan kahdessa ryhmässä, joilla kummallakin on johtoauto näyttämässä reittiä. Vetäjillä on radiopuhelinyhteys ensimmäisen ja viimeisen auton välillä, joten ketään ei jätetä metsään. Ryhmät jaetaan paikan päällä Helmessä osallistujien omien toiveiden mukaisesti ja ryhmien kokoa ei ole mitenkään rajoitettu. Reitistö kulkee 120 hehtaarin vaihtelevalla metsäalueella. Ryhmä 1 reittikuvaus: Kuraa, ojia ja kiviä. Vinssi on erittäin suositeltava varuste. Reitin haastavuus yleisesti keskitasoa, autojen kaatovaaraa ei juurikaan ole, mutta paikoitellen pohjapanssareille / helmaputkille on varmasti käyttöä. Reitin pituus useita kilometrejä, arvioitu ajoaika 5 – 6 tuntia. Pysähdys grillikodalle makkaranpaistoon. Tämä reitti soveltuu hieman pidemmälle rakennetuille autoille ja kokeneille kuskeille. Muutama tarkkuutta vaativa paikka, paikoitellen todella liukasta ja upottavaa mikäli sateet jatkuvat. Snorkkelille ei ole kuitenkaan tarvetta :) Keskeltä reittiä on paluumahdollisuus takaisin omatoimisesti. Ryhmä 2 reittikuvaus: Helpohkoja reittejä joissa kuitenkin paikoitellen melkoista kivikkoa. Välillä löytyy myös reippaasti mutaa ja muutama isompi ojan ylitys. Pahimmissa paikoissa kiertomahdollisuus. Reitin pituus useita kilometrejä, osin myös metsäautoteitä. Arvioitu ajoaika 5– 6 tuntia, ryhmän koosta riippuen. Pysähdys metsälaavulle makkaranpaistoon. Keskeltä reittiä on myös paluumahdollisuus takaisin omatoimisesti, mikäli ei halua ajaa koko lenkkiä tai vaikeinta loppupätkää. Safarin osallistumismaksuun pyydän teitä varautumaan käteisellä tasarahalla, pankkikortit eivät valitettavasti käy. Myös kahviomme toimii käteiskassalla. Kokoontuminen Hämeen Helmen parkkipaikalla klo 10:00. Lisää infoa luvassa paikanpäällä. Tervetuloa Helmeen ajamaan ! |
Lainaus:
|
no tuossa romppeeen mailissa tais olla kaikki oleellinen...
sähkösauna on lämpimänä illan, 10€ / hlö... eli sauna asiaakaan ei tarvi sen enempää miettiä. OMAT PYYHKEET MUKAAN. |
Lainaus:
Mä olen lähettänyt kolme sähköpostia kahden viime viikon aikana ilman vastausta. Ei tunnu Hämeen Helmeä kiinnostavan asiakkaiden yhteydenotot. |
Lainaus:
|
Tullaan ajeleen.
Osoite näyttäisi olevan näin: Hämeen Helmi Oy Kokous- ja elämysmatkailukeskus Kaitamontie 295 36660 Laitikkala |
Njoo, mul työkaluja kaikenlaisia matkassa, hitsikonetta myöten... Jos joku viittis ottaa mukaan aggrekaatin, kun mulle ei enää mahu... ;)
Meinaan jos vaiks joltain hajoo jtn, niin ihan six vaan... ;) :) |
rikki
Eilen hajos defen moottori tai jotain.... Savuttaa niin per*****! Koitan kuitenkin tulla karkottaan itikoita paikanpäälle :D
|
Lainaus:
|
Kiitoksia hyvin järjestetystä ajopäivästä.
Teknisten murheiden saattelemana lähdettiin ennemmin kotiin.. (rengas puhki,panhard tangon pultti poikki,pitkittäistuesta putosi pultti:o). Ajamalla kuitenkiin selvittiin lähtöalueelle takaisi.kiitoksia kaikille avusta ja mukavasta seurasta:) |
Kuveja???? (Tikinmaalla oli aikas hiljasta)
|
Kivaa oli... Kiitos järjestäjille.
Hyvin se tojo liikkuu takavedollakin, ja sit tua tulleessaan noit enklannin-ihmeitäkin... ;) :D Kuvia tulee jossain vaiheessa...
Mut mun kortonki jäi saamatta Geggulilta saamatta... :( Joutuu painaan paljaalla ny... :( |
Lainaus:
Taisi vaan naisihminenkin ajella pikkupyöräisellä enklannin ihmeellä paremmin loppupätkän ojanylityksen? Isoilla pyörillähän korvataan yleensä vaan ajotaidon puutetta ;) Kiitoksia safarin järjestäjälle ja maanomistajille. Toivotaan että alue jatkaa kehittymistä safarimaastoina,puitteet ainakin on otolliset. Itse käännettiin kesken reitin vankkurit ympäri hämärän tulless, ja lähdettiin kotiin hoitamaan zoolandiaa. |
Eipä siellä35 " tarvinnu 31":llä pärjäs 5/0
Käytiin vielä siellä "pahemmille reiteillä" Sielt löyty yks oja josta meni suurin osa heittämällä yli ja muutamaa vinssattiin kunnolla. Sit pienii kivii ja yks mäki.Eli helpompaa kun sillä helpommalla reitillä. Pankaas laittaen kuveja kehiin. |
Lainaus:
Hauskaa oli, uudestaan vaan... |
Kuvia kuvia !!!!!!!!!!!!!!!! ne on niin kivoja
|
Lainaus:
|
Mie voin ainakin laitella kuvia jos vaan keksin miten se homma tapahtuu. Itse olin nimim. lamankan vinssiapina siellä.
|
Lainaus:
Vissiin sun tarvii rekkaroitua ensin tänne... |
Dodii, kotiuduttu on.
Kivaa oli, pääsin itekkin hiukan ajeleen r2reen hoojiilla. Suht mukavat reitit oli tehty, ei turhaa ryskäämistä. Tämmösiä vaan jatkossakin. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kotiuduttu ollaan. Kuvia ei kauheasti tullu otettua ku oli suurimman osan ajasta ratin takana.
Kiitos tapahtuman järjestäjälle, letkan vetäjille ja maanomistajalle. Hauskaa oli ja tullaan varmasti toistekki jos vaan kutsutaan. |
Kiitoksiva....itseni ja meidän juniorikuskin puolesta...
Juuri sopivaa settiä... |
Lainaus:
Kiva et hääkin viihty. |
joo hyvät ajot
joo ei toi ryövärikään pettäny hyvin meni lisää ajoja ettei jumiudu kaikki puslat ja nivelet vaikka muutenkin ajaa . eikä tuo vinssi ja liinakaan ollu tarpeen kun pääsi paikat noin sukkasilteen mutta hyvä paikka ja lähellä ei tarvi miettiä noita kuskauksia kun voi ajella ja lähteä korjaan jos jää sinne mutta muillekin että voi tulla vaikka näillä 35 tuumaa kaljuilla mustilla ja pyöreilläkin tänne jossa on 4 mm pintaa ei ainakaan ollu itsellä onkelmia toivottavasti tää viesti menee oikeeseen paikkaan!!!!!!!!!!!!!
|
Sivu luotu: 13:46 (GMT +2). |