Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   TML chromomurros! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=63321)

azizp 16.09.2009 15:36

TML chromomurros!
 
Joko on porukoilla ollu koeponnistuksessa?
Hinta näyttäs olevan kohillaa taas jos vaan kestää!

http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/448

sos 16.09.2009 18:48

mistään mitään tiiä mut ei me niitä turaoffissa rikki saatu vaiikka välillä vähään hojolle kenkää annetiinki,mut ei kai yhen kisan perusteela mitää voi sanoakkaan

azizp 16.09.2009 19:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 593177)
mistään mitään tiiä mut ei me niitä turaoffissa rikki saatu vaiikka välillä vähään hojolle kenkää annetiinki,mut ei kai yhen kisan perusteela mitää voi sanoakkaan

Kyllä siitä yhestä kisasta jo jonkunlaisentuntuman saa! Meni Juuan kisassa 3 tavallista murtumatonta murrosta!:eek:

sos 16.09.2009 20:03

eli siis nuo saattaapi olla mallia kestävät täytyypi joku päivä käyä kokelemassa lisää

baxxter 16.09.2009 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 593177)
mistään mitään tiiä mut ei me niitä turaoffissa rikki saatu vaiikka välillä vähään hojolle kenkää annetiinki,mut ei kai yhen kisan perusteela mitää voi sanoakkaan

Taisitte kenkiä sitä vaan unissanne, sen parissa kisa tais vierähtää :D

Turpo-Urpo 16.09.2009 21:08

Luulis, että se on koko nivel tuota samaa cromiseosta, vai miten niin pistää silmään tuo musta vetotikun pätkä tossa nivelessä kuitenkin, joka on aina niissa orkinaaleissa tml:issä katkennu. nimimerkillä muutaman hajottaneena naurettavissa paikoissa

sos 16.09.2009 21:22

pitäähän sitä nukkua että jaksaa eihä me hävitty ees montaa tuhatta pistettä

Kartsa 16.09.2009 21:27

Mulla oli ensimmäiset testissä tuolla Paratiisioffissa, saivat siellä ensi kengitykset. Sit tuolla Turaoffissa hakkuutin lukko päällä keula pomppien sitä kallioo ylös mikä oli siinä "mahtuuko" rastin jälkeen.

Tuntus kyllä kestäviltä ainaskii noilla 36"silla.

Turpo-Urpo 16.09.2009 21:30

Oho, kuulostaa ihan siltä, että vois mennä hankintalistalle, kun ei oo hinnan kiroissakaan nuo :eek: Minkäslaisessa pelissä Kartsa sulla on ne kiinni ? :) niin ja minkäslainen rengastus on pirssissä ?

edit. pitää ensin ajaa loppuun nuo tojotan orkkikset ja sitte vois heittää tollaset alle..

Kartsa 16.09.2009 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo (Viesti 593275)
Oho, kuulostaa ihan siltä, että vois mennä hankintalistalle, kun ei oo hinnan kiroissakaan nuo :eek: Minkäslaisessa pelissä Kartsa sulla on ne kiinni ? :) niin ja minkäslainen rengastus on pirssissä ?

Toyota LJ73, renkaina 36x13,5-15 Irok

Paineet edessä oli 0,40

toyota4x4 16.09.2009 21:52

ootte siis vielä ajanu osakaasulla!! ;),eli silloin ne todistettavasti on kestäviä kunnes vetari menee poikki sulake siirtyy sinne,
toyotan tikku katkee( pitkä sekä lyhyt) aina siitä sokan urasta.
vuosi kromomurroksilla(pitkä pelloilla) ajettu saldo yks vetotikku lyhyemmältä puolelta.

tapsa4x4 16.09.2009 22:00

Volvon Cromo murrokset on silloin kestäviä kun porttaali rattaat hajoo ensin,menee napa jumiin täydellä kaasulla ja vetari menee poikki ja murroksessa ei mitään vauriota.
RCV PERFORMANCEN cromo murroksilla ainakin sen voi tehdä.

Mä voisin kyllä ottaa testiin tollasia volvon akseleihin niin katottais mitä ne kestää.

sos 16.09.2009 22:05

mut sekin kannattaa miettiä et mikä siellä on halvin ja helpoin pitää sulakkeena.mut omassa kilpurissa ei onneks näitä murheita ole ollu ei yhtään vetari/murros vaurioo kisoissa ole ollu,en ainakaan muista

_Metal_ 16.09.2009 22:39

Ei taida olla tota toyotan isompaa murrosta cromona? (siis uudempi LJ)

toyota4x4 17.09.2009 06:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ (Viesti 593317)
Ei taida olla tota toyotan isompaa murrosta cromona? (siis uudempi LJ)

miksi ihmeessä pitäs edes olla???

niin eli se murros EI hajoo niin ei sen väliä vaikka siellä on hj-bj-lj kokoluokan kromo. sulake on vetoakseli joka tulee perä murikasta murrokselle.

eli tikkuja menny poikki mulla 1kpl
mikjus:silla 2kpl

azizp 17.09.2009 06:47

Laitettii mun hiluksii viikonloppuna lonkkarit et eiköhän sitä pääse fintrophyssä vetokepin vaihtoo!:D

Tojo4wd 17.09.2009 08:06

Eikös se isompi ole juuri tuo.

NTA-18 hILUX89- JA 4-RUNNER

NTA-18 HDJ-80

burton 17.09.2009 09:44

ot...
 
onkos kukaa kokeillu noita trail-gearin murroksia? parempi alkuperäinen ja hinta vain 69 usd eli n.50€. halpoja, ajattelin itse kokeilla niitä ens alkuun.

Viipo 17.09.2009 10:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 593380)
onkos kukaa kokeillu noita trail-gearin murroksia? parempi alkuperäinen ja hinta vain 69 usd eli n.50€. halpoja, ajattelin itse kokeilla niitä ens alkuun.

Ite en hojossa 39,5 boggereilla vielä rikki saanu, mut se nyt ei kerro vielä mitään.

Jos pistät tilaten, niin tilaa samalla mullekkin :P

kivinen 17.09.2009 15:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 593294)
mut omassa kilpurissa ei onneks näitä murheita ole ollu ei yhtään vetari/murros vaurioo kisoissa ole ollu,en ainakaan muista

Eiks Kuksasta Lahden "muta"kisassa hajonnut jotain akselista. Yks pyörä ainakin jumitti.

lepoantti 17.09.2009 15:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 593343)
miksi ihmeessä pitäs edes olla???

niin eli se murros EI hajoo niin ei sen väliä vaikka siellä on hj-bj-lj kokoluokan kromo. sulake on vetoakseli joka tulee perä murikasta murrokselle.

eli tikkuja menny poikki mulla 1kpl
mikjus:silla 2kpl

ja täällä lepajoella Janilla ainakin yksi tikku mennyt lonkkareilla...

toyota4x4 13.10.2009 20:49

onkos"tuttavallisesti" kromo-timo murroksien kestävyys tuloksia tullu?? kuulemma joku olis testaillu..?? oliko niissä se keskitähti ihan sitä kromoo vai m-300:sta niin kuin kromo lonkkareissa??

sos 13.10.2009 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 593470)
Eiks Kuksasta Lahden "muta"kisassa hajonnut jotain akselista. Yks pyörä ainakin jumitti.

KARTAANIN PULTIT OLI PYÖRINY AUKI JA RISTIKKO JUMITTI KATAANI PUTKEN SISÄLLÄ.SINÄNSÄ JÄLKEEN PÄIN HUVITTAVA TAPAUS JÄLKIKÄTEEN AJATELTUNA KU AVASIN KARDAANIPUTKEN JA TOTESIN KAVERILLE ETTEI TÄÄLLÄ MITÄÄN VIKAA OLE,MENI HETKEN AIKAA ENNEN KU TAJUTTIN ETTEI KUMPIKAAN OLLU IROTTANU KARDAANIA.JA OUTOA TAPAUKSESSA OLI SE,ETTÄ LAIPAN KAIKKI KIERTEET OLI EHJIÄ JA KAHDESTA PULTISTA KIERTEET PUTSAAMALLA OLIS SELVINNY,MUT YLLÄTYS YLLÄTYS ET VAIHDETTIIN KAIKKI.JA SYY TAPAHTUNEESEEN OLI LUULTAVASTI EDELLISEN REISSUN PIKKU PIKKU VAHINKO KU KILPURI TIPPU PUOLIKS TIELLE KU KULETUS AUTON KIINNITYS LENKIT PETTI,ELI KUKSAN TAKAPYÖRÄT TIPPU TIELLE JA ETUPYÖRÄT PYSY LAVALLA ONNEKS KAIKKI TAPAHTU JUST KU NOUSTIIN MOTARILTA JA LÄHETTIIN RISTEYKSESTÄ ELI VAUHTIA,EHKÄ10KMH KU JUST ENNEN SITÄ MOTARILLA 80-125.OIS VOINU MENNÄ KUKSA HUONOKS(OIS VOINU PETTÄÄ MUUTAKI VOIMAN SIIRRON OSIA):)

Jammu 13.10.2009 21:33

jahas, pitää vissii suitsukkeeseen tilata ku perinteiset murtumattomat ei kestäny. mitkäs kepit tuohon sitte pitäis laittaa kun on kahta eri mallia kokeillu, vakiota ja vissiin pitäs olla kestävempi malli (ehc 4010) lukee kepissä, niin se on kierteellä noin 90astetta..

PeteTurku 14.10.2009 14:43

Meilla oli 413 suikassa Finland trophyssa tuollaiset TML cromo murrrokset. Hyvin tuntuivat kestävän puolet kisasta, jolloin katkesi molemmat veto-akselit. Eli tästä voimme tehdä johtopäätöksen, että nyt murros kestää ja veto-akseli toimii sulakkeena. Vielä kun saisi vahvemmat veto-akselit jotka kestäisi tuon räjähtävän voiman joka tuosta motista lähtee. Entäs mikä sitten hajoo kun veto-akseli ja murros on riitävän kestävät? (Välitys, kardaani vaiko peräti beadlokin pultit?)

Jammu 14.10.2009 18:36

Niin, ehkä niin parempi että on ne vetoakselit sulakkeena sitten. täytyy varmaan laittaa 413 mallin vetoakselit josko ne olis sitten kestävemmät.

PeteTurku 14.10.2009 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jammu (Viesti 603034)
Niin, ehkä niin parempi että on ne vetoakselit sulakkeena sitten. täytyy varmaan laittaa 413 mallin vetoakselit josko ne olis sitten kestävemmät.

Kyllä mun mielestä olis melkeen parempi, että murros pamahtaa ennen kuin akseli. On ainakin helpompi ja nopeempi vaihtaa murros kuin sisäpäästään katkennut vetari.

Viipo 14.10.2009 22:53

no, entäs, jos ei tartteis vaihtaa sitä murrosta tai tikkua?

-Sakke- 23.11.2009 14:02

Eikö kukaan ole vieläkään hajottanut toyotalaista "chromotimoo" ?

burton 26.12.2009 18:51

nyt on "super-timot" testattu 39,5" siis joppa, HUOM! 39,5" BÖKKEREILLÄ ja tottakai jotain särky, mut sitä ei tiedä viel mitä. mut renkaat kääntyy ja vahva epäilys et olis vetoakseli poikki mut raportoidaa ku joskus nähää vauriot.

burton 27.12.2009 22:49

jep, tml-cromo antautui toyotan alla. murroksesta meni poikki maljan juuresta, lähti se tumppi irti. tosin jotain muutakin on hajalla koska etulukossa ei ole mitää eloa, saas nähä kuin paljon on hampaita lukko holkissa.

murros kesti kyllä todella rajua käyttöä ja tilanne jossa hajos niin auton paino oli hajonneen murroksen puolella ja renkaan kylki oli jäisessä mudassa kiinni.

tässä mikjussin otttamassa kuvassa autoa oli jo vinssattu taaksepäin mutta edelleen aika kallellaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48646

omasta mielestä hintansa arvoisia, 35" renkaalla kestää todennäköisesti järkevällä ajolla pitkään.

jnu 27.12.2009 23:17

Sitten vaan miettimään kumpi on parempi, murros joka kestänee pitkään järkevää käyttöä mutta luultavasti hajoaa ennen tikkua vai vähän kalliimmat longfieldit jotka maksaa ja kestää enemmän ja tikku katkeaa ennemmin.. vai onko kukaan vielä rikkonu cromo-longfieldiä? Tai onko kukaan kokeillu mikä hajoaa jos murrokset ja vetarit on cromoa...?

Viipo 28.12.2009 04:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jnu (Viesti 627239)
Tai onko kukaan kokeillu mikä hajoaa jos murrokset ja vetarit on cromoa...?

Tojotan 9.5" perässä todennäköisesti kardaani katkeaa liu'usta. Ainakin yhen tojotan takakardaanin oon katkassu silleen, et se booriosa napsahti sinne liukuosan sisään. Vetarit kesti semifloaterissa.
Pinjoni on myös yksi vahva vaihtoehto.

8" akselissa voisi veikata hammaspeikon vierailua.

Heikki L 28.12.2009 10:11

no taitaa olla järkevintä käyttää puolmiljuunaa ajettuja alkuperäsiä tai noita tav tml:lliä sitte
Minen ainakaan halua katkasta 300e karpiolan vetareitani:)

toyota4x4 28.12.2009 10:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja burton (Viesti 627231)
jep, tml-cromo antautui toyotan alla. murroksesta meni poikki maljan juuresta, lähti se tumppi irti. tosin jotain muutakin on hajalla koska etulukossa ei ole mitää eloa, saas nähä kuin paljon on hampaita lukko holkissa.

murros kesti kyllä todella rajua käyttöä ja tilanne jossa hajos niin auton paino oli hajonneen murroksen puolella ja renkaan kylki oli jäisessä mudassa kiinni.

tässä mikjussin otttamassa kuvassa autoa oli jo vinssattu taaksepäin mutta edelleen aika kallellaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=48646

omasta mielestä hintansa arvoisia, 35" renkaalla kestää todennäköisesti järkevällä ajolla pitkään.

onne sit heikkoja kun ei sulla mikään kestä, mullon cromo lonkkarit kestäny ja tikut menee poikki 1kpl kahen vuoden saldo sekin

burton 28.12.2009 11:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sperman (Viesti 627286)
no taitaa olla järkevintä käyttää puolmiljuunaa ajettuja alkuperäsiä tai noita tav tml:lliä sitte
Minen ainakaan halua katkasta 300e karpiolan vetareitani:)

minä taas uskoisin et karpiolan tikku on kestävempi kuin orkkis toyota.
Kukaa tulee sponsoriks mulle, rikon mitä vaan mut alkaa pikkuhiljaa kukkaron päälle käymää tää yritys. tarttee varmaa seuraavaks laittaa lonkkarit ja karpiolan tikut niin selviää taas yks asia. mut tml-cromon laitan kyllä takas sinne, kunhan rikastun.

Lemmy 28.12.2009 13:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sperman (Viesti 627286)
no taitaa olla järkevintä käyttää puolmiljuunaa ajettuja alkuperäsiä tai noita tav tml:lliä sitte
Minen ainakaan halua katkasta 300e karpiolan vetareitani:)

Mitenkäs sitten käy kun murroksesta pamahtaa "pipari" halki ja sylttää vetarin poorit?
Yhtään karpiolan tikkua ei valmistajan mukaan ole saatu poikki, kaikista on syltänny poorit pa*kaksi kun murros on hajonnut. tämä siis hj:n akseleissa.

Repro 28.12.2009 14:19

Poikki ei oo saatu mut yhdestä ainakin petti laipan ja vetarin väliset rympit.

Heikki L 29.12.2009 11:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lemmy (Viesti 627316)
Mitenkäs sitten käy kun murroksesta pamahtaa "pipari" halki ja sylttää vetarin poorit?
Yhtään karpiolan tikkua ei valmistajan mukaan ole saatu poikki, kaikista on syltänny poorit pa*kaksi kun murros on hajonnut. tämä siis hj:n akseleissa.

Pitää toivoo ettei pipari halkee;) Eikö noi heikommat murrokset säry yleensä maljasta, ainakin itellä niin noissa 2 mitä oon rikki saanu.
Jos pipari halkee vituttaa kuin pientä oravaa talvella ku käpy jääs.

Zori 08.05.2010 16:33

Itellä oli kaks päivää tml-chromolainen bertassa kunnes porsi.. Lukko kiinne ojanylityksessä runttas sen renkaan joka pitää kuulat nipussa säpäleiks, malja ja tähti säilyvät ehjinä.. Aattelin että meni vetari ja tilasin karpiolasta valmiiks uuden ennenku purin..:D Noh, laitetaan nyt sekin sinne ku stefan kaula vetarista ottanu kipeetä ja eipähän luulis sitten tikunkaan katkeevan..:D

oojiikoo 08.05.2010 19:37

noh, onkos muilla menny näitä teeämmäl kromoja? onko ne tuon hintansa arvoisia?

MAARISTEILIJÄ 09.05.2010 10:10

ei vielä ole saatu kromoja särki vaikkei mitenkään nätisti olla ajeltukaan,auto 2500kg hj 60(punnittu vaakassa eikä mikään mutu)ja renkaina 39,5 pokkerit ja 61sen lukkomurikat.niitä hd paskoja meni 5 vuoden aikana ja joka saatanan kerta vetarista poorit mikä sitten vitutti aivan riittävästi.varsinainen kestotesti alkaa juhannuksen aikoihin kun pellin alle muuttaa 210hp pöristinyksikkö eli 12ht.

MAARISTEILIJÄ 20.06.2010 15:49

en suosittele:mad:nyt alla trail gearin tuotteet,katsotaan nyt eikä nääkän ollu hinnan kiroissa offivarusteessa.190e/kpl

baxxter 23.07.2013 20:49

Jatketaas tänne.. Tuosta Peten toijotasta napsahti lyhyen puolen TML etuvetari poikki ajeluissa. Kenttäremontin jälkeen tallilla Pete purki öljyä vuotavan navan osiksi stefanvaihtoa varten, itse aikani kuluksi purin murroksen putsausta varten...

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134983
Piparista oli lohkeillut palasia, jokaisesta sakarasta.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134984
Kuulahäkki mikälie oli yhdestä kohdasta selkeästi halki ja toisessakin kohdassa oli murtuma.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134985
Maljassa kaikki kuulaurat oli kuluneet, lisäksi krympännyt metallia purseille ja metallia irronnut.

Ja sitten katsokaa kuvat uudestaan ja koittakaa löytää murrosten osat.
Hajos ihan ittellään parkkipaikalla, eli vuoden rääkkäyksen jälkeen (vasemman jalan jarrua torsenin takia käytetty ja paljon) eikä muutenkaan säästelty. Uudet samanmoiset on jo tilattu, kesti ihan tarpeeksi kauan ja uusimpien pitäis ehkä kenties olla parempia?


Sivu luotu: 06:44 (GMT +2).