![]() |
|
Nikko Suzuki Evo 2
Tommonen tuli viime vuoden marraskuussa (muistaakseni) hommattua.
16x35x15 boggerit siihen tuli heti ruuvattua alle, High Speed vinssi keulalle ja ajeltua sellaisenaan. Levikkeet tuli tosin nostettua ylöspäin 35" boggereiden takia. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39720 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39721 Bänkster vetää sikeitä Reitkallissa http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39713 Neitsyt reissulla Ravijoella, kuvan ottanut Jare. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39716 aslakin videokameralle tarttunutta Montenegron kevätsafarilla Talvieksytyksen maisemissa kävin piiskaamassa tän vuoden viimeisen ajon, ei kiertänyt yli 2500rpm, jakolaatikon keppi hyppäs kopin puolelle, päälaatikosta tuli ihan valmis, ym. Kuvat ottanut pasba. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39714 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39715 Tallissahan se sit pitkään seisoikin ennenkuin tuli mitään tehtyä, varaosakori tuli haettua sakari65:lta Joensuusta, naapurin jätkä laittoi kerran viestin että pesi ja vahasi autoni.:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39717 Plasmakin tuli hommattua projektin tekoa varten, koeajoa suorittamassa nimimerkki Riku_L http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39718 |
Tarkoitus oli suorittaa pientä huoltoa mm. tuulilasin kehyksen vaihdon merkeissä, kattokin oli tarkoitus poistaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39722 35" boggerit raapi kivasti sisäänjoustoissa kiinni joten uuden pyöränkaaren suunnittelua "siinä sivussa" http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39723 Takanakin oli pyöränkaaret jo päässeet vähän huonoiksi, ilmankos olikin kontti täynnä kuraa Ravijoella. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39739 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39732 Noh, ei muutakuin etulokari irti ja hommiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39724 Helmapalkkikin lähti siinä samalla, siirto ylöspäin tiedossa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39725 Helman yläpuolelta löytyi lemmikki, PIIKKISIKA! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39726 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39727 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39728 Uutta peltiä ja helmapalkkia http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39729 |
Sillä aikaa toisaalla...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39730 Takakontti oli aika täyden oloinen akun, tankin ja takavinssin kanssa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39748 Katon poiston suhteen tuli tehtyä tarkat suunnitelmat ja merkinnät ettei mikään menisi pieleen. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39741 Melkein kuin lasermiekalla käsivaralta leikattuna. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39742 Tuollaisella Bilteman sahalla, töistä lainassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39743 Tuulilasin kehys tuli tosiaan poistettua ja vaihdettua ehjään, olisi ollut mahdoton korjata läpimätä ja katolleen ajettu tuulilasin kehys (mikä oli jo kerran vaihdettu) Jos ihmiset tuskailee että Suzukista on vaikea purkaa lämppäri pois niin se on ihan pies of cake, senkuin poistaa tuulilasin kehyksen niin lämppäri on ihan hollilla! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39747 Tarkoitus oli Suzukia keventää ja totta tosiaan, tässähän näyttää onnistuneen. 205R16 renkailla, ilman kattoa, tuulilasin kehystä ja ulkopuolisia turvakaaria näyttää jo paljon kevyemmältä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39744 Sillä aikaa toisaalla... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39746 |
Takakontin ihmettelyä
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39749 Vähän jo leikelty http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39750 No, poistetaan loputkin ruosteet. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39751 Ruosteet korjattuna, välillä piti fiilistellä ja sovitella boggereita vähän alle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39755 Tarkoitus oli tehdä (Suomen ensimmäinen offroad käyttöön rakennettu?) maasturi jota on madallettu alkuperäisestä korkeudestaan. Lopullinen ajokorkeus? http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39756 Ei pysty, ottaa panhard jakariin kiinni. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39757 Eli lyhensin panhard tornia jotta autoa pystyy madaltamaan riittävästi. Aluperin ilmapussit oli runkopalkin alla, nyt oli tarkoitus tuoda pussin yläpää runkopalkin yläpuolen tasolle. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39764 Panhard torni lyhennettynä, jousien paikka muutettuna, alkaa kasaaminen http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39760 Tuollainen on muuten se Discovery II ilmajousi kun sen torppaa vapaana täyteen ilmaa. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39762 Alkuperäisessä öljypohjassa oli patti etupäässä jolloin se osui etuakselin kohdalle -> mahdoton madaltaa. Vaihdoin etuvetoisen öljypohjan jolloin ei tarvi enää niiin paljon modata, vähän kuitenkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39765 P.S jos jollain sattuu olemaan etuvetoisen Opelin OHC lohkosta öljyn imusihti/putkea niin olisin innokas ostamaan. |
Ja Pauli sanoi että korkea ja painava maasturi on helppo tehdä mut TEEPPÄS MATALA JA KEVYT!! :D
|
siellähän on pikkuisen puuhailtu:eek: tosi hauskan näköinen projekti:)
|
Lainaus:
Laita porttaalit väärinpäin, saat koria vielä alemmas :D |
Katoskatos, oothan sie jotain jaksanu käyä tekemässä..
Sie tollei sivus vähän raotit tuota miunkii suzukia:) ..pitäsköhän siitäkin tehä jo projekti? |
Tuli takayläjousilautaset kevennettyä. :D Ai että...
Miltei koko päivän sain tussattua, plasmalla tein yhden reiän, tuli rumaa jälkeä. Porakoneella loput 12,5 reikää, pari sataa grammaa sai painoa pois ja kaks porakonetta siihen sit meni. :D Tuollaisia nättejä reikiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40005 Lopulliset savut part I http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40006 Lopulliset savut part II http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40007 Kaiken lisäks jäi yks reikä kesken! Keventäminen on halpaa tosiaan vain tiettyyn pisteeseen saakka. :D |
Lainaus:
|
1 Liiteet
Jos olis jousilautasen tehnyt jotenkin tämänlaisista osista, olisko paino ja kestävyys olleet suunnilleen samat (ja pari porakonetta säästynyt)?
|
Lainaus:
No Evo 3:seen sitten...:cool: |
Lainaus:
EDIT: repro keksi ensin. |
Lainaus:
Ja harrastuksen ei kuulu olla halpaa, filatelistitkin maksaa joistain postimerkeistä aivan älyttömiä summia. :) |
Lainaus:
älä Pauli morkkaa aitoja halpiskopiotyökaluja, sellaisilla työnteko sujuu ja tekeminen pysyy jännittävänä!!!meilläkin on Janin kans pajalla reilu valikoma einhell laaturälläköitä, jos saa yhden laikan ajettua loppuun niin on ainakin jostakin hyvämieli. ja sellanen hyväpuoli siinä on että saa ajaa usein uudella koneella, ja ei tartte takuu asioiden takia vaivautua vain yhden koneen takia.... mutta asiaan taas. oletko Repro asettanut tavoitteelisen painorajan johon pitää päästä, tai siis jonka alle pitää jäädä? |
Lainaus:
Jos sen alle 1500 kilon saisi niin oisi ainaki puoli TONNIA kevyempi kuin Läjä metsäkunnossa. :D |
Lainaus:
Rakentaakos Repro Evoa jossain Hakalin suunnilla?Kun tuossa pesukuvassa taustalla olevat talot hieman viittais sinnepäin... |
Lainaus:
|
Millais oot meinannu hypersuper kevyen auton painoa jakaa akseleille?
Taakse tulee ilmeisesti: akku/akut, tankki, kompura, vinssi? Etu vinssi pois ja takaa veto eteen? Ihan vaan huvikseni kyselen :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
Tankki tulee noiden jousitornien väliin mahdollisimman alas, kompuraa suunnittelin kojelaudan alle piiloon, akut tulee jemmaan. Eestä kun sais yhtä paljon karsittua painoa pois kun tuolta takaa niin rupeis olee paino kohdallaan kun tota jaksaa näinkin pieni mies nostaa jo takapäästä ilmaan.:eek: (hetkeks...) Tuleehan sinne viel toki tankki, takavinssi ja takalattia. Pitäsköhän tota Jazzin tankkia mitenkään suojata risuilta ja männynkävyiltä? 11cm muuten madaltui takapäästä jousituksen osien osalta.:D |
Repro on varmana ensimmäinen offari joka madaltaa autoa.:D:D
|
Nii ois tarkoitus! :D
Tänään projekti eteni taas vauhdilla, vaviskaa kares ja Make-Lj!!! Sain stopparikumit duunailtua... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40043 Stoppari kumit ottaa jonkin verran aikaisemmin (1-1,5cm?) kiinni ennenkuin jouset on pohjassa. Tankin paikan funtsimista, tohon se tulee, niin alas kuin mahdollista. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40044 Aerodynaamisen auton yksi osatekijä on tasainen pohja :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40045 Tarvis vissii tehdä jonkunlainen panssari tolle Jazzin tankille ettei ensimmäinen risu mee läpi. |
Vai pitäis vavistaki ,ei tässä vavisuta mikään muu kuin nauru kun katsoo miehen lapsellista kuppiterää ja mies haukkuu meitin piha volvon (:
No mutta pistän sulle maanantaina kuvatuksia kunnon kuppiteristä kunhan turaoffissa saadaan ensin mogsu hajotettuu ,jopa horsepoweri kestäs niillä helpostikin tuon määrän reijitystä (; |
Ja mä kun aattelin että taitaa olla hyviä reikäporia, ku luulis että tollasella poralla (mistä ei löydy hitaita kierroksia) polttas monta terää ennen ku porakone palaa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ostin kyl kaks terää kun laatu oli paskinta mahdollista. Toisessa koneessa oli jopa nopeuden säätö mut sai silläkin kipinät lentämään. :cool: Tänään kävin ostaa Makitan porakoneen, siin on oikeen kaks nopeusaluettta portaattoman säädön lisäks, ja LEDIVALO jumalauta!:D Näkee tehdä töitä pimeessäkin ettei tartte kallista sähköä käyttää kattovaloihin. Saas nähä tekeekö tolla mitään, hyvin sillä tuntui sen kesken jääneen puolikkaan reiän tekevän. Metabon myyntipiste teki just muuttoa eli ei ollu mitään tavaraa hyllyssä, DeWaltilta ei löytynyt mallia mis ois ollu portaaton säätö, sininen Boschilainen ois ollu toinen vaihtoehto minkä ostaa. Trefolexin työstötahnaa tarttui samalla mukaan kun sitä kerrankin jostain löytyi! Lainaus:
Pyörännavan ja lokarinkaaren välistä mitattuna on madaltunut melkein 15cm.:cool: |
Lainaus:
|
Lainaus:
Siel on Rocolia ja Trefolexia, en tiiä kumpi on parempaa mut Trefolex on halvempaa, ja sitä on joskus edellisessä työpaikassakin tullut käytettyä. |
Lainaus:
Starkin vieressähän on se lvi ahlsell, jospa ne muuttaa siihe samaa mökkii. Ja sitku ne muuttaa siihe ni ne ei tietty myy enää ku tiliasiakkaille :mad: Mut pittää käyvvä vakoilemas. |
Jos tohon laittas läpivetävän sylinterin ohjaukseen niin minkähänlaisilla mitoilla se pitäs olla?
Simpukaks Hj:n simpukka ja ois yks Saginawin pumppu mut mites siitä pystyy säiliön tilavuutta kasvattamaan vai pystyiskö siihen laittamaan erillisen säiliön? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Pieniä ongelmia saada mahtumaan sylinteri tonne renkaiden väliin mut pitää viel funtsia miten noita osia sinne sijoittelisi. |
Lainaus:
Vai meinasiks kopioida swedujen suunnistussuikan läpivetävän hydro assistin?? |
Siks et ois yhtä nopee molempiin suuntiin?
Laitoin hysteerivarret niin sai raidetangon paikan eteenkin, vois jättää alkuperäisen raidetangon paikalleen takapuolelle akselia ja läpivetävä sylkky eteen? Siis jos vaan saan mahtumaan mitenkään kun noi panhard, ilmapussit ja iskaritkin pitäs johonkon väliin saada laitettua. E: Minkäslainen systeemi ruotsalaisilla sit on? Ei oo tullu katottua. |
Ei kai se nopeus voi muuttua ku mekaaninen yhteys säilyy. Toiseen suuntaan (sylinterin varsi ulos) se kyllä on varmaan vähän tehokkaampi, jos käyttää perinteistä sylinteriä.
|
Jaa en kyllä tiedä kun on toi hydrauliikkatieto melko vähäistä itselläni.
Joku viisaampi muistaakseni joskus puhelimessa mainitsi et olis hitaampi? Voihan se olla et toi assistentti jää aluksi tai kokonaan pois et saa ton romun joskus liikenteeseen. =) |
Lainaus:
|
Normaalin sylinterin kanssa orbitrolissa muuttuu ohjauksen välitys, eli eri määrä ratin kierroksia vasemmalle ja oikealle.
Normaalilla sylinterillä varustettu hydroassist on toiseen suuntaan hitaampi, eli rattia ei pysty pyörittämään yhtä nopeasti. Toiseen suuntaan kääntäessä pitää venttiilistä mennä enemmän öljyä läpi. Näin ainakin olen asian ymmärtänyt, en tiedä onko käytännön vaikutusta sopivan kokoisella sylinterillä ja kuinka paljon eroa on eri simpukoilla. |
Lainaus:
Ja tietty jos pistäs pienen sylinterin niin ei sais niin paljon tuhoa aikaan, paremmin se kai silti ajaa ohjausiskarin virkaa kuin itse ohjausiskari? Lepoanttihan näistä joskus puhelimessa valisti mut ei kaikkea enää muista.:o |
Lainaus:
Tuossa NoBo teamin ohjaus Volvon akselissa silloin kun olivat ekaa kertaa Suomessa....uskoisin, että on edelleen samanlainen. Eli simpukalta tuleva tanko läpimenevän sylinterin toisen päähän ja sit tehostimelta paine samalla tapaa kuin hydro assist systeemissä normi sylkylläkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40374 Eipä siinä varmaan paljon eroja tule nopeuteen/ voimaan, kun miettii miten päin 2-toimisen sylkyn laittaa suhteessa simpukan tilavuuksiin. Ainaki ameriikan simpukoissa rattiakaselin puoli on hieman pienempi litratarpeeltaan, ku siellä on se rattiakseli, kun taas simpukan männän toisella puolella sitä ei ole. Eli jos sylinterin laittaa ison puolen yhteen simpukan pikkupuolen kanssa, niin eiks silloin ohjauksen kokonaisvoiman suuruus pitäis olla suunnilleen sama molempiin suuntiin kääntäessä?? Suurin ongelma tuommoisessa lisä sylkky ohjauksessa aina on pumpun riittävä tuotto!!!!!!! Varsinkin alhaisilla kierrosnopeuksilla. Huomaa hyvin esim. kun kiihdyttelee ja ajaa mutkaista rataa/tieuraa ja joutuu äkkiä helläämään, niin koneen kierrokset laskee ja samalla jos pitäis nopeasti kääntää, niin ohjaus "tökkää", ku pumpulta ei tule tarpeeks öljyä. |
Oishan siinä läpivetävässä pieni lisäturva tuohon jos sattuu raidetanko menemään poikki?
|
Onko toi sylinteri raidetangon "rinnalla" vai täh?
OT: NoBo tais olla sillon talvieksytyksen jälkipuinneissa -07 just tohon ohjaukseen liittyen? Joku luuli, et siinä ois hydrauliohjaus... |
Systeemi on juurikin samanlainen mitä offroadtarvikekin kaupittelee volvolaisiin akseleihin.
|
Just, eli orkkis raidetangon paikalle.
|
Pöh, Läjän akseliin hysteerivarret niin saa raidetangon joko eteen tai taakse tai molemmin puolin, tai toisen tilalle voi laittaa sen läpivetävän sylinterin ja säilyy vielä katulaillisena, raidetangon tai ohjausvarren katketessa on ohjaus vielä tallella.
Compbrende? |
Lainaus:
|
Kun kerran lupasin kuvia kuppiteristä niin tässä olis...
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40423 |
noi kareksen näyttämät terät on oikeasti hyvä laatuisia meillä on töissä noita samoja ja voin kehua hyviksi teriksi. noilla pääsee porakin paljon vähemmällä työllä kun terä menee leikkaamalla läpi eikä palamalla.
|
montako kympin akkukonetta tarvitaan yhteen reikään tollasella terällä? :D
|
On kyllä sen näköisiä teriä et luulis reikää syntyvän! :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Ari, HV! :D
Perskeles, no pitää tota vielä miettiä ja tsuumailla ja empiä, siinä saakin kivasti monta iltaa menemään tekemättä mitään.:D |
Lainaus:
|
vittu mitään suunnittelua, tekee ja kattoo että toimiiko, jonka jälkeen turaa jotenkin nippuun ja kyselee palstalta että miten sellainen kannatas tehä, siis jos joku olis sellaista tekemässä, niinkuin teoriassa :D
|
Lainaus:
|
Tänään läks moottori, päälaatikko ja jakolaatikko irti.
Kohta auton voikin jo myydä osina.:D |
Lainaus:
|
No en kyl, uusia suunnitelmia kyl on tullu mut parempi jättää toteuttamatta et sais joskus ajoon.
Jos pistäs täysleveet akselit alle niin helpottas kummasti etupään jousituksen osien sijoittelua ja kasaamista, mut pitää nyt koittaa noilla kun toi takapääkin on valmis? |
Lainaus:
|
mulla olis tuolla sulle sopiva tekniikkakin kaupan
|
Lainaus:
|
Onkos Jarkko kerenny tallilla puuhailemaan?
Hyvällä kameralla hyviä kuvia tänne, jos niistä sais virtaa tohon keittiön kasailuun :( |
Eipä oo kerenny ku ollu kaikenlaisia tapahtumia, alkoholia ja krapuloita.:D
Viime (vai toissa?) viikolla kävi Haukku Racing pyörähtämässä tallilla niin siinä ootellessa plasmailin etuakselista jousen alalautaset irti uutta sijoittelua varten, pitää sorvata ne suoraks vielä. Pitäs jigi lohko käydä hakemassa, kevyempi nostella konehuoneeseen mallailua varten. |
Keulasta rälläköity kaikki kiinnikkeet vekeen, joutuu asemoimaan kaikki uusiks tilan ahtauden vuoksi.
Kumpi olisi parempi HJ60 simpukka vai IFS simpukka...? |
Miulla on ifs-simppu suoralla pitmanarmilla (irtonaisena lattialla).
Huono puoli siinä on, että simppu tulee aika eteen ja tarvii suojata jotenkin. Toisaalta konehuoneeseen saa hiukan tilaa. |
Niin, ongelmaksi tuon HJ60 simpukan kanssa muodostuu se että hysteerivarsilla raidetanko ottaa simpukkaan/sektorivarteen kiinni ellei sitä vie todella eteen, kun ollaan kerta MATALAA autoa tekemässä.:D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tänään taas puuhailtu jotain, korin kannakkeet sain duunattua ja liimattua runkoon niin sit lopetti hitsauskone toimimisen, just kun olis ollut intoa tehdä... :mad:
|
Hyvin edistyy, kun hitsaillee ja samalla radiossa pölisee ?
|
Lainaus:
Työnjälki on aika karseeta, mut samapa toi kun tuolla kuitenkin ajetaan taas kylki maata vasten. Kyljet on laanattu valmiiks jo hitsaamalla ni ei tarvi puihin nojailla. :eek::D Ai että, rupee näyttää siltä et se saattaakin valmistua aikataulussaan eli vuonna 2015. :eek: Ja onnistunut vielä tekemään Suzukista entistäkin ahtaamman sisätiloiltaan, just saattaa puunsuojaliina mahtua kyytiin, nyt voi olla ylpeä! |
älä nyt huijjaa uskovaine mies. laita kuvia nii uskotaa;)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tänään tein apukuskinpuolen sisälokarinkin valmiiks ja kevennyksen nimissä (poistettuna peltinä) siirtyi pyöränkaari 10 cm ylöspäin. |
Bolsoi problem...
Takaiskarien yläpään kiinnitys, tulevat 15 cm runkopalkin yläpuolelle, tekisikö putkesta "jenkkityyliset" iskarin kiinnikkeet (ei muuten pysy putkipokkarikaan käsissä...) vai taittelisiko levystä...? |
Putki on hyvän näköne, eikä liene niin paljon haittaa sisätiloissa?
Meinasitko tehä sellasen mihin tulee molemmat kiinni, vai erilliset? |
putkesta. muutama harjotus veto putkipokkarilla, niin rupee luonnistumaan... ei siihen hommaan tarvitse olla ydinfyysikko...
|
Eli tämmöinen oli ongelma.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45670 Jos siihen tollaset putket laittas, ahrmi kun ei oo kunnon taivutinta ja 180 asteen lestiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45672 Ei muuten takahudlariin liikaa tilaa jää kun pellitykset viel tekee ja vinssille huoltoluukun. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45673 Hyvin tuntuu renkaatkin kääntyvän kahdella raidetangolla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45675 Tohon raidetangon ja perämurikan väliin pitäs viel panhard tanko saada sovitettua. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45676 Hyvin saa ohjausvarrenkin nousemaan noilla hysteerivarsilla, ottaa vaan runkopalkkiin melkeen kiinni! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=45663 |
Aika ujon kokoset takapyörien kotelot sulla. :D Kyllä ahdasta tulee, kun pieneen autoon pitää työntää paljon isompien autojen osia.
|
Lainaus:
Vaikee selittää, mutta tarkoitan siis, että iskarin yläpää on putkessa, jonka saat hitsattua kiinni runkoon ja jousen kiinnikkeeseen. Siihen putkeen vaan pultti poikittain, niin saat iskarin kiinni. |
Lainaus:
Noi pyöränkotelot on rumat ja epäkäytännölliset mut paskanko sillä väliä, saipahan projektia eteenpäin.:p |
No tommoset sit kuitenkin tein. :p
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=46425 Nyt on yhteensä 42 kevennysreikää tehty autoon, hyöty suhteutettuna käytettyyn aikaan ja rahaan on...pieni...? :D Ylipaino ei oo ylivoimaa autoissakaan. |
Siittä tuli hyvä :) Asettaa tosin pikkasen haastetta pohjan pellitykselle ;)
|
Lainaus:
|
Taitaa olla uus nimi Reikäjuusto Suzuki ;) :o
|
Reikä-fetissi. :D:D:D
|
Lainaus:
Kokolailla asiallisen näköistä touhua. Kevennä vaan mistä hiukankin saat. Jos otat yhdestä kohtaa yli 50kg pois niin veikkaan että autos ei toimi enää niin kun haluat. |
Lainaus:
|
Entäs ku ton upottaa kunnolla suohon ni sen jälkeen on koko loppu päivän/ reissun/ kisan tuplaten painoo ku joka reiästä roikkuu sellanen kunnon tilsa turvetta ja sum muuta pursua.
Varmasti etenevä laite on tulossa ja "rallireiät" on aina tyylikkään näkösiä. Joskus laskeskelin noita ainevahvuuksia ja pinta-aloja, ni enempi painoo sais kyllä pydotettua jos uskaltaa ohentaa ainevahvuutta sit taas tarttis satsata materiaaleihin (esim. HX tms.) sitten onkin työstäminen jo aika hankalaa. |
No mites on hommat edistyny? Ei se puskutin käyny, palautan sen jossain vaiheessa tai haje pois jos ajelet ohi?
|
joko sutii?
|
Ei sudi mut lauta luistaa, toimii oivallisena lumilaudan voitelutelineenä. :D
Kuvassa isäukko perinteisesti "annas ku mie.." http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50038 Tarttes kai tehä jotai? Hiilidioksidi pullon kun jostain löytäisi...? Pakkaset kovenee loppuviikkoa kohden niin ei taas rinteeseenkään pääse, sit voi kyhjöttää kotona tai mennä jopa tallille? |
joks pörisee pääsiäisenä safareilla??? :D
|
Mie kyl pörisen, mut Maken kyydissä. :D
|
no hyvä että jossakii pörisee. no onha se jo oulaisii valmis? :D
|
Onks sulla noista etuvanteista speksejä? Koko ja et tietoa, ni sais vähä tietoa, millaset vanteet tollasien varsien kans vois saada sopimaan.
|
Noh, nuo paikallaan olevathan on ihan 10x15 ET-44 mut kyllä sinne vähän sisäänpäin levittävämmät menisi.
|
Sivu luotu: 22:32 (GMT +2). |
|