![]() |
|
24.10.2009 Offivarusteen Officrossi
Eli Heinolassa järjestetään 24.10.09 samanlainen(\tyylinen) nopeuskisa kuin Eestissä.Maastoautoille ja mönkkäreille.
Tapahtumapaikka Lusi(samalla alueella kuin Heinolan eksytys). Kaksi luokkaa maastoautoissa alle 35" ja yli 35" renkaat. 35" SAAVAT PÄÄTTÄÄ KUMPAAN LUOKKAAN OSALLISTUVAT.Portaalit ja 35" automaattisesti isompaan luokkaan. Kypärä pakko kuljettajalla sekä apukuljettajalla.Ei tarvitse olla AKK hyväksytty.Kunhan on sopiva omaan päähän.Mönkkärit yksin(ei kyytiläistä). Reitin pituus noin 1.5km--><--2km.Ennen nopeuskisan alkua 200m testipätkä "pellolla"????? jolla selvitetään autojen lähtöjärjestys kisoihin.Nopeimmat eturiviin ja niin edespäin. 4 autoa rivissä.Aloitus "soratieltä" mutaa,kalliota,yms löytyy(kuvia allekirjoittaneen profiilissa) Mönkkäreiden aikataulu noin kello 11 lähtö. Viimeisimmän safarin topic http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61358 Viime kisat topic http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54147 Lisätietoja antaa Ua(z)lamo 0400-715880 sekä päivitän topicia heti kun tiedän lisää. Turaoffissa pitäisi olla flyereitä joista lisätietoa. Nämä tiedot UAZLAMO kertoi tänään kun soitti. Kisan nimikin on päätetty mutta en muista sitä(en saanut Ualamoon yhteyttä). Kiitos ja anteeksi Jotta kaikkien kiinnostuneiden ei tarvitse etsiä ja ihmetellä miten kisaan ilmoittaudutaan, niin laitetaan tähän tuo sivulta 5 löytyvä Uazlamon laittama "selkeä" :( ohje: Ilmot voi laittaa osoitteeseen uazlamo@gmail.com Officrossiin ilmottautuminen, perään järjestyksessä-Kuski,Appari, Ajoneuvon merkki ja luokka jos haluja ajaa molemmat luokat niin sitten teksti molemmat.Teamin nimi viimeiseksi. Ja sitten perushuttua Luokkajakohan perustuu rengaskorkeuteen!Eli 35"ja alle on pieni luokka! Iso luokka on 35"ja yli sekä portaalit(esim 33korkea joku sikalevee lantakärrynpyöränen säksätin on portaaleilla ja kuuluu siis isoon luokkaan koska tuo akselimalli tekee sen)!Myös pienenluokan renkailla voi kisata isonluokan mukana ja lähtöjen välillä oleva 30 min mahdollistaa renkaitten vaihdon jos niin haluaa.Mikäli haluaa osallistua molempien luokkien lähtöihin samalla autolla ja eri miehistöllä niin sekin käy,kuten myös samalla miehistöllä molempiin lähtöihin ,mutta toivottavaa on että kuski ja appari vaihtavat paikkoja,paras ns vaihtotiimi palkitaan erikseen..Mikäli tälläisiä Tosiajomiehiä onkaan!!!!Tankkaus ja muut huoltohommat pyritään tekemään vain niille tarkoitetulla alueella ja kun kuitenkin kilpailun luonne on mikä on ,niin toki jos polttoaine loppuu niin sehän on tankattava just siinä missä loppu tai mahdollisimman helpossa paikassa.Sama mikäli kuumenee liikaa niin vain ajolinjalta sivuun ja sitten siinä,tokihan saa jotain yrittää tehdä mutta niin ettei vaaraa itselle ,muille tai ympäristölle. Turva asiaa!!!Syytä on pukeutua varoitus liiviin kun nousee autosta lenkillä,mikäli rapaiset vaatteet ja kieppuu siinä auton ympärillä niin ei paljoa näy!! Avoautois turvakaaret,toki hyvä myös umpi muttei pakko.Sammutin, turvavyöt joiden käyttöpakko ja käyttöä valvotaan,jos auki ja huomataan niin kisasta ulos.Eli jos autossa ja auto liikkuu niin vyöt kiinni,sama kaikille niin kukaan ei mitään häviä.Ensiapu laukku. Kypärä!Oikeasti sopiva ja suojaava,tarkoitus oikeasti käyttää koko kisan ajan myös vinssates ja tankates ym! ilmottautuminen jatkoa -------------------------------------------------------------------------------- Kun on ilmottautunut niin pyrin ensitilassa vastaamaan että on huomioitu.Vastaan viestiisi ja senjälkeen toivon ja toivomme että varmistat ilmottautumisen maksamalla osallistumismaksun 25euroa tilille Jyrki Uolamo 504506-442806 mikäli enempi kuin yksi startti niin sitten sen mukaan.Viitteeksi officrossi 2009 ja maksu kuitenkin viimeistään 17.10 2009 jos maksu tilille ei onnistu niin soita 0400 715880 niin voinemme sopia maksusta kisapaikalla. Viikinäisentie 247,noin ulkomuistista. http://maps.google.fi/maps?f=q&sourc...,0.077162&z=14 |
Lyhyesti jes jes:D:D:D
|
varmaan tästä on kysymys http://www.youtube.com/watch?v=u5R8rwqValQ&feature=fvw:D
|
Tarviiko olla kilpipeli?
|
Voi käpy!
Olispa Suikka nyt valmis...:mad: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Soitin Tapsalle heti ku huomasin tän kisailmon ja sanoin et tälläseen kisaa me lähetään! Nää kestää senverta lyhyen aikaa et saattais EHKÄ jopa portto-Pate kestää nipussa sen aikaa! Jotain empimistä Tapsalla oli havaittavissa, mut eiköhän toi pikku jännitys vielä helpota ja voidaan lähetään ajamaan..
|
Off road cross tällä hetkellä kilpailun nimi.
Forsbergin Roope on järjestelyissä mukana\tulossa ajamaan. Simpalle puhuttu Tylyn omat kilpakuskit tulossa myös(Uazlamon puheiden mukaan) |
kuulostaa houkuttelevalta, nyt kun ransukin on koe ponnistettu.
|
OFFIVARUSTEEN OFF_ROAD CROSS
Lainaus:
Lainaus:
Ratasuunnitelma n.2 km lenkki.....sänkipeltoa jossa ojia ja hyppyjä,sbooria,kallioo,pikku letto tarkoituksena pystyä ajamaan melkein koko reitti.Mönkkärit ajaa tunnin,pikkuluokka 1.5 tuntia ja iso luokka 2 tuntia. Alustava aikataulu 24.10.2009.katsastus ja lähtö lajittelu 7.00-9.00,ohjaaja kokous ja rataantutustuminen 9.00-10.00 Mönkkärit starttaa 10.00 Tauko 11.00-11.30 pikku luokka 11.30-13.00 Tauko 13.00-13-30 Iso luokka 13.30-15.30 kunniakirjat 16.00 Kisapaikkana "Pajulan moottoriurheilukeskus"lusi Suurheinola.makkaraa ja puhvetti tulla paikalla.alueelle voi saapua jo pe iltana jolloin järjestetään opastettu kierros paikallisiin rientoihin. Siis OFFROAD FOR FUN luokan uusi kisa muoto.Ai niin lysti maksaa 25€ peli per luokka ja nyt ois tiisseleiden aika näyttää miten ne huimat teho lukemat toimii oikeesti. UAZlamo antaa lisätietoo 0400715880 |
Lainaus:
|
Taidetaan pultata böggyrät mogsuun ja tullaan ossin kanssa sillä kelkkomaan ,tuskin se pysyy kyllä vauhdissa edes pystyssä ja hyppäämineen ei kuulosta mogsulla kovin mukavalta mutta isolla hapella tullaan mersun riisseliä huudattaan (:
|
jippii
Tarttee vissiin rueta laittamaan toyota peli kuntoon Että pääsee vähän räppäilemää
|
Mitenhän tuollaiseen kisaan saisi mahdutettua 205-show-luokan eli maksimi rengaskoko esim 205-75-16 ja maksimissaan talvirengas karkeus.
Ei tarvisi mitään mahdottoman pahaa maastoa "vauhtiin ja vaarallisiin tilanteisiin":D |
jos tullaan niin ajetaan sit kaikki maholliset luokat. "onkohan suunnitteilla isojakin hyppyreitä?"
|
Asiaa! pitäsköhän tulla läjä särkemään kun ei se tunnu kenellekkään kelpaavankaan..
|
Kuinkahan vapaa toi kaarisääntö on? Vai AKK?
Jos sais iskarit vihdoin tuohon mennessä niin vois ajatella (ehkä) :eek: |
Kyl mää tuun ainakin ajamaan jos ei toi RR-09 osu pahasti kohalleen.
|
Lainaus:
mahatko tarvita kuräläppiä:D |
Lainaus:
Johkin tälläseen juttuun olis ihan hauska mennä rymyään! |
Lainaus:
Pitääki soitella Vellulle, meinaan olen melko lailla 100% varma, että se lähtee ajaan Radicalilla tonne. Se on Viron puolella aina ollu ihan jumalattomassa poltteessa, kun on päässy piiskaan nopeutta:D:D:D Iteltä jää varmaan enempi huoltopuolelle tämä juttu. Nyt on polvi paskana (selkähän on ollukki jo pitempään arka ylimääräiseen hyppimiseen ja jousituksen pohjaan lyönteihin) ja ei mulla oikein ole tohon touhuun sopivaa autoakaan, ku kaikista mun kotteroista puuttuu vinssi ja vielä vinssin paikka:D:D:D:D Mites saaks G-69 lainattua tähän kisaan Race Lindan?? Taitaa olla kyllä Lindalle liian kova testi ajaa 2 tuntia, ku normaalisti ajo kestää maksimissaan 2 minuuttia:rolleyes: |
ollapa sisäänjoustoa etes vähän hiluksissa etupäässä...
|
Sika siistii ohvi rossii!
Voi vit..! ku näytti mukavata tuos videos!
Täytyy tänä vuonna tulla kattoo ja ens vuodeks rakentaa JEGONEER tuota kisaa silmälläpitäen, olis 360selle käyttöä, hmm. täytyypä Boggereita ruveta katteleen vissiin. Tai jos XJ:llä pikku luokkaan ja JEGONEERILLÄ isoon?? Hmm.. aika näyttää. Sekö voittaa joka pisimälle kerkii ajan puitteissa? |
Lainaus:
saattas mennä hiukan tota halpaa kisa bensiiniä. |
kylläkai rolling jeeppikin tonne saadaan:)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
-EI FUNY KAASUJA -EI NESTEKAASUA -EI KAASUTUKSIA(doping) +pienemmän luokan(alle 35") saa ajaa myös isossa luokassa(jos vaihtaa renkaat(oman kisan jälkeen)) mutta menee vaan tupla maksu. +traktorinrenkaat sallittu isossa luokassa. -EI TARVITSE OLLA KATSASTETTU ajoneuvo -AI NIIN ehkä tärkein AJOASU(ei tarvitse olla FOFF tyylinen) pakollinen -->> ei ex pähämä PJ tyyliset(UAZlamon inside vinoilua Väihköstä kohtaan) +FOR FUN TYYLINEN KISA hauskanpito tärkein. -Ei kuorma-autoja -Ei suurinta sallittua rengaskokoa |
Tarkoittaako ajoasu siis vain ettei alasti saa tulla:p
|
Lainaus:
Sopivat pökkyrät :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek: |
Saako välitankkaukset tehdä? Eijoo suikassa ku 40ltr säiliö ja sillä ei aja 1,5h sikäli mikäli pysyy kasassa niin kauan.. ;)
Selkä saattas kestää tollasen pikku rykäsyn jos het alottaa toipumisen, eli lopettaa talon rakennuksen ;) :D |
1 Liiteet
Välitankkaus- / remonttipaikka järjestetään lähtöalueen tuntumaan lähelle varikkoa.
Reittiä käytiin juuri tekemässä lisää ns. rämeellä. Uazilla pääsee, muilla voi tehdä jo vähän tiukkaa :eek: Reitit paranee kisoihin mennessä syyssateiden saapuessa. Kunnon pyyhkijät ja pissapoika täyteen. Kisassa tarvitaan isoa jalkaa vauhtipaikoilla ja toisaalla ajosilmää oikean linjan löytämiseksi. Vinssiapinoillekin luvassa nopeita tilanteita, ellei vinssatessa, niin parempaa reittiä etsiessä. Nopeilla pätkillä mutkiin tultaessa, edellä oleva pitää ajolinjansa ja taaemmat yrittävät sopeutua tilanteeseen. Kylkeen ei tarvitse puskea. Herrasmiesmäisyys on sallittua ja toivottavaa. Pulaan joutunutta autetaan samalla tavalla kuin suunnistuskisoissa. Lisää infoa tulee myöhemmin ja jonkinmoinen ilmo-kaavake. Kuvia kisapaikalta löytyy profiilista. Terveisin Uazlamo ja haamukirjoittaja |
Siinä herrasmiesmäisyys unohtuu kun on edessä toinen jumissa ja itsellä reilusti vetoja ja pitoja...veikkaan, että vedellään kavereiden vinssivaijereiden yli että heilahtaa, niin on käynyt jo suunnistuskisoissakin kun jollain "pro":lla menee hermot odotella kun toiset vinssailee! Tää nyt on vaan mun scenaario. Veikkaan että tulee vauhdikkaita JA vaarallisia tilanteita!
|
tollaisiatosikkoja / pro:ja vastaa apparilla pitää olla jäähakku matkas "ankkurina" läväyttää sen mustan ja pyöreen kylkeen niin opettaa odottamaan vuoroaan..
ei vaan jos tuollaista tapahtuu niin pitäs saaja heti kitkettyä pois epäurheilijamaisena käytöksenä |
no vittuukos siin eessä sit jumittelee :D
ei vaa, kun ei hätäile ja kattoo mistä ohittaa nii ei satu mitään ja toivottavasti kaikille jää kiva maku kisoista. perkele kun tossa suunnittelin et oisin laittanu patrollin telakalle oottelemaan välityksiä, akseleita ja uutta ahdinta + montaa muuta korjailua/parantelua mut täytyy viel harkita jos entisöis ees sen verran et pääsis tonne heinolaan... lähtisköhän pikkuville tai jussi appariks:rolleyes: |
Tuonnehan vois lähteä mönkkäriä piiskaamaan.
|
Mä varmaa ainaki tuun kattomaa,tolla omalla kamppeella välttis viitti ajamaa mennä.
|
Vois lähteekin jos ois renkaat... eikä taloudellinen tilanne anna myöten hankkia uusia :(
|
kyllä tonne täytyy tulla, kummalla ryhävalaalla vaan:)
toisella 205 luokkaan tai toisella isojenpoikien luokkaan. Kuvia hyppyristä kiitos!!!! |
Lainaus:
No me koitetaan Miikan kanssa löytää vikaa siellä radalla (huollon sai siis Virossa tehdä missä vaan, jotta saa tukkeena olevan auton taas eteenpäin) ja apparin puolella oviaukon kohdalla oltiin kuuntelemassa että pyöriikö sähköpumppu. Kunnes Vaigo vai mikä sen yhden "kahjon" Virolaisen nimi nyt oli, kajauttaa reilulla vauhdilla just apparin kylkeen, niin että levikkeet rutisee ja tais Kentsun bertan ovikin siinä vaurioitua. Ihme tuuria meillä matkassa, että mä olin just (eli about 1-2 sekunttia aiemmin) siirtyny oviaukosta konehuoneen puolelle ja Miikka vielä vähän myöhemmin noussut bertan lavalle. Jos oltais molemmat oltu siinä oviaukossa, niin huonommalla tuurilla jäis varmaan nääkin tekstit kirjoittamatta!! Opetusta tai jotain ajateltavaa.....eli kun näet kisan aikana ihmisiäa auton ulkopuolella vinssaamassa/vaihtamassa rengasta ym ym, unohda palava kilpailuvietti edes hetkeksi ja varo muita!!! Ei varmaan ole kovin kiva fiilis, jos kisa keskeytetään jonkun vakavan loukkaantumisen tai vastaavan takia ja kaikki muut varikolla kyselee, että kuka se "hullu/mäntti" oli, kenen syytä tää on. Nii ja onnistuhan se sama Vaigo vinssaan puun poikki ja tiputtaan sen katkeavan osan sit Vellun auton päälle!!!! Kiva kilpakumppani:eek: |
Niin,
Kun kyseessä on näennäisesti vauhtikisa, eikö säännöt voisi määritellä tuota vinssaustakin. Eli jos jää keulilta kiinni ja vinssaaminen tukkisi ajoretin, täytyy kiinnijääneen autokunnan odottaa kunnes kaikki halukkaat/kykynevät ovat ohittaneet heidät? Minun mielestä kiinijäämisestä täytyy jotenkin tulla hieman pelottava asia. Eli tulisi ajamiseen hiehan harkintaa! |
Saattaa vaan olla että niitä halukkaita on kokoajan kun käsitääkseni kierretään samaa lenkkiä se kaksi tuntia.:D
|
Lainaus:
TIETYSTIKIN LUOTETAAN SIIHEN ETTÄ JOKAISELLA TERVETTÄ MAALAISJÄRKEÄ, TOKI EN VAADI SITÄ KEHÄ KOLKIN SISÄLTÄ TULEVILTA... THIS WAS A JOKE, TÄMÄ OLI JOKKE. |
Dodii, äsköisessä viestissä meni poikuus, ja nyt tulee ihan asiaakin:
Jarelle sen verran, ettei tarvi ujostella vinssittömyyttä, sulla kuitenkn vähä uuemmat renkaat ja kaverit väitti joskus kuunnellensa että jalka tapaillut kaasupoljinta lattiaankin vasten :eek: Toki jos auto on haittona uralla saa ja voi sekä täytyy kaikin keinoin saada tieldä pois, tosin kierroksella on n.200m ns. "vaikea ohittaa" aluetta. metsä osuudellakin hyvin tilaa koukkia, joissain kohdin jopa parempi kuin ns. ura. Tässä tulee raataantutustumisen tärkeys ja suuri merkitys esiin. |
Lainaus:
Ja tietty tyyliin,että ohituskielto lipun vaikutusalueella....kenties jonkinlainen ratatuomarointi samalla.... Vai tuleeko liian vaikeaa offarille noudattaa sääntöä? |
Lainaus:
OFF DOPING Hyvä et kiplailun johtajakin on saanu itsensä hinattua 2000 luvulle.Sil on kone ja netti.(ja osaa käyttää niitä?????) |
mä ajattelin tossa töihin mennessä ihan samaa, olis vaikka keltanen lippu varovaisuutta varten ja punasella ohituskielto.....
Meneeks liian vaikeeks/riittääkö järkkärit. |
Lainaus:
helpoimalla taitaa päästä jos tekee vaihto ehto reitin:D |
ole uranuurtaja,osallistu järjestelyihin!
vai lippumiehiä..No joo,ei paha ajatus kunhan jostain taikomalla hatusta tai jostain halukkaita työmiehiä heiluttelee lippuja.ELI TÄMÄ ON KUTSU!Ottakaahan tännepäin yhteyttä ketä kiinnostaa olla luomassa mielenkiintoista ja varmastikin vauhdikasta kisamuotoa ja varmistaa sen jatkuvuus,vielä voi vaikuttaa reittiin,aikatauluun ja miltei vaikka mihin,joka huutoa kuunnellaan!
Tarkoitushan on tehdä toimiva,katsottava ja nautittava kisamuoto joka ei kangistu turhuuksiin.Tulevana viikonloppuna meininki taas tehdä rataa ja katella sillee mestoja.Mielessä myös talveksi järkätä joku sudittelu sladittelu hupailu jossa 4x4 kalustolla voi pöllytellä pellolla ja pelto ojissa ja silloin ehkä kävis toi 205 luokkakin mutta sitä sitten talvella...Nyt tarvitaan maastorenkaita maastoon joka on monimuotoista. AE NIIN JOO! Reitti jokseenkin jeti 1,5 km täs mallis,kun hissuksiin ajoin tol tojotan tappajal elikkäs Uazil,, samal kummipoika Kassulle näyttäen rataa, meni tasan vartti ja tuli silti hiki.Peltopätkät ajelin myös n puolivauhtia ettei naapurit tekis Ufo havaintoa kun olikin jo hämärätätätä.. |
Muutamassa nopeuskisassa Eestissä olleena voin sanoo että tää laji on toistaiseks hauskinta mitä oon maasturilla tehny, järkeähän hommassa ei ole yhtään kun tietää miten hyviä noi isopyöräset kikottimet on ajaa kovaa.
Mutta toi lipu juttu ja ratatuomarointi olis kyllä ehdottoman hyvä juttu, meinaan kun annetaan lupa ajaa täysiä niin aika monelta jää aivot narikkaan ja läheltäpiti tilanteita on noissa kisoissa sattunut jo niin monta että hirvittää kun niitä muistelee. Kerran vinssatessa yhdessä ojan ylityksessä kilpakumppani päätti ajaa vierestä täysiä yli ja autot heittivät kyljet vastakkain, no Kaskinen oli siinä välissä just sillä hetkellä mut onneks Toyotassa renkaat oli niin leveellä että pieni rako jäi ja todellinen vaaratilanne syntyi siitä kun Miikka meinas leipoo sitä kaveria turpaan, (mun muistaakseni Kaskinen ei ollu lavalla,oli tai ei niin turhan lähellä kävi) . Ernassa pyörähti yks 4runneri katolleen radan nopeimmassa kohtaa ja en nyt muista oliko siinä pääkaari vai ei mutta ohjaamon kohta oli aika littee, eikä siinäkään kavereille kuitenkaan känyt mitään joten turhia noi kaarisäännöt..... no jos rata tehdään niin ettei nopeus kasva liian suureksi missän vaiheessa niin eiköhän tuossakin kisassa vaarallisimmaksi osuudeksi jää kilpailupaikalle ajaminen yleisillä teillä. Toi katsojien turvallisuus vois kans olla piirun korkeammalla tasolla kuin tuolla etelässä, mua jotenkin aina hirvitti vetää pellolla viittäkymppiä sladissa katsojien ohi kun oli vain lippusiima välissä. Ja mukana ollaan aivan varmasti. |
Tarviiko tällä radalla snorkkelia?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Joo mutta siis Viron puolella parissa nopeushommassa mukana olleena, niin toisessa ei muistaakseni tarvetta snorkkelille ja toisessakin vähän siinä ja siinä (oli kaivettu muta/vesieste). Eli jos ajoi edes jotenkin maltilla lutakkoon, niin ei ollut mitään hätää ja tais silti olla nopeimmat suorituksetkin, kun ei velli roiskunu lasille ja pimentäny näköä + hyökyaalto oli pienempi. |
Snorklausta vai ei
No joo,jos totuudessa pysytään ja tällee liki savonmuan rajjaa ollaan ni tokkopa vuan tarvittee tai voihan sitä tarvitakin...Eli kuten tossa ns kutsussa lukee,mukaan järjestelyihin ja voit vaikuttaa kisan järjestelyyn!Tässä vaiheessa minun kantani on ettei tarvita snorkkelia,tehdään nyt ensin sellainen ajettava kisa mikä edellyttää kuskin ja kulkineen balanssia,ajotaitoa kaikilla alustoilla ja malttia tiukassa paikassa.Tokihan rata voi muuttua niin ettei vinssaamati selviä mutta snorklaamista ei tule.Tietystikin joskus kun tätä hommelia tarpeeksi harjoteltu, niin voimme ajattaa uintisyvyydessäkin, mutta ei kai se mikään ehdottoman kiva juttu ole,tietystikin kurat toisen housuissa aina kivempi kuin omissa!
Teemme pikkasen lisää reittivalmisteluja tänä vkl ja tarkoitus olisi saada kuvia ja videota nettiin vaikka koko lenkistä, niin tietäishä sit koko mailma mitä puuhitaan... 20.09 olisi tarkoitu tehdä ratatalkoita ja ajella uria isommalla porukalla ja kokeellisesti kellotella kuinka kauan varvin veto kestää,samalla ehkä myös vähän sahailla kantoja mataliksi yms.Metsässäkin katsomme urien leveyttä riittäväksi, ettei tarvi sen savuavan ja pahanhajusen paskan mikä jaloissa pyörii väistämistä tai hajoamista odottaa.Kisassa peltopelle osuuksille pyrimme saamaan hinauskalustoa, mikäli kaatuu ni saadaan kaatuneet sivuun reippaasti.Tietysti myös muihin strategisiin paikkoihin kalustoa,eli jengiä mukaan kisoihin,aina paremmat katselumestat ku sivusta katsovilla.Pisin peltosuora lenkillä on n 200m eli Uazil ei paljoa päälle satasta saanu huipuiks tai sama sillee selkokielellä, sain ainakin 60 ku sille pellolle tullaan kivasta vinosta ojasta ja nolla vauhdista. Kallionousussakin on ainakin kolme eri vaihtoehtoa ja alasmenossa pari.Kivaa pitkää mutaspooria tarjolla myös useita ja myös mahdollista ohitella,lenkistä noin puolet pellolla ja loput sitten muuta. Tulkaa ihmeessä mukaan tekemään kivaa kisaa! |
Hyvältä kuulostaa, pitäisköhän antaa houkutukselle periksi :D
|
täytyy yrittää kasata tota toista autoo tohon isoon luokkaan että pääsis molemilla Jeepeillä tykittää tohon kisaan:D mut tänään tuli ikävä takapakki kun huomasin että imusarjan tiiviste vuotaa öljyä:eek:
|
Lainaus:
|
4 Liiteet
Tässä muutama kuva Officrossin reitiltä. Vettäkin löytyi kovan yrittämisen jälkeen.
|
Onko toi rata tarkoitus päästä lukottomallakin safarivehkeellä läpitte? :0
Noi lutakot ei oikein kiinnosta, mutta jos pohja on tasanen ja vauhti voittaa lukot niin.. :D ..aattelin vaan jottei tule 350km/sivu turhaan. Jos sais kaverin ylipuhuttua kuskiks.. Mites jos kerkee järjestelyihin mukaan saako ajaakin? Jollen keksi millä ton suikan sais pelipaikalle, vois ehkä tulla lippumiäheks/jv.ksikin.. Koitan huudella noita FSJ Jeeppejä tulemaan kans.. |
Lainaus:
EDIT: Siellä lukiki, että: vinssi suotava ettei jää jalkoihin. |
Lainaus:
Niin koneen ja vaihdelaatikon kiinnytyksien tulee olla vahvat (ainakin jos on lehtijouset). Kun peltosuorilla ainakin väkivahvalla BJ:llä mennään niin lujaa kun päästään ja muutenkin kaasu on on yleensä vain pohjassa asennossa. nyybinä myllis |
vinssausta joo...
Nyt täs vaihees vuotta meilllä täällä Aurinkoisessa Tylylässä ei ole paljonkaan vettä sadellu eli ei kovinkaan märkää.Innolla odotan että satelis niin pääsis ruovittelee spoorissa urakalla.Toistaseksi taitavasti ajellen reitin pääsee ajaen läpi,ainakin lukottomalla vakio Uazilla, jota tosin jo Ladoga reissulla vertailtiin laitettujen lukollisten Toyboi autojen kulkuihin ja ...Vielä reitti menee ajaen läpi jopa rämeellä, jossa monen monta reittivaihtoehtoa mutta pellolta sisään yhdest kohdasta ja ulos yhdestä,joka taas tekee ajamisesta ja reitin valinnasta haasteellisen.Yhdistelmänä Uaz ja Venäjän vampperi pelaa hyvin,tietenkään en pahimmista paikoista ole ajanu,ne on selkeästi tehokkaamman ja leveämpi pyöräisen hommia.Maastotuntemukseni ja mikäli esim Jaren tai kenen hyvänsä kokeneen kuskin ajotaitoa arvioiden niin on mahdollista ajaa ilman vinssausta,aina on kuitenkin se jossittelun paikka,esim se kivi joka jää kiinni välipalkkiin tms.Lippusiimoin rajailemme ajouraa ja jokapaikassa on leveyttä joko ohittaa tai kiertää,kalliolta alasajossakin jos hirvittää tai reitti tukossa voi kiertää mutta se on hitaampi vaihtoehto.Ylöspäinkin pääsee ajaen kun vain sopivimman reitin katsoo,siinäkin voi olla että teemme vielä kierron joka taas vie aikaa enempi kuin ns suora ylitys...Eli jos puhuva kone ja toimivat renkaat niin ehkei vinssausta tarvita,Toki sääukon hommat huomioiden.!
Sikäliks mikäliks pidempimatkalaisia tulossa talkoisiin niin tervetuloa,apuja aina tarvitaan ja kun kisamuoto huomioidaan niin se että on ratatalkoissa mukana ei estä kisassa ajamista,kuten jo ns kutsussa sanoin hyvin reittiin tutustuminen on tärkeää ja miten voi paremmin tutustua kuin tekemällä.Taatusti jokaiselle on arvoitus kuinka syvät urat esim rämeelle tulee, mutta päällä on n 60cm mustaa humusmaata ja alla kova kantava savi miltei joka kohdassa,kuten myös metsän mutapaikoissa.Menen taas huomenna katselemaan uria,tänään pystyinkin pysymään poissa:rolleyes: |
Reitin värkkäilyä
Tänäänhän meitä oli oikein kolome siis 3 autokuntaa ajamas urilla ja testailemas ja raivailemassa.alunperin joitakin kohtia meinattiin ns sumputella ,mutta nyt avattiin pusikoita lisää joten peltokiihdytyksen jälkeen metsään mennessä onkin 3 väliä mistä valita metsään meno,saadaan enempi niinkuin mahkuja ajomiehille.Reitti sai vettä aamuyöstä ja aamusta joten vain paranee paikat.Rämeellä Kellokoski näytti Heinoselle ettei se Standard luokan Suikka ainakaan Ilen Uazille kumartele,tosin Ilel nyt 33 tsl edes ja 33 pökkyrä takana kun normisti ajelee 35 pippelipullistajilla(kai kirjotetaan bitbull).Suikka iloisesti kirmaili kiljuen kuin moottorisaha rämeellä ja Ile heitti pyyhkeitä kehään vedoten flunssaan...Vaikuttaakohan se autoonkin-hommais Ilekaasut tms...Kisaan sponsoritarrojakin hommailtu,eikä tullu kalliikskaan.No niin,hyvältä näyttää,viikonloppuna lauantaina käydään katsomassa uutta paikkaa jonne joskus suunnistuskisaan pannaan rasteja ja sunnuntaina taas tänne.Lauantaina maanomistajan Äiti siunataan ja siksi se päivä rauhoitettu.Laitankin adressin Maastoautoilijoiden nimissä.Vklnjälkeen tarkoitus saada videoo ja ilmottautumiskaavake nettiin.
|
Näyttäs siltä et saan kotteron pelipaikalle, mutta tällänen kysymys askarruttaa: Saako appari ajaa kisan loppuun jos kuskin selkä pettää kesken leikin?
Tai kysytään näin, saako kuskia vaihtaa kesken kisan? Eli 19.9 la ei ole ketään ratatalkoissa, olis ollu työkeikka Lahteen, niin olis voinu tulla kattelemaan/jeesimään. Mutta parempi rauhottaa päivä ettei tule sanomisia. |
Toi kysymys apparista ja kuskista ja hommien vaihdosta mielenkiintoinen,la iltana kun poikien kanssa asiasta keskustellaan niin kai jotain päätetään.Nähdäkseni on samantekevää vaikka paikkoja vaihtaiskin, mutta jos joutuu jäämään pois kyydistä, niin silloinhan ei ole enää kyse ajajaja parista,vaan singlenä ajosta ja sehän ei ole ajatuksena.Ja kun mulla joskus toi selkä operoitu niin tiedän ettei pal kivempaa toi vieres istuminenkaan jos juilii!
|
No otetaan laillista douppinkia eli panacodia ja tramalia pari tabua ennen ja jälkeen kisan niin ei pikku juilimiset haittaa..
Kuitenkaan ei olla siellä nopeimpien autojen luokassa, niin voi ottaa lunkisti ja opetella ajamaan :D :D. Apparia pitänee tosin perehdyttää vinssin käyttöön mielellään ennen kisaa.. |
Katso kumminkin lääkepaketin kyljestä, löytyykö punaista kolmiota.
Sellainen lääke lähestyy jo laitonta douppinkia. - p |
Lainaus:
nyybinä myllis |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
BIG WILLYS silmäilyn alla Officrossiin!!!!
Miikka tossa soitteli ja kyseli josko B W olis mahdollinen kapinapeli vaikkei ole vinssiä ja tankkikin mahtavat 12 litraa!Ehdottomasti ehkä eli siis JEESJEESJEES,PLIISPLIISPLIIS. Tällee omavaltaisesti annoin mahdollisesti luvan koneen jäähdyttelyyn reitillä, eli jos tarvii ns vesipyttymiehiä tms reitinvarrella niin siitävaan, kunhan ei ole "nopeampien "tiellä.Se oikea reittitankkauspaikkahan on n 300 m lähdöstä eli just ennen kierroslaskua. Eli kun mellä nyt tietoa ett useampia leveitä autoja on tulossa kisaan niin tietohan paljoltikin helpottaa järjestelyjä,nyt osaamme reittejäkin vielä pikkasen jalostaa.Tollanen pikkunen tankkihan tekee kisasta entistä mielenkiintoisemman siis polttoainetankki...tulee sellaista tosikisan meininkiä kun välitankkauksia tehdään ja katsotaan voittaako kilpikonna jäniksen. |
mites ilmottautuminen ennakkoon vai paikan päällä,ja just tuo väli tankkaus ja koneen/hydrauliikan jäähdyttelely on vähän mietitttäny
|
Lainaus:
Hyvä hyvä. Jotain toi Uazlamo kyseli tä sunnuntain ohjelmistosta että kerkeäisikö raivaustöihin. |
Lainaus:
..Ei väsytä enää yhtä paljoo.. Alkaa muuten kuullostaa aikas makeelle kisalle, Miikka on varmana piikkipaikalla iso/pienipyöräsissä. Mikä mahtaa muuten olla BW:n rengaskoko? |
Lainaus:
Mut juu molemmis on kolmio ja OVAT SEMMOSIA LÄÄKKEITÄ ETTÄ KUMOAVAT TOISTENSA VAIKUTUKSEN. Näin lukee molempien ohjeissa ja näin on lääkäriT minulle sanonu... Mut eipä se mulle kuulu mitä kukin ottaa... Ja itte todella odotan päästä kattomaan tätä huvitusta. Edit. ei herneitä nenään... en nussi pilkkua, tuo oli vaan toteamus |
Niistä kielletyistä toupping aineista muutama jäi vielä puuttumaan: Tässä lista
|
Lainaus:
Ai on vai, lyödääks vetoa ettei ole. :D Jos se lähtee isolaparenkailla (n.34" taitaa olla korkeus), niin nehän puhkee jo ekassa kiihdytyksessä, tai viimeistään risukossa/rämeessä. |
A-haa, kuulostaa siltä et maksaloota on tulossa haastaan BW:n..
..Eikai ny lapagummilla mettään? Mä aattelin et jotkut 39,5" pökkyrät on alla..:D Pitäneekin ettiä huomioliivin väriset haalarit ettei pienet vihreet ukot aja päälle.. ;) |
Lainaus:
T: "jalkapuoli";) |
Autoista kuvia näytille mitä on tulossa kisaan kiitos
|
Toi olis tarkoitus testata sikäli mikäli doupattu kuski pääsee testistä läpi :D
|
1 Liiteet
Wihree wessa eli MashBox.
|
Ilmottautumisista tietoa
Ilmot voi laittaa osoitteeseen uazlamo@gmail.com Officrossiin ilmottautuminen, perään järjestyksessä-Kuski,Appari, Ajoneuvon merkki ja luokka jos haluja ajaa molemmat luokat niin sitten teksti molemmat.Teamin nimi viimeiseksi.
Ja sitten perushuttua Luokkajakohan perustuu rengaskorkeuteen!Eli 35"ja alle on pieni luokka! Iso luokka on 35"ja yli sekä portaalit(esim 33korkea joku sikalevee lantakärrynpyöränen säksätin on portaaleilla ja kuuluu siis isoon luokkaan koska tuo akselimalli tekee sen)!Myös pienenluokan renkailla voi kisata isonluokan mukana ja lähtöjen välillä oleva 30 min mahdollistaa renkaitten vaihdon jos niin haluaa.Mikäli haluaa osallistua molempien luokkien lähtöihin samalla autolla ja eri miehistöllä niin sekin käy,kuten myös samalla miehistöllä molempiin lähtöihin ,mutta toivottavaa on että kuski ja appari vaihtavat paikkoja,paras ns vaihtotiimi palkitaan erikseen..Mikäli tälläisiä Tosiajomiehiä onkaan!!!!Tankkaus ja muut huoltohommat pyritään tekemään vain niille tarkoitetulla alueella ja kun kuitenkin kilpailun luonne on mikä on ,niin toki jos polttoaine loppuu niin sehän on tankattava just siinä missä loppu tai mahdollisimman helpossa paikassa.Sama mikäli kuumenee liikaa niin vain ajolinjalta sivuun ja sitten siinä,tokihan saa jotain yrittää tehdä mutta niin ettei vaaraa itselle ,muille tai ympäristölle. Turva asiaa!!!Syytä on pukeutua varoitus liiviin kun nousee autosta lenkillä,mikäli rapaiset vaatteet ja kieppuu siinä auton ympärillä niin ei paljoa näy!! Avoautois turvakaaret,toki hyvä myös umpi muttei pakko.Sammutin, turvavyöt joiden käyttöpakko ja käyttöä valvotaan,jos auki ja huomataan niin kisasta ulos.Eli jos autossa ja auto liikkuu niin vyöt kiinni,sama kaikille niin kukaan ei mitään häviä.Ensiapu laukku. Kypärä!Oikeasti sopiva ja suojaava,tarkoitus oikeasti käyttää koko kisan ajan myös vinssates ja tankates ym! |
Ilmo läks
Mikä ihmeen Teamin nimi???
Ei mulla mitään tiimiä ole, ku ei oo kavereitakaan. |
ilmottautuminen jatkoa
Kun on ilmottautunut niin pyrin ensitilassa vastaamaan että on huomioitu.Vastaan viestiisi ja senjälkeen toivon ja toivomme että varmistat ilmottautumisen maksamalla osallistumismaksun 25euroa tilille Jyrki Uolamo 504506-442806 mikäli enempi kuin yksi startti niin sitten sen mukaan.Viitteeksi officrossi 2009 ja maksu kuitenkin viimeistään 17.10 2009 jos maksu tilille ei onnistu niin soita 0400 715880 niin voinemme sopia maksusta kisapaikalla.
|
Pam Pam Paulin tiimi
:D
Lainaus:
|
ei haittaa vaikkei kavereitakaan kun on offari,tiimin nimeks käy vaik Pappa betalar tai hans byxor myös Din syster kävis jos se ois vetokelpoi...
|
Lainaus:
Hans byxor, Hanssia en tunne kovin hyvin, lähinnä moikkaan jos vastaan tulee Din syster, öö, siis mun systeri, no mä annan Uokki UaZlamooseksen numeron sille, niin voitte soitella toisillenne ja sopia niistä vedoista. :D:D:D |
pepepeperkkeles pauli pee persseet paukkuen pauhaa!!!Dodii etuvetotakavetoneliveto?Vedääks hyvin,jaksaaks dyöndää?Andaaks yhtähyvin ku oddaa?
|
Massipoksi autoon tuleepi nro 1,joltisestikin toi ajoneuvos ja kisan nimihän jotenkii sillee niiku...Toivottavasti ei enne...Raunio tos pirautteli jokupäivä ni lupasin huomioida ja pitää mieles,kai Napakaksellekin joku nro..(Napakas Hutikas)ja sit B W pitää muistaa joo ja se ja se ja se!!!
Nyt kun näitä "savuttomalla ruudilla " kovaa puhuvia ja liukasliikkeisiä autoja on tulossa niin missäs nukkuu "mustaruuti" miehet,kyllä radalle mahtuu eikä se savu mikään paha ole...köhköh!Nojoo Heinolan Heikkopää ILE otti jo pressunkin pois Uazist joten tulossa on sekin joten mustaruuti Tojoja vaan ilmottautumaan..Vinkiksi vaan että se Kellopeli Askon zuikkeli NÖYRYYTTELI Ileä kivasti ja sillee Eli suikat vois pärjätäkin... |
Hitto kun riskiretki on seuraaval viikol keskiviikkona joten ei ajamaan voi tulla kun siitä tulis jo liikaa riskiä. Katsomaan tuun kyllä ja vaikka vinssaamaan rampoja pois radalta jos tarvis:D
|
Mä voisin myös varmaan vinssiautoksi tulla, jos sellaisille käyttöä on?
|
Epäilen, ettei vinssiautoi ei ole koskaan liikaa..
nimim. lukoton.. |
2 Liiteet
Raptorilla tuun pikklu luokkaan
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1253399211 ja jos saan VooDoon kuntoon niin sillä isoon luokkaan http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1253399261 pientä näperrystä vailla valmis |
Jep joo meixikin vois tulla läjäl vaik vinssailee.Tarttee olla uazlamoon yhteyksis.
Laitappa uokki jossain vaihees osallistuja määrä\listaa. |
Sivu luotu: 14:46 (GMT +2). |
|