![]() |
finland trophy 2009
finland trophy lähestyy ja tuli tiedotusluontoista asiaa,
elikkä kilpailun johdolta tuli sellaisia terveisiä että kilpailuun hyväksytään mukaan myös orbitrol ohjauksella olevat autot, nämä autot eivät kuitenkaan aja cup pisteistä vaan kisaavat niin sanotusti cupin ulkopuolella. Ei muuta kuin ilmoittautumaan kisoihin! terveisin katsastaja |
kuorma-auto?
Onko kuorma-autoilla mahdollisuus osallistua?
Entä mikä on kuorma-auton rengaskoko kilpailuihin yleensä? ( silloin tällöin kuorma-autotkin pääsevät mukaan) |
kuorma-auto luokkaa ei finland trophyssa ole
|
On ilmoittauduttu
|
Saaks ajaa Cup-sääntöjen vastaisilla kaarilla, jos ei aja cuppipisteistä?
nimimerkillä: 42mm saumattomasta väännetty pääkaari |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40295
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=40296 rasteja on maastoon viety |
Hetkinen WTF kisa alkaa perjantaina modilta 17:30??? Onko tässä joku virhe vai mitä? No just kun töistä lähtee klo 16 niin ehtii lähtöön.
|
Lauantai iltana tais olla jonkin sortin Cup päätösaikeet?
|
Pe 2.10.2009
10.00-16.00 Katsastus 16.30 Ohjaajakokous 17.00-17.45 Lähtö luokittain porrastetusti La 3.10.2009 17.00-17.45 Maaliintulo 20.00 Tulosten julkaisu 20.00-20.30 Protestiaika 21.00 Palkintojen jako ravintola Huvikummussa ja päättöbileet, orkesterina Veikko Kulaus & Rikkaehen Ystävät Järjestäjä pidättää oikeudet muutoksiin! |
Hmm... siin tulee aika pitkä aika valveilla jos esim ajattelee et on heränny Perjantaina klo 6 aamulla ja siitä töistä kisoihin eli pakko ottaa välikuolema mikäli aikoo jotain nauttia jotain muutakin sit lauantai iltana kuin pelkästään kansalais luottamusta... :)
|
JXTPTh
Lainaus:
nyybinä myllis |
Nyt on ilmoitauduttu. Käytännös tarkottaa vaan sitä että muu tiimi saa hoidella auton sinne ja katsastaa ja sit itte on töistä suoraan valuttava sinne omalla autolla. Ei helvata et menee vähän vaikeeks. Voi pileissä olla aika vähän kilpailijoita kun alla vähintään 35 tuntii valvomista ja ennen juhlallisuuksia ehtii maksimissaan 3 tuntia vetää sikeitä:p Täytys sit jostain selväpäisii kuskei keksii et sais autot yöllä himaan.
|
Eli Cupin päätökemut on vähältä niinku kuudennet kestävyyskisat tälle vuotta :D
Ja mä survon suohon jos siellä taas nokialaisella tutkataan RASTIalueen "ylinopeuksia". Tai vähintään tästä on selkeästi ohjaajakokouksessa mainittava, vai olikone siellä netissä... Aikataulu sikäli erikoinen kisalle et melkein kohta lähdön jälkeen tulee pimeä, eli yleisö näkee aamun valjetessa melko ryytynyttä settiä. Ei haittaa sikäli itseä ollenkaan, viikonloppu on aina lyhyt vaikka valvoisi molemmat yöt ;) |
Pystyyx joku laittaa linkin ilmottautuneiden listaan ?
|
|
Mukana ollaan
Pitkästä aikaa lähdetään ajelemaan Defellä omaksi ja muiden iloksi.
|
Lainaus:
http://www.ravintolahuvikumpu.fi/ |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mites tota... onko mahdollista tuoda autoa jo edellisenä päivänä sinne... mikäli sikäli tulee he***nen hoppu töistä lähteä ajelee sinne tai siis jotai...
En tiiä oltasko tuomassa sillo... kuhan vaan kyselen ku tollanen ajatus pyörähti mielessä... |
kyllä vaan on mahdollista tuoda auto jo torstaina jos siltä tuntuu
|
Jäi huoltoautojen ja -henkilöiden tiedot ilmoittamatta, pystyyköhän asialle vielä tekemään jotain? Onko jotain puhelinnumeroa kilp.johtajalle?
|
Lainaus:
Mutta tähän asti onnistunut mainiosti tietojen muuttaminen & lisääminen siinä kisapaikalla ilmottaumisen yhteydessä. |
Pitäähä se vissii ryyppäämää tulla ja oliks siin joku kisakin sitä ennen?
|
Majoitusta löytyy kisakeskuksessa
Kisakeskuksen alueella on vielä majoitusta vapaana. Majoitus on koulun asuntolassa, pedatut vuoteet ja pyyhkeet huoneissa, suihkut ja wc:t sekä keittiö käytävällä. Hinta on 30€/henkilö/vrk sisältäen aamiaisen. Majoitus 2-4 hengen huoneissa. La-aamuna aamiainen tarjoillaan Ravintola Huvikummussa klo 9.00. Isommalle ryhmälle ja useamman yön asuville hinta on edullisempi, kysy rohkeasti 015-170545/Huvikumpu
|
Lainaus:
|
onkos tuolla sähköä saatavilla vai huutako agrikaatti ettei tuu vilu pakollisen uni tauon aikana
|
sähköä ei valitettavasti ole tarjolla
|
Rastit metsässä
3 Liiteet
muutema kuva rasti hommista
|
5 pisteen rasteja ;)
|
Kisa-alueet
Olisiko mahdollista saada kisa-alueiden sijainteja/koordinaatteja, olemme tulossa tutustumaan lajiin ja ei viitsisi hortoilla alueella. Etukäteen kiitteän.
|
Kisakeskuksesta varmaan saa yleisökartan
|
Koordinaatteja löytyy tuolta
http://www.4x4cup.com/tiedostot/Finl...rophy_2009.pdf Jeeppi vahattu :) |
Eläinkuljetus
Pohojanmaan eläinkuljetys :eek: Mikkeliin startaa näillä minuuteilla liikenteeseen.
Emäntä hommas tiimille matka evästä 20 kipaletta fasaaneja ja kertakäyttö grillin. Meinaa nottei tuu kellään nälkä :D |
Lainaus:
Aika pirtsakkaa syyskeliä pukkaa, välihousukeliä ja kuurankukkaa.. |
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41561 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41560 |
Lainaus:
onpahan ainakin tuoretta :D:D:D:D RILLI KUUMAKS tänään tullaan maistelemaan kunhan saadaan miehistö kokoon |
Kokeillaan muailimanennätystä, paljonko miehiä saadaa ruokittua yhellä kertakäyttörillillä!
|
kahlaajat taipaleella...
moro kaikki kisakumppanit... keltalan kahlaajat on lähteneet saapumaan mikkeliin osa linkulla osa junalla ja muutama hullu vielä autollakin.. toivotttavasti kisakalustokin saapuu huoiseen mennessä paikalle :) odotettavissa kauden huoipennus viimonen kuppi kisa toivottavasti pijetään joukolla hauskaa ja nautitaan lajin huippu kohdista kun jokin hajoo tai muuta vastaavaa.. itse henkilökohtaisesti odotan innolla haastavia rasteja ja kovaa kilpailua rönkön kisatiimiä vastaan (kumman tiiimin läjä kaatuu ekaks) :) pijetään kummiskin hauskaa!!! ja seon ainaskin varma tapahtu mitä tapahtu.. :D onnea kaikille kisaan!!
|
Pasi66 soitteli tuossa ja oli apukuskia vaille?
Onko joutilaita? :confused: |
3 Liiteet
muutemia rasti kuvia viime hetkeltä
|
Kalusto pelipaikalla, ei ihan ensimmäisenä, mutta toisena... sinne oli musta suzuki (ypyrin ylittäjät) kerinny just ennen meitä ja heti auttovat kaveria, lainaten akku pulttipyssyä, joka nopeutti renkaan vaihtoa huomattavasti, kiitos siitä... Nyt 1 olut, hyvä iltapala ja sitte kisaunia näkemään... Huomena kisataan ja pidetää hauskaa...
|
tultiin pelipaikoille siinä 4 aikoihin ja purettiin laitteet, nyt on syöty ja käyty parilla paikallisessa. Muutaman tunnin unet edessä sitten pirteänä kisaan. Muutama kanssa kilpailija näkyisi olevan myös varikolla. joa nyypinä
|
Lainaus:
tilanne ohi tierämmä, Team Suomen soviteosalla ongelmaa, kuski olisi mutta vinssiapinaa vailla... Ypyrin ylittäjät vuokraa JT:n eli yhdeksänkymmentäluvun vinssiapinan tähän kisaan :D Ps. linnut grillattu ja juomat menossa :P |
Juuri purettu tavarat mökille ja asettauduttu aloilleen, auto tuleekin "puukko veljesten kyydissä".
Sit kunnon unet nii jaksaa taas valvoo. Ei muutakun kaikille hyvää kisaa:) |
hämyiseen aamuun heräilty täälä mikkelis. tästä aamupalan jälkeen kohti varikkoa ja auton katsatukseen!
ps. on muuten juluman hyvä kokki pohjanmaa2 tiimillä:D aamupalaa on jos jonkilaasta! suomen soviteosa offroadteam |
Team maastoautotarvike starttasi liperistä 10.30 kohti mikkeliä ensimmäiseen kisaan,saapi nähdä miten käy.Ajetaan minkä kalusto kestää.
|
Kuramatojen matkamerssu on kiitänyt jo kärkölän ohi. Lähtiessä oli invertterit ja konvertterit hukassa, mut Lauttakylästä löytyi kaikki tarpeellinen. Autot on jo paikalla ja taitaa olla katsastettukin. TuraOffin turvallisuuspäällikkö jo tapailee norjalaisen villlapaidan sanoja
ja kommunikaattori ketjulla köytetty merssuun kiinni. Tein porukoille vauhdissa pyttipannut eksra sipulilla happamallla ruisleivällä ja piimällä, cuppi tilannne vaatii ottamaan käyttööön Taistelukaasut. P.S. Kaalilaatikko on uunissa ja kanamunat kiehumassa. 88 ilman tunnuksia ponsorin koneelta |
Missäs kisa studio pihtaa väliaikatietoja?
TEMÄHIK |
Haloo pahvi !!
Hei,
käyppä Merrasmäessä, mutta varo ettei vetoakseli katkea. ps. eipä muuta kuin tsemppiä |
missä kuvia??? tilanne tietoja???:D
|
Lainaus:
TEMÄHIK |
sen verta pitää olla tiimihenges mukana notta piti hinata tää mokkula ja kones tänne sotkamon avolouhokselle mukaan ni näkee jotain tietoa toivottavasti ypyrin auto kestää maaliin asti
|
Persiillen men
Gotham City Cruisersin mieli ei kovin korkea: 2 x vetoakseli 1 x murrosakseli 1 x raidetanko 1 x ohjaustanko 2 x orkkis laturin hihna 1 x lisä laturin hihna ja lopuks kytkin luistaa. Ajoimme 24:stä tunnista 15 tuntia, josta teimme remonttia 12 tuntia. Ainiin ja ohjauksen hydroassistent irtos kiinnikkeestään, ajoimme kilpailukeskukseen 10kmh.
Heitimme hanskat tiskiin aamulla klo. 8.30. Kiitos silti kaikille hyvästä kisasta. Nyt illan viettoon ja illalla Huvikumpuun. |
Olipa erikoinen kisa kaikkineen, jotenkin vaikutti erilailla elimistöön tuo alkamisajankohta.
Letrun alue osoittautui jälleen vastenmieliseksi, mutta haettii mitä viitsittiin ja välillä vaihdettiin murros. Hyvä ja hieno kisahenki loisti kisailijoista ja hauskaa tuntui olevan monella tiimillä. Pisteytyksessä havaittiin aikatavalla eroja alueittain, jossain ajamalla 30 kun taa 15 pojoa sai rytyyttää puolituntia ja jumittaa urakalla ainakin stanuvehkeellä. Hasan upotuksia ei tehnyt mieli kokeilla tälläkertaa, alueelle tultaessa oli jo senverran vilu ja nälkä koetellut. Tässä vaiheessa ei voi kun spekuloida cuppitilanteesta, omia pisteitä ei laskettu ja näyttää olevan useita kovia tíimejä stanuissa mukana tänään. Eiköhän nuo parin tunnin päästä selviä.. toisin kuin me :P Ei muutaku huvikumpuun ja kuulemaan uutisia. Traikkuparkissa ainakin tunnelma kohdillaan ! Kiitos kaikille asianomaisile hyvästä kisasta Ypyrin ylittäjien puolesta. |
Joku kuulemma oli heittänyt merrasmäessä volttia rangella useita !? mikä tilanne ?
Kuvia.. |
Rangesta en tiedä mutta mikjus ja kumppanit aka pähäma 69 poimi kisan parhaat pisteet ja varmisti cupin voiton. Onnittelut!
|
.
Finland Trophy 2009 tuloksia??
|
PALJON ONNEA turakkipajan mestareille ! ! ! ! ! ! ! Tärkeintä ei ole voitto, vaan vastustajien totaalinen nöyrryyttäminen :D
Lainaus:
|
tuloksiaaaaaaaaaa
|
ONNEA PEKKA JA LIISA JA MUU TIIMI!!!!!
Voitto tuli taasen hienoa ;) Onnea myös muille voittaneille ja hyvin pärjänneille tiimeille!! t:sami ja porukat |
Lainaus:
4x4 cup sivuilla on viimeiset tiedot. |
|
Lainaus:
Joo ja Jussilaisen äiteen pojalle tiimeineen kaikkineen rutosti onnea :) |
Lainaus:
|
Kosteaa?
Lainaus:
t.Ismo Ämmä |
Ihan tuli vaan mieleen että ku noi rastit alkaa olemaan keskellä lampea yms niin onko tuolla pelastus henkilökuntaa paikalla ? Kuulostaa pilkun n....miselta mutta esim pyykkipoika ku kippas läjänsä Tura offissa niin siinä oli semmonen vaaran paikka jos olis vaikka housunlahje takertunu jarrupolkimeen niin olis ollu koko ukko veden alla...
|
samaa myöki mietittii et ois ollu ees vene millä lähtee hakemaan jos jotan sattuu, onneks ei sattunu.mut hyvät oli maastot ajella taas turistina kiitos järjestäjille ja maan omistajille,ja onneks olkoon voittajille
|
Ei ne rastit kuitenkaan missään merellä ole, pääseehän sinne hätätilassa kävellen tai uiden. Laji on riskialtis ja jokainen hakee sellaiset rastit kuin haluaa. Varmaan ainakin puolet rasteista on todellisuudessa vaarallisia, siksi ei minun mielestä pitäis ollenkaan merkitä erikseen "vaarallisia rasteja". Ei pelastushenkilökuntaa voi seisoa joka rastilla. Pelastushenkilökuntaa on tarvittaessa myös muut kilpailijat ja yleisö.
Monessa paikassa turvavyö olis kaikista tärkein. Ehkä pitäis jatkossa merkitä vaarallisille rasteille kaaripakon sijaan turvavyöpakko... |
Höh!?! Kaikki muut sammui?
=O |
ei ihan, sä vain jäit sinne, muut lähti kaupunkiin jatkamaan...
|
lisäsin hieman kuvia http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2247
|
vitusti onnea turakkipajan pojille!!! taas kerran näyttävä suoritus pähämä69!!!!!
|
Kiitoksia oikein paljon kaikille. Varsinkin jotka oli auttamassa Mun rangea takaisin rattailleen, ei ollut meininkii kaajella autoa, mut näköjään sitäkin sattuu.. No onneksi ei sattunut mitää vakavampaa, vaik aineksii oli kyllä vaikka ja mihin.... Mut kiitos viel ku apuu saatii! Onhan tuo nyt merkki jätetty tähänkin lajii, ku kiertopalkinnon lykkäsivät:):):)
|
1 Liiteet
harbor cruisers on jättänyt otavan
ja pikku rapulan saattelemana kuljeksii kohti turkua yleisön toivosta viimeinen rastikuva:D |
Viel ei muuta jaksa avautuu mut jos joku bongaa bjn bikinitopin jostain tienvarresta niin löytypalkkio luvassa. Siitä kun hajos takakiinnikkeet ja oli ilmastointiteipillä patentoitu ni ei pysynykkään kii trailerilla. No rikkihän se jo olikin.
|
joo isot onnittelut pähämä69:D:D
|
Tuolta 4x4cupin puolelta tosiaan tulokset löytyvät, mutta laitetaanpa tähänkin linkki.
http://www.4x4cup.com/tiedostot/Finl...09_Results.zip Ja cup tulos on sitten tässä linkkinä myöskin. http://www.4x4cup.com/tiedostot/tulo...okset_2009.pdf |
Kerta se on ensimmäinenkin
Oltiin eka kertaa kisoissa ja toista kertaa metsässä tiimin kanssa. Huumorillahan sitä lähettiin, mutta silti vähän harmittaa, kun niin vähiin jäi ajaminen. Etukardaanin pultit katkesi ja kardaani töyhi öljypohjaan reiän. Metässä paikattiin kemiallisella metallilla, korjaamolla hitsattiin paikkaa ja laitettiin possumassaa. Noin kuuden tunnin remontin jälkeen piti noin tunnin öljyä ja sit oikeastaan lopetettiinkin. Modi#50 oltiin.
|
Rodeo Drive tiimi kotona
Rodeo Drive oli tällä kertaa kolmen hengen tiimillä. Tytär oli ekaa kertaa mukana. Oppi nopeasti kartan luvun ja kivikossa ohjailun. Hieman oli hankaluuksia autoon nousussa.
Jälleen kerran Jeeppi osoitti luotettavuutensa. Ei teknisiä ongelmia. Muisteltiin kotimatkalla ja vain neljässä kisassa on ollut viiden kisavuoden aikana jotain ajoa haittaavia ongelmia. Kaksi omaa tyhmyyttä ja kaksi oikeaa. Käsijarru päällä liikkeelle ja molemma takavetarit katki (keskeytys). Syylari halki kun unohdin panna flektin päälle upotuksen jälkeen. Kerran flektin moottori ja kerran iskari poikki. Letrussa oli pisteet kyllä kiven takana. Hakkuualuekin koluttiin ja kiviä riitti. 10 pisteen rastitkin oli siellä kiven takana. Uusi alue oli mukava. Yhdessä kohtaa oli kyllä reitillä kantoja hieman riesaksi asti. Vihdoin otettiin Merrasmäen kukkulan huipulla oleva rasti. Oikein mukava oli ajella. Kiitoksia järjestäjille. Seitsemäs sija modissa lämmittää :) |
Kuvia Finland Trophy:n kotisivulla http://finlandtrophy2009.webs.com/apps/photos/
|
annetaas ensin kiitokset järjestäjille mahtavasti järkätty kisa ja maastot oli aivan mahtavat!!!!!
kisan alussa näytti jo huonolta kun joka paikkaan mihin mentiin juoduttiin jonottamaan aamu yöstä menetettiin rengas (pyöränpultit poikki) onneksi pienessä vaudissa ja kovallamaalla onnistuttiin vaihtamaan pultit ja ajettiin varmaan kilometri ja uudestaan poikki (ei enää niin kovalla maalla) tämäkin onnistuttiin korjaamaan metsässä , mutta käytiin tekemässä varma korjaus kisa keskuksessa. tässä vaiheessa oltiin varmoja ettei lähellekään kärkeä ole mahdollisuutta korjauksiin mennyt yli 4h lähettiin kuitenkin ajelemaan vielä kun aikaa oli reilusti. sitten siellä uimarasti alueella ( haettiin muuten kaikki 3 kosteaa ) meni vetari poikki kolme tuntia ennen ajan loppumista eikä ruvettu enää vaihtaa kun ajateltiin ettei olla kärkikahinoissa mukana, mikä oli virhe olettamus 2 sijaan 16p 1 vähän päälle 200 T. TEAM OFFROADTARVIKE |
Norppa & Näätä kiittää myös kisajärjestäjiä hyvin hoidetusta kisasta. Meilla ei ollut muita ongelmia kuin 1xmurros ja pitkittynyt flunssa. Kiitoksia Haukkuteamin huollolle työkalujen lainasta sekä Baxxterille työkalujen lainasta että korjausavusta murroksen vaihdon yhteydessä.
Sain Turaoffin talkoissa jonkinnäköisen maastoautomyrkytyksen joka ei ole vielä laantunut. Tämä kisa ajettiin koska oltiin jo aiemmin sovittu. Toivottavasti myrkytys lakkaa ennen ensivuoden cuppikisojen alkua jotta saavutaan pelipaikoille. T: Jussi, team #26 |
kiitoksia hienoista kisoista.
alueet ja rastien sijoittelu oli hyvin hoidettu. kisa alko meijän osalta pikku suoritus paineen alla ku nobo tiimi pääs viime kisassa yllättämään ja voitti. se teki cupin tilanteen jännäks. kisa vedettiin läpi sillä meijän perus vauhdilla, mutta tasasen tappava vauhti näköjään taas toimi. yö tulikin aika nopeesti tässä kisassa mikä oli hyvä kun pimeen aikaan oli viellä pirteessä kunnossa. jossan vaiheessa ihmeteltiin että onkohan ne perunnu koko kisan kun ei näkynyt ristinsielua moneen tuntiin, mikä taas oli hyvä ku ei tarvinnu jonotella rasteille. aamulla louhos aluella olikin sitten enemmän väkeä. ainoat tekniikka murheet oli kaks kertaa irronnut startin heräte piuha jossa oli vaan löysä liitin, tuulilasi sai pikkusen kipeetää se meni mukavalle särö kuviolle ja bikini topin kiinnitys narut repeyty irti jotka korjattiin roudarin teipillä. samainen bikini toppi on jossain otava-vierumäki välillä motarilla ku se oli traileri kyydissä repeytyn lopullisesti irti. kiitoksia Eetzalle ja Nikolle kovasta suorituksesta jälleen. t.jussilainen team pähäma 69 |
|
Nyt löytyy sitten kilpailun rastikuvat arvosteluineen osoitteesta: http://4x4.ruijanpallas.com/
Tuossa H&K kirjoitteli jostain maasturiväsymyksestä... Itselläni on kyllä tällähetkellä täydellinen tapahtumansäätämisväsymys, mutta täytyy vielä tuo yksi trialin tuloslaskenta hoittaa mikä tuli luvattua tänävuonna. Joku saattoi huomatakin, että henkilökohtaisesti tuli välillä äksyiltyä ja oltua vittuuntuneen oloinen, enkä jaksanut kirjoitella edes palstalle mitään. Rupeaa vaan tuntumaan jo hiljakseen vähän liian työltä välillä. Ehkä sitä taas parinkuukaudenpäästä on tämä kettuunnus kadonnut ja tyhmänä taas lupautuu hoitamaan ties taas mitä... ;) Pyydän anteeksi kaikilta joihin kettuuntumiseni kohdistin. Nimimerkki: Tähän mennessä tänävuonna 35 kokopäivän viennyttä reissua erilaisiin offihommien järjestelyissä auttamiseen liittyen ja tunnit mitä on tullut tehtyä näin himassa varmasti lasketaan 3 numeroisella luvulla. |
Kiitos hienosta kisasta järjestäjille, maanomistajille, huollolle ja muille tiimeille niin omasta, kuin Team Looserinkin puolesta.
Läksimme taistelemaan cupin voitosta Pylkköä vastaan, mutta se ei nyt tällä kertaa riittänyt. Onnea vielä kerran koko Offivarusteen tiimille mestaruudesta! Meillä pikku ongelmat alkoivat heti toisella rastilla (165), jossa takaspäin tullessa takavinssistä katkesi naru 2 kertaa... Aikamme siinä telmittyämme saimme auton ylös siitä lätäköstä ja homma jatkuikin suht normaalisti n. klo 1 asti, jolloin sitten katkesi etuvinssin naru 52 rastilta pois tullessamme. Patrolli otti vajaan 4 metrin vapaan alastulon kunnes onneksi pysähtyi petäjän kupeeseen. Takaluukku sai siinä hieman siipeensä, mutta sekin oikesi pienellä päällä hyppelyllä. Narunpään etsimisessä rummun sisästä kestikin sitten vajaa tunti, tietysti se oli alimmaisena kelalla. Samalla myös huomasimme että latauksen kanssa oli ongelmia, ja kerran saimme kokea kunnolla kun Patrol sammui rastille 71. Erittäin iso kiitos keltaiselle Range Rover tiimille (muistaakseni numero 13 Metsien Puolella), jotka antoivat meille apuvirtaa ja hinasivat käyntiin kun ei apuvirta auttanut!!! Hasan montulla menikin suht hyvin siihen asti, kunnes toinen vinssiapina ei enää pystynyt jatkamaan leikkiä yöllä silmään osuneen oksan takia. Yhden maissa katkesi sitten Patrollista takatukivarsi jossa tuhraantui taas aikaa tunnin verran. Kiitos huollolle nopeasta tukivarren hitsauksessa käyttämisestä. Viimeisenä tekonaan Hasan montulla Kimmo päätti sitten käydä vielä kerran uittamassa autoa, mutta rastikuvaa siitä ei kuitenkaan saatu... :D Näyttö sanoi samalla uimisella itsensä irti, mutta se nyt ei ollut enää niin vakavaa koska aika ei riittänyt enää muuhun kuin Otavan rastialueella käymiseen. Toinen sija olikin sitten mieluisa yllätys, koska ainakin omasta mielestäni varsinkin alkupuoli kisasta tuntui melko tahmealta ja pikkuremontteja oli noinkin paljon joissa tuhraantui ajoaikaa n.3 tuntia yhteensä niitä tehdessä. Kiitos vielä järjestäjille, kanssakilpailijoille ja maanomistajille hienosta kisasta. Mukavaa oli! Jospa sitä pääsisi vaikka ensi vuonna jo oman tiimin (Team Wille) kanssa kilpailemaan. :p |
Kiitokset meidänkin puolesta kilpailijoille ja maanomistajille. Kisa meni meillä staffi hommissa ajellessa, mutta olihan tunnelma silti lähes kuin kilpailijana ollessa. Tosin vinssata ei tarvinnut kertaakaan.
Onnittelut kaikille voittajille ja erityisesti Loosereille ja Pekalle & Liisille. Toivottavasti ensi kaudella jo eka kisaan auto olisi valmis, eli porttaalit alla ja hydrauliikan parannukset tehty. Ensi kautta odotellessa... |
onko kukaan laskennu että kellähän oli suurin 4 kilpailun yhteen laskettu pistemäärä?
meijän 4 kilpailun yht. piste määrä oli 16453 pojoo. |
Kiitoksia vaan kaikille osapuolille! Oli mahtava kisa!
Sai taas vähän inspiraatiota oman auton rakentamiseen.:D Kootut selitykset: Kaksi kaasariremonttia, kaksi kertaa rengas vanteelta, yksi kaato ja lopuksi napalukon pultit poikki joihin ei löytynyt varaosia, näillä eväillä päästiin orkkisluokassa neljänneksi. Voisko junnu78 pistää ne pari kaatokuvaa mitä ehti ottamaan sähköpostii? repro@offipalsta.com |
ensinmäiseksi haluan kiittää koko tiimin puolesta loistavan kisan järjestäjiä, maanomistajia ja kaikkia mukana olleita kisakumppaneita.
kilpailu onnistui meidän osalta ihan hienosti vaikka remonttiakin joutui yllättäen taas tekemään ihan ensimmäisillä rasteilla katkesi etu arbin letku, yöllä napsahti kummatkin etuvetarit poikki ja toinen niistä varmuuden vuoksi perän puolelta minkä pätkää siten piti muksia murikasta irti toista tuntia. auringon noustessa alkoi kytkin ongelmat, jostain syystä ei enää irroittanut? sitä sitten säädeltiin useita kertoja kunnes säätövarat loppuivat, onneksemme huomattiin että vaijerin kuori oli revennyt ja äkkiä takaisin huoltoon vaihtamaan vara vaijeri tilalle. vielä ihan viime tunneilla katkesi vielä uudestaan etu lukon letku joka sai sitten olla poikki loppu kisan. loistavaa palvelua offroadtarvikkeen porukalta, meille toimitettiin uudet varavetarit suoraan remontti kohteenseen.iso kiitos siitä vielä haluaisin kiittää CUP:in järjestely porukkaa loistavasta kaudesta ja ennen kaikkea MYLPPYÄ jonka työ panos on ollut varmasti korvaamatonta. |
5 Liiteet
Kiitos ja kumarrus järjestäjille ja maanomistajille. Mukavaa oli taas kerran vaikka vastoin käymisiäkin oli tällä kertaa mm. yksi murros paukahti ja samalla teloi napalukon halki. Kerran karkasi etuvinssin vaijeri rummulta ja kaksi kertaa sammutettiin turve paloa moottoritilasta, onneksi sammu ihan paineilmalla ja rukkasilla niin ei tarttenut vaahtosammutin laukasta. Sitten oli moottorin ylikuumenemis ongelmaa muta uran jälkeen yhdessä vaiheessa hävis öljynpaineet mut se olikin onneksi vain joku kosketus vika sähköissä sitten uintirastien jälkeen ajateltiin heittää rukkaset naulaan vajaa pari tuntia etuajassa meinattiin kyllä käydä letrussa vielä mut rupes läjä hökimään sen verran että eipä viitsitty enää riskeerata kaiken lisäksi pakoputki hankasi etupyörään aina oikealle käännyttäessä. Suuret kiitokset purkkiorjille Petrille ja Pasille.
Tässä muutama kuva. Niin ja jos rasti n.50 lähettyviltä löytyy lyhennytte rautalapio jossa ei ole käsi kahvaa niin täällä on sen omistaja. Liite 8259 Liite 8260 Liite 8261 Liite 8262 Liite 8264 |
HaMaas #5 kiittää
Ja kumartaa kanssakilpailijoita ja kilpailu organisaatiota!
Ja isot kiitokset mylpylle että jaksaa tämän hienon lajin puolesta!:) Ihmeellinen kisa meijän osalta kun ei tarvinnu remonttiin panostaa juuri ollenkaan, ainoastaan kompura sanoi työsopimuksenirti merrasmäessä aamuyöllä, pari tuntia ajeltiin sitten ilman lukkoja kunnes Iron bulli mersu teami viiti kertoa et niillä on 3markan kumiveneen täyttö kompura kontissa(suuret kiitokset siitä:)). Pahimmat paikat jätettiin välistä kun oli tarkoituskin välttää turhaa remonttia ja pysyä kuivana! Ensikaudella sitten kohti uusia haasteita! Nii ja isot kiitokset apinoille eli Wellulle ja Vikelle et viitiivät jumpata!! |
5 Liiteet
Ja tässä vielä uintireissusta kuvat.
Liite 8265 Liite 8266 Pasi on varautunut menemään syvemmällekin kun on kahlaushouset päällä läjän katolla. :D Liite 8267 Hyvin läjä kelluu meinas vaan ajelehtia ohi rastista kun ei pyörät meinannut tavottaa maahan. Liite 8268 Hyvähän siellä katolla on tuuletella kun mulla on jo napaan asti vettä sisällä. :mad: Liite 8269 |
Pistäkää seuraaviin kisoihin kuvio kellunta autolla:) Moniko auto haukkas vettä tossa lutakossa?
|
Kiitokset järjestäjille hyvästä ja hauskasta kauden päätöskilpailusta. Hieman oli alkuun epäilyjä erikoisesta alkamisajasta mutta jälkeenpäin koettuna se oli tosi hyvä veto. Pimeässä koheltaessa oltiin vielä hyvässä iskussa ja kun sitten taas alkoi valjeta niin sai lisää puhtia kun tiesi että loppukisa onkin sitten valoisaa. Yöllä sai kokea avoautoilun herkkuja kun paikoittain oli vissiin jonniinverran pakkasen puolella. Yks suo oli ainakin niin riitteessä että ojassakin oli jo pinnassa ohut jää. Nahkapenkkikin oli aika epämiellyttävän kylmä ajoittain.
Kilpailussa miellytti se ettei rasteja oltu laitettu ihan samoihin paikkoihin kuin aikasempina vuosina vaan oli taas jaksettu tehdä hieman erilailla. Letrun alue oli kyllä ilkein ja se olikin tiedossa. Sellasta kantoihin ja kiviin tökkimistä ettei mitään rajaa. Olin kovin huolissani nobo teamista sillä heidän näppärä vitara meni mettässä sellasta vauhtia ettei mitään rajaa. No ei lähdetty kuitenkaan sen takia repimään vaan ajettiin niin kuin ennenkin ja onneksi se riitti. Aluetaktikointi meni ihan nappiin eikä oikein jouduttu mihinkään koviin ruuhkiin rasteilla. Kopan yllättävät kallistelut aiheutti tilanteita joissa ekassa jysähti lasi melko huonoon happeen ja repesi bikinitopin toinen takakiinnike. Toisella tai kolmannella kertaa repes sitten se bikinitopin toinenkin kiinnike takaa. Laitettiin se sitten ilmastoititeipillä kii ja eihän se sit kisan jälkeen traikun päällä enään ollut kestänyt vaan on nyt varmaan jossain ojanpohjalla. Täytyy talven aikana tilata uusi. Muuten ei kyllä ollut oikeen mitään teknisiä ongelmia mitä nyt startin joku piuha irtos pari kertaa ja arbin letku kerran. Räikkä alkoi normaalin jarrupaukutuksen lisäksi pitämään erikoista ääntä purkaessa eli se pitää tsekata. Uusi Lipposen naru kesti hyvin vaikka pari kertaa suorassa vedossa olin varma et kohta napsahtaa kun räikkäkin oli jo ihan niillä rajoilla ettei stallaa. Etujakari huomattiin pesussa että se on kanssa ottanu vähän hippaa johonkin kun on joka suuntaan mutkalla. Kiitokset kaudesta G-69,Eetza,Niko,Tuomo,Tero,Tapsa4x4, Jonetzu ja kaikki muut jotka ovat olleet menossa mukana. Ensi vuonna otetaan ehkä rennosti eikä taistella cupissa. Lähimmissä kisoissa voi käydä mutta katsotaan nyt sitten missä luokassa ajetaan;) Tänä vuonna ei mikään rojekti ole edennyt kun perus kisaauton huolto ja parantelu on vienyt kaiken ajan. Muutenkin alkoi olemaan takki ja lompsa aika tyhjä. Vetäydytään siis talvilevolle... Onneks on riskiretki vielä tulossa joten pääsee rentoutumaan harrastuksen pariin. Palkinnoksi napsahti superwinch ep 9.0 12v joka täytyy varmaan muunnella 24v malliksi ja laittaa taakse. 24v mallissa ei varmaan muuta eroa ole kuin motti ja boxi? Näyttäs rungoltaan samankokoiselta kuin nykynen 12.5k vinssi. Lienee vaikka toi on vaan 9k niin vastaavan vahvuinen? Muutama kuva... Pesun jälkeen tapsa4x4 bongasi mahdollisia korjauskohteita. Rangen jakari vähän mutkalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41893 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41892 Syvemmille rasteille ei ollut hinku. Vesi oli kohtuu kylmää. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41891 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41890 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41889 Pähäma yleisön painostuksesta haettiin myös 90 pisteen kivi joka tais olla aika paljon helpompi kun aikasemmin. No tietty Eetzan käsistäkin oli kovasti hyötyä tälläkin rastilla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41888 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41887 Tsekkaa makee tuulilasi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=41886 |
Lainaus:
nyybinä myllis |
Ei nyt oikein muita kuvia tullut otettua kuin rastikuvia, oli ongelmia pattereiden keston kanssa!:mad:
Pitää varmaan ens kerralla ottaa järkkäri kun siinä tuntuu akku kestävän tuhat kuvaa. Frimo se jaksoi hymyillä joka kuvassa.:D http://lmyllari.pp.fi/FinlandTrophy2...P/PA020050.JPG |
Sivu luotu: 17:02 (GMT +2). |