Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   JEgoNEER Jeep Wagoneer -77 360 V8 + TH400 + Discon jakis. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62424)

ImacInnes 22.08.2009 19:01

JEgoNEER Jeep Wagoneer -77 360 V8 + TH400 + Discon jakis.
 
Tollanen tuli hankittua kun sopivasti sain! Tarvii sitä vähän parsia ja paranella, mutta on se ajokunnossa ja avaimesta lähtee tulille.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37396

JEGONEER!

t.Ismo Ämmä

Rekisteröimätön 22.08.2009 19:22

Hieno peli
Onko tuo ollu kilvissä pikappina

ImacInnes 22.08.2009 20:12

Laikka pickup.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 585369)
Hieno peli
Onko tuo ollu kilvissä pikappina

Viimeksi leimattu -05 ja silloin ollut vielä kori kokonainen, eli ei ole ollut kilpiä lavaversiossa.
Muutoskatsastamalla saapi leimattua, tarvii tehdä hyttiin takaseinä ja laittaa turvakaari.

t.Ismo Ämmä

C.hero 03.09.2009 19:09

Tere, oon kilvittänyt home-made FSJ pikkarin ilman mitään turvakaarta.
Eihän orkkis pikkarissakaan ole kaarta, rungot on samanlaiset (suurinpiirtein).

ImacInnes 06.09.2009 11:43

Laikka pick up
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja C.hero (Viesti 589053)
Tere, oon kilvittänyt home-made FSJ pikkarin ilman mitään turvakaarta.
Eihän orkkis pikkarissakaan ole kaarta, rungot on samanlaiset (suurinpiirtein).

Joo, onkos sinulla tuo laite vielä tai kuvia toteutuksesta, kiinostaisi kyllä.

No tähän kyllä kaaret laitetaan kuitenkin ihan oman turvallisuuden vuoksi.

Käväsin koekilvillä paerjantain Hesan ruisinkissa ja oli tarkoitus mennä lauantaina Kulmakorpeen, mutta mieli muuttui kun etu vetarista kuului käänettäessä ylimääräistä ääntä, täytyypi tuo tarkistaa ennen kuin metsään mennään. Iskaritkn on kovasti hyppykeppi malliset.

t.Ismo Ämmä

C.hero 15.09.2009 20:55

Laite on tätä nykyä naapurikaupungissa kaverilla. Siihen on hommattu oikea Jeepin steppari lava. Kuvia on rakentelusta mutta kaikki ennen digi-aikaa. Tein sen suunnilleen kuten tuo Wagokin on tehty eli Camino tyyppinen lava ilman katko kohtaa korin ja lavan välillä. Itse toteutus sai alkunsa varaosa Cherokeesta jossa oli lasikuitu korotus katossa ja kattotolpat takanta ruostuneet poikki. Takaovet hitsattu umpeen ja hytin takaseinä pellistä. Takalasi oli mallia suomalainen kattoikkuna (ei oikein istunut).
Ilmoitin muutoksen normaalin vuosikatsastuksen yhteydessä jolloin otteeseen merkittiin kappaletavara lava ja auto säilyi maastohenkilöautona.

ImacInnes 05.11.2009 21:46

JEGONEER
 
Tuolta voipi luke lisää kuulumisia Jegoneerista:

http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?p=3693#3693

t.Ismo Ämmä

ImacInnes 11.06.2010 19:31

JEgoNEER ny!
 
No nyt se on sitten kasvannu ja rupeaa näyttämään siltä miltää pitääkin.
3" korotusjouset, iskarit ja 37" Bokkerit.
tarvii viel etukaaria avartaa jotta pystyy joustamaan kunnolla ja jarrut säätää ja ilmata.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61698
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61697
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61696

t.Ismo Ämmä

ImacInnes 30.05.2011 16:58

Paukku ja poksuu.
 
Olinhan tälläsenkin topiikin alottanut näköjään ja täällähän noita JEgoNEERin vaivoja on hyvä ruotia.

Eli edellisessä numerossa tapahtunutta= edellisten kuvien jälkeen.

Punkassa jakolaattikko hajosi löysän kejun ansiosta hypäten hampaiden yli ja kiinni ottaessaan rikkoen jakolaatikon kopan.

Kahdesta jakolaatikosta tehtiin sitten yksi toimiva. Ja Jamantilta hankittiin uusi ketju venyneen tilalle.

Maastoajossa ajoittaista pauketta? Kuulostaisi etupäästä tulevan?

Mäntsälässä talvella paksussa lumessa, etukardaani tulee tiensä päähän taka tuplaristinivelen hajotessa ja samalla hetkellä jakolaatikon perän kitkalukon pito tuli tiensä päähän ja näin peli on täysin vedoton. Muiden avulla tienlaitaan ja traktorin vetämänä Jatilan pihaan odottamaan kuljetusta korjattavaksi.

Käytetty kardaani saattin hankittu ja toinen varaosiksi.
Jakolaatikko taas irti ja palasiksi, varaosalaatikossa perän kitkalukko pitää ja eikun se laatikkoon.

Taas peli toimii ja eikun metsään.
Peli toimii muuten hyvin vaan ajoittainen pauke jatkuu?

Punkassa kävin sitten ajamassa JEgoNEERillä Offirossia ja se oli kyllä veretsisauttavan mukavaa, pauke vaan lisääntyi niin paljon että jätin taitoajon väliin jotta kotia pääsisin ajamalla.

Etupää auki kun ääni kuulosti sieltä tulevan ja samalla oli tarkoitus kiinan ilmalukko asentaa etuperään ihan heittämällä vaan.

Ei löytynyt perästä mitään mikä paukke aiheuttais? Eikä mennyt lukko heittämällä paikalleen ja palsta pähkäilyjen jälkeen syyksi selvisi että lukko on tarkoitettu tieämmälle välitykselle ja näin lautaspyörä on 6,5 mm erikohdassa kuin nykyisessä perässäni.
Lukko laatikkoon odottamaan jahka on varaa hankkia tiheämmät perät ja samalla varmaan jokin lukko hankitaan myös taka perään.

Peli kasaan vanhalla perällä ja samalla kun hoidin takaperän öljyvuodon pois laitoin vara etuakselin paksumman kopan takaperään, vanha peltinen olikin jo isoilla klommoilla.
Kasatessa huomasin vasemmanpuolen pallonivelet väljiksi ja nekin vaihdoin siinä vauhdissa uusiin ja nyt onkin kumassakin toimiva rasvanippa jotta voi vesileikkejen jälkeen rasvailla paikat. Paukkeen syynkin luulin löytäväni kun otin takakardaanista kunolla kiinni välyksiä kokeiessani niin olikin jakolaatikon neljä iso pulttia löysällä ja jakolaatikko heilui kun puolukka........sa. Putsailin yksitellen joka pultin ja ruuvvilukiteella ja lukitusprikalla varmistin pulttejen kiinni pysyvyyden.

Safarin sitten vedin Jatilan maastoissa Mäntsälässä ja peli toimi muuten hienosti vaan pauke oli nousuissa kova? Jakolaatikkoa nyt epäilin ja kun mitään ei ollut viellä hajonnut niin päätin vetää safaria niin kauan kun jotain pahempaa ilmenisi.
Ei ilmennyt, pauketta vaan? Safarin jälkeen vaihdoin nopean alueen päälle ja pauke oli tiessään?? Taitaa hitaan ja nopean alueen kytkennässä olla jotain häiriötä? Tarvii tutkia. Toivottavasti ei ole hampaiden kulmat pyöreinä laatikossa.

JEgoNEER jäi mutaisena Jatilaan ja tultii isännän XJ:llä kotio kun se tuli töihini ilmastoinnin kennon vaihtoon.

Lisää tarinaa jahka saan JEgoNEERin taas työnalle.

Tulevaa: Pauke pois, ohjaamon takaosa tehdään uusiksi ja takaikkuna koitetaan saada sähköllä aukeavaksi, kaatumarauta lavalle, helmarautoihin ainakin lisäraudat jotta kyljet pysyisi hieman suorempina, ehkä enemmänkin turva rautaa (tarvii koittaa lukea noita virallisia raudoitusohjeita ja jos mahdollista niin toimin niiden puitteissa, pystyputket + katalysaattorit (maalilma pelastuu), snorkkeli, lavanreunat silosemmiksi, lavalle jonkun näköinen tavaraboxi ehkä, taka vinssi (on jo olemassa), tiheämmät perät ja lukot eteen ja taakse.
Tarkoitus on kuitenkin ajaa joka välissä joten hommat etenee pikkuhiljaa.

Saa kommentoida ja ihmetellä vapaasti.;)

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 03.06.2011 19:10

Paukkuu ja poksuu?
 
No nyt on JEgoNEER kotiutettu Jatilasta ja kävin lenkin maastossa ajamassa nopealla alueella ja pauke oli samanmoinen kun hitaalla alueella? Tarvii tarkastaa etukardaani ensin jotta ei rihlauksista hypi ja sitten jakolaattiko päreiksi ja paukkeen syytä sieltä etsimään.

t. Ismo Ämmä

veijon-esso 03.06.2011 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 772767)
No nyt on JEgoNEER kotiutettu Jatilasta ja kävin lenkin maastossa ajamassa nopealla alueella ja pauke oli samanmoinen kun hitaalla alueella? Tarvii tarkastaa etukardaani ensin jotta ei rihlauksista hypi ja sitten jakolaattiko päreiksi ja paukkeen syytä sieltä etsimään.

t. Ismo Ämmä

Jos vanha ketju oli tosi venynyt ja kulunut, lienee rattaatkin kuluneet? näin ainakin kaksipyöräisten parissa. Ja sitten pitäis vaihtaa sekä ketju että rattaat, muuten ei ketju istu rattaille ja voi aiheutta erilaisia efektejä, pauketta ja rutinaa.

ImacInnes 03.06.2011 23:38

Ratastako?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 772817)
Jos vanha ketju oli tosi venynyt ja kulunut, lienee rattaatkin kuluneet? näin ainakin kaksipyöräisten parissa. Ja sitten pitäis vaihtaa sekä ketju että rattaat, muuten ei ketju istu rattaille ja voi aiheutta erilaisia efektejä, pauketta ja rutinaa.

Tuossa voi olla vinha perä, tartee katella ja mittailla oliskos varaosalaatikossa vähemmän kuluneet rattaat vai onko samanmoiset. Piru ku ne uudet ei oo ilmasia?
t. Ismo Ämmä

ImacInnes 14.06.2011 23:26

Jakolaatikko levälleen!
 
Huomenna otan Quoadra-Track jakolaatikon alas ja kurkkaa sisälle josko löyttyisi paukkeelle oikea syy?
Pelätään pahinta ja toivotaan parasta.

t. Ismo Ämmä

H_Nietu 14.06.2011 23:56

Best guess
 
Joko ryhmän tai pääakslin hammaspyöriltä puutuu yksi hammas.
Jos paukkuu joka vaihteella niin silloin se puuttuva hammas löytyy ensiöakselilta joka pyörittää ryhmäpyörästöä tai sitä vastaavasta parista. Vaihteisen mukaan niiltä pareilta. Ja voihan se tulla myös jakovaihteistosta joka pyörii kaikkien perässä.

veijon-esso 15.06.2011 03:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 775525)
Joko ryhmän tai pääakslin hammaspyöriltä puutuu yksi hammas.
Jos paukkuu joka vaihteella niin silloin se puuttuva hammas löytyy ensiöakselilta joka pyörittää ryhmäpyörästöä tai sitä vastaavasta parista. Vaihteisen mukaan niiltä pareilta. Ja voihan se tulla myös jakovaihteistosta joka pyörii kaikkien perässä.

Toihan on automaatti, ei paukkune sieltä. Ja on paukkunu senverran kauan että melko ihme ettei vika ole tullut ulos ton selkeämmin.

ImacInnes 17.06.2011 18:21

Jakolaatikon pauke selvinnyt, ei suuria vaurioita.
 
No niin, nyt se on sitten selvinnyt paukkeen syy.

Jakolaatikon lukon hammaspyörä on maannut "huulilla" ja enemmän vedättäessä lipsunut hampailta. Ei isompia vaurioita hampaiden kulmaissa pienet jäljet.
Eli lukko ei ole mennyt kunnolla päälle eikä pois päältä.

Tarvii koittaa viilata terävät pois hampaista ja kasaan laatikoon ja ilmalla koitan jotta lukko menee päälle ja pois ennen kuin laitan takaisin autoon. Samalla uusitan yksi pinion stefa ja laitetaan pakoputkiston loppu uusiksi kun vanha pöntto meni tärinästä palasiksi ja nyt tehdään samalla tila takavinssiä varten pakoputkistoa lyhentämällä taka akselin etupuolelle.

Tässä vielä muutama kuva.

JEgoNEER nosturilla jako elin jo poistettuna pöydällä valmiina purkuun.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82670

Veto elin poistettu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82671

Quodra-Track jakoloota päräytetty palasiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82672

Q-T lootan piniot ja kitkaperä murikka. Stefa uusitaan samalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82673

Q-T jakolootan etu ja taka vedon hampaat eivät ole synkassa ja pienet jäljet hampaan kulmissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82674

Q-T jakolootan lukon hammaspyörä jota alipaineella liikutetaan ei ole mennyt päälle eikä pois päältä ja näin aiheuttanut paukkeen maatessaan "huulilla". Hampaiden kulmissa pienet jäljet.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82675

Onkohan kitkaperä liian pitävä kun ei ole hampaat päässet kohikkain?

t. Ismo Ämmä

Jeeper 17.06.2011 19:43

Ratasvetoinen tilalle? Vai oliko QT:n ja D20:n välityksissä suuriakin eroja?

http://www.novak-adapt.com/catalog/8624113.htm
http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_124.htm

ImacInnes 17.06.2011 19:48

Laatiikoa?
 
Jep, jotainhan se on sitten keksittävä kun laatikot ja osat loppuu.
Olis yks suoravetonen loota ehkä tiedossa.
Ei käy Dana 20 kun Q-T:ssä on kummatkin kardaanit oikeassa sivussa.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 776131)
Ratasvetoinen tilalle? Vai oliko QT:n ja D20:n välityksissä suuriakin eroja?

http://www.novak-adapt.com/catalog/8624113.htm
http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_124.htm


WinChester 17.06.2011 21:55

Hommaat vaan kerralla Atlaksen, niin jää Jegosta aikanaan jotain jälkipolvillekin... :D

veijon-esso 17.06.2011 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 776105)

Onkohan kitkaperä liian pitävä kun ei ole hampaat päässet kohikkain?

t. Ismo Ämmä

Liikkuuks toi holkki herkästi? ja onko se alipaine asia tiivis ettei vuoda ja sentakia ei jaksanu kytkee. Ei kait se kitkaperä voi liianhyvin pitää, koska ei kait se silloin ois paukkunutkaan jos ei noi rattaat ois pyöriny toisiinsa nähden eri tahtia ja paukuttanu tota kytkentäholkkia.

ImacInnes 18.06.2011 15:10

Lukkon hammaspyörä.
 
Kokeilin ilmanpaineella ja hyvin herkästi tuntui toimivan ainakin purettuna.
Joo, koitin hieman naputtamalla saada hampaat kohilleen jotta näkis meneekö lukko päälle niin eihän ne mihkään liikkunut, joten kitka perässä tuntuu olevan kitka tallessa.

Maanataina kattelen toisen laatikon rattiden kunnon ja valkkaa parhaat osat käyttö lootaan.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 776187)
Liikkuuks toi holkki herkästi? ja onko se alipaine asia tiivis ettei vuoda ja sentakia ei jaksanu kytkee. Ei kait se kitkaperä voi liianhyvin pitää, koska ei kait se silloin ois paukkunutkaan jos ei noi rattaat ois pyöriny toisiinsa nähden eri tahtia ja paukuttanu tota kytkentäholkkia.


JAMANT 20.06.2011 12:29

Ei ole kitkalukko, on kartiolukko (tai onhan sekin tavallaan kitka, mutta erilailla)!!

ImacInnes 20.06.2011 22:00

Q-T Jakoloota kiinni autossa taas.
 
Avasin varaosalootan ja tutkin senkin rattaat ja olihan niissäkin samanmoisia jälkiä?
Joten koitin viilailla terävimmät kohdat ja eikun loota kasaan ja sain sen jo autoonkin kiinni.
Huomenna avaan lukon kannen jotta peilillä voin katsoa että toimii varmasti alipaineellakin ja sitten öljyt sisäään.

Pakoputken lopun teen uusiksi ja sitten koeajolle.
Kamera oli tänään pojan mukana etelänmatkalla Tallinassa, joten kuvia ei tullut otettua.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 24.06.2011 08:56

Takavinssi ja irtovetokoukku.
 
Kun se nyt on nosturilla niin rupesin samalla suunittelemaan irtovetokoukulle paikkaa jotta saan FJDC:n 20v juhliin peräkärryn perään jotta kaikki tavarat mahtuu kyytiin, niin samallaha täytyy tehdä vinssikidalle paikka tulevaa takavinssiä varten jotta ei tarvi myöhemmin purkaa hitsauksia. Ompas mukava pitkästä aikaa rälläköidä ja hitsata.
Joutuu vaan tekemään poikittaiseen runkopalkkiin ison reijjän vaijjerin kululle ja tarvii sitten hitsailla lisä vahvistuksia jotta ei runko katkea.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 25.06.2011 13:43

Full Spool ?
 
Interneetistä kattelin noita Dana 44 välityksiä niin vastaan tuli tollanan Full Spool?
Onkos kellään moiseta kokemusta? Eikös tämä kytke akselin kiinteäksi?

t. Ismo Ämmä

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/74-85...item413d6738cc

Mikki 25.06.2011 21:41

Jep, aika tiukka lukko tuosta tulee ja paremmissa autoissaki muuten selvitään vain yhdellä vetarilla!!!;)

Ja pinjoni tykkää katukäytössä kun on spool käytössä!!!!
Eli kisäkäyttötavaraa onpi tuo. Ellet sitte Jegoneer:stä tee mutarakettia Ossin ränniin...:D:D:D

pjtk 25.06.2011 21:48

Saman asian ajaa se kempin lukko. Tosin onhan tommonen spooli pikkasen kevyempi.

ImacInnes 26.06.2011 10:56

Raketti vai ei?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 777934)
Jep, aika tiukka lukko tuosta tulee ja paremmissa autoissaki muuten selvitään vain yhdellä vetarilla!!!;)

Ja pinjoni tykkää katukäytössä kun on spool käytössä!!!!
Eli kisäkäyttötavaraa onpi tuo. Ellet sitte Jegoneer:stä tee mutarakettia Ossin ränniin...:D:D:D

Jap. Aika näyttää mihin suuntaan JEgoNEERi muotoutuu, hakusessa on ainakin kuorma auto kuljetusta varten jotta pystyis ainakin raadon itse pois viemään eikä tarvis kumeja vaihdella. Sitten jos ei enään tarvi kadulla ajaa niin tota Full Spooliahan vois harkita taakse? Vaan aika hepposelta näyttää? Kestääköhän moinen? Tai "eväslaukku" taakse.

Offirossi, suunistus ja hauskanpito silmälläpitäen tuota rakennellaan ja joka välissä koitetaan ajaa.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 28.06.2011 19:37

Koeajo suoritettu.
 
ja hiekkatöyräässä käväsin koeponnistamassa lukkoa.
Pauke oli entisenlainen hitaalla ja nopealla alueella?
Merkki valo syttyy kun lukon vetää päälle ja silloin lukko on siirtynyt päälle ja akseli työntää kytkimen kuulan ylös ja kytkee virtapiirin.
Jäljet hampaiden kulmissa olikin vaan ehkä normaalia käytön jälkiä?

Tarvii huomenna vielä avata lukon kansi ja peilillä katsoa että varmasti menee lukko päälle.
Sitten tarkistan etukardaanin jotta ei uristaan lipsu?

Olihan hirveetä ajaa Boggerilla kun rupes 40 nopeudessa jo woblaa ihan mielettömästi? Tais tulla huonommat pyörät eteen. Laitoin lisää ilmaa ja vaihdoin etukumet taakse ja takakumet eteen.
Huomenna koitetaan tutkimusten jälkeen uudestaan.

t. Ismo Ämmä

young n dum 29.06.2011 10:48

no kyllä se siutakin näköjään koettelee tuo jeeppi:(

omituista olis kyllä jos pooreiltaan hyppis kartaani?

miulla tuo vihree jeeppi paukutti vedättäessä nii pirusti ja vika löyty sillo laatikosta. sen verta tohjona oli et ainut ehjä osa tais olla kuoret:D

no mut se oliki manuaali eli eipä ollu tuostakaan analyysistä mitään hyötyä:p

rutiseeks se jos pukkien päälle laittaa ja kenkii fillarit ilmassa?

pjtk 29.06.2011 10:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 778547)
Olihan hirveetä ajaa Boggerilla kun rupes 40 nopeudessa jo woblaa ihan mielettömästi? Tais tulla huonommat pyörät eteen. Laitoin lisää ilmaa ja vaihdoin etukumet taakse ja takakumet eteen.
Huomenna koitetaan tutkimusten jälkeen uudestaan.

t. Ismo Ämmä

Mulla Rangen alla oli dana 44:set ja renkaina 36 SXät. Aivan kammo voblauksia otti kun oli etuakselista olkatapit väljät. Tapit vaihtamalla loppu voblaukset.

ImacInnes 29.06.2011 12:29

Juu ei.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 778664)
Mulla Rangen alla oli dana 44:set ja renkaina 36 SXät. Aivan kammo voblauksia otti kun oli etuakselista olkatapit väljät. Tapit vaihtamalla loppu voblaukset.

Aikaisemmin olen näillä 37 boggereilla ajannut koemielessä Mäntsälästä Hesaan ja hyvin on pystynyt ajamaan 80 km/t. Kaksipilari nosturilla laiton kerran pyörät pyörimään ja joka pyörä heilui ylös alas ja sivulle,silloin merkkasin pahemmin vipattavat takapyöriksi vaan on maastossa merkinnät hävinnyt, tarvii vissiin lyödä merkki vanteeseen. Nurkka ajoa on hyvin pystynyt ajamaan ja Kulmakorpeen ihan ongelmitta. Nyt on myös toisen puolen pallonivelet uusittu.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 29.06.2011 22:20

Tutkimukset suoritettu ja vika paikannettu.
 
Jakoloodan lukon kannen aukaisin ja sieltä pystyi peilin avulla varmistamaan jotta lukko menee päälle ja pois niinkuin pitääkin, sitten mittasin etkardaanin liunpituuden kiinni olessa ja irroitin kardaanin etupään ja vedin liun irti ja siitä mittaamalla selvisi että lepoasenossa liun rihlat on 45mm päälekkäin ja rihlojen kulmat oli siistit ja ehjät joten pauke ei tullut sieltäkään.

Työpaikan hallin kynnystä vasten ja jarulla avittaen sain kuin sainkin paukahduksen kuulumaan ja nyt pyysinkin työkaveria ajamaan kynnyksenyli samalla kun itse makasin auton vieressä taskulampulla etsien vihjeitä paukkeen aiheuttajasta ja aina kun paukahti niin kardaanit heilahtivat, joten jakolaattikkoon siirty taas tutkimukset.

Sitten soittelin Jamantille ja kyselin jakolaatikon ketjun mitaukseen mitan kun en sitä itseltäni löytänyt vaikka sen olin jo aikaisemmin häneltä saannut. öljyt talteen laatikosta ja tönärillä mitaten selvisi että ketju oli venähtänyt pitkäksi ja pääsi hypäämään hampaan yli.

Ei olis heti uskonut kun uuden ketjun olin sinne laittanut edellisen remontin myötä?

No nyt on vika selvillä ja pelillä voidaan mennä Lassin kanssa perjantaina Hesan ruisinkiin ja lauantaina Kulmaan, mutta ei maastoon tuossa kunnossa. JEgoNEER on siis toistaiseksi katu auto.

Tiedossa olisi yksi suoravetoinen Q-T jakoloota jota menen katsomaan tai sitten tarvii ostaa ketjuja tai ketju ja hammaspyörät ja ajellaan niillä. Saiskohan siiihen rakennettua ketjulle kiristin rullan?

Onkos kellään kokemusta Q-T jakolootan ketjun vaihto tiheydestä?

t. Ismo Ämmä

454SS 29.06.2011 23:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 778824)
Onkos kellään kokemusta Q-T jakolootan ketjun vaihto tiheydestä?

t. Ismo Ämmä

NP242 ketjunvaihtoväli on yx 24h kisa ;) Eiköhän tuossa siun mallissa ole sama vaihtoväli

ImacInnes 30.06.2011 07:14

Ketju!
 
Yön yli nukuttuani tilasin aamulla uuden ketjun ameriikasta ja menen myös katsomaan suoraveto jakolootaa ja siitäkin hierotaan kauppaa.

Kun saan uuden ketjun paikalle niin merkataan kilometrit ylös niin nähdään kauanko sen venyminen kestää?

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 06.07.2011 19:59

Q-T jakolaatikon osia.
 
Juu ei saa hammaspyöriä Q-T jakolaatikkoon, saa tollasen setin jolla pystyy tekemään 2 vetoseksi, tosin tarvis sitten muttaa navatkin avattaviksi.

http://www.fsjjeepparts.com/trcapa-quadratrac.html

Kettinki tulossa ja sillä ajetaan niin kauan kun kestää ja viikon päästä käyn katsomassa sitä suoraveto lootaa tosin ei sekään ikuinn ole kun mukaan sais toisen josta on koppa halki?

Kyllä sitä halpaa ja hyvää kuormuriakin taas kattelllan kuljetustarpeisiin.

t. Ismo Ämmä

Paavo 06.07.2011 21:24

Moi,

> Kyllä sitä halpaa ja hyvää kuormuriakin taas kattelllan kuljetustarpeisiin.

Meinaat sitten ostaa kaks... Tässä mun tarina, jos auttaa.

Pari vuotta sitten mukaan tarttui pikku-Volvo (FL4 08 vuosimallia -88), mittarissa 350 tuhatta tai jotain, vajaa neljä tonnia. Lava piti uusia kun oli ihan paska, kaks ja puol tonnia. nastalliset talvirenkaat eteen, tonnin.

Pientä remonttia on saanut välillä tehdä, muttei mitään isompaa, eli auton kunto vastaa odotuksia.

Kiva sillä on raksutella tapahtumiin, kulutus vaihtelee 14 l/100km (tyhjänä) ja 18 (Range lavalla) välillä, tuntuu silti edulliselle aiempaan verrattuna (Rangella traileria, kulutus 21-32 bensaa kelistä ja auringonpilkuista riippuen.

Kuormuri on ilman kärryä paljon helpompi ajaa kuin traileri, ja kuorkilla saa toisen auton mukaan trailerilla (mutta sitten tarttee C1E kortin, nykyään jo vissiin kustantaakin jotain, aiemmin sain melkeen kiittämällä).

Jotain jorinoita myös täällä, pääasiassa paljon tyhmiä kysymyksiä, kun ei ole kuormurit ennestään mitenkään tuttuja: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=1267

-Paavo

ImacInnes 06.07.2011 23:06

Kuormuri
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Paavo (Viesti 780478)
Moi,

> Kyllä sitä halpaa ja hyvää kuormuriakin taas kattelllan kuljetustarpeisiin.

Meinaat sitten ostaa kaks... Tässä mun tarina, jos auttaa.

Pari vuotta sitten mukaan tarttui pikku-Volvo (FL4 08 vuosimallia -88), mittarissa 350 tuhatta tai jotain, vajaa neljä tonnia. Lava piti uusia kun oli ihan paska, kaks ja puol tonnia. nastalliset talvirenkaat eteen, tonnin.

Pientä remonttia on saanut välillä tehdä, muttei mitään isompaa, eli auton kunto vastaa odotuksia.

Kiva sillä on raksutella tapahtumiin, kulutus vaihtelee 14 l/100km (tyhjänä) ja 18 (Range lavalla) välillä, tuntuu silti edulliselle aiempaan verrattuna (Rangella traileria, kulutus 21-32 bensaa kelistä ja auringonpilkuista riippuen.

Kuormuri on ilman kärryä paljon helpompi ajaa kuin traileri, ja kuorkilla saa toisen auton mukaan trailerilla (mutta sitten tarttee C1E kortin, nykyään jo vissiin kustantaakin jotain, aiemmin sain melkeen kiittämällä).

Jotain jorinoita myös täällä, pääasiassa paljon tyhmiä kysymyksiä, kun ei ole kuormurit ennestään mitenkään tuttuja: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=1267

-Paavo

Joo, toivottavasti olis varaa ostaa se hyvä vaan.
Aika näyttää.
t. Ismo Ämmä

ImacInnes 10.07.2011 11:22

Jakolaatikon ketju.
 
Kettinki tuli Ameriikasta, muut lomasuunitelmat estää vaihtamisen ja heti vaihdan ketjun ja vähiten kuluneet rattaat mitä iteltä löytyy 3 jakolaatikosta kun aikaa tulee.

Tuli muuten vaan 20 euroo halvemmaksi kun ite tilasin? Tosin ite kun tilaa niin voi saada nopeastikkin, tämä tuli neljässä päivässä. Tiistaina sain tilausvahvistuksen ja perjantina hain ketjun lentokentän tullista.

t. Ismo Ämmä

Mikki 10.07.2011 11:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 781281)
Ketinki tuli Ameriikasta, muut lomasuunitelmat estää vaihtamisen

Tossa sulle "lomalista" -to do...
1. lomakännit
2. lomakrapula
3. vaihda jakolootan kettinki
4. testaa sitä URAKALLA jotta varmasti on kunnossa
5. vedä kettinki-kännit
6. murehdi kun meni loma viikolla pitkäks...
:D:D:D:D:D:D

ImacInnes 10.07.2011 11:34

Perhe lomailua.
 
Eihän nyt tuolleen lomaa vietetä.

-remontoidaan terassia
-käydään välillä mukuloiden kanssa uimassa
-käydään FJDC:n 20v juhla kesätreffeillä
-remontoidaan terassia
-käydään uimassa mukuloiden kanssa
-remontoidaan terassia
-jossain välissä vien Jegoneerin ja varaosat töihini ja eihän siinä mene kuin puolipäivää kun jakolaatikkot on päräytetty levälleen ja kottu taas yksi parhaista käyteyistä osista.

Hei onkos muuten noilla tiiviste liimoilla eroa? Ite olen jotain mustaa tuossa jakolootan kumitiivisteen lisäksi käyttänyt, vaan tuntuu kuitenkin vuotavan? Kuulin että joku punanan tiiviste liima olis muka pitävämpää?
Onkos kokemuksia asiasta?

t. Ismo Ämmä

Jani E 10.07.2011 15:23

harmaa loctite tuntuu pysyvän ainakin omien kokemusten mukaan.
saanti vaan ollut hetken tällä kylällä huonoa!

SamiN 10.07.2011 20:57

Älä ainakaan punasta plastic paddingin gasgettia laita, siitä tulee lootaöljy läpi tihkumalla!

Punasta sikaa laitoin gasgetin päälle ulkopuolelle ja tuntuu hillitsevän vuotoa.

nimimerkillä NP208 vuotoja metsästänyt..

Timo_L 10.07.2011 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 781285)
Hei onkos muuten noilla tiiviste liimoilla eroa? Ite olen jotain mustaa tuossa jakolootan kumitiivisteen lisäksi käyttänyt, vaan tuntuu kuitenkin vuotavan? Kuulin että joku punanan tiiviste liima olis muka pitävämpää?
Onkos kokemuksia asiasta?

t. Ismo Ämmä

Tämä olisi kait se oikea liima sinne. Mutta en muista mistä autotarvikeliikkeesst ostin joskus. edit: niin juu, ja onhan tota samaa tököttiä vaikka kuinka monella valmistajalla. Sinällään samaa ne kaikki pitäisi olla kunhan vain täyttää samat kriteerit.

http://www.permatex.com/products/aut...sket_maker.htm

http://www.permatex.com/images/Displ...otos/82180.jpg


Ite liimasin NP242 jakolaatikon slip yoke eliminatoria laittaessa yhden alumiinikäikäleen (minkä olin ostanut joskus kansiremppaa tehdessä yhteen toiseen autoon). Hyvin on kestänyt tähän mennessä. Kyllä noilla liimoilla on eroja, toiset ei kestä öljyä, jotkut ei lämpöä, toiset ei kestä muuten vain :D

edit: Muistin etten ole täällä nähnyt, mutta tarkempi tutkimus paljasti että samaa tavaraa se mun tuubi oli. Ei vain mitään muistikuvaa mistä ostin.. oliskohan mätänetistä?

Jeeper 10.07.2011 21:26

Nämä kaks oon itse todennut toimiviksi:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...4A8ngpl1iZx6hw

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...JODUtc9vZmomp1

Heikki L 10.07.2011 21:37

Toi kentti on liimojen aatelia, mutta mistä helvetistä yksityinen sitä saa????

young n dum 10.07.2011 21:43

right stuffia oon tyrkyttäny joka koloon ja hyvi toimii. oiskoha ollu parikymppiä purkki? ei paha hinta oikeesti hyvää tavaraa.

Mikki 11.07.2011 00:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 781327)
harmaa loctite tuntuu pysyvän ainakin omien kokemusten mukaan.
saanti vaan ollut hetken tällä kylällä huonoa!

Löytyy Volgawagen liikkeestä 150ml "ruuttatuubina" ja hintaa n. 15€, mutta on kyllä pitävää, koska tarkoitettu voimansiirtolinjaan tiivisteeksi (eli laatikot ja perät). Tarvii kattoo tallilta tuo varaosanumero...

Sitten YBER PARASTA löytyy Volvon kuorma-auto puolelta, VALKOINEN TIIVISTEMASSA (tuubi), maksaa sairaasti, mutta riittää isoisältä pojan pojalle...

Sitte olis tuo Kenttiläinen, mutta saatavuus ihan sattumanvaraista:mad::mad::mad:
Wurstilla (wurth) kanssa hyvää massaa mustana, mutta pamahtaa kuivaksi koko tuubi kun on avannut sen (alle kuukaudessa kuivuu kasaan, nm. kokeiltu on ja monasti...), vaikka kuinka tulppaa.

Sitten Volvolta löytyy heleän punaista liimaa, joka kuivuu kun joutuu puristukseen (moottorin tiivisteliima), on pieni, muta riittoisa putkilo, maksaa n30€


Sitä punaista kamaa ÄLÄ LAITA, se on varattu kaikkien Oopelimiesten peltikorjauksiin (pysyy hyvin ruosteessa kiinni!!!)

temmi_hoo 12.07.2011 05:09

Permatexin tiivisteliimoja kaikissa sateenkaaren väreissä viimeksi noita ettiessäni myi ainakin Hessumobiili ja US-Parts.

Harmaa ja musta kestää ainakin pienoismallikäytössä metanolia hyvin. Olisvat US-Partsissa tahtoneet myydä puhtaan kuparin tiivistettä metanoli-sanan kuullessaan, mutta piti vähäsen toppuutella kun litratehokin jää alle tuhanteen ja ilmajäähdytteisen moottorin normilämmöt on noin 150C asteen kieppeillä.

ImacInnes 12.07.2011 11:59

Q-T osia löytyi.
 
Tutun tutulta löytyykin jonkin verran Q-T jakolaatikkoon osia ja pitäisi kuulemma olla myös hyväkuntoiset hammaspyörät uuden ketjun kaveriksi.

Harmi vaan kun enään ei saa Heavy duty ketjuja niin kuin ennen on kuulemma saanut.
Niillä kasataan mitä on ja katellaan kauan kestää.

Noista liimoista ehdottomasti paras nimi on kyllä ainakin tuo Right Stuff = oikea tavara! Ei jää epäselväksi mikä on oikeata tavaraa! ;)

t. Ismo Ämmä

rokkijeeppi 12.09.2011 11:23

täälläkin quadra tracia korjailtu useampaan kertaan,näyttäis offikäytössä olevan aika löyhä ainakin lukko päällä ajettaessa.kerran vaihdettu ketju,kerran halennut lukko tai se lukituspyörä ja kerran etukardaanille menevä laippa,siis se mikä on siinä murikassa kiinni.lukko päällä mäkipaikoissa saa helposti rikki ku eturenkaat käy ilmassa ja pyörähtää tyhjää.adapterit on aika arvokkaita vaikka sillä sais dana 20 tai dana 300 jakolaatikon tuohon perään.

ImacInnes 04.01.2012 22:30

Jakolootan remonttia!
 
Tuli katseltua ja kuunneltua useamman kerran tätätä poitsun kuvaamaa videota Jatilasta, missä hyvin kuuluu tuo pauke ja mielestäni se on tiheämpää kuin ketjun hampaan yli hyppääminen?

http://www.youtube.com/watch?v=gCoHwnyCu9k

Jamantille asiaa ihmetelessäni hän kertoi jotta näistä Q-T laatikoista on mennyt myös akselinnysän pooreja sileäksi ja siihen se mielestäni sopisikin.

Pudotin laatikon autosta ja päräytin sen TAAS pöydälle palsiksi.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96547

Kaivoin tuon akselin käsiini ja sitä hammaspyörän poorauksessa välyksien verran helutelessani tunsin jotta välillä ottaa kiinni ehjän poorin reunaan ja välillä menee nahkeasti yli.

Varatsoistani löytyikin toinen varaosa akseli joka tuntui tiukemmalta, oli vaan hieman korkkiruuviksi jo kiertynyt.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96548
Vasen on viallinen ja oikea nyt laatikkossa toimiva "korkkiruuvi" akseli.

Akseli ja hammaspyörä on kerta asentinen, lukitusrengas on teräväreunainen ja sitä ei pysty purkamaan ehjänä?

Asensin siis oikeanpuoleisen korkkiruuviakselin ja sillä ajetaan niin kauan kuin kestää.
Viallista akselia koitetaan ehjätä puikkohitsillä, hopeajuotoksella tai jollain muulla tavalla, kun ei sillä mitään tuollaisenakaan tee.

Koeajon jälkeen hallin kynnystä vasten vedättäessä voin todeta että pauke on poissa ja ensiviikolla pääsenkin perien kimppuun, tiheempien välitysten ja lukkojen merkeissä.

Offikrossia ei tällä laatikolla enään ajeta vaan vain rauhallista safarointia!

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 07.01.2012 21:50

Jakoloota kardaani taakse dana 20 tai dana 300?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rokkijeeppi (Viesti 798597)
täälläkin quadra tracia korjailtu useampaan kertaan,näyttäis offikäytössä olevan aika löyhä ainakin lukko päällä ajettaessa.kerran vaihdettu ketju,kerran halennut lukko tai se lukituspyörä ja kerran etukardaanille menevä laippa,siis se mikä on siinä murikassa kiinni.lukko päällä mäkipaikoissa saa helposti rikki ku eturenkaat käy ilmassa ja pyörähtää tyhjää.adapterit on aika arvokkaita vaikka sillä sais dana 20 tai dana 300 jakolaatikon tuohon perään.

Eikös silloin joudu vaihtamaan taka akselinkin kun jakiksesta on kardaani lähtö keskeltä suoraan taakse, vai olenko ymmärtänyt väärin?

t. Ismo Ämmä

Viipo 07.01.2012 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 837364)
Eikös silloin joudu vaihtamaan taka akselinkin kun jakiksesta on kardaani lähtö keskeltä suoraan taakse, vai olenko ymmärtänyt väärin?

t. Ismo Ämmä

Ei se kardaani tiedä, missä asennossa se on siellä auton alla. Kyllähän FSJ:ssä on sen verran pitkä takakardaani, jotta voi sen laittaa vaikka mihin asentoon.

ImacInnes 08.01.2012 12:19

Jordaani?
 
Totta, omaan silmään vaan kaikki pitäis olla linjassa.
Tarvii tutkia asiaa sitten kun kaikki Q-T varaosa vaihtoehdot on särki.
t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 837417)
Ei se kardaani tiedä, missä asennossa se on siellä auton alla. Kyllähän FSJ:ssä on sen verran pitkä takakardaani, jotta voi sen laittaa vaikka mihin asentoon.


ImacInnes 14.01.2012 00:46

Takaperä ja vetoaksleiden laakerit ja stefat
 
No niin sain takaperän remontin tehtyä ja sovitettua Irokkeja.

Taakse siis tuli tiheempi perä 4.88 ja Mini Spool 100% lukitus.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97064
Oli tietysti Mini Spool maanatai kappale kun toinen keski palikka oli n. 0,5 mm liian iso??
No sehän pieneni sitten smirkelin kyljessä ja hienolla hiekkapaperilla viimeistely, rupeshan sopimaan.

Vetoakseleiden uloimmat stefat olivat aivan tohjona ja samalla tuli sitten vaihdettua lakkerit ja sisemmätkin stefat.

Lopuksi vielä sovitin Irokkeja JEgoNEERille ja hyvin sopivat, ei oo niin rajun näköinen kuin Boggereilla vaan pitoa ja pehmeyttä pitäisi nyt olla hurjasti. Kulmaan lähetään heti kokeilemaan. Takapyörät on tarkoituksella eripäin kuin etuset, näin pystyn kierrättämään kumeja ja käyttämään myös varakumesta joka on samanlainen kuin alla olevat. Hapaanis vaan muuten turhaan varakumes lavalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97063

Ensi viikolla jumpataan etuperään tiheemmät välitykset ja samalla sovitan sitä ilma lukkoa, josko nyt sopisi paremmin?

Pistin pelin lopuksi tulille ja ajelin vähän edestakas hallissa niin johan rupesi jarrut vaatimaan huomiota osakseen kun poljin meni lattiaan ja jarrun varotusvalo syttyi?? Eikä missään näkynyt vuotoa?? No sitäkin sitten tutkitaan.

t. Ismo Ämmä

pjtk 14.01.2012 23:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 839679)
Vetoakseleiden uloimmat stefat olivat aivan tohjona ja samalla tuli sitten vaihdettua lakkerit ja sisemmätkin stefat.

Vink vink. Volvon 200 sarjan perässä on passeli ulompi stefa, lakru ja krymppi. Ainoastaan sisempi stefa on erilainen. Yhen D44 akselin noilla "Volvon" osilla remppasin. Ei tullu hinnan kiroo kun osat hain biilhelevetestä. Normaali bilsun sini/valkonen paketti josta paljastu Timkenin tekemät tavarat.

ImacInnes 15.01.2012 00:31

Laakeri sarja.
 
Kiitoksia vinkistä.
Kattelin Motonetistä niin yhden pyörän laakerisarja joko 35,50,- x 2 = 71,- tai 64,50,- x 2 = 129,- riippuen kumpi malli osuu kohilleen, eli noin puolet halvemmalla selviäis noilla. Nyt tuli maksamaan 230,- kahteen pyörään. No toivottavasti ei ihan heti tarvi uudestaan vaihtaa.

http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat

Tarvii ensi viikolla ajella korttelin ympäri jotta näkee pysystyykö noilla Irokeilla ajaa maantienopeuksia semmosenaan vai tarviiko tasapainotus kuulia laitaa?

t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 840037)
Vink vink. Volvon 200 sarjan perässä on passeli ulompi stefa, lakru ja krymppi. Ainoastaan sisempi stefa on erilainen. Yhen D44 akselin noilla "Volvon" osilla remppasin. Ei tullu hinnan kiroo kun osat hain biilhelevetestä. Normaali bilsun sini/valkonen paketti josta paljastu Timkenin tekemät tavarat.


ImacInnes 16.01.2012 12:24

Takapää tärisee?
 
Kävin koeajolla JEgoneerillä takavetoisena ja liikkeele lähdettäessä jokin sielä takana tärisee kovasti ja loppuu kohta vauhdin nousetessa. Ajaa pystyy sitten ihan maatienopeuksia. 37" Irokit pyörii renkaina?

Mistäs moinen tärinä voisi johtua?

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 16.01.2012 18:19

Jakolaatikoko?
 
Takajordaanin ristinivel oli väljä, vaihdoin sen ja tärinä alukukiihdytysessä jatkuu.

Hetken edestakaisin ajelessani huomasin jotta kun painan kaasua niin tärinä tuntuu ja peli rupeaa liikkumaan viiveellä.

Taitaapi olla se jakolaatikon varosa akselikin entinen ja porit on antaneet periksi.
Nyt sitten ruvetaan oikeasti koittamaan rattaan ja akselin lukitsemisen parantamista.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 29.03.2012 01:24

Etuperä ei natsaa?
 
Tässä illan oon jumpannut etuperän kanssa. Tarkoitus oli laittaa yhtä tiheet välitykset kuin takaperässäkin 4.88 ja vihdoin se kiinan ilmalukko, vaan annas olla kuinka kävi?

Purkuhommathan sujui jo rutiinilla, pinion ja lautaspyöränkin vaihto oli ihan selvää, tosin kun rupesin vetämään momenttiin lautaspyörän pultteja niin niistä 5 meni kierteet?? Oliskohan pultit kiinasta? Eikun vialliset pois ja käytettyjä alkuperäisiä tilalle ja johan sai monmenttiin.

Sitten rupesin sovittelemaan lukkoa perään, niin eihän se sinne vaan sopinutkaan vaikka nyt olis pitänyt teoriassa sopia??
Pinio pois ja nyt meni lukko lautaspyörineen paikalleen? Pinio ilman simmilevyjä paikalleen ja kokeilu jotta meniskö perä nyt paikalleen? Ei mennyt?? Tämän tiheen perän lautaspyörä on niin paksu jotta ei se sovi tuon lukon kanssa paikalleen vaikka miten sovitti ja tutkaili asiaa??

Lopulta tulin siihen tulokseen jotta ei se sinne sovi, mitäs sitten?
Vanhaperä paikalleenko tiheemällä välityksellä? Ei kun kaivoinkin varastosta käytetyn kitkalukkoperän, putsassin sen ja laitoin siihen tiheemät välitykset ja eikun kiinni. Tällä mennään toistaiseksi.

Joten nyt saa kiinan ilmalukko mennä. Laitan sen myyntiin jahka kerkiän, saa joku muu pähkäillä sen kanssa.

Nyt menen vielä kiinnitämään jarru satulat, pyörät ja kardaanin kiinni niin huomenna voipi koeajaa ja kuulostella sitä jakolaatikon vaivaa.

t. Ismo Ämmä

Gary Grand 29.03.2012 06:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 866577)
Sitten rupesin sovittelemaan lukkoa perään, niin eihän se sinne vaan sopinutkaan vaikka nyt olis pitänyt teoriassa sopia??
Pinio pois ja nyt meni lukko lautaspyörineen paikalleen? Pinio ilman simmilevyjä paikalleen ja kokeilu jotta meniskö perä nyt paikalleen? Ei mennyt?? Tämän tiheen perän lautaspyörä on niin paksu jotta ei se sovi tuon lukon kanssa paikalleen vaikka miten sovitti ja tutkaili asiaa??

Onkos mille välitykselle tehty tuo sun murikka? Danalla kun on eri paikassa laippa lautaspyörälle "aavikko-" ja tiheämmillä välityksillä.:confused:
Aavikkomallien murikalle sopivaa 4.88-välitystä saa "paksuna", jolloinka ei tietenkään sovi tiheämmän välityksen murikalle.
Ero noilla taisi olla kolmisen milliä, hatusta vedettynä...:mad:

ImacInnes 29.03.2012 09:51

Perää eteen.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand (Viesti 866590)
Onkos mille välitykselle tehty tuo sun murikka? Danalla kun on eri paikassa laippa lautaspyörälle "aavikko-" ja tiheämmillä välityksillä.:confused:
Aavikkomallien murikalle sopivaa 4.88-välitystä saa "paksuna", jolloinka ei tietenkään sovi tiheämmän välityksen murikalle.
Ero noilla taisi olla kolmisen milliä, hatusta vedettynä...:mad:

Terve.
Harva perähän tuolla oli kuin mikä 3 ja rapiat.
Lienee sitte tuo kiinalukko tehty tuon kapeamman lautaspyörän mukaan ja lautaspyörä on paksu.
Nyt on tuo 4.88 välitys kitkalukkoperässä kiinni ja samoilla shimmilevyillä tuli välykset kohilleen kun alkuperäisessä ja hyvin mahtuu ja toimii.

Sain pelin nippuun ja laiton etukardaaninkin kiinni.
Tarkistin nesteet enen koeajoa ja ihmettelin kun automaatin öljyn pinta oli 5cm merkin yläpuolella? No öljyä pois merkkin asti ja eikun koeajolle.
Ajoin korttelin ympäri eikä oikein loota vaihtanut kunnolla? ja kohtahan perässä olikin hirvee valkonen savupilvi kun öljyä tuli jostain pakosarjalle??

Ajoin pelin parkkiin ja altavalui automaatin öljyä norona?? Konepelti auki ja loota oli sylkenyt paineella öljyt öljytikun putkeapitkin konehuoneeseen??

Soittelin sitten automaatti korjaajalle ja sieltä sanottiin syyki jotta jokin tiiviste on pettänyt ja paineet pääsee öljypohjaan ja näin työntää öljyt pihalle.

No höh.

Nyt heräs vaan epäilys jakolaatikon vaivasta, josko tässä olisikin syy miksi tuntui että jakolootassa jokin luistaa?

Nyt tarvii sitten kaivaa tallin nurkasta toinen rempattu loota ja vaitaa se autoon.
Sitten taas koitetaan.

t. Ismo Ämmä

pjtk 29.03.2012 10:06

Eiks harrastaminen oo kivaa :D:D:D

ImacInnes 29.03.2012 10:47

JEgoNEER! (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 866634)
Eiks harrastaminen oo kivaa :D:D:D

Joo, joo eikun jatketaan.:D

Lauantaina käyn välillä Kulmassa ulkoilemassa ja vähän metsurin hommia tekemässä.
t. Ismo Ämmä

Tojo4wd 29.03.2012 18:55

Joskus oli samoja murheita toyotan tiheissävälityksissä niin otettiin siivu pois paksusta hammaskehästä takapuolelta niin meni paikoilleen.
Onko sulla siinä varaa koneistaa sitä jos on niin sorvarille sitten vaan.

ImacInnes 29.03.2012 20:28

Lautaspyörä.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 866782)
Joskus oli samoja murheita toyotan tiheissävälityksissä niin otettiin siivu pois paksusta hammaskehästä takapuolelta niin meni paikoilleen.
Onko sulla siinä varaa koneistaa sitä jos on niin sorvarille sitten vaan.

Tossa on kuva takaperästä ja edessä nyt samammoin lautaspyörä. Paksuhan tuo on ja hyvin vois siivun poistaa. Paljonkos poistitte?
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97064

On se vaan kumma jotta joutuis työstämään valmiita osia joden pitäisi sopia yhteen?

Ehjä automaatti kaivettu tallin kätköistä ja nostettu Libertyn kyytiin.

t. Ismo Ämmä

Tojo4wd 29.03.2012 20:40

En nyt muista paljonko siitä otettiin taitaa olla jo yli 10 vuotta aikaa siitä kun sitä tehtiin kilpuriin :rolleyes:.
Mutta pystyiskö sen jotenkin mittaan noista sopivista osista vertailemalla.
Sillain että tulis samoille paikoille ja saahan sitä sitten murikkan sivuaakereitten säätömuttereilla sivusuunnassa hollailtua kohdilleen kaiketi jeepissäkin kun en noista jeepeistä mitään tiedä.
Niin kai koitit niillä koittaa säätää kohdilleen lautaspyöää jos on mahdollista.

ImacInnes 29.03.2012 21:58

Perää!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 866833)
En nyt muista paljonko siitä otettiin taitaa olla jo yli 10 vuotta aikaa siitä kun sitä tehtiin kilpuriin :rolleyes:.
Mutta pystyiskö sen jotenkin mittaan noista sopivista osista vertailemalla.
Sillain että tulis samoille paikoille ja saahan sitä sitten murikkan sivuaakereitten säätömuttereilla sivusuunnassa hollailtua kohdilleen kaiketi jeepissäkin kun en noista jeepeistä mitään tiedä.
Niin kai koitit niillä koittaa säätää kohdilleen lautaspyöää jos on mahdollista.

Näissä Dana 44 perissä säätö hoidetaan shimmilevyillä, alunperin shimmit on vielä ikävästi laakereiden sisäpuolella vaan lukon mukan tuli isot shimmilevyt laakerin ulkopuoliseen säätöön.

Otin kaikki shimmit pois eikä silti mennyt paikalleen. Täytyy varmaan siiten vielä koittaa mittailla joku päivä, josko sen olis mahdolista tehdä toimivaksi.
Saahan sen tosiaan mitattua kun ottaa nykisen perän irti, laittaa se pöydälle lautaspyörän hampaa alaspäin ja mitaa hampaan ja pöydänpinnan välisen matkan. Lukko versiossa mitataan samoin ja sorvataan sen verta pois jotta väli tulee samaksi, ulkopuolislla shimmilevyillä sitten hienosäätö.

t. Ismo Ämmä

pjtk 29.03.2012 22:34

Pitipä oikeen googletella tätäkin.
Tuolta näkee hyvin tuota eroa: http://www.tacomaterritory.com/forum...d.php?t=120269
Ja tuolta toivonmukaan mitat: http://www.greatlakes4x4.com/showthread.php?t=174968

Jeeper 30.03.2012 07:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 866880)
Täytyy varmaan siiten vielä koittaa mittailla joku päivä, josko sen olis mahdolista tehdä toimivaksi.
Saahan sen tosiaan mitattua kun ottaa nykisen perän irti, laittaa se pöydälle lautaspyörän hampaa alaspäin ja mitaa hampaan ja pöydänpinnan välisen matkan.
t. Ismo Ämmä

Mulla pitäis olla jossain yks hajonnut D44:n ARB, Siitä sais otettua mittoja......

ImacInnes 30.03.2012 09:55

Lukkoa peräänkö?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 866936)
Mulla pitäis olla jossain yks hajonnut D44:n ARB, Siitä sais otettua mittoja......

MITÄ? Eihän aidot ARB lukot hajoa, katkee vaan vetari? Ainaki videossa!

Eipä tarvi varmaan sitä mittailla, saan mitat nyt kiinni olevasta kitkalukosta jossa on se tihemämpi välitys kiinni ja sitten sorvaan vaan sen verta pois lautaspyörän takaa jotta mitasta tulee sama. Kiitosta vaan.

Vaan nyt vaihdetaan ensin automaattilooda ehjään ja koitetaan saada jakolooda toimimaan tai uusi tilalle.

t. ismo Ämmä

ImacInnes 30.03.2012 20:58

Perjantai illan harraste jumppa.
 
Jäin sitten harrastamaan töihin perjantain jatkoksi ja rykäsin jakolaatikon ja risan automaattiloodan pois JEgoNEERistä, TAAS.

Laatikot poistettu JEgoNEERistä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102077

Jakoloota ja kardaani odottellee ehjää automaattia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102079

Vasen on ehjä ja oikea särki TH 400!
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102078

Sunnuntaina on tarkotus käydä lyömässä nuo takasin paikalleen

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 01.04.2012 18:01

JEgoNEERin laatikot
 
No niin, juur sain toisen automaattillatikon vanhan jakolaatikon kaveriksi autoon kiinni ja käväsin koeajolla.... TOIMII!!!! Ainakin Toistaiseksi.
Ajelin korttelin ympäri 80km/t ja Irokit pyörii tasasesti, vetoa on ja vaihteet vaihtuu!!
Kävin myös vähän lumisella parkiksella ajelemassa ja 2 barin paineilla tuppasi sutimaan vaan eteenpäin päästiin, hidasta puolta en päässyt kokeilemaan kun jäi vipu vielä näköjään kytkemättä.

Elikä, vedon puuteesta epäilin koko ajan jakolaatikkoa ja vaihdoin akselia ja ketjua vaikka syypää olikin koko ajan automaatii looda!!!

No tällä mennään ja toinen loota viedään takaisin korjaamoon.

Tarvii huomenna käydä vielä ettimässä joku kasa jossa voipi kuormittaa enemmän jakolootaa kun sillä ilmeni se aikaisempi pauke.

t. Ismo Ämmä

Ps. Eikä tää ole mitään aprilli pilaa.

ImacInnes 07.04.2012 14:58

JEgoNEER (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
 
Ajelin taas ympyrää ja koitin kuormittaa kovasti vaan en saannut pauketta aikaiseksi.
Hajin sitten siirtolaput messukeskukseen ja takaisin ja ajoin pelin näyttelyyn.

Siellähän se JEgoNEER lämpimässä hallissa tyytyväisenä muiden kaltaistensa seurassa oleili.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102579

Tarvii hitsata etu rungon yksi halkeaman ja keskirungon muutama ruostereikä ennen suraavaa Kulman ajopäivää johon on kyllä mentävä kokeilemaan Irokkeja ja että onko se nyt oikeesti kunnossa?

t. Ismo Ämmä

Rambleristi 12.04.2012 20:24

Kyllä lämmitti AMC-miehen sydäntä nähdä tollanen FSJ rivi. Jos vaikka sais taas virtaa omiin rojekteihin mitkä tuntuu vaan venyvän ja venyvän.

veijon-esso 13.04.2012 06:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 867752)

Elikä, vedon puuteesta epäilin koko ajan jakolaatikkoa ja vaihdoin akselia ja ketjua vaikka syypää olikin koko ajan automaatii looda!!!

No tällä mennään ja toinen loota viedään takaisin korjaamoon.

Tarvii huomenna käydä vielä ettimässä joku kasa jossa voipi kuormittaa enemmän jakolootaa kun sillä ilmeni se aikaisempi pauke.

Jos pauke tuli automaattilootasta niin on kyllä maailman kahdeksas ihme, mut kait se korjaamolla selviää mitä siellä tomaatissa on niin sekaisin että tolleen vois tehdä. On kyllä ollut erikoinen keissi seurata vianhakua ja ihmeen pitkät hermot ismolla on ollu ton vian haarukoimisessa!

ImacInnes 13.04.2012 06:52

JEgoNEERin laatikot
 
Eihän se vika selviä kuin etsimällä ja testaamalla.
Ihan en ole vielä varma kuuluiko se pauke automaatista.
Nyt on perät vaihtuneet tiheämmiksi ja taakse tullu 100% kiineteä lukitus ja eteen kitkalukko.
Toivotaan parasta jotta olis paukken syy sielä automaatissa vaan vielä on pieni pelko persiisä jotta jakolootasta pauketta kuuluisi.
Ikävintä on kun ei ole tosiaan vielä löytynyt täydellä varmuudella paukkeen syytä??
Jakolootan akselia epäillään vaan ei sitä irtona ainakaan saa mitenkään poorejen yli menemään, eikä siellä mitään metalli murskaa oo näkynnyt jota luulis olevan jos poorit on sileenä.

No, tehdään koeajo.

Just huomasin jotta pohjapanssarihan makaa täälä töissä vielä seinää vasten? Tarvii ruuvata kotipihalla se sitten vielä paikalleen.

Itellä on niin paljon suunitelmia JEgoNEERin parantamiseksi joten eiköhän tää ole nyt se minun MAASTOAUTO josta tehdään luotettavampi ja parempi.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 14.04.2012 19:58

JEgoNEER (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
 
Koeajo Kulmassa suoritettu ja lähes täydellisesti toimi, mitä nyt hidas alue ei mennyt ollenkaan päälle?? Ajeltiin siis katuvälityksillä ja kulkihan se niilläkin, tosin jyrkässä nousussa meno hyytyi.

Eikun jakoloota vielä pöydälle levälleen ja tutkitaan missä mättää?

t. Ismo Ämmä

samppas 15.04.2012 00:53

Kato vielä ettei vaijeri ole väärässä paikassa jakiksen päästä.

ImacInnes 15.04.2012 10:11

JEgoNEER (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja samppas (Viesti 872591)
Kato vielä ettei vaijeri ole väärässä paikassa jakiksen päästä.

Juu ei, ei ole vaiijeri vaan ihan teräs vipu jota en minäkään pysty väärin laittamaan. ;)
Nyt kun muistelen niin oliskohan aikaisemmin ollut kolme pykälää tuossa vivussa, nopea, vapaa ja hidas. Ny tuntuis olevan vain kaksi? Tutkitaan.

t. Ismo Ämmä

Fruehauf-CJ 15.04.2012 19:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 872654)
Nyt kun muistelen niin oliskohan aikaisemmin ollut kolme pykälää tuossa vivussa, nopea, vapaa ja hidas. Ny tuntuis olevan vain kaksi? Tutkitaan.

Joo, kolme pitäis löytyä. välissä on vapaa-asento

ImacInnes 17.04.2012 10:50

JEgoNEER! (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
 
Tänään ajoin taas pelin työpaikalle huomista korjaamoiltaa varten.
Ohjelmassa.
-Jakolaatikon irroitus, korjus, asennus.
-huolto, öljyt, tulpat + suodattimet ja venttiilikopan tiivisteiden vaihto.
-snorkkelin suunittelua ja tarvikkeiden hahmottelua.

t. ismo Ämmä

ImacInnes 18.04.2012 22:39

JEgoNEER!
 
No niin, Jakoloota oli pöydällä ja vaivahan oli sitä mitä epäilinkin. eli asennusvirhe??
Edellisellä kerralla jakolootaa kasatessa oli nopee-vapaa-hidas vivun siirtäjä päässyt hyppäämään hammaspyörän urastaan hammaspyörän taakse ja näin ei toiminut kuin nopea ja vapaa alueet. Mitään ei siis ollut tällä kertaa hajalla:)

Nyt toimii ja innolla odotan jotta pääsee taas Kulmaan ajamaan ja kokeilemaan sitä kallionousua joka viimeksi jäi nousemati.

Nyt räknäilen snorkkelia viemäriputkesta jotta ei enään hörpi suovettä!

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 19.04.2012 09:13

JEgoNEERin jakolaatikon korjaus, TAAS! ja snorkkelin reikä.
 
Jakolootassa oli siirtovipu kasatessa luiskahtanut pois paikaltaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103507

Tässä paikallaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103506

Snorkkelin reikä.

Tukirakenteet määrää reijjän paikan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103501

Reikä piirretty ulko pintaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103502

ja leikattu + reunat naputeltu alas. Reikä pitää olla väljä jotta pelti pystyy aukeemaan putken kanssa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103503

Tarvii tehdä sähköille sadekatos viellä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103504

Sit eikun snorkkelitarpeita hankkimaan.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 19.04.2012 16:04

Snorkkeli
 
Ilmanputsari käänettiin ottamaan ilmaa kuskin puolelta ja 75mm Ilmastointi putkea kävin Etolasta hakemassa 2 metriä ja siitä tehtiin tälläinen köyhänmiehen versio.

Lähtö laiskasti ilmanputsarista, tarvii vielä tiivistää lähtöä ja ilmanputsaria.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103522

Kärsä luikertelee konepellin läpi...
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103523

...katolle ja kääntyy alas tuulilasin yläreunassa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103524

Kiinntykset reikänauhalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103525

t. Ismo Ämmä

Nuhapumppu 19.04.2012 18:04

Nakkaat vielä kutistesukat nuiden reikärautojen päälle niin tulee siistimmät ja eivät hankaa heti putkea puhki. Itsekkin tein sillä tavalla.

ImacInnes 19.04.2012 21:04

Snorkkeli
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu (Viesti 874037)
Nakkaat vielä kutistesukat nuiden reikärautojen päälle niin tulee siistimmät ja eivät hankaa heti putkea puhki. Itsekkin tein sillä tavalla.

Tää on vasta ensi asennus ja kiinnikkeiden malli ja määrä voi muuttua vielä, vaan kutistesukka on ihan hyvä idea reikänauhan suojaksi. Itse meinaan kyllä laittaa nuo niin tiukkaan jotta eivät tärise.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 20.04.2012 18:09

Snorkkelin kiinitys kaasariin ja kysymys sähköistä.
 
Tollanen pakoputken pätkä tuli ilmanputsarin imuputken jatkeeksi hitsattua ja siihen snorkkeli letku laitetaan kiinni klemmarilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103576
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103577

Löytyi ruostereikä töötin jalan kiinityksestä???? Oliskohan puhkiruostumattomuus takuu voimassa? 35v.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103578
ja ehjätty.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103579

Sähköistä kysymys??
Mitäs seuraavassa kuvassa näkyvät sähköosat ovat? Sijaitsevat JEgoNEERin konehuoneessa. Jos ei kukaan tiedä niin sitten tarvii ite ottaa selvää?

Lähdetään vasemmalta.

1. Harmaa pakeliitti palikka johon tulee päihin punaiset johdot ja on keskeltä kiinni sisälokasuojassa?
2. Alumiini kartio ja mustaa muovia johon tulee runsaasti johtoja. (pystyssä menevän mustan letkun alla)?
3. Edellisen yläpuolella oleva punainen liitin johon menee kolme johtoa punainen, keltainen ja vihreä, siinä on kiinni sulannut ehkä vastus, eikä ole mitään vaikutusta käyntiin jos sen ottaa pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103580

Kiitoksia tarkoista vastuksista tai ainakin vastuksista jo etukäteen. ;)

t. Ismo Ämmä

lavanelikko 20.04.2012 18:13

Harmaa pakeliittipaketti muistuttaa kovasti JAMANTin verkkokaupan (muistaakseni) polttoainepumpun etuvastusta, tai ainakin joku etuvastus se kait oli.... Se se oli http://www.jamant.fi/vastus-xjmj-mop...82-p-1015.html

SD 4.4 TD 20.04.2012 20:24

Toi pystyssä oleva pellikuori jutska on alkuperänen startin rele, noi muut on vähä oudon näkösiä,ei löydy mulla kummastakaan jeepistä tollasia.

young n dum 20.04.2012 21:13

juu startin solenoidi toi pelti lärpäke ja tuo pakeliitti käikäle vois olla puolan etu vastus. ja kolmanteen: katko johot ja kutiste sukat päihi ni ei enää vaivaa:D

konehuoneessaki on hirveest ylimääräsiä johtoja jo tehtaalt lähtiessään..

EDIT: ookkonaa mitanunnaa tuleekö virtaa numero kolmosen johtoihi? puna valkone on syöttö johto se on varma. ja ootko sie lähös viron reissulle?

ImacInnes 20.04.2012 22:37

Sähöi??
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 874460)
juu startin solenoidi toi pelti lärpäke ja tuo pakeliitti käikäle vois olla puolan etu vastus. ja kolmanteen: katko johot ja kutiste sukat päihi ni ei enää vaivaa:D

konehuoneessaki on hirveest ylimääräsiä johtoja jo tehtaalt lähtiessään..

EDIT: ookkonaa mitanunnaa tuleekö virtaa numero kolmosen johtoihi? puna valkone on syöttö johto se on varma. ja ootko sie lähös viron reissulle?

Terve.
Ylimääräisiä johtoja on jo poistettu aikalailla ja lisää poistetaan, tarvii vaan ensten tietää mitkä on ylimääräisiä? Muutenkin tarvii jokupäivä tehdä noita sähköjä uusiksi kun kaikki on vedetty punaisella johdoilla. Otan yleismittarin ja taskulampun käteen ja rupean selvittämään mikä mihinkin vie ja kulkeeko virtaa, jäljelle jäänneet laitetaan siististi haitariputkiin.

Ei ole tarvinut vielä paneutua kun sähköt on riittävästi ja lain puitteissa toimineet.

Mitäs Late tarkoitat numero kolmosella? Kai se syöttää virtaa muualekkin?

En kerkee FJDC:n Viron reissulle. Naatistelkaapa.

t. Ismo Ämmä

young n dum 20.04.2012 23:20

tuo ihme liitin mihi menee puna-valkonen (12v) vihree yleisesti siintä menee johokki ja tuo keltane johto mikälie..? ei kyl näytä orgikselta?

jos sinne virtaa tulee ni saapaha haarotettua johokki vaik työvaloille:D
hyvän näköne sronkkeli. mite vaa kestää risuja/oksia..? vai onks teil siel etelä suomes enää puita?

ImacInnes 21.04.2012 11:14

Sähöistä ja vähän snorkkelistakin.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 874505)
tuo ihme liitin mihi menee puna-valkonen (12v) vihree yleisesti siintä menee johokki ja tuo keltane johto mikälie..? ei kyl näytä orgikselta?

jos sinne virtaa tulee ni saapaha haarotettua johokki vaik työvaloille:D
hyvän näköne sronkkeli. mite vaa kestää risuja/oksia..? vai onks teil siel etelä suomes enää puita?

Tuo punanen liitin on kyllä alkuperäinen ja senkin poistan jos käy ilmi että sillä ei mitään virkaa enään ole. Tutkitaan.

Joo ei me täällä missään risukossa ajeta, tuo oli vaan sellanen nopea ensi viritelmä ja jos ei kestä niin voihan tuon nousun katolle tehdä vaikka viemäriputkesta ja saattaapi olla jotta kaasariltakin lähtö muuttuu tyystin, tuossa liikkuvan konepellin kohdalla on vaan oltava jotain taipuisaa jotta konepellin saa auki. Aika näyttää mikä on hyvä.
Tarkoitus ei ole tehdä tästä mitään sukellusvenettä vaan lähinnä roiske- ja loiskevettä kestävä.
Vaan tällä mennään toistaiseksi.

Viikonpäästä Lauantain mennään taas Kulmaan kokeilemaan.

Tarvis pikkuhiljaa ruveta parantamaan korin varustuksiakin.
Hytin takaosa menee uusikisi ja tehdään takalasista sähköllä nouseva ja laskeva. (niin on kulkutie ulos kun ajetaan tämä kuljetus autoon koppi Volvoon)
Sohva penkki saa lähteä ja tilalle tulee ainakin aluksi Ford Fiestan penkit joista saa selkänojat käännettyä eteen ja penkkejen väliin tulee konsoli ja siihen kaiken maailman hallintalaitteet yms.vipstaakit ja takimmaiseksi tehdään paikka kylmäkaapille. Penkkejen taakse kuivaa säilytystilaa.
Takavinssin rullakidan alle tulee myös irroitettava vetokoukku, niin pystyy tarvittaessa vetämään kerhon maastokärryäkin.

Lavalle tavis ensin asentaa varstossa oleva takavinssi ja sille seuraksi turvatankki ja sen päälle täysikokoiselle varapyörälle teline josta sen saa sujuvasti pois ja takaisin. Takapyörän kotelot levitetään mätähommien yhteydessä runkopalkkeihin asti ja lavan kumpaakin reunaan tulee tukevien kehikoiden sisään tavara laatikot vaijjereille pylpyröille yms. tarvikeille ja kannet tehdään alumiini turkkilevystä joita pikin on helppo tarvittaessa kävellä.
Tietysti myös kaatumarauta lavalle ja tarvittaessa muutakin suojarautaa ohjaamon suojaksi.

Ensin tarvii tietysti leikata takaovet kerran auki jotta saa takaovien sisukalut ja toisen lasin pois rämisemästä kun joku mestari on ne sinne jättänyt??

Vaan pikkuhiljaa edetään jotta ajaminen kärsisi mahdollisimman vähän.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 24.04.2012 16:04

JEgoNEER
 
Sorkkelin päähän sovittelin suodatinta? Oho sehän tuli sattumalta sävy sävyyn?? ;)Tarvis varmaan tehdä jokin teline sen paikallaan pysymiseksi ja jatkaa letkua jotta sais suodattimen kattolinjan alapuolelle ja keskelle ikkunan yläreunaa niin ei olisi näkökentässä. Toistaiseksi letkun päähän tulee vain verkko estämään isompien kökkäreiden putkeen pääsyn.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103776

Sähköjä uusittu. Hiirensyömien tulpanjohtojen tille tuli uudet ja virranjakajan kansi, pyörijä ja puola. Huomenna linjataan sähköjohtoja, bensa- ja jäähdytysletkuja uusiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103777

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 26.04.2012 12:14

Käsijarru ja sähköjen ihmettelyä.
 
Käsijarruvaijjeria ruostuneen tilalle vaihtaessa jarrukilvestä löytyi sikaliimalla paikattu ruostereikä, pitihän se paikata.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103889

Jarrut jälleen kasassa, tarvii vielä kiristää kenkiä, tuppaa poljin menemään turhan syvään?
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103890

Sähköjä sitten rupesin ihmettelemään.
Lähtö tilanne, paljon punasta johtoa näyttäis olevan. Lämppärin letkutkin useammasta pätkästä, joten vaihtoon menee ja saadaan siistimpään linjaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103887

Johto vyyhdistä löytyi sulannutta johtoa, jatkoksia, muutama jouto pää ja huonoja liittimiä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103888

Linjataan kaikki uusiksi ja vedetään johdot haitariputkiin.
t. Ismo Ämmä

KoniJeep 26.04.2012 20:24

juu, minunkin pitäisi jaksaa siivota noita sähköjä!
Mahottomat määrät kertyy matkan varrella autoihin kaikenlaista jouto johtoa!!
Mullakin Wragleerissa on konehuone täynnä kaiken muoliman johon pätkiä siellä täällä....

ImacInnes 27.04.2012 10:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 874360)
Sähköistä kysymys??
Mitäs seuraavassa kuvassa näkyvät sähköosat ovat? Sijaitsevat JEgoNEERin konehuoneessa. Jos ei kukaan tiedä niin sitten tarvii ite ottaa selvää?

Lähdetään vasemmalta.

1. Harmaa pakeliitti palikka johon tulee päihin punaiset johdot ja on keskeltä kiinni sisälokasuojassa?
2. Alumiini kartio ja mustaa muovia johon tulee runsaasti johtoja. (pystyssä menevän mustan letkun alla)?
3. Edellisen yläpuolella oleva punainen liitin johon menee kolme johtoa punainen, keltainen ja vihreä, siinä on kiinni sulannut ehkä vastus, eikä ole mitään vaikutusta käyntiin jos sen ottaa pois.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103580

Kiitoksia tarkoista vastuksista tai ainakin vastuksista jo etukäteen. ;)

t. Ismo Ämmä

Sähköjä laitellaan lisää perjantaina.
Sen verran selvinnyt jotta.
1. On puolan esivastus.
2. Startin solenoidi
3. Ei vielä tarkkaa tietoa mikän on, vaan sen verta selvinnyt jotta keltanen johto yhdistyy paksuun keltaiseen johtoon joka tulee johtovyyhdissä kojelaudan alta, vihreäjohto menee laturiin ja puna valko johto on useasta kohdasta joskus sulannut ja pahin kohta on vaihdettu ehjään johtoon, tuleepi johtovyyhdissä kojelaudan alta. Tutkitaan vielä tarkemmin mistä sieltä.

t. Ismo Ämmä

young n dum 27.04.2012 22:37

isot , punane ja keltuainen mitkä tulee laturilta pitäs mennä sellai et :

keltane menee suoraan amppeeri mittarille ja punane haarottuu jossai välis imusarjan sähkö siilille (jos on) ja samasta splicestä valo katkasialle suoraan ja sulake rasian kautta tietty.

ja oo tarkkana noitte johtoje kans jos kert jo sulanu kertaallee.. ite en kyl korjailis enneku selvää miks sulanu:D


Sivu luotu: 23:39 (GMT +2).