![]() |
|
JEgoNEER Jeep Wagoneer -77 360 V8 + TH400 + Discon jakis.
Tollanen tuli hankittua kun sopivasti sain! Tarvii sitä vähän parsia ja paranella, mutta on se ajokunnossa ja avaimesta lähtee tulille.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37396 JEGONEER! t.Ismo Ämmä |
Hieno peli
Onko tuo ollu kilvissä pikappina |
Laikka pickup.
Lainaus:
Muutoskatsastamalla saapi leimattua, tarvii tehdä hyttiin takaseinä ja laittaa turvakaari. t.Ismo Ämmä |
Tere, oon kilvittänyt home-made FSJ pikkarin ilman mitään turvakaarta.
Eihän orkkis pikkarissakaan ole kaarta, rungot on samanlaiset (suurinpiirtein). |
Laikka pick up
Lainaus:
No tähän kyllä kaaret laitetaan kuitenkin ihan oman turvallisuuden vuoksi. Käväsin koekilvillä paerjantain Hesan ruisinkissa ja oli tarkoitus mennä lauantaina Kulmakorpeen, mutta mieli muuttui kun etu vetarista kuului käänettäessä ylimääräistä ääntä, täytyypi tuo tarkistaa ennen kuin metsään mennään. Iskaritkn on kovasti hyppykeppi malliset. t.Ismo Ämmä |
Laite on tätä nykyä naapurikaupungissa kaverilla. Siihen on hommattu oikea Jeepin steppari lava. Kuvia on rakentelusta mutta kaikki ennen digi-aikaa. Tein sen suunnilleen kuten tuo Wagokin on tehty eli Camino tyyppinen lava ilman katko kohtaa korin ja lavan välillä. Itse toteutus sai alkunsa varaosa Cherokeesta jossa oli lasikuitu korotus katossa ja kattotolpat takanta ruostuneet poikki. Takaovet hitsattu umpeen ja hytin takaseinä pellistä. Takalasi oli mallia suomalainen kattoikkuna (ei oikein istunut).
Ilmoitin muutoksen normaalin vuosikatsastuksen yhteydessä jolloin otteeseen merkittiin kappaletavara lava ja auto säilyi maastohenkilöautona. |
JEGONEER
Tuolta voipi luke lisää kuulumisia Jegoneerista:
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?p=3693#3693 t.Ismo Ämmä |
JEgoNEER ny!
No nyt se on sitten kasvannu ja rupeaa näyttämään siltä miltää pitääkin.
3" korotusjouset, iskarit ja 37" Bokkerit. tarvii viel etukaaria avartaa jotta pystyy joustamaan kunnolla ja jarrut säätää ja ilmata. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61698 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61697 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61696 t.Ismo Ämmä |
Paukku ja poksuu.
Olinhan tälläsenkin topiikin alottanut näköjään ja täällähän noita JEgoNEERin vaivoja on hyvä ruotia.
Eli edellisessä numerossa tapahtunutta= edellisten kuvien jälkeen. Punkassa jakolaattikko hajosi löysän kejun ansiosta hypäten hampaiden yli ja kiinni ottaessaan rikkoen jakolaatikon kopan. Kahdesta jakolaatikosta tehtiin sitten yksi toimiva. Ja Jamantilta hankittiin uusi ketju venyneen tilalle. Maastoajossa ajoittaista pauketta? Kuulostaisi etupäästä tulevan? Mäntsälässä talvella paksussa lumessa, etukardaani tulee tiensä päähän taka tuplaristinivelen hajotessa ja samalla hetkellä jakolaatikon perän kitkalukon pito tuli tiensä päähän ja näin peli on täysin vedoton. Muiden avulla tienlaitaan ja traktorin vetämänä Jatilan pihaan odottamaan kuljetusta korjattavaksi. Käytetty kardaani saattin hankittu ja toinen varaosiksi. Jakolaatikko taas irti ja palasiksi, varaosalaatikossa perän kitkalukko pitää ja eikun se laatikkoon. Taas peli toimii ja eikun metsään. Peli toimii muuten hyvin vaan ajoittainen pauke jatkuu? Punkassa kävin sitten ajamassa JEgoNEERillä Offirossia ja se oli kyllä veretsisauttavan mukavaa, pauke vaan lisääntyi niin paljon että jätin taitoajon väliin jotta kotia pääsisin ajamalla. Etupää auki kun ääni kuulosti sieltä tulevan ja samalla oli tarkoitus kiinan ilmalukko asentaa etuperään ihan heittämällä vaan. Ei löytynyt perästä mitään mikä paukke aiheuttais? Eikä mennyt lukko heittämällä paikalleen ja palsta pähkäilyjen jälkeen syyksi selvisi että lukko on tarkoitettu tieämmälle välitykselle ja näin lautaspyörä on 6,5 mm erikohdassa kuin nykyisessä perässäni. Lukko laatikkoon odottamaan jahka on varaa hankkia tiheämmät perät ja samalla varmaan jokin lukko hankitaan myös taka perään. Peli kasaan vanhalla perällä ja samalla kun hoidin takaperän öljyvuodon pois laitoin vara etuakselin paksumman kopan takaperään, vanha peltinen olikin jo isoilla klommoilla. Kasatessa huomasin vasemmanpuolen pallonivelet väljiksi ja nekin vaihdoin siinä vauhdissa uusiin ja nyt onkin kumassakin toimiva rasvanippa jotta voi vesileikkejen jälkeen rasvailla paikat. Paukkeen syynkin luulin löytäväni kun otin takakardaanista kunolla kiinni välyksiä kokeiessani niin olikin jakolaatikon neljä iso pulttia löysällä ja jakolaatikko heilui kun puolukka........sa. Putsailin yksitellen joka pultin ja ruuvvilukiteella ja lukitusprikalla varmistin pulttejen kiinni pysyvyyden. Safarin sitten vedin Jatilan maastoissa Mäntsälässä ja peli toimi muuten hienosti vaan pauke oli nousuissa kova? Jakolaatikkoa nyt epäilin ja kun mitään ei ollut viellä hajonnut niin päätin vetää safaria niin kauan kun jotain pahempaa ilmenisi. Ei ilmennyt, pauketta vaan? Safarin jälkeen vaihdoin nopean alueen päälle ja pauke oli tiessään?? Taitaa hitaan ja nopean alueen kytkennässä olla jotain häiriötä? Tarvii tutkia. Toivottavasti ei ole hampaiden kulmat pyöreinä laatikossa. JEgoNEER jäi mutaisena Jatilaan ja tultii isännän XJ:llä kotio kun se tuli töihini ilmastoinnin kennon vaihtoon. Lisää tarinaa jahka saan JEgoNEERin taas työnalle. Tulevaa: Pauke pois, ohjaamon takaosa tehdään uusiksi ja takaikkuna koitetaan saada sähköllä aukeavaksi, kaatumarauta lavalle, helmarautoihin ainakin lisäraudat jotta kyljet pysyisi hieman suorempina, ehkä enemmänkin turva rautaa (tarvii koittaa lukea noita virallisia raudoitusohjeita ja jos mahdollista niin toimin niiden puitteissa, pystyputket + katalysaattorit (maalilma pelastuu), snorkkeli, lavanreunat silosemmiksi, lavalle jonkun näköinen tavaraboxi ehkä, taka vinssi (on jo olemassa), tiheämmät perät ja lukot eteen ja taakse. Tarkoitus on kuitenkin ajaa joka välissä joten hommat etenee pikkuhiljaa. Saa kommentoida ja ihmetellä vapaasti.;) t. Ismo Ämmä |
Paukkuu ja poksuu?
No nyt on JEgoNEER kotiutettu Jatilasta ja kävin lenkin maastossa ajamassa nopealla alueella ja pauke oli samanmoinen kun hitaalla alueella? Tarvii tarkastaa etukardaani ensin jotta ei rihlauksista hypi ja sitten jakolaattiko päreiksi ja paukkeen syytä sieltä etsimään.
t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
Ratastako?
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
Jakolaatikko levälleen!
Huomenna otan Quoadra-Track jakolaatikon alas ja kurkkaa sisälle josko löyttyisi paukkeelle oikea syy?
Pelätään pahinta ja toivotaan parasta. t. Ismo Ämmä |
Best guess
Joko ryhmän tai pääakslin hammaspyöriltä puutuu yksi hammas.
Jos paukkuu joka vaihteella niin silloin se puuttuva hammas löytyy ensiöakselilta joka pyörittää ryhmäpyörästöä tai sitä vastaavasta parista. Vaihteisen mukaan niiltä pareilta. Ja voihan se tulla myös jakovaihteistosta joka pyörii kaikkien perässä. |
Lainaus:
|
Jakolaatikon pauke selvinnyt, ei suuria vaurioita.
No niin, nyt se on sitten selvinnyt paukkeen syy.
Jakolaatikon lukon hammaspyörä on maannut "huulilla" ja enemmän vedättäessä lipsunut hampailta. Ei isompia vaurioita hampaiden kulmaissa pienet jäljet. Eli lukko ei ole mennyt kunnolla päälle eikä pois päältä. Tarvii koittaa viilata terävät pois hampaista ja kasaan laatikoon ja ilmalla koitan jotta lukko menee päälle ja pois ennen kuin laitan takaisin autoon. Samalla uusitan yksi pinion stefa ja laitetaan pakoputkiston loppu uusiksi kun vanha pöntto meni tärinästä palasiksi ja nyt tehdään samalla tila takavinssiä varten pakoputkistoa lyhentämällä taka akselin etupuolelle. Tässä vielä muutama kuva. JEgoNEER nosturilla jako elin jo poistettuna pöydällä valmiina purkuun. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82670 Veto elin poistettu. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82671 Quodra-Track jakoloota päräytetty palasiksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82672 Q-T lootan piniot ja kitkaperä murikka. Stefa uusitaan samalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82673 Q-T jakolootan etu ja taka vedon hampaat eivät ole synkassa ja pienet jäljet hampaan kulmissa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82674 Q-T jakolootan lukon hammaspyörä jota alipaineella liikutetaan ei ole mennyt päälle eikä pois päältä ja näin aiheuttanut paukkeen maatessaan "huulilla". Hampaiden kulmissa pienet jäljet. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82675 Onkohan kitkaperä liian pitävä kun ei ole hampaat päässet kohikkain? t. Ismo Ämmä |
Ratasvetoinen tilalle? Vai oliko QT:n ja D20:n välityksissä suuriakin eroja?
http://www.novak-adapt.com/catalog/8624113.htm http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_124.htm |
Laatiikoa?
Jep, jotainhan se on sitten keksittävä kun laatikot ja osat loppuu.
Olis yks suoravetonen loota ehkä tiedossa. Ei käy Dana 20 kun Q-T:ssä on kummatkin kardaanit oikeassa sivussa. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Hommaat vaan kerralla Atlaksen, niin jää Jegosta aikanaan jotain jälkipolvillekin... :D
|
Lainaus:
|
Lukkon hammaspyörä.
Kokeilin ilmanpaineella ja hyvin herkästi tuntui toimivan ainakin purettuna.
Joo, koitin hieman naputtamalla saada hampaat kohilleen jotta näkis meneekö lukko päälle niin eihän ne mihkään liikkunut, joten kitka perässä tuntuu olevan kitka tallessa. Maanataina kattelen toisen laatikon rattiden kunnon ja valkkaa parhaat osat käyttö lootaan. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Ei ole kitkalukko, on kartiolukko (tai onhan sekin tavallaan kitka, mutta erilailla)!!
|
Q-T Jakoloota kiinni autossa taas.
Avasin varaosalootan ja tutkin senkin rattaat ja olihan niissäkin samanmoisia jälkiä?
Joten koitin viilailla terävimmät kohdat ja eikun loota kasaan ja sain sen jo autoonkin kiinni. Huomenna avaan lukon kannen jotta peilillä voin katsoa että toimii varmasti alipaineellakin ja sitten öljyt sisäään. Pakoputken lopun teen uusiksi ja sitten koeajolle. Kamera oli tänään pojan mukana etelänmatkalla Tallinassa, joten kuvia ei tullut otettua. t. Ismo Ämmä |
Takavinssi ja irtovetokoukku.
Kun se nyt on nosturilla niin rupesin samalla suunittelemaan irtovetokoukulle paikkaa jotta saan FJDC:n 20v juhliin peräkärryn perään jotta kaikki tavarat mahtuu kyytiin, niin samallaha täytyy tehdä vinssikidalle paikka tulevaa takavinssiä varten jotta ei tarvi myöhemmin purkaa hitsauksia. Ompas mukava pitkästä aikaa rälläköidä ja hitsata.
Joutuu vaan tekemään poikittaiseen runkopalkkiin ison reijjän vaijjerin kululle ja tarvii sitten hitsailla lisä vahvistuksia jotta ei runko katkea. t. Ismo Ämmä |
Full Spool ?
Interneetistä kattelin noita Dana 44 välityksiä niin vastaan tuli tollanan Full Spool?
Onkos kellään moiseta kokemusta? Eikös tämä kytke akselin kiinteäksi? t. Ismo Ämmä http://cgi.ebay.com/ebaymotors/74-85...item413d6738cc |
Jep, aika tiukka lukko tuosta tulee ja paremmissa autoissaki muuten selvitään vain yhdellä vetarilla!!!;)
Ja pinjoni tykkää katukäytössä kun on spool käytössä!!!! Eli kisäkäyttötavaraa onpi tuo. Ellet sitte Jegoneer:stä tee mutarakettia Ossin ränniin...:D:D:D |
Saman asian ajaa se kempin lukko. Tosin onhan tommonen spooli pikkasen kevyempi.
|
Raketti vai ei?
Lainaus:
Offirossi, suunistus ja hauskanpito silmälläpitäen tuota rakennellaan ja joka välissä koitetaan ajaa. t. Ismo Ämmä |
Koeajo suoritettu.
ja hiekkatöyräässä käväsin koeponnistamassa lukkoa.
Pauke oli entisenlainen hitaalla ja nopealla alueella? Merkki valo syttyy kun lukon vetää päälle ja silloin lukko on siirtynyt päälle ja akseli työntää kytkimen kuulan ylös ja kytkee virtapiirin. Jäljet hampaiden kulmissa olikin vaan ehkä normaalia käytön jälkiä? Tarvii huomenna vielä avata lukon kansi ja peilillä katsoa että varmasti menee lukko päälle. Sitten tarkistan etukardaanin jotta ei uristaan lipsu? Olihan hirveetä ajaa Boggerilla kun rupes 40 nopeudessa jo woblaa ihan mielettömästi? Tais tulla huonommat pyörät eteen. Laitoin lisää ilmaa ja vaihdoin etukumet taakse ja takakumet eteen. Huomenna koitetaan tutkimusten jälkeen uudestaan. t. Ismo Ämmä |
no kyllä se siutakin näköjään koettelee tuo jeeppi:(
omituista olis kyllä jos pooreiltaan hyppis kartaani? miulla tuo vihree jeeppi paukutti vedättäessä nii pirusti ja vika löyty sillo laatikosta. sen verta tohjona oli et ainut ehjä osa tais olla kuoret:D no mut se oliki manuaali eli eipä ollu tuostakaan analyysistä mitään hyötyä:p rutiseeks se jos pukkien päälle laittaa ja kenkii fillarit ilmassa? |
Lainaus:
|
Juu ei.
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
Tutkimukset suoritettu ja vika paikannettu.
Jakoloodan lukon kannen aukaisin ja sieltä pystyi peilin avulla varmistamaan jotta lukko menee päälle ja pois niinkuin pitääkin, sitten mittasin etkardaanin liunpituuden kiinni olessa ja irroitin kardaanin etupään ja vedin liun irti ja siitä mittaamalla selvisi että lepoasenossa liun rihlat on 45mm päälekkäin ja rihlojen kulmat oli siistit ja ehjät joten pauke ei tullut sieltäkään.
Työpaikan hallin kynnystä vasten ja jarulla avittaen sain kuin sainkin paukahduksen kuulumaan ja nyt pyysinkin työkaveria ajamaan kynnyksenyli samalla kun itse makasin auton vieressä taskulampulla etsien vihjeitä paukkeen aiheuttajasta ja aina kun paukahti niin kardaanit heilahtivat, joten jakolaattikkoon siirty taas tutkimukset. Sitten soittelin Jamantille ja kyselin jakolaatikon ketjun mitaukseen mitan kun en sitä itseltäni löytänyt vaikka sen olin jo aikaisemmin häneltä saannut. öljyt talteen laatikosta ja tönärillä mitaten selvisi että ketju oli venähtänyt pitkäksi ja pääsi hypäämään hampaan yli. Ei olis heti uskonut kun uuden ketjun olin sinne laittanut edellisen remontin myötä? No nyt on vika selvillä ja pelillä voidaan mennä Lassin kanssa perjantaina Hesan ruisinkiin ja lauantaina Kulmaan, mutta ei maastoon tuossa kunnossa. JEgoNEER on siis toistaiseksi katu auto. Tiedossa olisi yksi suoravetoinen Q-T jakoloota jota menen katsomaan tai sitten tarvii ostaa ketjuja tai ketju ja hammaspyörät ja ajellaan niillä. Saiskohan siiihen rakennettua ketjulle kiristin rullan? Onkos kellään kokemusta Q-T jakolootan ketjun vaihto tiheydestä? t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
Ketju!
Yön yli nukuttuani tilasin aamulla uuden ketjun ameriikasta ja menen myös katsomaan suoraveto jakolootaa ja siitäkin hierotaan kauppaa.
Kun saan uuden ketjun paikalle niin merkataan kilometrit ylös niin nähdään kauanko sen venyminen kestää? t. Ismo Ämmä |
Q-T jakolaatikon osia.
Juu ei saa hammaspyöriä Q-T jakolaatikkoon, saa tollasen setin jolla pystyy tekemään 2 vetoseksi, tosin tarvis sitten muttaa navatkin avattaviksi.
http://www.fsjjeepparts.com/trcapa-quadratrac.html Kettinki tulossa ja sillä ajetaan niin kauan kun kestää ja viikon päästä käyn katsomassa sitä suoraveto lootaa tosin ei sekään ikuinn ole kun mukaan sais toisen josta on koppa halki? Kyllä sitä halpaa ja hyvää kuormuriakin taas kattelllan kuljetustarpeisiin. t. Ismo Ämmä |
Moi,
> Kyllä sitä halpaa ja hyvää kuormuriakin taas kattelllan kuljetustarpeisiin. Meinaat sitten ostaa kaks... Tässä mun tarina, jos auttaa. Pari vuotta sitten mukaan tarttui pikku-Volvo (FL4 08 vuosimallia -88), mittarissa 350 tuhatta tai jotain, vajaa neljä tonnia. Lava piti uusia kun oli ihan paska, kaks ja puol tonnia. nastalliset talvirenkaat eteen, tonnin. Pientä remonttia on saanut välillä tehdä, muttei mitään isompaa, eli auton kunto vastaa odotuksia. Kiva sillä on raksutella tapahtumiin, kulutus vaihtelee 14 l/100km (tyhjänä) ja 18 (Range lavalla) välillä, tuntuu silti edulliselle aiempaan verrattuna (Rangella traileria, kulutus 21-32 bensaa kelistä ja auringonpilkuista riippuen. Kuormuri on ilman kärryä paljon helpompi ajaa kuin traileri, ja kuorkilla saa toisen auton mukaan trailerilla (mutta sitten tarttee C1E kortin, nykyään jo vissiin kustantaakin jotain, aiemmin sain melkeen kiittämällä). Jotain jorinoita myös täällä, pääasiassa paljon tyhmiä kysymyksiä, kun ei ole kuormurit ennestään mitenkään tuttuja: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=19&t=1267 -Paavo |
Kuormuri
Lainaus:
Aika näyttää. t. Ismo Ämmä |
Jakolaatikon ketju.
Kettinki tuli Ameriikasta, muut lomasuunitelmat estää vaihtamisen ja heti vaihdan ketjun ja vähiten kuluneet rattaat mitä iteltä löytyy 3 jakolaatikosta kun aikaa tulee.
Tuli muuten vaan 20 euroo halvemmaksi kun ite tilasin? Tosin ite kun tilaa niin voi saada nopeastikkin, tämä tuli neljässä päivässä. Tiistaina sain tilausvahvistuksen ja perjantina hain ketjun lentokentän tullista. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
1. lomakännit 2. lomakrapula 3. vaihda jakolootan kettinki 4. testaa sitä URAKALLA jotta varmasti on kunnossa 5. vedä kettinki-kännit 6. murehdi kun meni loma viikolla pitkäks... :D:D:D:D:D:D |
Perhe lomailua.
Eihän nyt tuolleen lomaa vietetä.
-remontoidaan terassia -käydään välillä mukuloiden kanssa uimassa -käydään FJDC:n 20v juhla kesätreffeillä -remontoidaan terassia -käydään uimassa mukuloiden kanssa -remontoidaan terassia -jossain välissä vien Jegoneerin ja varaosat töihini ja eihän siinä mene kuin puolipäivää kun jakolaatikkot on päräytetty levälleen ja kottu taas yksi parhaista käyteyistä osista. Hei onkos muuten noilla tiiviste liimoilla eroa? Ite olen jotain mustaa tuossa jakolootan kumitiivisteen lisäksi käyttänyt, vaan tuntuu kuitenkin vuotavan? Kuulin että joku punanan tiiviste liima olis muka pitävämpää? Onkos kokemuksia asiasta? t. Ismo Ämmä |
harmaa loctite tuntuu pysyvän ainakin omien kokemusten mukaan.
saanti vaan ollut hetken tällä kylällä huonoa! |
Älä ainakaan punasta plastic paddingin gasgettia laita, siitä tulee lootaöljy läpi tihkumalla!
Punasta sikaa laitoin gasgetin päälle ulkopuolelle ja tuntuu hillitsevän vuotoa. nimimerkillä NP208 vuotoja metsästänyt.. |
Lainaus:
http://www.permatex.com/products/aut...sket_maker.htm http://www.permatex.com/images/Displ...otos/82180.jpg Ite liimasin NP242 jakolaatikon slip yoke eliminatoria laittaessa yhden alumiinikäikäleen (minkä olin ostanut joskus kansiremppaa tehdessä yhteen toiseen autoon). Hyvin on kestänyt tähän mennessä. Kyllä noilla liimoilla on eroja, toiset ei kestä öljyä, jotkut ei lämpöä, toiset ei kestä muuten vain :D edit: Muistin etten ole täällä nähnyt, mutta tarkempi tutkimus paljasti että samaa tavaraa se mun tuubi oli. Ei vain mitään muistikuvaa mistä ostin.. oliskohan mätänetistä? |
Nämä kaks oon itse todennut toimiviksi:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...4A8ngpl1iZx6hw http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...JODUtc9vZmomp1 |
Toi kentti on liimojen aatelia, mutta mistä helvetistä yksityinen sitä saa????
|
right stuffia oon tyrkyttäny joka koloon ja hyvi toimii. oiskoha ollu parikymppiä purkki? ei paha hinta oikeesti hyvää tavaraa.
|
Lainaus:
Sitten YBER PARASTA löytyy Volvon kuorma-auto puolelta, VALKOINEN TIIVISTEMASSA (tuubi), maksaa sairaasti, mutta riittää isoisältä pojan pojalle... Sitte olis tuo Kenttiläinen, mutta saatavuus ihan sattumanvaraista:mad::mad::mad: Wurstilla (wurth) kanssa hyvää massaa mustana, mutta pamahtaa kuivaksi koko tuubi kun on avannut sen (alle kuukaudessa kuivuu kasaan, nm. kokeiltu on ja monasti...), vaikka kuinka tulppaa. Sitten Volvolta löytyy heleän punaista liimaa, joka kuivuu kun joutuu puristukseen (moottorin tiivisteliima), on pieni, muta riittoisa putkilo, maksaa n30€ Sitä punaista kamaa ÄLÄ LAITA, se on varattu kaikkien Oopelimiesten peltikorjauksiin (pysyy hyvin ruosteessa kiinni!!!) |
Permatexin tiivisteliimoja kaikissa sateenkaaren väreissä viimeksi noita ettiessäni myi ainakin Hessumobiili ja US-Parts.
Harmaa ja musta kestää ainakin pienoismallikäytössä metanolia hyvin. Olisvat US-Partsissa tahtoneet myydä puhtaan kuparin tiivistettä metanoli-sanan kuullessaan, mutta piti vähäsen toppuutella kun litratehokin jää alle tuhanteen ja ilmajäähdytteisen moottorin normilämmöt on noin 150C asteen kieppeillä. |
Q-T osia löytyi.
Tutun tutulta löytyykin jonkin verran Q-T jakolaatikkoon osia ja pitäisi kuulemma olla myös hyväkuntoiset hammaspyörät uuden ketjun kaveriksi.
Harmi vaan kun enään ei saa Heavy duty ketjuja niin kuin ennen on kuulemma saanut. Niillä kasataan mitä on ja katellaan kauan kestää. Noista liimoista ehdottomasti paras nimi on kyllä ainakin tuo Right Stuff = oikea tavara! Ei jää epäselväksi mikä on oikeata tavaraa! ;) t. Ismo Ämmä |
täälläkin quadra tracia korjailtu useampaan kertaan,näyttäis offikäytössä olevan aika löyhä ainakin lukko päällä ajettaessa.kerran vaihdettu ketju,kerran halennut lukko tai se lukituspyörä ja kerran etukardaanille menevä laippa,siis se mikä on siinä murikassa kiinni.lukko päällä mäkipaikoissa saa helposti rikki ku eturenkaat käy ilmassa ja pyörähtää tyhjää.adapterit on aika arvokkaita vaikka sillä sais dana 20 tai dana 300 jakolaatikon tuohon perään.
|
Jakolootan remonttia!
Tuli katseltua ja kuunneltua useamman kerran tätätä poitsun kuvaamaa videota Jatilasta, missä hyvin kuuluu tuo pauke ja mielestäni se on tiheämpää kuin ketjun hampaan yli hyppääminen?
http://www.youtube.com/watch?v=gCoHwnyCu9k Jamantille asiaa ihmetelessäni hän kertoi jotta näistä Q-T laatikoista on mennyt myös akselinnysän pooreja sileäksi ja siihen se mielestäni sopisikin. Pudotin laatikon autosta ja päräytin sen TAAS pöydälle palsiksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96547 Kaivoin tuon akselin käsiini ja sitä hammaspyörän poorauksessa välyksien verran helutelessani tunsin jotta välillä ottaa kiinni ehjän poorin reunaan ja välillä menee nahkeasti yli. Varatsoistani löytyikin toinen varaosa akseli joka tuntui tiukemmalta, oli vaan hieman korkkiruuviksi jo kiertynyt. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=96548 Vasen on viallinen ja oikea nyt laatikkossa toimiva "korkkiruuvi" akseli. Akseli ja hammaspyörä on kerta asentinen, lukitusrengas on teräväreunainen ja sitä ei pysty purkamaan ehjänä? Asensin siis oikeanpuoleisen korkkiruuviakselin ja sillä ajetaan niin kauan kuin kestää. Viallista akselia koitetaan ehjätä puikkohitsillä, hopeajuotoksella tai jollain muulla tavalla, kun ei sillä mitään tuollaisenakaan tee. Koeajon jälkeen hallin kynnystä vasten vedättäessä voin todeta että pauke on poissa ja ensiviikolla pääsenkin perien kimppuun, tiheempien välitysten ja lukkojen merkeissä. Offikrossia ei tällä laatikolla enään ajeta vaan vain rauhallista safarointia! t. Ismo Ämmä |
Jakoloota kardaani taakse dana 20 tai dana 300?
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
Jordaani?
Totta, omaan silmään vaan kaikki pitäis olla linjassa.
Tarvii tutkia asiaa sitten kun kaikki Q-T varaosa vaihtoehdot on särki. t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Takaperä ja vetoaksleiden laakerit ja stefat
No niin sain takaperän remontin tehtyä ja sovitettua Irokkeja.
Taakse siis tuli tiheempi perä 4.88 ja Mini Spool 100% lukitus. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97064 Oli tietysti Mini Spool maanatai kappale kun toinen keski palikka oli n. 0,5 mm liian iso?? No sehän pieneni sitten smirkelin kyljessä ja hienolla hiekkapaperilla viimeistely, rupeshan sopimaan. Vetoakseleiden uloimmat stefat olivat aivan tohjona ja samalla tuli sitten vaihdettua lakkerit ja sisemmätkin stefat. Lopuksi vielä sovitin Irokkeja JEgoNEERille ja hyvin sopivat, ei oo niin rajun näköinen kuin Boggereilla vaan pitoa ja pehmeyttä pitäisi nyt olla hurjasti. Kulmaan lähetään heti kokeilemaan. Takapyörät on tarkoituksella eripäin kuin etuset, näin pystyn kierrättämään kumeja ja käyttämään myös varakumesta joka on samanlainen kuin alla olevat. Hapaanis vaan muuten turhaan varakumes lavalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97063 Ensi viikolla jumpataan etuperään tiheemmät välitykset ja samalla sovitan sitä ilma lukkoa, josko nyt sopisi paremmin? Pistin pelin lopuksi tulille ja ajelin vähän edestakas hallissa niin johan rupesi jarrut vaatimaan huomiota osakseen kun poljin meni lattiaan ja jarrun varotusvalo syttyi?? Eikä missään näkynyt vuotoa?? No sitäkin sitten tutkitaan. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
Laakeri sarja.
Kiitoksia vinkistä.
Kattelin Motonetistä niin yhden pyörän laakerisarja joko 35,50,- x 2 = 71,- tai 64,50,- x 2 = 129,- riippuen kumpi malli osuu kohilleen, eli noin puolet halvemmalla selviäis noilla. Nyt tuli maksamaan 230,- kahteen pyörään. No toivottavasti ei ihan heti tarvi uudestaan vaihtaa. http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat Tarvii ensi viikolla ajella korttelin ympäri jotta näkee pysystyykö noilla Irokeilla ajaa maantienopeuksia semmosenaan vai tarviiko tasapainotus kuulia laitaa? t. Ismo Ämmä Lainaus:
|
Takapää tärisee?
Kävin koeajolla JEgoneerillä takavetoisena ja liikkeele lähdettäessä jokin sielä takana tärisee kovasti ja loppuu kohta vauhdin nousetessa. Ajaa pystyy sitten ihan maatienopeuksia. 37" Irokit pyörii renkaina?
Mistäs moinen tärinä voisi johtua? t. Ismo Ämmä |
Jakolaatikoko?
Takajordaanin ristinivel oli väljä, vaihdoin sen ja tärinä alukukiihdytysessä jatkuu.
Hetken edestakaisin ajelessani huomasin jotta kun painan kaasua niin tärinä tuntuu ja peli rupeaa liikkumaan viiveellä. Taitaapi olla se jakolaatikon varosa akselikin entinen ja porit on antaneet periksi. Nyt sitten ruvetaan oikeasti koittamaan rattaan ja akselin lukitsemisen parantamista. t. Ismo Ämmä |
Etuperä ei natsaa?
Tässä illan oon jumpannut etuperän kanssa. Tarkoitus oli laittaa yhtä tiheet välitykset kuin takaperässäkin 4.88 ja vihdoin se kiinan ilmalukko, vaan annas olla kuinka kävi?
Purkuhommathan sujui jo rutiinilla, pinion ja lautaspyöränkin vaihto oli ihan selvää, tosin kun rupesin vetämään momenttiin lautaspyörän pultteja niin niistä 5 meni kierteet?? Oliskohan pultit kiinasta? Eikun vialliset pois ja käytettyjä alkuperäisiä tilalle ja johan sai monmenttiin. Sitten rupesin sovittelemaan lukkoa perään, niin eihän se sinne vaan sopinutkaan vaikka nyt olis pitänyt teoriassa sopia?? Pinio pois ja nyt meni lukko lautaspyörineen paikalleen? Pinio ilman simmilevyjä paikalleen ja kokeilu jotta meniskö perä nyt paikalleen? Ei mennyt?? Tämän tiheen perän lautaspyörä on niin paksu jotta ei se sovi tuon lukon kanssa paikalleen vaikka miten sovitti ja tutkaili asiaa?? Lopulta tulin siihen tulokseen jotta ei se sinne sovi, mitäs sitten? Vanhaperä paikalleenko tiheemällä välityksellä? Ei kun kaivoinkin varastosta käytetyn kitkalukkoperän, putsassin sen ja laitoin siihen tiheemät välitykset ja eikun kiinni. Tällä mennään toistaiseksi. Joten nyt saa kiinan ilmalukko mennä. Laitan sen myyntiin jahka kerkiän, saa joku muu pähkäillä sen kanssa. Nyt menen vielä kiinnitämään jarru satulat, pyörät ja kardaanin kiinni niin huomenna voipi koeajaa ja kuulostella sitä jakolaatikon vaivaa. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
Aavikkomallien murikalle sopivaa 4.88-välitystä saa "paksuna", jolloinka ei tietenkään sovi tiheämmän välityksen murikalle. Ero noilla taisi olla kolmisen milliä, hatusta vedettynä...:mad: |
Perää eteen.
Lainaus:
Harva perähän tuolla oli kuin mikä 3 ja rapiat. Lienee sitte tuo kiinalukko tehty tuon kapeamman lautaspyörän mukaan ja lautaspyörä on paksu. Nyt on tuo 4.88 välitys kitkalukkoperässä kiinni ja samoilla shimmilevyillä tuli välykset kohilleen kun alkuperäisessä ja hyvin mahtuu ja toimii. Sain pelin nippuun ja laiton etukardaaninkin kiinni. Tarkistin nesteet enen koeajoa ja ihmettelin kun automaatin öljyn pinta oli 5cm merkin yläpuolella? No öljyä pois merkkin asti ja eikun koeajolle. Ajoin korttelin ympäri eikä oikein loota vaihtanut kunnolla? ja kohtahan perässä olikin hirvee valkonen savupilvi kun öljyä tuli jostain pakosarjalle?? Ajoin pelin parkkiin ja altavalui automaatin öljyä norona?? Konepelti auki ja loota oli sylkenyt paineella öljyt öljytikun putkeapitkin konehuoneeseen?? Soittelin sitten automaatti korjaajalle ja sieltä sanottiin syyki jotta jokin tiiviste on pettänyt ja paineet pääsee öljypohjaan ja näin työntää öljyt pihalle. No höh. Nyt heräs vaan epäilys jakolaatikon vaivasta, josko tässä olisikin syy miksi tuntui että jakolootassa jokin luistaa? Nyt tarvii sitten kaivaa tallin nurkasta toinen rempattu loota ja vaitaa se autoon. Sitten taas koitetaan. t. Ismo Ämmä |
Eiks harrastaminen oo kivaa :D:D:D
|
JEgoNEER! (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
Lainaus:
Lauantaina käyn välillä Kulmassa ulkoilemassa ja vähän metsurin hommia tekemässä. t. Ismo Ämmä |
Joskus oli samoja murheita toyotan tiheissävälityksissä niin otettiin siivu pois paksusta hammaskehästä takapuolelta niin meni paikoilleen.
Onko sulla siinä varaa koneistaa sitä jos on niin sorvarille sitten vaan. |
Lautaspyörä.
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=97064 On se vaan kumma jotta joutuis työstämään valmiita osia joden pitäisi sopia yhteen? Ehjä automaatti kaivettu tallin kätköistä ja nostettu Libertyn kyytiin. t. Ismo Ämmä |
En nyt muista paljonko siitä otettiin taitaa olla jo yli 10 vuotta aikaa siitä kun sitä tehtiin kilpuriin :rolleyes:.
Mutta pystyiskö sen jotenkin mittaan noista sopivista osista vertailemalla. Sillain että tulis samoille paikoille ja saahan sitä sitten murikkan sivuaakereitten säätömuttereilla sivusuunnassa hollailtua kohdilleen kaiketi jeepissäkin kun en noista jeepeistä mitään tiedä. Niin kai koitit niillä koittaa säätää kohdilleen lautaspyöää jos on mahdollista. |
Perää!
Lainaus:
Otin kaikki shimmit pois eikä silti mennyt paikalleen. Täytyy varmaan siiten vielä koittaa mittailla joku päivä, josko sen olis mahdolista tehdä toimivaksi. Saahan sen tosiaan mitattua kun ottaa nykisen perän irti, laittaa se pöydälle lautaspyörän hampaa alaspäin ja mitaa hampaan ja pöydänpinnan välisen matkan. Lukko versiossa mitataan samoin ja sorvataan sen verta pois jotta väli tulee samaksi, ulkopuolislla shimmilevyillä sitten hienosäätö. t. Ismo Ämmä |
Pitipä oikeen googletella tätäkin.
Tuolta näkee hyvin tuota eroa: http://www.tacomaterritory.com/forum...d.php?t=120269 Ja tuolta toivonmukaan mitat: http://www.greatlakes4x4.com/showthread.php?t=174968 |
Lainaus:
|
Lukkoa peräänkö?
Lainaus:
Eipä tarvi varmaan sitä mittailla, saan mitat nyt kiinni olevasta kitkalukosta jossa on se tihemämpi välitys kiinni ja sitten sorvaan vaan sen verta pois lautaspyörän takaa jotta mitasta tulee sama. Kiitosta vaan. Vaan nyt vaihdetaan ensin automaattilooda ehjään ja koitetaan saada jakolooda toimimaan tai uusi tilalle. t. ismo Ämmä |
Perjantai illan harraste jumppa.
Jäin sitten harrastamaan töihin perjantain jatkoksi ja rykäsin jakolaatikon ja risan automaattiloodan pois JEgoNEERistä, TAAS.
Laatikot poistettu JEgoNEERistä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102077 Jakoloota ja kardaani odottellee ehjää automaattia. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102079 Vasen on ehjä ja oikea särki TH 400! http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102078 Sunnuntaina on tarkotus käydä lyömässä nuo takasin paikalleen t. Ismo Ämmä |
JEgoNEERin laatikot
No niin, juur sain toisen automaattillatikon vanhan jakolaatikon kaveriksi autoon kiinni ja käväsin koeajolla.... TOIMII!!!! Ainakin Toistaiseksi.
Ajelin korttelin ympäri 80km/t ja Irokit pyörii tasasesti, vetoa on ja vaihteet vaihtuu!! Kävin myös vähän lumisella parkiksella ajelemassa ja 2 barin paineilla tuppasi sutimaan vaan eteenpäin päästiin, hidasta puolta en päässyt kokeilemaan kun jäi vipu vielä näköjään kytkemättä. Elikä, vedon puuteesta epäilin koko ajan jakolaatikkoa ja vaihdoin akselia ja ketjua vaikka syypää olikin koko ajan automaatii looda!!! No tällä mennään ja toinen loota viedään takaisin korjaamoon. Tarvii huomenna käydä vielä ettimässä joku kasa jossa voipi kuormittaa enemmän jakolootaa kun sillä ilmeni se aikaisempi pauke. t. Ismo Ämmä Ps. Eikä tää ole mitään aprilli pilaa. |
JEgoNEER (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
Ajelin taas ympyrää ja koitin kuormittaa kovasti vaan en saannut pauketta aikaiseksi.
Hajin sitten siirtolaput messukeskukseen ja takaisin ja ajoin pelin näyttelyyn. Siellähän se JEgoNEER lämpimässä hallissa tyytyväisenä muiden kaltaistensa seurassa oleili. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=102579 Tarvii hitsata etu rungon yksi halkeaman ja keskirungon muutama ruostereikä ennen suraavaa Kulman ajopäivää johon on kyllä mentävä kokeilemaan Irokkeja ja että onko se nyt oikeesti kunnossa? t. Ismo Ämmä |
Kyllä lämmitti AMC-miehen sydäntä nähdä tollanen FSJ rivi. Jos vaikka sais taas virtaa omiin rojekteihin mitkä tuntuu vaan venyvän ja venyvän.
|
Lainaus:
|
JEgoNEERin laatikot
Eihän se vika selviä kuin etsimällä ja testaamalla.
Ihan en ole vielä varma kuuluiko se pauke automaatista. Nyt on perät vaihtuneet tiheämmiksi ja taakse tullu 100% kiineteä lukitus ja eteen kitkalukko. Toivotaan parasta jotta olis paukken syy sielä automaatissa vaan vielä on pieni pelko persiisä jotta jakolootasta pauketta kuuluisi. Ikävintä on kun ei ole tosiaan vielä löytynyt täydellä varmuudella paukkeen syytä?? Jakolootan akselia epäillään vaan ei sitä irtona ainakaan saa mitenkään poorejen yli menemään, eikä siellä mitään metalli murskaa oo näkynnyt jota luulis olevan jos poorit on sileenä. No, tehdään koeajo. Just huomasin jotta pohjapanssarihan makaa täälä töissä vielä seinää vasten? Tarvii ruuvata kotipihalla se sitten vielä paikalleen. Itellä on niin paljon suunitelmia JEgoNEERin parantamiseksi joten eiköhän tää ole nyt se minun MAASTOAUTO josta tehdään luotettavampi ja parempi. t. Ismo Ämmä |
JEgoNEER (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
Koeajo Kulmassa suoritettu ja lähes täydellisesti toimi, mitä nyt hidas alue ei mennyt ollenkaan päälle?? Ajeltiin siis katuvälityksillä ja kulkihan se niilläkin, tosin jyrkässä nousussa meno hyytyi.
Eikun jakoloota vielä pöydälle levälleen ja tutkitaan missä mättää? t. Ismo Ämmä |
Kato vielä ettei vaijeri ole väärässä paikassa jakiksen päästä.
|
JEgoNEER (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
Lainaus:
Nyt kun muistelen niin oliskohan aikaisemmin ollut kolme pykälää tuossa vivussa, nopea, vapaa ja hidas. Ny tuntuis olevan vain kaksi? Tutkitaan. t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
JEgoNEER! (laikka pickup) Jeep Wagoneer 360 V8 -77
Tänään ajoin taas pelin työpaikalle huomista korjaamoiltaa varten.
Ohjelmassa. -Jakolaatikon irroitus, korjus, asennus. -huolto, öljyt, tulpat + suodattimet ja venttiilikopan tiivisteiden vaihto. -snorkkelin suunittelua ja tarvikkeiden hahmottelua. t. ismo Ämmä |
JEgoNEER!
No niin, Jakoloota oli pöydällä ja vaivahan oli sitä mitä epäilinkin. eli asennusvirhe??
Edellisellä kerralla jakolootaa kasatessa oli nopee-vapaa-hidas vivun siirtäjä päässyt hyppäämään hammaspyörän urastaan hammaspyörän taakse ja näin ei toiminut kuin nopea ja vapaa alueet. Mitään ei siis ollut tällä kertaa hajalla:) Nyt toimii ja innolla odotan jotta pääsee taas Kulmaan ajamaan ja kokeilemaan sitä kallionousua joka viimeksi jäi nousemati. Nyt räknäilen snorkkelia viemäriputkesta jotta ei enään hörpi suovettä! t. Ismo Ämmä |
JEgoNEERin jakolaatikon korjaus, TAAS! ja snorkkelin reikä.
Jakolootassa oli siirtovipu kasatessa luiskahtanut pois paikaltaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103507 Tässä paikallaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103506 Snorkkelin reikä. Tukirakenteet määrää reijjän paikan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103501 Reikä piirretty ulko pintaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103502 ja leikattu + reunat naputeltu alas. Reikä pitää olla väljä jotta pelti pystyy aukeemaan putken kanssa http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103503 Tarvii tehdä sähköille sadekatos viellä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103504 Sit eikun snorkkelitarpeita hankkimaan. t. Ismo Ämmä |
Snorkkeli
Ilmanputsari käänettiin ottamaan ilmaa kuskin puolelta ja 75mm Ilmastointi putkea kävin Etolasta hakemassa 2 metriä ja siitä tehtiin tälläinen köyhänmiehen versio.
Lähtö laiskasti ilmanputsarista, tarvii vielä tiivistää lähtöä ja ilmanputsaria. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103522 Kärsä luikertelee konepellin läpi... http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103523 ...katolle ja kääntyy alas tuulilasin yläreunassa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103524 Kiinntykset reikänauhalla. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103525 t. Ismo Ämmä |
Nakkaat vielä kutistesukat nuiden reikärautojen päälle niin tulee siistimmät ja eivät hankaa heti putkea puhki. Itsekkin tein sillä tavalla.
|
Snorkkeli
Lainaus:
t. Ismo Ämmä |
Snorkkelin kiinitys kaasariin ja kysymys sähköistä.
Tollanen pakoputken pätkä tuli ilmanputsarin imuputken jatkeeksi hitsattua ja siihen snorkkeli letku laitetaan kiinni klemmarilla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103576 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103577 Löytyi ruostereikä töötin jalan kiinityksestä???? Oliskohan puhkiruostumattomuus takuu voimassa? 35v. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103578 ja ehjätty. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103579 Sähköistä kysymys?? Mitäs seuraavassa kuvassa näkyvät sähköosat ovat? Sijaitsevat JEgoNEERin konehuoneessa. Jos ei kukaan tiedä niin sitten tarvii ite ottaa selvää? Lähdetään vasemmalta. 1. Harmaa pakeliitti palikka johon tulee päihin punaiset johdot ja on keskeltä kiinni sisälokasuojassa? 2. Alumiini kartio ja mustaa muovia johon tulee runsaasti johtoja. (pystyssä menevän mustan letkun alla)? 3. Edellisen yläpuolella oleva punainen liitin johon menee kolme johtoa punainen, keltainen ja vihreä, siinä on kiinni sulannut ehkä vastus, eikä ole mitään vaikutusta käyntiin jos sen ottaa pois. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103580 Kiitoksia tarkoista vastuksista tai ainakin vastuksista jo etukäteen. ;) t. Ismo Ämmä |
Harmaa pakeliittipaketti muistuttaa kovasti JAMANTin verkkokaupan (muistaakseni) polttoainepumpun etuvastusta, tai ainakin joku etuvastus se kait oli.... Se se oli http://www.jamant.fi/vastus-xjmj-mop...82-p-1015.html
|
Toi pystyssä oleva pellikuori jutska on alkuperänen startin rele, noi muut on vähä oudon näkösiä,ei löydy mulla kummastakaan jeepistä tollasia.
|
juu startin solenoidi toi pelti lärpäke ja tuo pakeliitti käikäle vois olla puolan etu vastus. ja kolmanteen: katko johot ja kutiste sukat päihi ni ei enää vaivaa:D
konehuoneessaki on hirveest ylimääräsiä johtoja jo tehtaalt lähtiessään.. EDIT: ookkonaa mitanunnaa tuleekö virtaa numero kolmosen johtoihi? puna valkone on syöttö johto se on varma. ja ootko sie lähös viron reissulle? |
Sähöi??
Lainaus:
Ylimääräisiä johtoja on jo poistettu aikalailla ja lisää poistetaan, tarvii vaan ensten tietää mitkä on ylimääräisiä? Muutenkin tarvii jokupäivä tehdä noita sähköjä uusiksi kun kaikki on vedetty punaisella johdoilla. Otan yleismittarin ja taskulampun käteen ja rupean selvittämään mikä mihinkin vie ja kulkeeko virtaa, jäljelle jäänneet laitetaan siististi haitariputkiin. Ei ole tarvinut vielä paneutua kun sähköt on riittävästi ja lain puitteissa toimineet. Mitäs Late tarkoitat numero kolmosella? Kai se syöttää virtaa muualekkin? En kerkee FJDC:n Viron reissulle. Naatistelkaapa. t. Ismo Ämmä |
tuo ihme liitin mihi menee puna-valkonen (12v) vihree yleisesti siintä menee johokki ja tuo keltane johto mikälie..? ei kyl näytä orgikselta?
jos sinne virtaa tulee ni saapaha haarotettua johokki vaik työvaloille:D hyvän näköne sronkkeli. mite vaa kestää risuja/oksia..? vai onks teil siel etelä suomes enää puita? |
Sähöistä ja vähän snorkkelistakin.
Lainaus:
Joo ei me täällä missään risukossa ajeta, tuo oli vaan sellanen nopea ensi viritelmä ja jos ei kestä niin voihan tuon nousun katolle tehdä vaikka viemäriputkesta ja saattaapi olla jotta kaasariltakin lähtö muuttuu tyystin, tuossa liikkuvan konepellin kohdalla on vaan oltava jotain taipuisaa jotta konepellin saa auki. Aika näyttää mikä on hyvä. Tarkoitus ei ole tehdä tästä mitään sukellusvenettä vaan lähinnä roiske- ja loiskevettä kestävä. Vaan tällä mennään toistaiseksi. Viikonpäästä Lauantain mennään taas Kulmaan kokeilemaan. Tarvis pikkuhiljaa ruveta parantamaan korin varustuksiakin. Hytin takaosa menee uusikisi ja tehdään takalasista sähköllä nouseva ja laskeva. (niin on kulkutie ulos kun ajetaan tämä kuljetus autoon koppi Volvoon) Sohva penkki saa lähteä ja tilalle tulee ainakin aluksi Ford Fiestan penkit joista saa selkänojat käännettyä eteen ja penkkejen väliin tulee konsoli ja siihen kaiken maailman hallintalaitteet yms.vipstaakit ja takimmaiseksi tehdään paikka kylmäkaapille. Penkkejen taakse kuivaa säilytystilaa. Takavinssin rullakidan alle tulee myös irroitettava vetokoukku, niin pystyy tarvittaessa vetämään kerhon maastokärryäkin. Lavalle tavis ensin asentaa varstossa oleva takavinssi ja sille seuraksi turvatankki ja sen päälle täysikokoiselle varapyörälle teline josta sen saa sujuvasti pois ja takaisin. Takapyörän kotelot levitetään mätähommien yhteydessä runkopalkkeihin asti ja lavan kumpaakin reunaan tulee tukevien kehikoiden sisään tavara laatikot vaijjereille pylpyröille yms. tarvikeille ja kannet tehdään alumiini turkkilevystä joita pikin on helppo tarvittaessa kävellä. Tietysti myös kaatumarauta lavalle ja tarvittaessa muutakin suojarautaa ohjaamon suojaksi. Ensin tarvii tietysti leikata takaovet kerran auki jotta saa takaovien sisukalut ja toisen lasin pois rämisemästä kun joku mestari on ne sinne jättänyt?? Vaan pikkuhiljaa edetään jotta ajaminen kärsisi mahdollisimman vähän. t. Ismo Ämmä |
JEgoNEER
Sorkkelin päähän sovittelin suodatinta? Oho sehän tuli sattumalta sävy sävyyn?? ;)Tarvis varmaan tehdä jokin teline sen paikallaan pysymiseksi ja jatkaa letkua jotta sais suodattimen kattolinjan alapuolelle ja keskelle ikkunan yläreunaa niin ei olisi näkökentässä. Toistaiseksi letkun päähän tulee vain verkko estämään isompien kökkäreiden putkeen pääsyn.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103776 Sähköjä uusittu. Hiirensyömien tulpanjohtojen tille tuli uudet ja virranjakajan kansi, pyörijä ja puola. Huomenna linjataan sähköjohtoja, bensa- ja jäähdytysletkuja uusiksi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103777 t. Ismo Ämmä |
Käsijarru ja sähköjen ihmettelyä.
Käsijarruvaijjeria ruostuneen tilalle vaihtaessa jarrukilvestä löytyi sikaliimalla paikattu ruostereikä, pitihän se paikata.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103889 Jarrut jälleen kasassa, tarvii vielä kiristää kenkiä, tuppaa poljin menemään turhan syvään? http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103890 Sähköjä sitten rupesin ihmettelemään. Lähtö tilanne, paljon punasta johtoa näyttäis olevan. Lämppärin letkutkin useammasta pätkästä, joten vaihtoon menee ja saadaan siistimpään linjaan. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103887 Johto vyyhdistä löytyi sulannutta johtoa, jatkoksia, muutama jouto pää ja huonoja liittimiä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=103888 Linjataan kaikki uusiksi ja vedetään johdot haitariputkiin. t. Ismo Ämmä |
juu, minunkin pitäisi jaksaa siivota noita sähköjä!
Mahottomat määrät kertyy matkan varrella autoihin kaikenlaista jouto johtoa!! Mullakin Wragleerissa on konehuone täynnä kaiken muoliman johon pätkiä siellä täällä.... |
Lainaus:
Sen verran selvinnyt jotta. 1. On puolan esivastus. 2. Startin solenoidi 3. Ei vielä tarkkaa tietoa mikän on, vaan sen verta selvinnyt jotta keltanen johto yhdistyy paksuun keltaiseen johtoon joka tulee johtovyyhdissä kojelaudan alta, vihreäjohto menee laturiin ja puna valko johto on useasta kohdasta joskus sulannut ja pahin kohta on vaihdettu ehjään johtoon, tuleepi johtovyyhdissä kojelaudan alta. Tutkitaan vielä tarkemmin mistä sieltä. t. Ismo Ämmä |
isot , punane ja keltuainen mitkä tulee laturilta pitäs mennä sellai et :
keltane menee suoraan amppeeri mittarille ja punane haarottuu jossai välis imusarjan sähkö siilille (jos on) ja samasta splicestä valo katkasialle suoraan ja sulake rasian kautta tietty. ja oo tarkkana noitte johtoje kans jos kert jo sulanu kertaallee.. ite en kyl korjailis enneku selvää miks sulanu:D |
| Sivu luotu: 23:39 (GMT +2). |
|