![]() |
Lisävalo kysymys
Onhan noista lisävaloista täälläkin aikapaljon juttua ja niiden lukemisen jälkeenkään ei oikein osaa tehdä päätöstä mitä Jeepin keulalle laittais.
Rahaa ei ole hyviin Xenoneihin tällähetkellä joten hehkupolttimoilla on mentävä. Tällähetkellä on uudehkot Hella H4 umpiot 100/80 w polttimoilla. Olen ajatellut seuraavanlaisia "paketteja": 4 x Hella Luminator 17,5 referenssillä joista uloimpia lyhtyjä voisi kääntää vähän ulospäin jotta valokeila olisi leveämpi. Tai 2 x Hella Luminator 17,5 referenssillä + 2 x Cibie Turini Apolloja 10 referenssillä Valot olisi tarkoitus kytkeä niin ettei menisi nuo referenssit yli tuon 75. Vai pitäisikö unohtaa nuo referenssit ja laittaa 2 x Hella Luminator 37,5 referenssillä ja 2 x joko Luminator 17,5 tai Cibie Turini Apolloja tai jotkut muut "kurvivalot". Tarkoitus olisi saada valot jotka näyttäisivät tarpeeksi pitkälle ja leveälle, mutta eivät ajaisi vararikkoon. (Ehkä myöhemmin voisi ajatella Xenon muutos sarjaa noihin.) |
Lisävalo kysymys
Itelläni Luminator chromium sinisellä lasilla ref 37,5. Valoa tulee kahdella kappaleella 100w polttimoilla todella hyvin. Viime syksynä laitoin näihin 50w/4300k xenon muutossarjan ja niillä ollaankin jo kirkkaasti "rekkasarjassa":rolleyes: Hellaa tämän enempää mainostamatta:eek:, lamput on ostettu syksyllä 2003 ja koko ajan satawattiset paikallaan, silti heijastimet ovat virheettömät...
|
Itsellä oli joskus tollaset luminatorit enkä kyllä ollut tyytyväinen. Hinta ja valoteho eivät mielestäni kohtaa kovinkaan hyvin.
Nyt nokalla lightforcen 240 x 2kpl. Näihin olen erittäin tyytyväinen. Luulen että pykälää tai jopa kahta pienemmilläkin saavuttaa riittävän valaisumatkan. Helloja ei enää mun autoihin tule. |
valoa
mulla on bossin touringit 190 ppiset ja satavattiset polttimot niin näkee ihan kivasti kun mettäteillä pääasiassa ajelen . serkulla toi sun vaihtoehti 1 niin se on myöskin olly tyytyväinen valoihinsa
|
itse olen suosinut omissa autoissani hellan rally 3000 37.5 ref ja euroracingista "halpoja" sparcon 130w ralli polttimoita, mitkä muuten kestää ja näyttää ihan eri tavalla kun jotkun esim: narvat. :)
|
Viiminen 2 vuotta ollu keulalla 2 kpl ref.17.5 luminatoreita ja katolla "mettä"valoina 2 kpl ref.37.5 3000 rallya. Katolle väsäsin viime talveksi xenon-polttimot. Riittävästi näyttää... Yrittäny vaan sivuteillä käyttää kattovaloja ettei virkavalta puutu niihin. Luminatorit muuten hyvät, mutta jää turhan lyhyeksi kuvio.
|
jos reffit menee yli niin joutuuhan ne aina sitten raksiin irti leiman ajaksi, niinkuin itse tein liktforcet 240et otin pois, tosin ne on nyt ollutkin koko kesän pois kun ei tarvetta, syksyllä sitten keulille. Ja samalla vois miettiä niihin xenon sarjaa, kun ajovaloissa jo on.
|
Ite selailin nettiä paljon, että mitkä valot Hiluksin nokalle laittaisin ja päädyin noihin Turineihin.
Saa nähdä, koska tulevat ja miten saan ne järkevästi tohon hilun keulalle laitettua. Ei ne mitkään modernin näköset ole, mutta jos niillä näkis täällä oravankivitys alueella hiukan paremmin:) |
pitääkö kuusta asti nähdä missä ajelette? :) metsään katon kulmiin sumuvalot/työvalot.
|
Valoa kansalle joka pimeydessä vaeltaa. :D
Mun autolla ajetaan niin tiellä kuin metsässäkin ja tahdon että valoa löytyy niin lähelle kuin kauaskin. |
Mulla on ollu Vanin keulassa 4kpl Hellan 3000 37,5 ref , kaksi kappaletta xenoneilla ja toiset kaks 100w halogeeneilla, säätilasta riippuen kummilla näkee paremmin. Onhan xenon valo valkoista mutta kun se ei joka keliolosuhteissa ole paras vaihtoehto. On ollut hyvä vertailla kun on samanlaiset valot saman auton keulassa halogen/xenon polttimoilla. Lisäksi xenonit on hitaasti syttyviä, jos niinkuin ajattelee äkki tilannetta esim hirvi hyppää tielle ja räpsäyttää kaukovalot päälle , sekunti tai kaks on piiiitkä aika ko. tilanteessa.
|
Lainaus:
Vanha tuttu: http://www.offroadpaja.fi/Valojutut.htm |
Selailin nettiä niin törmäsin edullisiin xenon paketteihin.. http://www.taskuraketti.com/index.php?sivunro=2&laji=40
|
Lainaus:
Jos näkee mitä edessä on =helponpi väistää , aikaa jarruttaa. Halogeenit syttyy heti ja xenonit pikkuhiljaa... Siis on ollut aikaa vertailla kun valot on saman auton keulassa (h)(x)(x)(h)samanlaisissa hella 3000 lisävaloissa. |
Lainaus:
http://jouni.pictures.fi/kuvat/Off-R...i/IMGP8289.JPG http://jouni.pictures.fi/kuvat/Off-R...i/IMGP8388.JPG |
Laitoin kingcapiin tuollaiset hellan rallye 3003 compactit nokalle. http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1276 Onko kellään kokemusta siitä että miten tuo heijastin kestää jos laittaa vaikka 100W polttimot noiden 55 tilalle? Kuumiaako liikaa kun ei noi mitkää kauhean isot ole kooltaan. Ja kytkettykin ne on niin että erillistä katkaisijaa ei ole. Onko muuta vaihtoehtoa lisäämään valotehoa noissa?
|
Lainaus:
|
Mitäs kissalan pojat xenoneista tuumaa, entäs katsastus setä?
|
Ihan samaa kuin noista satawattisista.
|
Lainaus:
Täälläpäin ja etelän suunnalla ovat %*&%lakit jakaneet noista UFO/valopallo ja riisiraketti tyyppisistä xenonratkaisuista jo ihan päiväsakkojakin. Sakon koko tietty sitten tulojen mukaan...jopa 450EUR olen kuullut jonkun saaneen. Asiallisesti toteutettuna toki edelleen tehtävissä todella moneen autoon/lisävaloon. H4 yleensäkin varauksin xenonina lähes kaikissa tapauksissa. Lisäpitkät toimii hienosti xenonina(kin) kun vaan on tarpeeks nopeet muuntajat, ettei mene koko ilta syttymiseen. Kaikki varmaan on liikenteessä omakohtaisesti huomanneet, että HIUKKA joskus häikäsee nuo tekeleet kun tulee vastaan. |
Mulla on hodarin keulalla bosch 225:set 100w polttimoilla. niissä ainaki tosi hyvä valoteho niin lähelle kuin kauaski.
|
Lainaus:
Kysymys kuuluukin että kestääkö noi heijastinpinnat 100w polttimoiden (H1) lämpöä, myyjä ei osannut sanoa mitään (yllätys). Kyllä noilla hyvillä 55w:kin näkee mutta enemmän valoa olis parempi, laitetaan xenon viritys harkintaan vielä. |
Lainaus:
Valot ovat hiukan erilaiset kun muut, mihin on tottunut. Yleensä valokeilassa näkyy jossain kohtaa (oli se sitten lähellä tai kaukana) jonkun näkönen kirkkaampi "piste", mutta näissä valokeila on tasasen leveä, eikä mitään pistettä missään. En oo oikein osannu päättää onko se sitte hyvä vai huono!:) Eikä mielestäni suuntauskaan ole kuuhun:D |
Lainaus:
Ite tykkään noist samoista ominaisuuksista... |
mistähän pirusta noita cibien turineita mahtaa löytää?
|
Lainaus:
Ja katsastuksessa on melko mahdotonta valoa purkamatta huomata 100W-polttimoita, xenonit tajuaa pöllömpikin. ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
hinnasta viis mut nettiä selaamalla ei ainakaan löytyny paikkaa mistä ostaa.
|
Lainaus:
Lainaus:
Tästä kuvastosta löytyy myös: http://www.jaoy.com/misc/lisavalot_200905.pdf |
Off Road Pajalle kun soittelin jokin aika sitten oli hyllyssä tuollaiset ja hinta oli €125/Kpl. Turussa noita oli hyllyssä, mutta Tampereella ei silloin noita ollut.
JAOY on tukkuliike, eikä niillä noita Turini Apolloja ollut kyllä hyllyssäkään. |
Valoja kansalle:
Eli kannattaa miettiä MITEN ne valot kytkee palamaan, koska H4 on helppo muuttaa laillisesti 4:lle:eek: lisäpitkälle ja säilyttää tuo 75referenssi. Onnistuu näin: - otat ajovaloista pois kaukovalojen sammutuksen - laitat 1pari kaukovaloja toimimaan AINA pitkinä (eli korvaavat auton pitkät) - lissät näiden rinnalle LISÄkaukovalot, jotka saadaa erillisestä katkaisijasta sammumaan, kuten lisävalojen PITÄÄKIN toimia katsastuksessa.;);) Hyvät puolet: - ei tarvii asennella "megawatti" polttimoita - johdotukset on helppo vetää - VALOA PIISAA!!!:):) - LAILLISET!!!!;) Huonot puolet: - nokka valoja täys kun "pukkaa kiinni" jossain - vastaantulijoita #$%@taa kirkkaat valothttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gif Ja sittehän siihen voi lisätä vielä sumarit... |
Lainaus:
Mites, sumarit ei vissiin saa palaa yhtäaikaa pitkien kanssa, vai onko mulla joku väärä käsitys? Eipä sillä, etusumareita ei saa käyttää oikein missään laillisesti, eikä niistä sinällään hirveetä hyötyä oo, muutakun hernerokassa, jossa pitää ajaa muutenkin melkosen hiljaa... |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Kyselin kans offroadpajalta ja kävin pällistelemässäkin. Antilla ei ollu silloin suojia niihin...mihin lie hukkunu..;) Trailconilta ja muutamasta muustakin Turun autovaraosaliikkeestä noita kyselin, mutta ei tärpänny. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
sekin onnistuu ku ottaa pitkien johdon poikki ennen H4:n liitintä ja laittaa vastuksen pitkien johdosta lyhkäsiin, laskee virtaa vaan pitkiltä lyhkäsille eli kun vaihdat pitkille niin lyhyet jää silti palamaan mutta lyhkäsillä ei pitkät pala.. :) |
Mahtaa siinä hooneloselle tulla kuuma jos pitkät ja pätkät palaa pitempään samaa aikaa. Mutta tuota, kyllä ne sumuvalot uusissa autoissa ainakin palaa pitkienkin kanssa. Myös niissä joissa lyhyet ei pala samaan aikaan pitkien kanssa, eli niissä harvoissa joissa velä on hooneloset.
Noin muuten en kyllä ite tykkää siitä että lyhyet palaa pitkien kanssa. |
Nuo Turini Apollot oli itselläkin edesmenneessä King Cabissä, ja oli 100w polttimolla pirun hyvä valo. Ainut huono puoli oli ajoittaiset kosketushäiriöt polttimon kannassa. Tietty nuo minun valot oli realisoitu firman vaihtoon menevien scanioden katoilta, eli olivat olleet ahkerassa käytössä.Olis pitäny kaikki sillon ottaa kun 10€ kappale pyysivät. Noita vois käytettynä tiedustella jostain kuorma-auto purkaamolta, taisivat olla 143 Scanioden katolla jo ensi asennuksena juuri tuon referenssin takia, tosin miljoonaan km ovat jo usein melko huonossa kunnossa.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
ja laki kuulemma edellyttää et omissa umpioissaki valoa kokoajan.. |
Tarkoitatko kuitenkin diodia? Vastuksessa virta kulkee molempiin suuntiin.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja kyllä ne pitkät syttyy siinä FM:kin, käännä VALOKATKAISIJA PÄÄLLE, äläkä ajele sillä "päivävalo / valomuisti" 0-asennolla...;););) Ja lisäkaukovaloja saa lain mukaan olla 2KPL, joilla kaukovalot "kahdenetaan". JOS kaukovalojen yhteenlaskettu referenssi ylittää 75 rajan (vanhemissa 100), voidaan kaukovalot ottaa pois käytöstä ajoneuvon omissa valoissa ja kahdentaa tarvittaessa lisävaloin(edelyttäen, jotta referenssiarvo ei ylity) PRKL jotta on vaikee kirjoittaa mitä YRITTÄÄ tarkoittaa:mad::mad::mad: JA VALOJA PITÄÄ OLLA PARILLINEN MÄÄRÄ!!! (ellei ole ennen 1967 leimattu, jossavoi olla "kurvivalo" keskellä nokkaa!) |
Voihan se olla että eripuolilla suomea on eri määräykset?????? Paikallisella A-katsastuksella kertoi ite päällikkö että KUORMA-AUTOissa saa olla neljä (4) lisäpitkää keulassa alhaalla ja kaksi (2) katolla. Palaa eivät saa kaikki tietenkään yhtäaikaa..
Ruotsissa lisäkaukovalot ei vissiin häikäise tai niissä on jotain muuta ihmeellistä kun niitä saa olla niin paljon kun keulalle sopii. mun Vanissakin on ruotsin rek. aikana ollut yhdeksän (9) lisäpitkää...nykyään ei ole kuin neljä.... |
tarkennusta
Lainaus:
http://www.ake.fi/pdf/79-208-2004.pdf |
Lainaus:
4.7 Ojavalo ja hakuvalo Ennen 1.1.1971 käyttöönotetussa autossa saa olla yksi auton vasemmalle puolelle tai keskiviivalle sijoitettu valkoista tai vaaleankeltaista valoa lähettävä ojavalo, jonka tulee sijaita vähintään 300 mm ja enintään lähivalojen korkeudella. Ojavalon on oltava hy-väksyttyä mallia ja se on suunnattava alaspäin ja oikealle siten, että se ei häikäise vas-taantulijoita. Ojavalon teho saa olla enintään 40W ja siinä tulee olla hajasäteilyn estävä kenno tai vastaava laite. Ennen 1.7.1967 käyttöönotetussa autossa saa olla yksi kääntyvästi asennettu enintään 40W tehoinen hakuvalo, joka voi toimia vain etu- ja takavalaisinten ollessa sytytettyinä. Hakuvalon asennus ei ole enää sallittua. Ja KUORMA-AUTON valomääräyksistä samoilta sivuilta: 4.2 Kaukovalaisimet Kaukovalaisinta käytetään ajoneuvon edessä olevan ajoradan valaisemiseen pitkälle eteenpäin. Kaukovalaisimet voidaan kytkeä päälle yhtäaikaisesti tai pareittain, mutta vaihdettaessa takaisin lähivaloille on kaikkien kaukovalaisinten sammuttava yhtäaikaisesti. Lähivalot saavat jäädä päälle kytkettäessä kaukovalot palamaan. Kaukovalojen päällä olemista osoittava merkkivalo on pakollinen. Kaukovalaisinten lähettämä valo on suunnattava eteenpäin eikä se saa häiritä kuljettajaa suoraan tai epäsuorasti heijastumalla. Kaukovalaisimia saa olla kaksi tai neljä (lisäkaukovalot). Samanaikaisesti päälle kytket-tävien kaukovalojen yhteinen valonvoimakkuus saa olla korkeintaan 225 000 cd, jota vastaa referenssiluku 75. Ennen1.1.1980 käyttöönotetuissa autoissa sallitaan kuitenkin referenssilukujen summaksi 100.Lisäkaukovalaisimet saa asentaa ottaen huomioon symmetriasta ja enimmäisvalovoimakkuudesta annetut määräykset. Lisäkaukovalot saa asentaa katolle vain, jos ne voidaan asentaa etuakselin etupuolelle. Kaukovalaisinten sijoittelu on siis sangen vapaata. Jos autossa on neljä kätkettävää kaukovalaisinta, kahden lisäkaukovalon asennus on sallittua ainoastaan merkkivalon lähettämiseksi päivänvalossa. Ennen 1.1.1980 käyttöönotetussa autossa saa sekä kaukovalot että li-säkaukovalot kahdentaa. Kaukovaloja ei tällaisessa autossa saa asentaa katolle. Kau-kovalaisimen valaisevan pinnan tulee näkyä 5° kaikkiin suuntiin vertailuakseliin nähden. Taitaa olla vanhaa tietoa:confused: Olisit sanonut lopuksi sille konttorin päällikölle, että oletkin AKE:n tarkastaja, ja tälläisesta seuraa rangaistus...:D:D |
[/SIZE][/FONT][/SIZE]Ja KUORMA-AUTON valomääräyksistä samoilta sivuilta: 4.2 Kaukovalaisimet Kaukovalaisinta käytetään ajoneuvon edessä olevan ajoradan valaisemiseen pitkälle eteenpäin. Kaukovalaisimet voidaan kytkeä päälle yhtäaikaisesti tai pareittain, mutta vaihdettaessa takaisin lähivaloille on kaikkien kaukovalaisinten sammuttava yhtäaikaisesti. Lähivalot saavat jäädä päälle kytkettäessä kaukovalot palamaan. Kaukovalojen päällä olemista osoittava merkkivalo on pakollinen. Kaukovalaisinten lähettämä valo on suunnattava eteenpäin eikä se saa häiritä kuljettajaa suoraan tai epäsuorasti heijastumalla. Kaukovalaisimia saa olla kaksi tai neljä (lisäkaukovalot). Samanaikaisesti päälle kytket-tävien kaukovalojen yhteinen valonvoimakkuus saa olla korkeintaan 225 000 cd, jota vastaa referenssiluku 75. Ennen1.1.1980 käyttöönotetuissa autoissa sallitaan kuitenkin referenssilukujen summaksi 100.Lisäkaukovalaisimet saa asentaa ottaen huomioon symmetriasta ja enimmäisvalovoimakkuudesta annetut määräykset. Lisäkaukovalot saa asentaa katolle vain, jos ne voidaan asentaa etuakselin etupuolelle. Kaukovalaisinten sijoittelu on siis sangen vapaata. Jos autossa on neljä kätkettävää kaukovalaisinta, kahden lisäkaukovalon asennus on sallittua ainoastaan merkkivalon lähettämiseksi päivänvalossa. Ennen 1.1.1980 käyttöönotetussa autossa saa sekä kaukovalot että li-säkaukovalot kahdentaa. Kaukovaloja ei tällaisessa autossa saa asentaa katolle. Kau-kovalaisimen valaisevan pinnan tulee näkyä 5° kaikkiin suuntiin vertailuakseliin nähden. Taitaa olla vanhaa tietoa:confused: Olisit sanonut lopuksi sille konttorin päällikölle, että oletkin AKE:n tarkastaja, ja tälläisesta seuraa rangaistus...:D:D [/QUOTE] Valoja SAA OLLA ko. määrä: MUTTA ne ei saa palaa yhtä aikaa niin että refrenssi määrä YLITTYY. Käytännössä tämä tarkoittaa vaihtokytkintä jossa toisessa asennoossa palaa auton omat kaukovalot+katolla olevat kaksikappaletta tai keulassa olevat neljä mutta ei omat kaukovalot. Eli alhaalla keulassa on AINA valot , oli ne auton omissa umpioissa tai lisävaloissa. ps. mitä v..ttua on kätkettävät lisäkaukovalot merkkivalonlähettämiseksi päivänvalossa???Vai oliko kirotusvihre ,kytkettävät? |
Lainaus:
"Kaukovaloja sallitaan enintään kuusi kappaletta, kuitenkin siten että yhtä aikaa kytkettävissä olevien kaukovalojen referenssiluku ei ylitä arvoa 75." Lainaus:
Lainaus:
PS. Kätkettävä lamppu on ns. luukkulamppu urheiluautoissa, esim mazda 323F :D |
Tuoltahan se löytyikin, mitä oon ettiny jo jonkun aikaa, ELI H4 ( HCR ) valaisimesta ei voi poistaa kaukovaloa käytöstä pysyvästi, vaihtokytkin lienee sallittu.
Ilman sähkökytkentää tai polttimoita olevia kaukovaloja ei sallita. http://www.ake.fi/pdf/559-208-2004.pdf |
Lainaus:
Muistaakseni myös ohjetyöryhmä on todennut, että HCR ja H/CR valaisimista voi kaukovalon jättää käyttämättä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Huomaa, että pysytään sitten 1-luokan ajoneuvoissa, joku lisäys voipi olla noihin 2 ja 3 luokan vehkeisiin, mutta valtaosalla täällä palstalla on kuitenkin ihan tavallinen M1G- tai N1G- luokan kulkine käytössä. Tuo omien valaisimien poistaminen käytöstä taitaa koskea vain raskasta kalustoa. |
Lainaus:
-nyybibaxxter |
Lainaus:
vastaanpa itse samantien: voi tulkita, mutta joku voi silti ynnätä referenssiluvut tienpäällä. |
Lainaus:
Valo-ohjehan sanoo: "Samanaikaisesti päälle kytkettävien kaukovalojen yhteinen valonvoimakkuus saa olla korkeintaan 225 000 cd, jota vastaa referenssiluku 75." |
BOSCH ralley 225
Kattelin tos lisävaloo auton keulaan niin onko nois ralley 225 kuinka isokin valokeilaero pistevalon ja normaalin välil, kun hinnassakin on tollanen ero.
BOSCH RALLYE 225 - 49,00 € BOSCH RALLYE 225 PISTEVALO - 72,00 € |
Lainaus:
|
cibie bi-oscar lisävaloihin varalasit
Perkeles ku pääsi toinen lasi hajoon ja toisessa on kivi halkaissut lasin!!!:mad:
onko näihin saatavana varalaseja vai onko niin että on kertakäyttö tavaraa? ei millään viittis ostaa uusia umpioita? auttakaa miestä mäessä, mistä vois kysellä?? |
Soittokierros tarvikeliikkeisiin?
|
Lainaus:
|
Onko kukaan päässyt vertaan että paljonko on valotehossa eroa, jos on esim. Hella Rallye 3003 ja 3003 compact? Toinen siis 225mm ja toinen 170mm halkaisijaltaan.
|
Lisävalokysymys
Yritin asentaa lisävaloja, alkuperäisten lisävalojen lisäksi (samaan liittimeen, samojen releiden kanssa), mutta hetken toimittuaan valot sammuivat ja konehuoneesta kuului kumma ääni, jonka jälkeen myös toinen ajovalo himmeni.
Ajovalosta ei ole polttimot palaneet, vaan palavat himmeämmin, ikäänkuin eivät saisi tarpeeksi virtaa. Ja nyt pitkien merkkivalo palaa mittaristossa himmeästi, koko ajan. Lisäpitkien rele on varmaan palanut, mutta mikä (vai juuri se?) aiheuttaa virtavajeen ajovalossa ja mittarivalon palamisen? |
Vanhat alimitoitettu hapettuneet johdot voi korkata lisäkuormasta tai rele. Lisäkuorma aina omilla releillä ja johdoilla ja pelkkä ohjaus vanhoista.
Valoille laitan aina yli 1,5mm2/ metri, yleensä suoraan 6mm2 johtoa. Ei valotehoa kannata johdolla säästää. Vanhojen johtojen kunto kannattaa tarkistaa lampun kannasta, jos jännitehäviöä on liikaa niin nekin voi johdottaa uudestaan. voihan tässä olla joku heikko releen kytentä tai muuta mitä en tiedä, valoviat korjataan aina käyttöautoon viasta huolimatta. |
Kyllä ne korjailla täytyy, ei vaan oo aikasemmin tarvinnu valojen/johdotusten kanssa touhuta.
No tuleepahan opeteltua uutta taas. |
jaa a
Lainataas vähä, onko kellään käytännön kokemuksia noista H4 bi-xenon muutossarjoista.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Yllätys oli sillein positiivinen että hajavaloa tuli yllättävän vähän että kun testattiin sillein, että kaveri tuli matalalla henkilöautolla vastaan pimeällä niin sano, että eipä nuo silmään pahadti näyttäny. Sitten testattiin toisen kaverin kaa jolla on pajero nii eopä ota korkeankaa auto nokkaa :) No valokuvio sitten.. ei mikään kauheen hyvä mutta ei mikään kauheen huonokaan, eli auton eteen tulee kirkkaamat kohdat, ja sitten pitkät ei paljoa eroa lyhkäsistä :D mutta ne nyt saa kompensoitua lisäpitkillä ;) Että yhteenvetona, näyttää kyllä paremmin kun perus halogeenit vanhoissa umpioissa, mutta vähän lisää kirkkautta olisi kyllä toivonut. Että kyllä ne skodien vakio ksenonit häikäisee roimastu enemmän :D |
Ja ainoa ongelmia joka tuli noiden asentamisessa, niin katos herätevirta lisäpitkistä.. eli autojen pitkien valojen herätteelle ei tule tarpeeks virtaa että herättäis lisävalot, että jotenkin nuo biksenonit sekoitti sen. Täytyy tänää töide jälkee taas kattoa mistä johtuu..
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mikäs olis edukas ja suht hyvä setti lisäpitkiksi?
Pitäs tuo Arb asentaa viikonloppuna ja lisätä valoa keulalle. Saako mistään valmista settiä, jossa ois lyhtyjen lisäksi rele yms. tarvikkeet? Penellä budjetilla siis... |
Lainaus:
Miks valmis setti, eikö se oo sama tepastella relehyllylle ja siitä johtohyllyn kautta pyörähtäen ja ohimennen jostain abiko-rasian napaten kassalle. Pysyy se budjettiki hallussa. |
Lainaus:
Biltema pirun kaukana, niin ei pääse hypistelemään kauppaan.., Oisko Motonetistä mitään suositeltavaa settiä vai oisko sitten tuo Tarvike-Ahola, jossa raskaan kaluston osia laidasta laitaan... Voi tietty mennä sitten turhan tyyriiksi.., vielä kun tuon pyyhkijöiden vivuston joutui uusimaan. OT, mutta tuli tuo pyyhkijöiden vivusto, josta toisessa ketjussa kyselin, reilusti halvemmalla sittenkin Kouvolan ok-autosta (Toyota), tingittynä 210€ ilman mitään postikuluja. Välillä näinkin päin nää hinnoittelut ;) |
Lainaus:
Eikö niillä ollu Saksassa vivustoja vai eikö hinta pitäny kutiaan? |
Sivu luotu: 17:52 (GMT +2). |