![]() |
renkaan päällelaitto?
paljon ootte joutunut maksamaan noiden maastokumien päällelaitosta?
|
Eilen Suomen ruandas eli turus 40€ ja koko 265/75 16 ". Sisälsi vanhojen poiston ja kierrätyksen, uusien tasapainotuksen ja alle laiton.
|
Rengasraudat Motonetistä, niillä on pärjätty :)
|
bilteman rengasraudoilla menee, eikä maksa paljoo.
|
Itekki väännelly rengasraudoilla paikalle...
Mutta mikä on hyväksi koettu konsti painaa rengas irti vanteesta? |
maastotunkki
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kokkolan Euromasterilla 31/10,5/15 renkaiden vaihto vanteilta toisille + tasapainotus yhteensä 50e.
|
sesonki aikaan..rengas asentaja vihas maasturi miehijä niin hinta olis ollut 100€
mut joka ymmärsi harrastuksesta niin 40€ koska ei voinut tehdä ilman (syy muut asiakkaat näki työn määrän) seuravalla kertaa 2 vaihto ilmaisia (ei sesonki aikaan) kyllä ilman rengaskonetta vaihtokin käy, kun on sopivat työkalut. sopiva kivi/pölkky ja pari ISOA lenkkiavainta sekä komressori. |
Rengasrauta ja moska niin hyvin sujuu päälle ja pois.:D
|
[QUOTE=Olkku;577097]Itekki väännelly rengasraudoilla paikalle...
Mutta mikä on hyväksi koettu konsti painaa rengas irti vanteesta?[/QUOTE ruosteenirrotinta väliin ja hyvä rengasrauta tai lankku päälle ja ajaa autolla lankkuapitkin niin eiköhän se irtoa :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Kerhotallilla rengaskoneella 0€ , KM Haaparanta 19€ sarja ,paikallinen LAPIN KUMI yli 80€ josta on saanut tingattua jottain aina pois.
|
Lainaus:
liftilla sorvin alla, tollanen pitäs väsäillä vielä........ vois irrota helpommin http://www.beadbreaker.co.uk/ |
Joo lifti on kyllä ainoo kunnolla toimiva "ei juuri tähän tarkoitukseen suunniteltu" laite. Tollanen beadbreaker pitäisi joskus turata niin helpottaisi hommaa vieläkin. On kyllä kokeiltu lekaa, päälle ajamista jne. huonolla menestyksellä. Joku bogger renkaana on sellainen että rengasraudoilla sen saa helposti käänneetyä vantelle tai pois kun vaan osaa homman ja on kunnon liukkarit välissä.
Sit irrotukseen myös esim. tämmösii on olemassa ja testatusti hyviä -> http://www.randrbeadbreaker.com/products.php |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
http://www.extremeoutback.com/images...beadbuster.gif <--- ameriikassa pyytävät tuosta 60 taalaa.
Täytyy tehdä tuommoinen Bead Breaker, tuossahan on vaan kaksi lattarautaa hitsattuna toisiinsa. Liftin käpälä tahtoo välillä lipsahtaa renkaan päältä pois. Mulla on tukeva itsetehty työpöytä, joka on pultattu lattiaan kiinni. Siitä on hyvä ottaa liftille tukipiste. |
Lainaus:
|
laitoimma renkaita alle eikä saatu tarttumaan toista reunaa oikein millään.siinä oli erittäin hyvänä apuna ruuvinosturi jonka käpälillä saatiin painatettua:)
|
Lainaus:
Meillä maksaa töissä n. 50€ vannetyö+hiekkapainotus+alle laitto. Kiire aikaan voi tietysti maksaa enemmän :D |
Mulla on yhdet renkaat mitkä OVAT pirun piukassa, entinen omistaja käyttänyt laittaessa vanteelle liukasteena vaihteistoöljyä.
Mietin että onko öljy jotenkin sulattanut kumia kiinni vanteeseen? Ja nyt tarttis keksii keino irrotukseen. Siksi tartuin tohon ruosteenirrotin-asiaan. Rengasliikkees sanottiin et saavat kyllä pois mutta eivät ehkä ehjänä... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ei siinä ole kuin kaks vaihtoehtoa, se joko irtoaa ehjänä tai sitten ei :p :p Ei se mikään maailmanloppu ole jos siinä jalkaosa hajoo, sit laitetaan sisärengas. |
Taitaa vaan olla yli 31" sisärenkaan hommaaminen vaikeaa...
|
Lainaus:
Hypoidiöljy pehmentää reenkaan ja sitten kovettuu koppuraksi, lähtee irti palasina:mad::mad::mad: JARRUNESTE on kaikista pahin: rengas pehmenee ja liimautuu vanteeseen + vanne ruostuu (alumini hapettuu):mad::mad::mad::mad::mad: Eli EI kannata laitella "kemikaaleja". Itse olen havainnut, jotta TISKIAINE (10-20% seos) on parasta, kun sumutinpullolla ruiskuttaa pinnalle ja ensiksi "venyttää saumaa auki ja sitten (kun koko kierroksella kamaa) painaa irti. Lähtee helposti kovempikin rengas!!!:eek::eek::eek: Ja samalla kamalla takas paikoilleen... Ja jos liimata haluaa, niin vannenauha puhtaaksi ja glykolilla paikoilleen. PYSYY ja EI IHAN HETI IRTOA! Tai sitte Cokista... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ruosteenirrotin tepsi... oli hyvää ainetta irrotukseen ja sit maastotunkki ja HJ:n keulan paino.
|
Lainaus:
Siinä on nyt sitten oma Bead Breaker. Materiaalina 6x100, ja 6x60 mm lattarauta. Hitsattu neljän millin puikolla kiinni, kyllä pysyy...!!! :D |
Milläs taivutit tuon kaaravan osan?
|
Saapi muuten mutis vääntää tollasii useamman jos joutaa.
|
Oli kolme vaihtoa ehtoa. Kylmä paukutus, pillillä kuumaksi, tai prässillä. Käytin viimeksi mainittua. Painoin parin sentin välein, aika pyöreä tuli.
|
Lainaus:
Vieläkös sulla on noita? vai teitkö ihan vaan omaan käyttön. olis kiinnostusta ostaa tommonen.. |
vaihteisto öljyistä ja muista puhuitte, suosittelen oikeen kunnos rengas rasvaa, toimii myös tiivisteenä samalla.
|
Lainaus:
|
Pyhäjoella voi meillä käydä rengashommia itse tekeen koneella pientä korvausta vastaan, tosin tasapainotuskoneita ei meiltä löydy ainoastaan rengaskone.
Rannikon Auto ja Varaosa 08-434 333 |
Suonenjoen Vianorilla 33"12,5 15 vanteelle laitto ja tasapainotus 56e... :rolleyes:
|
Jos joku tuollaista "tassua" tarvitsee niin Pöröllä niitä näyttäis olevan muutama valmiina.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64420 |
Sivu luotu: 03:24 (GMT +2). |