![]() |
TML-Trophy 2009
Nyt olisi taas se aika vuodesta, että tähän kilpailuun ilmoittautuminen avataan. Tapahtumahan menee pääasiallisesti vanhalla tutulla kaavalla, mutta aikatauluihin nyt on tehty suurempaakin muutosta. Tänävuonna on mukana pakollinen 6h tauko alkaen lauantai illasta 24:00 ja päättyen aamulla 6:00, jonka jälkeen ajetaan viimeinen 8h rypistys.
Kilpailijoiden tulisi varustautua vähintään kahdella muistikortilla, jolloin tauolle tultaessa jätetään ensimmäinen kortti tuloslaskentaan, jolloin pystytään laskemaan suurinosa tuloksista vielä kilpailun ollessa käynnissä. Maaliintulon jälkeen toimitetaan tuloslaskentaan sitten toinen muistikortti, jolla on loput rastikuvat, jotka pystytään nopeasti laskemaan ja näin pitäisi tulokset saada nopeasti selväksi. Kilpailussa ajetaan ulkopuolisina luokkina myös tieliikennerekisteröityjen mönkijöiden luokka ja kuorma-autoluokka. Kilpailukutsu löytyy täältä: http://www.4x4cup.com/tiedostot/tml2...pailukutsu.pdf Kulmapisteet google mapsissa: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...,1.337585&z=10 Ilmoittautuneet: http://www.4x4cup.com/index.php?sivu...autuneet&kid=9 |
Kumpi oli eka, mää vai pete?
|
Kyllähän tuo Pete nopeampi oli, tosin voitto nopeudessa on hankittu kieroilla konsteilla;) Piti laittaa tuossa aikaisemmin tekstiviestiä sinne suuntaan, että tänäiltana avautuu. Ei hennonnut olla lähettämättä, kun on tullut kasa viestejä sieltäsuunnasta tyyliin "Bliiiis, Bliiiis när är en inbjudan färdig..." Ja viestin jälkeen on tänne 75km päähänkin kuulunut refresh-nappulan paukutus tuolta Turun suunnalta.
|
pete perkele...
|
ilimoottauruttu on!
|
Lainaus:
Oli miten oli, tavalla tai toisella ollaan paikalla.. (Kesälomat ja työvuorot järjestetty kilpurin valmistelua silmälläpitäen ;)) |
Ilmoittautuminen suoritettu.
Kokeillaan miten Nivalla pärjää 24h vai purkautuuko idän ihme jo tien penkalle kisakeskuksen viereen. :D:D:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
hieno ajatus , toivotaan että onnistuu |
Lainaus:
Aina ennen lähtöä suikka on "kunnossa" mut aina se jostain hajoo, nyt pitäs vaan osata porsiminen ajoittaa tohon tauolle. |
Suljettu parkki tauon ajaksi !!!!
Lainaus:
Inhorealisti |
Lainaus:
|
Täältä myös kannatusta siihen suuntaan ettei autoihin saisi koskea ton tauon aikana. Perusteluja olikin jo yllä.
|
Tuskin kukaan tietää miten tuossa varmasti käy? Kuuden tunnin remonttijakso vois auttaa niitä, joiden kisa päättyisi muuten keskeyttämiseen. Esim 10h ajon jälkeen hajoaa jotain suurempaa ja aikaavievää, saa rauhassa remontoida seuraavat 12h ja silti on vielä 8h kisa-aikaa jäljellä.
Onhan tuossa silti kaikennäköistä mietittävää. Kuka pääsee/ehtii huoltohalliin, kuka sinne seuraavaksi pääsee, kuka lähtee ensimmäisenä aamusta taas kisaamaan ja kuinka paljon jonon viimeiset kärsivät kun kisa taas alkaa "alusta". Entä jos pakollisesta tauosta myöhästyy? Esim 22:00 aikoihin tekniikka pettää ja auto liikkuu uudelleen vasta 01:00? Ihan mielenkiintoista nähdä miten systeemit toimii, sitten voi lähteä parantamaan jos aihetta on. |
Uskoisin että nyt on hallitilaa sen verran reilusti tarjolla että kaikki halukkaat sinne pääsevät, noin 450 m2 jos tarve vaatii. Jonojahan on tunnetusti vilkas liikenteisellä 6- tiellä erittäin paljon sunnuntai aamuna klo 6.00:=) eli laitetaan tarvittaessa liikennevalot! Kaikki tulevat lähtemään aamulla liikkeelle 10 min kuluessa elikkä ensin vaikka orkkikset koko luokka kerralla ja sitten stanut jne..... Ja takaan että meidän suunnassa ei ole siihen aikaan liikenne ruuhkia elleivät kilpailijat itse niitä tahallaan tee.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Voi vinde, hyvä idis tuo tauko, mut taitaa olla sunnuntai aamuna selväpäisistä kuskeista uupelo? Tahtoo olla et tuollaisista aamuherätyksistä ainakin vinssiapina tulee vain vihaseks. Jos oikeesti tehtäs tapahtumasta mukava, ei niin hamppaat irvessä kilpailu, niin kannattais todellakin lyhentää vähän kisaa. Alkas vaikka La aamulla kuudelta ja maaliin vaikka su 02.00. Siinä kerkeis vielä vaikka saunookkin ja ottaa jonkusen olusenkin ennen kuin pitäs pistää nukkumaan, et jaksas ajella takaisin kotiin. Nythän itseasiassa kisa jatkuu 6 h. ja sittenpä ei enään paljon kerkee nukkumaan ennen kotiinlähtöä.
Itse ajoin ekakisan Oulaisissa ja kovasti harkitsen Juuan kisaa... Jos olis esim. tuollainen 20 tuntinen, niin eipä tarvis harkita. Oli nimittäin ne viimeiset tunnit aikas turhaa silmät ummessa ajelua ja turhaa hermoilua väsyksissä. Jusa Paratiisioffi Team vanhojauria Modi 2. |
Mää oon vallan käsittäny et tää ois vähältä semmonen 24hoo kestävyyskilpaalu suunnistaen..
Nii et mitä helevettiä siinä taukoja pitämään, ukot jos kestää, niin taito se saada vehkeetki kestämään ? Mäkin tapaan harjootella tuota valvomistaki aina ennen kisoja ;) Nyt aletaan lipsua sinne mukavuushaluisuuden puolelle ! Kohta joku ehdottaa että miksei sitä pakollista taukoa voisi pitää silloin kun tiimille parhaiten sopii ??? Kyl tuo suunnistus on monessa kisassa alkanu oleen taka-alalla kun alueet on ympätty täyteen rasteja. Senkus ajelee alueen uria niin siinä ne tulee noukitttua. Toisaalta eka TLM taannoin oli mielestäni yksi parhaista kisoista juurikin ennenajelemattomien alueiden vuoksi, ja ohjaajakokouksessakin kehotettiin tekemään UUSIA uria ! Ja edelleenkin odotan hienoja maastoja tältä kisalta, joka vuosi on jäänyt hyvä maku tästä kisasta vaikkei olla oikein idässä onnistuttukaan... :I |
Juu, kannattaa varmaan illan hämärtyessa miettiä, lähteekö yheksän aikaan illalla uudelle rastialueelle, tai uskaltaako ottaa pidemmän lenkin mäeltä alaspäin, vaikka kello olis vasta 22.00... Ite oltiin yön pimeimpinä tunteina aika lahjakkaasti kiinni siellä perhanan kivikossa, jota oli se pari kilometria mäeltä alaspäin...
Katotaan nyt, tulisko osallistuttua, luokkana olis tällä kertaa jokatapauksessa proto, mutta ei oikein vielä osaa sanoa, millä autolla sitä lähtis... |
Kaljatauko?????
Tolla tauolla vois huiskasta vaikka 10 tölkkii tuonti-olutta, mutta kun perkele täytyy aamul vielä ajaa niin taitaa jäädä kaljat hörsimättä. Tai jos ajeliskin ekat 18 tuntii miljuunaa ja sit lopettais kisan ja rupeis vaikka oikeen ryyppäämään. Hä? Tai jos meniski jonkun toisen porukan huoltoon, niin vois nukkuu ja juara kaljaa nii ihan miten sitte huvittaa.
Ajetaan ny kuitenkin kisa järjestäjien järjestämällä tavalla, ja kiukutellaan sitten kisan jälkeen jos on kiukuttelemista. Turha kaikkia uusia ideoita on kaivaa maahan ennenkuin niitä on edes kokeiltu. Ja jos jonkun mielestä 24h on liian rankkaa, niin ei kukaan kiellä ajamasta vaikka 16,5h ja heittää vedet ojaan ja hanskat naulaan ja kömpiä hotellin puhtaisiin valkeisiin ruusuille tuoksuviin lakanoihin. Sieltä on sitte kiva heräillä ennklantilaisen aamiasen saattelemana uuteen aamun ja vaikka lähtis kisakeskukseen katteleen paskallle haisevia ja likaisia kilpailijoita. KIVET OLKOON KOVIA JA SUOT SYVIÄ. |
Aina tuntuu löytyvän niitä kelle ei mikään tunnu passaavan.Kannattas pitää se mielessä että tämä on vapaaehtoista ja säännöt on kaikille samoja.Ajaa kisaa sen verran mitä jaksaa tai kalusto kestää ja heittää leikin sitte kesken.
|
Haloo
Nämähän ovat kestävyys kisoja, joten ilman kaljaa pitää kestää koko kisa.
Viimeisessä warnin kisassa oli muistaakseni tunnin pakollinen tauko. Tunnin nukkumisen jälkeen oli kuin uusi mies. Jossain kisassa nukahdin minuutiksi rastille kun apparit otti kuvan. Sekin helpotti. Kuuden tunnin unien jälkeen on valmis vaikka mihin. Normaalielämässä harvoin ehtii nukkua yli kuusi tuntia yössä. Oli niin tai näin ei minulla ole mitään valittamista. Kun kuitenkin siirtymät on yleisillä teillä rattiin nukkumisen vaara on pienempi. Onhan kisassa myös kaluston kestävyys aspekti. Jos ei kalusto kestä. Niin siitä sitten jotenkin kärsii ja siinä ei ole mitään väärää. Säännöt on samat kaikille ja vaihtelu virkistää. Jos kuitenkin auton vahaus sallittaisiin tauon aikana :) Hyvää tuossa on kun voi kisan jälkeen virkeänä lähteä kotiin ajeleen kun on nukuttukin kunnolla. |
Kilpailun johtajalle oli tullut kyselyitä, sopiiko mukaan tulla tieliikennerekisteröidyillä mönkijöillä tai kuorma-autoilla. Lopputuloksena oli, että järjestetään sitten nämäkin luokat lisäluokkina ja toivomme ehdottomasti leikkimielistä asenntta ja varsinkin vastuuta kuorma-autokuskeilta, ettette upota lopullisesti ajokkejanne. Lisäsin kilpailukutsuun maininnat näistä luokista ja tässä alla vielä kilpailukutsuun lisätty teksti.
Lainaus:
|
Moi
Kilpailukutsussa oli tuollainen maininta "Pakollinen tauko on kaikilla välillä 24:00 – 6:00, jolloin pitää olla kilpailukeskuksessa" niin tarkoittaahan tuo autoa siis että kilpailijat voivat lähteä muualle nukkumaan tauon ajaksi nyybi ossi |
Lainaus:
Kummatkin mönkijät tulee saada samaan rastikuvaan ja rastikuvassa pitää näkyä kosketus jollain ruumiinosalla molempiin mönkijöihin ja rastimerkkiin. Tuohan vaatii jo akrobaatin taitoja -jan |
Lainaus:
Lainaus:
|
Millaiset palkinnot näillä extraluokilla tulee olemaan? Ja ilmoittautumismaksu ilmeisesti sama 140€ kaikille? Viimeksi oli vaikeuksia Volvolla sopia kulkemaan metsäreiteillä, mites nyt sovelletaan?
Leveys on nyt 2,7m ja kallistuksessa/käänöksessä enemmän. Ja korkeutta 3m, että kahluusyvyyttä helposti se 2m. |
Lainaus:
Tuonkin kokoiselle ajopelille kyllä löytyy riittävän leveitä reittejä, ja jos ei muuten onnistu järjestää tarpeeksi puuhaa kuorma-autoille niin laitetaan niille pakolliseksi ja ensimmäiseksi rastiksi se 200 pojon rasti:=). |
Palkinnot
Olispa mukava tietää, et mitä palkintoja luokkien voittajille, kakkosille, kolmosille on luvassa. Vähän hämärää yleensäkkin nuo palkinnot, kun ei etukäteen voi ilmoitella. Joka pirun pilkkikilpailussakin on palkinnot näyttävästi esillä etukäteen!!
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
TML:n palkinnot taitaa olla siitä "huonot", että asettavat ehkä paineita muille kilpailuille;) Edittinä sen verran muistelua takavuosilta, että tietysti jos sponsorit ovat palkintoja antaneet, niin olisi hyvä jos ne päätyisivät kilpailijoille jossainvaiheessa. |
Lainaus:
Pakko kysellä nyybinä, kun saattaapi joku vedellä palkokasveja... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Kiitos, mutta pidäppä tunkkis, kun et osaa asiallista vastausta antaa asialliseen kysymykseen. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Palkintojen arvoista kilpailuissa
Näin jotain yleisesti palkinnoista tietävänä, niin yleensä kilpailuissa on sumplittu palkintojen arvoja ihan vasta kilpailua edeltävänä päivänä juurikin osannottajamäärän mukaan. Muutenkin aika vaikea on sanoa palkinnoista etukäteen, kun monesti selviää vasta juuri ennen kilpailua esimerkiksi mitä sponsoreilta saadaan ja sitten joskus jopa kilpailun ollessa käynnissä on haettu läheisistä varaosamyymälöistä tms.lisää palkintoja, jotta saadaan jotkin järkevät palkintojenarvot.
Tämän lisäksi sitten yrittää pitää huolta, että jokaisessa normi luokassa on samanarvoiset palkinnot, vaikka saattavat fyysisesti ollakin erilaisia. Välillä on arvottukin mille luokalle menee erilainen palkinto. Bonuspalkinnot nyt jaetaan yleensä sille kenestä kuuluu kilpailunaikana eniten hauskoja juttuja tai tulee hyvää palautetta. Tämän takia olisi aina ihan mukava kuulla kilpailutoimistoissakin mitä maastossa on tapahtunut. Joltain tiimeiltä on tullut ihan suoraankin kehuja toisista tiimeistä, että olisi palkitsemisen arvoinen juttu esimerkiksi jokin apu ja on sitä näiden perusteella joskus boonuspalkintoakin jaettu, tiedä vaikka juurikin anonyyminä kirjoitaneelle:) Aina sieltä nousee jokin tapaus esiin ja toisaalta varmasti jokin tunnustuksen arvoinen asia jää ikäväkyllä huomaamattakin. Kuitenkin melkein kilpailussa kuin kilpailussa voidaan ajatella, että kolmospalkinto on vähintään osannottomaksun suuruinen, kakkossija 2-3x osannottomaksu ja ykkönen sitten 3-5x osannottomaksu. Tuolle skaalalle on aikatarkkaan menneissä kilpailuissa palkintojen arvot sijoittuneet. Tietysti jos kilpailumaksuun kuuluu jotain huppareita tai muuta josta on rahaa jouduttu maksamaan, niin se suoraan sitten noita arvoja vähentää ja muutenkin kilpailuiden kulut tietysti vaikuttavat palkintojen arvoihin. Ja tietenkin pitää muistaa, että järjestäville seuroille myöskin pitää jäädä kohtuullinen vaivanpalkka. |
Kiitos Kalle asiallisesta vastauksesta, selvis sekin asia keralla, ilman turhia länkhätyksiä :) Kiitos muutenkin erittäin asiallisesta toiminnasta kilpailuiden eteen, oikeestaan seuraava yllätyspalkinto vois olla vaikka sinulle!!
T: edelleen Nyybi kilpailija :) |
Mnikäs laista maastoa on tarjolla ? onko suurin osa rasteista laitettu pehmeelle maaperälle eli upotusta tarjolla ?
|
Lainaus:
Huhut kertoo että lekentaariset "PUUKON VELJEKSET" on tehny vähä (luo paljon ovat sen verta hulluja) maansiirto töitä maillansa???? sadettakin ollu viimeaikoina reippaasti voi olla jonku lainen jorpakko??? |
maasto
samanlaista kuin edellisvuosinakin. kovaa ja pehmeää:)
|
Appariksi
Lähe VooDoo appariksi jos ahistaa.
|
Lainaus:
Artun kanssa nyt vähän on maita enimmäkseen tasailtu, voip siellä nyt pientä epätasasuutta olla, kun on vanhassa moottorilapiossa nivelten kohilla pientä väljyyttä |
Jos nyt on muita tulossa kuorma-autoluokkaan huutakaa hep! Saattas tarttia vaikka vinssailuapuja.
Onko 200 pisteen rastilla kiinteää pohjaa ja missä syvyydessä se menee? Ja onko siellä vetopisteitä, joista pääsee eteen/takaisin? |
Lainaus:
Lainaus:
Helppo ? nakki... :D |
Lainaus:
Sinne pääsy voi olla protolla aika vaikeaa koska välillä on paljon erittäin syviä ojia mutta ehkäpä ruohosuo olisi parempi protolle jos vain vinssit toimii. Mutaa noin 2 m ja kova pohja ja 20 m matkalla 5 rastia ja noin 350 pistettä saaliina! Saattaa alkaa olemaan aika monelle lähes vastustamaton houkutus, rastin nimikin on Farmarin erikoinen:=) |
Lainaus:
|
Eipä taida farmaria paljoa tarvia yllyttää....
|
Lainaus:
että ei mennä sinne. Esa potee vielä suomyrkytyksen jälkitauteja. |
Noilla muuttuvan maaston rasteilla vois joskus koittaa, et niillä ois sallitut noutoajat esim. 6h per luokka(O-S-M-P)?
Kun pikkupyöräset ois ensiks sotkenu 18h aluetta ni ois protoillakin haastetta :D Tietty joskus maasto voi olennaisesti helpottuakkin, mut... |
Lainaus:
|
rasteja viety
alkaa heti olemaan rastit paikallaan. luvassa on koskematontakin maastoa. ja joku oli halunnut kovan maan vaikeita rasteja..? niitä löytyy, jos vaan uskaltaa hakea....:)
ps: alkaa olemaan viimeisiä päiviä ilmoittautua.. |
1 Liiteet
Omalla autolla taitaa jäädä väliin nää karkelot kun meni yoke ja tukivarrenhelat rikki kulmakorvessa
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1249236956 osat joutuu tilaa jenkeistä eikä oo varmuutta että kerkeekö tulee:o |
Lainaus:
|
Japelle kartturiksi
Lainaus:
Inholrealisti |
1 Liiteet
Lainaus:
Huomenna täytyy kysästä jenkki pojilta että kauan kestää osien toimitus ja löytyykö niiltä hyllystä osat Tukivarsista meni helat Ja kun soitin Timolle jäi jotenkin sellanen käsitys että nyt tehää kallio rasteja lisää joka on erittäin hieno homma:D http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1249241696 |
rantsilla
|
Lainaus:
|
Katsastus TML Trophyssa
Tarkastettavat Kohteet:
Kaaret Valot Renkaat Turvavyöt Jarrut Sammutin Ensiapulaukku Asiapaperit Vetopisteet Levikkeet Öljyvuodot Kaaret oltava oikeasti hyvät Puukon veljesten hullujen(= vaarallisten) rastien takia. Valot vähintään liikennekelpoiset. Renkaat mitataan. Turvavyöt kaikille auton istumapaikoille. Jarrut testataan. Sammuttimen tarkastuspäivämäärä syynätään (kun ostatte halpistuotteita voi käyttöpäivä olla jo historiaa) Ensiapulaukkua tarvitseva toivoo, ettei se ole vanha vettynyt paska, josta ei löydy mitään apua. Asiapaperit ja auton vastaavuus tarkastetaan. Vetopisteiden kuntoon kiinnitetään runsaasti huomiota, koska Puukot ovat maahanmuuttajia apuna käyttäen asentaneet rasteja paikkoihin, joista autoja joudutaan vetämään kaivinkoneella kuivalle maalle. Levikkeet tsiikataan ja renkaisiin verrataan. Öljyvuodot ovat luonnolle vaarallisia ja siksi tuomittavia. Yleistä tarkistusta, joissa viime vuonna havaittiin säälittäviä kötöksiä: Isokumisissa voblaavissa (tai pienemmissäkään) autoissa on turha tulla tarjoamaan hitsattuja ohjauksen varsistoja oman ja muiden turvallisuuden takia. Vetopisteinä ei hyväksytä sotilasvyötä puskurin ympärille kieputettuna. Sammuttimen vanhentunutta tarkistusmerkintää ei kannata itse tussilla korjailla. Vaihdelaatikot ym. voimansiirtolaitteet tulee kiinnittää muuten kuin sidontaliinoilla. Kuljettajan ei kannata haista kaljalle, eikä muidenkaan niin tulisi autokilpailussa tehdä. Kaikkin em. tarkistuskohteisiin löytyy säännöistä määräykset, joita noudatetaan. Tervetuloa Juukaan katsatettavaksi ja hyväksytyt uppoamaan ja muutenkin kokemaan off roadin parhaita puolia!:rolleyes: Jyrki ja muut katsastajat |
Tarkista sitten ettei kukaan vie vahingossakaan tippaakaan maitoa mukanaan, sehän vasta ympäristömyrkky onkin. Öljy ei sen rinnalla ole juuri mitään, sillä sitähän luonnosta imetäänkin.
Mun autossa on katuliikenteen ja ralliyhteisöjen hyväksymät vyöt mukana varmaan tavaratilassa. Niitä ei katsastusihmiset kaipaa historic autoissa. Ei tulisi kaivata sielläkään. |
Piiterin mökit on kaikki varattu ja jo ilmeisesti vuosi sitten. Nyt on suurena ongelmana majoitus. Uhkaa jäädä kisa välistä kun ei kattoa pään päälle joka olisi suotavaa jo taukoakin ajatellen. Oliskohan jossain lähellä vielä jotain tarjolla? Tai kunhan vaan joku lato olis jossa katto päällä. Ainakin 6 äijää pitäs saada majotettua. Teltat olis tietty viel yks vaihtis mut hitto jos tulee vaik vettä koko päivän.
|
Lainaus:
niin ja paalasmaan mökit on aika lähellä. kolinportin omistajilla on kans vuokramökkejä.http://www.suomen118.fi/yrityshakemi...tamokit/15755/ . juuan kunnalla on kans näköjään mökkejä, http://www.juuka.fi/fi/cfmldocs/menu_oikea.cfm?ID=370 tuommoinen löytyi kans, http://www.juuka.fi/fi/cfmldocs/menu_oikea.cfm?ID=369 ja tietysti petra http://www.02.fi/tuotteet-ja-palvelu...vintola+Petra/ ja vielä yks. http://www.isokarhu.net/index.php?op...d=18&Itemid=46 |
Juu kiitoksen TiMolLe. Mökkihomma hoidossa. Nyt täytyy vaan ilmoittautuu ja sassiin.
|
Upeeta saa**na... hetken pelkäsin et ei lähettäiskään... ? Se Farmarin erikoinen (rasti) kuulosti hyvälle... :)
|
saako täältä jopa palkintojakin??
Lainaus:
|
Lainaus:
Siksi varmaan, että kaupalliset suhteet ei katkea. Pikku ärinä ei oo niin pahaa kuin pisneksen loppuminen puolin ja toisin. |
ei taida tulla ruuhkaa metsiin:) 68 ilmoittautunutta.
|
petzkle!!!
Lainaus:
|
Mites kuorkit?
Lainaus:
|
kuormaautot
ei taida näkyä missään mut viimeks kun oli puhetta, niin niitä oli yksi tulossa.. aika varma sijoitus....:)
|
Lainaus:
|
meinasiko kuinka moni jälki ilmoittautua? arttu rupesi tuossa vaan hikoilemaan, kun kuuli et tulee vaan 69 autoa. kuulemma se tykki hankala kuljettaa, olis ollut helpompi pitää se vaan yhdellä plantaasilla:) ku se meni meidän pollenkin tukehduttaan styroksiin niin ei voi silläkään siirrellä. pertskele!
|
Jaha, se on sitten notta hyvä etten vielä tehny niitä paripyörien kiinnikkeitä valmiiksi ja tiputan ne vararenkaatkin kyydistä, jos ei vastusta löydy. Ajellaan turisteina sitte. Mutta sain senverran intoa tehä omaksi turvaksi ja katsastajan iloksi ne turvavyöt, jotka on mukana roikkunutkin ainakin vuoden.
|
Lainaus:
Jyrki |
mönkijä luokkaan vailla toista kuskia?
TML KISAAN OSALLISTUS 1 CROSSI MÖNKIJÄ TIELIIKENNE JOKA TARTEIS KAVERIKSI TIELIIKENNE MÖNKIJÄN+ KUSKIN.
IHAN SAMA ONKO NELIVETO TAI CROSSI KUHAN SAIS PARIN.ILMOTTAA VOI KISA TOIMISTOON TAI TÄLLE PALSTALLE |
ASUNTOAUTO VUOKRALLE TML KISAAN
4 HENKEÄ YÖPYY HYVIN REKISTERÖITY 8 HENGELLE PUH 0400-274576
|
Miten on
Voiko ekan jakson jälkeen kuvat palauttaa muistitikulla (ohjeissa kameran muistikortilla). Tänään vaan kyselin omaan Olympus kameraan korttia joka oli hinnaltaan 48 ekee, sais noita tikkuja varmaan kolme tolla hinnalla.:confused:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Vaikkei sellaista kukaan tekisikään. |
Lainaus:
http://www.supermania.fi/verkkokaupp...t-c-70_78.html tuol 1gt 15e ja 2gt 19e |
Lainaus:
Voihan niitä vaikka varoiks säilyttää tietokoneessakin kisan aikana niin ei kameran korkatessa kaikki häviä. Vai onko kielletty.:confused: |
Lainaus:
|
Ei ole kyllä aikomustakaan ostaa toista muistikorttia, kun ostin yhden kerralla riittävän. Tyhjennän kortin siinä välissä ja jatkan kuvaamista samalla kortilla. Tietokonetta ei kyllä vieläkään ole, kun on jumittanut tulliin. Saatanan pyrokraatit.
|
Kuvat voi palautaa ihan hyvin usb-tikulla, kuten säännötkin sallivat. Tärkeintä on ettei samoja kuvia kahteen kertaan palauteta.
|
Ruokailusta
Kilpailukeskuksessa on ennakkotiedoista poiketen myös lounasruokaa tarjolla lauantaina klo.11-15 . Listalla spaghettia ja jauhelihakastiketta sekä juomat ja leivät kilpailija ystävälliseen hintaan 6,50
|
Takaluukku
Tärkeä ilmoitus kilpailijoille! Tulemme kieltämään takaluukun käytön rastien ottamisessa tässä kilpailussa. Perusteluna rastien vaikeusasteen pitäminen samana kaikille kilpailijoille. Luukku saa olla auki että rekisterinumero näkyy mutta kosketus on oltava autoon ei luukkuun!
|
Kakkosapparia hakusessa
Juuri kun olin tehnyt kelluvan rullattavan takaluukun :)
Mutta kakkosapparin paikka olisi vapaana Rodeo Drive Jeeppiin. Vaatimuksena reipas urheiluhenki. Jos sukat kastuu, ei jäädä niitä nuotiolle kuivattelemaan ja eväät syödään vauhdissa. Pääkaupunkiseudulta kyyti seuraavasti. Torstaina lähtö noin 18:00 ja yöpyminen Savonlinnassa. Sunnuntaina yöpyminen Savonlinnassa ja paluu maanantaina. Mutta jos omin voimin tulee paikalle, niin riittää kun ehtii kyytiin. Jos sataa, silloin kastutaan. Savonlinnassa nukkumispaikka huvilassa. Kisapaikalla autossa tai sen alla. Itse nukun Jeepin alla makuupussisa. (Parempi Jeepin alla kuin tossun alla. Vanha offiviidakon sanonta) Kuva jos auto ei ole tuttu. http://forums.offipalsta.com/attachm...4&d=1241371593 |
Lainaus:
Entäs saako avatusta konepellistä ottaa kiinni ja poimia rastin? Ei kait kenelläkään ole vielä eteenpäin aukeavaa konepeltiä.. |
Lainaus:
Oikea asenne. iso peukku tuosta |
Koskeeko tuo myös takaovia ja muita auton perästä ulospäin kääntyviä ulokkeita
|
Lainaus:
|
saako lyhytperäiset autot tästä jotain hyvitystä? Vrt; hj vastaan lj. Hj:n rastimiehen käsi saa olla parikytä senttii lyhkäisempi.
|
Lainaus:
|
Hyvä hyvä että kielletään toi luukkujen käyttö ja kun tohon lisätään vielä ketjun käyttö niin rupee asiat olee kohallaan .
|
Jos unohdetaan omatekoiset luukut niin rastien vaikeusasteen pitämiseksi samana joudutaan varmaan jossain vaiheessa ottamaan käyttöön standartoitu suunnistusauto....
Eli minun mieli on se että ainakin alkuperäiset luukut pitäis olla käytössä, koska ei ole mitään tietyn auton käyttöpakkoa vaan jokainen(tietääkseni) saa itse valita millä kisoja ajaa. Se pitkäluukkuinen auto voi olla huonompi jollain muulla rastilla, siihenkin pitäis tällä logiikalla saada tasoitusta? Niin, en ole tulossa tähän kisaan, ei liity mitenkään aiheeseen. |
Lainaus:
saranoitu Minissä. |
minin konepelti
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
jaaha auto alkais olemaan iskus ja huomen aamulla suunta kohti juukaa. otetaan vähä niinku varaslähtö :D
|
Sivu luotu: 13:04 (GMT +2). |