Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   TML-Trophy 2009 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61119)

Mylppy 12.07.2009 22:17

TML-Trophy 2009
 
Nyt olisi taas se aika vuodesta, että tähän kilpailuun ilmoittautuminen avataan. Tapahtumahan menee pääasiallisesti vanhalla tutulla kaavalla, mutta aikatauluihin nyt on tehty suurempaakin muutosta. Tänävuonna on mukana pakollinen 6h tauko alkaen lauantai illasta 24:00 ja päättyen aamulla 6:00, jonka jälkeen ajetaan viimeinen 8h rypistys.

Kilpailijoiden tulisi varustautua vähintään kahdella muistikortilla, jolloin tauolle tultaessa jätetään ensimmäinen kortti tuloslaskentaan, jolloin pystytään laskemaan suurinosa tuloksista vielä kilpailun ollessa käynnissä. Maaliintulon jälkeen toimitetaan tuloslaskentaan sitten toinen muistikortti, jolla on loput rastikuvat, jotka pystytään nopeasti laskemaan ja näin pitäisi tulokset saada nopeasti selväksi.

Kilpailussa ajetaan ulkopuolisina luokkina myös tieliikennerekisteröityjen mönkijöiden luokka ja kuorma-autoluokka.

Kilpailukutsu löytyy täältä:
http://www.4x4cup.com/tiedostot/tml2...pailukutsu.pdf

Kulmapisteet google mapsissa:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...,1.337585&z=10

Ilmoittautuneet:
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu...autuneet&kid=9

H&K 12.07.2009 22:26

Kumpi oli eka, mää vai pete?

Mylppy 12.07.2009 22:45

Kyllähän tuo Pete nopeampi oli, tosin voitto nopeudessa on hankittu kieroilla konsteilla;) Piti laittaa tuossa aikaisemmin tekstiviestiä sinne suuntaan, että tänäiltana avautuu. Ei hennonnut olla lähettämättä, kun on tullut kasa viestejä sieltäsuunnasta tyyliin "Bliiiis, Bliiiis när är en inbjudan färdig..." Ja viestin jälkeen on tänne 75km päähänkin kuulunut refresh-nappulan paukutus tuolta Turun suunnalta.

H&K 12.07.2009 22:56

pete perkele...

sutsuki410 13.07.2009 00:33

ilimoottauruttu on!

baxxter 13.07.2009 01:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy (Viesti 575054)
Tänävuonna on mukana pakollinen 6h tauko alkaen lauantai illasta 24:00 ja päättyen aamulla 6:00, jonka jälkeen ajetaan viimeinen 8h rypistys.

On nyt pakko heti kysyä (valittaa?), että olisko mahdotonta valvoa jos 6h tauko olisi esim 21:00-07:00 välisenä aikana?
Oli miten oli, tavalla tai toisella ollaan paikalla.. (Kesälomat ja työvuorot järjestetty kilpurin valmistelua silmälläpitäen ;))

Patu925 13.07.2009 06:54

Ilmoittautuminen suoritettu.
Kokeillaan miten Nivalla pärjää 24h vai purkautuuko idän ihme jo tien penkalle kisakeskuksen viereen. :D:D:D

Mylppy 13.07.2009 08:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 575093)
On nyt pakko heti kysyä (valittaa?), että olisko mahdotonta valvoa jos 6h tauko olisi esim 21:00-07:00 välisenä aikana?
Oli miten oli, tavalla tai toisella ollaan paikalla.. (Kesälomat ja työvuorot järjestetty kilpurin valmistelua silmälläpitäen ;))

Tuota mietittiin, että pidetäänkö tauko liukuvana vai kiinteänä ajanhetkenä. Tälläkertaa päädyttiin kiinteään ajankohtaan. Tähän ratkaisuun johti oikeastaan kolme syytä. Ensimmäiseksi näin on kaikista helpoin valvoa, että kaikki ovat tauolla oikean ajan. Toinen tärkeä syy on, että kiinteällä ajalla saadaan myös kilpailun henkilökunnalle tauko. Jos olisi tauko esimerkiksi tuolla 21-07 välillä, niin valvojille lepoaikaa tulisi 2h. Nyt kun metsässä ei ketään ole välillä 24-06 saavat valvojat myös lepoaikaa 6h. Ja kun pakotetaan kaikki kilpailijat samaanaikaan paikalle, niin toivomme tämän luovan myös sosiaalista kanssakäymistä. ;)

Rekisteröimätön 13.07.2009 11:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy (Viesti 575116)
Tuota mietittiin, että pidetäänkö tauko liukuvana vai kiinteänä ajanhetkenä. Tälläkertaa päädyttiin kiinteään ajankohtaan. Tähän ratkaisuun johti oikeastaan kolme syytä. Ensimmäiseksi näin on kaikista helpoin valvoa, että kaikki ovat tauolla oikean ajan. Toinen tärkeä syy on, että kiinteällä ajalla saadaan myös kilpailun henkilökunnalle tauko. Jos olisi tauko esimerkiksi tuolla 21-07 välillä, niin valvojille lepoaikaa tulisi 2h. Nyt kun metsässä ei ketään ole välillä 24-06 saavat valvojat myös lepoaikaa 6h. Ja kun pakotetaan kaikki kilpailijat samaanaikaan paikalle, niin toivomme tämän luovan myös sosiaalista kanssakäymistä. ;)

ja kunnon ruuhkan, kauheaa autojen ropaamista ja huoltamista, ei tietoakaan huilaamisesta.
hieno ajatus , toivotaan että onnistuu

88 13.07.2009 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy;
Tänävuonna on mukana pakollinen 6h tauko alkaen lauantai illasta 24:00 ja päättyen aamulla 6:00, jonka jälkeen ajetaan viimeinen 8h rypistys.

Hyvä juttu jos mekin voitas korjata autoa kilpailuajan ulkopuolella.

Aina ennen lähtöä suikka on "kunnossa" mut aina se jostain hajoo, nyt pitäs
vaan osata porsiminen ajoittaa tohon tauolle.

Byrocrat 13.07.2009 12:01

Suljettu parkki tauon ajaksi !!!!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 575165)
ja kunnon ruuhkan, kauheaa autojen ropaamista ja huoltamista, ei tietoakaan huilaamisesta.
hieno ajatus , toivotaan että onnistuu

Ruuhkaa toki voi syntyä kun kaikki kisaajat tulevat kilpailukeskukseen, mutta kauhealta ropaamiselta vältytään jos järjestäjä määrää kaikki autot "Park Ferme"-alueelle (suljettuun parkkiin) jossa huolto on tauon aikana KIELLETTY. Tarkoittaa ettei parkkiin tauon aikana ole kenelläkään, ei kilpailijoilla eikä huoltohenkilöillä, asiaa. Autot vapautuvat parkista vasta pakollisen tauon päätyttyä. Näin huollollekin tulee pakollinen tauko :) (tai 6 tuntia aikaa haalia varaosia :rolleyes:).

Inhorealisti

88 13.07.2009 12:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 575173)
Ruuhkaa toki voi syntyä kun kaikki kisaajat tulevat kilpailukeskukseen, mutta kauhealta ropaamiselta vältytään jos järjestäjä määrää kaikki autot "Park Ferme"-alueelle (suljettuun parkkiin) jossa huolto on tauon aikana KIELLETTY. Tarkoittaa ettei parkkiin tauon aikana ole kenelläkään, ei kilpailijoilla eikä huoltohenkilöillä, asiaa. Autot vapautuvat parkista vasta pakollisen tauon päätyttyä. Näin huollollekin tulee pakollinen tauko :) (tai 6 tuntia aikaa haalia varaosia :rolleyes:).

Inhorealisti

Tämäkin on kyllä mun mielestä varteenotettava ajatus. Helpottaa valvontaa.

akiky 13.07.2009 12:29

Täältä myös kannatusta siihen suuntaan ettei autoihin saisi koskea ton tauon aikana. Perusteluja olikin jo yllä.

baxxter 13.07.2009 12:37

Tuskin kukaan tietää miten tuossa varmasti käy? Kuuden tunnin remonttijakso vois auttaa niitä, joiden kisa päättyisi muuten keskeyttämiseen. Esim 10h ajon jälkeen hajoaa jotain suurempaa ja aikaavievää, saa rauhassa remontoida seuraavat 12h ja silti on vielä 8h kisa-aikaa jäljellä.
Onhan tuossa silti kaikennäköistä mietittävää. Kuka pääsee/ehtii huoltohalliin, kuka sinne seuraavaksi pääsee, kuka lähtee ensimmäisenä aamusta taas kisaamaan ja kuinka paljon jonon viimeiset kärsivät kun kisa taas alkaa "alusta".
Entä jos pakollisesta tauosta myöhästyy? Esim 22:00 aikoihin tekniikka pettää ja auto liikkuu uudelleen vasta 01:00?
Ihan mielenkiintoista nähdä miten systeemit toimii, sitten voi lähteä parantamaan jos aihetta on.

TML 13.07.2009 14:34

Uskoisin että nyt on hallitilaa sen verran reilusti tarjolla että kaikki halukkaat sinne pääsevät, noin 450 m2 jos tarve vaatii. Jonojahan on tunnetusti vilkas liikenteisellä 6- tiellä erittäin paljon sunnuntai aamuna klo 6.00:=) eli laitetaan tarvittaessa liikennevalot! Kaikki tulevat lähtemään aamulla liikkeelle 10 min kuluessa elikkä ensin vaikka orkkikset koko luokka kerralla ja sitten stanut jne..... Ja takaan että meidän suunnassa ei ole siihen aikaan liikenne ruuhkia elleivät kilpailijat itse niitä tahallaan tee.

Mylppy 13.07.2009 19:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 575182)
Tuskin kukaan tietää miten tuossa varmasti käy? Kuuden tunnin remonttijakso vois auttaa niitä, joiden kisa päättyisi muuten keskeyttämiseen. Esim 10h ajon jälkeen hajoaa jotain suurempaa ja aikaavievää, saa rauhassa remontoida seuraavat 12h ja silti on vielä 8h kisa-aikaa jäljellä.
Onhan tuossa silti kaikennäköistä mietittävää. Kuka pääsee/ehtii huoltohalliin, kuka sinne seuraavaksi pääsee, kuka lähtee ensimmäisenä aamusta taas kisaamaan ja kuinka paljon jonon viimeiset kärsivät kun kisa taas alkaa "alusta".
Entä jos pakollisesta tauosta myöhästyy? Esim 22:00 aikoihin tekniikka pettää ja auto liikkuu uudelleen vasta 01:00?
Ihan mielenkiintoista nähdä miten systeemit toimii, sitten voi lähteä parantamaan jos aihetta on.

Tuosta pakollisilta tauoilta myöhästymisestä on juttua ihan säännöissä suoraan, josta lainaus perässä.
Lainaus:

Maaliintulosta myöhästymisestä rangaistaan esimerkiksi kilpailukohtaisella pistevähennyksellä kultakin alkavalta minuutilta. Yli tunnin myöhästymisestä seuraa hylkäys kilpailusta. Kilpailijoiden tuloksen toimituksen myöhästyminen rangaistaan samalla tavalla, kuten myös kilpailussa mahdollisesti olevilta pakollisilta tauoilta myöhästyminen.
Tämä on nyt ensimmäinen kerta kun tällaista pidempää pakollista taukoa kilpailuissa kokeillaan ja tästä saatujen kokemusten mukaan sitten katsotaan miten homma toimii ja millaisia muutoksia mahdollisesti seuraaville kerroille täytyy tehdä. Tässä nyt ollaan vahvassa uskossa, että ainakin kuljettajat ovat sen verran järkeviä, että tajuavat mennä nukkumaan.

Rekisteröimätön 13.07.2009 19:03

Voi vinde, hyvä idis tuo tauko, mut taitaa olla sunnuntai aamuna selväpäisistä kuskeista uupelo? Tahtoo olla et tuollaisista aamuherätyksistä ainakin vinssiapina tulee vain vihaseks. Jos oikeesti tehtäs tapahtumasta mukava, ei niin hamppaat irvessä kilpailu, niin kannattais todellakin lyhentää vähän kisaa. Alkas vaikka La aamulla kuudelta ja maaliin vaikka su 02.00. Siinä kerkeis vielä vaikka saunookkin ja ottaa jonkusen olusenkin ennen kuin pitäs pistää nukkumaan, et jaksas ajella takaisin kotiin. Nythän itseasiassa kisa jatkuu 6 h. ja sittenpä ei enään paljon kerkee nukkumaan ennen kotiinlähtöä.

Itse ajoin ekakisan Oulaisissa ja kovasti harkitsen Juuan kisaa... Jos olis esim. tuollainen 20 tuntinen, niin eipä tarvis harkita. Oli nimittäin ne viimeiset tunnit aikas turhaa silmät ummessa ajelua ja turhaa hermoilua väsyksissä.

Jusa
Paratiisioffi
Team vanhojauria
Modi 2.

T€€MU 13.07.2009 19:24

Mää oon vallan käsittäny et tää ois vähältä semmonen 24hoo kestävyyskilpaalu suunnistaen..
Nii et mitä helevettiä siinä taukoja pitämään, ukot jos kestää, niin taito se saada vehkeetki kestämään ? Mäkin tapaan harjootella tuota valvomistaki aina ennen kisoja ;)
Nyt aletaan lipsua sinne mukavuushaluisuuden puolelle ! Kohta joku ehdottaa että miksei sitä pakollista taukoa voisi pitää silloin kun tiimille parhaiten sopii ???

Kyl tuo suunnistus on monessa kisassa alkanu oleen taka-alalla kun alueet on ympätty täyteen rasteja. Senkus ajelee alueen uria niin siinä ne tulee noukitttua.

Toisaalta eka TLM taannoin oli mielestäni yksi parhaista kisoista juurikin ennenajelemattomien alueiden vuoksi, ja ohjaajakokouksessakin kehotettiin tekemään UUSIA uria !

Ja edelleenkin odotan hienoja maastoja tältä kisalta, joka vuosi on jäänyt hyvä maku tästä kisasta vaikkei olla oikein idässä onnistuttukaan... :I

Viipo 13.07.2009 19:28

Juu, kannattaa varmaan illan hämärtyessa miettiä, lähteekö yheksän aikaan illalla uudelle rastialueelle, tai uskaltaako ottaa pidemmän lenkin mäeltä alaspäin, vaikka kello olis vasta 22.00... Ite oltiin yön pimeimpinä tunteina aika lahjakkaasti kiinni siellä perhanan kivikossa, jota oli se pari kilometria mäeltä alaspäin...
Katotaan nyt, tulisko osallistuttua, luokkana olis tällä kertaa jokatapauksessa proto, mutta ei oikein vielä osaa sanoa, millä autolla sitä lähtis...

PeteTurku 13.07.2009 20:16

Kaljatauko?????
 
Tolla tauolla vois huiskasta vaikka 10 tölkkii tuonti-olutta, mutta kun perkele täytyy aamul vielä ajaa niin taitaa jäädä kaljat hörsimättä. Tai jos ajeliskin ekat 18 tuntii miljuunaa ja sit lopettais kisan ja rupeis vaikka oikeen ryyppäämään. Hä? Tai jos meniski jonkun toisen porukan huoltoon, niin vois nukkuu ja juara kaljaa nii ihan miten sitte huvittaa.

Ajetaan ny kuitenkin kisa järjestäjien järjestämällä tavalla, ja kiukutellaan sitten kisan jälkeen jos on kiukuttelemista. Turha kaikkia uusia ideoita on kaivaa maahan ennenkuin niitä on edes kokeiltu.

Ja jos jonkun mielestä 24h on liian rankkaa, niin ei kukaan kiellä ajamasta vaikka 16,5h ja heittää vedet ojaan ja hanskat naulaan ja kömpiä hotellin puhtaisiin valkeisiin ruusuille tuoksuviin lakanoihin. Sieltä on sitte kiva heräillä ennklantilaisen aamiasen saattelemana uuteen aamun ja vaikka lähtis kisakeskukseen katteleen paskallle haisevia ja likaisia kilpailijoita.



KIVET OLKOON KOVIA JA SUOT SYVIÄ.

jakenbj 13.07.2009 20:23

Aina tuntuu löytyvän niitä kelle ei mikään tunnu passaavan.Kannattas pitää se mielessä että tämä on vapaaehtoista ja säännöt on kaikille samoja.Ajaa kisaa sen verran mitä jaksaa tai kalusto kestää ja heittää leikin sitte kesken.

jappe 13.07.2009 21:24

Haloo
 
Nämähän ovat kestävyys kisoja, joten ilman kaljaa pitää kestää koko kisa.

Viimeisessä warnin kisassa oli muistaakseni tunnin pakollinen tauko. Tunnin nukkumisen jälkeen oli kuin uusi mies. Jossain kisassa nukahdin minuutiksi rastille kun apparit otti kuvan. Sekin helpotti.

Kuuden tunnin unien jälkeen on valmis vaikka mihin. Normaalielämässä harvoin ehtii nukkua yli kuusi tuntia yössä. Oli niin tai näin ei minulla ole mitään valittamista. Kun kuitenkin siirtymät on yleisillä teillä rattiin nukkumisen vaara on pienempi.

Onhan kisassa myös kaluston kestävyys aspekti. Jos ei kalusto kestä. Niin siitä sitten jotenkin kärsii ja siinä ei ole mitään väärää. Säännöt on samat kaikille ja vaihtelu virkistää.

Jos kuitenkin auton vahaus sallittaisiin tauon aikana :)

Hyvää tuossa on kun voi kisan jälkeen virkeänä lähteä kotiin ajeleen kun on nukuttukin kunnolla.

Mylppy 14.07.2009 20:07

Kilpailun johtajalle oli tullut kyselyitä, sopiiko mukaan tulla tieliikennerekisteröidyillä mönkijöillä tai kuorma-autoilla. Lopputuloksena oli, että järjestetään sitten nämäkin luokat lisäluokkina ja toivomme ehdottomasti leikkimielistä asenntta ja varsinkin vastuuta kuorma-autokuskeilta, ettette upota lopullisesti ajokkejanne. Lisäsin kilpailukutsuun maininnat näistä luokista ja tässä alla vielä kilpailukutsuun lisätty teksti.

Lainaus:

Lisäksi järjestetään cup:n ulkopuolisina luokkina kuorma-autoluokka ja luokka tieliikennerekisteröidyille mönkijöille. Kuorma-autotiimit ja rekisteröidyillä mönkijöillä ajavat tiimit ilmoittautuvat suoraan kilpailunjohtajalle.

Kuorma-autot ajetaan mukaillen 4x4cupin protoluokan sääntöjä, eli siirtokilvet ja tieliikennekelvollinen ajoneuvo riittävät.

Mönkijäluokka ajetaan yhdessä luokassa pääsääntöisesti mukaillen mönkijöiden atv-pro luokan sääntöjä. Kaikki tieliikennerekisteröidyt mönkijät ovat tervetulleita tähän luokkaan. http://www.monkkarit.fi/kisa_saannot.pdf

Poikkeuksia / huomioita mönkijöiden sääntöihin:
- Koska kilpailu ei ole SML:n alainen, ei lisenssi vaatimusta ole, eikä sääntöjä tulkita pilkuntarkasti. Kannattaa huomata, että SML:n lisenssin vakuutus ei myöskään ole voimassa.
- Tiimissä pitää olla 2 mönkijää tai yksi rinnakkain istuttava.
- Mönkijät saavat hakea kaikkia rasteja.
- Kummatkin mönkijät tulee saada samaan rastikuvaan ja rastikuvassa pitää näkyä kosketus jollain ruumiinosalla molempiin mönkijöihin ja rastimerkkiin.
- Rastikuvasta pitää olla luettavissa yksiselitteisesti ja selvästi rastin numero ja mönkijät yksilöivät tiedot (rekisterinumero tai kilpailunumero).
- Tärkeintä on turvallisuus ja hyvämieli!


Rekisteröimätön 15.07.2009 21:22

Moi

Kilpailukutsussa oli tuollainen maininta "Pakollinen tauko on kaikilla välillä 24:00 – 6:00, jolloin pitää olla kilpailukeskuksessa"
niin tarkoittaahan tuo autoa siis että kilpailijat voivat lähteä muualle nukkumaan tauon ajaksi

nyybi ossi

Rekisteröimätön 15.07.2009 23:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 575930)
Moi

Kilpailukutsussa oli tuollainen maininta "Pakollinen tauko on kaikilla välillä 24:00 – 6:00, jolloin pitää olla kilpailukeskuksessa"
niin tarkoittaahan tuo autoa siis että kilpailijat voivat lähteä muualle nukkumaan tauon ajaksi

nyybi ossi

Eikös säännöissä sanota että kilpailijoiden pitää olla auton välittömässä läheisyydessä:)



Kummatkin mönkijät tulee saada samaan rastikuvaan ja rastikuvassa pitää näkyä kosketus jollain ruumiinosalla molempiin
mönkijöihin ja rastimerkkiin.

Tuohan vaatii jo akrobaatin taitoja


-jan

Mylppy 16.07.2009 07:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 575930)
Moi

Kilpailukutsussa oli tuollainen maininta "Pakollinen tauko on kaikilla välillä 24:00 – 6:00, jolloin pitää olla kilpailukeskuksessa"
niin tarkoittaahan tuo autoa siis että kilpailijat voivat lähteä muualle nukkumaan tauon ajaksi

nyybi ossi

Kunhan nyt ajoneuvo pysyy kilpailukeskuksessa osoitetussa parkkipaikassa, miehet voivat olla nukkumassa muuallakin:)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 575980)
Eikös säännöissä sanota että kilpailijoiden pitää olla auton välittömässä läheisyydessä:)



Kummatkin mönkijät tulee saada samaan rastikuvaan ja rastikuvassa pitää näkyä kosketus jollain ruumiinosalla molempiin
mönkijöihin ja rastimerkkiin.

Tuohan vaatii jo akrobaatin taitoja


-jan

Nooh, jos ajatellaan esimerkiksi siten, että riittää kosketus toisella jalalla mönkijään, toisella toiseen mönkkäriin ja kädellä rastimerkkiin. Vapaan käden sormia voi sitten vaikka pitää suussa;) (moraalinen lisäpiste). Eli tässä on käytössä sama tapa, kuin oli mönkkäreiden omissa kilpailuissa muutamavuosi takaperin ja samalla vähän lisävaikeutta mönkkärikuskeille, kun kuitenkin ajetaan heille yleensä helppoja autojen rasteja.

farmari 24.07.2009 09:37

Millaiset palkinnot näillä extraluokilla tulee olemaan? Ja ilmoittautumismaksu ilmeisesti sama 140€ kaikille? Viimeksi oli vaikeuksia Volvolla sopia kulkemaan metsäreiteillä, mites nyt sovelletaan?
Leveys on nyt 2,7m ja kallistuksessa/käänöksessä enemmän. Ja korkeutta 3m, että kahluusyvyyttä helposti se 2m.

TML 25.07.2009 20:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmari (Viesti 577835)
Millaiset palkinnot näillä extraluokilla tulee olemaan? Ja ilmoittautumismaksu ilmeisesti sama 140€ kaikille? Viimeksi oli vaikeuksia Volvolla sopia kulkemaan metsäreiteillä, mites nyt sovelletaan?
Leveys on nyt 2,7m ja kallistuksessa/käänöksessä enemmän. Ja korkeutta 3m, että kahluusyvyyttä helposti se 2m.

Extra luokillakin on paljon paremmat palkinnot kuin esim. tämän vuoden Ladoga Trophyssä!! Puhumattakaan sitten muista luokista.
Tuonkin kokoiselle ajopelille kyllä löytyy riittävän leveitä reittejä, ja jos ei muuten onnistu järjestää tarpeeksi puuhaa kuorma-autoille niin laitetaan niille pakolliseksi ja ensimmäiseksi rastiksi se 200 pojon rasti:=).

Rekisteröimätön 25.07.2009 20:55

Palkinnot
 
Olispa mukava tietää, et mitä palkintoja luokkien voittajille, kakkosille, kolmosille on luvassa. Vähän hämärää yleensäkkin nuo palkinnot, kun ei etukäteen voi ilmoitella. Joka pirun pilkkikilpailussakin on palkinnot näyttävästi esillä etukäteen!!

TML 25.07.2009 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 578251)
Olispa mukava tietää, et mitä palkintoja luokkien voittajille, kakkosille, kolmosille on luvassa. Vähän hämärää yleensäkkin nuo palkinnot, kun ei etukäteen voi ilmoitella. Joka pirun pilkkikilpailussakin on palkinnot näyttävästi esillä etukäteen!!

No mitäs meillä on muina vuosina ollut, vai tarkoitatko että meillä on ollut huonot palkinnot?????

LaaLaa 25.07.2009 21:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 578251)
Olispa mukava tietää, et mitä palkintoja luokkien voittajille, kakkosille, kolmosille on luvassa. Vähän hämärää yleensäkkin nuo palkinnot, kun ei etukäteen voi ilmoitella. Joka pirun pilkkikilpailussakin on palkinnot näyttävästi esillä etukäteen!!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 578256)
No mitäs meillä on muina vuosina ollut, vai tarkoitatko että meillä on ollut huonot palkinnot?????

:DMites minusta tuntuu että tiimit joilla palkintopallille on asiaa eivät aja palkintojen takia, vai mitä mieltä rekisteröimätön on asiasta, meinaatko olla palkinnoilla ja missä luokassa?

TML:n palkinnot taitaa olla siitä "huonot", että asettavat ehkä paineita muille kilpailuille;)

Edittinä sen verran muistelua takavuosilta, että tietysti jos sponsorit ovat palkintoja antaneet, niin olisi hyvä jos ne päätyisivät kilpailijoille jossainvaiheessa.

Rekisteröimätön 25.07.2009 22:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 578256)
No mitäs meillä on muina vuosina ollut, vai tarkoitatko että meillä on ollut huonot palkinnot?????

Tarkoitin yleensäkkin suunnistuskisojen palkintoja, siis miks niitä ei voi laittaa jo kilpailukutsuun? Olishan siinä ainakin itselleni kiihoketta kisata tosissaan, jos sittä voitosta varmuudella jotain arvotavaraa olis luvassa. Olen yllätyspalkintoja saanutkin, mut kun ne on tullut kisan jälkeen "yllätyksenä". Varmaan ko. kisassa on kovat palkinnot, siks oliskin mukava tietää ne jo etukäteen. Vai onko se niin, et katsotaan paljonko tulee kisaajia (maksajia) ja päätetään vasta sitten?

Pakko kysellä nyybinä, kun saattaapi joku vedellä palkokasveja...

TML 26.07.2009 08:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 578281)
Tarkoitin yleensäkkin suunnistuskisojen palkintoja, siis miks niitä ei voi laittaa jo kilpailukutsuun? Olishan siinä ainakin itselleni kiihoketta kisata tosissaan, jos sittä voitosta varmuudella jotain arvotavaraa olis luvassa. Olen yllätyspalkintoja saanutkin, mut kun ne on tullut kisan jälkeen "yllätyksenä". Varmaan ko. kisassa on kovat palkinnot, siks oliskin mukava tietää ne jo etukäteen. Vai onko se niin, et katsotaan paljonko tulee kisaajia (maksajia) ja päätetään vasta sitten?

Pakko kysellä nyybinä, kun saattaapi joku vedellä palkokasveja...

Palkintoina vinssejä, tunkkeja, vanteita ym. alan harrastajille käypäistä tavaraa. Periaate on että mitä enemmän luokassaan on asallistujia sitä paremmat ovat ko. luokan palkinnot. Jokos alan mihin pyttyyn kaiverruttamaan nimeäsi???

Rekisteröimätön 26.07.2009 09:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 578315)
Palkintoina vinssejä, tunkkeja, vanteita ym. alan harrastajille käypäistä tavaraa. Periaate on että mitä enemmän luokassaan on asallistujia sitä paremmat ovat ko. luokan palkinnot. Jokos alan mihin pyttyyn kaiverruttamaan nimeäsi???

Mahtava asenne kilpailun johtajalla!

Kiitos, mutta pidäppä tunkkis, kun et osaa asiallista vastausta antaa asialliseen kysymykseen.

TML 26.07.2009 09:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 578327)
Mahtava asenne kilpailun johtajalla!

Kiitos, mutta pidäppä tunkkis, kun et osaa asiallista vastausta antaa asialliseen kysymykseen.

Mikäs nyybiä nyt repii??? Eikö vastaus muka ollut asiallinen?? Jatkappa keskustelua omalla nimimerkilläsi äläkä nyybinä!

Rekisteröimätön 26.07.2009 10:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 578331)
Mikäs nyybiä nyt repii??? Eikö vastaus muka ollut asiallinen?? Jatkappa keskustelua omalla nimimerkilläsi äläkä nyybinä!

Jep, ilman viimeistä kommenttiahan se olis ollutkin oikein asiallinen vastaus.

Mylppy 26.07.2009 11:27

Palkintojen arvoista kilpailuissa
 
Näin jotain yleisesti palkinnoista tietävänä, niin yleensä kilpailuissa on sumplittu palkintojen arvoja ihan vasta kilpailua edeltävänä päivänä juurikin osannottajamäärän mukaan. Muutenkin aika vaikea on sanoa palkinnoista etukäteen, kun monesti selviää vasta juuri ennen kilpailua esimerkiksi mitä sponsoreilta saadaan ja sitten joskus jopa kilpailun ollessa käynnissä on haettu läheisistä varaosamyymälöistä tms.lisää palkintoja, jotta saadaan jotkin järkevät palkintojenarvot.

Tämän lisäksi sitten yrittää pitää huolta, että jokaisessa normi luokassa on samanarvoiset palkinnot, vaikka saattavat fyysisesti ollakin erilaisia. Välillä on arvottukin mille luokalle menee erilainen palkinto.

Bonuspalkinnot nyt jaetaan yleensä sille kenestä kuuluu kilpailunaikana eniten hauskoja juttuja tai tulee hyvää palautetta. Tämän takia olisi aina ihan mukava kuulla kilpailutoimistoissakin mitä maastossa on tapahtunut. Joltain tiimeiltä on tullut ihan suoraankin kehuja toisista tiimeistä, että olisi palkitsemisen arvoinen juttu esimerkiksi jokin apu ja on sitä näiden perusteella joskus boonuspalkintoakin jaettu, tiedä vaikka juurikin anonyyminä kirjoitaneelle:) Aina sieltä nousee jokin tapaus esiin ja toisaalta varmasti jokin tunnustuksen arvoinen asia jää ikäväkyllä huomaamattakin.

Kuitenkin melkein kilpailussa kuin kilpailussa voidaan ajatella, että kolmospalkinto on vähintään osannottomaksun suuruinen, kakkossija 2-3x osannottomaksu ja ykkönen sitten 3-5x osannottomaksu. Tuolle skaalalle on aikatarkkaan menneissä kilpailuissa palkintojen arvot sijoittuneet. Tietysti jos kilpailumaksuun kuuluu jotain huppareita tai muuta josta on rahaa jouduttu maksamaan, niin se suoraan sitten noita arvoja vähentää ja muutenkin kilpailuiden kulut tietysti vaikuttavat palkintojen arvoihin. Ja tietenkin pitää muistaa, että järjestäville seuroille myöskin pitää jäädä kohtuullinen vaivanpalkka.

Rekisteröimätön 26.07.2009 12:36

Kiitos Kalle asiallisesta vastauksesta, selvis sekin asia keralla, ilman turhia länkhätyksiä :) Kiitos muutenkin erittäin asiallisesta toiminnasta kilpailuiden eteen, oikeestaan seuraava yllätyspalkinto vois olla vaikka sinulle!!

T: edelleen Nyybi kilpailija :)

VooDoo Jeep 28.07.2009 18:54

Mnikäs laista maastoa on tarjolla ? onko suurin osa rasteista laitettu pehmeelle maaperälle eli upotusta tarjolla ?

Rekisteröimätön 28.07.2009 20:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 578921)
Mnikäs laista maastoa on tarjolla ? onko suurin osa rasteista laitettu pehmeelle maaperälle eli upotusta tarjolla ?


Huhut kertoo että lekentaariset "PUUKON VELJEKSET" on tehny vähä (luo paljon ovat sen verta hulluja) maansiirto töitä maillansa???? sadettakin ollu viimeaikoina reippaasti voi olla jonku lainen jorpakko???

ärjy 28.07.2009 20:19

maasto
 
samanlaista kuin edellisvuosinakin. kovaa ja pehmeää:)

jappe 28.07.2009 23:23

Appariksi
 
Lähe VooDoo appariksi jos ahistaa.

rtsy 29.07.2009 10:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 578947)
Huhut kertoo että lekentaariset "PUUKON VELJEKSET" on tehny vähä (luo paljon ovat sen verta hulluja) maansiirto töitä maillansa???? sadettakin ollu viimeaikoina reippaasti voi olla jonku lainen jorpakko???


Artun kanssa nyt vähän on maita enimmäkseen tasailtu, voip siellä nyt pientä epätasasuutta olla, kun on vanhassa moottorilapiossa nivelten kohilla pientä väljyyttä

farmari 30.07.2009 05:44

Jos nyt on muita tulossa kuorma-autoluokkaan huutakaa hep! Saattas tarttia vaikka vinssailuapuja.

Onko 200 pisteen rastilla kiinteää pohjaa ja missä syvyydessä se menee? Ja onko siellä vetopisteitä, joista pääsee eteen/takaisin?

Patu925 30.07.2009 07:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmari (Viesti 579299)
Jos nyt on muita tulossa kuorma-autoluokkaan huutakaa hep! Saattas tarttia vaikka vinssailuapuja.

Onko 200 pisteen rastilla kiinteää pohjaa ja missä syvyydessä se menee? Ja onko siellä vetopisteitä, joista pääsee eteen/takaisin?

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=35354

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 388949)
olin kanssa kattelemassa tolla 200 pisteen rastilla, oulun susuki porukka haki jytyn jälkeen rastin ajamalla. samoin jare&vellu ja vitikainen lj 70 sillä , yhtään porttaali/ proto autoa en nähny rastilla.


Helppo ? nakki... :D

TML 31.07.2009 11:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmari (Viesti 579299)
Jos nyt on muita tulossa kuorma-autoluokkaan huutakaa hep! Saattas tarttia vaikka vinssailuapuja.

Onko 200 pisteen rastilla kiinteää pohjaa ja missä syvyydessä se menee? Ja onko siellä vetopisteitä, joista pääsee eteen/takaisin?


Sinne pääsy voi olla protolla aika vaikeaa koska välillä on paljon erittäin syviä ojia mutta ehkäpä ruohosuo olisi parempi protolle jos vain vinssit toimii. Mutaa noin 2 m ja kova pohja ja 20 m matkalla 5 rastia ja noin 350 pistettä saaliina! Saattaa alkaa olemaan aika monelle lähes vastustamaton houkutus, rastin nimikin on Farmarin erikoinen:=)

Joske 31.07.2009 11:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 579554)
rastin nimikin on Farmarin erikoinen:=)

Kevyttä vihjailua/houkuttelua, jopa kalastelua?? ;) :D

jakenbj 31.07.2009 12:42

Eipä taida farmaria paljoa tarvia yllyttää....

88 31.07.2009 16:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 579554)
Sinne pääsy voi olla protolla aika vaikeaa koska välillä on paljon erittäin syviä ojia mutta ehkäpä ruohosuo olisi parempi protolle jos vain vinssit toimii. Mutaa noin 2 m ja kova pohja ja 20 m matkalla 5 rastia ja noin 350 pistettä saaliina! Saattaa alkaa olemaan aika monelle lähes vastustamaton houkutus, rastin nimikin on Farmarin erikoinen:=)

Mä luulin että ei tarttis suskaa enää upottaa sinne ruohosuolle. Voi olla silti
että ei mennä sinne. Esa potee vielä suomyrkytyksen jälkitauteja.

Arska-tehtaalta 31.07.2009 16:37

Noilla muuttuvan maaston rasteilla vois joskus koittaa, et niillä ois sallitut noutoajat esim. 6h per luokka(O-S-M-P)?
Kun pikkupyöräset ois ensiks sotkenu 18h aluetta ni ois protoillakin haastetta :D

Tietty joskus maasto voi olennaisesti helpottuakkin, mut...

VooDoo Jeep 31.07.2009 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 579034)
Lähe VooDoo appariksi jos ahistaa.

Jaa että oltais niinkuin vuoroin vieraissa? Mikäs paikka olis vapaana?:D

ärjy 02.08.2009 19:37

rasteja viety
 
alkaa heti olemaan rastit paikallaan. luvassa on koskematontakin maastoa. ja joku oli halunnut kovan maan vaikeita rasteja..? niitä löytyy, jos vaan uskaltaa hakea....:)

ps: alkaa olemaan viimeisiä päiviä ilmoittautua..

VooDoo Jeep 02.08.2009 20:18

1 Liiteet
Omalla autolla taitaa jäädä väliin nää karkelot kun meni yoke ja tukivarrenhelat rikki kulmakorvessa
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1249236956
osat joutuu tilaa jenkeistä eikä oo varmuutta että kerkeekö tulee:o

TML 02.08.2009 20:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 580055)
Omalla autolla taitaa jäädä väliin nää karkelot kun meni yoke ja tukivarrenhelat rikki kulmakorvessa
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1249236956
osat joutuu tilaa jenkeistä eikä oo varmuutta että kerkeekö tulee:o

Kannattaa tulla, tehtiin aivan sinua varten paljon ja vaativia kalliokikkailu rasteja. 2 päivää olen jo kierrellyt kaiken maailman kivikoita Puukon veljesten kanssa ja kuunnellut hurjia kalajuttuja. Oli nuorimmainen veljeksistä keksinyt kaljapäissään lähteä uistelemaan mutta kun oli niin suuri vapa ja uistin ettei tavallinen vene ollut kuulemma kunnolla jaksanut pinnalla pysyä niin oli perhana keksinyt että Paalasmaan lossilla se varmaan onnistuisi ja tuumasta toimeen. Muutaman edestakaisen lossimatkan eli siis uistelureissun seurauksena oli saaliina ollut noin 4 kg tappajahauki:;=)

Byrocrat 02.08.2009 21:03

Japelle kartturiksi
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep (Viesti 580055)
Omalla autolla taitaa jäädä väliin nää karkelot kun meni yoke ja tukivarrenhelat rikki kulmakorvessa
osat joutuu tilaa jenkeistä eikä oo varmuutta että kerkeekö tulee:o

No nythän sä pääset sitten Japelle kartturiks/vinssiapinaks :D
Inholrealisti

VooDoo Jeep 02.08.2009 21:33

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 580077)
No nythän sä pääset sitten Japelle kartturiks/vinssiapinaks :D
Inholrealisti

Vai antaisko Jappe mulle kuskin paikan kun kerran tokas tuolla askolassa mulle että on tää apparin homma paljon helpompaa kuin kuskin:D

Huomenna täytyy kysästä jenkki pojilta että kauan kestää osien toimitus ja löytyykö niiltä hyllystä osat
Tukivarsista meni helat

Ja kun soitin Timolle jäi jotenkin sellanen käsitys että nyt tehää kallio rasteja lisää joka on erittäin hieno homma:D
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1249241696

puukko_3 03.08.2009 21:51

rantsilla
 
rantsilla tapahtuu:


http://www.youtube.com/watch?v=uMJcH...eature=related

ärjy 03.08.2009 21:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja puukko_3 (Viesti 580392)

arttu perkkule. elä mää sotkemaan toisten topic:eja:)

Topi1982 04.08.2009 18:01

Katsastus TML Trophyssa
 
Tarkastettavat Kohteet:
Kaaret
Valot
Renkaat
Turvavyöt
Jarrut
Sammutin
Ensiapulaukku
Asiapaperit
Vetopisteet
Levikkeet
Öljyvuodot

Kaaret oltava oikeasti hyvät Puukon veljesten hullujen(= vaarallisten) rastien takia.
Valot vähintään liikennekelpoiset.
Renkaat mitataan.
Turvavyöt kaikille auton istumapaikoille.
Jarrut testataan.
Sammuttimen tarkastuspäivämäärä syynätään (kun ostatte halpistuotteita voi käyttöpäivä olla jo historiaa)
Ensiapulaukkua tarvitseva toivoo, ettei se ole vanha vettynyt paska, josta ei löydy mitään apua.
Asiapaperit ja auton vastaavuus tarkastetaan.
Vetopisteiden kuntoon kiinnitetään runsaasti huomiota, koska Puukot ovat maahanmuuttajia apuna käyttäen asentaneet rasteja paikkoihin, joista autoja joudutaan vetämään kaivinkoneella kuivalle maalle.
Levikkeet tsiikataan ja renkaisiin verrataan.
Öljyvuodot ovat luonnolle vaarallisia ja siksi tuomittavia.
Yleistä tarkistusta, joissa viime vuonna havaittiin säälittäviä kötöksiä:
Isokumisissa voblaavissa (tai pienemmissäkään) autoissa on turha tulla tarjoamaan hitsattuja ohjauksen varsistoja oman ja muiden turvallisuuden takia.
Vetopisteinä ei hyväksytä sotilasvyötä puskurin ympärille kieputettuna.
Sammuttimen vanhentunutta tarkistusmerkintää ei kannata itse tussilla korjailla.
Vaihdelaatikot ym. voimansiirtolaitteet tulee kiinnittää muuten kuin sidontaliinoilla.
Kuljettajan ei kannata haista kaljalle, eikä muidenkaan niin tulisi autokilpailussa tehdä.
Kaikkin em. tarkistuskohteisiin löytyy säännöistä määräykset, joita noudatetaan.
Tervetuloa Juukaan katsatettavaksi ja hyväksytyt uppoamaan ja muutenkin kokemaan off roadin parhaita puolia!:rolleyes:
Jyrki ja muut katsastajat

farmari 04.08.2009 23:04

Tarkista sitten ettei kukaan vie vahingossakaan tippaakaan maitoa mukanaan, sehän vasta ympäristömyrkky onkin. Öljy ei sen rinnalla ole juuri mitään, sillä sitähän luonnosta imetäänkin.
Mun autossa on katuliikenteen ja ralliyhteisöjen hyväksymät vyöt mukana varmaan tavaratilassa. Niitä ei katsastusihmiset kaipaa historic autoissa. Ei tulisi kaivata sielläkään.

mikjus 05.08.2009 09:12

Piiterin mökit on kaikki varattu ja jo ilmeisesti vuosi sitten. Nyt on suurena ongelmana majoitus. Uhkaa jäädä kisa välistä kun ei kattoa pään päälle joka olisi suotavaa jo taukoakin ajatellen. Oliskohan jossain lähellä vielä jotain tarjolla? Tai kunhan vaan joku lato olis jossa katto päällä. Ainakin 6 äijää pitäs saada majotettua. Teltat olis tietty viel yks vaihtis mut hitto jos tulee vaik vettä koko päivän.

ärjy 05.08.2009 12:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikjus (Viesti 580699)
Piiterin mökit on kaikki varattu ja jo ilmeisesti vuosi sitten. Nyt on suurena ongelmana majoitus. Uhkaa jäädä kisa välistä kun ei kattoa pään päälle joka olisi suotavaa jo taukoakin ajatellen. Oliskohan jossain lähellä vielä jotain tarjolla? Tai kunhan vaan joku lato olis jossa katto päällä. Ainakin 6 äijää pitäs saada majotettua. Teltat olis tietty viel yks vaihtis mut hitto jos tulee vaik vettä koko päivän.

soittakaapa timolle. sillä taisi olla tiedossa joku metsästys maja..
niin ja paalasmaan mökit on aika lähellä. kolinportin omistajilla on kans vuokramökkejä.http://www.suomen118.fi/yrityshakemi...tamokit/15755/ . juuan kunnalla on kans näköjään mökkejä, http://www.juuka.fi/fi/cfmldocs/menu_oikea.cfm?ID=370
tuommoinen löytyi kans, http://www.juuka.fi/fi/cfmldocs/menu_oikea.cfm?ID=369
ja tietysti petra http://www.02.fi/tuotteet-ja-palvelu...vintola+Petra/

ja vielä yks. http://www.isokarhu.net/index.php?op...d=18&Itemid=46

mikjus 05.08.2009 20:50

Juu kiitoksen TiMolLe. Mökkihomma hoidossa. Nyt täytyy vaan ilmoittautuu ja sassiin.

Eetza 05.08.2009 21:23

Upeeta saa**na... hetken pelkäsin et ei lähettäiskään... ? Se Farmarin erikoinen (rasti) kuulosti hyvälle... :)

_hornet_ 05.08.2009 22:28

saako täältä jopa palkintojakin??
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 578335)
Jep, ilman viimeistä kommenttiahan se olis ollutkin oikein asiallinen vastaus.

minusta tuntuu että paras palkinto on pitää hauskaa ja nauttia lajista.. ei tätä harrastusta kannata pilata ajamalla veren maku suussa vai?? tehas tiimejä alakas tulla pian jos liian hyvät palkinnot olis :) onhan näissä kisoissa kumminkin kaikilla mahollisuus vielä voittaa vaikka arvontojen kautta :) jos muuten ei vehkeet tai taidot riitä kovempien voittamiseen.. miksi muuten saa etes kommentoida ilman nimimerkkiä????

Rekisteröimätön 06.08.2009 08:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _hornet_ (Viesti 580853)
miksi muuten saa etes kommentoida ilman nimimerkkiä????


Siksi varmaan, että kaupalliset suhteet ei katkea. Pikku ärinä ei oo niin pahaa kuin pisneksen loppuminen puolin ja toisin.

ärjy 06.08.2009 16:40

ei taida tulla ruuhkaa metsiin:) 68 ilmoittautunutta.

puukko_3 06.08.2009 21:52

petzkle!!!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 580990)
ei taida tulla ruuhkaa metsiin:) 68 ilmoittautunutta.

kuuhkutayhdeksänpäs!:p

Rekisteröimätön 07.08.2009 06:09

Mites kuorkit?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 580990)
ei taida tulla ruuhkaa metsiin:) 68 ilmoittautunutta.

Näkyykös jostain ilmoittautuneet kuorma-autot?

ärjy 07.08.2009 10:10

kuormaautot
 
ei taida näkyä missään mut viimeks kun oli puhetta, niin niitä oli yksi tulossa.. aika varma sijoitus....:)

Siperianlutikka 07.08.2009 10:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 581221)
ei taida näkyä missään mut viimeks kun oli puhetta, niin niitä oli yksi tulossa.. aika varma sijoitus....:)

jee farmarin kaa varma voitto

ärjy 07.08.2009 12:44

meinasiko kuinka moni jälki ilmoittautua? arttu rupesi tuossa vaan hikoilemaan, kun kuuli et tulee vaan 69 autoa. kuulemma se tykki hankala kuljettaa, olis ollut helpompi pitää se vaan yhdellä plantaasilla:) ku se meni meidän pollenkin tukehduttaan styroksiin niin ei voi silläkään siirrellä. pertskele!

farmari 07.08.2009 20:16

Jaha, se on sitten notta hyvä etten vielä tehny niitä paripyörien kiinnikkeitä valmiiksi ja tiputan ne vararenkaatkin kyydistä, jos ei vastusta löydy. Ajellaan turisteina sitte. Mutta sain senverran intoa tehä omaksi turvaksi ja katsastajan iloksi ne turvavyöt, jotka on mukana roikkunutkin ainakin vuoden.

Topi1982 08.08.2009 11:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja farmari (Viesti 581361)
Mutta sain senverran intoa tehä omaksi turvaksi ja katsastajan iloksi ne turvavyöt, jotka on mukana roikkunutkin ainakin vuoden.

Ethän sie hölömö oo, kuka se sano?
Jyrki

Rekisteröimätön 09.08.2009 17:39

mönkijä luokkaan vailla toista kuskia?
 
TML KISAAN OSALLISTUS 1 CROSSI MÖNKIJÄ TIELIIKENNE JOKA TARTEIS KAVERIKSI TIELIIKENNE MÖNKIJÄN+ KUSKIN.

IHAN SAMA ONKO NELIVETO TAI CROSSI KUHAN SAIS PARIN.ILMOTTAA VOI KISA TOIMISTOON TAI TÄLLE PALSTALLE

Rekisteröimätön 09.08.2009 17:50

ASUNTOAUTO VUOKRALLE TML KISAAN
 
4 HENKEÄ YÖPYY HYVIN REKISTERÖITY 8 HENGELLE PUH 0400-274576

Korhos Make 10.08.2009 20:38

Miten on
 
Voiko ekan jakson jälkeen kuvat palauttaa muistitikulla (ohjeissa kameran muistikortilla). Tänään vaan kyselin omaan Olympus kameraan korttia joka oli hinnaltaan 48 ekee, sais noita tikkuja varmaan kolme tolla hinnalla.:confused:

MotorPsycho 10.08.2009 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Korhos Make (Viesti 582020)
Voiko ekan jakson jälkeen kuvat palauttaa muistitikulla (ohjeissa kameran muistikortilla). Tänään vaan kyselin omaan Olympus kameraan korttia joka oli hinnaltaan 48 ekee, sais noita tikkuja varmaan kolme tolla hinnalla.:confused:

samaa mietittiin mekin et olisi helpompi meillekkin.

Repro 10.08.2009 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Korhos Make (Viesti 582020)
Voiko ekan jakson jälkeen kuvat palauttaa muistitikulla (ohjeissa kameran muistikortilla). Tänään vaan kyselin omaan Olympus kameraan korttia joka oli hinnaltaan 48 ekee, sais noita tikkuja varmaan kolme tolla hinnalla.:confused:

Epäilisin että ei, siinä jää mahdollisuus manipulaatiolle.:(
Vaikkei sellaista kukaan tekisikään.

juhoke 10.08.2009 21:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Korhos Make (Viesti 582020)
Voiko ekan jakson jälkeen kuvat palauttaa muistitikulla (ohjeissa kameran muistikortilla). Tänään vaan kyselin omaan Olympus kameraan korttia joka oli hinnaltaan 48 ekee, sais noita tikkuja varmaan kolme tolla hinnalla.:confused:

tuolla on
http://www.supermania.fi/verkkokaupp...t-c-70_78.html tuol 1gt 15e ja 2gt 19e

Tojo4wd 10.08.2009 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 582033)
Epäilisin että ei, siinä jää mahdollisuus manipulaatiolle.:(
Vaikkei sellaista kukaan tekisikään.

Jos toi on syy niin voihan ne kuvat siirtää välillä tietokoneeseen ja sieltä takaisin kameranmuistikortillekin .:D

Voihan niitä vaikka varoiks säilyttää tietokoneessakin kisan aikana niin ei kameran korkatessa kaikki häviä.
Vai onko kielletty.:confused:

offroadjouni 10.08.2009 22:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 582045)
Jos toi on syy niin voihan ne kuvat siirtää välillä tietokoneeseen ja sieltä takaisin kameranmuistikortillekin .:D

Voihan niitä vaikka varoiks säilyttää tietokoneessakin kisan aikana niin ei kameran korkatessa kaikki häviä.
Vai onko kielletty.:confused:

Eipä sitä ole missään kielletty. Eiköhän USB-tikku kelpaa palautustilanteessa - jos ei jostain syystä kelpaisi niin sirtää tosiaan USBilta takaisin kortille ennen palautusta.

farmari 11.08.2009 08:02

Ei ole kyllä aikomustakaan ostaa toista muistikorttia, kun ostin yhden kerralla riittävän. Tyhjennän kortin siinä välissä ja jatkan kuvaamista samalla kortilla. Tietokonetta ei kyllä vieläkään ole, kun on jumittanut tulliin. Saatanan pyrokraatit.

Mylppy 11.08.2009 08:41

Kuvat voi palautaa ihan hyvin usb-tikulla, kuten säännötkin sallivat. Tärkeintä on ettei samoja kuvia kahteen kertaan palauteta.

TML 11.08.2009 13:28

Ruokailusta
 
Kilpailukeskuksessa on ennakkotiedoista poiketen myös lounasruokaa tarjolla lauantaina klo.11-15 . Listalla spaghettia ja jauhelihakastiketta sekä juomat ja leivät kilpailija ystävälliseen hintaan 6,50

TML 11.08.2009 19:58

Takaluukku
 
Tärkeä ilmoitus kilpailijoille! Tulemme kieltämään takaluukun käytön rastien ottamisessa tässä kilpailussa. Perusteluna rastien vaikeusasteen pitäminen samana kaikille kilpailijoille. Luukku saa olla auki että rekisterinumero näkyy mutta kosketus on oltava autoon ei luukkuun!

jappe 11.08.2009 21:29

Kakkosapparia hakusessa
 
Juuri kun olin tehnyt kelluvan rullattavan takaluukun :)

Mutta kakkosapparin paikka olisi vapaana Rodeo Drive Jeeppiin. Vaatimuksena reipas urheiluhenki. Jos sukat kastuu, ei jäädä niitä nuotiolle kuivattelemaan ja eväät syödään vauhdissa. Pääkaupunkiseudulta kyyti seuraavasti. Torstaina lähtö noin 18:00 ja yöpyminen Savonlinnassa. Sunnuntaina yöpyminen Savonlinnassa ja paluu maanantaina. Mutta jos omin voimin tulee paikalle, niin riittää kun ehtii kyytiin. Jos sataa, silloin kastutaan.

Savonlinnassa nukkumispaikka huvilassa. Kisapaikalla autossa tai sen alla. Itse nukun Jeepin alla makuupussisa. (Parempi Jeepin alla kuin tossun alla. Vanha offiviidakon sanonta)

Kuva jos auto ei ole tuttu.
http://forums.offipalsta.com/attachm...4&d=1241371593

baxxter 11.08.2009 22:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TML (Viesti 582259)
Tärkeä ilmoitus kilpailijoille! Tulemme kieltämään takaluukun käytön rastien ottamisessa tässä kilpailussa. Perusteluna rastien vaikeusasteen pitäminen samana kaikille kilpailijoille. Luukku saa olla auki että rekisterinumero näkyy mutta kosketus on oltava autoon ei luukkuun!

Hyvä päätös, toivottavasti tulee tavaksi :D
Entäs saako avatusta konepellistä ottaa kiinni ja poimia rastin? Ei kait kenelläkään ole vielä eteenpäin aukeavaa konepeltiä..

Jari 11.08.2009 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jappe (Viesti 582295)
Itse nukun Jeepin alla makuupussisa. (Parempi Jeepin alla kuin tossun alla. Vanha offiviidakon sanonta)


Oikea asenne.
iso peukku tuosta

Rekisteröimätön 11.08.2009 23:20

Koskeeko tuo myös takaovia ja muita auton perästä ulospäin kääntyviä ulokkeita

Viipo 11.08.2009 23:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 582324)
Koskeeko tuo myös takaovia ja muita auton perästä ulospäin kääntyviä ulokkeita

Toi on kyllä aika yksiselitteinen pykälä kaikkea perästä avautuvaa kohtaan. Eli lapasta pitää viruttaa autoon asti...

Rekisteröimätön 12.08.2009 09:27

saako lyhytperäiset autot tästä jotain hyvitystä? Vrt; hj vastaan lj. Hj:n rastimiehen käsi saa olla parikytä senttii lyhkäisempi.

LaaLaa 12.08.2009 09:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 582363)
saako lyhytperäiset autot tästä jotain hyvitystä? Vrt; hj vastaan lj. Hj:n rastimiehen käsi saa olla parikytä senttii lyhkäisempi.

Hyvää huumoria:p

Rekisteröimätön 12.08.2009 12:41

Hyvä hyvä että kielletään toi luukkujen käyttö ja kun tohon lisätään vielä ketjun käyttö niin rupee asiat olee kohallaan .

Rak 12.08.2009 12:55

Jos unohdetaan omatekoiset luukut niin rastien vaikeusasteen pitämiseksi samana joudutaan varmaan jossain vaiheessa ottamaan käyttöön standartoitu suunnistusauto....

Eli minun mieli on se että ainakin alkuperäiset luukut pitäis olla käytössä, koska ei ole mitään tietyn auton käyttöpakkoa vaan jokainen(tietääkseni) saa itse valita millä kisoja ajaa.

Se pitkäluukkuinen auto voi olla huonompi jollain muulla rastilla, siihenkin pitäis tällä logiikalla saada tasoitusta?

Niin, en ole tulossa tähän kisaan, ei liity mitenkään aiheeseen.

88 12.08.2009 13:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 582311)
Hyvä päätös, toivottavasti tulee tavaksi :D
Entäs saako avatusta konepellistä ottaa kiinni ja poimia rastin? Ei kait kenelläkään ole vielä eteenpäin aukeavaa konepeltiä..

Hullujen Haamujen MiniMoggi jos on orkkis luukku. Muistaakseni etureunasta
saranoitu Minissä.

Rekisteröimätön 12.08.2009 13:48

minin konepelti
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88 (Viesti 582413)
Hullujen Haamujen MiniMoggi jos on orkkis luukku. Muistaakseni etureunasta
saranoitu Minissä.

Kyllä Minin konepelti originaalina aukeaa sieltä tuulilasin päästä. Muistakaa vaan Timo Mäkistä ajamassa Neste-rallya luukku auki: http://www.timppa.se/mini/webb/timo_makinen_rally.jpg

Rekisteröimätön 12.08.2009 14:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 582422)
Kyllä Minin konepelti originaalina aukeaa sieltä tuulilasin päästä. Muistakaa vaan Timo Mäkistä ajamassa Neste-rallya luukku auki: http://www.timppa.se/mini/webb/timo_makinen_rally.jpg

puhutaaki mogista eikä ministä...

Patu925 12.08.2009 14:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 582311)
Hyvä päätös, toivottavasti tulee tavaksi :D
Entäs saako avatusta konepellistä ottaa kiinni ja poimia rastin? Ei kait kenelläkään ole vielä eteenpäin aukeavaa konepeltiä..

Meikäläisen ajoneuvossa VAKIOVARUSTE... :D:D Eli pitänee ottaa se tuulihaka irti..:rolleyes:

sutsuki410 12.08.2009 17:29

jaaha auto alkais olemaan iskus ja huomen aamulla suunta kohti juukaa. otetaan vähä niinku varaslähtö :D


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).