![]() |
ex porttaali hilux ...."porttaalit takas "....
2 Liiteet
pikkasen moottori päivitystä hiluksiin tää on siis 3.0 turbo-diesel kotoisin 4-juoksijasta käy r151 loottaan kiinni.(LJ ja 3.0 turbo runnerin)
mm erillinen alipaine pumppu, ratas vetonen ohjaustehostin,älytön vääntö alhaalta, (vauhtipyörä 2x bj:n vauhtipyörän koko.) voimaa pitäs löytyä kun edellisessa vastaavassa (4-runner)oli pyörä teho 160hv ja 410nm välijäähyllä ja ahtojen nostolla. |
Mahtuko viskoropeli viritys?
|
kyllä se sinne mahtu ja syyläriinkin on tilaa sopivasti.
|
Joo
Tänään hyndattiin hiluxilla 38,5 boggerit alla ja konehuoneessa 2LT.... Meinas itku päästä kuin huonon koneen on jotota keksinytkään. Niin patalaiskaa ja hajoamiseen taipuvaa romumetallia ei oo keksittykkään ku toi... Onnex on nurkassa 1Kz-Te pata ja se asennetaan ehkä syksyllä paikoilleen kun ensin yritetään hajottaa lopullisesti toi huipputurpo 2LT kytkimineen.... tai sanoisinko pitsanpohjineen... No ton 2LT:n elinikä ei tarvi olla kuin yx Sallan safari alkaen 15.7 ja jos se jaksas siinä viikon kestää niin se riittää sen koneen käyttämisestä. Laitapa sitten tietoa mitä piti siirrellä ja minne kun oot saanu valmiiksi. |
2 Liiteet
kannattaa suosiolla siirtää kone laatikko pakettia n .5cm taaksepäin ite siirsin vain noin 1.5cm ja ahasta on syylärin edessä,
onneksi turakki pajan sorvimestarilla kävin teetättää hipo osia eilen niin ei tartte mitää sähkövatkain puhallinta laittaa syylärin taakse. |
1 Liiteet
syylärin sovittelua alavesi letkun paikkaa pitää muuttaa mut 17.7 tulee syyläri korjaaja oksanen takas lomilta
|
1 Liiteet
nyt on vääntö moottoria koe käytetty.
|
Saithan se sinäkin jotain aikaseksi;) Ja ens kuussa koeponnistamaan miten nopeasti taittuu venäjän siirtymät uusilla tehoilla, vai hä.
|
juu kyllä olis tarkoitus . ainakin suuria edistys askelia projektissa otettu. huomen jatkuu.
|
Tervetuloo tännekinpäin joskus testaamaan. Taisitkin joskus kivikkoakin kysellä, nyt löytys sellastakin reittiä :D
|
Jo tuli kiire kun tietyt päivämäärät tuli tietoon:D Se on ens reisulle otettava etuvetareita paljon matkaan jos väännöt vielkii paranee.
|
1 Liiteet
turhat anturit ja releet poistettu käytöstä samoin 50 metrii johtoja
elintärkeet vain käytössä eli -startin solenoidin johto -lämpötila -öljynpaine -sammutin solenoidi -laturin heräte -hehkutus napilla |
sama ku mulla,alkuperäinen piuha sarja heivattiin mäkeen ja tarvittavat piuhat tehtii itse ja hyvin on toiminnu jo varmaan kymmenen tuhannen kilsan verran!
|
2 Liiteet
uutta saapin laturia 130ampperia ja rellun ohjaustehostin pumppu(lähes kaikissa jenkeissä on kanssa samanlainen pumppu kuin relluissa)
laturi käy" pienellä" sovituksella siis siimapyörän sorvauksella17mm ja 4.2mm simmilevyllä ja isommilla kiinnitys pulteilla orkkis korvakkeeseen. tosin säätövarat jää orkkis kiinnityksillä pieniksi.n.5cm mutta riittäväksi. ohjaustehostinta pitää vielä asemoida mutta ilmastointilaitteen paikalla on tyhjä kolo sille, tavoitteena olis kevyt ohjaus saa nähä . |
paljos tuossa laturissa on mitta sisemmän hihnauran keskeltä takapäähän?
|
Eihän Joppa tästä vehkeestä osat oo käyny ees Mr.Sorvilla?? Ja perus joppa-Luks on tulossa... Etenee ehk' jos ei hajoa ekaks :D
|
Lainaus:
|
3 Liiteet
orkkis ratas pumppu ja tuleva iso runkoinen delphi-saginaw pumppu.
on kevyt käännellä nytten, hieman paineita nostin ja renkaat kääntyy kohtuu helpolla (melkein yhel sormel pyörittää ihan tyhjäkäynnillä). http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1253727524 |
päivitetään kahluusyvyys 170sentistä -195senttiin (riskiretki tulossa viimeks syvimmillään 185cm järven ylityksessä)
|
Mitäs kaikkea tämä kahluupäivitys sisälsi muuta kuin snorkkelia ylemmäs?
|
KUVIA!!! ja heti..
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
on siinä optio 2.5metriin sitä paitsi voi olla syvää RR09:lla ;) "normi asennossa" snorkkelinpää tulee auton katon keskelle samoin ilmanputsari joka on joku nissan-mitsupissi kotelossa.
joku tosin väitti että moottori ei sais ilmaa jos putsari on katolla.. no saa nähä. |
2 Liiteet
wilwood mekaaninen käsijarru satula turakkipaja spesiaali sovitus osilla hiluksin jakolaatikon perään.
täytyy laittaa normi käsijarru kahvalla( hj 61) jos sais enemmän voimaa jarrulle, orkkis sateenvarjokahvalla ei kuulemma saa tarpeeksi. |
2 Liiteet
aamulla aattelin että siirrän hiluksin nosturille.. no eipä jälleen kerran onni ollu suosiollinen ..ohjaustehostimen pumpun takaa alkoi
lentää sitä ihanaa punaista atf-öljyä , saginaw-delpi oli ottanut itseensä . jälki oli kuin teurastamossa punasta öljyy lattialla seinissä,katossa.. no ilta päivälle ei ollutkaan tekemisen puutetta yhdistelin chevy vanin ja rellu 19 pumpun hieman miedoimmilla (relluissa ja chevyissä siis samat pumput)paineilla näillä asetuksilla päästiin jo ulos pesemään auton konehuonetta öljystä :) |
onko nyt vakiopaineet pumpussa ja suurennetty reikä letkulähdössä?
|
Lainaus:
|
5/32" elikkä 3.96mm
http://westtexasoffroad.homestead.co...rsteering.html ja jos meinaat sylkyn laittaa, niin tuolla porailuohjeita: http://board.marlincrawler.com/index.php?topic=10579.0 |
Hörppäskö kone vettä vai mitenkä sait kiertokammen kieroksi?
|
Lainaus:
|
huohottimesta menee turpon päälle öljy, vaikka tyhjennät koneen seuraava satsi menee samantien männän päälle, ratkaisu on huohotin katolle . suosittelen.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
välijäähdytin on heitetty nyt paikalleen syöttöö lisätty . ahtopaineen säädin vielä huomenna niin luulis jo sutivan..
|
Hyvältä näyttää, vaikka kyllähän tuo suti jo torstainakin, mutta nyt jaksaa paremmin puskea venäjän puuta nurin ;)
|
Paljonko noi konehuoneen peitelevyt nostaa huippunopeutta?
|
oon laskenu jotaa 3-4 pitäs tulla.. tulee down forcee enemmän ;)
|
Onks levyjen tarkoitus estää lämmön karkaaminen konehuoneesta;)
|
Lainaus:
|
Ei kun siinä voi pitää apparit tölkkejä kun katsoo vierestä remonttia.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
kevennetty polykarbonaatti ikkunoilla melkein 10kg
|
Mikä huoltoluukku tuossa ikkunan alla on, kevennystä sekin?
|
Okei eli ei paina enään kun 1970kg. Tervetuloa vaan tonnikerhoon:D
|
5 Liiteet
juu elikkä pelkkien valokuvien perusteella olen nyt väsäämässä x-linkki systeemiiä jota jossain aussei on laiteltu.patrolleihin ja land cruisereihin
Joku enemmän insinööri vois arvostella onko 20mm rakenne teräs tarpeeks jytkyä? (1100mm x70mm) .nivel on 30mm akselia johon pronssi holkin laitoin väliin. sisä 30mm ulkopää 38mm ja syvyseen 25mm holkkii upotin sen. huomenna jatkuu. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70027 |
2 Liiteet
joustattelua evo 1 ja evo2 enemmän maavaraa
|
Aika hitekkiä. Paljon toi kanki painaa. Edessä tollanen vois olla jees.
|
2 Liiteet
älä ny evo 3 löyty hyllystä tehdas tekonen
|
1 Liiteet
Lainaus:
valmis. |
tänää testattu testiradalla ja joustoja löytyy lähinnä iskarit AIVAN llian lyhyet. ajo omituisuudet ei muuttunu mihinkään tiellä/kiihdytyksessä.
|
3 Liiteet
joustattelua. joustaa hyvin lähinnä iskarit rajoittaa.
|
Komeesti joustaa! X-linkki tais toimia just niiku pitää? Ei loppupeleissä kovin hankala homma ja hyöty sitäkin parempi.
|
1 Liiteet
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 425nm.
|
Lainaus:
|
Paljon oli ahtoo? Se 1.8 vai?
|
Nätti kanki, tarrat ja kaikki, kestää varmasti. Ehkäpä tuollaisen kevytperäisen Hiluxin alla kestää tuo tapin kiinnityskin, painavemman auton alla tuo saattaa ajan kanssa lähteä murtumaan irti. Edittiä: onhan tuossa enemmän lappua tukemassa mitä ekaks sain tihrusteltua.
Toimiva tsydeemi. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif 1KZ-T saatu myös peuhaamaan mukavasti. Onko oma ahdin vielä kuvioissa mukana? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Paljonkohan pakopainetta oli noilla 1.8 ahdoilla?
|
paljon :D
|
saattaa tollainen alipainoinen hiluksi liikahtaa noilla tehoilla jo mukavasti, komiat lukemat.
|
kaisse johonkin 10 sekunttiin menee 35" renkailla 0-100km. 626 mazdassa jäi ehkä 15% tehoreservistä käyttämättä tuon perässä kiihdyttäessä.
|
Lainaus:
Sillä vaan kun vakio autoihin tulee kummasti siellä paikassa reilusti enemmän tehoa kun tehas lupaa;) ;) |
Bb-motors
Siellähän nämä on mitattu.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
mikjussin 130hv bj 3.0-ic.... tapsan4x4 patrol3.3 superturbo-ic 150hv....ketolan liekkipatrolli 3.3 turbo-ic 100hv... |
Noi sun lukemat on siis jollain siirtorenkailla takapyöriltä 1.8 bar ahdoilla vakioturbolla (CT12b) cuulerin kanssa?
|
Lainaus:
mikjussin tehot mitattu 37" pokkereilla, tapsan 35" mt/r:llä ja juhoken 37" kalpokeilla (kaljut pokkerit :D) |
Lainaus:
Täs vielä yks x-linkki kuva http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65478 |
Lainaus:
Tuskin se penkki oikein optimistinen on noilla lukemilla? |
Lainaus:
voimansiirto hukkaa xx kw ja jotkut pyörät noin 5hv ainakin mulla sano että noi isot 33" pyörät hukkaa noin 5hv. eli jos menee sellasen penkiin joka arpoo kone tehoa, tulos on paljon suurempi.(etuveto manuaali hukkaa 15-16hv.) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
kyllähän se penkki mittaa sen voimansiirron ja renkaiden teho häviön. siinähän odotetaan kytkin pohjassa vauhdin hiipumista, ja kone laskee moottoritehon. kiihtyvyydestä ja vauhdin hiipumisesta.
|
Lainaus:
|
Nii joo, paljon onnea kannelle vakioturbon johdosta.
|
Lainaus:
isuzu mitattii penkissä joka ilmotti tehohäviöt ku piti saaha lappu moottoritehosta katastukseen. |
Käytin omaa käyttöautoa (Audi quattro) Oulun Tekun autolboratorion jarrudynossa. Se oli sellainen edulllinen dyno (n.250.000€) eli 4x hydraulinen mylly, joka kiinnitetään suoraan pulteilla pyörän napoihin kiinni. Sekin mylly ilmoittaa tietenkin vaan pyörätehon. Lehtosen Arto on se guru siellä, se on värkkäillyt aika paljon 4wd ralliautojen säätämisten parissa ja heillä on vakiintunut voimansiirron häviön määräksi 15%. Tässä ei tietenkään ole sitten vanteiden ja renkaiden massa mukana.
|
3 Liiteet
porttaalit takas alle 3-likillä ja ilmatikuilla..
wilwoodin satuloilla +15" vannekoko |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
tuliko millä jarrulevyillä ja mikä noiden jarrusatuloiden tuotenumero oli?
|
Hyvä Joppa! hyvältä näyttää ja tossa on HJ:N levyt, takasatulat 120-5094 etusatulat 120-5093 ilmeisesti.
|
joko olis kuvia koko autosta pornoaksuloilla?
|
saman näkönen tötterö se on kuin aina ennenki :D
|
Sivu luotu: 01:05 (GMT +2). |