Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   ex porttaali hilux ...."porttaalit takas ".... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60974)

toyota4x4 08.07.2009 09:15

ex porttaali hilux ...."porttaalit takas "....
 
2 Liiteet
pikkasen moottori päivitystä hiluksiin tää on siis 3.0 turbo-diesel kotoisin 4-juoksijasta käy r151 loottaan kiinni.(LJ ja 3.0 turbo runnerin)
mm erillinen alipaine pumppu, ratas vetonen ohjaustehostin,älytön vääntö alhaalta, (vauhtipyörä 2x bj:n vauhtipyörän koko.)
voimaa pitäs löytyä kun edellisessa vastaavassa (4-runner)oli pyörä teho 160hv ja 410nm välijäähyllä ja ahtojen nostolla.

mikjus 08.07.2009 10:55

Mahtuko viskoropeli viritys?

toyota4x4 08.07.2009 17:15

kyllä se sinne mahtu ja syyläriinkin on tilaa sopivasti.

SuurSyömäri 08.07.2009 20:05

Joo

Tänään hyndattiin hiluxilla 38,5 boggerit alla ja konehuoneessa 2LT.... Meinas itku päästä kuin huonon koneen on jotota keksinytkään. Niin patalaiskaa ja hajoamiseen taipuvaa romumetallia ei oo keksittykkään ku toi...

Onnex on nurkassa 1Kz-Te pata ja se asennetaan ehkä syksyllä paikoilleen kun ensin yritetään hajottaa lopullisesti toi huipputurpo 2LT kytkimineen.... tai sanoisinko pitsanpohjineen...

No ton 2LT:n elinikä ei tarvi olla kuin yx Sallan safari alkaen 15.7 ja jos se jaksas siinä viikon kestää niin se riittää sen koneen käyttämisestä.

Laitapa sitten tietoa mitä piti siirrellä ja minne kun oot saanu valmiiksi.

toyota4x4 08.07.2009 22:08

2 Liiteet
kannattaa suosiolla siirtää kone laatikko pakettia n .5cm taaksepäin ite siirsin vain noin 1.5cm ja ahasta on syylärin edessä,
onneksi turakki pajan sorvimestarilla kävin teetättää hipo osia eilen niin ei tartte mitää sähkövatkain puhallinta laittaa syylärin taakse.

toyota4x4 14.07.2009 21:33

1 Liiteet
syylärin sovittelua alavesi letkun paikkaa pitää muuttaa mut 17.7 tulee syyläri korjaaja oksanen takas lomilta

toyota4x4 15.09.2009 19:39

1 Liiteet
nyt on vääntö moottoria koe käytetty.

ugly_hj 15.09.2009 19:52

Saithan se sinäkin jotain aikaseksi;) Ja ens kuussa koeponnistamaan miten nopeasti taittuu venäjän siirtymät uusilla tehoilla, vai hä.

toyota4x4 15.09.2009 19:57

juu kyllä olis tarkoitus . ainakin suuria edistys askelia projektissa otettu. huomen jatkuu.

Jeeper 15.09.2009 21:16

Tervetuloo tännekinpäin joskus testaamaan. Taisitkin joskus kivikkoakin kysellä, nyt löytys sellastakin reittiä :D

mikjus 16.09.2009 13:47

Jo tuli kiire kun tietyt päivämäärät tuli tietoon:D Se on ens reisulle otettava etuvetareita paljon matkaan jos väännöt vielkii paranee.

toyota4x4 16.09.2009 19:33

1 Liiteet
turhat anturit ja releet poistettu käytöstä samoin 50 metrii johtoja

elintärkeet vain käytössä eli

-startin solenoidin johto
-lämpötila
-öljynpaine
-sammutin solenoidi
-laturin heräte
-hehkutus napilla

pulu 17.09.2009 05:28

sama ku mulla,alkuperäinen piuha sarja heivattiin mäkeen ja tarvittavat piuhat tehtii itse ja hyvin on toiminnu jo varmaan kymmenen tuhannen kilsan verran!

toyota4x4 18.09.2009 21:05

2 Liiteet
uutta saapin laturia 130ampperia ja rellun ohjaustehostin pumppu(lähes kaikissa jenkeissä on kanssa samanlainen pumppu kuin relluissa)

laturi käy" pienellä" sovituksella siis siimapyörän sorvauksella17mm ja 4.2mm simmilevyllä ja isommilla kiinnitys pulteilla orkkis korvakkeeseen. tosin säätövarat jää orkkis kiinnityksillä pieniksi.n.5cm mutta riittäväksi.
ohjaustehostinta pitää vielä asemoida mutta ilmastointilaitteen paikalla on tyhjä kolo sille, tavoitteena olis kevyt ohjaus saa nähä .

make-lj 18.09.2009 22:31

paljos tuossa laturissa on mitta sisemmän hihnauran keskeltä takapäähän?

Offipiru 20.09.2009 23:22

Eihän Joppa tästä vehkeestä osat oo käyny ees Mr.Sorvilla?? Ja perus joppa-Luks on tulossa... Etenee ehk' jos ei hajoa ekaks :D

toyota4x4 22.09.2009 21:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make-lj (Viesti 594112)
paljos tuossa laturissa on mitta sisemmän hihnauran keskeltä takapäähän?

hihnapyörän taakse noin 15.5cm varmaan uran keskelle 16.5cm

toyota4x4 22.09.2009 21:35

3 Liiteet
orkkis ratas pumppu ja tuleva iso runkoinen delphi-saginaw pumppu.
on kevyt käännellä nytten, hieman paineita nostin ja renkaat kääntyy kohtuu helpolla (melkein yhel sormel pyörittää ihan tyhjäkäynnillä).
http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1253727524

toyota4x4 29.09.2009 19:20

päivitetään kahluusyvyys 170sentistä -195senttiin (riskiretki tulossa viimeks syvimmillään 185cm järven ylityksessä)

_Metal_ 29.09.2009 19:22

Mitäs kaikkea tämä kahluupäivitys sisälsi muuta kuin snorkkelia ylemmäs?

ugly_hj 29.09.2009 19:50

KUVIA!!! ja heti..

Viipo 30.09.2009 11:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ (Viesti 597901)
Mitäs kaikkea tämä kahluupäivitys sisälsi muuta kuin snorkkelia ylemmäs?

Ton korkusessa autossa varmaan paineilmalaitteet kuljettajalle ja apparille :P Vai possumassaa, pilssipumppu ja monta metriä tiivistenauhaa?

toyota4x4 01.10.2009 09:17

1 Liiteet
on siinä optio 2.5metriin sitä paitsi voi olla syvää RR09:lla ;) "normi asennossa" snorkkelinpää tulee auton katon keskelle samoin ilmanputsari joka on joku nissan-mitsupissi kotelossa.

joku tosin väitti että moottori ei sais ilmaa jos putsari on katolla.. no saa nähä.

toyota4x4 01.10.2009 20:39

2 Liiteet
wilwood mekaaninen käsijarru satula turakkipaja spesiaali sovitus osilla hiluksin jakolaatikon perään.

täytyy laittaa normi käsijarru kahvalla( hj 61) jos sais enemmän voimaa jarrulle, orkkis sateenvarjokahvalla ei kuulemma saa tarpeeksi.

toyota4x4 02.10.2009 17:55

2 Liiteet
aamulla aattelin että siirrän hiluksin nosturille.. no eipä jälleen kerran onni ollu suosiollinen ..ohjaustehostimen pumpun takaa alkoi
lentää sitä ihanaa punaista atf-öljyä , saginaw-delpi oli ottanut itseensä . jälki oli kuin teurastamossa punasta öljyy lattialla seinissä,katossa.. no ilta päivälle ei ollutkaan tekemisen puutetta yhdistelin chevy vanin ja rellu 19 pumpun hieman miedoimmilla (relluissa ja chevyissä siis samat pumput)paineilla näillä asetuksilla päästiin jo ulos pesemään auton konehuonetta öljystä :)

Jeeper 02.10.2009 18:01

onko nyt vakiopaineet pumpussa ja suurennetty reikä letkulähdössä?

toyota4x4 03.10.2009 09:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 598978)
onko nyt vakiopaineet pumpussa ja suurennetty reikä letkulähdössä?

vakio simmi levy pois elikkä jenkkien "nopee ohjaus". ei oo reikää porattu tässä oli iso jo jo alun perin. minkä kokonen reikä lähdössä on todettu sopivaks?? 3-4mm??

Jeeper 03.10.2009 10:49

5/32" elikkä 3.96mm

http://westtexasoffroad.homestead.co...rsteering.html

ja jos meinaat sylkyn laittaa, niin tuolla porailuohjeita:

http://board.marlincrawler.com/index.php?topic=10579.0

-MaTTi- 22.10.2009 00:43

Hörppäskö kone vettä vai mitenkä sait kiertokammen kieroksi?

pulu 22.10.2009 05:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 605442)
Hörppäskö kone vettä vai mitenkä sait kiertokammen kieroksi?

tais tulla neste puristus öljyllä kaadon jälkeen...

toyota4x4 22.10.2009 06:23

huohottimesta menee turpon päälle öljy, vaikka tyhjennät koneen seuraava satsi menee samantien männän päälle, ratkaisu on huohotin katolle . suosittelen.

-MaTTi- 22.10.2009 12:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 605453)
huohottimesta menee turpon päälle öljy, vaikka tyhjennät koneen seuraava satsi menee samantien männän päälle, ratkaisu on huohotin katolle . suosittelen.

Jaksaako startilla pyöräyttää veivit mutkalle? Oliko mäntä painunu/kanki lyhentyny minkä verran?

-Sakke- 22.10.2009 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 605536)
Jaksaako startilla pyöräyttää veivit mutkalle? Oliko mäntä painunu/kanki lyhentyny minkä verran?

Varmasti jaksaa. Itseasiassa Mun MF 175:ssa käyny saman lailla, seistessä suufin falskannu pyttyyn ja startatessa kampi vääntyi niin että lohkaisi palan sylinteriputken alapäästä.

toyota4x4 13.04.2010 20:25

1 Liiteet
välijäähdytin on heitetty nyt paikalleen syöttöö lisätty . ahtopaineen säädin vielä huomenna niin luulis jo sutivan..

ugly_hj 13.04.2010 20:43

Hyvältä näyttää, vaikka kyllähän tuo suti jo torstainakin, mutta nyt jaksaa paremmin puskea venäjän puuta nurin ;)

Viipo 13.04.2010 21:03

Paljonko noi konehuoneen peitelevyt nostaa huippunopeutta?

toyota4x4 13.04.2010 21:07

oon laskenu jotaa 3-4 pitäs tulla.. tulee down forcee enemmän ;)

LaaLaa 13.04.2010 21:24

Onks levyjen tarkoitus estää lämmön karkaaminen konehuoneesta;)

toyota4x4 13.04.2010 21:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa (Viesti 660695)
Onks levyjen tarkoitus estää lämmön karkaaminen konehuoneesta;)

se lähinnä ohjaa konepellin päällä olevasta reijästä(skuuppi väärinpäin)= ne pihalle.. ;)

mikjus 13.04.2010 21:36

Ei kun siinä voi pitää apparit tölkkejä kun katsoo vierestä remonttia.

Tuomo 13.04.2010 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikjus (Viesti 660705)
Ei kun siinä voi pitää apparit tölkkejä kun katsoo vierestä remonttia.

En tiiä viittiikö siinä vieressä edes seisoskella ja neuvoa jos glykoli haisee kiusallisesti..? :D

toyota4x4 14.04.2010 08:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo (Viesti 660719)
En tiiä viittiikö siinä vieressä edes seisoskella ja neuvoa jos glykoli haisee kiusallisesti..? :D

niin sä kärsitkin(otan osaa) siitä päivittäin kun ajetet gm tuotteella. :)

toyota4x4 03.05.2010 23:04

1 Liiteet
kevennetty polykarbonaatti ikkunoilla melkein 10kg

Jeeper 04.05.2010 08:07

Mikä huoltoluukku tuossa ikkunan alla on, kevennystä sekin?

mikjus 04.05.2010 12:17

Okei eli ei paina enään kun 1970kg. Tervetuloa vaan tonnikerhoon:D

toyota4x4 10.08.2010 23:27

5 Liiteet
juu elikkä pelkkien valokuvien perusteella olen nyt väsäämässä x-linkki systeemiiä jota jossain aussei on laiteltu.patrolleihin ja land cruisereihin
Joku enemmän insinööri vois arvostella onko 20mm rakenne teräs tarpeeks jytkyä? (1100mm x70mm) .nivel on 30mm akselia johon pronssi holkin laitoin väliin. sisä 30mm ulkopää 38mm ja syvyseen 25mm holkkii upotin sen. huomenna jatkuu.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70027

toyota4x4 11.08.2010 18:06

2 Liiteet
joustattelua evo 1 ja evo2 enemmän maavaraa

mikjus 11.08.2010 20:52

Aika hitekkiä. Paljon toi kanki painaa. Edessä tollanen vois olla jees.

toyota4x4 11.08.2010 21:57

2 Liiteet
älä ny evo 3 löyty hyllystä tehdas tekonen

toyota4x4 12.08.2010 03:11

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikjus (Viesti 687660)
Aika hitekkiä. Paljon toi kanki painaa. Edessä tollanen vois olla jees.

kaitse 7-10kg painaa.

valmis.

toyota4x4 15.08.2010 22:41

tänää testattu testiradalla ja joustoja löytyy lähinnä iskarit AIVAN llian lyhyet. ajo omituisuudet ei muuttunu mihinkään tiellä/kiihdytyksessä.

toyota4x4 16.08.2010 21:01

3 Liiteet
joustattelua. joustaa hyvin lähinnä iskarit rajoittaa.

Mappe 17.08.2010 10:38

Komeesti joustaa! X-linkki tais toimia just niiku pitää? Ei loppupeleissä kovin hankala homma ja hyöty sitäkin parempi.

toyota4x4 17.08.2010 12:44

1 Liiteet
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 425nm.

escorvet 17.08.2010 13:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 688791)
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 424nm.

Ihan kivasti. Vauhtipyörällä varmaan ihan hyvin yli 200 ponia :cool:

mikjus 17.08.2010 13:06

Paljon oli ahtoo? Se 1.8 vai?

-MaTTi- 17.08.2010 20:13

Nätti kanki, tarrat ja kaikki, kestää varmasti. Ehkäpä tuollaisen kevytperäisen Hiluxin alla kestää tuo tapin kiinnityskin, painavemman auton alla tuo saattaa ajan kanssa lähteä murtumaan irti. Edittiä: onhan tuossa enemmän lappua tukemassa mitä ekaks sain tihrusteltua.

Toimiva tsydeemi. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

1KZ-T saatu myös peuhaamaan mukavasti. Onko oma ahdin vielä kuvioissa mukana?

pulu 18.08.2010 03:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 688865)
Nätti kanki, tarrat ja kaikki, kestää varmasti. Ehkäpä tuollaisen kevytperäisen Hiluxin alla kestää tuo tapin kiinnityskin, painavemman auton alla tuo saattaa ajan kanssa lähteä murtumaan irti. Edittiä: onhan tuossa enemmän lappua tukemassa mitä ekaks sain tihrusteltua.

Toimiva tsydeemi. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

1KZ-T saatu myös peuhaamaan mukavasti. Onko oma ahdin vielä kuvioissa mukana?

on se varmaan hetken viel...!

tapsa4x4 18.08.2010 09:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 688791)
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 424nm.

On pikkusen toisen näköisiä lukemia kuin jollain 2l-t koneella.

bluevan 19.08.2010 16:10

Paljonkohan pakopainetta oli noilla 1.8 ahdoilla?

jv 19.08.2010 16:48

paljon :D

ugly_hj 19.08.2010 19:31

saattaa tollainen alipainoinen hiluksi liikahtaa noilla tehoilla jo mukavasti, komiat lukemat.

Holle 19.08.2010 23:49

kaisse johonkin 10 sekunttiin menee 35" renkailla 0-100km. 626 mazdassa jäi ehkä 15% tehoreservistä käyttämättä tuon perässä kiihdyttäessä.

Rekisteröimätön 21.08.2010 09:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 688791)
penkitetty nytten taka pyöräteho 174hv ja 425nm.

Ettei vaan olis sama mittaus paikka jossa pulun autoa on käytetty.
Sillä vaan kun vakio autoihin tulee kummasti siellä paikassa reilusti enemmän tehoa kun tehas lupaa;) ;)

Rekisteröimätön 21.08.2010 10:10

Bb-motors
 
Siellähän nämä on mitattu.

pulu 21.08.2010 13:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 689775)
Ettei vaan olis sama mittaus paikka jossa pulun autoa on käytetty.
Sillä vaan kun vakio autoihin tulee kummasti siellä paikassa reilusti enemmän tehoa kun tehas lupaa;) ;)

joo ja nyypihän taas tietää...!

toyota4x4 21.08.2010 15:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pulu (Viesti 689812)
joo ja nyypihän taas tietää...!

itse asiassa tota kyselin siltä äijältä niin sano että ST-motorssin penkistä saa n.+1 hv enemmän vielä paperiin tehoo.http://www.stmotors.fi/

toyota4x4 21.08.2010 15:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 689775)
Ettei vaan olis sama mittaus paikka jossa pulun autoa on käytetty.
Sillä vaan kun vakio autoihin tulee kummasti siellä paikassa reilusti enemmän tehoa kun tehas lupaa;) ;)

tai kumman vähän..
mikjussin 130hv bj 3.0-ic.... tapsan4x4 patrol3.3 superturbo-ic 150hv....ketolan liekkipatrolli 3.3 turbo-ic 100hv...

-MaTTi- 21.08.2010 23:31

Noi sun lukemat on siis jollain siirtorenkailla takapyöriltä 1.8 bar ahdoilla vakioturbolla (CT12b) cuulerin kanssa?

jv 23.08.2010 16:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 689928)
Noi sun lukemat on siis jollain siirtorenkailla takapyöriltä 1.8 bar ahdoilla vakioturbolla (CT12b) cuulerin kanssa?

juurikin noin mut renkaat oli 33x12,5r15...


mikjussin tehot mitattu 37" pokkereilla, tapsan 35" mt/r:llä ja juhoken 37" kalpokeilla (kaljut pokkerit :D)

mikjus 23.08.2010 18:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 689838)
tai kumman vähän..
mikjussin 130hv bj 3.0-ic.... tapsan4x4 patrol3.3 superturbo-ic 150hv....ketolan liekkipatrolli 3.3 turbo-ic 100hv...

114hv bj 3.4 ic jos tarkkoja ollaan. Nii ja 37 bokkereilla mut ei kai ne nyt siihen vaikuta?

Täs vielä yks x-linkki kuva

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=65478

patroltd 23.08.2010 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 689838)
tai kumman vähän..
mikjussin 130hv bj 3.0-ic.... tapsan4x4 patrol3.3 superturbo-ic 150hv....ketolan liekkipatrolli 3.3 turbo-ic 100hv...

Tuossa liekkipatessahan on viritys onnistunut ku teho on pudonnu noin vähän, siis jos alkup. turbo. :)
Tuskin se penkki oikein optimistinen on noilla lukemilla?

toyota4x4 23.08.2010 21:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja patroltd (Viesti 690436)
Tuossa liekkipatessahan on viritys onnistunut ku teho on pudonnu noin vähän, siis jos alkup. turbo. :)
Tuskin se penkki oikein optimistinen on noilla lukemilla?

se on pyörä teho joka ilmotetaan tossa penkissä ,autojen valmistajat ilmottaa tehon kampiakselin päästä. siinä se ero tulee.
voimansiirto hukkaa xx kw ja jotkut pyörät noin 5hv ainakin mulla sano että noi isot 33" pyörät hukkaa noin 5hv.
eli jos menee sellasen penkiin joka arpoo kone tehoa, tulos on paljon suurempi.(etuveto manuaali hukkaa 15-16hv.)

jake74 23.08.2010 23:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 690442)
ja jotkut pyörät noin 5hv ainakin mulla sano että noi isot 33" pyörät hukkaa noin 5hv.
eli jos menee sellasen penkiin joka arpoo kone tehoa, tulos on paljon suurempi.(etuveto manuaali hukkaa 15-16hv.)

mulla hukku isuzussa 40hv välille ja renkaat oli 31" insa saharat.

Viipo 24.08.2010 05:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jake74 (Viesti 690459)
mulla hukku isuzussa 40hv välille ja renkaat oli 31" insa saharat.

No on joku paikka käyny kuumana, kerran 30kW edestä muuttunu moottoritehoa lämmöksi...

patroltd 24.08.2010 05:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 690442)
se on pyörä teho joka ilmotetaan tossa penkissä ,autojen valmistajat ilmottaa tehon kampiakselin päästä. siinä se ero tulee.
voimansiirto hukkaa xx kw ja jotkut pyörät noin 5hv ainakin mulla sano että noi isot 33" pyörät hukkaa noin 5hv.
eli jos menee sellasen penkiin joka arpoo kone tehoa, tulos on paljon suurempi.(etuveto manuaali hukkaa 15-16hv.)

Ok, sittenhän noissa on ihan hyvin voimaa. Sullahan on koneessa noin 200 hv, kyllä sillä pitäs hiluksin liikkua.

Jani E 24.08.2010 13:34

kyllähän se penkki mittaa sen voimansiirron ja renkaiden teho häviön. siinähän odotetaan kytkin pohjassa vauhdin hiipumista, ja kone laskee moottoritehon. kiihtyvyydestä ja vauhdin hiipumisesta.

-MaTTi- 24.08.2010 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju (Viesti 690542)
kyllähän se penkki mittaa sen voimansiirron ja renkaiden teho häviön. siinähän odotetaan kytkin pohjassa vauhdin hiipumista, ja kone laskee moottoritehon. kiihtyvyydestä ja vauhdin hiipumisesta.

No ei toi penkki näytä ymmärtävän sellaista, niinkuin yleensä. Onko softasta kiinni vai mistä... Piirtäis ees viivan niin siitähän sitä sais itsekkin ynnättyä.

patroltd 24.08.2010 21:28

Nii joo, paljon onnea kannelle vakioturbon johdosta.

jake74 24.08.2010 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 690643)
No ei toi penkki näytä ymmärtävän sellaista, niinkuin yleensä. Onko softasta kiinni vai mistä... Piirtäis ees viivan niin siitähän sitä sais itsekkin ynnättyä.

juu softasta se on kiinni ku mulla on kans penkki joka ei mitaa tehohäviötä. ilmottaa vain pyörä tehon.
isuzu mitattii penkissä joka ilmotti tehohäviöt ku piti saaha lappu moottoritehosta katastukseen.

petr 25.08.2010 08:30

Käytin omaa käyttöautoa (Audi quattro) Oulun Tekun autolboratorion jarrudynossa. Se oli sellainen edulllinen dyno (n.250.000€) eli 4x hydraulinen mylly, joka kiinnitetään suoraan pulteilla pyörän napoihin kiinni. Sekin mylly ilmoittaa tietenkin vaan pyörätehon. Lehtosen Arto on se guru siellä, se on värkkäillyt aika paljon 4wd ralliautojen säätämisten parissa ja heillä on vakiintunut voimansiirron häviön määräksi 15%. Tässä ei tietenkään ole sitten vanteiden ja renkaiden massa mukana.

toyota4x4 22.01.2011 22:17

3 Liiteet
porttaalit takas alle 3-likillä ja ilmatikuilla..

wilwoodin satuloilla +15" vannekoko

toyota4x4 22.01.2011 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 689301)
Paljonkohan pakopainetta oli noilla 1.8 ahdoilla?

no nyt mitattu jotta pako paine jotain 1.6-1.8 kun ahto paine 1.3 siis vakio toyotan turbolla

-MaTTi- 22.01.2011 22:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 733065)
no nyt mitattu jotta pako paine jotain 1.6-1.8 kun ahto paine 1.3 siis vakio toyotan turbolla

Lämä tiskissä nuo arvot? Vieläks sulla on vakio-turbo vai jotain muuta?

hoojii 22.01.2011 22:49

tuliko millä jarrulevyillä ja mikä noiden jarrusatuloiden tuotenumero oli?

ugly_hj 23.01.2011 11:52

Hyvä Joppa! hyvältä näyttää ja tossa on HJ:N levyt, takasatulat 120-5094 etusatulat 120-5093 ilmeisesti.

hoojii 26.01.2011 19:41

joko olis kuvia koko autosta pornoaksuloilla?

jv 26.01.2011 22:17

saman näkönen tötterö se on kuin aina ennenki :D


Sivu luotu: 01:05 (GMT +2).