Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Pajero projektia. Turvakaari päivitys (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60496)

elhapero 21.06.2009 21:21

Pajero projektia. Turvakaari päivitys
 
2 Liiteet
Taas "uusi" maasto ajoneuvo pihassa.Tästä tulee 100% mettärymy laitos,koe ajo suoritettu,hyvin meni kannikossa ja helmat jäi mettään.Aika huolellisesti pehminnyt kori,runko on ihme kyllä ehjä, pääasia että tekniikka pelaa.Pelti töitä saa aika paljon tehdä.

sisua45 21.06.2009 22:11

Mulla on kas helmat mallia loppu. Maavaraa tulee vaan lisää, mutta ovet aukeaa huonosti kivi ryskäyksien jälkeen. :)

elhapero 23.06.2009 20:29

2 Liiteet
Ja kiinni tottakai kun ei ollut vinssiä :(
Vinssi kiinni ja koria rungolta ylös,eipä ollut monesta kohtaa enää kori kiinni.

elhapero 27.06.2009 15:39

Hitsausta
 
4 Liiteet
Vähän kuvapäivityksiä mätä pajerosta

elhapero 04.07.2009 18:29

4 Liiteet
Jotakin on taas saatu aikaiseksi.Mietiskelin jospa tuon katon takaosan leikkaisi pois.Paintilla tehty hahmotelma

elhapero 08.07.2009 22:00

5 Liiteet
Noniin,Pohja hitsattu,vasemman puolen kyljen ruostevauriot korjattu,kori lepää kaikkien kannakkeiden varassa.Oikean kyljen ruostevauriot seuraavaksi ja katon takaosa laikkaaminen irti.

elhapero 09.07.2009 20:35

2 Liiteet
Nyt se katon takaosa sitten lähti :)

elhapero 12.07.2009 20:58

2 Liiteet
Hitsaukset loppusuoralla :) snorkkeli rakennettu.

porro1 12.07.2009 23:00

sul on tulossa eri hieno pajero.

elhapero 14.07.2009 17:17

5 Liiteet
Noniin nyt sekin on valmis.Turvakaaret ja tankin siirto jää tulevaisuuteen,nyt pääsee jo rymyymään.Piti välillä käydä mönkijöitä upottamassa :)

elhapero 17.07.2009 21:32

4 Liiteet
Viimeisimmät kuvat testi ajosta.Oltiin aika tiiviisti kahden puun välissä,eikä lähtenyt kuin vinssillä väkisin sivulle vetämällä,kaato oli lähellä kun tuosta irti päästiin,onneksi oli puu kyljen kohdalla että sai katon reunalla nojattua puuhun.

elhapero 24.07.2009 13:35

4 Liiteet
"Turvakaari" valmiina.Kai tuosta jotakin apua on,saa ainakin kaikki tarvittavat roippeet kulkeen mukana kun kuormaliinalla sitoo putkiin kiinni :) Pari mörvellys kuvaa pitää aina liittää kaverix

elhapero 25.10.2009 13:56

Jouset poikki
 
5 Liiteet
Lehtijousi jumppa loppuu,nyt menee vieterit alle

Lamanka 25.10.2009 16:53

Tuleeko jotain tälläistä?

http://image.off-roadweb.com/f/25733...suspension.jpg

Vai tällästä?

http://www.overkilloffroad.net/lilpi...ill_4-link.JPG

elhapero 25.10.2009 18:56

Tuo onkin hieno toteutus,teen vain yksillä pitkittäisillä varsilla

Lamanka 25.10.2009 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 606632)
Tuo onkin hieno toteutus,teen vain yksillä pitkittäisillä varsilla

Ja panhard?

Rompe1 25.10.2009 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 606632)
Tuo onkin hieno toteutus,teen vain yksillä pitkittäisillä varsilla

Jee, kohta saadaan napero ajoihin taas mukaan... :D

elhapero 25.10.2009 20:07

Niin,tulee sinne se panhardi myös

sisua45 25.10.2009 20:10

Tuleeko pajeron tukivarret, muun merkin, vai made in finland?

Hienoa jälkeä olet tehnyt. :)

elhapero 25.10.2009 20:12

Tulee ihan omavalmiste tukivarret :)

elhapero 26.10.2009 21:36

1 Liiteet
Taas lisää rautaa taka akseliin

Rompe1 26.10.2009 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 607038)
Taas lisää rautaa taka akseliin

Kai muistit alkulämmön ja jälkilämmön hitsatessa??? ;) :D

elhapero 26.10.2009 22:03

Joo,kyllä se hyvin lämpöö otti :)

luppakorva 27.10.2009 08:21

Akselin mutkalle meno on todennäköistä kiinikkeitä hitsaillessa. Ainakin mulla kipristeri akseli kokoajan kun sitä hitsaili.

La tuskaa 27.10.2009 20:30

mahoton komia mitsu. Tarkoitus kova omaakin rakennella mutta se tulee oleen joka päiväisessä ajossa kuitenkin. Minkä vehkeen jouset laitoit taakse?? Alko kovasti kiinnostaan noi kierrejouset.

elhapero 27.10.2009 22:30

Akselin vääryyden näkee sitten kun vetareita sovittelee paikalle,hitsauksen vastapuolelle lämpöä niin eiköös oikene.Jouset on 240 volvon,en tiedä kantaako mitään.Miten paljon nuo "jakarit" tarvii joustaa akselin kiinnityksestä? nailoni puslilla ne ei käsivoimin liiku minnekkään.Mikä tukivarsien oikea kulma on? suoraan eteenpäin vai V mallinen kiinnitys? Jenkatangon pätkä tulee kuitenkin tukivarteen rungon kiinnitykseen.Nyt tarvitaan toimivia ideoita etten tee täyttä sutta.

Rekisteröimätön 28.10.2009 03:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 607338)
mahoton komia mitsu. Tarkoitus kova omaakin rakennella mutta se tulee oleen joka päiväisessä ajossa kuitenkin. Minkä vehkeen jouset laitoit taakse?? Alko kovasti kiinnostaan noi kierrejouset.

Jos volvon jouset ei riitä, niin voi kai sitä harkita Pajeron omiakin kierrejousia. Tai sitten ehkä jotain muuta jos enempi pehmeyttä ja joustoja haluaa. 1G malleissa kierrejouset taitaa löytyä ainoastaan V6 bensoista. 2G mallista eteenpäin ne on kai jo dieselissäkin.

Micco 28.10.2009 06:35

Aikas hyvin saisi joustaa tukivarret melempien päiden kiinnityksistä, muuten ei tahdo joustaa tai sit joku paikka repeää auki. Löysemmät puslat paremmat metsässä mut sit saattaa tulla maantiellä taas veltoksi. Eikös nuo varret saisi olla lähes tulkoon suorassa ku kuitenkin tulee panhardi.

Rompe1 28.10.2009 07:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 607465)
Aikas hyvin saisi joustaa tukivarret melempien päiden kiinnityksistä, muuten ei tahdo joustaa tai sit joku paikka repeää auki. Löysemmät puslat paremmat metsässä mut sit saattaa tulla maantiellä taas veltoksi. Eikös nuo varret saisi olla lähes tulkoon suorassa ku kuitenkin tulee panhardi.

Lisätään tähän taas pieni muistutus, että tämä pallero EI ole tieliikennekäytössä... ;)

luppakorva 28.10.2009 07:30

Miksi et tee y-linkkiä, ei tule pusla ongelmia?
Alunperin ainakin jakarityyppiset tukivarret on suorassa, mutta aina ne rajoitaa joustoja ja kuluttaa puslia.

Lamanka 28.10.2009 11:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 607421)
Akselin vääryyden näkee sitten kun vetareita sovittelee paikalle,hitsauksen vastapuolelle lämpöä niin eiköös oikene.Jouset on 240 volvon,en tiedä kantaako mitään.Miten paljon nuo "jakarit" tarvii joustaa akselin kiinnityksestä? nailoni puslilla ne ei käsivoimin liiku minnekkään.Mikä tukivarsien oikea kulma on? suoraan eteenpäin vai V mallinen kiinnitys? Jenkatangon pätkä tulee kuitenkin tukivarteen rungon kiinnitykseen.Nyt tarvitaan toimivia ideoita etten tee täyttä sutta.

Jos tarviit joustoa pusliin ni meillä onnistuu töissä toi tekninenkumitus. Oon kyllä loppuviikon saikulla mutta vois sitä suunnitella ;)

jupe69 28.10.2009 12:22

y-linkki sinne ny ilman muuta kannattaa tehdä.

elhapero 28.10.2009 16:48

3 Liiteet
Se on sitten jotenkin tähän tyyliin

elhapero 28.10.2009 16:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka (Viesti 607535)
Jos tarviit joustoa pusliin ni meillä onnistuu töissä toi tekninenkumitus. Oon kyllä loppuviikon saikulla mutta vois sitä suunnitella ;)

Ei hätää,imottelen koska olis kumituksen aika,nyt tukivarsia tekemään :)

Viipo 28.10.2009 17:22

ettei nyt kumminki ehdotuksen alla oo

http://forums.offipalsta.com/attachm...3&d=1247248777

sais ainakin joustoja ja voisi pellittää tuommoiseksi "sukseksi", joka ohjaa kaikki ne kannot akselin ali, jotka eessä mahtuu kulkemaan vapaasti akselin ali.

luppakorva 28.10.2009 20:40

Tän näköisiä tukivarsia mä ainakin tarkoitin. Suuri etu ainakin helppo toteutus, ja sopii hyvin pajeron perään, kun on kardaani keskellä. Levyn laitto on makuasia, itse en laittais.
http://forums.offipalsta.com/showthr...light=y-linkki
Tukivarsien kiinityskohta perässä on kanssa yksi mietinnän paikka, mitä keskemmällä sitä vähemmän ottaa mihinkään maastossa kiinni ja toisaalta akseli rasittuu enemmän.

elhapero 28.10.2009 21:41

No voi helvati,tuolla systeemillä sais todella komeesti joustoa aikaiseksi ja helppo toteuttaa,meikäläinen vääntää jotakin älyttömiä tukivarsia grrrrrr :(

GENOBI 28.10.2009 22:38

ehdotus
 
2 Liiteet
tolainen tukivarsi hässäkkän tein RAASUun toimii ja joustaa ja tuntu kestävän

FROM 28.10.2009 22:46

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 607650)
ettei nyt kumminki ehdotuksen alla oo

http://forums.offipalsta.com/attachm...3&d=1247248777

sais ainakin joustoja ja voisi pellittää tuommoiseksi "sukseksi", joka ohjaa kaikki ne kannot akselin ali, jotka eessä mahtuu kulkemaan vapaasti akselin ali.


tossa joustaa vielä enemmän
pienillä muutoksilla saa vieläkin lisää (taitaa olla vaan tarpeetonta

Rekisteröimätön 29.10.2009 07:30

Tuolla kolmion mallisella akselintuennalla tulee vaan herkästi kaatuvainen jollei sisäänjoustoja rajoita reilusti, muuten kyllä hyvä ja saa kartaaninkin suojattua

elhapero 31.10.2009 19:07

3 Liiteet
Noniin,nyt loytyy akselista liikettä.Volvon jouset on vähän turhankin jämäkät,nostin perää 15cm tunkilla niin auton takapää nousi jo,niillä jousilla takapää jää todella korkeelle ja kardaanin kulma olis aika jyrkkä,pitää kokeilla vähän ohuempilankaisia jousia tai sitten tuon jouset lattian läpi sisäpuolelle.

Rompe1 31.10.2009 19:12

Mul ois sit ainaskin fiat stilo farmarin vahvistetut jouset, ja monia muita täällä...

elhapero 31.10.2009 19:18

Mulla on vanhan mirafiorin etujousia,on vähän pidemmät ja harvemmalla kierteellä kokeilen vielä niitä,jos ei toimi niin tuun sulta hakeen :)

Rompe1 31.10.2009 19:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 608733)
Mulla on vanhan mirafiorin etujousia,on vähän pidemmät ja harvemmalla kierteellä kokeilen vielä niitä,jos ei toimi niin tuun sulta hakeen :)

Joo-o, täältä vaan... Ne läjän jouset meni kans jo MakeO:lle, mut on tääl kauhiasti muit jousii...

Jaa niin, lehtijousiakin löytyis... ;) :D

elhapero 31.10.2009 19:22

Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lehtijousia :)

Rompe1 31.10.2009 19:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 608736)
Eiiiiiiiiiiiiiiiiiiii lehtijousia :)

:D :D :D Six mää niitä ehrotinkin... :D :D :D

elhapero 03.11.2009 21:37

3 Liiteet
Taas on lisää räpelletty,ei mikään kaunis mutta jos vaikka toimis.

Rompe1 03.11.2009 21:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 609897)
Taas on lisää räpelletty,ei mikään kaunis mutta jos vaikka toimis.

Äijällä on siä orikinaal pelaruts työntövarsi... :D

elhapero 03.11.2009 21:42

Makso oikein 25€ :)

Rompe1 03.11.2009 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 609903)
Makso oikein 25€ :)

Montax valoo tohon laitetaan???
Montax veelpoek ottoo?

jampeli 03.11.2009 21:47

Noihin työntövarren päihin kannattaa laittaa rasvanipat. Ne menee muuten pienes hetkes ihan väljiksi ja kolisee niin että rupee ottaan hermoon , nimimerkillä kokemusta on.

elhapero 03.11.2009 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 609906)
Noihin työntövarren päihin kannattaa laittaa rasvanipat. Ne menee muuten pienes hetkes ihan väljiksi ja kolisee niin että rupee ottaan hermoon , nimimerkillä kokemusta on.

Olet oikeassa :)

elhapero 03.11.2009 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 609905)
Montax valoo tohon laitetaan???
Montax veelpoek ottoo?

Ne kuluttas kyllä jumalattoman vahän virtaa..........nyt pitää miettiä.

Rompe1 03.11.2009 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 609910)
Ne kuluttas kyllä jumalattoman vahän virtaa..........nyt pitää miettiä.

10 ???

elhapero 05.11.2009 22:34

2 Liiteet
Maali kaunistaa :) Oho nyt se meni jo paikalleen.Jousto on aivan eri luokkaa kuin niillä lehtijousilla.

Rompe1 05.11.2009 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 610568)
Maali kaunistaa :) Oho nyt se meni jo paikalleen.Jousto on aivan eri luokkaa kuin niillä lehtijousilla.

Höpö höpö, lehtijouset on pop, niin sääkin sanoit viä pari viikkoo sit... ;)

elhapero 05.11.2009 22:43

Lehtijouset ei sovellu muaalle kuin hevosvankkureihin :)

luppakorva 06.11.2009 22:07

Kuleksiiko akseli paljon sivuttain joustoissa, kun on aika lyhyen näköinen toi panhardi?
Niin ja rajoittaako iskarit ulosjouston, ennenkuin kardaanin kulmat osuus toisiinsa, ja sit hajoo lootan häntä tai kardaani?
Joustelu kuvia näytille :)

elhapero 07.11.2009 13:36

3 Liiteet
Testi ajo suoritettu ja hyvin joustaa.Lukkoperästä tuli 100% kun tein yhden 0.75mm paksun lisälevyn.Iskarit rajoittaa ulosjouston eikä paljon enempää parane joustellakaan ulos tai kardaanin kulma muuttuu liian jyrkäksi.Ei se akseli hirveesti sivusuunnassa liiku joustoissa.Mukavan pehmeästi se joustelee maastossa :)

Rompe1 07.11.2009 14:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 610989)
Testi ajo suoritettu ja hyvin joustaa.Lukkoperästä tuli 100% kun tein yhden 0.75mm paksun lisälevyn.Iskarit rajoittaa ulosjouston eikä paljon enempää parane joustellakaan ulos tai kardaanin kulma muuttuu liian jyrkäksi.Ei se akseli hirveesti sivusuunnassa liiku joustoissa.Mukavan pehmeästi se joustelee maastossa :)

Jee, koska mennään kaataan tää???:D

elhapero 07.11.2009 14:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 (Viesti 610992)
Jee, koska mennään kaataan tää???:D

Vahingoille ei voi mitään :)

Rompe1 07.11.2009 14:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 610993)
Vahingoille ei voi mitään :)

Sano Tammelan poika, kun isänpäiväkortin sai... ;) ;) ;)

awd 09.11.2009 09:53

Hieno projekti!
Itellekin vois sunnitella jotain samantyylistä. :)
Akselin sivuttaisliikettä ei sulla varmaan estä mikään?

apiaani 09.11.2009 16:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja awd (Viesti 611583)
Akselin sivuttaisliikettä ei sulla varmaan estä mikään?

Paitsi panhard-tanko?

elhapero 09.11.2009 21:36

Joo,kyllä siellä panhardi on

awd 11.11.2009 10:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 611825)
Joo,kyllä siellä panhardi on

Ok, en kuvissa sitä huomannut.
Etupäähän joku yhtähyvä ratkaisu viel niin.... :p

elhapero 11.11.2009 19:57

Niin,sen etupään kun saiskin joustaan kunnolla.Nyt etupyörä nousee ilmaan kun ajaa pahemmasta paikasta,ehkä se rauhottaa vähän pahoissa paikoissa kikkailua ettei tarvii pajeroo nostella pystyyn.Kyllä toi takapään jousto ja varmaan kitkalukon jumittaminen 100% teki ajamisesta aivan erilaista,nyt pääsee semmosista paikoista kallionreunoilta ylös että aikaisemmin ei ollut toivoakaan,välillä alkaa itteekin hirvittään nykyiset kiipeilyhalut.Seuraavaks poksahtaa varmaan vetovehkeet.

Rompe1 11.11.2009 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 612490)
Niin,sen etupään kun saiskin joustaan kunnolla.Nyt etupyörä nousee ilmaan kun ajaa pahemmasta paikasta,ehkä se rauhottaa vähän pahoissa paikoissa kikkailua ettei tarvii pajeroo nostella pystyyn.Kyllä toi takapään jousto ja varmaan kitkalukon jumittaminen 100% teki ajamisesta aivan erilaista,nyt pääsee semmosista paikoista kallionreunoilta ylös että aikaisemmin ei ollut toivoakaan,välillä alkaa itteekin hirvittään nykyiset kiipeilyhalut.Seuraavaks poksahtaa varmaan vetovehkeet.

Annas mää koitan sit sunnuntaina, niin nähään kestääkö... ;) :D

Rekisteröimätön 12.11.2009 16:52

Voihan sitä koittaa tutkia mikä siellä keulassa eniten rajoittaa joustoa. Tosin jos se kovin paljoa enempää joustaa niin sitten alkaa oleen muut paikat kovilla. Mutta ehkä sitä hitusen saisi lisää.

Oikeastaan jos sinne eteenkin laittaa lukon, ei sitä lisäjoustoa ihan heti tarvitse etenemisen kannalta. Ainut mihin sitä vois tarvia on toki jos haluaa vähän tasaisemman ajettavan.

Ja kyllä erillisjousituksenkin saa joustamaan kunhan se on oikein totetuettu:

http://www.proformance.com.au/Images...ravel_test.jpg

Tosin tuohon tarvii pitkät tukivarret, ja paljon muuta, mutta tuollaisilla jutuilla sen saa joustamaan. Tosin en tiedä tarviiko tuollaista jousitusta tavallisessa hitaammassa möyrinnässä. Sitten jos olis tarkoitus mennä reilusti kovempaa, niin tuo on ainut vaihtoehto.

Joske 12.11.2009 17:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 612797)
Ja kyllä erillisjousituksenkin saa joustamaan kunhan se on oikein totetuettu:

http://www.proformance.com.au/Images...ravel_test.jpg

Tosin tuohon tarvii pitkät tukivarret, ja paljon muuta

Esimerkiks vetarit :D

Jare 29.12.2009 23:28

Millaistas putkea käytit tukivarsiin (ulkomitta, laitapaksuus?) ja onko varret kestäny maastossa repimistä?

Itellä menossa Pussy Wagon projektiin kans kierteytys, ku meni jousipakka toiselta puolelta kokonaan poikki Punkan ajojen talkoissa. Pitäs koittaa saada valmiiks viimestään ens viikon aikana, että ehtiis ajeleen sitte tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66966 (ookko tulossa?)

Sulla ilmeisesti tuo nivelen kiinnityspiste soviteltu tuohon poikittaispalkin takapuolelle? Itte suunnitellu koittaa saada lähemmäs kardaanin ristikon nivelpistettä, eli palkin etupuolelle menis, ku palkin päällä ei mun nivel mahdu oleen.....saa nähä kuinka onnistuu, jahka kaveri saa sorvailtua nivelelle kiinnikkeen, niin pääsee paremmin mitotteleen. Niveleks tulee joku vanha ja iso kuorma-auton raidetangon nivel, joka rasvattavissa ettei kuluis heti väljäks....pitäski muistaa ottaa rojekti kuvia:rolleyes:

Rausku4x4 30.12.2009 16:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 610568)
Maali kaunistaa :) Oho nyt se meni jo paikalleen.Jousto on aivan eri luokkaa kuin niillä lehtijousilla.

Minkä vetovarren pää sulla on tossa y-linkin päässä? Itse olen koettanut löytää mutta kun ikh:lta ei saa kun ihme koolla olevia vetovarren päitä (28,6mm)

awd 30.12.2009 16:15

Tämä on kyl niin hyvä projekti, että mielellään katsois lisää kuvia ja videoitakin.
Liekö tämä aloittanut y-link buumin pajero offareiden kesken. :p Ainakin mulle tullee vastaava hässäkkä.

elhapero 30.12.2009 16:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 627812)
Millaistas putkea käytit tukivarsiin (ulkomitta, laitapaksuus?) ja onko varret kestäny maastossa repimistä?

Itellä menossa Pussy Wagon projektiin kans kierteytys, ku meni jousipakka toiselta puolelta kokonaan poikki Punkan ajojen talkoissa. Pitäs koittaa saada valmiiks viimestään ens viikon aikana, että ehtiis ajeleen sitte tuolla: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66966 (ookko tulossa?)

Sulla ilmeisesti tuo nivelen kiinnityspiste soviteltu tuohon poikittaispalkin takapuolelle? Itte suunnitellu koittaa saada lähemmäs kardaanin ristikon nivelpistettä, eli palkin etupuolelle menis, ku palkin päällä ei mun nivel mahdu oleen.....saa nähä kuinka onnistuu, jahka kaveri saa sorvailtua nivelelle kiinnikkeen, niin pääsee paremmin mitotteleen. Niveleks tulee joku vanha ja iso kuorma-auton raidetangon nivel, joka rasvattavissa ettei kuluis heti väljäks....pitäski muistaa ottaa rojekti kuvia:rolleyes:

Tukivarret on 48x3 fe52 ja hyvin kestää.Nivel (iso työntövarren kuulapää) on siinä poikittaispalkin takareunassa kiinni,aika paljon joutu ensin hakemaan oikeaa pituutta tukivarsiin että kardaanin liuku riittää.Maksimi sisäänjoustossa kardaanin ja peränlaipan väliin jäi alle 10mm rakoa ja ulosjoustossa liuku tulee vähintään 50mm vaihdelaatikosta ulos.
Pikku tauko ajohommissa :( pitää vaihtaa jakopään uudet hihnat ja vetareiden suojakumit 3kpl suojakumeja riekaleina,ei ne kumit kestäny Kämmäkässä rymyttelyä ja kaikkee muuta pientä peltien parsimista.

elhapero 30.12.2009 16:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 627925)
Minkä vetovarren pää sulla on tossa y-linkin päässä? Itse olen koettanut löytää mutta kun ikh:lta ei saa kun ihme koolla olevia vetovarren päitä (28,6mm)

Ne on tuuma mitotuksella.Tein vedetystä akselista tapin ja sorvasin sopivan holkin väliin.Voihan sen tyäntövarren reijän vaikka suurentaa 30mm.

elhapero 30.12.2009 16:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja awd (Viesti 627927)
Tämä on kyl niin hyvä projekti, että mielellään katsois lisää kuvia ja videoitakin.
Liekö tämä aloittanut y-link buumin pajero offareiden kesken. :p Ainakin mulle tullee vastaava hässäkkä.

Ei tule yhtään lehtijousia ikävä :D

awd 30.12.2009 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 627939)
Ei tule yhtään lehtijousia ikävä :D

Lehtijousi...? Joku uus virusko?:confused: pitää syödä 10 D-vitamiinia päiväs ettei tartu. :D

elhapero 21.03.2010 20:55

Taas rikki
 
2 Liiteet
Noniin,näin sitten kävi.On se kyllä melkoista sikaakin saanut.

awd 22.03.2010 04:17

Vahvempaa putkea tilalle?

Rolpatti 23.03.2010 22:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja elhapero (Viesti 654042)
Noniin,näin sitten kävi.On se kyllä melkoista sikaakin saanut.

sit kun tolle akseliputkelle käy samoin voi sanoa että on saanut sikaa

awd 12.05.2010 05:26

Kiinnostais et minkälaiseksi muutit ton y-linkin, minkälainen kiinnitys on nyt?
Taidan tulla maastoon pällistelemään, ni näkee ihan livenä. :)

Pumba 29.10.2010 21:35

Onko tuo ekoissa kuvissia oleva Yamahan Big-bear ostettu oulusta Motormanista ? :)

elhapero 13.05.2011 16:32

Turvakaari
 
2 Liiteet
Tuli jonkinmoinen turvakaari rakenneltua pajeroon,jos vaikka lasit säilys paremmin ehjänä:D


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).