Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   suikka Off road Pick up (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60061)

sami.k 06.06.2009 17:42

suikka Off road Pick up

3 Liiteet
UUS projekti alko. hommasin tollasen suzuki sj 410 pick upin. se on seissy muutaman vuoden ja on kyllä vähän haperoksikin päässy:)!
En oo vielä suunnitellu paremmin että mitä sille tehdään muttei mitään yliampuvaa.
ollu mielessä esim parapoliset jouset, jotkut leimakelpoiset maastorenkaat, ehkä vinssi ym. ym.mutta tietysti ensin ruostehommat...
tässä pari kuvaa uudesta helmestä...

MikkoS 06.06.2009 17:56

kuolasin kanssa tuota samaista autoa nettiautossa mutta lupaa ei herunut hakea vaikka kuinka yritin.. hyvä että pääsi hyvään kotiin:)

AlluK 06.06.2009 18:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juudeni (Viesti 566559)
kuolasin kanssa tuota samaista autoa nettiautossa mutta lupaa ei herunut hakea vaikka kuinka yritin.. hyvä että pääsi hyvään kotiin:)

Olisit pyytänyt multa sen luvan, olis voinu onnistua :D:D:D

sami.k 06.06.2009 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Juudeni (Viesti 566559)

pakkohan se oli hakee, on kumminkin aika harvinaisia ja on aika hauska laite...

Suzukisj410K 06.06.2009 19:20

Hieno homma että pick-uppi pääsi hyvään kotiin ja saa osakseen kunnostuksen . Tuli tota nettiautossa kanssa ihailtua et olis hommannu tolle siniselle kaveriks mut en mäkään saanu sitö ostaa . Kai tää tulee vielä tieliikenteeseen kun näitä ei liikaa ole ?

sisua45 06.06.2009 19:29

http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1244302586

Tuo oikein huutaa, että rakenna mua...! :D Hauska peli, tuosta tulee varmasti hieno. :)

Onko tuolla keulassa ollut joskus vinssi? Noita putkia vaan mietin.

bluevan 06.06.2009 19:31

Mä kattelin et oisko noissa putkissa ollu jonninäköinen aura joskus. :)

nana 06.06.2009 19:31

Voi juma ja romiporokin viel..... :D

T:Pörö

sami.k 06.06.2009 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Suzukisj410K (Viesti 566593)
Hieno homma että pick-uppi pääsi hyvään kotiin ja saa osakseen kunnostuksen . Tuli tota nettiautossa kanssa ihailtua et olis hommannu tolle siniselle kaveriks mut en mäkään saanu sitö ostaa . Kai tää tulee vielä tieliikenteeseen kun näitä ei liikaa ole ?

olis kyllä tarkoitus kunnosta alkuperäiseen "loistoonsa" ja tieliikenteeseen. tietty vähän parannella joitain jos pystyy:). tostahan olis tarttunu ruoste siihen siniseen...:)

sami.k 06.06.2009 20:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 566596)
http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1244302586

Tuo oikein huutaa, että rakenna mua...! :D Hauska peli, tuosta tulee varmasti hieno. :)

Onko tuolla keulassa ollut joskus vinssi? Noita putkia vaan mietin.

ei oo ainakaan mitään vinssipetiä, epäilen kyllä et on ollu joku aura viritys...mun mielestä se on masentuneen näkönen ja sanoo että voisko joku korjata mut!!:)

Suzukisj410K 06.06.2009 20:55

ja sinähän tietysti toteutat sen toiveen =) Jos tarvesta niin mulla saattais pyöriä yks ehjä pick-upin orkkis penkki .

sami.k 07.06.2009 08:40

3 Liiteet
vähän purkamista. alkuperäinen lavanpohja oli hukkunut johonkin vuosien varrella ja siinä oli tilalla 2.5mm teräslevy(eikä ollut millään kiinni) sen päällä oli mädäntynyt vaneri.

alkuperäset laidat kaipaa vähän paikkoja, ellei teetä uusia, yritän kyllä tekohengittää noi..runko näyttää päällisinpuolin ihan hyvältä, jotain pientä tietysti on mutta onhan sillä jo ikääkin, tankki ei taida olla alkuperäinen:)

Suzukisj410K 07.06.2009 09:44

Runko on aika tutun näkösestä kohtaa lahonnu eli lavan kannakepalkin päältä .Mulla oli kanssa parissa siellä reikä mutta muuuten oli takarunko kyllä ihan ehjä.Voi kun olis mullakin tossa autossa tollanen orkkis lava paikallaan

sami.k 07.06.2009 10:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Suzukisj410K (Viesti 566797)
Runko on aika tutun näkösestä kohtaa lahonnu eli lavan kannakepalkin päältä .Mulla oli kanssa parissa siellä reikä mutta muuuten oli takarunko kyllä ihan ehjä.Voi kun olis mullakin tossa autossa tollanen orkkis lava paikallaan

yritän kyllä kunnostaa orkkislavan, onhan se niin hauskan näkönenkin!! nii sille orkkis penkille vois olla jossainvaiheessa tarvetta, ellen keksi jotain muita jakkaroita, tilaa on kyllä tosi vähän ja jos laittaa jotkut toiset penkit niin voi tulla liian ahdasta, itse oon 185cm ja 95kg....

-Sakke- 07.06.2009 20:17

Joko tai

Tos on ny mun mielestä kaks vaihtoehtoo. Joko täysin alkuperäseen kuntoon tai kierrevieterit ja porttaalit ja pokkerit yms!!!

Jos päädyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon ni autoa ei missään nimessä saa mennä maalaamaan.

Suzukisj410K 07.06.2009 20:44

Kyllähän tonne koppiin recarot mahtuu ihan hyvin =) http://i239.photobucket.com/albums/f...paikallaan.jpg

sami.k 07.06.2009 21:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 566928)
Tos on ny mun mielestä kaks vaihtoehtoo. Joko täysin alkuperäseen kuntoon tai kierrevieterit ja porttaalit ja pokkerit yms!!!

Jos päädyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon ni autoa ei missään nimessä saa mennä maalaamaan.

uskoisin että tulee alkuperäinen, tai mieli voi tietty viä muuttua, onhan tossa toi toinen suikka jos se projekti lähtis vaikka aivan täysin lapasesta tässä joku päivä:) olishan toi "hiukan" auringon haalistama ja hivenen pinttynyt väri kyllä aika hieno:)

sami.k 12.06.2009 14:48

suikallakin heitetty ekat lenkit!! jarrut laahaa aikalailla mutta herkistellään ne jossainvaiheessa kummiskin, bensat ja putsari pitää vaihtaa kun auto on seissy kumminkin pari vuotta eikä käynyt kunnolla...pitää uusilla aineilla kyllä het mennä maastoon!! jakolaatikkoon tarvii kyllä välityksetkin jossain vaiheessa vaihtaa, tuntu pikkupuolella menevän kyllä aikas lujaa:)

sami.k 18.06.2009 16:18

3 Liiteet
vähän lisää purkua. jarruremppa on vissiin jossain välissä tehty, mitä nyt pari sylinteriä vähän jumissa, jarruosat on muuten yllättävän kalliita tälläseen suikkaan (etusylkyt n.30euroo kpl ja tarvii kummiskin 2 per puoli)...etuiskarit oli tosi tuoreen näköset, veikkaan että alkuperäiset:)

Arska-tehtaalta 18.06.2009 17:33

Onkos tossa pitkän vai lyhkäsen runko?

sami.k 18.06.2009 17:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 569624)
Onkos tossa pitkän vai lyhkäsen runko?

pitkän runko, ainakin akseliväli näyttäs samalta, en kyllä varma oo...

Offipiru 18.06.2009 19:40

Pitkän kanssa on saman mittanen akseliväli muistaakseni ja varmaanki aika pitkälti samallainen runko. Korjakkoo jos oon väärässä rungon suhteen.

Suzukisj410K 18.06.2009 20:11

Joko tilasin sylkät ? mul olis hyvät ylimääräisenä

sami.k 18.06.2009 20:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Suzukisj410K (Viesti 569687)
Joko tilasin sylkät ? mul olis hyvät ylimääräisenä

katson ensin vanhat läpi, että saako elvytettyä...voishan sit tehdä kauppoja niistä ja siitä penkistä jos on tarvetta...

sami.k 30.06.2009 18:09

1 Liiteet
Suikkaankin löyty sopivasti ja edulliseti parempikuntoiset jouset (vanhoja jousia joku korjaillut hitsaamalla!!!) ja dobinsonin puslasarja, riipukkeet ja u-pultit odottavat vaan kesäloman alkua että kerkee asentaan:) kiitokset osista Jouni.S:lle!!

sami.k 04.07.2009 16:18

kesäloma alkokin jo ja suzuki onkin jo kokonaan purettuna! hauska homma kyllä kun kumpikaan laatikko ei oikeestaan painanut juuri mitään ja mootorinkin nosti rungolta yksistään:) tarvis melkein punnita motti ja laatikot...runko oli vielä paremmassa kunnossa kun luulin mutta kopan lattia ja poikittaispalkit vaatii kyllä aikalailla töitä...kopan nostamiseen tarvitsi kummikin hurjat 3 miestä:)

sami.k 05.07.2009 19:02

2 Liiteet
pari uutta kuvaa...

Suzukisj410K 05.07.2009 19:38

tutun näkösiä kuvia :P ja samalla miehitys määrällä munkin koppi nousi :D kyl siit tulee viel hyvä

sami.k 05.07.2009 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Suzukisj410K (Viesti 573226)
tutun näkösiä kuvia :P ja samalla miehitys määrällä munkin koppi nousi :D kyl siit tulee viel hyvä

kai siitä joskus vielä hyvä tulee. pikkuhiljaa aattelin sitä kunnostaa, ettei kyllästy...taitaa tulla sellanen ikuisuus-projekti:)

sami.k 24.07.2009 16:53

on sentään jotain saanu aikaseks, runko hiekkapuhallettu, ei hirveitä ruosteita löytyny, pari korin ja lavan kiinnikettä uuteen uskoon ja väriä pintaan:)

sami.k 24.07.2009 16:55

1 Liiteet
kuva unohtu...

sami.k 09.08.2009 18:59

Ei tääkään oo paljoo kerenny edistyyn, renkaat on valmiina... hommasin 235/75r15 insan saharat, koska ne saa vielä leimattua ja ajattelin laittaa alle ihan suikan vakiovanteilla.

Nyt oon ruvennu miettiin noita jousia, pitäisköhän hommata jostain ne heysteen parabolistet jouset vai tahdä soa? ei oikeen kyllä toi soaus kiinnostais koska olis tarkotus kyllä pitää auto suht. alkuperäisenä...olishan vielä vaihtoehtona tässä vaiheessa tietty kierrejousi alustakin mutta kai ne paraboliset melkein vastais kierteitäkin??

sami.k 13.02.2010 12:15

1 Liiteet
Saanu tähänkin taas jotain tehtyä, korin ja jousienkorvakkeet vahvistettu ja ruostesuojamaali pinnassa...sit vielä massa pintaan niin ois rungon osalta valmis.

sami.k 13.07.2010 20:08

2 Liiteet
Tääkin projekti etenee taas kerran...laatikot purin ja tarkastin laakereiden ja rattaiden kunnot ja vaihdoin uudet stefat.

sami.k 13.07.2010 20:12

2 Liiteet
Hyttiäkin tuli aloteltua... hitsattavaa ainakin tuntuis olevan :)

sami.k 22.07.2010 14:16

2 Liiteet
Hitsauksiakin tuli aloteltua... toinen helmapalkki paikallaan ja kuskin lattia melkein valmis. Kyllä siitä EHKÄ joskus vielä hyvä tulee :)

Tuoppo 28.08.2010 11:34

Joko on tullu hyvä?

sami.k 28.08.2010 12:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 691565)
Joko on tullu hyvä?

Eeei vielä, on ollu taas projekti tauolla, korista puuttuu vielä pari paikkaa niin sit pääsis lavan kimppuun...

-Sakke- 28.08.2010 18:01

Mimmone tästä ny on tulossa, enemmä vai vähemmä alkuperäne? Speksit?

sami.k 28.08.2010 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 691642)
Mimmone tästä ny on tulossa, enemmä vai vähemmä alkuperäne? Speksit?

en oo vielä tarkasti päättäny, täähän on todellakin ikuisuusprojekti!! luultavasti alkuperäinen tai sit portaalit, boggerit ym ym... heh heh :)

sami.k 11.09.2010 12:05

Nyt on uusia suunnitelmia suikan suhteen.

-Hiluxin akselit (löytyy jo)
-kierrealusta
-välitetty jakolaatikko trail gear 6,5:1 (löytyy jo)
-alkuperäinen hivenen haalistunut ja sammaloitunut väri saa jäädä :)
-ulkopuoliset turvakaaret

Ja laillinen pitäis yrittää tehdä...

sami.k 30.10.2010 11:54

2 Liiteet
Pitkä suikka tuli sit myytyä :( Mutta vaihdossa tuli kummiskin uus kaveri tolle pick upille... Sj 410! taitaa olla vielä molemmat vuosimallia 84.

Edellinen omistaja oli jo melkein tehnykin kaikki mätähommat mutta piisaa niitä vielä vähän itsellekin, ettei pääse toikaan homma unohtumaan :)

Suikassa oli korin korotustakin mutta otin korokkeet pois melkein ensitöikseni. takakaaret oli jo valmiiksi hitsattu ja avarrettu, etukaaret yritän tehdä samanlaisiksi. toinen helmapalkkikin oli jo hitsattu kiinni, ehkä vähän järeetä palkkia 120x60mm 4mm seinämällä.

Välitys-sarjakin löyty jo valmiiksi mutta se taitaa siirtyä myöhemmin tohon pick uppiin.

Renkaiksi oon suunnitellu insan special trackeja koossa 235/75/15 koska ne taitaa saada vielä otteeseen ja päätin ettei tää projekti lähde käsistä :)

pari kuvaa vähän isohkoilla renkailla ja korinkorokkeetkin oli vielä paikallaan...

pjtk 31.10.2010 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami.k (Viesti 708565)
Pitkä suikka tuli sit myytyä :( Mutta vaihdossa tuli kummiskin uus kaveri tolle pick upille... Sj 410! taitaa olla vielä molemmat vuosimallia 84.

Oompa tuota katellu muutaman kerran ku oon ohi ajellu naapuriin.

sami.k 02.11.2010 11:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pjtk (Viesti 709006)
Oompa tuota katellu muutaman kerran ku oon ohi ajellu naapuriin.

Ja aina näyttää yhtä pahalta? :) oot ollu varmaankin metsästyshommissa?

pjtk 02.11.2010 12:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami.k (Viesti 709422)
Ja aina näyttää yhtä pahalta? :) oot ollu varmaankin metsästyshommissa?

No ei mitenkään pahalta, mutta vähä liikkumattomalla :D Jep niitä mettäjuttujahan oon siinä naapurissa toimitellu.

sami.k 17.11.2010 12:03

4 Liiteet
Toinen suikka sai tuoreen leiman ja vielä ilman huomautuksia :) . tuli hitsattua noi lokarinkaaret ja jonkinlaiset puskuritkin väsäsin, tällä ois tarkotus kulkee töissä talven, ei vaan meinaa pysyä liikenteen seassa, alamäkeen sain huiput 95km/h!!! 80kmh:n nopeutta pystyy ajaan kumminkin suht kivuttomasta, onko normaalia??

MikkoS 17.11.2010 14:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami.k (Viesti 714282)
alamäkeen sain huiput 95km/h!!! 80kmh:n nopeutta pystyy ajaan kumminkin suht kivuttomasta, onko normaalia??

On ihan normaalia noilla renkailla :D ja tuntuis olevan jäällä kohtalaisen liukkaat kummit..

sami.k 17.02.2011 20:35

Nyt löytyy enään pickup :)

Puolen vuoden tauon jälkeen hytti rupee oleen valmis hitsauksien osalta. onko mahdollista leimata noille hiluxin akseleille ja kierrejousi alustalle? ja kuinka helposti? oon suunnitellu alustaa esim. rangen tukivarsilla ym. osilla...

Toinen vaihtoehto on olla leimaamatta ja jos niin joku kolmiotukivarsi alusta. jos näin niin minkä laitteen vähän järeempi jakolaatikko tälläseen kannattais laittaa jos tulee vaikka 35" renkaat? missä olis hitaat välitykset eikä olis mahdoton sovittaa suikkaan? uaz ym?

Koneeksi suunnittelin näin aluksi vaikka suzukin omaa 1,3 moottria varsinkin jos autoon tulee leima...

DarkestMessiah 17.02.2011 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami.k (Viesti 741352)
Nyt löytyy enään pickup :)

Puolen vuoden tauon jälkeen hytti rupee oleen valmis hitsauksien osalta. onko mahdollista leimata noille hiluxin akseleille ja kierrejousi alustalle? ja kuinka helposti? oon suunnitellu alustaa esim. rangen tukivarsilla ym. osilla...

Koneeksi suunnittelin näin aluksi vaikka suzukin omaa 1,3 moottria varsinkin jos autoon tulee leima...

Kyllä noita on leimoihin saatu kierrealustoilla ja kunnon aksuloilla, mutta on ristiriitasia melipiteitä siitä et pitääkö ne kaventaa ihan oikiasti, vai "kaventaa" kovasti katsurille niin väittämällä ja laittamalla raideleveyden mittaamista varten alle reilusti sisäänpäin levittävät vanteet ;) kerro sit miten päädyit tekeen ja kuinka kävi nimim. sama rojekti edessä

HRD 17.02.2011 23:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah (Viesti 741363)
Kyllä noita on leimoihin saatu kierrealustoilla ja kunnon aksuloilla, mutta on ristiriitasia melipiteitä siitä et pitääkö ne kaventaa ihan oikiasti, vai "kaventaa" kovasti katsurille niin väittämällä ja laittamalla raideleveyden mittaamista varten alle reilusti sisäänpäin levittävät vanteet ;) kerro sit miten päädyit tekeen ja kuinka kävi nimim. sama rojekti edessä

On aikoinaan ainakin saatu, mutta nykyään voi olla asia toinen, tietty riippuu inssistä. Mitä itse olen asiaa tutkinut, niin edessä taitaa olla mahdotonta esim: hiluxin akseleilla saada omilla ohjausvarsilla tarpeeksi sisäänpäin levittäviä vanteita. Siis sj410 kohdalla, samurain kanssa ei ongelmaa. Itse ratkaisin arpomisen hommaamalla samurain kopan ja runkon tojon akseli hypridiin. Se taas on asia koska se valmistuuu...

DarkestMessiah 18.02.2011 05:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HRD (Viesti 741438)
On aikoinaan ainakin saatu, mutta nykyään voi olla asia toinen, tietty riippuu inssistä. Mitä itse olen asiaa tutkinut, niin edessä taitaa olla mahdotonta esim: hiluxin akseleilla saada omilla ohjausvarsilla tarpeeksi sisäänpäin levittäviä vanteita. Siis sj410 kohdalla, samurain kanssa ei ongelmaa. Itse ratkaisin arpomisen hommaamalla samurain kopan ja runkon tojon akseli hypridiin. Se taas on asia koska se valmistuuu...

Miksikäs sitä ei sais enää leimattua? Mihinkään tämän kannalta oleelliseen pykäläänhän ei ole tullut muutoksia viimeaikoina, vai? Toki inssistä riippuu paljon... ikävä kyllä.
Ja jos ei muuten meinaa mennä, niin ainahan sitä voi akselit kaventaa, halvin ratkaisuhan se tokikaan ei ole, mutta vaihtoehto jokatapauksessa.

HRD 18.02.2011 15:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja DarkestMessiah (Viesti 741457)
Miksikäs sitä ei sais enää leimattua? Mihinkään tämän kannalta oleelliseen pykäläänhän ei ole tullut muutoksia viimeaikoina, vai? Toki inssistä riippuu paljon... ikävä kyllä.
Ja jos ei muuten meinaa mennä, niin ainahan sitä voi akselit kaventaa, halvin ratkaisuhan se tokikaan ei ole, mutta vaihtoehto jokatapauksessa.

Koska ennen oli kaikki paremmin. :D Virallisestihan niitä ei saa 410 leimattua kaventamatta, koska raideleveys muuttuu pari kymmentä senttiä. (Paitsi onnistuneella poikkeusluvalla.) Saahan niitä pätkittyä ja itse pätkäsin jo taka-akselin sopivaksi, mutta eipä sitä sit tullukaan käytettyä.
Eikä se kaventamattomien tojotan akseleiden lisä leveys haittaa tee vakaudelle.

sami.k 18.02.2011 20:21

Nyt lueskelin noista jakolaatikoista vähän enemmän ja vakiolaatikko kai vois kestääkkin esim. isomman moottorin, hiluxin akselit ja isommat pyörätkin? milläs välityksiä hitaammaksi? akseleissa 4,56 välitykset ja jakolaatikko vakio merkkivaloton (välitetty loota meni ton hopeisen mukana :( )

MikkoS 18.02.2011 20:24

[QUOTE=sami.k;741679Milläs välityksiä hitaammaksi? akseleissa 4,56 välitykset ja jakolaatikko vakio merkkivaloton (välitetty loota meni ton hopeisen mukana :( )[/QUOTE]

Tossulta saa valottomaan välityksiä aina välillä :)

sami.k 18.02.2011 21:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MikkoS (Viesti 741681)
Tossulta saa valottomaan välityksiä aina välillä :)

Mutta aattelin jotain todella hitaita välityksiä... rengas tulee varmaan oleen 35". jotain tuplajakolaatikkoratkaisua tuskin saa leimattua?

bluevan 18.02.2011 21:55

Todella hitailla välityksillä saattais tulla ongelmaksi se että menee pakki pirun pieneksi.

sami.k 18.02.2011 21:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 741732)
Todella hitailla välityksillä saattais tulla ongelmaksi se että menee pakki pirun pieneksi.

TOTTA. millaiset välitykset itselläs oli siinä suikassa missä oli patrollin akselit? ja mikä perävälitys? normi jakis? minkä kokoiset renkaat?

bluevan 18.02.2011 22:06

Volvon laatikko (en muista ykkösen välitystä), 410 jakis tossun välityksellä ja akseleissa 4.6 välitykset ja renkaat 35 muzzillat.

Eteenpäin riittävän tiuha välitys mutta kurassa ei pakilla saanut tarpeeksi renkaisiin nopeutta.
Monesti peruuttaessa oli laitettava iso puoli että lähti liikkeelle.

E: volvon lootassa oli muistaakseni ykkönen inan pienempi kuin 410 suikan omassa vaihteistossa.

niko69 19.02.2011 11:09

Raideleveys mitataan vanteen kiinnitys pinnasta toiseen! Ei pääse vanteiden off seteillä leikkimään, ikävä kyllä :( cherokeehenkin menis ilman tota jopa volvon porttaalit.

DarkestMessiah 19.02.2011 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 741885)
Raideleveys mitataan vanteen kiinnitys pinnasta toiseen! Ei pääse vanteiden off seteillä leikkimään, ikävä kyllä :( cherokeehenkin menis ilman tota jopa volvon porttaalit.

Tai sit pitää löytää riittävän laiska ja tuttu katsuri ;):D

sami.k 13.04.2011 17:11

Lumet sulaa

ja puoliks unohtunutta projektia vois alkaa jatkamaan :)

Mitäs tukivarsia ja jousia porukka suosittelis tähän?? ja jos löytyy nurkista niin tarjoa privalla.

Jotain tarvikkeita on tullut myös hommattua... renkaat tulee ainakin aluks oleen 35x12,5 greepyt ja ramseyn vinssikin löytyis...

HJ60 14.04.2011 04:50

Kyllähän raideleveys riippuu nimenomaan vanteesta, se mitataan renkaan kulutuspinnan keskeltä keskelle.

bluevan 14.04.2011 08:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60 (Viesti 758916)
Kyllähän raideleveys riippuu nimenomaan vanteesta, se mitataan renkaan kulutuspinnan keskeltä keskelle.

Tai sitten ei.

sami.k 14.04.2011 18:15

Hahmottelua loskassa!

2 Liiteet
Suikan korkeutta ja akseleiden paikkoja vähän suunnittelin.

-Sakke- 14.04.2011 21:45

Oot tohjiiltä pyärät hakenu.

sami.k 15.04.2011 12:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 759202)
Oot tohjiiltä pyärät hakenu.

JEP, maanantaina hain. boggerit tietty oli haaveissa mutta eiköhän noi asiansa aja...

JuhanChristian 19.04.2011 21:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami.k (Viesti 759286)
JEP, maanantaina hain. boggerit tietty oli haaveissa mutta eiköhän noi asiansa aja...

Mitkä renkaat ne tuommoset on?

Arttuperkule 19.04.2011 22:22

Eikö nuo Maxxiksen Creepy crawlerit ole..vähän keskipaloja itse leikeltynä..

sami.k 05.06.2011 10:11

4 Liiteet
hiljaiseloo ollu tän kanssa mutta nyt sentään jotain tullu tehtyä...
eteen tuli pajeron tukivarret, väsäsin tollaset korvakkeet niille.

hytti on pientä viimeistelyä vaille valmis, pitäs päästä nostaan se paikolilleen niin näkis että kuinka korkee tai matala siittä on tulossa :)

sami.k 10.07.2011 10:23

1 Liiteet
Hytti paikallaan, keulapala ja lava vielä hitsaamatta, takana tässä vielä lehtijouset, edestä puuttuu vielä panhard, iskarit ja pohjaanlyöntikumit, iskareiksi sierran takakaasut, iskua 25cm...

sami.k 25.09.2011 18:41

jousitusta

3 Liiteet
vähän taas edistynyt kun sain suikan talliin... eli takanakin kierteet

jousituksesta puuttuu:

-pohjaanlyöntikumit

-takaa iskarit ja panhardin kiinnikkeet

Moottori ja laatikko suunnitelmat on vielä vähän auki, pihassa ois kyllä kolaroitu mazda b2000 pickup...vois istua keulalle ihan hyvin.

BryGgi 25.09.2011 19:19

laatikko ongelmaisia b2000 hirveesti ollu myynissä/avk lla. jopa yhdelä tutulla. 100tkm ajettua ja laatikosta oli menny joku akseli poikki,vai olikohna jakolaatikosta. pieni varoitusken sana, tosin onhan suikka kevyt, mutta kaasujalasta en tiedä miten se säälii :D

sami.k 25.09.2011 19:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi (Viesti 802785)
laatikko ongelmaisia b2000 hirveesti ollu myynissä/avk lla. jopa yhdelä tutulla. 100tkm ajettua ja laatikosta oli menny joku akseli poikki,vai olikohna jakolaatikosta. pieni varoitusken sana, tosin onhan suikka kevyt, mutta kaasujalasta en tiedä miten se säälii :D

Kaasujalka on aika kesy :) mutta kyseessä olis takaveto mazda ja jakolaatikoksi jäis suikan oma... ei siinä laatikossa oo ainakaan VIELÄ ollu mitään, monta vuotta ollut kaverilla.

sami.k 25.10.2011 20:15

volvo

Näillä näkymin ois tulossa volvosta 2.3 kone ja laatikko, sit tarvii saada välitetty jakolaatikkokin vielä... tuskin riittää välitykset vakiojakolaatikolla ja 4.56 perävälityksillä...

HRD 25.10.2011 20:29

Automaatin kans vois jotenkin riittääkin (ainakin alkuun). Itte tulee monesti ajeltua talvisin isolla puolella kun on automaagi.

sami.k 11.11.2011 18:20

volvo

OUjee, nyt tossa verstaan pihassa jököttöis tollanen volvo 740, b230e koneella ja 5v laatikolla (nappiviiitonen) en tiedä laatikon mallia, enkä tiedä vielä että mahtuukos se edes tonne suikkaan pituudeltaan...

volvo on tuotu englannista eli vääränkätisellä ohjauksella, sisältää myös kaikennäköset herkut esim. nahkasisusta ja kattoluukku :)

Inspiraatioo vaan odotellessa, tarvis varmaan hakee laatikko kepua ja painua tallille!!

sami.k 12.11.2011 11:43

voogeli

Siinä elimen luovuttaja!!

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93237

Elin.http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93238

Ollu joskus aika ökynen pirssi...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93239

sami.k 12.11.2011 11:51

Talviunet?

Nappasin isot renkaat alta pois, on vähän helpompi siirrellä. Taitaa muutenkin jäädä kohta talviunille...

Hahahahaha!!
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93235

tollanenkin tuli laitettua, hiluxin simpukka, pumppu taitaa olla jostain muusta, säiliö pumpussa kiinteenä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=93236

pjtk 12.11.2011 22:50

Mäpä muuten justaansa tätä rojektia katselin kun naapurissas käväsin. Huiman näkönen niillä isommilla pyörillä, mikkä aikasemmin alla. Noi viimeset pyörät ei vakuuta.

bluevan 13.11.2011 09:35

Jätätkö tuon jakajan kannen päähän vai vaihdatko pystyjakajaan helpottamaan "huoltoa" ?

sami.k 13.11.2011 12:44

Onhan ne aika hjyvän näköset tälläsessä kottosessa ne irocithttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon5.gif mutta noilla aikas paljon mukavampi siirrellä ja tekniikan laitto hivenen helpompaa kun auto on puoli metriä matalempi:)

kaippa tolle virranjakajalle voi jonkun kolosenkin tohon konehuoneeseen nakerrella jos ei viitti vaihtaa toisen mallin jakajaa, vai onkohan kuinka simppeli homma laittaa erilainen? aattelin tehdä koneeseen jakopäärempan ym huollot kunhan sen saa irti tolta laivasta... mittarilukema taitaa olla maileina kun mittarissa on 155000.

Maajussi 13.11.2011 13:30

mielenkiinnolla seuraten...

...itellä alkamaisillaan pick up suzka prokkis myös mettä vehkeeks.Osat rupeis oleen suunilleen hommattu.

sami.k 13.11.2011 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Maajussi (Viesti 818669)
...itellä alkamaisillaan pick up suzka prokkis myös mettä vehkeeks.Osat rupeis oleen suunilleen hommattu.

Hieno homma! Sit tänne projekteihin kertomusta, saa aina itsekkin inspiraatioo ja tietty vinkkejä omiin projekteihin kun näitä seurailee...

-Sakke- 13.11.2011 20:25

Talviunille?

Ei mitää talviunia. Eikös tammikuussa pidetä taas perinteiset ajelut täälä Heinijärvellä?

sami.k 13.11.2011 20:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- (Viesti 818802)
Ei mitää talviunia. Eikös tammikuussa pidetä taas perinteiset ajelut täälä Heinijärvellä?

Ai saatana, ensimmäinen haastehttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

Aattelin ekaks mmc talvisotaa deadlineksi mutta tarvii varmaan ottaa itteensä rinnuksista kiinni!

-Sakke- 13.11.2011 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sami.k (Viesti 818809)
Ai saatana, ensimmäinen haastehttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif

Aattelin ekaks mmc talvisotaa deadlineksi mutta tarvii varmaan ottaa itteensä rinnuksista kiinni!

Asiallista!

sami.k 28.11.2011 13:34

ruiskun tilalle kaasaria?

Aattelin yksinkertaistaa tätä projektia ja oon suunniteellu tohon 230e koneen ruiskun tilalle ihan kaasaria...olis tossa purettuna 2,1 koneesta kaasarillinen imusarja, noi sähköhommat vaan hirvittää jos ruiskun aattelin jättää...tarvis varmaan purkaa volvosta koko johtohelvetti jos sen ruikun haluaa?

Onko kellään kokemusta tälläisestä hommasta? eihän tässä mitään ihmeellistä pitäis olla, suzukin omat sähköt varmaan riittäis jos olis kaasarilla... ja kannesta varmaan pitää vaan tulpata suuttimien reiät.

Sitten, tossa laatikossa on nappiviitonen, eli laatikko on aika pitkä (vitonen on erillinen pätkä siellä laatikon perässä), oon miettinyt sitä automaattiplootaa... mitäs tarvisin siihen muutokseen?

tiivonen 28.11.2011 17:24

Pistä vaan kaasari. Menee suikka pieneks tuon padan ja sen sähköhelvetin kanssa ;) Ja jää yks vikakohde pois kunnon uittamisen jälkeen. K-jetronicistä en kylläkään tiedä sen syvällisemmin, mutta näyttää olevan tuossakin boksia sun muuta kivaa molemmin puolin autoa niinkuin lh-jetronicissa ja reginassakin. Sentään kuumalanka/imuilmanlämpöanturi puuttuu eli on siinä jotain simppelimpää.

Jos volvokuume laskee niin asetun nokkakepinostajalistalle ;)

mobil2 28.11.2011 19:51

ruisku

Olisin kyllä sitä mieltä että kannattaa nähdä hiukan vaivaa ja laittaa toi ruisku toimintaan
eiole nin herkkä ton auton asennon suhteen kuin kaasari kone meinaan vaan et tuppaa lakkaan käymästä noi kaasarivehkeet kun sopivasti kallellaan

bluevan 28.11.2011 20:14

Vanha K-jetronik ei tarvii toimiakseen periaattees kuin yhden ison normi releen millä syötetään virtaa bensapumpulle,lisäilmaluistille ja ohjauspaineen säätimelle.
Kylmäkäynnistyssuuttimelle <- virta suoraan stratin herätteestä on helpoin.

Kipinävehkeet voi laittaa vaikka vanhemmasta pystyjakajan kärjillä jos elektroniikasta haluaa eroon :)

Erittäin mukava alavääntö vaan tulee koojetillä ja ainoa mikä niistä vanhemmiten hajoaa on bensapumppu.

sami.k 29.11.2011 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 823705)
Vanha K-jetronik ei tarvii toimiakseen periaattees kuin yhden ison normi releen millä syötetään virtaa bensapumpulle,lisäilmaluistille ja ohjauspaineen säätimelle.

Kipinävehkeet voi laittaa vaikka vanhemmasta pystyjakajan kärjillä jos elektroniikasta haluaa eroon :)

Erittäin mukava alavääntö vaan tulee koojetillä ja ainoa mikä niistä vanhemmiten hajoaa on bensapumppu.

Eli ei tarviis purkaa johtosarjaa??? mites ton jakajan kanssa, pystyykö tähän laittaan suoraan sen vanhanmallin jakajan? vai joutuukos tonne jakajaan vaihtaan jotain hiluja?

Saakos sieltä suunnalta sit konsultaaioo kun projekti on on siinä mallissavaiheessahttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gif?

Ja mikä on nokkakeppi?

bluevan 29.11.2011 10:03

Pystyy kuulemma laittamaan vanhanmallin pystyjakajan mutta joutuu samalla vaihtamaan apuakselin.
Siinä volvon orggis "sytkä"boxissa on aika pitkä johdot. Onkohan sun koneessa nakutustunnistin.
Meneekö imusarjan alle paksu vihreä kaapeli?

bluevan 29.11.2011 10:15

Jos jätät sen jakajan kannen päähän tarviit kuvassa konepellissä kiinni olevan boxin ja sen johdot. Tuollainen boxi ainakin versiossa missä nakutustunnistin.
Kuva lainattu Eeron albumista ;)

http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=93451

sami.k 29.11.2011 16:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 823870)
Jos jätät sen jakajan kannen päähän tarviit kuvassa konepellissä kiinni olevan boxin ja sen johdot. Tuollainen boxi ainakin versiossa missä nakutustunnistin.
Kuva lainattu Eeron albumista ;)

http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=93451

kyllä sinne ruiskun alle menee musta ja vihreä johto, vihreä johto meni poikki vahingossa mutta saa sen varmaan korjattua...tuolta boksista lähtee 7 tai 8 johtoa ja osa niistä menee liittimiin ja jatkuu liittimen toisesta navasta vielä eteenpäin....kai sen tosta kytkentäkaaviosta pystyy kattoon että mikä menee mihinkä. nää sähköhommat ei vaan oo oikeen hallinnassa :)

tiivonen 29.11.2011 18:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 823705)

Kuulostaa aiiiivan liian helpolta ja epäreilulta :D K-jetissä ei taida olla hienoa diagnostiikkalaitteistoa joka kertoo missä vika on (jos sitä joskus harvoin tulee)... Pari punaista vilkahdusta ja vika on melko varmasti maskin ja pappamutkan välissä :p

sami.k 30.11.2011 11:31

Tämmösiä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=94630

Noillako pitäis päästä alkuun? pari johtoo on poikki mutta saa varmaan korjattua, toinen se vihreä ja toinen taitaa mennä jakajalle (johdot sellasia missä "napa" keskellä, eriste ja siinä ympärillä toinen "napa" sit eriste...kaippa noi pystyy liittään.

Mitä muita piuhoja tarvii purkaa??
tarviiko esim sen katkasimen kaasupolkimelta? boksista menee liitin siihen... tarviiko jotain sulakerasialta?

bluevan 30.11.2011 12:54

Ei kykene muistamaan ulkoa enää.
Pittää käydä Eeron suikasta kuikuilemassa miten ne piuhat sinne kytköstelin.

Heitin sähkökaaviot kesällä roskiin kun aattelin etten enää tarvii moisia <- ei ois kannattanu :)

Mettäpelissä varmaan toimii ok vaikka nakutustunnistimen piuhat oiskin jatkettu.
Ei se voi olla niin tarkkaa ;)
Sitä kaasupolkimen mikrokytkintä ei välttämättä tarvii. Vihrees se on kii konepellissä :D

Tuon syvemmällä en käynyt kun tossakin tuli jo riittävästi vettä tupaan mutta kone kävi kokoajan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=70338

Ja tommottinen kallistus saa jetronikin sekoomaan. Öljynpainevalo syttyi niin sammutin koneen eikä sit enää lähtenyt käyntiin ennenkuin sai suoristettua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68773

Ja ot:nä veikkaan ettei muuten toimi tolleenkaan
http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=93047 :D

bluevan 30.11.2011 20:04

Dodii,löyty Eeron suikka keskeltä mettää joten kevyeks offailuks/sutimiseks meni :) (terveisiä vaan.

Boxilta lähtee
-nippu missä Kelt, sin/valk, must/vihr ja sin/musta = jakajalle

-Paksu vihree missä "maakuori" = nakutustunnistin imusarjan alla

-Ruskeet maihin
-Paksu valk/pun = puola miinus ( - )
-Sininen = 15 eli plussa kun virrat päällä/starttaa

Nuo kun kytkee pitäis tulla kipunaa ja se boxin alipaineletku imusarjaan lisärikastimen etupuolelle.

Lisäilmaluisti
-musta on maa
- sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Ohjauspaineen säädin
-musta on maa
-sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Lisärikastin
Orggis nipusta tämän johtosarja
Vihree/sin raita = startin herätteeltä virta
Tämä piuha on kiinni lisärikastimen liittimessä
Sama piuha menee imusarja viereen 4pytyn kohdalle lämpöanturin liittimeen

Lämpöanturin liittimeltä valkoinen menee lisärikastimen liittimeen

Noilla pitäis toimii tai ainakin Eeron suikka toimii ok.

HRD 30.11.2011 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 824253)
Ja tommottinen kallistus saa jetronikin sekoomaan. Öljynpainevalo syttyi niin sammutin koneen eikä sit enää lähtenyt käyntiin ennenkuin sai suoristettua.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=68773

Niin K-jetti sekoaa, ei tykkää kauheista kallisteluista, eipä ole "sähköruiskuilla" moista esiintyny. L,LE yms jetronicit, motronicit.

sami.k 30.11.2011 20:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bluevan (Viesti 824394)
Dodii,löyty Eeron suikka keskeltä mettää joten kevyeks offailuks/sutimiseks meni :) (terveisiä vaan.

Boxilta lähtee
-nippu missä Kelt, sin/valk, must/vihr ja sin/musta = jakajalle

-Paksu vihree missä "maakuori" = nakutustunnistin imusarjan alla

-Ruskeet maihin
-Paksu valk/pun = puola miinus ( - )
-Sininen = 15 eli plussa kun virrat päällä/starttaa

Nuo kun kytkee pitäis tulla kipunaa ja se boxin alipaineletku imusarjaan lisärikastimen etupuolelle.

Lisäilmaluisti
-musta on maa
- sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Ohjauspaineen säädin
-musta on maa
-sininen virtaa kun virrat päällä (15)

Lisärikastin
Orggis nipusta tämän johtosarja
Vihree/sin raita = startin herätteeltä virta
Tämä piuha on kiinni lisärikastimen liittimessä
Sama piuha menee imusarja viereen 4pytyn kohdalle lämpöanturin liittimeen

Lämpöanturin liittimeltä valkoinen menee lisärikastimen liittimeen

Noilla pitäis toimii tai ainakin Eeron suikka toimii ok.

KIITOS!

Tästä apua varmasti paljon. tossa katselin noita johtoja niin on vähän eri värejä nipussa (ainakin noi jakajalle menevät) mutta jakajan liittimeen menee varmaan ainakin sellanen musta "maakuori" kaapeli... mutta tämä lisää taas luottoa ton projektin valmistumiseen :)

Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).