Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Tubeless renkaan "paistettavat" paikat? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59695)

mikjus 25.05.2009 17:36

Tubeless renkaan "paistettavat" paikat?
 
Hitto kun rupee taas joka reissu pokkerit possahtelemaan ja sisäkumeja en tahdo laittaa.

Kysymys onkin nyt että saisinkohan tässä nyt jostain Lahdesta vielä sassiin sellasia kunnon kumipaikkoja joita voi paistaa tai vulkanoidan renkaan sisäpuolelle?

Huomen olis ainoo mahku niitä etsiä ennen Ladogaa jos omalla autolla joutuu lähteen. Erolan kumi täytyy tsekata ja jotain muita rengasliikkeitä.

Nyt samankaltaista paikausta on tehty normi kuorma-auton sisäkumi tiptop paikoilla mutta olis se hyvä et paikat olis vähän paksumpia. Sisäpuolelta olen hionut paikan kohdan sileeks ja sit vulkanoitiaine siihen ja paikka.

Reiät on yleensä sellasii 3-4cm viiltoja kyljessä joissa reikä jossain kohtaa läpi ja 1-2 kamelinpaskaa ei pysy kun rengas elää. Voi tietty noi kamelnkakatkin olla tosi surkee laatusia kun kurassa ovat pyörineet mutta on ne aina voideltu vulkanoiti aineella ennen laittoa.

Nyt on jo kaks pokkerii paikattu sisäpuolelta mutta kun sellanen tavan paikka ei paljoo pistämistä kestä jos sattuu joku skeba samaan viiltoon uppoomaan.

Samoin jos näistä tämänkaltaisista paikkausproseduureista löytyy jotain hyviä kuvallisia ohjeita niin laittakaa esiin.

Paikkauksen pitää olla "väpyvi" tyyppinen eli pysyvä ja lopullinen.

Täs viel kuva tilanteesta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=31143

tiipe 25.05.2009 18:25

eikö vianorilta löydy raskaan kaluston puolelta?

Viipo 25.05.2009 18:46

Lähes mikä hyvänsä raskaan kaluston rengasliike voi paistaa siihen reilun paikan, mutta rengas pitäs ottaa irti ja viedä paikanpäälle paistettavaksi...

Liinakoukkujen ja isojen sepelienkin reiät saa nätisti paikattua, ja toisinaan niistä saa vielä eturenkaankin...

Teme 25.05.2009 18:54

Vianorilta tiptop:n ulkorengas paikkoja ja special cement:llä kiinni(löytyy myös vianorilta)

mikjus 25.05.2009 18:59

Joo siis tarkennuksena että paikkaus tapahtuu safariolosuhteissa eikä rengasliikkeessä.

Onkos toi special cement jotenkin tykimpää kuin tavan vulkanointiaine?

mikjus 25.05.2009 19:37

No jo löytykin ohjeet ja ihan oikeilla jäljil omatkin turaukset on ollut. Huomenna ettiin tota reman tip top sementtii ja kunnon paikkoja.

http://www.alltiresupply.com/Merchan...ce_Tire_Repair

pikku-pepe 25.05.2009 19:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikjus (Viesti 563483)
Onkos toi special cement jotenkin tykimpää kuin tavan vulkanointiaine?

mikä sitten on tavan vulkanointiaine..
olikohan n.1-2dl tuo pieni special cement purkki ja sillä liimailee kyllä n.100kpl paikkoja eikä ole kauhean hintainen..
pykälän jyrkempää on kyllä olemassa mutta siihen ei useasti kyllä ole tarvetta. (rengasliikkeessäkään)

Rekisteröimätön 25.05.2009 20:46

Mää ostin spesial sementtiä ihan tarvike liikkeestä tuubissa ja tubelles tossuja kans. 2vuotta ollu renkaan kyljessä ja on ajeltu 0,5 paineilla.
Paikkaus tehtiin ihan hiomapaperilla karhentamalla ja jollain klapilla nuijimalla.

Rekisteröimätön 25.05.2009 21:30

Noita "kamelinpaskoja" on sitten semmosiikin mikä laitetaan renkaan sisäpuolelta paikoilleen. Siinä on siis tappi ja paikka samassa.

Repro 25.05.2009 22:29

Viimeeks ku tuli sormen kokoinen reikä boggerin kylkeen niin pistin raskaankaluston tubeless paikan sisä- sekä ulkopuolelle kylkeä, väliin vielä vulkanointiainetta riittävästi, toistaiseksi on kestänyt.

Nitsi 26.05.2009 00:06

Haet vaan raskaan kaluston kunnon kudospaikkoja.

pulu 26.05.2009 08:45

erolalla ei ole enää paisto vehkeitä!

Vilkutin 26.05.2009 10:11

mahtaako mikään liimapaikka pysyä alhasilla rengaspaineilla? Oisko paisto ainut mikä saattais pitää.

88 26.05.2009 16:04

Offroadtarvikkeella oli ainakin joskus paistorautoja myynnissä, vaatii
tosin sähköä eli jonkunnäkösen agregaatin. Tehontarvetta en muista.

mikjus 26.05.2009 16:14

Kävin hakeen vianorilta kahta eri kokoo jytkympi paikkoja. Ne on sellasii sinipohjasii ja tulee special cement bl tökötil kii. Sit otin viel sellasiin jännii pyöreen reiän paikkaus juttuja joissa on sellai kanta joka jää sisälle. Eiköhän näillä nyt pärjätä.

Kellis 26.05.2009 17:09

Paikkaus
 
Aivan oikeita olet ottanut , minicombeja on ne jännät jutut ja nykyään muulla tavalla ei saisi lain mukaan korjata henkilöauton renkaita se on parempi kuin normaali talla koska se tukkii myös veden pääsyn kudoksiin ja teräksiin.

Bufferia kun vielä purkin hommaat puhdistukseen niin sitten sulla on jo kaikki mitä tarvit , ja jos kompura autossa niin pieni surra ja siihen joku karkea laikka tasoittamaan tubelesskalvon sileäksi, ja periaatteessa vielä ois yks aine jota siihen laitetaan mutta se ei ole välttämätöntä jos ei hio kankaisiin asti.

125 TL ja 140 TL pärjää jo aika pitkälle.

Tuo kuvassasi näkyvä paikka on tarkoitettu sisärenkaille ja ei kestä kunnolla päällyrenkaassa koska antaa liikaa periksi ei ole kudoksia yhtään.

Rekisteröimätön 27.05.2009 11:23

Jos paistaa ja haluaa kestävän, niin olis se hyvä hioo kankaaseen asti. Siihen liimaa, kumia ja paistoon.

Puska-suska 14.02.2011 11:28

Nostetaas pari vuotta vanhaa aihetta vähän ylöspäin :)

Mulla on yhdessä renkaassa aiemmin paikattu reikä, joka nyt ilmeisesti vuotaa. Suhisee siltä kohtaa yli yhen baarin paineilla. Tutkiskelin sitä paikkaa vähän tarkemmin, ja siinä on sisäpuolelta vedetty pyöreä oranssireunanen paikka, joka näyttäis yhdestä reunasta pikkasen revenneen ja siitä se taitaa vuotaa. Ulkopuolella sillä kohtaa on nappuloiden välissä arviolta 0,5cm halkeama.

Ensinnäkin, se vanha paikka kannattanee varmaankin hioa pois, vai? Toiseksi, mitäs nämä raskaan kaluston kudospaikat ovat? Vedetäänkö niissä jotain renkaan läpi, vai vulkanoidaanko vaan sisäpuolelta lätkä päälle?

Kolmanneksi, saako jostain valmiin paketin, jossa olis tarvittavat ja yhteensopivat mömmöt ja paikat kaikki samassa?

Kellis 14.02.2011 15:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska (Viesti 740158)
Nostetaas pari vuotta vanhaa aihetta vähän ylöspäin :)

Mulla on yhdessä renkaassa aiemmin paikattu reikä, joka nyt ilmeisesti vuotaa. Suhisee siltä kohtaa yli yhen baarin paineilla. Tutkiskelin sitä paikkaa vähän tarkemmin, ja siinä on sisäpuolelta vedetty pyöreä oranssireunanen paikka, joka näyttäis yhdestä reunasta pikkasen revenneen ja siitä se taitaa vuotaa. Ulkopuolella sillä kohtaa on nappuloiden välissä arviolta 0,5cm halkeama.

Ensinnäkin, se vanha paikka kannattanee varmaankin hioa pois, vai? Toiseksi, mitäs nämä raskaan kaluston kudospaikat ovat? Vedetäänkö niissä jotain renkaan läpi, vai vulkanoidaanko vaan sisäpuolelta lätkä päälle?

Kolmanneksi, saako jostain valmiin paketin, jossa olis tarvittavat ja yhteensopivat mömmöt ja paikat kaikki samassa?

No ensiksi se oranssireunainen paikka mäkeen siitä ,koska ne ei ole tarkoitettu tubeless renkaan paikkaukseen ainoastaan sisärenkaalle koska on venyvä paikka .

Tubeless renkaassa käytetään sini reunaisia paikkoja ja mitä isompi reikä sen isompi talla. Tuossa tapauksessa olisi varmaan joku 120 TL sopiva paikka on ainakin tarpeeksi suuri , voisi mennä normaalilla henkilöauton pyöreällä tallalla joku Nro 02.
Ja vulkanointi aineena aina sinistä (special cement) ,kun on kyseessä sininen talla .

Käyt vaikka rengasliikkeestä ostamassa pienen purkin special cement , ja pari tallaa 120 TL rasvan voi poistaa rasvanpoisto aineella ,ei tarvi erikseen ostaa karhennusnestettä .

Puska-suska 14.02.2011 16:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MKello (Viesti 740210)
No ensiksi se oranssireunainen paikka mäkeen siitä ,koska ne ei ole tarkoitettu tubeless renkaan paikkaukseen ainoastaan sisärenkaalle koska on venyvä paikka .

Tubeless renkaassa käytetään sini reunaisia paikkoja ja mitä isompi reikä sen isompi talla. Tuossa tapauksessa olisi varmaan joku 120 TL sopiva paikka on ainakin tarpeeksi suuri , voisi mennä normaalilla henkilöauton pyöreällä tallalla joku Nro 02.
Ja vulkanointi aineena aina sinistä (special cement) ,kun on kyseessä sininen talla .

Käyt vaikka rengasliikkeestä ostamassa pienen purkin special cement , ja pari tallaa 120 TL rasvan voi poistaa rasvanpoisto aineella ,ei tarvi erikseen ostaa karhennusnestettä .

http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602007/0

Onkos tällaset setit ihan susia? Etiketin perusteella taitaa olla sisärenkaan paikkoja nuokin...

Paljonkos tollasen 120 TL paikan halkaisija on? (arvaus 120mm ? :D ) Entä pitääkös niissä nyt olla se häntä, mikä vedetään reiän läpi?

Laittakaa linkkiä jos tiedätte että jokin nettikauppa noita tarvikkeita myisi... Koitin jo vähän etsiskellä, mutten oikein löytänyt.

Pauli 14.02.2011 17:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska (Viesti 740223)
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602007/0

Onkos tällaset setit ihan susia? Etiketin perusteella taitaa olla sisärenkaan paikkoja nuokin...

Laittakaa linkkiä jos tiedätte että jokin nettikauppa noita tarvikkeita myisi... Koitin jo vähän etsiskellä, mutten oikein löytänyt.

Toi Motonetin setti näyttää ihan sisäkumi paikkaukseen tarkoitetulta.

Helsingissä voit mennä Offivarusteeseen, sieltä löytyy kaikki mitä tarviit, voit myös viedä renkaan sinne paikattavaks jos epäilet omia taitojas.

Kellis 14.02.2011 20:08

2 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska (Viesti 740223)
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602007/0

Onkos tällaset setit ihan susia? Etiketin perusteella taitaa olla sisärenkaan paikkoja nuokin...

Paljonkos tollasen 120 TL paikan halkaisija on? (arvaus 120mm ? :D ) Entä pitääkös niissä nyt olla se häntä, mikä vedetään reiän läpi?

Laittakaa linkkiä jos tiedätte että jokin nettikauppa noita tarvikkeita myisi... Koitin jo vähän etsiskellä, mutten oikein löytänyt.

Tuo motonetin sarja on sisärenkaan paikkaukseen tarkoitettu !

Tässä on muutama millä me ollaan tultu toimeen jo aika kauan ja ovat luotettavia oikein asennettuna !

Lisäksi koko taulukko paikan ,reiän sekä paikattavan renkaan mukaan !

Puska-suska 17.02.2011 14:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MKello (Viesti 740294)
Tuo motonetin sarja on sisärenkaan paikkaukseen tarkoitettu !

Tässä on muutama millä me ollaan tultu toimeen jo aika kauan ja ovat luotettavia oikein asennettuna !

Lisäksi koko taulukko paikan ,reiän sekä paikattavan renkaan mukaan !

Kävin Euromasterilta hakemassa noita paikkoja Olikohan ne numeroiltaan 110 ja 114. Noista MKellon kuvista ei ihan pääse jyvälle siitä minkä kokosia noi on, mutta 114 oli jo sellanen ison tupakka-askin kokonen. Niillä pitäis onnistua renkaan parsiminen... :cool:

Fruehauf-CJ 18.05.2016 21:13

Tuli hommattua projektikuntoisia renkaita ja kyselin tarjouksia kudoksellisen paikan laittamisesta renkaan kylkeen Imatralaisilta rengasliikkeiltä. Hinnat olisi olleet 40€ ja 20€.
Netissä törmäsin Eurovulk nimisen firman sivuihin, tiedustelin sieltä Preman paikkaustarvikkeita, Karhennusneste PPC-32, liima PFC-8 ja paketti paikkoja (10 kpl PB-6) noin 114€ toimitettuna.

Ja harrastustoiminnasta kun on kyse niin, tottakai itse tehtynä ja viisinkertaisella hinnalla :D :D :D

http://eurovulk.fi/tuotteet/rengaspa...lrehvi-paigad/

Paikkapaketin mukana tuli kuvallinen ohje ja mukaan oli lisäksi laitettu iso, värivalokuvin esitetty toimintaohje renkaiden paikkauksesta, kun mainitsin ettei hirveästi ole kokemusta renkaiden kunnostamisesta. Erinomaista asiakaspalvelua!

Harjoituksen aihiona oli kylkivaurioinen rengas jonka kudokset tai suurin osa niistä olivat vaurioituneet patin alueelta. Ehkä noin 50x80mm alueelta puuttui kudokset kokonaan.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192870
Painetta 1.7 bar.

Hioin porakoneen tukkalaikalla sisäpinnan sileäksi, imuroin puhtaaksi pölystä ja levittelin pintaan karhennusainetta jonka kuivuttua levitin liiman paikan alueelle.
Hiottaessa kankaan reunoja tuli esille, olivat todella lähellä pintaa. Niille kohdille levitin kahteen otteeseen, ohjeen mukaan ”cementtiä”

Liiman kuivuttua paikan suoja kalvo irti ja painoin paikan kiinni renkaaseen ja puu kapulalla painelemaan ilmoja pois paikan alta keskeltä reunoille. Paikka tuntui alusta asti tarttuvan todella voimakkaasti renkaaseen mutta laitoin sen varmuuden vuoksi vielä ruuvipuristimien kanssa puristukseen puoleksi vuorokaudeksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192871
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192872

Kun sain renkaan vanteelle se olikin ihan käytettävän oloinen
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192881

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192873
vauriokohta ei enää erotu kovinkaan selvästi
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=192874
Painetta on noin 2bar

Hatch 08.11.2019 03:24

Tuli hankittua rengaskone jokunen vuosi takaperin. Ja kiitos myös tämän ketjun, olen onnistuneesti paikannut aika monta henkilöauton tubeless rengasta (noin 20 paikkausta vuoden aikana). Aina ovat paikat pitäneet, paitsi että eilen petti ensimmäistä kertaa.

Kyseessä oli tuttavani henkilöauton rengas, johon oli tullut kylkeen pieni viilto ja myös reikä. Hän toi renkaan minulle illalla noin klo 19 maissa, jolloin otin vanteen pois ja paikkasin renkaan. klo 22 luovutin paikatun renkaan takaisin hänelle, sillä ilmat pysyivät renkaassa ja oletin että muutaman tunnin kuivumisaika cementille riittää. Kuitenkin seuraavana päivänä hän oli autolla ajanut ensin töihin ja ruokatauolla lähtenyt liikkeelle. Rengas oli tuossa välissä tyhjentynyt. Hän oli myös ajanut tyhjällä renkaalla, jolloin ottaessa renkaan pois vanteelta oli renkaan sisällä paljon kumihöttöä. Lisäksi paikka oli revennyt irti lähes kokonaan.

Paikkauksen tein täälläkin ohjeistetulla tavalla: 1. Karhennetaan tubeless-renkaan sisäpuolta hiomalaikalla 2. ruiskutetaan karhennusainetta (Break-Cleaner omassa tapauksessa) 3. TipTop Cementtiä levitetään pensselillä 4.Annetaan kuivua noin 10 minuuttia eli kun ei tartu enää käteen 5. Tubeless paikka paikattavaan kohteeseen ja trissalla rullailen sen kunnolla kiinni.

Olen aina ennen antanut paikan kuivua noin 1vrk. Mutta eilen oli hieman kiire ja oletin, että cement kuivuu lämpimässä (18c) autotallissani noin 3 tunnissa. Ulkolämpötila oli noin -5c. Olinko mahdollisesti siis liian hätäinen? Kuinka kauan tuon cementin pitäisi oikein kuivua ja voiko sitä vauhdittaa esim. hiustenkuivaajalla?

Kyljen paikkauksesta tuli myös mieleen, että toisin kuin renkaan keskiosa, kylkihän elää merkittävästi enemmän. Olisiko siinä parempi käyttöö sellaista sisäkumipaikkaa, jossa ei ole kudoksia ja joka on joustava? Onko siis kudoksellinen paikka liian jäykkä renkaan kylkeen? Miksi kysyn tätä, on että paikkasin "uran" alkuvaiheella kyljet sisäkumipaikalla, ja ongelmia ei tällöin ilmennyt.

Tuossa vielä Rema TipTop viralliset ohjeet tubeless renkaan paikkaukseen MiciComp - paikalla: https://rematiptop.fi/wp-content/upl...%C3%B6opas.pdf

Itse käytän paikkana tällaista: https://www.fixusnet.fi/fin/ulkoreng...ss-p-490546-0/

kivinen 08.11.2019 07:58

Henkilöauton tai pakettiauton renkaita ei saa paikata kyljestä ja käyttää tieliikenteessä.

Hatch 08.11.2019 17:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 1418841)
Henkilöauton tai pakettiauton renkaita ei saa paikata kyljestä ja käyttää tieliikenteessä.

Aivan, no enpäs enää sellaista enää tee. No onneksi tämä olikin ainoa kylkipaikkaus mitä olen tehnyt. Mutta tosiaan tuosta kuivumisesta, eli voiko sitä jouduttaa jotenkin ja kauanko pitäisi antaa kuivua?

Technics 08.11.2019 20:00

Kuivumisaikaa en osaa sanoa mutta oon paikannu useita niin että ne on puolen tunnin sisällä paikkaamisesta auton alla ulkona olipa pakkasta tai ei ja ovat pitäneet. Kylkeen en oo koskaan kokeillu eikä sitä voi tosiaan suositella, paitsi maasto-olosuhteissa.

Hatch 09.11.2019 14:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Technics (Viesti 1418865)
Kuivumisaikaa en osaa sanoa mutta oon paikannu useita niin että ne on puolen tunnin sisällä paikkaamisesta auton alla ulkona olipa pakkasta tai ei ja ovat pitäneet. Kylkeen en oo koskaan kokeillu eikä sitä voi tosiaan suositella, paitsi maasto-olosuhteissa.

Ja olet siis käyttänyt nimenomaan noita tubeless paikkoja ja cementtiä? Et joustavia sisäkumipaikkoja, etkä hiustenkuivaajaa tms. lämmittänyt paikkaa.

Technics 09.11.2019 18:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hatch (Viesti 1418926)
Ja olet siis käyttänyt nimenomaan noita tubeless paikkoja ja cementtiä? Et joustavia sisäkumipaikkoja, etkä hiustenkuivaajaa tms. lämmittänyt paikkaa.

Sisäkumipaikat vaan sisäkumeihin. Pääasiassa tuli liimailtua niitä sinisiä tatteja mitkä laitetaan pienempään pistoreikään. Jonki verran myös niitä isompia "lätkiä". Eikös tuo lie tota cementtiä ollu ellei oo jotain kilpailevaa tuotetta joka on samanlaista sinistä mömmeliä. Päälle vielä tota mustaa tavaraa mikä oli mainittu tiptop ohjeessakin.

Paikat laitettu about normaalissa huonelämmössä, ei mitään erillistä lämmitystä käytetty.

Mut tosiaan tuo että ei se kyljessä kestä samanlailla kun kehällä vaikka viikon kuivattais.

Viipo 10.11.2019 00:24

Ite vasta kokeilin (taas) tiptopin kudospaikkoja traktorin renkaaseen: barumi oli hakun vierestä puhki ulos asti, kudokset poikki n. 5cm matkalta. sisäpuolelle karhennus ja pariin kertaan tiptopin sinistä cemnttiä paikkaan ja renkaaseen. oottelin, et tulee nahkeeksi, eikä tartu sormiin. Paikoilleen ja koitan painella: ei tartu. No uusi kerros ja pari minuuttia kuivattelua, ja uudelleen:ei kestä.
paikan pinnalta lähti cementit pois rullalla kun vähä seormella pyyhki. No en sitten enää jaksanu, niin roiskin vaan reilusti cementtiä väliin ja märkänä paikalleen, pari ruuvipuristinta painamaan.
Jonkun 6 tunnin jäkeen purin puristimet pois ja kaikinpuolin näytti hyvältä, mutta kun kumin käänsi vanteelle ja sisärenkaaseen laittoi ilmat, niin siitä reiän kohdalta aukesi irvistämään n. senttiä leveeltä se ratkeama. Liima sisällä oli kyllä "kuivaa", pehmeää, mutta ei tarttunut mihinkään.
Laitoin moottorisilokoonia vaan reiän täytteeksi, ettei hiekka mene väliin ja katotaan, miten kauan kestää.

Hatch 10.11.2019 03:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1418959)
Ite vasta kokeilin (taas) tiptopin kudospaikkoja traktorin renkaaseen: barumi oli hakun vierestä puhki ulos asti, kudokset poikki n. 5cm matkalta. sisäpuolelle karhennus ja pariin kertaan tiptopin sinistä cemnttiä paikkaan ja renkaaseen. oottelin, et tulee nahkeeksi, eikä tartu sormiin. Paikoilleen ja koitan painella: ei tartu. No uusi kerros ja pari minuuttia kuivattelua, ja uudelleen:ei kestä.
paikan pinnalta lähti cementit pois rullalla kun vähä seormella pyyhki. No en sitten enää jaksanu, niin roiskin vaan reilusti cementtiä väliin ja märkänä paikalleen, pari ruuvipuristinta painamaan.
Jonkun 6 tunnin jäkeen purin puristimet pois ja kaikinpuolin näytti hyvältä, mutta kun kumin käänsi vanteelle ja sisärenkaaseen laittoi ilmat, niin siitä reiän kohdalta aukesi irvistämään n. senttiä leveeltä se ratkeama. Liima sisällä oli kyllä "kuivaa", pehmeää, mutta ei tarttunut mihinkään.
Laitoin moottorisilokoonia vaan reiän täytteeksi, ettei hiekka mene väliin ja katotaan, miten kauan kestää.

Aika erikoista. Itsellä tarttuu tubeless paikka tuohon cementtiin kuin "sika limppuun", kunhan antaa cementin ensi kuivua sen 10 minuuttia. Vielä kun rullainta pyörittelen paikan päällä niin vaikuttaa olevan todella lujasti kiinni. Se tässä ihmetyttääkin miksi paitta oli pettänyt,

...Paitsi aikoinaan ensimmäisellä kerralla ei tarttunut sitten millään, kun koitin liimata paikkaa väärin päin :rolleyes:

kivinen 10.11.2019 08:17

Viipolle: Kai otit suojamuovit pois?😉

Oikeasti kuulostaa siltä, että tuo rengas olisi pitänyt ensin paistaa ehjäksi. Silloin ei tule mitään "repeämiä" täytön jälkeen.

Ja oikesti pahinta mitä sille voi tehdä on laittaa jotain silikonia. Sen jälkeen siihen ei kyllä tartu enää mikään.

Onkohan sitä rengasta aikanaan voideltu jollain silikonipohjaisella päälle laittaessa?

Pajares 10.11.2019 11:14

Nestemäinen karhennin on hyvää luomaan tartuntapintaa paikkojen alle.

Rema tiptop ihan spraypurkina saa


Edittinä linkki kyseiseen liemeen--->

Muutenkin edullinen paikka tilata esim.rengasleikkurin teriä ja muutakin paikkaustarviketta ja mömmöä...

https://www.renkaat365.fi/fi/tarvikk...spray-ckw-frei

-MaTTi- 12.11.2019 21:44

Kaikkee ne kehtaa mainostaa
 
1 Liiteet
https://forums.offipalsta.com/attach...1&d=1573587811

wikke 13.11.2019 13:08

Niinpä!


Sivu luotu: 05:32 (GMT +2).