Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   SPIDER 2009 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59308)

FROM 12.05.2009 18:49

SPIDER 2009
 
2 Liiteet
ekat koeajot otettu

kjellis 13.05.2009 01:23

Hmmm First spider in Finland..

CJ7 13.05.2009 09:19

Joks voi tulla koeajolle :D

Jouni_S 13.05.2009 09:37

Kannattaa tohon koneeseen tehdä jakopäähän täysremontti.Joo se on ketjulla, mutta jos ei ole sille mitään koskaan tehty niin poikii jossain kohtaa.Nimimerkillä yhden koneen rikkonut, kun en uskonut että se rallatus kuuluu jakopäästä.
Ja jos on automaatilla, niin mulla ei puolen vuoden seisonnan jälkeen enään "pakkovaihteet" toimineet.
Muuten todella mukava ja suhkoht alhaalta vääntävä kone.

Jouni_S 20.05.2009 21:02

Onko mitään edistystä?

FROM 20.05.2009 21:34

moottori on paikoillaan rungossa, akselit putsattu,tukivarsi aineet hommattu, kardaaneita suunniteltu/rakennettu, kaaret tilattu, penkit tilattu ja kaikkee muuta hankittu/suunniteltu.

kares 20.05.2009 22:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 562151)
moottori on paikoillaan rungossa, akselit putsattu,tukivarsi aineet hommattu, kardaaneita suunniteltu/rakennettu, kaaret tilattu, penkit tilattu ja kaikkee muuta hankittu/suunniteltu.

Niin vulvan aksulat kaiketi tähän tulee ja kaiken järjen mukaan kaikki pyörät kääntyy myöskin?

FROM 20.05.2009 22:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kares (Viesti 562186)
Niin vulvan aksulat kaiketi tähän tulee ja kaiken järjen mukaan kaikki pyörät kääntyy myöskin?

volvolaiset toistaseks ohjaillaan vaan etupäällä

FROM 13.06.2009 21:35

3 Liiteet
kaaret olisi hitsattu paikalleen muutama putki puuttuu vielä (loppu putki)
akselit on y-linkin niveltä ja kolmio ylätukea vaille valmiit.
nyt on ekat tyypit otettu tig hitsaimesta, siisti jälki onnistuu kohtuu hyvin kunhan tekee osat tarpeeksi tarkasti, rakoja vaikea täyttää

TeamEetu 25.06.2009 18:43

5 Liiteet
Nyt alkaa akseliväli hahmottua sekä penkkien paikat.

CJ7 25.06.2009 19:09

Hyvältä näyttää! Intoa projektiin :)

MOS 29.06.2009 20:25

Joko kohta ajetaan :D

FROM 29.06.2009 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOS (Viesti 571867)
Joko kohta ajetaan :D

LIIAN KUUMA EI PYSTY RAKENTAAN:D:D:D
ODOTETAAN SATEITA

FROM 10.07.2009 20:05

3 Liiteet
nyt on akselit laitetu paikalleen ja akseliväliksi tuli 254 cm alustavissa jousto kokeiluissa näyttäis ettei ihan vituiksi mennyt....

Jare 11.07.2009 21:44

No hemmetti, ei tosiaan vaikuta miltään ikuisuus rojektilta, ku nyt jo noin hyvällä mallilla!!!!

Onks jo suunnitelmissa joku päivämäärä, milloin ekat testit....tai kisat???


HYVÄ HYVÄ HYVÄ!!!! Lisää näitä rojekteja:D

FROM 11.07.2009 23:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 574748)
No hemmetti, ei tosiaan vaikuta miltään ikuisuus rojektilta, ku nyt jo noin hyvällä mallilla!!!!

Onks jo suunnitelmissa joku päivämäärä, milloin ekat testit....tai kisat???


HYVÄ HYVÄ HYVÄ!!!! Lisää näitä rojekteja:D

stadion trialiin olisi tarkoitus valmistua eiks siihen oo 3kk vielä aikaa aika paljon siis :D
tota pikku hommaa on vaan niin sairaan paljon

MOS 12.07.2009 19:58

Dodii äijät laittanut oikein hihat heiluun:D täytyy tulla tarkasteleen joku päivä oikein paikan päälle!

TeamEetu 13.07.2009 17:47

Ei kyllä tästä autosta menee kunnia frommille. En ole kun parikertaa käynyt istumassa hallilla.. Sitkeesti se tekee

FROM 15.07.2009 15:58

3 Liiteet
takapään tikkuihin tuli tehtyä kiinnitys pisteet valmiiksi, ylä päästä tein siirrettävän niin on helppo hakea kohdalleen.

meinas tukivarsien kanssa käydä huonosti:p ei tullut tarkasti mitattua kun oli muka niin paljon tilaa mutta onneks tuli just jämpti

TeamEetu 17.07.2009 19:23

Taka jouset paikoillaan ja etu pään osat on tehty. Huomenna varmaan saadaan joustokuvia ;)

FROM 18.07.2009 17:45

3 Liiteet
löyty sieltä vielä vähän enempi joustoo kun viime kuvista:D

CJ7 18.07.2009 18:29

Kylä joustaa ainankii :D

Jare 18.07.2009 20:12

Hienoo, että äijillä riittää virtaa!!!! Täähän taitaa tulla kohtapuoliin jo ihan valmiiks. On iha pikkusen eri tahti, ku esim nyt meillä viimeaikoina tai Hakalan "Espenilllä":D:D:D

Toivottavasti ei tuu mitään ongelmia loppumetreilläkään, niin saatais taas yks härpätin lisää Suomen offiriveihin.

TeamEetu 10.08.2009 17:42



Nyt se jo kävi, ääni on aika huono kun se on nauhotettu puhelimella. Livenä kuullosti aika härskiltä.

CJ7 11.08.2009 14:32

Iloinen ilme paljastaa kaiken :D

FROM 11.08.2009 16:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 582188)
Iloinen ilme paljastaa kaiken :D

se ilo ei kauaa kestänyt. ruvettiin irrottamaan turhia johtoja jonka jälkeen ei enää käynnisty..:confused:
siis irroitettiin ne mitkä ei ollut kiinni missään kun kävi ja nyt ei toimi:mad:

CJ7 16.08.2009 09:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 582211)
se ilo ei kauaa kestänyt. ruvettiin irrottamaan turhia johtoja jonka jälkeen ei enää käynnisty..:confused:
siis irroitettiin ne mitkä ei ollut kiinni missään kun kävi ja nyt ei toimi:mad:

No voi sun prkl!! :mad:
Joko on selvinny mistä johtu / toimiiko taas?

FROM 16.08.2009 10:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 583400)
No voi sun prkl!! :mad:
Joko on selvinny mistä johtu / toimiiko taas?

sain eilen kunnon sähkökuvat eli tänään mennään kokeileen josko sais taas käymään.

ootko muuten ite tilaillut btf:tä tavaraa, ei onnistu niitten nettikaupasta tilaaminen eikä oo vastaillut @:kään tarvis saada 11" steering columns pika irroituksella

FROM 16.08.2009 14:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 583415)
sain eilen kunnon sähkökuvat eli tänään mennään kokeileen josko sais taas käymään.

ootko muuten ite tilaillut btf:tä tavaraa, ei onnistu niitten nettikaupasta tilaaminen eikä oo vastaillut @:kään tarvis saada 11" steering columns pika irroituksella


NYT TAAS KEHRÄÄ:D

TeamEetu 16.08.2009 15:32


nyt se taas toimii, oli mennyt kampiakselin asentotunnistimen ja toisen samanlaisen liitimen kanssa vaan vähän johdot ristiin.
Laturi taitaa olla sökö kun lataa vaatimatonta 17V ja laakeri ääntää.
Seuraavaksi päästään automaattilaatikon sähköjen kimppuun. :)

CJ7 16.08.2009 15:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 583415)
sain eilen kunnon sähkökuvat eli tänään mennään kokeileen josko sais taas käymään.

ootko muuten ite tilaillut btf:tä tavaraa, ei onnistu niitten nettikaupasta tilaaminen eikä oo vastaillut @:kään tarvis saada 11" steering columns pika irroituksella

Jotain pientä joskus kyllä. Muistaakseni ihan @ hommina meni. Joku vuosi aikaa.

TeamEetu: Lähtihän se! :)

TeamEetu 16.08.2009 19:59

Jonkin verran on saksan pasi tehnyt turhia johtoja tohon klonksvaageniin. Toinen erikoin asia oli teippiliitokset johtosarjassa.
Parissa kohtaa yhteen isoon johtoon oli laitettu pienellä holkilla kahdesta kolmeen pientä hitupiuhaa nippuun ja teipillä surrattu läjään. Mitäköhän mahtaa tapahtua jos se ison johdon sulakkeelle jos se pieni johto menee oikosulkuun.. ei se taida ensimmäisenä olla periksi antamassa. en ihmettele jos noissa autoissa on sähkövikoja tai sähköpaloja.

Mikki 16.08.2009 21:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 583573)
Jonkin verran on saksan pasi tehnyt turhia johtoja tohon klonksvaageniin. Toinen erikoin asia oli teippiliitokset johtosarjassa.

Miljoona kun rakentaa ja tuhat palaa tuhkaksi, niin promille on tullut pas***a:rolleyes:
Muistakaa, että nämä autot on rakennettu VOITON maksimoimiseksi --> liitin OLISI OLLUT liian kallis investointi. Johtohan on "sidottu" johtosarjan sisälle, joten "riskinarvoinen" säästökohde...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 583573)
Mitäköhän mahtaa tapahtua jos se ison johdon sulakkeelle jos se pieni johto menee oikosulkuun...

Sulake palaa:D ja moneen kertaan!

OT: Kattelin jotta VR6:n motti --> paljonko ajettu, koska n. 200-250tkm ajetussa mosassa tuo kettinhässäkkä on sen verran venähtäny, jotta tarvii "huoltotoimenpiteitä" (aiheuttaa pätkimistä kierroksilla ja antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimelta JA ilmamassamittarista!). Joten SUOSITTELEN huoltoa ENNEN kasaamista kokonaisuudessaan!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gif

Mikki 16.08.2009 21:25

UNOHTU
 
Perhanan komia peli!!!!!!!!!!!!!!
http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
EI MUUTA KUIN ZEMPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FROM 16.08.2009 21:32

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 583611)
Miljoona kun rakentaa ja tuhat palaa tuhkaksi, niin promille on tullut pas***a:rolleyes:
Muistakaa, että nämä autot on rakennettu VOITON maksimoimiseksi --> liitin OLISI OLLUT liian kallis investointi. Johtohan on "sidottu" johtosarjan sisälle, joten "riskinarvoinen" säästökohde...



Sulake palaa:D ja moneen kertaan!

OT: Kattelin jotta VR6:n motti --> paljonko ajettu, koska n. 200-250tkm ajetussa mosassa tuo kettinhässäkkä on sen verran venähtäny, jotta tarvii "huoltotoimenpiteitä" (aiheuttaa pätkimistä kierroksilla ja antaa vikakoodin kampiakselin asentotunnistimelta JA ilmamassamittarista!). Joten SUOSITTELEN huoltoa ENNEN kasaamista kokonaisuudessaan!http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gif

pitäis olla alle satkun ajettu näyttää myös siltä
kone on laitettu sillain paikalleen että alle tunnissa saa pois paikoiltaan,jos tarvii isompia remontteja tehdä

FROM 16.08.2009 21:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 583612)
Perhanan komia peli!!!!!!!!!!!!!!
http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif
EI MUUTA KUIN ZEMPPIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kiitoksia vaan

Mikki 16.08.2009 22:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 583474)
[Seuraavaksi päästään automaattilaatikon sähköjen kimppuun.

Tarviiko apuja??? Kyzzzzzzkikzzzzen tarvetta (tarvii moottorin typ. ja laatikon typ. --> AHM ja ERT esim?) Voin kattoo ja lähettää, JOS tarvetta!;)

TeamEetu 17.08.2009 19:11

Jep ei se pahitteeksi olis, ei sattuis samoja kömmähdyksiä kun koneen sähköjen kanssa. Eli semmonen kuva missä on laatikon ohjaus poksi ja siihen liityvät sähkö osat. Ehtisköhän FROM katsoa niitä tyyppi tietoja niistä möykyistä kun siellä spiderin luona enemmän notkuu.

TeamEetu 27.10.2009 19:37

2 Liiteet
Nykyinen pelitilanne...

TeamEetu 31.10.2009 13:05

3 Liiteet
nyt olis sen automaattilaatikon sähköjen teko, tässä kuva laatikon sähköpoksista ja takapään muodoista.
Seuraavat päivät saa leikkiä peltiseppää. moottorin koteloinnissa joutuu käyttään vähän pieniä peltilappua joissain paikoin.

MOS 31.10.2009 14:26

Jokos maastoon pääsy rupee häämöttään.... loppukiri päälle :D

FROM 02.11.2009 19:04

2 Liiteet
koneen pellitykset olisi hahmolla ( on meinaan hiukan hankalaa koittaa tehdä isommasta palasta kun noita kulmia on joka suuntaan)

koitetaan tän vuoden puolella saada valmiiksi
eipä tossa nyt hirveesti enää olisi isoimpina kardaanit, pakoputken alku-osa, pohjapanssari

FROM 28.11.2009 18:06

TAAS hukku kipinä johonkin vidddu!!
no ehdittiin kuitenkin toteamaan että volkkarin oma tehostimen pumppu riittää mainiosti orbi ohjaukseen.

periaatteessa kardaanien valmistus ja KIPINÄN löytäminen niin olisi koeajon paikka.
olisko mikki:llä niitä laatikon sähkökuvia?

Mikki 01.12.2009 11:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 608634)
nyt olis sen automaattilaatikon sähköjen teko, tässä kuva laatikon sähköpoksista

Moottorin tyyppi löytyi, ja se onpi AAA, eli 128kW 2729cc 6mukinen pärräin...
Laatikko ohjainlaitteen perusteella 4vaihteinen 01MF ja tyyppi olisi sitten jokin näistä:
- CLB
- DLL
- DMA
- DNT

Katotko askista mikä on tyyppi, niin saadaan sen perusteella kytkentäkaavio (oikean laatikon mukaisesti)...

Sen jälkeen suunnitellaan mistä saadaan sitten muovia kuparinauhan päälle:D:D:D

Mikki 01.12.2009 11:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 618313)
TAAS hukku kipinä johonkin vidddu!!

021905106 Ignition transformer (puola)319,64€ (tilaustavaraa)
021906433C Engine speed sensor 134,20€ hyllytavaraa (saadaan tarvikkeenakin 121,60€ Bosch) --> näitä on aika paljon mennytkin...

FROM 01.12.2009 19:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 619219)
Moottorin tyyppi löytyi, ja se onpi AAA, eli 128kW 2729cc 6mukinen pärräin...
Laatikko ohjainlaitteen perusteella 4vaihteinen 01MF ja tyyppi olisi sitten jokin näistä:
- CLB
- DLL
- DMA
- DNT

Katotko askista mikä on tyyppi, niin saadaan sen perusteella kytkentäkaavio (oikean laatikon mukaisesti)...

Sen jälkeen suunnitellaan mistä saadaan sitten muovia kuparinauhan päälle:D:D:D

CLB näyttää olevan

mites, pystyykö tota puolaa mitenkään tarkistaan onko vika siinä vai jossain muualla?
(motonetissä olis 230€ puolayksikkö)


tulee siis yksi kipinä sen jälkeen kuollutta

Rekisteröimätön 01.12.2009 21:28

Katoppa ettei puola ole halki mistään.
Ja kipina voi myös hukkua jos ei HALLi anturi toimi. Vikakoodeissa tuo engine speed sensor-vika tulee todella usein jos vikakoodit lukee kun moottori ei käy. Eli ei välttämättä ole siellä vika.

Mikki 03.12.2009 13:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 619399)
Ja kipina voi myös hukkua jos ei HALLi anturi toimi.

Mikäs sen rikkois???? hajoo ainoastaan jos MEKAANISESTI rasitetaan, eikös... Joten kiitos nyybille "tiedosta"

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 619399)
Vikakoodeissa tuo engine speed sensor-vika tulee todella usein jos vikakoodit lukee kun moottori ei käy.

Terävä havainto tämäkin.... Mites sitten kun STARTTIMOOTTORI pyörittää konetta?????

Jos on helposti katottavissa, niin kampiakselin asentotunnistin ekax (onko "jauhetta" tunnistimen päässä), sitten nokalta HALL:n liitin ja mitaa jännite ja maadoituksen signaali --> ÄLÄ AVAA nokan anturin koppaa, sillä siinä hajoaa kaikkein eniten antureita!

Mittaappas ihan piruuttain puolan +napajännite, joskus ollut tapauksia, jotta jännite ollut +5-8voltin alueella... ja sen takia ei kipunoita synny

Huomenna laitan hommista privaa kun pääsen taas toimistolle...

FROM 16.12.2009 16:37

TAAS KIPINÖI sytytysksikön vaihdolla ratkes.. (onneksi)

CJ7 17.12.2009 23:06

Taas säkenöi! Hyvä :D

TeamEetu 19.12.2009 13:27

Vaan ei ollu puolassa vika loppu kipinöinti jälleen. Vasta kun vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin niin alko kunnolla käymään.
Nyt on taas uusia murheita...

FROM 04.01.2010 16:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 619888)
Mikäs sen rikkois???? hajoo ainoastaan jos MEKAANISESTI rasitetaan, eikös... Joten kiitos nyybille "tiedosta"



Terävä havainto tämäkin.... Mites sitten kun STARTTIMOOTTORI pyörittää konetta?????

Jos on helposti katottavissa, niin kampiakselin asentotunnistin ekax (onko "jauhetta" tunnistimen päässä), sitten nokalta HALL:n liitin ja mitaa jännite ja maadoituksen signaali --> ÄLÄ AVAA nokan anturin koppaa, sillä siinä hajoaa kaikkein eniten antureita!

Mittaappas ihan piruuttain puolan +napajännite, joskus ollut tapauksia, jotta jännite ollut +5-8voltin alueella... ja sen takia ei kipunoita synny

Huomenna laitan hommista privaa kun pääsen taas toimistolle...


onko unohtunut?
ei muuten mutta rupeis oleen laatikon sähköistystä vaille koe ajot:)

TeamEetu 06.01.2010 15:38

Nyt tänään oli ensimmäinen päivä koko projektin kanssa kun ei tullut ainootakaan vastoin käymistä.:)
Aikasemmin on ollu joko kipinä hukassa tai bensa letku puhjennut. Teräspunos varmaan kestää nyt paremmin
bensan paineet.

Sähköt löysi todella hyvän paikan keskikonsolista ja ovat helposti käsillä. Kuvia otetaan lauanataina.
Alkaa olla pakettikasassa jarrut on pientä kytkentää vaille valmiit. Alipaine letkut ja venttiilit paikoillaan,
ainosataan alipaine säiliö vielä puuttuu.
Pientä näpräystä ja hitsausta ja sitten koe-ajolle missä ajetaan viat esille...pähkäillään niitä sitten.

Tulipa siinä aika villi visiokin jos laittais hydraulisylinterin taka panhardin tilalle niin sais ohjauksen taka-akselille.
Ei se paljoa käänny siittä, olis siittä apua sillon kun on jäänyt pohjasta kiven päälle kiinni. Vois siirtää taka-akselia 20cm
sivulle ja sillai pääsis pois jumista.

sos 07.01.2010 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja TeamEetu (Viesti 630044)
Nyt tänään oli ensimmäinen päivä koko projektin kanssa kun ei tullut ainootakaan vastoin käymistä.:)
Aikasemmin on ollu joko kipinä hukassa tai bensa letku puhjennut. Teräspunos varmaan kestää nyt paremmin
bensan paineet.

Sähköt löysi todella hyvän paikan keskikonsolista ja ovat helposti käsillä. Kuvia otetaan lauanataina.
Alkaa olla pakettikasassa jarrut on pientä kytkentää vaille valmiit. Alipaine letkut ja venttiilit paikoillaan,
ainosataan alipaine säiliö vielä puuttuu.
Pientä näpräystä ja hitsausta ja sitten koe-ajolle missä ajetaan viat esille...pähkäillään niitä sitten.

Tulipa siinä aika villi visiokin jos laittais hydraulisylinterin taka panhardin tilalle niin sais ohjauksen taka-akselille.
Ei se paljoa käänny siittä, olis siittä apua sillon kun on jäänyt pohjasta kiven päälle kiinni. Vois siirtää taka-akselia 20cm
sivulle ja sillai pääsis pois jumista.

kuksaan mietittiin samaa eteen ja taakse mut liian vaikea toteuttaa ettei säre ristiriipunnassa iskareita,ois saanu painopistettä siirrettyä aika paljo,mut silti mietinnässä.kokeilkaa ja kertokaa sitte kannattaako tehä:)

Mikki 08.01.2010 00:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 629432)
onko unohtunut?

Eipä ole privana laitoin "silloin joskus", kaavat koneella hommissa tallessa, mutta vasta maanantaina meen takas... Tohtori kielsi töihin menon kun paino putos pahasti alle sadan yhden päivän aikana...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 630565)
kuksaan mietittiin samaa eteen ja taakse mut liian vaikea toteuttaa ettei säre ristiriipunnassa iskareita,ois saanu painopistettä siirrettyä aika paljo,mut silti mietinnässä.kokeilkaa ja kertokaa sitte kannattaako tehä:)

Miettiny samaa asiaa kanssa ja tullut lopputulokseen jottei kannata
- iskarit laitettava kiinni uniball:lla --> alkaa kolisemaan TOSI nopeesti (ei kyllä haittaa kilpurissa)
- tukivarsia saattaa hämmästyttävän paljon alkaa harmittamaan varsinkin korin kiinnikkeen päässä
- kardaani ei tykkää yhtään, tämä kokeiltu elävässä elämässä kun huoltoauton panhard:n pultit meni poikki ja akseli vääntyi vinoon alle. Oli ajattavana n. 1km ja kardaani antautui n. 50m ajon jälkeen....

FROM 08.01.2010 07:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 630589)
Eipä ole privana laitoin "silloin joskus", kaavat koneella hommissa tallessa, mutta vasta maanantaina meen takas... Tohtori kielsi töihin menon kun paino putos pahasti alle sadan yhden päivän aikana...



Miettiny samaa asiaa kanssa ja tullut lopputulokseen jottei kannata
- iskarit laitettava kiinni uniball:lla --> alkaa kolisemaan TOSI nopeesti (ei kyllä haittaa kilpurissa)
- tukivarsia saattaa hämmästyttävän paljon alkaa harmittamaan varsinkin korin kiinnikkeen päässä
- kardaani ei tykkää yhtään, tämä kokeiltu elävässä elämässä kun huoltoauton panhard:n pultit meni poikki ja akseli vääntyi vinoon alle. Oli ajattavana n. 1km ja kardaani antautui n. 50m ajon jälkeen....


eipä oo tänne asti tullut:confused:

- ilmatikut (uniball kiinnitys)
- tukivarsi takana y-linkki
- tästä ei oo mitään hajua miten kestää

TeamEetu 09.01.2010 14:23

Nyt on kuvia.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49468

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49467

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49469

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49470

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49471

TeamEetu 09.01.2010 14:45

Lisää kuvatuksia
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49472

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49473

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49474

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49475

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49476

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49477

Teemu 09.01.2010 15:48

älkää koteloiko liikaa alumiinillä näköesteitä.... hienolta se näyttää

Jare 09.01.2010 19:18

No jumankekka....sehän valmistuu kohta käsiin. Onko jo kova ajopolte päällä??? Koska on tarkoitus ottaa ensimmäiset testiajot?

Kaariin ainaki nykysillä säännöillä pitää mun mielestä lisää putket pääkaaren ja etukaarien väliin....eli toi punanen viiru suunnilleen kuvaa mitä tarkoitin.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49530

Rekisteröimätön 09.01.2010 20:19

Mites toi pääkaari?? Kun säännöissä sanotaan näin:

8.2.3 Pääkaari (kuva 253-1)
Poikittainen likipitäen pystysuorassa (max. kulma ± 10
astetta pystysuorasta) oleva yhdestä putkesta muodostuva
turvakaari, joka sijaitsee aivan etuistuinten takana.

Nyt tossa istutaan pääkaaren takana. Ei tada olla viralliset kaaret..

FROM 09.01.2010 21:35

[QUOTE=Jare;631190]No jumankekka....sehän valmistuu kohta käsiin. Onko jo kova ajopolte päällä??? Koska on tarkoitus ottaa ensimmäiset testiajot?

Kaariin ainaki nykysillä säännöillä pitää mun mielestä lisää putket pääkaaren ja etukaarien väliin....eli toi punanen viiru suunnilleen kuvaa mitä tarkoitin.



kyllähän niitä ajo haluja on kun on ollut poulivuotta ajamatta.
toivottavasti ens viikolla riippuu vähän miten saa muutamat kriittiset osat mihin ei omat työkalut riitä.

noi yläkulmien putket on jo valmiina samoin oviputket ei vaan viittinyt vielä asentaa kun on vaan tiellä, kun tää oma 120kg torso on muutenkin hiukka hankala istuttaa ohjaamoon:D:D

FROM 09.01.2010 21:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 631228)
Mites toi pääkaari?? Kun säännöissä sanotaan näin:

8.2.3 Pääkaari (kuva 253-1)
Poikittainen likipitäen pystysuorassa (max. kulma ± 10
astetta pystysuorasta) oleva yhdestä putkesta muodostuva
turvakaari, joka sijaitsee aivan etuistuinten takana.

Nyt tossa istutaan pääkaaren takana. Ei tada olla viralliset kaaret..


saattaa olla että jakkaroita pystyy siirtään:confused:

jos ruvetaan astemitalla katteleen kulmia niin ei oo haluja osallistua kilpailuihin:mad:

TeamEetu 09.01.2010 21:47

Kyllä ne penkit voi siirtää pääkaaren etupuolelle. Sillon pitää ajaa vaan aika mytystä, tätä on kokeiltu.
Triali kisoja vaan ei näin talvella ole, eli pidetään penkit mukavuus asennossa.

Rausku4x4 09.01.2010 23:55

hienoa tosi hienoa rakentelua!

Onko tämä y-linkin nivel? Millä ajattelit kiinnittää tuon putken tuohon niveleen? Itsellänikin olisi tommosia niveliä, ja aattelin suzukiin y-linkkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49468

FROM 10.01.2010 00:06

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 631299)
hienoa tosi hienoa rakentelua!

Onko tämä y-linkin nivel? Millä ajattelit kiinnittää tuon putken tuohon niveleen? Itsellänikin olisi tommosia niveliä, ja aattelin suzukiin y-linkkiä.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=49468

tuo missä putki on on kardaanin välilaakeri.
y-linkin niveleksi joku uniball tyyppinen riittävän iso esim,

Mikki 11.01.2010 09:39

Katos viestit...

MOS 13.01.2010 07:31

Jokos viikoloppuna nähdään tosi toimissa :D ???

CJ7 13.01.2010 15:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOS (Viesti 632157)
Jokos viikoloppuna nähdään tosi toimissa :D ???

x2

??????????

FROM 13.01.2010 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 (Viesti 632247)
x2

??????????

viikonloppuna otetaan kyllä koeajot mutta ei oo ihan varma ehtiikö lauantain tohinoihin.perjantaina naapurihallin pellepeloton väsää takakardaanin mikä on ainoa puutuva osa,
sitten vielä jarrujen liittäminen,saumojen hitsaus ja jotain muuta pientä:D
tuli vaan taas loppuviikon tilaukset sotkemaan rakennus puuhia:mad:

TeamEetu 16.01.2010 17:20

Nyt on etuvetonen spider koe ajettu. Yksi pieni takaisku tuli kun flekti ei pysyny paikoillaan yhdellä nippusiteellä, se lensi penkkaan ja ajelut loppu siihen. Ei huomannu laittaa sitä paremmin kiinni.

Tehoa tuntus riitävän ja välitykset ei kauheasti ole mettässä.
Ei taida laatikko vaan vaihtaa vaihdetta isommalle ollenkaan, sähköissä jotain vielä tekemättä.

FROM 16.01.2010 21:14

2 Liiteet
joo tosiaan etu-veto testit otettu eikä mitään ihmellisiä vikoja löytynyt jotain pieniä muutoksia/korjauksia tarvii tehdä.

tollanen pikku kuva tuli otettua otetaan kunnon testiajo filmi kun saadaan kaikki pyörät vetämään
http://www.youtube.com/watch?v=odzl9zGoUQM

pari pohjapanssari kuvaa oli tarttunut myös

TeamEetu 16.01.2010 21:30


FROM 16.01.2010 21:37

jaa sen saa noinkin:confused::D:D

TeamEetu 30.01.2010 16:52

Kyllä pitää uskoa että se toimii. Koeajolla ei hajonnut mitään. Videoa tulossa todisteeksi toimivuudesta.

FROM 30.01.2010 18:26

http://www.youtube.com/watch?v=tvDAShvxd4s

FROM 30.01.2010 18:31

mistähän löytyis rajoitin liinoja tarvis jonkun 25cm ja 45cm. niin ja suomesta

TeamEetu 30.01.2010 19:10



Eli otat tosta linkin lopusta ton sekamelskan = merkin jälkeen http://www.youtube.com/watch?v=tvDAShvxd4s

eli tämän tvDAShvxd4s

ja siihen eteen [youtube-] ja taakse [/youtube-]

eli teet tän näkösen ilman noita viivoja - - tuolla sulkujen sisällä

[youtube-]tvDAShvxd4s [/youtube-]

Jare 31.01.2010 11:09

Jumankauta sehän liikkuu ja vetääkin kaikilla 4 pyärällä!!!! Hiano homma! Nyt vielä ku opettelee ton "go pedal" käytön aiemmin, ku vast ihan videon viimesillä sekunneilla:D:D:D

Nyt vaan pitä saada lumet pois kallioilta ja kiviltä, että pääsette oikeisiin paikkoihin testaileen;)

TeamEetu 31.01.2010 11:29

Taka pään ilmatikuista puuttuu typet, eli takapää ei elä yhtään.
Hyvin se menee kun laitto kakkoselle, kokeillaan seuraavaksi kolmosta ja katotaan mihin se sitten menee.
Yritin olla varovainen ja olla särkemättä sitä heti. ;)
Olen useamman kerra onnistunut särkemään noita frommin kulkineita.

FROM 31.01.2010 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 638088)
Jumankauta sehän liikkuu ja vetääkin kaikilla 4 pyärällä!!!! Hiano homma! Nyt vielä ku opettelee ton "go pedal" käytön aiemmin, ku vast ihan videon viimesillä sekunneilla:D:D:D

Nyt vaan pitä saada lumet pois kallioilta ja kiviltä, että pääsette oikeisiin paikkoihin testaileen;)

kyllä tää laite tulee leipää saamaan:p
täytyy saada kaikki vaan ensin pelaamaan kunnolla ennenkuin ruvetaan rihkoomaan

TeamEetu 02.02.2010 16:22

On toi talvi niin kylmä että pitää seiniä rakennella spideriin.
Suunniteltiin oviakin tohon, semmoset lambotyyppiset eli aukevat eteenpäin.
Ihan näitä kovia pakkaskelejä vastaan, sais lämpöä kabiiniin.
Toinen hyöty olis ettei kura tai lumi lennä ihan päin näköä.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50991


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50990


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50986


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50987


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50988


http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50989

Semmosta tänään.

FROM 14.02.2010 14:35

3 Liiteet
rupeaa oleen pikkuhiljaa iskussa enää tarvis etu ja taka "lasit" laittaa paikalleen ja tikut säätää kuntoon sitten kaasu pohjaan. maalaus hommat tehdään sitten joskus kun on viat ajettu ensin pihalle

CJ7 14.02.2010 15:09

Hyvällä mallilla näkyy olevan! Loppurutistus vielä :D

Repro 14.02.2010 15:14

Varmaan ei polttele just yhtään päästä ajelemaan? :D

TeamEetu 14.02.2010 15:34

Niinpä, ei ole ollu kertaakaan ajokuntosta autoa mmc talvisodan aikana. Nyt toi on jo niin lähellä, tai onhan se ajokuntonen.
Lunta on nyt niin paljon että voi olla helpotkin paikat vaikeita nokialla.

Jare 14.02.2010 15:48

Onks muissakin hämmähäkeissä toi jarrujen pääsylinteri noin osuvalla paikalla? En ole ennen huomannu tai edes katsellut, mutta nyt huomio kiinnitty kuvia katsellessa ja tuli mieleen, että liukkaalla saattaa puu sukeltaa etupyörän ja rungon väliin, jolloin toi jarrujen pääsylkky saattaa saada hieman osumia????

FROM 14.02.2010 16:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 642481)
Onks muissakin hämmähäkeissä toi jarrujen pääsylinteri noin osuvalla paikalla? En ole ennen huomannu tai edes katsellut, mutta nyt huomio kiinnitty kuvia katsellessa ja tuli mieleen, että liukkaalla saattaa puu sukeltaa etupyörän ja rungon väliin, jolloin toi jarrujen pääsylkky saattaa saada hieman osumia????

niissä on näyttänyt olevan erilailla toteutettu. itse käytin valmista mersun pakettia kun semmonen oli jäänyt ylimääreiseksi jostain. on kyllä tarkoitus laittaa joku putki suojaamaan

Jare 14.02.2010 16:21

No sehän selittää. Joo kyllä joku putki kannattaa kyhää jossain vaiheessa, meinaan ite muutamia kertoja ollu jumissa just puu rungon ja renkaan välissä. Moottorisaha hommiks ne kyl on menny yleensä sitten, ku ei enään repimällläkään ole liikkunu.

MOS 15.02.2010 18:46

Sehän rupee oleen valmis hyvä,hyvä :D

FROM 22.03.2010 19:55

2 Liiteet
ihan kivasti tuntuis etenevän joitain pikku muutoksia tulee vielä tehtyä.
seuraavaksi rakennetaan kässäri sääntöjen edellyttämään kuntoon, sekä suunnitellaan kääntöjarruja

kummillahan olisi järkevämpi/toimivampi toteuttaa

wr-range 23.03.2010 21:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 631304)
tuo missä putki on on kardaanin välilaakeri.
y-linkin niveleksi joku uniball tyyppinen riittävän iso esim,

mistähän sais ostettua tuollaisia uniball niveliä.

FROM 24.03.2010 07:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wr-range (Viesti 654676)
mistähän sais ostettua tuollaisia uniball niveliä.

lipposelta löytyy

wr-range 25.03.2010 12:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja FROM (Viesti 654723)
lipposelta löytyy

kiitoksia tiedosta !

FROM 05.04.2010 17:33

isompi jäähdytin tuli laitettua paikalleen
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56340


mahtaakohan tulla sanomista kisakatsastuksessa jos tuollain kiinnittää lannevyön sisäpuolelta
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=56338


Sivu luotu: 00:18 (GMT +2).